abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18500614
Hukkle -- een geniale film?

Wat mij betreft zeker een van de beste films van 2003!

Het is een film die eigenlijk nergens -echt- over gaat, maar er gebeurt zoveel!

HUKKLE

Is een film over het dagelijks leven in en rondom een Hongaars dorpje, klinkt simpel en dat is het eigenlijk ook, er word (bijna geen) woord in gesproken en dat komt de film ten goede, want daarom is er meer aandacht voor alledaagse dingen zoals eten klaarmaken en uit de auto stappen, wat heel gedetailleerd in beeld wordt gebracht. Verder zien we dagelijkse dingen uit de natuur zoals een meerval die een kikker verorbert. Een kat die in de tuin achter insecten aan zit en een oude baas die maar niet van de hik af kan komen.

t'is trouwens een heerlijk relaxete film, gaat dit zien!

Director György Pálfi has put together a moving photo album of sorts, an impressionistic portrait of daily life in a rural Hungarian town. With no dialogue, the images speak equally to audiences in any country, and what's not familiar is made intriguing by the camera's lush, inquisitive close-ups.

The day begins as a wizened old man awakens and takes his place on a bench in front of his house. Plastic sheeting over the roof gives it the look of a fairy-tale cottage, and the folds in the old man's face speak of many decades sitting in this hyperreal spot and watching life go by. From his perch, he takes in this particular day along with us, hiccuping jovially from sun-up to sundown. ("Hukkle," we're told, is what a hiccup sounds like in Hungarian.)

Deze meneer heeft last van 'Hukkle'

Een aanrader voor iedereen die Hollywood een btje zat is!

[ Bericht 42% gewijzigd door kinky_queen op 17-04-2004 22:50:09 ]
  zaterdag 17 april 2004 @ 22:50:43 #2
77898 EricusMaximus
A vicious fanfare cries...
pi_18500848
Is ie ook gewoon te huur bij de doorsnee videotheek (denk je)?
Zo ja, dan zal ik hem zeker eens geen huren. Lijkt me wel lekker om bij tot rust te komen
Audioscrobbler -[ A Nervous Tic Motion of the Head to the Left ]-
pi_18500923
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 22:50 schreef EricusMaximus het volgende:
Is ie ook gewoon te huur bij de doorsnee videotheek (denk je)?
kep geen id, ik denk het niet

zelf heb ik hem van

het is trouwens wel een dvdrip dus hij zal wel ergens te koop zijn

zaterdag 17 april 2004 @ 22:56:26 #4
77898 EricusMaximus
A vicious fanfare cries...
pi_18501016
o ja, anders haal ik hem hem "daar" ook wel
Audioscrobbler -[ A Nervous Tic Motion of the Head to the Left ]-
pi_18501152
Mischien dat fans van KOYAANISQATSI zich aangesproken zullen voelen om deze film eens te bewonderen

pi_18501257

LOL

en de film komt trouwens uit 2002
  zondag 18 april 2004 @ 00:12:22 #7
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_18503296
Ik heb hem destijds nog in de bios gezien. Mooie film, schitterende beelden en top gebruik van geluiden, maar toch wel iets té plotloos. .
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_18503528
een film zoals geen andere. Het mooiste is toch het geluid en sommige special effects die erg onverwacht zijn
  maandag 19 april 2004 @ 00:00:09 #9
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_18526688
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 22:42 schreef kinky_queen het volgende:

[Afbeelding]...
Best een aardige film, maar zoals Sai al aanhaalde iets te plotloos. Verder deed deze scene enorme afbreuk aan de rest van de film in mijn ogen. Vond dat egt helemaal niks, verbrak de heerlijke rust die de film z'n charme gaf en het zag er gewoon niet uit.
pi_18529182
quote:
Op maandag 19 april 2004 00:00 schreef Gorro het volgende:

[..]

Best een aardige film, maar zoals Sai al aanhaalde iets te plotloos. Verder deed deze scene enorme afbreuk aan de rest van de film in mijn ogen. Vond dat egt helemaal niks, verbrak de heerlijke rust die de film z'n charme gaf en het zag er gewoon niet uit.
Klopt ja, die ene scene paste echt niet bij de rest van de film, maar vonden jullie dat juist niet heerlijk dat de film zo plotloos is?

Zowat iedere film tegenwoordig (uit Hollywood dan) probeert zoveel twists erin te flikkeren dat je er duizelig van wordt.

Ik vond dit een verademing.
  donderdag 22 april 2004 @ 22:49:43 #11
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_18621205
Het is wel een ideale film om op snobistische feestjes op de achtergrond aan te zetten, trouwens. .
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_43025395
Vond m niet plotloos hoor.. vond t verhaal juist wel mooi, vond de hele film heel bijzonder
Ik ben nu alleen op zoekinaar een opname (soundtrack niet kunnen vinden, iemand info..?) van dat hongaarse folkliedje dat t meisje op de bruiloft zong..
pi_43026429
*Hip*.
Graag op anoniem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')