Something / Come Together werd wel nr 1 in de USquote:Op vrijdag 26 november 2004 11:46 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik heb nog een soort theedoek of zo van de Beatles, waarop een lijst met al hun singles incl. notering staat. Wel vreemd idd, dat Something geen nr.1 is geworden.
Idd, maar dan van de echte nummers zeg maar. Niet nagezongen.quote:Op vrijdag 26 november 2004 17:18 schreef Zanderrr het volgende:
Wat is die "Beatles Movie Medley" eigenlijk, is dat zo'n soort Stars on 45-plaatje of zo?
Volgens mij heb ik die ook wel, TGW. Maar op welke band....?quote:Op donderdag 25 november 2004 15:18 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik heb veel Macca shows op vhs vanaf de jaren 90. Docu's enz enz. Ik zoek alleen nog een optreden van hem uit 1993 in -volgens mij- The Ed Sullivan Building oid. Was net na de release van Off the ground. De film bevat interviews met Macca en live muziek.
quote:Op woensdag 1 december 2004 18:49 schreef Seborik het volgende:
Als je bitterballen voor me bakt, kom ik wel een dagje kijken.
quote:Op woensdag 1 december 2004 18:37 schreef Jane het volgende:
Band 2:Paul McCartney - Spies like us clip 1986
Pete Pest? Nooit van gehoord.quote:Band 3:De Grote Frustratie
Portret + interview van Pete Pest (uitgezonden door de BRT) 12 min. 1985
Je hebt geen idee hoeveel het er zijn!quote:Op woensdag 1 december 2004 19:12 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Met alle plezier jane! Ik kijk ze wel na!![]()
Ja, ga na al dat werk ff over een typfout zeiken!quote:Op woensdag 1 december 2004 19:50 schreef dwerg het volgende:
Pete Pest? Nooit van gehoord.
Sorry.
http://www.angelfire.com/stars/LennonMcCartney/quote:John Lennon met Paul McCartney on Saturday July 6th, 1957, at Woolton Parish Church Garden Fete, Liverpool. Amongst a fancy dress parade and a police dog display was the appearance of 'The Quarry Men' skiffle group - who John led. Paul was at the garden fete and saw John performing "Be-Bop-A-Lula". Paul met John backstage and immediately impressed him with his rendition of "Twenty Flight Rock", which he played upside down on John's right-handed guitar. It wasn't long before Paul joined John's band and appeared at gigs in and around Liverpool, and then went on to co-write songs. John and Paul used to practice in John's aunt Mimi's front porch where they wrote many songs together. Both John and Paul lost their mothers at an early age. Paul's mother died on October 31, 1956, and John's mother died on July 15, 1958. This created a bond between them, which cultivated and expanded their friendship.
No problemo, kom maar opquote:Op woensdag 1 december 2004 18:37 schreef Jane het volgende:
Is er iemand die een jaartje of zo niets te doen heeft en zin heeft een 'paar' videobanden te bekijken en te noteren wat er op staat?![]()
![]()
Ik denk dat ze gewacht hebben tot ik ging luisteren, dwerg, want ik hoor nu Happy Xmas (War is over) op Radio 2.quote:Op woensdag 8 december 2004 13:05 schreef dwerg het volgende:
De aandacht voor Lennon's sterfdag valt me een beetje tegen. Vanmorgen heb ik op Radio 2 één plaat van de Beatles gehoord, waarbij Edwin Diergaarden de moord memoreerde. En ze hebben Jealous guy gedraaid. Gezongen door Brian Ferry.
quote:Op woensdag 8 december 2004 13:05 schreef dwerg het volgende:
En ze hebben Jealous guy gedraaid. Gezongen door Brian Ferry.
op mijn verjaardagquote:Op zaterdag 4 december 2004 16:52 schreef Jane het volgende:
Ik las trouwens in de Beatles Unlimited dat er een opname schijnt te bestaan van het optreden van The Quarry Men op de dag dat Lennon en McCartney elkaar voor het eerst ontmoetten. Zou bizar zijn, maar de info is afkomstig van Mark Lewisohn die de opname ook gehoord zou hebben, dus dat klinkt op zich wel weer betrouwbaar.
-edit- Deze dag dus:
John Lennon met Paul McCartney on Saturday July 6th,
En 1 dag voor mijn verjaardag, en Ringo's verjaardagquote:Op zondag 12 december 2004 08:47 schreef Rahl het volgende:
[..]
op mijn verjaardag
alleen dan 31 jaar eerder
We zijn blijkbaar allemaal kreeften? Wel geinigquote:Op zondag 12 december 2004 15:59 schreef Jane het volgende:
Interessante discussie zeg!
Maar om maar even mee te doen... Het was op 2 dagen na precies 10 jaar voor mijn geboortedag. 10 jaar min 2 dagen, om precies te zijn.
Volgensmij gaat het gewoon over het alledaagse leven in Penny Lane, zover ik weet zit er geen echt verhaal achter. Of heb ik het mis?quote:Op zondag 12 december 2004 17:33 schreef Nokia3310 het volgende:
Nu ik toch in een Beatles bui ben gelijk maar dit: na Penny Lane heel vaak gehoord te hebben (en dan bedoel ik ook HEEL vaak) vraag ik me af wat ze precies met de teksten bedoelen?
Met ook nog een aparte nominatie voor Paul McCartney en Eric Clapton die Something spelen. Toch leukquote:Op zondag 12 december 2004 11:33 schreef zoom het volgende:
Concer for George dvd heeft een Grammy nominatie
Denk het op zich ook wel, maar heb altijd het idee dat ze met het volgende stukje iets bedoelen:quote:Op zondag 12 december 2004 17:38 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Volgensmij gaat het gewoon over het alledaagse leven in Penny Lane, zover ik weet zit er geen echt verhaal achter. Of heb ik het mis?
Eh, omdat ik een keer gelezen heb dat hij een paar meter verplaatst is. Of iig een stukje. Geen idee hoeveel precies en waar het originele dan lag.quote:Op zondag 12 december 2004 17:33 schreef Nokia3310 het volgende:
Trouwens heb nog een vraagje aan jou: je zei een keer dat het Abbey Road zebrapad ooit verlegd is (dat was jij toch?), waarom denk je dat?
Tja, ik denk dat je sowieso nooit teveel achter Beatlesteksten moet zoeken. Geen hele diepe betekenis iig. Vaak schreven ze ook gewoon dingen op omdat het zo lekker rijmde.quote:Nu ik toch in een Beatles bui ben gelijk maar dit: na Penny Lane heel vaak gehoord te hebben (en dan bedoel ik ook HEEL vaak) vraag ik me af wat ze precies met de teksten bedoelen? Het lijkt me een verhaal maar ik snap het volgens mij niet helemaal
Bij Eleanor Rigby is dat wat duidelijker maar kan ook aan mij liggen...
Zoals de meeste kapperszaken had ook de kapper op Penny Lane foto's met voorbeelden van haarstijlen in de etalage hangen. McCartney heeft daarvan gemaakt 'every head he's had the pleasure to know'.quote:In penny lane there is a barber showing photographs
Of every head he’s had the pleasure to know.
And all the people that come and go
Stop and say hello.
Niet heel veel uit te leggen aan bovenvermeld stukje...quote:On the corner is a banker with a motorcar,
The little children laugh at him behind his back.
And the banker never wears a mack
In the pouring rain, very strange.
Penny lane is in my ears and in my eyes.
There beneath the blue suburban skies
I sit, and meanwhile back
In penny lane there is a fireman with an hourglass
And in his pocket is a portrait of the queen.
He likes to keep his fire engine clean,
It's a clean machine.
Over 'a four of fish and finger pies' wordt gezegd dat het Liverpoolse slang is voor (een meisje) vingeren en dat de Beatles ermee weg kwamen omdat de uitdrukking niet algemeen bekend was.quote:Penny lane is in my ears and in my eyes.
A four of fish and finger pies
In summer, meanwhile back
Dat 'very strange' in het laatste couplet zou je zo kunnen uitleggen:quote:Behind the shelter in the middle of a roundabout
The pretty nurse is selling poppies from a tray
And tho’ she feels as if she’s in a play
She is anyway.
In penny lane the barber shaves another customer,
We see the banker sitting waiting for a trim.
And then the fireman rushes in
From the pouring rain, very strange.
Maakt niet uit, was alleen benieuwdquote:Op maandag 13 december 2004 07:34 schreef Jane het volgende:
[..]
Eh, omdat ik een keer gelezen heb dat hij een paar meter verplaatst is. Of iig een stukje. Geen idee hoeveel precies en waar het originele dan lag.
Ook geen idee meer waar ik het gelezen heb.Sorry...
[..]
Interessant detailquote:Over 'a four of fish and finger pies' wordt gezegd dat het Liverpoolse slang is voor (een meisje) vingeren en dat de Beatles ermee weg kwamen omdat de uitdrukking niet algemeen bekend was.
Interessante uitleg... Alleen snap ik niet waarom het voor de fireman raar is om te schuilen als de banker nooit een regenpak draagt? Maar goedquote:Dat 'very strange' in het laatste couplet zou je zo kunnen uitleggen:
Eerder werd gezegd dat de bankier nooit een regenjas draagt in de regen en dat dat 'very strange' is. Nu zit de bankier bij de kapper en komt ineens de brandweerman binnenrennen. Vreemd misschien, als hij binnenkomt om voor de regen te schuilen, want dat verwacht je wellicht juist niet van hem (?).
Het is maar een gooi naar een mogelijke uitleg hoor. Zelf denk ik eigenlijk dat dat 'very strange' er gewoon gebruikt is om het terug te laten keren uit dat vorige couplet en dat je er niet teveel betekenis aan moet hechten.![]()
Als multifunctionele voedseldropping? Alhoewel als ze in de kerk werkte het natuurlijk nog waarschijnlijker wordt dat Father MacKenzie de enige is die haar kent.quote:Op maandag 13 december 2004 14:09 schreef Zanderrr het volgende:
mbt. Eleanor Rigby: volgens mij werkte of woonde ze ook in de kerk, waarom zou ze anders de rijst na al die bruiloften oprapen? ("Eleanor Rigby picks up the rice in the church where a wedding has been").
Elke keer weer als ik in Liverpool was, Sebbo.quote:Op maandag 13 december 2004 08:44 schreef Seborik het volgende:
Heb je die Magical Mystery Tour gedaan, Jane?
That makes sensequote:Op maandag 13 december 2004 14:09 schreef Zanderrr het volgende:
Ik heb idd ook gehoord dat het zebrapad in de jaren 70 (?) een beetje verplaatst is, maar 't zal maar een paar meter zijn. Die zigzag-strepen die je op nieuwe fotos van Abbey Road ziet zijn er ook later pas bijgeschilderd.
mbt. Eleanor Rigby: volgens mij werkte of woonde ze ook in de kerk, waarom zou ze anders de rijst na al die bruiloften oprapen? ("Eleanor Rigby picks up the rice in the church where a wedding has been"). Maar 't staat idd nergens expliciet in de songtekst.
In de context van het nummer heeft het ook niet zoveel te betekenen, behalve dan dat het hele nummer natuurlijk een beetje nostalgische inslag heeft en er in feite wordt teruggekeken op hun jeugd in Liverpool. In dat kader past het er wel weer bij.quote:Op maandag 13 december 2004 13:19 schreef Nokia3310 het volgende:
Interessant detailAlleen begrijp ik het niet helemaal in de context van het nummer?
Bedankt voor de site! Wel handig want soms kan ik de stemmen niet goed uit elkaar houden. Heb hier vaak discussies over met mijn ouders, ik dacht altijd dat John Lennon Help zong en zij dachten dat Paul McCartney het zong. Op de site staat dat het John Lennon is dus kan ik mooi mijn gelijk halenquote:Op vrijdag 31 december 2004 16:20 schreef Jane het volgende:
ff deze link hier neerplanten, zodat ik hem niet kwijtraak
http://www.thebeatlesongs.com/albums_singles_eps.htm
Als ik het goed zie staat hier bij alle nummers wie er wat op speelt en zo, soms wel handig om even op te kunnen zoeken.(weet natuurlijk niet hoe betrouwbaar de site is, maar goed)
Alledrie top-albums. Zul je je sowieso geen buil aan vallen, kopen die hapquote:Op zaterdag 1 januari 2005 22:16 schreef Kolkus het volgende:
Na lang wikken en wegen, ahum, heb ik besloten Revolver aan te schaffen.
Magical Mystery Tour en Rubber Soul moeten nog even wachten!![]()
Linkje naar de ebay-veiling: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=432&item=3864381836&rd=1quote:In het kader van opmerkelijke dingen die op internet te koop staan, is er nu een rol wc-papier te koop die The Beatles weigerden te gebruiken. Het openingsbod op internetsite eBay is ruim 55 duizend euro.
The Beatles lieten deze rol links liggen tijdens een opnamesessie in de befaamde studio Abbey Road in Londen omdat het toiletpapier 'te grof en te glimmend' zou zijn. Ook waren de woorden 'EMI LTD' op ieder velletje gestempeld.
Behalve de wc-rol krijgt de koper ook een handgeschreven briefje van de voormalig manager van The Beatles, Ken Townsend, waarop staat: "De meeste dingen verliepen soepel voor The Beatles in Abbey Road - maar niet deze rol toilet papier die volgens hen te grof en te glimmend zou zijn."'
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 12:29 schreef Zanderrr het volgende:
Er staat weer *hmm* interessant Beatles-nieuws op de FP:
Idd ook terug te lezen op die site: http://www.thebeatlesongs.com/lovely_rita.htmquote:Op dinsdag 4 januari 2005 16:35 schreef webfreak het volgende:
Ze hebben er uiteindelijk geluidseffecten mee opgenomen, door er met kammen langs te gaan, terug te horen op 'Lovely Rita'.
Als het dezelfde toiletrol betreft, wil ik 'm wel hebbenquote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:22 schreef Jane het volgende:
[..]
Idd ook terug te lezen op die site: http://www.thebeatlesongs.com/lovely_rita.htm
John, Paul en George spelen 'comb and paper'. Comb en toiletpaper dus, om precies te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |