abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 september 2004 @ 17:27:47 #1
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_22085451
laat ik dan maar een nieuwe openen. Deel 1: Massa-demonstraties van FNV

Game on!
pi_22085541
Je hebt De Waal maar als avatar genomen zie ik?
  maandag 20 september 2004 @ 17:34:36 #3
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22085625
Die vingertjes rond die mond:

Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  maandag 20 september 2004 @ 17:36:28 #4
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_22085679

De Waal stond wel weer te schutteren met die toespraak zeg. Als je nou een maand van tevoren al weet dat er een demonstatie aankomt, kan je toch op z'n minst je toespraak even uit je hoofd leren, ipv het van een briefje af te moeten lezen
pi_22085737
Ja maar hij moest wel speechen voor 6000000 man! Of was het nou 600000? Best lastig hoor. Zeker als je geronselde meute liever brand sticht in het stadhuis dan naar je opruiende praatjes luistert.
  maandag 20 september 2004 @ 17:43:00 #6
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_22085838
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:38 schreef Sniper het volgende:
Ja maar hij moest wel speechen voor 6000000 man! Of was het nou 600000? Best lastig hoor. Zeker als je geronselde meute liever brand sticht in het stadhuis dan naar je opruiende praatjes luistert.
Dat die brandweerlieden het stadhuis bestormden kan ik best begrip voor opbrengen. Die mensen hebben hun hele leven lichamelijk én geestelijk zeer zwaar werk gedaan, al die tijd met de gedachte dat ze op een bepaalde leeftijd mochten ophouden en horen nu opeens dat al die plannen de prullenbak inkunnen. Dan zou ik ook wel even flippen.
  maandag 20 september 2004 @ 17:46:41 #7
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_22085918
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:43 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dat die brandweerlieden het stadhuis bestormden kan ik best begrip voor opbrengen. Die mensen hebben hun hele leven lichamelijk én geestelijk zeer zwaar werk gedaan, al die tijd met de gedachte dat ze op een bepaalde leeftijd mochten ophouden en horen nu opeens dat al die plannen de prullenbak inkunnen. Dan zou ik ook wel even flippen.
Ik denk dat dat niet minder zuur is voor iemand die in hetzelfde pakket zit, en bij een commercieel bedrijf werkt.

Dat lijkt me sowieso ook weer het probleem bij deze staking, 90% van wat staakt is (semi-)ambtenaar.
&lt;signature here&gt;.
pi_22085990
Een volstrekt nietszeggende, selecte groep schreeuwers die maar wat lallen. Ik denk niet dat het beleid er een spat door veranderd. En terecht natuurlijk. Voor kennisgeving aannemen, rekening van het vandalisme en gederfde inkomsten van bedrijven naar de FNV en over tot de orde van de dag.
  maandag 20 september 2004 @ 18:01:44 #9
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_22086275
quote:
FNV eist maximaal 1,25 procent meer loon

ROTTERDAM - De FNV eist in de komende CAO-onderhandelingen maximaal 1,25 procent meer loon. Daarnaast eist de grootste vakcentrale van Nederland een stijging van de loonruimte van 1,75 procent om de bezuinigingsmaatregelen van het kabinet op bijvoorbeeld het prepensioen te repareren in CAO's. Dat heeft de FNV maandag gezegd.

"Je kan je voorstellen dat wij in tijden van actie een paar procentpuntjes meer eisen. Maar wij hechten aan werkgelegenheid en laten de lonen niet te sterk stijgen", zegt CAO-coördinator A. Jongerius van de vakcentrale. "Wij zijn er niet op uit bedrijven kapot te maken."

Collega-vakcentrale CNV heeft zijn looneis uitgesteld. Het wil er niet van beschuldigd worden de economie te schaden door te veel loon te eisen. Bovendien wil het CNV het definitieve kabinetsbeleid over bijvoorbeeld de WAO en het prepensioen afwachten om daarop hun compensatie-eisen aan te passen. Ook de FNV wacht de definitieve voorstellen af alvorens met definitieve eisen te komen, aldus Jongerius.

Naast de compensatie voor het schrappen van de regeling waarmee werknemers voor hun 65e kunnen stoppen met werken, wil de FNV meer geld voor kinderopvang en ziektepreventie. Met de looneis van 1,25 procent wil de vakcentrale het verlies aan koopkracht door de inflatie compenseren.

Bron
pi_22086518
De NOS werd zelfs poetisch zojuist. :')
pi_22086582
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:12 schreef Steijn het volgende:
De NOS werd zelfs poetisch zojuist.
En dat al bij een 6-uur uitzending, ben benieuwd strax.
pi_22086699
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:15 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

En dat al bij een 6-uur uitzending, ben benieuwd strax.
Sascha de Boer zal wel klaarkomen.
pi_22086738
Ik vond het mooi om te zien. Mijn linkse hart sprong op Ik zou zo die kant op reizen en die lui een hart onder de riem steken. Probleem: ik ben het niet met alle maatregelen waartegen gedemonstreerd wordt oneens. Ik gun arbeiders die vaak al vanaf hun veertiende keihard hebben gewerkt in de bouw en zo rond hun 55e ECHT versleten zijn van harte dat ze van hun welverdiende rust kunnen gaan genieten. Dat juist die lui de lul zijn, omdat ze altijd voor een schamel loontje hebben gewerkt waarvan ze niet hebben kunnen sparen, vind ik ontzettend zuur.

Daarentegen ken ik ook wel wat oud-studiegenoten die naar mijn mening VEEL te gemakkelijk in WAO en/of bijstand terecht zijn gekomen en zich dat nu heerlijk laten aanleunen. Dat het beleid voor die lui aangepast wordt, lijkt mij EN terecht EN noodzakelijk, om WAO en bijstand te kunnen laten blijven bestaan voor degenen die het echt nodig hebben.

Mijn hart ligt bij de slecht betaalde hardwerkende arbeiders die gepakt worden. Voor hen zou ik graag gaan demonstreren. Dan wordt er alleen wel op het journaal gezegd dat ik daar ben omdat ik ook tegen de plannen met de WAO e.d. ben, moet maar eens gaan bedenken hoe zwaar dat weegt voor mij.

[edit]Ah, ik zie dat Hefaistos in het vorige topic ook al zoiets aankaartte. Ben dus niet de enige die dat lastig vindt, dat je demonstreert tegen een bepaald pakket aan maatregelen terwijl waarschijnlijk voor heel veel mensen geldt dat ze het met sommige wel, en met sommige niet eens zijn. Ik denk dat ik mijn beslissing om wel of niet op te komen dagen op 2 oktober nog maar even uitstel.

[ Bericht 13% gewijzigd door thaleia op 20-09-2004 18:28:31 ]
  maandag 20 september 2004 @ 18:34:39 #14
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_22087058
quote:
De FNV eist in de komende CAO-onderhandelingen maximaal 1,25 procent meer loon.
Kijk dat is nog eens een opstelling. Maximaal 1,25 procent betekent dat alles minder ook goed is.
pi_22087091
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:34 schreef Zelva het volgende:

[..]

Kijk dat is nog eens een opstelling. Maximaal 1,25 procent betekent dat alles minder ook goed is.
Maar ze willen er wel 1,75% loonruimte bij, dus maximaal 3%.
  maandag 20 september 2004 @ 18:43:03 #16
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_22087270
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:21 schreef thaleia het volgende:

[edit]Ah, ik zie dat Hefaistos in het vorige topic ook al zoiets aankaartte. Ben dus niet de enige die dat lastig vindt, dat je demonstreert tegen een bepaald pakket aan maatregelen terwijl waarschijnlijk voor heel veel mensen geldt dat ze het met sommige wel, en met sommige niet eens zijn. Ik denk dat ik mijn beslissing om wel of niet op te komen dagen op 2 oktober nog maar even uitstel.
  maandag 20 september 2004 @ 18:53:19 #17
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_22087529
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:21 schreef thaleia het volgende:. Dat juist die lui de lul zijn, omdat ze altijd voor een schamel loontje hebben gewerkt waarvan ze niet hebben kunnen sparen, vind ik ontzettend zuur.
Dat die lui een schamel loontje krijgen, is niet de verantwoordelijkheid van het kabinet. Een uitzonderingspositie zou dan ook een beetje raar zijn.
pi_22087637
Zijn er ook pro kabinet demonstraties? Dan kom ik wel opdagen
pi_22087667
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:57 schreef PhoolieEdje het volgende:
Nee, die mensen hebben wel wat nuttigs te doen.
pi_22087705
Net interviews met die "demonstranten". Het gros heeft dus echt geen idee waar het over gaat, ze zitten alleen een beetje die oproerpraatje van de Waal na te bleren.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 20 september 2004 @ 19:08:10 #21
99738 Geertsema
Voor Eigen Erf
pi_22087894
Dat noemen ze dan demonstreren. Polonaise op de Coolsingel. Stelletje softies.
pi_22088343
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:57 schreef PhoolieEdje het volgende:
Waarschijnlijk niet, want die mensen (jij incluis) hoeven niet te demonstreren om hun zin door te drammen. Dat gebeurt al met het kabinet + bijbehorende kamermeerderheid*

* ) Waarschijnlijk zal er wel een spelletje koehandel gespeeld worden in de TK om toch een aantal dingen in de begroting aan te passen, maar in het algemeen zijn het gevechten in de marge. Dittrich, Verhagen en Van Aarsten hebben vorige week na het 'uitlekken' van de Miljoenennota gezellig geluncht, dus het een en ander zal ook wel kortgesloten zijn.
  maandag 20 september 2004 @ 20:00:29 #23
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22089230
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:19 schreef Steijn het volgende:

[..]

Sascha de Boer zal wel klaarkomen.
Die zit te soppen hier, ik moet dadelijk met het 100-dingen doekje langs te tv gaan want het druipt er letterlijk van af hier.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_22089289
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:34 schreef Kaalhei het volgende:
Die vingertjes rond die mond:
[afbeelding]

Zo vader, zo zoon, , je ziet waar de schoonheid vandaan komt.
pi_22089337
quote:
Op maandag 20 september 2004 20:00 schreef Kaalhei het volgende:
Die zit te soppen hier, ik moet dadelijk met het 100-dingen doekje langs te tv gaan want het druipt er letterlijk van af hier.
Die onpartijdigheid.
  Trouwste user 2022 maandag 20 september 2004 @ 20:06:55 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_22089389
Mooi om te zien dat er nog mobiliteit zit in xe Nederlander. Ben het niet met z'n manier eens maar kreeg kippenvel toen ik Lodewijk de Waal op de schouders zag. 2 oktober schat ik in op 150.000 demonstranten. Mooi dat het nog kan in Nederland.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 20 september 2004 @ 20:10:59 #27
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22089496
Het is wel een erg rood Journaal vandaag.
  maandag 20 september 2004 @ 20:11:58 #28
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22089525
quote:
Op maandag 20 september 2004 20:02 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zo vader, zo zoon, , je ziet waar de schoonheid vandaan komt.
Die poetische blik in zijn ogen.
pi_22089540
quote:
Op maandag 20 september 2004 20:00 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Hou me op de hoogte, er wordt hier naar Goede Tijden, Slechte Tijden gekeken.
pi_22089669
quote:
Op maandag 20 september 2004 20:10 schreef Kaalhei het volgende:
Het zat al heel lang diep opgekropt. De rode scheten.
  maandag 20 september 2004 @ 20:17:18 #31
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22089687
Sacha werd zelfs hees toen ze met haar rode koontjes over Lodewijk's', Wouter's en Doekle's zegetocht, waar zelfs de legendarische mars van Mao bij verbleekt, mocht vertellen.
  maandag 20 september 2004 @ 20:18:39 #32
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22089723
Ze hebben zeker gedacht: Als we nu maar vaak genoeg zeggen dat er een massale opkomst was, dan wordt het de volgende keer misschien echt druk.
  maandag 20 september 2004 @ 20:18:40 #33
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_22089724
Mij krijgen ze er niet bij. De standpunten van de overheid met betrekking tot loonmatiging en prepensioen vind ik een goede zaak.

Als ze nou zouden protesteren tegen dat de overheid geld uitgeeft aan zinloze dingen zou ik mee doen, maar niet omdat ze bezuinigen op deze zaken. Bezuinig wat mij betreft maar een paar miljard op defensie, zinloze infrastructuur zoals de betuwelijn. Geef geld uit aan nuttige zaken zoals onderwijs, uitbreiding van schiphol en uitbreiding van de rotterdamse haven. Daar hebben we in de toekomst tenminste wat aan!
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_22089787
quote:
Op maandag 20 september 2004 20:10 schreef Kaalhei het volgende:
gek he? met zo'n kabinet die de samenleving kapot maakt en tegen de zin van de meeste nederlanders maatregelen neemt. ik ben heel benieuwd naar de betoging van 2 oktober a.s.!!! verwacht er veel van en bij deze voorspel ik: Balkenende II is binnen een jaar ten einde

Je hart zit links? klopt het nog?

het groote balkenende uitzwaai toppic!

[ Bericht 8% gewijzigd door lenin op 20-09-2004 20:29:17 ]
pi_22089851
Hoeveel waren het er volgens het NOS journaal eigenlijk in Rotterdam?
Volgens RTL "enkele tienduizenden"

Van wat ik zelf gezien heb, gok ik 20 a 25000 en daarvan gingen er al een groot gedeelte vroegtijdig weg vanwege regen en wind of naar de kroeg.
  maandag 20 september 2004 @ 20:33:54 #36
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_22090130
quote:
Op maandag 20 september 2004 20:23 schreef Chewie het volgende:
Hoeveel waren het er volgens het NOS journaal eigenlijk in Rotterdam?
Volgens RTL "enkele tienduizenden"

Van wat ik zelf gezien heb, gok ik 20 a 25000 en daarvan gingen er al een groot gedeelte vroegtijdig weg vanwege regen en wind of naar de kroeg.
Vakbonden zeggen zeker zo'n 40.000 man, politie geeft geen getallen maar een schatting van zo'n 30.000 man.

Maar ik vind het maar stom dat heel nederland zich druk maakt over de bezuinigingen, en totaal niet om de zinloze uitgaven. Ik bedoel; als we minder zouden uitgeven aan onzin dan zou er ook minder bezuinigd hoeven te worden. Daarbij zijn er voor bezuiniginen zoals loonmatiging goede gronden na de buitengewoon snelle economische groei eind jaren 90 waar nog geen compensatie voor is gekomen.
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_22090214
Ik merk door je sarcastische opmerkingen dat je vrij gefrustreerd bent door dit hele gebeuren, kaalhei. Maak je niet al te veel zorgen hoor, ik hou je handje wel vast in deze onzekere dagen.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  maandag 20 september 2004 @ 20:39:08 #38
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_22090248
Danoontje Powerrrrrrrrr
Ingenieur in de ornithologische huisvesting &lt;- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w &lt;- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o &lt;- Pol
pi_22090344
quote:
Op maandag 20 september 2004 20:33 schreef Afwezig het volgende:

[..]

Vakbonden zeggen zeker zo'n 40.000 man, politie geeft geen getallen maar een schatting van zo'n 30.000 man.

Maar ik vind het maar stom dat heel nederland zich druk maakt over de bezuinigingen, en totaal niet om de zinloze uitgaven. Ik bedoel; als we minder zouden uitgeven aan onzin dan zou er ook minder bezuinigd hoeven te worden. Daarbij zijn er voor bezuiniginen zoals loonmatiging goede gronden na de buitengewoon snelle economische groei eind jaren 90 waar nog geen compensatie voor is gekomen.
Denk dat het wel meevalt met dat heel Nederland zich druk maakt over de bezuinigingen. Wat je vanmiddag in Rotterdam zag was ook niet echt representatief voor de Nederlandse bevolking (mocht het wel zo zijn schrijf ik me nu in voor de "green card lotery").

Van enquetes waaruit zou blijken dat 80% tegen het kabinetsbeleid is, zou ik graag de vraagstelling willen zien. Door de manier van vragen kun je vrij simpel de uitslag manipuleren.
pi_22091240
quote:
Op maandag 20 september 2004 20:42 schreef Chewie het volgende:

[..]

Denk dat het wel meevalt met dat heel Nederland zich druk maakt over de bezuinigingen. Wat je vanmiddag in Rotterdam zag was ook niet echt representatief voor de Nederlandse bevolking (mocht het wel zo zijn schrijf ik me nu in voor de "green card lotery").

Van enquetes waaruit zou blijken dat 80% tegen het kabinetsbeleid is, zou ik graag de vraagstelling willen zien. Door de manier van vragen kun je vrij simpel de uitslag manipuleren.
Dat zijn nou arbeiders, je weetr wel, mensen die een teringhekel VVDers hebben.
Wees maar op je hoede, VVDers worden het opgejaagde wild van de toekomst.
pi_22091317
Door de acties van vandaag zal er wel niet veel veranderen aan uw portemonnee.
Hooguit minder te besteden door de schade van de acties aan de economie.
Wilt u meer te besteden hebben , zeg uw lidmaatschap van de bond op en u heeft gelijk meer te besteden.

Als discussie bedoeld.
  maandag 20 september 2004 @ 21:20:45 #42
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22091400
quote:
Op maandag 20 september 2004 20:37 schreef RichardQuest het volgende:
Ik merk door je sarcastische opmerkingen dat je vrij gefrustreerd bent door dit hele gebeuren, kaalhei. Maak je niet al te veel zorgen hoor, ik hou je handje wel vast in deze onzekere dagen.
Ik denk dat de frustraties aan de andere kant van het politieke spectrum zitten. Jullie hebben een Journaal dat jullie stroop om de mond smeert, wij een kabinet.
pi_22091463
quote:
Op maandag 20 september 2004 21:20 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ik denk dat de frustraties aan de andere kant van het politieke spectrum zitten. Jullie hebben een Journaal dat jullie stroop om de mond smeert, wij een kabinet.
Jullie?

Linkse media
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_22091523
Weet je wat ik denk? Dat al die mensen daar gekomen zijn omdat het journaal die demonstraties altijd zo links verslaat!
pi_22091570
Voor de meeste bonden plm 13euro/maand.
Lidmaatschap opzeggen levert voor veel mensen dus 1% loonsverhoging op.
pi_22091576
quote:
Op maandag 20 september 2004 21:14 schreef Stauffenberg het volgende:

[..]

Dat zijn nou arbeiders, je weetr wel, mensen die een teringhekel VVDers hebben.
Wees maar op je hoede, VVDers worden het opgejaagde wild van de toekomst.
Arbeiders Zijn dat die mensen die hier s'avonds het kantoor schoonmaken?
pi_22092142
quote:
Op maandag 20 september 2004 20:42 schreef Chewie het volgende:
Denk dat het wel meevalt met dat heel Nederland zich druk maakt over de bezuinigingen. Wat je vanmiddag in Rotterdam zag was ook niet echt representatief voor de Nederlandse bevolking
Gek he? De meeste CDA en VVD stemmers hebben weinig reden tot klagen.
De meesten van hen worden niet getroffen door bezuinigingsmaatregelen.
  maandag 20 september 2004 @ 21:59:46 #48
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22092381
quote:
Op maandag 20 september 2004 21:51 schreef DaveM het volgende:

[..]

Hmm, dat is vreemd. Ik hoorde de demonstranten juist zeggen dat ze voor solidariteit enzo waren; samen de schouders eronder. Maar ik moet het blijkbaar zoeken in simpel egoisme.
pi_22092468
quote:
Op maandag 20 september 2004 21:59 schreef Kaalhei het volgende:
Hmm, dat is vreemd. Ik hoorde de demonstranten juist zeggen dat ze voor solidariteit enzo waren; samen de schouders eronder. Maar ik moet het blijkbaar zoeken in simpel egoisme.
Tuurlijk, wij willen NU meer geld en wij willen NU stoppen met werken. Andere mensen moeten er maar voor betalen en de komende generatie kan erin stikken. Lekker sociaal hoor.
  maandag 20 september 2004 @ 22:07:09 #50
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22092576
Journaal miep:"[..] en lijkt de economische schade [van de staking] mee te vallen."
Filmpje :"De schade bij het havenbedrijf wordt geschat op enkele tientallen miljoenen (!!!). Ook bij het openbaar vervoer vielen de problemen mee"

pi_22092960
quote:
Op maandag 20 september 2004 22:07 schreef Kaalhei het volgende:
Journaal miep:"[..] en lijkt de economische schade [van de staking] mee te vallen."
Filmpje :"De schade bij het havenbedrijf wordt geschat op enkele tientallen miljoenen (!!!). Ook bij het openbaar vervoer vielen de problemen mee"

:')
Als je arbeiders het gevoel geeft dat ze genaaid worden (ongeacht of dat nu waar is of niet) gaan ze staken.

Zoiets kan je als kabinet zien aankomen.
Wat het kabinet doet is daarna de verantwoordelijkheid afschuiven op de vakbeweging.
En dat voor een kabinet dat zichzelf zo op de borst klopt over verantwoordelijkheid nemen.
pi_22093228
quote:
Op maandag 20 september 2004 22:20 schreef DaveM het volgende:

[..]

Als je arbeiders het gevoel geeft dat ze genaaid worden (ongeacht of dat nu waar is of niet) gaan ze staken.

Wat het kabinet doet is daarna de verantwoordelijkheid afschuiven op de vakbeweging.
En dat voor een kabinet dat zichzelf zo op de borst klopt over verantwoordelijkheid nemen.
Als ik me verantwoordelijkheid zou nemen loopt De Waal morgen niet meer rond, maar ik ben een nette meneer.
  maandag 20 september 2004 @ 22:33:38 #53
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22093333
quote:
Op maandag 20 september 2004 22:20 schreef DaveM het volgende:

[..]

Wat een onzin. Een mens is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Het zou me iets moois zijn als dit niet zo zou zijn. Jou redenering is als volgt: Kabinet bezuinigt ---> Vakbeweging is tegen bezuinigingen ---> Vakbeweging mobiliseert fractie van achterban ---> Achterban legt werkt neer ---> Havenbedrijven hebben minder arbeiders ---> Het tekort aan arbeidskrachten zorgt voor minder economische activiteit ---> Er is een economische schade van tientallen miljoenen. Dus het kabinet is verantwoordelijk voor de economische schade.

Dit redeneerschema hanterend kan je de overgrootvader van Marc Dutroux verantwoordelijk houden voor het verwekken van Dutroux' oma en derhalve indirect Dutroux zelf. Aangezien hij een paar kinderen te grazen heeft genomen, is de overgrootvader verantwoordelijk.
pi_22093361
Wat een haat jegens mensen die het niet eens zijn met establishment zeg...politieke correctheid herleeft blijkbaar weer.
pi_22093432
quote:
Op maandag 20 september 2004 22:34 schreef RichardQuest het volgende:
Wat een haat jegens mensen die het niet eens zijn met establishment zeg...politieke correctheid herleeft blijkbaar weer.
Nope, imo is ook een groot deel van het beleid van de overheid bagger, of kan het iig veel beter. Maar als ik moet kiezen tussen wat de vakbonden willen en wat de overheid op dit moment doet is de keuze niet echt moeilijk.
pi_22093519
Dat zeg ik.
pi_22093564
Maar wat is nou de definitie van "de arbeider"? Sinds de klassieke socialistische fabrieksarbeidermassa's nauwelijks tot niet meer bestaan is dit een loos begrip geworden.
pi_22093588
quote:
Op maandag 20 september 2004 22:40 schreef RichardQuest het volgende:
Dat zeg ik.
En volgens de doorberekenignen van het CPB (van de verkiezingsprogramma's iig) zou iedereen het moeten doen. ( http://www.cpb.nl/nl/pub/bijzonder/39/bijz39.pdf )
pi_22093651
quote:
Op maandag 20 september 2004 22:42 schreef DrWolffenstein het volgende:
Maar wat is nou de definitie van "de arbeider"? Sinds de klassieke socialistische fabrieksarbeidermassa's nauwelijks tot niet meer bestaan is dit een loos begrip geworden.
Niet gekeken op tv? Ik zag:
- Havenwerkers
- Brandweerlieden
- Leraren
- Vuilnismannen

etc etc Je kunt het zelf wel invullen hoop ik...
  maandag 20 september 2004 @ 23:03:01 #60
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_22094159
quote:
Op maandag 20 september 2004 22:33 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Wat een onzin. Een mens is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Het zou me iets moois zijn als dit niet zo zou zijn. Jou redenering is als volgt: Kabinet bezuinigt ---> Vakbeweging is tegen bezuinigingen ---> Vakbeweging mobiliseert fractie van achterban ---> Achterban legt werkt neer ---> Havenbedrijven hebben minder arbeiders ---> Het tekort aan arbeidskrachten zorgt voor minder economische activiteit ---> Er is een economische schade van tientallen miljoenen. Dus het kabinet is verantwoordelijk voor de economische schade.
Het kabinet is er inderdaad niet verantwoordelijk voor, maar brengt wel bewegingen op gang die die economische schade veroorzaken. Hier tegen zijn zou betekenen dat je vind dat havenarbeiders niet mogen staken omdat er in de Rotterdamse haven zoveel geld omgaat. Ook onzin.
  maandag 20 september 2004 @ 23:06:29 #61
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22094262
quote:
Op maandag 20 september 2004 23:03 schreef Hephaistos. het volgende:
Hier tegen zijn zou betekenen dat je vind dat havenarbeiders niet mogen staken omdat er in de Rotterdamse haven zoveel geld omgaat. Ook onzin.
Wmb kan je zoiets contractueel vastleggen, waarbij de huidige situatie als default-optie genomen moet worden.
pi_22094507
quote:
Op maandag 20 september 2004 22:33 schreef Kaalhei het volgende:
Wat een onzin. Een mens is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
Het zou me iets moois zijn als dit niet zo zou zijn. Jou redenering is als volgt: Kabinet bezuinigt ---> Vakbeweging is tegen bezuinigingen ---> Vakbeweging mobiliseert fractie van achterban ---> Achterban legt werkt neer ---> Havenbedrijven hebben minder arbeiders ---> Het tekort aan arbeidskrachten zorgt voor minder economische activiteit ---> Er is een economische schade van tientallen miljoenen. Dus het kabinet is verantwoordelijk voor de economische schade.
M'n redenering zit toch ietsje anders in elkaar:

-Kabinet neemt oneerlijke maatregelen die bepaalde groepen harder treffen dan andere groepen.
-Dan weet je dat hun belangenbehartigers (FNV, CNV) daar nooit mee akkoord zullen gaan. Die zeggen dan terecht: je kunt maximaal zo en zoveel bij onze achterban halen, de rest haal je maar bij de hoogste inkomens vandaan.
-Het kabinet heeft daar lak aan en zet toch door. Zalm voegde daar nog lachend aan toe dat hij zou zwaaien naar protestanten op het Malieveld. Dat geeft al aan dat alleen protesteren het Kabinet niet op andere gedachten zou kunnen brengen.
-En dus hadden de vakbonden geen andere keuze dan oneerlijke maatregelen slikken of naar hun laatste redmiddel grijpen. Logisch dat ze dan voor het laatste kiezen. En dan nog (heel verantwoordelijk) slechts voor de minimale tijdsduur van 1 dagje.

Jij bent dus in feite voor vakbonden als papieren tijgers, die alles slikken en nooit hun tanden mogen gebruiken. Of moeten ze maar gewoon helemaal verboden worden?
pi_22095631
GEWOON TRAANGAS GEBRUIKEN EN DIE DEMONSTRATIE VAN HUN VAKANTIEDAGEN AFHALEN! VERREKTE STELLETJE ASOCIALEN! BEETJE DE BOEL PLATLEGGEN WAT MILJOENEN KOST WAT DENKEN ZE WEL NIET
quote:
Op maandag 20 september 2004 23:14 schreef DaveM het volgende:
Jij bent dus in feite voor vakbonden als papieren tijgers, die alles slikken en nooit hun tanden mogen gebruiken. Of moeten ze maar gewoon helemaal verboden worden?
uhhhh JAH!
  maandag 20 september 2004 @ 23:51:59 #64
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_22095707
quote:
Op maandag 20 september 2004 23:48 schreef Herr_Ratt het volgende:
GEWOON TRAANGAS GEBRUIKEN EN DIE DEMONSTRATIE VAN HUN VAKANTIEDAGEN AFHALEN! VERREKTE STELLETJE ASOCIALEN! BEETJE DE BOEL PLATLEGGEN WAT MILJOENEN KOST WAT DENKEN ZE WEL NIET
ksssstGa eens weg jij!
pi_22095735
quote:
Op maandag 20 september 2004 22:45 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Niet gekeken op tv? Ik zag:
- Havenwerkers
- Brandweerlieden
- Leraren
- Vuilnismannen

etc etc Je kunt het zelf wel invullen hoop ik...
kortom, het domme linkse stemvee..
  dinsdag 21 september 2004 @ 01:23:03 #66
99433 Tup
Tupperwaar
pi_22097501
Arbeider: iemand die echt nog arbeid verricht. Hiertoe behoren niet:
- ambtenaren
- zakkenvullers
- investereerders
- kabinet
Wasserwunderland
pi_22097607
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 01:23 schreef Tup het volgende:
- investereerders
Onzin. Ik ken 3 collega's van mijn vader, zij zijn een bedrijf begonnen (inmiddels al weer verkocht maar dat is niet belangrijk) en zijn werkten minstens 80 uur per week. Investeerder/ondernemer zijn is echt geen makkelijke job hoor. Ik denk overigens dat de leden van het kabinet ook ongeveer dergelijke weken maken.
  dinsdag 21 september 2004 @ 08:43:01 #68
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22098909
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 01:23 schreef Tup het volgende:
Arbeider: iemand die echt nog arbeid verricht. Hiertoe behoren niet:
- ambtenaren
- zakkenvullers
- investereerders
- kabinet
Zonder alle (semi-)ambtenaren kan het FNV wel opdoeken.
  dinsdag 21 september 2004 @ 08:44:12 #69
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22098918
quote:
Op maandag 20 september 2004 23:14 schreef DaveM het volgende:
De mogelijkheid tot staken kan je wmb prima in een individueel arbeidscontract vastleggen.
pi_22099803
quote:
Op maandag 20 september 2004 21:51 schreef DaveM het volgende:

[..]

De meeste CDA/VVD stemmers kunnen juist bijna niet meer rondkomen, ze trekken de meeste stemmen uit de middengroepen.
.
Die durfen daar alleen niet voor uit te komen, daarom stapelen ze ook lening op lenig om de financiele gaten te stoppen.
Maar vroeg of laat zakken ze door het ijs.
Bij het CDA is het gewoon bewust beleid, hoe meer mensen met problemen, hoe voller de kerken.

Voor (kleine) ondernemers is dit kabinet ook een ramp, grijs kenteken afgeschaft, de energiebelasting omhoog, kleine ondernemers wordt het ziekenfonds afgepakt enz.

Alleen de grote multinationals profiteren, de verzekeraars en de banken, de zelfdemultinationals die ook achter de invoereing van de euro stonden.
pi_22099986
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 10:07 schreef Stauffenberg het volgende:

[..]

De meeste CDA/VVD stemmers kunnen juist bijna niet meer rondkomen, ze trekken de meeste stemmen uit de middengroepen.
Bron? trouwens elke partij trekt de meeste stemmen uit de middengroep omdat dit domweg de grootste groep is.
.
quote:
Die durfen daar alleen niet voor uit te komen, daarom stapelen ze ook lening op lenig om de financiele gaten te stoppen.
Maar vroeg of laat zakken ze door het ijs.
Bij het CDA is het gewoon bewust beleid, hoe meer mensen met problemen, hoe voller de kerken.
Onderbouw je standpunt eens, dit is echt totale onzin. Dat er mensen uit de middeninkomens in de problemen zitten is duidelijk maar dit betreft slechts een klein percentage (volgens GKB is deze groep ongeveer net zo groot als de mensen met een hoog inkomen die in de financiele problemen zit)
quote:
Voor (kleine) ondernemers is dit kabinet ook een ramp, grijs kenteken afgeschaft, de energiebelasting omhoog, kleine ondernemers wordt het ziekenfonds afgepakt enz.
volg je de politiek wel? Het plan van Hoogervorst is om iedereen een basisverzekering te geven, voor de afschaffing van het grijs kenteken krijgen ondernemers een lagere vennootschapsbelasting en een hogere zelfstandigheidsaftrek.
quote:
Alleen de grote multinationals profiteren, de verzekeraars en de banken, de zelfdemultinationals die ook achter de invoereing van de euro stonden.
Tuurlijk het zijn weer de 'evil corporations' onder aanvoering van 'Dr Evil' Zalm.
pi_22102725
Ik kom net terug van m'n lunchwandeling bij Philips.. en er is ook een demonstratie aan de gang daar. Hier staan de lokale vakbondslieden te roepen: "Kom demonstreren tegen dat klote-volk uit Den Haag... " ... "Gratis frikandellen en kroketten bij het PSV-stadion"

ja dan hoef je dus niet op mijn steun te rekeken. Ik word echt moe van dat calimero-geroep de hele tijd. Lekker schoppen tegen de zittende macht. Ik ben ervoor dat de dialoog tussen kabinet en bonden moet worden hervat, maar hou aub op met dat "hunnie in Den Haag zijn de schuld en doen alles fout". Eens een keer lange termijn denken zou niet verkeerd zijn.
  dinsdag 21 september 2004 @ 14:06:43 #73
572 Sniper
Gull Catcher
pi_22104263
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:50 schreef ZZtopSpeed het volgende:
" ... "Gratis frikandellen en kroketten bij het PSV-stadion"
Geen Bier? Wat een sof.
  dinsdag 21 september 2004 @ 14:08:34 #74
572 Sniper
Gull Catcher
pi_22104302
quote:
Op maandag 20 september 2004 23:52 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

kortom, het domme linkse stemvee..
Echt veel intellect zat er niet tussen in die door de Waal geronselde brandstichtende meute.
pi_22104708
Ik ben het ook niet helemaal eens met dit kabinet.
Maar als ik dan die demonstreerde massa zie lopen, met rode NCPN vlaggen, dan bekruipt mij toch een ook een 'eng' gevoel.
  dinsdag 21 september 2004 @ 14:31:40 #76
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_22104833
Brandweer heeft in Den Haag een opstootje met de politie op het moment.

Zul je straks zien dat er op 2 oktober rellen komen tussen de dienders van Haaglanden en de dienders uit de rest van NL.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_22105029
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 14:26 schreef ThomasBerge het volgende:
Ik ben het ook niet helemaal eens met dit kabinet.
Maar als ik dan die demonstreerde massa zie lopen, met rode NCPN vlaggen, dan bekruipt mij toch een ook een 'eng' gevoel.
Same. Goed, het kabinet is niet al té goed, IMO, maar hebben ze* niets van de geschiedenis geleerd? Het communisme, hoewel nog nooit in zijn 'echte' vorm uitgevoerd, is gewoon verwerpelijk. Het kan ook niet in zijn 'echte' vorm uit worden gevoerd omdat macht gewoon corrupt maakt, dat is altijd zo geweest en het zal ook altijd zo zijn. Denk maar aan Stalin.

*De demonstranten, niet het kabinet.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_22105068
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 14:08 schreef Sniper het volgende:

[..]

Echt veel intellect zat er niet tussen in die door de Waal geronselde brandstichtende meute.
Volgens Lodewijk was dit toch echt een dwardoorsnede van de Nederlandse bevolking (vanochtend in goedemorgen Nederland).

toch maar inschrijven voor de 'greencard lottery'
pi_22105704
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 08:44 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

De mogelijkheid tot staken kan je wmb prima in een individueel arbeidscontract vastleggen.
Wat is het voordeel daarvan, vergeleken bij de huidige situatie?
  dinsdag 21 september 2004 @ 15:19:23 #80
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22105792
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 15:14 schreef DaveM het volgende:

[..]

Wat is het voordeel daarvan, vergeleken bij de huidige situatie?
De mogelijkheid tot staken blijft bewaard, maar als een werknemer met zijn werkgever afspreekt niet te gaan staken dan kan de werkgever hier op anticiperen.
pi_22105833
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 15:19 schreef Kaalhei het volgende:
De mogelijkheid tot staken blijft bewaard, maar als een werknemer met zijn werkgever afspreekt niet te gaan staken dan kan de werkgever hier op anticiperen.
Ik vind dat alles in het contract mag worden opgenomen. Alleen zou ik mij als werknemer niet mijn stakingsrecht laten ontnemen.
pi_22106031
Geweldig dat de opkomst gisteren zo groot was.
pi_22106099
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 10:07 schreef Stauffenberg het volgende:
CDA misschien, ik denk niet dat er onder de lagere middeninkomens veel VVDers zijn.
quote:

Inderdaad. Je moet multinationals natuurlijk niet het land uitjagen, maar nu worden ze wel erg in de watten gelegd ten koste van de kleine ondernemers (en zij die dat willen worden. )

Gelukkig zijn er ook nog partijen die niet aan de kant van het Grootkapitaal staan.
  dinsdag 21 september 2004 @ 16:12:55 #84
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22107011
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 15:21 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ik vind dat alles in het contract mag worden opgenomen. Alleen zou ik mij als werknemer niet mijn stakingsrecht laten ontnemen.
Dat is uiteraard je goed recht en dat moet je dan ook zeker doen. Ik heb een afkeer van het machtsmiddel staken en zal het derhalve dan ook niet gebruiken. Indien ik het wel doe mag het bedrijf de vastgelegde consequenties die verbonden zijn aan het overtreden van de clausule uitvoeren. Het bedrijf zijn zin, jij je zin, ik mijn zin, ieder zijn zin.
pi_22108253
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 15:19 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

In dit geval is staken gericht tegen het Kabinet en niet tegen de werkgever zelf.
Dan is het inderdaad wel een aardig idee, want dan ondervind de werkgever verder geen schade.

Alleen.......als bedrijven geen schade lijden, dan is er toch meteen geen drukmiddel meer richting het Kabinet? Dan is staken ongeveer even effectief als met een spandoek op het dorpsplein van Vlagtwedde protesteren tegen het doodknuppelen van zeehondjes in Canada.
  dinsdag 21 september 2004 @ 17:09:40 #86
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_22108321
Heeft iemand nog de NOS uitzending over prinsjesdag gezien vandaag? Kwam een 24-jarige afgestudeerde rechtenstudente aan het woord die geen werk kon vinden. Ze was aan het solliciteren bij de overheid, maar daar was overal een vacaturestop. Reactie van Brinkhorst: 'Kom maar eens naar Economische Zaken, dan kunnen we misschien wel wat voor je regelen'.

pi_22108475
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 17:09 schreef Hephaistos. het volgende:
Heeft iemand nog de NOS uitzending over prinsjesdag gezien vandaag? Kwam een 24-jarige afgestudeerde rechtenstudente aan het woord die geen werk kon vinden. Ze was aan het solliciteren bij de overheid, maar daar was overal een vacaturestop. Reactie van Brinkhorst: 'Kom maar eens naar Economische Zaken, dan kunnen we misschien wel wat voor je regelen'.

Reactie Van Mingelen: "...Bent u ook net afgestuurdeerd meer kunt u geen werk vinden. Meld u zich dan bij het ministerie van EZ.."
pi_22108904
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 17:09 schreef Hephaistos. het volgende:

De NOS-uitzending vond ik erg pro-kabinet. Ze kregen alle gelegenheid om de protesten van repliek te dienen...en Brinkhorst is daarin veel beter dan Balkie natuurlijk.
pi_22110106
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 17:36 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

De NOS-uitzending vond ik erg pro-kabinet. Ze kregen alle gelegenheid om de protesten van repliek te dienen...en Brinkhorst is daarin veel beter dan Balkie natuurlijk.
De NOS is hartstikke rechts maar dat heeft nog niemand in de gaten

Ik vind Brinkhorst echt een mompelende doos - hij praat net zo vol wrok en venijn als De Waal. Stop die twee maar in een hok.

Ik heb liever De Geus en Terpstra tegenover elkaar.
  dinsdag 21 september 2004 @ 22:08:02 #90
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22115989
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 17:06 schreef DaveM het volgende:

[..]

In dit geval is staken gericht tegen het Kabinet en niet tegen de werkgever zelf.
Dan is het inderdaad wel een aardig idee, want dan ondervind de werkgever verder geen schade.

Alleen.......als bedrijven geen schade lijden, dan is er toch meteen geen drukmiddel meer richting het Kabinet? Dan is staken ongeveer even effectief als met een spandoek op het dorpsplein van Vlagtwedde protesteren tegen het doodknuppelen van zeehondjes in Canada.
Nee, ik zie totaal niet in waarom je je werkgever zou moeten gaan straffen om tegen kabinetsbeleid te demonstreren. Demostreren kan ook gewoon op zaterdag of zondag natuurlijk, of je neemt een vrije dag op.
pi_22405485
Opkomst 200.000 mensen afgelopen zaterdag in Amsterdam.
Is dit nou veel of toch eigenlijk niet?

De vakbonden organiseren een feestje met veel muziek,schreeuwen tussendoor wat kreten naar het kabinet, de kaartjes van de trein zijn gratis, en dit alles in de bruisende hoofdstad van ons land en het was 5 weken vooraf al bekend tevens op een vrije zaterdag en gelukkig voor de vakbonden was het ook nog mooi weer.

Is dan de opkomst nog hoog ?
de bonden hebben 2 miljoen leden, 90% laat het afweten en komt niet.
de andere 14 miljoen nederlanders kwamen ook niet.

Zegt u het maar, mij valt het iets tegen, het leeft toch schijnbaar niet echt.
Tenminste niet zoals de pers en vakbonden het ons wel willen doen geloven.
Ik zou het wel veel hebben gevonden zonder die gratis treinkaartjes actie.
Nu kreeg je ook de gratis uitjes en dagjesmensen.
De motivatie is dan een beetje zoek.

Als de VVD Frans Bauer 4 dagen inhuurt in de Arena en gratis laat optreden en Zalm iedere keer een toespraak houdt komen er ook 200.000 mensen op af,
pi_22405825
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 21:18 schreef gtotep het volgende:
De telling is bijgesteld, het waren er 300.000 volgens de Amsterdamse politie.

En ja, dat zijn er verschrikkelijk veel. Veel meer dan wie dan ook had gedacht.
  maandag 4 oktober 2004 @ 22:11:55 #93
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22406995
300.000, die vertegenwoordigen ongeveer 4-5 zetels. De andere 145-146 zetels zijn het er dus bljkbaar mee eens.
pi_22407192
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 22:11 schreef Kaalhei het volgende:
300.000, die vertegenwoordigen ongeveer 4-5 zetels. De andere 145-146 zetels zijn het er dus bljkbaar mee eens.
Hoeveel zijn het er als je de Keer het Tij kneuzen, aanhangers van de oppositiepartijen en mensen die alleen voor een leuk dagje uit kwamen eraf trekt?

Laat dat referendum maar komen, kijken wat de uitslag is als de gemiddelde werknemer zijn stem mag uitbrengen. Wel objectieve vraagstelling.
  maandag 4 oktober 2004 @ 22:21:58 #95
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22407305
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 22:18 schreef Strolie75 het volgende:
Hoeveel zijn het er als je de Keer het Tij kneuzen, aanhangers van de oppositiepartijen en mensen die alleen voor een leuk dagje uit kwamen eraf trekt?
Mijn vader had ook een treinkaartje naar Amsterdam, mijn vader is CNV-lid. Ze hadden dan ook gepland om er lekker te gaan shoppen, uiteraard op aandringen van mijn moeder, maar er kwam helaas wat tussen.
  maandag 4 oktober 2004 @ 22:22:51 #96
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_22407332
Haha ja, iedereen die niet is gekomen is het automatisch wel eens met het Kabinet

Gelukkig hebben we nog altijd opiniepeilingen die uitwijzen dat 75% van de Nederlanders het niet eens is met het kabinet. Maar dat is ongetwijfeld weer gemanipuleerd door die verderfelijke linkse mediakliek.

Ik vond de reactie van Zalm typerend voor de houding van dit kabinet toen hij zei dat de mensen slechts opgehitst werden door de vakbonden. Een visie van het domme volk dat zich als een stel makke schapen laat leiden door de boze mannen Terpstra en De Waal. Het komt simpelweg niet in hem op dat het Nederlandse volk ook zelf na kan denken en het niet eens is met de keuzes van dit kabinet. Nee, het kabinet kijkt minzaam op de simpele domme burgers neer en lacht om zoveel domheid.
Zo kom je er wel
  maandag 4 oktober 2004 @ 22:28:09 #97
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22407505
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 22:22 schreef Hephaistos. het volgende:
Gelukkig hebben we nog altijd opiniepeilingen die uitwijzen dat 75% van de Nederlanders het niet eens is met het kabinet. Maar dat is ongetwijfeld weer gemanipuleerd door die verderfelijke linkse mediakliek.
Die opiniepeilingen, dat waren gillers idd.

Vindt u het asociale afbraakbeleid van het aan de leidraad van Amerika lopende kabinet van Bak-Ellende ook zo slecht?
quote:
Ik vond de reactie van Zalm typerend voor de houding van dit kabinet toen hij zei dat de mensen slechts opgehitst werden door de vakbonden.
Ze worden gewoon voor het karretje van de Waal gespannen die een politieke carriere ambieert.
quote:
Een visie van het domme volk dat zich als een stel makke schapen laat leiden door de boze mannen Terpstra en De Waal.
De lui die ik gezien had waren niet bepaald Nobelprijswinnaars, maar ik kan me vergissen.
  maandag 4 oktober 2004 @ 22:31:57 #98
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_22407627
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 22:28 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Vindt u het asociale afbraakbeleid van het aan de leidraad van Amerika lopende kabinet van Bak-Ellende ook zo slecht?
[..]

Ze worden gewoon voor het karretje van de Waal gespannen die een politieke carriere ambieert.
[..]

De lui die ik gezien had waren niet bepaald Nobelprijswinnaars, maar ik kan me vergissen.
Die houding inderdaad!

Wij hebben het goed en iedereen die er anders over denkt is dom of laat zich meesleuren.
pi_22407698
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 22:28 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dit soort lachwekkende en sneue arrogantie dus. Vermakelijk hoor, dat gepruttel in de marge
  maandag 4 oktober 2004 @ 22:37:31 #100
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22407833
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 22:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit soort lachwekkende en sneue arrogantie dus. Vermakelijk hoor, dat gepruttel in de marge
Als niet eens twee procent van de bevolking naar Amsterdam gaat dan mag je 'het gepruttel in de marge' ook wel daarop betrekken.

We hebben het over 0.01875e deel van de bevolking

Gepruttel

in de marge
pi_22408256
edit: reageer inhoudelijk of reageer niet!

[ Bericht 84% gewijzigd door sizzler op 04-10-2004 22:55:40 ]
pi_22408803
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 22:31 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Die houding inderdaad!
Lijkt me lastig om een houding te veranderen als je gelijk hebt. Dom sociaal gelul omzetten in beleid heeft nog nooit gewerkt, maar misschien wil De Waal dat helemaal niet (werkend beleid dus), hij zei laatst nog in NOVA: "Ik hoef niet te praten over de lange termijn, want dan ben ik allang dood", dus het gaat er niet om wat het beste is voor Nederland maar gewoon zo veel mogelijk op dit moment consumeren (en in zijn geval aan macht).
quote:
Wij hebben het goed en iedereen die er anders over denkt is dom of laat zich meesleuren.
Een spandoek voor de demonstratie?
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 00:15:40 #103
99433 Tup
Tupperwaar
pi_22410872
Volgens mij ambieren de politieke Fok! medestanders van het kabinet een positie in Balkenende 3. Met hun weergaloze intellect en eruditie weten ze op spitsvondige wijze de macht van het gewone klootjesvolk te breken. Maar we doen het allemaal voor jullie toekomst hoor...
Wasserwunderland
pi_22411269
Wat is nu meer een representatie van onze samenleving: die massa-demonstratie of onze Fok!users vraag ik me af... .
I´m back.
pi_22411332
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 00:30 schreef Ryan3 het volgende:
Wat is nu meer een representatie van onze samenleving: die massa-demonstratie of onze Fok!users vraag ik me af... .
Als je ook nog als keuze gaf het parlement, dan zou ik daar voor gaan.
pi_22411350
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 00:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

Als je ook nog als keuze gaf het parlement, dan zou ik daar voor gaan.
Dat is een momentopname hè, ons parlement.
I´m back.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 00:36:26 #107
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_22411391
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 23:07 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Lijkt me lastig om een houding te veranderen als je gelijk hebt. Dom sociaal gelul omzetten in beleid heeft nog nooit gewerkt, maar misschien wil De Waal dat helemaal niet (werkend beleid dus), hij zei laatst nog in NOVA: "Ik hoef niet te praten over de lange termijn, want dan ben ik allang dood", dus het gaat er niet om wat het beste is voor Nederland maar gewoon zo veel mogelijk op dit moment consumeren (en in zijn geval aan macht).
Ow ja, die houding was ik nog vergeten. Let maar eens op hoe vaak ministers een verweer op kritiek beginnen met de zinsnede Maar als we niets doen... Alsof pak-hem-beet de PvdA helemaal niets wil doen aan de problemen die er zijn.

En dan de vakbeweging demagogie verwijten
pi_22411559
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 00:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is een momentopname hè, ons parlement.
Ja, dat klopt, maar dat zou ik dan toch zeker wel, om verschillende redenen, als representatief voor de samenleving willen zien.
pi_22414495
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 22:50 schreef SCH het volgende:
edit: reageer inhoudelijk of reageer niet!
Hey flikker op sizzler - dit was een inhoudelijke reactiel.
Dat jij problemen hebt met de demonstratie en zelf niet verder komt dan wat sneu gelul over de Bijenkorf en treinkaartjes is al jammer genoeg.

Ik vind dat je je erg laat kennen door de manier waarop je rond dit onderwerp modereert. Het past wel bij je maar het staat je niet.
pi_22414558
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 00:44 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, dat klopt, maar dat zou ik dan toch zeker wel, om verschillende redenen, als representatief voor de samenleving willen zien.
Jij vindt een momentopname belangrijker dan de huidige stand van zaken?
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 10:34:49 #111
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_22414915
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 10:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij vindt een momentopname belangrijker dan de huidige stand van zaken?

De parlementaire democratie is de staatsvorm waar we met z'n allen voor gekozen hebben.

We worden geregeerd door vertegenwoordigers van het volk, niet door het volk zelf.

Maar hoe typisch, het kabinet is niet links genoeg, dus stellen we de parlementaire democratie ook maar ter discussie.

"Democratie is wel goed, als het maar links is"

Dat spelt een slechte verliezer.
&lt;signature here&gt;.
pi_22415036
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 10:34 schreef ExTec het volgende:

[..]

:')

De parlementaire democratie is de staatsvorm waar we met z'n allen voor gekozen hebben.

We worden geregeerd door vertegenwoordigers van het volk, niet door het volk zelf.

Maar hoe typisch, het kabinet is niet links genoeg, dus stellen we de parlementaire democratie ook maar ter discussie.

"Democratie is wel goed, als het maar links is"

Dat spelt een slechte verliezer.
Het gaat erom dat sommige users op Fok! beweren dat zo'n demonstratie geen afspiegeling is van de publieke opinie. De logische vraag als dit geluid zo prominent op Fok! gehoord wordt is dan of Fok! wel een goede afspiegeling is van de publieke opinie. Ik waag dit evenzeer te betwijfelen. Dit staat verder los van de vraag of het parlement een goede afspiegeling is van de mening van het volk. Hiervan kun je ten hoogste zeggen dat dit een momentopname is, idd in accordance met de regels van ons spelletje.
I´m back.
pi_22415096
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 10:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat sommige users op Fok! beweren dat zo'n demonstratie geen afspiegeling is van de publieke opinie. De logische vraag als dit geluid zo prominent op Fok! gehoord wordt is dan of Fok! wel een goede afspiegeling is van de publieke opinie. Ik waag dit evenzeer te betwijfelen. Dit staat verder los van de vraag of het parlement een goede afspiegeling is van de mening van het volk. Hiervan kun je ten hoogste zeggen dat dit een momentopname is, idd in accordance met de regels van ons spelletje.
Maw als sommige mensen zouden hebben geweten wat dit kabinet zou doen met de prepensioenen, hadden ze dan nog op een regeringspartij gestemd??? Hiervoor dienen de polls.
I´m back.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 10:52:25 #114
91615 ZZtopSpeed
Zedde gij ja..
pi_22415270
De demonstratie is vooral een afspiegeling van de oppositie, niet noodzakelijkerwijs van het volk. De demonstranten bestonden vooral uit de aanhang van de oppositiepartijen en wat splintergroeperingen (communisten, enz). Slechts een klein gedeelte van de mensen die op de huidige regeringspartijen hebben gestemd zullen daar aanwezig zijn geweest.

En mensen: kijk nou niet te veel naar de opiniepeilingen van Maurice de Hond, RTL en NOS. De vraagstellingen zijn vaak ronduit belachelijk. De vragen zijn in de trend van:

"vindt u het ook vervelend dat u er op achteruit gaat?" Antwoord: "Ja"
Vertaling in de media: Een groot deel van de kiezers is tegen het kabinetsbeleid...

En als de peilingen wel kloppen, dan is een heel groot deel van de Nederlanders gewoon ontzettend DOM! Hoe kun je nu in een paar jaar tijd eerst nog voor de LPF kiezen en daarna voor de PVDA? Dan loop je gewoon mee te blaten met de meute en kijk je dus helemaal niet naar partijprogramma's en inhoudelijke politiek.

[ Bericht 0% gewijzigd door ZZtopSpeed op 05-10-2004 10:59:12 ]
pi_22415393
Als elke partij nou eens een kant en klare miljoenennota voor de verkiezingsdag presenteren, kun je ook nooit spreken over verkiezingsbedrog, en had dit Kabinet er nooit gezeten. De poll's zijn dermate anders van de verkiezingen omdat de maatregelen die uitgeveord zijn en nog uitgevoerd gaan worden niet vantevoren bekend zijn gemaakt.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 11:04:35 #116
91615 ZZtopSpeed
Zedde gij ja..
pi_22415496
Nou, van te voren viel toch echt wel op te maken dat er ingegrepen zou gaan worden in het poldermodel. De sociale voorzieningen worden onbetaalbaar (met name door vergrijzing) en onze concurrentiepositie gaat alsmaar achteruit. Iedereen heeft kunnen zien aankomen dat er bezuinigd moest gaan worden en dat dat op korte termijn pijn doet, maar voor de lange termijn noodzakelijk is.

Je kunt niet meer blijven uitgeven dan je hebt. Dat is in ieder huishouden zo, dus ook in het huishouden van Nederland. Nederland is al genoeg kwijt aan rente vanwege het begrotingstekort.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 11:07:12 #117
91615 ZZtopSpeed
Zedde gij ja..
pi_22415534
quote:
Als elke partij nou eens een kant en klare miljoenennota voor de verkiezingsdag presenteren, kun je ook nooit spreken over verkiezingsbedrog, en had dit Kabinet er nooit gezeten. De poll's zijn dermate anders van de verkiezingen omdat de maatregelen die uitgeveord zijn en nog uitgevoerd gaan worden niet vantevoren bekend zijn gemaakt.
Dat werkt niet, want dan gaat elke partij aan window dressing doen, anders worden ze natuurlijk nooit gekozen. Dan gaan partijen niets aan de staatsschuld doen want dat is dan impopulair. Dan vliegt de staatsschuld al helemaal omhoog.
pi_22415597
Er waren wat vage aankondigingen zoals je zelf al zegt, maar bij lange na niet helder en concreet zoals dat hoort, en bovendien dusdanig weggemoffelt op de achtergrond dat je vanzelf de verontwaardiging van je eigen stemmers op je afroept. Het NL'se volk is nu eenmaal extreem dom, en die moet je heel duidelijk iets uitleggen wil je niet voor verkiezings-Judas uitgemaakt worden.
pi_22415670
Staatsschuld-aflossing als hoofdprioriteit maken is ook gewoon een fout, dus het volk ziet het juist goed. Alleen al het feit dat men niet overtuigend kan uitleggen waarom dit zo van belang is versus de "investeer"-tactiek met inherent een iets minder prominente schuld-aflossing, zegt genoeg over hun argumentatie-vermogen of juist het gebrek aan argumenten voor dit beleid...
pi_22415779
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 10:59 schreef Edenoniphobic het volgende:
Dan werkt niet, miljoenennota is een compromis tussen verschillende partijen. Wel heeft elke partij een financiele paragraaf waaruit je kan afleiden wat een partij wil. Van deze coalitie was van te voren wel bekend wat ongeveer de plannen zouden worden.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 11:21:54 #121
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_22415835
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 10:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maw als sommige mensen zouden hebben geweten wat dit kabinet zou doen met de prepensioenen, hadden ze dan nog op een regeringspartij gestemd??? Hiervoor dienen de polls.
Zouden al die arbeiders PvdA gestemd hebben, als ze op voorhand wisten dat diezelfde PvdA hun woonwijk opofferd aan de multiculturele droom?

Zelfde vraag als je het mij vraagt.
&lt;signature here&gt;.
pi_22415927
quote:
Dan werkt niet, miljoenennota is een compromis tussen verschillende partijen. Wel heeft elke partij een financiele paragraaf waaruit je kan afleiden wat een partij wil. Van deze coalitie was van te voren wel bekend wat ongeveer de plannen zouden worden.
Ongeveer, maar lang niet concreet en zeker niet duidelijk. Waarom haakt anders de CDA en VVD aanhang zo massaal af in de peilingen en loopt men richting PvdA.

Bovendien de aloude discussie : als het CDA met het PvdA was gaan samenwerken in ene coalitie, iets wat waar de uitslag om vroeg (wie er ook schuld moge hebben aan dat dit niet doorging), dan had het er ook anders uitgezien qua beleid. Tegen de stroom op varen werkt niet.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 11:31:09 #123
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_22416000
quote:
De logische vraag als dit geluid zo prominent op Fok! gehoord wordt is dan of Fok! wel een goede afspiegeling is van de publieke opinie. Ik waag dit evenzeer te betwijfelen.
Ik denk niet dat fok een goeie afspiegeling is van de publieke opinie, nee.

Alhoewel; fok schijnt wel een van de grootste jongeren fora van NL te zijn.

Ik merk wel op dat het gros van de nieuwe aanwas vrnl. rechts georienteerd is.

In de tijd dat ik hier zit, heb ik fok zien veranderen van een forum waar linkse ventjes zoals Gelly, SCH e.d altijd het hoogste woord hadden, waar politiek-correctisme het hoogste goed was,

Tot fok anno nu, waar doodserieus besproken wordt of ethnisch zuiveren al dan niet een valide politieke tool is

M.i. sick, maar goed.

En misschien gaan we binnen 3-5 jaar weer de hele andere kant op, who knows.

Ik igg, leg me neer bij de parlementaire democratie; vind het een goed systeem, ik accepteer ook dat er soms welis regeringen zijn die niet mijn voorkeur genieten, itt andere personen op dit forum, die de parlementaire democratie alleen ok vinden als de regering bestaat uit linkse lieden.
&lt;signature here&gt;.
pi_22416192
Zalm en Balkenende, evil duo, in betere tijden

Zware tijden voor Zalm.
pi_22416281
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 11:31 schreef ExTec het volgende:

In de tijd dat ik hier zit, heb ik fok zien veranderen van een forum waar linkse ventjes zoals Gelly, SCH e.d altijd het hoogste woord hadden, waar politiek-correctisme het hoogste goed was,
Linkse users zijn inderdaad afgehaakt. Als je daar ook maar iets uit wil afleiden dan is het dat veel linkse users afhaken of het snel voor gezien houden. Er zijn een paar linkse idioten die het volhouden inderdaad.
pi_22416335
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 11:27 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Ongeveer, maar lang niet concreet en zeker niet duidelijk. Waarom haakt anders de CDA en VVD aanhang zo massaal af in de peilingen en loopt men richting PvdA.
Je vergeet dat partijen maar voor een klein gedeelte afhankelijk is van vaste aanhang en heb ik het idee dat de vaste aanhang de laatste jaren steeds minder van invloed is, kun je ook zien aan de peilingen van eind 2001 terwijl Fortuyn toen net begon stond het volgens deze peilingen vast dat PvdA en VVD uit zxouden maken wie de premier zou leveren. Polls vind ik nu op dit moment ook niet echt relevant, in de afgelopen 30 jaar is er maar 1 kabinet geweest wat niet echt heeft geprofiteerd van bezuinigingen en dat was de coalitie CDA/PvdA en of dit door de bezuinigingen kwam is niet echt duidelijk, het zootje rond de opvolging van Lubbers heeft ook bijhoorlijk meegespeelt.

Denk ook eerder dat de VVD op verlies staat vanwege het gedonder in de partij dan vanwege het beleid.
quote:
Bovendien de aloude discussie : als het CDA met het PvdA was gaan samenwerken in ene coalitie, iets wat waar de uitslag om vroeg (wie er ook schuld moge hebben aan dat dit niet doorging), dan had het er ook anders uitgezien qua beleid. Tegen de stroom op varen werkt niet.
Mischien iets anders op accenten maar PvdA wist ook donders goed dat er ingegrepen moest worden, o.a daarom snap ik ook niet dat de PvdA het zo goed doet in de peilingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2004 11:49:53 ]
pi_22416368
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 11:21 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zouden al die arbeiders PvdA gestemd hebben, als ze op voorhand wisten dat diezelfde PvdA hun woonwijk opofferd aan de multiculturele droom?

Zelfde vraag als je het mij vraagt.
Verschil is alleen dat dit niet een louter linkse aangelegenheid was, maar het werk van de opeenvolgende kabinetten vanaf Piet de Jong.
I´m back.
pi_22416407
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 11:45 schreef SCH het volgende:
Linkse users zijn inderdaad afgehaakt. Als je daar ook maar iets uit wil afleiden dan is het dat veel linkse users afhaken of het snel voor gezien houden. Er zijn een paar linkse idioten die het volhouden inderdaad.
Datzelfde geldt voor rechtse users. Een vrij groot gedeelte wat overblijft (en nieuw bijkomt) zijn users die niet zozeer rechts zijn maar het liefst op een one-trick-pony als Partij tegen de Allochtonen zouden stemmen. Als je het graag wil kan je dat wel rechts noemen, maar ik vind het eigenlijk van te weinig politiek inzicht getuigen om het überhaupt een richting toe te kennen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 12:15:26 #129
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_22416889
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 11:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Verschil is alleen dat dit niet een louter linkse aangelegenheid was, maar het werk van de opeenvolgende kabinetten vanaf Piet de Jong.
Oh, krijgen we nu het excuus "maar ze zaten in verscheidene kabinetten, dus ze hebben het allemaal gedaan!"?

Niet erg sterk; ik hoef denk niet uit te leggen, dat kabinets formaties altijd een kwestie zijn van standpuntjes uitruilen; jij mag dit, en in ruil krijg ik dit.

Het hoeft geen betoog, dat als we sinds 'Piet de Jong' alleen kabinetten van exclusief de VVD hadden gehad, we dit probleem niet hadden.

T' was dacht ik ook Den Uyl die het wel een goed idee vond dat gastarbeidertjes mochten blijven, en niet Wiegel ofzo.

Dus probeer het nog ens.

Met dat excuus is er per definitie geen links/rechts beleid meer, maar alleen regeringsbeleid.

En ook zo opportuun. Zo zal je ook nooit iemand met precies die redenering zien proberen een setje keiharde bezuinigingen in de schoenen van de PvdA te schuiven.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 12:18:56 #130
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_22416974
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 11:51 schreef Litpho het volgende:

[..]

Datzelfde geldt voor rechtse users. Een vrij groot gedeelte wat overblijft (en nieuw bijkomt) zijn users die niet zozeer rechts zijn maar het liefst op een one-trick-pony als Partij tegen de Allochtonen zouden stemmen. Als je het graag wil kan je dat wel rechts noemen, maar ik vind het eigenlijk van te weinig politiek inzicht getuigen om het überhaupt een richting toe te kennen.
Klinkt weer erg veel respect in door, voor de rechtse stem.

Fijn dat jij ons ook zo goed kan vertellen wat de echte reden van die mensen is om rechts te stemmen
&lt;signature here&gt;.
pi_22417043
Volgens mij valt er in dit land voorlopig niet te regeren in deze opinie-omgeving. Als je rechts beleid wil uitvoeren heb je heel grof gezegd 7,5 miljoen mensen tegen je en dat hou je niet vol, wil je links beleid uitvoeren heb je misschien iets minder maar nog steeds ontzettend veel 'rechtse mensen' tegen je. Dit land is hopeloos verdeeld gezien de peilingen, en heeft bovendien te kampen met een achterhaald politiek systeem.
pi_22417045
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 12:18 schreef ExTec het volgende:
Klinkt weer erg veel respect in door, voor de rechtse stem.

Fijn dat jij ons ook zo goed kan vertellen wat de echte reden van die mensen is om rechts te stemmen
Graag gedaan . Ik heb zelf ook rechts gestemd, dus een zeker respect daarvoor wil ik nog wel opbrengen uit goed rechts egoïsme .
pi_22417533
Ben nog steeds benieuwd hoeveel mensen er waren als er geen gratis treinkaartjes waren uitgedeeld
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 12:49:46 #134
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_22417719
Mja, zo vinden we altijd wel wat nieuws om de realiteit te ontkennen he..

Opiniepeilingen die uitwijzen dat dit kabinetsbeleid weinig tot geen draagvlak heeft? Dat komt gewoon omdat de vraagstelling subjectief is.

Opiniepeilingen die uitwijzen dat zowel CDA, als de VVD als D'66 qua virtuele zetels op verlies staan? Die zijn gewoon gemanipuleerd door de linkse onderzoeksbureau's...

40.000 mensen in Rotterdam? Die staan daar gewoon zodat ze niet hoeven te werken.

300.000 mensen dan, die een vrije dag opofferen om te protesteren? Die staan daar gewoon omdat ze gratis kaartjes kregen.

pi_22417886
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 12:49 schreef Hephaistos. het volgende:

Opiniepeilingen die uitwijzen dat dit kabinetsbeleid weinig tot geen draagvlak heeft? Dat komt gewoon omdat de vraagstelling subjectief is.

Opiniepeilingen die uitwijzen dat zowel CDA, als de VVD als D'66 qua virtuele zetels op verlies staan? Die zijn gewoon gemanipuleerd door de linkse onderzoeksbureau's...

40.000 mensen in Rotterdam? Die staan daar gewoon zodat ze niet hoeven te werken.

300.000 mensen dan, die een vrije dag opofferen om te protesteren? Die staan daar gewoon omdat ze gratis kaartjes kregen.

En jij wilde serieus ontkennen dat daar ook maar enige kern van waarheid in zit? Knap .
pi_22418019
300.000 voor een lui nuchter bankzittend volk die actie-schuw aangelegd is, lijkt mij vrij fors voor zo'n klein landje. Zeker als de peilingen met vraagstelling over het te voeren beleid op 80% afkeur kan rekenen van alle ondervaagden ongeacht politieke voorkeur, dan zegt dat een hoop. De meerderheid van de thuisblijvers staan denk ik aan de kant van de actie's, maar zijn nog te zuinig of lui om mee te lopen. Het zijn de stille mentale werkers aan verandering.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 13:07:08 #137
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_22418071
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 12:58 schreef Litpho het volgende:

[..]

En jij wilde serieus ontkennen dat daar ook maar enige kern van waarheid in zit? Knap .
Ik wil beweren dat er hier systematisch wordt ontkend dat er een breed gevoel van onvrede is binnen de samenleving over dit kabinetsbeleid. Van SP tot Wilders, van Oppositie tot Coalitie, iedereen onderkent dit gevoel. De meningen verschillen over de oorzaken, de meningen verschillen over het inspringen hierop, de meningen verschillen over de oplossing, maar iedereen onderkent dat dit gevoel er is!

Behalve dan op het Politieke Forum van Fok, waar men constant probeert te ontkennen dat er onvrede heerst en er ook maar iets aan de hand is... en dat vind ik nou knap
pi_22418165
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 13:07 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik wil beweren dat er hier systematisch wordt ontkend dat er een breed gevoel van onvrede is binnen de samenleving over dit kabinetsbeleid. Van SP tot Wilders, van Oppositie tot Coalitie, iedereen onderkent dit gevoel. De meningen verschillen over de oorzaken, de meningen verschillen over het inspringen hierop, de meningen verschillen over de oplossing, maar iedereen onderkent dat dit gevoel er is!
Breed, ja. De hierboven genoemde 80%, volgens mij niet. Dat aantal lijkt mij toch echt eerder te wijten aan suggestieve vraagstelling, alhoewel ik met deze onvrede niet zou willen uitsluiten dat er intussen een meerderheid in ieder geval passief achter staat.
pi_22418282
Poll: Wat vind jij van de hervormingen van het Kabinet?
  • Ik ben ervoor, want het is gewoon nodig.
  • Ik ben tegen, namelijk omdat:
  • Ik ben tegen, maar ben een meeloper.
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  •   dinsdag 5 oktober 2004 @ 13:23:34 #140
    91615 ZZtopSpeed
    Zedde gij ja..
    pi_22418390
    Ik zal niet ontkennen dat er onvrede heerst. Maar ook jij zult moeten toegeven dat alles ontzettend wordt opgeblazen en dat er veel suggestieve berichtgeving plaatsvindt. Als er een enquete wordt gedaan, wil ik eerst weten wat de vragen zijn voordat ik waarde hecht aan het resultaat. Wat je nu ziet is dat er overal peilingen en enqutes worden gehouden waarvan de uitslag geheel ten onrechte als representatief wordt gezien. Ik hecht er geen waarde aan als RTL ergens op een markt 10 mensen iets vraagt en daar vervolgens landelijke conclusies aan verbindt.

We doen net alsof we hier morgen geen brood meer op de plank hebben, wat een onzin! We moeten ons ook eens beseffen dat we t.o.v onze concurrenten total uit de pas lopen. In de omringende landen lacht men zich rot om onze 36-urige werkweken en vut-regelingen.

Ik zie liever een kabinet wat nu maatregelen neemt om ons sociaal stelsel ook op langere termijn betaalbaar te houden. Als we op de oude voet doorgaan is het gewoonweg niet meer te betalen. Het is makkelijk om het door te laten kabbelen, en niemand die er naar kraait in tijden van hoogconjunctuur, maar als het economisch slecht gaat oeh.. dan kunnen we niet hard genoeg schreeuwen hoor..
      dinsdag 5 oktober 2004 @ 21:19:54 #141
    15352 Nyrem
    Wag the dog
    pi_22428566
    quote:
    Op dinsdag 5 oktober 2004 10:52 schreef ZZtopSpeed het volgende:
    De demonstratie is vooral een afspiegeling van de oppositie, niet noodzakelijkerwijs van het volk.

CNV heeft vooral z'n aanhang in christelijk hoek (lees: CDA/CU).
    Stichting Kerken idem.

ps: 300.000 mensen WOW!
      dinsdag 5 oktober 2004 @ 21:20:58 #142
    15352 Nyrem
    Wag the dog
    pi_22428591
    quote:
    Op dinsdag 5 oktober 2004 13:17 schreef more het volgende:
    Tussenstand:
    [afbeelding]
  • Gelukkig niet zo suggestief
      dinsdag 5 oktober 2004 @ 21:38:15 #143
    15352 Nyrem
    Wag the dog
    pi_22429131
    quote:
    Op dinsdag 5 oktober 2004 12:49 schreef Hephaistos. het volgende:

Nederland is gewoon links. Dan weet je dat nu ook meteen :')
    Als we toch onzin gaan uitkramen
    pi_22429590
    quote:
    Op maandag 4 oktober 2004 21:18 schreef gtotep het volgende:

De vakbonden organiseren een feestje met veel muziek,schreeuwen tussendoor wat kreten naar het kabinet, de kaartjes van de trein zijn gratis, en dit alles in de bruisende hoofdstad van ons land en het was 5 weken vooraf al bekend tevens op een vrije zaterdag en gelukkig voor de vakbonden was het ook nog mooi weer.

Is dan de opkomst nog hoog ?
    de bonden hebben 2 miljoen leden, 90% laat het afweten en komt niet.
    de andere 14 miljoen nederlanders kwamen ook niet.

Zegt u het maar, mij valt het iets tegen, het leeft toch schijnbaar niet echt.
    Tenminste niet zoals de pers en vakbonden het ons wel willen doen geloven.
    Ik zou het wel veel hebben gevonden zonder die gratis treinkaartjes actie.
    Nu kreeg je ook de gratis uitjes en dagjesmensen.
    De motivatie is dan een beetje zoek.

Als de VVD Frans Bauer 4 dagen inhuurt in de Arena en gratis laat optreden en Zalm iedere keer een toespraak houdt komen er ook 200.000 mensen op af,
    Hoe kom je erbij dat de kaartjes gratis zijn. De mensen betalen toch hun bondsgeld. Daarvoor ben je lid van een bond.
    pi_22429858
    quote:
    Op dinsdag 5 oktober 2004 21:53 schreef PietPrak het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat de kaartjes gratis zijn. De mensen betalen toch hun bondsgeld. Daarvoor ben je lid van een bond.
    pi_22429939
    quote:
    Op dinsdag 5 oktober 2004 21:53 schreef PietPrak het volgende:
    Exact. Maar je snapt toch wel dat alles uit de kast moeten worden gehaald om die hoge opkomst zoveel mogelijk te ontkennen. De schrik zit er goed in
    pi_22430097
    quote:
    Op dinsdag 5 oktober 2004 22:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Exact. Maar je snapt toch wel dat alles uit de kast moeten worden gehaald om die hoge opkomst zoveel mogelijk te ontkennen. De schrik zit er goed in

dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:39:55 #148
    66029 Koobus
    Le Grange Marais
    pi_22430874
    Hoge opkomst...

Combinatie van een mooi weer, een gratis treinkaartje naar de hoofdstad, een als demonstratie vermomd openlucht-festival -compleet met hossende menigten- en de Dolle Dwaze Dagen van de Bijenkorf.

En die mensen zijn dan 'boos'? Welnee! Die mensen hebben een dagje uit! Als ze zich echt in de materie verdiept hadden, was alles beneden de 55 mooi thuis gebleven.

Verder is het in- en intriest dat GroenLinks, de SP en de PvdA zich voor het FNV-karretje van de verwende generatie der babyboomers laten spannen. Dat een vakbond zich door een bepaalde leeftijdsgroep laat gijzelen, is gezien de structuur van de organisatie en de leden te begrijpen, maar politieke partijen zouden moeten kijken naar de volgende generatie, in plaats van naar de volgende verkiezingen.

De linkse partijen, met de mond vol over 'solidariteit' en de 'zwakkeren in de samenleving', als verdedigers van de goudgerande vut- en prepensioenregelingen van de meest egoïstische generatie aller tijden. Als het niet zo in en in droevig was, dan zou je er om kunnen schaterlachen.
    Master of my domain
    pi_22431215
    quote:
    Op dinsdag 5 oktober 2004 13:17 schreef more het volgende:
    Tussenstand:
    [afbeelding]
  • Lekkere Poll, heb je geen 4e optie, namelijk:

Anders, nl:
    Some say the world will end in fire
    Some say in ice
    Times went by, many memories died
    Imagination is more important than knowledge.
    pi_22438571

pi_22439067
    Uit Spits van vandaag
    quote:
    Column: Rob Oudkerk: Generatieoorlog (1)
    Rob Oudkerk

Een onbekend BNN-programma (De Lama's) is genomineerd voor de Gouden Televizier-Ring. Dat kon niet kloppen, aldus de organisatie van de ring, immers zelf bejaard en volkomen onbekend met dit bij vlagen sublieme stand-up comedy programma. Er werd onmiddellijk een check, check, dubbelcheck gedaan. Kwamen de stemmen en sms-jes wel uit het hele land, en niet slechts uit één familie? Was er een oproep gedaan op dat vermaledijde internet? Hadden de jongeren in Nederland achter de rug van de babyboom-tv-generatie een kwaadaardig netwerk opgezet? Niets van dit alles. De Lama's was genomineerd, omdat er per ongeluk onder de neuzen van de televiziertjes, zomaar op Nederland 2 iets moois was ontstaan. Hulde!

In Amsterdam gebeurde dit weekend precies het omgekeerde. Bij de demonstratie van de vakbonden werd het aantal jongeren juist overschat. Tijdens de demonstratie zouden 'massa's jongeren hebben meegelopen'. Het kan aan mij liggen, maar ik heb die stoet een aantal keer voorbij zien komen feesten, en massale jongeren heb ik niet gezien.

Dat verbaast me niks. Want wat hebben ze te winnen? Zo solidair zijn de bonden niet met de jongeren. De levensloopregelingen van die bonden zijn achterhaald. In plaats van meer vrije keuze voor ouderschapsverlof, sabbaticals, studieverlof, bijscholing of kinderzorg, leggen de bonden de nadruk op prepensioen. Maar als de jongeren van nu eenmaal tegen een pensioen aanzitten, zijn we decennia verder. En niemand kan voorspellen hoe Nederland er dan uitziet, laat staan het sociale stelsel. Een ding is wel zeker: waar jongeren baat bij hebben is vooral één ding: werk. Dus: stabiele arbeidsverhoudingen en veel investeringen in onderwijs. Maar daar ging de demonstratie niet om. Velen gingen vooral de straat op om op hun 55e te mogen ophouden met werken. Als een babyboomer roept om solidariteit tussen generaties, dan weet je: daar zullen de jongeren voor moeten betalen. De prepensioen-overgangsregeling zal tien jaar duren. Oftewel: mensen die Abraham al gezien hebben zitten goed; mensen die jonger zijn, zijn het haasje.

Over het belangrijkste ding zijn vakbonden en kabinet het wel gewoon met elkaar eens. Op deze voet kunnen we niet doorleven. Economie voor dummies: we leven langer, werken korter en we vergrijzen: het huidige stelsel wordt te duur. Maar de twee partijen die ons land moeten voorbereiden op deze zekere toekomst, krijgen het niet voor elkaar om zelfs maar aan één tafel te zitten. De vakbonden - op een spandoek past geen alternatief, heren - en het kabinet, de ouderlingen van 'negeren is vooruitzien'. We hebben ze aangesteld om Nederland naar een gezonde toekomst te leiden. Mensen naar het Museumplein halen mag dan een middel daartoe zijn, het moet geen doel worden. Maar in plaats van het probleem nu op te lossen, wordt er nu opnieuw een middel uit de kast getrokken. Het referendum.

Zal ik de uitkomst vast even voorspellen? Het prepensioen blijft gehandhaafd. Want behalve als jongeren een Televizierstunt uithalen, zullen vooral de relatief oudere mensen gaan stemmen. Ik stel daarom alvast het volgende voor: we mogen bij het referendum niet alleen voor behoud van het prepensioen stemmen, we mogen ook een voorstel doen wie er in Nederland verplicht met prepensioen moet.

Ik zal (nog) geen namen noemen. Maar ik zie alleen maar voordeel: zodra de toonaangevende plaatsen van - ik noem maar wat - ministers, vakbondsleiders en politici eindelijk bezet worden door mensen van jongere generaties, zouden de onderhandelingen zomaar ineens losgetrokken kunnen worden. In naam van de zo noodzakelijke montage van een op moderne levensstijlen gebaseerd sociaal stelsel en bestrijding van de jeugdwerkloosheid. Een generatieoorlog die het waard is om gevoerd te worden.

Verschenen in SP!TS op woensdag 06 oktober 2004.
    Hij is het duidelijk niet eens met alle regeringsmaatregelen maar toch vind ik dit meer kritiek op de vakbonden uit (redelijk) onverwachte hoek.
      woensdag 6 oktober 2004 @ 11:50:49 #152
    92803 Bela
    homo ludens
    pi_22439731
    quote:
    Op woensdag 6 oktober 2004 11:12 schreef Chewie het volgende:
    Uit Spits van vandaag
    [..]

Hij is het duidelijk niet eens met alle regeringsmaatregelen maar toch vind ik dit meer kritiek op de vakbonden uit (redelijk) onverwachte hoek.
    Is Oudkerk al door Herben gevraagd?
    De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
    Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
    pi_22439963
    quote:
    Op woensdag 6 oktober 2004 11:50 schreef Bela het volgende:

[..]

Is Oudkerk al door Herben gevraagd?
    Voor de "iedereen zijn eigen mening partij"?
      woensdag 6 oktober 2004 @ 12:02:30 #154
    92803 Bela
    homo ludens
    pi_22439987
    quote:
    Op woensdag 6 oktober 2004 12:01 schreef Chewie het volgende:

[..]

Voor de "iedereen zijn eigen mening partij"?
    Voor een breed progressieve volkspartij
    De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
    Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
      woensdag 6 oktober 2004 @ 12:08:43 #155
    104660 N.E.O.R.E.J.
    Audere est facere
    pi_22440110
    SDFLP (Sociaal Democratisch Fortuynistische Liberale Partij), daar vind altijd wel een plekje voor jezelf!
      woensdag 6 oktober 2004 @ 12:28:39 #156
    91615 ZZtopSpeed
    Zedde gij ja..
    pi_22440572
    geen slechte collumn. Ik kan me er voor een deel wel in vinden.
      woensdag 6 oktober 2004 @ 12:32:46 #157
    66029 Koobus
    Le Grange Marais
    pi_22440644
    Voorwaar, die Oudkerk zegt iets zinnigs! Ik sta paf.
    Master of my domain
      woensdag 6 oktober 2004 @ 12:50:32 #158
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_22440989
    Hoeveel treinkaartjes zou de FNW nog in kas hebben?
    What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
    - Oriana Fallaci 1929-2006
    pi_22441103
    Oudkerk is blijkbaar niet op het museumplein geweest of hij heeft een merkwaardige definitie van 'de jongere'
    pi_22441252
    quote:
    Op woensdag 6 oktober 2004 12:56 schreef SCH het volgende:
    Oudkerk is blijkbaar niet op het museumplein geweest of hij heeft een merkwaardige definitie van 'de jongere'
    Hij woont volgens mij bijhoorlijk in de buurt van het museumplein, heb je een beetje moeite met kritiek vanuit 'linkse' hoek op de vakbonden en demonstratie
      woensdag 6 oktober 2004 @ 15:34:18 #161
    92803 Bela
    homo ludens
    pi_22444225
    quote:
    Op woensdag 6 oktober 2004 12:56 schreef SCH het volgende:
    SCH ook jij bent geen jongere meer...
    pi_22450577
    quote:
    Op woensdag 6 oktober 2004 15:34 schreef Bela het volgende:

[..]

SCH ook jij bent geen jongere meer...
    Oh, daarom waren er geen jongeren, dat zijn alleen 14- ?
    pi_22460181
    quote:
    Op woensdag 6 oktober 2004 20:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh, daarom waren er geen jongeren, dat zijn alleen 14- ?

In de welzijnswereld is het gangbaar mensen in de periode tussen 15 en 25 jaar te duiden als jongeren. Met dank aan Koos Koets en Robbie Kerkhof val je niet langer in het gat tussen jongerenpas en pas65 waardoor je voor oudere jongere kunt doorgaan.
    salva cum reverentia
      maandag 18 oktober 2004 @ 20:28:06 #164
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_22708541
    quote:
    Op woensdag 6 oktober 2004 12:50 schreef PJORourke het volgende:
    Hoeveel treinkaartjes zou de FNW nog in kas hebben?
    We zijn nu enkele dagen verder in de FNV en haar acties zijn al niet eens een issue meer
    Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')