abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22005626
Gisteren:

Tokyo Monogatari (1953)

Kwam ik gisterenaan bij het filmhuis in Bussum, was de film 20 minuten te vroeg begonnen. Beetje jammer, maar kwas niet voor niets helemaal daarheen gekomen dus ik ging zitten. Weinig gemist gelukkig. Over de film zelf: ik vond hem op sommige momenten erg mooi, soms was ie ook wel langdradig. Ik had best vaak medelijden met het oudere echtpaar, de manier hoe ze behandeld werden. Het is zeker geen film die ik gewend ben, de film speelt meer in op de menselijke gevoelens dan dat het aandacht heeft voor het verhaal. En dat was zeker wennen voor mij. Toch een ruime voldoende voor deze film, mede door de prachtige muziek.

Daarnet:

The Evil Dead (1981)

Wow! Deze film is echt maf! Ik heb me een paar keer echt helemaal de pleuris geschrokken en de sfeer is heel gespannen. Achteraf is het moeilijk om te beoordelen wat ik nou eigenlijk precies ervan vond. Goed, dat zeker. Eigenlijk ook wel heel goed. Maar niet een soort film die ik elke dag zou willen zien.

pi_22005647
The Village.

Zelden een bioscoopfilm gezien die me zo zwaar tegenviel.
Live it!
pi_22005666
quote:
Op donderdag 16 september 2004 22:15 schreef Eluc het volgende:
Hey KQ strax mijn stukje over Evil Dead. Net gezien
ik geloof dat je aardig positief bent...

ps ik ben nu EVIL ED aan het rippen, eerdaags te downloaden

pi_22005725
quote:
Op donderdag 16 september 2004 22:35 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Correct
pi_22007348
quote:
Op donderdag 16 september 2004 22:35 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

ps ik ben nu EVIL ED aan het rippen, eerdaags te downloaden

Evil Ed is stiekem best cool.
Zat in zo'n dvd pakket voor 10 euro, samen met nog 3 andere horrorfilms. Volgens mij is hij eerst in het zweeds of noors opgenomen en daarna hebben ze hem in het engels gedubbed, zonder dat ze hem in de originele taal hebben uitgebracht. Geeft het geheel toch iets extra knulligs. :'}

Ik heb vanavond maar geen film gekeken, maar wel bijna mijn eerste Nicci French boek uit.

[ Bericht 2% gewijzigd door Wepeel2 op 16-09-2004 23:39:55 ]
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_22007652
quote:
Op donderdag 16 september 2004 22:33 schreef Eluc het volgende:
Gisteren:

Tokyo Monogatari (1953)

Kwam ik gisterenaan bij het filmhuis in Bussum, was de film 20 minuten te vroeg begonnen.
Ben jij ook zo iemand die vroeger altijd beweerde dat jij niet te laat was, maar de bus of trein te vroeg?
  vrijdag 17 september 2004 @ 00:43:32 #8
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_22008804
Evil Ed heb ik ook ooit eens in een horrornacht bij een bioscooop gezien. Ik vond het wel een grappige film. Zag er allemaal wel verkeerd cool uit.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_22009063
quote:
Een paar dagen geleden schreef Hare het volgende:

Majo no takkyubin (Kiki's Delivery Service)

Niets dan lof voor deze alweer prachtige Ghibli film. Zeer vermakelijke, ongecompliceerde film die meer dan eens een glimlach op je gezicht zal toveren. Kan er niet veel meer over zeggen, maar dit is voor mij gewoon echt geweldig!!!
Vanavond gezien en inderdaad weer een mooie film.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_22009105
Net:

Collateral

Verhaal / Synopsis :
quote:
sneakpoint
Al twaalf jaar lang is hij een doodgewone taxichauffeur, deze Max (Jamie Foxx). Of eigenlijk is hij bij nadere beschouwing toch niet zo gewoon. Max is namelijk een topper: zijn taxi is keurig netjes, hij is vriendelijk, beleefd en beschaafd, en hij kent Los Angeles en de omgeving, inclusief eventuele fileproblemen, als zijn broekzak. Kortom, bij Max wil je in de taxi zitten als je ergens naartoe moet in LA.

Max heeft duizenden mensen in zijn achteruitkijkspiegel voorbij zien komen. De meeste mensen vergeet hij snel, maar deze nacht heeft hij twee klanten die hem nog lang zullen bijblijven: een mooie vrouw, Annie (Jeda Pinkett-Smith), die zich als aanklager voorbereidt op een grote zaak, en Vincent (Tom Cruise) die langs verschillende adresjes moet om een onroerendgoedzaak rond te maken. Zegt hij. Vincent weet Max ertoe te bewegen hem naar al die adressen te brengen, zodat hij de volgende dag weer het vliegtuig naar huis kan nemen.

Al bij het eerste adres komt uit wat Vincent in werkelijkheid is; geen onroerendgoedhandelaar, maar een huurmoordenaar. Uiteraard wil Max helemaal niks met die Vincent te maken hebben, maar Vincent dwingt Max ertoe zijn medewerking te verlenen aan de rit des doods die Vincent die nacht in LA gaat afleggen. De politie van Los Angeles en de FBI ontdekken dat er iets gaande is, want naarmate de nacht vordert, worden er steeds meer getuigen in een belangrijke drugszaak afgeknald. Dan ontstaan er een paar macabere jachtpartijen. De politie en de FBI proberen de moordenaar voor te zijn en zijn taxi op te sporen, de taxichauffeur probeert het vege lijf te redden, en Vincent moet zijn lijstje doelwitten afwerken voor de nacht voorbij is. En Annie? Die blijkt op het lijstje van Vincent te staan…
Vond het best een redelijke film.
Best spannend, behoorlijk goed geacteerd en nog enigzins origineel.

Van mij een 7,5
  vrijdag 17 september 2004 @ 01:25:58 #11
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_22009549
Evil Ed is echt flauw. .

Ontopique:
Kandahar: visueel erg mooi drama over allerlei sociale misstanden in afghanistan onder de Taliban. De regisseur (met onmogelijke naam) heeft ontzettend veel oog voor mooie shots en de poetische kant van allerlei bizarre en schreinende situaties, maar hamert te veel op zijn standpunten, waardoor die wel erg duidelijk op een presenteerblaadje worden aangeboden. Ook was de semi-voice over af en toe nogal knullig. 7,5.
Alphaville: weer een absoluut unieke film van Godard. Bij vlagen erg humoristisch en soms spannend, maar ik vond het liefdesplotje niet erg overtuigend. Tevens zag de film er nogal lelijk uit, hoewel dit wel hielp om eem film-noir gevoel op te wekken en een tijdloos sfeertje op te bouwen. Ook was het geschetste toekomstbeeld behoorlijk interessant. Iets minder dan wat ik tot nu toe van Godard gewend ben, maar nog steeds een dikke aanrader. 8+.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sai op 17-09-2004 11:07:24 ]
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  vrijdag 17 september 2004 @ 01:45:03 #12
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22009786
Brief Encounter

Eigenlijk niet veel dat ik kan zeggen over deze film. Vrouw met man en kinderen onmoet man met vrouw en kinderen en raken verliefd op elkaar. Wat natuurlijk niet kan. De liefde en de problemen die ze hiermee krijgen worden getoond in een soort docu stijl eigenlijk aangezien alles wat ze doen ook letterlijk zou kunnen gebeuren. Een idee dat ik niet bij veel films heb.
Wat de film iets boven een gewoon goede film uittilt is voor mij het einde, dat je voor de tweede keer ziet, maar deze keer er heel andere gevoelens bij hebt.

Topper van de avond was:

Wu jian dao (Infernal Affairs)

Een van de beste thrillers die ik de laatste tijd heb gezien. Gelukkig niet te veel actie waardoor alles zich richt op het verhaal en dat zit echt uitstekend in elkaar. En naar mijn idee nog origineel ook, vond het mooi bedacht en net zo uitgewerkt. Enige probleem met de film voor mij was dat ik het nog steeds wat lastig vind koreanen te onderscheiden
Las trouwens dat er een remake komt directed by Scorsece met Brad Pitt en Leonardo di Caprio
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_22009829
The Village

wtf

Eerste helft van de film was best goed,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1/5
die 1 is alleen voor de eerste helft van de film, de rest was crap van de bovenste plank bij sinterklaas
pi_22011353
My Life Without Me

Aangrijpende film over een vrouw van zo'n 23 die te horen krijgt dat ze nog maar enkele maanden te leven heeft iv. uitgezaaide kanker. Ze besluit niemand wat te vertellen. Ze stelt een lijst op met dingen die ze wil doen voor haar dood.
het levert nogal zware scenes op, die best sterk uit de verf komen. het spel van mn. sarah polley, mark ruffalo en julian richings is erg goed. vooral die laatste als dokter met het slechte nieuws is erg op dreef.
de dochtertjes van het paar zijn eigenlijk het minpunt, zeker als je ze vergelijkt met de dochters uit In America.

verder wel een aanrader
pi_22011846
Gister op tv,
The Hunt for Red October

Hij blijft boeien, al heb ik m al zeker 5 keer gezien. Dat komt dan voornamelijk door de submarine setting wat voor mij toch altijd een beetje een jongensdroom is geweest Zo vind ik Crimson Tide en in mindere mate U-571 ook erg ok, en Das Boot is natuurlijk een meesterwerkje op zich..
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 17 september 2004 @ 10:03:25 #16
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_22011895
Gojira vs Kingugidora
Een groep tijdreizigers die Godzilla verwijderen uit "onze" tijd, creëren hierbij King Ghidora. Waarna hun werkelijke bedoelingen duidelijk worden.
Ondanks dit wazig plot is dit toch een leuke film, we zien namelijk zowel Godzilla als de driekoppige draak King Ghidora een paar steden vernietigen.
En dan gaan ze ook nog eens tegen elkaar vechten. prachtige monsterfilm

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  vrijdag 17 september 2004 @ 10:49:24 #17
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_22012721
Gisteren gezien in de sneak:

Collateral
Max (Jamie Foxx) is taxichauffeur in nachtelijk Los Angeles. N klant (Tom Cruise) stapt in z`n auto met de vraag of hij hem die nacht kan rond rijden omdat ie 5 stops moet maken. Na wat twijfelen gaat Max akkoord en de mannen gaan op weg. Tijdens de eerste stop staat Max op de man te wachten, wanneer er n lijk op t dak van z`n auto valt! Waar is Max aan begonnen???
Collateral is n erg spannende actie film, die lekker rustig en gemoedelijk begint waardoor je er goed in kan komen. Het begin van de actie komt redelijk onverwacht. De tempowisselingen in de film zijn erg sterk en maken de film kijkbaar. Het acteerwerk van Tom Cruise en Jamie Foxx is erg sterk. Met name Foxx zet n geweldige prestatie neer als taxi chauffeur die per ongeluk in al dit geweld terecht is gekomen.
Goede film, aanrader!!

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_22014771
Touching the Void.

Docudrama over 2 alpinisten en hun tocht naar een berg in de Andes.

Aanrader voor de liefhebbers van bergen en klimmen

IMDB http://www.imdb.com/title/tt0379557/
Echte anarchisten schaken zonder koningen
pi_22014915
Gisteren gezien thuis..
dvd van Steven Seagal. Out of reach..
Ja wat moet je er van zeggen..een typisch steven seagal film..weinig verhaal..slechte acteer prestaties..
Maar voor anderhalf uur vermaak wel ok...

http://www.nixflix.com/reviews/outofreach.htm
  vrijdag 17 september 2004 @ 12:35:26 #20
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22014940
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 12:34 schreef Knife het volgende:
Gisteren gezien thuis..
dvd van Steven Seagal. Out of reach..
Ja wat moet je er van zeggen..een typisch steven seagal film..weinig verhaal..slechte acteer prestaties..
Maar voor anderhalf uur vermaak wel ok...

http://www.nixflix.com/reviews/outofreach.htm
is die al uit dan?

Ik heb hem ookgezien... mwoah-filmpje

gezien: sleepaway camp:

Goed einde!
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  Moderator vrijdag 17 september 2004 @ 12:35:50 #21
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_22014948
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 12:27 schreef VincentK het volgende:
Touching the Void.

Docudrama over 2 alpinisten en hun tocht naar een berg in de Andes.

Aanrader voor de liefhebbers van bergen en klimmen

IMDB http://www.imdb.com/title/tt0379557/
En gewoon voor iedereen die van film en documentaires houdt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  vrijdag 17 september 2004 @ 12:37:40 #22
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_22014987
Envy (Barry Levinson, 2004)
De cast is erg enthousiast, maar het komt totaal niet over. Nergens is de film ook maar goed voor een glimlach en voor het verhaal hoef je de film ook niet te kijken en dat is erg zonde, want een cast met Ben Stiller, Jack Black, Christopher Walken en Rachel Weisz kom niet al te vaak tegen. ½
pi_22015067
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 12:35 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

is die al uit dan?

Ik heb hem ookgezien... mwoah-filmpje

gezien: sleepaway camp:

Goed einde!
Sleepawaycamp ken ik niet..

Hij is officieel nog niet uit deze film

Maar hij komt wel op video en dvd..is niet goed genoeg voor in de bios..
pi_22015070
quote:
Op donderdag 16 september 2004 23:42 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ben jij ook zo iemand die vroeger altijd beweerde dat jij niet te laat was, maar de bus of trein te vroeg?
Nee
pi_22015180
Gister de bourne supremacy gezien.

Ik wilde voor de film even helemaal bij zijn en heb afgelopen dinsdag the Bourne Identity gezien. Die film is echt goed, dus ik had super zin in deel 2. Ik vind Matt Damon sowieso wel een goede acteur.

Maar nr 2 was voor mij echt een domper. Ik zal niet zeggen wat ik er slecht aan vond ivm met spoilers etc ;p

Bourne Identity 8
Bourne Supremacy 5
pi_22015330
ik ben benieuwd hoe die is the bourne supremacy...ik ga er morgenavond heen. Ik laat het weten wat ik er van vond !
en ik ben ook wel een fan van Matt Damon !
pi_22017582
The Cell.
Herkeken. Hij was gister op TV. Ik blijf het een enorm mooie film vinden. Vooral de eerste scene (met Jennifer Lopez en die Mr. E. in de woestijn). Die kleuren, die beelden, die kleren. Zo ontzettend mooi. Het verhaal is misschien iets minder, maar de geweldig mooie scenes (vooral die in de 'dromen' dus (paardscene, gordijnscene) maken het echt goed. Jennifer Lopez doet het ook heel erg goed in de film, net als de anderen.
Het enige wat ik wat minder vond was die
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat doen ze wel vaker in films, en dat vind ik vreselijk nep-eng en overdreven. Maar ja, dat ben ik dan he.
Niks mis met The Cell, dus.
  vrijdag 17 september 2004 @ 15:23:37 #28
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22018753
The Magnificent Seven

Pfff, vond hier echt weinig aan. Ten eerste vond ik het plot al erg zwak, veel te weinig diepgang, het was echt van: 'hier, heb je 20 dollar, doe maar met ons mee'.
En ja, misschien is de film nog wel vermakelijk als je Shichinin nog niet gezien heb, maar die heb ik dus wel gezien en daarmee is ook alle originaliteit verdwenen uit deze film.
Nee, hou het maar lekker bij het origineel!!

ps. OST was wel errug goed
pi_22022401
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 12:53 schreef Knife het volgende:
ik ben benieuwd hoe die is the bourne supremacy...ik ga er morgenavond heen. Ik laat het weten wat ik er van vond !
en ik ben ook wel een fan van Matt Damon !
Doe dat en laat meteen ook even weten wat voor gevoel je had bij het einde ;o)
  vrijdag 17 september 2004 @ 18:51:35 #30
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_22022811
Urga

Russische film over een vrachtwagenchauffeur die pech krijgt wanneer hij door de steppes rijdt. Zo wordt hij geconfronteerd wordt een Mongoolse familie, met als gevolg een cultuurcrash, die zich verder zet wanneer de vader van de familie met de chauffeur naar de stad trekt om condooms te gaan kopen. Mooie beelden van gras . De rest is ook wel goed. Verloor een Oscar aan Indochine (terwijl deze toch veel beter is).

Oasis

Ietwat achtergebleven ("domme") jongeman wordt verliefd op spastische jongedame. De families van beiden vinden het niet fijn. Maar ware liefde overwint alles. Of niet? Het is in ieder geval een mooie film over een soort liefde die niet alledaags is, maar daarom niet minder echt. De scène met de boom op 't einde was erg mooi.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_22022863
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 12:35 schreef Mike het volgende:

[..]

En gewoon voor iedereen die van film en documentaires houdt.
UIteraard
Echte anarchisten schaken zonder koningen
  vrijdag 17 september 2004 @ 21:53:28 #32
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_22026481
Vandaag gezien:

Pearl Harbor (Director`s Cut)
Rafe (Ben Affleck) en Danny (Josh Hartnett) zijn al sinds hun jeugd vrienden en willen samen piloot worden, dus gaan ze samen n opleiding volgen. Wanneer WO II uitbreekt, besluit Rafe zich vrijwillig op te geven om voor de Britten te gaan vechten. Hij laat zijn geliefde Evelyn Johnson ( Kate Beckinsale ) en Danny achter in de USA...
Redelijke film waarin veel special effects en actie worden gebruikt om n wel heeeel klef liefdesverhaal van ruim 3 uur te kunnen vertellen. Althans, dat is mijn mening. De film was best interessant om te zien, de oorlogs gedeeltes dan. Het liefdesverhaal was veels te klef, maar dat kwam ook mede door de "acteerprestaties" van Ben Affleck . Het accent had hier dus minder op moeten liggen en meer op de aanvallen op Pearl Harbor en de oorlog. Ook was t patriotisme dat van de film afdroop ongelooflijk.
Maar goed: er zat toch behoorlijk wat actie, wat nogal wat goed maakte.
Toch best n aanrader

IMDB Cijfer: 5,5/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

The Big Sleep (1946)
Prive detective Philip Marlowe (Humphrey Bogart) wordt ingehuurd door n rijke familie omdat men wordt gechanteerd. Aan Marlowe de taak om uit te vinden door wie men wordt gechanteerd. Tijdens deze zaak krijgt hij met alles te maken: uiteraard chantage (duh ), moord en liefde... Maar kan hij achter de waarheid komen, zonder dat ie te veel wordt afgeleid??
Spannende mystery film met alweer es n uitstekende rol van Humphrey Bogart. Volgens n stukje informatie op de dvd is de gehele film opgenomen op de parkeerplaats van de filmstudio`s om zo geld te kunnen besparen. Dit is niet te merken aan de film. Niets is wat t lijkt. Houd je koppie erbij want je moet nog aardig zelf meedenken.
Dat vind ik wel geinig. Goede film

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 8,1/10
pi_22026790
Kurenai no buta (Crimson Pig/Porco Rosso)
Porco Rosso is één van de beste vliegeniers van de jaren 30, maar heeft ooit op mysterieuze wijze het hoofd van een varken gekregen. Hij werkt als bountyhunter en redt kinderen die door luchtpiraten worden ontvoerd. Dan daagt Porco's grootste rivaal hem uit voor een duel.

Dit vond ik de minste Ghibli die ik tot op het heden heb gezien. De film is best goed, maar het sprak me gewoon niet zo aan. De scene waarin Porco over zijn oorlogstijd verteld is wel weer geweldig 'standaard' Ghibli.
pi_22030494
SLAUGHTERHOUSE

Zelfs in baggerland is deze film vrijwel waardeloos, en het wil zo graag een TCM zijn...

zaterdag 18 september 2004 @ 02:10:08 #35
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_22031585
sinds gister gezien:

Bambi Meets Godzilla.
vriendin van me geloofde niet dat ie bestond.
Blijft humor.

Go

Al vaker gezien. Blijft een leuke film Vooral die politie agent vind ik humor. En Simon natuurlijk

Take Care Of My cat oftewel Goyangileul butaghae

Ik vond hem wat traag beginnen. Maar daarna werd hij erg boeiend.
Verhaal over een groep vriendinnen die na de middelbare school langzaam uit elkaar groeien en hun plaatsje in de maatschappij proberen te vinden. Ik kon me vooral vinden in de 2 dames die nog geen idee hadden wat ze moesten doen hehe. Alhoewel hun oplossing wat drastisch was.
Hoewel... Gezien mijn vriendin... Zou het kunnen doen.

en als laatste:

Jin-roh: The Wolf Brigade

Tja als Oshii zich er mee bemoeid... Dan weet je dat je iets duisters en scifi krijgt met een diepzinnig plot.
Scifi/fantasy/drama/politieke intriges...
Heb nog steeds na een aantal malen kijken niet helemaal door hoe alle partijen in het politieke spelletje in elkaar zaten maar verder een dijk van een film. Duister/tragisch.

In een alternatief verleden waar Duitsland Japan heeft verslagen in de 2de wereld oorlog, is Japan langzaam overeind aan het krabbelen. Maar alles is nog niet geweldig gezien terroristen en de politie(en met name een speciale eenheid binnen de politie) continue slaags met elkaar raken.
Dit is de setup. Gooi er een hoop politieke intriges bij plus diverse powerplays... En je hebt een interessante film.

Qua stijl vond ik de film erg veel gemeen hebben met andere Oshii projecten als Avalon en Ghost In The Shell.. De donkere sfeer, de trams, de stortbuien, de honden... de prachtige muziek.
En ook niet te vergeten de structuur van de film. Een traag maar intelligent verhaal met aan het begin en aan het eind aktie scenes.

Verder vond ik de combi scifi en Roodkapje erg mooi gevonden.
Verontrustende maar mooie versie overigens:
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Zeitgeist op 18-09-2004 13:09:11 ]
The Light Is Leaving Us All
pi_22031619
The Bleu Lagoon
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_22031739
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 02:10 schreef Zeitgeist het volgende:

Bambi Meets Godzilla.
vriendin van me geloofde niet dat ie bestond.
Blijft humor.
zonde van je tijd, in die tijd had je VEEL leukere dingen kunnen doen

VARGTIMMEN

HOUR OF THE WOLF

Ijzersterke film van Bergman, een technisch hoogstandje met als uitblinker cameraman Sven Nykvist, die mijn favoriete cameraman Freddie Francis te kijk zet.

Een trage film, die ik niet altijd kan waarderen (logisch natuurlijk) maar Bergman toont zijn klasse door de film nooit te laten afzwakken

Deze film zal mijn top 100 of iets dergelijks nooit halen, dessalnietemin:

Filmkunst van het hoogste nivo

zaterdag 18 september 2004 @ 02:31:28 #38
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_22031776
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 02:26 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

zonde van je tijd, in die tijd had je VEEL leukere dingen kunnen doen

lol ja ach anderhalve minuut is te kort voor sex en bovendien had haar vriend en mijn vriendin dat niet zo leuk gevonden
  zaterdag 18 september 2004 @ 02:48:25 #39
18008 hornage
pi_22031903
The NeverEnding Story 3
Ja, ik was er voor gewaarschuwd dat deze film ongelofelijk stom is. Was geheel terecht. Dit is geen NeverEnding Story verhaal te noemen. De karakters zijn dom en proberen grappig te wezen. De filmmakers dachten waarschijnlijk dat het wel door publiek goed gekeurd werd omdat het The NeverEnding Story heette ofzo. Het geheel deed mij denken aan The NIghtmare On Elm Street 6, ook zo'n mislukt deel in een serie. Naja, verhaal is iig dat Bastian uiteraard Fantasia weer moet redden maar nu van Jack Black en z'n gang. En dit doet hij met zijn nieuwe stiefzusje. Naja een 4 voor de film.

Costa!
Jaha, en toen had ik zin in een vermakelijke film dus ik vond in de filmcollectie Costa!. Ik heb deze film in de bios gezien toen hij net uit was en toen kon de film me wel plezieren. Dat deed ie deze keer ook weer. Mooie mensen die lekker aan het feesten zijn en ff wat problemen hebben. Gewoon leuk vermaak. Ook leuk om te zien dat Georgina echt wel een borstvergroting heeft gehad laatst want het zijn echt nog perzikjes in deze film. Een 7 van mij!
pi_22031958
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 02:31 schreef Zeitgeist het volgende:

lol ja ach anderhalve minuut is te kort voor sex en bovendien had haar vriend en mijn vriendin dat niet zo leuk gevonden
wat kinderachtig

zaterdag 18 september 2004 @ 02:55:59 #41
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_22031964
Loenatik -de Moevie

Leuke Nederlandse film naar de gelijknamige serie. Een sterk moralistisch en hoopvolle gedacht vormt de leidraad voor deze film. De groep geestelijke patienten (gekken) moet worden verhuisd naar een andere psychiatrische kliniek, omdat onderhoud te duur is geworden voor huize Zonnedael. Dr. Bomhof besluit om iedereen te verhuizen naar een al bestaande 'moderne' ziekeninrichting. Al snel blijkt dat de crew daar niet kan aarden en besluiten ze een ontsnapping te beramen. Uiteindelijk scheiden de wegen van de 5 patienten en komen die samen op een punt waar de groep op de heenreis is langsgekomen; de ooivaarsbrug.
Eigenlijk bedoelt als kinderfilm, heeft deze film de illusies en de vrijheid die volwassen eigenlijk willen en hopen te vinden. De dialogen zijn scherp en onderhoudend. Toch vind ik deze film te lang voor een serie en tekort voor een film en dat vond ik wel jammer. Uiteindelijk waardeer ik het op een 7.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  zaterdag 18 september 2004 @ 02:57:01 #42
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_22031971
o ja, http://www.imdb.com/title/tt0285300/ voor meer info, Loenatik de Moevie
  zaterdag 18 september 2004 @ 03:03:39 #43
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_22032004
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 02:55 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

wat kinderachtig

lol ja ach. de Zeitgeist houd van zijn lieve devochka Olya.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zeitgeist op 18-09-2004 03:11:20 ]
  zaterdag 18 september 2004 @ 10:25:24 #44
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_22033184
(#287) Double vie de Véronique, La (Krzysztof Kieslowski, 1991)
Het intrigerende gegeven wordt op mooie wijze in beeld gebracht. Het spel met licht wat de hele film door gespeeld wordt is erg mooi en draagt bij aan de intrige. Irene Jacob zet een goede acteerprestatie neer in haar dubbelrol waarvoor ze een onderscheiding kreeg op het Cannes Film Festival. De muziek van de fictieve Nederlandse componist Van den Budenmayer is ook erg mooi. ****½

I, Robot (Alex Proyas, 2004)
Alex Proyas heeft in The Crow en Dark City al bewezen goed een andere realiteit neer te kunnen zetten en ook hier ziet de toekomstvisie er mooi en enigszins geloofwaardig uit, hoewel het jaartal 2035 me niet realistisch lijkt. Vooral in het begin is duidelijk dat de dialogen en acteerwerk niet het sterkste punt van de film is, maar na een tijdje werd ik toch meegesleept door het verhaal en irriteerde me dat niet meer. Dankzij de redelijk tot erg goede CGI en vlotte regie is dit een lekker stukje SF-pulp, waar wel meer ingezeten had, want robotica en artificial intelligence blijven intrigerende onderwerpen. ***½
  zaterdag 18 september 2004 @ 12:41:09 #45
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_22034844
Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Erg fasinerende film. Mooie rol van Jim Carry ingetogen.

Alleen vond beetje raar gedoe tussen dat grietje en die gozer die de brainscan doet.
Een 9
SPOILER
Murder on the Orient Express
Leuke who-dunn-it movie op de Orient Express.

een 7
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_22034873
Along came Polly
Standaard grappen en zelfs die waren 9 v/d 10 keer nog niet grappig!
  zaterdag 18 september 2004 @ 12:53:38 #47
52357 Lambiekje
pi_22035009
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 21:53 schreef Timo20 het volgende:
Vandaag gezien:

Pearl Harbor (Director`s Cut)
Rafe (Ben Affleck) en Danny (Josh Hartnett) zijn al sinds hun jeugd vrienden en willen samen piloot worden, dus gaan ze samen n opleiding volgen. Wanneer WO II uitbreekt, besluit Rafe zich vrijwillig op te geven om voor de Britten te gaan vechten. Hij laat zijn geliefde Evelyn Johnson ( Kate Beckinsale ) en Danny achter in de USA...
Redelijke film waarin veel special effects en actie worden gebruikt om n wel heeeel klef liefdesverhaal van ruim 3 uur te kunnen vertellen. Althans, dat is mijn mening. De film was best interessant om te zien, de oorlogs gedeeltes dan. Het liefdesverhaal was veels te klef, maar dat kwam ook mede door de "acteerprestaties" van Ben Affleck . Het accent had hier dus minder op moeten liggen en meer op de aanvallen op Pearl Harbor en de oorlog. Ook was t patriotisme dat van de film afdroop ongelooflijk.
Maar goed: er zat toch behoorlijk wat actie, wat nogal wat goed maakte.
Toch best n aanrader

IMDB Cijfer: 5,5/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
Een slechtere oorlogsfilm (met zoveel poeha) heb ik nog niet gezien. En Ben Aflik.. Ik had ZO gehoopt dat die knakker blind zou worden door die kurk. Zo slecht speelt die gozer.

Deze Prul Harbor hoort in de Prul-Bin
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_22042888
X THE UNKNOWN

Saaie sf (lees: te veel geouweteringhoer) met een vormloos monster als THE BLOB
pi_22043088
Van Helsing

Gaaf gemaakt, alles ziet er erg goed uit... Leuk dat er bekende personages als Frankenstein en Dracula in voor kwamen.. Verhaal verder niet echt bijzonder maar wel oké.. Gewoon een lekkere weekendfilm, niets mis mee... ***1/2
  zaterdag 18 september 2004 @ 20:07:11 #50
67640 SaintOfKillers
pi_22043541
Mystery, Alaska

Feelgood hockeyfilm die aan mekaar hangt met joekels van clichés. Maar ik heb me niet verveeld. Ach ja, het krijgt een zesje of zo.

The Bunker

Een hoopje Duitsers (gespeeld door Britten en dus ook met Britse accenten) belandt in een bunker. Onder de bunker bevinden zich tunnels. Maar er lijkt iets te leven in de tunnels of is het gewoon de verbeelding van de soldaten? Dit is een goed idee dat niet zo goed wordt uitgewerkt. Men valt een beetje tussen 2 stoelen. Er is suspense, maar toch niet genoeg en voor een psychologisch drama valt het ook wat licht uit. Jammer.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_22046381
NIGHT OF THE LEPUS

Deze ecohorror stond maandenlang op nr 1 in mijn wanted list en ik heb hem nu eindelijk gezien. Reusachtige konijnen, jawel, terroriseren een dorpje door de inwoners op te peuzelen.

dat was het

Die gigantische keutelfabrieken zijn hilarisch, alles in close-up zodat ze groot lijken, en als ze over een bruggetje hupsen is dat duidelijk miniatuur

Janet Leigh schaamt zich duidelijk dat ze in dit stuk celluloid terecht is gekomen maar dat is alleen maar leuk natuurlijk

[ Bericht 0% gewijzigd door kinky_queen op 18-09-2004 22:40:52 ]
pi_22046932
Net fahrenheid 9/11 gezien (niet echt een film, meer documentaire)

Erg goed gemaakt, goed gefilmd en je krijgt wel een mooi overzicht van wat bush en co nou hebben gedaan. De film maakte me wel pissig, vooral hoe sommige amerikanen omgaan met die irakezen. Maar goede documentaire dus.
Epiphone SG Deluxe | Roland Cube 30 | EHX Small Stone | EHX Big Muff
Coming up: EHX Metal Muff
Mijn gitaar!
  zaterdag 18 september 2004 @ 22:40:53 #53
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22047023
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 22:36 schreef Alter_Ego het volgende:
Net fahrenheid 9/11 gezien (niet echt een film, meer documentaire)

Erg goed gemaakt, goed gefilmd en je krijgt wel een mooi overzicht van wat bush en co nou hebben gedaan. De film maakte me wel pissig, vooral hoe sommige amerikanen omgaan met die irakezen. Maar goede documentaire dus.
is het je ook opgevallen dat 90% vand e film geinisnueerd is?

Ik heb the Flintstones gekeken. Erg mooi gemaakt, grapdichtheid had wat hoger kunnen zijn, maar de eyecandy is subliem
[..]
pi_22047154
Invasion of the Body Snatchers
De originele versie uit 1956 uiteraard

Klassieker
Wel lekker blijven plakken hè?
  zaterdag 18 september 2004 @ 22:53:52 #55
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_22047335
Hotaru no haka (Grave of the Fireflies)

Prachige film over een jongen en een meisje die proberen te overleven tijdens WO2. Echt zo'n film die je de ware aard van oorlog laat zien en voelen. shit wat klinkt dat clichématig, maar het is gewoon zo

Heb denk ik het laatste half uur van de film met een brok in mijn keel zitten kijken. En toen in afloop het begin nog een keer keek, hield ik het echt niet meer droog. Degene die de film hebben gezien, weten wel hoe ik me nu ongeveer voel. De film moet ik wel even langzaam laten bezinken vanavond.
Ben nu een nog grotere fan van Ghibli films dan ik was na Princess Mononoke en Spirited Away. Deze film is een echte aanrader voor iedereen is., ook voor mensen die nooit animatie films kijken.

cijfer: 9.5
pi_22048991
vanavond The Bourne Supremacy gezien, aardige film maar vond het meer een tussendoortje voor deel 3
  zondag 19 september 2004 @ 09:58:25 #57
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_22052903
Under Capricorn (Alfred Hitchcock, 1949)
Matig drama van Alfred Hitchcock, wat vooral veroorzaakt wordt door het matige acteerwerk. Daardoor komt de film nogal gedateerd over en weet het verhaal je niet mee te slepen. De cinematografie van Jack Cardiff is wel in orde en ook de aankleding is goed verzorgt, maar kunnen niet verbloemen dat dit één van de mindere films van Hitchcock is. ***

Long Good Friday, The (John MacKenzie, 1980)
Goede Engelse misdaadfilm, die een realistischer beeld geeft van de gangsterwereld dan de Amerikaanse tegenhangers. Bob Hoskins steelt de show als harde gangster en wordt goed bijgestaan door onder andere Helen Mirren. Het enige minpunt is de slechte jaren '80 soundtrack, die op sommige momenten wel goed is, zoals bij de scene in het abbatoir, maar over het algemeen niet om aan te horen is. ***½

Shaft (John Singleton, 2000)
Een vervolg en tegelijkertijd remake van de gelijknamige blaxploitation klassieker met Richard Roundtree in de titelrol. Deze keer speelt Samuel L. Jackson de neef van de John Shaft uit de originele filmreeks. Het resulteert in een vermakelijke film vol stoere opmerkingen die de ene keer belachelijk zijn, maar soms ook wel cool zijn. Het verhaal bevat nogal wat plotholes, maar de film is rijkelijk bedeeld in actiescenes om dat te verbloemen. ***
  zondag 19 september 2004 @ 10:14:29 #58
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_22053020
Dodgeball: A True Underdog Story
Erg leuke Ben Stiller film.
De grapdichtheid is erg hoog en de grappen worden nooit echt flauw.
Het enige wat ik jammer vind, is dat de potjes trefbal snel afgelopen zijn. Die hadden wel wat langer mogen duren.

Als je Ben Stiller met zijn borsten wil zien spelen, blijf dan even zitten tot na de aftiteling.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_22053052
Gisteravond: The Terminal:

Victor Navorski (Tom Hanks) is een immigrant uit een klein Oost-Europees landje, die aankomt op een vliegveld van New York. Hij mag de Verenigde Staten echter niet in, maar vanwege een oorlog in zijn vaderland kan hij ook niet terugkeren. Er zit maar een ding op voor Navorski: het vliegveld tot zijn woonplaats maken. Hij richt een onderkomen in, zoekt een baan op het vliegveld en wordt verliefd op een knappe stewardess (Catherine Zeta-Jones).

Weer is een ander soort film, beetje vreemd, maar wel leuk en grappig
  Moderator zondag 19 september 2004 @ 11:18:45 #60
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_22053845
The Poseidon Adventure

Begin jaren 70: de tijd van de grote rampenfilms, vaak gevuld met grote sterren. In 1970 had je Airport met Dean Martin, Burt Lancaster en Jacqueline Bisset. Op deze film kwamen nog een aantal vervolgen. In The Towering Inferno(1974) mochten Steve McQueen, Paul Newman en Faye Dunaway zich zien te redden en in Earthquake(1974) speelden o.a. Charlton Heston en Ava Gardner. Midden in deze periode was er nog een andere film waar het publiek massaal voor naar de bioscoop kwam: The Poseidon Adventure.

In deze film krijgt een cruiseschip een fataal ongeluk met als gevolg dat de boot gaat zinken. Aan Gene Hackman de taak om de passagiers veilig aan land te brengen. Als je de film nu bekijkt, dan lijkt 'ie van clichées aan elkaar te hangen, maar dat was nog niet zo in 1972. Als je bv. een film als Daylight neemt, dan zie je daar precies alle elementen uit terug van de eerdere rampenfilms (eigenwijze held neemt de leiding, een zwak maar lief personage overlijdt, kinderen gaan nooit dood). Is de film dan nog wel de moeite waard als je eigenlijk van tevoren al weet hoe 'ie afloopt? Ja, toch wel: er wordt goed geacteerd in The Poseidon Adventure en de special effects zien er, ook nog voor 2004, heel behoorlijk uit. 8 Oscarnominaties waren er voor deze film; alleen die voor beste nummer werd verzilverd. "The Morning After" stond 2 weken op 1 in The Billboard Top100.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_22054313
THE CRIPPLED MASTERS

Hij staat op de NACHT VAN DE WANSMAAK dvd en nu ik de kans had om de film te zien heb ik die met beide handen aangepakt

Het verhaal is flinterdun, maar gaat over 2 kung-fu meesters waarvan de een geen armen heeft en de ander geen benen

Als je ze ziet vechten is dat echt een giller maar niet voor de volle 90 min, dat is een btje veel van het goede, ik had het na een uurtje wel gezien

pi_22055165
Ghost in the Shell 2
Visueel geniaal.
Maar het verhaal wtf?
Zitten vrij veel filosofische vraagstukken in ( heel veel zelfs ), imo wordt het verhaal hierdoor een beetje warrig.
Maar het visuele geweld maakt dat allemaal weer goed
3.5/5
  zondag 19 september 2004 @ 12:49:39 #63
52357 Lambiekje
pi_22055254
BASEketball
Jongens jongens wat is dit triest. Gewoon echte alleen maar sneue grappen. Ongepaste grappen.
Dat dit gemaakt wordt .. wat erg! En het erge is .. IMDB geeft het een 6.1. Dik kan niet waar zijn. Wie in vredesnaam vind dit leuk.

Een 3.5
  zondag 19 september 2004 @ 12:55:24 #64
67640 SaintOfKillers
pi_22055344
quote:
Op zondag 19 september 2004 12:49 schreef Lambiekje het volgende:
Wie in vredesnaam vind dit leuk.
* steekt hand op
  zondag 19 september 2004 @ 13:17:33 #65
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_22055811
Saved!

De film gaat over een meisje (Mary) dat in een poging haar vriendje te overtuigen dat hij geen homo is onveilige sex heeft, en zwanger wordt. Dit heeft op haar school vol christen extremisten nogal wat gevolgen. Er zit mij een wat te moralistische ondertoon in, maar dat neemt niet weg dat er wel wat grappige momenten in de film zitten en hij wel blijft boeien. De cast zit ook goed in elkaar (Jena Malone, Mandy Moore , Macaulay Culkin)

Mijn Oordeel: 6
IMDB Ratingl: 7.2
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_22056545

Ik heb hem voor het eerst gezien en ik vond hem echt geweldig. Hij was bijna net zo goed als de Leeuwekoning, maar toch veel beter dan veel films van tegenwoordig vond ik. Vooral de muziek die was een groot pluspunt in deze film(hoewel veel Disney's films goede muziek hebben).
En daarbij lag ik ook regelmatig te rollen op de grond om die twee elanden, Rutt en Tuke, vooral wanneer die I spy gingen spelen. Echt geweldig, het een tijdje geleden sinds ik weer eens goede film heb gezien

Een redelijk 8 zeg ik zo.

[ Bericht 2% gewijzigd door Spicy-MacHaggis op 19-09-2004 16:30:43 ]
  zondag 19 september 2004 @ 14:06:31 #67
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_22056922
quote:
Op zondag 19 september 2004 12:55 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

* steekt hand op
*polonaise*
  zondag 19 september 2004 @ 15:26:56 #68
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_22058892
quote:
Op zondag 19 september 2004 14:06 schreef Gorro het volgende:

[..]

*polonaise*
* ook aansluit *

Zo juist gezien:
Ellis in Glamourland

Vandaag een preview copy kunnen zien van Ellis in Glamourland, de al een tijd terug aangekondigde film met Linda de Mol. Linda speelt een alleenstaande huismoeder die een cursus 'how to marry a millionaire' volgt bij Joan Collins. Het verhaaltje is simpel, maar redelijk effectief. Vooral in de eerste helft van de film zitten veel leuke grappen en cameos.
In de tweede helft moet plichtsgetrouw het een en ander in goede banen worden geleid, maar het blijft allemaal vermakelijk. Zeker voor een Johan Nijenhuis vehikel.
De muziekkeuze laat af en toe wel wat te wensen over, maar, ik heb me best vermaakt. Ik denk niet dat de film onder zure recensenten hoge hogen zal gooien overigens.

Een 6,5.

[ Bericht 1% gewijzigd door Wepeel2 op 19-09-2004 18:16:17 ]
pi_22060712
MacBeth - Roman Polanski

Was zeer onder de indruk; grimmig en sfeervol.
  zondag 19 september 2004 @ 18:38:47 #70
18008 hornage
pi_22062820
Gisteren gezien:
The Faculty
Ik had The Faculty al eens met een horrornacht in de bioscoop gezien en toen vond ik hem zeker ok. Ik was me toen niet bewust van het feit dat deze film van Robert Rodriguez was en dat er toch wel best wel veel bekende acteurs in spelen. Dit feit legt opzich ook nog eens uit waarom deze film toch wel heel gaaf is. Het verhaal is een soort van highschool body snatchers verhaal. Leraren van een high school worden bezeten door alien parasites en een stel leerlingen gaan het gevecht met ze aan.
Ik vond er een aantal gedenkwaardige scenes in zitten. Voornamelijk dat Famke Jansen opeens al haar verlegenheid kwijt is en als ze allemaal moeten snuiven om te bewijzen dat ze geen alien zijn zijn erg gaaf.
Ik geef hem een 8.

Resident Evil
En toen voor de zoveelste keer Resident Evil. Door velen als ongelofelijke bende beschouwd maar het kan mij altijd bekoren. Net zoals de vorige film van Paul Anderson Mortal Kombat btw. Ik ben ook zeker benieuwd naar AvP.
Deze gameverfilming gaat over Alice (Milla Jovovich) die wakker wordt en zich weinig kan herrineren hoe zij in douche terecht is gekomen. Dan komt er even flink wat actie waarin nog niet verklaard wat er aan de hand is. Dan blijkt dat er in een ondergronds onderzoeksgebouw iets flink mis is gegaan en de commando eenheid gaat samen met Alice, die leidt van geheugenverlies, en een paar anderen kijken wat er is gebeurd.
De actiescenes vind ik gewoon gaaf. Die ruimte naar de Red Queen is gaaf. Gevechten met zombies en ander monster zijn gewoon lekker over de top. Van mij een 7!
  zondag 19 september 2004 @ 19:37:23 #71
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_22064252
Simone

Sci-fi is totaal mijn genre niet, acteerwerk was erg goed, maar hij kon niet tot het einde blijven boeien.
Mijn Oordeel: 5
IMDB Rating: 6.3

Seven

Mijn inziens echt een fantastisch plot. Door de fantastische cast brilliant neergezet. Echt 1 van de beste films die ik ooit gezien heb. Ik had het begin stuk al vaker gezien, echt het slot nog niet, maar dat was zeker net zo goed als de rest van de film.
Mijn Oordeel: 9
IMDB Rating: 8.4
pi_22064604

Puppet Master
Een oude poppenmaker heeft de mogelijkheid om dode dingen tot leven te brengen, wat hij met zijn eigen poppen doet. Wanneer de nazi's achter zijn verblijfplaats komen, pleegt hij zelfmoord. Tientallen jaren later komen vijf vrienden, elk met een bovennatuurlijke gave, bijelkaar voor de begrafenis van een oude bekende. Vervolgens gebeuren er vreemde dingen in het hotel waar ze verblijven, lopen er poppen rond en is het nog maar de vraag of de oude bekende wel daadwerkelijk dood is.

Deze film kon ik me nog vaag herinneren van vroeger en wilde ik al een tijdje nog een keer zien. het geheel is vrij braaf, maar nog steeds vermakelijk. De stopmotion-effects zijn ook best goed. Ik zag overigens net dat de dvdbox van deel 1 tm 7 voor 200 dollar op Ebay gaat.
  zondag 19 september 2004 @ 20:59:15 #73
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_22066153
Vandaag:

Scream
N seriemoordenaar is losgeslagen in t plaatsje Woodsboro en vindt t leuk om tieners af te slachten. Daarbij heeft 1 iemand zijn speciale aandacht: Sidney Prescott (Neve Campbell). Waarom moet de moordenaar precies haar hebben??
Leuk eerste deel uit de trilogie. De enige ook van de drie die nog n beetje echt spannend is. Veel gelach en uiteraard geschreeuw. Hoe vaker je m ziet, hoe lachwekkender hij wordt.
Lachen dus

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 6,8/10

The Unforgiven
Rachel Zachary ( Audrey Hepburn ) is altijd verteld dat ze als vondeling is gevonden door n blanke familie in t Wilde Westen. Maar dan komt ze achter de waarheid: ze is eigenlijk afkomstig uit n Indianen familie en dat zijn natuurlijk de vijanden van de blanken. De Indianen willen haar terug brengen naar waar ze vandaan komt, maar de blanken willen haar houden in hun familie. En dus gaan ze om haar vechten.
Goede, solide western met Burt Lancaster in de hoofdrol. Mooie plaatjes en kostuums. Het acteerwerk is goed en het verhaal is redelijk. Heb met aandacht zitten kijken, en dat ik kan ik van veel n hoop oude westerns niet zeggen (Once Upon A Time In The West natuurlijk daargelaten )
Sterke film dus, aanrader.

IMDB Cijfer: 6,9/10
Mijn Cijfer: 7,7/10
  zondag 19 september 2004 @ 21:40:49 #74
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_22067279
Vanmiddag heb ik op de BBC weer eens ¡Three Amigos! mogen aanschouwen.

Het verhaal gaat over 3 wannabe-filmsterren, Dusty Bottoms (Chevy Chase), Lucky Day (Steve Martin) en Ned Nederlander (Martin Short) die samen het trio the Three Amigos vormen. Ze vertolken de heldenrollen in tal van films en als ze dan op een dag gevraagd worden naar Mexico te komen, nemen ze dat met beide handen aan. Het probleem is alleen dat ze niet beseffen dat ze gevraagd werden door een wanhopig meisje uit een wanhopige stad die geteisterd wordt door échte muchacho's en niet voor hun nieuwe 'kassucces'.
Dit alles levert natuurlijk hilarische beelden op. Toegegeven, je moet nogal melig zijn om de slapstickhumor te kunnen waarderen maar dan is deze film ook zeker de moeite waard. Zo lig ik persoonlijk elke keer weer in een deuk als ze met z'n drieen zichzelf introduceren . Een aanrader voor mensen die geen pokkehekel hebben aan Chase, Martin of Short.

Cijfer: 7.5.
  zondag 19 september 2004 @ 22:20:04 #75
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_22068445
quote:
Op zondag 19 september 2004 19:52 schreef Durbin het volgende:
[afbeelding]

Puppet Master

Ik zag overigens net dat de dvdbox van deel 1 tm 7 voor 200 dollar op Ebay gaat.
1 t/m 7?
Ik heb wel eens een deel gezien, maar ik wist niet dat het zo'n grote reeks was. Misschien maar weer eens een deeltje kijken.

Net gekeken:

The Hazing

Vrij vermakelijke horror. Een groepje tieners moet de nacht doorbrengen in een huis. Erg origineel ja. Ondertussen is er ook nog een gestoorde professor die een occult boek heeft waarmee hij zich tot een geest wil transformeren (brrrr). Dit lukt hem ook, mede dankzij twee van de tieners die voor het verblijf in het huis eerst nog bij hem moeten inbreken in verband met een opdracht, maar hij is nog niet klaar met ze en daarom brengt hij ze in het huis nog maar even een bezoekje.
De geestverschijning van de professor en de poort naar de hel zien er een beetje lullig uit (denk aan Are You Afraid Of The Dark effecten), maar op andere momenten is het allemaal wel weer erg leuk gedaan. De tieners komen allemaal op bizarre manieren om het leven (een beetje A Nightmare On Elmstreet) en soms worden er ook leuke dingen met de camera gedaan. Aan het begin zit er ook nog een cool shot in waarin de hele gang begint aan hun opdracht en ze in de stijl van Reservoir Dogs op de camera af lopen, begeleid door een variatie op Little Green Bag. Leuk moment.
De obligate verwijzingen naar Evil Dead zijn er uiteraard ook. Ook hier moet een hoofdrolspeler afrekenen met een lichaamsdeel dat een eigen leven is gaan leiden, en ook hier speelt de kettingzaag een grote rol.
Heb me prima vermaakt. Echt origineel is het echter allemaal niet, maar een 6,5 is het toch zeker wel waard. De film is gewoon stom op een coole manier.

pi_22068604
Als Twee Druppels Water.
Het boek heb ik vorig jaar voor Nederlands gelezen, daarom was ik erg benieuwd naar de verfilming. Het verhaal zat iig al snor. De film zelf... Hij was goed, maar wat heb ik me zitten ergeren aan die hoofdrolspeler. Ik vond het helemaal niks. De film klopte erg bij het boek wat ik heb gelezen (ook qua plaatjes, hoe alles eruit zag). Natuurlijk kun je nooit alle passages uit het boek gebruiken. Alleen jammer dat de grachtscene er niet in zit.
Maar goed, het was een hele goede film geweest als er een andere hoofdrolspeler in had gezeten.
  zondag 19 september 2004 @ 22:26:05 #77
15453 oorlog
The one and only
pi_22068623
Heb gisteren The Butterfly Effect gekeken. Wel een stoere film. Bleef lekker vaagjes.
Ik neem niet de verantwoording voor de hierboven gemaakte opmerking.
  zondag 19 september 2004 @ 22:27:10 #78
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22068658
quote:
Op zondag 19 september 2004 19:52 schreef Durbin het volgende:
[afbeelding]

Puppet Master
Een oude poppenmaker heeft de mogelijkheid om dode dingen tot leven te brengen, wat hij met zijn eigen poppen doet. Wanneer de nazi's achter zijn verblijfplaats komen, pleegt hij zelfmoord. Tientallen jaren later komen vijf vrienden, elk met een bovennatuurlijke gave, bijelkaar voor de begrafenis van een oude bekende. Vervolgens gebeuren er vreemde dingen in het hotel waar ze verblijven, lopen er poppen rond en is het nog maar de vraag of de oude bekende wel daadwerkelijk dood is.

Deze film kon ik me nog vaag herinneren van vroeger en wilde ik al een tijdje nog een keer zien. het geheel is vrij braaf, maar nog steeds vermakelijk. De stopmotion-effects zijn ook best goed. Ik zag overigens net dat de dvdbox van deel 1 tm 7 voor 200 dollar op Ebay gaat.
ik heb 1 t/m 6 gezien en ik vond alle delen behalve 3 kut....
[..]
  zondag 19 september 2004 @ 22:29:45 #79
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22068727
Ik heb gezien:

Critical Decision (alweer)
The Toy
Day of the dead
The game
Romeo + Juliet

niets hoogstaands dus
[..]
pi_22068810
HUKKLE

2e x

Nu met mijn vriendin die hem maar redelijk vind, ik vind hem geniaal
  zondag 19 september 2004 @ 22:38:37 #81
16701 scanman01
Today's a good day
pi_22068954
Me, Myself and Irene

Toch maar een keer gekeken, ondanks het feit dat Jim Carrey meespeelt. Renee Zellweger steelt wat mij betreft de show. Wat een leuke meid is dat toch. De film is ondanks Jim Carrey ook nog wel grappig.

Cijfer: 7,5
My soul is painted like the wings of butterflies
  zondag 19 september 2004 @ 22:48:07 #82
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_22069162
quote:
Op zondag 19 september 2004 22:38 schreef scanman01 het volgende:
Me, Myself and Irene

Toch maar een keer gekeken, ondanks het feit dat Jim Carrey meespeelt. Renee Zellweger steelt wat mij betreft de show. Wat een leuke meid is dat toch. De film is ondanks Jim Carrey ook nog wel grappig.

Cijfer: 7,5
Ey, Jim Carrey is tegenwoordig een serieus acteur waar je met respect over dient te spreken.
  zondag 19 september 2004 @ 22:48:49 #83
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_22069177
quote:
Op zondag 19 september 2004 22:29 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb gezien:

Critical Decision (alweer)
Ze zijn nog aan het neerstorten hoor.
IMDb Vote History
  zondag 19 september 2004 @ 23:00:10 #84
67640 SaintOfKillers
pi_22069494
One, Two, Three
Film van Billy Wilder met James Cagney en Horst Buchholz. Cagney speelt een manager van Coca Cola Berlijn die z'n Cola aan het oostblok moet proberen verkopen. Dan wordt hij opgezadeld met de dochter van de grote baas van Coca Cola. Zij wordt verliefd op een communistische Oost-Duitser en daar is deze redneck niet erg gelukkig mee. Wat resulteert in de nodige "hilariteit". Het is een erg fijne film (zoals alle films van Wilder) met een erg leuke Cagney en vooral verbale humor. Deze review werd gesponsord door Coca Cola

Kumonosu jô
Kurosawafilm met Toshiro Mifune, Takashi Shimura en Minoru Chiaki. Ook bekend als Throne of Blood. Het is een adaptatie van Macbeth. Ik vond de film vanaf het begin meteen leuk. Vooral de scènes in de mist en het "wandelende bos" waren . Een van de betere Kurosawas. Niet zo goed als Seven Samurai of Ikiru, maar hij ligt toch niet ver achter.

The Mummy
De versie uit 1932 met Boris Karloff. Diezelfde Karloff is vrij creepy als de mummie uit de titel. Al ziet Karloff er ook als Karloff al creepy uit. Het verhaaltje is vergelijkbaar met het gelijknamige ding met Brendan Fraser, maar deze film is beter.

The Invisible Man
Nog een horrorklassieker. Deze film was min of meer het debuut van Claude Rains (ook wel bekend uit Casablanca, The Wolf Man, Notorious, The Adventures of Robin Hood en nog zo van die B-films). Ik denk toch dat hij meedoet, want hij is de Invisible Man en die zie je dus niet. De effecten zijn voor zo'n oude film erg goed. Het verhaaltje hier is wel vergelijkbaar met Hollow Man, maar deze film is beter.

Nora Inu
Kurosawafilm met Toshiro Mifune, Takashi Shimura en Minoru Chiaki. Ook bekend als Stray Dog. Mifune is een agent die z'n pistool kwijt raakt en er met de hulp van Shimura naar op zoek gaat. Wanneer er iemand met dit pistool vermoord wordt, gaan de poppen aan het dansen. Hoewel Throne Of Blood net iets beter was, vond ik dit ook een erg goede film. Enkel zitten er een paar stukjes in die wat lang aanslepen. Maar 't laatste half uur is erg sterk.

5 films en allemaal goed (sommigen zelfs erg goed). Leuk
  maandag 20 september 2004 @ 00:10:09 #85
16701 scanman01
Today's a good day
pi_22071270
quote:
Op zondag 19 september 2004 22:48 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ey, Jim Carrey is tegenwoordig een serieus acteur waar je met respect over dient te spreken.
Denk het niet (2x)
pi_22071668
The eternal sunshine of the spotless mind
quote:
This is the story of a guy, Joel (Carrey), who discovers that his long-time girlfriend, Clementine (Winslet), has undergone a psychiatrist's (Wilkinson) experimental procedure in which all of her memory of Joel is removed, after the couple has tried for years to get their relationship working fluidly. Frustrated by the idea of still being in love with a woman who doesn't remember their time together, Joel agrees to undergo the procedure as well, to erase his memories of Clementine. The film, which takes place mostly within Joel's mind, follows his memories of Clementine backwards in time as each recent memory is replaced, and the procedure then goes on to the previous one, which is likewise seen, and then erased. Once the process starts, however, Joel realizes he doesn't really want to forget Clementine, so he starts smuggling her away into parts of his memory where she doesn't belong which alters other things about his memories as well...
bron: IMDB.COM

Mijn cijfer: 8

The terminal
quote:
An visitor (Hanks) fleeing the war that ravages his tiny Eastern European homeland finds himself stuck in the terminal of one of New York City's airports when the time of his landing coincides precisely with the point at which the war causes his nation of origin to no longer exist, meaning that his passport and paperwork are no longer valid. As a man without a home, he takes up residence in the terminal itself, befriending the staff of the airport, and falling in love with an airline flight attendant.
bron: IMDB.COM

Mijn cijfer: 7,5

Sin Eater
quote:
Alex Bernier (Ledger) is a member of an arcane order of priests known as Carolingians. When the head of the order dies, Alex is sent to Rome to investigate mysterious circumstances surrounding the death. The body bears strange marks on the chest which may or may not be the sign of a Sin Eater (Furmann), a renegade who offers absolution, last rites and therefore a path to heaven outside the jurisdiction of the church. Alex enlists the aid of his old comrade Father Thomas (Addy) and of a troubled artist (Sossamon) upon whom he once performed an exorcism. He soon finds himself plunged into a mystery only to find himself at the heart of it.
Bron: IMDB.COM

Mijn cijfer: 4. (Boeide niet. Heb m niet uitgekeken)

Starsky & Hutch
quote:
Set in the 1970s in a metropolis called "Bay City," this is the tale of two police detective partners, Ken "Hutch" Hutchinson (Wilson), and Dave Starsky (Stiller), who always seem to get the toughest cases from their boss, Captain Dobey, rely on omniscient street informer Huggy Bear (Dogg) and race to the scene of the crimes in their souped-up 1974 Ford Torino hot rod, telling the story of their first big case (as a prequel to the TV show), which involved a former college campus drug dealer (Vaughn) who went on to become a white collar criminal (Electra plays Hutch's girlfriend).
Bron: IMDB.COM

Mijn cijfer: 7,5.
  maandag 20 september 2004 @ 10:02:09 #87
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_22075969
Elmer Gantry (Richard Brooks, 1960)
De film wordt gedragen door de ijzersterke Burt Lancaster, die zich vol overgave op z'n rol als prediker gestort heeft. Zijn tirades zijn de hoogtepunten uit de film. De preken van Jean Simmons vormen een complete tegenpool daartegenover, maar ook zij houdt zich prima staande. Het acteerwerk is dan ook het sterkste punt van de film, want bijna 2½ uur preken aan horen is wat te veel van het goede als je niet gelovig bent. De film zorgde toentertijd voor nogal wat controverse. ***½

Wild World of Batwoman, The (Jerry Warren, 1966)
Extreem slechte film waarvan ik op het gegeven moment totaal niet meer wist wat er aan de hand was. ½

Escape from the Planet of the Apes (Don Taylor, 1971)
Derde deel in de Planet of the Apes filmreeks doet niet veel onder voor het tweede deel. Met name de eerste helft is boeiend, waar de mensheid geconfronteerd wordt met de toekomst. De tweede helft, waarin een kat en muis spel tussen de twee apen en de autoriteiten centraal staat, is helaas wat minder van kwaliteit en biedt niet veel boeiends. **½
  maandag 20 september 2004 @ 15:28:52 #88
93593 GLO
miles to go before i sleep
pi_22082688
Zojuist gezien:

Breakdown met Kurt Russell
Staat al zeker drie jaar in de kast (ex-rental). Ineens zat-ie in de videorecorder.
Goeie suspense, alhoewel erg voorspelbaar.
Niettemin best onderhoudend voor een lunchbreak.
Cijfer: 7
how come wrong numbers are never busy?
pi_22082829
In Oranje

Geinige nederlandse film over een jochie dat bij nl elftal wil. Thomas acda speelt wel een geinige rol, verder wel een leuke film, beetje voorspelbaar maar wel lekker weg te kijken
O+ BlaBlub O+
pi_22082916
quote:
Op maandag 20 september 2004 10:02 schreef Gorro het volgende:

Wild World of Batwoman, The (Jerry Warren, 1966)
Extreem slechte film waarvan ik op het gegeven moment totaal niet meer wist wat er aan de hand was. ½
Hoe kwam je er in vredesnaam bij om die te kijken?
  maandag 20 september 2004 @ 15:48:05 #91
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_22083160
quote:
Op maandag 20 september 2004 15:38 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Hoe kwam je er in vredesnaam bij om die te kijken?
Ik heb een vervelende drang om alle films uit alle lijstjes te kijken, zo ook de IMDb Bottom 100
  maandag 20 september 2004 @ 16:26:14 #92
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22084007
ff recap van het afgelopen weekend in het kort:

Out of Time:

The Day After Tomorrow: 2e keer gezien en blijft een coole film met zeer gave special effects. Nu heb ik het trouwens alleen over het eerste uur, 2e uur is een beetje clichematig en saai.

50 first dates: Wel aardig. Heb een paar keer goed in een deuk gelegen, maar soms was het echt gewoon te flauw voor woorden. Verhaal was op zich best leuk.
  maandag 20 september 2004 @ 16:44:48 #93
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_22084457
De oogst van afgelopen Weekend:

Picnic at Hanging Rock

Intrigerend, mooie beelden, erg weird verhaal, schattige meisjes en bizarre gebeurtenissen.
Zeker 1 die ik vaker ga kijken. Alleen dan niet in de versie die ik dus gedownload had. Extreem slechte kwaliteit.
Heb inmiddels ook een bestelling gedaan bij een goede vriendin van me in Duitsland om de Kinowelt versie voor me te halen. Criterion past momenteel niet in het budget.

Interview With The Vampire

Eens in the zoveel tijd moet ik deze aanschouwen.
Het gebruikelijke ritueel volgd dan: Ik doe het licht uit, steek een kaars aan en geniet van dit vampier verhaal. Toen ik hem boor het eerst zag kon hij me niet zo boeien maar ik heb hem daarna nog een kans gegeven en begon ik hem erg te waarderen.
Mooi melancholiek drama in vampier jasje. Enige wat ik niet zo sterk vind is het einde met Guns N roses. dat verpest de sfeer een beetje.

Indiana Jones And The Temple Of Doom

Indy in India. Ondanks dat ik me elke keer weer vermaak vind ik dit het minst leuke deel.
Dit komt voornamelijk door dat verschrikkelijk irritante blondje en dat Chinese jochie(die me om de een of andere manier aan een kleine Jacky Chan doet denken. (heb een bloedhekel aan Jacky Chan.)).
Verder wel een leuke film die eigenlijk griezeliger had kunnen zijn ware het niet voor dat blondje en dat jochie(ondanks dat hij in de context van het verhaal paste).
En de climax met die onsnapping en de mijnkarretjes is geweldig natuurlijk.

Viel me trouwens voor het eerst op dat de club in het begin Club Obi Wan heet. Erg humor. Doet me beetje denken aan de humor uit Monkey Island. (bijv. het eind van Deel 4 waar Guybrush van de cliff is gevallen en Jar-Jar en George Lucas om hulp roept)

Ik zag ook een scene waar Indy met zo'n Thuggee aan het vechten is en Willie op de grond aan het schaduw vechten is... De scene deed me heel erg denken aan een scene in Deathstalker 2. Vraag me af of dit een hommage aan Temple Of Doom is.

En als laatste:

Conan The Barbarian

"The Riddle Of Steel..."
Mijn favoriete Fantasy film. Alle elementen die ik in een fantasy film wil zien zitten erin. Mooie landschap scenes, mooie meeslepende muziek, monsters, zwaardvechten, ruige kerels en mooie vrouwen, stoere helden(die wel weten wat ze willen en niet zielig gaan doen zoals een stel hobbits) en intrigerende villains.

Conan: Arnie is geknipt voor deze rol. Hij hoeft niet veel te zeggen en flext zijn muscles, verleid de dames en hakt af en toe wat lichaamsdelen af(en mept een dromedaris knock-out).
Valeria: Vrouwelijke barbarian. De love interest :-) and what a pair they make.
Subotai: is erg grappig als dief en boogschutter(en geloofwaardiger als Legolas)
The Wizard: vreemd kereltje maar wel humor.
Darth Vader oops I'm sorry Thulsa Doom: is een erg coole uber-evil slangegod/cult leader

Al vaak gezien maar elke keer geniet ik weer.
De boeken zijn overigens ook erg goed btw.
(en nee ik mag dat LOTR niet. Veel te saai. Ik wil echte stoere helden in mijn fantasy.)
  maandag 20 september 2004 @ 18:56:28 #94
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_22087600
La Stanza del Figlio: effectieve art-soap. Nanni Moretti is geweldig als altijd, de film is betrekkelijk genuanceerd en vaak behoorlijk effectief. Helaas duwt de muziek de film soms net de afgrond van sentimenteel gezeik in, en dat is jammer. Toch een behoorlijk sterk drama, met een aantal schitterende scenes. 8.

Verder herzien dit weekend:
Blue Velvet: in da bios . En hij blijft erg sterk. Lynch weet op briljante wijze het thema van voyeurisme uit te werken door de kijker zich schuldig te laten voelen als hij lacht en leedvermaak te voelen als de personages iets ergs overkomt. Ook speelt deze film zich natuurlijk weer af in een typisch Lynch-wereldje, met alle fraaie scenes van dien. 9-.
Raging Bull: DeNiro is briljant. Het is moeilijk om je met het personage LaMotta te identificeren, of zelfs met hem mee te leven, maar DeNiro zet zo'n hypnotiserende performance neer dat het, zeker als de schitterende cinematografie er ook nog eens bij komt, onmogelijk is niet onder de indruk te zijn van deze film. Taxi Driver spreekt mij om persoonlijke voorkeuren iets meer aan, maar ook Raging Bull is zijn klassiekerstatus meer dan waard. 9+.
Notorious:: en ook dit blijft een smakelijke klassieker. Raines steelt de show in een geweldige rol, Bergman is goed als altijd, alleen Grant is wat minder prominent aanwezig dan we van hem gewend zijn. Zoals het een echte Hitch betaamt bevat Notorious suspense, romantiek en een leuk, doch totaal ongeloofwaardig, plot. Het blijft verbazen hoe Hitchcock pulpromannetjes kan veranderen in films die zowaar met een dosisje goodwill kunst zijn te noemen. 8,5.
  maandag 20 september 2004 @ 19:35:30 #95
52357 Lambiekje
pi_22088572
quote:
Op maandag 20 september 2004 15:34 schreef neggix het volgende:
In Oranje

Geinige nederlandse film over een jochie dat bij nl elftal wil. Thomas acda speelt wel een geinige rol, verder wel een leuke film, beetje voorspelbaar maar wel lekker weg te kijken
Deze heb ik ook gekeken .. het keek wel lekker weg .. alleen was de spanningsboog niet helemaal lekker.
  maandag 20 september 2004 @ 19:50:07 #96
85962 ioko
I Appear Missing
pi_22088965
The eternal sunshine of the spotless mind

Is echt een goeie film, je moet wel ff blijven opletten, maar ik vind het zeker een 8.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  maandag 20 september 2004 @ 20:20:12 #97
52357 Lambiekje
pi_22089759
quote:
Op maandag 20 september 2004 15:48 schreef Gorro het volgende:

[..]

Ik heb een vervelende drang om alle films uit alle lijstjes te kijken, zo ook de IMDb Bottom 100
Ja leuk ... soms is dat ook fun .. om sneue troep te kijken.
Sommige titels wat in bottom 100 staan zijn niet eens dat slecht eerlijk gezegd
  maandag 20 september 2004 @ 20:57:32 #98
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22090783
Jurassic Park

Ja, wat is hier nog over te zeggen he. Jeugdsentiment

Maar het blijft echt een geweldige film. Mooie opbouw naar het uiteindelijk zien van de dino's. Schitterend .
  maandag 20 september 2004 @ 21:22:10 #99
67677 furanku
Did I Do That :?
pi_22091441

Hahaha.. wat een belachelijke film over een paar hitsige, feestgangende, treinreizende reuzenslangen. Vooral dat een meissie gebeft werd door de python was behoorlijk stom. Maarja, dat alles is niet te vergelijken met lovescene tussen de boa en de python.. en naast de slangen waren er ook hele stoeren mannen die de jacht maakten op de python, maar gigantisch faalden. Veel van die karakters zijn ietwat afgekeken van een lara croft, een rambo en een vin diesel..

De film valt haast niet uit te leggen, zo onlogisch is hij nou

En niet afgaan op de cover met de gedachte "wow, hij speelt zich af in de stad" want dat was het dus niet. Het speelt zich voornamelijk af in 1 of ander waterontreinigingsfabriek en die helicopter? Welke helicopter
I'm a fokker! can't you see, do u wanna fok! all night with me.. ^_^
pi_22091466
BOA VS PYTHON

Tjah, tis geen blijvertje

maar desondanks bedankt voor de tip Furanku

pi_22091638
Heb je soms over mijn schouder zitten meekijken?

sjesus...

* dit is freaky eng...
  maandag 20 september 2004 @ 21:38:08 #102
67677 furanku
Did I Do That :?
pi_22091798
quote:
Op maandag 20 september 2004 21:30 schreef kinky_queen het volgende:
Heb je soms over mijn schouder zitten meekijken?

sjesus...

[afbeelding]

* dit is freaky eng...
Nee, rond 8 uur dacht ik, laat ik die film maar eens kijken. Maar ik dacht dat jij hem niet kon downloaden
I'm a fokker! can't you see, do u wanna fok! all night with me.. ^_^
pi_22092064
quote:
Op maandag 20 september 2004 21:38 schreef furanku het volgende:

Nee, rond 8 uur dacht ik, laat ik die film maar eens kijken. Maar ik dacht dat jij hem niet kon downloaden
ik heb een ander progje gebruikt

pi_22092265
ik heb mystic river, wild wild west en braveheart gezien dit weekend. Alle 3 wel leuke films
HT: FC Dinamo Assen (504765)
  maandag 20 september 2004 @ 22:23:32 #105
52357 Lambiekje
pi_22093051
Swiss Miss [1938]
Laurel and Hardy in Zwitserland die een piano over een hangbrug proberen te krijgen. En ze hebben trouble in een hotel.

een 6
pi_22094121
When Harry Met Sally...
Sex and the City avant la lettre. En jaren '80. Leuk, zoet, braaf, grappig, leuk.
  dinsdag 21 september 2004 @ 00:54:26 #107
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_22097145
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 08:02:07 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 21 september 2004 @ 01:12:01 #108
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_22097356
Ik heb net met wat bekende FTR-ers zes korte films van Lynch gekeken:

Tom_Tom- over
Six Men Getting Sick
Wel bijzonder. Niet echt een film. Meer kunst. Ofzo. Voor de liefhebber.

Sai geeft: -

Hare over
The Alphabet

Wow! Lynch maakt echt ontzettend mooie composities in een echt desorienterede nachtmerriesetting. Nog niet zo gepolijst als zijn latere meesterwerken, maar echt: .

Sai geeft: 5-

BlaatschaaP over
The Grandmother

Er kruipen wat mensen uit de grond. Een jongen geeft een steen water die uitgroeit tot een mensetende plant en mensen blaffen en kruipen rond. That's it.
Oh God, Lynch doet weer eens zogenaamd interessant. Het duurt gelukkig wat minder lang dan Mulholland Drive, maar dit is nóg plotlozer, vervelender en slaapverwekkender. . Verder jat Lynch ook nog eens uit Little Shop of Horrors.

Cijfer: 3 voor de moeite.

Sai geeft: 4,5

kinky_queen over
THE AMPUTEE

Een vrouw wiens benen geamputeerd zijn vertelt in een voice-over over een paar relaties, terwijl een man in een wond aan haar been frummelt. Hij stopt er wat rotzooi in, zet er een teiltje onder als het gaat bloeden, naaldjes... Het is niet erg bijzonder, maar ik heb me wel vermaakt.

Sai geeft: 6,5

SaintofKillers over
The Cowboy and the Frenchman
Op de ranch van een cowboy met gehoorproblemen komt op een dag ineens een Fransman aangelopen. Mét albinopet en slakken in zijn zakken. Ik vond de film vanaf het begin meteen leuk, en hij ziet er ook nog eens goed uit. Beste van het stel, wat mij betreft.

Sai geeft: 7,5

Gorro over
Lumière (David Lynch, 1995)
Toen de cinema in de jaren 90 zijn honderdste verjaardag vierde werden 40 regisseurs uit allerlei landen gevraagd een filmpje van 55 seconden te maken met een oorspronkelijke camera van de broertjes Lumière. Dit filmpje van Lynch is daar één van. Het is natuurlijk interessant om te zien wat Lynch met dit gegeven doet, maar 55 seconden is te weinig voor Lynch zijn verhaal. Ook is het geen goed idee veel langzame fade-overs te gebruiken als je zo weinig tijd hebt. **

Sai geeft: 5,5

.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sai op 21-09-2004 01:26:52 ]
  dinsdag 21 september 2004 @ 01:22:30 #109
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_22097490
pi_22098465
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 01:12 schreef Sai het volgende:
Ik heb net met wat bekende FTR-ers zes korte films van Lynch gekeken:
  dinsdag 21 september 2004 @ 08:46:41 #111
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22098935
When harry met sally, zowaar een romcom waar ik ook echt het com gedeelte goed ingevuld wordt
[..]
  dinsdag 21 september 2004 @ 09:14:41 #112
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22099171
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 08:46 schreef MikeyMo het volgende:
When harry met sally, zowaar een romcom waar ik ook echt het com gedeelte goed ingevuld wordt
Jezus zeg! Jij begint ook al vroeg met film kijken!
  dinsdag 21 september 2004 @ 10:13:13 #113
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_22099904
Leuk Sai

Mister Roberts (John Ford & Mervyn LeRoy, 1955)
Leuke oorlogscomedy, die ongetwijfeld een inspiratie was voor films als M*A*S*H, Catch-22 en Kelly's Heroes. Vooral Jack Lemmon is leuk als luie nietsnut en ontving daar dan ook terecht een Oscar voor. John Ford was de oorspronkelijke regisseur, maar de film werd afgemaakt door Mervyn LeRoy. Of de reden van het vertrek ziekte of een ruzie met Henry Fonda was, is niet helemaal duidelijk. Het lijkt de film geen pijn gedaan te hebben, want er is niet van te merken. ***½

(#366) Ostre Sledované Vlaky (Closely Watched Trains) (Jirí Menzel, 1966)
Een lekker luchtige film uit de Tsjechische New Wave over sex, puberteit en kalverliefde in een leuke setting. Vooral het speelse karakter van de film sprak me erg aan. Hij is mooi geschoten maar wel op een speelse manier. Niet op de van te voren secuur geplande manier zoals Tarkovsky altijd deed, maar veel losser, net zoals het verhaal heel los is. Het levert een aantal erg leuke scenes op, zoals de scene met de stempels en de scene met de zusters. Ook de openingsscene is sterk. ****

Madadayo (Akira Kurosawa, 1993)
In de laatste film van Akira Kurosawa staan de laatste jaren van een leraar centraal. We leren de leraar kennen als een geliefde en gerespecteerde man, een man zoals Kurosawa waarschijnlijk ook gezien zou willen worden. Dit wordt op een luchtige wijze met een licht gevoel voor drama gebracht en dat gebeurt vooral in het eerste uur erg sterk. Daarna komt de affaire met de kat en dat duurt eigenlijk te lang, waardoor de aandacht verslapt. Het einde is dan wel weer heel mooi. ***½
  dinsdag 21 september 2004 @ 10:16:11 #114
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22099951
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 09:14 schreef Hare het volgende:

[..]

Jezus zeg! Jij begint ook al vroeg met film kijken!
ja die heb ik gisteravond gekeken hoor
[..]
  dinsdag 21 september 2004 @ 10:33:52 #115
67640 SaintOfKillers
pi_22100275
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 01:12 schreef Sai het volgende:
SaintofKillers
Beste van het stel, wat mij betreft.
Uiteraard
  dinsdag 21 september 2004 @ 10:39:06 #116
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_22100372
Yojimbo
Een samoerai komt in aan in een dorpje waar 2 bende's een vete uitvechten.
Hij besluit de dorpelingen te helpen en gaat de 2 bende's tegen elkaar opzetten.
Mifune speelt een erg mooie rol als de nobele samoerai. Er zitten mooie zwaardgevechten in en wat leuke zwarte humor.
Van deze film zijn een flink aantal remake's gemaakt, waaronder:

Django
Een vreemdeling die een doodskist bij zich heeft komt in een spookdorpje dat gebukt gaat onder een vete tussen een corrupte Amerikaanse legercommandant en Mexicaanse rebellen.
Waar in Yojimbo de samoerai met listige streken de 2 bende's tegen elkaar opzet, schiet Django er gewoon op los.
Hij doet het dan ook niet als nobele daad, maar hij heeft zo zijn eigen redenen om iedereen te doden.
Deze film bevat redelijk wat grof geweld, wat er voor gezorgd heeft dat de film in een aantal landen lange tijd verboden was.
IMDb Vote History
pi_22100382
Ik was gister begonnen aan " The Unsaid" , maar ben nog niet echt verder gekomen dan een half uurtje. Werd elke keer afgeleid dus ja. Dus ik ga hem vanavond verder kijken. Op eerste gezicht is het wel een goede film. Kennen jullie hem ook?
Partyagenda;
Outdated....
  dinsdag 21 september 2004 @ 10:47:26 #118
67640 SaintOfKillers
pi_22100513
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 10:39 schreef CrustyClown het volgende:
Ik was gister begonnen aan " The Unsaid" , maar ben nog niet echt verder gekomen dan een half uurtje. Werd elke keer afgeleid dus ja. Dus ik ga hem vanavond verder kijken. Op eerste gezicht is het wel een goede film. Kennen jullie hem ook?
Ja, die is wel goed, niet meteen de meest originele film, maar zeker niet slecht.
pi_22100582
Vrijdag al -
24 Hour Party People
Aparte soort van film die op mij soms als een docu overkwam. Onderwerp is de muziek van Manchester die door de tijd heen uitgroeit tot 1 van de grootste rave scenes in de wereld Steve Coogan is wel erg goed maar t verhaal vond ik een stuk minder. Het was een kadootje trouwens, dus als iemand de dvd wil kopen -> #ftr na 20:00

Gisteren op m'n vrije dag alleen maar regen, dus wat moet je dan...
Troy
Vermakelijke spektakelfilm zonder veel verhaal. Nou was dat voor veel mensen een doorn in het oog heb ik gelezen, maar ik heb me er totaal niet aan gestoord. De aktie en aankleding is dik in orde en erg gaaf om te zien.

Collateral
Grappig om Cruise eens te zien in de rol van een bad guy. De film ziet er verder erg goed uit met mooie plaatjes en goeie bijpassende muziek. Het verhaal vind ik wat minder, maar de aktie is ok en uiteindelijk dus wel een goeie film waarin Cruise en Foxx een leuk acteer duo zijn.

Dodgeball
Grappige komedie met een veels te voorspelbaar verhaal. De vele bekende nonacteurs zijn wel leuk, maar verder vond ik het geen sterke film. Stiller is wel top, maar hij is dan ook de enige..

Paths of Glory
Een film van Kubrick uit 1957 over de eerste wereldoorlog. Het verhaal gaat over franse soldaten die reprimandes krijgen voor een mislukte aanval op een heuvel. Ik ben zelf dit weekend in Ieper, Belgie geweest en heb daar wat meer geleerd over de grote oorlog en wat zich daar allemaal heeft afgespeelt. Ik moet zeggen dat het veel indruk op je maakt.. Het is dan ook jammer dat deze film daar wat mij betreft niet in slaagt. Voor een film van Kubrick is dit ook zeker niet zijn beste. Toch is het verhaal zelf een voorbeeld voor de tijd en hoe er werd omgegaan met soldaten, dus zeker wel het kijken waard.

Kubrick (derde van links) en Douglas tijdens de opnames op t slagveld

What's Eating Gilbert Grape
Wow, wat een rol van Dicaprio Ik wist wel dat ie goed kon acteren maar dit was wel een erg sterk staaltje. De rest van de cast met o.a. Juliette Lewis, John C. Reilly en natuurlijk Depp zijn ook erg goed en dat maakt dit plaatje al genoeg om naar te kijken. Tis wel echt drama, wat soms wat langdradig wordt, maar echt storen doet het niet. De beste film van het hele rijtje wmb
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 21 september 2004 @ 14:41:30 #120
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_22105058
Chasing Liberty

Matige, voorspelbare film over de dochter van de Amerikaanse president die vrijheid wil proeven. Toch wel een tikkeltje amusant, het acteerwerk is ook niet uitermate beroerd. Daarnaast is Mandy Moore sowieso een succesnummer wat mij betreft. Al met al heb ik toch nog de film zonder moeite uit gezien, ondanks dat dit soort films (Romantische Komedie's) absoluut mijn genre niet zijn. Dus vandaar dat ondanks de hoge mate van voorspelbaarheid de film er in het eindoordeel toch nog mild vanaf komt.

Mijn Oordeel: 6
IMDB Rating: 5.5
  dinsdag 21 september 2004 @ 15:06:38 #121
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22105550
Stalker

Vorm over inhoud laten we maar zeggen. Dit is de eerste film van Tarkovsky die ik heb gezien, en positief kan ik er niet echt over zijn. Ten eerste was het verhaal me te 'filosofisch', Het hele concept van de 'zone' vond ik maar lastig. Ik had het idee dat het voor iets meer stond dan gewoon een of ander gebied waar je wensen worden vervuld. Ook de gesprekken die de mannen met elkaar hadden konden me niet boeien.
En ik vind het op zich altijd wel leuk als er in een film dingen open worden gelaten voor interpretatie, maar dit was voor mij iig een beetje te.
Zeer positief was wel weer het camerawerk, vooral de stukken met dat soort van bruinfilter waren zeer mooi om te zien, dat hield me iig nog een beetje geinteresseerd in de film.
  dinsdag 21 september 2004 @ 16:21:03 #122
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_22107199
I, Robot
Amusante, onverwacht goede film. Vooral open einde, en daar hou ik wel van

Mijn Oordeel: 8
IMDB Rating: 6.9
  dinsdag 21 september 2004 @ 16:53:42 #123
93593 GLO
pi_22107931
The American President
Een lekkere romantische tearjerker, daar is bij GLO altijd plaats voor, zeker als de humor goed is. En die is, hier. Wel wat langdradig in het begin, maar topacteerwerk van Annette Bening en kippenvelspeech van Michael Douglas maken alles goed. Was onbedoeld pilot voor veelbekroonde tv-serie West Wing, die eergisteren andermaal wat Emmy's opgespeld kreeg. Moet ik dus ook maar 's wat van zien te scoren.
pi_22109479
FAHRENHEIT 9/11

Ik vond BOWLING FOR COLUMBINE een heel stuk beter, en SUPER SIZE ME een heel stuk leuker

tegenvaller dus dit naar mijn id snel inelkaar geflanste docuutje...
pi_22110100
Fat Pizza
jajaja, leuke film
Australische film, gaat over het "leven" van pizzakoeriers en hun baas die nog nooit sex heeft gehad met uitzondering van een "close encounter" met een travestiet.
Erg leuk, veel verschrikkelijk mooie dames en leuke grappen.
top film!

Zoolander
melige film, aangename dame.
Ach wel leuk voor een zaterdagavond
  dinsdag 21 september 2004 @ 18:52:21 #126
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22110586
Blue Velvet

Die Lynch weet toch wel altijd een mooi sfeertje op te roepen in z'n films hoor. Zo ook hier weer. Om een of andere rede dacht ik dat het weer zoiets vaags zou zijn als Mulholland, maar dat is niet het geval, wel zit er weer constant zo'n lekkere onderhuidse spanning in de film. Ook kan ik de boodschap die ik uit de film haalde wel waarderen
Eerste film trouwens die ik heb gezien waar ik Rosselini in speelt, vind haar sommige momenten best op haar moeder lijken
  dinsdag 21 september 2004 @ 19:19:20 #127
93593 GLO
pi_22111196
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 18:52 schreef Hare het volgende:
Blue Velvet

Die Lynch weet toch wel altijd een mooi sfeertje op te roepen in z'n films hoor. Zo ook hier weer. Om een of andere rede dacht ik dat het weer zoiets vaags zou zijn als Mulholland, maar dat is niet het geval, wel zit er weer constant zo'n lekkere onderhuidse spanning in de film. Ook kan ik de boodschap die ik uit de film haalde wel waarderen
Eerste film trouwens die ik heb gezien waar ik Rosselini in speelt, vind haar sommige momenten best op haar moeder lijken
En niet te vergeten de meest creepy rol die Dennis Hopper ooit over het witte doek uitsmeerde (gedeelde eerste plaats met Gary Oldman in Léon).
  dinsdag 21 september 2004 @ 19:27:15 #128
67640 SaintOfKillers
pi_22111394
Takhté Siah
Iraanse film over 2 leraars die met een bord op hun rug door het land lopen op zoek naar leerlingen. Een goed uitgangspunt voor een film, vind ik, maar de uitwerking is toch niet optimaal. De film wisselt mooie scènes af met redelijk saaie scènes die niet echt veel aan het verhaal toevoegen. Het had soms ook iets serieuzer/dramatischer gemogen.

Bride of the Monster
Erg belachelijke film van Ed Wood. Het verhaal slaat nergens op, er zwemt ergens een inktvis rond die "net echt" lijkt (één van de minst overtuigende special effects uit de filmgeschiedenis) en de personages lopen zo maar even tegen de decors op waardoor plots hele kamers staan te trillen. Deze film is gewoon craptacular!
  dinsdag 21 september 2004 @ 19:38:59 #129
93593 GLO
pi_22111678
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 19:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bride of the Monster
Erg belachelijke film van Ed Wood. Deze film is gewoon craptacular!
Geldt dat niet voor alles van Ed Wood?
pi_22111814
A Time To Kill

Now imagine she's white.

voor mij een 8, volgens imdb een 6,9... voor rechtbank- / advocaten- etc filmfans zeker een aanrader.
... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
pi_22111887
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 19:38 schreef GLO het volgende:

Geldt dat niet voor alles van Ed Wood?
nee hoor, JAIL BAIT en THE CROSSROAD AVENGER zijn best redelijk
  dinsdag 21 september 2004 @ 19:57:53 #132
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22112192
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 19:19 schreef GLO het volgende:

[..]

En niet te vergeten de meest creepy rol die Dennis Hopper ooit over het witte doek uitsmeerde (gedeelde eerste plaats met Gary Oldman in Léon).
Idd

Heeft iemand trouwens de velvet dvd uitvoering van deze film?

Is die een beetje mooi?
pi_22113681
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 19:57 schreef Hare het volgende:

Heeft iemand trouwens de velvet dvd uitvoering van deze film?
nope geen velvet uitvoering hier, heb je een pic?

DON'T GO NEAR THE PARK

Een van de zogeheten videonasties, niet geweldig bloederig, tenminste, deze cut die ik heb gezien die duidelijk NIET uncut is

dinsdag 21 september 2004 @ 23:02:17 #134
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22117711
Kumonosu jô (Throne of Blood)

Geweldige film. Een van de allerbeste van Kurosawa naar mijn idee. Heb echt genoten van alles wat voorbij kwam op het scherm. Paar mooie shots van Kurosawa, zeker het begin waar het ford vanuit de mist opdoemt, Mifune is weer lekker op dreef, zoals altijd wat overdreven, maar kan ik wel waarderen, en het verhaal is gewoon perfect. Echt zeer goed uitgewerkt!!

En nu weten we dan ook eindelijk waar de Ents vandaan komen
  dinsdag 21 september 2004 @ 23:04:43 #135
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22117760
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 20:49 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

nope geen velvet uitvoering hier, heb je een pic?
Geen pic, alleen het feit dat het staat op dvdcompare en deze uitgave nog op cdwow te koop is:

ok,ok is wel een pic, maar niet eentje waar je het velvet echt op ziet
  dinsdag 21 september 2004 @ 23:23:03 #136
22273 Dizer
Save the beard!
pi_22118240

School Of Rock
grappige film. Leuk om 1 of 2 keer te zien en even dom te gaan lachen. Zeer cliche einde.Voor een comedy, krijgt ie een 6.5

The Shawshank Redemption
Wat mij betreft een van de beste films ooit!!! Wat een geweldige plot. Nooit had ik verwacht dta het zo een einde zou worden! NOOOIT!! De hele film door had ik zo van, het zal zo aflopen het gaat zo aflopen, maar wat een verassende wending zeg!!! Normaal zou je zo iets verwachten, maar ze zetten je op de verkeerde been. Heel mooi geacteerd. En wanneer die jonge gast wordt neergeknald, ik stond met een bek vol tanden
Deze film krijgt van mij toch echt wel een 9,9
Friends don't let friends remain beardless...
pi_22118306
Thirteen
Shouf shouf habibi
SOMETHING'S GOTTA GIVE
American Pie 2
  dinsdag 21 september 2004 @ 23:54:31 #138
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_22119017
Vanavond:

Kill Bill Vol. 1
The Bride (Uma Thurman) wil stoppen met t beroep van huurmoordenares en n gewoon leven gaan leiden. Maar daar steekt haar voormalige werkgever n stokje voor door iedereen op haar bruiloft te vermoorden. Ze dachten dat ze iedereen hadden vermoord... Niet dus. Wanneer The Bride uit haar coma ontwaakt gaat ze op zoek naar de verantwoordelijke en is uit op wraak.
Niet de beste van QT, maar wat n geweldige film is dit toch. Dit was de 7e keer dat ik m zag en ken m dus al ongeveer van buiten. Maar toch heb ik weer genoten. De (vaak overdreven) actie, de manier van filmen, maar bovenal de muziek is in de film super.
Hoef er eigenlijk niet veel woorden aan te spenderen.
UBER!!!

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 9,8/10
  woensdag 22 september 2004 @ 00:47:20 #139
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_22120072
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 23:02 schreef Hare het volgende:
En nu weten we dan ook eindelijk waar de Ents vandaan komen
The Lord of the Rings is voor Kumonosu jô (Throne of Blood) uitkwam geschreven
  woensdag 22 september 2004 @ 00:50:42 #140
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_22120139
quote:
Op woensdag 22 september 2004 00:47 schreef Gorro het volgende:

[..]

The Lord of the Rings is voor Kumonosu jô (Throne of Blood) uitkwam geschreven
Maar niet voor MacBeth. .
  woensdag 22 september 2004 @ 01:06:06 #141
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_22120402
quote:
Op woensdag 22 september 2004 00:50 schreef Sai het volgende:

[..]

Maar niet voor MacBeth. .
Maar daar zaten weer geen lopende bomen in, tog?

Ik heb net trouwens Collateral gezien, erg ok. Morgen meer
  woensdag 22 september 2004 @ 01:27:44 #142
93593 GLO
pi_22120720
Net voor de tweede keer gezien:
Wilde Mossels
Wschlk de meest onderschatte NL film ooit. Die sfeer, die muziek, die shots, die fabeltastische rol van Frank Lammers. En Fedja van Huet natuurlijk ook. OK, het scenario over Zeeuwse jongeren zonder toekomst, die groot en meeslepend willen leven, is niet erg origineel, maar wel vreselijk goed uitgewerkt. Deze had indertijd mee moeten dingen naar een Oscar.
  woensdag 22 september 2004 @ 01:27:57 #143
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_22120722
quote:
Op woensdag 22 september 2004 01:06 schreef Gorro het volgende:

[..]

Ik heb net trouwens Collateral gezien, erg ok. Morgen meer
Jawel hoor. Ik heb het vorig jaar nog gelezen. .
Of het ook in -bepaalde verfilming van MacBeth- zit weet ik niet, want Throne of Blood is de enige die ik heb gezien.
pi_22122152
quote:
Op woensdag 22 september 2004 01:06 schreef Gorro het volgende:

Ik heb een Duitse versie van McBeth gezien en daar zaten wel weer kamerplantjes in

woensdag 22 september 2004 @ 11:11:51 #145
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_22124749
Oh, dat wist ik net.

Collateral (Michael Mann, 2004)
Het gebruik van de digitale camera gecombineerd met een perfecte soundtrack roept een erg lekkere sfeer op van het nachtelijke Los Angeles waar de film zich af speelt. Met name het begin, waarin zich een leuk gesprek ontvouwt tussen taxichauffeur Jamie Foxx en klant Jada Pinkett Smith, is daarin erg sterk. Zowel in dat gesprek als in de rest van de film zijn de dialogen erg goed. De opbouw naar de scene in de nachtclub is ook heel goed gedaan, wat voor mij het hoogtepunt van de film was. Er worden hier en daar wat subplotjes gestart en niet meer afgemaakt, maar de film werkt toe naar een bevredigend einde. ****
  woensdag 22 september 2004 @ 15:00:24 #146
93593 GLO
pi_22129732
Absolute Power
Absolute onzin over moordende USA president + zijn staf, maar wel lekkere sterrencast (Clint Eastwood, Gene Hackman, Ed Harris, E.G. Marshall en een dame die ik eerder zag in Love Actually, maar wier naam mij weer ontschoten is. Boekverfilming, maar scenario is zo onwrschlk, dat het wel meer een verkrachting zal zijn.
pi_22130335
quote:
Op woensdag 22 september 2004 01:27 schreef GLO het volgende:
Net voor de tweede keer gezien:
Wilde Mossels
Wschlk de meest onderschatte NL film ooit. Die sfeer, die muziek, die shots, die fabeltastische rol van Frank Lammers. En Fedja van Huet natuurlijk ook. OK, het scenario over Zeeuwse jongeren zonder toekomst, die groot en meeslepend willen leven, is niet erg origineel, maar wel vreselijk goed uitgewerkt. Deze had indertijd mee moeten dingen naar een Oscar.
Goed gemonteerd, leuk verhaal, mooi camerawerk maar de laatste 20 minuten hadden van mij echt niet zo gehoeven. Een 7,5 geef ik m.
  woensdag 22 september 2004 @ 15:34:27 #148
93593 GLO
pi_22130493
quote:
Op woensdag 22 september 2004 15:27 schreef five2one het volgende:

[..]

[Wilde Mossels]
Goed gemonteerd, leuk verhaal, mooi camerawerk maar de laatste 20 minuten hadden van mij echt niet zo gehoeven. Een 7,5 geef ik m.
SPOILER
Maar in die laatste 20 minuten zit ook het mosselfeest met dat optreden van Paelingvet. En dat is zó goed gemonteerd; daar kan menig professioneel geregistreerde live-dvd nog heel wat puntjes aan zuigen.

En de slotscène vind ik - hoe simpel en Easy Riderig ook - toch van een grote schoonheid. Net als de aftiteling -- let op het allerlaatste stukje.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gorro op 22-09-2004 16:23:57 ]
pi_22130579
quote:
Op woensdag 22 september 2004 15:27 schreef five2one het volgende:

[..]

Ik vond het einde ook iets over de top, maar verder absoluut een van mijn favoriete Nederlandse films.
pi_22130649
quote:
Op woensdag 22 september 2004 15:34 schreef GLO het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
Dus in dat opzicht hoef je denk ik niet naar een beslissende aanleiding te zoeken. Het komt natuurlijk ook wel bewust een beetje uit de lucht vallen. Zo'n shockeffect doet het altijd goed bij het publiek.

[ Bericht 9% gewijzigd door Gorro op 22-09-2004 16:25:02 ]
  woensdag 22 september 2004 @ 16:05:37 #151
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_22131136
SPOILERS !!!!
  woensdag 22 september 2004 @ 16:10:09 #152
93593 GLO
pi_22131239
quote:
Op woensdag 22 september 2004 16:05 schreef Sai het volgende:
SPOILERS !!!!
Ja en nee. Die zelfmoord doet voor het verhaal eigenlijk niet terzake. Sterker nog, ik kan je het hele verhaal vertellen zonder dat dat ook maar enige essentiële afbreuk doet aan het filmgenot. Really.
  woensdag 22 september 2004 @ 16:23:23 #153
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_22131522
quote:
Op woensdag 22 september 2004 16:10 schreef GLO het volgende:

[..]

Ja en nee. Die zelfmoord doet voor het verhaal eigenlijk niet terzake. Sterker nog, ik kan je het hele verhaal vertellen zonder dat dat ook maar enige essentiële afbreuk doet aan het filmgenot. Really.
Dat geldt waarschijnlijk voor jou zo, maar dat hoeft dan nog niet voor iemand anders zo te zijn.

Ik heb de berichten aangepast met spoiler-tags.
pi_22131903
Opernball

Lekker lange film (3 uur) met Franka Potente en Frank Giering .
Er wordt een aanslag op de Weense Opernball gepleegd, waarbij zo'n 4000 doden vallen, waronder bijna het hele oostenrijkse kabinet. De regisseur van de live-uitzending verliest zijn zoon hierbij, want die was cameraman. de regisseur grijpt de kans om uit te zoeken hoe het allemaal in elkaar steekt en komt oa. bij neonazisme terecht. voor oostenrijks/duitse - film interessant.

geheel is best sterk, alhoewel sommige scenes wellicht wat lang zijn, vooral in het eerste deel. het tweede deel, waarin Frank Giering veel in actie is, is echter ijzersterk. FG stijgt alweer enkele plekken op mijn favo-acteur-lijst door deze film. Franka Potente is best goed bezig in deze film voor Lola rennt.
  woensdag 22 september 2004 @ 16:48:12 #155
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_22132035
One Flew Over the Cuckoo's Nest
Ik heb me zeer vermaakt tijdens deze fantastische film. Leuk verhaal en prima neergezet. Het einde was echter wel wat uhm, jammer

Van God Los
Op aanrader van een vriend gekeken. Aardige film, niets meer en niets minder.
pi_22132281
quote:
Op woensdag 22 september 2004 16:48 schreef Mar10Segovia het volgende:
One Flew Over the Cuckoo's Nest
Ik heb me zeer vermaakt tijdens deze fantastische film. Leuk verhaal en prima neergezet. Het einde was echter wel wat uhm, jammer

Van God Los
Op aanrader van een vriend gekeken. Aardige film, niets meer en niets minder.
Ik vond het einde van OFOCN juist een heel goed einde hebben!
  woensdag 22 september 2004 @ 17:18:03 #157
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_22132662
quote:
Op woensdag 22 september 2004 16:59 schreef five2one het volgende:

[..]

Ik vond het einde van OFOCN juist een heel goed einde hebben!
Ik zeg ook niet dat ik het einde slecht vond maar omdat je 2 uur lang naar een komische film zit te kijken, is zo'n einde toch een beetje krom, althans dat vond ik
Maarja, een krom einde past ook wel bij deze film natuurlijk.
  woensdag 22 september 2004 @ 17:19:40 #158
93593 GLO
pi_22132696
quote:
Op woensdag 22 september 2004 16:23 schreef Gorro het volgende:

[..]

Dat geldt waarschijnlijk voor jou zo, maar dat hoeft dan nog niet voor iemand anders zo te zijn.

Ik heb de berichten aangepast met spoiler-tags.
OK, you're the boss. Maar het is een verkeerd signaal naar nieuwe kijkers. Een spoiler is een ontwikkeling (in het ergste geval de climax of ontknoping) in een film(scenario) die de beleving dan wel de spanning voor nieuwkomers nadelig beïnvloedt. Bederft, om het letterlijk te vertalen. Maar dat is hier beslist niet het geval. De film is een sfeerschets, geen verhaal met een begin en een eind. Dat is een gegeven, niet mijn interpretatie.
pi_22132913
ZONTAR - THE THING FROM VENUS

Zeldzame IT CONQUERED THE WORLD rip off, die alleen op tv en sporadisch op vhs is verschenen, zeker een van de slechtste films ooit gemaakt en nu eindelijk mogen aanschouwen...

woensdag 22 september 2004 @ 17:49:25 #160
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22133265
quote:
Op woensdag 22 september 2004 17:18 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ik het einde slecht vond maar omdat je 2 uur lang naar een komische film zit te kijken, is zo'n einde toch een beetje krom, althans dat vond ik
Maarja, een krom einde past ook wel bij deze film natuurlijk.
WTF?!?!?

Een komische film??? Ben jij wel helemaal lekker ofzo?
  woensdag 22 september 2004 @ 17:54:27 #161
93593 GLO
pi_22133367
quote:
Op woensdag 22 september 2004 17:49 schreef Hare het volgende:

[..]

WTF?!?!?

Je haalt me de woorden uit de mond...
pi_22133405
quote:
WTF?!?!?

Hahahhaa.

Over komische films gesproken. .
pi_22133442
Starsky and Hutch
Ik vond het eigenlijk maar een matige film. Flauw verhaal en veel lachmomenten zitten er niet in.

Mean Girls
Leuke film Hij gaat eigenlijk nergens over, maar het was toch wel leuk om naar te kijken
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_22133539
quote:

[..]

WTF?!?!?

Wat doe jij nou?
pi_22133580
Komedie met een K = Comedy/drama

woensdag 22 september 2004 @ 18:47:43 #166
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22134312
quote:
Op woensdag 22 september 2004 18:05 schreef kinky_queen het volgende:
Komedie met een K = Comedy/drama

Jaja, nou, daar heb ik nog nooit van gehoord hoor!! En verder vind ik het echt nergens een komedie. Is een zeer mooi drama ja, met mensen die niet helemaal goed wijs zijn en dus dingen doen waar je om kan lachen, maar dat maakt iets nog geen comedie of komedie of whatever!
pi_22134605
Ik weet het niet precies -ik heb hier al een tijdje niet meer gepost- maar ik denk dat ik deze nog moet reviewen.

General, The (1927)
Ik denk wel de leukste silent movie die ik tot nu toe gezien heb. . Leuk verhaaltje, mooie muziek, en zeer goede mimiek. 8.

Last Emperor, The (1987)
Mwoah, mwoah... niet geweldig, beetje te... ik weet niet, hij lijkt te veel goed te willen zijn.
Maar nog steeds heel vermakelijk met enkele mooie momenten, alhoewel ik het minder vind worden nadat hij is ontsnapt. 7.

Cabaret (1972)
Echt hele mooie musical, mooi verhaal, alhoewel wat mij betreft de historische achtergrond of meer, of helemaal niet had moeten benadrukt. Nu vond ik het gewoon oppervlakkig overkomen. 8.

Training Day (2001)
Ach, heel vermakelijk. . Niet echt heel bijzonder, maar ik kan er nou ook niet echt iets slechts over zeggen. 7.

American in Paris, An (1951)
Hij leek zo mooi te worden... en dat was 'ie ook, maar dat balleteinde vond ik echt niks. .
Achja, de muziek blijft prachtig hoor. . 7.

Three Kings (1999)
Leuke oorlogsfilm, redelijk origineel... veel meer valt er niet echt over te zeggen. . 7.

Easy Rider (1969)
Road movies zijn oké, op zich, maar dit doet me toch minder dan een Thelma & Louise ofzo. Ik weet niet, sprak me toch niet zo erg aan, die hippiefiguren. 7.

Startup.com (2001)
Leuke documentaire, aantal aspecten van het opstarten van een internetbedrijf heel mooi laten zien, maar de teleurgang werd jammergenoeg helemaal niet in beeld gebracht. Ik heb nog steeds geen idee hoe het nu fout ging. 7.

IIndiana Jones and the Last Crusade (1989)
Mwoah, heel vermakelijk, maar ik begrijp niet echt dat mensen het zo'n klassiekers vinden hoor. . Net zoals de andere films uit de reeks, een 7.

Little Princess, A (1995)
Leuk sprookje, maar het is nog steeds niet mijn genre... 7.

Day of the Jackal, The (1973)
Yeah! Dit is dan weer net wel m'n genre. . Hele leuke misdaadfilm, niet eens gemerkt dat 'ie zo lang duurde. 8.

Met grote blijdschap (2001)
Volgens mij vind ik Nederlandse films gewoon heel snel goed, want ook dit drama sprak me weer heel erg aan... 8.

Ghost (1990)
Profoundly enjoyable, maar niet voor echt voor herhaling vatbaar... Whoopie was redelijk irritant. Toch nog een 7.

Saving Silverman (2001)
Ach, ik heb wel plezier gehad eigenlijk, ookal was het niks... 5.

Red Rock West (1992)
Leuk, alhoewel het verhaal jammergenoeg niet helemaal klopte. 7.

Baby Blue (2001)
Best een leuke thriller van Theo, ik had echt minder verwacht. . 7.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_22134968
quote:
Op woensdag 22 september 2004 18:47 schreef Hare het volgende:

[..]

Jaja, nou, daar heb ik nog nooit van gehoord hoor!! En verder vind ik het echt nergens een komedie. Is een zeer mooi drama ja, met mensen die niet helemaal goed wijs zijn en dus dingen doen waar je om kan lachen, maar dat maakt iets nog geen comedie of komedie of whatever!
Ik vind de film een komedie, omdat McMurphy nu eenmaal dingen doet, zegt en situaties veroorzaakt waarom ik moet lachen. Als ik vaak moet lachen om een film, vind ik het een komedie.
pi_22134998
THE HAZING

Een 'wel aardige' NIGHT OF THE DEMONSwannabee, en nee, niet de film van de jaren '70 maar de recente uit 2004

Het bekende verhaaltje wordt weer eens dunnetjes overgedaan, maar ik vond HELL NIGHT een stuk sfeervoller

pi_22136441
Shaun of the Dead
is wel aardig, af en toe wel wat grappige scenes.
maar verder niks.

Twisted
is wel aardig filmpje, maar beetje voorspelbaar (altijd degene waarvan je het niet verwacht of die eigenlijk de 'goede' is) , maar niet vervelend om naar te kijken
  woensdag 22 september 2004 @ 20:22:52 #171
67640 SaintOfKillers
pi_22136705
Laura
Degelijke film noir.

Die Blechtrommel
Vreemd, origineel, goed.
  woensdag 22 september 2004 @ 20:41:12 #172
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22137143
quote:
Op woensdag 22 september 2004 19:15 schreef Eluc het volgende:

[..]

Ik vind de film een komedie, omdat McMurphy nu eenmaal dingen doet, zegt en situaties veroorzaakt waarom ik moet lachen. Als ik vaak moet lachen om een film, vind ik het een komedie.
Echt hoor. Dit vind ik dus echt supervreemd. Dat zelfs meerdere mensen deze film als een komedie beschouwen gaat me echt volledig boven de pet.
pi_22138124
quote:
Op woensdag 22 september 2004 20:41 schreef Hare het volgende:

[..]

Echt hoor. Dit vind ik dus echt supervreemd. Dat zelfs meerdere mensen deze film als een komedie beschouwen gaat me echt volledig boven de pet.
Ik denk niet dat je kan ontkennen dat er komische elementen in de film zitten.
  woensdag 22 september 2004 @ 21:51:25 #174
93593 GLO
pi_22138998
quote:
Op woensdag 22 september 2004 21:20 schreef Eluc het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je kan ontkennen dat er komische elementen in de film zitten.
Tragikomisch dan toch nog altijd...
pi_22139319
BEVERLY HILLS COP II

3 e x of zo

het 1e deel is toch echt het best hoor...
pi_22139364
Zus & Zo.
Heel erg leuke Nederlandse comedydrama. Of hoe je het ook maar wil noemen. Allemaal erg puik acteerwerk. . Halina Reijn. . doet een gooi naar de titel 'Leukste Audrey Tautou van Nederland'. En dat doet ze dan ook erg overtuigend.
pi_22139419
quote:
Op woensdag 22 september 2004 20:41 schreef Hare het volgende:
Misschien ligt dat dan wel een beetje aan jou he? .
pi_22139555
sinds anderhalve maand heb ik een hernia, rechtop zitten gaat niet goed, maar liggen voor de tv, met dvdspeler binnen handbereik, gaat prima. De laatste tijd daarom ontzettend tv gekeken en films gezien.
een echte aanrader vond ik:

The day of the locust ( 1974), gisteren gezien, met Donald Sutherland in een mooie bijrol als een zekere Homer Simpson ( )
Indrukwekkende film, met ijzingwekkend einde (hoewel ik erbij moet zeggen dat ik al snel iets eng vind)
A spoonful of sugar...
  woensdag 22 september 2004 @ 22:19:11 #179
93593 GLO
pi_22139834
quote:
Op woensdag 22 september 2004 22:08 schreef Sasandra het volgende:
sinds anderhalve maand heb ik een hernia, rechtop zitten gaat niet goed, maar liggen voor de tv, met dvdspeler binnen handbereik, gaat prima. De laatste tijd daarom ontzettend tv gekeken en films gezien.
een echte aanrader vond ik:

The day of the locust ( 1974), gisteren gezien, met Donald Sutherland in een mooie bijrol als een zekere Homer Simpson ( )
Indrukwekkende film, met ijzingwekkend einde (hoewel ik erbij moet zeggen dat ik al snel iets eng vind)
Tip: Donald Sutherland én ijzingwekkend einde gaan samen in remake van The Bodysnatchers (uit de jaren 70). Wel 's gezien? Beterschap!
pi_22140035
quote:
Op woensdag 22 september 2004 22:19 schreef GLO het volgende:

[..]

Tip: Donald Sutherland én ijzingwekkend einde gaan samen in remake van The Bodysnatchers (uit de jaren 70). Wel 's gezien? Beterschap!
Yep, heb ik gezien, Ik vond de oudere zwart-wit versie uit de jaren '50 eigenlijk beter, maar deze vond ik ook spannend. Thanks.
A spoonful of sugar...
  woensdag 22 september 2004 @ 22:29:24 #181
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_22140110
Voor dezelfde combinatie is er natuurlijk ook Don't Look Now.
The short weekend begins with longing...
  woensdag 22 september 2004 @ 22:35:14 #182
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_22140265
Escape from L.A.
Buscemi, Campbell & Plissken in één film.
Alleen jammer van de enorm slechte CGI-effecten.
IMDb Vote History
  woensdag 22 september 2004 @ 22:56:21 #183
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22140845
quote:
Op woensdag 22 september 2004 21:51 schreef GLO het volgende:

[..]

Tragikomisch dan toch nog altijd...
Ik wou zeggen, er zitten misschien tragikomische elementen in, maar dat maakt een film nog geen komedie. Tuurlijk verschijnt er ook wel een glimlach op m'n gezicht als je martini bezig ziet met z'n kaartspel e.d. Maar het is niet grappig, het is gewoon zo. Om een gehandicapte die je langs ziet komen lach je misschien ook wel, maar het is niet grappig.
  woensdag 22 september 2004 @ 22:57:11 #184
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22140871
quote:
Op woensdag 22 september 2004 22:04 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Misschien ligt dat dan wel een beetje aan jou he? .
Ik quote ff van imdb:
quote:
Genre: Drama
pi_22140872
quote:
Op woensdag 22 september 2004 16:05 schreef Sai het volgende:
SPOILERS !!!!
SPOILER
pi_22141018
quote:
Op woensdag 22 september 2004 22:57 schreef Hare het volgende:
Ik quote ff van imdb:
Dat kan ik ook!
quote:
Plot Keywords for
One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975)
black-comedy
pi_22141043
quote:
Op woensdag 22 september 2004 19:17 schreef kinky_queen het volgende:
THE HAZING

Een 'wel aardige' NIGHT OF THE DEMONSwannabee, en nee, niet de film van de jaren '70 maar de recente uit 2004

Het bekende verhaaltje wordt weer eens dunnetjes overgedaan, maar ik vond HELL NIGHT een stuk sfeervoller

[afbeelding]
Ik zal die andere titels eens checken.
Ik vond The Hazing iig wel amusant, maar dat stond 2 pagina's terug al.

Kon je geen origineler screenshot maken overigens!
  woensdag 22 september 2004 @ 23:05:49 #188
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22141171
Spoorloos

Eerste nederlandse film sinds heeeeel lange tijd die ik heb gezien (volgens mij was flodder 3 de laatste ). Was duidelijk wel ff wennen aan de taal, het is toch ff wat anders luisteren
Maar goed, duidelijk gebaseerd op het boek, daarom was het einde jammer genoeg ook niet zo verassend. Maar verder vond ik het best een leuk filmpje. Was op een leuke manier uitgewerkt door de verhaallijnen als het ware gewoon apart te vertellen. En als je het boek niet hebt gelezen is het vast een spannende film. Nu was ie gewoon vermakelijk.
  woensdag 22 september 2004 @ 23:08:00 #189
93593 GLO
pi_22141253
quote:
Op woensdag 22 september 2004 23:05 schreef Hare het volgende:
Spoorloos

Eerste nederlandse film sinds heeeeel lange tijd die ik heb gezien (volgens mij was flodder 3 de laatste ).
Nu naar 'Lek' kijken dan (23:07 uur, Ned. 3). Aanrader!!!
  woensdag 22 september 2004 @ 23:09:16 #190
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22141301
quote:
Op woensdag 22 september 2004 23:01 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Dat kan ik ook!
[..]
Als we zo gaan beginnen:
quote:
* electroconvulsive-therapy
* group-therapy
* black-comedy
* mental-illness
* blockbuster
* mental-institution
* insanity
* institutional-life
* sociopath
* medical
* electric-shock-therapy
* psychiatry
* psychoanalysis
* stuttering
* based-on-novel
* lobotomy
* basketball
* fishing
* mental-patient
* nurse
* suicide
* cigarette
* native-american
* freedom
* patient-rights
* restraint
* television
* world-series
* mental-retardation
* epilepsy
* 1960s
* attempted-murder
* authority
* blackjack-game
* brawl
* bus
* cheating
* chewing-gum
* christmas-tree
* convict
* dancing
* deaf-mute
* drunk-scene
* escaped-mental-patient
* escape
* euthanasia
* fake-illness
* fishing-boat
* helicopter
* hysteria
* independent-film
* individuality
* male-nudity
* marina
* masturbation-reference
* medication
* oregon
* party
* pinochle-game
* playing-card
* premarital-sex
* psychiatric-examination
* psychiatric-hospital
* small-town
* strangulation
* suffocation
* swimming-pool
* voting
* vulgarity
* wheelchair
* boat-theft
* bus-theft
* monopoly-game
* cult-favorite
Ik kan dat toch echt niet allemaal genres noemen hoer. Dit zijn woorden keywords waar de film over gaat, of wat in de film gebeurt of besproken wordt. Dat maakt het nog geen genre.
  woensdag 22 september 2004 @ 23:11:30 #191
93593 GLO
pi_22141380
Hey Hare! Lek is al begonnen hoor! En intro mag je niet missen!
pi_22141400
Dan hoef je me nog geen hoer te noemen. .

Maar goed. Jammer voor jou dat jij alleen de serieuze dingen in die film ziet en niet de humoristische toon die eronder ligt.
  woensdag 22 september 2004 @ 23:19:00 #193
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22141625
quote:
Op woensdag 22 september 2004 23:12 schreef Tom_Tom- het volgende:
Dan hoef je me nog geen hoer te noemen. .

Maar goed. Jammer voor jou dat jij alleen de serieuze dingen in die film ziet en niet de humoristische toon die eronder ligt.

WTF??? Sinds wanneer noem ik jou een hoer???

En mijn hemel, je blijft me ook lekker misquoten he, ik zeg niet dat ik niet de humoristische toon zie die eronder lig, maar dat maakt de film geen komedie. Het is een drama. En daar zit misschien spanning in, en humor, en actie en alles, maar het is een drama!!
pi_22142013
quote:
Op woensdag 22 september 2004 23:09 schreef Hare het volgende:

Ik kan dat toch echt niet allemaal genres noemen hoer.
quote:
Op woensdag 22 september 2004 23:19 schreef Hare het volgende:

WTF??? Sinds wanneer noem ik jou een hoer???
Ik neem aan dat het 'hoor' hoorde te zijn.
  woensdag 22 september 2004 @ 23:35:52 #195
27648 Weakling
available in strong mint
pi_22142114
@Hare & Tom_tom: Waar een typo al niet toe kan lijden

Anyweg

Waking The Dead
Nee da's geen zombiefilm, tenzij je het echt ver wilt gaan zoeken. Het verhaal gaat in het kort over een ambitieuze man die jaren nadat zijn vriendin is overleden haar overal denkt te zien. Hoofdrollen worden vervuld door Billy Crudup en Jennifer Connelly en ze spelen fantastisch. De focus van het verhaal ligt op de relatie die ze samen hadden en hoe hij na haar dood omgaat met het verlies. Kortom: geen film voor actie liefhebbers, wel een genot voor mensen die van "praat" films houden. (7/10)
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_22142197
De Zaak Alzheimer - Interessante film. Beetje onwaarschijnlijk verhaal, maar wel een aanrader.

Mean Girls - Bevat een enkele aardige grappen, maar 90 minuten is veel te lang. Het is moeilijk niet geirriteerd te raken door het moddervette moraalgehalte.

Ocean Waves - TV-film van Studio Ghibli, over twee vrienden die een nieuwe klasgenote krijgen en beiden gevoelens voor haar krijgen. Mijn eerste echte tegenvaller van Ghibli. Een soort 'My Sassy Girl', maar dan negatief.

A Civil Action - Aardige film, ondanks het hoge moraalgehalte. Maar nu ben ik ook wel een redelijk liefhebber van rechtbankdrama's.
  donderdag 23 september 2004 @ 01:38:59 #197
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_22144129
The Bourne Supremacy
Het is net een Bond film. Alleen dan wel slechter.
cijfer: 5
  donderdag 23 september 2004 @ 01:40:30 #198
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22144138
quote:
Op woensdag 22 september 2004 23:32 schreef Durbin het volgende:

[..]

[..]

Ik neem aan dat het 'hoor' hoorde te zijn.
Haha, idd, ik snapte er al geen ruk van
  donderdag 23 september 2004 @ 01:41:31 #199
93593 GLO
pi_22144143
Heb je Lek nou nog gezien, Hare?
  donderdag 23 september 2004 @ 01:43:00 #200
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22144147
Total Recall

Jezus, wat een butfilm zeg. Hoe kun je het allemaal bedenken. De dialogen, het plot, de aankleding, de mataties en de aliens. Dit slaat gewoon echt alles
En wat die gasten verder laten zien kun je toch ook echt geen acteren noemen. Echt slecht.
3x helemaal niks!
  donderdag 23 september 2004 @ 01:54:52 #201
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_22144211
quote:
Op donderdag 23 september 2004 01:43 schreef Hare het volgende:
Total Recall

Jezus, wat een butfilm zeg. Hoe kun je het allemaal bedenken. De dialogen, het plot, de aankleding, de mataties en de aliens. Dit slaat gewoon echt alles
En wat die gasten verder laten zien kun je toch ook echt geen acteren noemen. Echt slecht.
3x helemaal niks!
Dit meen je serieus
IMDb Vote History
pi_22144224
quote:
Op donderdag 23 september 2004 01:41 schreef GLO het volgende:
Heb je Lek nou nog gezien?
Jazeker....
wat een film..ik had niet gedacht dat die film zo spannend zou zijn...
vond hem ECHT goed
DE ONTEMBARE LEEUWEN
WOPWOPWOP
  donderdag 23 september 2004 @ 02:39:28 #203
93593 GLO
pi_22144446
quote:
Op donderdag 23 september 2004 01:56 schreef CaMeRooN het volgende:

[..]

Jazeker....
wat een film..ik had niet gedacht dat die film zo spannend zou zijn...
vond hem ECHT goed
En top geacteerd ook. Iets dat je lang niet voor mogelijk hield in NL films, maar dat de laatste jaren toch werkelijk ten goede begint te keren. Ook in bijv. Bella Bettien en Wilde Mossels. Zelfs iemand als Thomas Acda stijgt boven zichzelf uit in Lek.
pi_22145126
quote:
Total Recall

3x helemaal niks!
Camp is nix voor jou he?

donderdag 23 september 2004 @ 08:06:37 #205
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22145303
quote:
Total Recall

3x helemaal niks!
Total Recall

zie daar mijn lovende recensie

*streept Hare van vriendenlijst

[..]
  donderdag 23 september 2004 @ 10:19:26 #206
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22146421
quote:
Op donderdag 23 september 2004 01:54 schreef victorinox het volgende:

[..]

Dit meen je serieus
Helemaal!!
quote:
Op donderdag 23 september 2004 07:25 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Camp is nix voor jou he?

Nee, volgens mij dus echt niet nee. Kan er gewoon niet van genieten
quote:
Op donderdag 23 september 2004 08:06 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Total Recall

zie daar mijn lovende recensie

*streept Hare van vriendenlijst

Jammer hoor (NOT!!!)
  donderdag 23 september 2004 @ 10:21:04 #207
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22146452
quote:
Op donderdag 23 september 2004 01:41 schreef GLO het volgende:
Heb je Lek nou nog gezien, Hare?
Nee, waarom zou ik doe moeten hebben gekeken dan?

Ik keek liever Total Recall
pi_22149164
quote:
User Comments: One of my favorite comedy movies of the 20th century!!!
  donderdag 23 september 2004 @ 12:39:29 #209
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_22149217
Saved! (Brian Dannelly, 2004)
Best leuke satire op de Christelijke fanatiekelingen, waarin vooral Eva Amurri, de dochter van Susan Sarandon, een leuke rol heeft als Joodse leerling op de Christelijke school. De fanatiekelingen, gepresenteerd door het personage van Mandy Moore, worden niet echt subtiel aan de kaak gesteld en dat vond ik zonde. Het einde wordt dus ook weer geplaagd door een moraal wat er dik opgelegd wordt. ***

Punisher, The (Jonathan Hensleigh, 2004)
De Marvel-comic, waarop de film gebaseerd is, werd al eens eerder verfilmd met Dolph Lundgren en Jeroen Krabbé in de hoofdrollen. Die versie was niet al te best en gelukkig is deze wat beter, wat niet wil zeggen dat dit een goede film is. Het scenario zit redelijk in elkaar en actie is mag er ook zijn, maar de film wordt geplaagd door slecht acteerwerk van de gehele cast. **½
pi_22149224
quote:
Op woensdag 22 september 2004 23:19 schreef Hare het volgende:

[..]
Het is een drama. En daar zit misschien spanning in, en humor, en actie en alles, maar het is een drama!!
Jouw mening en zo. Ik vind het nog steeds een comedy (gedeeltelijk).
pi_22149319
Lek; gisteravond/nacht gezien.

Ondanks dat ik me niet zo lekker voelde vond ik de film erg vermakelijk.
Spannend verhaal, goede acteerprestaties.
Een aantal zaken waren misschien wat voorspelbaar
SPOILER
maar ondanks dat ben ik van mening dat deze film een een van de weinige goede Nederlandse actiethrillers is.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_22152638
quote:
Op woensdag 22 september 2004 23:35 schreef Weakling het volgende:

Waking The Dead
Nee da's geen zombiefilm, tenzij je het echt ver wilt gaan zoeken. Het verhaal gaat in het kort over een ambitieuze man die jaren nadat zijn vriendin is overleden haar overal denkt te zien. Hoofdrollen worden vervuld door Billy Crudup en Jennifer Connelly en ze spelen fantastisch. De focus van het verhaal ligt op de relatie die ze samen hadden en hoe hij na haar dood omgaat met het verlies. Kortom: geen film voor actie liefhebbers, wel een genot voor mensen die van "praat" films houden. (7/10)
Ha, die heb ik net bij de videotheek gehaald. Dat wordt schijnbaar genieten.
A spoonful of sugar...
pi_22153644
Uptown girls
Dat kleine meisje (Dakota Fanning, dacht ik) is echt Leuke film.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_22154595
The Wedding Singer opgenomen en toch maar weer (derde keer) gekeken.
Ik blijf dat een leuke film vinden,
Leuke eighties muziek, ook.
A spoonful of sugar...
  donderdag 23 september 2004 @ 16:57:20 #215
93593 GLO
pi_22154718
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:21 schreef Hare het volgende:

[Lek]

Nee, waarom zou ik die moeten hebben gekeken dan?
Omdat dat een topfilm is, en omdat ik je dat gisteravond aanried, direct (om 23:07 uur om precies te zijn, scroll maar 's terug) na je opmerking dat je voor het eerst in tig jaar weer 's een NL film had gekeken (Spoorloos) en dat-ie je nog beviel ook. En daarna heb ik het nog een paar x tegen je geroepen. Maar je had het geloof ik te druk met ruzieën om OFOTCN... (waarbij ik 't trouwens helemaal met je eens was, maar dat terzijde).
quote:
Ik keek liever Total Recall
Dat lieg je.
  donderdag 23 september 2004 @ 17:03:47 #216
93593 GLO
pi_22154866
quote:
Op donderdag 23 september 2004 12:45 schreef MaartenGrendel het volgende:
Lek; gisteravond/nacht gezien.

Ondanks dat ik me niet zo lekker voelde vond ik de film erg vermakelijk.
Spannend verhaal, goede acteerprestaties.
Een aantal zaken waren misschien wat voorspelbaar
SPOILER
maar ondanks dat ben ik van mening dat deze film een een van de weinige goede Nederlandse actiethrillers is.
Hear! hear!
  donderdag 23 september 2004 @ 17:55:25 #217
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22155962
quote:
Op donderdag 23 september 2004 16:57 schreef GLO het volgende:

[..]

Omdat dat een topfilm is, en omdat ik je dat gisteravond aanried, direct (om 23:07 uur om precies te zijn, scroll maar 's terug) na je opmerking dat je voor het eerst in tig jaar weer 's een NL film had gekeken (Spoorloos) en dat-ie je nog beviel ook. En daarna heb ik het nog een paar x tegen je geroepen. Maar je had het geloof ik te druk met ruzieën om OFOTCN... (waarbij ik 't trouwens helemaal met je eens was, maar dat terzijde).
Thanks!! Eindelijk iemand die het begrijpt! En volgens mij was ik idd een een beetje in de ban van OFOTCN, want ik heb die opmerking gaar niet gezien!
quote:
Dat lieg je.
Nouja, in die zin dat Total Recall helemaal ruk was, maar misschien was Lek dat ook wel
Dus kan geen objectieve keus maken tussen de twee
  donderdag 23 september 2004 @ 18:05:21 #218
93593 GLO
pi_22156200
quote:
Op donderdag 23 september 2004 17:55 schreef Hare het volgende:

[..]

Thanks!! Eindelijk iemand die het begrijpt! En volgens mij was ik idd een een beetje in de ban van OFOTCN, want ik heb die opmerking gaar niet gezien!
Tja, ligt aan ons mannen, schijnt het. Ik las laatst dat alleen vrouwen zich op meerdere dingen tegelijk kunnen concentreren. En soms krijg ik wel 's het angstige gevoel dat dat klopt...
quote:
[..]

Nouja, in die zin dat Total Recall helemaal ruk was, maar misschien was Lek dat ook wel
Dus kan geen objectieve keus maken tussen de twee
Hee, check de andere commentaren hier na het zien van Lek! Three (of zijn het er vier? ) Lek-fans can't be wrong! Is echt een aanrader!
  donderdag 23 september 2004 @ 18:22:11 #219
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22156587
quote:
Op donderdag 23 september 2004 18:05 schreef GLO het volgende:

[..]

Tja, ligt aan ons mannen, schijnt het. Ik las laatst dat alleen vrouwen zich op meerdere dingen tegelijk kunnen concentreren. En soms krijg ik wel 's het angstige gevoel dat dat klopt...
Maar dat heeft toch niks met de film te maken? Of bedoel je dat mannen alleen maar 1 aspect van de film kunnen bekijken?

Lijkt me wel een beetje erg dom hoor
  donderdag 23 september 2004 @ 18:28:08 #220
93593 GLO
pi_22156716
quote:
Op donderdag 23 september 2004 18:22 schreef Hare het volgende:

[..]

Maar dat heeft toch niks met de film te maken? Of bedoel je dat mannen alleen maar 1 aspect van de film kunnen bekijken?
Nee, was opmerking over dat je mijn postings niet gezien had omdat je in de ban van OFOTCN was.
quote:
Lijkt me wel een beetje erg dom hoor
Ja, dát zou wel suf zijn ja.
pi_22157241
Ik wou vanavond naar "Simon" gaan, is ie uitverkocht.
  donderdag 23 september 2004 @ 19:03:08 #222
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22157455
quote:
Op donderdag 23 september 2004 18:28 schreef GLO het volgende:

[..]

Nee, was opmerking over dat je mijn postings niet gezien had omdat je in de ban van OFOTCN was.
  donderdag 23 september 2004 @ 19:48:35 #223
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_22158399
Net gezien:

Ice Age
In t ijstijdperk vinden de mammoet Manfred (Ray Romano), de sloth Sid (John Leguizamo) en de tijger Diego (Denis Leary) een verloren mensenbaby. Manfred en Sid proberen de baby terug te brengen naar de ouders en denken dat Diego hun helpt. Maar t tegendeel is waar: hij probeert de baby juist af te pakken...
Zeer vermakelijke en mooi gemaakte animatie film. Er zitten erg leuke grappen en verwijzingen in (naar oa. Star Trek). De stemmen zijn erg leuk.
Aanrader

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 7,7/10
pi_22158729
Wat is OFOTCN in vredesnaam?
pi_22158852
quote:
Op donderdag 23 september 2004 20:03 schreef Wepeel2 het volgende:
Wat is OFOTCN in vredesnaam?
ONE FLEW...

donderdag 23 september 2004 @ 20:58:08 #226
22273 Dizer
Save the beard!
pi_22159888
Eternal Sunshine Of The Spotless Mind

Daadwerkelijk een van de beste films allertijden! Superfilm. Zeer mooi gespeeld en een fantastisch verhaal! Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik werd met moeite naar deze film gesleept door mijn vrienden omdat ik Jim Carey niet kan uitstaan met zijn gekke bekken trekken en zo. Maar in deze film heeft hij zich enorm goed bewezen. Echt wat een prestatie! Het hele verhaal, alles gaat door elkaar, de verassende wending

Imdb score: 8.6/10
Mijn score: 10/10
pi_22160787
THE GREEN SLIME

ik kreeg deze film maar niet te pakken via de p2p maar hij stond nu eindelijk op een van die progjes

Ontzettend leuke STAR TREK - TOS achtig sf verhaal over de bemanning van een spaceship die te maken krijgt met de titelmonsters.

cheesier dan dit zie je maar zelden

donderdag 23 september 2004 @ 21:40:09 #228
93593 GLO
pi_22160904
Vanavond (op tv) begonnen aan
Op Hoop Van Zegen
De laatste versie, uit 1986. Klassiek verhaal, all star cast (van Danny de Munk tot Rijk de Gooyer; zelfs Ramses Shaffy dook op), maar helaas nog gemaakt in de tijd dat je van NL acteerprestaties door de grond zakte van plaatsvervangende schaamte. Zit ik weer met een gat in m'n vloer en een niet uitgekeken film...
  donderdag 23 september 2004 @ 22:24:57 #229
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22162114
Monkey Business

Begint erg vermakelijk en dacht me dan ook op een leuke film te mogen verheugen, maar hoe langer het duurt hoe tenenkrommender de film wordt. Kan echt niet begrijpen dat Cary Grant zich tot dit niveau heeft laten overhalen. Ook is het jammer dat we niet meer te zien krijgen van Monroe, die komt echt haast niet in de film voor, terwijl deze toch in de Monroe collectie zit.
Hoogtepunt was toch wel de aap Vond het echt super om te zien hoe dat beest een beetje met die drankjes bezig was enzo. Had niet gedacht dat ze dat konden
pi_22162491
Ghost in the Shell 2: Innocence.

Verbluffend mooi maar compleet onbegrijpelijk.
  donderdag 23 september 2004 @ 23:26:52 #231
67640 SaintOfKillers
pi_22163819
Ningen no joken I
Deel I van de anti-oorlogstrilogie van Masaki Kobayashi. Ik verwachte er veel van, want ik vond Samurai Rebellion ook al erg goed en hij stelde zeker niet teleur. Hij duurt 200 minuten, maar hij verveelt geen seconde. Tatsuya Nakadai is sterk als Kaji, een idealist die in oorlogstijd langs alle kanten wordt tegengewerkt. Ik vind zowat alles aan de film goed. Zo'n film wordt ook wel een meesterwerk genoemd . Morgen deel 2.

The House That Screamed
Dit is een ongelooflijk oninteressante, belachelijke, onsamenhangende en zinloze kutfilm. Zo. Dat lucht op.
  vrijdag 24 september 2004 @ 00:08:00 #232
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_22164639
Eternal Sunshine on the Spotless Mind

Ga geen woorden vuil maken over de plot enz. die veronderstel ik nu wel bekend en die link is er niet voor niks. Dus zal ik meteen met de deur in huis vallen.

Om eerlijk te bekennnen was ik een beetje sceptisch toen ik aan de film begon. Ik was namelijk niet echt te spreken over sommige van zijn voorgaande films. Van de films die van hem gezien heb vond ik Confessions of a Dangerous Mind alleen echt goed. Being John Malkovich vond ik maar een rare, niets-zeggende, doelloze film en Adaptation een van de grootste tegenvallers van het afgelopen jaar. Maar misschien dat dat meer komt door de uitwerking door Spike Jonze, want bij beide films vond ik het uitgangspunt wel heel fascinerend.
Maar ESOTSM was fantastisch. Jim Carey was echt ongelofelijke goed, oscar-materiaal goed., dat moet gewoon gezegd worden. Ook Kate Winslet was natuurlijk goed, maar dat spreekt meer voor zich. Dat Carey hier bewijst dat hij ook meer kan dan leuke bekken trekken, doet hem ongelofelijk stijgen in mijn lijst van beste acteurs. Verder is het verhaal fantastisch weergegeven. De oversprongen tussen heden, verleden (en toekomst) zijn echt subliem. Eigenlijk is het een romantische komedie zoals er nog nooit één geweest is en uniek in zijn soort is.

How happy is the blameless Vestal's lot!
The world forgetting, by the world forgot
Eternal sunshine of the spotless mind!
Each pray'r accepted, and each wish resign'd

Cijfer: 9.5

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 25-09-2004 16:43:15 ]
  vrijdag 24 september 2004 @ 00:15:29 #233
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_22164774
Before Sunset: doordat de film nu écht realtime is lijkt het allemaal nog een graadje realistischer dan in het eerste deel. Julie en Ethan zijn nóg beter op elkaar ingespeeld. Linklater heeft flink wat ervaring opgedaan waardoor de film een stúk vloeiender overkomt. Alles aan deze film is geweldig. Ik vond twee scenes (de openingsscene en de gitaarscene) net íetsjes minder dan de rest van de film, en ook had hij minstens twee keer zo lang moeten zijn. Desondanks weer een verschrikkelijk briljante film van Linklater , die ik maar een heel klein pietsje minder vond dan zijn magnum opus, Waking Life. 9+.
Saved!: best wel leuke highschoolkomedie. De personages zijn allemaal nogal vlak, de hoofdrolspeelster heeft niet het charisma waarmee Lindsay Lohan laatst Mean Girls redde, maar de film heeft het hart op de juiste plaats. Natuurlijk is het einde weer moralistisch als de tering, en het hele verhaal is zo geforceerd als Bush die vertelt dat het allemaal kijgezellig is in Irak, maar de meeste grappen zijn leuk, en de manier waarop de film met het Christendom omgaat zorgt voor een scherp randje. 6,5.

[ Bericht 12% gewijzigd door Sai op 24-09-2004 00:41:58 ]
  vrijdag 24 september 2004 @ 00:39:33 #234
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_22165192
Vanavond in de sneak:

Ellis In Glamourland
Ellis (Linda De Mol) is n alleenstaande moeder van n zoontje van 7. Ze heeft 2 baantjes om haar zoontje te kunnen onderhouden. Op n dag komt de beroemde schrijfster Joan (Collins) op promotie bezoek in t hotel waar Ellis werkt en vertelt ze dat ze cursussen geeft aan vrouwen die n miljonair aan de haak willen slaan. Ellis wordt uitgenodigd voor deze cursus. Zal t haar lukken om n miljonair te versieren en tegelijkertijd ook nog verliefd te worden???
Eigenlijk hoefde ik deze film niet per se te zien, maar ja omdat ie dus in de sneak zat heb ik m toch maar gekeken. En hij viel me 100 % mee. Linda de Mol zet n alleraardigste acteerprestatie neer. De 1e helft van de film is erg amusant. De 2e helft is minder amusant, maar iets serieuzer. In dat 2e deel wordt de film overladen met cliches, vooroordelen over rijke mensen en voorspelbaarheid. Maar dat is bij n film als deze helemaal niet erg,omdat je vantevoren al bijna weet hoe die gaat aflopen.
Geen wereldtopper dus, maar toch leuk om es gezien te hebben.

IMDB Cijfer: Geen cijfer
Mijn Cijfer: 6,5/10
  vrijdag 24 september 2004 @ 01:35:39 #235
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22165816
Les Diaboliques

Spannendste 10 minuten die ik me van de laatste tijd kan herinneren. De hele film was gewoon ijzersterk, maar werd nooit echt spannend, totdat het lijk niet op kwam dagen. Dat is toch wel heel vreemd. En ik kon dus echt niks bedenken. En dan de ontknoping! Zeer, zeer goed!! Tweede keer zal de film natuurlijk niet zo'n verassing opleveren, maar buiten dat is het een film die van begin tot eind echt goed in elkaar zit

ook leuk trouwens die melding op het eind van de film dat je voor het plezier van je vrienden die de film nog moeten gaan zien niet het eind moet verklappen
  vrijdag 24 september 2004 @ 01:41:24 #236
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22165862
quote:
Op donderdag 23 september 2004 23:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ningen no joken I
Deel I van de anti-oorlogstrilogie van Masaki Kobayashi. Ik verwachte er veel van, want ik vond Samurai Rebellion ook al erg goed en hij stelde zeker niet teleur. Hij duurt 200 minuten, maar hij verveelt geen seconde. Tatsuya Nakadai is sterk als Kaji, een idealist die in oorlogstijd langs alle kanten wordt tegengewerkt. Ik vind zowat alles aan de film goed. Zo'n film wordt ook wel een meesterwerk genoemd . Morgen deel 2.
Jemig zeg, wat een cijfers voor alle drie de delen op imdb, en echt bijna niemand heeft deze films gezien.

Ik nu straks dus wel
  ESF Reporter vrijdag 24 september 2004 @ 10:48:50 #237
87554 Cee
Welluk?
pi_22169141
Collateral vorige week gezien op vakantie. Normaal gesproken heb ik 't niet zo op dat soort films, maar deze vond ik toch wel erg goed, spannend. Het was ook leuk om te kijken met Amerikaans publiek, dat kan zo lekker meeleven met alles! Oooohs en ahhhh's en applaus. En Tom Cruise als bad guy was niet slecht om aan te zien moet ik toegeven!
  vrijdag 24 september 2004 @ 11:07:42 #238
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_22169528
Whole Ten Yards, The (Howard Deutch, 2004)
De hele cast van het best leuke The Whole Nine Yards keert terug in dit vervolg, waar zoals zo vaak bij een sequel weinig plezier aan te beleven is. Vooral Matthew Perry zorgt voor plaatsvervangende schaamte bij z'n pogingen tot slapstick waar niet om te lachen valt. Het verhaal vol twists is best aardig, maar biedt niets wat we niet eerder hebben gezien. *½

Dodgeball: A True Underdog Story
Eindelijk eens een echt leuke rol van Ben Stiller. Hij steelt de show als über-foute sportleraar met een opblaasbare onderbroek en een snor waar Ted de Braak jaloers op zou zijn. De andere rollen en cameo's verbleken een beetje bij hem, met name de cameo van Lance Armstrong kon echt niet. Het verhaal an sich hebben we uiteraard al zovaak gezien, maar deze uitwerking is zeker leuk. ***
  vrijdag 24 september 2004 @ 12:35:04 #239
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_22171334
Once Upon A Time in America

Het schijnt een hele goede film te zijn, over een stel jeugdvriendjes die zich omhoog werken met criminele praktijkjes. Ik ging er vol goede moed voor zitten maar hij viel best wel tegen... ik vond 'm vrij saai eigenlijk.
Het is zeer aardig dat het verhaal niet chronologisch loopt, waardoor ik aan het einde nog wel redelijk positief was over de film. Maar eigenlijk vond ik dat er tijdens de film niet echt veel gebeurde, zeker niet omdat die film zo lang duurt. Het was ook allemaal zo langdradig.

Ben ik hierin de enige?
pi_22171875
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 12:35 schreef Mar10Segovia het volgende:
Once Upon A Time in America

Ben ik hierin de enige?
nee, ik vond het destijds ook een slaapverwekkend gedrocht
  vrijdag 24 september 2004 @ 13:34:58 #241
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_22172790
Saved
Aardige tiener komedie die vooral boven de rest uitsteekt vanwege het orginele uitgangspunt, een zeer christelijke school. Eigenlijk had ik verwacht dat de film alleen maar zou bestaan over goedkope grappen over christenen, maar dat viel gelukkig wel mee. (Niet dat ik zelf gelovig ben.) Extra plus punten waren natuurlijk de altijd leuke Mandy Moore en de ook erg leuke Jena Malone
cijfer: 6.5
  vrijdag 24 september 2004 @ 13:47:47 #242
18008 hornage
pi_22173063
Scarface
Gisteravond scarface gezien. Ik was benieuwd waarom deze film zo'n cultstatus had gekregen en waarom er ook zoveel gesampled is uit deze film.
Het tempo in de film is lekker rustig. We gaan niet al te snel door scenes heen. De nadruk ligt ook zeker niet op de actie hoewel die wel aanwezig is. Toch is het tempo wel hoog genoeg om het niet als vervelend over te laten komen. Technisch vind ik de film dus wel best in elkaar zitten.
Het verhaal hoef ik zeker niet meer samen te vatten, dat kennen de meesten wel. Ik vond sommige stukken wel heel erg voorspelbaar maar misschien waren dingen in het verhaal indertijd wel origineel. Voor de rest is de eindscene natuurlijk wel gaaf. Hij ragt echt flink met z'n geweer. Supergaaf. Ik geef de film een 8.
  vrijdag 24 september 2004 @ 15:12:07 #243
22273 Dizer
Save the beard!
pi_22175121
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 00:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Eternal Sunshine on the Spotless Mind

Ga geen woorden vuil maken over de plot enz. die veronderstel ik nu wel bekend en die link is er niet voor niks. Dus zal ik meteen met de deur in huis vallen.
[afbeelding]
Om eerlijk te bekennnen was ik een beetje sceptisch toen ik aan de film begon. Ik was namelijk niet echt te spreken over sommige van zijn voorgaande films. Van de films die van hem gezien heb vond ik Confessions of a Dangerous Mind alleen echt goed. Being John Malkovich vond ik maar een rare, niets-zeggende, doelloze film en Being John Malkovich en Adaptation een van de grootste tegenvallers van het afgelopen jaar. Maar misschien dat dat meer komt door de uitwerking door Spike Jonze, want bij beide films vond ik het uitgangspunt wel heel fascinerend.
Maar ESOTSM was fantastisch. Jim Carey was echt ongelofelijke goed, oscar-materiaal goed., dat moet gewoon gezegd worden. Ook Kate Winslet was natuurlijk goed, maar dat spreekt meer voor zich. Dat Carey hier bewijst dat hij ook meer kan dan leuke bekken trekken, doet hem ongelofelijk stijgen in mijn lijst van beste acteurs. Verder is het verhaal fantastisch weergegeven. De oversprongen tussen heden, verleden (en toekomst) zijn echt subliem. Eigenlijk is het een romantische komedie zoals er nog nooit één geweest is en uniek in zijn soort is.

How happy is the blameless Vestal's lot!
The world forgetting, by the world forgot
Eternal sunshine of the spotless mind!
Each pray'r accepted, and each wish resign'd

Cijfer: 9.5
Kijk eens 6 posts eerder
  vrijdag 24 september 2004 @ 22:31:15 #244
40664 Durbin
Who knows..
pi_22184606
12 Angry Men
Wat een meesterwerkje! Een jury bestaande uit twaalf mannen moeten het oordeel vellen in een moordzaak. Het lijkt een uitgemaakte zaak, totdat één man (Henry Fonda) aangeeft dat hij nog niet volkomen overtuigd is van de schuld van de verdachte. Geweldig om te zien hoe vervolgens vermeende feiten en aannames mee gaan spelen, alsmede persoonlijke gevoelens en onderlinge vêtes. De film blijft anderhalf uur lang volop boeien, ondanks dat men de kamer geen minuut verlaat.
pi_22184670
Eternal Sunshine Of The Spotless Mind.
Wat kan ik meer zeggen dan ?
  vrijdag 24 september 2004 @ 22:37:19 #246
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_22184783
Katakuri-ke no kôfuku
The Happiness of the Katakuris

Gezinnetje gaat een hotel runnen, maar helaas leggen hun gasten telkens het loodje. Belachelijke zwarte komedie met ook nog zang en dans. Ik had er hoge verwachtingen van en die werden niet helemaal waargemaakt, maar toch een prima film.
7,5.
  vrijdag 24 september 2004 @ 22:53:58 #247
16701 scanman01
Today's a good day
pi_22185281

Ik ging met weinig verwachting voor de tv zitten vanavond, maar "Three to Tango" heeft me zéér aangenaam verrast. Gewéldige komedie met Perry in een erg leuke rol en Neve Campbell is heerlijk! Ik heb regelmatig hard gelachen en dat gebeurt niet zo vaak. Zonder twijfel de leukste Perry die ik tot nu toe gezien heb!

Cijfer: 8.5
  vrijdag 24 september 2004 @ 22:57:02 #248
56951 Najra
---------------
pi_22185365
Niet echt een film. Vandaag de documentaire "We stand alone together" (behorend bij de serie Band of Brothers) over de mannen van Easy Company.

Ik heb zoveel respect voor die mensen. Ongelooflijk.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  vrijdag 24 september 2004 @ 23:13:25 #249
40664 Durbin
Who knows..
pi_22185763
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 22:53 schreef scanman01 het volgende:
[afbeelding]

Ik ging met weinig verwachting voor de tv zitten vanavond, maar "Three to Tango" heeft me zéér aangenaam verrast. Gewéldige komedie met Perry in een erg leuke rol en Neve Campbell is heerlijk! Ik heb regelmatig hard gelachen en dat gebeurt niet zo vaak. Zonder twijfel de leukste Perry die ik tot nu toe gezien heb!
Inmiddels heb ik hem vier keer gezien volgens mij, maar ik blijf het een erg lekkere film vinden. Een leuke romantische komedie met een erg lieve Neve Campbell.
  vrijdag 24 september 2004 @ 23:27:44 #250
67640 SaintOfKillers
pi_22186175
The Miracle Worker
Film van Arthur Penn (Bonnie & Clyde). Hij handelt over een meisje (Patty Duke) dat doof en blind is en daardoor niet met haar familie kan communiceren. Ze krijgt een lerares (Anne Bancroft) die probeert tot haar door te dringen. Zowel Duke als Bancroft kregen een oscar voor hun prestatie en die lijken me dan ook erg terecht. Ook wordt de film nergens té melodramatisch, wat ook wel een pluspunt is. Gewoon een sterke film dus.

Mrs. Miniver
William Wyler-film die 12 oscarnominaties kreeg en er 6 wist te verzilveren, waaronder één voor Greer Garson, die meteen voor één van de langste acceptance speeches uit de geschiedenis zorgde. De film handelt over de 2de wereldoorlog en de betrokkenheid van de achtergebleven Britse vrouwen. Deze film werd nog tijdens de 2de wereldoorlog uitgebracht en werd door Winston Churchill geprezen als zijnde een grote steun voor het volk. Mooie film en vooral de dames (Greer Garson en Teresa Wright) acteren sterk.

Kind Hearts and Coronets
Film die me onbekend was met Dennis Price en 8 keer Alec Guinness. Maar ik vond 'm erg leuk. Hij handelt over een man die 9de in lijn is om hertog te worden en besluit om z'n 8 voorgangers (allen dus gespeeld door Alec Guinness) uit weg te ruimen. Geslaagde Britse komedie.

Ningen No Joken II
Deel 2 uit de trilogie. Deze keer belandt onze "held" Kaji in het leger en wederom verzet hij zich tegen het onrecht dat hij overal ziet. En ook opnieuw wordt hij langs alle kanten tegengewerkt. De film heeft hetzelfde hoge niveau als deel I. Ik blijf Kaji een onvoorspelbaar personage vinden, want je weet nooit zeker hoe hij gaat reageren. Op naar deel 3.
pi_22188490
Сталкер (1979)

Wat een mooie film, al kon ik vaak de gesprekken tussen de drie mannen niet goed volgen. Het trage tempo stoorde geen moment, prachtige beelden en mooie muziek. M'n eerste Tarkovsky, maar zeker niet de laatste.
pi_22189189
Blueberry.
Tja. Niet de moeite waard eigenlijk.
Helpt waar hij kan!
pi_22189288
loverboy

net op ned3 wel aardige ned film
pi_22189308
loverboy, af en toe matig acteerwerk (mokkel belt, spreken we vanavond af? daag) ze had nog nooit afgesproken, dus waar? Maar wel aardige film op zich, wel een hoop cliché's en jammer dat ze de keurige jongen een allochtoon maken en de klootzak een autochtoon
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 25 september 2004 @ 02:09:36 #255
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22189520
Tasogare seibei (Twilight Samurai)

Wat een film! Ik hield het niet meer droog op het eind
Het is echt een verhaal waar je heerlijk voor kunt gaan zitten en ook echt helemaal meeleeft met onze hoofdpersoon. Je hoort het verhaal uit het oogpunt van de jongste dochter, die verteld hoe ze tegen haar vader aankijkt, ik vond dat een zeer mooi gegeven, zeker als je het einde bekijkt. Ook spraken de thema's van de film me zeer aan (man verliest vrouw, moet voor kinderen zorgen, maatschappij kijkt een beetje raar tegen hem aan, toch weer verliefd worden etc etc.)
Heel mooi. Meteen maar besteld
pi_22189529
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 02:09 schreef Hare het volgende:
Tasogare seibei (Twilight Samurai)

Wat een film! Ik hield het niet meer droog op het eind
Het is echt een verhaal waar je heerlijk voor kunt gaan zitten en ook echt helemaal meeleeft met onze hoofdpersoon. Je hoort het verhaal uit het oogpunt van de jongste dochter, die verteld hoe ze tegen haar vader aankijkt, ik vond dat een zeer mooi gegeven, zeker als je het einde bekijkt. Ook spraken de thema's van de film me zeer aan (man verliest vrouw, moet voor kinderen zorgen, maatschappij kijkt een beetje raar tegen hem aan, toch weer verliefd worden etc etc.)
Heel mooi. Meteen maar besteld
Een beetje zoals Wasabi?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 25 september 2004 @ 02:24:07 #257
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22189664
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 02:10 schreef cultheld het volgende:

[..]

Een beetje zoals Wasabi?
Ik hoop toch niet dat je dat serieus meent

Trouwens vanavond ook nog gezien:

Fantasia

Ja, wat kan ik hier van zeggen. Eigenlijk gewoon 1 grote videoclip. Wel leuk om een keertje te zien, maar verder, nee, niet echt bijzonder. Mooie muziek, dat wel, en het ene filmpje was ook leuker dan het ander om te zien. Hier zou je zo 300 keer naar kunnen kijken, maar dan wel ondertussen bezig zijnd met iets anders
  zaterdag 25 september 2004 @ 03:38:02 #258
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_22190149
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 02:24 schreef Hare het volgende:

[..]

Ik hoop toch niet dat je dat serieus meent

Trouwens vanavond ook nog gezien:

Fantasia

Ja, wat kan ik hier van zeggen. Eigenlijk gewoon 1 grote videoclip. Wel leuk om een keertje te zien, maar verder, nee, niet echt bijzonder. Mooie muziek, dat wel, en het ene filmpje was ook leuker dan het ander om te zien. Hier zou je zo 300 keer naar kunnen kijken, maar dan wel ondertussen bezig zijnd met iets anders
Mijn zoontje van 3 heeft deze film (ja, zo gaat dat tegenwoordig) en ik raakte geïnteresseerd door de muziek. Leuk idd. tijdens een bezigheid.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_22191880
L'HUMANOIDE

(THE HUMANOID)

Sjesus....

Idiote STAR WARS rip met Richard "Jaws" Kiel uit MOONRAKER en EEGAH!, bagger ten top

pi_22192533
Labyrinth
Een film met David Bowie
maar wel leuk
Fantasie film uit 1986 Jennifer Connely in haar jongere jaren.
Leuke characters, grappige omgevingen
wel leuk
pi_22193845
Dodgeball

Toch wel een erg amusante film. Een komedie met als uitgangspunt Trefbal is op zich al grappig. Je moet Ben Stiller natuurlijk wel kunnen verdragen, maar dan is het 1,5 uur leuk vermaak.
En Christine Taylor mag er ook zijn.
pi_22193884
What Planet Are You From? (2000)

best een behoorlijke cast voor deze film. helaas heb ik het na een half uurtje voor gezien gehouden, want het blijft flauw, je weet duidelijk waar het naar toe gaat en uit de herhaling van zetten wordt geen kracht maar afbreuk geput. misschien had ik het meer op een zuipen moeten zettentijdens deze film, dan was hij vast aangenamer geweest, maar ik was al moe....

kortom: laat maar
pi_22196991
FEARDOTCOM

Wat een onsamenhangende oninteressante shit. De film sprak me al helemaal niet aan, de enige reden waarom ik hem wilde zien was omdat hij in de bottom 100 van de IMDB staat

Maar ach, om dezelfde reden ga ik zometeen BABY GENIUSES kijken

pi_22199338
A Tale Of Two Sisters

Ja pfff...ik begreep er geen fuck meer van op het eind.
Verder was het een zeer onderhoudende film, maar hoe het nou precies allemaal zat, daar moet ik nog even over nadenken.
SPOILER

[ Bericht 38% gewijzigd door Wepeel2 op 25-09-2004 19:04:58 ]
pi_22199444
Mean Girls

Leuke vermakelijke komedie. Niks meer, niks minder. ***
pi_22199466
Ça commence aujourd'hui (1999)
Geen plot, gewoon een situatieschets eigenlijk... het gaat nergens naartoe, maar de sfeer is zo mooi, en het komt echt realistisch over. De acteurs zijn erg goed, en de figuranten komen ook gewooin heel goed over. 8. Vooral zijn vriendin vond ik heel goed spelen. .

André Hazes, zij gelooft in mij (1999)
Ach, wel leuk om eens te zien. . De tweede "zij gelooft in mij" was erg mooi, en ook zijn bezoek aan z'n oude buurt. 7.

Brideless Groom (1947)
Hmm, ach, niet mijn humor zal ik maar zeggen. . Maar nog steeds best leuk gemaakt. 6.

Kid, The (1921)
Zeventje... omwille van het mooie verhaal, het heel goed spelen van Chaplin aan de ene kant, en het toch niet zo pakkend zijn aan de andere kant.

Malice in the Palace (1949)
Deze vond ik echt niet veel, heb bijna niet gelachen de hele film lang, terwijl dat toch wel de bedoeling was... vijfje.

Disorder in the Court (1936)
Ach, paar grappige momentjes, maar na een tijdje is het niet meer echt leuk hoor... zesje.

Wel weer even genoeg Three Stooges voor mij....
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_22199663
BABY GENIUSES

Tering, wat duurde dit ding lang, maar ja, het is er weer een uit de bottom 100

pi_22200177
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 19:15 schreef kinky_queen het volgende:
BABY GENIUSES

gast, er zijn grenzen.
Maar goed, Kinky_Queen, het doet mij een genoeg u dan maar te feliciteren met het bereiken van een officieel, nieuw dieptepunt!

Een toast op KQ!

pi_22200292
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 19:44 schreef Wepeel2 het volgende:

gast, er zijn grenzen.
Maar goed, Kinky_Queen, het doet mij een genoeg u dan maar te feliciteren met het bereiken van een officieel, nieuw dieptepunt!

Een toast op KQ!

En jij dan, zeuren dat je HELL NIGHT niet binnen krijgt...

DAT is pas een dieptepunt...

zaterdag 25 september 2004 @ 19:53:37 #271
67640 SaintOfKillers
pi_22200373
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 18:55 schreef Wepeel2 het volgende:
A Tale Of Two Sisters

Ja pfff...ik begreep er geen fuck meer van op het eind.
Verder was het een zeer onderhoudende film, maar hoe het nou precies allemaal zat, daar moet ik nog even over nadenken.
SPOILER
Ik heb 'm ook gezien en ik begreep er op 't einde inderdaad ook geen fuck meer van. Bij de doorsnee Lynch heb ik dan tenminste nog een vermoeden, maar bij deze vroeg ik me af of de regisseur zelf wel wist waarover het nu ging.
pi_22200437
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 19:50 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

En jij dan, zeuren dat je HELL NIGHT niet binnen krijgt...

DAT is pas een dieptepunt...

Ik zit nu al op 50%.
pi_22200605
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 19:53 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik heb 'm ook gezien en ik begreep er op 't einde inderdaad ook geen fuck meer van. Bij de doorsnee Lynch heb ik dan tenminste nog een vermoeden, maar bij deze vroeg ik me af of de regisseur zelf wel wist waarover het nu ging.
SPOILER
  zaterdag 25 september 2004 @ 21:08:48 #274
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22202003
Before Sunrise & Before Sunset

Vanuit zo'n simpel gegeven, toch zoveel kunnen vind ik wel knap. En aan de andere kant is het gewoon vreemd dat hier nooit wat meer is mee gedaan. Het is een soort dag uit het leven van, met leuke gesprekken en een duidelijke spark tussen de twee hoofdpersonen waardoor je ook echt me ze mee gaat leven. Verder trouwens ook zeer natuurlijk gespeeld.
Nog meer bij de 2e film dan bij de eerste. De eerste was leuk in alle opzichten en met een einde dat precies paste. Bij de 2e wilde je toch echt dat ze bij elkaar kwamen en was qua dialoog vond ik wat interessanter. De 2e film was ook emotioneel vlak dus ook wat sterker, maar zijn maar kleine dingetjes die deel 2 beter maken. Je moet ze gewoon beide eens een keertje zien

En nou wachten op een mooie duorelease
  zaterdag 25 september 2004 @ 21:26:11 #275
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_22202503
Singin' in the Rain: eindelijk . En het is een ontzettend leuke film. Anderhalf uur lang had ik een glimlach op mijn gezicht en er is eyecandy te over. Jammer alleen dat een paar brokjes humor wat verouderd overkwamen. Zo vond ik het personage van Jean Hagen niet alleen irritant (wat de bedoeling was), maar ook niet grappig (wat niet de bedoeling was. ). Maar over het geheel genomen: een verschrikkelijk fijne film die garant staat voor ontzettend veel kijkplezier, en dat vast meerdere keren, al kijk ik toch iets liever naar Sunset Blvd. . 9-.
pi_22202633
LE LAC DES MORTS VIVANTS

ZOMBIE LAKE

Wat ik al wist uit verschillende reviews, waardeloos

Nazi's die in de 2e w.o door het Franse verzet in een meertje zijn geflikkerd komen nu terug als zombies. Verbazingwekkend is echter dat de lijken zo goed geconserveerd zijn gebleven, dat de huid er nog aanzit.

Sterker nog, alleen het gezicht en de handen zijn in "zombiekleur" de hals, nek en schouders zijn niet aangetast.

mijn god

zaterdag 25 september 2004 @ 21:47:37 #277
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22203137
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 21:26 schreef Sai het volgende:
al kijk ik toch iets liever naar Sunset Blvd. .
  zaterdag 25 september 2004 @ 21:59:21 #278
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_22203478
Vanavond gezien:

Reservoir Dogs
Vijf voor elkaar onbekende mannen gaan samen n juwelier overvallen. Ze weten niets van elkaar en noemen elkaar bij hun bijnamen. Maar t zo perfect bedachte valt in duigen wanneer de politie komt opdagen tijdens de overval. Zijn ze in de val gelokt door 1 van de 5? En zo ja, door wie??
Supervet debuut van Quentin Tarantino.Je kunt aan de film afzien dat er n laag budget was (kostuums, decors etc.) maar dat doet niet af aan de kwaliteit van de film. Het acteerwerk van de sterrenkast is echt sterk, met name Harvey Keitel en Steve Bucemi zijn geweldig. En zo zie je dus maar dat er niet altijd n groot budget nodig is voor n geweldige film

Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_22203515
gister the last samurai gezien.....die vond ik echt heel mooI! die cultuur van die samurai-mensen (ofzo?) vond ik zo interessant..
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_22203658
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 21:59 schreef Timo20 het volgende:
Vanavond gezien:

Reservoir Dogs
En zo zie je dus maar dat er nooit n groot budget nodig is voor n geweldige film

your'e under arrest SUGAR!!

zaterdag 25 september 2004 @ 22:32:42 #281
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22204522
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 15:07 schreef kinky_queen het volgende:
SEX WARS

Sucks

[afbeelding]
bij een film als deze is dat toch juist goed?
[..]
pi_22205144
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 22:32 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

bij een film als deze is dat toch juist goed?
En ja dames en heren, daar hebben we hem dan, de winnaar van de:
*roffel*
Inkopperrrrrrrrrrr van de dag!

zaterdag 25 september 2004 @ 23:45:34 #283
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_22206120
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 22:04 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

your'e under arrest SUGAR!!

lach me altijd helemaal dood om die opmerking

"Why do I have to be Mr. Pink??"
"Cos you`re a faggot! "

zaterdag 25 september 2004 @ 23:49:16 #284
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_22206207
Jersey Girl
Dames en heren, stop de persen, ik heb nieuws voor u; Kevin Smith is volwassen geworden en dat kan je merken ook. In deze films geen puberale poep, pis en sex grapjes van Jay en Silent Bob, maar een volwassen film dat over volwassen problemen gaat. Maar de grote vraag is "Is de film het kijken waard?" Ja en nee, aan de ene kant is Smiths talent voor dialogen nog steeds aanwezig in deze film. Ook hier verlopen de dialogen soepel en zijn bij vlagen humoristisch. Wat toch altijd Smiths grootste wapenfeit was. Aan de andere kant is het zo dat die nergens het niveau haalt van zijn vorige films. De film mag dan volwassener en serieuzer zijn, maar daardoor ook wel erg traag en soms wat saai.
En dan het grootste minpunt van de film: Ben Affleck Die speelt zet echt een minder dan middelmatige act neer, zeker bij de meer serieuze stukjes van de film valt hij gigantisch door de mand en is niet om aan te zien. Misschien moet hij toch maar eens het advies opvolgen wat ik laatst iemand op tv hoorde zeggen over hem,. Er tussen uit gaan voor een jaar naar één of andere onbewoond eiland, dat zal hem en de wereld waarschijnljk veel plezier doen.
Dus raad ik de film aan. Aan de degene die een Jay en Silent Bob-achtige film verwachten: Nee. Aan mensen die geïnteresseerd zijn om te zien hoe Kevin Smith zich ontwikkeld heeft en volwasener geworden is sinds Clerks, Ja.

Cijfer: 6.8
  zaterdag 25 september 2004 @ 23:52:34 #285
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22206266
Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Een goede maand geleden ook al gezien, maar deze week de dvd binnen gehad en moest hem gewoon nog een keer zien. En hij blijft gewoon zó goed! De verassing is er natuurlijk vanaf de tweede keer, maar dat doet echt helemaal niks af aan de film. Voor mij echt veruit het beste wat dit jaar is uitgekomen en meer

How happy is the blameless Vestal's lot,
The world forgetting, by the world forgot,
Eternal sunshine of the spotless mind,
Each pray'r accepted,
and each wish resign'd

Ga ik nog vaak zien deze film, maar nu eerst maar eens met commentaar van Kaufman, ben zo benieuwd!!!
  zaterdag 25 september 2004 @ 23:54:24 #286
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_22206316
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 22:00 schreef crossover het volgende:
gister the last samurai gezien.....die vond ik echt heel mooI! die cultuur van die samurai-mensen (ofzo?) vond ik zo interessant..
Die mensen heten Japaners. Misschien ooit van gehoord. Die wonen in een heel ver land dat Japan heet. Dat is waar al die mensen wonen als ze niet hier met busladingen vol fotos komen maken van de Keukenhof. En lang geleden leefde daar ook mensen, waarvan sommige aardig met een zwaard overweg konden en die noemde men samurai.
pi_22206456
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 23:54 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Die mensen heten Japaners. Misschien ooit van gehoord. Die wonen in een heel ver land dat Japan heet. Dat is waar al die mensen wonen als ze niet hier met busladingen vol fotos komen maken van de Keukenhof. En lang geleden leefde daar ook mensen, waarvan sommige aardig met een zwaard overweg konden en die noemde men samurai.

pi_22206486
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 23:45 schreef Timo20 het volgende:

lach me altijd helemaal dood om die opmerking

"Why do I have to be Mr. Pink??"
"Cos you`re a faggot! "

:')
Volgens mij is het :"Cos you're a fag, allright!"

ETERNAL SUNSHINE OF THE SPOTLESS MIND

Hele goede film die blijft boeien op 5 min na, de zegmaar, mindfuck

De goede recensies van de dames en heren boven mij spoorden mij aan om deze film te gaan kijken en ik heb me bijna geen moment verveeld.

He's in a memory we already erased!

Een blijvertje, maar het is wel goed opletten met +/- 15 whiskey/cola, ik moest me echt heel erg concentreren om de film bij te blijven en dat ben ik niet gewend
  zondag 26 september 2004 @ 00:11:30 #289
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22206737
quote:
Op zondag 26 september 2004 00:01 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

ETERNAL SUNSHINE OF THE SPOTLESS MIND

Hele goede film die blijft boeien op 5 min na, de zegmaar, mindfuck

De goede recensies van de dames en heren boven mij spoorden mij aan om deze film te gaan kijken en ik heb me bijna geen moment verveeld.

He's in a memory we already erased!

Een blijvertje, maar het is wel goed opletten met +/- 15 whiskey/cola, ik moest me echt heel erg concentreren om de film bij te blijven en dat ben ik niet gewend [afbeelding]
Goh, volgens mij hebben we hier te maken met een alcoholist

Heb je daar geen topic voor Mikey?

Maareh, welke 5 minuten bedoel je precies?
  zondag 26 september 2004 @ 00:12:18 #290
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_22206759
quote:
Op zondag 26 september 2004 00:01 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

kan ook ja
  zondag 26 september 2004 @ 00:15:25 #291
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22206858
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 22:58 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

En ja dames en heren, daar hebben we hem dan, de winnaar van de:
*roffel*
Inkopperrrrrrrrrrr van de dag!

ik wil graag mijn ouders bedenken zonder wiens jarenlange steun ik dit nooit had kunnen bereiken....
[..]
  zondag 26 september 2004 @ 00:16:38 #292
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22206893
quote:
Op zondag 26 september 2004 00:11 schreef Hare het volgende:

[..]

Goh, volgens mij hebben we hier te maken met een alcoholist

Heb je daar geen topic voor Mikey?

Maareh, welke 5 minuten bedoel je precies?
moet je eens bij hem film gaan kijken, die gast blijft wegtanken...
[..]
  zondag 26 september 2004 @ 00:29:42 #293
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22207241
quote:
Op zondag 26 september 2004 00:16 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

moet je eens bij hem film gaan kijken, die gast blijft wegtanken...
En ik snap nu ook hoe hij zoveel plezier kan beleven aan de bagger die hij altijd kijkt

op die manier zou ik het ook kunnen
pi_22207244
quote:
Op zondag 26 september 2004 00:15 schreef MikeyMo het volgende:

ik wil graag mijn ouders bedenken...

* proost
  zondag 26 september 2004 @ 00:33:58 #295
52357 Lambiekje
pi_22207338
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 19:15 schreef kinky_queen het volgende:
BABY GENIUSES

Hoeveel moet je er nog ?
  zondag 26 september 2004 @ 00:35:36 #296
52357 Lambiekje
pi_22207377
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 21:59 schreef Timo20 het volgende:
Vanavond gezien:

Reservoir Dogs
Vijf voor elkaar onbekende mannen gaan samen n juwelier overvallen. Ze weten niets van elkaar en noemen elkaar bij hun bijnamen. Maar t zo perfect bedachte valt in duigen wanneer de politie komt opdagen tijdens de overval. Zijn ze in de val gelokt door 1 van de 5? En zo ja, door wie??
Supervet debuut van Quentin Tarantino.Je kunt aan de film afzien dat er n laag budget was (kostuums, decors etc.) maar dat doet niet af aan de kwaliteit van de film. Het acteerwerk van de sterrenkast is echt sterk, met name Harvey Keitel en Steve Bucemi zijn geweldig. En zo zie je dus maar dat er niet altijd n groot budget nodig is voor n geweldige film

Heb je toevallig DVDValley gekocht ?
  zondag 26 september 2004 @ 00:40:13 #297
52357 Lambiekje
pi_22207470
A Bridge Too Far
Beetje langdraadig allemaal. Oorlog zag er best aardig uit allleen tja we zijn verpest na SPR.
Veel dooie momenten in de film ondanks een lijst van top acteurs. Hopkins, Redford, Connery, Caine. Wat wel weer leuk is .. het speelt zich af op Nederlandse bodem.
En ja wel onze Peter "Gulle Minnaar" Faber doet mee.
  zondag 26 september 2004 @ 00:40:38 #298
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_22207477
quote:
Op zondag 26 september 2004 00:35 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Heb je toevallig DVDValley gekocht ?

hoe raad je t zo
  zondag 26 september 2004 @ 00:43:49 #299
52357 Lambiekje
pi_22207549
quote:
Op zondag 26 september 2004 00:40 schreef Timo20 het volgende:

[..]

hoe raad je t zo
Nou ... uh uh .. van de week had ik hem ook gekocht. Kijk je kijkt veel films en je hebt hem nu gekeken nu het net in de winkel ligt bij een blad. Dat is raar omdat de film al een poos uit is .. dus de kans dat je het nu kijkt is dus redelijk aanwezig door het blad.

Het is dus wel grappig om te zien wie lid is .. de kans dat iemand dat gekocht heeft en die week zeg maar die film kijkt

Ben je lid ? Zelf heb ik me net deze maand lid gemaakt.
pi_22207715
quote:
Op zondag 26 september 2004 00:33 schreef Lambiekje het volgende:

Hoeveel moet je er nog ?
Biecht op: welke film uit de Bottom100 ken jij?

zondag 26 september 2004 @ 00:52:28 #301
67640 SaintOfKillers
pi_22207743
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')