quote:Op dinsdag 21 september 2004 15:03 schreef Siegfried het volgende:
Ok, ik heb nog 1 à 2 plekken te vergeven tijdens de hospiteeravond, aanstaande donderdag, voor het studentenpand in Utrecht waar ik woon.
Het gaat om een kamer van 11 m2, ongeveer 200 euro p/maand.
Mijn mail staat in mijn profiel!
quote:11 m2, ongeveer 200 euro p/maand
ik was met 1,5 maand klaar: www.domijn.nlquote:Op woensdag 27 juli 2005 19:45 schreef Moody het volgende:
Gezocht:
Probeer maar zoiets te vinden binnen redelijke termijn...pff
Ik weet het, het mag niet, maar ik doe het lekker tochquote:Op zondag 31 juli 2005 12:05 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ten eerste is dat bijna een jaar geleden, en ten tweede is dat helemaal geen belachelijke prijs voor die oppervlakte. Ik heb 't vaak zat gezien in elk geval. Laatst nog... 12 m2 voor 250 euro... en 6 m2 voor 300 euro. Dus dan mag je hier niet over klagen
Dan heb je mazzel gehad. Veel mensen hebben na een jaar nog niets.quote:Op maandag 1 augustus 2005 00:04 schreef MREn het volgende:
[..]
ik was met 1,5 maand klaar: www.domijn.nl
niet als het huis gekocht is en de kamers verhuurd wordenquote:Op maandag 1 augustus 2005 18:09 schreef bramiozo2002 het volgende:
[..]
Ik weet het, het mag niet, maar ik doe het lekker toch.
Het kan zo duur zijn omdat mensen dat toelaten nietwaar, die prijzen gaan wel omlaag als ze van iedereen de vinger krijgen, is 11 m2 eigenlijk niet per definitie onderhuur ?
Je moet ook niet elke dag reageren. Ik heb elke week een pre-selectie gemaakt, deze in QuatroPro gemikt, afgewogen op bepaalde criteria (grootte, aantal kamers, bereikbaarheid, huur) en pas op woensdagavond (loting bij Domijn is donderdag 12:00) met de beschikking over het aantal personen dat ingeschreven had, de definitieve keuze gemaakt.quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:13 schreef Moody het volgende:
[..]
Dan heb je mazzel gehad. Veel mensen hebben na een jaar nog niets.
Ik ben bij zowel Domijn, De Woonplaats als Ons Huis ingeschreven en ben actief op zoek (elke dag reageren). Ik hoop dat het binnen nu en 3 maand lukt
Wat een ontzettend schattig huisje heb je te koop staan zeg!!!quote:Op maandag 25 juli 2005 14:56 schreef Duderinnetje het volgende:
[TK]Prachtige woning (1/2 pers.) in Den Haag
Ik ga samenwonen en dus moet ik (met enige pijn in het hart) afscheid nemen van mijn mooie jaren '30 benedenwoning in Den Haag.
Dank!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:17 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Wat een ontzettend schattig huisje heb je te koop staan zeg!!!![]()
Het is dat ik al een huis heb, maar anders...
Als 't in Amsterdam was...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:06 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dank!
Ja het is echt een geweldig huissieAls je nog eens iemand weet die wat zoekt, vergeet mij niet!
![]()
Klopt, als je snel ingeloot wordt heb je geluk. Dat is alles wat er van te zeggen is. Ik zit in precies dezelfde situatie en heb gelukkig iets kunnen regelen via de Acasa, maar dat is alleen voor studenten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 07:42 schreef Moody het volgende:
Jah, maar jouw budget laat toe om een selectie te maken. Van mijn budget kun je echt geen huis op De Eschmarke huren
Dat wil ik ook helemaal niet, want ik zie huren als een tussenoplossing. Over 2 jaar gaan we kopen.
Als je het wil gaan verhuren, heb ik interesse. Helaas kan ik niks kopen (nog...).quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:06 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dank!
Ja het is echt een geweldig huissieAls je nog eens iemand weet die wat zoekt, vergeet mij niet!
![]()
Nope sorry, ik wil het louter verpatsenquote:Op zondag 7 augustus 2005 22:20 schreef Christine het volgende:
[..]
Als je het wil gaan verhuren, heb ik interesse. Helaas kan ik niks kopen (nog...).
Ik ben overigens nog steeds op zoek naar woonruimte in Den Haag, de tijd begint nu te dringen. Dus als je wat weet... let me know!!!!
Is dat een huurwoning??? Als je het voor me op wilt zoeken, hééééél graagquote:Op maandag 8 augustus 2005 09:24 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nope sorry, ik wil het louter verpatsen![]()
Overigens weet ik dat er in de Isingstraat, nr. 77 een hele gave benedenwoning leeg staat. Geen idee waarom er steeds maar niemand in komt. Je zou die huisbaas een briefje kunnen sturen, ik kan het adres eventueel voor je opzoeken van die man. Huur zal wel rond de 400 liggen denk ik.
Jaquote:Op maandag 8 augustus 2005 11:01 schreef Christine het volgende:
[..]
Is dat een huurwoning??? Als je het voor me op wilt zoeken, hééééél graag
Nee, maar je kan me mailen -email adres verwijderd-quote:Op maandag 8 augustus 2005 11:41 schreef Duderinnetje het volgende:
Neem aan dat je adres in je profiel staat?
Ik huur dus zo'n huisje en woon dus absoluut niet in een "voor-de-deur-zitten-en-zoepn-met-Bouwer-op-10-straat", wel lage huur en leuke buren, en ik wil heeeeeeeel graaaaaaaaaag mijn knusse huisje met tuintje ruilen. Helaas is er erg weinig animo in huisjesruilland voor Enschede.quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:45 schreef Moody het volgende:
Gezocht:
Woning of appartement in Enschede voor net samenwonend stelletje (24 en 19)
Wijk maakt op zich weinig uit, als het maar geen "voor-de-deur-zitten-en-zoepn-straat" is.
Maximale huurprijs is zo'n 400/425 euro, liefst 350/375 euro.
Minimaal 2 slaapkamers en redelijke ruime woonkamer. Tuin is gewenst, maar niet noodzakelijk.
Waar wil je naartoe dan?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:55 schreef woningruil-enschede het volgende:
[..]
Ik huur dus zo'n huisje en woon dus absoluut niet in een "voor-de-deur-zitten-en-zoepn-met-Bouwer-op-10-straat", wel lage huur en leuke buren, en ik wil heeeeeeeel graaaaaaaaaag mijn knusse huisje met tuintje ruilen. Helaas is er erg weinig animo in huisjesruilland voor Enschede.
Ik huur van Domijn, ik betaal zelf 336 euro, na ruil wordt de huur 408 euro.
Wie wil er (drie-vier-vijf-hoeks) ruilen???
Helaas kan ik zonder huis nog niet meedoen met een ruilquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:55 schreef woningruil-enschede het volgende:
[..]
Ik huur dus zo'n huisje en woon dus absoluut niet in een "voor-de-deur-zitten-en-zoepn-met-Bouwer-op-10-straat", wel lage huur en leuke buren, en ik wil heeeeeeeel graaaaaaaaaag mijn knusse huisje met tuintje ruilen. Helaas is er erg weinig animo in huisjesruilland voor Enschede.
Ik huur van Domijn, ik betaal zelf 336 euro, na ruil wordt de huur 408 euro.
Wie wil er (drie-vier-vijf-hoeks) ruilen???
Nee, dat lijkt me niet. Er is hier veel minder woningnood dan in het westen of zuiden van het land.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 22:46 schreef Moody het volgende:
Wat zijn er btw veel mensen op zoek naar een huisje in Enschede.
Is het hier echt moeilijker om aan een huis te komen dan in andere 150.000+ steden?
Mijn huisje:quote:
Veel mensen zijn zoveel kwijt aan hun huis hoor! Voor een beetje hypotheek zit je ook zo op de 700/900 netto in de maand. En dat is voor veel mensen ook 50%-60% van hun netto maandinkomen.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 07:53 schreef Moody het volgende:
Iemand met een modaal inkomen kan onmogelijk een huisje in Roombeek of De Eschmarke huren.
Die beginnen veelal bij 500/550 euro en dan krijg je dus ook geen huursubsidie meer.
Dat is bij veel mensen al de helft van hun netto inkomen moet je bedenken.....
Dat klopt. Komt vooral door de immens gestegen grondprijzen en kosten van de bouwmaterialen. Een sociale huurwoning moet een vrijemarktwaarde onder de 200.000 euro hebben. En met de huidige prijzen (zeg 425/maand voor nieuwbouw), krijg je sociale woningbouw erg slecht terugverdiend. Dekker wil door het vrijgeven van de markt, MET verplicht x% soc. woningbouw zorgen voor een betere doorstroming. Dat is ook een groot probleem. Want als je toch tweeverdieners bent, en alleen thuis voor eten en slapen, dan is een flatje van 400 euro in de maand ook prima, ook al trek je samen 3000 netto binnen.quote:Feit is gewoon dat er te weinig sociale huurwoningen/appartementen (350/400 euro) worden gebouwd.
Is allemaal waar, maar de simpele rekensom 1000-600=400 laat zien dat ik geen huis van 600 euro kan huren, omdat ik dan simpelweg niet kan rondkomenquote:Op woensdag 10 augustus 2005 16:32 schreef MREn het volgende:
[..]
Veel mensen zijn zoveel kwijt aan hun huis hoor! Voor een beetje hypotheek zit je ook zo op de 700/900 netto in de maand. En dat is voor veel mensen ook 50%-60% van hun netto maandinkomen.
Beide hebben iets. De Eschmarke ligt wel 50 minuten fietsen van mijn werk (Marssteden).quote:Zeg nou zelf: als je kan kiezen uit nieuwbouw in de De Eschmarke of een grauwe flat van 30 jaar oud in Twekkelerveld of de Wesselerbronx voor het zelfde geld, waar zou je voor gaan?
Heb ik gezien en ook al van binnen bekeken. Ze zijn op zich wel leuk, maar we gaan op 3 andere woningen reageren bij Domijn (je mag maar 3 per week selecteren). Op deze hebben de helft van het aantal inschrijvingen en zijn ruimer (Thomas de Keyserstraat 2x en Schiestraat)quote:Ik heb net even op domijn.nl gekeken: zijn die appartementen in de Tusveldburg/Benninkbrug niets voor je? Deze zijn krap 20 jaar oud, en liggen vlak bij het centrum, maar toch behoorlijk rustig.
Op De Eschmarke staan ook appartementencomplexen. Ik ken niet te hele wijk (6000 huizen is toch niet klein), maar oa op Oikos en Eekmaat staan twee erg mooie flats!quote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:36 schreef Moody het volgende:
Beide hebben iets. De Eschmarke ligt wel 50 minuten fietsen van mijn werk (Marssteden).
Maar de vergelijking klopt ook niet. Je kan geen eengezinswoning op de Eschmarke van 500 euro vergelijken met een flat van 350 euro in Twekkelerveld.
Voor zo ver ik weet zitten ze allen tussen de 400-430 in de maand.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 17:57 schreef Moody het volgende:
Ja, maar zoals ik al meerdere malen zei zijn die een stuk duurder dan ik kan en wil betalen
Een klein en oud appartementje met 2 slaapkamers kost al 350/400 euro. Zo'n ruim opgezet appartement zit boven de huursubsidiegrens.
Ik heb een kamer van 18m2 voor je. Moet je wel snel zijn, vandaag komen de laatste kijkersquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:32 schreef HPoi het volgende:
Gezocht: Kamer in Rotterdam
Hoihoi,
Ik student aan Hogeschool InHolland zoek een kamer in Rotterdam. Ben een 23 jarige, rustige, niet-rokende jongen en doe de studie Management, Economie en Recht. (MER)
Voor mijn hobby's etc., check mijn profiel!!
Ik zoek een kamer van minimaal 10m2 en voor max. 300,- p/mnd.
Weet je een leuke kamer voor mij?![]()
Mailen kan dan naar: mjejansen@yahoo.co.uk
Sorry, Rotterdam-Zuid sla ik af. Toch bedankt voor je aanbod.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 10:52 schreef VeerMans het volgende:
[..]
Ik heb een kamer van 18m2 voor je. Moet je wel snel zijn, vandaag komen de laatste kijkers
Ik heb een gezellige huisgenote gevonden!quote:Op zondag 14 augustus 2005 22:15 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Aangeboden:
Ik heb vanaf ongeveer september een grote luxe woning in Zaandam centrum en ben opzoek naar 1 of 2 gezellige huisgenoten! Het is tijdelijk voor 6 maanden, mischien langer. Vlakbij amsterdam, dichtbij de uitvalswegen als je een auto hebt en 10 min fietsen naar het station waarvandaan je zo in Amsterdam bent.
... beschrijving.
Kamer gevonden!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:41 schreef henkSX het volgende:
Hoi!
Gezocht: Een leuke studentenkamer in Tilburg. Max. ¤ 240,00 per maand incl.
Ik rook niet, ben netjes en gezellig!Heb jij iets? Mail me dan op nielsvangroenendaal@gmail.com
Bedankt!
Via Domijn al geprobeerd?quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:45 schreef Moody het volgende:
Gezocht:
Woning of appartement in Enschede voor net samenwonend stelletje (24 en 19)
---
Update: Bij nader inzien is Nijmegen niet de enige mogelijkheid, Arnhem, of alles tussen deze 2 plaatsen in, wordt ook zeer gewaardeerdquote:Op zondag 9 oktober 2005 13:21 schreef addie84 het volgende:
Gezocht: 2-persoons appartementje/ flatje/ etc in Nijmegen
Mijn vriendin en ik willen voor de studie volgend schooljaar naar Nijmegen. We zoeken dus een flatje of iets dergelijks voor ons 2en. Het hoeft niet groot of luxe te zijn, als we er maar fatsoenlijk kunnen leven. Wel moet het een zelfstandige wooneenheid zijn, dat wil zeggen, geen voorzieningen delen met andere bewoners van de flat. Tevens is mogelijkheid voor een internetaansluiting een must!
Oftewel: heb jij in Nijmegen of binnen een straal van, laten we zeggen, 15 km een leuk flatje voor zo'n
¤ 300,- / ¤350,- ? Mail me dan! addie84[at]gmail.com
Owja: even wat gegevens van onszelf: ik ben zelf dan 22, vriendin 18, zij gaat naar uni (Radboud) ik naar HBO, beide niet rokend. Meer info kun je vragen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |