Ja dat vond ik nou ook, wist niet eens dat dat gebruikelijk is. Echt iets belachelijks.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 23:50 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Applaus bij de landing.![]()
Dat is écht ERG.![]()
Irritant inderdaad dat mensen in zulke situaties dan ineens in hersenloze asocialen veranderen. Duwen om de vertekhal in te komen, duwen om het vliegtuig in te komen (van vaste plaatsen hebben ze nog nooit gehoord). Natuurlijk moet eerst de handbagage het rek in als ze bij hun plaats zijn aangekomen zodat het hele pad geblokkeerd wordt.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 23:48 schreef Pistol_Pete het volgende:
chartervluchten zijn echt drama. Ik heb het 3 keer meegemaakt, en wat een ellende die burgerlijkheid. Diep triest gewoon. Wat nog irritanter is, is het boarden...dat dringen om het vliegtuig in te gaan en het vechten om de handbagageruimteen natuurlijk het onvermijdelijkde geklap bij de landing
tip: gewoon op afstand het hele spektakel aanschouwen met een biertje erbij en je schouders ophalen.
Met strooien hoed, nieuwe zonnebril, T-Shirt met een grappige tekst/stom plaatje, vies bruin/rood kleurtje (want ze moeten thuis wel zien dat we op vakantie zijn geweest) en ghettoblaster op de schouder....quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 05:28 schreef Skeffie het volgende:
Ik vind het helemaal erg dat mensen altijd proberen op te vallen, zo van "kijk mij eens stoer zijn hier, ik ga vliegen!", of dat ze willen laten merken dat ze Nederlands zijn terwijl je in het buitenland op het vliegveld staat te wachten voor je reis terug naar NL
quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 15:45 schreef Tjen het volgende:
Waar jullie je in hemelsnaam om druk kunne maken. :S
Haha, dat laatste, heel herkenbaar. Dit jaar tijdens de terugreis vanaf Salou had elke stoere kneus een fake-Burberry petje, een plasticzilveren Rolex en de vrouwtjes nep-Louis Vuitton tasjes.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 15:16 schreef mr.marcus het volgende:
Hahahaha prachtig topic!!
Het ergste vind ik nog wel het klappen bij de landing![]()
![]()
En op de terugweg heeft iedereen ineens een BOSS of DIESEL shirt![]()
![]()
quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 15:51 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Je herkent jezelf?
Uit Turkije dit jaar allemaal scapa sports polo-shirtjes. Het hele vliegveld krioelde ervan.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:25 schreef BrauN het volgende:
[..]
Haha, dat laatste, heel herkenbaar. Dit jaar tijdens de terugreis vanaf Salou had elke stoere kneus een fake-Burberry petje, een plasticzilveren Rolex en de vrouwtjes nep-Louis Vuitton tasjes.
Gezien het feit dat jij in die incheck rij staat voor zo'n uitgemolken kut vakantie aan een of andere costa behoor je tot hetzelfde klootjes volkquote:Op donderdag 12 augustus 2004 23:05 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
lang verhaal
Ja. Ik ben dan ook een kansloze polderboer, dan wel de latente fase reeds gepasseerd in tegenstelling tot die andere luitjes.quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gezien het feit dat jij in die incheck rij staat voor zo'n uitgemolken kut vakantie aan een of andere costa behoor je tot hetzelfde klootjes volk
Ik ben een van de mensen die zijn plas niet twee uur lang kunnen ophouden. Ik heb dan ook last van een te kleine blaas. Dus die wc's op die 2-uursvluchten vind ik héél erg hard nodig. En vergeet trouwens ook niet dat het altijd langer kan worden als je vliegtuig bijvoorbeeld vertraging heeft (dat had ik vorige week, extra uurtje erin moeten zitten. Dan wil je zo'n wc wel hoor).quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 12:03 schreef BrauN het volgende:
Op die chartervluchtjes van korter dan 2 uur zouden ze de wc er ook uit moeten slopen. Welke imbeciel kan er zijn pis nou geen 2 uurtjes ophouden?? Blijkbaar een hele hoop niet, want ik wordt altijd zo schijtziek van die horden mensen die steeds naar de wc moeten lopen en natuurlijk precies wanneer de stewardess met haar karretje langsgaat, dus staan deze figuren half leunend op jouw plek te wachten
Het zit me diep, heel diep...
Zondag lijnvlucht naar LAX, betere werk
Mooi stukkiequote:[b]...
Helemaal mee eens, ik heb echt een schu**t hekel aan applaus na de landing, (net als applaus in de bioscoop bijvoorbeeldl)... Je gaat toch ook niet klappen als je buschauffeur de bus netjes naast het bushokje heeft gezet?... BRRRRquote:Op donderdag 12 augustus 2004 23:50 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Applaus bij de landing.![]()
Dat is écht ERG.![]()
Is niet gebruikelijk... behalve bij NEDERLANDSE CHARTER-vlucht-vakantiegangersquote:Op donderdag 12 augustus 2004 23:58 schreef user_friendly het volgende:
Ja dat vond ik nou ook, wist niet eens dat dat gebruikelijk is. Echt iets belachelijks.
`quote:Op donderdag 12 augustus 2004 23:50 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Applaus bij de landing.![]()
Dat is écht ERG.![]()
Oh das grappig, ik doe altijd automatisch niet meequote:Op vrijdag 20 augustus 2004 01:11 schreef JPM01 het volgende:
[..]
`
ja op de heen weg in Bratislava deden ze het niet, maar op de terugreis was het feest![]()
en ik moet bekennen automatisch deed ik ook mee![]()
Da's echt debiel inderdaad.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 23:50 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Applaus bij de landing.![]()
Dat is écht ERG.![]()
Voor het boarden is er een geniale truc: neem een kind mee in een kinderwagen, dan mag je eerst!quote:Op donderdag 12 augustus 2004 23:48 schreef Pistol_Pete het volgende:
chartervluchten zijn echt drama. Ik heb het 3 keer meegemaakt, en wat een ellende die burgerlijkheid. Diep triest gewoon. Wat nog irritanter is, is het boarden...dat dringen om het vliegtuig in te gaan en het vechten om de handbagageruimteen natuurlijk het onvermijdelijkde geklap bij de landing
Toch wel... Jaren geleden had een inval-buschauffeur erg veel moeite met de route van de bus. Toen hij na vier pogingen een ingewikkelde kruising over was kreeg hij applaus, en de hele verdere route gejuich bij elke juiste bocht die hij maakte.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 22:12 schreef Singa het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ik heb echt een schu**t hekel aan applaus na de landing, (net als applaus in de bioscoop bijvoorbeeldl)... Je gaat toch ook niet klappen als je buschauffeur de bus netjes naast het bushokje heeft gezet?... BRRRR
[..]
wij hadden anders ook applaus op de heen weg naar bangkok. We gingen met lauda air, is volgens mij van lufthansa (of hoe je dat ook schrijft). Je krijgt idd een schaamte gevoel terwijl je zelf niet eens meedoet. We hadden zelfs een keer applaus toen we met de bus uit london terug gingen naar Nederland. toen we in nederland waren begonnen ze te klappen, en kwam er zo'n klote kind met een hoedje rond om geld te verzamelen. Dat zelfde kind moest om de havenklap weer klappen omdat we weer door een of ander dorpje waren geredenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 22:12 schreef Singa het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ik heb echt een schu**t hekel aan applaus na de landing, (net als applaus in de bioscoop bijvoorbeeldl)... Je gaat toch ook niet klappen als je buschauffeur de bus netjes naast het bushokje heeft gezet?... BRRRR
[..]
Is niet gebruikelijk... behalve bij NEDERLANDSE CHARTER-vlucht-vakantiegangers
De eerste (en bijna laatste) keer dat ik applaus hoorde was op een martinairvlucht naar hurgada... Je krijgt zeg maar plaatsvervangend schaamtegevoel als men gaat klappen.
Wat daar trouwens het allerslechtst was was de beenruimte, ik paste daar net niet tussen (1,88m), moet je je eens voorstellen als je 2m bent.
En dan kwamen we in het vliegtuig (terugweg) 2 meiden tegen die geen Engels konden en zaten te zeiken over het feit dat de gidsen bij de excursies geen engels kon. Ga alsjeblieft naar texel als je hersens de grootte van een erwt niet voorbijgaan. Echt heel typisch volk dat je tegenkomt op chartervluchten..., compleet niet te vergelijken met normale passagiers die mijns inziens een iq hebben van zo'n 20 a 30 punten meer. Wat ook opvalt is dat charterpassagiers vaak heel erg wereldvreemd zijn, normale passagiers reizen niet voor de eerste keer en zijn niet onnozel, maar charterpassagiers reizen vaak wel voor het eerst en zijn nooit verder geweest dan de costa nogwat en kunnen dat nog niet eens op de kaart aanwijzen. Eigenlijk moeten we medelijden hebben met die mensen
ja daar wordt je dus wel gek van. Die gastjes die gelijk weer duidelijk aanwezig moeten zijn. Met een voetballetje door de airport. Het balletje komt natuurlijk weer tegen iedereen aan, vliegt door de hele airport. Zoiets kan toch gewoon wachten totdat je bij je bestemming bent.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 00:48 schreef passport het volgende:
Niets mis met voetballen om 5:30 's morgens. Denk er eens aan dat de meeste jongeren op een chartervlucht blij zijn dat hun vakantie begint en die nacht echt niet geslapen hebben. Het nodige alcohol en de nodige blows zijn er dan al lang doorheen. Die gasten (zoals ik) leven dus niet in de morgen, maar hebben er al meer dan een halve dag opzitten en zijn dus klaarwakker.
je er komen niet alleen nederlanders op schiphol. Overgrote deel zou wel buitelands zijn, en nederlanders kunnen perfect engels, dus wat is het probleem?quote:Op zondag 22 augustus 2004 13:46 schreef Singa het volgende:
hoezo gaat de nederlandse taal eraan "de airport"...
tussen haakjes: ik vind het overigens belachelijk dat op Schiphol sommige bordjes alleen nog maar in het engels zijn.
Daar gaat het niet om, we zijn in Nederland... wij hebben overal ook perfecte Nederlandse woorden voor, we hoeven bij voorbaat onze eigen taal toch niet op te geven. Ik beweer overigens niet dat het engelse woord er niet bij mag staan, tuurlijk wel.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:18 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
je er komen niet alleen nederlanders op schiphol. Overgrote deel zou wel buitelands zijn, en nederlanders kunnen perfect engels, dus wat is het probleem?
en wat voor bordjes bedoel je dan? Arrival, Departure, ja het is moeilijk.... Waar zou je toch heen moeten
Je hoeft niet meteen te schelden hoor...quote:Op zondag 22 augustus 2004 16:53 schreef Fiëstasnuggle het volgende:
Pff je bent pas echt een n*rd als je je aan zulke dingen al gaat ergeren...jeetje...
Leven en laten leven zou ik zeggen en als je daar niet tegen kunt ga je lekker alleen met je autootje ergens heen of koop je een privevliegtuig...
ik had m'n mobiele aan, en ze konden mij zo bereiken of ik vetraging had en dat had ik van 2,5 uurquote:Op woensdag 18 augustus 2004 21:21 schreef MSXUser het volgende:
Zo'n 8 uur vertraging is ook geen pretje, helemaal als je weet dat op de eindbestemming familie staat te wachten om je op te halen en dat je hun mobiele nummer niet hebt.
maar inderdaad, die lui die voor het eerst ergens naar toe gaan en er meer van weten dan de lokale bevolking (denken ze zelf)... die zijn echt erg.
Wie maakt zich nou druk over wat?quote:Op maandag 23 augustus 2004 12:38 schreef xyz het volgende:
Wat zijn de meeste toch stoer hier. Wat is nu eigenlijk de bedoeling van dit topic? Laten zien dat men hier wel in een vliegtuig durft te stappen?
Ik vind het wel leuk om te lezen waar mensen zich allemaal druk om kunnen maken. Sommige moeten zich toch werkelijk de hele dag aan andere personen ergeren.
En voor de super ervaren stoere reizigers hier: klappen na de landing is NIET iets typisch nederlands. Wat wel typisch nederlands is is heel hard roepen dat jij niet klapt en dat je het belachelijk vind.
De tijd van druk maken heb ik al lang achter de rug. Wat ik alleen niet vind kunnen is dat de mensen die charters nemen als 'mindere' mensen worden afgeschilderd door de 'ervaren' reiziger die alles denkt te weten. Ik weet uit ervaring dat de praktijk heel anders is.quote:Op maandag 23 augustus 2004 15:05 schreef Individual het volgende:
[..]
Wie maakt zich nou druk over wat?
Piloten hoeven neem ik aan niet lang te wachten op lange rijen?
Wat een dom gelul zeg, alsof vliegen met een chartervliegtuig inhoudt dat je je als een gek kunt gedragen en iedereen het harnas in mag jagen. Het lijkt wel een voetbalstadion, iedereen denkt dat dat ook al zo'n vrijbrief is. Gelukkig zijn er ook nog normale mensen op deze wereld zoals de TS die ook denkt dat dit niet normaal is.quote:Ik vind sowieso dat mensen die met een chartervlucht gaan niet moeten zeiken. Zelf gaan ze ook met dat paupervliegtuig naar dezelfde pauperbestemming als de provincialen, geblondeerde anita's en beugelbekkies waar ze zich aan ergeren.
Ach, je begrijpt de strekking niet. De TS zegt dat er een bepaald soort volk met charters gaat, kennelijk behoort hij zelf ook die categorie mensen en omschrijven zijn mede-passagiers hem als 'die puistenkop die zich overal aan liep te irriteren'.quote:Op maandag 23 augustus 2004 19:29 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
[..]
Wat een dom gelul zeg, alsof vliegen met een chartervliegtuig inhoudt dat je je als een gek kunt gedragen en iedereen het harnas in mag jagen. Het lijkt wel een voetbalstadion, iedereen denkt dat dat ook al zo'n vrijbrief is. Gelukkig zijn er ook nog normale mensen op deze wereld zoals de TS die ook denkt dat dit niet normaal is.
Werden die mensen aangehouden na de landing? Dat heb ik weleens meegemaakt namelijk. Op een lijnvlucht overigens. Daar werd een dronken passagier handtastelijk ten opzichte van de vriendin van een andere passagier en dat leidde tot een vrij grote knokpartij in het vliegtuig. Kon m'n ogen haast niet geloven.quote:Op maandag 23 augustus 2004 19:35 schreef HarigeKerel het volgende:
Waar ik mij wel altijd aan erger is aan vechtpartijen in vliegtuigen, dat heb ik op zowel lijnvluchten als in charters mee gemaakt en het zijn dan toch veelal niet mensen van boven de 35 die wat teveel gedronken hebben, het zijn ook opvallend vaak vrouwen
Onlangs nog in een KLM vlucht van NY naar Ams gingen er een Limbo echtpaar met een Duits echtpaar op de vuist![]()
Irritant die mensen die meteen agressief worden als je je stoel wat naar achteren zet. Daar zijn die stoelen voor gemaakt, alleen snapt niet iedereen dat helaas.quote:Op maandag 23 augustus 2004 19:47 schreef HarigeKerel het volgende:
Nee vaak niet, tenminste niet als het vechtende vrouwen betreft, meestal waarschuwt het desje wel dat als ze doorgaan ze opgepakt zullen worden en heel erg lang het gevang in gaan en dat is meestal genoeg.
Heb zelf vorig jaar nog maar net een gevecht kunnen voorkomen toen een dikke volkse pad tijdens een charter vlucht mijn zus in elkaar wilde slaan omdat ze haar stoel naar achteren had gezet (daar zat die pad)![]()
Nou ik was even bij een vriend van mij gaan zitten die een paar banken verderop zat naast wie er een plaatsje vrij was en toen ik terug kwam probeerde dat monster mijn zus te raken met haar vuist vanaf haar plaats, mijn zus was inmiddels opgestaan en hing over de bank voor haar bank heen om te voorkomen dat ze geraakt zou worden, toen heb ik die vrouw met mijn 197cm en 120kg duidelijk gemaakt dat iedere rake klap zou resulteren in een hele rake klap van mijquote:Op maandag 23 augustus 2004 19:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Irritant die mensen die meteen agressief worden als je je stoel wat naar achteren zet. Daar zijn die stoelen voor gemaakt, alleen snapt niet iedereen dat helaas.Hoe heb je dat opgelost met die vetklodder?
Haha, die zit. Van die vetklodder die achter je zus zat heb je vast geen last meer gehad tijdens de hele trip.quote:Op maandag 23 augustus 2004 19:57 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Nou ik was even bij een vriend van mij gaan zitten die een paar banken verderop zat naast wie er een plaatsje vrij was en toen ik terug kwam probeerde dat monster mijn zus te raken met haar vuist vanaf haar plaats, mijn zus was inmiddels opgestaan en hing over de bank voor haar bank heen om te voorkomen dat ze geraakt zou worden, toen heb ik die vrouw met mijn 197cm en 120kg duidelijk gemaakt dat iedere rake klap zou resulteren in een hele rake klap van mij
Dat was genoeg en toen ging ze weer zittenafschuwelijk dat soort volk wat zich lamzuipt
![]()
Verder hebben we het wel leuk gehad hoor in Griekenland![]()
Ligt er ook weer aan hoé dit gebeurt. Je hebt mensen die direct na het opstijgen die stoel naar achteren raggen. Eigenlijk kun je dan zelf ook maar één ding doen om nog een beetje ruimte over te houden, en dat is jouw stoel ook naar achteren zetten. Zo'n stoel die ineens naar achteren klapt, kan heel onverwacht komen, dus het is wel zo beleefd om het even aan te kondigen of te vragen.quote:Op maandag 23 augustus 2004 19:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Irritant die mensen die meteen agressief worden als je je stoel wat naar achteren zet.
Je hoeft niet te vragen van mijn part, maar voorzichtig naar achteren doen is al afdoende. Ik heb inderdaad wel eens last gehad van mensen voor me die de stoel ineens met een harde beuk naar achteren rammen en dat geen pretje nee.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 15:18 schreef Gert het volgende:
[..]
Ligt er ook weer aan hoé dit gebeurt. Je hebt mensen die direct na het opstijgen die stoel naar achteren raggen. Eigenlijk kun je dan zelf ook maar één ding doen om nog een beetje ruimte over te houden, en dat is jouw stoel ook naar achteren zetten. Zo'n stoel die ineens naar achteren klapt, kan heel onverwacht komen, dus het is wel zo beleefd om het even aan te kondigen of te vragen.
Weet je wel hoe ongelofelijk rechtop je zit in de rechtopstand?... Dat lijkt me niet echt een optie dus.quote:Maar beleefheid is een begrip dat zeldzaam is tegenwoordig, dus misschien is het nog beter om de stoelen niet-verstelbaar te maken.
Gewoon een stand er tussenin, en dan vastzetten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 19:22 schreef Singa het volgende:
Weet je wel hoe ongelofelijk rechtop je zit in de rechtopstand?... Dat lijkt me niet echt een optie dus.
dan wordt ik alleen maar jaloerser als ik door de business klas en eerste klas loopquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 20:22 schreef Gert het volgende:
[..]
Gewoon een stand er tussenin, en dan vastzetten.![]()
Ga met Ryanair vliegen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 15:18 schreef Gert het volgende:
dus misschien is het nog beter om de stoelen niet-verstelbaar te maken.
quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:48 schreef xyz het volgende:
[..]
Ga met Ryanair vliegen.
(bron: www.airliners.net)quote:Op woensdag 25 augustus 2004 10:36 schreef Gert het volgende:
[..]
Binnenkort voor het eerst.
Ik weet dat ze dat van plan waren, maar volgens mij is er (nog) een of andere regel die zegt dat stoelen verstelbaar moéten zijn.
Tsja.. het is natuurlijk ook gewoon een bus dienst...quote:Op woensdag 25 augustus 2004 11:24 schreef EagleJ het volgende:
[..]
(bron: www.airliners.net)
"The latest in cabin furniture: These seats can't be reclined anymore for the sake of cost saving and pitch, the whole back is of plastic, no seat pocket and safety card is a sticker. The available menu is also a sticker glued on the overhead panels. Window shutters are still available though."
plaatje:
[[url=http://www.airliners.net/photos/small/1/8/0/580081.jpg]afbeelding][/url]
(klik op het plaatje voor de grote versie)
Ah, het is dus al zo ver. Nou prima toch, op van die korte vluchten?quote:Op woensdag 25 augustus 2004 11:24 schreef EagleJ het volgende:
(bron: www.airliners.net)
"The latest in cabin furniture: These seats can't be reclined anymore
Da's niet waar:quote:Op woensdag 25 augustus 2004 11:47 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Tsja.. het is natuurlijk ook gewoon een bus dienst...
Oh ja, je betaal ook nog eens een fors bedrag voor het meenemen van bagage (75euro als het in het ruimgeladen moet worden)
OK, ik was wat te vroeg, maar die plannen heeft hij wel:quote:Op woensdag 25 augustus 2004 12:39 schreef Gert het volgende:
[..]
Ah, het is dus al zo ver. Nou prima toch, op van die korte vluchten?
[..]
Da's niet waar:
CHECKED BAGAGE
Checked baggage allowance is 15kg per person (no infant allowance). The maximum weight per bag is 32 kilos. Passengers travelling on separate reservations may not use the unused allowances of others. Any excess over 15kg. will be chargeable at the rate of £4.50/¤7.00 (or local currency equivalent) per kilo.
CABIN BAGGAGE
Only one small piece of hand baggage (e.g. handbag or briefcase), weighing not more than 10kg and being less than 50cm x 35cm x 23 cm (20 x 14 x 9ins) in dimensions is allowed in the cabin.
Bronquote:DUBLIN – Prijsvechter Ryanair heeft plannen om bagage op alle vluchten te schrappen, zo meldt de BBC. De maatregel, die binnen een paar jaar van kracht moet worden, is het zoveelste middel om kosten te schrappen. Eerder al werden bijvoorbeeld de stoelzakken en zonneschermen in de toestellen afgeschaft. Volgens Ryanair kunnen passagiers alles wat ze nodig hebben ook wel kopen op hun bestemming, in plaats van het mee te nemen op hun reis.
Bronquote:Verder wil Ryanair passagiers die toch de moed hebben om koffers mee op reis te nemen een toeslag laten betalen. Daarmee moeten dan de gemaakte afhandelingskosten gedekt worden. Overigens heeft Ryanair onlangs de limiet voor toegestane hoeveelheid handbagage verhoogd van zeven naar tien kilo
Precies! Ik wordt er soms knettergek van! Dat volk denkt dat ze alles mogen en kunnen bepalen. Daar hou ik persoonlijk niet zo van. Geef mij maar een kist vol spanje gangers, veel gezelliger.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 15:55 schreef Hik het volgende:
En als je niet gelooft dat businessclassers écht het állerergste publiek zijn moet je maar eens opletten op de onafzienbare teringzooi die deze mensen achterlaten bij het verlaten van het vliegtuig.... Maar ach, ze hebben ervoor betaald he?!![]()
Van het geld dat het je kost om je lam te zuipen in de bar op Schiphol kun je ook een ticket van een lijnvlucht kopenquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 10:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik weet het, een ramp. Heb het ook allemaal meegemaakt bij het inchecken van mn vlucht naar Turkije een tijdje terug.. brrr.
Bezopen jongeren (die uren in de Amdterdam bar op schiphol hadden zitte zuipen}
Man man, je weet niet half hoe ideaal dat isquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 15:16 schreef mr.marcus het volgende:
Hahahaha prachtig topic!!
Het ergste vind ik nog wel het klappen bij de landing![]()
![]()
En op de terugweg heeft iedereen ineens een BOSS of DIESEL shirt![]()
![]()
Ze gaan ook niet klappen als ik een server weer de lucht in heb kunnen trappenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 22:12 schreef Singa het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ik heb echt een schu**t hekel aan applaus na de landing, (net als applaus in de bioscoop bijvoorbeeldl)... Je gaat toch ook niet klappen als je buschauffeur de bus netjes naast het bushokje heeft gezet?... BRRRR
[..]
Is niet gebruikelijk... behalve bij NEDERLANDSE CHARTER-vlucht-vakantiegangers
*Kuch* Ik vlieg ook met charters. Omdat ik nou eenmaal reizen via het reisbureau boek. Dan ben je 99 van de 100 keren aangewezen op charters. Opzich niets mis mee toch?quote:Wat ook opvalt is dat charterpassagiers vaak heel erg wereldvreemd zijn, normale passagiers reizen niet voor de eerste keer en zijn niet onnozel, maar charterpassagiers reizen vaak wel voor het eerst en zijn nooit verder geweest dan de costa nogwat en kunnen dat nog niet eens op de kaart aanwijzen. Eigenlijk moeten we medelijden hebben met die mensen
Merk ik hier iets van frustratie dat er nooit voor jou geklapt wordt? Iemand die zich druk maakt over het feit dat andere mensen klappen is trouwens veel leuker om te zien dan de klappende mensen zelf.quote:Op woensdag 1 september 2004 20:02 schreef thaduck het volgende:
Zowiezo moet je je afvragen wat het IQ is van mensen die klappen voor de AUTOMATISCHE (!!) piloot. Of is er ook maar 1 iemand die serieus denkt dat die 2 meneren voorin ZELF die kist besturen?
Ik heb liever me salaris...quote:Op donderdag 2 september 2004 01:55 schreef xyz het volgende:
[..]
Merk ik hier iets van frustratie dat er nooit voor jou geklapt wordt? Iemand die zich druk maakt over het feit dat andere mensen klappen is trouwens veel leuker om te zien dan de klappende mensen zelf.
Dan wordt er toch nog steeds in 5% van de gevallen geklapt voor een mechanisch iets?quote:Ik vraag me af wat jouw IQ is?Je doet alsof je alles van vliegen afweet. Maar blijkbaar weet je niet waar je over praat. 95+% van de landingen gebeuren gewoon met de hand. En dat klappen is niet omdat wij ons werk goed gedaan hebben maar omdat mensen opgelucht zijn dat ze weer veilig aan de grond staan. Dat de meeste ongelukken tijdens het taxien vergeten ze voor het gemak even.
![]()
Tsja, maar dat is dan weer meestal in weerscondities waar de gemiddelde automobilist niet meer doorheen durft te rijdenquote:Op donderdag 2 september 2004 12:07 schreef thaduck het volgende:
[..]
Ik heb liever me salaris...
[..]
Dan wordt er toch nog steeds in 5% van de gevallen geklapt voor een mechanisch iets?
Ongelukken met taxi'en als je net geland bent is wel erg klote, vooral als er een vliegtuig naar binnen komt sjezen die net zijn tanks vol heb zitten
En je hebt toch wel iets meer kans op overleven dan van 10 KM naar beneden vallen lijkt mequote:Op donderdag 2 september 2004 12:50 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Tsja, maar dat is dan weer meestal in weerscondities waar de gemiddelde automobilist niet meer doorheen durft te rijden
quote:Op donderdag 2 september 2004 12:55 schreef thaduck het volgende:
[..]
En je hebt toch wel iets meer kans op overleven dan van 10 KM naar beneden vallen lijkt me![]()
Dat je met dat weer gaat rijden dan heb je een betere kans op overleven als het fout gaat bedoel ik..quote:Op donderdag 2 september 2004 12:57 schreef The_stranger het volgende:
[..]
![]()
Ahquote:Op donderdag 2 september 2004 13:05 schreef thaduck het volgende:
[..]
Dat je met dat weer gaat rijden dan heb je een betere kans op overleven als het fout gaat bedoel ik..
(beetje kromme zin zo..)
Oh, wij krijgen naast applaus ook gewoon salaris hoor.quote:Op donderdag 2 september 2004 12:07 schreef thaduck het volgende:
[..]
Ik heb liever me salaris...
[..]
Dan wordt er toch nog steeds in 5% van de gevallen geklapt voor een mechanisch iets?
De A/P kan prima vliegen/landen zolang alles in orde is. Als er iets verkeerd gaat gaat de A/P meestal als een van de eerste dingen moeilijk doen en dan is het wel handig dat de heren voorin weten hoe ze moeten met sturen. Vandaar dat er zoveel mogelijk landingen op de hand worden gedaan. Daarbij komt ook nog dat er vliegvelden zijn die niet de juiste apparatuur hebben voor een auto land. Dus daar moet op de hand geland worden, is ook veel leuker trouwens.quote:Op vrijdag 3 september 2004 09:55 schreef Gert het volgende:
Of klopt er iets niet aan die redenatie?
Plus het feit dat er best een aantal vliegtuigen zijn die niet een sop de AP kunnen/mogen landen..quote:Op vrijdag 3 september 2004 10:36 schreef xyz het volgende:
[..]
De A/P kan prima vliegen/landen zolang alles in orde is. Als er iets verkeerd gaat gaat de A/P meestal als een van de eerste dingen moeilijk doen en dan is het wel handig dat de heren voorin weten hoe ze moeten met sturen. Vandaar dat er zoveel mogelijk landingen op de hand worden gedaan. Daarbij komt ook nog dat er vliegvelden zijn die niet de juiste apparatuur hebben voor een auto land. Dus daar moet op de hand geland worden, is ook veel leuker trouwens.
Of ik mezelf als "echte reiziger afficheren is compleet irrelevant, ik heb gewoon een hekel aan mensen die klappen na de landing, ik heb ook een hekel aan mensen die klappen in de bios en ik zie mezelf nou ook niet als de "echte bioscoopganger".quote:Op maandag 6 september 2004 13:46 schreef Litman het volgende:
Wat een misplaatst dédain hier bij veel mensen!
Ik wil wedden, dat de meeste mensen die zich hier zo ergeren aan klappende medepassagiers het liefst zélf juichend van opluchting na een geslaagde landing zouden willen opstaan, maar dit niet doen door allerlei zelfopgelegde regeltjes van 'hoe-het-hoort-als-echte-reiziger'.![]()
een tip: nicht ärgern, nur wundern.
een grotere hekel heeft aan mensen die zich als échte reiziger afficheren![]()
Aha, je zit nog in de ontkenningsfase!quote:Op maandag 6 september 2004 14:08 schreef Singa het volgende:
[..]
Maar goed het is niet zo erg dat ik er chronisch aan lijd, dus ik denk dat psychiatrische zorg wat mij betreft achterwege kan blijven.
Je hebt het bijna goed.. Waar je vroeger roken en niet-roken gedeeltes had, heb je nu klap en niet-klap gedeeltes..quote:Op maandag 6 september 2004 14:15 schreef Litman het volgende:
[..]
Aha, je zit nog in de ontkenningsfase!
De KLM heeft tegenwoordig trouwens klapvrije vluchten, waar je alleen na meer dan 10.000 mijl gevlogen te hebben mee mag zie www.klm.nl/klapvrij
Klopt ik zat op die vlucht! Er werd tijdens de vlucht ook voluit geklapt tijdens mooie manoeuvres van de piloot of turbulentie die we toch maar mooi hadden overleefd. Maar het hoogtepunt was toch wel het minuten durende applaus na het serveren van het rubberen ei!quote:Op maandag 6 september 2004 14:27 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je hebt het bijna goed.. Waar je vroeger roken en niet-roken gedeeltes had, heb je nu klap en niet-klap gedeeltes..
De eerste vlucht met dat systeem was op 16 augustus. Beide gedeeltes zijn afgescheiden met een soundproof wand en het klap gedeelte heeft een collectepot om de klappende mensen hun waardering in geld om te zetten..
Ah ja, de blasé reiziger. Wil ten koste wat het kost vermijden dat hij overkomt als een my-first-charterflight type, dus doet hij zo geroutineerd mogelijk: De vliegtuigmaaltijd verveeld wegwuiven en meteen de neus in de krant steken bij de start. Alsof er buiten niet eigenlijk iets best wel bijzonders te zien is, namelijk van de grond gerukt worden en het luchtruim ingaan!quote:Op maandag 6 september 2004 13:46 schreef Litman het volgende:
Wat een misplaatst dédain hier bij veel mensen!
Ik wil wedden, dat de meeste mensen die zich hier zo ergeren aan klappende medepassagiers het liefst zélf juichend van opluchting na een geslaagde landing zouden willen opstaan, maar dit niet doen door allerlei zelfopgelegde regeltjes van 'hoe-het-hoort-als-echte-reiziger'.![]()
een tip: nicht ärgern, nur wundern.
een grotere hekel heeft aan mensen die zich als échte reiziger afficheren![]()
Haha vooral dat, ja! En natuurlijk het niet om doen van de gordel bij turbulentie, zelf naar de pantry lopen als je eten of drinken niet snel genoeg komt, als je wijn wordt aangeboden hardop zeggen dat je liever iets anders hebt dan deze Chateau Sulfiet, niet opletten tijdens de safety-instructies en last but not least al tijdens het taxiën naar de uitgang lopen om niet op al die klappers te hoeven wachten, om vervolgens als laatste je bagage te krijgen omdat je als eerste was geboard (samen met de mensen met kinderwagens en de zwangere vrouwen)quote:Op maandag 6 september 2004 15:03 schreef zwijntje het volgende:
[..]
en meteen de neus in de krant steken bij de start.
zal ik je eens wat verklappen, na zo'n 1000 vlieguren vind ik het nog steeds leuk om met mijn neus tegen het raampje geplakt te zitten en naar buiten te kijken..quote:Op maandag 6 september 2004 15:03 schreef zwijntje het volgende:
[..]
Maar ja, je verwonderen en genieten van het ook na 40 keer vliegen noch steeds spectaculaire uitzicht komt natuurlijk niet heel bereisd over, dus dat moet men ten alle tijden vermijden.
(Ik ga lekker heel uncool met mijn neus tegen het raampje ziteen, al oh en ah en kijk daar de Noordzee roepend.)
Dat klappen doen ze om weer warm te worden!quote:[b]Meestal is het behoorlijk fris.
Helemaalerg zijn dan die mensen die in november naar een zonnig oord gaan, in hun bikini op Amsterdam uit het vliegtuig stappen en dan klagen:"BRRR wat is het koud!!!"quote:Op maandag 6 september 2004 15:48 schreef MissX het volgende:
Het meeste herken ik wel, maar echt ergeren eraan doe ik niet. Heb meestal me discman op, lees een boek en zodra ik in het vliegtuig zit ga ik slapen.
Maar waar ik me altijd over verbaas is hoeveel mensen in de meest onmogelijke outfits vliegen. Echt 90% van de mensen op chartervluchts in de zomer zit in hun korte broek/rokje/hemd. Terwijl ik het echt nog nooit warm heb gehad in het vlieguig. Meestal is het behoorlijk fris. Of van die meisjes die in hun meest sexy erg oncomfertabel uitziende outfit met hogen hakjes gaan vliegen.
Zelf vlieg ik gewoon altijd in een trainingsbroek en trui. En met die trui ben ik echt altijd erg blij en dan zie je van die mensen om je heen echt zitten te bibberen. En dan heb ik echt iets van je kan toch wel nadenken dat het geen 30 graden gaat zijn in het vliegtuig.
Haha, dat valt me ook op. Je loopt er langs en alles ligt helemaal bezaaid met rotzooi van ze. Ik leg m'n tijdschriften en ander gedoe tenminste nog netjes weg.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 15:55 schreef Hik het volgende:
En als je niet gelooft dat businessclassers écht het állerergste publiek zijn moet je maar eens opletten op de onafzienbare teringzooi die deze mensen achterlaten bij het verlaten van het vliegtuig.... Maar ach, ze hebben ervoor betaald he?!![]()
voor 100 mag je alleen gebruik maken van de irisscan.quote:Op zondag 10 juli 2005 14:14 schreef danos het volgende:
ach ja wil je dit vermijden dan moet je lid worden van privium die grenspassage met irisscan, mag je ook busines class inchecken.
ben je voor 100 euro per jaar van het gezeur af
Of alle vrouwen hebben opeens van die vlechtjes in hun haar.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:25 schreef BrauN het volgende:
[..]
Haha, dat laatste, heel herkenbaar. Dit jaar tijdens de terugreis vanaf Salou had elke stoere kneus een fake-Burberry petje, een plasticzilveren Rolex en de vrouwtjes nep-Louis Vuitton tasjes.
Waar kan ik dat abonnement aanschaffen? Denk dat ik dat maar eens ga doen.quote:Op woensdag 13 juli 2005 22:08 schreef Dizzee het volgende:
[..]
voor 100 mag je alleen gebruik maken van de irisscan.
business class inchecken kost je 120 per jaar. plus dat je een parkeerplek dichtbij krijgt.
![]()
hierzoquote:Op woensdag 13 juli 2005 22:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Waar kan ik dat abonnement aanschaffen? Denk dat ik dat maar eens ga doen.
Maar als je alleen maar naar de costa's gaat, en je met Transavia vliegt heb je weer niks aan dat businessclass incheckenquote:Op woensdag 13 juli 2005 23:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
120 euro per jaar is anders niet veel geld. Zelfs voor de doorsnee Costa-klant is het betaalbaar.
Dat laatste is idd het mooiste! En dan heel overdreven vrindelijk doen....quote:Op zaterdag 9 juli 2005 21:12 schreef ozzietukker het volgende:Tja het dringen van mensen bij het eerste kraken van de microfoom voor het inchecken snap ik ook nooit... iedereen heeft al een stoel toegewezen hoor ;') , nou ja alleen niet als je met Easyjet vliegt ofzo
Wat ik doe, is gewoon lekker blijven zitten, ook al is het mijn rijen, sterket nog, ga vaak nog ff naar de WC en blijf rustig zitten tot er nog 4 mensen in de rij staan, dan sta ik ook eens opAl is het alleen maar om de teleurstelling op de gezichten van de mensen te zien als je als laatste binnenkomt dat ik TOCH het plekje bij het raam c.q. gangpad heb
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:51 schreef MarcdeS het volgende:
Ik vertrek morgenochtend om 5.05 naar malaga. Nu moet je 3 uur van te voren aanwezig zijn om een of andere reden. Ik was van plan pas later te gaan maar hoorde verhalen dat er mensen niet meer mee mochten terwijl ze 2,5 uur van te voren aanwezig waren.
Wie heeft hier ook ervaring mee?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |