abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21960643
De partijen veranderen niet zo snel... Het failliet van de partijen was wel heel erg duidelijk geworden na de opkomst van Fortuyn. Nogmaals, de partijen veranderen niet zo snel.

De enige partij die er flink op los innoveert is de VVD. De rest staat nog in de startblokken. De PvdA met een langzaam veranderingsproces. Het CDA die het allemaal 'gemoedelijk' aanziet (maar verdeelt en heerst als geen ander). De D'66 die hun kans schoon zien eindelijk hun paradepaardjes binnen te slepen (NOT! ). En de gemoedelijke 'gezellige' partijtjes links en rechts ergens in het spectrum, die in de marge van het demoratisch stelsel nog wat kruimels wegvangen... Nederland ten top dus.

De VVD ziet dat razendsnel innoveren een noodzaak is, maar is terdege bewust dat mensen zelf niet snel veranderen. De VVD kan dus niet radicaal een andere weg nemen. Dat pikt de achterban niet.

Wat dan? Want de gemoederen zijn na de dood van Fortuyn nog steeds onderhuids en nog lang niet geblust. Niemand heeft nog een echt kordaat antwoord op het Fortuynisme. De schreeuw om ingrijpen, al weten de meesten niet eens hoe dat eruit moet zien. Als er maar ingegrepen wordt.

Nou ja,... dan staat er toch eentje op die de vliegen weg kan vangen... gearrangeerd en gecoordineerd. Zorgvuldig gelanceerd... Recht zo die gaat... Wilders! Een vondst... komt redelijk dichtbij de libertaanse instelling van Fortuyn. Is evenzo populistisch als Fortuyn (neutraal bedoeld). En jat zelfs een leuk idee van Janmaat in zijn gloriedagen (Benzine goedkoper!) en vormt dat in "sneller rijden". Gossie... welk volk stemt daar nu eigenlijk op...?

Ok, ok,... Is retorisch. Het zijn de mensen die nooit stemmen, maar wel iets willen, zonder dat er steeds op de vingers wordt gekeken, en dat de regering ook nog eens wat tegen die 'anderen doen', terwijl de mensen waar ik het over heb, zelf wel moeten dokken.

De achterban die ik zojuist schets is slechts speculatie. Zo ook mijn idee dat Wilders zorgvuldig, uit nood geboren, gelanceerd is. Aan de rechterkant gepositioneerd. Als een marketingprodukt. Stem Wilders!... Word ook een democraat!... Een rechts gepositioneerde democraat die niet de mond wordt gesnoerd door het links fascisme van paars... En de mensen gaan weer durven. Durven meedoen aan 'het systeem'. En ze worden ingepakt... door 'het systeem'. En er is weer de broodnodige stabiliteit.

- Just another theorie -
Ik kan het uitleggen...
pi_21960771
Het is nog maar even afwachten of GeertjeWilders niet wordt weggeschoten, maar als dat niet gebeurt dan gaat hij een hele grote partij krijgen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 15 september 2004 @ 01:04:06 #3
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21960822
Momentum heeft hij wel. Maar of hij ook organisatietalent heeft is weer een tweede. Anders kan hij het niet verzilveren.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_21960861
quote:
Op woensdag 15 september 2004 01:04 schreef PJORourke het volgende:
Momentum heeft hij wel. Maar of hij ook organisatietalent heeft is weer een tweede. Anders kan hij het niet verzilveren.
Het is gewoon een kwestie van de juiste mensen bij elkaar brengen, als hij dat goed doet, dan komt het allemaal wel goed met ze organisatie. Wilders heeft in ieder geval al meer politieke ervaring dan Fortuyn.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_21960927
quote:
Op woensdag 15 september 2004 01:06 schreef JohnDope het volgende:
Het is gewoon een kwestie van de juiste mensen bij elkaar brengen, als hij dat goed doet, dan komt het allemaal wel goed met ze organisatie. Wilders heeft in ieder geval al meer politieke ervaring dan Fortuyn.
Fortuyn was een natuurtalent als het ging over organiseren. Knappe prestatie dat hij zo kort voor de verkiezingen een partij uit de grond stampte. Jammer voor hem maakte de gewapende tak van de boomknuffelaars een einde aan het sprookje. Wat dat betreft heeft Wilders meer gelukt dat hij niet zo kort op de verkiezingen zit.
pi_21960928
quote:
Op woensdag 15 september 2004 01:06 schreef JohnDope het volgende:
Dat is nou juist net de makke, hij maakt -hoewel nu wel op slinkse wijze enigszins "los"- gewoon deel uit van het politieke establishment. Het zal afhangen van de "politiek ongebonden" personen die hij om zich heen kan verzamelen. Dan kan hij het -net als Fortuyn- over de "luis in de pels" boeg gooien, hier en daar verwijzend naar de onwenselijke politieke mores.
Wasserwunderland
pi_21960966
quote:
Op woensdag 15 september 2004 01:11 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Fortuyn was een natuurtalent als het ging over organiseren. Knappe prestatie dat hij zo kort voor de verkiezingen een partij uit de grond stampte. Jammer voor hem maakte de gewapende tak van de boomknuffelaars een einde aan het sprookje. Wat dat betreft heeft Wilders meer gelukt dat hij niet zo kort op de verkiezingen zit.
Klopt, heb je gelijk in, het is ook een topprestatie wat Fortuyn heeft gedaan(zelfs zijn tegenstanders vinden dat). Maar hij had geen politiek ervaring en dat heeft wilders wel, dus een kans op succes bij wilders acht ik groot.

Nu kan je ook het beste er vanuit gaan dat Wilders een kogel in ze mik krijgt, dan kan het achteraf alleen maar meevallen.
pi_21960988
quote:
Op woensdag 15 september 2004 01:11 schreef Tup het volgende:

[..]

Dat is nou juist net de makke, hij maakt -hoewel nu wel op slinkse wijze enigszins "los"- gewoon deel uit van het politieke establishment. Het zal afhangen van de "politiek ongebonden" personen die hij om zich heen kan verzamelen. Dan kan hij het -net als Fortuyn- over de "luis in de pels" boeg gooien, hier en daar verwijzend naar de onwenselijke politieke mores.
We hebben allemaal geleerd van de FortuynSituatie, ook wilders heeft dat gedaan. Wilders neemt geen klaplopers in dienst(tenminste dat mag ik aannemen).
pi_21961085
quote:
Op woensdag 15 september 2004 01:16 schreef JohnDope het volgende:
We hebben allemaal geleerd van de FortuynSituatie, ook wilders heeft dat gedaan. Wilders neemt geen klaplopers in dienst(tenminste dat mag ik aannemen).
Maar dat is juist het gevaar. Of hij neemt "frisse" apolitieke lui aan die waarschijnlijk na twee maanden over straat rollebollen. Of door de politiek gepokt en gemazelde figuren die de schijn van het "niet met het politieke establishment gebonden zijn" tegen hebben.
Wasserwunderland
  woensdag 15 september 2004 @ 01:24:32 #10
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21961091
quote:
Op woensdag 15 september 2004 01:15 schreef JohnDope het volgende:
Nu kan je ook het beste er vanuit gaan dat Wilders een kogel in ze mik krijgt, dan kan het achteraf alleen maar meevallen.
Toch vrees ik dat Hirsi Ali eerder vermoord zal worden.
pi_21961106
ik denk dat het een prima oppositie partij kan worden. Zolang het niet al te veel macht krijgt kan het een goede luis in de pels van het kabinet zijn.
Doe relaxed weetje?!
pi_21961111
Wat ik zeg is eigenlijk dat het gehele establishment van links tot rechts tot deze strategische 'manouvre' is gekomen. Dat dit dus niet alleen werk is van de VVD.
Maar dat het is ontstaan uit een noodzaak tot het komen van stabiliteit.

Het gaat mij er niet om of ie nou populair wordt of niet. Hij vult een lacune die door velen niet werd vervuld vanwege het WO2 syndroom. Die Fortuyn gedurfd wel aanging.... Hij zocht grenzen op... van de politiek. En hij ontdekte verkramping. Geen innovatie. Hij had het gat gevonden en wist het te benutten. Wilders is het, door het establiskment, toegestane antwoord voor de niet vertegenwoordigde bevolking. De mensen die niet stemden. Een manier dus om meer mensen bij 'het systeem' te betrekken. Gecoordineerd en met opzet. Niet door een of andere crisis dus. Maar bedacht.
Ik kan het uitleggen...
pi_21961139
Een gevaar voor Wilders zal zijn dat hij te veel uitgaat van de "rechtse lacune" en te weinig van wat hij (en zijn toekomstige kameraden) wil. Hij zal er voor moeten waken om te opportunistisch bezig te zijn en zijn agenda te laten bepalen door het potentiele electoraat.
Wasserwunderland
  woensdag 15 september 2004 @ 01:30:17 #14
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21961149
quote:
Op woensdag 15 september 2004 01:29 schreef Tup het volgende:
Hij zal er voor moeten waken om te opportunistisch bezig te zijn en zijn agenda te laten bepalen door het potentiele electoraat.
Welke partij niet?
pi_21961187
Waarom houdt links zijn bek als het Wilders betreft? Waarom?
Ik kan het uitleggen...
pi_21961192
quote:
Op woensdag 15 september 2004 01:30 schreef PJORourke het volgende:
Welke partij niet?
Alle partijen moeten dat, maar zijn te vormen partijen heeft nog geen electoraat. We vermoeden slechts dat hij "......rechts van de VVD..." trekt. Daar kan hij een slaatje uit slaan door het profiel van deze stemmers "aan te hangen", ook als hij bepaalde punten niet zit zitten. Dat moet hij dus niet doen.

Profiel: voor privatisering, voor marktwerking, anti Turkijke EU, anti overheidsinterventie, ...
Wasserwunderland
pi_21962579
quote:

[..]

Fortuyn was een natuurtalent als het ging over organiseren.
  woensdag 15 september 2004 @ 08:47:27 #18
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_21962621
Dat mensen Wilders als de nieuwe Fortuyn zien zegt mij wel weer genoeg. Mensen hebben schijnbaar simplisme en stakkerige retoriek nodig om te kunnen functioneren binnen een gemeenschap.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_21962684
quote:
Op woensdag 15 september 2004 01:35 schreef ComComMer het volgende:
Tweeëneenhalf jaar geleden een trauma'tje opgelopen.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  woensdag 15 september 2004 @ 08:59:11 #20
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_21962690
quote:
Op woensdag 15 september 2004 08:58 schreef pyl het volgende:

[..]

Tweeëneenhalf jaar geleden een trauma'tje opgelopen.
Neen, meer het kankersyndroom. Niet teveel op letten, het zaait vanzelf uit en sterft vervolgens.
pi_21962739
quote:
Op woensdag 15 september 2004 08:59 schreef Ype het volgende:
Neen, meer het kankersyndroom. Niet teveel op letten, het zaait vanzelf uit en sterft vervolgens.
Mwaoah....zo naief zijn ze niet (meer). Of is het wishful thinking van jezelf?
  woensdag 15 september 2004 @ 09:05:55 #22
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_21962766
quote:
Op woensdag 15 september 2004 09:03 schreef pyl het volgende:

[..]

Mwaoah....zo naief zijn ze niet (meer). Of is het wishful thinking van jezelf?
Ik probeer altijd een beetje hoop te houden dat mijn medemensen niet zo gruwelijk dom zijn als ze vaak lijken.
pi_21962850
quote:
Op woensdag 15 september 2004 09:05 schreef Ype het volgende:

[..]

Ik probeer altijd een beetje hoop te houden dat mijn medemensen niet zo gruwelijk dom zijn als ze vaak lijken.
pi_21962881
Links Nederland schijt in haar broekjes...
  woensdag 15 september 2004 @ 09:17:38 #25
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_21962908
quote:
Op woensdag 15 september 2004 09:15 schreef Koos Voos het volgende:
Links Nederland schijt in haar broekjes...
Ja, wij linkse Nederlanders zijn ultiem bang. Bang voor het feit dat we niet eens een normaal, zichzelf relativerend Nederland in stand kunnen houden. Bang voor de ongeschooldheid, bang voor het simplisme, bang voor brallers. Whahahahahaha, ja, mijn broek zit vol, en zo ook die van mijn linkse medemensen. Hoe dikke lol dit ook moge zijn, het is niet iets voor 'rechts Nederland' om trots op te zijn.
pi_21962920
We schijten op Wilders idd
pi_21962944
quote:
Op woensdag 15 september 2004 01:35 schreef ComComMer het volgende:
Omdat het een 'rechts' probleem is?

Wilders kost 'Links' geen stemmen en op dit moment is hij een eenmanspartij/fractie zonder invloed en zonder partij programma dus waarom er aandacht aan schenken?
Bij de volgende verkiezingen zien we wel waar de 'Lijst Wilders' voor staat, hopelijk hoeven we er dan dit keer geen boek voor te kopen
pi_21962950
Ik geef hem het voordeel van de twijfel. De verkiezingen zijn nog ver weg, laat hem maar wat opstarten in de tussentijd.
pi_21962961
quote:
Op woensdag 15 september 2004 09:18 schreef SCH het volgende:
Pas op SCH, da's demonisering! Trap niet in die val. Voor je het weet staat het rechtse gepeupel wéér op 27 zetels.
pi_21962968
quote:
Op woensdag 15 september 2004 09:17 schreef Ype het volgende:

[..]

Bang voor de ongeschooldheid, bang voor het simplisme
Ben je zo bang voor de SP?
pi_21962979
quote:
Op woensdag 15 september 2004 08:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Dood is het vrij lastig organiseren.
  woensdag 15 september 2004 @ 09:25:27 #32
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_21963007
quote:
Op woensdag 15 september 2004 09:23 schreef woordenaar het volgende:

[..]

Ben je zo bang voor de SP?
Zo bang, dat ik er op stem.
Maar dat is een tegenstem. In een normaal Nederland had ik uiteraard Groen Links gestemd.
  woensdag 15 september 2004 @ 09:26:21 #33
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_21963020
quote:
Op woensdag 15 september 2004 09:23 schreef woordenaar het volgende:

[..]

Dood is het vrij lastig organiseren.
Dat schijnt bepaald volk niet geheel door te hebben gehad bij de afgelopen twee verkiezingen.
pi_21963023
quote:
Op woensdag 15 september 2004 09:25 schreef Ype het volgende:

[..]

Zo bang, dat ik er op stem.
Maar dat is een tegenstem. In een normaal Nederland had ik uiteraard Groen Links gestemd.
Populistisch zeg.
  woensdag 15 september 2004 @ 09:29:47 #35
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_21963070
quote:
Op woensdag 15 september 2004 09:26 schreef woordenaar het volgende:

[..]

Populistisch zeg.
Ik heb er nog over nagedacht ook, moet je nagaan.
pi_21963080
quote:
Op woensdag 15 september 2004 09:18 schreef SCH het volgende:
contenance mein Lieber
  woensdag 15 september 2004 @ 09:36:30 #37
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21963167
quote:
Op woensdag 15 september 2004 09:17 schreef Ype het volgende:

[..]

Ja, wij linkse Nederlanders zijn ultiem bang. Bang voor het feit dat we niet eens een normaal, zichzelf relativerend Nederland in stand kunnen houden. Bang voor de ongeschooldheid, bang voor het simplisme, bang voor brallers. Whahahahahaha, ja, mijn broek zit vol, en zo ook die van mijn linkse medemensen. Hoe dikke lol dit ook moge zijn, het is niet iets voor 'rechts Nederland' om trots op te zijn.
Betekent dit dat er alternatieven zullen komen voor het simplisme van Jan Marijnissen, de fascistoïde activiteiten van AFA en enkele verdwaalde Autonomen en dat een koers verwacht kan worden a la Wouter Bos die mediacratisch verpakt dat er gedeald moet worden met een beleid als Balkenende II voorstaat?

Of kabbelt men al etiketjes plakkend en dramatiserend voort waarbij men verzucht dat het vroeger allemaal veel beter was?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  woensdag 15 september 2004 @ 09:38:17 #38
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_21963190
quote:
Op woensdag 15 september 2004 09:36 schreef sjun het volgende:

[..]

Betekent dit dat er alternatieven zullen komen voor het simplisme van Jan Marijnissen, de fascistoïde activiteiten van AFA en enkele verdwaalde Autonomen en dat een koers verwacht kan worden a la Wouter Bos die mediacratisch verpakt dat er gedeald moet worden met een beleid als Balkenende II voorstaat?

Of kabbelt men al etiketjes plakkend en dramatiserend voort waarbij men verzucht dat het vroeger allemaal veel beter was?
Het was vroeger serieus beter. Toen hield ik me namelijk niet bezig met politiek.
pi_21963490
quote:

Jij bent anders ijzersterk in dat etiketjes plakken gezien jouw post, sjun, dus wat is het probleem

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2004 10:00:52 ]
pi_21963509
quote:
Hoor haar? Wie is hier nou kampioen etiketteren sjun?
pi_21963551
Wat ik echt niet begrijp is: waar komt het idee van een groot deel van links Nederland toch vandaan dat rechtertakaanhangers per definitie simplistische ongeschoolde achternalopers zijn? Ik ben zeker geen Fortuinist, maar je moet toch wel heel erg met je kop in het zand zitten om te kunnen ontkennen dat er een duidelijke markt is voor rechtse politiek op dit moment. Het is wel erg makkelijk om dan te zeggen dat het "net als kanker uitzaait en vervolgens vanzelf sterft".

Btw wil ik van Geert Wilders net als indertijd van Pim Fortuin wel eens zien hoe hij die mooie leuzen inhoud wil geven en gaat omvormen tot een geloofwaardig partijprogram.
  woensdag 15 september 2004 @ 10:09:38 #42
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_21963592
quote:
Op woensdag 15 september 2004 10:06 schreef Shagadelic het volgende:
Wat ik echt niet begrijp is: waar komt het idee van een groot deel van links Nederland toch vandaan dat rechtertakaanhangers per definitie simplistische ongeschoolde achternalopers zijn? Ik ben zeker geen Fortuinist, maar je moet toch wel heel erg met je kop in het zand zitten om te kunnen ontkennen dat er een duidelijke markt is voor rechtse politiek op dit moment. Het is wel erg makkelijk om dan te zeggen dat het "net als kanker uitzaait en vervolgens vanzelf sterft".

Btw wil ik van Geert Wilders net als indertijd van Pim Fortuin wel eens zien hoe hij die mooie leuzen inhoud wil geven en gaat omvormen tot een geloofwaardig partijprogram.
Omdat het navolgen van het aanpunten van fouten in het systeem en vervolgens gaan doen alsof Nederland verrot is, terwijl het prima aankabbelde, om vervolgens een partij op te richten en te zorgen dat de tweedeling van Nederland een heus feit wordt, niet getuigt van veel verstand?
  woensdag 15 september 2004 @ 10:10:36 #43
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_21963605
Trouwens, ik zeg niet dat op rechts stemmen van weinig verstand getuigt, ik zeg alleen dat PF of GW-stemmers dom zijn. Dat is anders.
pi_21963666
Of juist wel: verdeel en heers.
  woensdag 15 september 2004 @ 10:20:16 #45
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_21963726
quote:
Op woensdag 15 september 2004 10:15 schreef Shagadelic het volgende:
Herverdeel en heers versus verdeel en heers .. tsjah, beide opties trekken me niet eigenlijk..
  woensdag 15 september 2004 @ 10:23:02 #46
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_21963755
quote:
Op woensdag 15 september 2004 10:15 schreef Shagadelic het volgende:
Het navolgen he.
pi_21963757
quote:
Op woensdag 15 september 2004 10:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Herverdeel en heers versus verdeel en heers .. tsjah, beide opties trekken me niet eigenlijk..
Verklaar je nader, ExtraWaskracht.
  woensdag 15 september 2004 @ 10:26:31 #48
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_21963799
quote:
Op woensdag 15 september 2004 10:23 schreef Shagadelic het volgende:

[..]

Verklaar je nader, ExtraWaskracht.
Stemmen trekken doormiddel van het uitdelen van kadootjes op kosten van een ander ("gratis OV", vaak gezien als links) of stemmen trekken door nadruk te leggen op verschillen tussen mensen zijn denk ik niet juist. De staat hoort neutraal te zijn imho en geen 'partij kiezen' voor arm, rijk, zwart of blank; waarbij geen beleid gebaseerd wordt op het feit dát iemand arm/rijk/zwart/blank/minderheid is.
pi_21963908
quote:
Op woensdag 15 september 2004 10:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Stemmen trekken doormiddel van het uitdelen van kadootjes op kosten van een ander ("gratis OV", vaak gezien als links) of stemmen trekken door nadruk te leggen op verschillen tussen mensen zijn denk ik niet juist. De staat hoort neutraal te zijn imho en geen 'partij kiezen' voor arm, rijk, zwart of blank; waarbij geen beleid gebaseerd wordt op het feit dát iemand arm/rijk/zwart/blank/minderheid is.
Ook de politiek ontkomt er niet aan om zich te richten op een bepaalde markt. Geen partij kiezen is een mooi streven, maar leidt imho slechts tot doelloos gedwaal. Zie D'66, de uitvinders van het Poldermodel (en die zijn niet eens helemaal objectief).
pi_21963909
quote:
Op woensdag 15 september 2004 08:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Ben het niet vaak eens met SCH maar hier heeft hij toch wel een goed punt. Fortuyn was een natuurtalent maar zeker niet wat betreft organiseren. Fortuyn heeft zelf ook vaak genoeg toegegeven dat hij zelf ook niet echt zeker was van zijn lijst.

Denk het grootste probleem wat Wilders gaat krijgen is dat hij te vroeg vlamt en de enige hoop die hij heeft op zetels is dat de huidige regering snel valt, over een jaar weet haast niemand meer wie Wilders was laat staan in 2007. Huidige peilingen zeggen mij ook helemaal niks niet alleen wat betreft Wilders maar bijvoorbeeld ook de winst van het PvdA en SP.
  woensdag 15 september 2004 @ 10:40:57 #51
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21963999
quote:
Op woensdag 15 september 2004 10:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jij bent anders ijzersterk in dat etiketjes plakken gezien jouw post, sjun, dus wat is het probleem
Heb ik het over een probleem gehad? Als links bijvoorbeeld via Marijnissen al etiketjes plakkend en dramatiserend voort wenst te gaan en daarvoor gewoon uitkomt is dat haar goed recht. Mensen die simplismen en slagzinpolitiek nodig hebben om onderscheid te kunnen maken in de brij van informatie die op hen af komt mogen van mij ook best op Jan Marijnissen stemmen. Als ik geen sentimentalisering, taboeïsering of juridisering van het debat wens heb ik in ons democratische land gewoon de gelegenheid om anders te gaan stemmen dan links.

Als mij de ridiculisering van Balkenende door Vrij Nederland en wat Vara!-cabaretiers weinig bevalt kan ik op die ingesleten gewoonte gewoon belichten en van commentaar voorzien.

Het blijft natuurlijk niet zo slim gewoon op de oude bevoogdende en simplificerende voet verder te gaan als links wat ander electoraat zou willen interesseren voor hun visie op de huishouding van de BV Nederland. Maar dat beschouw ik niet als maatschappelijk probleem zolang ze in de oppositie zitten...
  woensdag 15 september 2004 @ 10:48:35 #52
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_21964132
quote:
Op woensdag 15 september 2004 10:34 schreef Shagadelic het volgende:

[..]

Ook de politiek ontkomt er niet aan om zich te richten op een bepaalde markt. Geen partij kiezen is een mooi streven, maar leidt imho slechts tot doelloos gedwaal. Zie D'66, de uitvinders van het Poldermodel (en die zijn niet eens helemaal objectief).
Nu denk ik niet dat hoe ik tegen zaken aankijk 1 op 1 overeenkomen met D66 (ik nijg meer naar klassiek-liberalisme), maar er is wel wat overlap. Je zegt een waar woord: "Ook de politiek ontkomt er niet aan om zich te richten op een bepaalde markt" Maar die markt, dat zijn wij; de burgers. Als ik zie hoeveel mensen bij de stemwijzer voor de EU op D66 uitkwamen en dat het totaal niet overeenkwam met het werkelijke stemgedrag, dan denk ik dat die partij een aardig imago-probleem heeft of dat het ze niet lukt hun boodschap over te brengen. Ligt de oorzaak dan bij de politieke partijen die zieltjes moeten winnen, bij de burger die zich vaak niet goed informeert of bij het systeem waarbij een stem zo weinig voorstelt waardoor indivduele burgers minder gauw geneigd zijn zich te verdiepen?!
pi_21964176
quote:
Op woensdag 15 september 2004 10:40 schreef sjun het volgende:

Mensen die simplismen en slagzinpolitiek nodig hebben om onderscheid te kunnen maken in de brij van informatie die op hen af komt mogen van mij ook best op Jan Marijnissen stemmen. Als ik geen sentimentalisering, taboeïsering of juridisering van het debat wens heb ik in ons democratische land gewoon de gelegenheid om anders te gaan stemmen dan links.
Ik kan me anders nauwelijks aan de indruk onttrekken dat Geert Wilders (evenals Pim Fortuijn een paar jaar terug) zich even schuldig maakt aan het bedrijven van slagzinpolitiek als Jan Marijnissen.
  woensdag 15 september 2004 @ 10:50:33 #54
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_21964177
quote:
Op woensdag 15 september 2004 10:40 schreef sjun het volgende:
Nette post, sentiment politiek wordt tegenwoordig maar al te vaak bedreven.
  woensdag 15 september 2004 @ 10:58:05 #55
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21964342
quote:
Op woensdag 15 september 2004 10:50 schreef Shagadelic het volgende:

[..]

Ik kan me anders nauwelijks aan de indruk onttrekken dat Geert Wilders (evenals Pim Fortuijn een paar jaar terug) zich even schuldig maakt aan het bedrijven van slagzinpolitiek als Jan Marijnissen.
Dat betekent dus dat Jan Marijnissen concurrentie krijgt en de SP zal gaan zakken in de peilingen.
pi_21964783
quote:
Op woensdag 15 september 2004 10:58 schreef sjun het volgende:

Dat betekent dus dat Jan Marijnissen concurrentie krijgt en de SP zal gaan zakken in de peilingen.
Pfoeh, als Geert Wilders stemmen gaat trekken ten koste van de SP, ga ik me ernstig zorgen maken over het Nederlandse volk.

Het zou in ieder geval het onomstotelijke bewijs leveren dat politiek in Nederland niet meer gaat om partijstandpunten maar om lijsttrekkers.
  woensdag 15 september 2004 @ 11:19:54 #57
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_21964820
quote:
Op woensdag 15 september 2004 11:18 schreef Shagadelic het volgende:

[..]

Het zou in ieder geval het onomstotelijke bewijs leveren dat politiek in Nederland niet meer gaat om partijstandpunten maar om lijsttrekkers.
U was nog niet overtuigd?
pi_21964858
quote:
Op woensdag 15 september 2004 11:19 schreef Ype het volgende:

U was nog niet overtuigd?
Ik was nog in de ontkenningsfase....
pi_21964984

[ Bericht 100% gewijzigd door sizzler op 15-09-2004 18:56:58 (niet leuk) ]
pi_21965521
quote:
Op woensdag 15 september 2004 10:06 schreef Shagadelic het volgende:
Het 'grappige' is dat dezelfde stemmers, als die de volgende verkiezingen op een linkse partij stemmen, opeens op een wonderbaarlijke manier weer hoog-intelligente zelfstandig denkende beslissers worden gevonden.
  woensdag 15 september 2004 @ 11:54:19 #61
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21965570
Heeft Wilders al financiers om zich heen gewonden? van die enge ondernemers als de LPF etc?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  woensdag 15 september 2004 @ 11:56:57 #62
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21965615
quote:
Op woensdag 15 september 2004 11:18 schreef Shagadelic het volgende:

[..]

Pfoeh, als Geert Wilders stemmen gaat trekken ten koste van de SP, ga ik me ernstig zorgen maken over het Nederlandse volk.

Waarom denk je dat de PvdA Wouter Bos optuigt en bijvoorbeeld niet Klaas de Vries of Jeltje van Nieuwenhoven aanstelde als partijleider? Slechts Bos weet de jeugd nog wat aan te spreken vanwege zijn voorkomen... en niet te vergeten zijn van Steve Stevaert geleende publieke boetedoeningen voor het broodnodige sentiment.

pi_21965911
quote:
Op woensdag 15 september 2004 10:10 schreef Ype het volgende:
ik zeg alleen dat PF of GW-stemmers dom zijn. Dat is anders.
Door dusdanig te generaliseren laat je zelf zien dat je zelf zo dom als het achtereind van een varken bent.
pi_21967234
Interessant. Wilders als product. Ik zit vooral aan hairspray en kleurspoeling te denken...

Alle gekheid op een stokje: als Wilders het goed aanpakt, kan hij inderdaad wel eens gaan stunten bij de komende verkiezingen. Maar ik denk dat hij dan wel wat meer naar het midden moet opschuiven, om meer kiezers te bereiken. Aan de andere kant: als grote partijen zoals de VVD zich ook tegen de toetreding van Turkije zouden gaan keren, nemen ze Wilders nagenoeg alle wind uit de zeilen.
pi_21967340
quote:
Op woensdag 15 september 2004 11:56 schreef sjun het volgende:
[afbeelding]
Klaas de Vries is trouwens wel een dubbelganger geworden van Henk van Dorp.... Als Frits Wester hem namens het RTL Nieuws zou interviewen, zou De Vries in staat zijn om te zegge: "Frits, goede vriend.... "

Maar je hebt wel gelijk hoor, wat Bos betreft. Het succes van een partij hangt in belangrijke mate af van de uitstraling van de lijsttrekker. Veel partijen kiezen voor jong (PvdA, GroenLinks, ChristenUnie), sommigen kiezen voor de deskundig ogende oudere (VVD, SP). Ik vraag me alleen af hoe het CDA dan aan z'n stemmen is gekomen....
pi_21967417
Wilders gaat het goed doen. Let maar op

Het Nederlandse stemvolk is die ruggeraatloze zoute hap zo zat,dat iemand die bij zijn mening blijft en de consequenties daarvoor in koop toe neemt , alleen maar zijn armen hoeft te spreiden en ze vallen hem om zijn hals.

Het fenomeen is denk ik, dat de Nederlanders het Partijen stelsel spuug en spuug zat zijn. Dat is mede het succes geweest van Fortijn. Vele waren het niet in alles met hem eens, maar ze wisten wel waar wie hun stem zou gaan.

Stem je op de pvda , stem ja dan op verkwisters als Netelebos, Popie jopies als Bos , of humoloze wereldverbeteraars als Pronk?
Stem je VVD , stem ja dan sociaal liberale eikels als Dijkstal of Aarsten? Intelligentia zoals Bolkenstein of rechtsbuiten als Wilders?

Als doorsnee stemmer heb je geen enkele invloed op de mensen wie jouw stem krijgen.

Het fenomeem Wilders en Fortuijn geeft volgens mij aan , hoe Nederland hunkert naar een Persoonlijkheids-kiessysteem. Men wil weten wie de stem krijgt.
  woensdag 15 september 2004 @ 13:33:00 #67
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21967548
quote:
Op woensdag 15 september 2004 13:22 schreef dVTB het volgende:

[..]

Klaas de Vries is trouwens wel een dubbelganger geworden van Henk van Dorp.... Als Frits Wester hem namens het RTL Nieuws zou interviewen, zou De Vries in staat zijn om te zegge: "Frits, goede vriend.... "

Maar je hebt wel gelijk hoor, wat Bos betreft. Het succes van een partij hangt in belangrijke mate af van de uitstraling van de lijsttrekker. Veel partijen kiezen voor jong (PvdA, GroenLinks, ChristenUnie), sommigen kiezen voor de deskundig ogende oudere (VVD, SP). Ik vraag me alleen af hoe het CDA dan aan z'n stemmen is gekomen....
De inhoud van het Boekje Anders en beter van J.P. Balkenende sprak boekdelen... Op het uiterlijk van de man ging zeker niemand af. Dan begin je toch aan de inhoudelijke kant van de zaak te denken
  woensdag 15 september 2004 @ 14:12:14 #68
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21968354
quote:
Op woensdag 15 september 2004 13:17 schreef dVTB het volgende:
Alle gekheid op een stokje: als Wilders het goed aanpakt, kan hij inderdaad wel eens gaan stunten bij de komende verkiezingen. Maar ik denk dat hij dan wel wat meer naar het midden moet opschuiven, om meer kiezers te bereiken.
Er zijn denk ik ook een aantal kiezers het midden goed zat. Die kunnen dan prima bij Wilders terecht.
  woensdag 15 september 2004 @ 18:00:10 #69
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_21973961
quote:
Op woensdag 15 september 2004 00:50 schreef ComComMer het volgende:
De partijen veranderen niet zo snel... Het failliet van de partijen was wel heel erg duidelijk geworden na de opkomst van Fortuyn. Nogmaals, de partijen veranderen niet zo snel.

De enige partij die er flink op los innoveert is de VVD.
Dat vinden ze zelf bij de VVD zeker niet het geval:
quote:
VVD lijdt aan Fortuyn-trauma

AMSTERDAM - De VVD heeft de periode waarin Pim Fortuyn de Nederlandse politiek op zijn kop zette nooit goed verwerkt.

De liberalen waren de afgelopen jaren een slapende vulkaan, die met het vertrek van Kamerlid Wilders uit de fractie tot uitbarsting is gekomen. Waar de PvdA direct na de opkomst van Fortuyn de bakens heeft verzet, is de VVD ten onrechte doorgegaan alsof er nauwelijks iets was veranderd.

Die conclusie heeft de Tweede-Kamerfractie van de liberalen volgens Kamerlid Rijpstra dit weekeinde getrokken tijdens een bijeenkomst in Wassenaar waar de problemen indringend zijn besproken.

Bron: De telegraaf
Voornamelijke oorzaak imho is het doorregeren na Paars ondanks een flinke val qua zetels. Door regeringsdeelname is er ten onrechte gedacht dat het wel goed liep, maar de koers van de VVD was geheel onduidelijk, en dat is nu ook onderkent door de fractie. Treffend voorbeeld was een quote van Van Aartsen over de koers: Van Aartsen maakte dit voorjaar al duidelijk het 'geleuter' over de koers van de partij zat te zijn. 'Onze koers is simpel: we willen vooruit.'

Dat was een reactie op het tienpuntenplan van Wilders toen dat voor het eerst in de publiciteit kwam.

De hele affaire met Wilders heeft de VVD in mijn ogen nu stuurloos gemaakt. De onderkenning die in het Telegraaf-verhaal staat is iig een begin naar een oplossing, maar dat moet wel vervolgt worden met een open discussie over de koers, en moet er in het vervolg meer ruimte zijn voor pogingen zoals Wilders en Oplaat om over de koers te discussieren. Belangrijkste is dat je niet bang moet zijn om wat verdeeld te raken, dat is inherent aan een interne discussie over de koers en de toekomst. En ik vrees dat het bij de VVD niet goed gaat komen, gezien de opmerking van Van Aartsen na het opstappen van Wilders over een fusie met D66 tot een sociaal-liberale partij. En met zo'n wilde sprong maak je geen einde aan een crises.
quote:
Nou ja,... dan staat er toch eentje op die de vliegen weg kan vangen... gearrangeerd en gecoordineerd. Zorgvuldig gelanceerd... Recht zo die gaat... Wilders!
Het was zekerr niet gepland, en daarnaast is het door de media ook nog in een stroomversnelling geraakt.

Maar Wilders heeft de stuurloze VVD wel weten uit te buiten waardoor hij nu een flinke potentie heeft.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_21974469
'Probeer NU nieuwe WIILDERS, met actieve tegenstem voor een schoon en Turk vrije EU!"

Daar moet hij toch zeker 3 zetels mee kunnen halen.
  woensdag 15 september 2004 @ 18:29:46 #71
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_21974501
Een Turk-vrije EU.

Klinkt goed.
pi_21974536
Of deze:

NIEUWE WILDERS, hoofddoekjes verdwijnen als sneeuw voor de zon...nu tijdelijk met 50% gratis!
pi_21974618
Ik vind Wilders eigenlijk een beetje vreemd doen hoor... hij zegt een heleboel wat PF ook al gezegd heeft, en daar zal hij waarschijnlijk een hoop stemmen mee gaan halen...

Maar in die 10 standpunten van hem zegt hij geen woord over uitkeringen, over scholing en over de gezondheidszorg...
Dat zal dan niet al te goed aflopen ben ik bang...
pi_21975146
Is er nog ergens een linkje naar de peilingen?
  woensdag 15 september 2004 @ 19:07:26 #75
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_21975317
quote:
Op woensdag 15 september 2004 19:00 schreef thabit het volgende:
Is er nog ergens een linkje naar de peilingen?
Aanhang voor Wilders blijft groeien
pi_21979077
quote:
Op woensdag 15 september 2004 00:50 schreef ComComMer het volgende:
Gossie... welk volk stemt daar nu eigenlijk op...?
Mensen die het helemaal gehad hebben met die geldverslindende en betuttelende idioten die nu in Den Haag de dienst uitmaken.

http://frontpage.fok.nl/poll/591
Satan Stole My Teddybear
pi_21984318
12 zetels en stijgende... wow
pi_21987436
quote:
Op woensdag 15 september 2004 19:07 schreef Sidekick het volgende:

Aanhang voor Wilders blijft groeien
Heerlijk voor Links Nederland dit, Rechts fragmentariseert meer en meer, LPF, Wilders, VVD en NR allemaal achter dezelfde stemmen aan.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2004 09:27:50 ]
pi_21987592
quote:
Op donderdag 16 september 2004 09:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Heerlijk voor Links Nederland dit, Rechts fragmentariseert meer en meer, LPF, Wilders, VVD en NR allemaal achter dezelfde stemmen aan.
Lijkt me sterk dat VVD en NR achter dezelfde stemmen aan zitten. Geef Wilders ook pas een kans op zetels als hij een half jaar voor de verkiezingen nog steeds goed in de peilingen ligt, NR verwacht ik helemaal niks van en van de LPF moet ik nog maar zien of ze meedoen in 2007.
pi_21987620
nee, de VVD niet
Die hebben besloten een partij voor vrijgezelle leraresses te tzijn
pi_21987754
quote:
Op donderdag 16 september 2004 09:42 schreef CANARIS het volgende:
nee, de VVD niet
Die hebben besloten een partij voor vrijgezelle leraresses te tzijn
Kom ik mischien toch nog een keer aan een vrouw

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2004 09:52:07 ]
  donderdag 16 september 2004 @ 11:27:07 #82
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21989449
quote:
Op donderdag 16 september 2004 09:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Op links zie we vervolgens: De NCPN, VCP, SP, PvdA, D66, GroenLinks, CU, groep Lazrak en PvdD opereren. Voor wat betreft de fragmentatie kan rechts dus nog even voort.
pi_21989566
quote:

[..]

.

Wolfje toch, je waanbeelden rijzen de pan uit .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_21989581
quote:
Op donderdag 16 september 2004 11:27 schreef sjun het volgende:

[..]

Op links zie we vervolgens: De NCPN, VCP, SP, PvdA, D66, GroenLinks, CU, groep Lazrak en PvdD opereren. Voor wat betreft de fragmentatie kan rechts dus nog even voort.
een groot deel van Wilders toekomstige stemmen komt van mensen uit achterstandswijken.. de PvdA'ers zeg maar..
  donderdag 16 september 2004 @ 11:34:49 #85
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21989642
quote:
Op donderdag 16 september 2004 11:32 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

een groot deel van Wilders toekomstige stemmen komt van mensen uit achterstandswijken.. de PvdA'ers zeg maar..
Die zouden anders uit ontevredenheid mogelijk naar de SP zijn overgelopen maar vinden nu iemand die hun problemen politiek verwoordt en deze maatschappelijke misstanden zonder taboes aan de kaak stelt.
pi_21989691
quote:
Op donderdag 16 september 2004 11:27 schreef sjun het volgende:

[..]

NCPN en VCP zijn zo minimaal dat je dan de NVU en conservatieven.nl ook bij rechts op mag tellen. CU is nit echt links (licht echt aan het onderwerp) PvdD zie ik als Jort Kelder rechts (ik doe lief voor de diertjes maar wil wel een dure auto en een duur pak). Groep Lazrak, tja dat is jammer.
Maar dan kom ik links uit op PvdA, SP en GL. Midden CDA en D66. En rechts SGP, VVD, LPF en evt een groep Wilders. Het Nederlands landschap is dus evenwichtig versnipperd .
pi_21989701
quote:
Op donderdag 16 september 2004 11:34 schreef sjun het volgende:

[..]

Die zouden anders uit ontevredenheid mogelijk naar de SP zijn overgelopen maar vinden nu iemand die hun problemen politiek verwoordt en deze maatschappelijke misstanden zonder taboes aan de kaak stelt.

Alsof die mensen weten waar hij voor staat. Dat weet Mozart zelf niet eens. Politiek is tegen woordig een kwestie van bij de winnaar willen horen en lekker achter hypes aanlopen. En vooral rechts heeft daar momenteel het patent op.
pi_21989708
quote:

[..]

Nee hoor veel eerder van de mensen die VVD gestemd hebben vanwege de zwarten.
pi_21989832
hmmm.. vreemde uitspraak, leg eens uit, of ben je net wakker ?.

pi_21989881
quote:
Op donderdag 16 september 2004 11:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat zeker ja - of de mensen die niet hebben gestemd vanwege de zwarten of LPF hebben gestemd vanwege de zwarten enz.
  donderdag 16 september 2004 @ 11:45:19 #91
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21989886
quote:
Op donderdag 16 september 2004 11:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat is er met de zwarten en wie zijn dat eigenlijk?
pi_21989899
quote:
Op donderdag 16 september 2004 11:42 schreef Koos Voos het volgende:
hmmm.. vreemde uitspraak, leg eens uit, of ben je net wakker ?.

Niet zo vreemd als het lijkt. De VVD trekt behoorlijk wat stemmers omdat ze zig afzetten tegen de multiculturele samenleving. Moeite hebben met immigranten etc. Verdonk is niet voor niet een VVD'er.

Ik denk dat voor een deel van de VVD aanhang dit best een belangrijk argument is. Die hebben er geen weet van dat je met de VVD ook decentralisatie van beleid krijgt en vergaande liberalisatie van markten waar de gemiddelde stemmer geen zak aan heeft.

Een deel van deze aanhang is onderhand overgestapt op de LPF, de VVD kreeg niet voor niets ook zeer harde klappen in 2002.
pi_21989926
quote:
Op donderdag 16 september 2004 11:45 schreef sjun het volgende:

[..]

pi_21989931
quote:
Op donderdag 16 september 2004 11:45 schreef sjun het volgende:

[..]

Tja wat er mis mee is weet ik niet. Dat zou je aande wilders, lpf of vvd stemmers moeten vragen.

En wie het zijn "die lui die onze banen en onze uitkeringen inpikken ".
pi_21989938

..
pi_21990107
* SCH geeft de excuusallochtoon een kopje koffie
  donderdag 16 september 2004 @ 11:57:13 #97
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21990153
quote:
Op donderdag 16 september 2004 11:55 schreef SCH het volgende:
* sjun geeft de excuusallochtoon een kopje koffie
Dat kan ter rechterzijde wel uit, zoveel zijn dat er niet.
pi_21990190
quote:
Op donderdag 16 september 2004 11:57 schreef sjun het volgende:

[..]

Dat kan ter rechterzijde wel uit, zoveel zijn dat er niet.
Koekje erbij dan maar
pi_21990220
Dan geef ik een scheermesje .
  donderdag 16 september 2004 @ 12:05:14 #100
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21990308
quote:
Op donderdag 16 september 2004 11:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja wat er mis mee is weet ik niet. Dat zou je aande wilders, lpf of vvd stemmers moeten vragen.

En wie het zijn "die lui die onze banen en onze uitkeringen inpikken ".
pi_21990353
quote:

Best mogelijk dat de huidige PvdA stemmer niet meer in een achterstandwijk woont, Wilders lijkt geen enkele impact op de peilingen van SP, GL en PvdA te hebben, integendeel.

Aangezien het voornamelijk de LPF en VVD zijn die zwaar inleveren lijkt mij duidelijk waar Wilders z'n aanhang zit....althans op dit moment, Wilders is de braller du jour maar er zijn voorlopig nog geen verkiezingen, tegen die tijd zal de VVD echt wel weer met uitspraken komen als Mussolini en gevaarlijke man
pi_21990389
Ikwacht af en kijk met volle tevredenheid toe ..
pi_21990408
quote:
Op donderdag 16 september 2004 11:59 schreef SCH het volgende:

Koekje erbij dan maar
Koekjes!!!! die krijgen ze in hun eigen land toch ook niet! Laten ze lekker naar hun eigen land gaan, wij arme Nederlanders krijgen toch ook geen koekjes als wij naar Soedan verhuizen!
pi_21990459
De screentest voor Volkert 2 zijn volgende week dinsdag
pi_21990497
quote:
Op donderdag 16 september 2004 12:09 schreef Koos Voos het volgende:
Ikwacht af en kijk met volle tevredenheid toe ..
Ik ook. Het is in elk geval een gunstige ontwikkeling. Nu wordt de VVD tenminste gedwongen een ruk naar links of een ruk naar rechts te maken. Als ze op de huidige wijze voort blijven gaan zal dit ze veel stemmen kosten.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_21990525
quote:
Limburgse VVD dreigt

Venlo - De Limburgse VVD eist dat de landelijke partijtop het imago van 'grijze muizen' snel van zich afwerpt.

De VVD moet zich ontpoppen als een brede volkspartij die duidelijk en helder oplossingen weet aan te dragen voor de alsmaar groeiende onvrede onder de bevolking over zaken als veiligheid, zorg en vreemdelingenbeleid.

Woordvoerder J. Oldenbroek van de Limburgse partijraad van de VVD verklaarde gisteravond dat hij ervan uit gaat, dat 'een behoorlijk aantal Limburgse VVD-leden naar een andere partij zal overstappen, als de liberalen niet snel zorgen voor een duidelijker koers'.

De al langer sluimerende onvrede binnen de Limburgse VVD komt nadrukkelijk naar buiten na het opstappen van het Venlose Kamerlid G. Wilders uit de partij. De partijraad van de Limburgse liberalen heeft volgens Oldenbroek honderden reacties gekregen op de breuk tussen de VVD en Wilders. ,,Uit die reacties blijkt overduidelijk dat een groot aantal VVD-ers zich niet meer echt op z'n gemak voelt binnen de partij. Daarom is er een beweging van onderop nodig om de Haagse top te dwingen kleur te bekennen. En die beweging komt deze keer uit Limburg.''

De Limburgse VVD grijpt een provinciale partijbijeenkomst op zaterdag 13 november in Weert aan om de partijtop onder druk te zetten over de toekomstige koers van de liberalen. Pikant detail: op uitnodiging van de VVD in Limburg is Wilders aanwezig tijdens die partijbijeenkomst om zijn tien-punten-plan te verdedigen, dat hij op verzoek van de Limburgse afdeling opstelde. In dat discussiestuk wordt onder meer voorgesteld om mensen die drie keer een misdrijf plegen automatisch levenslang te geven. Veel Limburgse liberalen zijn ervan overtuigd dat het tien-punten-plan als aanleiding is gebruikt om te breken met Wilders. ,,Afrekeningen van fractieleden en het politiek leidersschap van de VVD waren de echte oorzaken'', zegt ook Oldenbroek.

Dagblad de Limburger
  donderdag 16 september 2004 @ 12:28:32 #107
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21990735
quote:
Op donderdag 16 september 2004 11:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Alsof die mensen weten waar hij voor staat. Dat weet Mozart zelf niet eens. Politiek is tegen woordig een kwestie van bij de winnaar willen horen en lekker achter hypes aanlopen. En vooral rechts heeft daar momenteel het patent op.
je vergeet de strategische stemmers voor Wouter Bos en zijn club die de lijst Marijnissen op het laatste moment zoveel zetels hebben gekost...
  donderdag 16 september 2004 @ 12:35:21 #108
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21990863
quote:
Op donderdag 16 september 2004 12:13 schreef SCH het volgende:

Ik had begrepen dat iemand zich al opgegeven had
pi_21991567
quote:
Op donderdag 16 september 2004 12:28 schreef sjun het volgende:

[..]

je vergeet de strategische stemmers voor Wouter Bos en zijn club die de lijst Marijnissen op het laatste moment zoveel zetels hebben gekost...
Ik zei dan ook "vooral rechts".
pi_21991764
quote:
Op donderdag 16 september 2004 12:13 schreef SCH het volgende:
Melden bij Theo?
pi_21991955
quote:
Op donderdag 16 september 2004 12:17 schreef Strolie75 het volgende:

[..]
Ik zou Bolkenstein terug halen en Zalm eruit flikkeren, maar goed...
pi_21992095
Is er eigenliijk iemand die überhaupt BEGRIJPT wat er in de VVD aan de hand is?

de kaderschool van de VVD moet toch al een tijd geleden hebben gemerkt , dat er mensen met een andere agenda binnen kwamen.?
Hoe is deze homoerotische verhouding met het D66 ontstaan ? Dat was voor "echte" VVDers een partij voor leraren en meer wereld vreemd volk.

Ik ben wereklijk sprakeloos , dat deze traditonele partij voor een habbekrats door halve garen naar de spreekwoordeljke Malle moeren wordt geholpen

Thorbecke draait zich in zijn graf om

[ Bericht 0% gewijzigd door CANARIS op 16-09-2004 13:38:55 ]
pi_21992267
quote:
Op donderdag 16 september 2004 13:32 schreef CANARIS het volgende:
Ja, het intellectuele liberale chique is uit de partij verdwenen. Dat is er aan de hand.
pi_21992549
De VVD heeft zich verder onvoldoende gericht op de 'Nouveau Riche' en da's dus dom aangezien dit langzamerhand best een grote groep is. Bovendien zijn dit 'winners' en trekken vanzelf weer anderen aan die ook hopen om eens bij deze winners te horen ...
pi_21992569
quote:
Ze hebben eindelijk door wat liberalisme betekent.
pi_21992868
quote:
Op donderdag 16 september 2004 13:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Ze hebben eindelijk door wat liberalisme betekent.
Dan moeten ze ook bereid zijn een politiek i liberaal leven te leiden zoals alle liberale partijen in Europa

6% plus

Meer zit er niet
pi_21992962
quote:
Op donderdag 16 september 2004 14:04 schreef CANARIS het volgende:
6% plus

Meer zit er niet
Nah, ik krijg eerder de indruk dat er alleen nog maar 65+ zit en volgens mij zijn die dan ook nog 'ns niet helemaal 100%...
pi_21993339
Binnen de VVD geeft men nu aan met Links en Rechts geen kant op te kunnen.
Men discussieert over het Sociale gezicht en laat geen andere meningen meer toe.

Misschien moeten mensen als Aartsen blok en Co , dan maar eens gaan nadenken of de VVD dan eigenlijk wel hun partei is.

Het D66 propageert sinds decenia geen links of rechts partei te zijn. Ze zweefden er een beetje boven met als resltaat dat behalve een paar verveelde leraaren , geen mens die partij koos.

Een partij heeft een profiel nodig en juist de VVD had als geen ander een duidelijk profiel.

Rechst liberaal.
In mijn ogen geen schande. In tegendeel . Een keurmerk, was het toch procentueel de grootste liberale partij in Europa.

De VVD stond voor complete economische Vrijheden , maar men was Waarden-Conservatief.

Dat schijnt niet mee En-Voque te zijn. Liever rotzooit men in de achtertuin van Bos en de al genoemde D66 en filosofeert over "Het sociale gezicht van de VVD " wat voor elke VVD er een Oximoron is. Zoeken naar het sociale gezicht van de VVD Is semantische masturbatie. Men probeert het wiel uittevinden, terwijl dat wiel in werkelijkheid al lang verroest is. D66 heet dat wiel . En dat is opeens de politiek toekomst van de VVD ? Schaterlach door het hele land , alleen de VVD hoort het niet.

Wanneer ik een D66er wil zijn , word ik lid bij het D66 . Niet via de achterdeur van de VVD.

Wilders ante portas, is mijn waarschuwing. De volgende verkiezing wordt het waterloo van de VVD.

[ Bericht 0% gewijzigd door CANARIS op 16-09-2004 16:25:28 ]
pi_21993853
quote:
Op donderdag 16 september 2004 14:24 schreef CANARIS het volgende:
Binnen de VVD geeft men nu aan Links en Rechts geen kant op te kunnen.
Men discussieert over het Sociale gezicht en laat geen andere meningen meer toe.

Misschien moeten mensen als Aartsen blok en Co , dan maar eens gaan nadenken of de VVD dan eigenlijk wel hun partei is.
Bij welke andere partij had een 'dissident' zoals Wilders zolang een ander geluid mogen laten horen? Van Aartsen geeft ook niet aan dat ze niet naar links of rechts kunnen maar dat er voor beide stromingen ruimte is en dat was altijd al zo bij de VVD.
quote:
Het D66 propageert sinds decenia geen links of rechts partei te zijn. Ze zweefden er een beetje boven met als resltaat dat behalve een paar verveelde leraaren , geen mens die partij koos.
Behalve als de partij in de oppositie zat iets wat beide liberale partijen na de laatste verkiezingen ook hadden moeten doen.
quote:
Een partij heeft een profiel nodig en juist de VVD had als geen ander een duidelijk profiel.

Rechst liberaal.
In mijn ogen geen schande. In tegendeel . Een keurmerk, was het toch procentueel de grootste liberale partij in Europa.

De VVD stond voor complete economische Vrijheden , maar men was Waarden-Conservatief.
Leg mij alsjeblieft uit wat er waarden-conservatief was aan de VVD? Denk dat zelfs de meest waarden-progresieve CDA'er de VVD waardenloos vind.
quote:
Dat schijnt niet mee En-Voque te zijn. Liever rotzooit men in de achtertuin van Bos en de al genoemde D66 en filosofeert over "Het sociale gezicht van de VVD " wat voor elke VVD er een Oximoron is. Zoeken naar het sociale gezicht van de VVD Is semantische mastrubatie. Men probeert het wiel uittevinden, terwijl dat wiel in werkelijkheid al lang verroest is. D66 heet dat wiel . En dat is opeens de politiek toekomst van de VVD ? Schaterlach door het hele land , alleen de VVD hoort het niet.
De enige oud-VVD'er die ik hoor over sociaal is Wilders zelf die heeft de mond vol over Sociaal rechts.
quote:
Wilders ante portas, is mijn waarschuwing. De volgende verkiezing wordt het waterloo van de VVD.
Alleen als er binnen enkele maanden verkiezingen zijn heeft Wilders kans op zetels, in 2007 weet niemand meer wie dat was. Of de VVD afgestraft gaat worden in 2007 is maar de vraag, nu doen ze het niet goed in de peilingen net zoals de regeringspartners maar de publieke opinie kan snel omslaan, kijk naar de regeringen Lubbers. VVD gaat zeker niet in 2007 afgestraft worden vanwege de affaire Wilders.
pi_21993875
quote:

Thorbecke draait zich in zijn graf om
Inderdaad, de partij moet echt een keuze gaan maken. Willen ze echt liberaal zijn dan moet een andere koers gekozen worden die inderdaad minder kiezers en dus macht op zal leveren.
pi_21995996
quote:
Subject: Reactie op uw e-mail
Date: Thu, 16 Sep 2004 15:30:57 +0200
From: "Wilders G."

Geachte heer/mevrouw,

Ik zou u ontzettend willen bedanken voor uw vriendelijke en ondersteunende e-mail. Mijn excuses voor de wat late beantwoording maar ik heb de afgelopen weken vele duizenden e-mails, brieven, faxen en andere steunbetuigingen gekregen en het was onmogelijk die allemaal op korte termijn te beantwoorden. Uw steun stel ik zeer op prijs en doet mij ontzettend goed!

De afgelopen weken zijn ongelofelijk hectisch en stressvol geweest. Ondanks alles ben ik toch blij dat er nu duidelijkheid is en ben ik ervan overtuigd dat ik de goede keuze heb gemaakt door als eenmansfractie in de Tweede Kamer verder te gaan: ik kan blijven zeggen wat ik vind. Want daar gaat het mij om: heldere meningen en niet bang zijn voor discussie. Dat geldt voor mijn mening dat Turkije nooit lid mag worden EU, maar ook voor allerlei andere onderwerpen zoals het hard aanpakken van terrorisme en radicale imams en moskeeën, een rechtvaardig en sociaal ouderenbeleid, een stevigere aanpak van criminaliteit, het verder beperken van immigratie en ga zo maar door. Al deze thema’s kan en zal ik nu in het land en in de Tweede Kamer met overtuiging en enthousiasme ongecensureerd kunnen blijven uitdragen.

De komende tijd zal ik gebruiken om een nieuwe partij/beweging zo goed mogelijk van de grond te krijgen. Alle hulp die ik daarbij kan krijgen is welkom. Ik wil ook opnieuw veel het land in trekken om met mensen te praten, hun meningen te horen en ideeën op te doen. Want daar zitten mensen als u om wie het behoort te gaan en dat is wat anders dan de Haagse kaasstolp. Mijn doel is om – het liefst samen met anderen - een fatsoenlijke nieuwe rechtse en rechtvaardige beweging op te richten. Een partij voor en met fatsoenlijke mensen die hun muil niet laten korven en durven te zeggen wat ze vinden. Een partij die de mensen een serieus alternatief biedt voor andere partijen. Een nieuwe partij die betrouwbaar is en waarvan de mensen niet ruziënd met elkaar over straat gaan.

Indien u naast uw steunbetuiging ook heeft aangegeven mij op wat voor manier dan ook te willen helpen dan zult u daar binnenkort individueel over worden benaderd.

Tenslotte iets over mijn internetsite http://www.geertwilders.n die na mijn breuk met de VVD meteen door die partij uit de lucht is gehaald. Er wordt nu hard aan gewerkt om snel een nieuwe site te maken. Die zal hopelijk snel klaar zijn. Ik zal daar actuele zaken op zetten en hoop dat u daarop reageert en mij in ieder geval via e-mail op de hoogte houdt van uw mening!

Heel veel dank.
U hoort van mij!

Vriendelijke groet,

Geert Wilders
Geen LPF dus.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  donderdag 16 september 2004 @ 16:52:10 #122
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_21996987
quote:
Op donderdag 16 september 2004 13:40 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Ja, het intellectuele liberale chique is uit de partij verdwenen. Dat is er aan de hand.
En daarbij gooien ze een conservatieve 'populist' uit de partij, waarbij het gewoon onduidelijk is waar de VVD nu voor staat. Maar goed, ze hebben nog een paar jaar om de partij weer op de kaart te zetten. Dat is goed mogelijk, en ik vrees voor Wilders dat hij de hype van nu nie vast kan houden. Het ligt ook hoe zijn partij vorm wordt gegeven...
pi_21997118
quote:
Op donderdag 16 september 2004 16:15 schreef sizzler het volgende:

[..]

Geen LPF dus.
Waar baseer je dat op? Ik denk nog steeds dat het soort mensen dat hij uiteindelijk zoekt, te grote ego's bezit om uiteindleijk niet rollend met elkaar over straat te gaan. Hij zal bij types als De Vries, Sorensen, Pieper, Pastors en Spruyt terecht komen en ik vrees dat die stuk voor stuk de baas willen zijn.
pi_21997320
quote:
Op donderdag 16 september 2004 16:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? Ik denk nog steeds dat het soort mensen dat hij uiteindelijk zoekt, te grote ego's bezit om uiteindleijk niet rollend met elkaar over straat te gaan. Hij zal bij types als De Vries, Sorensen, Pieper, Pastors en Spruyt terecht komen en ik vrees dat die stuk voor stuk de baas willen zijn.
Ik bedoel: geen aansluiting met de LPF. Dat zijn nieuwe clubje uiteindelijk niet hetzelfde lot wacht sluit ik niet uit.
pi_21997652
quote:
Op donderdag 16 september 2004 17:04 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik bedoel: geen aansluiting met de LPF. Dat zijn nieuwe clubje uiteindelijk niet hetzelfde lot wacht sluit ik niet uit.
Ok. Maar dat zei ie toch telkens al - geen LPF. Ik zie Eerdmans en Nawijn de LPF nog wel verlaten en zich bij die nieuwe beweging aansluiten trouwens.
  donderdag 16 september 2004 @ 17:16:42 #126
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21997690
quote:
Op donderdag 16 september 2004 17:15 schreef SCH het volgende:
Ok. Maar dat zei ie toch telkens al - geen LPF. Ik zie Eerdmans en Nawijn de LPF nog wel verlaten en zich bij die nieuwe beweging aansluiten trouwens.
Dat hebben ze al gedaan.
pi_21997718
quote:
Op donderdag 16 september 2004 17:16 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat hebben ze al gedaan.
Vertel
  donderdag 16 september 2004 @ 17:19:05 #128
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_21997752
quote:
Op donderdag 16 september 2004 17:16 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat hebben ze al gedaan.
Zou Wilders ze toelaten tot zijn beweging als hij duidelijk heeft gezegd dat hij niet met de LPF verder wil? Hoe geloofwaardig komt dat over?
  donderdag 16 september 2004 @ 17:22:31 #129
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_21997844
quote:
Op donderdag 16 september 2004 17:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Vertel
Ik geloof dat hij de splitsing tussen de fractie en het bestuur bedoelt. De fractieleden zijn nu 'vrij', en kunnen nu op zich zo bij de nieuwe partij van Wilders aansluiten.
pi_21997868
quote:
Op donderdag 16 september 2004 17:22 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik geloof dat hij de splitsing tussen de fractie en het bestuur bedoelt. De fractieleden zijn nu 'vrij', en kunnen nu op zich zo bij de nieuwe partij van Wilders aansluiten.
Oh, ze zijn nog steeds lid van de fractie of zitten ze nu allemaal als persoonlijke groepen in de kamer? Ik zie het verschil niet direct.
pi_21997967
Als Wilders slim is houd hij zich ver van dat zooitje ongereld...Eerdmans is wel okee maar dan houd het ook op.
  donderdag 16 september 2004 @ 17:34:28 #132
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_21998117
quote:
Op donderdag 16 september 2004 17:27 schreef Strolie75 het volgende:
Als Wilders slim is houd hij zich ver van dat zooitje ongereld...Eerdmans is wel okee maar dan houd het ook op.
Ja, Eerdmans is wel iemand die het nog ver kan schoppen. Daarnaast kan ik alleen Herben nog noemen binnen de LPF die nog enigzinds normaal is. De rest is hopeloos tot op het bot.
quote:
Op donderdag 16 september 2004 17:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh, ze zijn nog steeds lid van de fractie of zitten ze nu allemaal als persoonlijke groepen in de kamer? Ik zie het verschil niet direct.
Ze zijn niet meer lid van een partij.
  donderdag 16 september 2004 @ 17:39:47 #133
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21998230
Hij heeft gezegd dat hij zich niet bij de LPF zal ansluiten. Daar kan hij dus alle kanten mee op; aangezien de LPF zelf praktisch dood is. Mogelijkheid is dus nog steeds, dat de voormalige LPF-leden zich bij hem aansluiten.
pi_21998249
quote:
Op donderdag 16 september 2004 17:34 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ja, Eerdmans is wel iemand die het nog ver kan schoppen. Daarnaast kan ik alleen Herben nog noemen binnen de LPF die nog enigzinds normaal is. De rest is hopeloos tot op het bot.
Herben wordt door al die andere Nieuwe Politiek types - Pastors e.d. - juist als ultiem fout beschouwd. Eerdmans is een opportunist die vooral in het centrum van de macht wil zitten. HIj weet het wel aardig te brengen maar hij scoort vooral op stijl en hardheid, niet op visie.

De enige LPF-er waar ik waardering voor heb is Margot Kraneveldt maar die noemt zichzelf dan ook "de meeste linkse LPF-er"
quote:
Ze zijn niet meer lid van een partij.
Nee, maar het opzeggen van een lidmaatschap is een kwestie van 1 minuut.
  donderdag 16 september 2004 @ 17:41:01 #135
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21998265
quote:
Op donderdag 16 september 2004 17:34 schreef Sidekick het volgende:
Van Kranenveldt en die autoverkoper (ik ben z'n naam ff kwijt) zal Wilders ook geen last hebben
  donderdag 16 september 2004 @ 17:53:07 #136
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_21998558
quote:
Op donderdag 16 september 2004 17:41 schreef PJORourke het volgende:

[..]

en die autoverkoper (ik ben z'n naam ff kwijt)
Bedoel je Gerard van As, Joao Varela of misschien Harry Wijnschenk?
  donderdag 16 september 2004 @ 18:24:18 #137
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_21999231
quote:
From: <H.S>
To: <g.wilders@tk.parlement.nl <g.wilders@tk.parlement.nl>>
Sent: Tuesday, September 02, 2004 10:32 PM
Subject: steunbetuiging

Beste Geert,

Van de media vernam ik de situasie voor wat betreft de toetreding van Turkeie aan de EU. Ik vint het heel goed dat jij een standpunt in neemt en wens je dan ook alle sterkte met die vreselijk eigenwijze meneer van Aartsen.

Op het nieuws hoorde ik dat je inmiddels 1400 mailtjes had gehad, dus heb je bij deze de mijne er bij, omdat je mijn favo politicus bent.

Sterkte,

H. S
en de reaktie:
quote:
Geachte heer/mevrouw,

Ik zou u ontzettend willen bedanken voor uw vriendelijke en ondersteunende e-mail. Mijn excuses voor de wat late beantwoording maar ik heb de afgelopen weken vele duizenden e-mails, brieven, faxen en andere steunbetuigingen gekregen en het was onmogelijk die allemaal op korte termijn te beantwoorden. Uw steun stel ik zeer op prijs en doet mij ontzettend goed!

De afgelopen weken zijn ongelofelijk hectisch en stressvol geweest. Ondanks alles ben ik toch blij dat er nu duidelijkheid is en ben ik ervan overtuigd dat ik de goede keuze heb gemaakt door als eenmansfractie in de Tweede Kamer verder te gaan: ik kan blijven zeggen wat ik vind. Want daar gaat het mij om: heldere meningen en niet bang zijn voor discussie. Dat geldt voor mijn mening dat Turkije nooit lid mag worden EU, maar ook voor allerlei andere onderwerpen zoals het hard aanpakken van terrorisme en radicale imams en moskeeën, een rechtvaardig en sociaal ouderenbeleid, een stevigere aanpak van criminaliteit, het verder beperken van immigratie en ga zo maar door. Al deze thema’s kan en zal ik nu in het land en in de Tweede Kamer met overtuiging en enthousiasme ongecensureerd kunnen blijven uitdragen.

De komende tijd zal ik gebruiken om een nieuwe partij/beweging zo goed mogelijk van de grond te krijgen. Alle hulp die ik daarbij kan krijgen is welkom. Ik wil ook opnieuw veel het land in trekken om met mensen te praten, hun meningen te horen en ideeën op te doen. Want daar zitten mensen als u om wie het behoort te gaan en dat is wat anders dan de Haagse kaasstolp. Mijn doel is om – het liefst samen met anderen - een fatsoenlijke nieuwe rechtse en rechtvaardige beweging op te richten. Een partij voor en met fatsoenlijke mensen die hun muil niet laten korven en durven te zeggen wat ze vinden. Een partij die de mensen een serieus alternatief biedt voor andere partijen. Een nieuwe partij die betrouwbaar is en waarvan de mensen niet ruziënd met elkaar over straat gaan.

Indien u naast uw steunbetuiging ook heeft aangegeven mij op wat voor manier dan ook te willen helpen dan zult u daar binnenkort individueel over worden benaderd.

Tenslotte iets over mijn internetsite HYPERLINK "http://www.geertwilders.nl"www.geertwilders.nl die na mijn breuk met de VVD meteen door die partij uit de lucht is gehaald. Er wordt nu hard aan gewerkt om snel een nieuwe site te maken. Die zal hopelijk snel klaar zijn. Ik zal daar actuele zaken op zetten en hoop dat u daarop reageert en mij in ieder geval via e-mail op de hoogte houdt van uw mening!

Heel veel dank.
U hoort van mij!

Vriendelijke groet,

Geert Wilders

Disclaimer

Indien u de link niet kunt openen, neemt u dan contact op met telefoonnummer 070-3182211. Meer informatie vindt u op de website www.tweedekamer.nl
If you are unable to access the link, please dial +31 70 3182211. Additional information is available on the website www.tweedekamer.nl and www.houseofrepresentatives.nl
Ingenieur in de ornithologische huisvesting &lt;- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w &lt;- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o &lt;- Pol
pi_21999688
pi_21999794
quote:
Op donderdag 16 september 2004 18:24 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

en de reaktie:
[..]
Nee, heeft hij jou ook gemaild??

en ik hoopte nogwel dat het een persoonlijk mailtje was.....
  donderdag 16 september 2004 @ 19:26:26 #140
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_22000506
quote:
Op donderdag 16 september 2004 18:53 schreef sizzler het volgende:

[..]

Nee, heeft hij jou ook gemaild??

en ik hoopte nogwel dat het een persoonlijk mailtje was.....
Wat zeur je nou man, je wordt toch serieus genomen?
  vrijdag 17 september 2004 @ 04:04:28 #141
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22010339
quote:
Op donderdag 16 september 2004 19:26 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Wat zeur je nou man, je wordt toch serieus genomen?
Bij de SP is men ook bekend met het verschijnsel persoonlijke bulkmail een aanwijzing te meer dat er in eenzelfde electorale vijver gevist wordt...
pi_22011712
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 04:04 schreef sjun het volgende:

[..]

Bij de SP is men ook bekend met het verschijnsel persoonlijke bulkmail een aanwijzing te meer dat er in eenzelfde electorale vijver gevist wordt...
Jan en Geert hebben ook al lang samen geluncht, op Geert zijn kosten uiteraard
  vrijdag 17 september 2004 @ 11:47:19 #143
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_22013921
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 09:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Jan en Geert hebben ook al lang samen geluncht, op Geert zijn kosten uiteraard
Het zal wel net zoals de Harry Mens truuk zijn, dat je een shot van een gigantische vis op een schotel ziet, die elke week lijkt terug te komen, maar nooit opgedient ziet worden

Maar goed, Jan M. is heel benaderbaar, ik heb een paar keer met 'm gesproken.
  zaterdag 18 september 2004 @ 01:46:46 #144
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_22031287
Ik denk dat Wilders vóór de volgende verkiezingen al helemaal vergeten is. Nu heeft hij alle aandacht op zich gericht, maar de volgende verkiezingen zijn nogal een eind weg.

Ik denk wel dat hij een soort gat kan opvullen die er op dit moment bestaat aan de rechtse kant van het politieke spectrum.
lege ton
  zaterdag 18 september 2004 @ 13:42:27 #145
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22035866
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 01:46 schreef nonzz het volgende:

Ik denk dat Wilders vóór de volgende verkiezingen al helemaal vergeten is. Nu heeft hij alle aandacht op zich gericht, maar de volgende verkiezingen zijn nogal een eind weg.
Ja, hij heeft nu volop aandacht, en weet gewoon underdog-stemmen bijeen te rapen. Die gaan nooit zo lang mee, zoals bij Rob Oudkerk ook het geval was.

Zie: Peiling: tien zetels voor Oudkerk
  zondag 19 september 2004 @ 15:50:53 #146
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22059359
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 01:46 schreef nonzz het volgende:

Ik denk wel dat hij een soort gat kan opvullen die er op dit moment bestaat aan de rechtse kant van het politieke spectrum.
Ik denk dat hij dit met wat hulp van de Edmund Burke Stichting en diverse mensen uit het bedrijfsleven wel eens langer vol zou kunnen houden dan Rob Oudkerk die te Amsterdam reeds op zijn retour was en door vroegtijdig vertrek een politieke eindafrekening van het amsterdamse PvdA-beleid op Werk en Inkomen, Onderwijs, Jeugdzaken, Diversiteit, Grote Stedenbeleid en Sociale Infrastructuur ontliep.
pi_22059517
Hij zal best wat aandacht krijgen en bij de volgende verkiezingen wat lpf/ vvd zeteltjes overnemen. Maar meer dan marginaal zal gelukkig niet lukken .
pi_22082255
VOORBURG - Begin dit jaar woonden er naar schatting 945.000 moslims in Nederland. Het aantal is daarmee ten op zichte van 1990 verdubbeld. Veruit de meeste moslims (tweederde) zijn van Turkse of Marokkaanse afkomst, blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag heeft gepubliceerd.

Islamieten maken in totaal 5,8 procent van de totale bevolking uit, maar de regionale verschillen zijn groot, constateert het CBS. In Amsterdam is 13 procent van de inwoners moslim, in Den Haag 11,4 procent en in Rotterdam 10 procent. In Friesland en Drenthe daarentegen is nog geen 2 procent van de bewoners islamiet. Het CBS verwacht dat het aantal moslims de grens van 1 miljoen in 2006 passeert.

De timing van Wilders is perfect ..
pi_22085664
quote:
Op zondag 19 september 2004 15:50 schreef sjun het volgende:

Ik denk dat hij dit met wat hulp van de Edmund Burke Stichting en diverse mensen uit het bedrijfsleven wel eens langer vol zou kunnen houden dan Rob Oudkerk die te Amsterdam reeds op zijn retour was en door vroegtijdig vertrek een politieke eindafrekening van het amsterdamse PvdA-beleid op Werk en Inkomen, Onderwijs, Jeugdzaken, Diversiteit, Grote Stedenbeleid en Sociale Infrastructuur ontliep.
Mjah, rechtse politici kopen schijnt populair te zijn in vastgoed kringen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2004 17:39:20 ]
pi_22086180
quote:
Op maandag 20 september 2004 15:12 schreef Koos Voos het volgende:
De timing van Wilders is perfect ..
Daarvoor wel ja!

Maar ik heb op ander gebied andere gevoelens over hem...
pi_22162394
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:57 schreef woutabest het volgende:

[..]

Daarvoor wel ja!

vertel...>
  donderdag 23 september 2004 @ 22:47:15 #152
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22162753
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:57 schreef woutabest het volgende:

[..]

Daarvoor wel ja!

Ik heb begrepen dat geert Wilders reeds keurig getrouwd is. Het lijkt me er de man niet naar om zijn familie in de steek te laten voor en avontuurtje maar wie weet hoe overtuigend je nog kunt zijn.
pi_22173322
24 - 09 - '04 Standpunt NL NCRV Stelling: Turkije moet bij Europa Unie komen. Sjors Fröhlich interviewt Geert Wilders. [2e Kamer Groep Wilders]
Mordicus tegen toetreding van... Hele onverstandige stelling, Turkije is een Aziatisch/islamitisch land met andere traditie en historie. Enorme migratiestroom richting Europa is te verwachten, Toetreding kost Europa 14 miljard op jaarbasis. Grootste lidstaat met zware stem in EU. Opdringen islamitische normen en waarden niet ondenkbaar. Grote invloed op Europese wetgeving. Turkije gráág als goede buur, niét als lidstaat Europese Unie. Er zijn al genoeg moslims in Europa.

Reacties: Wat moet een Aziatisch land als Turkije bij Europa? Wel Navo niet Europa is hypocriet.
{Wilders wijst op Amerika, wél Navolid, geen lid EU.] Wetten aanpassen betekent, aldus Wilders niet vanzelfsprekend toetreden tot Europa. Voorstanders menen dat juist verbetering van wetten een van de voorwaarden is.

Actie: Wilders zou zich meer bewust van vooroordelen moeten zijn. Turkije uitsluiten is dom. Turkije niet bij EU. Wilders zegt exact waar het precies om gaat. Turkije zo snel mogelijk bij EU, het is een vrij jong land met veel jonge inwonen. Goed voor de Europese vergrijzing. Verschil in normen en waarden c.q. religie tussen Europa en Turkije te groot. Midden - Oostenconflict komt op ons af.
Wellicht status aparte zoals de Nederlandse Antillen? Wilders suggereert dat alle excessen des islams is. Een grotere EU bevordert grotere kans op vrede. Angst voor islam is het enige wat uit Wiilders mond komt. Helemaal voor toetreding Turkije, geloof in brugfunctie van lidstaat Turkije naar het Midden - Oosten. Strijd Islam v.v. Christendom in volle gang.
Wilders: Turkije grens aan niet de meest stabiele landen zoals Irak, Syrië, Turkmenistan. Wijst op grote problemen met integratie reeds hier verblijvende moslims. Amerikaanse president wil Turkije graag bij Europa zien. Wilders: daar moet Amerika zich niet mee bemoeien. Europese kwestie.

Reacties van 2400 mensen. Voor de stelling 76%, tegen 24%.

Product Wilders afgeserveerd?
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_22192857
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 12:43 schreef pberends het volgende:
http://www.geertwilders.nl/

Geert is zelf bezig geweest met Office Frontpage

Vooral: Brief aan Frau Dr. Angela Merkel
quote:
Tenslotte iets over mijn internetsite www.geertwilders.nl die na mijn breuk met de VVD meteen door die partij uit de lucht is gehaald. Er wordt nu hard aan gewerkt om snel een nieuwe site te maken. Die zal hopelijk snel klaar zijn. Ik zal daar actuele zaken op zetten en hoop dat u daarop reageert en mij in ieder geval via e-mail op de hoogte houdt van uw mening!
VVD-ratten!
pi_22211847
Ik vind het een goede en degelijke website van Wilders en die brief die hij aan harry terug stuurde vin ik ook toppie! Die gozer is echt een man van het volk en hij is slim dat hij niet met modder terug gooit en dat zegt hij ook steeds tegen zijn opponenten en de kijkers, maar ondertussen wrijft hij het er nog even harder in
Ik denk dat als er verkiezingen gaan komen dat Wilders heel veel stemmen gaat krijgen(als hij niet wordt weggeschoten).
pi_22413256
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:47 schreef sjun het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat geert Wilders reeds keurig getrouwd is. Het lijkt me er de man niet naar om zijn familie in de steek te laten voor en avontuurtje maar wie weet hoe overtuigend je nog kunt zijn.
Ondertussen werpen sommige leden van de ex - LPF kamerleden wulpse blikken richting Wilders.
Blonde Geert zal hen graag virtueel in zijn schoot opnemen.

Reden fractiescheuring: Mart Herben bekeerde zich, ná verzoeningsgesprek weer tot de partij van Pim. Er wordt gemompeld dat Herben wél eens de volgende partijvoorzitter zou kunnen zijn.

Bron t.v. - journaal 04 - 10 - '04.

woensdag 6 oktober 2004 @ 06:18:34 #157
92803 Bela
homo ludens
pi_22436465
Meer Wilders
quote:
'Ik lust ze rauw '

Zelfs voor VVD-conservatieven gaat het Limburgse Kamerlid Geert Wilders (40) soms te ver in zijn 'heilige oorlog' tegen de islam.
Maar intussen rijst zijn ster snel.

Hij speelt dan ook een cruciale rol in de richtingenstrijd binnen de VVD tussen sociaal-liberalen en hardliners.

Na alle media-aandacht voor uw haardos wilde ik het onderwerp vermijden, maar ik moet zeggen: waterperoxide kleurt geler dan gedacht.
"Vindt u? Ik heb weleens geprobeerd om dat spul te laten uitgroeien, maar daar kreeg ik in de omgeving zoveel kritiek op dat ik toch maar weer aan de waterperoxide ben gegaan. Ach, het is niet zo'n belangrijk onderwerp."

Het verraadt een aanzienlijke ijdelheid.
"En wat is daarop tegen? Mag een volksvertegenwoordiger er niet gesoigneerd uitzien?
Maar ik begrijp uw suggestie: het gaat in mijn werk inderdaad niet om de buitenkant.
Hoofdzaak is dat de boodschap goed over het voetlicht wordt gebracht. Die boodschap is je drive.
Daar doe je het allemaal voor. En voor je mensen natuurlijk."

Welke mensen?
"De mensen die ik vertegenwoordig. Eh, de mensen die ik mag vertegenwoordigen. Ja, zo zie ik dat. Bij de verkiezingen van 1998 stemden zo'n 2500 mensen op mij. In 2002 waren dat er 5000. Dat is nog een behoorlijk aantal. Er waren in de fractie niet zoveel collega's die daar bovenuit staken."

Heeft u een beeld van uw kiezers?
"Dat zijn heel gewone mensen. Werkende mensen. Doorzon-mensen, zeg maar, met een eigen huisje, één luxe vakantie per jaar, actief in het verenigingsleven, die af en toe het buurtcafé bezoeken. Nee, ze wonen niet alleen in Wassenaar of Bloemendaal, ze komen ook uit Almere, Winschoten en mijn eigen Venlo.
Heel gewoon allemaal."

De 'mensen in het land' dus, zoals uw grote voorbeeld Hans Wiegel dat placht te zeggen.
"Exact. En voor die mensen ben ik er altijd. Loop ik in de supermarkt of sta ik bij de benzinepomp, dan komt er meestal niet veel terecht van de boodschappen of het tanken, want ja, de mensen willen je toch aanspreken. Die tijd moet je nemen, want volksvertegenwoordiger is geen baan van negen tot vijf, meneer Van Deijl, volksvertegenwoordiger ben je vier-en-twintig uur per dag."

U lijkt me het type dat op de middelbare school ook altijd klassenvertegenwoordiger wilde zijn.
"Ik had toen wel wat beters te doen, zeg. In elk geval was ik niet iemand, als u dat bedoelt, die allerlei filosofie boeken las bij de jeugdclub.
De voedingsbodem voor mijn politieke roeping is later gelegd, toen ik werkte bij de voormalige Sociale Verzekeringsraad, een adviesorgaan van de regering. Daar zag ik het corporatisme, het gesjoemel van niet de minste vertegenwoordigers wat betreft adviezen die over de WAO geleverd moesten worden. Die instelling wekte nogal mijn ergernis en strijdbaarheid op.
Mensen om me heen zeiden: 'Geert, jij moet de politiek in gaan.'
Welaan, nu zit ik hier."

Inmiddels behoort u tot de 'smaakmakers' van de Tweede Kamer: de leden die zeggen waar het op staat. Daarbij heeft u met uw portefeuille buitenlands beleid en terrorisme het tij nogal mee. Makkelijk scoren dus.
"Hoe komt u daarbij? Onlangs nog ben ik met de dood bedreigd.
Mijn collega Ayaan Hirsi Ali, ook zo'n smaakmaker, wordt permanent bewaakt."

Als het gaat om de islam en immigratie kan het de-mensen-in-het- land momenteel niet extreem genoeg zijn ?
"Die mensen, mijn mensen dus, zijn de gezapigheid van de politiek meer dan beu.. De valse politieke correctheid van linkse partijen die zogenaamd de arbeidersklasse vertegenwoordigen, komt ze hun neus uit. Er is een gigantische gap tussen Den Haag en de rest van het land. Neemt u dat van me aan. Den Haag heeft de neiging om pas in actie te komen als het water ruim een meter boven de lippen staat. Men reageert reactief in plaats van preventief."

Als liberaal zou u toch verheugd moeten zijn over zo'n bescheiden optredende overheid?
"Normaal gesproken wel, maar deze samenleving hangt uit het lood en behoeft dringend een contragewicht. De overheid heeft heel wat achterstallig onderhoud te plegen."

We leven hier toch in een paradijs?
"Dat zijn uw woorden. Maar als er nu niet wordt ingegrepen, sta ik niet in voor de gevolgen straks."

Zijn er in uw woonplaats Venlo problemen met allochtonen?
"Wat dacht u? Er zijn overal in Nederland problemen, dus ook bij ons. Ook bestaat er onder de bevolking een groot gevoel van onveiligheid. Laatst kwam een oudere man uit het flatgebouw waar ik woon naar me toe en zei: 'Meneer Wilders, ga door, hè, met die 'islam.' Hij hield zich in, maar ik begreep wat hij bedoelde. Je ziet aan de ogen van de mensen dat ze het spuugzat zijn. Lees de ingezonden-brieven rubrieken in de kranten er maar op na. Ook in De Limburger stijgt uit de kolommen de woede van de mensen op tegen de hoge heren in Den Haag die alleen maar ouwehoeren en niets doen."

Volgende week is het vervolg debat in de Kamer over de mogelijkheid om bepaalde moskeeën te kunnen sluiten. Wat wilt u precies? "Voor de goede orde, de meeste moskeeën functioneren naar behoren. Maar er zijn er een stuk of tien die in strijd met de openbare orde opereren. Het gaat hier om moskeebesturen en imams die de beminde gelovigen zo ongeveer tot een heilige oorlog oproepen. Ik vind dat niet kunnen. In dat debat zal ik minister van justitie Donner vragen om de wet aan te passen, zodat die moskeebesturen in geval van stelselmatige overtreding voor de rechter kunnen worden gesleept en die imams per direct teruggestuurd kunnen worden naar hun hol in Saoedi-Arabië, of weet ik veel waar."

Laat me raden: Donner zegt dat dat juridisch onmogelijk is.
"Het burgerlijk wetboek biedt de mogelijkheid om rechtspersonen voor de rechtbank te ontbinden als zij een bedreiging vormen voor de openbare orde. Maar de wet maakt een uitzondering voor kerkgenootschappen. Daar vallen moskee besturen onder. Donner verschuilt zich inderdaad achter de wet, maar ik zal hem aansporen die te veranderen. Dat zal niet meevallen, want de PvdA houdt zich doof voor alles wat met integratie heeft te maken, en voor het CDA is de onschendbaarheid van kerkgenootschappen een big issue. Belachelijk natuurlijk, want die uitzondering is nauw gelieerd aan vraagstukken van openbare orde, en wij gaan er in dit land toch niet van uit dat meneer pastoor van z'n preekstoel gaat oproepen tot heilige oorlogen?"

Hoe hard gaat u het spelen?
"Ik zal de lafheid van de geachte collega's aan de kaak stellen en in scherpe bewoordingen veroordelen. Ik realiseer me dat mijn debattechniek onconventioneel is, maar niets heeft zin zonder felheid. De Tweede Kamer is een club waar een beloning staat op risico mijdend gedrag. Fracties conformeren zich aan afspraken met andere fracties, volksvertegenwoordigers krijgen complimentjes als ze een partijgenoot-minister niet al te hard aanpakken, worden beloond als ze zich onderwerpen aan de pikorde van woordvoerderschappen en dergelijke."

Wie bedoelt u?
"Ach, dat heeft geen zin. Ik bedoel, de grijze muizen zitten overal. Doe de deur van mijn werkkamer open en in het hele Kamergebouw zie je ze wegschieten en in hun holletjes kruipen."

Kamervoorzitter Frans Weisglas zal u deze opmerking niet in dank afnemen.
"Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van de meeste Kamerleden. Zij hebben ook hun drijfveren, denk ik, maar ik haat het automatisme om zaakjes onderhands te regelen en compromissen te sluiten. De Kamer stikt zowat in dat verrekte poldermodel.
De mensen in het land hebben ons gekozen om de ministers tegen de schenen te schoppen. ledere dag weer. Niet om ze pijn te doen, maar om te zorgen dat ze wetten maken of veranderen."

Kunt u uitleggen waar die politieke lafheid vandaan komt?
"Een aantal Kamerleden heeft zelf nadrukkelijk vorm gegeven aan de multiculturele samenleving zoals we die nu kennen. Zie het oude politbureau van de PvdA, met mensen als Klaas de Vries en Jeltje van Nieuwenhoven. Voor hen is het natuurlijk niet zo prettig te merken dat dat zogenaamde heilstaatje op enkele cruciale plekken door en door verrot is.
Daarnaast denk ik dat veel geachte afgevaardigden echt geen idee hebben van de onvrede in het land.
U zult het niet vreemd vinden dat ik dat nog het allerergste vind."

Waar blijft de 'witte reactie', de opstand van de-mensen-in-het-land, na bijvoorbeeld de moord op het Terra College?
"Tja, geen idee. Misschien zijn die mensen te fatsoenlijk om op de barricaden te klimmen. Kwalijker is dat deze mensen zich afwenden van de politiek en wegblijven bij verkiezingen. Dat is het grootste gevaar voor de democratie."

Hoe reageerde u trouwens op die moord?
"Twee dingen: wat erg voor het slachtoffer en zijn familie, en de dader is een Turk. Wat ik wal-ge-lijk vond, was het spandoek van ee npaar sympathisanten van deze Murat D., waarop ze hem hun eeuwige liefde betuigden of zoiets. Als iemand hier op het Plein loopt met een spandoek met daarop een swastika, dan krijgt-ie een fikse boete. Deze vriendjes van Murat D. ontvingen van een hoofdschuddende wijkagent een gevulde koek en het vriendelijke verzoek of ze eh, misschien, alsjeblieft dat spandoek konden weghalen."

Zou u het wenselijk vinden als zo'n opstand eens een keer zou uitbreken?
"O nee, beslist niet. Ik roep niet op tot eigenrichting of buitenparlementaire actie. Dat zou ik in mijn positie ook niet kunnen maken, hè. Ondanks alle feilen geloof ik toch in de parlementaire democratie."

U blaft, maar bijt niet.
"Nou, daar wordt in de Kamer anders over geoordeeld. Laatst nog stelde ik voor om criminele allochtonen, en vergeet niet dat we het over een kleine maar zeer aanwezige groep hebben, desnoods in een kamp te plaatsen en hen dwangarbeid te laten verrichten. Die woorden alleen al, kamp en dwangarbeid, kunnen voldoende zijn om de hele Tweede Kamer straks op z'n grondvesten te laten trillen."

Met dat pleidooi bent u allang niet meer de enige in de Kamer.
"Wat wilt u dan dat ik zeg: landgenoten, trekt ten strijde tegen criminele allochtonen? Ik zit hier juist om te voorkomen dat er rassenrellen uitbreken. Maar ik wil er wel iets aan toevoegen. Mocht het ooit tot rellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan. Met die rellen schudt de samenleving de politiek wakker en dwingt haar alsnog daadkrachtig in te grijpen, voordat het echt te laat is en er misschien een revolte uitbreekt."

Over revolutie gesproken, wie gaat de richtingenstrijd binnen de VVD winnen, de sociaal-liberalen of de conservatief-liberalen?
"Als Mark Rutte en Melanie Schultz hun zin krijgen, en de VVD zoekt aansluiting bij de zogeheten verlichte geesten van D66 enPvdA, dan ben ik weg. Ja, dat is evident. Ik vrees dat fractieleider Van Aartsen ook op de sociaal-liberale lijn zit, dus het kan penibel worden voor mij én voor de partij. Ik geloof dat wij juist nog meer op de rechterflank van het electoraat moeten leunen. Het deel dat op Fortuyn stemde, maar dat na het gênante gekrakeel van de LPF de politiek massaal de rug heeft toegekeerd. Maar ook het conservatieve deel van de CDA-achterban is voor ons aantrekkelijk."

Waarom richt u geen nieuwe partij op?
"De richtingenstrijd binnen de VVD is nog niet beslist. Van Aartsen is politiek handig genoeg om mij voorlopig ook niet te laten vallen. De VVD heeft de rechtervleugel nog heel hard nodig."

Praat u wel eens met Hans Wiegel hierover?
"Nee, maar dat moest ik toch eens gaan doen. Wel zit ik binnenkort met Frits Bolkestein aan tafel."

Bestaat er een kans dat Van Aartsen de ruk naar het politieke midden toch wil maken en u, met uw grote mond, 'koud zet' in Brussel of op een mooie ministerspost?
"Een beetje zoals Ad Melkert de lastpost Riek van der Ploeg de mond snoerde door hem staatssecretaris van Cultuur te maken? Mwah, ik hoop dan wel dat Jozias voor mij Buitenlandse Zaken in petto heeft, ha ha."

Als u nu minister van Buitenlandse Zaken was, zou u dan Turkije toelaten tot de EU?
Nee, het islamitische Turkije hoort niet thuis in de EU. Ik zou eerder nog Australië en Canada toelaten."

Ik zie u als minister al met Franse, Duitse en Britse geestverwanten plannen maken om het verbod op hoofddoekjes overal in Europa door te drukken.
"In zo'n gezelschap zou ik me wel op mijn plaats voelen, ja. Als ik minister van Buitenlandse Zaken ben, zou ik het verbod op hoofddoekjes de dag na mijn installatie nog laten ingaan. En laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw."

Send in the bodyguards!
"Types als Fortuyn worden niet allemaal doodgeschoten... Ik bedacht me net tijdens de plaspauze dat het eigenlijk vreemd is dat wij zo omzichtig omgaan met kritiek op de islam. We kunnen er niet in vrijheid over praten. Pim Fortuyn sprak van een achterlijke cultuur en kreeg half Nederland over zich heen. Maar Fortuyn had gelijk. Let wel, het gaat mij niet om de religie maar om de politieke cultuur van de islam. Waarom durven wij niet te zeggen dat moslims zich aan ons moeten aanpassen, omdat onze normen en waarden nu eenmaal van een hoger, beter, prettiger en humaner beschavingsniveau zijn? Niks integratie. Assimilatie! Thuis lopen ze maar met hoofddoekjes op en slachten ze hun schapen, daarbuiten gedragen ze zich als ieder ander."

Bent u bevreesd ooit niet meer serieus genomen te worden?
"Nee, daarvoor heb ik geen enkele angst. Geen en-ke-le."
Bron: Interview met Geert Wilders in HP/De Tijd 6-2-2004
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
pi_22437094
Plassen is niet alleen een bevrijdende, edoch ook een verhelderende bezigheid. Soms [b]lijkt het brein onder de gordel te zijn afgedaald. Gelijk blijkt uit het interview van Wilders met HP/De Tijd van 06 - 02 - '04. Of de éénmansfractie nog immer uit dezelfde bron put?

Geert Wilders doet sterk denken aan de roemruchte agrariër Hendrik Koekoek. [boerenpartij jaren zestig vorige eeuw.] Beiden met slechts één koekoekszang. Hierbij zij opgemerkt dat het welzijn van de agrarische sector belangrijker was/is dan het hoofddoekjesgezeur. Doekjes voor het bloeden om gebrek aan beleid te bedekken?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 13:53:42 #159
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24814210
Ik vond het volgende artikel wel bij dit topic passen:
quote:
Wilders moet het vooral van publiciteit hebben

DEN HAAG - Na een dramatische dip tijdens het reces van de Tweede Kamer, krabbelt de 'Groep Wilders' deze week weer een beetje op. De uit de VVD gestapte parlementariër zou zes zetels kunnen behalen als er nu verkiezingen zouden worden gehouden.

Een week geleden daalde de aanhang van Wilders van dertien naar vijf zetels. Dat blijkt uit de laatste meting van de 'politieke barometer' van Interview-NSS in opdracht van het tv-programma NOVA. Het onderzoeksbureau concludeerde vrijdag dat de populariteit van Wilders onder de kiezers vooral afhangt van de mate van publiciteit die hij op een willekeurig moment kan genereren.

Tijdens het reces is er weinig te doen in de Kamer. De afgelopen periode trok Wilders echter weer aandacht in de discussie rond islamitisch terrorisme en de tasjesdief.

Bron: LC
Zijn ad-hoc aanhang is geen goede ontwikkeling voor de langere termijn. Zijn harde soundbites zijn nu nog opzienbarend, maar gewenning treedt na een tijdje ook in bij de zoveelste herhaling van hetzelfde riedeltje.

Filip Dewinter houdt hem iig weer even in het nieuws:
quote:
Filip Dewinter: LPF-doemscenario dreigt ook voor Wilders

Van onze correspondenten Bart Dirks en Bert Lanting

BRUSSEL - Filip Dewinter van het rechts-nationale Vlaams Belang is bang dat Geert Wilders met zijn eigen partij een eendagsvlieg wordt. ‘Ik vrees dat het LPF-scenario ook voor hem dreigt: korte termijnsuccessen, gevolgd door regeringsdeelname. Bij nieuwe verkiezingen is het voorbij.’

In een interview in de Volkskrant-bijlage ‘het Vervolg’ zegt Dewinter zaterdag dat zijn Nederlandse geestverwant Wilders ‘enorm moet opletten’ met het leven ‘onder de glazen stolp van bescherming en schuiladressen’. Zelf heeft de Vlaming dat altijd geweigerd. ‘Ik ben een achterdochtig man.’

Ook schiet het onafhankelijk Tweede-Kamerlid zijn doel voorbij door te pleiten voor een hard beleid waarvoor desnoods de grondwet opzij moet worden gezet. Dewinter: ‘Hij moet andere politici geen alibi verschaffen, door te stellen dat het tij alleen kan keren met supermaatregelen.’

Geert Wilders sloeg deze week een ‘niet-aanvalsverdrag’ van het Vlaams Belang af. Dewinter wilde zo voorkomen ze elkaar gaan demoniseren, zoals Pim Fortuyn met Dewinter deed.

‘Ik heb niets met het Vlaams Belang te maken, ik zoek geen toenadering. Waarom zo’n niet-aanvalsverdrag? Heb ik ooit iets negatiefs over Dewinter gezegd?’, reageerde het voormalig VVD-Kamerlid.

Toch is Dewinter is tevreden. ‘Zijn antwoord is perfect. We hoeven geen allianties te sluiten, als we elkaar maar niet verketteren.’

Bron: De Volkskrant
Het zijn nou niet echt bejubelende woorden, ondanks het pleidooi van Dewinter voor een niet-aanvalsverdrag, maar negatieve reclame is ook reclame. Beetje tegenstrijdig, maar dat terzijde.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 14:55:00 #160
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24815197
Dewinter is bezeig met het terugbetalen van Nawijn, Wilders gaat immers aan de haal met veel van de LPF stemmers.

Maar hij heeft wel een punt natuurlijk.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zaterdag 29 januari 2005 @ 20:48:14 #161
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_24821636
quote:
Op woensdag 15 september 2004 10:10 schreef Ype het volgende:
Trouwens, ik zeg niet dat op rechts stemmen van weinig verstand getuigt, ik zeg alleen dat PF of GW-stemmers dom zijn. Dat is anders.
dankje, ik was ondanks een beta studie aan een uni aan het twijfelen over mijn plaats in deze samenleving maar gelukkig heb jij mij weer terecht gewezen
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')