Je hebt het tenenkrommende domme interview vanavond met Zlatan zeker niet gezien?quote:Op donderdag 16 september 2004 02:33 schreef tong80 het volgende:
Bert Maalderink is één van de weinigen die kritisch durft te zijn. Eén van de weinigen die vragen stelt die het publiek interesseren. De hoog in de boom zittende heren voetballers voelen zich zo buitengewoon dat ze geirriteerd raken door zijn vragen. Bert is een held.
Wat was er tenenkrommend aan ? Had ie hem met uwe majesteit moeten aanspreken ?quote:Op donderdag 16 september 2004 02:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Je hebt het tenenkrommende domme interview vanavond met Zlatan zeker niet gezien?
De tenenkrommende domheid kwam van de kant van Zlatan.quote:Op donderdag 16 september 2004 02:34 schreef golfer het volgende:
Je hebt het tenenkrommende domme interview vanavond met Zlatan zeker niet gezien?
Ik vind het juist een braverik, beetje Frans Bromet achtig.quote:Op donderdag 16 september 2004 02:39 schreef PJORourke het volgende:
want hij komt dan over als een gefrustreerd en agressief ventje.
Die heeft ook zo'n zeikstem. Maar die interviewt wat tactischer.quote:Op donderdag 16 september 2004 02:42 schreef APK het volgende:
Ik vind het juist een braverik, beetje Frans Bromet achtig.
Zlatan had gelijk hoor. Ik ben geen fan van de voetballer Zlatan, maar ik vind het meesterlijk hoe hij journalisten te kijk zet, die met die Story achtige vragen komen. 'Zlatan, you were a nice guy on the pitch tonight.. Was that on purpose?'quote:Op donderdag 16 september 2004 03:34 schreef sir_dalord het volgende:
hoewel maalderink wel eens te ver kan gaan, vind ik hem een uitstekende journalist. Hij laat gewoon blijken hoe hypocriet sommige voetballers kunnen zijn. Nou heb ik het interview met zlatan niet gezien, maar ik heb wel een idee hoe het gegaan kan zijn. Waarom kunnen voetballers niet gewoon eens een fatsoenlijk antwoord geven?
Hij was 1 van de weinige die advocaat in zijn gezicht durfde aan te spreken op zijn falen. En dan niet omslachtig, maar gewoon direct.
waarom is dat zo'n domme vraag? Zlatan heeft zich schandelijk gedragen tegenover zijn ploeggenoten in dat vriendschappelijk potje. Dat sloeg toch nergens op? Waarom moest hij dat doen? Ik vind het juist een goede vraag. Waarom heeft hij deze keer geen elleboog stoot uitgedeeld? Waarom is hij niet doorgegaan terwijl hij weet dat hij de bal onmogelijk kan krijgen? Typische zlatan trucjes. En al die standaardvragen van:'hoe was je terugkeer in amsterdam' en 'ben je blij met de overwinning op ajax', daar kan ik de standaard antwoorden zelf op verzinnen.quote:Op donderdag 16 september 2004 03:39 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Zlatan had gelijk hoor. Ik ben geen fan van de voetballer Zlatan, maar ik vind het meesterlijk hoe hij journalisten te kijk zet, die met die Story achtige vragen komen. 'Zlatan, you were a nice guy on the pitch tonight.. Was that on purpose?'
Ik geloof dat hij dat al gedaan heeft, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Bovendien heeft advocaat de verkeerde keuzes gemaakt, niet Kesler. Advocaat heeft zichzelf onpopulair gemaakt bij de spelersgroep, niet kesler.quote:Dat met Advocaat.. Advocaat heeft niet gefaald, Kesler heeft gefaald. Als je Advocaat aanstelt weet je dat hij defensieve keuzes gaat maken. Dat heeft hij altijd gedaan. Wanneer gaat jouw held Maalderink de echte verantwoordelijke aanspreken dan?
Dat ge-"deksels" van Ten Napel drijft mij tot waanzin.quote:Op donderdag 16 september 2004 09:09 schreef DIGGER het volgende:
Ik vind iedereen die bij de NOS wel eens een interview doet, beter.
Als ik Sport op de NOS kijk, en ik hoor de stem van of Bert Maalderink, of Evert ten Napel, dan weet ik gelijk hoe laat he tis mbt het niveau: dramatisch.
Zlatan kon gewoon niet normaal antwoorden. Steeds van die standaard ingestudeerde antwoorden waarmee hij aan kwam zettenquote:Op donderdag 16 september 2004 02:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Ok, zn Engels was idd om te huilenquote:Op donderdag 16 september 2004 18:23 schreef PJORourke het volgende:
Als je ook van die standaard ingestudeerde vragen in neanderthalerengels krijgt...
Misschien moet hij die vraag wel stellen van zn baasjes? Zou het?quote:Op donderdag 16 september 2004 18:25 schreef Edenoniphobic het volgende:
Hij slijmt idd niet, maar dat wil niet zeggen dat hij journalistiek boeiende vragen stelt, want die kan ik zelden ontdekken. Een van de aller-aller-domste vragen, iets wat volgens mij al zo lang gevraagd wordt bij elke belangrijke wedstrijd, is de vraag over opstellingen vooraf. Bij Oranje probeerde ie het elke keer bij Dick, nu bij Marco, bij clubcoaches, zo ontzettend dom die vraag omdat je vantevoren weet dat coaches niks zeggen daarover. En dan ook nog doorzuigen daarop, alsof hij het wel voor mekaar krijgt. Voor mij mag ie ook weg. Zet daar dan maar Borst neer voor de NOS.
Crap. Hij stelt altijd zijn eigen vragenlijstje op met zijn 'team', en maakt er altijd zijn verhaaltje van. Staat vervolgens erg graag in de schijnwerpers daarmee.quote:Op donderdag 16 september 2004 18:28 schreef Noca het volgende:
[..]
Misschien moet hij die vraag wel stellen van zn baasjes? Zou het?
Je zegt het zelf al, ze bedenken door onderling overleg de vragen, waaronder desbetreffende, hoe hij dat daarna invult moet hij zelf weten. Maar dat neemt niet weg dat de vraag waar ik het over had gesteld moet worden...quote:Op donderdag 16 september 2004 18:33 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Crap. Hij stelt altijd zijn eigen vragenlijstje op met zijn 'team', en maakt er altijd zijn verhaaltje van. Staat vervolgens erg graag in de schijnwerpers daarmee.
Zelfs als dat zo was, dat ie voor zijn 'baasjes' van alles zou moeten vragen (honden hebben bazen), dan nog zou het een slapzak zijn als ie daarmee idd de wei in gaat zonder eigen inbreng of kleine corrrectie's. Maar zoals gezegd, da's onzin, de vragen worden in onderling overleg opgesteld en daar komt altijd nog een stukje eigen improvisatie bij kijken. Iets wat bij hem wel erg duidelijk is als hij interessant probeert door te borduren op antwoorden. Met de nadruk op probeert.
Elke keer een vraag stellen waar men zich voor heel het journaille mee voor paal zet is, en toch stug volhouden ermee, en dat ook nog vervolgens uitzenden is te achterlijk voor woorden. Alsof er niets boeienders voetbaltechnisch gevraagd kan worden. Elke zichzelf respecterende interviewer of journalist zou die vraag overslaan en aan het einde een korte opmerking plaatsen dat zoals gewoonlijk geen mededelingen over de opstelling gedaan worden. Wat een armoede elke keer.quote:Op donderdag 16 september 2004 18:40 schreef Noca het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al, ze bedenken door onderling overleg de vragen, waaronder desbetreffende, hoe hij dat daarna invult moet hij zelf weten. Maar dat neemt niet weg dat de vraag waar ik het over had gesteld moet worden...
Was Maalderink ook degene die Zlatan interviewde over zijn verschillende gedrag in de wedstrijd tegen Nederland en 4 dagen daarna tegen NACquote:Op vrijdag 17 september 2004 01:10 schreef tong80 het volgende:
Nee we zijn zo gewend geraakt dat de sporters met fluwelen handschoentjes worden ondervraagd.
Dat sloeg helemaal nergens op. Een nieuw dieptepunt van de NOS.quote:Op vrijdag 17 september 2004 01:17 schreef APK het volgende:
Was Maalderink ook degene die Zlatan interviewde over zijn verschillende gedrag in de wedstrijd tegen Nederland en 4 dagen daarna tegen NAC
Je weet wel, 'Do you know Zlatan?'
Dat gedoe.
Kom op zeg!quote:Op vrijdag 17 september 2004 01:19 schreef PJORourke het volgende:
Dat sloeg helemaal nergens op. Een nieuw dieptepunt van de NOS.![]()
Cooke bedoel je waarschijnlijk want die andere lul ten Napel had je wel gekend.quote:Op vrijdag 17 september 2004 01:24 schreef EMW het volgende:
Hoe heet die lul ook alweer die die wedstrijden verslaat?
Theo Reitsmaquote:Op vrijdag 17 september 2004 01:24 schreef EMW het volgende:
Hoe heet die lul ook alweer die die wedstrijden verslaat?
Oh ja, Ten Napel... bah... stom, vergetenquote:Op vrijdag 17 september 2004 01:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Cooke bedoel je waarschijnlijk want die andere lul ten Napel had je wel gekend.
de manier waarop. Me zo'n toon krijg je geen fatsoenlijke antwoorde. Ongeschikt als interviewer dus.quote:Op vrijdag 17 september 2004 01:22 schreef tong80 het volgende:
Wat was er zo slecht aan. Hij stelde heel normale vragen
Ja we zijn gewend geraakt aan het hielenlikkende toontje van Mart Smeets en Jack van Gelder.quote:Op vrijdag 17 september 2004 01:43 schreef PJORourke het volgende:
[..]
de manier waarop. Me zo'n toon krijg je geen fatsoenlijke antwoorde. Ongeschikt als interviewer dus.
Sjonge jonge.quote:Op vrijdag 17 september 2004 01:43 schreef PJORourke het volgende:
de manier waarop. Me zo'n toon krijg je geen fatsoenlijke antwoorde. Ongeschikt als interviewer dus.
Of zoiets.quote:Op vrijdag 17 september 2004 01:59 schreef APK het volgende:
gedemonaliseerd .
Ik ben het eens met Golfer, ongelooflijkquote:Op donderdag 16 september 2004 02:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, dat was Joep Schreuder.quote:Op vrijdag 17 september 2004 01:17 schreef APK het volgende:
[..]
Was Maalderink ook degene die Zlatan interviewde over zijn verschillende gedrag in de wedstrijd tegen Nederland en 4 dagen daarna tegen NAC
Je weet wel, 'Do you know Zlatan?'
Dat gedoe.
De optie is toch niet of dit of Bert Maalderink?quote:Op vrijdag 17 september 2004 01:10 schreef tong80 het volgende:
Nee we zijn zo gewend geraakt dat de sporters met fluwelen handschoentjes worden ondervraagd.
quote:Op vrijdag 17 september 2004 01:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Cooke
Denk je ouderwets tegendraads te kunnen zijn blijk je alwéér de populaire volksmening te volgenquote:Op vrijdag 17 september 2004 10:19 schreef SCH het volgende:
Oh hij doet het ook goed in de peiling zie ik al.
Ja, ik moet die topics even lezen voor ik mij in het gepeupel schaar - had alleen paar keer tering voorbij zien komen maar dat bleken de posts van vriend Digger te zijnquote:Op vrijdag 17 september 2004 10:46 schreef Doc het volgende:
[..]
Denk je ouderwets tegendraads te kunnen zijn blijk je alwéér de populaire volksmening te volgen
quote:Op vrijdag 17 september 2004 16:29 schreef SCH het volgende:
Joep Schreuder
Meen je dit als voetballiefhebber serieus?quote:Op vrijdag 17 september 2004 18:18 schreef tong80 het volgende:
Wie is Schreuder ?
Oh die. Is toch niks mee ?quote:Op vrijdag 17 september 2004 18:19 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Meen je dit als voetballiefhebber serieus?
Die kwal die Hiddink een dag voor Arsenal-uit op de Herdgang interviewde.
Is mij nooit echt opgevallen. Ik vind hem vrij goed, ik ben sowieso wel tevreden over de nieuwe lichting studio sport mensen - ook die andere krullebol die nu veel in de studio staat.quote:Op vrijdag 17 september 2004 17:03 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar jij als journalist moet toch beamen dat ie te camerageil is en bij elk item, interview of een reportage met zn bek in beeld wilt?
Belachelijk vind ik dat.
Het idee dat ik bij hem krijg is dat ie een interview voor zichzelf afneemt. Veel proza, mooie woorden en dergelijke om te laten zien hoe goed hij zichzelf wel niet vind.quote:Op vrijdag 17 september 2004 19:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Is mij nooit echt opgevallen. Ik vind hem vrij goed, ik ben sowieso wel tevreden over de nieuwe lichting studio sport mensen - ook die andere krullebol die nu veel in de studio staat.
Ik vind een journalist vooral goed als hij op zijn doel afgaat en antwoord op vragen wil krijgen en niet teveel ontzag heeft, en dat zie ik de laatste tijd weer meer.
Nederlandse pers had hem ook al afgeschreven na zijn eerste seizoen. Dat ze er vervolgens geen moeite mee hebben alsof er niets aan de hand is met een andere wind mee te waaien, zegt meer over het journaille dan over onze psychopatische vriend.quote:Op vrijdag 17 september 2004 20:44 schreef tong80 het volgende:
Ja mag ie naar de Italiaanse pers die hem afschrijven als ie twee wedstrijden niet heeft gescoord. En hem na 4 wedstrijden de miskoop van de eeuw zullen noemen.
Prachtig omhooggekicked mttje...quote:Op maandag 9 mei 2005 14:58 schreef mitt het volgende:
Weet iemand of die knakker in Utrecht woont?
volgens mij kom ik hem nog wel eens tegen dan
Gevoelige snaar? Bij Ingrid Paul een lijstje van deelneemsters doornemen, om te zien wie er misschien, heel misschien, zou kunnen gaan afvallen? Dat noem ik tijd vol lullen, zeuren.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:26 schreef Heerlijkheid het volgende:
Een held is, een nationale held. Bert weet de gevoelige snaar te raken. Zuigen en trekken, Bert is voor het betere werk. Stuur 'm op pad en je krijgt de mooiste reportages.
Hij bedoelde dat als grapje manquote:Op maandag 12 juni 2006 00:30 schreef bergkampf het volgende:
Ja hij is echt een irritant mannetje. Cocu raakte geirriteerd op de vraag of ie opgelucht was dat ze hadden gewonnen. En hij zei tegen van der Sar dat het misschien weleens aan zn leeftijd kon liggen dat hij kramp kreeg.
Ja die Bert schudt ze zo uit zijn mouw die hilarische grappenquote:Op maandag 12 juni 2006 09:29 schreef Nellid het volgende:
[..]
Hij bedoelde dat als grapje manvan de Sar moest er nog wel om lachen ook...
quote:Op maandag 12 juni 2006 12:37 schreef NY_Giant het volgende:
Hoe ziet die knakker er eigenlijk uit?
Die zijn erg goed inderdaad.quote:
Bedoel jij niet Jeroen Stekelenburg? Die doet 't trouwens beter...quote:Op maandag 12 juni 2006 13:44 schreef SuperUli het volgende:
Hij klinkt als een 20jarige...waarom is ie zo oud?
Theo Reitsma is inmiddels bijna 64 jaar, dus die man wil wat gas terugnemen denk ik.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:51 schreef Guerra het volgende:
Ik erger met nooit zo aan die reportages of interviews. Meer aan die verslaggevers. Cooke, Snoeks, Ten Napel. Theo Reitsma
, maar waarom hoor je die nog zo weinig?
Nee, Maalderink, heb me herhaaldelijk gestoord aan dat irritante stemmetje van 'm.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 08:50 schreef SirG het volgende:
[..]
Bedoel jij niet Jeroen Stekelenburg? Die doet 't trouwens beter...
Maalderink gisteren trouwens gehoord bij Van Persie? Hoezo stoken...![]()
Volkomen mee eens. Die gozer wordt met de week arroganter. En dan ook dat denigrerende commentaar als Hiddink een keertje meespeelt op de training...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:43 schreef rounder77 het volgende:
...volgens mij is het hoog tijd dat Smeets met pesioen gaat met zijn God-like uitstraling....
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 20:45 schreef Erwtensoep het volgende:
Die andere helft kijkt niet of wat
Nope, voetballers hebben liever dat journalisten in hun kont kruipen, en journalisten kruipen liever in de konten van de spelers om geen primeurtjes of interviews mis te lopen.quote:Op zondag 25 juni 2006 11:19 schreef ub40_bboy het volgende:
Ik vind zijn reportages altijd super. Zijn vragen zijn soms wel irritant maar hij stelt soms ook goede vragen. Maar omdat die kritisch zijn vinden voetballers het niet altijd even leuk om door Bert geinterviewd te worden.
Op een trainingskamp gebeurd niets, dat weet jij, dat weet ik, en toch kijk je Studio Sport en Sportzomer. Kijk dan zelf niet naar programma's die in jouw ogen nergens over gaan.quote:Op zondag 25 juni 2006 11:25 schreef detulp050 het volgende:
als er niets is gebeurd, zeg dat dan gewoon en wat interesseren mij die fucking koeien nou helemaal
Stop de relevante info in een kort item en ga verder met de rest. Het hoeft niet elke dag 10 minuten te duren.quote:Op zondag 25 juni 2006 11:56 schreef Stpan het volgende:
[..]
Op een trainingskamp gebeurd niets, dat weet jij, dat weet ik, en toch kijk je Studio Sport en Sportzomer. Kijk dan zelf niet naar programma's die in jouw ogen nergens over gaan.![]()
Ik hoef helemaal geen kontgekruip te zien. Sterker nog, buiten de wedstrijddagen om hoef ik helemaal niets van Oranje te zien. En dat onderkruipertje hoef ik al helemaal niet te horen.quote:Op zondag 25 juni 2006 11:24 schreef Stpan het volgende:
[..]
Nope, voetballers hebben liever dat journalisten in hun kont kruipen, en journalisten kruipen liever in de konten van de spelers om geen primeurtjes of interviews mis te lopen.
En blijkbaar wil het deel van het NLse volk dat op FOK! komt ook liever gekontenkruip zien ipv fatsoenlijke journalistiek.
Maar ze verliezen niet, en daar gaat het om. Misschien vanavond de 2e verliespartij.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:12 schreef Stpan het volgende:
Van Basten is inconsequent en zijn elftal vertoont al 2 jaar voetbal van een matig niveau.
Ze moeten een hele avond vullen met items over voetbal. En er zijn genoeg mensen die dat wel willen weten. Als studio sportzomer je niet bevalt dan kijk je toch lekker villa bvd.quote:Op zondag 25 juni 2006 12:04 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Stop de relevante info in een kort item en ga verder met de rest. Het hoeft niet elke dag 10 minuten te duren.
quote:Op zondag 25 juni 2006 11:19 schreef ub40_bboy het volgende:
Ik vind zijn reportages altijd super. Zijn vragen zijn soms wel irritant maar hij stelt soms ook goede vragen. Maar omdat die kritisch zijn vinden voetballers het niet altijd even leuk om door Bert geinterviewd te worden.
quote:Bert Maalderink stuurt ontslagbrief naar NOS
Bert Maalderink heeft zijn ontslag ingediend bij de NOS. Nieuwe Revu meldt dat de Oranje-verslaggever een gebrek aan vertrouwen en steun uit NOS-hoek tijdens het EK als reden voor zijn vertrek aandraagt.
In een interview met Nieuwe Revu zegt Maalderink: "Van collega’s hoor ik bijna niets over mijn reportages. Toch vreemd: Twee miljoen mensen kijken dagelijks naar het programma waarin ze worden uitgezonden (Studio Sportzomer, red.), maar níemand reageert erop".
De afgelopen weken kreeg Maalderink, die sinds 1993 voor de NOS werkzaam was, veel kritiek te verduren. Cabaretier Youp van ’t Hek noemde hem in zijn NRC-column een 'onbedaarlijke eikel', Marco van Basten en Kees Jansma smoesten over 'onze vriend' terwijl zij dachten dat de microfoons uitstonden en De Volkskrant bestempelde de commotie rond de kritische journalist als ‘Maalderink-gate’.
Ook in Studio Sportzomer werd regelmatig een harde noot over Maalderinks items gekraakt. De Achterhoeker stoorde zich daaraan. Onder andere Mario Been en Cees Geel hadden commentaar op de scherpe toon van zijn vraagstelling. Maalderink had tevens grote moeite met het feit dat de leiding van Studio Sport geen beelden wilde uitzenden van de besloten trainingen van Oranje.
Maarten Nooter, hoofdredacteur van NOS Sport, wil nog niet reageren op het ontslag van de Achterhoeker.
VP
quote:
Het is raar misschien na zo'n nederlaag aan van der Sar te vragen of ie er niet 2 van de 3 had kunen houden.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 00:38 schreef StrayDog het volgende:
Kritisch zijn is iets anders dan de geinterviewde woorden in de in de mond willen leggen en dingen zoeken die er niet zijn.
Toen stonden Frits en Henk als journalisten van de VN nog achter de boycot van het WK-78quote:Op zaterdag 28 juni 2008 00:46 schreef Beschouw het volgende:
Waar zijn de tijden van Ben de Graaf gebleven? Bij hem vergeleken is Bert Maalderink een kostschooljongetje.
Tegenwoordig is het op tv allemaal zoetsappig geleuter en vedettes kietelen. Ik mis de kritsiche noot. Maalderink brengt die ene klein beetje, maar we moeten hem niet te veel eer gunnen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 00:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Toen stonden Frits en Henk als journalisten van de VN nog achter de boycot van het WK-78
Tegenwoordig kussen ze spelers
eensquote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:54 schreef planethugo het volgende:
vond 'm dit ek met zijn reportages maar blij en irritant. Beetje kinderachtig commentaar 'en die deed dit en de bondscoach deed dat' 'Dochtertje zwaait naar papa, papa zwaait terug, papa gaat weer verder trainen' dacht af en toe dat ik het jeugdjournaal op had staan. 2 en (vooral) 4 jaar geleden was ie een stuk beter. Heerlijk hoe die Advocaat het bloed onder de nagels vandaan wist te halen
Hij is niet ontslagen hequote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:24 schreef Beschouw het volgende:
Wat willen ze nou bij de NOS? Dat we allemaal de polonaise gaan lopen, zoals die Van Gelder?
quote:NOS wil Maalderink niet kwijt
De NOS en Bert Maalderink gaan mogelijk toch met elkaar verder, weet het ANP. De Oranje-verslaggever, die eerder deze week een ontslagbrief stuurde naar zijn werkgever, sluit niet uit toch door te gaan bij Studio Sport.
Hoofdredacteur Maarten Nooter van NOS Studio Sport heeft inmiddels met Maalderink gesproken. De journalist zegde eerder deze week het vertrouwen in zijn collega's op, omdat hij zich onvoldoende gesteund voelde tijdens zijn werk op het EK in Oostenrijk en Zwitserland.
"Van collega’s hoor ik bijna niets over mijn reportages. Toch vreemd: Twee miljoen mensen kijken dagelijks naar het programma waarin ze worden uitgezonden (Studio Sportzomer, red.), maar níemand reageert erop", aldus Maalderink eerder deze week tegenover de Nieuwe Revu.
Een woordvoerster van de NOS meldde zaterdag dat Maalderink na een gesprek met Nooter aangaf dat hij "weer moet wennen aan het idee om toch bij de NOS te blijven." Volgens de publieke omroep spreken beide partijen de komende tijd verder.
quote:Verslaggever Bert Maalderink blijft werkzaam bij Studio Sport. De reporter gaf na het EK voetbal te kennen dat hij dit tv-programma de rug wilde toekeren omdat zich tijdens zijn werkzaamheden onvoldoende gesteund voelt door zijn NOS-collega's. Hij stuurde zelfs een ontslagbrief.
ANP
Studio Sport-hoofdredacteur Maarten Nooter wilde de prominente verslaggever niet laten gaan en voerde met hem een aantal gesprekken.
Donderdag mailde hij aan zijn personeel dat Maalderink, op basis van die gesprekken, weer vertrouwen heeft in een NOS-toekomst. "Vanaf vrijdag is Bert dus weer gewoon te horen in onze uitzendingen", schrijft Nooter.
Steun
Maalderink staat bekend om zijn zuigende vragen en vasthoudendheid. Tijdens het EK in Oostenrijk en Zwitserland voelde hij zich in de steek gelaten door andere NOS-medewerkers.
"Wegens gebrek aan vertrouwen en steun uit NOS-hoek, heb ik ontslag genomen", zei hij destijds op de site van weekblad Revu.
Kritiek
De verslaggever stoorde zich aan de kritiek die hij in de eigen NOS-programma's te verduren kreeg. Gasten in Jack van Gelders Studio Sportzomer hadden regelmatig commentaar op de scherpe toon van zijn vragen.
Ook had Maalderink moeite met de beslissing van de Studio Sport-leiding om geen beelden uit te zenden van de besloten trainingen van Oranje.
De geboren Achterhoeker werd in 1993 door Kees Jansma bij Studio Sport gehaald.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |