abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 11:46:50 #101
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_21343658
Ik heb net een kill geregistreerd van een vlieg.
is niet opgevoerd en was in 1 keer dood. WOOHOO.
gewoon eentje in een plastic zak ozo met batterijen er bij.

Die van me vriendin ligt bij haar en die is merkbaar zwakker.
pi_21343741
Ik ga ook maar eens zo'n ding aanschaffen...en dan dat leuke trucje met die schaaltjes.
We hebben hier namelijk ook een wespennest zitten (in de tuin).
Bedankt voor de tip!
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 14:11:44 #103
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_21346880
Hebben jullie geen last dat je andere insecten aantrekt met dat ding? Net was ik buiten mieren een het pesten en ineens zat er een vliegende tor met zilver-kleurige buik/rug op mijn arm. Heb die ook maar kapot getrapt. In Japan sparen ze kevers/torren met alle kleuren, die zijn daar duizenden euro's waard. Had beter dat beest in een potje kunnen stoppen en via e-bay verkopen
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_21347345
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:11 schreef Dromenvanger het volgende:
Hebben jullie geen last dat je andere insecten aantrekt met dat ding?
Eerder andersom Ik heb sterk de indruk dat de beesten het ding inmiddels herkennen, en op noodtempo naar buiten vluchten als ze um zien. Tegenwoordig verdacht weinig testsubjecten bij mij binnen tenminste.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 15:16:23 #105
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_21348265
ik heb een vliegje gezapped en meteen nergens meer last van.
pi_21500745
Ik ben nu ook in het bezig van die 1337-wapen en hij is natuurlijk getweakz0rt dus hij 0wned nu echt .

Oke nu ff serieus, heb het weerstandje parallel aan het rooster doorgeknipt en nu kan ik lekker vliegjes roosteren
Voel je hem?
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 10:55:07 #107
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_21503714
ook goed voor vervelende mensen

Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 11:00:07 #108
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_21503821
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 10:55 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:

[afbeelding]
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_21504619
Het blijft leuk speelgoed Binnenkort een update. 9 volt batterij plus vliegenmepper. Ik ben benieuwd of het apparaat het overleeft. Helaas gaat mijn multimeter het meten van de voltage op het rooster niet overleven, dus die meting doen we maar niet
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 11:39:12 #110
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_21504648
Ik pak alleen de muggen nog aan, de vliegen hebben ook een functie. Muggen zijn alleen goed voor de larven bij het vissen. Vliegen komen trouwens op de vliegenmepper zitten. Vanavond ga ik op muggen-jacht. Muggen zijn het meest zinloze ding dat er bestaat.

Aanraders voor mensen die vissen, vraag eens bij de vis-handelaar-supply-verstrekken naar VER - DE - VAAS. Dat zijn rode larven, de vissen die bijten als een idioot dan. Ver de vaas wordt met een vang-net uit vijvers gehaald, muggen bivakeren graag bij vijvers dus.
pi_21504738
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 11:39 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik pak alleen de muggen nog aan, de vliegen hebben ook een functie. Muggen zijn alleen goed voor de larven bij het vissen. Vliegen komen trouwens op de vliegenmepper zitten. Vanavond ga ik op muggen-jacht. Muggen zijn het meest zinloze ding dat er bestaat.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik geen deterministisch en etymologisch onderzoek doe voor ik een vliegend insect in vliegende insectenpartikels verander.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 12:13:31 #112
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_21505272
In een Asterix & Obelix album was een vlieg die diende als "post-duif" ....die vlieg kreeg honing en kon een bericht op een klein stukje papier over de oceaan versturen

Ik haal dus veel kennis uit strip-albums, omdat daar ook altijd dingen instaan die kloppen. Vliegen kunnen boodschappen overzenden.
pi_21523295
* Mtijn kijkt naar de geniale pagina van timberwolf

Alleen 1 klein probleempje: ik geloof dat ik een iets ander type heb. Bij mij zitten er 9 weerstandjes rond de condensator en is er geen weerstand R4. Wel is er de weerstand parallel aan het rooster.

Ik denk dat ik die morgen eens ga weghalen en een 9 volt-batterij ga aansluiten . En vannacht ga ik denk ik eens dat printplaatje bestuderen.
pi_21524224
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 23:42 schreef Mtijn het volgende:
* TimberWolf kijkt naar de geniale pagina van timberwolf

Alleen 1 klein probleempje: ik geloof dat ik een iets ander type heb. Bij mij zitten er 9 weerstandjes rond de condensator en is er geen weerstand R4. Wel is er de weerstand parallel aan het rooster.

Ik denk dat ik die morgen eens ga weghalen en een 9 volt-batterij ga aansluiten . En vannacht ga ik denk ik eens dat printplaatje bestuderen.
Fotomateriaal van voor en na is van harte welkom op timberwolf@meanframe.com. Mocht je de mogelijkheid hebben een fototje te maken Ik hoop morgen of overmorgen de 9volt er aan te knopen. Het is te hopen dat eea het overleefd

Overigens, mocht iemand zin hebben om een electronisch schema te tekenen voor dit geweldige apparaat... Ik weet helaas niet voldoende van electronica om de goede componentsymbolen te gebruiken, en om de print correct te 'lezen'.
pi_21524371
Je moet zo'n electrische vliegenmepper ombouwen, zodat hij op het lichtnet werkt! Even 230 op een wesp zetten...
  woensdag 25 augustus 2004 @ 00:30:19 #116
85919 Likkende_Lassie
Doe eens wat aan je ondertitel
pi_21524499
wil je echt iets leuks doen om mensen met dat ding te pesten doe dan het volgende, ik ben er es mee begonnen en vertel het door.

zoals je mischien al weet staat er op de flitser van een foto camera erg veel stroom.

ik heb dus zo'n wegwerp cameraátje gepakt, flitprintplaatje eraf gesloopt, flitster eraf, beetje solderen en klaar

had hem op m'n broer gezet en hij had gewoon blaren op z'n arm!!!! (en dat geeft een klap man moet je hem dan eens op gietijzer doen of gewoon iets metaals echt veeeeel vonken erg breed en tog een harde knal
pi_21524548
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 00:30 schreef Likkende_Lassie het volgende:
zoals je mischien al weet staat er op de flitser van een foto camera erg veel stroom.

ik heb dus zo'n wegwerp cameraátje gepakt, flitprintplaatje eraf gesloopt, flitster eraf, beetje solderen en klaar
De condensator uit een flitsblokje schijnt ook bruikbaar te zijn voor de mepper. Een complete wegwerpcamera ombouwen was nog niet in me opgekomen. Eens kijken of ik aan een of andere goedkope kartonnen camera met flits kan komen
  woensdag 25 augustus 2004 @ 00:36:53 #118
85919 Likkende_Lassie
Doe eens wat aan je ondertitel
pi_21524657
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 00:32 schreef TimberWolf het volgende:

[..]

De condensator uit een flitsblokje schijnt ook bruikbaar te zijn voor de mepper. Een complete wegwerpcamera ombouwen was nog niet in me opgekomen. Eens kijken of ik aan een of andere goedkope kartonnen camera met flits kan komen
echt waar je hoord een schele 'beng!' als je hem op iets zet

en let op, zodra je het knopje indrukt, dan zal het 1.5 sec duren voor de de condensator opgeladen is, maar dit hoor je (net als in een camera) ook. bbbbbbbbzzzzzzzzziiiiiii
pi_21528175
Ik heb de mijne deze zomer doormidden gemept. Helaas, was wel effectief.
  woensdag 25 augustus 2004 @ 13:24:16 #120
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_21532121
Gisteren heb ik eerst met mijn hand aan de blokker insecten-killer gezeten, ik voelde echt niets ervan. Daarna heb ik me laten uitdagen om mijn tong eraan te houden

Dat gaf toch wel een vonk af

Weet ik tenminste dat het geen prullaria is. Met de tong de vliegenmepper aanraken is best te doen, je ziet alleen ff een vonkje en krijgt een schok.
pi_21544931
Kee, kleine update. Vliegenmepper + 9volt is niet goed voor D5. Flinke vonk, en einde verhaal. voor D5 en de mepper. Zo te horen doet de spoel het nog wel, maar het rooster komt niet onder spanning te staan. Shame. Morgen een nieuwe mepper.

Is er iemand perongeluk in staat om de waarde van D5 door te meten op zijn/haar werkende mepper? Ik wil even zeker weten dat ie idd stuk is.
pi_21559139
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 22:33 schreef TimberWolf het volgende:
Kee, kleine update. Vliegenmepper + 9volt is niet goed voor D5. Flinke vonk, en einde verhaal. voor D5 en de mepper. Zo te horen doet de spoel het nog wel, maar het rooster komt niet onder spanning te staan. Shame. Morgen een nieuwe mepper.

Is er iemand perongeluk in staat om de waarde van D5 door te meten op zijn/haar werkende mepper? Ik wil even zeker weten dat ie idd stuk is.
hier zijn ze nergens meer te vinden moet ook zo een ding hebben
pi_21565880
Hier zijn ze momenteel ook even niet te vinden. Iig niet bij de blokker. Diverse tuincentra hebben ze nog wel.
pi_21569929
Ik wil jullie tweaking plezier niet bederven, maar tegen wespen heb je toch zo'n omgekeerde UFO ding waarin je honing doet, wespen op afkomen en niet meer uitkomen?

Werkt perfect en is toch veel goedkoper? Ik heb ooit 30 wespen in zo'n ding dood zien gaan, allemaal verdronken in honing. Beetje wasmiddel erbij doen helpt ook.
pi_21571203
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 00:11 schreef Seiruu het volgende:
Ik wil jullie tweaking plezier niet bederven, maar tegen wespen heb je toch zo'n omgekeerde UFO ding waarin je honing doet, wespen op afkomen en niet meer uitkomen?
Jup Kan overigens ook goedkoper nog. Cola fles in 2 stukken zagen, kant waar eerst de dop zat ondersteboven in de bodem zetten. Iets zoets erin (Cola ) en voila, ghetto-wespenval.
quote:
Werkt perfect en is toch veel goedkoper? Ik heb ooit 30 wespen in zo'n ding dood zien gaan, allemaal verdronken in honing. Beetje wasmiddel erbij doen helpt ook.
Klopt, is idd veel goedkoper. Maar onderschat de waarde van de bevredigende knetter van een ontploffend insect niet
pi_21586466
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 01:06 schreef TimberWolf het volgende:
Klopt, is idd veel goedkoper. Maar onderschat de waarde van de bevredigende knetter van een ontploffend insect niet
Dat is bijna sadistisch

Al moet ik eerlijk toegeven dat ik zo'n ding ook heb en er met plezier muggen dood maak. Dingen waren al heel wat jaren uit in Hong Kong, dus ik heb de mijne al vele jaren
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 01:51:17 #127
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_21592763
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 12:42 schreef Mtijn het volgende:

[..]

Precies, dat gaat fout en niet zo'n beetje. Gewoon laten verwijderen. Hoe doen ze dat eigenlijk? Gif?
gooi dat gat vol met terpetine en dan in de fik steken, dan komen ze eruit rollen, zonder vleugels die zijn verschroeid, wel oppassen dat ze niet in je schoenen komen want dan ben je nog niet jarig
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 01:52:42 #128
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_21592779
ik wil ook zoon apparaat, ookal ben ike r een beetje laat mee
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
pi_21592865
op de markt in Antwerpen verkopen ze ook zo'n ding, veel meer stroom als die blokker dingen,
en meer geluid en vuurwerk!, gaaf!
De Puta Madre
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 11:13:19 #130
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_21595192
* dimage heeft 4 van die vliegenslngertjes hangen werkt heeerlijk stinkt niet 1 x per 2 weken ff nieuwe ophangen geweldige uitvinding
pi_21595503
Ik heb zo'n ding niet want ik vertrouw het niet, er staat zo'n grote waarschuwing op dat je een schok kunt krijgen en ik ben altijd onhandig en laat hem gegarandeerd straks vallen in m'n schoot of op iemand anders z'n handen of zo.

Of valt het mee?
(Van m'n oma's koelkast krijg je ook een tintelend schokje maar dat is niet pijnlijk)
pi_21595531
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 00:11 schreef Seiruu het volgende:
Waarom zou je wespen NAAR JE TOE willen lokken?!

Ik leef trouwens heel goed samen met wespen, ik ben ook maar 1 keer gebeten en dat was m'n eigen schuld. Ze proberen ook maar hun dagelijks brood bijeen te smokkelen.
pi_21606362
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 22:33 schreef TimberWolf het volgende:

Wacht even, bedoel je dat je dat niet allang deed? Ik dacht dat R4 eruit moest om de spanning van de 9volt door te laten KUT, ik heb er al een nieuwe stekker voor 9 volt opgezet! (printplaatje zelf nog niet veranderd, ff w88 op een multimeter waarmee ik de voor en na spanning kan berekenen )
  zondag 29 augustus 2004 @ 00:55:01 #134
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_21611188
moet je eens een kat mee aan tikken als die in je tuin komt. Werkt perfect.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_21611741
SADIST!
  zondag 29 augustus 2004 @ 01:43:01 #136
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_21611823
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 10:55 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:

[afbeelding]
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_21620728
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 21:13 schreef Mtijn het volgende:
Wacht even, bedoel je dat je dat niet allang deed?
Nope. Mijn electronica kennis is te diep weggezakt om wat zinnigs van de metingen kunnen maken. Ik was tot aan de r4 mod wel in staat om het rooster te meten, maar dan is het voltage eigenlijk al te hoog voor de multimeter. En apparatuur om 2000v+ te meten heb ik niet.
quote:
Ik dacht dat R4 eruit moest om de spanning van de 9volt door te laten KUT, ik heb er al een nieuwe stekker voor 9 volt opgezet! (printplaatje zelf nog niet veranderd, ff w88 op een multimeter waarmee ik de voor en na spanning kan berekenen )
R4 beperkt de uitgangs-spanning op het rooster. Op het moment dat je er hogere voltages opzet schakelt ie zichzelf hoedanook uit
Mocht je met je multimeter ook diodetests kunnen doen, volgaane D5 even meten
pi_28159890
De zomer komt er weer aan (is er eigenlijk al ), dus misschien is het een goed idee om dit topic nieuw leven in te blazen Ik denk dat ik vandaag eens een fijne nieuwe bzzzzt-vliegenmepper koop, (iets teveel gemod aan de vorige ) en morgen & overmorgen eens fijn ga knutselen Misschien dat t me nu ook lukt om de schakeling na te tekenen. Ik heb wel iets geleerd dit examenjaar
pi_28163854
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 00:36 schreef Likkende_Lassie het volgende:

[..]

echt waar je hoord een schele 'beng!' als je hem op iets zet

en let op, zodra je het knopje indrukt, dan zal het 1.5 sec duren voor de de condensator opgeladen is, maar dit hoor je (net als in een camera) ook. bbbbbbbbzzzzzzzzziiiiiii
Onze vorige deed dat standaard. Die mooie echte vliegenmeppers mogen volgens mij al 3 jaar niet meer verkocht worden.

Wespen ontplofte, bij vliegen bleef er soms 1 pootje aan vast zitten, rest van de vlieg was weg...
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_28164005
Ik heb ze vorige week bij de Gamma zien liggen, mag het niet meer verkocht worden?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_28164354
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:09 schreef Lucille het volgende:
Ik heb ze vorige week bij de Gamma zien liggen, mag het niet meer verkocht worden?
Die van ons had 3 roosters: 1 in het midden met +, en aan de buitenkant een - rooster.
Was dacht ik ook 1800 ipv 900 volt.
La derecha oprime, la izquierda libera
  donderdag 23 juni 2005 @ 16:34:38 #142
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_28166382
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 02:05 schreef Steijn het volgende:
Enkele dagen geleden was ik het wel zo zat van al die vliegen en muggen dat ik in de hitte van 35 graden op mijn fiets ben gesprongen en een elektrische vliegenmepper heb gehaald. Natuurlijk ben ik vast een van de laatste Nederlanders (ben niet zo trendgevoelig) die zo'n ding hebben gekocht. Maar ik ben echt zeer te spreken over de vliegenmepper, zelfs de snelste vlieg ontkomt niet meer. Zeker nadat ik de vliegenmepper, na enig knutselen, heb opgevoerd, wespen zijn nu in een keer dood.

Wat ook goed werkt is een plakbandje over het knopje om hem aan te zetten, en dan het rasterwerk over een schaaltje leggen met wat siroop. Elke wesp die langs komt snuffelen wordt effectief aangepakt.
je moet een jampot kopen! en daar ff 220 V op zette goed voor je wespen kolonie
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_28171994
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:09 schreef Lucille het volgende:
Ik heb er net één bij de blokker gekocht
FF openmaken
pi_28172261
Zullen we anders afspreken dat iedereen die dat ding wil modden m bij de blokker koopt? hebben we iig allemaal tzelfde type.
pi_28851772
Whoot, gisteren bij het kruidvat een tube nestosyl gekocht waar een gratis vliegenmepper bij zit.

Ik had er al een van de eerste generatie, maar deze is echt meesterlijk. Dikke bromvliegen ontploffen gewoon Net een vuurwerkshow op dat ding
pi_28871632
TVP
  dinsdag 26 juli 2005 @ 20:02:26 #147
124589 janklamer
-------------------------
pi_29150532
blokker nu Eur 2,99

helaas is t schema anders geworden dan de oude mod van tim;

ook hier gaat de transistor 9 V niet overleven denk ik. De weerstand voor t roostertje van 10 kan er denk ik niet helemaal uit, maar vergroten naar 100 ofzo kan wel...
the internet is a world without borders, where the hart is the only passport you carry (carl santatna)
pi_29427726
Ik heb er één gekocht bij Blokker,
dat ding is waardeloos! Tenzij je de vlieg ermee tegen de muur drukt en ze herhaaldelijk zapt.
Nu heb ik me een kilo elastiekjes gekocht, werkt ook, en zo kan je er nog een sport van maken.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 22:54:32 #149
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_29432137
Ik heb er een keer een wesp goed pissig mee gekregen...

Na de eerste zap ging-ie neer... kwam snel weer bij en wassie zo pissig, dattie de vliegenmepper aanviel.

Natuurlijk stond er spanning op en *zap*... ging die weer tegen de vlakte . Toen die weer bijkwam, deed-ie nog een poging om de vliegenmepper aan te vallen.

Ook deze keer stond er spanning op, maar nu liet ik het erop staan op het moment dattie er tegenaan vloog... toen was het feestje afgelopen voor de wesp.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 08:35:06 #150
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_29439430
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 04:50 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik ga vandaag een kopen, vorige keer was die bij de blokker uitverkocht.

Zit er net een vlieg in mijn koffie, hoe hij daar is ingekomen? In ieder geval is ie dood mijn koffie was gloeiend heet. Kan ik potverdomme 1 hele mok van het zwarte levensmiddel weggooien.

Ze moeten uit mijn koffie blijven!!!!

Dude
vlieg eruit vissen en koffie gewoon opzuipen
Watje
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 12 mei 2006 @ 00:02:47 #151
121890 M42
I Love Techno!
pi_37750026
Tijd om dit topic weer te openen... weet iemand nog een adres voor GOEDE meppers?
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
pi_37750220
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 00:02 schreef M42 het volgende:
Tijd om dit topic weer te openen... weet iemand nog een adres voor GOEDE meppers?
Of als iemand duidelijk kan uitleggen hoe je met onderdelen uit een oude tv of computerscherm een supermepper kan maken
  vrijdag 12 mei 2006 @ 09:54:29 #153
62913 Blik
The one and Only!
pi_37753756
TVP
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:07:57 #154
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_37754036
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 00:28 schreef Doderok het volgende:

[..]

Of als iemand duidelijk kan uitleggen hoe je met onderdelen uit een oude tv of computerscherm een supermepper kan maken
ja dat zou ik vooral doen als ik er niets vanaf wist

Zo'n oude beeldbuis zit een voeding in die op 40 000 volt 100 watt kan leveren.. als je graag dood wilt
Huilen dan.
pi_37756319
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

ja dat zou ik vooral doen als ik er niets vanaf wist

Zo'n oude beeldbuis zit een voeding in die op 40 000 volt 100 watt kan leveren.. als je graag dood wilt
Met een batterij als energiebron en een kleine condensator valt dat gevaar wel mee. En de beeldbuis zelf bevat geen voeding btw
pi_37756981
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 20:02 schreef janklamer het volgende:
blokker nu Eur 2,99

helaas is t schema anders geworden dan de oude mod van tim;

[afbeelding]

ook hier gaat de transistor 9 V niet overleven denk ik. De weerstand voor t roostertje van 10 kan er denk ik niet helemaal uit, maar vergroten naar 100 ofzo kan wel...
Waar zit de schakelaar?
  vrijdag 12 mei 2006 @ 13:31:55 #157
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_37759309
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:35 schreef Doderok het volgende:

[..]

Met een batterij als energiebron en een kleine condensator valt dat gevaar wel mee. En de beeldbuis zelf bevat geen voeding btw
Ik daag je uit om je monitor open te schroeven en je hand er in te steken. Kun je op weg naar het ziekenhuis meteen even langs de kapper.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_37766929
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 13:31 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Ik daag je uit om je monitor open te schroeven en je hand er in te steken. Kun je op weg naar het ziekenhuis meteen even langs de kapper.
Nee dank je, ik weet er genoeg van om dat niet te proberen.. M'n kennis mag dan een beetje stoffig zijn, vandaar ook dat ik zelf niet even een schema uit m'n mouw schud, maar van m'n opleiding tot ingenieur elektronica is nog wel wat blijven hangen.
Met beeldbuis bedoelde ik trouwens de kathodestraal buis, niet de hele televisie.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 18:55:15 #159
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_37768293
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:47 schreef Doderok het volgende:

[..]

Nee dank je, ik weet er genoeg van om dat niet te proberen.. M'n kennis mag dan een beetje stoffig zijn, vandaar ook dat ik zelf niet even een schema uit m'n mouw schud, maar van m'n opleiding tot ingenieur elektronica is nog wel wat blijven hangen.
Met beeldbuis bedoelde ik trouwens de kathodestraal buis, niet de hele televisie.
Ik wil
Huilen dan.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 01:17:46 #160
121890 M42
I Love Techno!
pi_37778595
Een railgun is ook vet tegen muggen
pi_37782695
Ik ga er zo een kopen of vanmiddag!!

tevens tvp
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  maandag 15 mei 2006 @ 11:30:53 #162
121890 M42
I Love Techno!
pi_37839473
Ik heb er 1 gekocht bij de Action voor maar 1.69 :p
Zal nog wel foto's ervan maken. Hij bestaat in ieder geval uit 3 lagen, de buitenste 2 lagen zijn de - en op het middelste metalen rooster staat de werkelijke potentiaal verschil (geloof ik)
pi_37844633
quote:
Op maandag 15 mei 2006 11:30 schreef M42 het volgende:
Zal nog wel foto's ervan maken. Hij bestaat in ieder geval uit 3 lagen, de buitenste 2 lagen zijn de - en op het middelste metalen rooster staat de werkelijke potentiaal verschil (geloof ik)
Dan moet ik daar ook maar even langs, want bij de C1000 koste die ¤ 3,99......

[ Bericht 4% gewijzigd door yosander op 15-05-2006 15:25:03 ]
  maandag 15 mei 2006 @ 14:45:50 #164
121890 M42
I Love Techno!
pi_37844950
Foto's van de Action vliegenmepper

Ik zal straks even pics van de binnenkant maken
pi_37846061
Net even bij de Blokker langs geweest en daar kost 'ie ¤ 5,99..... maar het was wel van een goed merk geloof ik. (Foetsie!)
  maandag 15 mei 2006 @ 15:43:21 #166
121890 M42
I Love Techno!
pi_37846672
Geef toch liever 1.69 uit merk zal mij een ruk zijn... voor 1.69 kan je er een paar kopen en mee kutten
pi_37848315
quote:
Op maandag 15 mei 2006 15:43 schreef M42 het volgende:
Geef toch liever 1.69 uit merk zal mij een ruk zijn... voor 1.69 kan je er een paar kopen en mee kutten
Idd, ik ga deze week misschien even langs de Action, want volgens mij zit er toch niet zoveel verschil erin...
  maandag 15 mei 2006 @ 21:27:08 #168
121890 M42
I Love Techno!
pi_37857663
Foto van de binnenkant

Wat nu om hem sterker te maken?
pi_37858092
Ik gok dat je die twee weerstandjes bij de LED weg moet halen of doorverbinden oid. Die gelijk ligt met de condensator zal waarschijnlijk zorgen voor de ontlading. Of zitten er op dea chterkant ook nog weerstandjes?

Edit: Oh, zeker weet ik het niet dus hoor, dus als je iets sloopt, sja .
  maandag 15 mei 2006 @ 21:43:16 #170
139483 arnold-d
Evolution
pi_37858486
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:34 schreef veldmuis het volgende:

daar gaat je zakgeld dan als ie kapot gaat
Back to the 70's
  maandag 15 mei 2006 @ 23:12:57 #171
121890 M42
I Love Techno!
pi_37862781
zakgeld, lol... been geen pubertje, maar goed

Er zitten op de achterkant van de print geen weerstandjes
pi_37868910
Die dingen zijn ook altijd perfect voor als je naar het strand gaat. Vaak staan op het strand van die afvalbakken met een deksel, maar veel mensen gooien hun troep ernaast. Ook veel zoetigheid wat betekend dat er allemaal wespen op het strand komen.

Heb 2 jaar geleden op het strand van Ameland in 1 middag 11 wespen doodgemaakt met dat ding.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:54:33 #173
121890 M42
I Love Techno!
pi_37871739
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 08:47 schreef MissWhizzy het volgende:
Die dingen zijn ook altijd perfect voor als je naar het strand gaat. Vaak staan op het strand van die afvalbakken met een deksel, maar veel mensen gooien hun troep ernaast. Ook veel zoetigheid wat betekend dat er allemaal wespen op het strand komen.

Heb 2 jaar geleden op het strand van Ameland in 1 middag 11 wespen doodgemaakt met dat ding.
Ik ga liever zonnen op het strand

Wat beter werkt tegen wespen: stofzuiger... heb een keer een hele nest bij ons uit de muur gewoon opgezogen. Flink rammen op die spouwmuur, dan komen ze naar buiten, stofzuigerslang direct naast de uitgang en voila
pi_37887590
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 18:43 schreef Gesloten het volgende:
Mijnes is ook opgevoerd
mijne ook, ik heb het geweten ook toen k ging teste deed k de batterij erin en leek t alsof hij t niet deed, toen ging k weer verder prutsen, dat voel je, (hij deed t toch)

[ Bericht 5% gewijzigd door ryangozer op 16-05-2006 20:12:02 ]
Ja dit is m denkik echtwel! <-- ik heb het 1m topic!
De cursus rietdekken gaat niet door... Riet is ziek...
Knippermachine! is niet voor gevoelige mensen of epilepsie patienten bedoelt.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:27:53 #175
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_37892594
ik heb dat ding hier ook liggen al ruim 2 jaar
pi_37911717
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
ik heb dat ding hier ook liggen al ruim 2 jaar
ja je hebt gelijk ze bestaan al heeel lang, maar heb je joue ook al opgevoerd dan
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:38:17 #177
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_37914346
Nee ik vind dat ook helemaal niet nodig, zou niet eens weten hoe dat moet
pi_37914440
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nee ik vind dat ook helemaal niet nodig, zou niet eens weten hoe dat moet
gwoon dit doorknippen: http://vlieg.meanframe.com/
pi_37957407
TVP
pi_37962246
quote:
Op maandag 15 mei 2006 11:30 schreef M42 het volgende:
Ha, ik heb 'm net gekocht bij de Action in Zwolle voor maar ¤ 1,29 !
  vrijdag 19 mei 2006 @ 10:55:48 #181
121890 M42
I Love Techno!
pi_37981938
jesus 1.29... inkoopactie starten en verkopen voor 2,50
pi_37982060
Iemand de action-mepper al gemod? .
  zaterdag 20 mei 2006 @ 22:12:22 #183
121890 M42
I Love Techno!
pi_38029765
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 10:58 schreef veldmuis het volgende:
Iemand de action-mepper al gemod? .
Ja ik heb het weerstandje doorgeknipt... die onder de LED zit
Werkt goed... nu nog een sterkere condensator erop...
pi_38029970
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 22:12 schreef M42 het volgende:

[..]

Ja ik heb het weerstandje doorgeknipt... die onder de LED zit
Werkt goed... nu nog een sterkere condensator erop...
Dat andere weerstandje zou je kunnen vervangen door een draadbrug, denk ik. Die over de condensator zit zorgt ervoor dat de condensator snel ontladen wordt en dus geen 30seconden spanning op het ding blijft staan, die andere zorgt waarschijnlijk voor een verlaging van de spanning naar de condensator toe, en zal, als je m vervangt voor een draadbrug, dus zorgen voor een hogere spanning op de condensator, of natuurlijk een kapotte condensator, als die het niet trekt.
  zondag 21 mei 2006 @ 14:47:27 #185
121890 M42
I Love Techno!
pi_38045778
hehe, tja risico van het vak maar die dingen kosten geen krent.

Maar over welke weerstanden hebben we het nou? die onder de led op de foto zit loopt naar de condensator en ook naar het raster.

Nadat deze doorgeknipt was blijft er wat spanning op het raster staan... als ik bv na 1 minuut nog een mug neermaai dan vonkt die nog steeds (maar zodra ontladen dan blijft die ontladen)
pi_38162401
tvp
  woensdag 24 mei 2006 @ 16:12:09 #187
129071 Thaan
Nee mijn kind, ik ben je opa
pi_38166604
Ooit, toen ik nog jong en onwetend was, vroeg mijn vader mij om mijn hand er eens op te leggen. Dom als ik was deed ik het nog ook
  woensdag 24 mei 2006 @ 16:19:42 #188
121890 M42
I Love Techno!
pi_38166939
Aardige vader...
  woensdag 24 mei 2006 @ 20:26:44 #189
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_38176458
Heb gister een Foetsie gekocht bij de blokker. Heerlijk om al die kleine TYFUSVLIEGJES ARGH! te toasten. Weg frustratie
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  woensdag 24 mei 2006 @ 21:26:36 #190
149781 diepmiep
lang leve het leven
pi_38178834
ik heb ook zo'n ding in huis en dat is toch makkelijk als de katten een dagje vrij hebben van hun dagelijkse bezigheden
pi_38179239
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 20:26 schreef Oosthoek het volgende:
Heb gister een Foetsie gekocht bij de blokker. Heerlijk om al die kleine TYFUSVLIEGJES ARGH! te toasten. Weg frustratie
Wat kost zoiets? .
  woensdag 24 mei 2006 @ 21:50:31 #192
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_38179764
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 21:37 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Wat kost zoiets? .
Drie euro in de koopjesbak. Liep er meteen tegenaan. Was blij dat ik zsm weg kon daar al die ellendige oranjeversiering doet pijn aan je ogen
deed het licht uit
pi_38181676
Elektrische vliegenmepper?

Mis ik iets?
  woensdag 24 mei 2006 @ 22:28:59 #194
121890 M42
I Love Techno!
pi_38181720
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:27 schreef K33T het volgende:
Elektrische vliegenmepper?

Mis ik iets?
een brain misschien
  donderdag 25 mei 2006 @ 02:03:29 #195
149006 Danny_Ramone
www.betteroffs.com
pi_38188454
Mooie uitvinding idd. Kosten 3 euro bij Xenos....ga er nog ff 1 of 2 halen en die dan modden. Burn in hell stomme wespen!
www.betteroffs.com
* Ik ben een drummer....mag ik je nummer ? *
www.betteroffs.com
  donderdag 25 mei 2006 @ 11:55:23 #196
121890 M42
I Love Techno!
pi_38193092
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:34 schreef veldmuis het volgende:
Ik gok dat je die twee weerstandjes bij de LED weg moet halen of doorverbinden oid. Die gelijk ligt met de condensator zal waarschijnlijk zorgen voor de ontlading. Of zitten er op dea chterkant ook nog weerstandjes?

Welke weerstand moet er nog weg en verbonden worden door een draadbrug?
  donderdag 25 mei 2006 @ 14:42:06 #197
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_38198928
Ik vind het altijd wat minder als er vonkjes van de vliegen afspringen en ze vervolgens voor je neus wegschroeien..
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_38199143
Electrische vliegenmeppers zijn vet.

Zeker omdat ze geen stroom gebruiken wanneer je ze aanzet en de kring intact laat.
pi_38206103
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 14:51 schreef AffenStrudel het volgende:
Electrische vliegenmeppers zijn vet.

Zeker omdat ze geen stroom gebruiken wanneer je ze aanzet en de kring intact laat.
Ja hé. Koop er eens één zelf. Loopt niet altijd met die van mij te kloten als je hier bent
pi_38265813
quote:
Op zondag 21 mei 2006 14:47 schreef M42 het volgende:
hehe, tja risico van het vak maar die dingen kosten geen krent.

Maar over welke weerstanden hebben we het nou? die onder de led op de foto zit loopt naar de condensator en ook naar het raster.
Die zou dus de spanning moeten verhogen als je 'm doorknipt of er een draadbrug overheen kwakt.
quote:
Nadat deze doorgeknipt was blijft er wat spanning op het raster staan... als ik bv na 1 minuut nog een mug neermaai dan vonkt die nog steeds (maar zodra ontladen dan blijft die ontladen)
Dan werkt die iig goed:+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')