Wat begrijp je niet aan het woord briljantquote:Op zondag 29 augustus 2004 14:15 schreef _BR_ het volgende:
Hier aan de kust, de Zeeuwse kust, waar de mensen onbewust zin in mosselfeesten krijgen..
quote:Op zondag 29 augustus 2004 18:08 schreef De_idioot het volgende:
Stukje uit De eeuwige soldaat, van Boudewijn de Groot, die heeft (bijna) alleen maar briljante teksten:-)
ook Pink Floyd:quote:Op zondag 29 augustus 2004 22:58 schreef FuifDuif het volgende:
Pink Floyd - Remember a day (ik krijg altijd weer gevoelens van nostalgie als ik deze zinnen hoor):
Remember a day before today
A day when you were young.
Free to play alone with time
Evening never came.
Is uiteraard van Jacques Brel. Maar daarom niet minder briljant.quote:Op maandag 30 augustus 2004 21:42 schreef Daphne85 het volgende:
'In de stad Amsterdam waar de zeelui gaan zuipen en maar zuipen en zuipen en dan nog een keer zuipen.'
Sorryquote:Op maandag 30 augustus 2004 21:03 schreef Daphne85 het volgende:
Ik wilde ook 'als je bij me weggaat, mag ik dan met je mee?' van Acda & De Munnik vermelden
Maar wat ik ook goed vind: 'Ik ga lopen tot de zon komt', 'Het geeft niet dat je mij het liefste nu verrot zou slaan', 'Geluk, het lacht me toe vanuit mijn vaatwasapparaat' en van Blof: 'Het regent harder dan ik hebben kan' en 'Goud en zilver hebben mij nooit iets gebracht. Goud en zilver zijn mijn onmacht'.
Ja inderdaad, mooi liedje: Keep Talkingquote:Op maandag 30 augustus 2004 21:46 schreef s9601694 het volgende:
ook Pink Floyd:
Supergave text
...knip...
Zullen we daar gewoon de Kapitein deel 1 van maken? deel II is qua tekst niet bijzonder hoogstaand i.m.o... (CD van jou, CD van mij)quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 11:45 schreef m28740 het volgende:
[..]
Aan stuurboord liggen kapers, lief
En aan bakboord zwemmen haaien
Maar ik hou vannacht het roer wel recht
De nacht deint als een zee rustig om me heen
En ik weet precies waarheen we gaan
Want ik ben de kapitein
Dit huis is mijn kajuit
En het schip kan alleen nog maar vooruit
dekapitein deel 2
Oh, dat wist ik nietquote:Op maandag 30 augustus 2004 21:55 schreef hooibaal het volgende:
Is uiteraard van Jacques Brel. Maar daarom niet minder briljant.
Dit is idd erg mooi.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 11:45 schreef m28740 het volgende:
Aan stuurboord liggen kapers, lief
En aan bakboord zwemmen haaien
Maar ik hou vannacht het roer wel recht
De nacht deint als een zee rustig om me heen
En ik weet precies waarheen we gaan
Want ik ben de kapitein
Dit huis is mijn kajuit
En het schip kan alleen nog maar vooruit
Jij hebt smaakquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 18:08 schreef Daphne85 het volgende:
[..]
Dit is idd erg mooi.![]()
Dat nummer is van Stealers Wheel, niet van Bob Dylan. Het is vaak gecovered maar het origineel is van Stealers Wheel en dat is ook de versie die in Reservoir Dogs zit, waar bijna iedereen hem van kent. Het nummer was bedoeld als Dylan-pastiche dus het is niet vreemd dat je het denkt overigens.quote:Op maandag 30 augustus 2004 21:53 schreef julekes het volgende:
Bob Dylan - Stuck in the middle
Clowns to the left of me, jokers to the right,
Here I am, stuck in the middle with you.
Beetje jammer dat ze deze dan niet zelf geschreven hebben. Is een vertaling van Universal Soldier van Donovan.quote:Op zondag 29 augustus 2004 18:08 schreef De_idioot het volgende:
Hij is een muzelman, een hindoe, een atheïst, een Jood,
katholiek en doopsgezind, gereformeerd,
en al duizend jaar doodt hij mij voor jou voor mij,
en toch weet hij heel goed, doden is verkeerd.
Stukje uit De eeuwige soldaat, van Boudewijn de Groot, die heeft (bijna) alleen maar briljante teksten:-)
Stealers Wheel, zul je bedoelenquote:Op maandag 30 augustus 2004 21:53 schreef julekes het volgende:
Bob Dylan - Stuck in the middle
Clowns to the left of me, jokers to the right,
Here I am, stuck in the middle with you.
Als we dan toch bezig zijn met Pink Floyd... fragmenten uit het wonderschone "High Hopes".quote:Op maandag 30 augustus 2004 21:46 schreef s9601694 het volgende:
[..]
ook Pink Floyd:
[..]
Ik vind dat zo'n vreselijk mooi nummer, maar ik heb altijd het gevoel gehad dat er iets mis mee was: die twee zinnetjes. Formeel kloppen ze, omdat arbeid verricht zonder passie niet kan leiden tot zingeving en geluk. Er spreekt echter een grove miskenning uit van de menselijke essentie, en waar 'geld verdienen' werkelijk voor staat. Geld is juist een uitdrukking van die warmte.quote:Op donderdag 2 september 2004 16:18 schreef Boomstam het volgende:
Live - Pillar of davidson
Warm bodies, I sense
Are not machines that can only make money
Die wilde ik ook posten! Helemaal mee eensquote:Op zondag 29 augustus 2004 14:09 schreef mirelia het volgende:
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
'Laat me slapen'van Acda en De Munnik maar oorspronkelijk van John Lennon
quote:Op donderdag 2 september 2004 22:24 schreef Radonir het volgende:
Kings of Convenience - Parallel Lines
Klopt, maar voor dat nummer moest ik die policy even negeren. Nood breekt wet!quote:Op vrijdag 3 september 2004 08:57 schreef Claudia_x het volgende:
Maar het lijkt me niet de bedoeling dat er hele songteksten geplaatst worden.
quote:Uit "Fugazi"
Sheathed within the Walkman wear the halo of distortion
Aural contraceptive aborting pregnant conversation
Briljantquote:Uit "Script for a jesters tear
I act the role in classic style of a martyr carved with twisted smile
To bleed the lyric for this song to write the rites to right my wrongs
An epitaph to a broken dream to exorcise this silent scream
A scream that's borne from sorrow
* Isabeau kijk heel eventjes boosquote:Op vrijdag 3 september 2004 10:20 schreef Radonir het volgende:
Klopt, maar voor dat nummer moest ik die policy even negeren. Nood breekt wet!
Is dat niet van Tenecious D?quote:Op vrijdag 3 september 2004 18:44 schreef Daphne85 het volgende:
Er bestaat een nummer van Jack Black dat volgens mij 'Fuck her gently' heet...er komt dan iets voorbij in de trant van 'you don't always have to fuck her hard, you can also fuck her gently'
Ja, dat was het!quote:Op zaterdag 4 september 2004 15:36 schreef hooibaal het volgende:
Is dat niet van Tenecious D?
-edit- het nummer is even Tenecious D als Jack Black, natuurlijk -/edit-
*pssst* eigenlijk mag dat niet, hele teksten. Maar het is wel een lekker nummer, RAWK !quote:Op dinsdag 7 september 2004 10:19 schreef Zero-Nine het volgende:
The Great Southern Trendkill
![]()
![]()
Ja ik weet het, ik heb ook geprobeerd te knippen in de tekst. Maar dat voelt als kunst verkappen.quote:Op dinsdag 7 september 2004 10:39 schreef turnpike het volgende:
[..]
*pssst* eigenlijk mag dat niet, hele teksten. Maar het is wel een lekker nummer, RAWK !
Die is ook fijnquote:Op dinsdag 7 september 2004 10:39 schreef turnpike het volgende:
[..]
Dan doe ik ook een metal-tekst :
No matter how low you are,
there's always someone to look down upon.
And it goes, "fucking" on and on.
Entombed - Comtempt
Hallo, dat ZIJN zinnetjes en niet de hele songtekst. Kan ik het helpen dat ze een boel rake zinnen in 1 tekst stoppen?quote:Op vrijdag 3 september 2004 16:38 schreef Isabeau het volgende:
Maar niet meer doen. Jij ook niet, Mark.
Zinnetjes, geen songteksten.
En dan met name de vetgedrukte delen.quote:I don't think you trust,
In, my, self righteous suicide,
I, cry, when angels deserve to die
In my, self righteous suicide,
I, cry, when angels deserve to die
Father, Father, Father, Father,
Father/ Into your hands/I/commend my spirit,
Father, into your hands,
Why have you forsaken me,
In your eyes forsaken me,
In your thoughts forsaken me,
In your heart forsaken, me oh,
Trust in my self righteous suicide,
I, cry, when angels deserve to die,
In my self righteous suicide,
I, cry, when angels deserve to die.
Kippenvel indeed.quote:Op dinsdag 14 september 2004 16:10 schreef brainiac11 het volgende:
..opa...
"..somestimes I sit at home wondering if she's sitting at home, thinking of me and wondering if I'm sitting at home, thinking of her.."quote:Op woensdag 15 september 2004 11:09 schreef CRoNiXX het volgende:
somestimes I sit at home and I wonder if she's sitting at home, thinking of me and wondering if I'm sitting at home, thinking about her....
Blink 182 - Wasting Time
Uit het origineel:quote:Op woensdag 22 september 2004 16:31 schreef Bosui het volgende:
niet iedereen kan een held zijn
er moeten ook mensen gered
acda & de munnik
slaap zacht elisabeth
Krangquote:Op zondag 3 oktober 2004 20:15 schreef DEAVELOFHEAVEN het volgende:
ik ben een junkie van de taal, en verslaafd van het woord
Krank
Acda en de Munnikquote:Op dinsdag 25 januari 2005 13:09 schreef Goofup het volgende:
Ik houd van haar, zij haat ook veel van mij... Van wie ook weer? Ik vind het een kutnummer, maar die zin is briljant
Acda en de Munnik - De Kapitein Deel IIquote:Op dinsdag 25 januari 2005 13:09 schreef Goofup het volgende:
Ik houd van haar, zij haat ook veel van mij... Van wie ook weer? Ik vind het een kutnummer, maar die zin is briljant
Whehe die heeft mn leraar Japans eens in de bus op de terugweg van Parijs naar Maastricht nogal vals gezongenquote:Op dinsdag 25 januari 2005 13:21 schreef Harry_Sack het volgende:
ik kan hier heel blij van worden:
Hit me with your rhythm stick.
Hit me! Hit me!
C'est si bon, mm? Ist es nicht?
Hit me! hit me! hit me!
Hit me with your rhythm stick.
Two fat persons, click, click, click.
Hit me! Hit me! Hit me!
Precies, daar moet wel een beetje op gelet wordenquote:Op dinsdag 25 januari 2005 16:16 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Dames en heren, het gaat om Zinnen uit songteksten, niet complete songteksten. Foei!
Oorspronkelijk van John Lennon was het:quote:Op zondag 29 augustus 2004 14:09 schreef mirelia het volgende:
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
'Laat me slapen'van Acda en De Munnik maar oorspronkelijk van John Lennon
oeh, is me dat even een goeie plaat!!!.quote:Op zondag 29 augustus 2004 14:23 schreef Bombie het volgende:
everybody knows what's going wrong with the world
but I don't even know what's going on in myself
The The - "Slow Emotion Replay"
Moeilijk, topic-titel lezen.quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:07 schreef Salvad0R het volgende:
Complete tekst
Spinvis-smalfilmquote:k ben een vrouw van 40 met een sigaret
Ik heb een buitenaardse stof in mijn bloed
Ik werd verleden jaar ontvoerd door een ruimteschip
En sindsdien gaat het met mij niet zo goed
Dat vind ik dus pretentieus.quote:
quote:'Cause its always raining in my head
Forget all the thing's I should have said
So I speak to you in riddles because
My words get in my way.
quote:
En van wie is dit literaire hoogtepunt? Dit schitterende stukje geemancipeerd-intellectueel goud in liedvorm?quote:Op dinsdag 22 februari 2005 09:35 schreef Lempicka het volgende:
er zit een haar in mijn glas
en de vloer is een tapijt van peuken
ik wou dat jij hier nu was
om je stevig in je reet te neuken..
Slechts één van de briljante zinnen van Buz Luhrman.quote:Don't waste your time on jealously, sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
The race is long and in the end, it's only with yourself.
Van wie is dit??quote:Op vrijdag 25 februari 2005 15:41 schreef Barista het volgende:
"Out on the road today, I saw a Black Flag sticker on a Cadillac"
Betere quote uit hetzelfde nummer:quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:50 schreef Salvad0R het volgende:
i take seven kids from Columbine
stand m all inline
had an ak-47 a revolver a nine
a mac11 and an auto solved the problem of mine
and that's a whole school of bullies, shot m all in 1 time .
eminem - i'm back
Komt uit Don Henley's Boys Of Summer. Oorspronkelijke tekst luidt: ”...a Dead Head sticker on a Cadillac."quote:Op vrijdag 25 februari 2005 16:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Van wie is dit??
Komt me ergens wel bekend voor..., maar dat kan ook verbeelding zijn..
Daarbij begrijpen ze tenminste de tekstquote:Op dinsdag 15 november 2005 18:51 schreef LedZep het volgende:
Nederlandstalig toch erg populair hier.
Als je voorbij het punt bent dat je consequent weigert nederlandstalige muziek te luisteren, kom je tot de conclusie dat Nederlandstalige muziek erg leuk kan zijn en qua tekst ook best goed in elkaar kan zitten.quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daarbij begrijpen ze tenminste de tekst
Welkom op het Fok!-forumquote:Op zondag 20 november 2005 11:08 schreef Brahimov het volgende:
I used to be indecisive, but now.... I'm not so sure
(The The - Time (again) for the golden sunset)
I sometimes even tried to catch her,
but never even caught her name
(The Cure - Catch)
Entre elle et moi, plus y'a d'espace et moins je respire
(Francis Cabrel - La fille qui m'accompagne)
Ah, de teksten van Morrissey! Niet meteen geschikt om de polonaise op gang te krijgen, maar vaak geweldig:quote:Op zondag 20 november 2005 13:00 schreef Kolkus het volgende:
"I was looking for a job and then I found a job,
and heaven knows I'm miserable now"
The Smiths
Zo ook:quote:Op zondag 20 november 2005 22:30 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Ah, de teksten van Morrissey! Niet meteen geschikt om de polonaise op gang te krijgen, maar vaak geweldig:
"A dreaded sunny day, so let's go where we're happy,quote:Op dinsdag 22 november 2005 01:43 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Zo ook:
"Some girls are bigger than others.
Some girls are bigger than others.
Some girls' mothers are bigger than other girls' mothers."
"A double-bed
and a stalwart lover, for sure
these are the riches of the poor"
Nog een paar:quote:Op dinsdag 22 november 2005 18:52 schreef Brahimov het volgende:
[..]
"A dreaded sunny day, so let's go where we're happy,
and I'll meet you at the cemetry gates.
Keats and Yates are on your side,
but you lose, 'cause weird lover Wilde is on mine"
(Cemetry Gates)
Oké, en nu weer serieus doen.quote:Op zondag 29 augustus 2004 21:06 schreef SoOinos het volgende:
De teksten van Blof zijn vaak briljant
The River zelf is ook pijnlijk mooiquote:Niet echt een songtekst, maar de intro van Bruce Springsteen's The River. Misschien geen briljante zinnen, maar het geheel klopt gewoon precies.
quote:Op zaterdag 26 november 2005 22:39 schreef Brahimov het volgende:
[..]
The River zelf is ook pijnlijk mooi
Carter USm - A Prince In A Pauper's Gravequote:In a bar Johnny drinks
Johnny drinks Johnny Walker
till he runs up a bill he can't pay
He's drinking to the memory
of a prince in a pauper's grave
Met jou kan ik pratenquote:Op vrijdag 2 december 2005 17:37 schreef ralfseltje het volgende:
I know someday you'll have a beautiful life, I know you'll be a star
In somebody else's sky, but why can't it be, why can't it be mine?
Pearl Jam - Black![]()
quote:Op zondag 27 november 2005 19:42 schreef TremorChrist het volgende:
"I know someday you'll have a beautiful life, I know you'll be a star, In somebody else's sky, But why, why can't it be mine"![]()
Pearl Jam - Black
En er is niks, helemaal niks wat dat topt![]()
wel schattig zo vlak boven elkaarquote:Op vrijdag 2 december 2005 17:37 schreef ralfseltje het volgende:
I know someday you'll have a beautiful life, I know you'll be a star
In somebody else's sky, but why can't it be, why can't it be mine?
Pearl Jam - Black![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |