abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21677950
net gezien op Ned 2 ( NOS journaal )

17 mannen en vrouwen met aanslaggordel zijn een school binnen gevallen

09.08 Update

het Russiche Leger heeft de school omsingeld
en ze schieten op elkaar
zometeen komen de terroristen met de eisen en een verklaring

09.09

WAAT - nog een school gekipnaded
en er is een gijzelnemer gedood

11.30

De drie verdiepingen tellende school in Bislan heeft vierhonderd leerlingen. Bislan is een stad van ongeveer 40.000 inwoners, ongeveer 20 kilometer ten noorden van Vladikavkaz, de hoofdstad van Noord-Ossetië, en 50 kilometer van de grens met Tsjetsjenië.

De Russische minister van Defensie, Ivanov, noemde de aanslagen en overvallen van de afgelopen dagen in Rusland een "oorlogsverklaring van het internationale terrorisme aan Rusland".

( Meer nieuws volgt )

[ Bericht 40% gewijzigd door Meki op 01-09-2004 11:31:57 ]
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_21678018
Mogelijk is er nog een school vol kinderen bezet door terroristen. Dit werd net in het journaal vermeld.
pi_21678021
er is nog een andere school binnen gevallen door Terroristen
pi_21678029
quote:
Gijzeling in school Noord-Ossetië 01-09-2004

Gewapende mannen zijn woensdagochtend een school in Noord-Ossetië binnengevallen en hebben de kinderen, ouders en leerkrachten in gijzeling genomen. Het persbureau Interfax heeft dat gemeld.

Juist woensdag gingen de leerlingen voor het eerst na de zomervakantie weer naar school. De kans is daarom groot dat veel ouders hun kinderen vergezelden. Hoeveel mensen zich in het gebouw bevinden was niet meteen duidelijk. Ook is nog onduidelijk of de daders eisen stellen voor de vrijlating van hun slachtoffers.

Het gaat om een school in Beslan. Die stad ligt vijftien kilometer van Vladikavkaz, de hoofdstad van het aan Tsjetsjenië grenzende Noord-Ossetie. Toegesnelde agenten raakten in een vuurgevecht verwikkeld met de daders.

In 1995 hielden Tsjetsjeense rebellen onder leiding van de krijgsheer Sjamil Basajev een ziekenhuis in de Zuid-Russische stad Boedjonnovsk zes dagen lang bezet. Tweeduizend mensen hielden ze in gijzeling. De politie maakte uiteindelijk met harde hand een eind aan de bezetting. Honderd mensen kwamen daarbij om het leven.
nieuws.nl
pi_21678031
quote:
Op woensdag 1 september 2004 09:10 schreef Disorder het volgende:
Mogelijk is er nog een school vol kinderen bezet door terroristen. Dit werd net in het journaal vermeld.
erg man

zo n 400 kinderen ( incl. de andere school ) worden vastgehouden door de terroristen
pi_21678042
quote:
Op woensdag 1 september 2004 09:11 schreef Meki het volgende:

[..]

erg man

zo n 400 kinderen ( incl. de andere school ) worden vastgehouden door de terroristen
Aangezien die terroristen ook wel begrijpen dat ze er toch nooit levend uitkomen acht ik de kans groot dat ze zichzelf zullen opblazen.
  woensdag 1 september 2004 @ 09:17:29 #8
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_21678086
quote:
Op woensdag 1 september 2004 09:11 schreef JeanClaude_Ballzack het volgende:

[..]

nieuws.nl
Je hyperlink klopt niet moet .NL zijn en niet N alleen.

Kan btw nergens een bron vinden niet op nu.nl / rtlnieuws.nl en nieuws.nl hoe kom je dan aan deze info?
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_21678091
Ow dear...

Ze zijn wel bezig, in Rusland...
Ellendelingen...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_21678101
quote:
Op woensdag 1 september 2004 09:17 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Je hyperlink klopt niet moet .NL zijn en niet N alleen.

Kan btw nergens een bron vinden niet op nu.nl / rtlnieuws.nl en nieuws.nl hoe kom je dan aan deze info?
Journaal NOS
http://www.telegraaf.nl/b(...)in_Zuid-Rusland.html
Telegraaf
pi_21678102
* koude rilingen heeft *

Die mensen zijn het levend geworden kwaad in de wereld.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_21678114
quote:
Op woensdag 1 september 2004 09:12 schreef Disorder het volgende:

[..]

Aangezien die terroristen ook wel begrijpen dat ze er toch nooit levend uitkomen acht ik de kans groot dat ze zichzelf zullen opblazen.
Tja, in Rusland loopt het vaak slecht af met gijzelaars.
En die Tsjetsjenen hebben niks te verliezen. Vergeet niet wat die russen hebben aangericht.
Ik ben benieuwd welk geheim wapen Putin en z'n kameraden nu weer gaat inzetten.
pi_21678121
quote:
Op woensdag 1 september 2004 09:18 schreef Meki het volgende:

[..]

Journaal NOS
http://www.telegraaf.nl/b(...)moskee_in_brand.html
Telegraaf
Dat is een ander nieuwsbericht Meki.

Verder hoop ik dat die kinderen er levend uitkomen.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  woensdag 1 september 2004 @ 09:21:25 #14
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_21678138
quote:
Op woensdag 1 september 2004 09:18 schreef Meki het volgende:

[..]

Journaal NOS
http://www.telegraaf.nl/b(...)moskee_in_brand.html
Telegraaf
Ja maar dat gaat over Nepalesen en een Moskee?

Het enige wat ik kan vinden over Rusland is dit autobom ontploft bij metro ongeveer uur geleden gebeurd en opgeeist door Islammieten die vorige week ook die vliegtuigen hebben doen neerstorten.

http://www.rtl.nl/(/actue(...)obom_moskou_1900.xml
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_21678139
quote:
Op woensdag 1 september 2004 09:19 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Dat is een ander nieuwsbericht Meki.

Verder hoop ik dat die kinderen er levend uitkomen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)in_Zuid-Rusland.html
pi_21678149
De Islam is de religie van de vrede!

Alle ongelovige honden hebben dit over zichzelf afgeroepen!

Allahu Akbar!

[ Bericht 0% gewijzigd door Bayer op 01-09-2004 09:27:54 ]
pi_21678150
quote:
Gunmen seize Russian school

MOSCOW, Russia (Reuters) -- Armed attackers on Wednesday took at least 200 schoolchildren hostage in the southern Russian province of North Ossetia, Itar-Tass news agency quoted local officials as saying.

Interfax news agency quoted local police as saying women and men wearing belts of explosives were among the attackers in the Ossetian town of Bislan, not far from the rebel province of Chechnya.

A gunbattle broke out with police near the building after the assault on the school. It said at least one man had been killed in the shootout.

The agency said the gunmen may also have attacked a second school, but other agencies did not confirm this.

The gunmen staged their attack on the first day of the new school year.

Russian President Vladimir Putin's envoy in the region said: "At the moment police are being called to the scene. It is not immediately clear how many schoolchildren and parents have been taken.

"There is a shootout in the area," the envoy, Vladimir Yakovlev said.
CNN.com
pi_21678169
Het woordje "terrorist" is nog steeds taboe in alle talen zo te zien.
pi_21678174
En nog een bericht van Interfax:
quote:
Bomb threat at Chechen office in Moscow, 100 people evacuated

MOSCOW. Sept 1 (Interfax) - Around 100 people have been evacuated from the building of Chechnya's representative office in a Moscow office block on Novy Arbat, following threats against the building, a Moscow law enforcement source told Interfax on Wednesday.

"Sniffer dogs are inside the building, at No. 19 Novy Arbat Street, and people have been evacuated," the source said. Policemen and representatives of other law-enforcement agencies are working at the scene, the source said.

A source in the law enforcement agencies earlier told Interfax that an anonymous person called the Chechen representative office and said, "Our mothers are weeping. Your mothers will also weep soon," and hung up.

The Moscow fire service told Interfax that several fire engines are on stand-by near the office.
De Tsjetjenen zijn een groot offensief begonnen.
pi_21678197
Mijn god, kinderen, hoe laf kun je zijn...
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_21678260
quote:
Op woensdag 1 september 2004 09:22 schreef Bayer het volgende:

Allahu Akbar!
Neem effe een pilletje
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
  woensdag 1 september 2004 @ 09:36:16 #22
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_21678315
quote:

Allahu Akbar!

woensdag 1 september 2004 @ 09:43:04 #23
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_21678413
Bayer is wel lekker bezig zeg
pi_21678443
quote:
Op woensdag 1 september 2004 09:43 schreef TimmyAsd het volgende:
Bayer is wel lekker bezig zeg
Grappig dat je dat zegt.
Nog geen woord over je vrienden die een school in gijzeling hebben genomen.
  woensdag 1 september 2004 @ 09:46:29 #25
45511 TimmyAsd
pi_21678458
quote:
Op woensdag 1 september 2004 09:45 schreef Bayer het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zegt.
Mijn vrienden? Heb je weer teveel gedronken gozer?
Ik keur nergens de actie goed, ik keur hem af, net zoals ik die terreurdaden van de nepalezen afkeur, net zoals ik de terreurdaden van zowel Isralel als de Palestijnen afkeur..
pi_21678464
Er zouden connecties bestaan met AQ net zoals met die 2 vliegtuigen en de bomaanslag op het metrostation.
Hoe achterlijk debiel moet je wel niet zijn om kinderen te gijzelen?

En zo krijgen de islamieten een steeds slechtere naam in de wereld.
  woensdag 1 september 2004 @ 09:49:21 #27
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_21678491
quote:
Op woensdag 1 september 2004 09:45 schreef Bayer het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zegt.
Je bent zo kinderachtig als al die andere zieke &^*^)& moslims en allah figuren donderstraal toch is op met je rare opmerkingen we zijn hier aan het discussieren over een nieuws onderwerp dat al erg genoeg is.
  woensdag 1 september 2004 @ 09:51:43 #28
45511 TimmyAsd
pi_21678519
quote:
Op woensdag 1 september 2004 09:49 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Je bent zo kinderachtig als al die andere zieke &^*^)& moslims en allah figuren donderstraal toch is op met je rare opmerkingen we zijn hier aan het discussieren over een nieuws onderwerp dat al erg genoeg is.
Een moslim is hij duidelijk niet iig..
Verder gewoon negeren..
pi_21678522
quote:
we zijn hier aan het discussieren
You could have fooled me.
Lees je eigen bijdrages in dit topic anders nog eens terug.
pi_21678547
Zullen we gewoon even ontopic blijven?
pi_21678717
quote:

[..]

we zijn hier aan het discussieren over een nieuws onderwerp dat al erg genoeg is.
Er is hier niets aan te discussieren, dit is gewoon laf. Maakt niet uit of het moslims, joden, christenen, boedhisten of <vul hier je favorite religie in> zijn. Te triest voor woorden dit, geliefd maken ze zich zo zeker niet.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_21678823
quote:
Op woensdag 1 september 2004 09:24 schreef Disorder het volgende:
En nog een bericht van Interfax:
[..]

De Tsjetjenen zijn een groot offensief begonnen.
Of een bomdreiging van wraakzuchtige Russen. Of een geintje.
  woensdag 1 september 2004 @ 10:21:40 #33
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_21678871
[cynisch]
Die Tjetjenen hebben toch net in hun volledig onafhankelijke staatje eerlijke democratische verkiezingen gehad? Ik snap niet wat ze nou nog meer willen..
[/cynisch]

mja.. gezien de bloedige afloop van Moskou in oktober 2002 belooft dit weinig goeds
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  woensdag 1 september 2004 @ 10:22:06 #34
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_21678875
Volgens mij zijn de Tsjetjeense rebellen helemaal niet bezig met de Jihad of tegen Amerika of tegen Israel or whatever, maar meer om hun land onafhankelijk te maken.

Dus wat de islam hier nu weer mee te maken heeft (behalve dan dat het om zelfmoordterroristen gaat, wat nogal popi is bij de radicale moslimfundamentalisten)
Religie maakt meer kapot dan je lief is
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2004 @ 10:23:29 #35
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_21678924
quote:
Op woensdag 1 september 2004 10:22 schreef Vamos het volgende:
Volgens mij zijn de Tsjetjeense rebellen helemaal niet bezig met de Jihad of tegen Amerika of tegen Israel or whatever, maar meer om hun land onafhankelijk te maken.
De situatie in Tsjetjenië wordt ook gebruikt door (Arabische) buitenlanders om daar hun Jihad te vechten, net zoals dat gebeurt waar andere conflicten zijn met moslims. Kashmir, Bosnië en Zuid-Oost-Azië, bijvoorbeeld, zijn ook gebieden waar een lokaal geschil verjihadiseert is door buitenlanders, of althans gepoogd.
pi_21679012
Wat vreselijk..
  woensdag 1 september 2004 @ 10:33:39 #38
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_21679050
quote:
Op woensdag 1 september 2004 10:25 schreef Monidique het volgende:
De situatie in Tsjetjenië wordt ook gebruikt door (Arabische) buitenlanders om daar hun Jihad te vechten, net zoals dat gebeurt waar andere conflicten zijn met moslims. Kashmir, Bosnië en Zuid-Oost-Azië, bijvoorbeeld, zijn ook gebieden waar een lokaal geschil verjihadiseert is door buitenlanders, of althans gepoogd.
Precies, een beetje vergelijkbaar met Vietnam in de jaren 60, of Afghanistan in de jaren 80. Alleen werd het daar ver-koudeoorlog-t door Amerikanen..
tv not rot brain..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  woensdag 1 september 2004 @ 10:35:00 #39
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_21679078
Kinderen gijzelen. Nee, dit doet je zaak goed ! Helden zijn het
  woensdag 1 september 2004 @ 10:39:51 #40
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21679139
De islam is er in Rusland ook niet ech populairder op aan het worden denk ik zo
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_21679177
quote:
Op woensdag 1 september 2004 09:03 schreef Meki het volgende:
WAAT - nog een school gekipnaded
Secondary, slaat dat niet op voortgezet onderwijs, in plaats van elementary? Ik weet niet hoe die Engelse termen zijn.
pi_21679201
quote:
Op woensdag 1 september 2004 10:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Secondary, slaat dat niet op voortgezet onderwijs, in plaats van elementary? Ik weet niet hoe die Engelse termen zijn.
Op CNN hadden ze het een uur geleden ook over een 2e school, maar ik heb er daarna niets meer van gehoord. Ik neem aan dat het dus om 1 school gaat.
pi_21679220
quote:
Op woensdag 1 september 2004 10:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het gaat hier volgens mij inderdaad om een middelbare school.. Zo'n 600 mensen (200 kinderen) hoor ik net.
pi_21679256
quote:
Op woensdag 1 september 2004 10:39 schreef HarigeKerel het volgende:
Vind het een boel domme (heel zwak uitgedrukt) mensen bij elkaar, die compleet het doel voorbij gaan...

Geschiedenis herhaald zich, telkens weer...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  woensdag 1 september 2004 @ 10:50:15 #45
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_21679311
quote:
Op woensdag 1 september 2004 10:44 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Het gaat hier volgens mij inderdaad om een middelbare school.. Zo'n 600 mensen (200 kinderen) hoor ik net.
Het schijnen er 400 te zijn hoorde ik net op RTL Z
pi_21679364
quote:
Op woensdag 1 september 2004 09:12 schreef Disorder het volgende:

[..]

dat waren ze ook van plan bij de russiche theater in moscow een aantal maanden geleden..
als ik me niet vergis gaan ze deze een soort audio/video of teksttestatament voorgelezen...waarin ze vertellen waarom ze kinderen gijzelen en wat ze willen: meestal terugtrekking van russiche troepen uit tjesjenie..
pi_21679397
quote:
Op woensdag 1 september 2004 10:39 schreef HarigeKerel het volgende:
er wonen meer dan 25 miljoen moslims in rusland, het aantal moslimse olympische deelnemers in athene is tussen 35-40 van totaal 400 russische spelers..

populairder hoeft dus niet
pi_21679400
quote:
Op woensdag 1 september 2004 10:52 schreef zurich het volgende:

[..]

als ik me niet vergis gaan ze deze een soort audio/video of teksttestatament voorgelezen...waarin ze vertellen waarom ze kinderen gijzelen en wat ze willen: meestal terugtrekking van russiche troepen uit tjesjenie..
En daar zal Poetin nooit aan toegeven. Het zal wel op een bestorming uitlopen. Of zit er toevallig nog een verborgen luchtschacht of riool onder die school?
  woensdag 1 september 2004 @ 10:56:35 #49
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21679433
Op www.Mosnews.com staan al hun eisen.
  woensdag 1 september 2004 @ 10:57:26 #50
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_21679447
Ik zie het somber in dat er daar nog mensen levend uitkomen.

-edit- 50 kinderen zijn ontsnapt.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_21679475
quote:
Op woensdag 1 september 2004 10:57 schreef Klonk het volgende:
-edit- 50 kinderen zijn ontsnapt.
Ik las het ook net op Mosnews.com. De kinderen zouden zich verschuilt hebben tijdens de bestorming van de terroristen en weggerend zijn nadat het schieten was afgelopen. Dapper.
  woensdag 1 september 2004 @ 11:00:05 #52
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_21679488
en slim
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_21679504
ik hoop dat die russen een wat minder sterk gas gebruiken dan de vorige keer anders vrees ik voor die kids.
pi_21679550
whooot helemaal lijp focked op
is het al bekend wie die terroristen zijn (op welke naam ze opereren)
pi_21679561
Aangezien er vrouwen aan meedoen, zullen het in ieder geval wel Tsjetjenen zijn.
  woensdag 1 september 2004 @ 11:11:01 #56
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_21679677
quote:
Op woensdag 1 september 2004 10:52 schreef zurich het volgende:
dat waren ze ook van plan bij de russiche theater in moscow een aantal maanden geleden..
aantal maanden? Dat was oktober 2002, inmiddels bijna 2 jaar geleden.
tv not rot brain..
pi_21679798
Rusland gijzelt een hele stad so what's the difference?
  woensdag 1 september 2004 @ 11:21:48 #58
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_21679830
Is dit de definitie van een "Holy war" ?!
Ik vindt het bijzonder laag bij de grond dat de tjetjenen dit als doel hebben genomen. Maar goed ze zullen wel ergens goed boos over zijn. Wat dat betreft kan ik me nauwelijks een beeld schetsen over het ontstaan en het verloop van deze oorlog omdat dit nauwelijk/niet in het nieuws is geweest. Ik heb alleen maar de problematiek van Irak en Israel op de journaals mogen volgen.

Wellicht een onderonsje tussen G.W.Bush en V.Poetkin over de verdeling van de regio "You take Manhattan i will take Berlin".
pi_21679854
Tja jammer dit..... Eerst moet men dit oplossen, ik weet niet hoe het afloopt en vervolgens moet het russische leger wraak gaan nemen op de familieleden van die gijzelnemers, misschien dat ze het dan is afleren.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_21679897
die wraak wordt nu genomen door die kids te gijzelen!
pi_21679920
Waarschijnlijk zullen de Russische speciale troepen weer een gas binnen spuiten dat 10% van alle kinderen verstikt
pi_21679922
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:26 schreef Chadi het volgende:
die wraak wordt nu genomen door die kids te gijzelen!
Precies, dan moeten de russen weer dat gas naar binnen schieten en vervolgens te wapen naar binnen stormen en alles wat terrorist is liquideren en vervolgens zoek je uit wie die familie van die kapers zijn en dan *rak tak tak tak tak*.
Wedden dat terroristen zich dan 2 keer bedenken voordat ze weer wat gaan kapen
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_21679936
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:28 schreef _The_General_ het volgende:
Waarschijnlijk zullen de Russische speciale troepen weer een gas binnen spuiten dat 10% van alle kinderen verstikt
Exact beter dan dat we niks doen en die terrorheads het hele zakie afknallen daar.
pi_21679948
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:23 schreef JohnDope het volgende:
Tja jammer dit..... Eerst moet men dit oplossen, ik weet niet hoe het afloopt en vervolgens moet het russische leger wraak gaan nemen op de familieleden van die gijzelnemers, misschien dat ze het dan is afleren.
Laten we even de 100.000de door de russen verdreven, vermoorde en gemartelde Tjetsjenen vergeten?
pi_21679962
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:29 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Exact beter dan dat we niks doen en die terrorheads het hele zakie afknallen daar.
Dat is zeker beter dan niets doen, ik hoop alleen dat ze wat langer nadenken dit keer. . ..
pi_21679986
quote:
Meer Nieuws :

De drie verdiepingen tellende school in Bislan heeft vierhonderd leerlingen. Bislan is een stad van ongeveer 40.000 inwoners, ongeveer 20 kilometer ten noorden van Vladikavkaz, de hoofdstad van Noord-Ossetië, en 50 kilometer van de grens met Tsjetsjenië.

De Russische minister van Defensie, Ivanov, noemde de aanslagen en overvallen van de afgelopen dagen in Rusland een "oorlogsverklaring van het internationale terrorisme aan Rusland".
pi_21680079
quote:
Itar-Tass has quoted Interior Ministry officials in North Ossetia as saying some of the children have been placed at the windows of the school building “to avert a storming”.
mosnews
pi_21680127
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:28 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Precies, dan moeten de russen weer dat gas naar binnen schieten en vervolgens te wapen naar binnen stormen en alles wat terrorist is liquideren en vervolgens zoek je uit wie die familie van die kapers zijn en dan *rak tak tak tak tak*.
Die Tsjetsjenen hebben niks te verliezen dus om ze nog erger aan te pakken, maak je het er alleen maar erger mee. De Russen moeten zich gewoon uit Tsjetsjenie terugtrekken. Als ze er zijn vallen er alleen maar doden, het stopt echt niet door hard optreden. Als je dat denkt dan denk je te simpel.
je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
pi_21680132
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:28 schreef JohnDope het volgende:

[..]

te veelfantasie vriend en de meeste die daar zijn gegaan zijn er gegeaan om niet meer terug te komen.
pi_21680175
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:39 schreef Chadi het volgende:

[..]

te veelfantasie vriend en de meeste die daar zijn gegaan zijn er gegeaan om niet meer terug te komen.
Idd, deze mensen hebben al afscheid genomen van hun geliefde, ze hebben hun laatste maaltijd gehad, zijn speciaal gekleed om te sterven. Ze gaan er niet levend uit! Reken daar maar niet op, ze gaan de lucht in met of zonder de kinderen..
  woensdag 1 september 2004 @ 11:44:48 #71
44699 err
pi_21680245
Radio1 begint het nieuws doodleuk over hoe ongezond nederlanders eten.

is het pas nieus als de bommen afgaan?
  woensdag 1 september 2004 @ 11:47:49 #72
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21680313
Aan de andere kant, van die mensen die toen dat ziekenhuis gijzelden heeft het merendeel het levend er vanaf gebracht.

Maar goed toen was Jeltsin aan de macht, Putin is niet zo'n eitje.
Wat die Tsetsjenen niet lijken te bevatten is dat de Russische overheid niet zo gek veel geeft om de levens van haar onderdanen, het is nog altijd geen halfzachte Westerse democratie.
pi_21680376
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:47 schreef HarigeKerel het volgende:
Aan de andere kant, van die mensen die toen dat ziekenhuis gijzelden heeft het merendeel het levend er vanaf gebracht.

Maar goed toen was Jeltsin aan de macht, Putin is niet zo'n eitje.
Wat die Tsetsjenen niet lijken te bevatten is dat de Russische overheid niet zo gek veel geeft om de levens van haar onderdanen, het is nog altijd geen halfzachte Westerse democratie.
wat de russen niet schijnen te beseffen is dat Tsjetsjenie door zal gaan voor haar vrijheid tot de laatste man.
pi_21680415
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:50 schreef Chadi het volgende:

[..]

wat de russen niet schijnen te beseffen is dat Tsjetenie door zal gaan voor haar vrijheid tot de laatste man.
En om dan i.p.v. Russische militairen onschuldige schoolkinderen aan te vallen is natuurlijk een logische beslissing. Als het dan zulke dappere strijders zijn, laat ze dan vechten tegen gewapende mensen.
  woensdag 1 september 2004 @ 11:53:04 #75
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21680434
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:50 schreef Chadi het volgende:

wat de russen niet schijnen te beseffen is dat Tsjetsjenie door zal gaan voor haar vrijheid tot de laatste man.
Nou dat betwijfel ik dus, als er geen Russische soldaten meer in Tsetsjenie zijn is het nog altijd niet vrij.
Toen het een "vrij land" (geen Russische troepen meer) was gingen de gevechten en de aanslagen in Rusland gewoon door.

Het is meer een soort ordinaire bendeoorlog met een godsdienstig tintje dan een vrijheidsstrijd.
pi_21680497
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:52 schreef Disorder het volgende:

[..]

En om dan i.p.v. Russische militairen onschuldige schoolkinderen aan te vallen is natuurlijk een logische beslissing. Als het dan zulke dappere strijders zijn, laat ze dan vechten tegen gewapende mensen.
Nee want dat is positief voor de Russen en dan hoort de Russische bevolking er maar weinig van
je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
pi_21680515
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:52 schreef Disorder het volgende:

[..]

Grozny zijn we even vergeten
pi_21680535
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:56 schreef Chadi het volgende:

[..]

Grozny zijn we even vergeten
Oh. Toen vochten ze dapper, dus nu mogen ze kleine kinderen bestormen?
pi_21680575
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:58 schreef Disorder het volgende:

[..]

Het zijn de acties van een kat in het nauw, ze willen de aandacht van de wereld. Als ze 1000 Russische soldaten doden dan komt daar niets van in het nieuws. Nu wel!

Ik keur deze actie's niet goed, maar heb veel begrip voor de Tjetsjeense kant aan het hele conflict,
pi_21680618
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:53 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Nou dat betwijfel ik dus, als er geen Russische soldaten meer in Tsetsjenie zijn is het nog altijd niet vrij.
Toen het een "vrij land" (geen Russische troepen meer) was gingen de gevechten en de aanslagen in Rusland gewoon door.

Het is meer een soort ordinaire bendeoorlog met een godsdienstig tintje dan een vrijheidsstrijd.
Nou nee hoor het gaat erom dat die mensen echt vrij zijn en hun eigen leiders kiezen. Geen russische puppet government want daar maken ze korte metten mee.
pi_21680637
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:58 schreef Disorder het volgende:

[..]

neeheeee
  woensdag 1 september 2004 @ 12:05:28 #82
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21680675
quote:

Allahu Akbar!
ja mooi he

"het zijn nepmoslims"
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_21680695
De vraag is natuurlijk in hoeverre het nog een Tsjetjeense vrijheidsoorlog is, want met die buitenlanders daar en het oprukkende islamitisch fundamentalisme is het meer geworden tot een nieuw front voor Mujahedeen om hun Heilige Oorlog te vechten.
  woensdag 1 september 2004 @ 12:07:11 #84
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_21680706
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:05 schreef MikeyMo het volgende:

ja mooi he

"het zijn nepmoslims"
"Het zijn maar russische kindertjes"
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 1 september 2004 @ 12:11:39 #85
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21680795
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:03 schreef Chadi het volgende:

Nou nee hoor het gaat erom dat die mensen echt vrij zijn en hun eigen leiders kiezen. Geen russische puppet government want daar maken ze korte metten mee.
Dat bereiken ze dus niet zo, deze mensen gaan dat ook niet voor de bereiken want dit zijn gewoon criminele bendes en veelal buitenlandse Wahabieten die de vroeger heel ruimdenkende islamitische Tsetsjenen een levensstijl willen opdringen die ze helemaal niet willen.
pi_21680855
Kun je nagaan wat er in die Tsjetsjenen om moet gaan om bewust zo laag te zinken...
Die gijzelnemers gaan met of zonder kinderen dood. Ik denk dat ze erg triggerhappy zijn om een herhaling van afloop van de gijzeling in Moskou te voorkomen, toen ze niet de kans kregen zich te detoneren. (Dat de Russische gasaanval toch een groot deel van de gijzelaars omlegde was een "meevaller" dan, maar goed. Zodra er iets komt dat lijkt op een bevrijdingsactie gaat het zaakje de lucht in vrees ik.
Lekker dagje vandaag. Nepal, Ossetië. Overal de vlam in de pan...
Ik ga maar es blikkies hamsteren bij de Appie Heijn.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 1 september 2004 @ 12:14:40 #87
16625 robh
pi_21680861
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:11 schreef HarigeKerel het volgende:

Dat bereiken ze dus niet zo, deze mensen gaan dat ook niet voor de bereiken want dit zijn gewoon criminele bendes en veelal buitenlandse Wahabieten die de vroeger heel ruimdenkende islamitische Tsetsjenen een levensstijl willen opdringen die ze helemaal niet willen.
De grootst gemene deler blijft natuurlijk de hekel die al deze mensen hebben aan de russen. Mocht Rusland Tjetjenie erkennen als staat dan zullen deze groepen zich tegen elkaar keren en dan blijft het alsnog knokken. Een hopeloze zaak in een kapotgeschoten land.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 1 september 2004 @ 12:16:49 #88
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_21680910
Tja, het is ook dat er flink wat olie in Tsjetjenie is dacht ik...anders had Rusland zich vast wel teruggetrokken.

Het blijft een geldkwestie
Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_21680912
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:14 schreef robh het volgende:

[..]

De grootst gemene deler blijft natuurlijk de hekel die al deze mensen hebben aan de russen. Mocht Rusland Tjetjenie erkennen als staat dan zullen deze groepen zich tegen elkaar keren en dan blijft het alsnog knokken. Een hopeloze zaak in een kapotgeschoten land.
Tsjetsjenië is altijd een puinzooi geweest. Als Rusland zich terugtrekt knallen ze elkaar weer af. Zelfde gezeik als in Afghanistan: warlords
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_21680921
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:39 schreef Chadi het volgende:

[..]

Daarom broeder, moet je ook de hele familie van die zelfmoordcommando`s kapot schieten, het zij of de record het zij on de record.
Kijk als een zelfmoordcommando weet dat als hij rottigheid gaat uithalen, ze hele familie wordt afgeslacht dan denkt hij wel 2 keer na om zichzelf op te blazen.
pi_21681006
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:17 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Daarom broeder, moet je ook de hele familie van die zelfmoordcommando`s kapot schieten, het zij of de record het zij on de record.
Kijk als een zelfmoordcommando weet dat als hij rottigheid gaat uithalen, ze hele familie wordt afgeslacht dan denkt hij wel 2 keer na om zichzelf op te blazen.
dat zal alleen zijn famillie stimuleren om ook maar mee te doen aan dit soort acties.
pi_21681100
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:20 schreef Chadi het volgende:

[..]

dat zal alleen zijn famillie stimuleren om ook maar mee te doen aan dit soort acties.
So bring them on. Terroristen trekken op den duur wel aan het kortste eind. Geloof mij nou die 'JohnD' methode is echt wel effectief.
  woensdag 1 september 2004 @ 12:25:07 #93
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21681104
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:20 schreef Chadi het volgende:

Nou, het werkte onder het communisme anders verdomde goed.
Een tijd waar veel Tsetsjenen met weemoed aan terug denken, veel van hun hebben nu liever de Russen dan een soort tweede Afghanistan taliban waar die gekke Arabische figuren op uit zijn.
pi_21681229
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:24 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Terroristen trekken op den duur wel aan het kortste eind.
Daarom moet je het probleem bij de wortel aanpakken, terrorisme is onuitroeibaar.
pi_21681236
quote:

[..]

So bring them on. Terroristen trekken op den duur wel aan het kortste eind. Geloof mij nou die 'JohnD' methode is echt wel effectief.
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:25 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Nou, het werkte onder het communisme anders verdomde goed.
Een tijd waar veel Tsetsjenen met weemoed aan terug denken, veel van hun hebben nu liever de Russen dan een soort tweede Afghanistan taliban waar die gekke Arabische figuren op uit zijn.
Uit de reacties van de tsjetsjenen blijkt keer op keer wel wat anders. Ze willen die russen niet ..basta!
  woensdag 1 september 2004 @ 12:32:32 #96
16625 robh
pi_21681276
quote:

Jij hebt waarschijnlijk ook geen moeite met 200 dode kinderen. Da's het risico van het kind-zijn hè.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_21681279
Laten we eerlijk zijn mensen, als ik weet dat als ik mij opblaas dat ik dan me hele familie het graf in neem dan hou ik me echt wel rustig en geloof me ik kan me moeder echt niet over halen om mee te doen met een terror-attack.

Je moet gewoon schijt hebben aan die terroristen en je moet ze op dezelfde manier pakken zoals ze jou proberen te pakken.
Je moet je altijd verdedigen met de strategy, waarmee je aangevallen wordt. Alleen je eigen strategy moet wat beter zijn
pi_21681359
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:32 schreef JohnDope het volgende:
Laten we eerlijk zijn mensen, als ik weet dat als ik mij opblaas dat ik dan me hele familie het graf in neem dan hou ik me echt wel rustig en geloof me ik kan me moeder echt niet over halen om mee te doen met een terror-attack.

Je moet gewoon schijt hebben aan die terroristen en je moet ze op dezelfde manier pakken zoals ze jou proberen te pakken.
Je moet je altijd verdedigen met de strategy, waarmee je aangevallen wordt. Alleen je eigen strategy moet wat beter zijn
pi_21681454
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:32 schreef JohnDope het volgende:

Dat komt omdat jij er een andere levensbeschouwing op na houdt. Dit leven is ALLES voor jou. Voor hen is dit leven een Stadium waardoor ze heen moeten naar een volgend leven. Dat volgende leven is belangrijker en waardevoller dan dit leven daarom zijn ze ook niet te beroerd om dit leven op te geven en in het andere te stappen.
pi_21681537
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:40 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat komt omdat jij er een andere levensbeschouwing op na houdt. Dit leven is ALLES voor jou. Voor hen is dit leven een Stadium waardoor ze heen moeten naar een volgend leven. Dat volgende leven is belangrijker en waardevoller dan dit leven daarom zijn ze ook niet te beroerd om dit leven op te geven en in het andere te stappen.
Als jij maar lang genoeg blijft liquideren dan gaan ook zwaar gelovigen tot inkeer komen. Je moet er ook een beetje een propaganda film om heen maken, die nog bloediger is dan de realiteit is.
Zovan: "Jullie onze onschuldige broeders en zusters dood maken, wij ook jullie broeders en zusters dood maken". Met andere woorden dit is zo zinloos geweld, laten we er maar mee stoppen.
  woensdag 1 september 2004 @ 12:51:44 #101
45511 TimmyAsd
pi_21681620
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:45 schreef JohnDope het volgende:
Als jij maar lang genoeg blijft liquideren...
Hoelang wil jij nou nog dat de mensheid blijft bestaan?
  woensdag 1 september 2004 @ 12:53:20 #102
16625 robh
pi_21681654
Feitelijk zegt JohnDope ook dat geweld niet de oplossing is. Er is dus nog hoop
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_21681714
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:45 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als jij maar lang genoeg blijft liquideren dan gaan ook zwaar gelovigen tot inkeer komen. Je moet er ook een beetje een propaganda film om heen maken, die nog bloediger is dan de realiteit is.
Zovan: "Jullie onze onschuldige broeders en zusters dood maken, wij ook jullie broeders en zusters dood maken". Met andere woorden dit is zo zinloos geweld, laten we er maar mee stoppen.
mooi dus Rusland gaat weg uit Grozny en tsjetsjenen laten de russen op hun beurt met rust.
pi_21681763
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:56 schreef Chadi het volgende:

[..]

mooi dus Rusland gaat weg uit Grozny en tsjetsjenen laten de russen op hun beurt met rust.
Zodat de 'vrijheidsstrijders' weer naar Dagestan kunnen?
pi_21681962
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:58 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zodat de 'vrijheidsstrijders' weer naar Dagestan kunnen?
dat zien we dan wel
pi_21682284
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:56 schreef Chadi het volgende:

[..]

Vast. Daarnaast, de Russen hebben groot gelijk om een opstandige provincie en afscheidingsbewegingen tegen te gaan.
pi_21682459
quote:
Op woensdag 1 september 2004 13:23 schreef nikk het volgende:

[..]

Vast. Daarnaast, de Russen hebben groot gelijk om een opstandige provincie en afscheidingsbewegingen tegen te gaan.
Tot 1921 waren ze onafhankelijk.
pi_21682776
quote:
Op woensdag 1 september 2004 13:29 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Tot 1921 waren ze onafhankelijk.
Bijna een eeuw geleden...
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2004 @ 14:02:55 #109
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_21683145
quote:
Gijzeling in school in Noord-Ossetië

MOSKOU (ANP) - De gewapende mannen en vrouwen die in een school in Bislan in Noord-Ossetië honderden mensen gijzelen, eisen onder meer de terugtrekking van de Russische troepen uit de deelrepubliek Tsjetsjenië.

Voorts verlangen ze vrijlating van 27 kameraden die in juni in het aangrenzende Ingoesjetië zijn gearresteerd. Een plaatselijke islamitische leider, Ruslan Valgatov, ging woensdagmiddag het gebouw binnen om met de gijzelnemers te praten, maar die weigerden een gesprek. Ze willen alleen met de Noord-Ossetische president spreken.

De Russische president Vladimir Poetin heeft zijn vakantie aan de Zwarte Zee afgebroken en is naar Moskou teruggekeerd. Hij spreekt daar over het drama in Bislan met de minister van Binnenlandse Zaken en de chef van de inlichtingendienst FSB.

Kinderen

De gijzelnemers houden honderden mensen onder wie zeker tweehonderd kinderen in de school vast. Leerlingen die zich wisten te verbergen voor de overvallers zijn aan het begin van de middag naar buiten gekomen. Het persbureau Itar-Tass meldde dat om het circa vijftig kinderen gaat.

De gijzelnemers hebben een onderhoud geëist met de presidenten van Noord-Ossetië en Ingoesjetië, respectievelijk Aleksander Dzasochov en Mourat Ziazikov. Als tussenpersoon of bemiddelaar hebben ze dokter Leonid Rosjal gevraagd. Die bemiddelde eerder tijdens het gijzelingsdrama in een theater in Moskou in 2002 waar Tsjetsjeense extremisten verantwoordelijk voor waren.
Welk gas gaat deze dokter nu adviseren?
pi_21683178
quote:
Op woensdag 1 september 2004 14:02 schreef Loedertje het volgende:

[..]

gas
pi_21683400
quote:
Op woensdag 1 september 2004 14:02 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Naja, ze zullen toch snel iets moeten doen. Wachten totdat de terroristen de boel opblazen lijkt mij nou ook niet de beste optie. Ik vraag me alleen af of een gas in dit geval wel mogelijk is. Je mag toch verwachten dat na de drama in Moskou gasmaskers hebben meegenomen.
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2004 @ 14:25:01 #112
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_21683652
quote:
Eerdere gijzelingsacties van Tsjetsjeense rebellen
Tsjetsjeense rebellen hebben al veel acties uitgevoerd buiten Tsjetsjenië, niet alleen in Rusland maar ook een aantal keer in Turkije. De meest roekeloze actie dateert van juni 1995, toen rebellen onder leiding van Sjamil Basajev in het Russische dorp Boedjonnovsk, aan de grens met Tsjetsjenië, meer dan 1.000 mensen in gijzeling namen. Russische troepen voerden twee mislukte bestormingen uit op het ziekenhuis, waarbij meer dan honderd gijzelaars, agenten en soldaten om het leven kwamen. Uiteindelijk lieten de rebellen de gijzelaars vrij en kregen zij in ruil daarvoor een vrije aftocht. Rusland maakt nog steeds jacht op Basajev.

In januari 1996 namen Tsjetsjeense rebellen onder leiding van Salman Radoejev in een ziekenhuis in Kizljar honderden mensen in gijzeling, van wie ze een deel als menselijk schild gebruikten. Bij de actie vielen 87 doden. Radoejev werd in december vorig jaar tot levenslang veroordeeld.

In maart vorig jaar kaapten Tsjetsjeense rebellen een Russisch vliegtuig dat was opgestegen in het Turkse Istanbul. De kapers dwongen het toestel te landen in Saudi-Arabië, waar het Saudische leger het bestormde. Een kaper en twee gijzelaars werden gedood.

In 1996 dreigden Turkse terroristen een door hen op de Zwarte Zee gekaapte veerboot op te blazen uit protest tegen de Russische militaire campagne in Tsjetsjenië. In april 2001 gijzelden sympathisanten van de Tsjetsjeense rebellen in een hotel in Istanbul zo'n 120 mensen. Na een half etmaal lieten ze de gijzelaars gaan en gaven ze zich vrijwillig over. In mei van dit jaar hield een gewapende Turk uit protest tegen het Russische offensief in Tsjetsjenië in een hotel in Istanbul dertien mensen korte tijd in gijzeling.

In Tsjetsjenië zelf zijn gijzelingen en ontvoeringen al sinds jaar en dag heel gewoon. In zijn verhaal Een gijzeling in de Kaukasus verhaalt Leo Tolstoi over de gijzeling van twee Russische soldaten in Tsjetsjenië in de jaren '50 van de 19e eeuw.
20 Gewapende mannen bestormen theater Moskou (enz.)
  woensdag 1 september 2004 @ 14:35:59 #113
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21683898
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:30 schreef Chadi het volgende:

Uit de reacties van de tsjetsjenen blijkt keer op keer wel wat anders. Ze willen die russen niet ..basta!
Nou nee, de Tsetsjeense terroristen vertegenwoordigen niet alle Tsetsjenen en verdienen gewoon 1000 dollar per gedode Rus, met dank aan Saoudi-Arabie.
De Tsetsjenen weten ook wel dat ze zelf niet in staat (meer) zijn om een welvarende natie te besturen de eerste decennia.
pi_21683944
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2004 @ 15:05:57 #115
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_21684586
quote:
Overvallers dreigen gegijzelde kinderen te doden

BISLAN (ANP) - De overvallers die in een school in de Noord-Ossetische stad Bislan honderdvijftig tot tweehonderd leerlingen, leraren en ouders in gijzeling houden, dreigen gijzelaars te vermoorden.

De gijzelhouders hebben aangekondigd ,,voor elke gedode strijder vijftig kinderen en voor elke gewonde strijder twintig kinderen'' te doden. Dat heeft de minister van Binnenlandse Zaken van Noord-Ossetië, Kazbek Dzantijev, woensdagmiddag gezegd.

Op welke manier de overvallers het dreigement hebben kenbaar gemaakt, is niet bekend. De gijzelnemers hebben gevraagd om onderhandelingen met de presidenten van Noord-Ossetië en het naburige Ingoesjetië. Zij eisen de terugtrekking van Russische troepen uit Tsjetsjenië en de vrijlating van kameraden die in Ingoesjetië gevangen zitten.
pi_21684716
Moeilijke kwestie idd. Ik ben bang dat het toch uitmondt op een bloedbad. De school is ook nog es ''beveiligd'' met explosieven die automatisch afgaan wanneer men probeert binnen te komen.
]I[ Melvin ]|[
pi_21684746
quote:
Op woensdag 1 september 2004 15:05 schreef Loedertje het volgende:

[..]
Stelletje lafaards...
pi_21685588
quote:
Gijzelnemers eisen terugtrekking
Russisch troepen
MOSKOU - De gewapende mannen en vrouwen die in een school in Bislan in Noord-Ossetië honderden mensen gijzelen, eisen onder meer de terugtrekking van de Russische troepen uit de deelrepubliek Tsjetsjenië. Voorts verlangen ze vrijlating van 27 kameraden die in juni in het aangrenzende Ingoesjetië zijn gearresteerd.

Speciale troepen nemen stategische posities in rond het schoolgebouw.

Een plaatselijke islamitische leider, Ruslan Valgatov, ging woensdagmiddag het gebouw binnen om met de gijzelnemers te praten, maar die weigerden een gesprek. Ze willen alleen met de Noord-Ossetische president spreken.

De Russische president Vladimir Poetin heeft zijn vakantie aan de Zwarte Zee afgebroken en is naar Moskou teruggekeerd. Hij spreekt daar over het drama in Bislan met de minister van Binnenlandse Zaken en de chef van de inlichtingendienst FSB.

De gijzelnemers houden honderden mensen onder wie zeker tweehonderd kinderen in de school vast. Leerlingen die zich wisten te verbergen voor de overvallers zijn aan het begin van de middag naar buiten gekomen. Het persbureau Itar-Tass meldde dat om het circa vijftig kinderen gaat.

De gijzelnemers hebben een onderhoud geëist met de presidenten van Noord-Ossetië en Ingoesjetië, respectievelijk Aleksander Dzasochov en Mourat Ziazikov. Als tussenpersoon of bemiddelaar hebben ze dokter Leonid Rosjal gevraagd. Die bemiddelde eerder tijdens het gijzelingsdrama in een theater in Moskou in 2002 waar Tsjetsjeense extremisten verantwoordelijk voor waren.
pi_21685665
vreselijk.

kinderen gijzelen en dreigen te vermoorden, laffer kan gewoon niet.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_21685744
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:40 schreef Chadi het volgende:

[..]

en dat beslissen ze dus dan ook maar even voor onschuldige kinderen? dit leven doet er niet toe, dus..

waarom zeiken ze dan eigenlijk over de gevallen doden in hun streek, die gaan dan toch ook naar iets belangrijkers en waardevollers?

kulredenatie dus.
zo kun je alles relativeren en goedlullen natuurlijk.
pi_21685756
Op NOS Teletekst staat dat voor elke gewonde rebel 20 kinderen vermoordt worden.
]I[ Melvin ]|[
pi_21685773
quote:
Op woensdag 1 september 2004 15:56 schreef milagro het volgende:

[..]

en dat beslissen ze dus dan ook maar even voor onschuldige kinderen? dit leven doet er niet toe, dus..

waarom zeiken ze dan eigenlijk over de gevallen doden in hun streek, die gaan dan toch ook naar iets belangrijkers en waardevollers?

kulredenatie dus.
zo kun je alles relativeren en goedlullen natuurlijk.
Precies. Als dit leven toch geen ene ruk voorstelt, waarom dan zo moeilijk doen?
pi_21685809
quote:
Op woensdag 1 september 2004 15:56 schreef MelvinB het volgende:
Op NOS Teletekst staat dat voor elke gewonde rebel 20 kinderen vermoord t worden.
Vrijwillig gebanned
pi_21685835
quote:
Op woensdag 1 september 2004 16:00 schreef MartinusMagnus het volgende:

[..]
Dat boeid nu niet.
]I[ Melvin ]|[
pi_21685863
quote:
Op woensdag 1 september 2004 14:35 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Nou nee, de Tsetsjeense terroristen vertegenwoordigen niet alle Tsetsjenen en verdienen gewoon 1000 dollar per gedode Rus, met dank aan Saoudi-Arabie.
De Tsetsjenen weten ook wel dat ze zelf niet in staat (meer) zijn om een welvarende natie te besturen de eerste decennia.
Idd. wat veel mensen vergeten is dat deze Tsjetsjeense terroristen een kleine minderheid zijn binnen de Tsjetsjeense gemeenschap zelf.. en dat ze ook hun eigen mensen intimideren. Ik denk zelf dat Al-Qaida ook banden hebben met de Terroristen en dat ze bijv (financieel) gesteund worden door mensen uit Saudi-Arabie o.a. .. de Tsjetsjenen zijn ook Wahabisten net als de meeste Saudie's.
Aan de andere kant zijn de Russen ook slecht bezig en maken geen onderscheid tussen de Tsjetsjenen, hierdoor worden de Tsjetsjenen in de hoek van de terroristen gedrukt.. Moeilijke situatie dus..

En die nieuwe Tsjetsjeense president zal ook wel weer vermoord worden door de terroristen.
X
pi_21685986
quote:
Op woensdag 1 september 2004 15:05 schreef Loedertje het volgende:

[..]
Ruddy bunch of bloody cowards.

Zijn ze dan maar met 9? Als ze met 400 daar zitten, simpel rekensommetje leert ons dat 8*50 = 400 = geen gijzelaars meer. (einde doemscenariospeculatie.)
Some say in ice
pi_21686091
De Spetsnaz zal het gebouw wel weer bestormen met behulp van een leuk gas.
Some say in ice
  Moderator woensdag 1 september 2004 @ 16:26:47 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_21686335
ze zitten er met 17 man (als het goed is) en de aantallen gevangenen verschillen nogal van 200 tot 800
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_21688293
Neerknallen van die smeerlappen zou een veel te makkelijke uitweg voor ze zijn. Ik ga voor de barbaarse aanpak.
pi_21688372
raar hoor, onderwerp is ongeveer 3minuten lang behandeld zojuist op rtl nieuws
pi_21688407
Het gaat niet om een minderheid, ik denk dat die tjetsjenen gewoon allemaal misdagigers zijn.
Als ik Poetin was zou ik ze verdelgen.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_21688599
quote:
Functionarissen: 132 kinderen gegijzeld in school
Gepubliceerd op woensdag 01 september 2004

MOSKOU (ANP) - Bij de gijzeling in een school in het Noord-Ossetische Bislan zijn in totaal 132 kinderen gegijzeld, zo zeiden regeringsfunctionarissen woensdag. Dat heeft het Russische persbureau Itar-Tass gemeld.

Dit aantal is gebaseerd op basis van informatie van de ouders van de kinderen, aldus Itar-Tass. Eerder werd gezegd dat er honderdvijftig tot tweehonderd kinderen en leerkrachten werden vastgehouden.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=504025/sc=9d694b
pi_21688626
quote:
Op woensdag 1 september 2004 18:05 schreef lionsguy18 het volgende:
Het gaat niet om een minderheid, ik denk dat die tjetsjenen gewoon allemaal misdagigers zijn.
Jazeker, daar wordt het tijd voor. Dit gajes heeft haar krediet wel verspeeld.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 1 september 2004 @ 18:19:46 #135
44699 err
pi_21688657
quote:
Op woensdag 1 september 2004 18:03 schreef SYCO het volgende:
ja tis opvallend hoe hoog de "care-o-meter" aanslaat rond deze zeer grote en belangrijke gebeurtenis. Men keuvelt liever over olympische sporters die me de strot uitkomen en slechte eetgewoonten van nederlanders.
En dIt topic loopt ook al geen storm.
pi_21688663
quote:
Op woensdag 1 september 2004 18:03 schreef SYCO het volgende:
Ja, bij het nieuws op Radio 1is 't ook niet eens t eerste item....
Vrijwillig gebanned
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2004 @ 18:39:13 #137
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21689103
Het is een beetje een laffe aanpak, maar je kunt natuurlijk niet verwachten dat 17 Tsetsjenen het gaan opnemen tegen het russische leger. Ik vraag me toch al af wat die russen eigenlijk in Tsetsjenië te zoeken hebben.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_21689549
Een beetje laf? Nou ik vind het wel een stuk meer als een beetje.
  woensdag 1 september 2004 @ 19:01:51 #139
44699 err
pi_21689651
quote:
Op woensdag 1 september 2004 18:39 schreef Cynix ® het volgende:
Het is een beetje een laffe aanpak, maar je kunt natuurlijk niet verwachten dat 17 Tsetsjenen het gaan opnemen tegen het russische leger. Ik vraag me toch al af wat die russen eigenlijk in Tsetsjenië te zoeken hebben.
dus gijzel je een school met kinderen
Met zoiets verspeel je al je krediet, maakt niet uit hoe onrechtvaardig ze ook behandeld mogen zijn.
  woensdag 1 september 2004 @ 19:07:43 #140
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21689787
laten we zeggen dat de Russen veel geleerd hebben van het theater incident, de reden dat daar zoveel doden vielen was omdat de ziekenhuizen niet wisten wat er was gebruikt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_21689850
Er zitten dus 137 kinderen in het gebouw. Met daarbij ook nog ouders en personeel. Een stuk of 300 in totaal misschien?
pi_21689937
Als de Special Forces van de USSR in aktie komen is het snel voorbij. Over een afstand van 300 meter gooien die lui zo een ninja-ster in je voorhoofd.

vriendelijke groet,
N-G
GIRO 800800
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2004 @ 19:16:29 #143
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21690030
quote:
Op woensdag 1 september 2004 19:13 schreef Notoire_Gek het volgende:
Als de Special Forces van de USSR in aktie komen is het snel voorbij. Over een afstand van 300 meter gooien die lui zo een ninja-ster in je voorhoofd.
Zeker.
En anders kunnen ze altijd nog met lege wodkaflessen gooien.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2004 @ 19:17:44 #144
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21690059
quote:
Op woensdag 1 september 2004 19:01 schreef err het volgende:
dus gijzel je een school met kinderen
Nee, eerlijk vechten in een oorlog.
Dat doen alleen de Nederlanders, als ze al niet op de vlucht slaan of een praatgroep oprichten.
  woensdag 1 september 2004 @ 19:23:23 #145
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_21690208
quote:
Op woensdag 1 september 2004 19:07 schreef Re het volgende:
laten we zeggen dat de Russen veel geleerd hebben van het theater incident, de reden dat daar zoveel doden vielen was omdat de ziekenhuizen niet wisten wat er was gebruikt
Neuh.

We konden later lezen, dat een of andere commandant dat het uitgelezen moment vond om een nieuw gas te testen

En dat aard weer in die teringgewoonte van russische machthebbers en hun leger om niet al te veel waarde te hechten aan een mensenleven. Ze hebben immers mensen genoeg.
  woensdag 1 september 2004 @ 19:30:46 #146
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21690380
quote:
Op woensdag 1 september 2004 19:23 schreef ExTec het volgende:

[..]

Neuh.

We konden later lezen, dat een of andere commandant dat het uitgelezen moment vond om een nieuw gas te testen

En dat aard weer in die teringgewoonte van russische machthebbers en hun leger om niet al te veel waarde te hechten aan een mensenleven. Ze hebben immers mensen genoeg.
ik heb er laats nog een docu over gezien waaruit bleek dat er wel een paar foutjes waren gemaakt maar dat het in principe zeer effectief was. Nu zal Bush en Co ook niet twijfelen een passagiersvliegtuig uit de lucht te schieten mocht het gegijzeld worden
pi_21690383
quote:

Noem mij 1 regering die niet over lijken gaat. Goedzo, next !!
GIRO 800800
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2004 @ 19:37:11 #148
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21690528
Maar eeh, nog even over die suggesties om de families van de gijzelnemers te doden. Misschien hébben de russen dat al gedaan? Die Tsetsjenen zijn natuurlijk niet voor niets niet al te dol op die Russen.
pi_21690584
quote:
Ja wat hebben hollanders in friesland te maken nietwaar?
Leer geschiedenis dan weet je waarom.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  woensdag 1 september 2004 @ 19:39:51 #150
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21690593
quote:
Op woensdag 1 september 2004 19:16 schreef Cynix ® het volgende:

Zeker.
En anders kunnen ze altijd nog met lege wodkaflessen gooien.
Of ze gooien wat explosieve matrushka poppen naar binnen
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2004 @ 19:42:43 #151
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21690665
quote:
Op woensdag 1 september 2004 19:39 schreef lionsguy18 het volgende:
Ja wat hebben hollanders in friesland te maken nietwaar?
Leer geschiedenis dan weet je waarom.
Zoiets als Chinezen in Taiwan bedoel je?
Ah, nou snap ik 'm weer.
pi_21690666
quote:

[..]

Stel je voor dat we zullen toegeven aan de eisen?
Lijkt me nou geen goed plan.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2004 @ 19:51:32 #153
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_21690884
quote:
Ik vraag me toch al af wat die russen eigenlijk in Tsetsjenië te zoeken hebben.
Het is een deel-republiek van de Russische Federatie.

Vergelijk het met dat Californië ineens gaat zeggen dat ze onafhankelijk van de VS verder willen. Zo is het ongeveer voor de Russen. Onacceptabel en daarbij zijn ze al zoveel gebied kwijtgeraakt in de laatste jaren dat ze hier een streep trekken. (want als Tsjetsjenië gaat, gaan er meer).

Rusland wil dus graag steun van het westen (lees: dat ze nooit de onafhankelijkheid van Tsjetsjenië zullen erkennen zoals ze destijds bij Bosnië hebben gedaan en Yougoslavië uit elkaar viel) en denkt dat te kunnen bereiken door aansluiting te krijgen bij 'the war on terror'. Hoe meer terrorisme van de Tsjetsjenen hoe beter voor Putin, op een wrange manier.
Amerika houdt die boot af want wil graag de opties open houden. Europa sluit zich daar (natuurlijk) bij aan en dat zie je terug in de woorden die gekozen worden in de berichtgeving hierover.

Nu Amerika het moeilijker heeft in Irak zou er wel eens een dealtje in de lucht kunnen hangen. Rusland steunt de VS wat meer en de Tsjetsjenen worden liefdevol opgenomen in 'the war on terror'.

Tijdelijk dealtje dan, want Iran gaat werkelijk bepalend worden voor hoe het gaat lopen.
pi_21691925
Terrorristen de lafste laffe actie ooit Je gaat toch geen kinderen gijzelen die er f*cking niks mee te maken hebben.

Geef die tjetjenen hun land (wat toch al verwoest is door oorlog) en geef ze geen hulp. Laat ze gewoon stikken en in hun eigen sop gaar koken! maar geef de tjetjenen die gewoon bij Rusland willen blijven horen toe in de andere geboeden. Tjetjenen blij met hun verwoeste land

Bah!
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_21692222
quote:
Op woensdag 1 september 2004 19:13 schreef Notoire_Gek het volgende:

vriendelijke groet,
N-G
Die gasten weten inderdaad van wanten.
Some say in ice
  woensdag 1 september 2004 @ 21:23:05 #156
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_21693127
Wat is de beste manier om in te grijpen?

Bestorming >> opblazen school >> iedereen dood
Vrijlaten gevangenen >> gijzelaars vrijgelaten >> meeste mensen veilig

Dit is dus echt een groooooot dilemma , gelukkig ben ik geen politiecommandant .
  woensdag 1 september 2004 @ 21:44:18 #157
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21693673
quote:
Spoedzitting veiligheidsraad over terreur Rusland

NEW YORK - De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties houdt woensdagavond een spoedzitting over de recente terreuraanslagen in Rusland en de gijzelingsactie in een Noord-Ossetische school.

De Russische VN-ambassadeur Andrei Denisov heeft hiertoe opgeroepen. De Veiligheidsraad bespreekt de kwestie om 23.00 uur Nederlandse tijd. Naar verwachting zal de raad een verklaring uitgeven, waarin de terreurdaden worden veroordeeld.

Bislan

Terroristen hebben woensdag in de stad Bislan een school bestormd waar ze nog steeds 150 tot 400 mensen gegijzeld houden. Volgens een officiële opgaaf bevinden zich onder de gegijzelden zeker 132 kinderen.

De kinderen maken het goed, hebben de terroristen laten weten. Bij de eerste gesprekken via een mobiele telefoon hadden de gijzelnemers water en levensmiddelen geëist, meldde een medewerker van de crisisstaf woensdagavond. Het is al de vierde terreuractie in Rusland binnen een week.

Vertegenwoordigers van de Russische regering zijn woensdagavond onderhandelingen begonnen met de gijzelnemers meldt het Russische persbureau Itar-Tass. Volgens het persbureau bevinden zich in de school zeventien gewapende terroristen en een vrouw. Aan het begin van de avond leek het einde van de gijzelingsactie nog niet in zicht. Over de inhoud van de onderhandelingen is niets bekend.

Secretaris-generaal Kofi Annan van de VN veroordeelde de gijzeling en riep op de gegijzelden onmiddellijk vrij te laten. Ze worden vastgehouden door terroristen die explosieven op hun lichaam dragen. Ook de Amerikaanse regering veroordeelde de gijzeling.
nu.nl
pi_21694069
quote:
Op woensdag 1 september 2004 19:51 schreef NorthernStar het volgende:
Het is een deel-republiek van de Russische Federatie.

Vergelijk het met dat Californië ineens gaat zeggen dat ze onafhankelijk van de VS verder willen. Zo is het ongeveer voor de Russen. Onacceptabel en daarbij zijn ze al zoveel gebied kwijtgeraakt in de laatste jaren dat ze hier een streep trekken. (want als Tsjetsjenië gaat, gaan er meer).
Hoe kan je zo'n vergelijking maken? Rusland heeft Tjsetjenie ingenomen heel wat jaren geleden, het is niet zo dat Tsjetjenie altijd al een onderdeel van Rusland was.
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2004 @ 22:14:23 #159
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_21694436
quote:
Op woensdag 1 september 2004 21:58 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Hoe kan je zo'n vergelijking maken? Rusland heeft Tjsetjenie ingenomen heel wat jaren geleden, het is niet zo dat Tsjetjenie altijd al een onderdeel van Rusland was.
Dik 150 jaar geleden. Maar die vergelijking was dan ook vanuit het Russisch gezichtspunt op de vraag wat de Russen daar doen. Het land is onderdeel van de Russische Federatie en de Russen willen niet dat het zich daarvan losmaakt.
  woensdag 1 september 2004 @ 23:04:20 #160
44699 err
pi_21695714
quote:
Op woensdag 1 september 2004 21:23 schreef Amando het volgende:

Vrijlaten gevangenen >> gijzelaars vrijgelaten >> meeste mensen veilig

Dit is dus echt een groooooot dilemma , gelukkig ben ik geen politiecommandant .
vergeet niet dat de eis "terugtrekken uit Tsjetjenie" aan het rijtje is toegevoegd. Dat gebeurt dus never nooit niet. En mochten ze dat toch doen, dan gaat morgen elke jan lul scholen met kinderen kapen. Dus "meeste mensen veilig" lijkt me ook niet opgaan.

Aardig dilemma inderdaad.
pi_21696065
quote:
Op woensdag 1 september 2004 15:53 schreef milagro het volgende:
vreselijk.

kinderen gijzelen en dreigen te vermoorden, laffer kan gewoon niet.
jawel, zonder risisco voor eigen leven van 10.000 voet kinderen en weerloze mensen bombarderen
pi_21698796
Gelukkig dat de veiligheidsraad van de VN zich ermee gaat bemoeien, want Putin zou de boel zo bestormen. Niet dat ik denk dat het wat zal uitmaken en ik vrees dus voor het leven van een groot deel van de gijzelaartjes.

Het wordt tijd dat de wereld zich gaat mengen in dat waanzinnige conflict.
I´m back.
pi_21698839
ik snap het niet .. ik word er letterlijk misselijk van .. zo ga je niet met (kinder)mensenlevens om ..

ik weet dat er erge dingen gebeuren, en ja ook dat er al v.a het begin der tijden mensen zijn zonder
enig respect voor het leven, maar ik kan er niet aan wennen .. ik loop er de hele dag al mee in mijn
hoofd, ik vraag me af wat ik als ouder zou doen, en wat ze zouden kunnen doen .. ik word hier zo boos van
pi_21698841
triest nieuws:
quote:
125 Teletekst do 02 sep
Onderhandelingen bij school Ossetië

MOSKOU Bemiddelaars die met de groep
gijzelnemers in de Russische school in
Noord-Ossetië onderhandelen,hebben nog
niets bereikt.Zo weigert de groep water
en voedsel voor de 300 gijzelaars,onder
wie 132 kinderen,te accepteren.

Een groep van circa 20 gewapende mannen
en vrouwen viel de school vanmorgen
binnen.Bij de bestorming vielen acht
doden.De groep eist onder meer dat het
Russische leger Tsjetsjenië verlaat.

De gijzelnemers hebben gezegd alleen
met een bepaalde bemiddelaar te willen
praten.Deze man bemiddelde ook bij het
gijzeldrama in het Moskouse theater in
2002.Hij heeft zijn hulp toegezegd.
het lijkt wel of ze de dood gaan verkiezen, gedwongen met hen die kinderen, hun ouders, en het schoolpersoneel, als zij water en voedsel weigeren, of ben ik te pessimistisch?

verder: walgelijk natuurlijk, wat die terroristen doen, en het baat helemaal niet voor de Tjetjeense zaak
  donderdag 2 september 2004 @ 02:14:11 #165
99630 punkgirl
Accepteer Mijn Glitterkonijn
pi_21698875
gewoon kleine kinderen.. hoe kunnen ze zoiets doen?

ik hoorde vamiddag op het nieuws dat er eerder gijzelingen gehouden zijn.. en dat er daat veel mensen bij zijn omgfekomen.... dus dat ze de hoop niet groot in schatten
We don't make mistakes in our world, only happy accidents ***
pi_21698898
quote:
Op donderdag 2 september 2004 02:14 schreef punkgirl het volgende:
gewoon kleine kinderen.. hoe kunnen ze zoiets doen?

ik hoorde vamiddag op het nieuws dat er eerder gijzelingen gehouden zijn.. en dat er daat veel mensen bij zijn omgfekomen.... dus dat ze de hoop niet groot in schatten
Het klotige is dat die waanzinnige war on terrorism van Bush weer de legitimatie van Putin vormt om zijn oorlog tegen de Tsjetsjenen voort te zetten en straks die school te bestormen... De wereld lijkt gewoon geheel waanzinnig geworden te zijn...
I´m back.
  donderdag 2 september 2004 @ 02:19:22 #167
99630 punkgirl
pi_21698912
quote:
Op donderdag 2 september 2004 02:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het klotige is dat die waanzinnige war on terrorism van Bush weer de legitimatie van Putin vormt om zijn oorlog tegen de Tsjetsjenen voort te zetten en straks die school te bestormen... De wereld lijkt gewoon geheel waanzinnig geworden te zijn...
dat was al heel lang hebend.. maar laat dan in godsnaam de kindere erbuiten!

het is toch wel heel erg als ze alleen nog maar veel aandacht kunnen krijgen door kinderen te gijzelen?
pi_21698930
het lullige is dat het niet waanzinnig aan het worden is, maar dat je het nu pas allemaal
mee krijgt sinds terrorisme het nieuwe mediakindje geworden is.

de beelden die je op tv ziet worden ook steeds erger, laatst bij het 18:00 nieuws zag je ineens
zonder waarschuwing een bungelend dood babietje van 1 a 2mnd oud bij het nieuws over
bomaanslagen in Israel, ik heb het beeld nu nog in mijn hoofd ..

Er zijn gewoon dagen dat ik het nieuws niet meer wil zien of horen, raar dat mensen elkaar toch
zulke dingen aandoen, vaak uit ideaal voor een eigen betere wereld .. t'is allemaal zo hypocriet
en zo ontzettend zonde ..

Ik hoop echt dat er morgen beter nieuws komt ..

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2004 02:22:42 ]
  donderdag 2 september 2004 @ 02:24:17 #169
99630 punkgirl
pi_21698950
ik ben bang dat we morgen te horen krijgen dat het mis gegaan is...
pi_21698955
quote:
Op donderdag 2 september 2004 02:19 schreef punkgirl het volgende:

[..]

dat was al heel lang hebend.. maar laat dan in godsnaam de kindere erbuiten!

het is toch wel heel erg als ze alleen nog maar veel aandacht kunnen krijgen door kinderen te gijzelen?
Ze hadden ook al een ziekenhuis gegijzeld in het verleden en dat is ook niet goed afgelopen. Je kunt concluderen dat de Tsjetsjenen volkomen radeloos zijn en zich "verlagen" tot dit soort daden. Putin veegt echter zijn gat af met Tsjetsjenen en met gijzelaars en verwijst hierbij naar de war on terrorism van Bush, die overigens ook met iedereen zijn gat afveegt, en dus is dit het recept voor een ongekende tragedie. De wereld zal na veertien dagen de tragedie weer zijn vergeten...
I´m back.
  donderdag 2 september 2004 @ 02:25:09 #171
99630 punkgirl
pi_21698957
quote:
Op donderdag 2 september 2004 02:22 schreef Logician het volgende:
het lullige is dat het niet waanzinnig aan het worden is, maar dat je het nu pas allemaal
daar heb je gelijk ik.. daar doen ze het voor.. media aandacht
  donderdag 2 september 2004 @ 02:26:41 #172
99630 punkgirl
pi_21698973
quote:
Op donderdag 2 september 2004 02:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De wereld zal na veertien dagen de tragedie weer zijn vergeten...
dat is meestal zo...
pi_21698988
ik denk dat als er daadwerkelijk iets gebeurd met al die kinderen het niet
zomaar vergeten word, ik denk dat er in dat geval heel veel molens gaan
draaien... als het schaap verdronken is ...
  donderdag 2 september 2004 @ 02:29:14 #174
99630 punkgirl
pi_21698993
heft er iemand het nieuwes opstaan?
pi_21699013
nee hoezo?
  donderdag 2 september 2004 @ 02:31:42 #176
99630 punkgirl
pi_21699016
quote:
Op donderdag 2 september 2004 02:29 schreef Logician het volgende:
ik denk dat als er daadwerkelijk iets gebeurd met al die kinderen het niet
zomaar vergeten word, ik denk dat er in dat geval heel veel molens gaan
draaien... als het schaap verdronken is ...
klopt.. daarom hebben ze ook kinderen gepakt.. zodat het een schok veroorzaakt
  donderdag 2 september 2004 @ 02:33:54 #177
99630 punkgirl
pi_21699032
ik wilde even weten of er nog vooruitgang was
  donderdag 2 september 2004 @ 02:35:01 #178
99630 punkgirl
pi_21699041
pi_21699054
joh!

Wat ik bedoel is dat als dit werkelijk uit de hand gaat lopen met al de media erbij
dat er wellicht eindelijk van buitenaf actie ondernomen word.

bah wat een klote gedachte is dat zeg, maar ik denk dat autoriteiten zoals de VN
wel serieus iets moeten doen om hun eigenwaardigheid te behouden...?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2004 02:38:26 ]
  donderdag 2 september 2004 @ 02:38:07 #180
99630 punkgirl
pi_21699063
geen woorden
  donderdag 2 september 2004 @ 03:07:11 #181
89730 Drugshond
pi_21699263
quote:
Op donderdag 2 september 2004 02:22 schreef Logician het volgende:

de beelden die je op tv ziet worden ook steeds erger, laatst bij het 18:00 nieuws zag je ineens
zonder waarschuwing een bungelend dood babietje van 1 a 2mnd oud bij het nieuws over
bomaanslagen in Israel, ik heb het beeld nu nog in mijn hoofd ..

Er zijn gewoon dagen dat ik het nieuws niet meer wil zien of horen, raar dat mensen elkaar toch
zulke dingen aandoen, vaak uit ideaal voor een eigen betere wereld .. t'is allemaal zo hypocriet
en zo ontzettend zonde ..

Ik hoop echt dat er morgen beter nieuws komt ..
TT-703...... morgen geen regen en temperaturen van 21-25 graden.
Maar dat zul je waarschijnlijk niet bedoelen.
pi_21700036
quote:
Op woensdag 1 september 2004 21:58 schreef Meh7 het volgende:
Rusland heeft Tjsetjenie ingenomen heel wat jaren geleden, het is niet zo dat Tsjetjenie altijd al een onderdeel van Rusland was.
Haal effe je schoolgeld terug s.v.p..
pi_21702328
Als ze kinderen gaan gijzelen,wordt het tijd voor drastische maatregelen,bijvoorbeeld voor ieder kind wat omkomt,een moskee platbombarderen met als hoogtepunt mekka van de kaart vegen,zomaar een dom idee,die derde wereldoorlog komt er toch wel,vroeger of later.
NAAM Paolo Di Canio 'Pallocca' ('Dikkerdje'), 'The Animal'
GEBOREN 9 juli 1968, Rome, Italië
LAND Italië
  donderdag 2 september 2004 @ 11:33:03 #184
89730 Drugshond
pi_21702607
In ieder geval die terroristen zullen toch een keer moeten slapen, deze stand-down kan nooi langer duren dan een paar dagen. Ben wel benieuwd naar het verdere verloop van het conflict.
pi_21702656
Ik hoop van harte dat ze die kut moslim terroristen afschieten...
pi_21702734
quote:
Op donderdag 2 september 2004 05:49 schreef Bayer het volgende:

[..]

Haal effe je schoolgeld terug s.v.p..
Want Tjetjenië maakte altijd al deel uit van Rusland?
  donderdag 2 september 2004 @ 11:39:47 #187
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_21702736
quote:
Op donderdag 2 september 2004 11:35 schreef Koos Voos het volgende:
  donderdag 2 september 2004 @ 11:40:09 #188
19840 Libris
Live from Singapore
pi_21702744
quote:
Op donderdag 2 september 2004 11:33 schreef Drugshond het volgende:
In ieder geval die terroristen zullen toch een keer moeten slapen, deze stand-down kan nooi langer duren dan een paar dagen. Ben wel benieuwd naar het verdere verloop van het conflict.
Ploegendiens... zitten 20 terroristen, als iedereen 5 uur per dag slaapt, dan zijn er continu 15 wakker... geen probleem. Water en eten lijkt me een groter probleem worden..
  donderdag 2 september 2004 @ 11:44:17 #189
89730 Drugshond
pi_21702827
quote:
Op donderdag 2 september 2004 11:40 schreef Libris het volgende:
Ploegendienst... zitten 20 terroristen, als iedereen 5 uur per dag slaapt, dan zijn er continu 15 wakker... geen probleem. Water en eten lijkt me een groter probleem worden..
Klopt..... ik dacht even dat er een handjevol idioten waren. Maar het zijn er 17-20.... tja dan wordt het lastig.
  donderdag 2 september 2004 @ 13:27:48 #190
3542 Gia
User under construction
pi_21704672
Heb niet het hele topic gelezen, maar is al gemeld dat er twee explosies zijn gehoord?
pi_21704721
Inderdaad: CNN breaking News vermeldt 2 explosies gehoord in de school... details follow shortly..
  donderdag 2 september 2004 @ 13:32:51 #192
3542 Gia
User under construction
pi_21704763
Het ergste is dat niemand weet hoe of wat. Paniek schijnt mee te vallen, iedereen wacht in spanning af.
pi_21704904
Idd erg weinig nieuws. Geen nieuws is goed nieuws in dit geval hoop ik maar.
pi_21704965
BESLAN, Russia Sept. 2, 2004 — Two explosions rocked the area around a school where heavily armed militants, some strapped with bombs, were holed up for a second day Thursday with about 350 hostages in southern Russia.

The explosions came about 10 minutes apart, from the vicinity of the cordoned-off school, followed by a cloud of black smoke. No further details were available.
The cause of the explosions was not clear. Earlier on Thursday, Valery Andreyev, the Federal Security Service's chief in North Ossetia, seemed to rule out the immediate use of force.

"There is no alternative to dialogue," the ITAR-Tass news agency quoted him as saying. "One should expect long and tense negotiations," the Federal Security Service official was quoted as saying.
pi_21705427
Blasts heard near seized school

As many as four explosions have been heard near a Russian school where some 354 people, including children, are being held hostage.
Machine gun fire was also heard but there was no sign of activity around the school.

Officials earlier ruled out using force to end the siege in Beslan, North Ossetia, while President Putin said the safety of hostages was paramount
pi_21705459
quote:
Op woensdag 1 september 2004 18:05 schreef lionsguy18 het volgende:
ik denk dat die tjetsjenen gewoon allemaal misdagigers zijn.
Een volk dat geheel uit misdadigers bestaat? Als ik Tsjetjeen was, zou ik trouwens waarschijnlijk hetzelfde denken van de Russen.
pi_21705480
quote:
Op donderdag 2 september 2004 14:05 schreef Frutsel het volgende:
Blasts heard near seized school

As many as four explosions have been heard near a Russian school where some 354 people, including children, are being held hostage.
Machine gun fire was also heard but there was no sign of activity around the school.

Officials earlier ruled out using force to end the siege in Beslan, North Ossetia, while President Putin said the safety of hostages was paramount
Near, maar er staat dus niet 'inside', best vaag.
Je wordt toch helemaal gek als je kind daar binnen is?
pi_21705496
Overigens:
quote:
pi_21705522
quote:
Op donderdag 2 september 2004 14:08 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Near, maar er staat dus niet 'inside', best vaag.
Je wordt toch helemaal gek als je kind daar binnen is?
Als die maffe russen maar niet weer met gas aan ut rondspuiten zijn waarop van die gijzelnemers zichzelf in/buiten de schoolopbliezen...
pi_21705618
quote:
Op donderdag 2 september 2004 14:11 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Als die maffe russen maar niet weer met gas aan ut rondspuiten zijn waarop van die gijzelnemers zichzelf in/buiten de schoolopbliezen...
Mja, de gijzelnemers hebben niets meer te verliezen, die weten ook wel dat ze hier niet levend uitkomen, en als je al zover gaat dat je kinderen in je politieke statement betrekt, dan vrees ik dat niemand er levend uit gaat komen omdat die kinderlevens blijkbaar niets waard zijn.

De truuk met het gas in het theater, ik weet niet of ze daar deze keer voor zullen kiezen, je zou toch denken dat de terroristen ervan geleerd hebben en nu gasmaskers mee hebben genomen.
  donderdag 2 september 2004 @ 14:19:22 #201
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21705669
Wat gas zal het smerige werk wel opknappen en zowel gijzelaars als gijzelnemers doen bezwijken zodra de gasmaskerfilters vol zitten. Poetin kan niet gaan toegeven aan dergelijke chantage omdat deze actievorm zich anders uitbreidt als een olievlek. Ik vermoed dat zeer duidelijk gemaakt zal worden dat elke Tsjetseense actie jegens russische burgers zal leiden tot de dood van de actievoerders ongeacht de russische verliezen.

In Poetins schoenen zou ik, vermoed ik, niet anders opereren terwijl ik hier achter mijn toetsenbord ver van alle verantwoordelijkheid en bijwerkingen natuurlijk de wat onnozele Joris Goedbloed kan gaan uithangen...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  donderdag 2 september 2004 @ 14:35:35 #202
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_21705962
http://www.nu.nl/news.jsp?n=391810&c=20

BESLAN - In de basisschool in het zuiden van Rusland waar zwaar bewapende extremisten meer dan 350 mensen in gijzeling houden hebben zich donderdag kort na elkaar twee grote explosies voorgedaan. Na de explosies steeg er zwarte rook op uit de school. Wat er precies is gebeurd was niet meteen duidelijk.
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  donderdag 2 september 2004 @ 14:35:48 #203
pi_21705970
Er zijn dus explosies, naar het schijnt. Niet zo mooi.
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  † In Memoriam † donderdag 2 september 2004 @ 14:45:47 #204
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_21706184

Bij de Russische school in Noord-Ossetië waar honderden kinderen en volwassenen worden gegijzeld zijn vier luide explosies gehoord.
Na de explosies steeg er zwarte rook op uit de school. Wat er precies is gebeurd was, niet meteen duidelijk. De Russische autoriteiten hebben aangegeven geen geweld te willen gebruiken van om een einde te maken aan de gijzeling. De gijzelnemers beschikken over grote hoeveelheden explosieven.

"Op dit moment is gewapend ingrijpen niet verstandig. Er zal een lang en moeilijk proces van onderhandelingen volgen", aldus het hoofd van de inlichtingendienst FSB in de Russische deelrepubliek. Buiten de school wachten meer dan duizend radeloze ouders, grootouders en buurtbewoners op nieuws

Doden en gewonden
Inmiddels heeft het gijzelingsdrama aan twaalf burgers het leven gekost. Dat heeft de Noord-Ossetische minister van Binnenlandse Zaken Kazbek Dzantijev bekendgemaakt. Inmiddels zijn acht lichamen geborgen, waaronder het lijk van een gedode terrorist.

Vier andere lichamen, die door de gijzelnemers door het raam gegooid zijn, liggen nog steeds op dezelfde plaats. Wie probeert dichterbij te komen, wordt beschoten. Dzantijev kon geen exacte cijfers over het aantal gewonden geven

De gijzelaars in de school in Beslan hebben een bange nacht achter de rug. De onderhandelingen met de Tsjetsjeense terroristen hebben nog niets opgeleverd.

De Russische autoriteiten onderhandelen sinds woensdagavond met de gijzelnemers, die een grote groep leerlingen in Zuid-Rusland gevangen houden. De rebellen in de school weigeren water, voedsel en medicijnen toe te laten voor de gijzelaars.

De beroemde kinderarts Leonid Rosjal uit Moskou is naar Bislan in de Kaukakus gereisd om te bemiddelen. Dit op verzoek van de gijzelnemers. De in Rusland zeer bekende arts heeft ook tijdens het gijzelingsdrama in 2002 in een Moskous theater bemiddeld. Hij heeft toen ook gegijzelde theaterbezoekers behandeld en medicijnen mee naar binnen genomen. Over de inhoud van de onderhandelingen zijn geen mededelingen gedaan.

De gewapende overvallers dreigden de gijzelaars te doden. Volgens de officiële berichten gaat het om 132 kinderen en zijn er inclusief ouders en leraren in totaal 354 mensen gegijzeld.

Voor 'elke gedode strijder zullen vijftig kinderen gedood worden en voor elke gewonde strijder twintig' zo dreigden de gijzelnemers. Dat maakte de minister van Binnenlandse Zaken van Noord-Ossetië, Kazbek Dzantijev, woensdagmiddag bekend.

Grens Tsjetsjenië
De gijzeling is sinds woensdagochtend aan de gang in de plaats Beslan in de republiek Noord-Ossetië vlakbij de grens met Tsjetsjenië. Aan het begin van de gijzelingsactie hebben vijftig kinderen weten te ontsnappen nadat zij zich enige tijd in een verwarmingsruimte hadden verstopt. Ook zijn er inmiddels vijftien kinderen vrijgelaten.

Kinderen voor ramen
De groep dreigt de school op te blazen als politie of leger het gebouw bestormt. Kinderen moeten voor de ramen staan om eventuele bestormers te weerhouden volgens ooggetuigen. Sommige leerlingen konden met mobiele telefoons hun ouders bellen, ze hebben laten weten dat de situatie gespannen is maar dat het relatief goed gaat met de gegijzelden.

17 gewapende mannen
De gijzelaars zijn opgesloten in de gymnastiekzaal. Het is voor de leerlingen hun eerste schooldag na de zomervakantie.
Volgens Interfax zijn er zeker 17 gewapende mannen en één vrouw in het schoolgebouw en dragen ze riemen met explosieven. De drie verdiepingen tellende school in Bislan heeft vierhonderd leerlingen. Bislan is een stad van ongeveer 40.000 inwoners, ongeveer 20 kilometer ten noorden van de hoofdstad Vladikavkaz.

Eisen
De gijzelnemers eisen de vrijlating van gevangen kameraden, aldus de autoriteiten in de aangrenzende deelrepubliek Ingoesjetië. Die kameraden zijn deze zomer in Ingoesjetië opgepakt. De gijzelnemers willen ook spreken met de presidenten van Noord-Ossetië en Ingoesjetië, respectievelijk Aleksander Dzasochov en Mourat Ziazikov.

De Russische president Vladimir Poetin heeft zijn vakantie aan de Zwarte Zee afgebroken en is woensdag naar Moskou teruggekeerd. Hij spreekt daar over het drama in Bislan met de minister van Binnenlandse Zaken en de chef van de inlichtingendienst FSB.

Aanslagen
De gijzeling volgt op een bomaanslag in de Russische hoofdstad Moskou, waarbij tientallen slachtoffers vielen. De daad is gepleegd door een islamitische terreurgroep, die dreigt met meer aanslagen op het ‘heidense’ Rusland.

De terreurgroep droeg de aanslag op aan de moslims in Tsjetsjenië, schrijven de Islambouli Brigades op hun website. De groep eiste ook de crashes van twee Tupolevs een week geleden op.

De passagiersvliegtuigen stortten vrijwel tegelijkertijd neer, nadat ze waren opgestegen in Moskou. Op de wrakstukken werden sporen van explosieven gevonden.

De Russische minister van Defensie, Ivanov, noemde de aanslagen en overvallen van de afgelopen dagen in Rusland een 'oorlogsverklaring van het internationale terrorisme aan Rusland'.

De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties heeft donderdagavond een spoedzitting belegd om de recente reeks terreurdaden in Rusland te bespreken. Hierin is besloten de gijzeling 'in de meest scherpe bewoordingen' te veroordelen. Verschillende landen hebben Rusland hulp aangeboden.

Bronnen:Interfax, Itar-Tass, BBC

(Planet.nl)
pi_21706200
quote:
Op donderdag 2 september 2004 14:35 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Er zijn dus explosies, naar het schijnt. Niet zo mooi.
en dat was om 13:42 uur al gemeld... inmiddels een uur verder, maar geen nieuwsfeiten
  donderdag 2 september 2004 @ 15:04:50 #206
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_21706549
Als die terroristen voorbereid zijn met veel explosieven, hebben ze vast ook wel gasmaskers. Dit keer.
The Internets, I needs it..
  donderdag 2 september 2004 @ 15:06:38 #207
pi_21706584
quote:
Op donderdag 2 september 2004 15:04 schreef Dr_Crouton het volgende:
Als die terroristen voorbereid zijn met veel explosieven, hebben ze vast ook wel gasmaskers. Dit keer.
die lui moeten bij elke nieuwe fieldtrip weer meer spullen meenemen. En duurzaam gaan ze er ook al niet mee om.
[/quote]
pi_21706619
ze (terrorists) hebben geschoten op een buiten geparkeerd staande wagen en die is in brand gevlogen.

ik zie net de beelden van kinderen die vrijgelaten zijn, een babietje en een peuter
Je zal voor de beslissing staan die Putin nu moet maken.

President Putin laat ons kinderen vrij, willig de eisen in... zou ik ook roepen als ouder, maar begin vh einde als hij dat zou doen, daar en overal op de wereld.
  donderdag 2 september 2004 @ 15:16:19 #209
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21706745
ik kan me zo voorstellen dat die explosies afkomstig zijn van per ongeluk exploderende bomgordels, hopelijk met terrorist erin en weinig andere slachtoffers
pi_21706799
voor iedereen die graag ziet dat Putin gas inzet:
Moeten ze vooral doen, zal erg goed staan voor Putin als er een stuk of honderd kinderlijkjes naar buiten gedragen worden.

Domme mensen
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_21706858
quote:
Op donderdag 2 september 2004 15:19 schreef pro_jeex het volgende:
voor iedereen die graag ziet dat Putin gas inzet:
Moeten ze vooral doen, zal erg goed staan voor Putin als er een stuk of honderd kinderlijkjes naar buiten gedragen worden.

Domme mensen
de vorige week waren de ziekenhuizen niet op de hoogte wat er precies gebruikt was en waren ze dus daarom te laat met ingrijpen.

dom mens.
pi_21706971
quote:
Op donderdag 2 september 2004 15:23 schreef milagro het volgende:

[..]

de vorige week waren de ziekenhuizen niet op de hoogte wat er precies gebruikt was en waren ze dus daarom te laat met ingrijpen.

dom mens.
Wat hebben ziekenhuizen te maken met kinderlijkjes?
Kun je beter een lijkenwagenlaten komen.

Dom mens.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_21707013
quote:
Op donderdag 2 september 2004 15:28 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Wat hebben ziekenhuizen te maken met kinderlijkjes?
Kun je beter een lijkenwagenlaten komen.

Dom mens.
dat gas daar was een tegengif voor.
als de ziekenhuizen op de hoogte waren gesteld hadden ze meteen in kunnen grijpen, waren er niet zoveel slachtoffers gevallen
  Moderator donderdag 2 september 2004 @ 15:31:09 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_21707039
toch lijkt gas me geen goed plan

kunnen ze de watervoorraad niet vergiftigen met bacterien waar kindertjes ziek van worden?
net als toen met die mollukse gijzeling van die school in 1977 oid, 150 kleine kinderen aan de spetterpoep zijn erg lastige gijzelaars

kun je na de vrijlating gas gebruiken en bestormen
  donderdag 2 september 2004 @ 15:31:57 #215
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21707057
Moet jij je moslimbroeders aldaar die strijden voor een goede zaak niet helpen PJ?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_21707070
quote:
Op donderdag 2 september 2004 15:29 schreef milagro het volgende:

[..]

dat gas daar was een tegengif voor.
als de ziekenhuizen op de hoogte waren gesteld hadden ze meteen in kunnen grijpen, waren er niet zoveel slachtoffers gevallen
Als men een gifgas aanval doet dan zullen heel erg snel moeten zijn om zoveel mee te krijgen naar het ziekenhuis. Maar we zullen zien.
  donderdag 2 september 2004 @ 15:33:35 #217
89730 Drugshond
pi_21707085
Is onderhandelen en toegeven aan terroristen een oplossing. ?!?
Als je dat gaat doen dan zullen er nog vele akties van dit kaliber volgen.
Probeer eerst maar eens een dialoog met de machthebbers op touw te zetten.
pi_21707091
quote:
Op donderdag 2 september 2004 15:31 schreef sp3c het volgende:

kunnen ze de watervoorraad niet vergiftigen met bacterien waar kindertjes ziek van worden?
net als toen met die mollukse gijzeling van die school in 1977 oid, 150 kleine kinderen aan de spetterpoep zijn erg lastige gijzelaars

ook dat kan uit de hand lopen natuurlijk, het is niet te doseren, 1 glas word je ziek, 5 glazen doodziek

maar zolang ze, wat ze de vorige keer verzuimd hebben, de hulpverlening maar op de hoogte stellen, wat ze ook gaan gebruiken
pi_21707380
Militants Free 26 Women, Children From Russia School; Blasts Hit Area After Gunmen Fire Rockets

BESLAN, Russia Sept. 2, 2004 — Militants holding some 350 hostages at a school in southern Russia released at least 26 women and children Thursday, soon after gunmen fired rocket-propelled grenades at two cars that got too close, shaking the area with explosions and scaring relatives waiting outside for news.

The developments came after a night of telephone negotiations between Russian authorities and the militants, who stormed the middle school Wednesday, rounding up children and adults into a gym and threatening to blow up the building if police launch an assault.

Moderator donderdag 2 september 2004 @ 15:53:17 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_21707510
quote:
Op donderdag 2 september 2004 15:33 schreef milagro het volgende:

[..]

ook dat kan uit de hand lopen natuurlijk, het is niet te doseren, 1 glas word je ziek, 5 glazen doodziek

maar zolang ze, wat ze de vorige keer verzuimd hebben, de hulpverlening maar op de hoogte stellen, wat ze ook gaan gebruiken
probleem met gas is dat de hoeveelheid die je nodig hebt om volwassenen uit te schakelen voor kinderen dodelijk is, dat is toch een stuk minder gevaarlijk dan een overdreven last van diarree (ja moeders moet wat beter haar best doen in het washok)
  † In Memoriam † donderdag 2 september 2004 @ 16:10:19 #221
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_21707877
De gijzelnemers die in een school in Noord-Ossetië honderden kinderen en volwassenen vasthouden, hebben 26 vrouwen en kinderen vrijgelaten. Dat meldt het Russische persbureau Itar-Tass op gezag van de autoriteiten.

In een eerder bericht werd er al melding gemaakt van de vrijlating van drie vrouwen en drie baby's. Zij zijn onder de 26, die zijn vrijgekomen. Nog altijd zitten er zo'n 130 kinderen in de gymzaal van de Russische school vast. Daarnaast worden er nog vele leraren en ouders gegijzeld. In totaal zouden zo'n 350 mensen gevangen worden gehouden.
( fotootje )
pi_21710366
quote:
Op donderdag 2 september 2004 15:31 schreef sp3c het volgende:

probleem was dat die molukkers met zijn 4en waren en geen reet aan bewapening bij zich hadden bovendien waren ze nooit van plan om die kinderen wat aan te doen (maarja das achteraf)... Was laatst nog een herhaling van op tv "dutch approach" of zoiets....

maarja, denk niet dat die tjetjenezeniers zo aardig zijn
pi_21710472
Dit lijkt me echt een nachtmerriescenario voor zowel de gijzelaars, hun famlieleden en de regering.

Als regering zou ik in dit soort gevallen ook niet weten wat te doen. De bevrijding van het theater verliep eigenlijk ontzettend goed. Als men dat tegengif maar had verschaft was het waarschijnlijk de geschiedenis ingegaan samen met bevrijdingsacties zoals die in Entebbe. De terroristen zullen nu wel goed voorbereid zijn op gas.

Als de regering ingaat op hun eisen zullen er zeker meer kinderen gegijzeld worden. Niet alleen in Rusland, maar ook in andere landen op de wereld. De beste optie lijkt mij om de boel zo lang mogelijk te rekken, zoveel mogelijk gijzelaars vrij te krijgen en intussen een inval plannen. Zodra men de kinderen op grote schaal begint te executeren moet de bestorming plaatsvinden. Hetzelfde gebeurde echter ook bij het theater, dus misschien zijn de terroristen daar extra goed op voorbereid. Ook is er nog de mogelijkheid dat de terroristen zich nu zo hard mogelijk opstellen om later wat softer te worden en zo sympathie te wekken.

Het zou me niet zo heel sterk verbazen als Rusland in zou gaan op een aantal eisen, bijvoorbeeld de vrijlating van een aantal gevangenen. Die vrijgelaten gevangenen doden ze dan later wel.

Ik ken 2 eerdere terroristische gijzelingen op een school. Hier in Nederland door Molukkers en in Israël door Palestijnen. In het eerste geval werden de kinderen uiteindelijk vrijgelaten en de bestorming vond plaats tegelijkertijd met de beëindiging van de treinkaping. Dat verliep dus goed. In Israël ging het mis en 21 kinderen werden gedood.
pi_21712051
Putin wil het voorzichtig benaderen. Gelukkig maar, want als het aan mijn geachte mede Fok!kers sjuuun en milagro ligt dan ontstaat er een bloedbad.

Damn, ik word hier niet goed van zeg... Dat hele beleid van Putin moet ook op de schop...
I´m back.
  † In Memoriam † donderdag 2 september 2004 @ 20:52:51 #225
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21713663
quote:
Da's een pleonasme, Koos.

Poetin lijkt iig voor dezelfde aanpak als de vorige keer te kiezen: Gewoon een paar dagen niets laten horen en dan ineens met veel geweld binnenvallen. Elk kind wat dit dan overleeft is 'mooi meegenomen'. Zijn enige overweging is hoe-ie er zelf politiek zo ongeschonden mogelijk uitkomt voor de rest van de wereld.
pi_21714085
quote:
Op donderdag 2 september 2004 20:52 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Da's een pleonasme, Koos.

Poetin lijkt iig voor dezelfde aanpak als de vorige keer te kiezen: Gewoon een paar dagen niets laten horen en dan ineens met veel geweld binnenvallen. Elk kind wat dit dan overleeft is 'mooi meegenomen'. Zijn enige overweging is hoe-ie er zelf politiek zo ongeschonden mogelijk uitkomt voor de rest van de wereld.
Toegeven is geen optie natuurlijk, want einde zoek anders.
En welke manier hij ook kiest, goed doet-ie toch nooit voor sommigen
En ik geloof niet dat zijn enige overweging zijn eigen hachje is.
Er zullen hoe dan ook slachtoffers vallen.
Laten we hopen dat het alleen die lafaards betreft.
pi_21714158
quote:
Op donderdag 2 september 2004 21:15 schreef milagro het volgende:

[..]

Toegeven is geen optie natuurlijk, want einde zoek anders.
En welke manier hij ook kiest, goed doet-ie toch nooit voor sommigen
En ik geloof niet dat zijn enige overweging zijn eigen hachje is.
Er zullen hoe dan ook slachtoffers vallen.
Laten we hopen dat het alleen die lafaards betreft.
Jij bent tenminste een harde vrouw, milagro.
I´m back.
pi_21714416
quote:

1 - Main entrance
2 - Area where gunfire began
3 - Hostages are being held in the school gym, which has reportedly been packed with explosives and mines
4 - Side entrance
5 - There have been reports of children being used as human shields at the back windows
6 - As the attack began a number of people hid in the boiler room and later escaped
pi_21714542
quote:
Op donderdag 2 september 2004 21:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij bent tenminste een harde vrouw, milagro.
ja en moet je niet iets anders erbij slepen nog, vervelend stuk stront

ik ben jouw frustraties over het feit dat je midden in je zonder twijfel zeer slappe penopauze zit en dat op mij af moet reageren door enkel maar op de man te spelen een beetje zat.

als je problemen hebt met mij, Ryan3 dan mail je me maar maar flikker nou eens op met die irritante en zielige sufkut reacties.

zo klaar.

en excuses aan de rest van de users en de moderators hier voor dit off topic intermezzo.
  † In Memoriam † donderdag 2 september 2004 @ 21:38:14 #230
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21714610
Ik vind ook dat Poetin absoluut niet moet toegeven. Daar zouden allerlei terroristen waar ook ter wereld alleen maar weer meer door 'geïnspireerd' worden.

Ik vraag me alleen ff af wat-ie voor alternatieven heeft. Misschien een 'tegengijzeling' van een nog veel groter aantal Tsjetsenen organiseren? En die dan, indien nodig, ook ijskoud afknallen uiteraard.
  † In Memoriam † donderdag 2 september 2004 @ 21:43:01 #231
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21714686
Al zou ik er ook niet rouwig om zijn als Poetin zelf het loodje legt, maar dat zal wel off topic zijn.
  † In Memoriam † donderdag 2 september 2004 @ 21:43:13 #232
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_21714694
quote:
Op donderdag 2 september 2004 21:38 schreef Cynix ® het volgende:
Ik vind ook dat Poetin absoluut niet moet toegeven. Daar zouden allerlei terroristen waar ook ter wereld alleen maar weer meer door 'geïnspireerd' worden.

Ik vraag me alleen ff af wat-ie voor alternatieven heeft. Misschien een 'tegengijzeling' van een nog veel groter aantal Tsjetsenen organiseren? En die dan, indien nodig, ook ijskoud afknallen uiteraard.
Een grote groep van honderden Tjestjeense jongeren hebben zichzelf al aangeboden om de plaats van de kinderen in te nemen.

Misschien die maar afknallen?
pi_21714705
quote:
Op donderdag 2 september 2004 21:34 schreef milagro het volgende:

[..]

ja en moet je niet iets anders erbij slepen nog, vervelend stuk stront

ik ben jouw frustraties over het feit dat je midden in je zonder twijfel zeer slappe penopauze zit en dat op mij af moet reageren door enkel maar op de man te spelen een beetje zat.

als je problemen hebt met mij, Ryan3 dan mail je me maar maar flikker nou eens op met die irritante en zielige sufkut reacties.

zo klaar.

en excuses aan de rest van de users en de moderators hier voor dit off topic intermezzo.
Waar heb je het allemaal over? Ik constateer dat jij net zo hard bent als de mensen die dit soort acties plegen. Klopt toch zeker??? Sjuuun en Cyyynix ook, maar ja, dat zijn mannen, kun je hen niet kwalijk dulden. Jij bent tenminste een ferme, harde vrouw en die kom je maar weinig tegen. (Gelukkig).
I´m back.
pi_21714724
quote:
Op donderdag 2 september 2004 21:43 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Een grote groep van honderden Tjestjeense jongeren hebben zichzelf al aangeboden om de plaats van de kinderen in te nemen.

Zou inderdaad wel "ijskoud" zijn...
pi_21714750
quote:

[..]

Dat wou ik dus net voorstellen aan Cyyynix. Waarom bieden wij als een stel Fok!kers ons niet aan???
I´m back.
pi_21714768
quote:
Op donderdag 2 september 2004 21:38 schreef Cynix ® het volgende:

Ik zou niet graag in zijn schoenen staan.
Het is allemaal erg makkelijk om hier de man a priori al te "veroordelen" over zijn eventuele keuze hoe een en ander "op te lossen".
pi_21714859
quote:
Op donderdag 2 september 2004 21:48 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik zou niet graag in zijn schoenen staan.
Het is allemaal erg makkelijk om hier de man a priori al te "veroordelen" over zijn eventuele keuze hoe een en ander "op te lossen".
Jij weet dan ook helemaal niet wat de achtergrond is hè... . Gewoon maar de conservatieve leuzen brullen hè en dan op Fok! doorgaan als bij de hand.
I´m back.
pi_21714906
quote:

[..]

Wat vind jij dat hij zou moeten doen?
Wat denk jij dat hij kan doen?
pi_21714998
quote:
Op donderdag 2 september 2004 21:53 schreef Ryan3 het volgende:
Jij weet dan ook helemaal niet wat de achtergrond is hè... . Gewoon maar de conservatieve leuzen brullen hè en dan op Fok! doorgaan als bij de hand.
Eigenlijk vind je haar best leuk hè Ryan3?
pi_21715048
quote:
Op donderdag 2 september 2004 21:59 schreef Bayer het volgende:

[..]

Eigenlijk vind je haar best leuk hè Ryan3?
Vind jij Hella Voûte best wel leuk???

Ik zal maar niet zeggen welke smiley ik wil gebruiken om haar weer te geven...
I´m back.
  † In Memoriam † donderdag 2 september 2004 @ 22:04:46 #241
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_21715114
quote:
Op donderdag 2 september 2004 21:55 schreef milagro het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Bestormen lijkt me (hier vanachter mijn computer) veel te riskant, dus in dat geval zit er weinig anders op dan afwachten en proberen in gesprek te blijven. Die mensen zullen zelf ook wel inzien dat hun eisen uiteindelijk onrealistisch zijn. Hun proberen een exit uit de situatie te geven lijkt me het enige wat je kunt doen, en dan maar afwachten of ze die nemen.
  † In Memoriam † donderdag 2 september 2004 @ 22:07:47 #242
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21715183
quote:
Op donderdag 2 september 2004 21:47 schreef Ryan3 het volgende:
Dat wou ik dus net voorstellen aan Cyyynix. Waarom bieden wij als een stel Fok!kers ons niet aan???
Ik zou jou iig zó ruilen tegen een stel van die kinderen.
  † In Memoriam † donderdag 2 september 2004 @ 22:09:28 #243
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21715217
quote:
Op donderdag 2 september 2004 22:04 schreef NorthernStar het volgende:
Hun proberen een exit uit de situatie te geven lijkt me het enige wat je kunt doen, en dan maar afwachten of ze die nemen.
En dan? Terug bij af. Tot de volgende gijzeling dus maar weer.
  donderdag 2 september 2004 @ 22:09:46 #244
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21715225
Wachten... tja die kinderen krijgen niks te eten of drinken en zitten morgen dus al 48 uur zonder, ik weet niet of ze wel uit de kraan mogen/kunnen drinken... anders kan het echt niet langer gaan duren, daarnaast is iedere dag langer dat het duurt ook niet zo goed voor het imago van Poetin en zijn FSB maatjes die weer eens faalden
pi_21715226
quote:
Op donderdag 2 september 2004 22:07 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik zou jou iig zó ruilen tegen een stel van die kinderen.
Je kan me ook zo dood schieten hoor. Als de mensen maar dood gaan, kinderen of volwassenen, maakt jou niet uit hè.
I´m back.
pi_21715255
Weet je wel waarom het draait Cyyynix??? En waarom die gasten zo wreed zijn geworden??? Of denk jij gewoon, ja, het zijn moslims dus die zijn gewoon wreed...?
I´m back.
pi_21715283
quote:
Op donderdag 2 september 2004 22:09 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

En waarom gijzelen die mensen, Cyyynix??? Waar gaat het om, denk jij???
I´m back.
  † In Memoriam † donderdag 2 september 2004 @ 22:13:08 #248
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_21715290
quote:
Op donderdag 2 september 2004 22:09 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Als de eerste prioriteit is om die kinderen veilig thuis te krijgen dan moet je ze misschien wel een vrijgeleide geven ja.

Als beide nu gewoon niet mogelijk is? Én de kinderen veilig vrij én de gijzelnemers pakken of doden, dan moet je toch kiezen?
pi_21715322
quote:
Op donderdag 2 september 2004 21:55 schreef milagro het volgende:

[..]

Laat me raden: met tanks naar binnen rijden, traansgas naar binnen pompen en het gebouw met iedereen erin laten afbranden.
pi_21715436
quote:
Op donderdag 2 september 2004 22:09 schreef Ryan3 het volgende:
Je kan me ook zo dood schieten hoor.
Mjah, da's dus te makkelijk.
Lijfstraffen op de Dam op zaterdagmiddag kan ik me wel weer in vinden.
pi_21715470
quote:
Op donderdag 2 september 2004 22:18 schreef Bayer het volgende:

[..]

Mjah, da's dus te makkelijk.
Lijfstraffen op de Dam op zaterdagmiddag kan ik me wel weer in vinden.
As. zaterdag mag hij me doodschieten...
I´m back.
pi_21715508
quote:

[..]

Dat weet ik niet. Bestormen lijkt me (hier vanachter mijn computer) veel te riskant, dus in dat geval zit er weinig anders op dan afwachten en proberen in gesprek te blijven. Die mensen zullen zelf ook wel inzien dat hun eisen uiteindelijk onrealistisch zijn. Hun proberen een exit uit de situatie te geven lijkt me het enige wat je kunt doen, en dan maar afwachten of ze die nemen.
Tuurlijk is dat het beste en het enige wenselijke, maar ook die terroristenj hebben hun gezicht te redden, neem ik aan, dus ik ga er vanuit dat ze niet inbinden.

En dan?
Ik ken de achtergrond , maar daar hebben we op dit moment zo verdomd weinig aan.
Toegeven kan in mijn ogen nu niet, dan heb je iedere maand zo'n gijzeling.
  donderdag 2 september 2004 @ 22:21:51 #253
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21715510

Dit kindje is iniedergeval veilig.
pi_21715631
quote:
Op donderdag 2 september 2004 22:21 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik ken de achtergrond , maar daar hebben we op dit moment zo verdomd weinig aan.
Als jij ook nog de achtergrond kent dan weet je dat aan het powerplay van Putin (begonnen door Jeltsin) en alleen gemotiveerd door botte stijfkoppigheid (aan beide zijden) een einde moet komen. En misschien is dit het moment om dat te doen. Ja, uiteraard ontleent onze vriend Putin veel inspiratie aan Bush, maar dat is ook vernaggelarij (hoewel jij dat wrs. niet zal vinden).

Jij bent nogwel een moeder zeg...
I´m back.
  † In Memoriam † donderdag 2 september 2004 @ 22:28:38 #255
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_21715653
quote:
Op donderdag 2 september 2004 22:21 schreef milagro het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat het beste en het enige wenselijke, maar ook die terroristenj hebben hun gezicht te redden, neem ik aan, dus ik ga er vanuit dat ze niet inbinden.

En dan?
Toegeven aan hun eisen zou zijn dat Tsjestjenië onafhankelijk wordt, niet dat ze ongestraft mogen vertrekken.

En je kunt ze altijd later nog proberen op te sporen.

Dat is imo niet onacceptabeler dan een bestorming waarbij misschien iedereen omkomt.

Het is alleen de vraag of die ontvoerders zich al niet verzoend hebben met het idee dat ze deze actie niet zullen overleven. Dat weten wij hier zeker niet en maakt het dus erg lastig er iets zinnigs over te zeggen.

Als het een zelfmoordactie is moet je natuurlijk wel ingrijpen met alle risico's van dien. Maar wie kan dat inschatten?
pi_21715934
quote:
Op donderdag 2 september 2004 22:28 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Toegeven aan hun eisen zou zijn dat Tsjestjenië onafhankelijk wordt, niet dat ze ongestraft mogen vertrekken.

Dat is imo niet onacceptabeler dan een bestorming waarbij misschien iedereen omkomt.

Het is alleen de vraag of die ontvoerders zich al niet verzoend hebben met het idee dat ze deze actie niet zullen overleven. Dat weten wij hier zeker niet en maakt het dus erg lastig er iets zinnigs over te zeggen.

Als het een zelfmoordactie is moet je natuurlijk wel ingrijpen met alle risico's van dien. Maar wie kan dat inschatten?
dat deze heren en dames (?) weinig waarde aan andermans leven hechten, dat is duidelijk.
het doel heiligt de middelen.
En ik denk dat ze daarom dus ook geen waarde hechten aan hun eigen leven, je begint niet aan zoiets als je eigen leven je liever is dan dat waar je voor strijdt.
pi_21716050
Zieke geesten in een zieke maatschappij, over de hoofden van onschuldige kinderen heen! Ik zal maar niet uitspreken wat ik over dit soort sujetten denk!!
pi_21716071
Ze gaan beginnen milagro, jij je zin...
I´m back.
pi_21716073
quote:
Op donderdag 2 september 2004 22:28 schreef NorthernStar het volgende:

Lees het nou nog eens hardop terug.

Ben je nou naïef of doe je net alsof?
pi_21716098
Luide explosies, tanks door de straat, weer rustig. Dat wordt net gemeld door NOVA.
pi_21716106
Zojuist twee luide explosies in of in de buurt van de school. Nog onduidelijk wat er is gebeurd.
pi_21716453
Ik heb zojuist de plattegrond van die school gezien. De oost-flank lijkt het meest kansrijk voor een bestorming. Daar zou ik dus zichtbaar een aantal scherpschutters plaatsen en als iedereen dan die kant opkijkt via de west-flank een verrassingsaanval uitvoeren.

vriendelijke groet,
N-G
GIRO 800800
pi_21716543
quote:

[..]

Hun eisen zijn heel realistisch alleen politiek gezien zelfmoord voor Poetin. Maar als zijn cariere meer waard is dan het leven van die kinderen moet hij vooral doorgaan met het onderdrukken en bombarderen van tsjetsjenen.
pi_21716595
quote:
Op donderdag 2 september 2004 22:21 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]
Wtf man, hoe kun je zo een klein hummeltje nou gijzelen. Dan ben je toch ziek in je kop of niet.
pi_21716628
quote:
Op donderdag 2 september 2004 23:01 schreef Notoire_Gek het volgende:
Ik heb zojuist de plattegrond van die school gezien. De oost-flank lijkt het meest kansrijk voor een bestorming. Daar zou ik dus zichtbaar een aantal scherpschutters plaatsen en als iedereen dan die kant opkijkt via de west-flank een verrassingsaanval uitvoeren.

vriendelijke groet,
N-G
Als ze daar groen RPG hebben denk ik niet dat er bestormd wordt. Ze hebben al laten zien dat ze het menen door die 2 auto's op te blazen. En we weten niet eens wat ze verder in petto hebben.
  † In Memoriam † donderdag 2 september 2004 @ 23:14:57 #266
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_21716768
quote:
Op donderdag 2 september 2004 23:04 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hun eisen zijn heel realistisch alleen politiek gezien zelfmoord voor Poetin. Maar als zijn cariere meer waard is dan het leven van die kinderen moet hij vooral doorgaan met het onderdrukken en bombarderen van tsjetsjenen.
Je gaat mij niet vertellen dat zij echt verwachten hiermee de onafhankelijkheid van Tsjestjenië af te kunnen dwingen. Daar geloof ik niks van.

Het is een manier om hun tanden te laten zien, wraak te nemen, Putin in een lastig parket te brengen, de publieke opinie proberen beïnvloeden, aandacht voor de situatie te vragen etc. etc. maar toen ze hier ingingen hebben ze heus niet gedacht dat Putin zou zeggen "Goed we halen de soldaten terug en jullie mogen je afscheiden".

In die zin is het dus een onrealistische eis.

Daarom is het belangrijk hun een exit uit de situatie te bieden wil je kans hebben dit zonder verder geweld op te lossen. Maar nogmaals dat hangt van zoveel dingen af die vanhier onmogelijk in te schatten zijn.
pi_21716827
het blijken 1000 kinderen te zijn:

CNN

[ Bericht 97% gewijzigd door NorthernStar op 02-09-2004 23:55:17 (lap copy/paste omgezet in url) ]
pi_21717163
quote:
Op donderdag 2 september 2004 23:14 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Je gaat mij niet vertellen dat zij echt verwachten hiermee de onafhankelijkheid van Tsjestjenië af te kunnen dwingen. Daar geloof ik niks van.

Het is een manier om hun tanden te laten zien, wraak te nemen, Putin in een lastig parket te brengen, de publieke opinie proberen beïnvloeden, aandacht voor de situatie te vragen etc. etc. maar toen ze hier ingingen hebben ze heus niet gedacht dat Putin zou zeggen "Goed we halen de soldaten terug en jullie mogen je afscheiden".

In die zin is het dus een onrealistische eis.

Daarom is het belangrijk hun een exit uit de situatie te bieden wil je kans hebben dit zonder verder geweld op te lossen. Maar nogmaals dat hangt van zoveel dingen af die vanhier onmogelijk in te schatten zijn.
Wat verwacht poetin van ze? Dat ze zich ingraven inhun eigen steden en hun eigen kids laten bombarderen? Dat is gekkenwerk . Wat zij nu doen heeft 1000 maal meer effect dan strijden tegen de Russen op je eigen terrasje en je eigen dingen zien sneuvelen. Breng het slagveld bij de agressor in huis wil je dat ze je serieus nemen. Is walgelijk en hard maar anders werkt het niet. Je moet de ander laten merken dat je net zo hard en genadeloos in zijn eigen samenleving kan toeslaan en dat kan doen waar en wanneer je dat uitkomt.

Klinkt allemaal heel eng en shitty maar dat is gewoon de harde werkelijkheid en wat nog erger is die mensen hebben er waarschijnlijk allemaal aan beide kanten geen fuck me te maken. Geef die mensen autonomie en zelfbestuur ben je van die hele oorlog af en dat heen en weer gemoord.
pi_21717254
*volg het hele circus met pijn in mijn maag van afschuw*
pi_21717503
quote:
Op donderdag 2 september 2004 23:29 schreef Chadi het volgende:

[..]

Wat verwacht poetin van ze? Dat ze zich ingraven inhun eigen steden en hun eigen kids laten bombarderen? Dat is gekkenwerk . Wat zij nu doen heeft 1000 maal meer effect dan strijden tegen de Russen op je eigen terrasje en je eigen dingen zien sneuvelen. Breng het slagveld bij de agressor in huis wil je dat ze je serieus nemen. Is walgelijk en hard maar anders werkt het niet. Je moet de ander laten merken dat je net zo hard en genadeloos in zijn eigen samenleving kan toeslaan en dat kan doen waar en wanneer je dat uitkomt.

Klinkt allemaal heel eng en shitty maar dat is gewoon de harde werkelijkheid en wat nog erger is die mensen hebben er waarschijnlijk allemaal aan beide kanten geen fuck me te maken. Geef die mensen autonomie en zelfbestuur ben je van die hele oorlog af en dat heen en weer gemoord.
en dat moet hij NU doen?
nu dit aan de gang is?
dat kan niet eens.

hoe stel je je dat voor
hij belooft nu autonomie en dat is het dan?
ze laten de kinderen meteen vrij, en morgen gaat hij een en ander regelen?

er gaan slachtoffers vallen, hoe dan ook.

hij zou ms een volgende situatie als dit kunnen voorkomen als hij zijn beleid zou aanpassen, maar dat nu verwachten is echt onzin, en dat weten die terroristen ook.
pi_21717592
Misschien dat de VN een oplossing voor die knakkers kan verzinnen en ze daar zonder doden eruit kan krijgen. Maar ik vind dat die gasten die die 8 vermoord hebben sowieso terecht moeten staan voor een rechter waar dan ook.
  † In Memoriam † donderdag 2 september 2004 @ 23:50:38 #272
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_21717784
quote:
Op donderdag 2 september 2004 23:29 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je maar wat heeft dit te maken met het realiteitsgehalte van de eis van de gijzelnemers?

Rusland gaat haar standpunt heus niet ineens veranderen en al helemaal niet onder dwang. Dan zou Putin morgen nog moeten aftreden.

We zullen zien hoe het afloopt. Erg lang kan het niet meer voortduren zou je zeggen.
pi_21718086
quote:
Op donderdag 2 september 2004 23:50 schreef NorthernStar het volgende:

We zullen zien hoe het afloopt. Erg lang kan het niet meer voortduren zou je zeggen.
Dat denk ik ook. Die gijzelnemers krijgen vanzelf wel een keer honger.
GIRO 800800
pi_21718204
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 00:00 schreef Notoire_Gek het volgende:
Die gijzelnemers krijgen vanzelf wel een keer honger.
Bovendien gaan honderden jankende kinderen ze na verloop van tijd ook de strot uithangen.
(Hoop ik)
pi_21718275
quote:
Op donderdag 2 september 2004 23:40 schreef milagro het volgende:

[..]

en dat moet hij NU doen?
nu dit aan de gang is?
dat kan niet eens.

hoe stel je je dat voor
hij belooft nu autonomie en dat is het dan?
ze laten de kinderen meteen vrij, en morgen gaat hij een en ander regelen?

er gaan slachtoffers vallen, hoe dan ook.

hij zou ms een volgende situatie als dit kunnen voorkomen als hij zijn beleid zou aanpassen, maar dat nu verwachten is echt onzin, en dat weten die terroristen ook.
Als hij zijn woord nakomt is dat denk ik voldoende voor hen en hebben zij voldoende bereikt met hun acties.
pi_21718288
cnn heeft het er nu over - er is een "insight" op nu.

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2004 00:17:03 ]
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2004 @ 00:14:11 #277
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21718479
quote:
Op donderdag 2 september 2004 22:09 schreef Ryan3 het volgende:
Je kan me ook zo dood schieten hoor.
Welnee, niet nodig.
quote:
Als de mensen maar dood gaan, kinderen of volwassenen, maakt jou niet uit hè.

Hallo, ík ben die gijzelingsactie niet begonnen.
Ik zou iig nooit toegeven aan gijzelaars.
pi_21718525
nog steeds aan de gang

al 2 dagen al
Ka**** Terroristen
pi_21718552
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 00:07 schreef Chadi het volgende:

[..]

Als hij zijn woord nakomt is dat denk ik voldoende voor hen en hebben zij voldoende bereikt met hun acties.
ja en tot dan houden ze die kinderen vast

of indien niet dan gijzelen ze weer een groep kinderen of gaat meteen de boel de lucht in?
en indien niet denk jij dat Putin rustig afwacht wat hun tegenactie dan zal zijn?
pi_21718611
Ik hoop echt dat de Kinderen vrijkomen
stel je voor dat je zoon daar was
pi_21718616
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 00:14 schreef Cynix ® het volgende:
Ik zou iig nooit toegeven aan gijzelaars.
tenzij je eigen kind er tussen zit... er valt natuurlijk genoeg te speculeren
maar er zitten daar wel echte mensen/kinderen/babies ..
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2004 @ 00:28:42 #282
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_21718784
quote:
Op donderdag 2 september 2004 22:21 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]
quote:
Vrouw keert terug naar terroristen in school

BESLAN - Een vrouw die met een baby in de arm donderdag de school in Beslan verliet waar terroristen meer dan driehonderd mensen gijzelen, is later teruggkeerd naar het schoolgebouw.

Ze had de baby in haar zorg, maar het was niet haar kind. Haar kinderen waren nog steeds binnen, in macht van de gijzelnemers die het schoolgebouw woensdag overvielen. De vrouw ging daarom weer terug het gebouw in, nadat ze de baby had overgedragen. Dit hebben de autoriteiten in Beslan bevestigd.

Donderdag lieten de gijzelnemers vijftien zeer jonge kinderen en elf vrouwen gaan.
pi_21718860
ik denk dat elke moeder hetzelfde zou doen..
  vrijdag 3 september 2004 @ 00:32:14 #284
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21718870
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 00:28 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]
lijkt me niets even aan de vrijheid te kunnen proeven en dan weer terug die hel in, respect daarvoor
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2004 @ 00:34:16 #285
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_21718912
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 00:32 schreef Re het volgende:

even aan de vrijheid te kunnen proeven
Terwijl haar kinderen in levensgevaar zijn?
pi_21718934
als een moeder niet terug zou gaan zou ik het wel ontzettend slecht vinden.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2004 00:35:58 ]
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2004 @ 00:35:16 #287
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21718940
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 00:31 schreef Logician het volgende:
ik denk dat elke moeder hetzelfde zou doen..
Ik ook, als ik kinderen zou hebben.
pi_21719012
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 00:32 schreef Re het volgende:

[..]

lijkt me niets even aan de vrijheid te kunnen proeven en dan weer terug die hel in, respect daarvoor
kun je of wil je anders dan teruggaan dan als je eigen kinderen nog binnen zijn?

ik zou het eerder omkeren dan, respect dat ze even naar buiten ging en het aandurfde haar kinderen alleen te laten om een babietje veilig te stellen.
pi_21719013
het stomme is dat toen ik nog geen kinderen had, dit soort voorvallen heeeel erg vond, maar dat nu ik 3 kleine mannetjes rond heb rennen/kruipen ik er letterlijk buikpijn van krijg bij het idee dat je daar
als ouder machteloos moet afwachten wat een of andere klootzak met jouw kindje doet die jij met
zoveel liefde en zorg op deze wereld hebt gezet, volgens mij word je dan helemaal gek ..
pi_21719030
inderdaad milagro
  vrijdag 3 september 2004 @ 00:42:20 #291
82868 layd-dd
daisjuhhh :)
pi_21719067
jeetje egt errug...:(
D.D
  vrijdag 3 september 2004 @ 00:45:20 #292
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21719122
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 00:38 schreef milagro het volgende:

[..]

kun je of wil je anders dan teruggaan dan als je eigen kinderen nog binnen zijn?

ik zou het eerder omkeren dan, respect dat ze even naar buiten ging en het aandurfde haar kinderen alleen te laten om een babietje veilig te stellen.
in zulke primaire omstandigheden weet je nooit hoe je reageert, instincten komen dan naar boven en misschien is het daar binnen nu nog niet zo erg
  vrijdag 3 september 2004 @ 00:47:24 #293
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21719152
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 00:34 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Terwijl haar kinderen in levensgevaar zijn?
ik zeg toch dat het me niets lijkt, ik denk dat ze liever haar eigen kinderen door een ander naar buiten had laten brengen
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2004 @ 00:49:36 #294
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_21719179
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 00:47 schreef Re het volgende:

[..]

ik zeg toch dat het me niets lijkt, ik denk dat ze liever haar eigen kinderen door een ander naar buiten had laten brengen
Dat "vrijheid proeven" begreep ik even niet. Denk dat er voor haar weinig vrijheid te proeven was.
pi_21719181
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 00:45 schreef Re het volgende:

[..]

in zulke primaire omstandigheden weet je nooit hoe je reageert, instincten komen dan naar boven en misschien is het daar binnen nu nog niet zo erg
je mist mijn punt
tijdens haar afwezigheid had er wat kunnen gebeuren, hè

en haa rkids zullen doodsbang geweest zijn toen ze weg ging, al was het maar voor even...
voor het zelfde geld was het helemaal niet voor even geweest.
  vrijdag 3 september 2004 @ 00:54:23 #296
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21719256
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 00:49 schreef milagro het volgende:

[..]

je mist mijn punt
tijdens haar afwezigheid had er wat kunnen gebeuren, hè

en haa rkids zullen doodsbang geweest zijn toen ze weg ging, al was het maar voor even...
voor het zelfde geld was het helemaal niet voor even geweest.
maar daarom nog wel respect voor wat ze doet
pi_21719292
tja respect is denk ik niet het goede woord hier, moedig zou beter passen ...
pi_21719318
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 00:54 schreef Re het volgende:

[..]

maar daarom nog wel respect voor wat ze doet
voor het naar buiten gaan ja.

het terug naar binnen gaan is zoiets vanzelfsprekends, daar verwonder ik me niet over, en in die zin komt respect ook niet bij me op, dan zou het lijken alsof ze zich opoffert of iets doet wat een ander niet zou doen.
  vrijdag 3 september 2004 @ 01:07:19 #299
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21719438
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 00:58 schreef milagro het volgende:

[..]

voor het naar buiten gaan ja.

het terug naar binnen gaan is zoiets vanzelfsprekends, daar verwonder ik me niet over, en in die zin komt respect ook niet bij me op, dan zou het lijken alsof ze zich opoffert of iets doet wat een ander niet zou doen.
ik was ook bezig met wat foto's die afleiden, moedig is wel het woord denk ik
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2004 @ 01:09:42 #300
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_21719482
Dat de gijzelnemers haar weer binnenlieten is overigens ook opmerkelijk.
  vrijdag 3 september 2004 @ 01:12:19 #301
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_21719526
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 01:09 schreef Loedertje het volgende:
Dat de gijzelnemers haar weer binnenlieten is overigens ook opmerkelijk.
Ja, stel je voor dat ze iets bij zich heeft gekregen van de anti-tereur eenheid. Een zender ofzo.
The Internets, I needs it..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')