Hun webpage: http://www.liberaaldemocratischepartij.nlquote:De LDP weet wat nodig is:
Nederland moet op zeer korte termijn zorgen voor beter onderwijs, meer R&D inspanningen en minder administratieve lasten voor burger en bedrijfsleven. De LDP wil 100% R&D-aftrek voor het bedrijfsleven, net als in Ierland. Daarnaast moeten de uitgaven voor onderwijs van 4,8% van het nationaal inkomen naar 6%. De Vlaktax moet er snel komen; een top tarief van 35%. Ook de BTW via een uniek tarief: 15%. De vennootschapsbelasting naar 25%. De LDP is niet bang voor harde ingrepen in de WAO en sociale zekerheid! En Balkenende moet zo snel mogelijk weg uit het torentje!
De LDP heeft een duidelijke mening! De LDP staat voor heldere standpunten en geeft deze op de meest up-to-date no-nonsense site van politiek Nederland. De Liberaal Democratische Partij draait er niet om heen! De LDP is de enige conservatief-liberale partij van Nederland die zich richt op de goedwillende werkende burger. De LDP streeft naar een kleine, servicegerichte en vooral doeltreffende overheid. Dit moet met name gebeuren door het mes te zetten in zinloze wetgeving en het concentreren op de kerntaken van de overheid; zorg, veiligheid, onderwijs en mobiliteit.
Uniek van de LDP:
- Algemene basis ziektekostenverzekering met vaste nominale premie.
- Vlaktax.
- Ministelsel en transparantie in de sociale zekerheid.
- Pensioenopbouw in eigen handen.
- Kerntaken van de overheid: zorg, veiligheid, onderwijs en mobiliteit.
- Coachen van hen die aan de kant staan.
- Klein, hypermodern en snel inzetbaar leger.
- Geen begrotingstekorten.
- Betrouwbare-, kleine-, niet bureaucratische- en effectieve overheid.
- Wegenverkeersplan.
- Mes in wet- en regelgeving, administratieve lasten bedrijfsleven.
- Veel meer preventie door forse uitbreiding politie en justitie.
- Verdubbeling van aantal cellen.
- Zero tolerance voor veelplegers.
- Einde aan het gedoogbeleid.
- Alle vluchtelingen opvangen in de regio.
- Verbod op aanjagen consumentenprijzen door overheid.
Ik lees het ook wel meer. Maar ach, klaarblijkelijk moeten ze zich toch ergens mee proberen te profilerenquote:Op donderdag 16 september 2004 14:47 schreef SCH het volgende:
Die zaken die ze als "uniek van de LDP" beschrijven, zijn die nou echt wel zo uniek?
Vooropgesteld dat ik niet alle standpunten van ze ken, een aantal punten:quote:Op donderdag 16 september 2004 14:51 schreef SCH het volgende:
Maar wat onderscheidt ze van de VVD, volgens jou?
dat vroeg ik me dus ook al afquote:Op donderdag 16 september 2004 15:09 schreef veer0318 het volgende:
...en hoe willen ze dat gaan betalen? Goed zo: dat kunnen ze niet....Zo kan ik ook partijprofiel opstellen...
Ethiek omtrent euthanasie bedoel je?quote:Op donderdag 16 september 2004 15:05 schreef Cybarite het volgende:
En hun standpunten omtrent ethiek?
Wat willen ze betalen, wat ze niet kunnen en waarom zouden die zaken onbetaalbaar zijn?quote:Op donderdag 16 september 2004 15:09 schreef veer0318 het volgende:
...en hoe willen ze dat gaan betalen? Goed zo: dat kunnen ze niet....Zo kan ik ook partijprofiel opstellen...
Bijvoorbeeld. Denk aan naast euthanasie ook abortus, kunstmatig in leven houden, rechten voor verstandelijk gehandicapten, kinderen op bestelling, of kunstmatige organen.quote:Op donderdag 16 september 2004 15:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ethiek omtrent euthanasie bedoel je?
Het staat niet op hun site, dus ik kan je er helaas geen antwoord op geven.quote:Op donderdag 16 september 2004 15:16 schreef Cybarite het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Denk aan naast euthanasie ook abortus, kunstmatig in leven houden, rechten voor verstandelijk gehandicapten, kinderen op bestelling, of kunstmatige organen.
Zover ik weet is de VVD voor het gedoogbeleid. Weet alleen niet zeker of ze nou ook voor algehele legalisering waren of niet...quote:Op donderdag 16 september 2004 14:57 schreef ExtraWaskracht het volgende:
- Einde aan gedoogbeleid (ze zijn tegen softdrugs, VVD is daar wat minder duidelijk over)
'Conservatief' en 'liberaal' zijn inderdaad twee nogal botsende stromingen.quote:Op donderdag 16 september 2004 15:09 schreef Esc het volgende:
democratisch/conservatief gaat niet goed samen met liberaal
Het kan erger: http://www.xyzyx.nl/quote:Op donderdag 16 september 2004 16:39 schreef RichardQuest het volgende:
Zonder fatsoenlijke site ook niet
Op financieel gebied is liberalisme wel goed te combineren met conservatisme. Op andere zaken gaat het idd niet goed samen, en als ik zie dat ze tegen de legalisering van softdrugs zijn, dan is de naam van de partij misleidend. Het is mijn inziens een puur conservatieve partij.quote:Op donderdag 16 september 2004 15:09 schreef Esc het volgende:
democratisch/conservatief gaat niet goed samen met liberaal
Het valt me ook wat tegen dat ze softdrugs illegaal willen hebben. Ze willen overigens wel softdrugs voor medicinaal gebruik toestaan, maar dat terzijde.quote:Op donderdag 16 september 2004 17:12 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Op financieel gebied is liberalisme wel goed te combineren met conservatisme. Op andere zaken gaat het idd niet goed samen, en als ik zie dat ze tegen de legalisering van softdrugs zijn, dan is de naam van de partij misleidend. Het is mijn inziens een puur conservatieve partij.
http://www.lijstveldhoen.freeler.nl/quote:Op donderdag 16 september 2004 17:15 schreef PJORourke het volgende:
Deze overtreft werkelijk iedereen: http://www.partijvdtoekomst.nl/![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |