Gewoon weg laten halen door een bedrijf, weet je ook zeker dat ze je niet lekprikken als je het nest er afslaat of wat voor actie je ook uithaalt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 01:38 schreef Steijn het volgende:
[..]
Oei, dat is vervelend. Ik zal het eens melden aan mijn pa.
Hoe kunnen er dan nog wespen zijn in de zomer?quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 01:38 schreef Steijn het volgende:
[..]
Maar ze gaan toch allemaal dood in de winter?
Tja, daar zeg je wat.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 01:45 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Hoe kunnen er dan nog wespen zijn in de zomer?
Alleen als het een echt flinke winter is met veel vorst gaan er veel kapot, als het een relatief zachte winter is, zoals vorig jaar, blijven er veel in leven, zoals we nu merken.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 01:45 schreef Steijn het volgende:
[..]
Tja, daar zeg je wat.![]()
Toen ik de batterijen er in stopte lag hij op mijn been en ik drukte net het knopje in toen ik het schuifje dicht deed. AUW...quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 01:29 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Ik heb laatst mijn oor gezipt met zo'n ding. Ik meende een hele hoge piep te bespeuren als je dat ding aanzet. Dus ik met mijn oor steeds dichter bij dat ding en toen *ZAP*. Dat zijn van die momenten dat je meteen om je heen kijkt of niemand het heeft gezien.
quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 05:09 schreef Garbageman het volgende:
De spanning van het ding wordt gelimiteerd door een weerstandje. Kwestie van het juiste weerstandje vinden en weghalen. Uitgebreid besproken op het tweakers forum.
ik heb ze ook bij een aantal bouwmarkten gezienquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 05:00 schreef Dromenvanger het volgende:
Waar kun je die vliegenmepper ook alweer kopen? Bij de blokker waren ze uitverkocht. Bij de wibra misschien? Hahha...ben daar zelden binnen geweest, maar heb een nodig om te killen.
post de url ffquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 05:09 schreef Garbageman het volgende:
De spanning van het ding wordt gelimiteerd door een weerstandje. Kwestie van het juiste weerstandje vinden en weghalen. Uitgebreid besproken op het tweakers forum.
quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 00:56 schreef placebeau het volgende:
Ik haat zo'n ding, ze hebben het ooit gebruikt om mij wakker te maken.
Tot uw orders.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 19:36 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
post de url ff
Denk dat er dan niet zo veel vonken meer op je raket komen te staan omdat de stroomkring dan gelijk gesloten isquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:13 schreef TimberWolf het volgende:
Opvoeren werkt goed, al is bij mij R4 (meen ik) nu aan het vonken. Maargoed, van 800 volt tussen de tralies naar 1800 volt tussen de traliesNu nog eens kijken wat er gebeurd als ik de vonkende weerstand vervang door een draadbrug.
Dat zou lastig zijn. Nah, we zien wel, anders moet ik er een andere weerstand in solderen. Eentje die wat meer volts kan hebben ook, want deze fikte er vrij vlot uit. Lijkt overigens flink verschil in toleranties tussen de diverse apparaten te zitten. De andere die ik vandaag gemod heb houdt het nog leuk vol.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:28 schreef commeric het volgende:
Denk dat er dan niet zo veel vonken meer op je raket komen te staan omdat de stroomkring dan gelijk gesloten is
Ik zou voordien een reanimatie-team klaar hebben staan als ik jou was. Maargoed, laat kennis van zaken je niet stoppen. Wel een kleine hint: Uit het stopcontact komt wisselspanning, de vliegenmepper doet aan gelijkspanning.quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je kan dat ook gewoon met 220 doen. draadje uit het stopcontact aan stukje gaas, lamp aan de 0 draad om de stroom te begrenzen en aansluiten maar.
Ik had het wel gedacht eigenlijk, en zou je zelfs kunnen uitleggen waarom.quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
gelijkspanning is gevaarlijker dan wisselspanning als je het zo stelt.. natuurlijk is het vermogen van zon vliegenmepper zo gering omdat er nauwlijks een stroom loopt. maar een gelijkspanning is bij een veel lager voltage dodelijk dan een wisselspanning onder gelijke omstandigheden... (had jeniet gedacht he? maar het is toch echt zo!)
Ik heb altijd begrepen dat wisselspanning schadelijker is.quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
gelijkspanning is gevaarlijker dan wisselspanning als je het zo stelt.. natuurlijk is het vermogen van zon vliegenmepper zo gering omdat er nauwlijks een stroom loopt. maar een gelijkspanning is bij een veel lager voltage dodelijk dan een wisselspanning onder gelijke omstandigheden... (had jeniet gedacht he? maar het is toch echt zo!)
Je moet de ramen ook open zetten.quote:Op zondag 15 augustus 2004 02:30 schreef konijntje_prins het volgende:
hallo, ik heb vandaag ook die vliegen- of muggen-mepper gekocht, maar ik heb sindsdien geen vliegend dier meer gezien
Met een 9V batterij. Meer penlites erin stoppen kan natuurlijk ook. Maar hou er wel rekening mee dat je vliegenmepper niet ontworpen is op het opvoeren. Hij kan dus stuk gaan.quote:Op zondag 15 augustus 2004 03:42 schreef Openminded het volgende:
Hoe kan ik dat ding nu het beste opvoeren? Wespen killen gaat niet zo heel soepel nu...
Solderen.quote:Op zondag 15 augustus 2004 03:40 schreef Mazora het volgende:
Hmm hoe sluit je de accu van een afstand-bestuurbaar auto'tje aan op de vliegenmepper?
Cool, morgen ff testen.quote:Op zondag 15 augustus 2004 03:45 schreef Steijn het volgende:
Met een 9V batterij. Meer penlites erin stoppen kan natuurlijk ook. Maar hou er wel rekening mee dat je vliegenmepper niet ontworpen is op het opvoeren. Hij kan dus stuk gaan.
Post je resultaat.quote:Op zondag 15 augustus 2004 03:51 schreef Openminded het volgende:
[..]
Cool, morgen ff testen.
Wat voor batterijen zijn dat dan? Gewoon AA?quote:Op zondag 15 augustus 2004 07:58 schreef Dromenvanger het volgende:
Bij het kruidvat heb je power batterijen, 20 stuks voor 1 euro 29. Van die grijs blauwe zijn dat. Volgens mij doen die het werk echt goed
Als je um zou na meten zou je waarschijnlijk zien dat ie wel wat sterker is gewordenquote:Op zondag 15 augustus 2004 19:41 schreef Mazora het volgende:
Ik heb hem nu opengeschroefd, de 2 weerstandjes doorgeknipt en dat stukje overbrugd , door een ijzerdraadje te solderen aan de punten waar de weerstandjes zaten. Hij is er niet echt sterker op geworden, hij knettert nu alleen van binnen. Iemand suggesties?
precies, maar het voelt lekker tegen je penis aanquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 01:38 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
[..]
Mijn OOR. niet mijn plassert![]()
Voorhuid naar achter, dop goed vochtig... probeer het dan nog eens?quote:Op maandag 16 augustus 2004 02:22 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
precies, maar het voelt lekker tegen je penis aan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |