Dit is niet hypocriet meer. Dit is de hypocrisie zelve.quote:Vandaag wordt in de Tweede Kamer het debat over het integratiebeleid gehouden, naar aanleiding van de conclusies van de commissie-Blok.
PvdA-leider Wouter Bos haalde daarin uit naar 'rechts': ''In Nederland worden geen kerken meer gebouwd, maar moskeeën, en onze bakkers, loodgieters en automonteurs van de toekomst zijn voor tweederde allochtoon. Voor rechts Nederland is het kennelijk een taboe om die realiteit onder ogen te zien. Het zou eerlijker zijn om de waarheid te zeggen. Nederland wordt nooit meer wat het was.''
De PvdA-fractievoorzitter zei de verantwoordelijkheid te nemen voor het succes en de mislukkingen van het integratiebeleid van de afgelopen jaren. Andere partijen moeten dat ook doen, zo zei Bos: ''We waren er allemaal bij.''
Nee. Een op de 3 stemgerechtigden. Niet alle stemgerechtigden zijn nederlanders. Er zitten ook veel allochtonen bij.quote:En dan te bedenken dat één op de drie Nederlanders van plan is om op deze man en deze partij te stemmen
Ga lekker zelf dood. Liever 10 moslims dan 1 typetje zoals jij.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 20:49 schreef accelerator het volgende:
[..]
Nee. Een op de 3 stemgerechtigden. Niet alle stemgerechtigden zijn nederlanders. Er zitten ook veel allochtonen bij.
Dat was ook de reden voor links om maar zoveel mogelijk allochtoon onkruid hierheen te halen. Ze importeerden hiermee hun eigen electoraat. De !@#$%
Dood aan links
Dus er is wel vrijheid als de overheid gaat verbieden om meer moskeeën te bouwen. Of het allochtonen gaat verbieden om bakker of loodgieter te worden? Wat versta jij dan onder vrijheid?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:29 schreef Morghodius het volgende:
wouter bos is een groot gevaar voor de vrijheid
Je hebt een lekker historisch besef.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 20:49 schreef accelerator het volgende:
[..]
Nee. Een op de 3 stemgerechtigden. Niet alle stemgerechtigden zijn nederlanders. Er zitten ook veel allochtonen bij.
Dat was ook de reden voor links om maar zoveel mogelijk allochtoon onkruid hierheen te halen. Ze importeerden hiermee hun eigen electoraat. De !@#$%
Dood aan links
moet je eens kijken hoeveel problemen we nu al hebben met moslims terwijl het maar een paar procent is, ze veroorzaken minstens driekwart van alle criminaliteitquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:31 schreef Pool het volgende:
[..]
Dus er is wel vrijheid als de overheid gaat verbieden om meer moskeeën te bouwen. Of het allochtonen gaat verbieden om bakker of loodgieter te worden? Wat versta jij dan onder vrijheid?
Dank je wel regeringspartijen van de afgelopen 40 jaar.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 20:45 schreef accelerator het volgende:
[..]
dank je wel PvdA , GroenLinks en linkse media.
Wat vind jij er dan van? Vind je het allemaal best zoals het nu gaat en de richting waar het naartoe gaat?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:35 schreef pyl het volgende:
Laat toch zitten, Pool. Die jongetjes hier zijn onverbertelijk met hun rechtse provocerende praatjes. Wees verstandig: zwijg en gniffel om dat genuil.
De bedoeling was dat ze net als in Zwitserland weg zouden gaan. Wij hebben alleen nooit dwang willen gebruiken (omdat we hier in NL in een watjescultuur leven) en daarom bleven ze. Het is hier immers het land van melk en honingquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:34 schreef Kermit_Q het volgende:
[..]
Je hebt een lekker historisch besef.
Enig idee wie hier het vuile werk moesten komen doen (en voor welk salaris) toen de Nederlanders het zelf niet meer wilden ?
ahum . . .wat dacht je van de PvdA. Verder hadden we nog GroenLinks in de kamer en het CDA dat vroeger ook niet wist hoe ze met allochtonen om moest gaan. Allemaal softe partijen.quote:Enig idee ook welke partij(en) de afgelopen jaren het land hebben geregeerd (en dus het beleid ten aanzien van minderheden hebben gemaakt) ? Laat me je een hint geven: het waren niet de linkse.
Gaan we zeker doen. Laten we jullie met de ellende achter.quote:Misschien kunt u met uw emigrerende mede-FOKkers mee verhuizen naar elders ?
Je bedoelt natuurlijk: dank je wel, PvdA, GroenLinks, linkse media en alle stemmers op eerdergenomede partijen en die op CDA, D66 en VVD, die al jaren hele rijen regeringen hebben mogelijk gemaakt die met zijn allen verantwoordelijk zjin voor het gevoerde beleid.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 20:45 schreef accelerator het volgende:
[..]
dank je wel PvdA , GroenLinks en linkse media.
Sinds wanneer wordt er geregistreerd op religie als het om criminaliteit gaat.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:34 schreef Morghodius het volgende:
[..]
moet je eens kijken hoeveel problemen we nu al hebben met moslims terwijl het maar een paar procent is, ze veroorzaken minstens driekwart van alle criminaliteit
moet je eens nagaan wat er gebeurt als ze echt groot worden
zo help je heel Nederland regelrecht de afgrond in, en richting een burgeroorlog
eigenlijk ben ik alles behalve rechts, rechts vind mij extreem links omdat ik een veganist ben en een dierenactivist.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:35 schreef pyl het volgende:
Laat toch zitten, Pool. Die jongetjes hier zijn onverbeterlijk met hun rechtse provocerende praatjes. Wees verstandig: zwijg en gniffel om dat genuil.
Tja, overtuigen doe ik ze toch nietquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:35 schreef pyl het volgende:
Laat toch zitten, Pool. Die jongetjes hier zijn onverbeterlijk met hun rechtse provocerende praatjes. Wees verstandig: zwijg en gniffel om dat genuil.
Ik zie Wouter Bos nergens zeggen dat de integratie is misluktquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 20:42 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Dit is niet hypocriet meer. Dit is de hypocrisie zelve.
De PVDA beweerde dat de integratie mislukt was, nu beweerd zij bij monde van Wouter Bos exact hetzelfde en beschuldigd rechts van oogkleppenpolitiek. Het is te bizar voor woorden.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:41 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik zie Wouter Bos nergens zeggen dat de integratie is mislukt
Verder heeft Bos natuurlijk gewoon gelijk dat moslims en andere allochtonen gewoon blijven natuurlijk, en dat de rechtse medemens dat niet wenst te accepteren. Eigenlijk zegt Bos niks geks.
De mislukkingen wegen nu veel zwaarder dan de succesen. (Die er, om eerlijk te spreken. Toch ook zijn)quote:De PvdA-fractievoorzitter zei de verantwoordelijkheid te nemen voor het succes en de mislukkingen
ook al zo'n taboe door links in stand gehoudenquote:Sinds wanneer wordt er geregistreerd op religie als het om criminaliteit gaat.
jij kent de definitie van racisme niet eens. Hou dan aub op hem te gebruiken: kneusquote:Verder veel succes met dit stinkende racistische topic allemaal.
zodat het probleem beter aangepakt kan worden, kijken wat de oorzaak is, dit is al zovaak verteldquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Sinds wanneer wordt er geregistreerd op religie als het om criminaliteit gaat.
Verder veel succes met dit stinkende racistische topic allemaal. Zolang kneuzen als accelator hier hun xenofobe winden mogen laten, heb ik er niks te zoeken
gezien het succes van Pim Fortuyn, en na zijn dood dat steeds meer mensen zagen dat hij best wel gelijk had is het eerder miljoenenquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:41 schreef Pool het volgende:
[..]
Tja, overtuigen doe ik ze toch nietMaar straks gaan ze denken dat heel Nederland het met ze eens is, omdat er toevallig 1000 van hun soort actief op forums lopen te huilen.
Maar hoe kom je er bij dat zoveel criminaliteit door moslims wordt gepleegd? Daar reageer ik op. Dat is zo'n sullige opmerking. Dat kan je niet weten want dat wordt niet geregistreerd namelijk. Ik kan dus heel goed lezen en vraag jou je bewering te staven.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:46 schreef Morghodius het volgende:
[..]
zodat het probleem beter aangepakt kan worden, kijken wat de oorzaak is, dit is al zovaak verteld
mischien moeten idioten zoals jij maar eens leren LEZEN
quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:38 schreef Potus het volgende:
[..]
Je bedoelt natuurlijk: dank je wel, PvdA, GroenLinks, linkse media en alle stemmers op eerdergenomede partijen en die op CDA, D66 en VVD, die al jaren hele rijen regeringen hebben mogelijk gemaakt die met zijn allen verantwoordelijk zjin voor het gevoerde beleid.
Maar ja, dat zijn wel weer heel veel lettertjes om te typen, en dan is je punt niet meer zwart-wit.
Dat zeg jij, niet Bos. Wel even de oogjes open houden he.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:45 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
[..]
De mislukkingen wegen nu veel zwaarder dan de succesen. (Die er, om eerlijk te spreken. Toch ook zijn)
En iedereen die niet westers is, is meteen moslim?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:45 schreef accelerator het volgende:
[..]
ook al zo'n taboe door links in stand gehouden
Statistieken laten zien dat er onevenredig veel mensen van niet westerse afkomst in onze gevangenissen zitten. Land uit zeg ik!!!
Die ken ik heel goed, en zielige kleine klootzakjes als jij vallen eronder. Je hebt waarschijnlijk een sneu wit traumaatje, succes ermee. Als je ballen had zou je tenminste toegeven dat je een racist bent maar die guts heb je niet eens, lafbek.quote:jij kent de definitie van racisme niet eens. Hou dan aub op hem te gebruiken: kneus
de ondertitel ijskoud de beste is niet verkeerd gekozenquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:41 schreef Pool het volgende:
[..]
Tja, overtuigen doe ik ze toch nietMaar straks gaan ze denken dat heel Nederland het met ze eens is, omdat er toevallig 1000 van hun soort actief op forums lopen te huilen.
zeg ik dat?????????quote:En iedereen die niet westers is, is meteen moslim?
zeg dan (als je durft)quote:Die ken ik heel goed,
nou nou nou nouquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:50 schreef SCH het volgende:
[..]
En iedereen die niet westers is, is meteen moslim?![]()
[..]
Die ken ik heel goed, en zielige kleine klootzakjes als jij vallen eronder. Je hebt waarschijnlijk een sneu wit traumaatje, succes ermee. Als je ballen had zou je tenminste toegeven dat je een racist bent maar die guts heb je niet eens, lafbek.![]()
Statistieken laten ook zien dat er onevenredig veel domme mensen (zoals jij) in de gevangenis zitten. Dat er nu zoveel domme (en dus criminele) allochtonen in Nederland zitten, komt gewoon doordat "die brave Nederlanders die ons land weer opgebouwd hebben na de oorlog" te lui waren om zelf met bakstenen te gaan slepen. Stuur die jongens naar school, hou ze daar en over een generatie gedragen ze zich als gemiddelde nederlanders. En je kan Nederlanders het land niet uitzetten (wat trouwens echt een loos en simpel plan is... ik ga toch ook niet voorstellen om alle mensen in een woonwagenkamp in een echt kamp te stoppen?)quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:45 schreef accelerator het volgende:
[..]
ook al zo'n taboe door links in stand gehouden
Statistieken laten zien dat er onevenredig veel mensen van niet westerse afkomst in onze gevangenissen zitten. Land uit zeg ik!!!
[..]
jij kent de definitie van racisme niet eens. Hou dan aub op hem te gebruiken: kneus
Sowieso bedient links zich al van de newspeak (he SCH*)quote:extreem links lijkt steeds meer op nazi duitsland
jij legt een verband tussen islam en criminaliteit. ik zou graag cijfers zien.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:52 schreef accelerator het volgende:
[..]
zeg ik dat?????????
Wat doen al die allochtonen hier eigenlijk?? Zijn zij hier gekomen zodat WIJ ze kunnen gaan opleiden??quote:Stuur die jongens naar school, hou ze daar en over een generatie gedragen ze zich als gemiddelde nederlanders.
zo pardon? heb jij de afgelopen 10 jaar onder een steen zitten slapen?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar hoe kom je er bij dat zoveel criminaliteit door moslims wordt gepleegd? Daar reageer ik op. Dat is zo'n sullige opmerking. Dat kan je niet weten want dat wordt niet geregistreerd namelijk. Ik kan dus heel goed lezen en vraag jou je bewering te staven.
de dierenactivisme wereld zelf, jij bent behoorlijk wereld vreemd zeker?quote:Wie heeft er ooit gezegd dat veganisme en dierenactivisme ook maar iets met links te maken heeft trouwens???
omdat we ze liever hebben dan sukkels zoals jijquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:55 schreef accelerator het volgende:
[..]
Wat doen al die allochtonen hier eigenlijk?? Zijn zij hier gekomen zodat WIJ ze kunnen gaan opleiden??
waar dan????quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:54 schreef SCH het volgende:
[..]
jij legt een verband tussen islam en criminaliteit. ik zou graag cijfers zien.
Waar gaan we ze laten ?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:52 schreef Morghodius het volgende:
trouwens, de extreem linkse mensen die nu hier lopen te blowen zijn toch zo voor eem multi cultuur?
de islam wilt alles behalve een multi cultuur
ik heb liever nog 4 miljoen chinezen, japaners en hindoes, dan de hoeveelheid moslims die we nu hebben.
Beseft u dat u appels met peren vergelijkt ? Dat dit nergens op slaat ?quote:kijk eens naar alle islamitische landen, geen multi cultuur, alle andere worden onderdrukt en krijgen het dhimmi status, mischien is extreem links net zo erg als extreem rechts en willen ze geen multi cultuur maar 1 cultuur met de sharia als wetgeving.
Nou, dat snijdt dan weer (een beetje) hout. Weliswaar waaibomenhout, maar zo komen we er wel.quote:extreem links lijkt steeds meer op nazi duitsland
Vind je jezelf geen racist dan???quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:57 schreef accelerator het volgende:
Waar blijft verder je definitie van racisme?
Je hebt zeker je eigen linkse definitie gebruikt die niet strookt met wat oorspronkelijk racisme betekende zodat je mij zwart kan maken door mij met een negatief woord te accosieren.
vooral niet inhoudelijk worden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:56 schreef SCH het volgende:
[..]
omdat we ze liever hebben dan sukkels zoals jij![]()
Ik ben niet extreem links (en toch moet ik ff laten zien dat je niet zulke onzin moet praten). Maar dat de islam niet multi culti is slaat nergen op. Die staten zijn af en toe niet multi culti. Maarja, er waren wel meer staten die niet multi culti waren die toch niet islamitisch waren (Sovjet unie (owja, zo links dat multi culti...), nazi-duitsland...). Dat heeft voor de rest vrij weinig met elkaar te maken, als het aan bush lag werd in de VS het christendom ook staatsgodsdienst, en werden alle moslims aan het gas gezet. Heeft vrij weinig met de islam te maken. Komt gewoon omdat de islam een beetje hip is in achtergestelde 3de wereldlanden. In bijvoorbeeld Turkije valt het allemaal wel mee.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:52 schreef Morghodius het volgende:
trouwens, de extreem linkse mensen die nu hier lopen te blowen zijn toch zo voor eem multi cultuur?
de islam wilt alles behalve een multi cultuur
ik heb liever nog 4 miljoen chinezen, japaners en hindoes, dan de hoeveelheid moslims die we nu hebben.
kijk eens naar alle islamitische landen, geen multi cultuur, alle andere worden onderdrukt en krijgen het dhimmi status, mischien is extreem links net zo erg als extreem rechts en willen ze geen multi cultuur maar 1 cultuur met de sharia als wetgeving.
extreem links lijkt steeds meer op nazi duitsland
Wil je dit even uitleggen, ik volg je niet ?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:54 schreef accelerator het volgende:
[..]
Sowieso bedient links zich al van de newspeak (he SCH*)
* Het was toch sociaal culturele homo? Linkser kan niet!
Dat vroeg ik niet flippo. Definitie van racisme graag!!!!!! Anders neem je je woorden publiekelijk terug.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Vind je jezelf geen racist dan???
wat volg je niet. Waar de afkorting SCH voor staat?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:59 schreef Kermit_Q het volgende:
[..]
Wil je dit even uitleggen, ik volg je niet ?
Kermit.
Je bent een racist en xenofoob. Denk niet dat ik de waarheid moet verdoezelen en daar iets van terug moet nemen. Iemand die allochtonen overal de schuld van geeft en verkettert, valt in die categorie. Je zou er trots op moeten zijn maar je hebt de bek er van vol. Maar als puntje bij paatlje komt, ben je een bleek lafbekje.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:00 schreef accelerator het volgende:
[..]
Dat vroeg ik niet flippo. Definitie van racisme graag!!!!!! Anders neem je je woorden puliekelijk terug.
Je had het fout in de 1e ronde. Probeer het nog maar een keer.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:01 schreef accelerator het volgende:
[..]
wat volg je niet. Waar de afkorting SCH voor staat?
nou jij wilt toch dat Nederland overspoelt word door buitenlanders, en dan voornamelijk moslims, want voor links is er dan natuurlijk geen plek voor andere culturen en mensen, dus ik neem aan dat jullie daar wel een plan voor hebben, of ben je het wel met rechts eens dat de grenzen dicht moeten?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:58 schreef Kermit_Q het volgende:
[..]
Waar gaan we ze laten ?
waarom dan die 110% support voor de islam vanuit het extreem linkse kamp, en niet voor andere culturen in Nederland, ik zie 0% support voor een hindoe tempel.quote:Beseft u dat u appels met peren vergelijkt ? Dat dit nergens op slaat ?
Ook dat, ik weet niet waar je dat vandaan hebt gehaald, en uw opmerking over 'newspeak'.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:01 schreef accelerator het volgende:
[..]
Ook dat, ik weet niet waar u dat vandaan hebt gehaald, en uw opmerking over 'newspeak'.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:01 schreef accelerator het volgende:
[..]
In Rotterdam is ook wel 'ietsje' meer dan 5,7% allochtoon, nogal logisch dat allochtonen daar het meerendeel van de straatroven plegen, maar daarbuiten: wat is er mis met ALLE allochtonen als een deel daarvan iets fout doet (en dat doen ze echt niet omdat ze allochtoon zijn, meer omdat ze nog niet zo lang hier wonen, nog geen opleiding hebben genoten, dus een beetje achtergesteld zijn, nog, en dus ietwat crimineler zijn, is precies zo onder de autochtone bevolking). Ik ga toch ook niet gevang in als mn broer iets fout doet (terwijl ik dan WEL significant crimineler zou zijn, zelfde opvoeding en genen enzo).quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:56 schreef Morghodius het volgende:
[..]
zo pardon? heb jij de afgelopen 10 jaar onder een steen zitten slapen?
dat is allang bekend, ja behalve als je lekker hoog en droog woont, en nog nooit een moslim heb gezien heh.
even Dora_van_Crizadak quoten:
99% vd straatroven in Rotterdam worden gepleegd door allochtonen (voornamelijk Marokkanen en Turken, grotendeels mohammedanen dus);
- 55% vd mensen in de gevangenis is niet eens in Nederland geboren en een groot deel daarvan hangt het mohammedaanse geloof aan, terwijl maar 5,7% vd populatie mohammedaans is;
- 150 mohammedanen worden dag en nacht in de gaten gehouden omdat ze mogelijk een aanslag in 'hun' land willen plegen;
- Er wordt gevoetbald met kransen, joden worden geterroriseerd en uitgescholden;
- Joden, homo's, ongelovigen worden in sommige moskeeen beschimpt.
- Etc., etc., etc.
Als 5,7% vd bevolking, niet allemaal natuurlijk maar een deel daarvan, in staat is om zoveel zeeen met ellende en problemen te brengen, vind ik dat je als overheid weleens mag nadenken of het wel zo verstandig is om nog meer van die mensen te importeren. Niet alle mohammedanen zijn crimineel/terroristisch/fundamentalistisch, maar de kans dat een mohammedaan die kant opgaat is groter dan de kans dat een Fransman die kant opgaat.
[..]
de dierenactivisme wereld zelf, jij bent behoorlijk wereld vreemd zeker?
In Turkije is er zelf al jaren lang een hoofddoek verbod, Turkije zie je nauwlijks nog hoofddoeken op de straat, Istanboel is zo westers als wat en vrij omdat ze voor een groot gedeelte de religie van hun hebben af gegooid, al moet het leger wel altijd paraat zijn omdat de turkse moslims in de achterlijke plekken in turkije maar al te graag istanboel willen veroveren en de sharia willen invoeren.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:59 schreef Morkje het volgende:
[..]
Ik ben niet extreem links (en toch moet ik ff laten zien dat je niet zulke onzin moet praten). Maar dat de islam niet multi culti is slaat nergen op. Die staten zijn af en toe niet multi culti. Maarja, er waren wel meer staten die niet multi culti waren die toch niet islamitisch waren (Sovjet unie (owja, zo links dat multi culti...), nazi-duitsland...). Dat heeft voor de rest vrij weinig met elkaar te maken, als het aan bush lag werd in de VS het christendom ook staatsgodsdienst, en werden alle moslims aan het gas gezet. Heeft vrij weinig met de islam te maken. Komt gewoon omdat de islam een beetje hip is in achtergestelde 3de wereldlanden. In bijvoorbeeld Turkije valt het allemaal wel mee.
Pas maar op, dadelijk willen die rechtse rakkers u ook in het gevang zetten.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:07 schreef Morkje het volgende:
[..]
In Rotterdam is ook wel 'ietsje' meer dan 5,7% allochtoon, nogal logisch dat allochtonen daar het meerendeel van de straatroven plegen, maar daarbuiten: wat is er mis met ALLE allochtonen als een deel daarvan iets fout doet (en dat doen ze echt niet omdat ze allochtoon zijn, meer omdat ze nog niet zo lang hier wonen, nog geen opleiding hebben genoten, dus een beetje achtergesteld zijn, nog, en dus ietwat crimineler zijn, is precies zo onder de autochtone bevolking). Ik ga toch ook niet gevang in als mn broer iets fout doet (terwijl ik dan WEL significant crimineler zou zijn, zelfde opvoeding en genen enzo).
Leuk, wat heeft dat met Nederland te maken?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:05 schreef Morghodius het volgende:
wil je weten wat er gebeurt als de islam aan de macht komt?
Okee, ik ga ook niet ontkennen dat er islamitische loverboys zijn. En dat er binnen de islam-bevolking procentueel meer loverboys zijn dan binnen de autochtone bevolking.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:48 schreef Morghodius het volgende:
[..]
gezien het succes van Pim Fortuyn, en na zijn dood dat steeds meer mensen zagen dat hij best wel gelijk had is het eerder miljoenen
maarja, mensen zoals jij verkopen hun zus aan de locale islamitische loverboy
Je snapt natuurlijk zelf ook wel dat dit never nooit niet in nederland gaat gebeuren, ook niet als alle autochtonen ineens emigreren? Niet alle islamieten hier zijn achtergestelde idioten uit derdewereldlanden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:05 schreef Morghodius het volgende:
[..]
nou jij wilt toch dat Nederland overspoelt word door buitenlanders, en dan voornamelijk moslims, want voor links is er dan natuurlijk geen plek voor andere culturen en mensen, dus ik neem aan dat jullie daar wel een plan voor hebben, of ben je het wel met rechts eens dat de grenzen dicht moeten?
[..]
waarom dan die 110% support voor de islam vanuit het extreem linkse kamp, en niet voor andere culturen in Nederland, ik zie 0% support voor een hindoe tempel.
wil je weten wat er gebeurt als de islam aan de macht komt?
Since then, according to the Iranian Revolutionary Socialists' League, the "following groups have all been attacked throughout the reign of the mullahs:
workers, trade unionists, left-wing and socialist activists
women and women's/feminist groups
national and religious minorities
political oppositionists, including various monarchist, Islamic and liberal groups
writers, journalists, artists, intellectuals and students;
peasants and tribal groups;
homosexuals and others who follow an 'un-Islamic' life-style."
Landelijk zorgen buitenlanders met name marokkanen, antilianen enzo voor 90% van alle criminaliteit, in Rotterdam is dat 99% van bijna alleen maar marokkanen, en een klein groepje antilianen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:07 schreef Morkje het volgende:
[..]
In Rotterdam is ook wel 'ietsje' meer dan 5,7% allochtoon, nogal logisch dat allochtonen daar het meerendeel van de straatroven plegen, maar daarbuiten: wat is er mis met ALLE allochtonen als een deel daarvan iets fout doet (en dat doen ze echt niet omdat ze allochtoon zijn, meer omdat ze nog niet zo lang hier wonen, nog geen opleiding hebben genoten, dus een beetje achtergesteld zijn, nog, en dus ietwat crimineler zijn, is precies zo onder de autochtone bevolking). Ik ga toch ook niet gevang in als mn broer iets fout doet (terwijl ik dan WEL significant crimineler zou zijn, zelfde opvoeding en genen enzo).
Er lopen hier gewoon buitenproportioneel veel mensen rond die wel blij waren geweest als de Duitsers hadden gewonnen (alle allochtonen in een kamp, linkse mensen ook in een kamp, geen burgerrechten, geen art. 1, geen privacy, geen terrorisme, geen hoofddoekjes, geen islamieten, wel legaal extreem nationalistisch doen etc etc...)quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:10 schreef Pool het volgende:
[..]
Okee, ik ga ook niet ontkennen dat er islamitische loverboys zijn. En dat er binnen de islam-bevolking procentueel meer loverboys zijn dan binnen de autochtone bevolking.
Stap 2 is echter: wat doe je vervolgens? En dan vind ik nog steeds dat je onschuldige moslims gelijk moet behandelen als onschuldige Nederlanders en dat je schuldige moslims even hard aanpakt als schuldige Nederlanders.
De mensen die hier nu allemaal hard roepen vallen in grofweg twee groepen te verdelen:
-De mensen die alleen maar roepen dat vroegah alles beter was en alles de schuld is van links, maar verder niet zeggen wat ze nu dan willen en hoe het had gemoeten
-De mensen die zeggen dat ze criminele moslims het land uit moeten gooien, geen moskeeën moeten bouwen, art. 1 GW moeten schrappen, privacy moeten beperken en ook de vrijheden van godsdienst en meningsuiting willen aantasten. Daarbij ook nog eens hogere straffen in het algemeen.
Volgens mij lost dat allebei niks op. Met dat roepen polariseer je de zaak alleen maar, daar worden criminelen heus niet bang van. Onschuldige moslims die juist hun best doen om mee te komen worden hierdoor gestigmatiseerd. Door verder nog allerlei burgerrechten in te perken, worden we er uiteindelijk alleen maar slechter op.
ja! zeiken dat mensen hun koter op een zwarte school moeten zetten maar wel zelf zijn kind op een blanke school zetten omdat hij het beste voor zijn kind over heeftquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:08 schreef vanvugh het volgende:
Was het overigens niet PvdA-leider Wouter Bos die zijn dochter graag op een blanke school wou?
99 procent van de straatrovers zullen ook wel mannen zijn. Wat nu?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:15 schreef Morghodius het volgende:
[..]
Landelijk zorgen buitenlanders met name marokkanen, antilianen enzo voor 90% van alle criminaliteit, in Rotterdam is dat 99% van bijna alleen maar marokkanen, en een klein groepje antilianen.
gezien hoeveel er van hun zitten in Nederland kan je spreken van een epidemie.
ook nog, in andere plekken van Nederland waar het zowat 100% Nederlands is zowat maar 1% criminaliteit, en de gevangenissen zitten met 75% vol met buitenlanders.
als dit zo door gaat moet je niet raar opkijken als het Nederlandse volk in opstand komt tegen de golf van misdaad.
jij zit zeker in een 2e wereld oorlog su
...en daarmee wil je zeggen dat?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:16 schreef Morghodius het volgende:
[..]
dus hij geeft hier toe dat zwarte scholen niet goed zijn
wat een onzin allemaalquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Je bent een racist en xenofoob. Denk niet dat ik de waarheid moet verdoezelen en daar iets van terug moet nemen. Iemand die allochtonen overal de schuld van geeft en verkettert, valt in die categorie. Je zou er trots op moeten zijn maar je hebt de bek er van vol. Maar als puntje bij paatlje komt, ben je een bleek lafbekje.
Waar haal je deze cijfers vandaan ?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:15 schreef Morghodius het volgende:
[..]
Landelijk zorgen buitenlanders met name marokkanen, antilianen enzo voor 90% van alle criminaliteit, in Rotterdam is dat 99% van bijna alleen maar marokkanen, en een klein groepje antilianen.
ook nog, in andere plekken van Nederland waar het zowat 100% Nederlands is zowat maar 1% criminaliteit, en de gevangenissen zitten met 75% vol met buitenlanders.
als dit zo door gaat moet je niet raar opkijken als het Nederlandse volk in opstand komt tegen de golf van misdaad.
Ik hoop niet dat u mijn bijdragen zo leest, want dan moet u toch echt nodig aan de bril.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:05 schreef Morghodius het volgende:
[..]
nou jij wilt toch dat Nederland overspoelt word door buitenlanders, en dan voornamelijk moslims, want voor links is er dan natuurlijk geen plek voor andere culturen en mensen, dus ik neem aan dat jullie daar wel een plan voor hebben, of ben je het wel met rechts eens dat de grenzen dicht moeten?
Ik vroeg u of u wist dat u appels met peren vergeleek. Dat was een vraag naar aanleiding van uw vergelijking tussen 'de islamitische cultuur' (als die al bestaat) en 'de westerse cultuur' (zelfde verhaal). Om mijn reactie niet al te lang te maken: het is onzin om verschillende culturen te vergelijken met elkaar. Dat is hetzelfde als een trein en een fiets vergelijken, het lijkt aardig, maar je hebt het over twee totaal verschillende zaken.quote:[..]
waarom dan die 110% support voor de islam vanuit het extreem linkse kamp, en niet voor andere culturen in Nederland, ik zie 0% support voor een hindoe tempel.
Oh, maar als u dáár bang voor bent kan ik u vertellen dat dit in Nederland nooit plaats zal gaan vinden. In Nederland zullen de aanhangers van de islam de komende generaties geen politieke meerderheid krijgen, en al zouden ze het krijgen zijn er altijd nog oppositiepartijen die wetswijzigingen tegen kunnen houden. In dat opzicht leven we in een intelligent georganiseerd land.quote:wil je weten wat er gebeurt als de islam aan de macht komt?
Since then, according to the Iranian Revolutionary Socialists' League, the "following groups have all been attacked throughout the reign of the mullahs:
workers, trade unionists, left-wing and socialist activists
women and women's/feminist groups
national and religious minorities
political oppositionists, including various monarchist, Islamic and liberal groups
writers, journalists, artists, intellectuals and students;
peasants and tribal groups;
homosexuals and others who follow an 'un-Islamic' life-style."
Een soort Mohammed Balkenende?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:19 schreef Morghodius het volgende:
ohja, ik zie genoeg racisten, ze hebben vaak een noord afrikaans uiterlijk en een bloempot kapsel
geen domme opmerkingen maken.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:10 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Leuk, wat heeft dat met Nederland te maken?
Ik zie in dat bericht nergens staan dat de Islam de macht overneemt in Nederland. Maar ik zal wel niet zo slim als jij zijnquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:21 schreef Morghodius het volgende:
[..]
geen domme opmerkingen maken.
of heb je het nieuws bericht niet gelezen waar deze topic over gaat?
Marokkaanse vrouwen en oudere marokkaanse mannen zijn evenredig lager vertegenwoordig in de criminaliteit (dan de autochtoon).quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:15 schreef Morghodius het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:21 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Een soort Mohammed Balkenende?
En jij vind het gek dat ik en anderen je niet geloven? Eerst was het 55%, in 2 minuten ineens 75%, en 1% criminaliteit? Wat voor ideaalbeeld heb jij van het platteland? Daar wordt ook gewoon het hele dorp gesloopt als er eens een feest is (en dan niet door allochtonen). Daar wordt ook altijd flink gevochten, en mensen in elkaar gemept (ook geen allochtonen). Als je misschien een keer met een bron komt, dan kunnen we misschien een keer eerlijk discussieren.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:15 schreef Morghodius het volgende:
[..]
gebeurt zo te zien niet heh, vaak durft de politie niet eens ze op te pakken, en als je belt en ze vragen hoe het persoon eruit ziet, en je zegt, noord afrikaans uiterlijk dan zeggen ze dat je een racist bent en dan hangen ze op!quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:10 schreef Pool het volgende:
[..]
Okee, ik ga ook niet ontkennen dat er islamitische loverboys zijn. En dat er binnen de islam-bevolking procentueel meer loverboys zijn dan binnen de autochtone bevolking.
Stap 2 is echter: wat doe je vervolgens? En dan vind ik nog steeds dat je onschuldige moslims gelijk moet behandelen als onschuldige Nederlanders en dat je schuldige moslims even hard aanpakt als schuldige Nederlanders.
ik zie dat mensen dus het erger vinden dat mensen op internet zitten te zeiken en weleens verkeerde dingen zeggen wat jij beweerd, dan al die slachtoffers op straat.quote:De mensen die hier nu allemaal hard roepen vallen in grofweg twee groepen te verdelen:
-De mensen die alleen maar roepen dat vroegah alles beter was en alles de schuld is van links, maar verder niet zeggen wat ze nu dan willen en hoe het had gemoeten
-De mensen die zeggen dat ze criminele moslims het land uit moeten gooien, geen moskeeën moeten bouwen, art. 1 GW moeten schrappen, privacy moeten beperken en ook de vrijheden van godsdienst en meningsuiting willen aantasten. Daarbij ook nog eens hogere straffen in het algemeen.
Volgens mij lost dat allebei niks op. Met dat roepen polariseer je de zaak alleen maar, daar worden criminelen heus niet bang van. Onschuldige moslims die juist hun best doen om mee te komen worden hierdoor gestigmatiseerd. Door verder nog allerlei burgerrechten in te perken, worden we er uiteindelijk alleen maar slechter op.
dat jij niet zelf na kan denken en dat alles voor je gezegd moet wordenquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:18 schreef Pool het volgende:
[..]
...en daarmee wil je zeggen dat?
Goed, genoeg tijd besteed aan deze fantast.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:25 schreef Morghodius het volgende:
[..]
gebeurt zo te zien niet heh, vaak durft de politie niet eens ze op te pakken, en als je belt en ze vragen hoe het persoon eruit ziet, en je zegt, noord afrikaans uiterlijk dan zeggen ze dat je een racist bent en dan hangen ze op!
[..]
ohja? wie allemaal dan?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:15 schreef Morkje het volgende:
[..]
Er lopen hier gewoon buitenproportioneel veel mensen rond die wel blij waren geweest als de Duitsers hadden gewonnen (alle allochtonen in een kamp, linkse mensen ook in een kamp, geen burgerrechten, geen art. 1, geen privacy, geen terrorisme, geen hoofddoekjes, geen islamieten, wel legaal extreem nationalistisch doen etc etc...)
Of ze moeten hier ff eerlijk vertellen wat ze nou zo slecht vonden aan dat mooie plan van AH.
Ja, dat snap ik. Maar daarmee voeg je nog steeds niets toe aan deze discussie. Ik vind zwarte scholen ook niet prettig, omdat daar een in de meeste gevallen een relatief lager onderwijsniveau bereikt wordt en deze scholen helaas ook vaak onveilig zijn. Wouter Bos heeft ook nooit gezegd voorstander te zijn van zulke scholen. Maar wat wil jij er tegen doen dan?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:29 schreef Morghodius het volgende:
[..]
dat jij niet zelf na kan denken en dat alles voor je gezegd moet worden
DAARMEE WIL IK ZEGGEN DAT ZELFS WOUTER BOS EIGENLIJK TOEGEEFT DAT ZWARTE SCHOLEN GEEN PRETJE ZIJN EN BLANKE SCHOLEN VEEL BETER ZIJN
waarom stuurt hij anders zijn dochter liever naar een blanke school dan naar een zwarte school.
heeft hij de zij en achterkant gemilimeterd en boven op zijn kop een dom matje?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:21 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Een soort Mohammed Balkenende?
bepaalde wijken in Rotterdam en Amsterdam zijn al no go plaatsen voor blankenquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:22 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik zie in dat bericht nergens staan dat de Islam de macht overneemt in Nederland. Maar ik zal wel niet zo slim als jij zijn![]()
waar slaat dat nou weer op?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:22 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Marokkaanse vrouwen en oudere marokkaanse mannen zijn evenredig lager vertegenwoordig in de criminaliteit (dan de autochtoon).
Maar, dat zal wel niet gelden. Alleen de cijfertjes die uitkomen natuurlijk.
(ps: grootste drugsproblemen in de klein 'blanke' dorpjes)
erg heh de waarheidquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Goed, genoeg tijd besteed aan deze fantast.
laag opleidings niveau?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:25 schreef Morkje het volgende:
[..]
En jij vind het gek dat ik en anderen je niet geloven? Eerst was het 55%, in 2 minuten ineens 75%, en 1% criminaliteit? Wat voor ideaalbeeld heb jij van het platteland? Daar wordt ook gewoon het hele dorp gesloopt als er eens een feest is (en dan niet door allochtonen). Daar wordt ook altijd flink gevochten, en mensen in elkaar gemept (ook geen allochtonen). Als je misschien een keer met een bron komt, dan kunnen we misschien een keer eerlijk discussieren.
Ik blijf er bij dat criminaliteit wordt veroorzaakt door armoede en een laag opleidingsnivau. Dat die allochtonen vooral in die groepen zitten komt omdat we ze voor dom werk nodig hadden, maar dat komt dus niet doordat ze allochtoon of islamiet zijn.
Jij wilt alle allochtonen straffen omdat een deel wat fout doet (misschien een groot deel, maar dat maakt eigenlijk geen kont uit). Je wilt gewoon een hele bevolkingsgroep het land uit schoppen (of weetikveel, iig de schuld geven) terwijl maar een deel iets fout doet. Das scheef. Ik stop toch ook niet alle domme mensen in een kamp omdat die in verhouding crimineler zijn? Je stelt gewoon een soort genocide voor. Op zich een nobel streven, behalve dan dat het ongeveer de grootste misdaad is die er bestaat...
wouter bos heeft vaak genoeg gezegd een voorstander te zijn van zwarte scholenquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:54 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar daarmee voeg je nog steeds niets toe aan deze discussie. Ik vind zwarte scholen ook niet prettig, omdat daar een in de meeste gevallen een relatief lager onderwijsniveau bereikt wordt en deze scholen helaas ook vaak onveilig zijn. Wouter Bos heeft ook nooit gezegd voorstander te zijn van zulke scholen. Maar wat wil jij er tegen doen dan?
Of anders gezegd: waarom vind jij dat Wouter Bos zijn kind wel naar een zwarte school had moeten sturen?
Volgens mij is dat verwijt onterecht want rechts zal niet anders kunnen dan te accepteren dat dat nu eenmaal het geval is. Dat neemt niet weg dat er nog steeds wat gedaan moet worden aan integratie, van alle bevolkingsgroepen. Artikel 23 zodanig aanpassen dat er geen subsidies meer gaan naar religieus onderwijs, is iets wat dienaangaande aangepakt zou kunnen worden. Bos zou zich, bijvoorbeeld samen met D66 en de VVD, zich daar eens hard voor moeten maken.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 20:45 schreef Tikorev het volgende:
Ongelofelijk toch? Dé partij van de multiculti’s die jarenlang alle rechtse oppositie tegen de multiculturele samenleving heeft verketterd en jarenlang heeft staan toekijken hoe Nederland langzaam veranderde in een multicultureel getto verwijt nu rechts dat ze deze situatie niet als blijvend wil accepteren.
Nee, ik geloof niet dat dat is wat Bos wilde zeggen. Bos zegt dat je moet redeneren vanuit de gedachte dat het een feit is dat de toekomst van Nederland grotendeels bestaat uit een bevolking met allochtonen.quote:In plaats van samen mét rechts te werken aan een herstel door de Nederlandse cultuur uit te dragen als een volwaardig alternatief willen ze zich er bij neerleggen dat Nederland een samenleving krijgt die onder invloed van allerlei achterlijke culturen verandert in één waarin de autochtone Nederlander zich steeds minder zal gaan thuis voelen.
minderwaardig ras? bedankt dat je dingen verzint over mij, men noemt dat smaad.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 23:16 schreef Morkje het volgende:
Morghodius: ff een concrete vraag: Wat wilde je gaan doen met die allochtonen, die volgens jou behoren tot een minderwaardig ras ofzo. Ik bedoel: als 25% crimineel is, dan is nog altijd 75% niet crimineel, waarom zou je die dan ook veroordelen? Wat wilde je gaan doen?
Je bent een beetje loos dingen aan het roepen, dat het slecht is enzo, maar je hebt ook geen goed plan om het op te lossen. De PvdA wel: alle allochtonen op school, en over 20 jaar zijn alle allochtone jongeren gewoon gemiddeld, met een baan en een golf gti.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 23:56 schreef StarWars het volgende:
Bij de volgende verkiezing allemaal stemmen op Geert Wilders, met een beetje geluk is hij eind deze week uit de VVD en begint hij zijn eigen partij, hij heeft de potentie om de nieuwe Fortuin te worden, als hij tenminse niet word omgelegd door linkse idioten die niet tegen de waarheid kunnen GVDdeGVD
Je hebt het niet over buitenlandse criminelen, je hebt het over buitenlanders waarvan volgens jou een te groot deel crimineel is. En daarbij: Nederlanders het land uit schoppen? Lijkt me kinda onmogelijk. Om je grote held Pim maar ff te quoten: "Maar het zijn wel ONZE Marrokanen". En mijn %en berusten net zo hard op de waarheid als de jouwe (namelijk compleet niet). Het was alleen maar om een statement te maken, omdat je ALLE allochtonen de schuld geeft, terwijl je zelf toegeeft dat maar een deel crimineel is.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 23:26 schreef Morghodius het volgende:
[..]
minderwaardig ras? bedankt dat je dingen verzint over mij, men noemt dat smaad.
wat ze met die buitenlandse criminelen moeten doen?
terug sturen.
die % die jij zegt bestaan niet, we wonen in de echte wereld niet de jouwe.
wat jij zegt zeiden ze ook 20 jaar geleden, en kijk eens wat er van gekomen is.
trouwens, als je mij niet wilt geloven, mischien dan wel een Marokkaan zelf
http://www.democrates.net/islam/bouazza.htm van Hafid Bouazza
http://www.nrc.nl/print/1015048242577.html
Uhm, dan zouden er minimaal 8 miljoen moslims van 18 jaar en ouder moeten zijn die allemaal van Nederland een islamitisch land willen maken. Ik weet niet hoe realistische rechtse mensen daar tegenaan kijken....quote:Op woensdag 1 september 2004 00:21 schreef http het volgende:
.
We leven in een democratische samenleving, ik zou niet weten waarom er geen
islamitische meederheid kan ontstaan. Erg naief gedacht.
Krom gedacht of slecht wiskunde gedaan op school. Als er 16 mil. inwoners zijn en dequote:Op woensdag 1 september 2004 00:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Uhm, dan zouden er minimaal 8 miljoen moslims van 18 jaar en ouder moeten zijn die allemaal van Nederland een islamitisch land willen maken. Ik weet niet hoe realistische rechtse mensen daar tegenaan kijken....
Ja beste vriend, maar niet iedereen van die 16 miljoen is stemgerechtigd en er zijn bij lange na geen 8 miljoen stemgerechtigde moslims, ook niet binnen 50 jaar. Bovendien neemt de bevolkingsgroei en immigratie van niet-westerse allochtonen ook af dus het is onwaarschijnlijk dat de moslims ooit boven de helft van de Nederlandse bevolking uitkomen. Vraag dat maar aan je wiskundemeester.quote:Op woensdag 1 september 2004 00:34 schreef http het volgende:
[..]
Krom gedacht of slecht wiskunde gedaan op school. Als er 16 mil. inwoners zijn en de
helft is allochtoon/islamist dan is de verdeelsleutel toch voor beide kanten hetzelfde
de waarheid is hard, misschien wordt het eens tijd om dat onder ogen te zien ?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:47 schreef gelly het volgende:
Goed, genoeg tijd besteed aan deze fantast.
Ja, het is erg fijn dat de toiletten schoon zijn en de Hoogovens nog draaien, maar ik versta onder opbouwen wel iets anders dan het terugbrengen van de status van homo's, vrouwen, andersdenkenden en andersgelovigen tot minderwaardigen die moeten luisteren naar de wetten van één of andere maangod genaamd Allah. Maar goed...quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:18 schreef Nyrem het volgende:
Duidelijke uitspraak, pragmatisch ook.
Een constatering. Niet negatief, of positief.
Immers zijn er al heel heel lang niet-nederlanders in Nederland.
Ook zij hebben Nederland opgebouwd.
quote:Bos
(duidelijke taal, en is begrijpelijk)
Goed gezienquote:ps:valt me wel op dat het net lijkt of de NSB weer opleeft onder een deel van de bevolking
Ik ga het niet voorrekenen, als je dit niet begrijpt heb je pech gehad. Sleep tide.quote:Op woensdag 1 september 2004 00:37 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja beste vriend, maar niet iedereen van die 16 miljoen is stemgerechtigd en er zijn bij lange na geen 8 miljoen stemgerechtigde moslims, ook niet binnen 50 jaar. Bovendien neemt de bevolkingsgroei en immigratie van niet-westerse allochtonen ook af dus het is onwaarschijnlijk dat de moslims ooit boven de helft van de Nederlandse bevolking uitkomen. Vraag dat maar aan je wiskundemeester.
Dan doe ik het wel voor je.quote:Op woensdag 1 september 2004 00:46 schreef http het volgende:
[..]
Ik ga het niet voorrekenen, als je dit niet begrijpt heb je pech gehad. Sleep tide.
Je kruipt in een slachtofferol.quote:Op woensdag 1 september 2004 00:47 schreef Morghodius het volgende:
[...]
Als je in plaats van geklaag nou eens manieren verzint waarop bepaalde dingen volgens jou beter kunnen, zijn we al een eind verder.quote:Op woensdag 1 september 2004 00:47 schreef Morghodius het volgende:
-verhaal-
Oh......een echt crimineeltje op Fok.quote:Op woensdag 1 september 2004 00:47 schreef Morghodius het volgende:
niet raar opkijken dat de eerste islamitische loverboys binnenkort onderste boven dood aan een lantarenpaal midden in de stad bungelen![]()
ook niet raar opkijken dat knokploegen criminele hangkutmarokkanen weg slaan om de wijk weer leefbaar en veilig te maken.
slaap jullie maar door, wij maken van Nederland wel weer een leefbaar land.
hoe zou jij het vinden als je kleindochter later accuzuur in haar gezicht krijgt gegooid omdat ze haar dan al verplichte sluier scheef op had gezet ?quote:Op woensdag 1 september 2004 00:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Uhm, dan zouden er minimaal 8 miljoen moslims van 18 jaar en ouder moeten zijn die allemaal van Nederland een islamitisch land willen maken. Ik weet niet hoe realistische rechtse mensen daar tegenaan kijken....
quote:Op woensdag 1 september 2004 01:09 schreef StarWars het volgende:
[..]
hoe zou jij het vinden als je kleindochter later accuzuur in haar gezicht krijgt gegooid omdat ze haar dan al verplichte sluier scheef op had gezet ?
Geweldig natuurlijk, wat denk jij. Maar wat heeft dat ermee te maken ?quote:Op woensdag 1 september 2004 01:09 schreef StarWars het volgende:
[..]
hoe zou jij het vinden als je kleindochter later accuzuur in haar gezicht krijgt gegooid omdat ze haar dan al verplichte sluier scheef op had gezet ?
Zozo....dit gaat er gebeuren later ?quote:Op woensdag 1 september 2004 01:09 schreef StarWars het volgende:
even de hersens aanzetten, inplaats van feiten afwimpellen gebruikmakend van het woord allochtoon. een allochtoon is in Nederland anno 2004 niet iemand die geen nederlandse nationaliteit heeft, dus de 2e, 3e generatie turken,marokanen,surinamers,antillianen is wat de gevangeniswezen inderdaad voor 2/3 vult, dat leuke plaatje van je is waarschijnlijk gemaakt door een mede struisvogel, die op die manier zijn schouders op kan halen en zeggen : zie je wel ons beleid heeft niet gefaalt, klinkt precies hetzelfde als "En om die fabel dat er meer buitenlanders dan nederlanders in het gevang zitten maar eens te ontkrachten", iets vaker lezen en luisteren en dan terugkomen om je eigen fabeltjes te ontkrachten.quote:Op woensdag 1 september 2004 01:05 schreef gelly het volgende:
En om die fabel dat er meer buitenlanders dan nederlanders in het gevang zitten maar eens te ontkrachten :
[afbeelding]
Ja, allochtonen zijn ook Nederlanders. Als je dat niet wil accepteren kun je bij jezelf afvragen in hoeverre je een racist bent.
Die cijfers zijn gewoon van het objectieve CBS hoor.quote:Op woensdag 1 september 2004 01:16 schreef StarWars het volgende:
[..]
even de hersens aanzetten, inplaats van feiten afwimpellen gebruikmakend van het woord allochtoon. een allochtoon is in Nederland anno 2004 niet iemand die geen nederlandse nationaliteit heeft, dus de 2e, 3e generatie turken,marokanen,surinamers,antillianen is wat de gevangeniswezen inderdaad voor 2/3 vult, dat leuke plaatje van je is waarschijnlijk gemaakt door een mede struisvogel, die op die manier zijn schouders op kan halen en zeggen : zie je wel ons beleid heeft niet gefaalt, klinkt precies hetzelfde als "En om die fabel dat er meer buitenlanders dan nederlanders in het gevang zitten maar eens te ontkrachten", iets vaker lezen en luisteren en dan terugkomen om je eigen fabeltjes te ontkrachten.
Doeg... meneer de fascistoide relkloonquote:Op woensdag 1 september 2004 01:29 schreef StarWars het volgende:
5 reacties domme achter elkaar, tegen zoveel onwetendheid ga ik niet posten hoor, kost iets te veel tijd en begrijpen doen jullie het waarschijnlijk ook niet
Dat jij Nederlanders enkel als blank ziet is niet mijn probleem of die van het CBS hoor.quote:Op woensdag 1 september 2004 01:16 schreef StarWars het volgende:
[..]
even de hersens aanzetten, inplaats van feiten afwimpellen gebruikmakend van het woord allochtoon. een allochtoon is in Nederland anno 2004 niet iemand die geen nederlandse nationaliteit heeft, dus de 2e, 3e generatie turken,marokanen,surinamers,antillianen is wat de gevangeniswezen inderdaad voor 2/3 vult, dat leuke plaatje van je is waarschijnlijk gemaakt door een mede struisvogel, die op die manier zijn schouders op kan halen en zeggen : zie je wel ons beleid heeft niet gefaalt, klinkt precies hetzelfde als "En om die fabel dat er meer buitenlanders dan nederlanders in het gevang zitten maar eens te ontkrachten", iets vaker lezen en luisteren en dan terugkomen om je eigen fabeltjes te ontkrachten.
en de linkse relnicht brengt op slinkse wijze het onderwerp "huidskleur" naarboven, en suggereert daarmee dat ik iemand zou beoordelen op huidskleur, belachelijk zielig hahaha !!!quote:Op woensdag 1 september 2004 01:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat jij Nederlanders enkel als blank ziet is niet mijn probleem of die van het CBS hoor.
Toch altijd hetzelfde verhaaltje ? Komen met allerhande doemscenario's en kromme statistieken een topic binnen denderen, vervolgens ontkracht je die en dan komen de scheldpartijen en verdachtmakingen weer. Het lijken wel kinderen die je vertelt dat Sinterklaas niet bestaat en vervolgens in een hoekje gaan staan stampen en huilen en je voor "stommert !" uitmaken.quote:Op woensdag 1 september 2004 01:50 schreef kLowJow het volgende:
Ik vind het niet eens grappig meer...![]()
Nouja, misschien nog een klein beetje
Hoe zijn jullie toch zo overtuigd geraakt van die doemscenarios over de toekomst van Nederland?
Natuurlijk doe je dat niet.....het idee alleen al..quote:Op woensdag 1 september 2004 01:54 schreef StarWars het volgende:
en de linkse relnicht brengt op slinkse wijze het onderwerp "huidskleur" op, en suggereert daarmee dat ik iemand zou beoordelen op huidskleur, belachelijk zielig hahaha !!!
Dat doe je zelf hoor :quote:Op woensdag 1 september 2004 01:54 schreef StarWars het volgende:
[..]
en de linkse relnicht brengt op slinkse wijze het onderwerp "huidskleur" naarboven, en suggereert daarmee dat ik iemand zou beoordelen op huidskleur, belachelijk zielig hahaha !!!
Of bedoel je wat anders ?quote:een allochtoon is in Nederland anno 2004 niet iemand die geen nederlandse nationaliteit heeft, dus de 2e, 3e generatie turken,marokanen,surinamers,antillianen is wat de gevangeniswezen inderdaad voor 2/3 vult,
Natuurlijk, maar ik vind het altijd zo moeilijk in te schatten in hoeverre iemand het gewoon leuk vindt dergelijke dingen te zeggen en sterke verhalen op te hangen, en in hoeverre men echt bang is dat de eigen voorspellingen uitkomen.quote:Op woensdag 1 september 2004 01:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Toch altijd hetzelfde verhaaltje ? Komen met allerhande doemscenario's en kromme statistieken een topic binnen denderen, vervolgens ontkracht je die en dan komen de scheldpartijen en verdachtmakingen weer. Het lijken wel kinderen die je vertelt dat Sinterklaas niet bestaat en vervolgens in een hoekje gaan staan stampen en huilen en je voor "stommert !" uitmaken.
Het is ook veel haat die mensen tot angstscenario's brengt.quote:Op woensdag 1 september 2004 02:01 schreef kLowJow het volgende:
Ik kan me zelf namelijk zo moeilijk voorstellen dat iemand echt in die onzin gelooft, en zo dit daadwerkelijk het geval is, ben ik wel erg nieuwsgierig naar de achtergronden van deze hersenspinsels.
door in de randstad te wonen en het zelf mee te makenquote:Op woensdag 1 september 2004 01:50 schreef kLowJow het volgende:
Ik vind het niet eens grappig meer...![]()
Nouja, misschien nog een klein beetje
Hoe zijn jullie toch zo overtuigd geraakt van die doemscenarios over de toekomst van Nederland?
Heel goed punt......... waarom horen we nooit niks over deze mensen.quote:ik heb liever nog 4 miljoen chinezen, japaners en hindoes, dan de hoeveelheid moslims die we nu hebben.
In Belgie bv wonen meer dan 800.000 !!! Italianen of mensen van Italiaanse afkomst , dat is hier bijna 1/10de van de bevolking, je hoort er nooit wat (negatiefs) over ...quote:Op woensdag 1 september 2004 03:04 schreef Drugshond het volgende:
uit een ander topic...
[..]
Heel goed punt......... waarom horen we nooit niks over deze mensen.Ze spreken onze taal (in een grappig accent). Ze weten wat werken is. (en hoe). Ze zijn ontzettend leergierig, en hebben doorzettingsvermogen. Ze passen prima in het straatbeeld (geen gezeik over hoofddoekjes e.d) Behouden toch hun eigen cultuur, maar doen dit binnenshuis Passen zich prima aan aan de geldende wetgeving. Zijn heel beleefd en fatsoenlijk (en zitten niet aan de dope). Hebben een cultuur waar we een puntje aan kunnen zuigen. Criminaliteit is vrijwel uit den boze bij deze bevolkingsgroep.
En ik heb zielsveel respect voor deze mensen uit ZO-Azie , en zal ze ook altijd met respect behandelen (als een gelijke) !!!
Waarom heb ik dat met met Turken en Marokannen minder.....Tell me why ?
Onder de juiste reakties verloten we een magnetron...........
Grappenmaker, als de statistieken je niet aanstaan knip je er maar wat stukken tussen uit???quote:Op woensdag 1 september 2004 01:05 schreef gelly het volgende:
En om die fabel dat er meer buitenlanders dan nederlanders in het gevang zitten maar eens te ontkrachten :
[afbeelding]
Ja, allochtonen zijn ook Nederlanders. Als je dat niet wil accepteren kun je bij jezelf afvragen in hoeverre je een racist bent.
Mijn God, wat een hoop generalisaties en onwaarheden gelly over chinezenquote:Op woensdag 1 september 2004 03:12 schreef gelly het volgende:
Mijn God, wat een hoop generalisaties en onwaarheden op een rijtje Drugshond. Het probleem is dat je op straat geen last hebt van chinezen, zodat het lijkt alsof deze groep uitermate geïntegreerd en netjes is.
Laten we alsjeblieft niet net doen of chineze immigranten perfect Nederlands spreken, want dat doen ze niet. Een groot gedeelte spreekt zelfs nauwelijks Nederlands.
Criminaliteit onderling is sterk aanwezig, chineze maffia die restauranthouders afperst, drugsmaffia etc. Ook werken er veel illegalen in chineze restaurants.
Ze zijn beleeft en fatsoelijk ja, net als elke Ali met een shoarmazaak of welke ondernemer dan ook.
Verder verkeren zo vooral in hun eigen groep, en spreekt men thuis en onderling vooral chinees. Wat nou integratie ?
Verrek, het zijn net marokkanen !
En waarom je dat met marokkanen en turken minder hebt ? Omdat die veel (zichtbare) straatcriminaliteit veroorzaken en jij dat verwart met integratie. Daarom.
Wat ik uit die statistiek concludeer is dat er 7745 buitenlanders in de gevangenis zitten , dat is ruim meer dan 50 % van de gevangenen , is dat niet problematisch ?quote:Op woensdag 1 september 2004 03:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Grappenmaker, als de statistieken je niet aanstaan knip je er maar wat stukken tussen uit???
[afbeelding]
Het figuur waarop ik reageerde had het constant over islamieten, vandaar dat ik die even apart had geselecteerd. Antillianen zijn trouwens gewoon Nederlanders.quote:Op woensdag 1 september 2004 03:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Grappenmaker, als de statistieken je niet aanstaan knip je er maar wat stukken tussen uit???
[afbeelding]
Zonder gestraft te zijn ? Lijkt me niet wenselijk. Overigens kan iemand die in het buitenland geboren is gewoon de Nederlandse nationaliteit hebben. Dan is het geen buitenlander.quote:Op woensdag 1 september 2004 03:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Men zou beter voorzien in degelijke gevangenissen voor de inheemse bevolking en die criminele buitenlanders uitwijzen naar land van herkomst ...
Precies, Gelly dacht zeker dat we dat tabelletje van hem zouden slikken als zoete koek... Ik vind het trouwens behoorlijk laag bij de grond, zeker voor een modje, om de boel op die manier te verneuken.quote:Op woensdag 1 september 2004 03:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wat ik uit die statistiek concludeer is dat er 7745 buitenlanders in de gevangenis zitten , dat is ruim meer dan 50 % van de gevangenen , is dat niet problematisch ?
Men zou beter voorzien in degelijke gevangenissen voor de inheemse bevolking en die criminele buitenlanders uitwijzen naar land van herkomst ...
Mij lijkt het dat eens je in de gevangenis zit je wél al veroordeeld bent hoor ...quote:Op woensdag 1 september 2004 03:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Zonder gestraft te zijn ? Lijkt me niet wenselijk.
Gelly zei:quote:Op woensdag 1 september 2004 03:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Het figuur waarop ik reageerde had het constant over islamieten, vandaar dat ik die even apart had geselecteerd. Antillianen zijn trouwens gewoon Nederlanders.
Ergo, er zitten meer buitenlanders, punt.quote:Op woensdag 1 september 2004 01:05 schreef gelly het volgende:
Inderdaad geen last van..... point proven ?!quote:Op woensdag 1 september 2004 03:12 schreef gelly het volgende:
Mijn God, wat een hoop generalisaties en onwaarheden op een rijtje Drugshond. Het probleem is dat je op straat geen last hebt van chinezen, zodat het lijkt alsof deze groep uitermate geïntegreerd en netjes is.
Daar geloof ik geen bal van.......ik moet de eerste chinees nog tegen komen die geen Nederlands of een moderne taal kent (engels). En ik ken wel wat mensen uit deze achtergrond.quote:Laten we alsjeblieft niet net doen of chineze immigranten perfect Nederlands spreken, want dat doen ze niet. Een groot gedeelte spreekt zelfs nauwelijks Nederlands.
Mmmmmm... hier heb je wel een punt....(deels).. Maar ze verdienen hun geld niet met ordinaire criminele handelingen zoals stelen !!!. Drugsmafia ?!?..bij de de afhaal chinees. Het is een gesloten cultuur wat niet of nauwelijk overlapt met de nederlandse cultuur. Ik ken anders maar verdomd weinig straatroven waarbij de dader van aziatische afkomst was. Illegalen hebben we in alle soorten en maten van allerlei afkomst (maar een illegaal hoeft nog geen crimineel te zijn)quote:Criminaliteit onderling is sterk aanwezig, chineze maffia die restauranthouders afperst, drugsmaffia etc. Ook werken er veel illegalen in chineze restaurants.
Elke ondernemer ongeacht zijn afkomst moet respect krijgen. Mits deze de organisatie niet misbruikt om geld wit te wassen. Daar heb je geljk in. Ik kan nog iets opzoeken over call/bel-centers.quote:Ze zijn beleeft en fatsoelijk ja, net als elke Ali met een shoarmazaak of welke ondernemer dan ook.
Juistem... ze spreken het thuis maar niet op straat. Of bij loket W...........of whatever. Ze lossen hun problemen zelf op. En zijn zeer autonoom.quote:Verder verkeren zo vooral in hun eigen groep, en spreekt men thuis en onderling vooral chinees. Wat nou integratie ?
Ghe ghe ghe.... niet helemaal waar. Toch eens een keer opzoeken wat de arbeidsparticipatie is van Aziatische mensen in de Nederlandse samenleving.quote:Verrek, het zijn net marokkanen !
En dat is het goede antwoord... maar de zichtbare criminaliteit is mijn gevoel van onveiligheid. Niks meer en niks minder. En daar wordt het politieke beleid op afgerekend (of je er mee eens bent of niet).quote:En waarom je dat met marokkanen en turken minder hebt ? Omdat die veel (zichtbare) straatcriminaliteit veroorzaken en jij dat verwart met integratie. Daarom.
Huh ? Welke cijfers verneuk ik precies ? Het is een grafiek van criminelen die in het buitenland geboren zijn he, niet van criminelen met de Nederlandse nationaliteit. Dat jij vindt dat iemand die ergens anders geboren is, of die 1 allochtone ouder heeft geen Nederlander is, is niet het probleem van het CBS of de staat maar van jou.quote:Op woensdag 1 september 2004 03:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Precies, Gelly dacht zeker dat we dat tabelletje van hem zouden slikken als zoete koek... Ik vind het trouwens behoorlijk laag bij de grond, zeker voor een modje, om de boel op die manier te verneuken.
Bos slaat hier maar liefst vier keer de plank mis:quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 zei Wouter Bos het volgende
In Nederland worden geen kerken meer gebouwd, maar moskeeën, en onze bakkers, loodgieters en automonteurs van de toekomst zijn voor tweederde allochtoon. Voor rechts Nederland is het kennelijk een taboe om die realiteit onder ogen te zien. Het zou eerlijker zijn om de waarheid te zeggen. Nederland wordt nooit meer wat het was.
Ik kan me voorstellen dat andere landen niet zitten te wachten op onze criminelen, uit kostenaspect b.v. Hoe wil je landen verplicht laten meewerken ? Het enige dat je kan doen is mensen op het vliegtuig zetten, maar dan heeft diegene zijn straf niet gehad.quote:Op woensdag 1 september 2004 03:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
vergis je trouwens niet, als een Belg/nederlander wordt veroordeeld wordt tot opsluiting in gelijk welk land voor een misdaad vind ik dat we hem hier moeten opsluiten daarvoor ...
Ik vind dat een land moet voorzien in de "opvang" voor criminelen die er geboren zijn , is dat dan niet democratisch ? Mij lijkt het een mooie en eerlijke regeling ... (en ik ben nu nochtans in Belgie eens totaal géén Vlaams Blok stemmer)quote:Op woensdag 1 september 2004 03:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Huh ? Welke cijfers verneuk ik precies ? Het is een grafiek van criminelen die in het buitenland geboren zijn he, niet van criminelen met de Nederlandse nationaliteit. Dat jij vindt dat iemand die ergens anders geboren is, of die 1 allochtone ouder heeft geen Nederlander is, is niet het probleem van het CBS of de staat maar van jou.
Mijn mening is dat iemand in Belgie of Nederland een misdaad begaan heeft , dat het de taak is van de Belgische/Nederlandse overheid om te voorkomen dat die persoon in dat land nog een misdaad zal begaan. Dat kan door de eigen criminelen op te sluiten , maar evengoed door de niet eigen criminelen uit te wijzen. Als men dan in bv Turkije of zelfs Spanje ofzo als je wil geen gehoor geeft aan een Nederlandse veroordeling en die persoon vrij laat gaan is dat hun probleem , niet het onze ...quote:Op woensdag 1 september 2004 03:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat andere landen niet zitten te wachten op onze criminelen, uit kostenaspect b.v. Hoe wil je landen verplicht laten meewerken ? Het enige dat je kan doen is mensen op het vliegtuig zetten, maar dan heeft diegene zijn straf niet gehad.
Mij lijkt het Nederlands strafrecht op een ieder toepasbaar met het Nederlandse paspoort. Dan ben je namelijk Nederlander. Buitenlandse criminelen worden al uitgezet, na hun straf that is.quote:Op woensdag 1 september 2004 03:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik vind dat een land moet voorzien in de "opvang" voor criminelen die er geboren zijn ,
Klopt , maar ikzelf , als iemand die tot nog toe altijd links of centrum stemde vindt dat geldverspilling. Al kan ik je logica wel volgen.quote:Op woensdag 1 september 2004 03:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Mij lijkt het Nederlands strafrecht op een ieder toepasbaar met het Nederlandse paspoort. Dan ben je namelijk Nederlander. Buitenlandse criminelen worden al uitgezet, na hun straf that is.
Wat jij voorstelt is iemand die 10 vrouwen heeft verkracht en 5 roofmoorden heeft gepleegd op het vliegtuig te zetten zonder garantie dat ie vervolgd wordt. Nou, dat zou ik toch wel een maatschappelijk probleem willen noemen. Of denk je niet dat mensen zo'n iemand gestraft willen zien ?quote:Op woensdag 1 september 2004 03:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als men dan in bv Turkije of zelfs Spanje ofzo als je wil geen gehoor geeft aan een Nederlandse veroordeling en die persoon vrij laat gaan is dat hun probleem , niet het onze ...
Jij laat gemakshalve maar wat cijfertjes weg, om vervolgens doodleuk te verkondigen dat er minder buitenlanders in de cel zitten dan Nederlanders. En je zegt nu zelf al dat de cijfers misschien nog wel wat ongunstiger kunnen uitpakken voor het buitenlandse deel. Het gaat om het geboorte land, dus elke 2e generatie allochtoon, die in Nederland geboren is, wordt aangemerkt als Nederlander.quote:Op woensdag 1 september 2004 03:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Huh ? Welke cijfers verneuk ik precies ? Het is een grafiek van criminelen die in het buitenland geboren zijn he, niet van criminelen met de Nederlandse nationaliteit. Dat jij vindt dat iemand die ergens anders geboren is, of die 1 allochtone ouder heeft geen Nederlander is, is niet het probleem van het CBS of de staat maar van jou.
Heb je volkomen gelijk in , maar mijn mening is dat men zo iemand op het vliegtuig zet , voorkomt dat hij ooit nog ons land binnekomt én aan het land waar men hem/haar het vliegtuig opzet laat weten waarvoor hij veroordeeld is.quote:Op woensdag 1 september 2004 03:43 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat jij voorstelt is iemand die 10 vrouwen heeft verkracht en 5 roofmoorden heeft gepleegd op het vliegtuig te zetten zonder garantie dat ie vervolgd wordt. Nou, dat zou ik toch wel een maatschappelijk probleem willen noemen. Of denk je niet dat mensen zo'n iemand gestraft willen zien ?
Iedereen met een Nederlands paspoort wordt aangemerkt als Nederlander. Dus ook een flink deel van degene die in het buitenland geboren zijn. Dat jij dat vervolgens geen Nederlanders vindt, omdat je jezelf dan kennelijk aangesproken voelt, is niet mijn probleem. Het zijn toch echt Nederlanders, leer er mee leven zou ik zeggen. Precies wat Bos ook zegt.quote:Op woensdag 1 september 2004 03:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij laat gemakshalve maar wat cijfertjes weg, om vervolgens doodleuk te verkondigen dat er minder buitenlanders in de cel zitten dan Nederlanders. En je zegt nu zelf al dat de cijfers misschien nog wel wat ongunstiger kunnen uitpakken voor het buitenlandse deel. Het gaat om het geboorte land, dus elke 2e generatie allochtoon, die in Nederland geboren is, wordt aangemerkt als Nederlander.
Dat is natuurlijk nooit te voorkomen. Meestal staan ze er de volgende dag weer.quote:Op woensdag 1 september 2004 03:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Heb je volkomen gelijk in , maar mijn mening is dat men zo iemand op het vliegtuig zet , voorkomt dat hij ooit nog ons land binnekomt én aan het land waar men hem/haar het vliegtuig opzet laat weten waarvoor hij veroordeeld is.
Mee eens... the damage is already done.quote:Op woensdag 1 september 2004 03:48 schreef gelly het volgende:
Iedereen met een Nederlands paspoort wordt aangemerkt als Nederlander. Dus ook een flink deel van degene die in het buitenland geboren zijn. Dat jij dat vervolgens geen Nederlanders vindt, omdat je jezelf dan kennelijk aangesproken voelt, is niet mijn probleem. Het zijn toch echt Nederlanders, leer er mee leven zou ik zeggen. Precies wat Bos ook zegt.
Geen enkele cultuur moedigt criminaliteit aan, of tolereert het. Het is altijd een combinatie van sociaal economische positie en achtergrond. Goed opgeleide marokkanen vallen je niet op straat lastig, en studerende antillianen evenmin. Dat anderen de link tussen afkomst en criminaliteit constant leggen zegt meer over hun onkunde wat betreft dit onderwerp.quote:Op woensdag 1 september 2004 03:49 schreef Drugshond het volgende:
Topic : "Criminaliteit versus Cultuur/Etnische achtergrond" zou wel op zijn plaats zijn.
Dat kan nog eens een leuk topic worden... als ik de reakties lees van de afgelopen 60 minuten.
klopt , maar als ze er de volgende dag opnieuw staan kunnen ze niet meer aanspraak maken op een Nederlands paspoort ...quote:Op woensdag 1 september 2004 03:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk nooit te voorkomen. Meestal staan ze er de volgende dag weer.
Dat kunnen ze volgens mij sowieso al nietquote:Op woensdag 1 september 2004 03:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
klopt , maar als ze er de volgende dag opnieuw staan kunnen ze niet meer aanspraak maken op een Nederlands paspoort ...
quote:Op woensdag 1 september 2004 03:54 schreef gelly het volgende:
Geen enkele cultuur moedigt criminaliteit aan, of tolereert het. Het is altijd een combinatie van sociaal economische positie en achtergrond.
Weer terug naar de Aziaten (als vergelijking).... welke doelgroep kennen de meeste drop-outs. Welke mensen vinden hun weg sneller naar de arbeidsmarkt en welke mensen komen sneller hogerop in het bedrijfsleven.quote:Goed opgeleide marokkanen vallen je niet op straat lastig, en studerende antillianen evenmin. Dat anderen de link tussen afkomst en criminaliteit constant leggen zegt meer over hun onkunde wat betreft dit onderwerp.
Als ze dat sowieso niet kunnen , des te beter , dan is dat al 1 probleem minder dat een uitwijziging tegen kan houden ...quote:Op woensdag 1 september 2004 03:59 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat kunnen ze volgens mij sowieso al nietHet is niet alsof je ff naar het stadshuis gaat om een paspoort op te halen. Er zijn tal van voorwaarden aan verbonden, en een crimineel verleden is nou niet echt een plus. Bovendien komen ze natuurlijk gewoon illegaal ons land binnen.
1e Generatie marokkanen en turken kwamen hier vooral laaggeschoold werk doen, en kwamen in de bijbehorende buurten wonen. Dat is de sociaal-economische positie. Net als autochtonen die in die positie zitten zijn hun kinderen over het algemeen ook laag opgeleid en blijven in die positie. Criminaliteit is in deze catagorie ook veel hoger dan in de middengroep of hoger. Steeds meer allochtonen, vooral 2e en 3e generatie, volgen echter steeds hoger onderwijs en zitten minder in sociale vangnetten. Die vertrekken ook weer naar steden als Almere e.d. waardoor je blijft zitten met die laag opgeleide groep die problemen veroorzaakt. Dat zal zich echter in verloop van tijd vanzelf corrigeren.quote:Op woensdag 1 september 2004 04:10 schreef Drugshond het volgende:
[..]Sociaal economische positie (goed punt, is er wel plaats voor deze mensen in onze samenleving aangezien we steeds meer lage loon werk naar het buitenland verzetten)
Chinezen (de grootste groep) kwamen hier meestal niet als gastarbeider, maar als ondernemer. Ze behoorden eigenlijk gelijk al tot de middleclass, en kennen de problemen dus niet in die mate als marokkanen en turken dat hebben.quote:Weer terug naar de Aziaten (als vergelijking).... welke doelgroep kennen de meeste drop-outs. Welke mensen vinden hun weg sneller naar de arbeidsmarkt en welke mensen komen sneller hogerop in het bedrijfsleven.
Linkse mensen maken niet elk onderwerp onbespreekbaar, dat doen lieden die zichzelf rechts noemen en hun (vaak kortzichtige visie) als waarheid beschouwen. Linkse lieden, zoals jij ze noemt, hebben vaak een genuanceerdere kijk op het geheel. Dat blijkt ook wel uit dit topic. Linkse lieden denken ook na over een oplossing i.p.v. alleen te zeggen wat er mis is. Overigens ben ik zelf rechts. Rechts houdt namelijk niet in dat je ongenuanceerd hele groepen afschrijft, rechts gaat uit van de kwaliteiten van het individu. Rechts ben je niet als je alleen wat tegen moslims hebt.quote:Ik heb ooit een gevleugelde uitspraak gehoord.... "Ik heb geen probleem met linkse mensen maar ze moeten niet elk onderwerp onbespreekbaar maken."
doodstrafquote:Op woensdag 1 september 2004 03:43 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat jij voorstelt is iemand die 10 vrouwen heeft verkracht en 5 roofmoorden heeft gepleegd op het vliegtuig te zetten zonder garantie dat ie vervolgd wordt. Nou, dat zou ik toch wel een maatschappelijk probleem willen noemen. Of denk je niet dat mensen zo'n iemand gestraft willen zien ?
Mee eens..... alleen de aanwas van nieuwe geimporteerde mensen tot 2002-2003 heeft het cummulatieve beeld niet verbeterd. Wellicht dat deze fase overgang nog moet plaatsvinden. Maar ik ga wel met je stelling mee. Mits de wereldpolitieke verhoudingen niet tot een aardverschuiving leiden. Want dan zijn we nog verder van huis.quote:Op woensdag 1 september 2004 04:24 schreef gelly het volgende:
1e Generatie marokkanen en turken kwamen hier vooral laaggeschoold werk doen, en kwamen in de bijbehorende buurten wonen. Dat is de sociaal-economische positie. Net als autochtonen die in die positie zitten zijn hun kinderen over het algemeen ook laag opgeleid en blijven in die positie. Criminaliteit is in deze catagorie ook veel hoger dan in de middengroep of hoger. Steeds meer allochtonen, vooral 2e en 3e generatie, volgen echter steeds hoger onderwijs en zitten minder in sociale vangnetten. Die vertrekken ook weer naar steden als Almere e.d. waardoor je blijft zitten met die laag opgeleide groep die problemen veroorzaakt. Dat zal zich echter in verloop van tijd vanzelf corrigeren.
Niet (helemaal) waar,quote:Chinezen (de grootste groep) kwamen hier meestal niet als gastarbeider, maar als ondernemer. Ze behoorden eigenlijk gelijk al tot de middleclass, en kennen de problemen dus niet in die mate als marokkanen en turken dat hebben.
Tre bienquote:Linkse mensen maken niet elk onderwerp onbespreekbaar, dat doen lieden die zichzelf rechts noemen en hun (vaak kortzichtige visie) als waarheid beschouwen. Linkse lieden, zoals jij ze noemt, hebben vaak een genuanceerdere kijk op het geheel. Dat blijkt ook wel uit dit topic. Linkse lieden denken ook na over een oplossing i.p.v. alleen te zeggen wat er mis is. Overigens ben ik zelf rechts. Rechts houdt namelijk niet in dat je ongenuanceerd hele groepen afschrijft, rechts gaat uit van de kwaliteiten van het individu. Rechts ben je niet als je alleen wat tegen moslims hebt.
ja daarmee teken ik mijn pro doodstraf beleidquote:Op woensdag 1 september 2004 04:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Potlood.
Met nog als aanvulling dat vietnamezen en chinezen hier op eigen gelegenheid heenkwamen, met als idee het hier te gaan maken. Marokkanen en turken (en italianen en spanjaarden for that matter) werden geronseld en hierheen gehaald om de fabrieksplaatsen te vullen. De intentie was dus ook anders om hierheen te komen. Daar waar chinezen al van plan waren te blijven, was dat niet de bedoeling van turken en marokkanen.quote:Op woensdag 1 september 2004 04:49 schreef Drugshond het volgende:
Niet (helemaal) waar,
Doet me denken aan de Vietnamezen die in de jaren 75-80 naar Nederland kwamen. Die kwamen met niks, en wisten toch iets op te bouwen. Ook de (meeste) chinezen die hier zitten zijn afkomstig van plattelandsdorpen en ook zij hebben hier leuke dingen opgebouwd.
Veelal zijn deze aziatische mensen bewust vertrokken uit een achtergesteld gebied om elders hun geluk te beproeven zonder enige vorm van kapitaal. En nog steeds is deze vluchtelingenstroom actueel (maar die is vanwege de verschuivende welvaart aan het afnemen).
[..]
Over dat laatste heb ik mijn vraagtekens, ik heb deze periode meegemaakt van A-Z.quote:Op woensdag 1 september 2004 05:02 schreef gelly het volgende:
Daar waar chinezen al van plan waren te blijven, was dat niet de bedoeling van turken en marokkanen.
De enige partij die er wel over nagedacht had destijds was de SP. Maar dat waren racisten. Toen !quote:En dat is uiteindelijk een behoorlijke mis-calculatie geweest in de toen geldende politiek. En daarvan plukken we nu de vruchten/zure druiven.
Inderdaad, daar heeft Wouter Bos een punt. Iedereen heeft boter op zijn hoofd. Niet alleen links. De SP en DS'70 waren ook links en die dachten er wel over na, trouwens ook de Boerenpartij en later de CD, maar dat waren xenofoben. Zo dacht men toen.quote:Ironisch genoeg was het de VVD (in de jaren 70) die deze mensen naar Nederland haalden zonder na te denken over de vervolg consequenties en opvang. En door de maatschappelijke scheefgroei van "pappen en nathouden" (PVDA) zijn we allemaal schuldig geworden aan deze materie (of we het leuk vinden of niet).
Maar dat zegt Bos ook niet, hij zegt enkel dat er tegenwoordig moskee's gebouwd worden i.p.v. kerken. Niet dat er zoveel mogelijk gebouwd moeten worden. In het hele stuk in de openingspost zegt Bos niks raars. Dat in de technische beroepen als automonteur, loodgieter of bouwvakker straks 2/3 allochtoon is geloof ik best, het VMBO is nou eenmaal een opleiding die veelal door allochtonen gevolgd wordt. Dat mensen beter kunnen leren leven met allochtonen in onze samenleving, i.p.v. er constant op te zeiken is ook waarheid als een koe.quote:Op woensdag 1 september 2004 05:27 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Zomaar lukraak moskee's bouwen zoals W.Bos beoogd lijkt me een zeer slechte zaak. Omdat er helemaal er geen geldigs / wettelijk overlegsorgaan is waaraan we ons huidig beleid aan kunnen spiegelen.
Bestond de SP in de jaren 70-80 ?!?quote:Op woensdag 1 september 2004 05:31 schreef Geertsema het volgende:
De enige partij die er wel over nagedacht had destijds was de SP. Maar dat waren racisten. Toen !
Oss toch... ze kwamen hier uit de buurt.quote:Op woensdag 1 september 2004 05:42 schreef Geertsema het volgende:
Nou, de SP is toch echt in de jaren zeventig ontsproten. Google maar eens.
quote:De SP is in 1971 ontstaan uit de Kommunistiesche Partij Nederland/marxisitisch-leninistisch (KPN/ml). Dit was een afsplitsing van de Kommunistische eenheidsbeweging Nederland/marxisitisch-leninistisch (KEN/ml) die weer ontstaan was door een maoïstische afsplitsing van de CPN. KPN/ml koos op 22 oktober 1972 de makkelijkere naam Socialistiese Partij (SP).
Ja, dat klopt. Zie onderstaande link.quote:De SP heeft (geloof ik) begin jaren 80 een rapport uitgebracht waarin ze integratieproblemen aan de orde wilden stellen en werden idd als xenofoben gekenmerkt. Door zowel rechts als links.
Eigenlijk uit Rotterdam, maar in Oss is de victorie begonnen.quote:Oss toch... ze kwamen hier uit de buurt.
En daar gaat het maatschappelijk fout..... (!!). Deze bedrijfstak gaat naar lage loon landen. Met het gevolg dat er veel werkeloosheid is deze doelgroep. En dit proces is niet omkeerbaar. We kunnen nooit dezelfde concurrentie beginselen opzetten zoals deze nu gelden in India en China.quote:Op woensdag 1 september 2004 05:39 schreef gelly het volgende:
Het VMBO is nou eenmaal een opleiding die veelal door allochtonen gevolgd wordt. Dat mensen beter kunnen leren leven met allochtonen in onze samenleving, i.p.v. er constant op te zeiken is ook waarheid als een koe.
Cryptofascisten.quote:Op woensdag 1 september 2004 05:44 schreef gelly het volgende:
De SP heeft (geloof ik) begin jaren 80 een rapport uitgebracht waarin ze integratieproblemen aan de orde wilden stellen en werden idd als xenofoben gekenmerkt.
En terecht.quote:Maar goed, toen bestond de hele anti communisme hetze nog.
Ik denk niet dat we loodgieters of automonteurs uit India en China hier krijgen hoor. Jij hebt het over ongeschoolde arbeid, dat is het VMBO zeker niet.quote:Op woensdag 1 september 2004 05:51 schreef Drugshond het volgende:
[..]
En daar gaat het maatschappelijk fout..... (!!). Deze bedrijfstak gaat naar lage loon landen. Met het gevolg dat er veel werkeloosheid is deze doelgroep. En dit proces is niet omkeerbaar. We kunnen nooit dezelfde concurrentie beginselen opzetten zoals deze nu gelden in India en China.
Klinkt bijna hetzelfde alsof we de gulden weer moeten invoeren omdat de euro zo klote is.
Niet als we onze kenniseconomie willen opvijzelen.quote:Op woensdag 1 september 2004 05:59 schreef gelly het volgende:
Ik denk niet dat we loodgieters of automonteurs uit India en China hier krijgen hoor. Jij hebt het over ongeschoolde arbeid, dat is het VMBO zeker niet.
Grappig.... ik heb het ff doorgelezen....quote:Op woensdag 1 september 2004 05:51 schreef Geertsema het volgende:
Ja, dat klopt. Zie onderstaande link.
http://www.human.nl/constandse/dossier/islam.htm
Doe ik al heel mijn levenquote:Op woensdag 1 september 2004 02:52 schreef Morghodius het volgende:
[..]
door in de randstad te wonen en het zelf mee te maken
Mijn ervaring is toch duidelijk anders...quote:ervaring weet je
Inderdaad. Laten we ons niet langer vervreemden van die mensen en daarom per direct alle moskeën in nederland verbieden!quote:Op woensdag 1 september 2004 08:32 schreef SCH het volgende:
Ik heb die toespraak van Bos nog een keer doorgelezen.
Hulde
De manier waarop hij een zeer realistische analyse geeft van de situatie in Nederland vind ik dapper en duidelijk.
"Een significant deel van de rechters, automonteurs en banketbakkers van de toekomst zijn allochtoon. Willen we hen van ons vervreemden? Wat hebben we hen te vertellen?"
Wat mij betreft is dat het verhaal dat er toe doet.
Verbieden nog wel. Hoera.quote:Op woensdag 1 september 2004 10:42 schreef sizzler het volgende:
Inderdaad. Laten we ons niet langer vervreemden van die mensen en daarom per direct alle moskeën in nederland verbieden!
En ik ben er trots op.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Je bent een racist en xenofoob.
Ach, ben jij datquote:Op woensdag 1 september 2004 10:58 schreef axis303 het volgende:
[..]
En ik ben er trots op.
Laat de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw. Je bent natuurlijk huiverig als al die moslim-mannetjes weggaan, nog minder mensen in die darkroom om je mee te vermaken.
Zou het...? Nee toch...?quote:Op woensdag 1 september 2004 10:58 schreef axis303 het volgende:
[..]
En ik ben er trots op.
Ik denk het ookquote:Op woensdag 1 september 2004 11:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach, ben jij dat![]()
En als je niet gauw met argumenten/onderbouwing komt dan doe ik je verhaal af als ongefundeerde bral.quote:Op woensdag 1 september 2004 11:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach, ben jij dat![]()
Het vervelende is alleen dat als je zwijgt, je juist dit soort provocerende praatjes de kans geeft, dat heeft het verleden wel aangetoont.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:35 schreef pyl het volgende:
Zo kortzichtig is zelfs hij niet.quote:Op woensdag 1 september 2004 11:05 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik denk het ook![]()
V.
Wat wil je onderbouwd zien? Het verhaal van Bos staat als een huis, daar heb ik niet zo veel aan toe te voegen eigenlijkquote:Op woensdag 1 september 2004 11:14 schreef axis303 het volgende:
[..]
En als je niet gauw met argumenten/onderbouwing komt dan doe ik je verhaal af als ongefundeerde bral.
Als het gemiddelde wegwaaihuis in Florida na een beetje orkaan, ja.quote:Op woensdag 1 september 2004 11:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat wil je onderbouwd zien? Het verhaal van Bos staat als een huis, daar heb ik niet zo veel aan toe te voegen eigenlijk
Wat is er demagogisch aan?quote:Op woensdag 1 september 2004 11:46 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dat verhaal van Bos is niets anders dan de opsomming van wat demagogische oneliners zonder inhoud. Maar dàt spreekt jou natuurlijk wel aan.
Bijwerkingen van ryaanse discussie methoden komen hier bovendrijven.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:50 schreef SCH het volgende:
[..]
En iedereen die niet westers is, is meteen moslim?![]()
[..]
Die ken ik heel goed, en zielige kleine klootzakjes als jij vallen eronder. Je hebt waarschijnlijk een sneu wit traumaatje, succes ermee. Als je ballen had zou je tenminste toegeven dat je een racist bent maar die guts heb je niet eens, lafbek.![]()
Wat is er niét demagogisch aan?quote:Op woensdag 1 september 2004 11:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is er demagogisch aan?
Blijkbaar was de FOK-leiding het met me eens sjun, over de posts van deze user. Zie het ban-meldtopic.quote:Op woensdag 1 september 2004 11:52 schreef sjun het volgende:
[..]
Bijwerkingen van ryaanse discussie methoden komen hier bovendrijven.
Allereest de toeschrijving van het absurde en vervolgens de ongecensureerde scheldkannonade op een ditmaal wat abjecte mening verkondigende opposant.
Onze mediacratische voorman Wouter Bos heeft wat beter in de gaten hoe je het publiek effectief bespeelt. Verkondig wat waarheden als koeien die je van een aangepast kleurtje voorziet en zie vervolgens met de actualiteit aan de haal te gaan. Die strategie werkt wat beter uit dan schelden. Hirsi Ali laat zich zo nog niet gaan SCH. Probeer eens wat met de verpakking van je boodschap te doen want racisme en latent racisme mag best kritisch worden belicht en bevraagd. Te ijverig stickers plakken gaat naar mijn idee een effectieve belichting tegen.
Beantwoord de vraag nou maar.quote:Op woensdag 1 september 2004 11:52 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Wat is er niét demagogisch aan?
quote:PvdA haalt fel uit over integratie
Van onze verslaggever Michiel Kruijt
DEN HAAG - De PvdA heeft dinsdag een felle aanval ingezet op de twee grote regeringspartijen in het integratiedebat. Volgens fractievoorzitter Bos is hun toon 'defensief en van angst en terugvechten doordrenkt'. Tijdens een debat over het integratierapport van de commissie-Blok verweet hij CDA en VVD te veel de nadruk te leggen op wat er mis gaat.
Regeringspartijen angsthazerij verweten
Volgens de leider van de sociaal-democraten is er weinig oog voor de geslaagde integratie van velen en de realiteit dat er vandaag de dag in Nederland meer moskeeën dan kerken worden gebouwd. Om een 'broodnodig evenwicht' te bereiken en 'niet alleen te straffen, beperken en verplichten', stelt hij voor om kinderen die uit legaal hier verblijvende immigranten worden geboren, automatisch het Nederlanderschap te verlenen.
CDA en VVD menen echter dat het integratiebeleid van het kabinet nog niet ver genoeg gaat en vroegen gisteren om nieuwe aanscherpingen. Zo wenst het CDA dat er wordt opgetreden tegen allochtone ouders die hun kinderen tijdens de middelbare-schooltijd terugsturen naar het land van herkomst. Volgens CDA-fractievoorzitter Verhagen worden door dit 'opkomend fenomeen' miljoeneninvesteringen voor het bestrijden van taalachterstand tenietgedaan. 'Wij kunnen dit niet anders uitleggen dan als een keuze tegen de Nederlandse samenleving.'
De VVD wil dat de toestroom van Antillianen wordt beperkt, omdat zij een te groot aandeel hebben in de criminaliteit in Nederland. 'Het moet uit zijn met het op het vliegtuig zetten van schoffies naar Schiphol', zei Van Aartsen, fractievoorzitter van de liberalen. Hij vroeg ook om een nieuw financieringssysteem voor het onderwijs 'dat het witmaken van zwarte scholen stimuleert en niet het zwarter maken van toch al zwarte scholen'.
Van Aartsen bestreed dat zijn partij te veel de nadruk heeft gelegd op moslimextremisme en terrorisme, iets waarvoor ook Rouvoet (ChristenUnie) en Marijnissen (SP) waarschuwden. De VVD is niet voor de assimilatie van immigranten, zei hij. 'Ons doel is nooit geweest: zestien miljoen kaaskoppen met een klomp op hun hoofd. Ons doel is zestien miljoen mensen met rechten en plichten.'
De fractieleiders kwamen door allerlei omstandigheden pas gisteren over het rapport Bruggen Bouwen te spreken, over het onderzoek naar dertig jaar integratiebeleid, dat de commissie-Blok al in januari had gepresenteerd. Morgen zullen premier Balkenende en minister Verdonk van Integratie een reactie geven op wat de fractieleiders te berde brachten, zoals het verwijt van de linkse oppositie dat tal van bezuinigen de integratie hebben tegengewerkt.
Kabinet en Kamer hebben eerder al het rapport van de commissie-Blok grotendeels omarmd. GroenLinks-leider Halsema vroeg zich daarom af of het debat nog wel zin had, mede gezien de uitvoerige discussie die onlangs met minister Verdonk is gevoerd over het nieuwe inburgeringsbeleid. 'Dit is mosterd na een al lang politiek verorberde maaltijd', stelde zij.
Andermaal bleek dat er een ruime meerderheid in de Kamer is voor een inburgeringsplicht voor nieuwe en oude immigranten, een verdere beperking van huwelijks- en arbeidsmigratie, en een meer effectief spreidingsbeleid.
bron: de Volkskrant
Wat is eigenlijk demagogisch?quote:Op woensdag 1 september 2004 11:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is er demagogisch aan?
Ik vind dat je nogal dramatiseert. Vooral waar het de cijfers die je hanteert betreft. Zeker is er sprake van criminaliteit waarin allochtone ingezetenen de boventoon voeren. Dit kan worden benoemd en er kunnen maatregelen worden genomen ter criminaliteitsbestrijding in samenspraak met diverse bevolkingsgroepen. Ik wil er echter voor waken om al die ingezetenen met allochtone wortels van het etiketje crimineel te voorzien. Buiten dat je hen daarmee tekort doet en onnodig grieft roep je met wat al te rigide beweringen een even rigide tegenreactie af.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:15 schreef Morghodius het volgende:
[..]
Het bewust geven van een verkeerde voorstelling van zaken. Zo wordt niet geargumenteerd op basis van controleerbare feiten of heldere gedachten maar wordt gesentimentaliseerd (gevoelens van onrecht, onrust of onlust worden opgeroepen om de eigen stellingname ondersteund te krijgen).quote:Op woensdag 1 september 2004 12:05 schreef Flumina het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk demagogisch?
Halsema verwoordde slim dat Bos weer eens mosterd naar de maaltijd opdient.quote:Op woensdag 1 september 2004 12:03 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik hoop (mogelijk tegen beter weten in) dat er ook op FOK! beschavende waarden kunnen worden doorgegeven. Zoals je wellicht hebt kunnen lezen vind ik het uitstekend dat abjecte meningen worden belicht en bevraagd. Het middel van schelden dat je gebruikt staat mij niet aan omdat ook zo'n voorbeeld navolging krijgt.quote:Op woensdag 1 september 2004 11:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Blijkbaar was de FOK-leiding het met me eens sjun, over de posts van deze user. Zie het ban-meldtopic.
Ik zou het toch anders zeggen: het verkondigen van meningen op een dusdanige manier die ervoor dient om groepen mensen het gevoel te geven naar een spreker te luisteren die de waarheid in pacht heeft.quote:Op woensdag 1 september 2004 12:12 schreef sjun het volgende:
[..]
Het bewust geven van een verkeerde voorstelling van zaken. Zo wordt niet geargumenteerd op basis van controleerbare feiten of heldere gedachten maar wordt gesentimentaliseerd (gevoelens van onrecht, onrust of onlust worden opgeroepen om de eigen stellingname ondersteund te krijgen).
Zonder criteria...... hmmmzz...quote:PvdA haalt fel uit over integratie
Volgens de leider van de sociaal-democraten is er weinig oog voor de geslaagde integratie van velen en de realiteit dat er vandaag de dag in Nederland meer moskeeën dan kerken worden gebouwd. Om een 'broodnodig evenwicht' te bereiken en 'niet alleen te straffen, beperken en verplichten', stelt hij voor om kinderen die uit legaal hier verblijvende immigranten worden geboren, automatisch het Nederlanderschap te verlenen.
quote:Op woensdag 1 september 2004 11:52 schreef sjun het volgende:
[..]
Bijwerkingen van ryaanse discussie methoden komen hier bovendrijven.
Allereest de toeschrijving van het absurde en vervolgens de ongecensureerde scheldkannonade op een ditmaal wat abjecte mening verkondigende opposant.
Onze mediacratische voorman Wouter Bos heeft wat beter in de gaten hoe je het publiek effectief bespeelt. Verkondig wat waarheden als koeien die je van een aangepast kleurtje voorziet en zie vervolgens met de actualiteit aan de haal te gaan. Die strategie werkt wat beter uit dan schelden. Hirsi Ali laat zich zo nog niet gaan SCH. Probeer eens wat met de verpakking van je boodschap te doen want racisme en latent racisme mag best kritisch worden belicht en bevraagd. Te ijverig stickers plakken gaat naar mijn idee een effectieve belichting tegen.
Doe je zoveel moeite een intelligent overkomend verhaal te schrijven, terwijl iedereen snapt dat het nergens over gaat. Best wel sneu.quote:Op woensdag 1 september 2004 02:52 schreef Morghodius het volgende:
ik weet trouwens een perfecte plaats voor de criminele marokkaanse hang tuig
Wat de boer niet kent of begrijpt dat vreet hij mogelijk niet. Sommige ruralen voorzien het zelfs van een sticker.quote:Op woensdag 1 september 2004 13:11 schreef Posdnous het volgende:
[..]
[..]
Doe je zoveel moeite een intelligent overkomend verhaal te schrijven, terwijl iedereen snapt dat het nergens over gaat. Best wel sneu.
Ik verdedig het recht op vrijheid van meningsuiting. Waar meningen me wat al te abject voorkomen kies ik voor belichting en bevraging van die mening Ons democratische staatsbestel biedt ons daartoe voldoende ruimte zonder dat verkettering als middel gebruikt hoeft te worden.quote:Op woensdag 1 september 2004 13:45 schreef Posdnous het volgende:
Je kan beter eens kijken naar de meningen die de mensen, die je probeert te verdedigen er op nahouden, in plaats van mooie woordjes te gebruiken![]()
Hoogstwaarschijnlijk hét beslissende moment, het 'uur' der waarheid!quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:34 schreef Morghodius het volgende:
[..]
zo help je heel Nederland regelrecht de afgrond in, en richting een burgeroorlog
als de zeven zegels gebroken zullen worden, de zon het aanzien zal krijgen van een haren zak en de ruiters van de Apocalypse zullen rijden... ?quote:Op woensdag 1 september 2004 14:07 schreef Darth-Vader het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk hét beslissende moment, het 'uur' der waarheid!
quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:55 schreef gelly het volgende:
Ben je eigenlijk wel eens buiten je gemeentegrenzen geweest Darthvader ?
Wie zijn er dan van NR, wat is er dan allemaal onzin ?, en welke mensen zijn er bang geworden.?!quote:Op woensdag 1 september 2004 15:06 schreef Internationalist het volgende:
Zo dan, Nieuwrechts heeft zijn delegatie op Fok uitgestuurd. Met als doel om zo veel mogelijk mensen bang te maken en onzin uit te kramen.
Weetikveel.quote:Op woensdag 1 september 2004 15:22 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wie zijn er dan van NR
Moet je dat nog vragenquote:wat is er dan allemaal onzin ?
Waar zeg ik dat iemand bang is geworden?quote:en welke mensen zijn er bang geworden.?!
Ik ben de beste stuurlui en die staat nou eenmaal aan walquote:Praat liever over de kwalitatieve inhoud dan over de vorm. Met de zoveelste gegeneraliseerde/gedemoniseerde bijdrage voeg je eigenlijk weinig toe.
fantastische post, respect aan chinezen, jappaners e.o. zeer nette ingeburgerde mensen over het algemeen, bovendien kunnen ze goed kokenquote:Op woensdag 1 september 2004 03:04 schreef Drugshond het volgende:
uit een ander topic...
[..]
Heel goed punt......... waarom horen we nooit niks over deze mensen.Ze spreken onze taal (in een grappig accent). Ze weten wat werken is. (en hoe). Ze zijn ontzettend leergierig, en hebben doorzettingsvermogen. Ze passen prima in het straatbeeld (geen gezeik over hoofddoekjes e.d) Behouden toch hun eigen cultuur, maar doen dit binnenshuis Passen zich prima aan aan de geldende wetgeving. Zijn heel beleefd en fatsoenlijk (en zitten niet aan de dope). Hebben een cultuur waar we een puntje aan kunnen zuigen. Criminaliteit is vrijwel uit den boze bij deze bevolkingsgroep.
En ik heb zielsveel respect voor deze mensen uit ZO-Azie , en zal ze ook altijd met respect behandelen (als een gelijke) !!!
Waarom heb ik dat met met Turken en Marokannen minder.....Tell me why ?
Onder de juiste reakties verloten we een magnetron...........
Coolioquote:Op woensdag 1 september 2004 15:36 schreef Internationalist het volgende:
Ik ben de beste stuurlui en die staat nou eenmaal aan wal![]()
Zo objectief heb je het niet doorgelezen, als je zegt dat ik ben begonnen. Ik zag al een doodsverwensing aan mijn adres (dood aan links) door de inmiddels gebande user accelerator, nog voordat ik inhoudelijk wilde reageren. Daar heb ik toen op gereageerd en ben vervolgens inhoudelijk gaan posten en andere users beargumenteerd gaan aanvallen op hun standpunten.quote:Op woensdag 1 september 2004 03:36 schreef dvr het volgende:
Heel ergerlijk, al dat domme op de man spelen en die beschuldigingen aan zg. 'rechtse' deelnemers over relschoppen. Wie dit topic even objectief doorleest ziet dat het Pool, Kermit_Q, Pyl, Potus en de onvermijdelijke SCH zijn die vrijwel ogenblikkelijk begonnen met op de man te spelen. Tijd voor enige zelfreflectie?
Je hebt hier kritiek op allochtonen. Maar op welke allochtonen heb je kritiek? Als je individuele allochtonen bedoelt die problemen veroorzaken, dan heb je natuurlijk gelijk. Daar heb ik ook kritiek op, net als op Nederlanders die problemen veroorzaken.quote:Ik heb grote kritiek op allochtonen vanwege hun buitenproportionele aandeel in problemen als criminaliteit, kwaliteit en toegankelijkheid van zorg, onderwijs en sociale voorzieningen, achterstelling en mishandeling van vrouwen en homo's, hun slechte begrip van onze taal en gewoonten, lage deelname aan maatschappelijke activiteiten, en vooral hun schijnbare desinteresse en onwil om hier iets aan te veranderen en om open te staan voor kritiek.
Het is een samenzwering, een complotquote:Op woensdag 1 september 2004 15:06 schreef Internationalist het volgende:
Zo dan, Nieuwrechts heeft zijn delegatie op Fok uitgestuurd. Met als doel om zo veel mogelijk mensen bang te maken en onzin uit te kramen.
Vergeet de VVD niet... (toen de tijd was de PVDA de partij van de arbeiders ipv allochtonen. )quote:Op woensdag 1 september 2004 14:07 schreef Darth-Vader het volgende:
En dit zegt de PvdA? De partij die tot halverwege de jaren '70 tegen de massale instroom van gastarbeiders was?
Vertel eens?quote:Op woensdag 1 september 2004 11:19 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Het vervelende is alleen dat als je zwijgt, je juist dit soort provocerende praatjes de kans geeft, dat heeft het verleden wel aangetoont.
"Dood aan links" is geen aan jou gerichte verwensing en rechtvaardigt niet het op de man spelen dat je in je antwoord deed: "Ga lekker zelf dood. Liever 10 moslims dan 1 typetje zoals jij."quote:Op woensdag 1 september 2004 16:56 schreef Pool het volgende:
Zo objectief heb je het niet doorgelezen, als je zegt dat ik ben begonnen. Ik zag al een doodsverwensing aan mijn adres (dood aan links) door de inmiddels gebande user accelerator, nog voordat ik inhoudelijk wilde reageren.
In zekere mate kan en moet dat wel degelijk. Ik vind dat mensen een maatschappelijke medeverantwoordelijkheid hebben voor de groeperingen waarvan ze deel uitmaken, waar ze aansluiting bij hebben of waar ze een bepaald gezag genieten.quote:Je kunt echter niet alle allochtonen als een groep beschouwen, die er onderling maar voor moet zorgen dat zijn aandeel in de criminaliteit niet te hoog is.
Precies. Daarnaast kan iedere groep ook instellingen en vertegenwoordigers voortbrengen die bepaalde maatschappelijke functies voor die groep kunnen vervullen. Denk aan buurtcommittees, sportverenigingen, maatschappelijk werk, etc. Als een groep zich te weinig organiseert is dat ook een vorm van tekortschieten.quote:De ene Marokkaan is niet verantwoordelijk voor de daden van een andere Marokkaan (tenzij ze in een persoonlijke relatie staan, dan misschien een beetje).
Nee - je doet mensen tekort als je ze als veroordeelt voor de daden van anderen. Maar dat neemt niet weg dat maatschappelijke verantwoordelijkheid meer inhoudt dan alleen jezelf niet te misdragen.quote:Zodra je een bevolkinsgroep in haar geheel aanspreekt, doe je altijd mensen te kort.
We mogen God, Allah of het non-descripte Opperwezen inderdaad op onze blote knietjes danken dat er nu geen verkiezingen zijn.quote:En dan te bedenken dat één op de drie Nederlanders van plan is om op deze man en deze partij te stemmen. Doodeng…
Met alles respect, maar je kunt alleen maar accepteren dat we hier allochtonen hebben en in de toekomst ook. Wat heeft dat met capitulatiegedrag te maken ? Je doet net alsof allochtonen de vijand zijn, die verslagen moeten worden. Denk eens na man. Gewoon voor 1 keer.quote:Op woensdag 1 september 2004 18:59 schreef Sniper het volgende:
[..]
We mogen God, Allah of het non-descripte Opperwezen inderdaad op onze blote knietjes danken dat er nu geen verkiezingen zijn.
En die Onvermijdelijkheid-Dooddoener zie je vaker bij links. "Accepteer het nou maar het is nu eenmaal zo." Capitulatiegedrag in optima forma. Fok that.
Zoals jij het weet te brengen klinkt het zo... zo... moooiiii..quote:Op woensdag 1 september 2004 19:03 schreef Monidique het volgende:
Goed gezegd van Wouter. De Islam zal heersen ook hier en die rechtserlingen hebben het maar te accepteren en anders verhuizen ze maar naar het anti-islamitische Amerika.
Ja, het schijnt van het weekend mooi weer te worden. Misschien ga ik wel vissen.quote:Op woensdag 1 september 2004 19:07 schreef DaveM het volgende:
Triest dat de Pvda op allochtonengebied zo weinig geleerd heeft de afgelopen jaren...
sorry Gelly, ik zie het verband niet helemaal.......quote:Op woensdag 1 september 2004 19:12 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, het schijnt van het weekend mooi weer te worden. Misschien ga ik wel vissen.
Vooralsnog is het de gekozen meerderheid die heerst (gelukkig maar).quote:Op woensdag 1 september 2004 19:03 schreef Monidique het volgende:
Goed gezegd van Wouter. De Islam zal heersen ook hier en die rechtserlingen hebben het maar te accepteren en anders verhuizen ze maar naar het anti-islamitische Amerika.
-10 discriminatie.quote:Op woensdag 1 september 2004 19:03 schreef Monidique het volgende:
Ik dacht, laat ik ook even wat nietszeggends neerzetten. Het schijnt populair te zijn in dit topic.quote:Op woensdag 1 september 2004 19:15 schreef DaveM het volgende:
[..]
sorry Gelly, ik zie het verband niet helemaal.......
Ben je tegen vrijheid van meningsuiting? Je lijkt Van Aartsen wel!quote:Op woensdag 1 september 2004 19:21 schreef Vision het volgende:
[..]
-10 discriminatie.
Terwijl het juist 1 van de relevantere bijdrages in dit topic wasquote:Op woensdag 1 september 2004 19:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik dacht, laat ik ook even wat nietszeggends neerzetten. Het schijnt populair te zijn in dit topic.
Natuurlijk, schiet z'n wat sarcastische boodschap maar af.quote:Op woensdag 1 september 2004 19:21 schreef Vision het volgende:
-10 discriminatie.
quote:Op woensdag 1 september 2004 19:41 schreef ExTec het volgende:
Misschien vergeet je dan even dat die uittocht al aan de gang is.
Idd.quote:Op woensdag 1 september 2004 19:43 schreef SCH het volgende:
[..]![]()
Dag mensen - het ga u goed
Dat zijn pas landverraders, lijkt mij.quote:Op woensdag 1 september 2004 19:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Idd.
En dat de kapitaalkrachtigen, goed opgeleidden weglopen
Ik dacht dat de Pvda iets geleerd zou hebben van Pim Fortuyn.quote:Op woensdag 1 september 2004 19:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik dacht, laat ik ook even wat nietszeggends neerzetten. Het schijnt populair te zijn in dit topic.
quote:Op woensdag 1 september 2004 19:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat zijn pas landverraders, lijkt mij.
Ik zag de rijen bij de grens staan inderdaad, al die kapitaalkrachtigen, wat een uittochtquote:Op woensdag 1 september 2004 19:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Idd.
En dat de kapitaalkrachtigen, goed opgeleidden weglopen, en we daar doorgaans per saldo ongeletterden voor terug krijgen, vind SCH een mooie prijs voor z'n multiculti droom
Inderdaad. Het is een schande zegquote:Op woensdag 1 september 2004 19:51 schreef DaveM het volgende:
[..]
Ik dacht dat de Pvda iets geleerd zou hebben van Pim Fortuyn.
Maar nee, met de Pvda aan de macht gaan we straks gewoon weer terug naar vroegere tijden dat allochtonen op allerlei gebieden voorgetrokken mochten worden (arbeidsmarkt, woningmarkt, welzijnsorganisaties, gesubsidieerde moskees, in het onderwijs enz.)
Iets zegt me dat je de geschetste situatie stiekem wel leuk vindt...quote:Op woensdag 1 september 2004 19:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is een schande zeg![]()
![]()
Daar was je ook al niet blij mee? Je bent wel hardnekkig ontevreden zeg. Komen er teveel is, is ie boos. Gaan er teveel uit - is ie weer boosquote:Op woensdag 1 september 2004 19:54 schreef ExTec het volgende:
De berichtgeving omtrent het migratie overschot recentelijk is je ontgaan?
Ik woon toch ook in Nederland? Maar blijkbaar een ander Nederland dan jij. Ik leef in het Nederland dat Wouter Bos schetst, dat heet realisme geloof ik.quote:Op woensdag 1 september 2004 19:59 schreef DaveM het volgende:
[..]
Iets zegt me dat je de geschetste situatie stiekem wel leuk vindt...
Zolang jij er maar geen last van hebt, nietwaar?
Dat is een verkeerde veronderstelling. Ik woon tussen autochtonen en allochtonen en heb van beide evenveel last en plezier. Maar sterkte ermee. Hoe vinden de allochtonen het om naast jou te wonen???quote:Op woensdag 1 september 2004 20:06 schreef DaveM het volgende:
@ SCH
Ik geloof best dat je in Nederland woont, maar niet dat je tussen allochtonen woont.
En dus praat jij heel makkelijk, ik heb direct en indirect veel last van allochtonen en immigratie, jij waarschijnlijk niet.
quote:Op woensdag 1 september 2004 18:52 schreef dvr het volgende:
[..]
"Dood aan links" is geen aan jou gerichte verwensing en rechtvaardigt niet het op de man spelen dat je in je antwoord deed: "Ga lekker zelf dood. Liever 10 moslims dan 1 typetje zoals jij."
[..]
In zekere mate kan en moet dat wel degelijk. Ik vind dat mensen een maatschappelijke medeverantwoordelijkheid hebben voor de groeperingen waarvan ze deel uitmaken, waar ze aansluiting bij hebben of waar ze een bepaald gezag genieten.
Ik zal nooit individuele mensen verantwoordelijk houden voor de daden van andere mensen uit dezelfde groep. Maar de groep als geheel heeft wel een verantwoordelijkheid. Als blijkt dat in bepaalde groepen beduidend meer straatcriminaliteit, homo- en vrouwendiscriminatie, steunfraude en andere misstanden voorkomen, dan schiet de sociale controle binnen die groep duidelijk tekort. En je mag van mensen uit die groep, hoe voorbeeldig ze zich zelf ook mogen gedragen, verwachten dat ze hun criminele neefjes of buurjongetjes aanspreken op hun wangedrag. Als ze dat niet doen, terwijl ze die gelegenheid wel hebben, schieten ze tekort in hun maatschappelijke verantwoordelijkheid. Correctie door groepsgenoten is het belangrijkste mechanisme dat samenlevingen leefbaar houdt.
[..]
Precies. Daarnaast kan iedere groep ook instellingen en vertegenwoordigers voortbrengen die bepaalde maatschappelijke functies voor die groep kunnen vervullen. Denk aan buurtcommittees, sportverenigingen, maatschappelijk werk, etc. Als een groep zich te weinig organiseert is dat ook een vorm van tekortschieten.
[..]
Nee - je doet mensen tekort als je ze als veroordeelt voor de daden van anderen. Maar dat neemt niet weg dat maatschappelijke verantwoordelijkheid meer inhoudt dan alleen jezelf niet te misdragen.
Draai het anders eens om, en stel je voor dat jij zelf met een omvangrijke groep andere Nederlanders in Australië woont. En dat die andere Nederlanders de Australiërs op allerlei manieren erg veel overlast bezorgen en niets bijdragen aan die samenleving. Dat ze nauwelijks een woord Engels spreken, met een uitkering op de bank zitten terwijl hun kinderen doelloos op straat lopen te keten en andere mensen terroriseren, etcetera. Ik zou me kapot schamen voor zo'n massa asociale Tokkies. Ik zou de kritiek op hun aanvaarden en volmondig beamen. Ik zou me er binnen de groep over uitspreken en manieren willen vinden om die misstanden op te lossen.
Die bereidheid zie ik bij allochtonen in Nederland veel te weinig. Er zijn er wel die de belangen van de groep en van die Tokkies naar buiten behartigen, maar ik zie niemand die binnen zijn eigen groep eens goed wil huishouden om al die Tokkies te activeren en te emanciperen en aan de toekomst van hun kinderen te werken. Terwijl dat bij uitstek de manier zou zijn om de problemen effectief aan te pakken.
Onbegrijpelijk dat Bos halsstarrig naar de Nederlanders blijft wijzen als degenen die de problemen moeten oplossen, door maar respect en waardering voor de allochtonen te blijven tonen en hulpmiddelen tot integratie aan te bieden. Maar dat doen we al 25 jaar en dat werkt niet, die prikkel moet van binnenuit komen. Onbegrijpelijk dat de PvdA, toch bij uitstek de partij van de emancipatie (eerst van de arbeiders, daarna van de vrouwen), dat niet inziet..
Dan ben ik in ieder geval niet voor het achterste van de kat in de weerquote:Op woensdag 1 september 2004 20:11 schreef SCH het volgende:
Waarom plaats je steeds dezelfde stukjes tekst, sjun??? We lezen ze wel hoor
Nee, het lijkt me dat dat niet goed is voor de economie.quote:Op woensdag 1 september 2004 19:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Daar was je ook al niet blij mee? Je bent wel hardnekkig ontevreden zeg. Komen er teveel is, is ie boos. Gaan er teveel uit - is ie weer boos
ik veroorzaak geen overlast...quote:Op woensdag 1 september 2004 20:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is een verkeerde veronderstelling. Ik woon tussen autochtonen en allochtonen en heb van beide evenveel last en plezier. Maar sterkte ermee. Hoe vinden de allochtonen het om naast jou te wonen???
Oh jee, ik zal je maar niet uit je droom helpenquote:Op woensdag 1 september 2004 20:14 schreef sjun het volgende:
[..]
Dan ben ik in ieder geval niet voor het achterste van de kat in de weer
Dat zullen zij ook zeggenquote:Op woensdag 1 september 2004 20:19 schreef DaveM het volgende:
[..]
ik veroorzaak geen overlast...
Blijf maar gewoon hier joh. Je hoort er ook bijquote:en zij (veel van hen iig) kunnen tenminste nog naar hun eigen land....
waar kan ik naar toe vluchten?
Nee, die lui bij mij in de buurt zijn nog niet zover met hun cursus Nederlands.quote:Op woensdag 1 september 2004 20:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zullen zij ook zeggen
Fijn dat ik van jou in m'n eigen land mag blijven. Je bent een kanjer!quote:Blijf maar gewoon hier joh. Je hoort er ook bij![]()
Doe maar niet anders zou ik nog wel eens politiek actiever kunnen wordenquote:Op woensdag 1 september 2004 20:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh jee, ik zal je maar niet uit je droom helpen
Mja, de witte vlucht uit de grote steden is in volle gang. Benieuwd hoe dat strakjes gaat, zo'n multicultureel uitkeringen ghetto met een alleenheersende PvdA in de gemeenteraad.quote:Op woensdag 1 september 2004 19:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Idd.
En dat de kapitaalkrachtigen, goed opgeleidden weglopen, en we daar doorgaans per saldo ongeletterden voor terug krijgen, vind SCH een mooie prijs voor z'n multiculti droom
Dus... eigenlijk net als Bos al zegt... gewoon accepteren dat bepaalde zaken veranderen/veranderd zijn?quote:Op woensdag 1 september 2004 21:03 schreef Sniper het volgende:
[..]
Mja, de witte vlucht uit de grote steden is in volle gang. Benieuwd hoe dat strakjes gaat, zo'n multicultureel uitkeringen ghetto met een alleenheersende PvdA in de gemeenteraad.
Het buiten de landsgrenzen zoeken is dan stap twee. We’ll cross that bridge when we come to it. Heeft meer met common sense dan met landverraad te maken trouwens.
En daar je conclusies uit trekken en vervolgens naar handelen. Dat is het wel in een notedop ja.quote:Op woensdag 1 september 2004 21:06 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dus... eigenlijk net als Bos al zegt... gewoon accepteren dat bepaalde zaken veranderen/veranderd zijn?
Yep, gewoon accepteren dat er een kabinet Balkenende II zit met kiezersmandaat voor vier jaar, dat minister Verdonk uitvoering geeft aan de nederlandse wet inzake migratieregulering en dat Henk Kamp verantwoording draagt voor de humanitaire missie in Irak.quote:Op woensdag 1 september 2004 21:06 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dus... eigenlijk net als Bos al zegt... gewoon accepteren dat bepaalde zaken veranderen/veranderd zijn?
Dat ook ja.quote:Op woensdag 1 september 2004 21:11 schreef sjun het volgende:
[..]
Yep, gewoon accepteren dat er een kabinet Balkenende II zit met kiezersmandaat voor vier jaar, dat minister Verdonk uitvoering geeft aan de nederlandse wet inzake migratieregulering en dat Henk Kamp verantwoording draagt voor de humanitaire missie in Irak.
Ik woon dan ook in de Bijlmer en onderga dagelijks de zegeningen van een noodzakelijke bredere kijk op zaken. Helaas is het op de lokatie Ganzenhoef niet alles goud wat er blinkt. Nogal eens blijkt het om zilverpapiertjes te gaan...quote:Op woensdag 1 september 2004 21:10 schreef gelly het volgende:
Maar hoe kunnen we nou onze gewoontes en cultuur in stand houden als alle zeikerds vertrekkenHet zou pas echt een daad van partiotisme zijn te gaan wonen in de Bijlmer of een andere allochtonenbuurt, i.p.v. met de staart tussen de benen te vertrekken. Da's zelfs bijzonder laf.
Een waarlijk patriot ! Ik zal je voordragen voor een lintje Sjun.quote:Op woensdag 1 september 2004 21:13 schreef sjun het volgende:
[..]
Ik woon dan ook in de Bijlmer en onderga dagelijks de zegeningen van een noodzakelijke bredere kijk op zaken. Helaas is het op de lokatie Ganzenhoef niet alles goud wat er blinkt. Nogal eens blijkt het om zilverpapiertjes te gaan...
Ik ken het verschijnsel, heb er ook een aantal jaartjes vertoeft.quote:Op woensdag 1 september 2004 21:13 schreef sjun het volgende:
[..]
Ik woon dan ook in de Bijlmer en onderga dagelijks de zegeningen van een noodzakelijke bredere kijk op zaken. Helaas is het op de lokatie Ganzenhoef niet alles goud wat er blinkt. Nogal eens blijkt het om zilverpapiertjes te gaan...
Maar beste sniper, heeft Bos nou gelijk als ie zegt dat we er ons beter bij neer kunnen leggen dat Nederland verandert en dat we nu eenmaal in een multicultureel (of raciaal) land leven ? Ik bedoel, wat was je van plan eraan te gaan doen ? Het betekent dus niet dat alles mag en kan, dat heeft Bos ook niet gezegd.quote:Op woensdag 1 september 2004 21:27 schreef Sniper het volgende:
[..]
Ik ken het verschijnsel, heb er ook een aantal jaartjes vertoeft.
Het dagelijks ondergaan van de oneindige zegeningen van het multiculturele paradijs is in elk geval een leerzame ervaring.
Bron: Aantekeningen en informtie van de GroenLinks bijeenkomst De Koffietafel: De leegte van links opquote:De leegte van links
"Jan Marijnissen: even ritueel als een zondagspreek van een pastoor
Wouter Bos: leeft met iedereen mee, dat is zijn vernieuwing
Femke Halsema: permanent boos, zonder effect.
Een beschouwing van hoogleraar politieke theorie aan de UVA, Jos de Beus.
Hoe harder links te keer gaat tegen rechts, hoe zichtbaarder de ideeenarmoede wordt. Nergens komt dan schrijnender aan het licht dan in het vraagstuk van de integratie. Voor links zou dit een nieuwe sociale kwestie moeten worden waarmee het zijn rol terug vindt.
Wereldwijs zien we een verschuiving naar rechts; veel tegenstand is er tegen de kwaadaardige, rechtse leiders; Aznar, Berlusconi, Bush, Chirac, Sharon, en onze eigen Balkenende. Zij beweren dat links het kamp van traditie en stagnatie is geworden en rechts van hervorming en doorbraak. Hoe staat het met de kwaliteiten van de Linkse leiders? Blair, Schroder, Persson en bij ons Bos/Marijnissen/Halsema of Dittrich? Van oudsher onde rscheiden deze linkse politici zich door hun beroep op rationaliteit en hogere deugden, maar kunnen deze leiders dat geloofwaardig zeggen?
Links maakt het haar vijanden niet lastig meer, links is leeg geworden. Zij streeft niet meer naar zelfverheffing via sociale verbetering maar naar zelfverdediging via bestuurlijke herverdeling. De resterende vindingrijkheid gata zitten in het behoud van de sociale rechten in een hervormde politieke sector. Dit links mist beginsel, toekomst en hartstocht.
Waar komt de linkse leegte vandaan?
1. Onherkenbaarheid
Er zijn strijdpunten op tafel die zich onttrekken van het traditionele links-rechts kader en dus geen 'mogelijkheid' voor links bieden. Voorbeelden zijn biotechnologie, zinloos geweld, dierenmishandeling en pensioenregelingen in een vergrijzende staat. Linkse denkers baseren hun voorstellen op waarden die ook door rechts worden gedeeld (waardigheid, fatsoen, respect, efficientie). Wie is het nou niet eens met een correctie van asociale ondernemers en consumenten? Overal waar de ouden links-rechts discussie zinloos is wordt de linkse politiek van groepsbevrijding een museumstuk..
2.Onuitvoerbaarheid van maatregelen
Oude probleem van links was onbedoelde bureaucratie en overheidsafhankelijkheid van uitkeringsgerechtigden. Het nieuwe probleem is het ongeloof van links in de creativiteit van wettelijke dwang, belastingen en ambtelijk toezicht. Bij de discussies over de beheersing van migratiegolven, bestrijding van oplichterij en zelfverrijking in de bedrijfsleiding kwam dit duidelijk naar voren. Luidruchtig wantrouwen van linkse vernieuwers tegen centraal gezag, weigering om de eigen rijke achterban te reguleren, gehaaste invoer van rechtse vorostellen en modieuze minachtign voor het ambt van volksvertegenworodiging is niet on-onpgemerkt gebleven
3. Belangrijkste oorzaak is de impopulariteit van de onvervulde idealen.
Links roept op tot Wereldburgerschap, maar de meeste linkse kiezers hebben helemaal geen zin in gevaar lopen bij genocide over de landgrens. Het rechtse pleidooi voor indammingvan het regime sloeg meer aan danhet linkse pleidooi voor militair ingrijpen in de schurkenstaat (Frankrijk). Blair heeft zich ook in alle bochten moeten wringen om de oorlog erdoor te krijgen.
Links roept verder op toe Europese eenwording, omdat deze schaal meer kans biedt voor hetbehoud van een egalitair samenlevingsmodel met eenhoge levensstandaard dan op een natieschaal.Maar de meeste keizers willen heelmaal geen saamhorige Europeaan worden (referenda blijven die boodschap uitzenden).
Links roept verder op tot rechtstreekse omvang tussen inheemsen en immigranten in een samenleving zonder vrees voor de vreemdeling. Oude en nieuwe kiezers moeten elkaar dulden. Men moet zich mengen op school, werk, openbare ruimtes en in de buurt. Maar wit en zwart willen helemaal niet met elkaar wonen op voet van gelijkheid.De witte vlucht en de apartheid wordt door linkse intellectuelen goedgekeurd als een recht op eigenheid.
De linkse leegte is geen eendagsverschijnsel of een tijdelijke verlamming. Maar net
als in de jaren '60 met het 'einde der ideologie' is deze misstand niet stabiel.
Uit de diagnose volgt dat er meer nodig is dan demonstraties tegen rechtse afbraak en de ouderwetse verguizing tussenlinkse clubs onderling. Links moet de verzoening en overwinnign van het conflict tussen niet westerse buitenlanders en de inheemse bevolking als een nieuwe sociale kwestie zien waarwaarmee zij haar beschvingsideaal en vermogen tot vertegenwoordiging terugvindt.
Tuurlijk, ook de wereldmarkt en het wereldmilieuzijn van grote invloed op de leefbaarheid van de grote steden, het nationale concurrentievermogen en de wil tot Europese eenwording. Maar het wit-zwart conflict steekt hier met haar religieuze, geopolitieke en economsiche vertakkingen bovenuit. De afloop beslist de continuiteit van de representatieve democratie en de integriteit van de linkse politiek.
Hoe?
- wedloop tussen demografische vrijheid en democratische gelijkheid wordt gewonnen door de demografie. In de grote steden raken de autochtonen in de minderheid, de werkeloosheid maakt slachtoffers onder de allochtonen, mobiliteit van geslaagde allochtonen wordt verhinderd. De wederzijds wrok en fysieke afstand verhinderd de vermenging van blank en zwart.
Gedwongen spreiding kan het antwoord niet zijn. Links zou strenger moeten worden bij arbeidsmigratie, inburgering, illigaliteit en transnationale huwlijken in de derde generatie. Een Europees en planmatig quotum van nieuwkomers per jaar (werkzoekenden en vluchtelingen) mag wel landelijk worden gespreid.
Volgende stap is de verbetering van de kwaliteit van het bestaan in de verkleurde steden. Alle witte belastingebetalers moeten meebetalen aan veiligheid, schoonheid, aanwezigheid van winkels, bedrijven en overheid in stadsdelen waarmen zelf niet woont of komt.
De linkse economische politiek ( bouw- en werkgelegenheidbeleid) moet de lotsverbetering en doorstroom van migranten in de middeklassen naar de voorsteden bevorderen.
De meest principale stap is versterking van de eilanden van gemeenschapszin in een oceaan van scheiding. Links moet de hoge cultuur van de ontmoeting propaganderen tegen de lage cultuur van vermijding in. Links moet gezagdragers en activisten recruteren die geloven in seculiere integratie.
Dan moet links het vertrouwen van buurtbewoners, lerarenbonden, projectontwikkelaars, imanms, en het verenigingsleven van immigranten gaan terug winnen. Een linkse elite met een groeiend aandeel van zwart talent moet bereid zijn tot een langdurige mobilisatie van positieve volkskracht. Oo deze manier blijft links haar verleden van ondermijning trouw en wordt haar huidige kritiek op autoritaire en vulgaire rechtse politici tot een democratisch alternatief"
Jouw behoefte bedoel je? Ik voel die behoefte niet hoor.quote:Op woensdag 1 september 2004 22:17 schreef sjun het volgende:
We leven in een multi-etnische samenleving waarin behoefte is aan een helder uitgedragen leitkultur.
Zo leeg als jouw gemiddeld antwoord zal het echter nooit zijn.quote:Op woensdag 1 september 2004 22:25 schreef gelly het volgende:
Het moet haast wel een kunst zijn om met zoveel mogelijk woorden zo min mogelijk te zeggen.
Dat neemt niet weg dat er wel degelijk behoefte gevoeld wordt. Ik zal ter verheldering nu even vermelden dat het om de behoefte van een deel van het electoraat gaat.quote:Op woensdag 1 september 2004 22:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Jouw behoefte bedoel je? Ik voel die behoefte niet hoor.
Vraag het Ryan3, hij is daarin wat beter bedreven dan ik. Volgende keer een wat minder opzichtige poging tot ridiculisering van een gebruiker?quote:Op woensdag 1 september 2004 22:25 schreef gelly het volgende:
Het moet haast wel een kunst zijn om met zoveel mogelijk woorden zo min mogelijk te zeggen.
Ik gebruik ze ter illustratie. Tegelijk biedt ik de standaardreactie waarin gevraagd wordt om een bron bij alles wat de vrager onwelgelegen komt een antwoord. Voor wie het wenst een extra oriënterende service, voor wie het niet wenst is er de scrollknop op de eigen PC.quote:Waarom heb je toch steeds complete lappen tekst van anderen nodig om je eigen mening te onderbouwen Sjun ?
Het heeft wel wat... een taalvirtuoos op de baricades, die zijn menig helder zij het wollig ventileert over de verschillende topics die fok rijk is. Het werkt in ieder geval op mijn lachspieren, en zijn avatar is hierbij het toefje op de slagroom. Het is ook grappig om te zien dan andere medefokkers een soortgelijke manier van communiceren hebben. Maar ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, om zijn mening in zijn eigen voerstaal (wellicht meegekregen tijdens de opvoeding) te verkondigen.quote:Op woensdag 1 september 2004 22:25 schreef gelly het volgende:
Het moet haast wel een kunst zijn om met zoveel mogelijk woorden zo min mogelijk te zeggen. Waarom heb je toch steeds complete lappen tekst van anderen nodig om je eigen mening te onderbouwen Sjun ?
Hij heeft gelijk, maar het is een volledig loze en overbodige constatering. Daar gaat immers iedere zinnige Nederlander, autochtoon of allochtoon, al twintig jaar van uit.quote:Op woensdag 1 september 2004 21:30 schreef gelly het volgende:
[..] heeft Bos nou gelijk als ie zegt dat we er ons beter bij neer kunnen leggen dat Nederland verandert en dat we nu eenmaal in een multicultureel (of raciaal) land leven ? Ik bedoel, wat was je van plan eraan te gaan doen ?
Waar heb je het over?quote:Op donderdag 2 september 2004 07:00 schreef mozart1972 het volgende:
Ik zou graag eens zien dat SCH en Gelly inhoudelijk reageren op de argumenten van dvr, ipv makkelijke stukjes en de vraag te retouneren zoals SCH vaak doet.
Hier ga je ervan uit dat Wouter Bos met zijn woorden "Nederland zal nooit meer worden wat het was" toegeeft dat hij (en zelfs zijn achterban) een probleem zou hebben met de veranderingen die hiertoe geleid hebben. Dit hoeft natuurlijk allerminst zo te zijn, al is het logisch dat wanneer iemand die wel een zekere heimwee heeft naar de dagen van weleer zijn woorden zo opvat.quote:Op donderdag 2 september 2004 01:14 schreef dvr het volgende:
Laat Bos voor zichzelf spreken. Hijzelf en zijn achterban hebben blijkbaar een probleem met het feit dat de migranten blijven, want hij zegt dat Nederland nooit meer zal worden wat het was. Dat klinkt niet erg opgewekt.
Ja, omdat er een zekere spijt uit die formulering spreekt. Maar nu ik het dankzij de link een paar stukjes hierboven (dank) in contekst heb gezien, in plaats van de krantenweergave, neem ik dat terug. Hij wilde zonder er een waardeoordeel over uit te spreken vaststellen dat de multi-etnische samenleving een blijvend feit is. Soit.quote:Op donderdag 2 september 2004 09:40 schreef kLowJow het volgende:
Hier ga je ervan uit dat Wouter Bos met zijn woorden "Nederland zal nooit meer worden wat het was" toegeeft dat hij (en zelfs zijn achterban) een probleem zou hebben met de veranderingen die hiertoe geleid hebben.
Ik ben blij dat Bos in ieder geval tot dit inzicht is gekomen. De emancipatie van achtergebleven moslims zal vanuit de groep zelf op gang moeten komen. Er moet in die kringen nog ontzettend veel bespreekbaar worden gemaakt. Groepsleden die wel aansluiting hebben bij de Nederlandse cultuur kunnen daarvoor zorgen door het voortouw te nemen, waar anderen zich dan aan kunnen optrekken.quote:Wij moeten onze bondgenoten koesteren. Ik ben ervan overtuigd dat de grootste groep die als bondgenoot zou kunnen functioneren in het proces van integratie, de groep is van wie de commissie-Blok heeft geconstateerd dat voor hen de integratie geslaagd is. De vraag die wij ons moeten stellen, is of wij de bijdrage wel goed genoeg benutten die zij kunnen leveren aan het doen welslagen van de integratie. Zij zijn meer dan wie ook cruciaal voor het doen slagen van integratie en integratiebeleid. Velen van hen voelen zich in toenemende mate vervreemden van onze samenleving. Ik denk daarbij aan een paar uitspraken van Mia Audina. Deze mensen zijn nodig om radicale tendensen die zich ook in hun achterban of gemeenschap kunnen aftekenen, te matigen. Zij zijn nodig, omdat zij beide werelden begrijpen, omdat zij bruggen kunnen bouwen en omdat zij ingeburgerd zijn. Zij zijn nodig, maar in toenemende mate ontbreekt bij hen het gevoel dat zij nodig zijn. Dat komt door de zeer algemene manier waarop over allochtonen en moslims gesproken wordt, de manier waarop het inburgeringsbeleid van dit kabinet bij voorbaat elke allochtoon problematiseert en op een inburgeringscursus stuurt, door de manier waarop over hun imam/moskee gesproken wordt. Wij dreigen daarmee onze belangrijkste bondgenoten te verspelen. Ik zou willen zeggen: laten wij hen koesteren en geen twijfel laten ontstaan over hun plaats in de Nederlandse samenleving door de manier waarop wij het integratiedebat voeren.
Ik vi nd dat je over het algemeen inhoudelijk reageerd en goed beargumenteerd. Maar als iemandquote:Op donderdag 2 september 2004 08:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Waar heb je het over?
Hey, dit heb je er later bijgezet, had ik nog niet gezien.quote:Op woensdag 1 september 2004 13:54 schreef sjun het volgende:
[afbeelding]
Verder zie ik nu ineens dat je ter sentimentalisering een bijdrage van mij en een bijdrage van een ander in één berichtje gekoppeld hebt en vervolgens van zalvend commentaar voorzien. Een 'prachtig' staaltje van dirty politics Posdnous en een reputatie die je vanaf nu vooruitsnelt.
Ik ben het in grote lijnen wel met je eens met de kanttekening dat ik nog steeds geloof dat het van twee kanten moet komen. De randvoorwaarden voor integratie moeten er wel zijn en het klimaat moet zodanig zijn dat er genoeg veiligheid is om te integreren. Daar maak ik me de laatste tijd wel zorgen over.quote:Op donderdag 2 september 2004 12:25 schreef dvr het volgende:
Ik ben blij dat Bos in ieder geval tot dit inzicht is gekomen. De emancipatie van achtergebleven moslims zal vanuit de groep zelf op gang moeten komen. Er moet in die kringen nog ontzettend veel bespreekbaar worden gemaakt. Groepsleden die wel aansluiting hebben bij de Nederlandse cultuur kunnen daarvoor zorgen door het voortouw te nemen, waar anderen zich dan aan kunnen optrekken.
Tot nu toe zagen PvdA en Groenlinks de integratie vooral als een aanbodprobleem. Als je allochtonen maar de gelegenheid biedt en ze met voldoende respect tegemoet treedt, zullen ze vanzelf integreren. De schuld voor het mislukken van de integratie werd door links in de schoenen van de autochtonen geschoven - die zich niet voldoende hadden ingespannen, of allochtonen met te weinig respect hadden behandeld (dat betuttelende en onterechte verwijt heeft bij veel kiezers kwaad bloed gezet). Gelukkig is nu het besef doorgedrongen dat de aanpassingen vanuit de betreffende groepen zelf moet komen. Daar is voor sommige ernstige en urgente problemen wat dwang bij nodig, maar echte integratie veronderstelt ook een mentaliteitsomslag, en die kan alleen ontstaan wanneer in de groep zelf discussies en nieuwe inzichten ontstaan. Degenen die die discussies kunnen aanwakkeren en die het goede voorbeeld geven moeten inderdaad gekoesterd worden.
Als de bakkers loodgieters enzo voor tweederde allochtoon zijn waar zijn dan alle Nederlanders gebleven?quote:PvdA-leider Wouter Bos haalde daarin uit naar 'rechts': ''In Nederland worden geen kerken meer gebouwd, maar moskeeën, en onze bakkers, loodgieters en automonteurs van de toekomst zijn voor tweederde allochtoon. Voor rechts Nederland is het kennelijk een taboe om die realiteit onder ogen te zien. Het zou eerlijker zijn om de waarheid te zeggen. Nederland wordt nooit meer wat het was.''
Nogmaals: Ik neem het op voor de vrijheid van meningsuiting. Vervolgens kan die mening dan weer uitvoerig worden belicht op werking, bijwerking en van commentaar worden voorzien. Wat mij betreft worden opiniedelicten ontjuridiseerd opdat er daadwerkelijk sprake blijft van democratie.quote:Op donderdag 2 september 2004 12:45 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hey, dit heb je er later bijgezet, had ik nog niet gezien.
Daar is dus niks 'dirty politics' of 'sentimentalisering' aan, maar juist een duidelijke link tussen jouw mening dat sommigen van ons, anderen bestempelen als discriminerend, terwijl jij schijnbaar vind dat iedereen alles maar zou kunnen zeggen.
Je neemt het op voor mensen die in dit topic (en anderen) de meest beledigende teksten schrijven, maar door je moeite om zo wollig mogeeijk over te komen, vergeet je schijnbaar zelf voor welke meningen je het nu eigenlijk opneemt.
Snap ik, sorry. Maar ik heb inmiddels duidelijk toegelicht wat de bedoeling achter die post was.quote:Op donderdag 2 september 2004 13:05 schreef sjun het volgende:
Door middel van je actie deed je het voorkomen alsof ik zelf de abjecte mening was toegedaan waarop jij reageerde. Zo'n associatieve negatieve stigmatisering bezorgt me weinig plezier, vandaar dat ik het nodig vond dit even nader te belichten.
Dat er momenteel meer moskeeën dan kerken worden gebouwd mag niemand als een verrassing in de oren klinken. Kerken zijn hier al lang en breed in de middeleeuwen gebouwd, nu de Nederlandse bevolking voor een kleine minderheid uit moslims bestaat, komen daar nu moskeeën bij. Ik zie daar het probleem niet van, iedereen is vrij te geloven wat ie wil, dat moeten we zeker niet gaan inperken. Bij mij in de buurt staat een moskee en ik heb er absoluut geen last van, is weer eens wat anders dan die vijf kerken die er omheen staan...quote:Op donderdag 2 september 2004 12:58 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Als de bakkers loodgieters enzo voor tweederde allochtoon zijn waar zijn dan alle Nederlanders gebleven?
Als ik nu naar de garage ga werken dan nog voor het merendeel Nederlanders net als bij de loodgieters enzo.
Waar haalt hij het vandaan dat tweederde van de nieuwe generatie straks allochtoon is?
Maar wat als er bij Bos in de buurt een Moskee gebouwd zo worden. Zo hij ze dan ook met open armen ontvangen of zo dan de hele buurt Fam. Bos inclusief op zijn achterste benen staan?
Vertrokken uit de betreffende leefomgeving.quote:Op donderdag 2 september 2004 12:58 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Als de bakkers loodgieters enzo voor tweederde allochtoon zijn waar zijn dan alle Nederlanders gebleven?
Wouter Bos woont in Amsterdam. Ik kan je uit eigen alledaags wedervaren bevestigen dat zijn verhaal daar een zeer plausibele weergave van het door hem weergegeven verwachtingspatroon is.quote:Als ik nu naar de garage ga werken dan nog voor het merendeel Nederlanders net als bij de loodgieters enzo.
Waar haalt hij het vandaan dat tweederde van de nieuwe generatie straks allochtoon is?
Ik vermoed dat Bos er geen punt van maakt, zolang hem voldoende parkeerruimte rest en mogelijke verkeers- en geluidsoverlast tot een minimum beperkt blijft. Een moskee bezorgt niet meer overlast dan een theater. Er kan dus gekeken worden naar de leefbaarheid binnen een wijk en dat gebeurt naar mijn idee al.quote:Maar wat als er bij Bos in de buurt een Moskee gebouwd zo worden. Zo hij ze dan ook met open armen ontvangen of zo dan de hele buurt Fam. Bos inclusief op zijn achterste benen staan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |