abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22659322
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 10:40 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Idd, die lui lopen gewoon als een kudde achter de Waal aan, ik heb gelezen dat een deel van de stakers niet eens wist waarvoor ze gingen staken.
You're right Dat is wel duidelijk dat ze dat niet wisten anders waren ze niet gaan staken...

And another thing:
Ik heb gezien dat in een vervoersbedrijf waar het nogal slecht gaat, dat daar zelfs stakers waren.. hoe onnozel, dom en blind kun je zijn..

Persoonlijk sta ik erachter dat men zichzelf kapot staakt. mij raakt het niet. Zolang men maar niet bij mij aanklopt en sterker nog , ik vind dat ze door te staken het recht op een uitkering verspelen. het gaat om een land opbouwen en niet afbreken, dat is nl. wat je met staken doet. Dus is het je eigen verantwoordelijkheid als je bereid bent dat risico te nemen. En val dan niet op alle uitspraken van De Waal en consorten terug, laat zij de uitkering maar ophoesten voor een ieder die uit naam van de vakbond gestaakt heeft.

je kan het eens zijn met de one-liners van Lodewijk, maar wees dan niet zo dom om je medemens af te vallen en n.b. te zeggen dat jij de meerderheid bent of vertegenwoordigt, als dat zo was hadden er wel 15.7 miljoen mensen gestaakt ipv 300.000 mensen.

En die p.r. stunt van de Waal in 2 vandaag daar hoor je de media niet over..
een quote uit 2 bekende boeken met dezelfde teksten:
"Gij zult niet doden"
pi_22660756
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 10:40 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Idd, die lui lopen gewoon als een kudde achter de Waal aan,
Dat noemen ze in goed Nederlands ´de kuddegeest van een dominant dominerende domineescultuur´...
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_22677929
Wat hoorde ik nou mensen? Loopt die de waal en makkers nou een beetje de huizen van bestuursleden op het internet te zetten. Die gozer heeft helemaal geen respect voor veiligheid & privacy.
Als je hersens hebt dan heb je meer respect voor een hooligan dan voor de FNV, want hooligans als die van elkaar weten waar ze wonen, dan gaan ze diegene nooit bij ze huis terroriseren, dat is een erecode en die kent de Waal niet.
Maar de Waal is dom, hij verliest het van de rijke jongens. Want de rijke jongens gaan nu samen een groot potje geld maken en regelen de beste apparatuur en de beste prive detectives en gaan netzo lang graven in het leven van de lodewijk totdat ze wat rots vinden en branden hem daarna helemaal af dat hij nooit meer een come-back kan maken.
Ditsoort dingen gebeuren te weinig, dat moeten ze ook bij roddeljournalisten doen, dit zei ik jaren geleden al, nu schijnt daar ook een film over te zijn.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_22678900
De huizen van de Waal en zijn makkers staan binnenkort ook op het net begrijp ik.

Wat een idioten ... straks janken zeker als je een doorgeladen pistool in je post vind
  zondag 17 oktober 2004 @ 15:45:37 #225
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_22681069
En de volgende keer naar aanleiding van dat geintje van het rode mannetje (zwaai dan gelijk met de vlag van de CCCP, ludiekgeile sukkels): "Betaal 2 miljoen of anders gaan je vrouw en kinderen er aan!"

Nee, de FNV is erg slim bezig.
The Internets, I needs it..
  zondag 17 oktober 2004 @ 18:07:31 #226
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22683860
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 08:11 schreef lucida het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis is dat proces van afslanking (industrialisatie, automatisering en digitalisering) al decennia lang volop bezig. Koppel dit aan een verregaande kapitaal- en arbeidsvlucht van de hier aanwezige bedrijven en industrie, en voor je het weet wordt in dit land van koopmannen en handelaren helemaal niets meer ondernomen. Wat de bureaucratie betreft die veel ondernemers tot wanhoop drijft, dient te worden opgemerkt, dat het in de eerste plaats niet de vakbonden zijn, die deze regeltjes hebben bedacht en opgelegd, maar dat zij vooral erop toezien dat zulke regels – mits eenmaal vastgelegd – ook worden nageleefd. Zo is met succes de werkweek verkort, is kinderarbeid verboden en wordt rekening gehouden met de gezondheid en veiligheid van de werknemers tijdens hun werkzaamheden. Ook is er voor gezorgd dat bij (werkgerelateerde) aandoeningen, ziekte arbeidsongeschiktheid en of gewoon ouderdom het loon, veelal in de vorm van een uitkering, wordt doorbetaald. Ik kan me niet voorstellen dat jullie ervoor pleiten dat zulke opgebouwde arbeidrechten maar moeten worden afgeschaft. Hebben onze economie, het ondernemersklimaat, de arbeidsmarkt en noem maar op, niet ook vaak – ondanks het zo vermaledijde woud aan regelgeving – gefloreerd en tot voorbeeld gestrekt voor veel andere landen?
Je geeft hier inderdaad een grens aan. Opgebouwde arbeidsrechten hoeven niet te worden afgeschaft, ze mogen echter best worden gewogen op betaalbaarheid bij de toepassing en er mag ook best wat meer controle komen op werknemers die wel erg gemakkelijk gebruik maken van hun rechten zonder dat dit aan de (morele) plichten gekoppeld lijkt te zijn die het stelsel in stand kunnen houden.
quote:
Het is waar dat er in dit land heel wat komt kijken alvorens je als (kleine) ondernemer aan de slag kunt. Maar onderschat vooral ook niet het voortschrijdend proces van Europeanisering, en de ingrijpende effecten die dit op de verschillende economieën heeft – zo komt nu al 70% van alle regels en wetten uit Brussel. En daarbovenop de massale toestroom van ‘goedkopere’ arbeidsmigranten en de uitbreiding van nog meer lage lonen landen. Je zou kunnen zeggen, dat er dus meer factoren een rol spelen waarom het voor de Westerse ondernemer steeds moeilijker wordt om goed opgeleide en betaalbare arbeidskrachten in dienst te nemen. Zo hebben de Westerse landen, in vergelijk met veel lage lonen landen, veel meer geïnvesteerd in scholing en opleiding van hun beroepsbevolking en is het logisch dat je dit terugziet in de prijzen van de producten en diensten alsook in de hoogte van de lonen. Maar als een en ander ons ondernemersklimaat slagvaardiger maakt, valt er wat voor te zeggen veel van de overbodige regelgeving dan maar over boord te zetten.
Er zullen natuurlijk wel met regelmaat te monitoren wegingskriteria voor te schrappen en te incorpereren regelgeving moeten komen om niet met het badwater het kind weg te gooien.
quote:
Dat zal in de loop der jaren heus al wel verschillende keren zijn gedaan, al was het maar om te kijken hoe we nog meer en nog goekoper onze produkten aan de man kunnen krijgen. Maar goed het is waar dat een overdaad aan regelgeving goede initiatieven en impulsen vaak al in de kiem smoren, en het is ook waar dat de gestegen lonen het voor BV Nederland steeds moeilijker maken met de andere landen te concurreren; ook valt niet te ontkennen dat een zekere arbeidstrots kwijnende is - mogelijk te verklaren door dat steeds minder mensen, middels de wereldwijde koehandel in aandelen, met de bedrijfswinsten gaan strijken.
Dat verklaard niet de wel erg grote gemakzucht waarmee mensen zich nogal eens ziek melden terwijl zij bijvoorbeeld met de hond naar de dierenarts moeten (Ja dit komt gewoon in de praktijk voor). Met erg veel gemak wordt ook beschikt over de tijd van de baas om dokter en tandarts te bezoeken. IWie dat keurig in de eigen vrije tijd planned wordt aangekeken alsof men water ziet branden. Dit alles doet natuurlijk een onnodige aanslag op de productiekosten. Kennelijk is meer controle nodig om mensen wat verantwoordingszin voor gezonde bedrijfsvoering bij te brengen.
quote:
En dit werkt weer door in de verantwoordelijkheidszin van Jan met de pet die zich, voor een grijpstuiver, moet afpeigeren zonder dat ie er op termijn een cent aan overhoudt, om nog maar te zwijgen van een welverdiende oude dag!.
Die verantwoordingszin wordt niet bepaald vergroot door voormensen als Lodewijk de Waal die het nodig vindt werkwillige mensen het werk te bemoeilijken en op extra kosten te jagen door het openbaar vervoer te gijzelen om het kabinet te chanteren.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 09:26:15 #227
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_24558249
Zo, die gaat zijn dikke kont weer in een andere gerieflijke pluche zetel parkeren...

--------------------
Nieuwe aderlating voor vakbeweging

Lodewijk de Waal keert FNV rug toe

door Judith van Teeffelen en Alex de Vries
AMSTERDAM - Lodewijk de Waal (54) verlaat de FNV. Dat melden betrouwbare bronnen binnen de vakbeweging. Tot nu toe ontkende De Waal op te stappen als voorzitter.

De FNV-voorman zwaait sinds 1997 de scepter bij de FNV en stond aan de wieg van enkele belangrijke polderakkoorden. Kroon op zijn werk was eind vorig jaar het sociaal akkoord met werkgevers en kabinet na het massale protest op het Amsterdamse Museumplein. Met het vertrek van De Waal en CNV-voorzitter Doekle Terpstra - die eerder deze week aangaf weg te gaan bij de christelijke vakcentrale - verliest de vakbeweging in één klap zijn belangrijkste gezichten. Beiden vertrekken bovendien in een periode waarin grimmige cao-onderhandelingen met de werkgevers worden verwacht.

Terpstra wordt voorzitter van de HBO-raad. Dat de CNV-baas weg zou gaan was algemeen bekend nadat hij tevergeefs in de race was geweest voor het burgemeesterschap van Tilburg. Die post ging naar PvdA'er Ruud Vreeman.

Bron: www.telegraaf.nl
Master of my domain
pi_24558342
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 09:26 schreef Koobus het volgende:
Zo, die gaat zijn dikke kont weer in een andere gerieflijke pluche zetel parkeren...
Waar lees jij dat dan?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 09:45:21 #229
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24558474
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 09:26 schreef Koobus het volgende:
Is er ergens achterin de provincie Groningen weer en burgemeesterspost vrijgekomen dan?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:51:59 #230
82065 accelerator
rechts medium
pi_24560667
Veel interresanter is de vraag: wanneer zijn we van de vakbewegingen verlost.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:52:43 #231
82065 accelerator
rechts medium
pi_24560688
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 09:45 schreef sjun het volgende:

[..]

Is er ergens achterin de provincie Groningen weer en burgemeesterspost vrijgekomen dan?
een of ander ngo-tje is ook leuk natuurlijk
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:02:42 #232
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_24560904
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 09:35 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:

[..]

Waar lees jij dat dan?
Dat leid ik af uit het feit dat hij genoeg linkse vriendjes heeft die voor hem ongetwijfeld een fraai baantje hebben bedacht. Het is even wachten tot het bekendgemaakt wordt, maar ik weet zeker dat LdW een prachtige, met belastinggeld gefinancierde, regentenbaan krijgt. Zo gaat dat, in die kringen.
Master of my domain
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:08:17 #233
82065 accelerator
rechts medium
pi_24561017
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:02 schreef Koobus het volgende:

[..]

Dat leid ik af uit het feit dat hij genoeg linkse vriendjes heeft die voor hem ongetwijfeld een fraai baantje hebben bedacht. Het is even wachten tot het bekendgemaakt wordt, maar ik weet zeker dat LdW een prachtige, met belastinggeld gefinancierde, regentenbaan krijgt. Zo gaat dat, in die kringen.
Ik denk dat hij bij een bedrijf ook wel aan de bak komt. Hij is natuurlijk goed geinfiltreerd in de FNV. Hij is daarom juist de man voor de werkgevers.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:08:20 #234
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_24563165
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:08 schreef accelerator het volgende:

[..]

Ik denk dat hij bij een bedrijf ook wel aan de bak komt. Hij is natuurlijk goed geinfiltreerd in de FNV. Hij is daarom juist de man voor de werkgevers.
Zijn handelsmerken zijn dom schreeuwen en ploerterig oogkleppengedrag. Daarom vind ik een wat agressiever incassobureau wel iets voor hem. Intrum Justitia bijvoorbeeld.
Stop the world, I want to get out.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:21:15 #235
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24563365
Hij was het gezicht van de vakbonden, en heeft laten zien dat de vakbonden bij lange na niet dood zijn. Een goede prestratie. Ik zie het nog wel gebeuren dat hij de politiek ingaat. Groenlinks, PvdA, wie zal het zeggen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:31:21 #236
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_24563537
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 14:21 schreef Sidekick het volgende:
Hij was het gezicht van de vakbonden, en heeft laten zien dat de vakbonden bij lange na niet dood zijn. Een goede prestratie. Ik zie het nog wel gebeuren dat hij de politiek ingaat. Groenlinks, PvdA, wie zal het zeggen.
De partijen die je noemt, passen inderdaad wel bij 'm. En dat zegt m.i. genoeg over die partijen

Verder gaat het er in het leven niet alleen om wat je bereikt, maar ook hoe je iets bereikt. Voor dat hoe-gedeelte krijgt hij van mij een dikke onvoldoende. Ik vind 'm een onbeschofte schreeuwlelijkerd.
Stop the world, I want to get out.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:06:21 #237
82065 accelerator
rechts medium
pi_24564132
Hij is typisch PvdA ja.
pi_24564352
Slim van Lodewijk en Doekle, op je hoogtepunt stoppen. Ze halen toch nooit meer 300k mensen op de Dam.
pi_24781449
witte rook bij de FNV? :
quote:
104 Teletekst do 27 jan
"Jongerius wordt nieuwe FNV-leider"

DEN HAAG Agnes Jongerius wordt volgende
week voorgedragen als nieuwe voorzitter
van de vakcentrale FNV.Dat meldt het
Radio 1 Journaal op basis van een
rondgang langs de FNV-bonden.Jongerius
wordt de opvolger van Lodewijk de Waal.

De 44-jarige Jongerius is nu vice-
voorzitter van de vakcentrale.Ze werkt
al 17 jaar bij de FNV,onder meer als
bestuurder van de Vervoersbond en als
cao-coördinator.Ze staat bekend als een
harde onderhandelaar.

Binnen de FNV is een brede steun voor
haar kandidatuur.Als Jongerius wordt
gekozen,wordt zij de eerste vrouwelijke
voorzitter van de vakcentrale.
pi_24783897
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 17:33 schreef zakjapannertje het volgende:
witte rook bij de FNV? :
[..]
Hopelijk is deze wat minder irritant dan de Waal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')