abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 18:07:16 #101
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21602259
haha, scherp, lachen... ja met hdd natuurlijk..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21602676
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 17:54 schreef Denagam het volgende:

[..]

ach lul toch niet man...
dat MOET gewoon kut draaien..

of jij hebt een stap gemaakt van een -20 mhz naar een 400mhz met XP, ja... dan hoef je geen 30 min te wachten maar nog maar 1 minuut als je een commando geeft...
Dude, hier draait XP op een PIII 500. Werkt goed.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_21603481
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 18:27 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Omdat je waarschijnlijk niet weet hoe het normaal hoort te draaien
pi_21603674
Ik snap best dat de regeling wordt afgeschaft. Het is een luxe en vooral een luxe die zeker niet meer nodig is tegenwoordig. Computers zijn goedkoop, alom beschikbaar en voor een computer met internet en een tekstverwerker betaal je bijna niets meer, zelfs mensen die niet al te veel verdienen kunnen er uiteindelijk wel één kopen.

Wel stoor ik mij echter aan de manier waarop dit is gebeurd. Per direct is deze regeling afgestapt en ik hou er niet van wanneer de overheid zomaar snel even dingen veranderd. Een overheid moet te vertrouwen zijn en plots iets afschaffen, is niet erg bevorderlijk voor dit vertrouwen. Natuurlijk doet men dit om tegen te gaan dat mensen snel nog even er gebruik van gaan maken, dat begrijp ik.
pi_21603740
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 10:40 schreef Denagam het volgende:

[..]

En ik had vorige keer een mooie pc samengesteld... oa met hulp van alle reviews en benchmarks op tweakers.... en had ook pc prive..

dus de regeling was niet stom.... maar die oom van jou wel

de n00b :p
snap je mn post niet of wat?
pi_21605623
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 18:18 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

joa. maar dat is niet helemaal legaal volgends mij en als ik dan gepakt wordt, ben ik het zaadje.
Antedateren is niet een legale optie . Het blijft immers wel valsheid in geschrifte. Ik neem aan dat de Belastingdienst ook wel goed gaat kijken naar de bonnetjes van 27 augustus (en van een paar weken ervoor)
pi_21605669
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 19:23 schreef Monidique het volgende:
Ik snap best dat de regeling wordt afgeschaft. Het is een luxe en vooral een luxe die zeker niet meer nodig is tegenwoordig. Computers zijn goedkoop, alom beschikbaar en voor een computer met internet en een tekstverwerker betaal je bijna niets meer, zelfs mensen die niet al te veel verdienen kunnen er uiteindelijk wel één kopen.

Wel stoor ik mij echter aan de manier waarop dit is gebeurd. Per direct is deze regeling afgestapt en ik hou er niet van wanneer de overheid zomaar snel even dingen veranderd. Een overheid moet te vertrouwen zijn en plots iets afschaffen, is niet erg bevorderlijk voor dit vertrouwen. Natuurlijk doet men dit om tegen te gaan dat mensen snel nog even er gebruik van gaan maken, dat begrijp ik.
Je begrijpt het en je stoort je er toch aan??? .
I´m back.
pi_21605706
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 19:23 schreef Monidique het volgende:
[...]

De overheid heeft een beetje nare herinneringen aan niet gelijk afschaffen. In 1988 is de WIR (Wet op de Investeringsrekening) afgeschaft. Op vrijdag was dat besluit bekend gemaakt en per maandag daarna werd de WIR afgeschaft. Het gevolg was dat belastingadviseurs overuren draaiden op zaterdag en zondag, waardoor (veel) aanvragen net op tijd binnen waren en de beoogde bezuiniging niet werd gehaald. Kennelijk is de bezuiniging dusdanig van belang dat de regering de begroting niet rond gaat krijgen als mensen en masse voor 31/12/2004 een nieuwe pc gaan kopen.

Het is niet heel erg netjes om belastingplichtigen ermee te overvallen, maar kennelijk wel noodzakelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door RubberenRobbie op 28-08-2004 20:56:07 (zin beter laten lopen) ]
pi_21605922
Mijn complimenten.
I´m back.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 22:51:49 #110
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21608611
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 20:48 schreef RubberenRobbie het volgende:

[..]

De overheid heeft een beetje nare herinneringen aan niet gelijk afschaffen. In 1988 is de WIR (Wet op de Investeringsrekening) afgeschaft. Op vrijdag was dat besluit bekend gemaakt en per maandag daarna werd de WIR afgeschaft. Het gevolg was dat belastingadviseurs overuren draaiden op zaterdag en zondag, waardoor (veel) aanvragen net op tijd binnen waren en de beoogde bezuiniging niet werd gehaald. Kennelijk is de bezuiniging dusdanig van belang dat de regering de begroting niet rond gaat krijgen als mensen en masse voor 31/12/2004 een nieuwe pc gaan kopen.

Het is niet heel erg netjes om belastingplichtigen ermee te overvallen, maar kennelijk wel noodzakelijk.
Knappe verheldering van het onderwerp.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zondag 29 augustus 2004 @ 01:51:45 #111
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_21611895
Hoe moet ik dit interpreteren?

... en verplichting tot aanschaffing van een pc is aangegaan.....

Daadwerkelijk besteld of het benodigde papierwerk ingevuld bij je werkgever?

J.
You bend your words like Uri Geller spoons...
  zondag 29 augustus 2004 @ 09:42:55 #112
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_21613925
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 01:51 schreef Juan Zueco het volgende:
Hoe moet ik dit interpreteren?

... en verplichting tot aanschaffing van een pc is aangegaan.....

Daadwerkelijk besteld of het benodigde papierwerk ingevuld bij je werkgever?

J.
Als dat papierwerk jou verplicht om een pc aan te schaffen, dan heb je dus een verplichting tot aanschaf. Als het alleen om zaken voor de loonadministratie gaat (inhouding brutoloon, verklaring zakelijk gebruik), en er is nog geen bestelling gedaan, heb je dus geen verplichting tot aanschaffing.
pi_21614267
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 09:42 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Als dat papierwerk jou verplicht om een pc aan te schaffen, dan heb je dus een verplichting tot aanschaf. Als het alleen om zaken voor de loonadministratie gaat (inhouding brutoloon, verklaring zakelijk gebruik), en er is nog geen bestelling gedaan, heb je dus geen verplichting tot aanschaffing.
als je de bestelling nog niet eens gedaan hebt, gaat de loonadministratie nog niet aan het werk
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_21614328
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 17:59 schreef Havoc het volgende:

Ben je besodemieterd? Mijn bedrijf doet daar tenminste iets nuttigs mee, namelijk verkopen aan landen die het VEEL en VEEL beter kunnen gebruiken dan die verwende minima hier.
Zodat men kennisbanen over 2 jaar kan outsourcen?
pi_21614390
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 10:37 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

als je de bestelling nog niet eens gedaan hebt, gaat de loonadministratie nog niet aan het werk
Naar mijn idee gaat het erom dat je voor 17 uur vrijdag j.l. d.m.v. een overeenkomst gehouden bent om de pc ook af te nemen. Een offerte die voor 17 uur is uitgegeven is denk ik niet geldig. Net zo zeer als een aanvraag bij je werkgever, zolang je nog zonder consequenties die aanvraag kan stopzetten.
pi_21615867
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 20:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je begrijpt het en je stoort je er toch aan??? .
Ja, ik snáp waarom zij het doen en toch stoor ik mij er op een bepaalde manier aan. Waar is hier de contradictie?
pi_21616212
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 12:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, ik snáp waarom zij het doen en toch stoor ik mij er op een bepaalde manier aan. Waar is hier de contradictie?
de manier waarop het wordt afgeschaft ? op vrijdagmiddag in de achterafkamertjes ?

o neee ! achterafkamertjes bestaan niet meer sinds de LPF
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_21616641
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 19:12 schreef gelly het volgende:

[..]

Omdat je waarschijnlijk niet weet hoe het normaal hoort te draaien
Dat is de computer van mijn moeder. Ik draai zelf XP op een P IV 2,8 gigHz. Er zit echt niet heel veel verschil in. Je moet alleen niet allemaal programmaatjes gaan installeren, dan wordt het OS inderdaad traag. Gewoon schoon houden dus of af en toe een format.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  zondag 29 augustus 2004 @ 14:07:55 #119
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_21617310
offtopic
Ik heb zelfs XP op een K6-400 gedraaid. en het werkte, mits alleen internet explorer gebruikt werd, fantastisch
/offtopic

Stel je hebt even voor 1700 uur (op de beruchte vrijdag) een pc via internet bij Dell besteld. Je zou na betaling met het bonnetje naar je werkgever toe gaan om het geheel in eerste instantie te laten vergoeden om vervolgens wat dagen en wat bruto/netto loon in te leveren.

Wanneer wordt in zo'n geval het contract met de pc-prive regeling aangegaan?
Is dit nog op tijd geweest of gaat de regeling pas in bij het betalen aan Dell (en het overdragen aan de werkgever)
Ik besta, of dacht ik dat maar?
pi_21617443
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 18:27 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Underworld_'s opvattingen
  FOK!fotograaf zondag 29 augustus 2004 @ 14:35:36 #121
18921 freud
Who's John Galt?
pi_21617840
Het blijft vreemd dat er zo eventjes stiekem besloten wordt over dit soort onderwerpen. De mensen die de ministers indirect gekozen hebben zullen het hier zeker niet mee eens zijn. De mensen die werken hebben secundaire voorwaarden van de overheid zoals de pc prive. Dat dergelijke dingen afgepakt worden, om mensen te steunen die relatief weinig bijdragen aan de economie, is imo vreemd.

Willen ze mensen die werken straffen of zo? De laatste tijd is de robin hood instelling van de overheid 'plukken van de werkenden en geven aan de zieligen' erg frustrerend. Ook de instelling van de overheid naar het creeeren van kennis lijkt erop gericht een zo dom mogelijke generatie te maken.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_21617850
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 14:07 schreef Jereon het volgende:
Wanneer wordt in zo'n geval het contract met de pc-prive regeling aangegaan?
Is dit nog op tijd geweest of gaat de regeling pas in bij het betalen aan Dell (en het overdragen aan de werkgever)
Volgens mij gaat het om de verplichting om te af te nemen en te betalen. Als je er nog zonder kosten vanaf kunt, lijkt het me buiten de regeling te vallen.

Maar goed, de Belastingrechter/Gerechtshof/HR kan er anders over denken natuurlijk
  zondag 29 augustus 2004 @ 17:03:37 #123
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_21620777
Ik heb een orderbevestiging (van Dell) inclusief prijsopgave en inhoud van de bestelling betaald met creditcard op 27 augustus staan zonder tijdsaanduiding. Wat gaan de heren nu met dat tijdsstip van 17.00 doen?
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zondag 29 augustus 2004 @ 21:31:23 #124
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_21626124
quote:
De pc-privéregeling is met onmiddellijke ingang geschrapt. Dat heeft minister Gerrit Zalm (Financiën) na afloop van de ministerraad bekendgemaakt. Het kabinet besloot tot de snelle afschaffing om te voorkomen dat werknemers alsnog massaal van de regeling gebruik zouden maken. De opbrengst van 280 miljoen heeft het kabinet nodig om de koopkracht van minima te repareren.

De pc-privé werd ingevoerd om pc-gebruik te bevorderen. Met de regeling konden werknemers fiscaal gunstig een pc aanschaffen. Het belastingvrije aankoopbedrag was het afgelopen jaar al flink gedaald, van 2269 euro naar 1415 euro. Ongeveer 400 duizend Nederlanders maken momenteel gebruik van de regeling. De regeling loopt officieel tot vrijdag 27 augustus 17.00 uur.
Bron: Pc-privé per direct afgeschaft

Dus die 400.000 leveren nu 280 miljoen gulden op? Wetende dat je maar eens per 3 jaar een systeem met de PC-privé regeling aan mag en kan schaffen zou dit 280 miljoen zijn die door een kleine 140duizend mensen wordt terug ontvangen van de belasting. Dus 2duizend euro per persoon? Maar hoe kan dat als je maar 1415 euro als bestedingsplafond hebt? Wat klopt hier nou niet dan?

Of hebben ze het over 400duizen mensen per jaar? (staat nergens trouwens!)
Dan zou iedereen dus blijkbaar in de hoogste belastingschaal zitten?

Wie o wie weet me dit uit te leggen zo aan het eind van dit weekend? Ik denk dat ik het allemaal niet meer snap.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  zondag 29 augustus 2004 @ 21:44:55 #125
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21626482
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 17:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
prima van zalm, een onzinnige en discriminerende regeling meer afgeschaft! Discriminerend, want alleen werknemers wier baas welwillend was konden hier gebruik van maken. De anderen moesten toch het volle pond betalen.. Daarom was het al een oneerlijke regeling en bovendien onzinnig omdat iedereen al een pc heeft.
daar moet ik je gelijk in geven, bij mijn werkgever was het heel moeilijk om een pc te kopen via PC prive. Ik kon enkel een regelingetje treffen dat ik m'n comp kocht en de bedrijfsnaam op de bon liet zetten zodat ik het BTW terugkreeg...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')