O, die lachebek van Rood? Die bedoel je, Driek ofzoquote:Op donderdag 23 september 2004 00:06 schreef DrWolffenstein het volgende:
Nee, die zat in het publiek.
quote:Op donderdag 23 september 2004 00:10 schreef sjun het volgende:
[afbeelding]
Bedoel je Driek van Vugt?
Hahahah SuperDriek, wat een grap zeg...quote:Op donderdag 23 september 2004 00:12 schreef DrWolffenstein het volgende:
LOL Ja!![]()
![]()
O, wat bitter, Sjun. Zijn we nu ineens vijanden, of durf je me nog een digitaal handje te geven; geheel in navolging van het debatje tussen de Waal en de Geus bij de EO gister..quote:Op donderdag 23 september 2004 00:17 schreef sjun het volgende:
[..]
Hahahah SuperDriek, wat een grap zeg...
Welnee Harry.quote:Op donderdag 23 september 2004 00:21 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
O, wat bitter, Sjun. Zijn we nu ineens vijanden, of durf je me nog een digitaal handje te geven; geheel in navolging van het debatje tussen de Waal en de Geus bij de EO gister..
Gelukkig maar, de volgende pol-meet is de onzequote:Op donderdag 23 september 2004 00:22 schreef sjun het volgende:
[..]
Welnee Harry.![]()
Was sich liebt daß neckt sich
Ik zal mijn best weer doen om er te zijn. Als Lodewijk tegen die tijd al een nieuwe uitdaging heeft gevonden dan lukt het vast wel.quote:Op donderdag 23 september 2004 00:24 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Gelukkig maar, de volgende pol-meet is de onze![]()
eh.. 2 oktober toch? Ik heb de markt al verkend op goede appels namelijk...quote:Op donderdag 23 september 2004 00:25 schreef sjun het volgende:
[..]
Ik zal mijn best weer doen om er te zijn. Als lodewijk tegen die tijd al een nieuwe uitdaging heeft gevonden dan lukt het vast wel.
Wouter was naar mijnn idee te eager om te scoren. Ik geloof overigens niet dat Verhagen zich daardoor daadwerkelijk van zijn stuk liet brengen. Ook deze man acteert niet onaardig al komt hij me minder geschikt over voor de zeepkist dan Wouter en Jan...quote:Op donderdag 23 september 2004 00:26 schreef Monidique het volgende:
Hé, hè, ik moet nu weer even denken aan Wouter Bos. Het is leuk dat 'ie een weddenschap met Verhagen afsluit, maar, God, wat werd ik toch nijdig toen hij deze CDA-politicus telkens onderbrak.
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=47603quote:Fraude bij stembus waterschappen
van onze redactie binnenland
DELFT - Bij minstens zes waterschappen hebben kandidaten voor de komende waterschapsverkiezingen gefingeerde handtekeningen ingediend om op de kieslijsten te komen. De fraude is gepleegd in Zuid-Holland, Brabant en in het noorden des lands.
Een woordvoerster van de Unie van Waterschappen zei gisteren dat het gaat om de Hoogheemraadschappen Delfland, Rijnland en Schieland, de waterschappen Aa en Maas, Brabantse Delta en De Dommel en een aantal waterschappen in het noorden van het land.
Diverse waterschappen houden vanochtend in Delft, Leiden en Rotterdam een speciale zitting van hun stembureau. Dan wordt beslist of de gewraakte kandidaten - het gaat om twee personen bij Delfland en Schieland en om drie kandidaten bij Rijnland - alsnog van de lijsten worden geschrapt. Als dat zo is, hebben de waterorganisaties meteen een volgend probleem. De informatiekranten en stembiljetten voor de verkiezingen zijn reeds in miljoenenoplagen gedrukt, en vandaag moeten die op de post naar alle volwassen inwoners van de provincie. De omstreden kandidaten staan nog in die kranten en op alle kieslijsten. Bovendien rijst de vraag hoe het moet met de stemmen die onwetende Zuid-Hollandse kiezers toch nog op afgevoerde bestuurskandidaten uitbrengen.
De kwestie is een gevolg van de betrekkelijke onwennigheid bij waterschapsverkiezingen. Tot 1999 werden de vertegenwoordigers van de Zuid-Hollandse burgers in de waterschappen nog 'getrapt' gekozen, via stemming onder gemeenteraadsleden die elkaar aanwezen. Tegenwoordig kan iedereen boven de 18 jaar zich verkiesbaar stellen. Wel wordt een lijstje met tien ondersteunende handtekeningen verlangd.
De dijkgraaf van Delfland, P. Schoute, verklaarde dat een aantal waterschappen in Zuid-Holland vandaag gezamenlijk aangifte doet wegens valsheid in geschrifte. Volgens hem zijn de schappen achter de fraude gekomen, nadat ze signalen van kiezers hadden gekregen. ,,Hun namen zouden ongevraagd zijn gebruikt ter ondersteuning van de kandidaatstelling.''
Kan je ook eens iets vertellen zonder een vooraad belachelijke links is o zo fout zinnen over iedereen heen te blerfen?quote:Op woensdag 22 september 2004 23:33 schreef sjun het volgende:
[..]
Ja we mogen binnenkort weer stemmenquote:Op donderdag 23 september 2004 09:20 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=47603
Los het maar op, Balkenende 2...quote:Accountants schrikken van jaarrekeningen gemeenten
Van onze verslaggever Merijn Rengers
AMSTERDAM - Accountants dreigen de jaarrekening van de meeste gemeenten in Nederland over dit jaar niet goed te keuren. Ze bevatten te veel onrechtmatigheden, mede door de wildgroei aan regels en een gebrekkige controle. Gemeenten blijken soms niet opgewassen tegen fraude met subsidies. De accountants zijn geschrokken van hun bevindingen.
Tientallen accountants onderzoeken dit jaar voor het eerst of de 483 gemeenten in Nederland zich wel aan de wet en aan hun eigen verordeningen houden. Dat blijkt bij veel gemeenten een probleem, zodat de accountant zijn goedkeuring over de jaarrekeningover 2004 zal moeten weigeren.
Recente affaires, zoals de bankgaranties die het Rotterdamse havenbedrijf zonder medeweten van de raad verstrekte, of de betrokkenheid van gemeenteambtenaren bij de bouwfraude, staan volgens hen niet op zichzelf. Ze zijn te herleiden tot een wildgroei aan regelgeving en de gebrekkige controle, een gevolg van de gedoogcultuur die bij de lokale overheid nog steeds heerst.
Ook minister Remkes van Binnenlandse Zaken gaat ervan uit dat de jaarrekening van de meeste gemeenten over 2004 niet wordt goedgekeurd, zo heeft hij de gemeenten begin september laten weten.
Remkes ziet echter geen heil in uitstel van de sinds begin dit jaar verplichte 'rechtmatigheidscontrole'. De Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG) had daar om gevraagd. Remkes waarschuwt de gemeenten voor grote imagoschade bij het uitblijven van goedkeuring van hun jaarrekeningen.
Gemeenten hebben problemen op vrijwel alle beleidsterreinen. Zo houden sommige gemeenten zich niet aan de regels voor Europese aanbesteding.
Het gaat hierbij om infrastructurele projecten, maar ook over grote schoonmaakcontracten en automatiseringsopdrachten. De regels en afspraken over publiek-private samenwerking en over bedrijven waarin gemeenten belangen hebben, zijn volgens de accountants vaak onduidelijk.
'Veel gemeenten kunnen niet aantonen dat zij de wetten en regels naleven en handhaven. Dan kunnen wij het natuurlijk ook nooit controleren', zegt Van Vugt van accountantsbureau Deloitte. Volgens Van Vugt hebben de gemeenten de zaak te lang op zijn beloop gelaten. 'Zij zien het als een accountantsprobleem, maar het is een probleem van hun eigen organisatie.'
Ongelooflijk, je weet ook nooit op wie je moet stemmen, maar het blijkt belangrijker dan ooit als je je rekening ziet voor wat voor onroerend zaakbelasting, rioolheffing en dat soort toestanden moet gaan betalenquote:Op donderdag 23 september 2004 09:20 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Net of Balkenende hier voor verantwoordelijk is.quote:Op donderdag 23 september 2004 10:55 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Los het maar op, Balkenende 2...
Als ik dit zou horen, dan had ik ook accuut een zere voet denk ik.
(Overigens had onze wethouder Oudkerk het beheer over het potje voor investeringen in open source initiatieven, ik denk dat ie er nu een beter imago aan over houdt als cokesnuivende hoerenloper)
ja, ik ook hierquote:Op donderdag 23 september 2004 10:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja we mogen binnenkort weer stemmen.
quote:Op donderdag 23 september 2004 11:19 schreef pberends het volgende:
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=46491
André misschien dood
Hij ligt aan een Heinekeninfuus.quote:Op donderdag 23 september 2004 11:20 schreef du_ke het volgende:
[..].
Hoewel het op zich achterlijke muziek is voor een lpf publiek maar dat is bijzaak.
Waarom bestaan er eigenlijk waterschapsschapsverkiezingen? Ingesteld door ene Thom de Graaf?quote:Op donderdag 23 september 2004 09:20 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Waterschappen zijn het oudste bestuursorgaan in dit land. Verkiezingen bestonden al wel maar zijn tegenwoordig wat directer. Heeft geen zak met de Graaff van doen overigens.quote:Op donderdag 23 september 2004 11:22 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom bestaan er eigenlijk waterschapsschapsverkiezingen? Ingesteld door ene Thom de Graaf?
de verkiezingen zijn zo'n beetje de oudste in ons landquote:Op donderdag 23 september 2004 11:22 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom bestaan er eigenlijk waterschapsschapsverkiezingen? Ingesteld door ene Thom de Graaf?
www.waterschappen.nlquote:Kiezen
Directe of indirecte verkiezingen
Waterschappen kennen twee soorten verkiezingen: directe en indirecte. Bij directe verkiezingen worden vertegenwoordigers van een bepaalde categorie rechtstreeks door de belanghebbenden gekozen. Voor de categorie Bedrijfsgebouwd worden altijd indirecte verkiezingen gehouden. De leden van de Kamers van Koophandel zijn voor die categorie stemgerechtigd.
Voor de categorieën Gebouwd en Ingezetenen biedt de Waterschapswet de mogelijkheid voor de provincie om te kiezen tussen directe en indirecte verkiezingen. Bij de keuze voor indirecte verkiezingen treden de leden van gemeenteraden op als kiesmannen. Hiervoor kan bijvoorbeeld gekozen worden, als de verwachte opkomst zo laag is, dat er geen sprake meer is van representatieve verkiezingen. Waterschappen hebben de voorkeur voor directe verkiezingen. Dit om te zorgen dat de ‘groene belangen’ voldoende in het bestuur zijn vertegenwoordigd.
Stemrecht
Personen die belanghebbende zijn in een bepaalde categorie en voor die categorie belastingplichtig zijn, hebben in principe ook stemrecht voor die categorie. Personen die in meerdere categorieën belang hebben en belasting betalen, krijgen dus ook meerdere stembiljetten in de bus.
De eis voor belastingplichtigheid geldt niet voor de categorie ingezetenen. De ingezetenenomslag wordt namelijk betaald per woning. Dit betekent dat hoewel alleen de hoofdbewoner belastingplichtig is, alle bewoners van het huishouden, vanaf 18 jaar, stemgerechtigd zijn voor de categorie Ingezetenen. Iets anders geldt voor de categorie Gebouwd, waarin onder meer huizeneigenaren belanghebbend zijn en belasting betalen. Voor die categorie geniet alleen de hoofdbewoner stemrecht.
Opkomst
Een lage opkomst bij waterschapsverkiezingen brengt het gevaar met zich mee dat een relatief kleine, goed georganiseerde groep kiezers, onevenredig veel invloed kan uitoefenen op de verkiezingen. Om het opkomstcijfer te verhogen, wordt gebruik gemaakt van schriftelijke verkiezingen. Kiezers kunnen daarbij hun stem(men) in een antwoordenveloppe naar het waterschap sturen. Momenteel wordt studie gedaan naar de mogelijkheden van verkiezingen via internet.
Pure onzin, de kandidaten zijn niet kundig op het gebied van waterkunde, en de kiezers al helemaal niet. De kandidaten en kiezers zijn bij de gemeenteraadverkiezingen zelfs experts vergeleken met waterschapsonzin. Meteen afschaffen die onzin, en professionele mensen van bovenaf benoemenquote:Op donderdag 23 september 2004 11:26 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
de verkiezingen zijn zo'n beetje de oudste in ons land, van uit de Late Middeleeuwen stamt het, tenminste het idee dan, niet dat toen iedereen va. 18 jaar ed. kon kiezen toen, dat is van veel later pas
Het leek mij een ideetje van de Graaf.quote:Op donderdag 23 september 2004 11:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waterschappen zijn het oudste bestuursorgaan in dit land. Verkiezingen bestonden al wel maar zijn tegenwoordig wat directer. Heeft geen zak met de Graaff van doen overigens.
quote:Op donderdag 23 september 2004 11:31 schreef du_ke het volgende:
Verdiep je er maar eens in het is best interessante materie.
Dat is een waarheid als een koe. De mensen in dat bestuur zijn absoluut onkundig, maar ze hebben wel een enorm takenpakket. Denk alleen maar aan de schades door boeren met hun mestoverlast, het grondwaterniveau (en de verkeerde achitectuur met als gevolg overlast), dijkbeheer, waterzuivering, milieuhandhaving.quote:Op donderdag 23 september 2004 11:28 schreef pberends het volgende:
[..]
Pure onzin, de kandidaten zijn niet kundig op het gebied van waterkunde, en de kiezers al helemaal niet. De kandidaten en kiezers zijn bij de gemeenteraadverkiezingen zelfs experts vergeleken met waterschapsonzin. Meteen afschaffen die onzin, en professionele mensen van bovenaf benoemen
quote:Op donderdag 23 september 2004 11:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik bekijk er met een objectief ook naar.
quote:Op donderdag 23 september 2004 11:38 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Dat is een waarheid als een koe. De mensen in dat bestuur zijn absoluut onkundig, maar ze hebben wel een enorm takenpakket. Denk alleen maar aan de schades door boeren met hun mestoverlast, het grondwaterniveau (en de verkeerde achitectuur met als gevolg overlast), dijkbeheer, waterzuivering, milieuhandhaving.
Ben studentquote:Op donderdag 23 september 2004 11:38 schreef pberends het volgende:
http://www.kiesnatuur.nl/ !
Je hebt zeker een baan of niet?
Echt waar, dat zijn mensen die een managementfunctie in een commercieel bedrijf hebben gehad en dan denken dat ze op hun 50e wel even dijkgraaf kunnen wordenquote:Op donderdag 23 september 2004 11:39 schreef pberends het volgende:
[..]
Ow, ik dacht het zijn altijd pipo's met een baan, die vinden dat natuur boven de economie staat.quote:Op donderdag 23 september 2004 11:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ben student.
Ja, mij hoef je niets uit te leggen, het zijn echte rasmongolen; maar naieve du_ke wel. Luister naar je linkse soortgenoot du_ke!quote:Op donderdag 23 september 2004 11:46 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Echt waar, dat zijn mensen die een managementfunctie in een commercieel bedrijf hebben gehad en dan denken dat ze op hun 50e wel even dijkgraaf kunnen worden![]()
We moeten een evenwichtige balans zoekenquote:Op donderdag 23 september 2004 11:48 schreef pberends het volgende:
[..]
Ow, ik dacht het zijn altijd pipo's met een baan, die vinden dat natuur boven de economie staat.
Dijkgraven worden niet gekozenquote:Op donderdag 23 september 2004 11:48 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, mij hoef je niets uit te leggen, het zijn echte rasmongolen; maar naieve du_ke wel. Luister naar je linkse soortgenoot du_ke!
Wie kies je dan precies als je een a4tje in de bus krijgt met allemaal koppen met een korte beschrijving wie ze zijn, hoe oud en waar ze gewerkt hebben?quote:Op donderdag 23 september 2004 11:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dijkgraven worden niet gekozen. Maar benoemd (of ze mogen solliciteren weet ik niet precies) en daar hebben we als burger idd geen invloed op.
bij ons stemt volgens mij nog geen 1/10e. Niemand weet precies waarover het gaat namelijk, totdat je ineens je onroerend zaakbelasting e.d. moet betalen a 400 euri. We hebben dus een of andere vvd'er naar het blijkt.quote:Op donderdag 23 september 2004 11:53 schreef du_ke het volgende:
Ik kies iemand die een beleid voor staat waar ik me in kan vinden (wsl iemand van de 'groene kandidaten'). Ik ga me er zeker wel in verdiepen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |