Of als iemand duidelijk kan uitleggen hoe je met onderdelen uit een oude tv of computerscherm een supermepper kan makenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 00:02 schreef M42 het volgende:
Tijd om dit topic weer te openen... weet iemand nog een adres voor GOEDE meppers?
ja dat zou ik vooral doen als ik er niets vanaf wistquote:Op vrijdag 12 mei 2006 00:28 schreef Doderok het volgende:
[..]
Of als iemand duidelijk kan uitleggen hoe je met onderdelen uit een oude tv of computerscherm een supermepper kan maken![]()
Met een batterij als energiebron en een kleine condensator valt dat gevaar wel mee. En de beeldbuis zelf bevat geen voeding btwquote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
ja dat zou ik vooral doen als ik er niets vanaf wist![]()
Zo'n oude beeldbuis zit een voeding in die op 40 000 volt 100 watt kan leveren.. als je graag dood wilt![]()
Waar zit de schakelaar?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:02 schreef janklamer het volgende:
blokker nu Eur 2,99![]()
helaas is t schema anders geworden dan de oude mod van tim;
[afbeelding]
ook hier gaat de transistor 9 V niet overleven denk ik. De weerstand voor t roostertje van 10 kan er denk ik niet helemaal uit, maar vergroten naar 100 ofzo kan wel...
Ik daag je uit om je monitor open te schroeven en je hand er in te steken. Kun je op weg naar het ziekenhuis meteen even langs de kapper.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:35 schreef Doderok het volgende:
[..]
Met een batterij als energiebron en een kleine condensator valt dat gevaar wel mee. En de beeldbuis zelf bevat geen voeding btw![]()
Nee dank je, ik weet er genoeg van om dat niet te proberen.. M'n kennis mag dan een beetje stoffig zijn, vandaar ook dat ik zelf niet even een schema uit m'n mouw schud, maar van m'n opleiding tot ingenieur elektronica is nog wel wat blijven hangen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:31 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Ik daag je uit om je monitor open te schroeven en je hand er in te steken. Kun je op weg naar het ziekenhuis meteen even langs de kapper.
Ik wilquote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:47 schreef Doderok het volgende:
[..]
Nee dank je, ik weet er genoeg van om dat niet te proberen.. M'n kennis mag dan een beetje stoffig zijn, vandaar ook dat ik zelf niet even een schema uit m'n mouw schud, maar van m'n opleiding tot ingenieur elektronica is nog wel wat blijven hangen.![]()
Met beeldbuis bedoelde ik trouwens de kathodestraal buis, niet de hele televisie.
Dan moet ik daar ook maar even langs, want bij de C1000 koste die ¤ 3,99......quote:Op maandag 15 mei 2006 11:30 schreef M42 het volgende:
Ik heb er 1 gekocht bij de Action voor maar 1.69 :p
Zal nog wel foto's ervan maken. Hij bestaat in ieder geval uit 3 lagen, de buitenste 2 lagen zijn de - en op het middelste metalen rooster staat de werkelijke potentiaal verschil (geloof ik)
Idd, ik ga deze week misschien even langs de Action, want volgens mij zit er toch niet zoveel verschil erin...quote:Op maandag 15 mei 2006 15:43 schreef M42 het volgende:
Geef toch liever 1.69 uitmerk zal mij een ruk zijn... voor 1.69 kan je er een paar kopen en mee kutten
![]()
daar gaat je zakgeld dan als ie kapot gaatquote:Op maandag 15 mei 2006 21:34 schreef veldmuis het volgende:
Edit: Oh, zeker weet ik het niet dus hoor, dus als je iets sloopt, sja.
Ik ga liever zonnen op het strandquote:Op dinsdag 16 mei 2006 08:47 schreef MissWhizzy het volgende:
Die dingen zijn ook altijd perfect voor als je naar het strand gaat. Vaak staan op het strand van die afvalbakken met een deksel, maar veel mensen gooien hun troep ernaast. Ook veel zoetigheid wat betekend dat er allemaal wespen op het strand komen.
Heb 2 jaar geleden op het strand van Ameland in 1 middag 11 wespen doodgemaakt met dat ding.
mijne ook, ik heb het geweten ookquote:
ja je hebt gelijk ze bestaan al heeel lang, maar heb je joue ook al opgevoerd danquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:27 schreef SpeedyGJ het volgende:ik heb dat ding hier ook liggen
al ruim 2 jaar
gwoon dit doorknippen: http://vlieg.meanframe.com/quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Neeik vind dat ook helemaal niet nodig, zou niet eens weten hoe dat moet
Ha, ik heb 'm net gekocht bij de Action in Zwolle voor maar ¤ 1,29quote:Op maandag 15 mei 2006 11:30 schreef M42 het volgende:
Ik heb er 1 gekocht bij de Action voor maar 1.69 :p
Zal nog wel foto's ervan maken. Hij bestaat in ieder geval uit 3 lagen, de buitenste 2 lagen zijn de - en op het middelste metalen rooster staat de werkelijke potentiaal verschil (geloof ik)
Ja ik heb het weerstandje doorgeknipt... die onder de LED zitquote:
Dat andere weerstandje zou je kunnen vervangen door een draadbrug, denk ik. Die over de condensator zit zorgt ervoor dat de condensator snel ontladen wordt en dus geen 30seconden spanning op het ding blijft staan, die andere zorgt waarschijnlijk voor een verlaging van de spanning naar de condensator toe, en zal, als je m vervangt voor een draadbrug, dus zorgen voor een hogere spanning op de condensator, of natuurlijk een kapotte condensator, als die het niet trekt.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 22:12 schreef M42 het volgende:
[..]
Ja ik heb het weerstandje doorgeknipt... die onder de LED zit![]()
Werkt goed... nu nog een sterkere condensator erop...
Wat kost zoiets?quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:26 schreef Oosthoek het volgende:
Heb gister eenFoetsie
gekocht bij de blokker. Heerlijk om al die kleine TYFUSVLIEGJES ARGH!
te toasten. Weg frustratie
Drie euro in de koopjesbak. Liep er meteen tegenaan. Was blij dat ik zsm weg kon daarquote:
Welke weerstand moet er nog weg en verbonden worden door een draadbrug?quote:Op maandag 15 mei 2006 21:34 schreef veldmuis het volgende:
Ik gok dat je die twee weerstandjes bij de LED weg moet halen of doorverbinden oid. Die gelijk ligt met de condensator zal waarschijnlijk zorgen voor de ontlading. Of zitten er op dea chterkant ook nog weerstandjes?
Edit: Oh, zeker weet ik het niet dus hoor, dus als je iets sloopt, sja.
Ja hé. Koop er eens één zelf. Loopt niet altijd met die van mij te kloten als je hier bentquote:Op donderdag 25 mei 2006 14:51 schreef AffenStrudel het volgende:
Electrische vliegenmeppers zijn vet.
Zeker omdat ze geen stroom gebruiken wanneer je ze aanzet en de kring intact laat.
Die zou dus de spanning moeten verhogen als je 'm doorknipt of er een draadbrug overheen kwakt.quote:Op zondag 21 mei 2006 14:47 schreef M42 het volgende:
hehe, tja risico van het vak maar die dingen kosten geen krent.
Maar over welke weerstanden hebben we het nou? die onder de led op de foto zit loopt naar de condensator en ook naar het raster.
Dan werkt die iig goed:+.quote:Nadat deze doorgeknipt was blijft er wat spanning op het raster staan... als ik bv na 1 minuut nog een mug neermaai dan vonkt die nog steeds(maar zodra ontladen dan blijft die ontladen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |