De tijd van druk maken heb ik al lang achter de rug. Wat ik alleen niet vind kunnen is dat de mensen die charters nemen als 'mindere' mensen worden afgeschilderd door de 'ervaren' reiziger die alles denkt te weten. Ik weet uit ervaring dat de praktijk heel anders is.quote:Op maandag 23 augustus 2004 15:05 schreef Individual het volgende:
[..]
Wie maakt zich nou druk over wat?
Piloten hoeven neem ik aan niet lang te wachten op lange rijen?
Wat een dom gelul zeg, alsof vliegen met een chartervliegtuig inhoudt dat je je als een gek kunt gedragen en iedereen het harnas in mag jagen. Het lijkt wel een voetbalstadion, iedereen denkt dat dat ook al zo'n vrijbrief is. Gelukkig zijn er ook nog normale mensen op deze wereld zoals de TS die ook denkt dat dit niet normaal is.quote:Ik vind sowieso dat mensen die met een chartervlucht gaan niet moeten zeiken. Zelf gaan ze ook met dat paupervliegtuig naar dezelfde pauperbestemming als de provincialen, geblondeerde anita's en beugelbekkies waar ze zich aan ergeren.
Ach, je begrijpt de strekking niet. De TS zegt dat er een bepaald soort volk met charters gaat, kennelijk behoort hij zelf ook die categorie mensen en omschrijven zijn mede-passagiers hem als 'die puistenkop die zich overal aan liep te irriteren'.quote:Op maandag 23 augustus 2004 19:29 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
[..]
Wat een dom gelul zeg, alsof vliegen met een chartervliegtuig inhoudt dat je je als een gek kunt gedragen en iedereen het harnas in mag jagen. Het lijkt wel een voetbalstadion, iedereen denkt dat dat ook al zo'n vrijbrief is. Gelukkig zijn er ook nog normale mensen op deze wereld zoals de TS die ook denkt dat dit niet normaal is.
Werden die mensen aangehouden na de landing? Dat heb ik weleens meegemaakt namelijk. Op een lijnvlucht overigens. Daar werd een dronken passagier handtastelijk ten opzichte van de vriendin van een andere passagier en dat leidde tot een vrij grote knokpartij in het vliegtuig. Kon m'n ogen haast niet geloven.quote:Op maandag 23 augustus 2004 19:35 schreef HarigeKerel het volgende:
Waar ik mij wel altijd aan erger is aan vechtpartijen in vliegtuigen, dat heb ik op zowel lijnvluchten als in charters mee gemaakt en het zijn dan toch veelal niet mensen van boven de 35 die wat teveel gedronken hebben, het zijn ook opvallend vaak vrouwen
Onlangs nog in een KLM vlucht van NY naar Ams gingen er een Limbo echtpaar met een Duits echtpaar op de vuist![]()
Irritant die mensen die meteen agressief worden als je je stoel wat naar achteren zet. Daar zijn die stoelen voor gemaakt, alleen snapt niet iedereen dat helaas.quote:Op maandag 23 augustus 2004 19:47 schreef HarigeKerel het volgende:
Nee vaak niet, tenminste niet als het vechtende vrouwen betreft, meestal waarschuwt het desje wel dat als ze doorgaan ze opgepakt zullen worden en heel erg lang het gevang in gaan en dat is meestal genoeg.
Heb zelf vorig jaar nog maar net een gevecht kunnen voorkomen toen een dikke volkse pad tijdens een charter vlucht mijn zus in elkaar wilde slaan omdat ze haar stoel naar achteren had gezet (daar zat die pad)![]()
Nou ik was even bij een vriend van mij gaan zitten die een paar banken verderop zat naast wie er een plaatsje vrij was en toen ik terug kwam probeerde dat monster mijn zus te raken met haar vuist vanaf haar plaats, mijn zus was inmiddels opgestaan en hing over de bank voor haar bank heen om te voorkomen dat ze geraakt zou worden, toen heb ik die vrouw met mijn 197cm en 120kg duidelijk gemaakt dat iedere rake klap zou resulteren in een hele rake klap van mijquote:Op maandag 23 augustus 2004 19:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Irritant die mensen die meteen agressief worden als je je stoel wat naar achteren zet. Daar zijn die stoelen voor gemaakt, alleen snapt niet iedereen dat helaas.Hoe heb je dat opgelost met die vetklodder?
Haha, die zit. Van die vetklodder die achter je zus zat heb je vast geen last meer gehad tijdens de hele trip.quote:Op maandag 23 augustus 2004 19:57 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Nou ik was even bij een vriend van mij gaan zitten die een paar banken verderop zat naast wie er een plaatsje vrij was en toen ik terug kwam probeerde dat monster mijn zus te raken met haar vuist vanaf haar plaats, mijn zus was inmiddels opgestaan en hing over de bank voor haar bank heen om te voorkomen dat ze geraakt zou worden, toen heb ik die vrouw met mijn 197cm en 120kg duidelijk gemaakt dat iedere rake klap zou resulteren in een hele rake klap van mij
Dat was genoeg en toen ging ze weer zittenafschuwelijk dat soort volk wat zich lamzuipt
![]()
Verder hebben we het wel leuk gehad hoor in Griekenland![]()
Ligt er ook weer aan hoé dit gebeurt. Je hebt mensen die direct na het opstijgen die stoel naar achteren raggen. Eigenlijk kun je dan zelf ook maar één ding doen om nog een beetje ruimte over te houden, en dat is jouw stoel ook naar achteren zetten. Zo'n stoel die ineens naar achteren klapt, kan heel onverwacht komen, dus het is wel zo beleefd om het even aan te kondigen of te vragen.quote:Op maandag 23 augustus 2004 19:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Irritant die mensen die meteen agressief worden als je je stoel wat naar achteren zet.
Je hoeft niet te vragen van mijn part, maar voorzichtig naar achteren doen is al afdoende. Ik heb inderdaad wel eens last gehad van mensen voor me die de stoel ineens met een harde beuk naar achteren rammen en dat geen pretje nee.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 15:18 schreef Gert het volgende:
[..]
Ligt er ook weer aan hoé dit gebeurt. Je hebt mensen die direct na het opstijgen die stoel naar achteren raggen. Eigenlijk kun je dan zelf ook maar één ding doen om nog een beetje ruimte over te houden, en dat is jouw stoel ook naar achteren zetten. Zo'n stoel die ineens naar achteren klapt, kan heel onverwacht komen, dus het is wel zo beleefd om het even aan te kondigen of te vragen.
Weet je wel hoe ongelofelijk rechtop je zit in de rechtopstand?... Dat lijkt me niet echt een optie dus.quote:Maar beleefheid is een begrip dat zeldzaam is tegenwoordig, dus misschien is het nog beter om de stoelen niet-verstelbaar te maken.
Gewoon een stand er tussenin, en dan vastzetten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 19:22 schreef Singa het volgende:
Weet je wel hoe ongelofelijk rechtop je zit in de rechtopstand?... Dat lijkt me niet echt een optie dus.
dan wordt ik alleen maar jaloerser als ik door de business klas en eerste klas loopquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 20:22 schreef Gert het volgende:
[..]
Gewoon een stand er tussenin, en dan vastzetten.![]()
Ga met Ryanair vliegen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 15:18 schreef Gert het volgende:
dus misschien is het nog beter om de stoelen niet-verstelbaar te maken.
quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:48 schreef xyz het volgende:
[..]
Ga met Ryanair vliegen.
(bron: www.airliners.net)quote:Op woensdag 25 augustus 2004 10:36 schreef Gert het volgende:
[..]
Binnenkort voor het eerst.
Ik weet dat ze dat van plan waren, maar volgens mij is er (nog) een of andere regel die zegt dat stoelen verstelbaar moéten zijn.
Tsja.. het is natuurlijk ook gewoon een bus dienst...quote:Op woensdag 25 augustus 2004 11:24 schreef EagleJ het volgende:
[..]
(bron: www.airliners.net)
"The latest in cabin furniture: These seats can't be reclined anymore for the sake of cost saving and pitch, the whole back is of plastic, no seat pocket and safety card is a sticker. The available menu is also a sticker glued on the overhead panels. Window shutters are still available though."
plaatje:
[[url=http://www.airliners.net/photos/small/1/8/0/580081.jpg]afbeelding][/url]
(klik op het plaatje voor de grote versie)
Ah, het is dus al zo ver. Nou prima toch, op van die korte vluchten?quote:Op woensdag 25 augustus 2004 11:24 schreef EagleJ het volgende:
(bron: www.airliners.net)
"The latest in cabin furniture: These seats can't be reclined anymore
Da's niet waar:quote:Op woensdag 25 augustus 2004 11:47 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Tsja.. het is natuurlijk ook gewoon een bus dienst...
Oh ja, je betaal ook nog eens een fors bedrag voor het meenemen van bagage (75euro als het in het ruimgeladen moet worden)
OK, ik was wat te vroeg, maar die plannen heeft hij wel:quote:Op woensdag 25 augustus 2004 12:39 schreef Gert het volgende:
[..]
Ah, het is dus al zo ver. Nou prima toch, op van die korte vluchten?
[..]
Da's niet waar:
CHECKED BAGAGE
Checked baggage allowance is 15kg per person (no infant allowance). The maximum weight per bag is 32 kilos. Passengers travelling on separate reservations may not use the unused allowances of others. Any excess over 15kg. will be chargeable at the rate of Ł4.50/¤7.00 (or local currency equivalent) per kilo.
CABIN BAGGAGE
Only one small piece of hand baggage (e.g. handbag or briefcase), weighing not more than 10kg and being less than 50cm x 35cm x 23 cm (20 x 14 x 9ins) in dimensions is allowed in the cabin.
Bronquote:DUBLIN – Prijsvechter Ryanair heeft plannen om bagage op alle vluchten te schrappen, zo meldt de BBC. De maatregel, die binnen een paar jaar van kracht moet worden, is het zoveelste middel om kosten te schrappen. Eerder al werden bijvoorbeeld de stoelzakken en zonneschermen in de toestellen afgeschaft. Volgens Ryanair kunnen passagiers alles wat ze nodig hebben ook wel kopen op hun bestemming, in plaats van het mee te nemen op hun reis.
Bronquote:Verder wil Ryanair passagiers die toch de moed hebben om koffers mee op reis te nemen een toeslag laten betalen. Daarmee moeten dan de gemaakte afhandelingskosten gedekt worden. Overigens heeft Ryanair onlangs de limiet voor toegestane hoeveelheid handbagage verhoogd van zeven naar tien kilo
Precies! Ik wordt er soms knettergek van! Dat volk denkt dat ze alles mogen en kunnen bepalen. Daar hou ik persoonlijk niet zo van. Geef mij maar een kist vol spanje gangers, veel gezelliger.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 15:55 schreef Hik het volgende:
En als je niet gelooft dat businessclassers écht het állerergste publiek zijn moet je maar eens opletten op de onafzienbare teringzooi die deze mensen achterlaten bij het verlaten van het vliegtuig.... Maar ach, ze hebben ervoor betaald he?!![]()
Van het geld dat het je kost om je lam te zuipen in de bar op Schiphol kun je ook een ticket van een lijnvlucht kopenquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 10:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik weet het, een ramp. Heb het ook allemaal meegemaakt bij het inchecken van mn vlucht naar Turkije een tijdje terug.. brrr.
Bezopen jongeren (die uren in de Amdterdam bar op schiphol hadden zitte zuipen}
Man man, je weet niet half hoe ideaal dat isquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 15:16 schreef mr.marcus het volgende:
Hahahaha prachtig topic!!
Het ergste vind ik nog wel het klappen bij de landing![]()
![]()
En op de terugweg heeft iedereen ineens een BOSS of DIESEL shirt![]()
![]()
Ze gaan ook niet klappen als ik een server weer de lucht in heb kunnen trappenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 22:12 schreef Singa het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ik heb echt een schu**t hekel aan applaus na de landing, (net als applaus in de bioscoop bijvoorbeeldl)... Je gaat toch ook niet klappen als je buschauffeur de bus netjes naast het bushokje heeft gezet?... BRRRR
[..]
Is niet gebruikelijk... behalve bij NEDERLANDSE CHARTER-vlucht-vakantiegangers
*Kuch* Ik vlieg ook met charters. Omdat ik nou eenmaal reizen via het reisbureau boek. Dan ben je 99 van de 100 keren aangewezen op charters. Opzich niets mis mee toch?quote:Wat ook opvalt is dat charterpassagiers vaak heel erg wereldvreemd zijn, normale passagiers reizen niet voor de eerste keer en zijn niet onnozel, maar charterpassagiers reizen vaak wel voor het eerst en zijn nooit verder geweest dan de costa nogwat en kunnen dat nog niet eens op de kaart aanwijzen. Eigenlijk moeten we medelijden hebben met die mensen
Merk ik hier iets van frustratie dat er nooit voor jou geklapt wordt? Iemand die zich druk maakt over het feit dat andere mensen klappen is trouwens veel leuker om te zien dan de klappende mensen zelf.quote:Op woensdag 1 september 2004 20:02 schreef thaduck het volgende:
Zowiezo moet je je afvragen wat het IQ is van mensen die klappen voor de AUTOMATISCHE (!!) piloot. Of is er ook maar 1 iemand die serieus denkt dat die 2 meneren voorin ZELF die kist besturen?
Ik heb liever me salaris...quote:Op donderdag 2 september 2004 01:55 schreef xyz het volgende:
[..]
Merk ik hier iets van frustratie dat er nooit voor jou geklapt wordt? Iemand die zich druk maakt over het feit dat andere mensen klappen is trouwens veel leuker om te zien dan de klappende mensen zelf.
Dan wordt er toch nog steeds in 5% van de gevallen geklapt voor een mechanisch iets?quote:Ik vraag me af wat jouw IQ is?Je doet alsof je alles van vliegen afweet. Maar blijkbaar weet je niet waar je over praat. 95+% van de landingen gebeuren gewoon met de hand. En dat klappen is niet omdat wij ons werk goed gedaan hebben maar omdat mensen opgelucht zijn dat ze weer veilig aan de grond staan. Dat de meeste ongelukken tijdens het taxien vergeten ze voor het gemak even.
![]()
Tsja, maar dat is dan weer meestal in weerscondities waar de gemiddelde automobilist niet meer doorheen durft te rijdenquote:Op donderdag 2 september 2004 12:07 schreef thaduck het volgende:
[..]
Ik heb liever me salaris...
[..]
Dan wordt er toch nog steeds in 5% van de gevallen geklapt voor een mechanisch iets?
Ongelukken met taxi'en als je net geland bent is wel erg klote, vooral als er een vliegtuig naar binnen komt sjezen die net zijn tanks vol heb zitten
En je hebt toch wel iets meer kans op overleven dan van 10 KM naar beneden vallen lijkt mequote:Op donderdag 2 september 2004 12:50 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Tsja, maar dat is dan weer meestal in weerscondities waar de gemiddelde automobilist niet meer doorheen durft te rijden
quote:Op donderdag 2 september 2004 12:55 schreef thaduck het volgende:
[..]
En je hebt toch wel iets meer kans op overleven dan van 10 KM naar beneden vallen lijkt me![]()
Dat je met dat weer gaat rijden dan heb je een betere kans op overleven als het fout gaat bedoel ik..quote:Op donderdag 2 september 2004 12:57 schreef The_stranger het volgende:
[..]
![]()
Ahquote:Op donderdag 2 september 2004 13:05 schreef thaduck het volgende:
[..]
Dat je met dat weer gaat rijden dan heb je een betere kans op overleven als het fout gaat bedoel ik..
(beetje kromme zin zo..)
Oh, wij krijgen naast applaus ook gewoon salaris hoor.quote:Op donderdag 2 september 2004 12:07 schreef thaduck het volgende:
[..]
Ik heb liever me salaris...
[..]
Dan wordt er toch nog steeds in 5% van de gevallen geklapt voor een mechanisch iets?
De A/P kan prima vliegen/landen zolang alles in orde is. Als er iets verkeerd gaat gaat de A/P meestal als een van de eerste dingen moeilijk doen en dan is het wel handig dat de heren voorin weten hoe ze moeten met sturen. Vandaar dat er zoveel mogelijk landingen op de hand worden gedaan. Daarbij komt ook nog dat er vliegvelden zijn die niet de juiste apparatuur hebben voor een auto land. Dus daar moet op de hand geland worden, is ook veel leuker trouwens.quote:Op vrijdag 3 september 2004 09:55 schreef Gert het volgende:
Of klopt er iets niet aan die redenatie?
Plus het feit dat er best een aantal vliegtuigen zijn die niet een sop de AP kunnen/mogen landen..quote:Op vrijdag 3 september 2004 10:36 schreef xyz het volgende:
[..]
De A/P kan prima vliegen/landen zolang alles in orde is. Als er iets verkeerd gaat gaat de A/P meestal als een van de eerste dingen moeilijk doen en dan is het wel handig dat de heren voorin weten hoe ze moeten met sturen. Vandaar dat er zoveel mogelijk landingen op de hand worden gedaan. Daarbij komt ook nog dat er vliegvelden zijn die niet de juiste apparatuur hebben voor een auto land. Dus daar moet op de hand geland worden, is ook veel leuker trouwens.
Of ik mezelf als "echte reiziger afficheren is compleet irrelevant, ik heb gewoon een hekel aan mensen die klappen na de landing, ik heb ook een hekel aan mensen die klappen in de bios en ik zie mezelf nou ook niet als de "echte bioscoopganger".quote:Op maandag 6 september 2004 13:46 schreef Litman het volgende:
Wat een misplaatst dédain hier bij veel mensen!
Ik wil wedden, dat de meeste mensen die zich hier zo ergeren aan klappende medepassagiers het liefst zélf juichend van opluchting na een geslaagde landing zouden willen opstaan, maar dit niet doen door allerlei zelfopgelegde regeltjes van 'hoe-het-hoort-als-echte-reiziger'.![]()
een tip: nicht ärgern, nur wundern.
een grotere hekel heeft aan mensen die zich als échte reiziger afficheren![]()
Aha, je zit nog in de ontkenningsfase!quote:Op maandag 6 september 2004 14:08 schreef Singa het volgende:
[..]
Maar goed het is niet zo erg dat ik er chronisch aan lijd, dus ik denk dat psychiatrische zorg wat mij betreft achterwege kan blijven.
Je hebt het bijna goed.. Waar je vroeger roken en niet-roken gedeeltes had, heb je nu klap en niet-klap gedeeltes..quote:Op maandag 6 september 2004 14:15 schreef Litman het volgende:
[..]
Aha, je zit nog in de ontkenningsfase!
De KLM heeft tegenwoordig trouwens klapvrije vluchten, waar je alleen na meer dan 10.000 mijl gevlogen te hebben mee mag zie www.klm.nl/klapvrij
Klopt ik zat op die vlucht! Er werd tijdens de vlucht ook voluit geklapt tijdens mooie manoeuvres van de piloot of turbulentie die we toch maar mooi hadden overleefd. Maar het hoogtepunt was toch wel het minuten durende applaus na het serveren van het rubberen ei!quote:Op maandag 6 september 2004 14:27 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je hebt het bijna goed.. Waar je vroeger roken en niet-roken gedeeltes had, heb je nu klap en niet-klap gedeeltes..
De eerste vlucht met dat systeem was op 16 augustus. Beide gedeeltes zijn afgescheiden met een soundproof wand en het klap gedeelte heeft een collectepot om de klappende mensen hun waardering in geld om te zetten..
Ah ja, de blasé reiziger. Wil ten koste wat het kost vermijden dat hij overkomt als een my-first-charterflight type, dus doet hij zo geroutineerd mogelijk: De vliegtuigmaaltijd verveeld wegwuiven en meteen de neus in de krant steken bij de start. Alsof er buiten niet eigenlijk iets best wel bijzonders te zien is, namelijk van de grond gerukt worden en het luchtruim ingaan!quote:Op maandag 6 september 2004 13:46 schreef Litman het volgende:
Wat een misplaatst dédain hier bij veel mensen!
Ik wil wedden, dat de meeste mensen die zich hier zo ergeren aan klappende medepassagiers het liefst zélf juichend van opluchting na een geslaagde landing zouden willen opstaan, maar dit niet doen door allerlei zelfopgelegde regeltjes van 'hoe-het-hoort-als-echte-reiziger'.![]()
een tip: nicht ärgern, nur wundern.
een grotere hekel heeft aan mensen die zich als échte reiziger afficheren![]()
Haha vooral dat, ja! En natuurlijk het niet om doen van de gordel bij turbulentie, zelf naar de pantry lopen als je eten of drinken niet snel genoeg komt, als je wijn wordt aangeboden hardop zeggen dat je liever iets anders hebt dan deze Chateau Sulfiet, niet opletten tijdens de safety-instructies en last but not least al tijdens het taxiën naar de uitgang lopen om niet op al die klappers te hoeven wachten, om vervolgens als laatste je bagage te krijgen omdat je als eerste was geboard (samen met de mensen met kinderwagens en de zwangere vrouwen)quote:Op maandag 6 september 2004 15:03 schreef zwijntje het volgende:
[..]
en meteen de neus in de krant steken bij de start.
zal ik je eens wat verklappen, na zo'n 1000 vlieguren vind ik het nog steeds leuk om met mijn neus tegen het raampje geplakt te zitten en naar buiten te kijken..quote:Op maandag 6 september 2004 15:03 schreef zwijntje het volgende:
[..]
Maar ja, je verwonderen en genieten van het ook na 40 keer vliegen noch steeds spectaculaire uitzicht komt natuurlijk niet heel bereisd over, dus dat moet men ten alle tijden vermijden.
(Ik ga lekker heel uncool met mijn neus tegen het raampje ziteen, al oh en ah en kijk daar de Noordzee roepend.)
Dat klappen doen ze om weer warm te worden!quote:[b]Meestal is het behoorlijk fris.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |