Dude, hier draait XP op een PIII 500. Werkt goed.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 17:54 schreef Denagam het volgende:
[..]
ach lul toch niet man...
dat MOET gewoon kut draaien..
of jij hebt een stap gemaakt van een -20 mhz naar een 400mhz met XP, ja... dan hoef je geen 30 min te wachten maar nog maar 1 minuut als je een commando geeft...
Omdat je waarschijnlijk niet weet hoe het normaal hoort te draaienquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 18:27 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Dude, hier draait XP op een PIII 500. Werkt goed.
snap je mn post niet of wat?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 10:40 schreef Denagam het volgende:
[..]
En ik had vorige keer een mooie pc samengesteld... oa met hulp van alle reviews en benchmarks op tweakers.... en had ook pc prive..
dus de regeling was niet stom.... maar die oom van jou wel
de n00b :p
Antedateren is niet een legale optiequote:Op vrijdag 27 augustus 2004 18:18 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
joa. maar dat is niet helemaal legaal volgends mijen als ik dan gepakt wordt, ben ik het zaadje.
Je begrijpt het en je stoort je er toch aan???quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 19:23 schreef Monidique het volgende:
Ik snap best dat de regeling wordt afgeschaft. Het is een luxe en vooral een luxe die zeker niet meer nodig is tegenwoordig. Computers zijn goedkoop, alom beschikbaar en voor een computer met internet en een tekstverwerker betaal je bijna niets meer, zelfs mensen die niet al te veel verdienen kunnen er uiteindelijk wel één kopen.
Wel stoor ik mij echter aan de manier waarop dit is gebeurd. Per direct is deze regeling afgestapt en ik hou er niet van wanneer de overheid zomaar snel even dingen veranderd. Een overheid moet te vertrouwen zijn en plots iets afschaffen, is niet erg bevorderlijk voor dit vertrouwen. Natuurlijk doet men dit om tegen te gaan dat mensen snel nog even er gebruik van gaan maken, dat begrijp ik.
De overheid heeft een beetje nare herinneringen aan niet gelijk afschaffen. In 1988 is de WIR (Wet op de Investeringsrekening) afgeschaft. Op vrijdag was dat besluit bekend gemaakt en per maandag daarna werd de WIR afgeschaft. Het gevolg was dat belastingadviseurs overuren draaiden op zaterdag en zondag, waardoor (veel) aanvragen net op tijd binnen waren en de beoogde bezuiniging niet werd gehaald. Kennelijk is de bezuiniging dusdanig van belang dat de regering de begroting niet rond gaat krijgen als mensen en masse voor 31/12/2004 een nieuwe pc gaan kopen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 19:23 schreef Monidique het volgende:
[...]
Wel stoor ik mij echter aan de manier waarop dit is gebeurd. Per direct is deze regeling afgestapt en ik hou er niet van wanneer de overheid zomaar snel even dingen veranderd. Een overheid moet te vertrouwen zijn en plots iets afschaffen, is niet erg bevorderlijk voor dit vertrouwen. Natuurlijk doet men dit om tegen te gaan dat mensen snel nog even er gebruik van gaan maken, dat begrijp ik.
quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 20:48 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
De overheid heeft een beetje nare herinneringen aan niet gelijk afschaffen. In 1988 is de WIR (Wet op de Investeringsrekening) afgeschaft. Op vrijdag was dat besluit bekend gemaakt en per maandag daarna werd de WIR afgeschaft. Het gevolg was dat belastingadviseurs overuren draaiden op zaterdag en zondag, waardoor (veel) aanvragen net op tijd binnen waren en de beoogde bezuiniging niet werd gehaald. Kennelijk is de bezuiniging dusdanig van belang dat de regering de begroting niet rond gaat krijgen als mensen en masse voor 31/12/2004 een nieuwe pc gaan kopen.
Het is niet heel erg netjes om belastingplichtigen ermee te overvallen, maar kennelijk wel noodzakelijk.
Als dat papierwerk jou verplicht om een pc aan te schaffen, dan heb je dus een verplichting tot aanschaf. Als het alleen om zaken voor de loonadministratie gaat (inhouding brutoloon, verklaring zakelijk gebruik), en er is nog geen bestelling gedaan, heb je dus geen verplichting tot aanschaffing.quote:Op zondag 29 augustus 2004 01:51 schreef Juan Zueco het volgende:
Hoe moet ik dit interpreteren?
... en verplichting tot aanschaffing van een pc is aangegaan.....
Daadwerkelijk besteld of het benodigde papierwerk ingevuld bij je werkgever?
J.
als je de bestelling nog niet eens gedaan hebt, gaat de loonadministratie nog niet aan het werkquote:Op zondag 29 augustus 2004 09:42 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Als dat papierwerk jou verplicht om een pc aan te schaffen, dan heb je dus een verplichting tot aanschaf. Als het alleen om zaken voor de loonadministratie gaat (inhouding brutoloon, verklaring zakelijk gebruik), en er is nog geen bestelling gedaan, heb je dus geen verplichting tot aanschaffing.
Zodat men kennisbanen over 2 jaar kan outsourcen?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 17:59 schreef Havoc het volgende:
Ben je besodemieterd? Mijn bedrijf doet daar tenminste iets nuttigs mee, namelijk verkopen aan landen die het VEEL en VEEL beter kunnen gebruiken dan die verwende minima hier.
Naar mijn idee gaat het erom dat je voor 17 uur vrijdag j.l. d.m.v. een overeenkomst gehouden bent om de pc ook af te nemen. Een offerte die voor 17 uur is uitgegeven is denk ik niet geldig. Net zo zeer als een aanvraag bij je werkgever, zolang je nog zonder consequenties die aanvraag kan stopzetten.quote:Op zondag 29 augustus 2004 10:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
als je de bestelling nog niet eens gedaan hebt, gaat de loonadministratie nog niet aan het werk
Ja, ik snáp waarom zij het doen en toch stoor ik mij er op een bepaalde manier aan. Waar is hier de contradictie?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 20:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je begrijpt het en je stoort je er toch aan???.
de manier waarop het wordt afgeschaft ? op vrijdagmiddag in de achterafkamertjes ?quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, ik snáp waarom zij het doen en toch stoor ik mij er op een bepaalde manier aan. Waar is hier de contradictie?
Dat is de computer van mijn moeder. Ik draai zelf XP op een P IV 2,8 gigHz. Er zit echt niet heel veel verschil in. Je moet alleen niet allemaal programmaatjes gaan installeren, dan wordt het OS inderdaad traag. Gewoon schoon houden dus of af en toe een format.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 19:12 schreef gelly het volgende:
[..]
Omdat je waarschijnlijk niet weet hoe het normaal hoort te draaien
quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 18:27 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Dude, hier draait XP op een PIII 500. Werkt goed.
Volgens mij gaat het om de verplichting om te af te nemen en te betalen. Als je er nog zonder kosten vanaf kunt, lijkt het me buiten de regeling te vallen.quote:Op zondag 29 augustus 2004 14:07 schreef Jereon het volgende:
Wanneer wordt in zo'n geval het contract met de pc-prive regeling aangegaan?
Is dit nog op tijd geweest of gaat de regeling pas in bij het betalen aan Dell (en het overdragen aan de werkgever)
Bron: Pc-privé per direct afgeschaftquote:De pc-privéregeling is met onmiddellijke ingang geschrapt. Dat heeft minister Gerrit Zalm (Financiën) na afloop van de ministerraad bekendgemaakt. Het kabinet besloot tot de snelle afschaffing om te voorkomen dat werknemers alsnog massaal van de regeling gebruik zouden maken. De opbrengst van 280 miljoen heeft het kabinet nodig om de koopkracht van minima te repareren.
De pc-privé werd ingevoerd om pc-gebruik te bevorderen. Met de regeling konden werknemers fiscaal gunstig een pc aanschaffen. Het belastingvrije aankoopbedrag was het afgelopen jaar al flink gedaald, van 2269 euro naar 1415 euro. Ongeveer 400 duizend Nederlanders maken momenteel gebruik van de regeling. De regeling loopt officieel tot vrijdag 27 augustus 17.00 uur.
daar moet ik je gelijk in geven, bij mijn werkgever was het heel moeilijk om een pc te kopen via PC prive. Ik kon enkel een regelingetje treffen dat ik m'n comp kocht en de bedrijfsnaam op de bon liet zetten zodat ik het BTW terugkreeg...quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 17:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
prima van zalm, een onzinnige en discriminerende regeling meer afgeschaft! Discriminerend, want alleen werknemers wier baas welwillend was konden hier gebruik van maken. De anderen moesten toch het volle pond betalen.. Daarom was het al een oneerlijke regeling en bovendien onzinnig omdat iedereen al een pc heeft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |