Welke van deze drie is het gaafst? Of zijn ze allemaal evenveel de moeite waard? Lijken ze veel op elkaar of valt dat juist wel mee? Ik heb altijd het idee dat Vilnius vergelijkbaar is met een grote Duitse provinciestad en dat Talinn heel Scandinavisch aandoet bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 00:38 schreef Adelante het volgende:Tallinn Riga Vilnius
ik vond Tallinn erg mooi, echt alles is bewaard gebleven van rond 1500... Riga vond ik danquote:Op donderdag 26 augustus 2004 00:41 schreef Falco het volgende:
Welke van deze drie is het gaafst? Of zijn ze allemaal evenveel de moeite waard? Lijken ze veel op elkaar of valt dat juist wel mee? Ik heb altijd het idee dat Vilnius vergelijkbaar is met een grote Duitse provinciestad en dat Talinn heel Scandinavisch aandoet bijvoorbeeld.
Wel grootste stad, niet de hoofdstad.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 08:40 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Sydney
Londen was ik nog vergetenquote:Op donderdag 26 augustus 2004 09:30 schreef Eggos het volgende:
Amsterdam
Brussel
Luxemburg
Berlijn
Parijs
Madrid
Athene
Boekarest
Wellington
Papeete (Fr. Polynesie)
Dit meen je toch niet serieus he?quote:Op donderdag 26 augustus 2004 08:23 schreef Skeffie het volgende:
Berlijn (is dat nu de hoofdstad?)
Dit topic gaat over hoofdstedenquote:Op donderdag 26 augustus 2004 09:16 schreef Quoi het volgende:
Mijn bescheiden rijtje ook dan maar:
Heraklion
Corfu-stad
de hoofdstad van Nigeria is Abujaquote:Op donderdag 26 augustus 2004 10:06 schreef paricos het volgende:
Lagos
Hehe ja foutje, en nog een die je niet gezien had: had Palermo(Florence) staanquote:Op donderdag 26 augustus 2004 10:25 schreef -DailaLama- het volgende:
Leuk topic!
Amsterdam
Berlijn
Praag
Singapore
Jakarta
Trouwens: De hoofdstad van Bali is Denpasar, Ketama.
klopt, maar nog niet toen ik er was.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 10:33 schreef EagleJ het volgende:
[..]
de hoofdstad van Nigeria is Abuja
Joh meen je dat nou? Maar dat land bestaat niet meer voor het geval je dat niet wistquote:Op donderdag 26 augustus 2004 10:54 schreef GDSY het volgende:
Ketama: Bonn was vroeger de hoofdstad van West-Duitsland
West-Duitsland natuurlijk. En toen ik er was, was het ook nog echt West-Duitsland. Dus voor het gemak reken ik ook deze bij de bezochte hoofdstedenquote:Op donderdag 26 augustus 2004 10:52 schreef Ketama9 het volgende:
[..]
Van welk land?![]()
Joh meen je dat nou!quote:Op donderdag 26 augustus 2004 11:14 schreef Falco het volgende:
[..]
West-Duitsland natuurlijk. En toen ik er was, was het ook nog echt West-Duitsland. Dus voor het gemak reken ik ook deze bij de bezochte hoofdsteden.
TS heeft het over Eurpoese hoofdsteden en hoofdsteden buiten Europa. Er is dus geen sprake van provincie hoofdsteden en/of vroegere. Hoofdsteden van landen dus.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 11:17 schreef Ketama9 het volgende:
[..]
Joh meen je dat nou!
Ja zo kunnen we wel aan de gang blijven met hoofdsteden die vroeger hoofdsteden waren, dus TS wees eens duidelijk!
Ohja ontopic: Wijchen(Centrum in twee stromenland)
Precies mijn punt: Bonn is dus geen hoofdstadquote:Op donderdag 26 augustus 2004 11:30 schreef PeRi het volgende:
[..]
TS heeft het over Eurpoese hoofdsteden en hoofdsteden buiten Europa. Er is dus geen sprake van provincie hoofdsteden en/of vroegere. Hoofdsteden van landen dus.
Monaco is de hoofdstad van Monaco niet Monte Carloquote:Op donderdag 26 augustus 2004 12:45 schreef Coconut het volgende:
Londen
Amsterdam
Brussel
Parijs
Monte Carlo
Tunis
Natuurlijk!quote:Op donderdag 26 augustus 2004 16:46 schreef vdo28 het volgende:
Monaco (telt dat?)
het lijkt er wel opquote:Op donderdag 26 augustus 2004 19:56 schreef milagro het volgende:
Je spaart het alfabet driedubbel of zo
Mooiste hoofdstad: Beijing. Met afstand. En dan vooral het Beijing in de tijd van het rauwe communisme, toen de mensen nog gewoon geëxecuteerd werden op het Plein van de Hemelse Vrede.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 21:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Mooiste hoofdstad: Vilnius. Met afstand. En dan vooral het Vilnius van begin jaren '90, zonder alle westerse moderniseringen.
Ik zat er net na de ellende, toen de herdenkingskruisen nog vers waren:quote:Op donderdag 26 augustus 2004 22:07 schreef Ringo het volgende:
[..]
Mooiste hoofdstad: Beijing. Met afstand. En dan vooral het Beijing in de tijd van het rauwe communisme, toen de mensen nog gewoon geëxecuteerd werden op het Plein van de Hemelse Vrede.
quote:Op donderdag 26 augustus 2004 00:34 schreef Falco het volgende:
- Bonn
quote:Op donderdag 26 augustus 2004 00:35 schreef Shirley het volgende:
edit: En Palma de Mallorca, hoofdstad van Mallorca. Ook een prachtige stad, met superveel leuke winkels en prachtige bezienswaardigheden.
quote:Op donderdag 26 augustus 2004 08:40 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Bonn
Sydney.
quote:Op donderdag 26 augustus 2004 08:54 schreef PeRi het volgende:
Las Palmas
Heraklion
quote:Op donderdag 26 augustus 2004 09:04 schreef milagro het volgende:
Las Palmas
quote:Op donderdag 26 augustus 2004 09:16 schreef Quoi het volgende:
Heraklion
Corfu-stad
quote:Op donderdag 26 augustus 2004 12:45 schreef Coconut het volgende:
Monte Carlo
quote:Op donderdag 26 augustus 2004 14:27 schreef Svyatagor het volgende:
Dubrovnik
Johannesburg
quote:Op donderdag 26 augustus 2004 16:55 schreef Pirm het volgende:
Sydney
quote:Op donderdag 26 augustus 2004 19:03 schreef aatje88 het volgende:
Sydney
Monte Carlo
quote:Op donderdag 26 augustus 2004 19:53 schreef qwerty_x het volgende:
Johannesburg
quote:Op donderdag 26 augustus 2004 20:21 schreef DutchTrain het volgende:
6. Johannesburg
quote:Op donderdag 26 augustus 2004 20:37 schreef RedruM_ het volgende:
Barcelona (hoofdstad Catalonie)
quote:Op donderdag 26 augustus 2004 21:49 schreef Ringo het volgende:
Istanbul
Ja veel globetrotters die geen idee hebben waar ze zijnquote:Op donderdag 26 augustus 2004 23:59 schreef trith het volgende:
Het valt wel op dat hier aardig wat globetrotters zitten...
quote:Op donderdag 26 augustus 2004 23:39 schreef Ketama9 het volgende:
De TS begon met een fout! En daarna volgden er velen!
Kijk en huiver![]()
![]()
quote:Op donderdag 26 augustus 2004 21:49 schreef Ringo het volgende:
[...]
Istanbul
[...]
Oh ja, ik ben ook nog in Bonn geweest.....Maar dat was in 1995.... was het toen nog een hoofdstad?quote:Op donderdag 26 augustus 2004 08:40 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Bonn/Berlijn
Is geen hoofdstad. Canberra is de hoofdstad van Australie.quote:Sydney.
Las Palmas is de hoofdstad van de Canarische Eilanden, maar die horen bij Spanje, en dus onder Madridquote:Op donderdag 26 augustus 2004 08:54 schreef PeRi het volgende:
Las Palmas
Heraklion
quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 01:44 schreef maartena het volgende:
Las Palmas is de hoofdstad van de Canarische Eilanden, maar die horen bij Spanje, en dus onder MadridEn Heraklion mag dan wel de hoofdstad van Kreta zijn, maar Kreta hoort weer gewoon onder Griekenland.
Ik denk dat de gevallen die ik heb gepaste geen verdere uitleg nodig hebben: als deze mensen werkelijk denken dat Sydney, Johannesburg, Heraklion, Las Palmas, Corfu-stad, Dubrovnik (!) etc etc etc hoofdsteden zijn, dan is dat toch wel heel erg. Ik stel voor om deze mensen zelf te laten zoeken naar de goede hoofdstad.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 01:40 schreef maartena het volgende:
Oh ja, ik ben ook nog in Bonn geweest.....Maar dat was in 1995.... was het toen nog een hoofdstad?
Is geen hoofdstad. Canberra is de hoofdstad van Australie.
Pretoria is óók een hoofdstad (maar daar ben ik niet geweest), net als Cape Town én Bloemfontein (die joker die aangaf dat ik het verkeerd spelde had gelijk), maar Zuid-Afrika heeft maar liefst drie hoofdsteden. (Net als Bolivia er twee heeft).quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 12:18 schreef Ketama9 het volgende:
[..]
Wat denk je zelf van Pretoria?
![]()
Bron: http://www.lonelyplanet.com/destinations/africa/south_africa/quote:Full country name: The Republic of South Africa
Area: 1,221,037 sq km
Population: 43.1 million
Capitals: Pretoria (administrative); Bloemfontein (judicial) and Cape Town (legislative).
Tussen twee haakjes: Edinburgh is de hoofdstad van Schotland.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 17:51 schreef komrad het volgende:
Amsterdam
Brussel
Glasgow (als je schotland apart telt)
Reykjavik
New York City (Geen hoofdstad,maar)
ParijsLuxemburg
Een paar daarvan weet ik niet eens te liggen... Tegucigalpa?!quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 09:47 schreef Mazomenoz het volgende:
Amsterdam
Berlijn
Brussel
Luxemburg
Parijs
Andorra-la-Vella
Bern
Rome
San Marino
Vaticaanstad
Kopenhagen
Oslo
Londen
Wenen
Vaduz
Warschau
Praag
Bratislava
Boedapest
Boekarest
Sofia
Ankara
Athene
Belgrado
Sarajevo
Valletta
Monaco
Teheran
Islamabad
New Delhi
Kathmandu
Dhaka
Bangkok
Vientiane
Kuala Lumpur
Singapore
Jakarta
Canberra
Wellington
Santiago de Chile
Buenos Aires
Montevideo
Asunción
Ottawa
Washington DC
Tunis
Lima
La Paz
Belmopan
Guatemala City
San Salvador
Tegucigalpa
Managua
San José
Panama City
Hanoi
Phnom Penh
![]()
FF serieus, ben je miljonair ofzo? Of moet je naar deze steden voor je werk en laatste vraag je leeftijd?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 09:47 schreef Mazomenoz het volgende:
Amsterdam
Berlijn
Brussel
Luxemburg
Parijs
Andorra-la-Vella
Bern
Rome
San Marino
Vaticaanstad
Kopenhagen
Oslo
Londen
Wenen
Vaduz
Warschau
Praag
Bratislava
Boedapest
Boekarest
Sofia
Ankara
Athene
Belgrado
Sarajevo
Valletta
Monaco
Teheran
Islamabad
New Delhi
Kathmandu
Dhaka
Bangkok
Vientiane
Kuala Lumpur
Singapore
Jakarta
Canberra
Wellington
Santiago de Chile
Buenos Aires
Montevideo
Asunción
Ottawa
Washington DC
Tunis
Lima
La Paz
Belmopan
Guatemala City
San Salvador
Tegucigalpa
Managua
San José
Panama City
Hanoi
Phnom Penh
![]()
Het is dus nergens in Europa mogelijk om er naar toe te gaan zonder dat er een andere fokker al geweest is/nog gaat komenquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 11:14 schreef Sessy het volgende:
Kishenev (Cicinau - Moldova)
Nou, ik denk dat ik in heel wat dorpjes in Rusland (en niet alleen daar) geweest ben waar geen fokker/fokster geweest is. Mijn verste punt is nu in ieder geval Kosh Agash, Republiek Altaj.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 18:25 schreef Sessy het volgende:
Ik kan wel met zekerheid zeggen dat ik ergens ben geweest waar niemand van Fok! was. Shtormovoie. Helaas is dat geen echte wereldstad; meer een gehucht van een paar honderd mensen aan de zwarte zee zonder riolering waar ik wat waarschijnlijk cholera was heb opgelopen toen ik 4 was... Het dichtsbijzijnde ziekenhuis was een paar uur met openbaar vervoer daar vandaan dus zeker weten zullen we 't nooit, maar dat was wel de diagnose van de feldsher, een soort arts met hbo-opleiding ipv w.o.
En onder het mom geen hoofdstad maar wel leuk: Molenhoek en Liege.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 10:11 schreef Ketama9 het volgende:
[..]
Dit topic gaat over hoofdsteden![]()
Nouja en tussen haakjes dan het eiland, de staat of de provincie waar de 'hoofdstad' in ligt.
Als we dat soort dingen gaan meetellen dan ben ik geweest in:
Corfu-stad (Corfu), Rhodos-stad(Rhodos),Den Haag(Zuid-Holland), Haarlem(Noord-Holland), Maastricht(Limburg), Arnhem(Gelderland), Leeuwarden(Friesland), Utrecht(Utrecht), Den Bosch(Noord-Brabant), Milaan(Lombardijen,Milano), Florence(Toscane,Florence), Palermo(Sicilië,Palermo), Agrigento (Agrigento), Enna(Enna), Siracusa(Siracusa), Catania(Catania), Pisa(Pisa), Siena(Siena), Venetië(Veneto,Venetië), Istanbul(Istanbul), Antalya(Antalya), Plzn(Plzn), Medan(Noord-Sumatra), Denpasar(Bali), Bandung(West-Java), Surabaya(Oost-Java),Yogyakarta(Yogyakarta), Antwerpen(Antwerpen)![]()
Ja en Cape Town is Kaapstad: dat iedereen het even weet.quote:Op woensdag 1 september 2004 13:55 schreef Praag het volgende:
Liege, dat is dus Luik. Dat iedereen dat even weet. Verwarrend altijd in Belgie, die plaatsnamen.
En Prag, Praga, Praha, Prague, Прага, etc. betekent allemaal Praag. Dat iedereen dat even weet.quote:Op woensdag 1 september 2004 13:57 schreef Ketama9 het volgende:
[..]
Ja en Cape Town is Kaapstad: dat iedereen het even weet.
groetjes aan hik
nerdquote:Op woensdag 1 september 2004 14:01 schreef Praag het volgende:
[..]
En Prag, Praga, Praha, Prague, Прага, etc. betekent allemaal Praag. Dat iedereen dat even weet.
dat je nog de moeite neemt om dat te posten. nerdquote:Op woensdag 1 september 2004 14:16 schreef Lloyd-R-Q het volgende:
[..]
nerd
Omdat je een kneus bent. Je hele leven al.quote:Op woensdag 1 september 2004 14:18 schreef Praag het volgende:
[..]
dat je nog de moeite neemt om dat te posten. nerd
Jij ook een goeiemorgen.quote:Op woensdag 1 september 2004 14:20 schreef Lloyd-R-Q het volgende:
[..]
Omdat je een kneus bent. Je hele leven al.
![]()
Ben je je aan het schamen, druif?!quote:Op woensdag 1 september 2004 13:57 schreef Ketama9 het volgende:
Ja en Cape Town is Kaapstad: dat iedereen het even weet.
groetjes aan hik
Hihihihi nee maar jij misschien wel over bloemfontijnquote:Op woensdag 1 september 2004 14:49 schreef Hik het volgende:
[..]
Ben je je aan het schamen, druif?!
groetjes terug
Praagquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 17:06 schreef LordLynx het volgende:
Amsterdam
London
Dublin
Parijs
Kopenhagen
Rome
Vaticaanstad
San Marino
Luxemburg
Berlijn
Athene
Wenen
Ik zit me in ieder geval niet ontzettend op te winden over andermans fouten om vervolgens zelf hetzelfde te doen...quote:Op woensdag 1 september 2004 14:59 schreef Ketama9 het volgende:
[..]
Hihihihi nee maar jij misschien wel over bloemfontijn![]()
Wat ik wel interessant vind: waren er ook mensen niét in Amsterdam geweest?quote:Op woensdag 1 september 2004 16:21 schreef Falco het volgende:
En wat doe je als je een vrije woensdagmiddag hebt? Juist, dan ga je al die lijstjes in een excelsheetje zetten en dan krijg je de volgende lijst: ' Welke hoofdstad is het populairst bij de Fok'kers!'
Amsterdam [NED] 97
Singapore is best een leuke stad hoor, zelfs 3 keer geweest (zie ook mijn signature bv, geen tussenlanding dus). Je kan je er best een aantal dagen vermaken...quote:Op donderdag 2 september 2004 13:59 schreef Falco het volgende:
Stom, ik heb een deel van die excelsheet weggegooid, dus dat kan ik helaas niet meer nagaan! Maar volgens mij was iedereen wel in Amsterdam geweest.
Verder vind ik Singapore opvallend hoog staan. Tis de eerste hoofdstad die in die top-zoveel voorkomt, waarbij die dan niet in Europa ligt. Wellicht hebben sommigen toch 'per ongeluk' Singapore ingevuld als tussenlanding naar Indonesië of Australië bijvoorbeeld. Zoveel is er ook weer niet te beleven in Singapore lijkt mij, of je gaat naar Singapore voor zakelijke doeleinden.
New York een hoofdstad?quote:Op zaterdag 4 september 2004 13:21 schreef kamagurka het volgende:
New York (ook een van mijn favorieten)
Ik dacht altijd dat New York de hoofdstad van het hele land was en Washington alleen de regeringszetel...quote:Op zaterdag 4 september 2004 19:29 schreef Cee het volgende:
[..]
New York een hoofdstad?![]()
Amsterdam
Brussel
Parijs
Kopenhagen
Londen
Over een week Washington
..eh...dat was 't denk ik wel.
Hahaha, nee miljonair ben ik helaas niet. Alhoewel ik in Turkije, Vietnam en Indonesië eigenlijk wel (multi)miljonair geweest ben.....quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 12:50 schreef trith het volgende:
[..]
FF serieus, ben je miljonair ofzo? Of moet je naar deze steden voor je werk en laatste vraag je leeftijd?
Ik heb vroeger met mijn ouders veel van Europa gezien idd. En het virus van het reizen is een vrij ongeneeslijke ziekte (dat geldt althans voor mij).quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 14:44 schreef Sessy het volgende:
Ik denk dat hij van die rondtrekkende ouders vroeger had en daarmee besmet is.
Dus alleen Haarlem nog nietquote:Op zondag 5 september 2004 09:46 schreef Hyperdude het volgende:
Leeuwarden
Groningen
Assen
Zwolle
Lelystad
Arnhem
Amsterdam
Den Haag
Utrecht
Den Bosch
Maastricht
Middelburg
![]()
Helaas, je gaat niet door voor de koelkast... noch Sydney, noch Melbourne is de hoofdstad van Australië... dat is Canberra...quote:Op zondag 5 september 2004 19:18 schreef mechatronics het volgende:
Amsterdam
Londen
Sydney (of was het Melbourne? daar ben ik niet geweest)
Wellington
Suva
heeee vervelend nouquote:Op zondag 5 september 2004 20:31 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Helaas, je gaat niet door voor de koelkast... noch Sydney, noch Melbourne is de hoofdstad van Australië... dat is Canberra...
quote:Suva daarentegen is weer iets nieuws in dit topic!
NY is niet de hoofdstad van amerika hoor!!!quote:Op zaterdag 4 september 2004 13:21 schreef kamagurka het volgende:
Amsterdam (geboren en gewoond, superstad!)
Parijs
London (kutstad)
Praag
Edinburgh (mijn favoriete hoofdstad denk ik)
New York (ook een van mijn favorieten)
Brussel
Belfast
Johannesburg (afgrijselijk!!)
Lissabon (valt tegen)
Rome
Kopenhagen
Als je dan toch naar Scandinavië gaat, is Stockholm aan te raden ipv Oslo. Oslo vond ik lang niet zo mooi en zat in een grote verbouwing op veel plaatsen.quote:Op woensdag 8 september 2004 12:06 schreef Deepfreeze het volgende:
Amsterdam(1 keer shoppen)
Londen(weekendje weg)
Dublin(middagje rondrijden en tot de conclusie komen dat het museum waar je heen wil dicht is)
Dat was het eigenlijk wel. Ik zou nog graag eens naar parijs, brussel en rome willen, en ook naar oslo ed.
Ik waag een pogingquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 18:39 schreef Sessy het volgende:
Eigenlijk zouden we een topic moeten hebben
Waar ben je geweest waar je zeker weet dat niemand van Fok er ooit is geweest
Lo¨ov in Tsjechie. Staat op veel kaarten niet eens aangegeven.quote:Op donderdag 9 september 2004 12:24 schreef Dolio het volgende:
[..]
Ik waag een poging![]()
Port Moresby (PNG)
Port Moresby is een hoofdstad. :pquote:Op donderdag 9 september 2004 15:44 schreef Praag het volgende:
[..]
Lo¨ov in Tsjechie. Staat op veel kaarten niet eens aangegeven.
Omdat die klotestad Washington de moeite van het vermelden niet waard is... (vermeld ik hem tochquote:Op donderdag 9 september 2004 05:03 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Waarom hebben sommige mensen New York er tussen staan?
eh, jawel hoor, meerdere keren zelfs:quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 15:56 schreef Falco het volgende:
(..)
- Die van Zuid-Amerika zijn ook allemaal aangedaan op één na: Brasilia gelegen in Brazilië.
(..)
quote:Op donderdag 26 augustus 2004 19:53 schreef qwerty_x het volgende:
afgezien van ongeveer alle hoofdsteden in Europa, incl. de staten in de voormalige USSR:
Asunción
Bogota
Brasília
Buenos Aires
Caracas
La Paz
Lima
Montevideo
Santiago de Chile
Quito
Johannesburg
Hong Kong
Tokyo
Washington
Willemstad
Podgorica zie ik er ook niet tussen staan..quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 15:56 schreef Falco het volgende:
- Alle hoofdsteden van Europa zijn door Fokkers bezocht op twee na: Yerevan in Armenië en Bakoe in Azerbeidzjan
volgens deze eerder gegeven link wel. SInds vorig jaar zijn Servië & Montenegro gescheiden dacht ik, en het vroegere Titograd werd hoofdstad.quote:Op zondag 3 oktober 2004 00:56 schreef Falco het volgende:
Podgorica is toch van Montenegro? Dat is niet echt een staat toch?
van welk land is Koln de hoofdstad dan?quote:Op maandag 4 oktober 2004 15:22 schreef Drazic het volgende:
1) London
2) Amsterdam
3) Berlijn
4) Praag
5) Warschau
6) Koln
6) Bourgas
van het oude west-duitsland (toch?)quote:Op maandag 4 oktober 2004 20:25 schreef lenin het volgende:
[..]
van welk land is Koln de hoofdstad dan?
Dat was Bonn.quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:36 schreef cptmarco het volgende:
[..]
van het oude west-duitsland (toch?)
En van welk land is Bourgas dan de hoofdstad. Naar mijn weten is het gewoon een Bulgaarse kustplaats aan de zwarte zee.quote:Op maandag 4 oktober 2004 15:22 schreef Drazic het volgende:
1) London
2) Amsterdam
3) Berlijn
4) Praag
5) Warschau
6) Koln
6) Bourgas
Berlijn denk ik wel dat het me daar zal bevallen, maar Parijs ziet er misschien mooi uit, maar ik voel me daar absoluut niet op m'n gemak. Ik was er deze zomer voor de 6e keer, maar eigenlijk een beetje met tegenzin. En eigenlijk vond ik de stad vanaf de Eiffeltoren gezien erg saai. De meeste huizen zijn wit met blauw/grijze daken en daardoor ziet het er qua kleur eentonig uit. Alleen de paleizen, musea, e.d. maken het er leuker uitzien.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:38 schreef Falco het volgende:
Praag is oke! Maar het haalt het net niet bij steden als Parijs of Berlijn vind ik. Maar het heeft wel iets ja.
quote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:33 schreef Praag het volgende:
Iedereen die nog niet in Praag is geweest dient zich heel hard te schamen.
De hoofdstad van Californie is Sacramento.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 23:04 schreef Erisak het volgende:
Los Angelas, hoofdstad van Calefornie... telt dat?
Las Vegas ligt in Nevada, de hoofdstad van Nevada is Carson City.quote:Las Vegas... idemdito en nog 3 staten in Amerika.
Toevallig dat ik er van de week net geweest ben (fuerteventura). De canarische eilenden schijnen een soort autonome staat te zijn, onder de vlag van Spanje. De eilanden worden bestuurd door een eilandraad, en de archipel heeft twee hoofdsteden die elkaar beurtelings afwisselen, te weten: Las Palmas de Gran Canaria (Gran Canaria) en Santa Cruz (Tenerife)quote:Op donderdag 26 augustus 2004 10:08 schreef Lucille het volgende:
Sinds wanneer zijn de Canarische Eilanden een land? En dus Las Palmas een hoofdstad? Heb ik iets gemist?
dementeer jij nu al?quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 00:41 schreef RAILGUNNER het volgende:
Amsterdam
Brussel
Parijs
Madrid
Rome
Athene
Van veel steden weet ik niet zeker of ik er geweest ben, zoals Lissabon, Praag en Luxemburg.
De kans is groot dat ik er als kind eens met mijn ouders geweest ben.
Is Sydney de nieuwe hoofdstad van Australië geworden?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:03 schreef Kwietje het volgende:
Amsterdam, Brussel, Parijs, madrid, praag, london, sydney, wellington, bangkok
Die laatste 2 zijn geen hoofdsteden van landen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 14:45 schreef Miss_kausalaya het volgende:
Amsterdam
Puerto Del Carmen
Las Palmas ( heet het toch? njah in elk geval de hoofdstad van Gran Canaria)
Hint: Luxemburg heeft veel heuvels, praag is een soort costuumdrama-achtig moderne stad dat vrij vlak is een goede metrosysteem heeft en er loopt een rivier doorheen die zich in tweeen splits, lissabon weetknie.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 00:41 schreef RAILGUNNER het volgende:
Amsterdam
Brussel
Parijs
Madrid
Rome
Athene
Van veel steden weet ik niet zeker of ik er geweest ben, zoals Lissabon, Praag en Luxemburg.
De kans is groot dat ik er als kind eens met mijn ouders geweest ben.
Luxemburg vond ik echt... adembenemend. Hoe die stad in 2'en gedeeld is. Kheb in een paar dagen ook heel veel van die stad gezien met vrienden. (al dan niet per ongeluk)quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 01:14 schreef Sessy het volgende:
[..]
Hint: Luxemburg heeft veel heuvels, praag is een soort costuumdrama-achtig moderne stad dat vrij vlak is een goede metrosysteem heeft en er loopt een rivier doorheen die zich in tweeen splits, lissabon weetknie.
Sinds het weer aan China is overgedragen heeft het nog maar een beperkt zelfstandig bestuur.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 12:04 schreef mechatronics het volgende:
hoe zit dat met Hong Kong eigenlijk ?
Tijdens die wedstrijden die ik had werk HongKong als aparte natie beschouwd, een land , wat tegelijkertijd zn eigen hoofdstad is... zoiets....
Tooheys en dan een Victoria Bitter logo eronder!? Beide bieren zijn niet al te best van kwaliteit in ieder gevalquote:Op zondag 14 november 2004 22:20 schreef Tooheys het volgende:
Is er al een topic met: in welke landen ben jij geweest?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |