Ik ga aankomende Woensdag met 2 vrienden naar NYCquote:Op zondag 1 augustus 2004 18:59 schreef renz0r het volgende:
Ik ga van 19 t/m 22 augustus voor het eerst naar NYC. Ik wil al 5 jaar naar mijn favoriete stad waar ik totaal fan van ben en nu komt het ervan
1: Wat moet ik in die 3 dagen gezien en gedaan hebben om een goede kijk op de stad te krijgen? (musea hoeft niet per se)
Daar zitten wij ook. Schijnt nogal een verschil te zitten tussen de gerenoveerde kamers en de oude kamers. Hoop dus dat we gerenoveerde kamer hebben. Heeft het nog nut om hier iets over te vragen aan de balie of staat dit vast ?quote:Op zondag 1 augustus 2004 20:30 schreef mirelia het volgende:
Ik heb gezeten in Hotel Pennsylvania tegenover Madison Square Garden
Was simpel maar wel goed
4. Bij Ground Zero heb je het Hilton en die is ook huge en natuurlijk Woolworth en Chrysler Buildingquote:Op zondag 1 augustus 2004 20:23 schreef renz0r het volgende:
Ikzelf zit in het Mariott Marquis ***** Hotel. Dit hotel aan de broadway ter hoogte van Time Square.
Heeeeerlijk centraal dus om zoveel mogelijk te zien
Dingen die ik en me pa willen zien
1: Ground zero
2: Vrijheidsbeeld
3: central park
4: empire state building/ rockefaller centre en...(vul hier pleaszz voor mij nog een aantal wolkenkrabbers in die je gezien moet hebben)
5: Harlem
6: Broadway en Time square
7: Brooklyn of queens, 1 van die 2 wijken wil ik wel een x gezien hebben (welke is het aantrekkelijkst?)
8: Brooklyn Bridge
9: helikoptervlucht is nog bespreekbaar
Begrijpelijk, alleen zo kan je blijven uitstellen. New York zal de komende 10 jaar toch wel bedreigd worden. Sinds de aanslagen van 9-11 bleven de dreigementen komen richtinfg USA (NYC) en Europa.....dus ja, als je alles aanneemt en serieus blijft nemen, kan je helemaal niks meer doen in leven. Alles heeft risíco's enzo. Ik denk dat het voorlopig wel loos alarm blijft. De CIA en al die organisaties zullen nu alles wel heel snel in de gaten hebben hoor, sinds 9-11 houden ze iedere voetstap en gedachten van iedere mens in de gaten hoorquote:Op maandag 2 augustus 2004 00:11 schreef Glival het volgende:
Hm.. ik stond op het punt om 9 dagen New York City te boeken, maar de threat advisory is verhoogd naar high (oranje) voor bepaalde gebouwen, waaronder een paar in NYC; ik denk dat ik nog een jaartje wacht. Zou dit voor jou een reden zijn om je reis te annuleren?
Zie ook cnn
Glival, even ter info. De status voor New York is al oranje sinds 11 september 2001. De status voor Washington DC is verhoogd van geel naar oranje. Het staat inderdaad niet duidelijk in alle mediaberichten.quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:11 schreef Glival het volgende:
Hm.. ik stond op het punt om 9 dagen New York City te boeken, maar de threat advisory is verhoogd naar high (oranje) voor bepaalde gebouwen, waaronder een paar in NYC; ik denk dat ik nog een jaartje wacht. Zou dit voor jou een reden zijn om je reis te annuleren?
Zie ook cnn
Idd, op deze manier kun je wel blijven uitstellenquote:Op maandag 2 augustus 2004 00:25 schreef renz0r het volgende:
[..]
Begrijpelijk, alleen zo kan je blijven uitstellen. New York zal de komende 10 jaar toch wel bedreigd worden. Sinds de aanslagen van 9-11 bleven de dreigementen komen richtinfg USA (NYC) en Europa.....dus ja, als je alles aanneemt en serieus blijft nemen, kan je helemaal niks meer doen in leven. Alles heeft risíco's enzo. Ik denk dat het voorlopig wel loos alarm blijft. De CIA en al die organisaties zullen nu alles wel heel snel in de gaten hebben hoor, sinds 9-11 houden ze iedere voetstap en gedachten van iedere mens in de gaten hoor
Juist !quote:Op maandag 2 augustus 2004 01:35 schreef mr.marcus het volgende:
Ik zou goddomme mijn reis nog niet annuleren! Nooit niet! Niet laten bang maken door een paar fundamentalisten!
Oh, dat wist ik niet. Maar er is nu in ieder geval concrete informatie over een specifiek doel, dat is toch wat anders vind ik.quote:Op maandag 2 augustus 2004 01:09 schreef Mottebelke het volgende:
[..]
Glival, even ter info. De status voor New York is al oranje sinds 11 september 2001. De status voor Washington DC is verhoogd van geel naar oranje. Het staat inderdaad niet duidelijk in alle mediaberichten.
Je zult wel gelijk hebben, maar ik vind het niet echt een prettig ideequote:Op maandag 2 augustus 2004 01:09 schreef Mottebelke het volgende:
En je reis annuleren vanwege de dreiging vind ik overdreven. Hier in New York horen we elke week wel weer dat er een complot of informatie voor een aanslag is (en af en toe komt het dan in het wereldnieuws).
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou m'n reisplannen er niet door wijzigen.
daar ging het in het vorige topic ook over, alleen ik dacht dat dat met een bus wasquote:Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
Je vaart Manhattan rond, dus je komt praktisch overal langs.quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:08 schreef WooZ het volgende:
Maar deze schijnt dus wel heel mooi te zijn, kan iemand me vertellen waar je langs komt?
Wij hadden ook een nat tapijt de eerste keer dat we daar waren (1999). We vroegen bij de balie wat er aan de hand was en ze zeiden dat het aan de airconditioning lag. Maar we kregen geen nieuwe kamer, want er zou iets aan worden gedaan. Is nooit gebeurd. Maar toen we er in 2001 waren, hebben we mooi in twee dagen 3 keer van kamer kunnen wisselen, zonder moeite, midden in 't hoogseizoen! We gingen van een middelgrote kamer met een muis naar een kamer waar overal gangen en kasten zaten. Echt leuk was dat. Supergroot. Maar we waren nog niet helemaal tevreden met de douche (stelletje zeik-Hollanders dat we zijn), dus toen gingen we maar over naar een kleinere, betere kamer. Formaat bezemkast, dat wel. Maar toch mooie service van 't Pennsylvania!quote:Op zondag 1 augustus 2004 20:48 schreef mirelia het volgende:
Ik was er 1.5 wk geleden en 1 van ons had een kamer waar het tapijt nat was en kreeg gelijk een grotere nieuwere kamer
Wij gaan net de 9e alweer terugquote:Op maandag 2 augustus 2004 12:03 schreef mr.marcus het volgende:
Als ik nou nog ergens geld vnadaan kon halen, desnoods door dingen te verkopenGing ik mooi naar New York voor Armin Only in Central Park
![]()
![]()
![]()
uitgaan in New Yorkquote:Op maandag 2 augustus 2004 12:47 schreef Wytze het volgende:
[..]
Wij gaan net de 9e alweer terug :'( Helaas...
Heb OP effe aangepast.
Verder nog effe voor de laatste keer. Nog iemand vette clubs of uitgaans gelegenheden opgedaan daar? Een vriend van ons raade nog "The Crow Bar" aan. Verder kan ik jullie allemaal aanraden om even op http://www.lotusnewyork.com te kijken. Ook vette club, komen veel artiesten
Als ik het goed heb gehoord (radio) is Statue of Liberty sinds dit weekend weer geopend.quote:Op zondag 1 augustus 2004 20:09 schreef mirelia het volgende:
Chrysler Building en Statue of Liberty zijn gesloten voor toeristen
of een xboxquote:Op maandag 2 augustus 2004 22:15 schreef jakkeluchtgitaar het volgende:
aanrader voor de New York-freaks met een PS2: Spiderman 2 the game
echt leuk om door de straten van NYC te slingeren.
The Crow Bar zul je niet snel vinden denk ik, want het is namelijk The Crobarquote:Op maandag 2 augustus 2004 12:47 schreef Wytze het volgende:
[..]
Wij gaan net de 9e alweer terugHelaas...
Heb OP effe aangepast.
Verder nog effe voor de laatste keer. Nog iemand vette clubs of uitgaans gelegenheden opgedaan daar? Een vriend van ons raade nog "The Crow Bar" aan. Verder kan ik jullie allemaal aanraden om even op http://www.lotusnewyork.com te kijken. Ook vette club, komen veel artiesten
serieus, dat doen ze snel dan. Want ik heb dat dus een maand geleden opgezochtquote:Op maandag 2 augustus 2004 22:51 schreef Mottebelke het volgende:
[..]
The Crow Bar zul je niet snel vinden denk ik, want het is namelijk The Crobar
En de taxiprijzen in de openingspost kloppen niet meer. Ze zijn alweer verhoogd (starttarief 2.50 en ook de andere prijzen zijn verhoogd).
Bij de Crobar kom je niet binnen als je 20 bent. Iedereen moet standaard z'n ID laten zien, ook al ben je 30. En dat is niet alleen daar, maar bij veel grote clubs.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 00:23 schreef Wytze het volgende:
ThnxZit nu effe te kijken op www.crobar.com ziet er wel leuk uit. Maar we hebben eentje bij ons die 20 is komt ie wel binnen ?
Gvd, gemist. Herhalen ze hem nog?quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:31 schreef matthijst het volgende:
Damn, gisteren op Travel Channel weer een docu over NYC....
* Jeroenus is present. Ik zal btw wat foto's maken als het lukt.quote:Op maandag 2 augustus 2004 12:03 schreef mr.marcus het volgende:
Als ik nou nog ergens geld vnadaan kon halen, desnoods door dingen te verkopenGing ik mooi naar New York voor Armin Only in Central Park
![]()
![]()
![]()
hoezo montreal?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 13:58 schreef sioux_ het volgende:
tvp
ik vlieg a.s. zaterdagochtend naar NYC en blijf 1 week. dan neem ik de trein naar Montreal en daar blijf ik ook 1 week.
hoezo niet?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 14:07 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
hoezo montreal?
Punt is dat die vriend ook nog eens echt geen alcohol drinktquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 03:56 schreef Mottebelke het volgende:
[..]
Bij de Crobar kom je niet binnen als je 20 bent. Iedereen moet standaard z'n ID laten zien, ook al ben je 30. En dat is niet alleen daar, maar bij veel grote clubs.
Het zal echt zoeken worden als je naar een club wilt, maar een kroeg kun je altijd wel proberen. Daar controleren ze niet iedereen. Of je moet beloven dat hij geen alcohol drinkt, dat wil af en toe wel eens werken.
Een fake ID hoef je ook niet te proberen, want ze accepteren alleen je paspoort of rijbewijs (die laatste vinden ze er af en toe nog nep uit zien).
Welke vlucht heb je eigenlijk? Toch niet toevallig die van KLM om 14.10?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 20:00 schreef Wytze het volgende:
[..]![]()
Morgen naar NYC !!
![]()
En we zullen veel foto's schieten.
Idd, 2 volle batterijen gaan der mee met onze G5
Montreal is de tweede grootste stad in Canada en er is genoeg te doen/zien.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 18:40 schreef mr.marcus het volgende:
Wat trekt je aan Montreal om daar ook een week te zijn? Waarom bijv geen Washington ofzo?
Beter...quote:Op woensdag 4 augustus 2004 00:53 schreef sioux_ het volgende:
[..]
Montreal is de tweede grootste stad in Canada en er is genoeg te doen/zien.
De echte reden is dat een vriend van me er studeert. Ik ga hem daar opzoeken en heb dus meteen gratis logies. In NYC blijf ik ook bij een vriendin. Geen geld voor hotels
Bijnaquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:12 schreef WooZ het volgende:
[..]
Welke vlucht heb je eigenlijk? Toch niet toevallig die van KLM om 14.10?
in dat geval bestaat er een mogelijkheid tot mini-fok-meeting
ik vond vooral Ellis Island supercool, beetje de geschiedenis bekijken van NY. En ook kijken hoeveel Nederlanders er zijn, en welke invloed we hebben gehadquote:Op woensdag 4 augustus 2004 13:56 schreef komrad het volgende:
Wat vinden jullie nu echt een must in NY en echt een no go
Ik vind persoonlijk het vrijheidsbeeld erg tegenvallen
volgens mij zag ik ze bij de makro liggen, maar ik weet niet of je zo'n pas heb. Anders mediamarkt ofzo, of een campingwinkel misschienquote:Op woensdag 4 augustus 2004 22:45 schreef Busta het volgende:
Iemand die nog iets meer kan zeggen of New Jersey de moeite is om een dag te bezoeken en kan iemand mij tevens vertellen waar ik zo'n converter voor in het stopcontact kan kopen? Ik ben namelijk vandaag bij de ANWB shop in Maastricht geweest maar die verkochten alleen de Europese varianten.
Op schiphol zelf. Ze hebben daar genoeg keuze voor best een goede prijsquote:Op woensdag 4 augustus 2004 22:45 schreef Busta het volgende:
Iemand die nog iets meer kan zeggen of New Jersey de moeite is om een dag te bezoeken en kan iemand mij tevens vertellen waar ik zo'n converter voor in het stopcontact kan kopen? Ik ben namelijk vandaag bij de ANWB shop in Maastricht geweest maar die verkochten alleen de Europese varianten.
15 euro bij any doe-het-zelver.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 22:45 schreef Busta het volgende:
The Bronx is tegenwoordig al een stuk veiliger hoor.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 09:38 schreef komrad het volgende:
Ik heb ook gehoord dat the Bronx zoo een van de mooiste van de wereld is, maar ja wel in tha Bronx, dus gepantserde bus
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 10:07 schreef komrad het volgende:
Ja maar nog steeds niet echt dat je zegt: wow laat ik eens over straat gaan wandelen met mijn dure spullen
Die lopen daar heus niet rond met bazooka's ofzoquote:Op donderdag 5 augustus 2004 09:38 schreef komrad het volgende:
Ik heb ook gehoord dat the Bronx zoo een van de mooiste van de wereld is, maar ja wel in tha Bronx, dus gepantserde bus
Een toeristische trekpleister gaan ze heus wel toengankelijk maken hoorquote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:33 schreef komrad het volgende:
Je maar je moet er ook komen
Correctie: je mag alleen in de sokkel en nog niet in het beeld zelfquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 16:05 schreef ScudRaket het volgende:
Je kan iig het Vrijheidsbeeld weer in
In het stadion zelfquote:Op donderdag 5 augustus 2004 17:38 schreef komrad het volgende:
Hoe kan je aan kaartjes komen voor een wedstriijd van de Yankees? -> vooraf regelen of ter plekke>?
Dan ben jij de eerste hier die het Vrijheidsbeeld de moeite waard vind om te "beklimmen".quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 08:30 schreef mirelia het volgende:
[..]
Correctie: je mag alleen in de sokkel en nog niet in het beeld zelf
Wel jammer want ik ben in 98 naar boven geweest en dat is echt retecool
in 2000 kon het alleen als je om 0730 de eerste boot nam. Dat vond ik een beetje te vroegquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 13:33 schreef P4nic het volgende:
[..]
Dan ben jij de eerste hier die het Vrijheidsbeeld de moeite waard vind om te "beklimmen".
In de stad kan je ook kaartjes kopenquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 11:47 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
In het stadion zelf
als tie al lager is dan betaal je een belachelijk bedrag van 30-50 dollar ofzo per dag extra omdat je onder de 23 bent... iets met verzekeringen ofzoquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 22:35 schreef Busta het volgende:
Heeft iemand ervaring met het huren van een auto in New York of New Jersey, zoiets wilden we graag proberen, het probleem is alleen dat we beide 19 zijn. Bij de verhuurbedrijven die we hadden opgezocht hanteerden ze een min. leeftijd van 21 jaarWeet iemand misschien een verhuurbedrijf waar de leeftijdsgrens lager ligt?
Nee, we gaan dan natuurlijk wel buiten de stad rijden, het landschap inquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 23:40 schreef mr.marcus het volgende:
Als me iets kut lijkt is het wel met een auto die niet van mij is, door NY te rijden...
Mijne zat dicht met zo'n slotje,quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 00:02 schreef Busta het volgende:
[..]
Nee, we gaan dan natuurlijk wel buiten de stad rijden, het landschap in
Hoe zit het btw met koffers die een cijferslot erop hebben, ik las namelijk dat ze je bagage checken als je er niet bij bent, maar dat zal moeilijk gaan als hij op slot zit...
Bij mij ook alleen op de terugreis.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 18:07 schreef mirelia het volgende:
Wij moesten de koffers open afgeven en dan werd ie door de douane nagekeken en op slot gedaan
Als je een koffer op slot aangeeft dan slopen ze hem open
Dit gold overigens voor ons alleen op de terugreis
COOOOOOLquote:Op maandag 9 augustus 2004 16:46 schreef Wytze het volgende:
Just got back from NYC
Geweldige stad, foto's en verhaaltje komt later - effe dutje doet
Ik geloof geen reet van die weerberichten daar. In de tijd dat ik er was werd er voor elke dag wel voorspeld dat het ging onweren, regenen en weet ik wat allemaal niet. Uiteindelijk misschien twee wolken gezien, verder alleen zon. Maar ja, ik kan geluk gehad hebben natuurlijkquote:Op maandag 9 augustus 2004 17:38 schreef Busta het volgende:
Welkom terug Wytze!!
Wissel van de wacht, morgenochtend reis ik af naar NYC
Het weer wordt idd wel iets minder van de week :
http://weather.cnn.com/weather/forecast.jsp?locCode=NYC
Hier kun je trouwens kijken hoe het er op het moment op Time Square aan toe gaat :
http://www.earthcam.com/usa/newyork/timessquare/
Het is en blijft een weersvoorspellingquote:Op maandag 9 augustus 2004 18:51 schreef Douwe het volgende:
Ik geloof geen reet van die weerberichten daar. In de tijd dat ik er was werd er voor elke dag wel voorspeld dat het ging onweren, regenen en weet ik wat allemaal niet. Uiteindelijk misschien twee wolken gezien, verder alleen zon. Maar ja, ik kan geluk gehad hebben natuurlijk
Foto's komen eraan. We hebben echt gigantisch veel foto's gemaakt en ook filmpjes. 3 camera's waarvan eentje 512 MB vol geschoten, ik 256 en andere vriend 128 MB. Zit wel goed dusquote:Op maandag 9 augustus 2004 17:12 schreef kepler het volgende:
[..]
COOOOOOL
foto's willen we zien
Mooiste vond ik nog Sheep Meadow in Central Park, echt een bezoekje waard. Veel chickies ookquote:Op maandag 9 augustus 2004 17:38 schreef Busta het volgende:
Welkom terug Wytze!!
Wissel van de wacht, morgenochtend reis ik af naar NYC
Het weer wordt idd wel iets minder van de week :
http://weather.cnn.com/weather/forecast.jsp?locCode=NYC
Hier kun je trouwens kijken hoe het er op het moment op Time Square aan toe gaat :
http://www.earthcam.com/usa/newyork/timessquare/
Hmmm, zit je nu in NY public library?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 01:50 schreef sioux_ het volgende:
ik zit nu (sinds zaterdag) op Manhattan. het is idd errug cool. het weer is overigens fantastisch, dus maak je geen zorgen.
sheep meadows vond ik overigens niet erg boeiend. gewoon een stuk gras met heel veel mensen erop. ik ben een eind verder gaan zitten onder een boom. boekje lezen en een beetje mensen kijken enzo. super relaxed.
vandaag ben ik naar Libery Island (vrijheidsbeeld) en Ellis Island geweest. lange rijen voor de ferry, maar het weer was prima enzo.
toen ik er was vorig jaar stonden er ook lange rijen, maar er waren ook straat-artiesten die je bezig hielden. Die waren er in 2000 ook al, dus ik neem aan dat ze er nu ook nog warenquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 01:50 schreef sioux_ het volgende:
ik zit nu (sinds zaterdag) op Manhattan. het is idd errug cool. het weer is overigens fantastisch, dus maak je geen zorgen.
sheep meadows vond ik overigens niet erg boeiend. gewoon een stuk gras met heel veel mensen erop. ik ben een eind verder gaan zitten onder een boom. boekje lezen en een beetje mensen kijken enzo. super relaxed.
vandaag ben ik naar Libery Island (vrijheidsbeeld) en Ellis Island geweest. lange rijen voor de ferry, maar het weer was prima enzo.
welke verkeersregelsquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 16:48 schreef Sark het volgende:
jep wytze en ik zijn terug, hij download nu de 384 mb aan foto's die op me ftp staan en post ze heir denk ik wel ( ik ben enorm lui, vandaar dat ik het niet doe).
Schrijf straks ook wel ff verhaaltje over hoe het was.... btw lol die verkeersregels in de us.
was ook sarcastisch bedoeldquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 16:54 schreef kepler het volgende:
[..]
welke verkeersregels![]()
volgens mij hebben ze alleen stopborden, stoplichten en een snelheidslimiet. Misschien nog hier en daar een niet-parkeren bord, maar dat was het wel
Lonely Planetquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 18:36 schreef Bruntjes het volgende:
Ik ga, met 2 kameraden, eind oktober 6 dagen naar New York (hotel Pennsylvania). Omdat het voor ons de eerste keer is, wil ik even een goede reisgids kopen. Kan mij iemand een goede reisgids aanbevelen?
Wat & Hoe reisgids New York, zie gescande pagina's in OPquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 18:36 schreef Bruntjes het volgende:
Ik ga, met 2 kameraden, eind oktober 6 dagen naar New York (hotel Pennsylvania). Omdat het voor ons de eerste keer is, wil ik even een goede reisgids kopen. Kan mij iemand een goede reisgids aanbevelen?
*agreeesquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 19:02 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Lonely Planet
Kan ik die ergens via een internetwinkel kopen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 19:02 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Lonely Planet
Heb hem voor 15,70 euro gekocht bij proxis via internet. Binnen 10 dagen in huis.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:30 schreef Bruntjes het volgende:
[..]
Kan ik die ergens via een internetwinkel kopen?
quote:Op maandag 9 augustus 2004 16:58 schreef Wooz het volgende:
Just got back from NYC
Geweldige stad, foto's en verhaaltje komt later
Ik doe vanaaf wel een dutje, heb vannacht overgeslagen, vlucht van 23:05 KLM 644 en kon echt niet pitten in dat ding
Ik heb hem daar nu ook bestelt, bedankt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 23:33 schreef Keijs het volgende:
[..]
Heb hem voor 15,70 euro gekocht bij proxis via internet. Binnen 10 dagen in huis.
nee, ik zat in het kantoor waar een vriendin van me hier werkt. ik zit nu in Easy Internet aan 42nd street. vlak bij Times Square. ik ga zo naar Central Park lekker in de schaduw liggen en een boek lezen want mijn poten doen zeer van het lopen. vandaag neem ik een dagje vrij van dat toeristische gedoe.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:15 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Hmmm, zit je nu in NY public library?
Ga dan gelijk met de metro, als je het goed plant loop je zelfs onder het hotel de metro uitquote:Op woensdag 11 augustus 2004 19:05 schreef matthijst het volgende:
Je kan ook met een shuttlebus naar 34th & 8th ave, dan ff een paar minuten lopen naar Hotel Pennsylvania.
Aaaaghhhhhhhhhhhhhhhhhh, kriebels, kriebels, kriebels......quote:ben inmiddels klaar wakker... lekker op tijd terug voor de voorronde CL, hier alvast een tipje van de sluier
quote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:34 schreef Cee het volgende:
Met wat voor fototoestel heb je die foto gemaakt?
Canon Powershot G5
Megapixels etc.
Camera kan max. 5MP, echter foto is gemaakt op 2 megapixels (1600 x 1200)
Geen flits gebruikt, neem ik aan?
klopt helemaal
Sorry, ik moet even een paar goede tips hebben voor als ik straks met m'n camera tekeer ga om plaatjes te schieten daar.
Je gebruikt wel een digitale camera?
Vandaag over vier weken zit ik uit te drogen in 'n vliegtuig naar de States,
Vlieg je met KLM? Op de heenreis hadden we een Boeing 777. Hoef je je niet te vervelen, een aantal nieuwe films, heel veel oude films, veel muziek, en (multiplayer-)spelletjes
op de terugweg hadden we een 747, wat saaaaaaaaaai
Hey daar zit ik nu ook, steek je hand eens op?quote:Op woensdag 11 augustus 2004 18:43 schreef sioux_ het volgende:
[..]
nee, ik zat in het kantoor waar een vriendin van me hier werkt. ik zit nu in Easy Internet aan 42nd street. vlak bij Times Square. ik ga zo naar Central Park lekker in de schaduw liggen en een boek lezen want mijn poten doen zeer van het lopen. vandaag neem ik een dagje vrij van dat toeristische gedoe.
Yep, ik heb een Olympus Camedia C200 (ik vergeet 't nummer altijd. Iets in die trant. 2.0 megapixels). Is al wel een jaar of twee oud, maar dat boeit niet.quote:Je gebruikt wel een digitale camera?
Ik vlieg met United Airways, een Boeing 777! Je gaat me toch niet vertellen dat ik eindelijk een eigen schermpje ga krijgen he? Ik heb in -tig vluchten gezeten de afgelopen jaren en het is telkens een grote ellende geweest met de krakkemikkige videoschermen die uit het zicht hangen.quote:Vlieg je met KLM? Op de heenreis hadden we een Boeing 777. Hoef je je niet te vervelen, een aantal nieuwe films, heel veel oude films, veel muziek, en (multiplayer-)spelletjes
http://www.nyc.com/visitor_guide/pdf/manhattan.pdf <--- zie hier... goeie kaart. Ground Zero staat aangegeven als World Trade Center (in memory) links onderaan de kaart. Sowieso wel aardige kaarten en info op www.nyc.com !quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 17:54 schreef renz0r het volgende:
Paar vraagjes
Aan welke straat ligt Ground zero?
Ik zal es kijken of ik hier toevallig vast wat foto's van kan postenquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 17:54 schreef renz0r het volgende:
Paar vraagjes
Aan welke straat ligt Ground zero?
Ligt idd op Lowe Manhattan, op loopafstand van Park Row, Wall Street, Battery Park.
Wat zijn de boottijden en wat is de prijs om naar het vrijheidsbeeld te gaan?
Kost meen ik 11$, maar wil je dus daadwerkelijk in en op het vrijheidsbeeld, zorg dan dat je tering vroeg bent, want zoals ik al zei, een week geleden waren wij te laat
Nabij Batterypark moet je in de rij gaan staan (kaartjes zijn te koop in een gebouw met iets van Clinton derop)
Wat is het Rockefeller center
Rockefeller center is een groot terrein van en paar blokken van 48e tot 51e straat en 5th en 6th avenue en bestaat uit bv de NBC studios en Radio City Music Hall en een heel mooi plein (rockefeller plaza) waar je kan eten en drinken bij het grote beeld van Promotheus in bladgoud
En eent beeld van een man die een bol draagt, staat aan de achterkant op ik meen 5th av.
In ons hotel keken we elke ochtend NBC waarop live verslag was vanuit het Rockefeller Center. 's Ochtends treden daar vaak gratis artiesten op. Vorige week toen wij er zaten stond 200m van ons hotel bv LL Cool J daar te rappen terwijl wij aan ons ontbijt zaten
Als je er meer dan 1 dag bent zie je Manhattan toch sowiso by night?quote:Op maandag 16 augustus 2004 00:38 schreef renz0r het volgende:
Deze punten wil ik gaan zien in New York a.s dinsdag t/m zondag
1: Empire State Building
2: Ground Zero
3: Central Park
4: Vrijheidsbeeld
5: Rockefeller Center
6: Broadway + Time Sqaure
7: Chrysler Building
8: The Flariton Building + Madison Square Park
9: Harlem
10: Brooklyn + Brooklyn bridge
11: Financiele District
12: Grand Central
13: Madison Square Garden
14: Yankee Stadium
15: Chinatown
16: Manhatten -->winkels
17: Guggenheim Museum*
18: Manhatten by night*
19: Manhatten per helikopter*
20: VN gebouw
(met een * is nog een twijvel geval)
Manhattan by night is een dubbeldekkertour door Manhattan terwijl het donker is. Je doet dan in 2 uur tijd de belangrijkste toeristische atracties aan. Aangezien de bussen om 5, 6 en 7 uur savonds vetrekken zien we toch niks in de bacht (hoogstends schemer als je de bus van 7 uur neemt (9 uur terug). Dat komt omdat het (nogal logisch) zomers is en dat het dan tot later licht blijftquote:Op maandag 16 augustus 2004 02:01 schreef Douwe het volgende:
[..]
Als je er meer dan 1 dag bent zie je Manhattan toch sowiso by night?psst, Manhattan is met een A
Brooklyn vond ik niet zo boeiend (alleen Coney Island was wel grappig), k zou eerder The Bronx doen, die wijk vond ik persoonlijk veel boeiender om te zien. En waarom gaat niemand naar het Riverside Park? Dat park is tof, eigenlijk veel leuker dan Central Park
ik vrees dat je dat niet allemaal gaat halen in 3 dagen, tenminste als je niet net als al die japanners alleen maar overal 1 foto van wilt hebben en meteen weer wegwezen...quote:Op maandag 16 augustus 2004 00:38 schreef renz0r het volgende:
Deze punten wil ik gaan zien in New York a.s dinsdag t/m zondag
1 t/m 20
(met een * is nog een twijvel geval)
Ground Zero by night ??quote:Op maandag 16 augustus 2004 17:53 schreef WooZ het volgende:
[..]
ik vrees dat je dat niet allemaal gaat halen in 3 dagen, tenminste als je niet net als al die japanners alleen maar overal 1 foto van wilt hebben en meteen weer wegwezen...
je hebt 3 avonden.
1tje gaat zowieso op aan Empire State Building (1,5 uur wachten, móet je gedaan hebben)
die tour is btje onzin, het enige wat mooi is om savonds te zien is ground zero en times square.
De Wat en Hoe reisgids is perfect, handige kaartjes alles mooi en netjes uitgelegd en ook nog eens leuks als naslag werk. Heeft mij 10 dagen door NY gesleept en ik ben overal gekomen waar ik wilde zijnquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 18:36 schreef Bruntjes het volgende:
Jup, die had ik ookquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 02:03 schreef Razer het volgende:
[..]
De Wat en Hoe reisgids is perfect, handige kaartjes alles mooi en netjes uitgelegd en ook nog eens leuks als naslag werk. Heeft mij 10 dagen door NY gesleept en ik ben overal gekomen waar ik wilde zijn
die gast rechts in dat grijze shirt heeft er zo te zien niet echt zo'n zin meer in. Kijkt al op zijn horloge hoelang de circle line nog duurt, en denkt shit nog 2.5 uurquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 13:34 schreef Wytze het volgende:
[..]
Jup, die had ik ookHeb paar pagina's gescant in de Openings Post
* The.PhantoM ook even mee doet met de "post een foto van jezelf met NYC Skyline pret"
[afbeelding]
De brug direct achter me, is Brooklyn Bridge
haha die heb ik afgelopen woensdag gehad...leuke stewardessen he..quote:Op woensdag 4 augustus 2004 01:00 schreef Wytze het volgende:
[..]
Bijna![]()
Iceland Air 14.00Hoe laat kom jij aan in NYC ? Ik om 18.40 NYC Time
Heel veel plezier iig !
Haha cool gedaanquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:38 schreef WooZ het volgende:
Hej Sioux, zie je mij daar niet aan de overkant staan?
[afbeelding]
[afbeelding]
En Wyzte, zie jij mij staan terwijl ik een foto maak?
[afbeelding]
[afbeelding]
LOL
Hehe echt zo'n typische Amerikaan die gast. Die ging daarna ook naar binnen, Hij had het koud - Mietje. Die Amerikanen zijn niet zulke doorgewinterde bikkels als wij Hollandersquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:53 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
die gast rechts in dat grijze shirt heeft er zo te zien niet echt zo'n zin meer in. Kijkt al op zijn horloge hoelang de circle line nog duurt, en denkt shit nog 2.5 uur
je ziet er trouwens wel uit als een new yorker in dat outfit, moet alleen niet op zo'n boot staan maar in het financial district en dan zou ik je als nederlander niet herkennen
Haha wij hadden hem de week voor jou danquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:58 schreef erikvw het volgende:
[..]
haha die heb ik afgelopen woensdag gehad...leuke stewardessen he..
Heb je ook geboekt via Peter Langhout?? Zo ja...ook in het Pennsylvania Hotel gezeten?
Stil eens, we hadden bijna een gig aan geheugen kaartjes bij ons voor Foto's - Die moesten vol natuurlijkquote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:23 schreef mechatronics het volgende:
stelletje stalkers ook, gheheh
"Please don't take Picture of me?"quote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:34 schreef Sark het volgende:
hej wytze.... please don't take picte off me![]()
![]()
maar goed dat ze blond wasquote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:36 schreef Wytze het volgende:
[..]
"Please don't take Picture of me?"
-Picture?
"Yes you took picture of me"
-Yes I took a picture"
"Please don't take Picture of me"
-I took a picture of the airplane !![]()
ja heerlijk, zo te zien zijn dit andere...maar niet minder lekker (integendeel, ik had er ook wat oudere tussen lopen)quote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:08 schreef Wytze het volgende:
[..]
Haha wij hadden hem de week voor jou danEcht die Stewardessen, niet normaal lekker echt.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wij hadden idd ook Peter Langhout, en ook Pensylvania Hotel. Hoe was jouw kamer? Wij hadden een natte kamer, en vroege om een nieuwe. Kregen we een King Size Room met Woonkamer
Klopt, ons kamer meisje was van de Nederlandse Antillen en kon een klein beetje Nederlands. Was wel coolquote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:48 schreef erikvw het volgende:
[..]
ja heerlijk, zo te zien zijn dit andere...maar niet minder lekker (integendeel, ik had er ook wat oudere tussen lopen)![]()
De kamer was wel redelijk, best groot. Alleen is het allemaal niet erg nieuw meer, maar het werd wel netjes schoon gehouden (iedere dag).
Als de republikeinse conventie dan nog bezig is schiet ff een paar foto voor ons van meneer Bush & Swarzeneggerquote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:37 schreef komrad het volgende:
NYC @ 2 september
en gooi gelijk een ei naar bush nadat je fahrenheit 9/11 hebt gezienquote:Op donderdag 19 augustus 2004 17:01 schreef WooZ het volgende:
[..]
Als de republikeinse conventie dan nog bezig is schiet ff een paar foto voor ons van meneer Bush & Swarzenegger
is op Madison Square Garden....
die film heb ik al 3 maanden op de computer staan maar nog geen tijd voor gehad...quote:Op donderdag 19 augustus 2004 20:47 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
en gooi gelijk een ei naar bush nadat je fahrenheit 9/11 hebt gezien
Vette Foto's manquote:Op donderdag 19 augustus 2004 23:47 schreef WooZ het volgende:
trouwens...... m'n website is klaar
Heb der gewoon wat fototjes opgezet
WouterBekkers.nl
en géén commentaar vwb de lay-out, ik ben nou eenmaal geen 1337 h4x0r en heb lekker heel m'n site met kladblok getikt
kmoet de rest van mij foto's ook nog online zetten. Maar mijn chello account zit vol en al die gratis webhosts die ik tot nu toe heb geprobeerd hebben van de kut topbanners die de hele layout verneuken. Weet iemand waar ik een gratis web host kan vinden zonder topbanner, andere ads mag wel, liever niet natuurlijk. En ook ftp. En minimaal 20 mb webspace....quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 23:28 schreef Wytze het volgende:
[..]
Vette Foto's man![]()
Vooral leuk om te zien, aangezien je in dezelfde periode als wij in New York was. Je hebt veel andere dingen gezien dan wij.
Even vraagje tussendoor, hoe waren de Wendy's Hamburgers? Echt zo lekker ?
Zal foto's ook eens posten .. I know roep het al een week
http://www.cybercities.com/ 25 mbquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 23:35 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
kmoet de rest van mij foto's ook nog online zetten. Maar mijn chello account zit vol en al die gratis webhosts die ik tot nu toe heb geprobeerd hebben van de kut topbanners die de hele layout verneuken. Weet iemand waar ik een gratis web host kan vinden zonder topbanner, andere ads mag wel, liever niet natuurlijk. En ook ftp. En minimaal 20 mb webspace....
Smaakte goedquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 23:28 schreef Wytze het volgende:
[..]
Even vraagje tussendoor, hoe waren de Wendy's Hamburgers? Echt zo lekker ?
Dat is idd wel fijn voor zulke dingen. Mijn hele bandbreedte wordt weg geslurpt door die foto's... Daar gaan al me downloads :'(quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 16:53 schreef WooZ het volgende:
[..]
Smaakte goed![]()
Beetje tussen de Burger King en Mac in. Burger King blijft toch het beste
Ik heb met m'n hosting veel geluk gehad. Heb een eigen domein waarbij ik 100mb opslag heb en 1Gb per maand aan dat mag. Alleen nu begin ik komend jaar met een nieuwe studie in Nijmegen en van de KUN krijg ik ook 100mb opslagruimte
Dus ik heb nu alleen m'n index file op m'n eigen host draaien, en heel de rest van de site op de host van de uni
Hehe have fun bij je Intro. Zijn ook heel veel foto's om te bekijken. 454 ofzo, dus ben je wel effe mee bezig. Maar zoals ik al zei, zitten ook heel veel crap foto's bijquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 16:54 schreef WooZ het volgende:
ik heb nu niet echt veel tijd omdak morgen naar intro moet en al m'n spullen moet pakken, k bekijk over anderhalve week je foto's wel ff goed, maareuh Wytz, stiekem foto's van mooie vrouwtjes in Central Park lopen schieten
hehe en stiekem amerikaanse chikies in de Mac fotograferenquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 16:54 schreef WooZ het volgende:
ik heb nu niet echt veel tijd omdak morgen naar intro moet en al m'n spullen moet pakken, k bekijk over anderhalve week je foto's wel ff goed, maareuh Wytz, stiekem foto's van mooie vrouwtjes in Central Park lopen schieten
heeeeyy (vaag) jij heb bijna dezelfde fotos als ikquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 13:35 schreef Wytze het volgende:Heb alle foto's online gezet !
http://213.10.139.108/nyc
Kan beetje langzaam zijn, aangezien het eigen gare webservertje is waar het op draait. Maar heb geen alternatief dus vandaar. Als je naar de volgende pagina wilt moet je even naar beneden scrollen op dat next icontje klikken.
Staan ook nog veel onzin foto's tussen maar toch, enjoy !
iedereen heeft haast dezelfde foto'squote:Op maandag 23 augustus 2004 08:41 schreef mechatronics het volgende:
[..]
heeeeyy (vaag) jij heb bijna dezelfde fotos als ik
als ik nu die papierhandel hier eens klaar heb ga ik wat meer uploaden![]()
Mooie foto'squote:Op zaterdag 21 augustus 2004 13:35 schreef Wytze het volgende:Heb alle foto's online gezet !
http://213.10.139.108/nyc
En niet alleen in de Macquote:Op zondag 22 augustus 2004 12:49 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
hehe en stiekem amerikaanse chikies in de Mac fotograferen
veel foto's man! Goed werk ...
Ik wil terug
We hebben alle keren bij verschillende ontbijt zaakjes gegeten. Maar vond die PAX ook het beste, en die was volgends mij ook nog eens de goedkoopste ookquote:Op maandag 23 augustus 2004 14:11 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Mooie foto's![]()
Ik zag dat je ook bij Pax Wholesome foods ontbeet. Dat is echt aan te raden, hele nette zaakjes, te betalen, allemaal heel vers en erg lekker. Ik heb 6x ontbeten bij de Pax bij Bryant Park. Na vier dagen zei die Mexicaan ofzo al: A number one for you amigo?![]()
Dat viel me eigenlijk wel op, veel spaanstaligen, ook op tv aantal spaanse zender en spaanse kranten zag ik ook overal.
Maargoed, ben donderdag teruggekomen (11-19 aug) en heb bijna 300 foto's, zal het is ff ordenen en kijken of het online kan.
Nope Hotel Pennsylvania op 7th Avenue 33 Strtquote:Op maandag 23 augustus 2004 15:01 schreef lily het volgende:
Ik krijg echt de kriebels van dit topic (en fotoos natuurlijk)....
Ik ben dol op NY. Ben er 6 keer geweest maar de laatste keer is alweer 5 jaar geleden...
wordt echt weer eens tijd....
Wytze, ik heb je fotoos vluchtig bekeken: die gang van het hotel? is dat toevallig the New Yorker?
quote:Op maandag 23 augustus 2004 15:23 schreef Infinity123 het volgende:Ik zie net de cowboy op een van mijn foto's, ik heb hem helemaal niet zien staan, was zeker te druk met om me heen te kijken naar de billboards, haha
Hij staat linksboven de voorste taxi:
[afbeelding]
quote:Op maandag 23 augustus 2004 16:48 schreef Wytze het volgende:
Who the fuck is die Cowboy ?
Heb hem geen een keer gezien, en we zijn meerdere dagen op Times Square geweestquote:Op maandag 23 augustus 2004 16:52 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
![]()
![]()
Toch staat ie er heel vaak en hij is behoorlijk beroemdquote:Op maandag 23 augustus 2004 17:07 schreef Wytze het volgende:
[..]
Heb hem geen een keer gezien, en we zijn meerdere dagen op Times Square geweest
JA!! Die heb ik ook gezien, NU weet ik wie dat dus is.....Jammer dat ik geen foto ervan heb gemaaktquote:Op maandag 23 augustus 2004 18:36 schreef mirelia het volgende:
[..]
Toch staat ie er heel vaak en hij is behoorlijk beroemd
Hij zat ook in New York Minute en hij heeft een eigen website http://www.nakedcowboy.com/
Btw ontbijten en eten in het Newyorker hotel is goedkoop en lekker (Tick Tock)
Vette foto's man. Wel cool, om te zien nu je weer veel andere dingen hebt gezien dan wij. Btw, zat je toevallig in het Mariott Hotel ? Zo ja vertel er eens wat meer over, hoe waren de kamers etc. En was het duur ?quote:Op maandag 23 augustus 2004 18:38 schreef renz0r het volgende:
[..]
JA!! Die heb ik ook gezien, NU weet ik wie dat dus is.....Jammer dat ik geen foto ervan heb gemaakt
Jep ik zat in het Mariott NYC Marquis hotelquote:Op maandag 23 augustus 2004 19:19 schreef Wytze het volgende:
[..]
Vette foto's man. Wel cool, om te zien nu je weer veel andere dingen hebt gezien dan wij. Btw, zat je toevallig in het Mariott Hotel ? Zo ja vertel er eens wat meer over, hoe waren de kamers etc. En was het duur ?
Dacht ik al, gezien je foto's. Was echt een super mooi Hotel. Als we over Times Square liepen s'avonds keken we altijd naar het Restaurant bovenin. Zag der echt mooi uit. Kamers zijn wel redelijk duur idd. Keek net effe op de site en zag 279,- per nacht staan. Is er een manier om goedkoper in dat Hotel te verblijven ?quote:Op maandag 23 augustus 2004 20:19 schreef renz0r het volgende:
[..]
Jep ik zat in het Mariott NYC Marquis hotel
Het is een onwijs groot, MOOI, schoon hotel. De kamers zijn perfect! Ik had met mijn pa 1 kamer. Je kwam binnen. Rechts had je de badkamer met: een toilet, wasbak en een douche/ bad in 1
Links een grote kast. De kamer bestond uit een mooi uitzicht, 2 anderhalfpersoonsbedden, kast met een tv erin, bureautje enz. De kamer had vloerbedekking. Alle standaard faciliteiten heb je. Het is wel een vrij duur hotel. Maar je hebt wel alles tot je dienst. Het hotel is een stad in 1. Winkelcentrumpje, restauranten, 2 starbucks, lounges, businesscentrum, 24 uur per dag gratis fitness enz.
voor meer info: http://marriott.com/property/propertyPage/NYCMQ
Nee niet gezienquote:Op maandag 23 augustus 2004 21:46 schreef Wytze het volgende:
[..]
Dacht ik al, gezien je foto's. Was echt een super mooi Hotel. Als we over Times Square liepen s'avonds keken we altijd naar het Restaurant bovenin. Zag der echt mooi uit. Kamers zijn wel redelijk duur idd. Keek net effe op de site en zag 279,- per nacht staan. Is er een manier om goedkoper in dat Hotel te verblijven ?
Heb je Tom Cruise nog gezien daar? Die verbleef er toen wij in NYC waren (4 Augustus)
Bellen is irri naar Buitenlandse instellingen, lui praatte fucking snel. Maar misschien dat je met bepaalde reisorganisatie was gegaan die contract had met Marriot hotel. Scheelt vaak veel. Onze reis scheelde ook 250 Dollar (duurder) als we alles los hadden gedaan.quote:Op maandag 23 augustus 2004 21:56 schreef renz0r het volgende:
[..]
Nee niet gezien
Goedkopere kamers? kwee nie....bel anders
Niks gehoord. (35ste verdieping)quote:Op maandag 23 augustus 2004 23:02 schreef Wytze het volgende:
[..]
Bellen is irri naar Buitenlandse instellingen, lui praatte fucking snel. Maar misschien dat je met bepaalde reisorganisatie was gegaan die contract had met Marriot hotel. Scheelt vaak veel. Onze reis scheelde ook 250 Dollar (duurder) als we alles los hadden gedaan.
Kon je btw wel slapen in hotel ? Wij zaten op 7th Avenue 33 Str (Hotel Pennsylvania) en daar was er al veel getoeter snachts. Kan je nagaan op Times Square
geen last gehad van dat snel praten, ik heb dat wel meer gehoord, maar n enkele keer werd ik nog wel eens afgeremd omdat ik te snel ging, WTF!quote:Op maandag 23 augustus 2004 23:02 schreef Wytze het volgende:
[..]
Bellen is irri naar Buitenlandse instellingen, lui praatte fucking snel. Maar misschien dat je met bepaalde reisorganisatie was gegaan die contract had met Marriot hotel. Scheelt vaak veel. Onze reis scheelde ook 250 Dollar (duurder) als we alles los hadden gedaan.
Kon je btw wel slapen in hotel ? Wij zaten op 7th Avenue 33 Str (Hotel Pennsylvania) en daar was er al veel getoeter snachts. Kan je nagaan op Times Square
Hadden wij in SF ook, was net alsof we in een film zaten, ambulance hier,sirene daar. Maar ik leef sowieso aan een drukke straat dus ben het al gewend.quote:Op maandag 23 augustus 2004 23:02 schreef Wytze het volgende:
done.quote:Op maandag 23 augustus 2004 19:17 schreef Liejannuh het volgende:
Zeg, mag die foto iets kleiner dan 1600 x 1200???
600 x 480 ofzo. Het ding wordt toch geresized!
Ben zeker benieuwd naar je foto's. Post ook die van Boston, Washington en Jersey ! Ik wil ze allemaal zienquote:Op donderdag 26 augustus 2004 16:30 schreef Busta het volgende:
Ben ook deze week terug gekomen uit NYC, moest alleen daarna meteen weer door naar introkamp van school.
Maar NYC is echt geweldig, in plaats dat ik heimwee daar had, had ik het toen ik weer thuis was
Wilde er al jaren naar toe, maar het heeft alle verwachtingen waar gemaakt. Super stad, geweldige mensen en er valt zoveel te doen. We zijn 12 dagen verbleven in NYC, na 7 dagen hadden we vrijwel alles gezien wat we wilden zien, dus toen hebben we een railpass gehaald en zijn we ook nog naar Washington, Boston en New Jersey geweest.
We hebben een 400 foto's geschoten, en zoveel ervaringen rijker geworden. New York voor mij absoluut de vetste stad op aarde. Ik zal binnenkort een aantal foto's en ervaringen online gooien. Moet alleen morgen alweer op kamp
Maar voor ieder die nog gaat of er over nadenkt om te gaan, New York is echt een super keuze!
Heb trouwens ook nog een Ipod mini bij J&R gekocht
Vat nog even kort samen waar je precies heen gaat, welk hotel hoe lang etc.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 09:39 schreef komrad het volgende:
Nog 6 nachtjes slapen en dan ga ik naar NYC
heb je dan ook die grote 747? last van een beetje vliegangst, maar hoe groter het vliegtuig, hoe minder last ik ervan heb.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 09:53 schreef komrad het volgende:
Je kan ook met icelandair of air france vliegne is veel cheaper
Ik heb afgelopen juni met Delta gevlogen voor 299 euro, exl. tax. Voor wie in het zuiden van Nederland woont kan het soms ook aantrekkelijk zijn om vanaf Zaventem te vliegen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 09:53 schreef komrad het volgende:
Iceland Airquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 09:53 schreef komrad het volgende:
Lijkt me ook best relaxed een stopover van een dag of 2 in iceland te maken.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 12:40 schreef Wytze het volgende:
[..]
Iceland Air
Het is echt compleet anders. Niet dat ik 3,5 jaar daar gewoond heb, het waren 'maar' 3 maanden. Ik weet wel dat toen ik terug kwam hier in Nederland echt weer moest wennen. Ik had echt een gevoel van, wat moet ik nu doen...what's next? Het leek alsof ik weer een stap terug moest doen, terwijl je dat helemaal niet wilt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 12:34 schreef Jeroenus het volgende:
Nou, ik ben al heel voorzichtig begonnen met mijn vertrek naar de VS. Ik ga nu universiteit Utrecht doen en proberen te regelen dat ik het 3e jaar een half jaar naar de VS kan en misschien ook mijn hele masterstudie. En dan daar voorgoed blijven wonen, want ik begin me steeds meer te irriteren aan dit kloteland.
Ik heb een kennis die assistent-professor is op Harvarden die heeft ook in LA en Phily gestudeerd en heeft dus wel wat contacten. Bij haar ben ik nu wat informatie aan het inwinnen over het hoe en wat van studeren in de VS, het lieft in NY natuurlijk.
Bye Bye NL
Ik heb plannen om naar Californie te gaan, als ik dan toch de keus hebquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 12:34 schreef Jeroenus het volgende:
Nou, ik ben al heel voorzichtig begonnen met mijn vertrek naar de VS. Ik ga nu universiteit Utrecht doen en proberen te regelen dat ik het 3e jaar een half jaar naar de VS kan en misschien ook mijn hele masterstudie. En dan daar voorgoed blijven wonen, want ik begin me steeds meer te irriteren aan dit kloteland.
Ik heb een kennis die assistent-professor is op Harvarden die heeft ook in LA en Phily gestudeerd en heeft dus wel wat contacten. Bij haar ben ik nu wat informatie aan het inwinnen over het hoe en wat van studeren in de VS, het lieft in NY natuurlijk.
Bye Bye NL
California is ook voor mij een optie, mijn uni heeft contact met Berkeley CA maar ik ben sowieso van plan het buiten hun contacten om te regelen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 13:46 schreef mechatronics het volgende:
[..]
Ik heb plannen om naar Californie te gaan, als ik dan toch de keus heb![]()
Maar op dit moment, ben ik fotos aan het uploaden!
hoe is die code eigenlijk om fotos te plaatsen hier zodat ze niet zoals link terechtkomen?
[ img ] zonder spatie of hoe???
en das dan maar jammer, ik heb van het uitzicht genoten.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 15:15 schreef matthijst het volgende:
Niks meer aan te photoshoppen die foto, was/is te donker.
ik herken me hier zo inquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 12:34 schreef Jeroenus het volgende:
En dan daar voorgoed blijven wonen, want ik begin me steeds meer te irriteren aan dit kloteland.
Bye Bye NL
chelsea is toch die wijk waar allemaal schilders en andere kunstenaren zitten. Wij hebben een stukje in chelsea gelopen maar ik vind er niet echt veel aan. Maar waarschijnlijk zaten we dan niet echt in het goede gedeelte...quote:Op zondag 29 augustus 2004 15:20 schreef komrad het volgende:
Wat vinden jullie van de wijk chelsea?
wees blij dat je het wtc nog irl hebt gezien... Ik ken het jammer genoeg alleen maar van plaatjes en de tv...quote:Op zondag 29 augustus 2004 13:36 schreef myfairlady het volgende:
New York City
Ook alweer 5 jaar geleden dat ik daar geweest ben
Wat echt leuk is: een boottour rond het eiland maken. Je komt dus langs de gebouwen waar het WTC stond [toen ik er was stonden ze er nog] en je gaat om heel het eiland, zelfs door een stukje van Harlem. zie je meteen het verschil vergeleken met Manhattan
Die wegen, echt niet normaal. Midtown sloeber wegen, Downtown helemaal sloeber en dan uptown weer normaalquote:Op zondag 29 augustus 2004 14:06 schreef mechatronics het volgende:
verschil tussen uptown en downtown is ook lache
Ik zat in de 2e toren op de hoogste verdieping wat te drinken in zo'n restaurant. allemaal super rijke zaken-lui daar. kwamen wij aan in onze touristen-smokingsquote:Op zondag 29 augustus 2004 21:59 schreef komrad het volgende:
ik ben nog ik het WTC geweest en heb daar een lezing gehad op de 60e verdieping. Nu ga ik waar, ga ook kijken of er al iets te zien is van het meesterwerk van Daniel Libeskind
toen ik in NY was, was de ESB oranje verlichtquote:Op maandag 30 augustus 2004 16:29 schreef Wytze het volgende:
Oranje? Ze wilden de Nederlanders welkomen denk ik
Wist niet dat ze dat speciaal voor Nederland dedenquote:Op maandag 30 augustus 2004 22:05 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
toen ik in NY was, was de ESB oranje verlichttijdens koninginnedag
Je hebt ook zo'n monument in (ik geloof) batterypark (het is in ieder geval dicht bij die haven vanwaar je naar liberty island kunt) waar een Nederlandse tekst op staatquote:Op vrijdag 3 september 2004 10:05 schreef Wytze het volgende:
[..]
Wist niet dat ze dat speciaal voor Nederland dedenKomt door het vleugje Amsterdam wat er nog heerst
Maar het ESB heeft heel veel kleurtjes voor speciale dagen, heb ergens nog een overzichtje staan zal het eens opzoeken...
quote:Op vrijdag 3 september 2004 14:53 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
Je hebt ook zo'n monument in (ik geloof) batterypark (het is in ieder geval dicht bij die haven vanwaar je naar liberty island kunt) waar een Nederlandse tekst op staat
Ik stond er voor 't laatst in juli '01 op, als ik de video terugkijk hoor ik mezelf grappen maken over waar je allemaal over moet springen om er af te kunnen als je 't niet meer ziet zitten.quote:Op maandag 30 augustus 2004 18:43 schreef mirelia het volgende:
Ik ben in '98 bovenop het WTC geweest
in amerika gebruiken ze een andere socket dus je moet idd een andere stekker meenemen. En ze werken daar op 110 V, dus ik denk dat je ff moet kijken op de site van siemens of die telefoon op 110v kan worden opgeladenquote:Op vrijdag 3 september 2004 19:35 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik stond er voor 't laatst in juli '01 op, als ik de video terugkijk hoor ik mezelf grappen maken over waar je allemaal over moet springen om er af te kunnen als je 't niet meer ziet zitten.![]()
Mooie foto's allemaal! Ik krijg helemaal zin weer; nog 5 dagen en dan ga ik weer heerlijk genieten van die geweldige non-stop klote-herrie. En dat zeg ik met liefde.
Trouwens, misschien een domme vraag, maar kan ik m'n triband-telefoon in Amerika opladen (Siemens C60) of heb ik daar (naast de reisstekker) ook nog een transformator voor nodig?
bij ons werkte dat toch echt nietquote:Op vrijdag 3 september 2004 20:11 schreef matthijst het volgende:
Kan je gewoon opladen met een reisstekker neem ik aan?
Nokia iig wel...
Hmm, heb n 6100, misschien een of ander geintje met die reisstekkers?.. Sowieso altijd vaag die dingen: van de zomer iPod in 3 stopcontacten gehad, geen actie... Alleen in scheerapparaat stopcontact op de badkamer deed ie het ineensquote:bij ons werkte dat toch echt niet
(3100 & 6610)
Yep, er staat dus alleen 230. Ik kan ook een reislader halen die van 100-240 gaat lees ik net. Ook zo handig.quote:Op vrijdag 3 september 2004 21:43 schreef mirelia het volgende:
Je moet even op je oplader kijken of er iets op staat in de trand van 110/230v input
Dan kan het namelijk
Staat er alleen 230/240 dan moet je een trafo hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |