In 1990 was de zomerblockbuster film er eentje van onze landgenoot Paul Verhoeven en speelde Arnold Schwarzenegger de hoofdrol. Ik heb het natuurlijk over Total recall.
Persoonlijk vind ik dit nog steeds een van de beste films van zowel Verhoeven als Schwarzenegger. Naar een verhaal van Philip K. Dick (Blade Runner, Minority report) gaat de film over een bouwvakker die graag eens naar Mars wil. Omdat hij een vakantie niet kan betalen laat hij bij het bedrijf Rekall, wat nepgeheugen kan inbrengen in de hersenen, een 'denkbeeldig' tripje installeren. Dit tripje is in principe leuker dan The realthing want je kan jezelf ook plaatsen in bijvoorbeeld de schoenen van een spion en voor zo'n keuze kiest Arnie dan ook. Het gaat echter fout, z'n geheugen blijkt al een keer gewist en voor rekall zit er niets anders op dan wederom z'n gehiegen te wissen en hem te dumpen op straat. Op dat moment is niets hetzelfde meer, Arnold wordt aangevallen door z'n vrouw, door z'n collega's. Er zitten in ene een aantal mannen achter hem aan en uiteindelijk komt Arnold op Mars terecht om tegen de rebellen te vechten...
het leuke aan de film is, is dat je eigenlijk nooit zeker bent of het allemaal nou een droom/ingeplantte herinnering is of dat het allemaal echt waar is. Schwarzenegger bestelt immers een tripje met de geheim agent optie. Uiteindelijk blijkt hij een geheim agent te zijn, komt hij de bestelde brunette tegen moet hij samen met het rebellenleger knokken tegen de corrupte machtshebbers van Mars. Aan het einde van de fiulm gaat het beeld ipv het standaard zwart over naar wit... een teken dat Schwarzenegger uit zijn 'droom' zou ontwkane en dat hij dus wakker wordt in de stoel bij Rekall.
Al met al een memorabele film van Paul en ook voor Arnie, wiens films doorgaans een plot van een regel hebben (Terminator uitgezonderd).
deja vu
quote:Ik vind het ook briljant dat die dokter halverwege binnenkomt: Ik ben een illusie hier om je uit je droom te helpen... je wilde een reisje naar mars en dat ging mis. Zie je dan niet dat alles wat je besteld hebt uitgekomen is: Mars, die brunette, het geheim agent zijn
Op donderdag 1 mei 2003 18:53 schreef jdmorpheus het volgende:
helemaal eens met bovenstaande meningen. het feit dat de film op meerdere manieren kan worden geinterpreteerd is gewoon super. zo moeten ze er meer maken
De hele film blijf je twijfelen: zit hij nog steeds gewoon in de stoel te dromen, is hij echt Hauser die undercover was gegaan, of is hij gewoon Quaid?
quote:Fantopic, maar mocht hij op TV komen dan zal ik het zeker hier neerzetten
Op donderdag 1 mei 2003 18:55 schreef Plantenbak het volgende:
idd mooie film! maar komtie er vanavond op? of is dit gewoon een fantopicdeja vu
![]()
quote:hoe vond je dan eXistenZ?
Op donderdag 1 mei 2003 18:57 schreef MikeyMo het volgende:[..]
[knips]
Het is een uitstekende film waar niets mis mee is!
quote:aardig maar een beetje te vaag/arthouseachtig... ik kon me niet echt vinden in de vormgeving in die film, ook slecht gemonteerd (alhoewel dat wel weer goed gemonteerd is aangzein ze ine en spel zitten en in spellen je ook van 'level naar level' springt
Op donderdag 1 mei 2003 19:00 schreef jdmorpheus het volgende:[..]
hoe vond je dan eXistenZ?
Overigens is Existenz een beetje been there done that na Total Recall en The Matrix.
quote:klopt. helemaal gelijk in, maar ik kan niet ontkennen dat die ook veel indruk op me had gemaakt.
Op donderdag 1 mei 2003 19:03 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Overigens is Existenz een beetje been there done that na Total Recall en The Matrix.
ontopic:
euh.. weet niks meer
quote:You make me wish I had three hands.
Op donderdag 1 mei 2003 19:30 schreef MikeyMo het volgende:
Voilgens mij is dit ook de enige film waarin een vrouw vookomt met 3 borsten, 3 mooie borsten zelfs
quote:Wie is die rechter eigenlijk? Hij speelt echt ALTIJD een klootzak/huurmoordenaar
Op donderdag 1 mei 2003 18:48 schreef MikeyMo het volgende:
quote:Michael Ironside, hij heeft trouwens een leuke rol in Starship Troopers.
Op donderdag 1 mei 2003 19:33 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Wie is die rechter eigenlijk? Hij speelt echt ALTIJD een klootzak/huurmoordenaar
quote:
Do you want to live forever!
[Dit bericht is gewijzigd door victorinox op 01-05-2003 19:41]
quote:Daar ben ik het mee eens
Op donderdag 1 mei 2003 19:04 schreef ArmaniMania het volgende:
Ik vond Sharon Stone daar wel erg lekker
get ready for a surprise
Overigens hebben ze flink moeten zoeken voor dat ze een goed persoon hadden gevonden waarvan je zou geloven dat Arnold Schwarzenegger er in past
quote:10tje bij halfords
Op zaterdag 14 juni 2003 10:17 schreef juanp het volgende:
owh kicke, ik wist nit dat die film op dvd was, is ook wel lachu, maar als die vanavond op tv komt, neem ik hem wel weer op
quote:Oh die foto... is daar al dat deleten nou voor nodig
Op zaterdag 14 juni 2003 12:54 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Op een gegeven moment gaat ze ook heel wulps dat pakje van d'r om d'r polsen wikkelen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |