abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21917822
quote:
UTRECHT - FNV Bondgenoten heeft maandagochtend de toegang tot de kantoren van twee pensioenfondsen in Utrecht geblokkeerd. De vakbond eist een gesprek met de directie over de kabinetsplannen voor het prepensioen.

"Niemand kan de gebouwen in", meldde een woordvoerster van de bond. Het gaat om de pensioenfondsen Interpolis Relan en SPF, dat de pensioenen voor de werknemers in het spoor- en streekvervoer beheert.

FNV wil vooral weten wat de pensioenfondsen vinden van het individuele karakter dat het prepensioen krijgt. Ook rept de bond van "slechte overgangsregelingen".
quote:
Bonden rekenen op tenminste 100.000 actievoerders

HILVERSUM - De vakbonden rekenen op circa 100.000 actievoerders tijdens hun demonstratie zaterdag 2 oktober in Amsterdam tegen het kabinetsbeleid. "Als het er minder zijn, moeten we tenminste gaan nadenken of we nog wel voldoende steun hebben in Nederlandse samenleving", aldus voorzitter H van der Kolk van FNV Bondgenoten zondag in het televisieprogramma Buitenhof.

Van der Kolk erkende dat de Nederlandse vakbeweging geen lange traditie kent van massale manifestaties, zoals in Duitsland, Frankrijk en Italië. Maar volgens hem blijkt uit ledenraadplegingen en onderzoek dat veel mensen in protest willen komen tegen de wijze waarop het kabinet "het matje onder de sociale zekerheid uittrekt".
FNV
De regering balken-ellende moordt Nederland uit , met respectloze maatregelen die niet nodig zijn
wat vinden jullie van FNV

[ Bericht 30% gewijzigd door Meki op 13-09-2004 09:16:08 ]
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  maandag 13 september 2004 @ 09:16:53 #2
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21917889
quote:
Op maandag 13 september 2004 09:10 schreef Meki het volgende:

[..]

FNV
De regering balken-ellende moordt Nederland uit , met respectloze maatregelen die niet nodig zijn
wat vinden jullie van FNV
Een clubje dat meent bij gebrek aan politiek mandaat de democratische rechtstaat te moeten verlammen. De Waal overspeelt zijn hand en dit gaat helaas ten koste van de werknemers wier vertegenwoordiging hierdoor al vlot buiten de actuele discussie rondom vraag en aanbod van werk en beloning geplaatst wordt.

Verder moet de eerste moord van de regeringsploeg van Balkenende nog bewezen worden al interesseert dit lasterende toeschrijvers waarschijnlijk bar weinig.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_21917939
Poe hé, twee ingangen van kantoren blokkeren. Lekker massaal hoor. En weer volstrekt nutteloos (zoals elke FNV actie).
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 13 september 2004 @ 09:24:45 #4
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21917982
Fnuikende Nationale Verlamming? Ik moet het nog zien... Eén ding is zeker, de hobbyistische acties van de FNV genereren een rekening die waarschijnlijk gewoon weer bij de belastingbetaler wordt gelegd. Werkgevers die voor extra kosten komen te staan zullen deze doorberekenen in hun productafzetkosten om hun nering te kunnen blijven voortzetten.
pi_21918026
quote:
De vakbonden rekenen op circa 100.000 actievoerders tijdens hun demonstratie zaterdag 2 oktober in Amsterdam tegen het kabinetsbeleid. "Als het er minder zijn, moeten we tenminste gaan nadenken of we nog wel voldoende steun hebben in Nederlandse samenleving",
Och, dan tellen ze gewoon (weer) het winkelend publiek mee en komen ze wel aan die 100.000.

maandag 13 september 2004 @ 09:45:13 #6
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21918216
quote:
Op maandag 13 september 2004 09:28 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Och, dan tellen ze gewoon (weer) het winkelend publiek mee en komen ze wel aan die 100.000.

pi_21918256
Vakbonden .... wurg

Vraag die vakbonden maar eens wat hun vrienden in Italie voor hebben. Die staken WEER een luchtvaartmaatschapij in het bankroet.

Vakbonden interresseren zich de facto alleen voor zichzelf. Het zijn geinstitutionaliseerde Na-ons-de-zindvloed" parasieten.

Dat vind ik van Vakbonden in het genereel. Het FNV Is een slap bakkie koffie in internationaal vergelijk.
pi_21918284
quote:
Op maandag 13 september 2004 09:28 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Die vorige "Keer het tij"-demonstratie met 25.000 demonstranten was toch ook al 'zo'n grandioos succes'. Ik vind het wel logisch: als je de verwachtingen laag stelt (op bv. 10.000) kan het altijd meevallen. Maar van 25.000 mensen (die en passant tegen Israël, tegen Irak, tegen god-mag-weten-wat) op het Museumplein ligt het kabinet niet wakker. Het is nog geen 1% van de Nederlandse bevolking!

Maar over de vakbond: ik word er niet lid van! Mij spreken ze totaal niet aan: ze behartigen misschien heel goed de belangen van hun leden, maar kijken niet verder dan hun neus lang is. Ze vervreemden zich van de jongeren: ik zie niet in wat mijn voordeel is van het behoud van het prepensioen. Het komt er op neer dat ik langer mag gaan werken, of meer premie mag gaan betalen, om de huidige generatie eerder met (pre-)pensioen te sturen. En dan maar afwachten of ik over 30/40 jaar ook gebruik van prepensioen kan maken.
  maandag 13 september 2004 @ 09:51:21 #9
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_21918290
Lodewijk

Ik begrijp het wel, nu links Nederland geen 'gezicht' heeft wil hij zich wel opwerpen als de nieuwe jezus die staat voor de hulpbehoeftigen. *zucht*
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
pi_21918342
gewoon optyfen bij die kantoren. Wellicht willen die mensen gewoon werken, en kunnen dat nu niet eens.
pi_21918360
Bij Lodewijkje staat maar een ding voorop: zijn Ego.

Vakbonden hebben in Nederland hun langste tijd gehad. Merendeel van de werknemers is niet eens aangesloten en degene die wel lid zijn, zijn allemaal 40+. Het is dus de vertegenwoordiging van een select groepje werknemers en zeker niet de mening van het gros van de werknemers. Jongeren zijn al lang blij dat ze niet meer uit sociaal oogpunt hoeven mee te betalen aan allerlei regelingen waar zij nooit gebruik van zullen kunnen maken (zoals het pre-pensioen).

Mensen als Lodewijk proberen nu uit alle macht meer leden te trekken, zoals met hun plan om illegalen ook lid te laten worden van een vakbond.

pi_21918385
quote:
Op maandag 13 september 2004 09:55 schreef Strolie75 het volgende:

Mensen als Lodewijk proberen nu uit alle macht meer leden te trekken, zoals met hun plan om illegalen ook lid te laten worden van een vakbond. :
Wordt lastig lidmaatschapsgeld incasseren dan, zonder bankrekening

Of de illegalen moeten langs het regionale bondskantoor om contant hun contributie te voldoen: handig voor Justitie: woensdag gehaktdag
pi_21918434
quote:
Op maandag 13 september 2004 09:54 schreef indahnesia.com het volgende:
gewoon optyfen bij die kantoren. Wellicht willen die mensen gewoon werken, en kunnen dat nu niet eens.
niet optiefen
FNV moet doorgaan met hun acties

FNV kan Moordenaar Jan Peter Balken-ellende stoppen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_21918547
quote:
Op maandag 13 september 2004 10:00 schreef Meki het volgende:

[..]

FNV kan Moordenaar Jan Peter Balken-ellende stoppen

Als jij denkt dat de FNV de macht heeft om de coalitie te laten vallen, laat ik je graag in die waan

Eerder denk ik dat het geblaat van De Waal er eerder voor zorgt dat D66, VVD en het CDA de gelederen gesloten houden. Wat tot gevolg kan hebben dat de bezuinigingen tijdens de algemene beschouwingen tot hamerstuk worden gepromoveerd.
pi_21918982
-edit-
Niet op de man spelen graag.
-edit-

[ Bericht 91% gewijzigd door Sidekick op 13-09-2004 17:28:15 ]
pi_21918998
-edit-
Niet op de man spelen graag.
-edit-

[ Bericht 85% gewijzigd door Sidekick op 13-09-2004 17:30:03 ]
pi_21919007
Ga jij ook demonstreren Meki?
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_21919801
quote:
Op maandag 13 september 2004 09:24 schreef sjun het volgende:
Fnuikende Nationale Verlamming?

Het CNV voert net zo goed actie trouwens, heb je daar ook zo'n briljantje voor? Ik gok op chronisch.
  maandag 13 september 2004 @ 11:32:45 #19
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_21919825
quote:
Op maandag 13 september 2004 09:19 schreef Strolie75 het volgende:
Poe hé, twee ingangen van kantoren blokkeren. Lekker massaal hoor. En weer volstrekt nutteloos (zoals elke FNV actie).
Verder verwachten ze 100.000 betogers tewrijl iedereen natuurlijk het idee heeft dat het wel weer bij verwachten zal blijven. Er is dus nog helemaal geen sprake van massa demonstraties.
[KNE]-Mod
pi_21919908
quote:
Op maandag 13 september 2004 11:32 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Verder verwachten ze 100.000 betogers tewrijl iedereen natuurlijk het idee heeft dat het wel weer bij verwachten zal blijven. Er is dus nog helemaal geen sprake van massa demonstraties.
Maar wat maakt het nou uit hoeveel mensen er komen. Voor mij is het belangrijker dat heel veel mensen die er echt verstand van hebben deze plannen afkeuren. Niet vanuit emotie, maar vanuit hun kennis en kunde.
pi_21919941
quote:
Op maandag 13 september 2004 11:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Het CNV voert net zo goed actie trouwens, heb je daar ook zo'n briljantje voor? Ik gok op chronisch.
Zou MHP misschien een uitdaging vormen?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_21919951
quote:
Op maandag 13 september 2004 11:36 schreef SCH het volgende:
Voor mij is het belangrijker dat heel veel mensen die er echt verstand van hebben deze plannen afkeuren.
Wie dan? Die kortzichtige beroepsdemonstranten, de oppositie die hier een slaatje uit wil slaan maar stiekem blij is dat zij deze noodzakelijke maatregelen niet hoeven door te voeren of egotrippers als de Waal?
  maandag 13 september 2004 @ 11:39:46 #23
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21919962
quote:
Op maandag 13 september 2004 09:16 schreef sjun het volgende:

[..]

Een clubje dat meent bij gebrek aan politiek mandaat de democratische rechtstaat te moeten verlammen.
Tja, enorm ondemocratisch die vakbonden en demonstraties
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 13 september 2004 @ 11:40:03 #24
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_21919969
quote:
Op maandag 13 september 2004 11:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar wat maakt het nou uit hoeveel mensen er komen. Voor mij is het belangrijker dat heel veel mensen die er echt verstand van hebben deze plannen afkeuren. Niet vanuit emotie, maar vanuit hun kennis en kunde.
Het gaat erom dat de FNV of iig TS weer eens doet alsof heel Nederland het met de FNV eens is en zich opmaakt voor massale demonstraties tegen de kabinetsplannen. Terwijl ik denk dat Nederland zich liever blut koopt op de meubelboulevard of bij de Media Markt.
[KNE]-Mod
pi_21919979
quote:
Op maandag 13 september 2004 11:39 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Wie dan?
Economen, directeuren van pensioenfondsen, bankdirecteuren enz. Ze vinden niet alle maatregelen slecht maar wel de snelheid en veelheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')