Oh ja, ik ben ook nog in Bonn geweest.....Maar dat was in 1995.... was het toen nog een hoofdstad?quote:Op donderdag 26 augustus 2004 08:40 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Bonn/Berlijn
Is geen hoofdstad. Canberra is de hoofdstad van Australie.quote:Sydney.
Las Palmas is de hoofdstad van de Canarische Eilanden, maar die horen bij Spanje, en dus onder Madridquote:Op donderdag 26 augustus 2004 08:54 schreef PeRi het volgende:
Las Palmas
Heraklion
quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 01:44 schreef maartena het volgende:
Las Palmas is de hoofdstad van de Canarische Eilanden, maar die horen bij Spanje, en dus onder MadridEn Heraklion mag dan wel de hoofdstad van Kreta zijn, maar Kreta hoort weer gewoon onder Griekenland.
Ik denk dat de gevallen die ik heb gepaste geen verdere uitleg nodig hebben: als deze mensen werkelijk denken dat Sydney, Johannesburg, Heraklion, Las Palmas, Corfu-stad, Dubrovnik (!) etc etc etc hoofdsteden zijn, dan is dat toch wel heel erg. Ik stel voor om deze mensen zelf te laten zoeken naar de goede hoofdstad.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 01:40 schreef maartena het volgende:
Oh ja, ik ben ook nog in Bonn geweest.....Maar dat was in 1995.... was het toen nog een hoofdstad?
Is geen hoofdstad. Canberra is de hoofdstad van Australie.
Pretoria is óók een hoofdstad (maar daar ben ik niet geweest), net als Cape Town én Bloemfontein (die joker die aangaf dat ik het verkeerd spelde had gelijk), maar Zuid-Afrika heeft maar liefst drie hoofdsteden. (Net als Bolivia er twee heeft).quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 12:18 schreef Ketama9 het volgende:
[..]
Wat denk je zelf van Pretoria?
![]()
Bron: http://www.lonelyplanet.com/destinations/africa/south_africa/quote:Full country name: The Republic of South Africa
Area: 1,221,037 sq km
Population: 43.1 million
Capitals: Pretoria (administrative); Bloemfontein (judicial) and Cape Town (legislative).
Tussen twee haakjes: Edinburgh is de hoofdstad van Schotland.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 17:51 schreef komrad het volgende:
Amsterdam
Brussel
Glasgow (als je schotland apart telt)
Reykjavik
New York City (Geen hoofdstad,maar)
ParijsLuxemburg
Een paar daarvan weet ik niet eens te liggen... Tegucigalpa?!quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 09:47 schreef Mazomenoz het volgende:
Amsterdam
Berlijn
Brussel
Luxemburg
Parijs
Andorra-la-Vella
Bern
Rome
San Marino
Vaticaanstad
Kopenhagen
Oslo
Londen
Wenen
Vaduz
Warschau
Praag
Bratislava
Boedapest
Boekarest
Sofia
Ankara
Athene
Belgrado
Sarajevo
Valletta
Monaco
Teheran
Islamabad
New Delhi
Kathmandu
Dhaka
Bangkok
Vientiane
Kuala Lumpur
Singapore
Jakarta
Canberra
Wellington
Santiago de Chile
Buenos Aires
Montevideo
Asunción
Ottawa
Washington DC
Tunis
Lima
La Paz
Belmopan
Guatemala City
San Salvador
Tegucigalpa
Managua
San José
Panama City
Hanoi
Phnom Penh
![]()
FF serieus, ben je miljonair ofzo? Of moet je naar deze steden voor je werk en laatste vraag je leeftijd?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 09:47 schreef Mazomenoz het volgende:
Amsterdam
Berlijn
Brussel
Luxemburg
Parijs
Andorra-la-Vella
Bern
Rome
San Marino
Vaticaanstad
Kopenhagen
Oslo
Londen
Wenen
Vaduz
Warschau
Praag
Bratislava
Boedapest
Boekarest
Sofia
Ankara
Athene
Belgrado
Sarajevo
Valletta
Monaco
Teheran
Islamabad
New Delhi
Kathmandu
Dhaka
Bangkok
Vientiane
Kuala Lumpur
Singapore
Jakarta
Canberra
Wellington
Santiago de Chile
Buenos Aires
Montevideo
Asunción
Ottawa
Washington DC
Tunis
Lima
La Paz
Belmopan
Guatemala City
San Salvador
Tegucigalpa
Managua
San José
Panama City
Hanoi
Phnom Penh
![]()
Het is dus nergens in Europa mogelijk om er naar toe te gaan zonder dat er een andere fokker al geweest is/nog gaat komenquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 11:14 schreef Sessy het volgende:
Kishenev (Cicinau - Moldova)
Nou, ik denk dat ik in heel wat dorpjes in Rusland (en niet alleen daar) geweest ben waar geen fokker/fokster geweest is. Mijn verste punt is nu in ieder geval Kosh Agash, Republiek Altaj.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 18:25 schreef Sessy het volgende:
Ik kan wel met zekerheid zeggen dat ik ergens ben geweest waar niemand van Fok! was. Shtormovoie. Helaas is dat geen echte wereldstad; meer een gehucht van een paar honderd mensen aan de zwarte zee zonder riolering waar ik wat waarschijnlijk cholera was heb opgelopen toen ik 4 was... Het dichtsbijzijnde ziekenhuis was een paar uur met openbaar vervoer daar vandaan dus zeker weten zullen we 't nooit, maar dat was wel de diagnose van de feldsher, een soort arts met hbo-opleiding ipv w.o.
En onder het mom geen hoofdstad maar wel leuk: Molenhoek en Liege.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 10:11 schreef Ketama9 het volgende:
[..]
Dit topic gaat over hoofdsteden![]()
Nouja en tussen haakjes dan het eiland, de staat of de provincie waar de 'hoofdstad' in ligt.
Als we dat soort dingen gaan meetellen dan ben ik geweest in:
Corfu-stad (Corfu), Rhodos-stad(Rhodos),Den Haag(Zuid-Holland), Haarlem(Noord-Holland), Maastricht(Limburg), Arnhem(Gelderland), Leeuwarden(Friesland), Utrecht(Utrecht), Den Bosch(Noord-Brabant), Milaan(Lombardijen,Milano), Florence(Toscane,Florence), Palermo(Sicilië,Palermo), Agrigento (Agrigento), Enna(Enna), Siracusa(Siracusa), Catania(Catania), Pisa(Pisa), Siena(Siena), Venetië(Veneto,Venetië), Istanbul(Istanbul), Antalya(Antalya), Plzn(Plzn), Medan(Noord-Sumatra), Denpasar(Bali), Bandung(West-Java), Surabaya(Oost-Java),Yogyakarta(Yogyakarta), Antwerpen(Antwerpen)![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |