Ja die vraag had ik ook al gesteld. Wie heeft volgens de bijbel de hel geschapen. Waarom zou een almachtige God de duivel een thuisbasis gunnen ?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 17:24 schreef Bensel het volgende:
psst, wie heeft de hel gemaakt?
Knap hoor. In één zin de TS van het vorige topic beledigen en nodeloos de mensen die wel in God geloven kwetsen...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:19 schreef Akkersloot het volgende:
Maar nu natuurlijk met "God" tussen aanhalingstekens want de TS bedoelde dat hersenspinsel van de bijbel.
Hoezo zou Djenneke zich beledigd voelen. Volgens mij staat zij minstens heel erg kritisch tegenover het christendom en is ze volgens mij ook erg intelligent:quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Knap hoor. In één zin de TS van het vorige topic beledigen
quote:openingspost deel I
Adam en Eva hadden immers direct contact met hem (anders dan wij mensen na de zondeval)
Niet nodeloos. Mensen die wel in God geloven maar niet in de bijbel of koran (zoals ik) hoeven dat hoofdfiguur in die mensenwerk boeken niet eretitel God te geven. Ik schrijf daarom dan ook "God" of "Allah". Wie beledigd er wie. Volgens mij die epilepsie patienten die beweerden dat God ongelovigen gaat straffen. Dat is immers, geef maar toe, een enorme belediging van de echte God. Want die is immers wel goed voor zijn schepping (voor zo ver hij kan, of wat voor andere theorien er ook aangehaald kunnen worden).quote:en nodeloos de mensen die wel in God geloven kwetsen...
"Allah geeft je de keuze". Waar zou jij voor kiezenquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:36 schreef MrData het volgende:
Zo..als dat geen reden is om Allah te geloven weet ik het ook niet meer. Tot in het einde der tijd rondbaggeren in kokend heet water. Ga d'r maar aanstaan.
Ik vat hem nu pas.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:28 schreef DrWolffenstein het volgende:
Nou, ja, de Bijbel een hersenspinsel c.q. sprookjesboek. Nee, niet echt. Maar de minderwaardige koran is zeker weten wel een kookboek.
"This is the Hell which the Sinners deny: / In its midst and in the midst of boiling hot water will they wander round!" (Koran 55:43, 44)![]()
quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:46 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik vat hem nu pas.. Kookboek 55:43,44
quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:46 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik vat hem nu pas.. Kookboek 55:43,44
Hellluup, hij bestaat !quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 20:01 schreef db70 het volgende:
wanneer houden jullie nu eens op om te discusseren over mij
quote:wanneer houden jullie nu eens op om te discussieren over mij Mij.
Het is natuurlijk MIJ met hoofdletter M_I EN Jquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 20:06 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Hellluup, hij bestaat !![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(te laat).
Moeten wij jou dan niet met een hoofdletter schrijven ? Dus
[..]
In het geval dat je Allah denkt te zijn; je bent een vies vuil varken.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 20:01 schreef db70 het volgende:
wanneer houden jullie nu eens op om te discusseren over mij
Ik vind dat je met je aanhalingstekens wel een beetje zeurt hoor, je zegt dat de bijbel een verzinsel is, oke. Maar als je nu een fictieve roman die je hebt gelezen aan iemand moet beschrijven, kun je wel alles tussen aanhalingstekens zetten om een voorbeeld te noemen. Een beetje nutteloos vind ik. Zelfde verhaal gaat op voor het hersenspinsel gebeuren (overigens zou je daar veel vollediger in kunnen zijn, want er zijn veel meer oorzaken te verzinnen voor hallicunaties), mensen kennen jou standpunt daarin inmiddels toch wel?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:19 schreef Akkersloot het volgende:
Vervolg van Waarom God onmogelijk goed kan zijn.
Maar nu natuurlijk met "God" tussen aanhalingstekens want de TS bedoelde dat hersenspinsel van de schrijvers van de bijbel.
In het geval dat je Allah denkt te zijn; je bent een vies vuil varken Varken.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 20:17 schreef DrWolffenstein het volgende:
In het geval dat je Allah denkt te zijn; je bent een vies vuil varken.
Het christendom gaat niet uit van een hel als thuisbasis voor de duivel, maar de hel is de plaats waar de duivel door god gestraft wordt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:20 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ja die vraag had ik ook al gesteld. Wie heeft volgens de bijbel de hel geschapen. Waarom zou een almachtige God de duivel een thuisbasis gunnen ?
Dank voor je reaktie.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 20:29 schreef Frezer het volgende:
Ik vind dat je met je aanhalingstekens wel een beetje zeurt hoor, je zegt dat de bijbel een verzinsel is, oke. Maar als je nu een fictieve roman die je hebt gelezen aan iemand moet beschrijven, kun je wel alles tussen aanhalingstekens zetten om een voorbeeld te noemen. Een beetje nutteloos vind ik.
Voor het recht om een persoon die mij met zijn "visioenen" in zijn godsdienst betrekt gewoon een geestesziek persoon te noemen, heb ik hier op fok! heel lang moeten strijden. Voor het tussenaanhalingstekens zetten van "profeet" werd ik al wekenlang een fascist genoemd waarna ik een maand werd geband. Ik blijf voor dat recht vechten. Bedenk alleen maar dat in veel, voornamelijk islamitische landen, je voor "geestesziek persoon Mohammed" al in de gevangenis beland (in het gunstigste geval).quote:Zelfde verhaal gaat op voor het hersenspinsel gebeuren (overigens zou je daar veel vollediger in kunnen zijn, want er zijn veel meer oorzaken te verzinnen voor hallicunaties), mensen kennen jou standpunt daarin inmiddels toch wel?
Ik zou het knap vinden als het incidenteel was, maar hij doet dit structureelquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Knap hoor. In één zin de TS van het vorige topic beledigen en nodeloos de mensen die wel in God geloven kwetsen...
quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 20:54 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
In het geval dat je Allah denkt te zijn; je bent een vies vuil varken Varken.![]()
![]()
Er zal wel zo iets zijn in dat geloof dat op de "dag des oordeels" de duivel door God gestraft zal worden (zo iets van "eind goed, al goed"quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 20:57 schreef Alicey het volgende:
Het christendom gaat niet uit van een hel als thuisbasis voor de duivel, maar de hel is de plaats waar de duivel door god gestraft wordt.
Djenneke zal zich echt niet beledigd voelen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zou het knap vinden als het incidenteel was, maar hij doet dit structureel
En omdat je het in de Islamitische landen niet durft te zeggen val je ons nu hier lastig ?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:01 schreef Akkersloot het volgende:
Bedenk alleen maar dat in veel, voornamelijk islamitische landen, je voor "geestesziek persoon Mohammed" al in de gevangenis beland (in het gunstigste geval).
Dat klopt, samen met de duivel en demonen. Het is dus niet dat de duivel de ongelovigen straft, maar de duivel wordt samen met de ongelovigen gestraft.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:06 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Er zal wel zo iets zijn in dat geloof dat op de "dag des oordeels" de duivel door God gestraft zal worden (zo iets van "eind goed, al goed") maar ik weet zeker dat volgens het christendom de hel de plaats is waar de ongelovigen gestraft zullen worden.
Het moet haast wel door god zelf geschapen zijn, wie verzint er anders zoiets wreeds..quote:Blijf dus nog steeds met de vraag zitten wie, volgens de bijbel, de hel geschapen heeft. Zou God de hel zelf geschapen hebben. Er zullen altijd wel foutjes in dat mensenwerk boek zitten.
We hebben vandaag 0-0 gespeeld helaas. Maar ik speelde redelijk. Sinds dit jaar speel ik bij het 1ste van Sc Reeland in Dordrechtquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:09 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Djenneke zal zich echt niet beledigd voelen.
Als je nu eens de moeite had genomen om mijn antwoord te lezen.
Het gaat niet over niet durven. Het gaat over het niet mogen, op straffen van ... . Wat staat er in Iran bijvoorbeeld op het beledigen van de "profeet" ?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:10 schreef BansheeBoy het volgende:
En omdat je het in de Islamitische landen niet durft te zeggen val je ons nu hier lastig ?
Ik denk dat volgens het christendom de duivel de ongelovigen straft. Tot dat op de "dag des oordeels" God het overneemt. De duivel straft op aarde niet de ongelovigen. Want die ongelovigen zijn dan kortzichtig, volgens het christendom.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:10 schreef Alicey het volgende:
Dat klopt, samen met de duivel en demonen. Het is dus niet dat de duivel de ongelovigen straft, maar de duivel wordt samen met de ongelovigen gestraft.
Maar staat het ergens in de bijbel.quote:Het moet haast wel door god zelf geschapen zijn, wie verzint er anders zoiets wreeds..
De duivel verleidt alleen, en wordt uiteindelijk zelf samen met zijn volgelingen gestaft.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:17 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik denk dat volgens het christendom de duivel de ongelovigen straft. Tot dat op de "dag des oordeels" God het overneemt. De duivel straft op aarde niet de ongelovigen. Want die ongelovigen zijn dan kortzichtig, volgens het christendom.
Er staat wel meer niet in de bijbel wat alsnog wordt aangenomen. Wanneer je alles in de bijbel zou moeten zetten, zou het ook best een dik boek worden, denk je niet? Nee, dit vind ik weer geen argument.quote:[..]
Maar staat het ergens in de bijbel.
IK zou maar oppassen ERWIN!!!!! IK laat me niet zomaar voor varken uitschelden.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 20:17 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
In het geval dat je Allah denkt te zijn; je bent een vies vuil varken.
Nogmaals. Dat lijkt mij sterk.Volgens "God"s grondpersoneel straft de duivel de volgens hen slechte mensen in de hel. Volgens hen zullen de ongelovigen echt niet veilig zijn in de hel.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:21 schreef Alicey het volgende:
De duivel verleidt alleen, en wordt uiteindelijk zelf samen met zijn volgelingen gestaft.
Ja de duivel probeert de mensen aan zijn kant te lokken. Dat geloof heb je niet alleen in het X-dom maar ook in de islam. Maar nogmaals dat is tijdens het leven. Eénmaal dood komen die mensen dan echter beduveld uitquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:31 schreef djenneke het volgende:
Volgens mij straft de duivel helemaal niemand.... Maar probeert (volgens de bijbel dan) mensen naar zijn kant te lokken, ofwel tegenstander (wat tevens de betekenis van het woord satan is; tegenhanger, tegenstander) van God te worden.
Geen enkele doctrine kan overleven zonder vijandsbeeld.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:31 schreef djenneke het volgende:
(wat tevens de betekenis van het woord satan is; tegenhanger, tegenstander) van God te worden.
Heb je soms in mijn profiel gekeken, of ken je me IRL?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:54 schreef db70 het volgende:
[..]
IK zou maar oppassen ERWIN!!!!! IK laat me niet zomaar voor varken uitschelden.
Die hoofdletter is te veel eer voor zo'n laag iets.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 20:54 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
In het geval dat je Allah denkt te zijn; je bent een vies vuil varken Varken.![]()
![]()
Halleluja praise the Lord! Akkie is in de Here gekomen! Ik ben even naar een popconcertje, kom ik terug, heeft Akkie mijn hele wereldbeeld overgenomen, en loopt als een Valse Profeet te orakelen dat het een lieve lust is. Dat is nu jammer, want de rol van verlicht atheist paste mijn goed...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:01 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dank voor je reaktie.
Je vergeet dat voor iemand die in God gelooft (maar niet dat van het mensenwerkboek de bijbel) het natuurlijk niet zo leuk hoeft te vinden dat God's naam misbruikt wordt door de auteurs van de bijbel en de koran. Een hersenspinsel dat ongelovigen laat branden in de hel, hoef ik natuurlijk géén God te noemen. "God" is daartoe een goed alternatief.
[..]
Voor het recht om een persoon die mij met zijn "visioenen" in zijn godsdienst betrekt gewoon een geestesziek persoon te noemen, heb ik hier op fok! heel lang moeten strijden. Voor het tussenaanhalingstekens zetten van "profeet" werd ik al wekenlang een fascist genoemd waarna ik een maand werd geband. Ik blijf voor dat recht vechten. Bedenk alleen maar dat in veel, voornamelijk islamitische landen, je voor "geestesziek persoon Mohammed" al in de gevangenis beland (in het gunstigste geval).
En nu had je al gezegd "personen die satan gediend hebben". Christenen kunnen daarvan maken wat ze willen. "Niet voor God kiezen" bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 schreef Akkersloot het volgende
[Wie komen er in de hel]
[Lionsguy18 Personen die satan gediend hebben.
Mijn persoonlijke mening hierover zijn b.v. mensen die de duivel aanbidden , mensen die zonde begaan hebben tegen de Heileige Geest, spiritsten etc.
Ik kan me echter op geen enkele bijbeltekst beroepen]
Nou dan blijven we vrienden. Want mensen die niet in God geloven geloven ook niet in de duivel en kunnen de duivel dus ook niet aan bidden.
Het scheelde dan echter ook maar één woordje.: "aanbidden". Als er stond "geholpen hebben" (volgens de visie van de "gelovigen" dan) was het wel bonje. Om maar zo te zeggen.
quote:Op zondag 15 augustus 2004 06:55 schreef pro_jeex het volgende:
Hoop zieke mensen hier
quote:Projeex schreefHet is gewoon een feit, jij verzet je zo tegen God en de Islam dat er voor jou niets anders rest dan een plek erg diep in De Hel.
Misschien wel een God in de wereld wat je met het hiernamaals aan kan duiden. Of is zijn macht behoorlijk beperkt. Verder sta ik open voor de theorie áls het op aarde als een paradijs zou zijn de mens geen enkele voldoening en dus zin voor het leven zou kunnen voelen. Iemand had daar eens een topic over geopend. Hij vergeleek dat met één of ander spel dat bij Blokker in de schappen ligt.quote:Op zondag 15 augustus 2004 08:08 schreef Dr_Crouton het volgende:
Te veel ellende op deze wereld, er is geen god. Tenminste, geen goede.
Feit. Het geloof, en aanbidding daarvan, dat er geen goede God en er dus een slechte God bestaat maakt de wereld alleen maar slechter. Zie de gevolgen van de hersenspinsels van Paulus en Mohammed. Je kan er dus beter voor kiezen dat er dan maar wél een goede God bestaat en dat idee dat er een God á la "Allah" of "God" van de bijbel bestaat krachtig bestrijden.quote:Op zondag 15 augustus 2004 08:08 schreef Dr_Crouton het volgende:
Te veel ellende op deze wereld, er is geen god. Tenminste, geen goede.
Waarom? Dat antwoord sloeg, zoals gewoonlijk, weer nergens op...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:09 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Djenneke zal zich echt niet beledigd voelen.
Als je nu eens de moeite had genomen om mijn antwoord te lezen.
Akkie, ben je soms van mening dat in jouw (onze ?) "objectieve" Godsgedachte er geen verschil is tussen God en Allah, en dat we slechts te maken hebben met menselijke interpretatieverschillen (kan ik me wel voorstellen trouwens) ?quote:Op zondag 15 augustus 2004 09:38 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Feit. Het geloof, en aanbidding daarvan, dat er geen goede God en er dus een slechte God bestaat maakt de wereld alleen maar slechter. Zie de gevolgen van de hersenspinsels van Paulus en Mohammed. Je kan er dus beter voor kiezen dat er dan maar wél een goede God bestaat en dat idee dat er een God á la "Allah" of "God" van de bijbel bestaat krachtig bestrijden.
lol.. in je profiel staat toch gewoon dat je Erwin Wolff heet.?!quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:57 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Heb je soms in mijn profiel gekeken, of ken je me IRL?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |