Alles voor de kijkcijfers.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:45 schreef tong80 het volgende:
Leuk dat het weer komt. Maar waarom met BNNers ?
Vierdst!quote:Op vrijdag 24 september 2004 23:30 schreef bukgeit het volgende:
Dan moeten de Fok!kers volgend jaar maar weer naar Amstelveen voor de Nationale Popquiz. Vorige keer niet al te best geboerd trouwens.
Vierde geworden met je team?quote:Op zaterdag 25 september 2004 17:25 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Vierdst!![]()
Net voor die belgen die vorig jaar de popquiz a go go wonnen...
Yup. Volgend jaar maar voor de top 3 gaan, he...quote:Op zondag 26 september 2004 18:14 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Vierde geworden met je team?
![]()
Hier kun je oefenen.quote:Op zondag 26 september 2004 21:56 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Yup. Volgend jaar maar voor de top 3 gaan, he...![]()
Dat bleek... Wat een nitwits zeg.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:02 schreef Zander het volgende:
Leuk dat het weer terug is, en inderdaad jammer van die BN-ers. Vrees dat het nivo van de vragen dan ook wel gedaald zal zijn, want het is zo sneu voor ze als ze bijna niks weten..
Helaas, Florent heeft qua popquizzen een reputatie hoog te houden. Won al menigmaal, en niet in de eerste de beste gezelschappen...quote:Hoewel, als je naar de samenstelling van de teams kijkt, valt het misschien nog mee. In ieder geval hoop ik dat het team met Florent Luyckx gigantisch afgaat.
Kijkcijfers? Bij de NPS...?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 18:33 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Alles voor de kijkcijfers.
Weet iemand of de uitslagen van dit jaar eigenlijk online staan?quote:Op zondag 26 september 2004 21:56 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Yup. Volgend jaar maar voor de top 3 gaan, he...![]()
Vorig jaar kwam ie ook pas begin November online...ik weet de top 5 nog welquote:Op dinsdag 28 september 2004 17:56 schreef GLO het volgende:
[..]
Weet iemand of de uitslagen van dit jaar eigenlijk online staan?
Op de Nationale Popquiz-site zijn ze bij 2003 blijven steken...
tuurlijk wel....quote:Op dinsdag 28 september 2004 17:53 schreef GLO het volgende:
[..]
Kijkcijfers? Bij de NPS...?![]()
Als het nou op een commerciële zender was...
Bij die Lola-vraag had ik last van plaatsvervangende schaamte...quote:Op dinsdag 28 september 2004 17:51 schreef GLO het volgende:
[..]
Dat bleek... Wat een nitwits zeg.En dat met zulke makkelijke vragen. Triest hoor.
Dat was idd heel erg.quote:Op dinsdag 28 september 2004 18:03 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Bij die Lola-vraag had ik last van plaatsvervangende schaamte...![]()
net zoals dat fragment van Aretha niet uit 59 kwam en dat The Band nog The Hawks heetten toen ze bij Dylan als begeleidingsband speelden.quote:Op dinsdag 28 september 2004 18:15 schreef GLO het volgende:
[..]
Dat was idd heel erg.
Net als de Rick Wakeman-vraag. Hoewel Schiffers die dan nog wel wist. Maar om dan met de Stones aan te komen zetten...![]()
En er zat nog een kardinale fout in ook: Paris,Texas is natuurlijk uit 1984, niet uit 1989 (vandaar dat ik ook ff zo gauw het antwoord niet wist).
O nee? Hoe weet je dat zo zeker?quote:Op dinsdag 28 september 2004 18:25 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
net zoals dat fragment van Aretha niet uit 59 kwam
quote:en dat The Band nog The Hawks heetten toen ze bij Dylan als begeleidingsband speelden.
Shit... gemist (wegens buitenshuis verkerende). Met Dolf Jansen en zijn broers, lees ik... Hoe deed-ie het?quote:Op maandag 4 oktober 2004 19:50 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Om half negen is het weer zover.....
Beter dan.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 12:08 schreef emmapeel het volgende:
Ik weet het ook meestal beter als die mensen die er voor kiezen met hun "popkennis" op TV te gaan.....
Als je de voornaam kunt gokken van Michael Jackson, kun je het wel skippen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 19:28 schreef tong80 het volgende:
Heb het opgenomen, kan iemand me vertellen of het de moeite waard was ?
quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 13:14 schreef Seborik het volgende:
[..]
Als je de voornaam kunt gokken van Michael Jackson, kun je het wel skippen.
DAMN, had ik maar ff eerder hier gelezen. Gemist dus, terwijl er juist een heel Gruppo Sportivo team in zatquote:Op maandag 11 oktober 2004 19:56 schreef fripper het volgende:
Straks weer !
Ha, bedankt, de video gaat op scherpquote:Op maandag 11 oktober 2004 21:39 schreef fripper het volgende:
Donderdagochtend om 10:30 op ned 1 is de herhaling
Bedankt voor de tip, ik heb op maandagavond ook nooit tijd om te kijken.quote:Op maandag 11 oktober 2004 23:49 schreef GLO het volgende:
Shit. Wéér gemist.
Maar gelukkig (LET OP: tip) heb ik ontdekt waar je simpel en wanneer het jou uitkomt een herhaling kunt zien: op www.uitzendinggemist.nl
Daar ben ik inmiddels ook achter... :'( Sorry voor de dooie musquote:Op maandag 18 oktober 2004 09:49 schreef Laxe het volgende:
Mooi niks op uizendinggemistAlleen die van vorig jaar is te vinden.
Had ik niet van 'm gedacht. Is er nog iemand die weet hoe het (de week ervoor) Dolf Jansen & co. is vergaan?quote:Gelukkig de herhaling van donderdag op TV getaped. Pfff, Van den Burg viel tegen zeg. Blijkbaar weet hij meer van muziek dan van muziekfeitjes.
Duh. Ik heb al een knoop in m'n neus gelegd.quote:Vanavond weer, niet vergeten![]()
'k Heb 't ook gezien!quote:Op maandag 18 oktober 2004 21:06 schreef kamagurka het volgende:
Wat een simpele vragen deze quiz... ik wist alles van alanis, chrissie, iggyMaar ik dacht dat eminem marshal masters heette
Redelijk goed. Beter dan Van den Burg en co, minder dan De Leeuw en co.quote:Op maandag 18 oktober 2004 18:25 schreef GLO het volgende:
.... Is er nog iemand die weet hoe het (de week ervoor) Dolf Jansen & co. is vergaan?
Thnx.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 00:41 schreef Laxe het volgende:
[..]
Redelijk goed. Beter dan Van den Burg en co, minder dan De Leeuw en co.
Inderdaad, maargoed als een of andere wannabe BN'er iets niet weet, kan gebeuren, maar dat je als DJ zulke bekende nummers niet kent....man ik ben net 20 en ik vind het echt ronduit stompzinnig dat je als DJ zijnde Good Times toeschrijft aan Sister Sledge. (draai zelf ook en heb gewoon 2 kopietjes van Good Times, maargoed dat terzijdequote:Op maandag 25 oktober 2004 20:52 schreef dwerg het volgende:
Ik heb ook liever onbekende mensen die de meest vage feiten uit het diepst van hun geheugen weten op te rakelen dan wannabe BN'ers die echt helemaal geen ene fuck weten.
quote:Op maandag 25 oktober 2004 21:01 schreef dwerg het volgende:
Volgende week Rowwen Heze en Van Dik Hout. Ik heb wel vertrouwen in de jongens uit Noord-Holland. Die hebben nog bollen gepeld met de radio hard aan.
Dat is ze geraden. Ik begin intussen flink tabak te krijgen van al die onnozele gasten (m/v).quote:Op maandag 25 oktober 2004 21:47 schreef mark_03 het volgende:
[..]. Denk ook wel dat die jongens wat weten.
quote:Ik stel voor dat jullie het komende seizoen bij Het mes op tafel ook maar de Tokkies als kandidaten in moeten zetten om het wat tot menselijker proporties te brengen, want de vorige kandidaten wisten af en toe ook wel belachelijk veel, hoor..
Of: hoe je een leuk programma om zeep helpt.
Was getekend, Tiesto.quote:Op maandag 25 oktober 2004 22:41 schreef Zanderrr het volgende:
"Ik stel voor dat jullie het komende seizoen bij Het mes op tafel ook maar de Tokkies als kandidaten in moeten zetten om het wat tot menselijker proporties te brengen, want de vorige kandidaten wisten af en toe ook wel belachelijk veel, hoor..
Of: hoe je een leuk programma om zeep helpt."
Hmmm, ik dacht ook eerst dat het 'We are family' was. En wees eerlijk, daar heeft het ook wel erg veel van. Het basloopje is voor het gemak maar gekopieerd van 'Good times' toen de heren van Chic Sister Sledge produceerden. Alleen je zag dus overduidelijk niet Sister Sledge in beeld. Tja...quote:Op maandag 25 oktober 2004 20:59 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
....man ik ben net 20 en ik vind het echt ronduit stompzinnig dat je als DJ zijnde Good Times toeschrijft aan Sister Sledge. (draai zelf ook en heb gewoon 2 kopietjes van Good Times, maargoed dat terzijde)
Ik, en volgens mij menig danceliefhebber, herken Good Times binnen een paar seconden, bovendien waren de vocalen van Good Times duidelijk te horen, daarna werd er geloof ik ook nog iets gezegd in de trant van 'je hoorde het nummer Good Times van......' Maargoed, buiten deze vraag waren de antwoorden op de andere vragen ook bedroevend, ik zie het ook veel liever gewoon weer met onbekende nerds als deelnemers.quote:Op maandag 25 oktober 2004 23:21 schreef Laxe het volgende:
[..]
Hmmm, ik dacht ook eerst dat het 'We are family' was. En wees eerlijk, daar heeft het ook wel erg veel van. Het basloopje is voor het gemak maar gekopieerd van 'Good times' toen de heren van Chic Sister Sledge produceerden. Alleen je zag dus overduidelijk niet Sister Sledge in beeld. Tja...
En als klap op de vuurpijl: N*E*R*D komt voor uit een producersduo, hoe heet dit duo?quote:Op maandag 25 oktober 2004 23:35 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vond de vervolgvragen vanavond ook veel te voorspelbaar. Dat de volgende vraag over de Sugarhill Gang zou gaan kon je bijvoorbeeld bij 'Good Times' al op je klompen aanvoelen, dito dat er bij Duran Duran vast wel een vraag over James Bond zou komen.
Het is iig een bewijs dat veel dance-fanaten helemaal niet zo breed zijn georienteerd in muziek, iets wat ik al een tijdje probeer aan te geven op het muziekforum... maar wat steeds wordt afgestreden door sommige... euh.. dancefanaten dusquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 08:08 schreef HuubTuub het volgende:
Volgens mij is dit het bewijs dat te harde muziek en XTC wel degelijk je hersens aantast, althans het korte en lange termijn geheugen.
Verder is de quiz wel leuk, voorspelbaar? de Top 2000 straks aan het eind van het jaar is ook zo voorspelbaar. Dus het zal wel een concept zijn.
Nee, ik zou liever zien dat ik ongelijk heb eigenlijk...quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 20:59 schreef HuubTuub het volgende:
Prettig hè, dat je nu eindelijk bewijs hebt.
Waarom denk je dat? Dat gold misschien vóór het dancetijdperk, toen club-dj's de meest uiteenlopende bezoekersgroepen moesten zien te vermaken. Tegenwoordig vindt een dj zichzelf al breed georiënteerd als hij (of Danaquote:Op woensdag 27 oktober 2004 01:09 schreef bukgeit het volgende:
Ik snap er ook geen moer van. Juist DJ's zouden historisch muziekbesef moeten hebben,
Daar gaat het me helemaal niet om. Als DJ zou je de herkomst van muziek moeten weten.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 02:27 schreef GLO het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Dat gold misschien vóór het dancetijdperk, toen club-dj's de meest uiteenlopende bezoekersgroepen moesten zien te vermaken. Tegenwoordig vindt een dj zichzelf al breed georiënteerd als hij (of Dana) zowel hardcore als hardstyle draait...
Dat zullen ze in hun genre ook best wel doen. Historisch besef komt meestal automatisch met het je verdiepen in een artiest of stroming. Maar wil je bij een popquiz goed scoren, dan zul je om te beginnen breed georiënteerd moeten zijn. Dat zijn dance-dj's per definitie al niet, dús ontbreekt het ze ook aan diepgang op een breed terrein. DJ Dana (retepopulair, dus retedruk) draait al twaalf jaar louter hardcore en hardstyle, en daar kan ze ongetwijfeld een geschiedenisboek over vol schrijven, maar daarbuiten weet ze duidelijk niks. Steffi komt uit het popcircuit en draait veel breder, van disco tot funk en house; die wist dus het meest. Maar echt brede dj's bestaan nauwelijks meer (ook op de radio niet). Het is allemaal hokjesgeest wat de klok slaat.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 02:33 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Daar gaat het me helemaal niet om. Als DJ zou je de herkomst van muziek moeten weten.
Zonder disco had hardstyle waarschijnlijk helemaal niet bestaan, als dj hoor je gewoon de geschiedenis te kennen naar mijn idee. Je moet weten waar het vandaan komt. Ik heb weinig respect voor dj's die dance draaien, maar als je ze over disco vraagt komen ze niet verder dan 'ja is wel cool, michael jackson en van die 80's shit enzo, is wel lachen, ken er zelf eigenlijk verder niet zo veel van'. Sowieso heb ik het idee dat veel house producers zich er nooit echt in verdiept hebben als je ziet wat voor bekende samples sommige gebruiken. Vergeleken daarmee hebben hiphopproducers ook een stuk meer kennis geloof ik.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 03:13 schreef GLO het volgende:
[..]
Dat zullen ze in hun genre ook best wel doen. Historisch besef komt meestal automatisch met het je verdiepen in een artiest of stroming. Maar wil je bij een popquiz goed scoren, dan zul je om te beginnen breed georiënteerd moeten zijn. Dat zijn dance-dj's per definitie al niet, dús ontbreekt het ze ook aan diepgang op een breed terrein. DJ Dana (retepopulair, dus retedruk) draait al twaalf jaar louter hardcore en hardstyle, en daar kan ze ongetwijfeld een geschiedenisboek over vol schrijven, maar daarbuiten weet ze duidelijk niks.
Maar de top 2000 wordt toch bepaald door luisteraars die erop stemmen? Tja aangezien het door Radio 2 wordt uitgezonden zullen er weinig luisteraars zijn die Mr Fingers - Can You Feel It o.i.d. als favoriet indienen. Misschien moet ze een oproepje op d'r weblog plaatsen om allemaal te gaan stemmen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:56 schreef Seborik het volgende:
Natuurlijk is het een jankerig slap excuus, maar het is wel zo dat ieder jaar ook dit soort kritieken van mensen op de Top2000 komen. Dat bedoel ik.
Als Lady Aïda denkt dat er een markt is voor een dance-quiz op de Nederlandse tv, dan geloof ik dat ze het mis heeft. De Popquiz zoals die nu wordt uitgezonden is net voldoende moeilijk (of makkelijk) om een groot publiek aan te spreken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:04 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Wehehe, een reactie van Lady Aida op het briljante optreden van de 4 dj's : http://www.vpro.nl/weblog/index.jsp?maps=14605939
'Gemiddeld' being the keyword here...quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:20 schreef Zanderrr het volgende:
Hangt ook van het onderwerp af, denk ik. Ik gok dat mannen weer gemiddeld slechter zouden scoren dan vrouwen bij "Soapquiz a go go 2004".
Wat een domme muts weer, typisch voor de gemiddelde danceluisteraar. In je eigen hokje zitten en lekker niet om je heen kijken. Maar wel steeds gezwets over hoe moeilijk het niet is om dance te maken, flikker toch op! Ga eerst eens echte muziek luisterenquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 17:05 schreef dwerg het volgende:
[..]
Als Lady Aïda denkt dat er een markt is voor een dance-quiz op de Nederlandse tv, dan geloof ik dat ze het mis heeft. De Popquiz zoals die nu wordt uitgezonden is net voldoende moeilijk (of makkelijk) om een groot publiek aan te spreken.
Dat is nou weer een beetje kort door de bocht.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 18:17 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Wat een domme muts weer, typisch voor de gemiddelde danceluisteraar. In je eigen hokje zitten en lekker niet om je heen kijken. Maar wel steeds gezwets over hoe moeilijk het niet is om dance te maken, flikker toch op! Ga eerst eens echte muziek luisteren
Laat ik het zo zeggen, ik ken helaas teveel van dit soort hersenverkazende xtc-mutsen en ze weten echt geen van allen iets van muziek.. maar wel steeds afgeven op andere muziek of klagen dat er niet genoeg dance op tv of radio is. Blikvernauwend volkquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 18:35 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Dat is nou weer een beetje kort door de bocht.
Bijna alleen maar. Quizkoning Philip Zonneveld had quizkoningin Minke Weeda aan zijn zijde (al bracht ze dat niet de winst) en er was zelfs een heus vrouwenteam, goed voor een plekje in de middenmoot. Maar je hebt natuurlijk gelijk, de doorsnee vrouw heeft niet veel met feitenkennis op muziekgebied. De vraag is: waarom, en hoezo? Ik wacht al jaren op een gedegen sociologisch onderzoek daarnaar.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:08 schreef bloodymary het volgende:
Je zag dat eigenlijk ook al aan de oorspronkelijk quiz, toen de vragen nog echt moeilijk waren. Toen deden er alleen maar mannen mee!
maar dat zou je net zo goed over sommige metalfans, gothic fans, jazz fans enzovoort kunnen zeggen. Lijkt me niet iets specifiek dance.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 18:17 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Wat een domme muts weer, typisch voor de gemiddelde danceluisteraar. In je eigen hokje zitten en lekker niet om je heen kijken. Maar wel steeds gezwets over hoe moeilijk het niet is om dance te maken, flikker toch op! Ga eerst eens echte muziek luisteren
Ha, die naamsverwarring (met H. Davids) heb ik van de week nog uit moeten leggen in het Muziekassociatiespel...quote:Op maandag 1 november 2004 20:58 schreef Zanderrr het volgende:
Het ging nu inderdaad wel een stuk beter dan vorige week, maar echt moeilijk waren de meeste vragen weer niet (behalve de vragen over Heintje, daar bakte ik zelf ook niet veel van..)
Ik kwam niet verder dan Errol...quote:Op maandag 1 november 2004 21:18 schreef dwerg het volgende:
De kandidaten vielen me weer tegen. Iedereen weet toch dat de zanger van Hot Chocolate Errol Brown heet?
Dat heeft toch niks met de quiz te maken?quote:Jack Poels was okay, maar het blijft een waardeloze zanger.
quote:Op maandag 8 november 2004 19:26 schreef dwerg het volgende:
Gijs Staverman met zijn vrienden
Florent is een aardige gast met een lullige functie, die in het popquizcircuit al jaren een uitstekende reputatie geniet. Dat maakte hij vanavond ook waar, ook al kon ik m'n oren niet geloven toen hij Quadrophenia niet wist op te dreunen.quote:Op maandag 8 november 2004 19:29 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Goh dat wordt vast heel leuk idd
en OK Computer ook niet....quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:32 schreef GLO het volgende:
[..]
Florent is een aardige gast met een lullige functie, die in het popquizcircuit al jaren een uitstekende reputatie geniet. Dat maakte hij vanavond ook waar, ook al kon ik m'n oren niet geloven toen hij Quadrophenia niet wist op te dreunen.
Heu...quote:Op woensdag 10 november 2004 02:41 schreef evert het volgende:
[..]
en OK Computer ook niet....
(maar slecht in albumtitels, dat herken ik wel, heb ik ook).
Ik ken Florent al jaren en ik kan je verzekeren dat hij geen lul is. Integendeel. Dat hij lullige dingen doet is iets anders. Iets wat mij trouwens niet opvalt, want ik luister geen 3FMquote:Op donderdag 11 november 2004 00:08 schreef bloodymary het volgende:
Florent Luykx is een lul die er voor gezorgd heeft dat Radio 3 verkracht is tot het oppervlakkige zendertje wat het nu is.
En als het nummer vervolgens de kiesdrempel haalt buigt meneer Spits zich er nog even overheen en die meet vervolgens of het album waar de track op staat de kwaliteit van Sgt. Peppers benaderdquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:02 schreef Seborik het volgende:
Het punt is dat de keuzelijst amper aangepast wordt. Je kunt er wel op stemmen, maar de echt eigen inbreng is gering.
Ik voel m'n avondmaal nu al weer naar boven komenquote:Op maandag 15 november 2004 18:47 schreef dwerg het volgende:
Vanavond vier bekende producers:
De kandidaten van vanavond zijn: Rob Bolland, Ferdi Bolland, Henkjan Smits en Ad Vandenberg.
Als ze het alle vier het antwoord niet weten gaan ze weer een nieuwe clip draaien. Nevada wist niemand (ik ook nietquote:Op maandag 15 november 2004 21:02 schreef Jane het volgende:
Ze hadden er trouwens ook in geknipt. Over Sinead O'Connor werden maar 2 ipv 4 vragen gesteld. Of heb ik niet goed zitten opletten?
Nirvanaquote:Op maandag 15 november 2004 22:14 schreef zoom het volgende:
[..]
Als ze het alle vier het antwoord niet weten gaan ze weer een nieuwe clip draaien. Nevada wist niemand (ik ook niet) vandaar
Ah, je had net ge-editquote:Op maandag 15 november 2004 22:25 schreef GLO het volgende:
Maar die Rob Bolland is wel in mijn achting gestegen.
Ai... betraptquote:Op maandag 15 november 2004 22:27 schreef Jane het volgende:
[..]
Ah, je had net ge-edit
Niet elke Beatlesfan weet even veel...quote:Rob Bolland is een fluim, maar wel een Beatlesfan, dus die stond al hoog in mijn achting.![]()
Giel presenteerde ooit een popquiz in de Boerderij in Zoetermeer en de dommigheid en non-kennis die hij toen tentoonspreidde was ronduit stuitend. Ik moest m'n tenen in het ziekenhuis weer recht laten trekken.quote:Op maandag 22 november 2004 17:47 schreef dwerg het volgende:
Vanavond: vier dj's van 3 FM:
Giel Beelen, Marisa Heutink, Sander Lantinga en Gerard Ekdom.
Met Gerard Ekdom zit er vanavond toch een echte muziekverslaafde in de quiz, en misschien weet Giel ook wel een paar antwoorden. Van Sander Lantinga weet ik niks, en Marisa, tja, Marisa.
Om 20.30 op Nederland 3. Dus.
Tja ze past goed bij haar man die bij bijna elke gelegenheid z'n broek laat zakkenquote:Op maandag 22 november 2004 21:02 schreef dwerg het volgende:
Wat was die Marisa goed bij de popquiz. Exact zo goed als ik verwacht had.
Drie vragen goed beantwoord.
En de Everly Brothers herkende ze niet. Waarom zou ze ook? Ver voor haar tijd.
Tja, hij draait natuurlijk geen platen van Esther, maar van Madonna.quote:Op maandag 22 november 2004 21:10 schreef PrintScrn.nl het volgende:
En dat je als Gerard Ekdom niet weet dat Madonna graag Esther genoemd wil worden tegenwoordig...
quote:Op maandag 22 november 2004 22:15 schreef Seborik het volgende:
Hadden ze de vragen nu nog makkelijker gemaakt?
Met wie zong David Bowie het nummer Dancing in The Street?quote:Op maandag 22 november 2004 22:18 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
[afbeelding]
("Ziggy Stardust" speelt op de achtergrond)
"Wie is dit?" [afbeelding]
Dat was vraag 2..quote:Op maandag 22 november 2004 22:23 schreef Seborik het volgende:
Met wie zong David Bowie het nummer Dancing in The Street?
ARE YOU READY?!?!!!!!quote:Op maandag 22 november 2004 22:42 schreef Reticulin het volgende:
vind t toch een leuke quiz
wel nogal rommelig, die leo knalt er af en toe echt ff te hard allerlei deuntjes in, schrik me kapot af en toe
http://www.history-of-rock.com/carole_king_and_gerry_goffin.htmquote:However Goffin & King were heroes to these English groups. The Beatles recorded "Chains" and McCartney was quoted as saying he wished he could write as well. On their first U.S. tour meeting them was a priority. The Beatles were not the only British band that felt that way.
Helemaal mee eens. Ik kreeg er pijn in mijn buik van dat ze dat niet wisten... Zo'n klassiek songschrijversduo.quote:Op dinsdag 23 november 2004 01:55 schreef Jane het volgende:
Vond het trouwens ook een schande dat niemand wist dat Gerry Goffin de partner van Carole King was. King/Goffin, da's toch bijna in de categorie 'Lennon/McCartney' qua naamsbekendheid. Tenminste, dat dacht ik...
That really says it all.quote:En over King, Goffin en McCartney gesproken:
[quote van McCartney..]
En zo hoort het ook.quote:Op dinsdag 23 november 2004 02:01 schreef Jane het volgende:
Oh, en voordat jullie gaan twijfelen... dit is ook allemaal van vóór mijn tijd hoor. En toch weet ik het. Rara, hoe kan dat?![]()
Ik heb genoten.quote:Op maandag 22 november 2004 22:53 schreef Jane het volgende:
En erg jammer dat Marisa het vooroordeel dat vrouwen niks van muziek weten zo ongelooflijk bevestigde.
Haha, tja, het is maar net waar je je aan ergert. Persoonlijk kick ik wel op nerds als Leo die al die heerlijk nutteloze info over je heen storten (wat moet je er anders mee? in je hoofd laten zitten is pas echt zinloos). Ben zelf ook niet vies van feitjes spuien. Maar waar ik dan weer niet tegen kan is die macho bovenmeesteruitsraling van Matthijs van Nieuwkerk.quote:Op dinsdag 23 november 2004 07:07 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Bram Peper? Speelde die niet ooit eens met The Doobie Brothers?
Alle gekheid op een spreekwoordelijk stokje, ik vind de quiz net als velen nogal infantiel. Maar ik erger me eigenlijk nog veel meer aan Leo Blokhuis. Dat betweterig gezichtje als iemand het niet goed heeft en hij met een onzinnige aanvulling komt. Hij wordt ook echt als een dom broertje neergezet. Zielige vertoning.
Ja.quote:Op dinsdag 23 november 2004 19:57 schreef bloodymary het volgende:
Wat trouwens het programma leuker maakt om te kijken, dit in verband met de voorspelbaarheid: raden welke antwoorden er op nog niet gestelde vragen komen.
Dus bij Counting Crows riep ik al: Joni Mitchell
Toen Madness in beeld kwam: Tracey Ullman
Dat maakt het voor je zelf iets spannender.
Omdat jij alles verzamelt dat naar Beatles ruikt?quote:Op dinsdag 23 november 2004 02:01 schreef Jane het volgende:
Oh, en voordat jullie gaan twijfelen... dit is ook allemaal van vóór mijn tijd hoor. En toch weet ik het. Rara, hoe kan dat?![]()
Dat is niet waar. Jane weigerde mijn vierkante buttons.quote:Op dinsdag 23 november 2004 21:33 schreef Mark het volgende:
[..]
Omdat jij alles verzamelt dat naar Beatles ruikt?![]()
Whehehe...quote:Op dinsdag 23 november 2004 21:33 schreef Mark het volgende:
[..]
Omdat jij alles verzamelt dat naar Beatles ruikt?![]()
Zou Marisa weten dat er in The Doobie Brothers helemaal geen 'brothers' zaten? Ik gok van niet.quote:Op maandag 22 november 2004 22:24 schreef fripper het volgende:
Voor 1 punt : wie zijn dit ?
[afbeelding]
uuuuh .. The Doobie Brothers ???
Nou ja, toch half goed
Ook een beetje de redenatie van veel dancekenners vaak ja...quote:Op woensdag 24 november 2004 11:22 schreef Jane het volgende:
[..]
Whehehe...Nee, ik verzamel idd niet echt.
Ik erger me alleen wel eens aan mensen die zichzelf muziekliefhebbers noemen, maar wel om de haverklap roepen dat ze iets niet kennen of bepaalde muziek ze niet interesseert (of zelfs niet goed is), omdát het 'van voor hun tijd' is. Ik vind dat echt een bullshit-redenatie.
Ik was altijd benieuwd naar bands waarvan mijn favoriete bands T-shirts droegenquote:Op woensdag 24 november 2004 11:22 schreef Jane het volgende:
Als muziekliefhebber raak je toch automatisch ook geïnteresseerd in de geschiedenis van de popmuziek en de muziek van voor jouw tijd? Tenmiste, zo werkt het bij mij wel. Al is het alleen maar omdat een artiest die je goed vindt in een interview namen van artiesten noemt waardoor hij/zij beïnvloed is. Ik word dan vanzelf nieuwsgierig naar wat voor muziek dat dan is. Maar goed, misschien ligt dat aan mij.
Wordt wel weer opnemen geblazen, want ga vanavond naar Kings Of Leon. En dan maar hopen dat ik de videorecorder niet per ongeluk verkeerd instel...quote:Op maandag 6 december 2004 16:14 schreef Zanderrr het volgende:
Klopt inderdaad, ik was ook onaangenaam verrast toen ik vorige week de tv aanzette om weer eens wat BN-ers uit te lachen.![]()
Maar goed, vanavond weer dus..
Een goede gok. Hij maakte gehakt van de andere spelers, die (bijna voorspelbaar) weer nauwelijks iets wisten.quote:Op maandag 6 december 2004 12:52 schreef dwerg het volgende:
Ik zet mijn geld op Eric Corton, de beste 3FM dj van dit moment.
Die wist ik dan weer welquote:Op maandag 6 december 2004 21:53 schreef Zanderrr het volgende:
Ik ging de mist in bij de vraag over de componist van "Worstjes op m'n borstjes"..
Ik gokte op Pierre Kartner.
Volgens peterkoelewijn.nl is hetquote:
En als het op dinsdag is dan vergeet ik het dus meteenquote:Op zondag 12 december 2004 17:41 schreef dwerg het volgende:
De laatste popquiz is verzet naar dinsdag 21 december.
Ruk. Ik dus ook.quote:Op dinsdag 21 december 2004 23:05 schreef fripper het volgende:
[..]
En als het op dinsdag is dan vergeet ik het dus meteen![]()
Vanaf vanavondquote:Op woensdag 22 december 2004 15:55 schreef Beathoven het volgende:
Er komt nog een Top 2000 quiz a gogo
De laatste moet nog beginnenquote:Op vrijdag 31 december 2004 19:34 schreef fripper het volgende:
De laatste aflevering wordt morgen herhaald , voor alle mensen die het ook gemist hebben.
12:30 , nederland 3
Ah, oké. Excuseerquote:Op vrijdag 31 december 2004 19:37 schreef fripper het volgende:
Ik had het over de poquiz a gogo , niet de top 2000 a gogo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |