abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21906478
quote:
Op zondag 12 september 2004 18:04 schreef UnderWorld_ het volgende:
Wanneer iemand zich niet de consequenties van slecht eten realiseerd door een informatieasymetrie waardoor marktfalen ontstaat, kan de overheid ingrijpen. Of is het ook overheidsbetutteling wanneer kartels worden tegengegaan?
Waar moet de overheid dan ingrijpen? In de informatieassymetrie of de eerlijke handel belemmeren?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_21906837
quote:
Op zondag 12 september 2004 18:13 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Waar moet de overheid dan ingrijpen? In de informatieassymetrie of de eerlijke handel belemmeren?
Centraal produceren lijkt mij de beste optie.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_21906959
Ik dacht overigens ergens gehoord te hebben dat de zwaarlijfigheid vooral bestaat omdat mensen te weinig bewegen, niet omdat ze teveel calorieen innemen?
pi_21907239
quote:
Op zondag 12 september 2004 18:29 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Centraal produceren lijkt mij de beste optie.
Wat bedoel je? Dat de overheid hamburgers moet gaan maken?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_21907266
quote:
Op zondag 12 september 2004 18:33 schreef UnderWorld_ het volgende:
Ik dacht overigens ergens gehoord te hebben dat de zwaarlijfigheid vooral bestaat omdat mensen te weinig bewegen, niet omdat ze teveel calorieen innemen?
Allebei
pi_21907377
quote:
Op zondag 12 september 2004 18:44 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ja, dan kunnen we de hoeveelheid controleren.
pi_21907403
kan ook wel kloppen ja, immers we doen relatief nu meer licht kantoorwerk dan zware machinearbeid, waardoor dus we minder calorieen verbruiken, daarnaast gaan we ook minder met de benenwagen of de fiets naar het werk, oa omdat we verder vh werk afwonen
pi_21907433
quote:
Op zondag 12 september 2004 18:44 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

gogigyeopbbang
pi_21907476
quote:
Op zondag 12 september 2004 18:52 schreef schatje het volgende:

[..]

gogigyeopbbang
Een dokter kan je hier wel mee helpen.
pi_21907508
quote:
Op zondag 12 september 2004 18:54 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Een dokter kan je hier wel mee helpen.
Koreaans voor hamburger .

.
pi_21907529
quote:
Op zondag 12 september 2004 18:50 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Heb ik hier met de echte UnderWorld_ te maken?

Kunnen we dan niet beter die hele horecasector staatseigendom maken?
pi_21907548
quote:
Op zondag 12 september 2004 18:50 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

of wil je het via staatswinkels laten verkopen, mja, ik denk dat dat niet echt een oplossing is, immers als je het matig eet dan heb je nauwelijks gezondheidsschade, anders dan bv. bij rookwaar, het is nogal rigoreus,te rigoreus naar mijn smaak, de mensen moeten meer gezondheidsbewust worden gemaakt, vooral de lageropgeleiden moeten beter bereikt worden want lageropgeleiden lijden relatief meer aan overgewicht, wat Hoogervorst wil is overigens geen zware ingrijp, immers voedsel moet al voldoen aan tal van overheidsregels, wat nu wordt voorgesteld is in het verlengde van wat er al is, en ik vind het goed dat men dit gaat doen
pi_21907601
Ik ben er daarom ook voor om mensen niet te betalen, maar gewoon als staat te beslissen wat zij nodig hebben. Ook moeten alle bedrijven in handen zijn van de overheid, want ja, als iemand of iets zich niet de consequenties van slechte dingen in de ogen van de overheid realiseert door een informatieasymetrie waardoor marktfalen ontstaat, dient de overheid in te grijpen.
pi_21907633
quote:
Op zondag 12 september 2004 19:00 schreef Monidique het volgende:
Ik ben er daarom ook voor om mensen niet te betalen, maar gewoon als staat te beslissen wat zij nodig hebben. Ook moeten alle bedrijven in handen zijn van de overheid, want ja, als iemand of iets zich niet de consequenties van slechte dingen in de ogen van de overheid realiseert door een informatieasymetrie waardoor marktfalen ontstaat, dient de overheid in te grijpen.
Want een origineel idee! Klinkt niet eens zo slecht... Als je dit nu eens verder uitwerkt en er een boek over schrijft...
pi_21907713
quote:
Op zondag 12 september 2004 18:57 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

of wil je het via staatswinkels laten verkopen, mja, ik denk dat dat niet echt een oplossing is, immers als je het matig eet dan heb je nauwelijks gezondheidsschade, anders dan bv. bij rookwaar, het is nogal rigoreus,te rigoreus naar mijn smaak, de mensen moeten meer gezondheidsbewust worden gemaakt, vooral de lageropgeleiden moeten beter bereikt worden want lageropgeleiden lijden relatief meer aan overgewicht, wat Hoogervorst wil is overigens geen zware ingrijp, immers voedsel moet al voldoen aan tal van overheidsregels, wat nu wordt voorgesteld is in het verlengde van wat er al is, en ik vind het goed dat men dit gaat doen
Maar de eisen die al bestaan zijn er om de veiligheid van het voedsel te garanderen. Niet om keuzes op te dringen. Hoewel dit theoretisch een vorm van zelfregulering zal zijn (de overheid oefent geen machtsmiddelen uit) is er in de praktijk waarschijnlijk een harde stok achter de deur (dreiging met wetten ofzo).

Voorlichting is waarschijnlijk beter (uit principe oogpunt), maar ik weet niet of dit net zo effectief zal zijn als dit voorstel ... ...
pi_21907721
quote:
Op zondag 12 september 2004 18:56 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Kunnen we dan niet beter die hele horecasector staatseigendom maken?
Ik zie meer in sterke sociale controle.
pi_21907728
Ik drink op het moment Marijnissen-bier. Net AgnesKant-mosselen gehad

Zometeen een MacLenin verorberen
pi_21907749
quote:
Op zondag 12 september 2004 19:07 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Ik zie meer in sterke sociale controle.
Dat Pietje kijkt of z'n zusje wel de kleine hamburger pakt?

Dus geen overheid. Wat wil je nou?
pi_21907841
quote:
Op zondag 12 september 2004 19:08 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Dat Pietje kijkt of z'n zusje wel de kleine hamburger pakt?

Dus geen overheid. Wat wil je nou?
Moslims, ik wil moslims
pi_21907859
Wroar. Moslims. Maar die eten geen hamburgers.
pi_21907860
quote:
Op zondag 12 september 2004 19:06 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Maar de eisen die al bestaan zijn er om de veiligheid van het voedsel te garanderen. Niet om keuzes op te dringen. Hoewel dit theoretisch een vorm van zelfregulering zal zijn (de overheid oefent geen machtsmiddelen uit) is er in de praktijk waarschijnlijk een harde stok achter de deur (dreiging met wetten ofzo).

Voorlichting is waarschijnlijk beter (uit principe oogpunt), maar ik weet niet of dit net zo effectief zal zijn als dit voorstel ... ...
wat Hoogervorst voorstelt heeft dan niet met gezondheid/veiligheid te maken dan?

en keuzemogelijkheid wordt niet bedreigd hier, immers voedsel wordt niet duurder of goedkoper gemaakt in dit voorstel
pi_21907902
LOL @ supporters van ADO Den Haag
pi_21908049
quote:
128 Teletekst zo 12 sep
Winst voor grote partijen Hongkong

HONGKONG Bij de parlementsverkiezingen
in Hongkong lijken zowel de hervormers
als de pro-Pekingpartij geringe winst
te hebben geboekt.Direct na sluiting
van de stembussen stonden de Democraten
op 18 zetels,één meer dan in 2000.

De pro-Pekingpartij boekt twee zetels
winst en komt uit op negen.Naar wie de
overige van de dertig zetels toegaan is
nog niet helemaal duidelijk.

Ongeveer 3,2 miljoen Hongkongers konden
vandaag hun stem uitbrengen op de helft
van de beschikbare zestig zetels in de
volksvertegenwoordiging.De andere helft
is voor de zakelijke elite van Hongkong
die per definitie pro-Peking is.
de pro-Peking-partij lijkt de grote winnaar, hangt wel af waar die overige 3 zetels van dat deel naar toe gaan
pi_21908075
quote:
Op zondag 12 september 2004 19:15 schreef RichardQuest het volgende:
LOL @ supporters van ADO Den Haag
In welk gat woon jij eigenlijk??
pi_21908092
Over die hamburgers. Volgens mij helpt een aantal posters ophangen dat het slecht is en zo ook wel....
pi_21908103
quote:
Op zondag 12 september 2004 19:23 schreef schatje het volgende:

[..]

In welk gat woon jij eigenlijk??
Eindhoven, baby.
pi_21908153
quote:
Op zondag 12 september 2004 19:13 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

wat Hoogervorst voorstelt heeft dan niet met gezondheid/veiligheid te maken dan?
Het heeft te maken met overgewicht. Wat voortkomt uit een informatieasymetrie. Hoogervorst probeert het probleem echter aan te pakken door het reguleren van de porties, niet door extra voorlichting; hij tast de vrijheid aan.
quote:
en keuzemogelijkheid wordt niet bedreigd hier, immers voedsel wordt niet duurder of goedkoper gemaakt in dit voorstel
Grotere porties kunnen goedkoper worden aangeboden omdat er meer afzet zal zijn. Hoogervorst heeft niet het doel de consumtie te veranderen van 1x 300 gram naar 3x 100 gram vlees. Deze verandering zal de nieuwe producten relatief duurder maken en samen met andere factoren de consumtie afremmen.
pi_21908251
Goddelijke humor:

.
pi_21908272
Maar goed dat de jaren vijftig staatsbevoogding weer terug is in de persoon van Hans.
pi_21908315
quote:
Op zondag 12 september 2004 19:33 schreef Monidique het volgende:
Goddelijke humor:

[afbeelding]

.
. Fok! mag wat mij betreft wel worden opgeheven.
pi_21908382
pi_21908386
quote:
Op zondag 12 september 2004 19:27 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Het heeft te maken met overgewicht. Wat voortkomt uit een informatieasymetrie. Hoogervorst probeert het probleem echter aan te pakken door het reguleren van de porties, niet door extra voorlichting; hij tast de vrijheid aan.
[..]
nee hoor, je kunt dezelfde hoeveelheid voedsel kopen als vroeger, alleen in meerdere porties verdeeld
quote:
Grotere porties kunnen goedkoper worden aangeboden omdat er meer afzet zal zijn. Hoogervorst heeft niet het doel de consumtie te veranderen van 1x 300 gram naar 3x 100 gram vlees. Deze verandering zal de nieuwe producten relatief duurder maken en samen met andere factoren de consumtie afremmen.
dat hoeft niet per se, de producenten kunnen de winstmarge per verkocht product verkleinen zodat per dezelfde hoeveelheid de prijs voor de consument gelijk blijft, vooral in een markt met elkaar hevig concurrerende producenten kan dit gaan gebeuren
pi_21908445
Als Jezus nu geboren zou zijn, wat zou hij dan geworden zijn?
pi_21908453
Maar de Schepper bevindt zich aan de extreem-rechtse kant. Is Hij dan pro-Islam?
pi_21908472
quote:
Op zondag 12 september 2004 19:42 schreef Johan_de_With het volgende:
Maar de Schepper bevindt zich aan de extreem-rechtse kant. Is Hij dan pro-Islam?
Is Allah pro-islam? Hm, een lastige...
pi_21908477
quote:
Op zondag 12 september 2004 19:42 schreef Monidique het volgende:
Als Jezus nu geboren zou zijn, wat zou hij dan geworden zijn?
Ligt eraan... Waar zou je hem ter wereld willen brengen?
pi_21908512
quote:
Op zondag 12 september 2004 19:43 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ligt eraan... Waar zou je hem ter wereld willen brengen?
Thuis. Al dat gedoe in 't ziekenhuis vind ik maar onzin. Ik ben trouwens een ziekenhuisbaby. Oudste, hè.
pi_21908515
quote:
Op zondag 12 september 2004 19:33 schreef Monidique het volgende:
Goddelijke humor:

[afbeelding]

.
LOL
pi_21908534
quote:
Op zondag 12 september 2004 19:43 schreef Monidique het volgende:

[..]

Allah is niet blank.
pi_21908571
quote:
Op zondag 12 september 2004 19:43 schreef Monidique het volgende:

[..]

...
pi_21908601
quote:
Op zondag 12 september 2004 19:40 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

nee hoor, je kunt dezelfde hoeveelheid voedsel kopen als vroeger, alleen in meerdere porties verdeeld
[..]

dat hoeft niet per se, de producenten kunnen de winstmarge per verkocht product verkleinen zodat per dezelfde hoeveelheid de prijs voor de consument gelijk blijft, vooral in een markt met elkaar hevig concurrerende producenten kan dit gaan gebeuren
Ja, dat is dus de vrijheid ontnemen om eigen winstmarges te zetten. De bedrijven kunnen juist grotere hoeveelheden voor relatief minder aanbieden omdat er dan een grotere omzet ontstaat. Deze maatregel zal dus zorgen voor een regulering van de vrijheid, niet de veiligheid van het product zoals in andere regels wordt nagestreeft.
pi_21908619
. Komt een Moslim bij de hemel en Sint-Pieter doet open. ''Komt u verder.''
Eenmaal binnen kijkt de man eens goed om zich heen en ziet daar; Constantijn de Grote, Paulus, Gregorius de Grote, Charlemagne, Luther, Bach, Moeder Theresa, enz.
God ziet dat hij enigzins in de war is en vraagt hem wat er aan scheelt.

''Nou'', zegt de man, ''ik ben erg dankbaar dat ik hier mag zijn, hoor. Maar ik zie niemand die ik ken. En, erger nog, mij was verteld dat ik Allah zou ontmoeten. Is Hij hier soms niet?''

''Ja hoor'', zegt God, en knipt met zijn vingers. ''Allah, twee cola!''

.
pi_21908637
.
pi_21908655
.
pi_21908661
quote:
Op zondag 12 september 2004 19:50 schreef Johan_de_With het volgende:
.
Kijk, en dat mag dus niet.
pi_21908663
Muahahaha
pi_21908747
quote:
Op zondag 12 september 2004 19:48 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Ja, dat is dus de vrijheid ontnemen om eigen winstmarges te zetten. De bedrijven kunnen juist grotere hoeveelheden voor relatief minder aanbieden omdat er dan een grotere omzet ontstaat. Deze maatregel zal dus zorgen voor een regulering van de vrijheid, niet de veiligheid van het product zoals in andere regels wordt nagestreeft.
dat hoeft niet per se, men kan ook aan kostenbesparingen te doen om dezelfde winstmarge te behouden, maar consumenten zullen wrs. minder makkelijk potentieel gevaarlijk voedsel gaan consumeren door die kleine porties, als het bewust wordt gemaakt tenminste dat meer ervan eten gevaarlijk kan zijn, het heeft al met al wel met gezondheid te maken dus
  zondag 12 september 2004 @ 20:03:34 #198
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_21908937
quote:
Op zondag 12 september 2004 19:49 schreef Johan_de_With het volgende:
. Komt een Moslim bij de hemel en Sint-Pieter doet open. ''Komt u verder.''
Eenmaal binnen kijkt de man eens goed om zich heen en ziet daar; Constantijn de Grote, Paulus, Gregorius de Grote, Charlemagne, Luther, Bach, Moeder Theresa, enz.
God ziet dat hij enigzins in de war is en vraagt hem wat er aan scheelt.

''Nou'', zegt de man, ''ik ben erg dankbaar dat ik hier mag zijn, hoor. Maar ik zie niemand die ik ken. En, erger nog, mij was verteld dat ik Allah zou ontmoeten. Is Hij hier soms niet?''

''Ja hoor'', zegt God, en knipt met zijn vingers. ''Allah, twee cola!''

.
Najib Amhali...
I will permit no man to narrow and degrade my soul by making me hate him ...
"I never did give anybody hell. I just told them the truth and they thought it was hell." - Harry Truman
pi_21909003
Volautomatische wapens legaal in Amerika Om je huis mee te beveiligen
pi_21909048
quote:
Op zondag 12 september 2004 20:03 schreef Tuana het volgende:

[..]

Najib Amhali...
Dan moet die het vijf jaar geleden aan mijn docenten hebben verteld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')