abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 september 2004 @ 11:29:49 #201
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_21679949
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:05 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik denk het ook

V.
Zo kortzichtig is zelfs hij niet.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_21680087
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:14 schreef axis303 het volgende:

[..]

En als je niet gauw met argumenten/onderbouwing komt dan doe ik je verhaal af als ongefundeerde bral.
Wat wil je onderbouwd zien? Het verhaal van Bos staat als een huis, daar heb ik niet zo veel aan toe te voegen eigenlijk
  woensdag 1 september 2004 @ 11:46:00 #203
3647 B.R.Oekhoest
pi_21680277
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat wil je onderbouwd zien? Het verhaal van Bos staat als een huis, daar heb ik niet zo veel aan toe te voegen eigenlijk
Als het gemiddelde wegwaaihuis in Florida na een beetje orkaan, ja.

Dat verhaal van Bos is niets anders dan de opsomming van wat demagogische oneliners zonder inhoud. Maar dàt spreekt jou natuurlijk wel aan.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_21680353
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:46 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dat verhaal van Bos is niets anders dan de opsomming van wat demagogische oneliners zonder inhoud. Maar dàt spreekt jou natuurlijk wel aan.
Wat is er demagogisch aan?
  woensdag 1 september 2004 @ 11:52:00 #205
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21680413
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 21:50 schreef SCH het volgende:

[..]

En iedereen die niet westers is, is meteen moslim?
[..]

Die ken ik heel goed, en zielige kleine klootzakjes als jij vallen eronder. Je hebt waarschijnlijk een sneu wit traumaatje, succes ermee. Als je ballen had zou je tenminste toegeven dat je een racist bent maar die guts heb je niet eens, lafbek.
Bijwerkingen van ryaanse discussie methoden komen hier bovendrijven.
Allereest de toeschrijving van het absurde en vervolgens de ongecensureerde scheldkannonade op een ditmaal wat abjecte mening verkondigende opposant.

Onze mediacratische voorman Wouter Bos heeft wat beter in de gaten hoe je het publiek effectief bespeelt. Verkondig wat waarheden als koeien die je van een aangepast kleurtje voorziet en zie vervolgens met de actualiteit aan de haal te gaan. Die strategie werkt wat beter uit dan schelden. Hirsi Ali laat zich zo nog niet gaan SCH. Probeer eens wat met de verpakking van je boodschap te doen want racisme en latent racisme mag best kritisch worden belicht en bevraagd. Te ijverig stickers plakken gaat naar mijn idee een effectieve belichting tegen.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  woensdag 1 september 2004 @ 11:52:19 #206
3647 B.R.Oekhoest
pi_21680418
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is er niét demagogisch aan?
pi_21680560
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:52 schreef sjun het volgende:

[..]

Allereest de toeschrijving van het absurde en vervolgens de ongecensureerde scheldkannonade op een ditmaal wat abjecte mening verkondigende opposant.

Onze mediacratische voorman Wouter Bos heeft wat beter in de gaten hoe je het publiek effectief bespeelt. Verkondig wat waarheden als koeien die je van een aangepast kleurtje voorziet en zie vervolgens met de actualiteit aan de haal te gaan. Die strategie werkt wat beter uit dan schelden. Hirsi Ali laat zich zo nog niet gaan SCH. Probeer eens wat met de verpakking van je boodschap te doen want racisme en latent racisme mag best kritisch worden belicht en bevraagd. Te ijverig stickers plakken gaat naar mijn idee een effectieve belichting tegen.
Blijkbaar was de FOK-leiding het met me eens sjun, over de posts van deze user. Zie het ban-meldtopic.
pi_21680567
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:52 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Wat is er niét demagogisch aan?
Beantwoord de vraag nou maar.
pi_21680626
quote:
PvdA haalt fel uit over integratie

Van onze verslaggever Michiel Kruijt

DEN HAAG - De PvdA heeft dinsdag een felle aanval ingezet op de twee grote regeringspartijen in het integratiedebat. Volgens fractievoorzitter Bos is hun toon 'defensief en van angst en terugvechten doordrenkt'. Tijdens een debat over het integratierapport van de commissie-Blok verweet hij CDA en VVD te veel de nadruk te leggen op wat er mis gaat.

Regeringspartijen angsthazerij verweten

Volgens de leider van de sociaal-democraten is er weinig oog voor de geslaagde integratie van velen en de realiteit dat er vandaag de dag in Nederland meer moskeeën dan kerken worden gebouwd. Om een 'broodnodig evenwicht' te bereiken en 'niet alleen te straffen, beperken en verplichten', stelt hij voor om kinderen die uit legaal hier verblijvende immigranten worden geboren, automatisch het Nederlanderschap te verlenen.

CDA en VVD menen echter dat het integratiebeleid van het kabinet nog niet ver genoeg gaat en vroegen gisteren om nieuwe aanscherpingen. Zo wenst het CDA dat er wordt opgetreden tegen allochtone ouders die hun kinderen tijdens de middelbare-schooltijd terugsturen naar het land van herkomst. Volgens CDA-fractievoorzitter Verhagen worden door dit 'opkomend fenomeen' miljoeneninvesteringen voor het bestrijden van taalachterstand tenietgedaan. 'Wij kunnen dit niet anders uitleggen dan als een keuze tegen de Nederlandse samenleving.'

De VVD wil dat de toestroom van Antillianen wordt beperkt, omdat zij een te groot aandeel hebben in de criminaliteit in Nederland. 'Het moet uit zijn met het op het vliegtuig zetten van schoffies naar Schiphol', zei Van Aartsen, fractievoorzitter van de liberalen. Hij vroeg ook om een nieuw financieringssysteem voor het onderwijs 'dat het witmaken van zwarte scholen stimuleert en niet het zwarter maken van toch al zwarte scholen'.

Van Aartsen bestreed dat zijn partij te veel de nadruk heeft gelegd op moslimextremisme en terrorisme, iets waarvoor ook Rouvoet (ChristenUnie) en Marijnissen (SP) waarschuwden. De VVD is niet voor de assimilatie van immigranten, zei hij. 'Ons doel is nooit geweest: zestien miljoen kaaskoppen met een klomp op hun hoofd. Ons doel is zestien miljoen mensen met rechten en plichten.'

De fractieleiders kwamen door allerlei omstandigheden pas gisteren over het rapport Bruggen Bouwen te spreken, over het onderzoek naar dertig jaar integratiebeleid, dat de commissie-Blok al in januari had gepresenteerd. Morgen zullen premier Balkenende en minister Verdonk van Integratie een reactie geven op wat de fractieleiders te berde brachten, zoals het verwijt van de linkse oppositie dat tal van bezuinigen de integratie hebben tegengewerkt.

Kabinet en Kamer hebben eerder al het rapport van de commissie-Blok grotendeels omarmd. GroenLinks-leider Halsema vroeg zich daarom af of het debat nog wel zin had, mede gezien de uitvoerige discussie die onlangs met minister Verdonk is gevoerd over het nieuwe inburgeringsbeleid. 'Dit is mosterd na een al lang politiek verorberde maaltijd', stelde zij.

Andermaal bleek dat er een ruime meerderheid in de Kamer is voor een inburgeringsplicht voor nieuwe en oude immigranten, een verdere beperking van huwelijks- en arbeidsmigratie, en een meer effectief spreidingsbeleid.

bron: de Volkskrant
  woensdag 1 september 2004 @ 12:05:59 #210
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_21680686
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk demagogisch?
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  woensdag 1 september 2004 @ 12:09:47 #211
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21680749
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 22:15 schreef Morghodius het volgende:

[..]

Landelijk zorgen buitenlanders met name marokkanen, antilianen enzo voor 90% van alle criminaliteit, in Rotterdam is dat 99% van bijna alleen maar marokkanen, en een klein groepje antilianen.
gezien hoeveel er van hun zitten in Nederland kan je spreken van een epidemie.

ook nog, in andere plekken van Nederland waar het zowat 100% Nederlands is zowat maar 1% criminaliteit, en de gevangenissen zitten met 75% vol met buitenlanders.

als dit zo door gaat moet je niet raar opkijken als het Nederlandse volk in opstand komt tegen de golf van misdaad.

jij zit zeker in een 2e wereld oorlog su
Ik vind dat je nogal dramatiseert. Vooral waar het de cijfers die je hanteert betreft. Zeker is er sprake van criminaliteit waarin allochtone ingezetenen de boventoon voeren. Dit kan worden benoemd en er kunnen maatregelen worden genomen ter criminaliteitsbestrijding in samenspraak met diverse bevolkingsgroepen. Ik wil er echter voor waken om al die ingezetenen met allochtone wortels van het etiketje crimineel te voorzien. Buiten dat je hen daarmee tekort doet en onnodig grieft roep je met wat al te rigide beweringen een even rigide tegenreactie af.

Waarom zou je de energie die je in het wijzende vingertje stopt niet stoppen in een persoonlijke bijdrage aan de opbouw van onze nederlandse samenleving. Belichting is wat anders dan belastering. Belichting is goed, genuanceerde belichting is beter. Signalering van knelpunten en van vooruitgang waarbij toesteken van een helpende hand niet geschuwd wordt brengt mensen dichter bij elkaar en vergroot het gedeelde begrip.

Een rigide aanklacht werkt evenals een besmuikte taboeïsering slechts vervreemding uit. Naar mijn idee is niemand daar echt bij gebaat.
  woensdag 1 september 2004 @ 12:12:43 #212
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21680814
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:05 schreef Flumina het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk demagogisch?
Het bewust geven van een verkeerde voorstelling van zaken. Zo wordt niet geargumenteerd op basis van controleerbare feiten of heldere gedachten maar wordt gesentimentaliseerd (gevoelens van onrecht, onrust of onlust worden opgeroepen om de eigen stellingname ondersteund te krijgen).
  woensdag 1 september 2004 @ 12:14:45 #213
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21680864
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:03 schreef Toad het volgende:

[..]
Halsema verwoordde slim dat Bos weer eens mosterd naar de maaltijd opdient.
  woensdag 1 september 2004 @ 12:19:22 #214
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21680966
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Blijkbaar was de FOK-leiding het met me eens sjun, over de posts van deze user. Zie het ban-meldtopic.
Ik hoop (mogelijk tegen beter weten in) dat er ook op FOK! beschavende waarden kunnen worden doorgegeven. Zoals je wellicht hebt kunnen lezen vind ik het uitstekend dat abjecte meningen worden belicht en bevraagd. Het middel van schelden dat je gebruikt staat mij niet aan omdat ook zo'n voorbeeld navolging krijgt.
  woensdag 1 september 2004 @ 12:20:49 #215
3647 B.R.Oekhoest
pi_21681002
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:12 schreef sjun het volgende:

[..]

Het bewust geven van een verkeerde voorstelling van zaken. Zo wordt niet geargumenteerd op basis van controleerbare feiten of heldere gedachten maar wordt gesentimentaliseerd (gevoelens van onrecht, onrust of onlust worden opgeroepen om de eigen stellingname ondersteund te krijgen).
Ik zou het toch anders zeggen: het verkondigen van meningen op een dusdanige manier die ervoor dient om groepen mensen het gevoel te geven naar een spreker te luisteren die de waarheid in pacht heeft.
  woensdag 1 september 2004 @ 12:20:51 #216
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_21681003
quote:
PvdA haalt fel uit over integratie
Volgens de leider van de sociaal-democraten is er weinig oog voor de geslaagde integratie van velen en de realiteit dat er vandaag de dag in Nederland meer moskeeën dan kerken worden gebouwd. Om een 'broodnodig evenwicht' te bereiken en 'niet alleen te straffen, beperken en verplichten', stelt hij voor om kinderen die uit legaal hier verblijvende immigranten worden geboren, automatisch het Nederlanderschap te verlenen.
Zonder criteria...... hmmmzz...
  • Crimineel verleden/kennis van de Nederlandse samenleving/strafrecht van de ouders. Zij moeten die kinderen immers (gezond) opvoeden.
    --- Dit gaat me toch echt iets te snel, Enige nuance zou hier wel op zijn plaats zijn --

Met de rest van het artikel ben ik het wel mee eens.
  •   woensdag 1 september 2004 @ 13:11:49 #217
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_21682051
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 11:52 schreef sjun het volgende:

[..]

quote:
    Op woensdag 1 september 2004 02:52 schreef Morghodius het volgende:

ik weet trouwens een perfecte plaats voor de criminele marokkaanse hang tuig
    Doe je zoveel moeite een intelligent overkomend verhaal te schrijven, terwijl iedereen snapt dat het nergens over gaat. Best wel sneu.
    When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
      woensdag 1 september 2004 @ 13:44:08 #218
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_21682754
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 13:11 schreef Posdnous het volgende:

[..]

[..]

Doe je zoveel moeite een intelligent overkomend verhaal te schrijven, terwijl iedereen snapt dat het nergens over gaat. Best wel sneu.
    Wat de boer niet kent of begrijpt dat vreet hij mogelijk niet. Sommige ruralen voorzien het zelfs van een sticker.

Waarom zou je niet enkel namens jezelf blijven praten? Dat komt minder sneu over

[ Bericht 10% gewijzigd door sjun op 01-09-2004 13:49:13 ]
      woensdag 1 september 2004 @ 13:45:50 #219
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_21682782
    Je kan beter eens kijken naar de meningen die de mensen, die je probeert te verdedigen er op nahouden, in plaats van mooie woordjes te gebruiken
    When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
      woensdag 1 september 2004 @ 13:54:12 #220
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_21682952
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 13:45 schreef Posdnous het volgende:
    Je kan beter eens kijken naar de meningen die de mensen, die je probeert te verdedigen er op nahouden, in plaats van mooie woordjes te gebruiken
    Ik verdedig het recht op vrijheid van meningsuiting. Waar meningen me wat al te abject voorkomen kies ik voor belichting en bevraging van die mening Ons democratische staatsbestel biedt ons daartoe voldoende ruimte zonder dat verkettering als middel gebruikt hoeft te worden.

Je zou eens wat minder toeschrijvend van je kunnen laten 'horen' of wat meer gebruik kunnen maken van de scrolltoetsen.

Verder zie ik nu ineens dat je ter sentimentalisering een bijdrage van mij en een bijdrage van een ander in één berichtje gekoppeld hebt en vervolgens van zalvend commentaar voorzien. Een 'prachtig' staaltje van dirty politics Posdnous en een reputatie die je vanaf nu vooruitsnelt.

[ Bericht 11% gewijzigd door sjun op 01-09-2004 17:24:02 ]
    pi_21683227
    En dit zegt de PvdA? De partij die tot halverwege de jaren '70 tegen de massale instroom van gastarbeiders was?

Oh, natuurlijk! De arbeiders van toen zijn nu toch al grijs en (bijna) dood, daar valt geen winst uit te peuteren.
    quote:
    Op dinsdag 31 augustus 2004 21:34 schreef Morghodius het volgende:

[..]

zo help je heel Nederland regelrecht de afgrond in, en richting een burgeroorlog
    Hoogstwaarschijnlijk hét beslissende moment, het 'uur' der waarheid!
    Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
    pi_21683421
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 14:07 schreef Darth-Vader het volgende:
    Hoogstwaarschijnlijk hét beslissende moment, het 'uur' der waarheid!
    als de zeven zegels gebroken zullen worden, de zon het aanzien zal krijgen van een haren zak en de ruiters van de Apocalypse zullen rijden... ?
    pi_21683446
    quote:
    Op dinsdag 31 augustus 2004 21:55 schreef gelly het volgende:
    Ben je eigenlijk wel eens buiten je gemeentegrenzen geweest Darthvader ?
    Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
    pi_21684592
    Zo dan, Nieuwrechts heeft zijn delegatie op Fok uitgestuurd. Met als doel om zo veel mogelijk mensen bang te maken en onzin uit te kramen.
      woensdag 1 september 2004 @ 15:22:14 #225
    89730 Drugshond
    pi_21684965
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 15:06 schreef Internationalist het volgende:
    Zo dan, Nieuwrechts heeft zijn delegatie op Fok uitgestuurd. Met als doel om zo veel mogelijk mensen bang te maken en onzin uit te kramen.
    Wie zijn er dan van NR, wat is er dan allemaal onzin ?, en welke mensen zijn er bang geworden.?!
    Praat liever over de kwalitatieve inhoud dan over de vorm. Met de zoveelste gegeneraliseerde/gedemoniseerde bijdrage voeg je eigenlijk weinig toe. Als alle impressies van Fok! waarheid waren dan had NR morgen 30+ zetels (NOT !!!! - en gelukkig maar).
    pi_21685310
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 15:22 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Wie zijn er dan van NR
    Weetikveel.
    Ze 'argumenteren', schelden en huilen iig precies hetzelfde als op nieuwrechts.nl Kan niet missen.
    quote:
    wat is er dan allemaal onzin ?
    Moet je dat nog vragen Zeker het begin niet gelezen? Mensen ophangen aan lantaarnpalen in de stad. Heel zinnig
    quote:
    en welke mensen zijn er bang geworden.?!
    Waar zeg ik dat iemand bang is geworden?
    quote:
    Praat liever over de kwalitatieve inhoud dan over de vorm. Met de zoveelste gegeneraliseerde/gedemoniseerde bijdrage voeg je eigenlijk weinig toe.
    Ik ben de beste stuurlui en die staat nou eenmaal aan wal
      woensdag 1 september 2004 @ 15:48:36 #227
    102893 StarWars
    STEM: Geert Wilders
    pi_21685558
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 03:04 schreef Drugshond het volgende:
    uit een ander topic...
    [..]

Heel goed punt......... waarom horen we nooit niks over deze mensen.
  • Ze spreken onze taal (in een grappig accent).
  • Ze weten wat werken is. (en hoe).
  • Ze zijn ontzettend leergierig, en hebben doorzettingsvermogen.
  • Ze passen prima in het straatbeeld (geen gezeik over hoofddoekjes e.d)
  • Behouden toch hun eigen cultuur, maar doen dit binnenshuis
  • Passen zich prima aan aan de geldende wetgeving.
  • Zijn heel beleefd en fatsoenlijk (en zitten niet aan de dope).
  • Hebben een cultuur waar we een puntje aan kunnen zuigen.
  • Criminaliteit is vrijwel uit den boze bij deze bevolkingsgroep.
    En ik heb zielsveel respect voor deze mensen uit ZO-Azie , en zal ze ook altijd met respect behandelen (als een gelijke) !!!

Waarom heb ik dat met met Turken en Marokannen minder.....Tell me why ?

Onder de juiste reakties verloten we een magnetron...........
  • fantastische post, respect aan chinezen, jappaners e.o. zeer nette ingeburgerde mensen over het algemeen, bovendien kunnen ze goed koken
    Stem bij de nieuwe verkiezingen op Geert Wilders, in potentie de nieuwe Fortuin van Nederland.
      woensdag 1 september 2004 @ 16:07:43 #228
    89730 Drugshond
    pi_21685981
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 15:36 schreef Internationalist het volgende:
    Ik ben de beste stuurlui en die staat nou eenmaal aan wal
    Coolio
      woensdag 1 september 2004 @ 16:56:10 #229
    79102 Pool
    Noord noch Zuid
    pi_21686981
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 03:36 schreef dvr het volgende:
    Heel ergerlijk, al dat domme op de man spelen en die beschuldigingen aan zg. 'rechtse' deelnemers over relschoppen. Wie dit topic even objectief doorleest ziet dat het Pool, Kermit_Q, Pyl, Potus en de onvermijdelijke SCH zijn die vrijwel ogenblikkelijk begonnen met op de man te spelen. Tijd voor enige zelfreflectie?
    Zo objectief heb je het niet doorgelezen, als je zegt dat ik ben begonnen. Ik zag al een doodsverwensing aan mijn adres (dood aan links) door de inmiddels gebande user accelerator, nog voordat ik inhoudelijk wilde reageren. Daar heb ik toen op gereageerd en ben vervolgens inhoudelijk gaan posten en andere users beargumenteerd gaan aanvallen op hun standpunten.

Verder moet ik toegeven dat jouw kritiek op Bos wel de beste is tot nu toe, je komt niet met kromme statistiekjes en onderbuik-angstscenario's. Wel heb ik nog een vraag over het volgende fragment:
    quote:
    Ik heb grote kritiek op allochtonen vanwege hun buitenproportionele aandeel in problemen als criminaliteit, kwaliteit en toegankelijkheid van zorg, onderwijs en sociale voorzieningen, achterstelling en mishandeling van vrouwen en homo's, hun slechte begrip van onze taal en gewoonten, lage deelname aan maatschappelijke activiteiten, en vooral hun schijnbare desinteresse en onwil om hier iets aan te veranderen en om open te staan voor kritiek.
    Je hebt hier kritiek op allochtonen. Maar op welke allochtonen heb je kritiek? Als je individuele allochtonen bedoelt die problemen veroorzaken, dan heb je natuurlijk gelijk. Daar heb ik ook kritiek op, net als op Nederlanders die problemen veroorzaken.

Je kunt echter niet alle allochtonen als een groep beschouwen, die er onderling maar voor moet zorgen dat zijn aandeel in de criminaliteit niet te hoog is. De ene Marokkaan is niet verantwoordelijk voor de daden van een andere Marokkaan (tenzij ze in een persoonlijke relatie staan, dan misschien een beetje). Het gaat hier om individuen of kleine groepjes mensen. Zodra je een bevolkinsgroep in haar geheel aanspreekt, doe je altijd mensen te kort.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pool op 01-09-2004 17:24:24 ]
      woensdag 1 september 2004 @ 17:13:30 #230
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_21687383
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 15:06 schreef Internationalist het volgende:
    Het is een samenzwering, een complot
    pi_21687653
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 14:07 schreef Darth-Vader het volgende:
    En dit zegt de PvdA? De partij die tot halverwege de jaren '70 tegen de massale instroom van gastarbeiders was?
    Vergeet de VVD niet... (toen de tijd was de PVDA de partij van de arbeiders ipv allochtonen. )
      woensdag 1 september 2004 @ 17:31:49 #232
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_21687788
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 11:19 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Het vervelende is alleen dat als je zwijgt, je juist dit soort provocerende praatjes de kans geeft, dat heeft het verleden wel aangetoont.
    Vertel eens?
    pi_21689416
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 16:56 schreef Pool het volgende:

Zo objectief heb je het niet doorgelezen, als je zegt dat ik ben begonnen. Ik zag al een doodsverwensing aan mijn adres (dood aan links) door de inmiddels gebande user accelerator, nog voordat ik inhoudelijk wilde reageren.
    "Dood aan links" is geen aan jou gerichte verwensing en rechtvaardigt niet het op de man spelen dat je in je antwoord deed: "Ga lekker zelf dood. Liever 10 moslims dan 1 typetje zoals jij."
    quote:
    Je kunt echter niet alle allochtonen als een groep beschouwen, die er onderling maar voor moet zorgen dat zijn aandeel in de criminaliteit niet te hoog is.
    In zekere mate kan en moet dat wel degelijk. Ik vind dat mensen een maatschappelijke medeverantwoordelijkheid hebben voor de groeperingen waarvan ze deel uitmaken, waar ze aansluiting bij hebben of waar ze een bepaald gezag genieten.

Ik zal nooit individuele mensen verantwoordelijk houden voor de daden van andere mensen uit dezelfde groep. Maar de groep als geheel heeft wel een verantwoordelijkheid. Als blijkt dat in bepaalde groepen beduidend meer straatcriminaliteit, homo- en vrouwendiscriminatie, steunfraude en andere misstanden voorkomen, dan schiet de sociale controle binnen die groep duidelijk tekort. En je mag van mensen uit die groep, hoe voorbeeldig ze zich zelf ook mogen gedragen, verwachten dat ze hun criminele neefjes of buurjongetjes aanspreken op hun wangedrag. Als ze dat niet doen, terwijl ze die gelegenheid wel hebben, schieten ze tekort in hun maatschappelijke verantwoordelijkheid. Correctie door groepsgenoten is het belangrijkste mechanisme dat samenlevingen leefbaar houdt.
    quote:
    De ene Marokkaan is niet verantwoordelijk voor de daden van een andere Marokkaan (tenzij ze in een persoonlijke relatie staan, dan misschien een beetje).
    Precies. Daarnaast kan iedere groep ook instellingen en vertegenwoordigers voortbrengen die bepaalde maatschappelijke functies voor die groep kunnen vervullen. Denk aan buurtcommittees, sportverenigingen, maatschappelijk werk, etc. Als een groep zich te weinig organiseert is dat ook een vorm van tekortschieten.
    quote:
    Zodra je een bevolkinsgroep in haar geheel aanspreekt, doe je altijd mensen te kort.
    Nee - je doet mensen tekort als je ze als veroordeelt voor de daden van anderen. Maar dat neemt niet weg dat maatschappelijke verantwoordelijkheid meer inhoudt dan alleen jezelf niet te misdragen.

Draai het anders eens om, en stel je voor dat jij zelf met een omvangrijke groep andere Nederlanders in Australië woont. En dat die andere Nederlanders de Australiërs op allerlei manieren erg veel overlast bezorgen en niets bijdragen aan die samenleving. Dat ze nauwelijks een woord Engels spreken, met een uitkering op de bank zitten terwijl hun kinderen doelloos op straat lopen te keten en andere mensen terroriseren, etcetera. Ik zou me kapot schamen voor zo'n massa asociale Tokkies. Ik zou de kritiek op hun aanvaarden en volmondig beamen. Ik zou me er binnen de groep over uitspreken en manieren willen vinden om die misstanden op te lossen.
    Die bereidheid zie ik bij allochtonen in Nederland veel te weinig. Er zijn er wel die de belangen van de groep en van die Tokkies naar buiten behartigen, maar ik zie niemand die binnen zijn eigen groep eens goed wil huishouden om al die Tokkies te activeren en te emanciperen en aan de toekomst van hun kinderen te werken. Terwijl dat bij uitstek de manier zou zijn om de problemen effectief aan te pakken.

Onbegrijpelijk dat Bos halsstarrig naar de Nederlanders blijft wijzen als degenen die de problemen moeten oplossen, door maar respect en waardering voor de allochtonen te blijven tonen en hulpmiddelen tot integratie aan te bieden. Maar dat doen we al 25 jaar en dat werkt niet, die prikkel moet van binnenuit komen. Onbegrijpelijk dat de PvdA, toch bij uitstek de partij van de emancipatie (eerst van de arbeiders, daarna van de vrouwen), dat niet inziet..
      woensdag 1 september 2004 @ 18:59:55 #234
    572 Sniper
    Gull Catcher
    pi_21689605
    quote:
    En dan te bedenken dat één op de drie Nederlanders van plan is om op deze man en deze partij te stemmen. Doodeng…
    We mogen God, Allah of het non-descripte Opperwezen inderdaad op onze blote knietjes danken dat er nu geen verkiezingen zijn.

En die Onvermijdelijkheid-Dooddoener zie je vaker bij links. "Accepteer het nou maar het is nu eenmaal zo." Capitulatiegedrag in optima forma. Fok that.
    pi_21689691
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 18:59 schreef Sniper het volgende:

[..]

We mogen God, Allah of het non-descripte Opperwezen inderdaad op onze blote knietjes danken dat er nu geen verkiezingen zijn.

En die Onvermijdelijkheid-Dooddoener zie je vaker bij links. "Accepteer het nou maar het is nu eenmaal zo." Capitulatiegedrag in optima forma. Fok that.
    Met alles respect, maar je kunt alleen maar accepteren dat we hier allochtonen hebben en in de toekomst ook. Wat heeft dat met capitulatiegedrag te maken ? Je doet net alsof allochtonen de vijand zijn, die verslagen moeten worden. Denk eens na man. Gewoon voor 1 keer.
    pi_21689694
    Goed gezegd van Wouter. De Islam zal heersen ook hier en die rechtserlingen hebben het maar te accepteren en anders verhuizen ze maar naar het anti-islamitische Amerika.
    pi_21689797
    Triest dat de Pvda op allochtonengebied zo weinig geleerd heeft de afgelopen jaren...

Ik ben blij dat zelfs de "extreemlinkse" SP de Pvda hier nog rechts inhaalt.
    pi_21689830
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 19:03 schreef Monidique het volgende:
    Goed gezegd van Wouter. De Islam zal heersen ook hier en die rechtserlingen hebben het maar te accepteren en anders verhuizen ze maar naar het anti-islamitische Amerika.
    Zoals jij het weet te brengen klinkt het zo... zo... moooiiii..
    pi_21689913
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 19:07 schreef DaveM het volgende:
    Triest dat de Pvda op allochtonengebied zo weinig geleerd heeft de afgelopen jaren...
    Ja, het schijnt van het weekend mooi weer te worden. Misschien ga ik wel vissen.
    pi_21690002
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 19:12 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, het schijnt van het weekend mooi weer te worden. Misschien ga ik wel vissen.
    sorry Gelly, ik zie het verband niet helemaal.......
      woensdag 1 september 2004 @ 19:18:31 #241
    89730 Drugshond
    pi_21690086
    quote:
    Vooralsnog is het de gekozen meerderheid die heerst (gelukkig maar).
    Maar goed... de weg is nog lang en geo/wereldpolitiek kan er nog van alles gebeuren.
    pi_21690155
    quote:
    -10 discriminatie.
    Als de natuur perfect was...
    ... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
    pi_21690220
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 19:15 schreef DaveM het volgende:

[..]

sorry Gelly, ik zie het verband niet helemaal.......
    Ik dacht, laat ik ook even wat nietszeggends neerzetten. Het schijnt populair te zijn in dit topic.
    pi_21690496
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 19:21 schreef Vision het volgende:

[..]

-10 discriminatie.
    Ben je tegen vrijheid van meningsuiting? Je lijkt Van Aartsen wel!
    pi_21690618
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 19:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik dacht, laat ik ook even wat nietszeggends neerzetten. Het schijnt populair te zijn in dit topic.
    Terwijl het juist 1 van de relevantere bijdrages in dit topic was
      woensdag 1 september 2004 @ 19:41:33 #246
    6484 ExTec
    Would you like to know more?
    pi_21690638
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 19:21 schreef Vision het volgende:
    -10 discriminatie.
    Natuurlijk, schiet z'n wat sarcastische boodschap maar af.

Misschien vergeet je dan even dat die uittocht al aan de gang is.
    pi_21690683
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 19:41 schreef ExTec het volgende:
    Misschien vergeet je dan even dat die uittocht al aan de gang is.

Dag mensen - het ga u goed
      woensdag 1 september 2004 @ 19:48:36 #248
    6484 ExTec
    Would you like to know more?
    pi_21690810
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 19:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Dag mensen - het ga u goed
    Idd.

En dat de kapitaalkrachtigen, goed opgeleidden weglopen, en we daar doorgaans per saldo ongeletterden voor terug krijgen, vind SCH een mooie prijs voor z'n multiculti droom
    pi_21690853
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 19:48 schreef ExTec het volgende:

[..]

Idd.

En dat de kapitaalkrachtigen, goed opgeleidden weglopen
    Dat zijn pas landverraders, lijkt mij.
    pi_21690875
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 19:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik dacht dat de Pvda iets geleerd zou hebben van Pim Fortuyn.
    Maar nee, met de Pvda aan de macht gaan we straks gewoon weer terug naar vroegere tijden dat allochtonen op allerlei gebieden voorgetrokken mochten worden (arbeidsmarkt, woningmarkt, welzijnsorganisaties, gesubsidieerde moskees, in het onderwijs enz. )
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')