abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 augustus 2004 @ 18:41:27 #1
16082 Wytze
...Confidential
pi_20994639

New York City part V

Midtown Manhattan in 1 dag

Lower Manhattan in 1 dag

Uptown & Central Park in 1 dag

Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag

Deeltje 6 alweer

Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

Korting

New York City Pass
Voor 50 dollar per dag
of 120 dollar per week mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld!

http://www.newyorkpass.com/index2.asp

Studenten korting

Ook kan je een studentkaart aanvragen heb ik ooit gehoord. Wie kan hier wat meer over vertellen?

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
-B.B. King Blues Club & Grill
-Hard Rock Cafe
-Cold Stone Creamery
-Juniors Restaurant
-Planet Hollywood
(Hier weet ik niets over, misschien kan iemand een prijsindicatie geven en of het lekker is)

Musea:
-American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
-Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
-Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
-South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
-Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
-Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

-Winkels/warenhuizen:
-Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
-Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
-Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
-Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
-Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

Dierentuinen:
-Bronx Zoo (-edit- Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
-Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
-Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
-Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
-Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen )
-Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen )
-New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
-New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
-On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour )
-New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

-Gebouwen te bezichtigen:
-Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
-Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
-Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
-NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
-NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
-Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
-Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
-United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
-Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
- Times Square (adembenemend!)
- Ground Zero (spreekt voor zich)
- Yankee Stadium

Wijken/Parken:
-Little Italy (Pizza )
-Chinatown (Ook lekker eten)
-Central Park (spreekt ook voor zich)
- Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Van deze lijst ga ik niet alles bezoeken denk ik omdat het niet te doen is in een week. Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus
7-day fun pass: 21 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

Taxi
En dan zijn er ook nog taxi's, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.00
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Foto's New York van FOK users!

http://users.pandora.be/sweek/misc/forums/NYC/ (Sweek)

http://home.zonnet.nl/Mark.Keijzers/ (Keijs)

http://members.lycos.nl/mthalen/nyc/index.htm (matthijst)

http://members.home.nl/markhorstman/ (mr.marcus)

http://f2.pg.photos.yahoo.com/ph/cydex_nl/my_photos (Cidex)

http://members.chello.nl/~fj.holtrop/NYC2004/ (The.PhantoM)

Vorige topic

http://forum.fok.nl/topic/550972

download OP hier http://www.ricardis.tudelft.nl/~devlieger/OPNYC.txt

Now... Let us talk New York !

[ Bericht 79% gewijzigd door Wytze op 02-08-2004 12:39:29 (OP toegevoegt) ]
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
pi_20994971
Ik ga van 19 t/m 22 augustus voor het eerst naar NYC. Ik wil al 5 jaar naar mijn favoriete stad waar ik totaal fan van ben en nu komt het ervan

1: Wat moet ik in die 3 dagen gezien en gedaan hebben om een goede kijk op de stad te krijgen? (musea hoeft niet per se)
  zondag 1 augustus 2004 @ 19:07:13 #3
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_20995136
Ik ben er net een week lang geweest
Wat je (wat mij betreft) moet zien Liberty Island, Ellis Island, USS Intrepid, Helicoptervlucht, Empire State Building, Wall Street, Ground Zero, Harlem Gospel Tour, Central Park ,Dakota Building, Brooklyn Bridge, Chrysler Building, Trump Tower(er zijn er 2 ) als je wilt weten wat en waar alles is dan kan ik dalijk wel wat specifieker zijn maar ik ga nu eten
Shuffle up and deal!!!
  ESF Reporter zondag 1 augustus 2004 @ 19:08:07 #4
87554 Cee
Welluk?
pi_20995156
Gedaan: Empire State Building. Letterlijk ook een goede kijk op de stad! Gezien: Ellis Island. De hele geschiedenis van de inwoners van de stad ligt daar, vlak bij het Vrijheidsbeeld.
pi_20995931
Chrysler Building kan je geen rondleiding doen, zitten alleen kantoren. Toch
Trump Tower is met die koperen roltrappen toch? Ik zou zelf niet naar het Statue of Liberty gaan.
  zondag 1 augustus 2004 @ 20:06:56 #6
16082 Wytze
...Confidential
pi_20996113
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 18:59 schreef renz0r het volgende:
Ik ga van 19 t/m 22 augustus voor het eerst naar NYC. Ik wil al 5 jaar naar mijn favoriete stad waar ik totaal fan van ben en nu komt het ervan

1: Wat moet ik in die 3 dagen gezien en gedaan hebben om een goede kijk op de stad te krijgen? (musea hoeft niet per se)
Ik ga aankomende Woensdag met 2 vrienden naar NYC
Heb er echt ontzettend veel zin in, als je wilt weten wat je moet bekijken moet je effe die bovenstaande page scans bekijken. Heb ze ingescant van het "Wat&Hoe Reisgids - New York" boekje genoemt in het vorige topic. Hier staat ook precies in wat de moeite waard is en wat niet.

We willen ons niet precies aan deze wandellingen houden, maar er wel een groot gedeelte van overnemen...

* Wytze kan niet wachtennnnnn
  zondag 1 augustus 2004 @ 20:09:06 #7
28946 mirelia
pi_20996157
Chrysler Building en Statue of Liberty zijn gesloten voor toeristen
Maar het is wel mooi om ze te bekijken van dichtbij
De Trumptower aan de oostkant van Manhattan is idd met die roltrappen heel mooi om te zien
En die aan de westkant bij Columbus Circle (59th)is een hotel en verder niks bijzonders maar wel mooi om te zien
Je hoeft niet overal in te kunnen om het te kunnen bezoeken
Shuffle up and deal!!!
pi_20996407
Ikzelf zit in het Mariott Marquis ***** Hotel. Dit hotel aan de broadway ter hoogte van Time Square.

Heeeeerlijk centraal dus om zoveel mogelijk te zien

Dingen die ik en me pa willen zien

1: Ground zero
2: Vrijheidsbeeld
3: central park
4: empire state building/ rockefaller centre en...(vul hier pleaszz voor mij nog een aantal wolkenkrabbers in die je gezien moet hebben)
5: Harlem
6: Broadway en Time square
7: Brooklyn of queens, 1 van die 2 wijken wil ik wel een x gezien hebben (welke is het aantrekkelijkst?)
8: Brooklyn Bridge
9: helikoptervlucht is nog bespreekbaar

[ Bericht 50% gewijzigd door renz0r op 01-08-2004 20:49:47 ]
  zondag 1 augustus 2004 @ 20:30:25 #9
28946 mirelia
pi_20996509
Ik heb gezeten in Hotel Pennsylvania tegenover Madison Square Garden
Was simpel maar wel goed
Shuffle up and deal!!!
  zondag 1 augustus 2004 @ 20:31:33 #10
16082 Wytze
...Confidential
pi_20996531
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 20:30 schreef mirelia het volgende:
Ik heb gezeten in Hotel Pennsylvania tegenover Madison Square Garden
Was simpel maar wel goed
Daar zitten wij ook. Schijnt nogal een verschil te zitten tussen de gerenoveerde kamers en de oude kamers. Hoop dus dat we gerenoveerde kamer hebben. Heeft het nog nut om hier iets over te vragen aan de balie of staat dit vast ?
  zondag 1 augustus 2004 @ 20:48:27 #11
28946 mirelia
pi_20996851
Je kan dit gewoon vragen hoor
Ik was er 1.5 wk geleden en 1 van ons had een kamer waar het tapijt nat was en kreeg gelijk een grotere nieuwere kamer
Service is goed in het hotel maar het ziet er een beetje uitgewoond uit
Behang laat in de gangen en sommige kamers los en de gordijnen zijn vuil of kapot (schijnt door de airco te komen
Het is gewoon een oud hotel maar als je niet te veel eisen stelt is het prima te doen
Ik zou zo terug gaan
Als je trouwens 's avonds terug gaat kan je je koffers voor 4 euro p.s. in de kelder laten zetten maar wij hebben de kamer een paar uur langer geboekt bij de receptie en dat was gratis ondanks de drukte.
Eten kan je in het hotel doen bij Joe O of bij Lindy's maar die zijn redelijk prijzig je kan beter 2 straten verderop bij Tick Tock (onder Newyorker hotel) gaan eten want die zijn 24/7 open en goedkoop
ook excursies kan je in het hotel boeken en dat is ook redelijk goed te doen
Credit card is wel aan te raden voor veel dingen
Shuffle up and deal!!!
pi_20997160
Ah, alweer het 6e deeltje. Nog 10 dagen
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_20997520
Qua gebouwen vond ik het Flatiron building speciaal en ook het planetarium van het American Museum of Natural History.
Qua musea moet je als je iets langer dan 3/ 4 dagen gaat eigenlijk naar het Metropolitan Museum of Art en naar het American Museum of Natural History.
  zondag 1 augustus 2004 @ 22:18:17 #14
16082 Wytze
...Confidential
pi_20998874
Even een vraagje tussendoor hoe zit dat met roken daaro?

Ik wil tijdens een pilsje/uitgaan nog welleens de goede gewoonte hebben om een lekker sigaretje op te steken? Mag je daar roken in clubs ? Hoe zit dit ?
  zondag 1 augustus 2004 @ 22:49:36 #15
28946 mirelia
pi_20999748
Ik kon bijna nergens roken maar ik ging met mijn vrouw , moeder en mijn zoontje dus clubs heb ik niet gezien
Restaurants is allemaal no smoking
Op straat een shaggie draaien wil wel eens verdacht overkomen
Ik ben een paar keer op straat gecontrolleerd op drugs haha
Shuffle up and deal!!!
  zondag 1 augustus 2004 @ 22:58:25 #16
28946 mirelia
pi_20999944
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 20:23 schreef renz0r het volgende:
Ikzelf zit in het Mariott Marquis ***** Hotel. Dit hotel aan de broadway ter hoogte van Time Square.

Heeeeerlijk centraal dus om zoveel mogelijk te zien

Dingen die ik en me pa willen zien

1: Ground zero
2: Vrijheidsbeeld
3: central park
4: empire state building/ rockefaller centre en...(vul hier pleaszz voor mij nog een aantal wolkenkrabbers in die je gezien moet hebben)
5: Harlem
6: Broadway en Time square
7: Brooklyn of queens, 1 van die 2 wijken wil ik wel een x gezien hebben (welke is het aantrekkelijkst?)
8: Brooklyn Bridge
9: helikoptervlucht is nog bespreekbaar
4. Bij Ground Zero heb je het Hilton en die is ook huge en natuurlijk Woolworth en Chrysler Building
3. Central Park zou je binnen moeten gaan bij 72 str west daar is John Lennon vermoord en daar is ook een monument
Als je door loopt het park in is een heel groot plein Bethesda Terrace met een grote fontein dat is heel beroemd
7. Qua wijken vind ik Brooklyn het meest tot de verbeelding spreken
5. wij hebben een Harlem Gospel tour genomen dan krijg je een rondleiding door Harlem en een bezoek aan een Gospelkerkdienst, is heeeel gaaf als je er van houdt (alleen op wo en zo)
8. Brooklyn Bridge is leuker om overheen te lopen vanuit Brooklyn naar Manhattan is het mooist
9. Helivlucht moet je gewoon doen is rond de 100 dollar pp voor een minuut of 12

Shuffle up and deal!!!
pi_21001709
Hm.. ik stond op het punt om 9 dagen New York City te boeken, maar de threat advisory is verhoogd naar high (oranje) voor bepaalde gebouwen, waaronder een paar in NYC; ik denk dat ik nog een jaartje wacht. Zou dit voor jou een reden zijn om je reis te annuleren?
Zie ook cnn
pi_21002017
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 00:11 schreef Glival het volgende:
Hm.. ik stond op het punt om 9 dagen New York City te boeken, maar de threat advisory is verhoogd naar high (oranje) voor bepaalde gebouwen, waaronder een paar in NYC; ik denk dat ik nog een jaartje wacht. Zou dit voor jou een reden zijn om je reis te annuleren?
Zie ook cnn
Begrijpelijk, alleen zo kan je blijven uitstellen. New York zal de komende 10 jaar toch wel bedreigd worden. Sinds de aanslagen van 9-11 bleven de dreigementen komen richtinfg USA (NYC) en Europa.....dus ja, als je alles aanneemt en serieus blijft nemen, kan je helemaal niks meer doen in leven. Alles heeft risíco's enzo. Ik denk dat het voorlopig wel loos alarm blijft. De CIA en al die organisaties zullen nu alles wel heel snel in de gaten hebben hoor, sinds 9-11 houden ze iedere voetstap en gedachten van iedere mens in de gaten hoor
  maandag 2 augustus 2004 @ 00:55:59 #19
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_21002590
Ik ben in november weer een paar dagen in NYC. Ik heb er al nu al zin in, kan bijna niet wachten. Nou weet ik dat er een tijdschrift bestaat waarin zo'n beetje alles staat wat er te beleven is in NYC. Ik ben er ff de naam van de kwijt. Googelen leverde ff niks op. Dus iemand linkje of de naam van het tijdschrift?!?
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_21002842
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 00:11 schreef Glival het volgende:
Zie ook cnn
Glival, even ter info. De status voor New York is al oranje sinds 11 september 2001. De status voor Washington DC is verhoogd van geel naar oranje. Het staat inderdaad niet duidelijk in alle mediaberichten.

En je reis annuleren vanwege de dreiging vind ik overdreven. Hier in New York horen we elke week wel weer dat er een complot of informatie voor een aanslag is (en af en toe komt het dan in het wereldnieuws).

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou m'n reisplannen er niet door wijzigen.
  maandag 2 augustus 2004 @ 01:12:45 #21
16082 Wytze
...Confidential
pi_21002875
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 00:25 schreef renz0r het volgende:

[..]

Begrijpelijk, alleen zo kan je blijven uitstellen. New York zal de komende 10 jaar toch wel bedreigd worden. Sinds de aanslagen van 9-11 bleven de dreigementen komen richtinfg USA (NYC) en Europa.....dus ja, als je alles aanneemt en serieus blijft nemen, kan je helemaal niks meer doen in leven. Alles heeft risíco's enzo. Ik denk dat het voorlopig wel loos alarm blijft. De CIA en al die organisaties zullen nu alles wel heel snel in de gaten hebben hoor, sinds 9-11 houden ze iedere voetstap en gedachten van iedere mens in de gaten hoor
Idd, op deze manier kun je wel blijven uitstellen
pi_21003202
Ik zou goddomme mijn reis nog niet annuleren! Nooit niet! Niet laten bang maken door een paar fundamentalisten!
Life sucks
  maandag 2 augustus 2004 @ 01:45:09 #23
16082 Wytze
...Confidential
pi_21003325
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 01:35 schreef mr.marcus het volgende:
Ik zou goddomme mijn reis nog niet annuleren! Nooit niet! Niet laten bang maken door een paar fundamentalisten!
Juist !

Ik kan niet meer wachten

* Wytze kijkt nu even op de Earthcam wepkem om alvast sfeertje te proeven
pi_21005256
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 01:09 schreef Mottebelke het volgende:

[..]

Glival, even ter info. De status voor New York is al oranje sinds 11 september 2001. De status voor Washington DC is verhoogd van geel naar oranje. Het staat inderdaad niet duidelijk in alle mediaberichten.
Oh, dat wist ik niet. Maar er is nu in ieder geval concrete informatie over een specifiek doel, dat is toch wat anders vind ik.
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 01:09 schreef Mottebelke het volgende:
En je reis annuleren vanwege de dreiging vind ik overdreven. Hier in New York horen we elke week wel weer dat er een complot of informatie voor een aanslag is (en af en toe komt het dan in het wereldnieuws).

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou m'n reisplannen er niet door wijzigen.
Je zult wel gelijk hebben, maar ik vind het niet echt een prettig idee
Ik was toch nog een beetje aan het twijfelen, omdat het vrij duur zou worden; als ik al had geboekt was ik denk ik ook wel gegaan, maar nu wacht ik liever nog even.
  maandag 2 augustus 2004 @ 08:53:53 #25
34586 kepler
No bounce, no play
pi_21005310

Deeltje 6 alweer

Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

Korting

New York City Pass
Voor 50 dollar per dag
of 120 dollar per week mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld!

http://www.newyorkpass.com/index2.asp

Studenten korting

Ook kan je een studentkaart aanvragen heb ik ooit gehoord. Wie kan hier wat meer over vertellen?

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
-B.B. King Blues Club & Grill
-Hard Rock Cafe
-Cold Stone Creamery
-Juniors Restaurant
-Planet Hollywood
(Hier weet ik niets over, misschien kan iemand een prijsindicatie geven en of het lekker is)

Musea:
-American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
-Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
-Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
-South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
-Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
-Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

-Winkels/warenhuizen:
-Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
-Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
-Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
-Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
-Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

Dierentuinen:
-Bronx Zoo (-edit- Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
-Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
-Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
-Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
-Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen )
-Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen )
-New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
-New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
-On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour )
-New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

-Gebouwen te bezichtigen:
-Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
-Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
-Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
-NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
-NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
-Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
-Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
-United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
-Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
- Times Square (adembenemend!)
- Ground Zero (spreekt voor zich)
- Yankee Stadium

Wijken/Parken:
-Little Italy (Pizza )
-Chinatown (Ook lekker eten)
-Central Park (spreekt ook voor zich)
- Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Van deze lijst ga ik niet alles bezoeken denk ik omdat het niet te doen is in een week. Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus
7-day fun pass: 21 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

Taxi
En dan zijn er ook nog taxi's, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.00
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

http://users.pandora.be/sweek/misc/forums/NYC/ (Sweek)

http://home.zonnet.nl/Mark.Keijzers/ (Keijs)

http://members.lycos.nl/mthalen/nyc/index.htm (matthijst)

http://members.home.nl/markhorstman/ (mr.marcus)

http://f2.pg.photos.yahoo.com/ph/cydex_nl/my_photos (Cidex)

http://members.chello.nl/~fj.holtrop/NYC2004/ (The.PhantoM)

Vorige topic

http://forum.fok.nl/topic/550972

download OP hier http://www.ricardis.tudelft.nl/~devlieger/OPNYC.txt
The line is a dot to you!
pi_21007004
quote:
Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
daar ging het in het vorige topic ook over, alleen ik dacht dat dat met een bus was

Maar deze schijnt dus wel heel mooi te zijn, kan iemand me vertellen waar je langs komt?
pi_21007314
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 11:08 schreef WooZ het volgende:

Maar deze schijnt dus wel heel mooi te zijn, kan iemand me vertellen waar je langs komt?
Je vaart Manhattan rond, dus je komt praktisch overal langs.
  maandag 2 augustus 2004 @ 11:31:11 #28
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_21007420
Damn, gisteren op Travel Channel weer een docu over NYC....
Kwil er weer heen, jammer dat 5 dagen zo duur is als tussendoortje

Als je snel veel wilt zien:

- Circle Line Cruise van 3 uur rond Manhattan

- Vanaf Macy's 5th Ave aflopen naar Central Park (Empire SB, winkels, Chrysler Building, central park)

- Vanaf Macy's Broadway aflopen naar Battery Park (Wall Street, China Town, winkels, uitzicht op het vrijheidsbeeld)

Kun je in 1 - 1,5 dag al een heel aardig beeld krijgen van NYC.
Haters everywhere but I don't really care.
  ESF Reporter maandag 2 augustus 2004 @ 11:36:38 #29
87554 Cee
Welluk?
pi_21007526
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 20:48 schreef mirelia het volgende:
Ik was er 1.5 wk geleden en 1 van ons had een kamer waar het tapijt nat was en kreeg gelijk een grotere nieuwere kamer
Wij hadden ook een nat tapijt de eerste keer dat we daar waren (1999). We vroegen bij de balie wat er aan de hand was en ze zeiden dat het aan de airconditioning lag. Maar we kregen geen nieuwe kamer, want er zou iets aan worden gedaan. Is nooit gebeurd. Maar toen we er in 2001 waren, hebben we mooi in twee dagen 3 keer van kamer kunnen wisselen, zonder moeite, midden in 't hoogseizoen! We gingen van een middelgrote kamer met een muis naar een kamer waar overal gangen en kasten zaten. Echt leuk was dat. Supergroot. Maar we waren nog niet helemaal tevreden met de douche (stelletje zeik-Hollanders dat we zijn), dus toen gingen we maar over naar een kleinere, betere kamer. Formaat bezemkast, dat wel. Maar toch mooie service van 't Pennsylvania! Heh. Dit jaar zitten we wel ergens anders. Iemand ervaring met 't Edison hotel (op Times Square)?
pi_21008033
Als ik nou nog ergens geld vnadaan kon halen, desnoods door dingen te verkopen Ging ik mooi naar New York voor Armin Only in Central Park

Life sucks
  maandag 2 augustus 2004 @ 12:47:07 #31
16082 Wytze
...Confidential
pi_21008870
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 12:03 schreef mr.marcus het volgende:
Als ik nou nog ergens geld vnadaan kon halen, desnoods door dingen te verkopen Ging ik mooi naar New York voor Armin Only in Central Park

Wij gaan net de 9e alweer terug Helaas...

Heb OP effe aangepast.

Verder nog effe voor de laatste keer. Nog iemand vette clubs of uitgaans gelegenheden opgedaan daar? Een vriend van ons raade nog "The Crow Bar" aan. Verder kan ik jullie allemaal aanraden om even op http://www.lotusnewyork.com te kijken. Ook vette club, komen veel artiesten
pi_21008910
ik ga er misschien volgend jaar heen
pi_21008930
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 12:47 schreef Wytze het volgende:

[..]

Wij gaan net de 9e alweer terug :'( Helaas...

Heb OP effe aangepast.

Verder nog effe voor de laatste keer. Nog iemand vette clubs of uitgaans gelegenheden opgedaan daar? Een vriend van ons raade nog "The Crow Bar" aan. Verder kan ik jullie allemaal aanraden om even op http://www.lotusnewyork.com te kijken. Ook vette club, komen veel artiesten
uitgaan in New York
Life sucks
pi_21015374
Ik vertrek volgende week dinsdag voor 11 dagen NY, nu ligt New Jersey aan de andere kant van de rivier. Is het de moeite om ook een dag New Jersey aan te doen?
  maandag 2 augustus 2004 @ 18:51:03 #35
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_21015999
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 20:09 schreef mirelia het volgende:
Chrysler Building en Statue of Liberty zijn gesloten voor toeristen
Als ik het goed heb gehoord (radio) is Statue of Liberty sinds dit weekend weer geopend.

Maar ik zou er niet heen gaan,een tochtje met de boot eralangs vind ik prima.
Ga er 11 september weekje heen en ben 2x eerder geweest in '96 en '98
I don't care.....
  ESF Reporter maandag 2 augustus 2004 @ 20:49:54 #36
87554 Cee
Welluk?
pi_21018431
Als ik je tegenkom, sabyne, zal ik zwaaien! Ik zit er dan namelijk ook.

Ik weet niet of er veel in NJ te doen is. Ben er een keer een dagje geweest omdat een vriendin daar woont (net aan de overkant van Manhattan, in Englewood). Wel leuk om even van de drukte en herrie te ontvluchten. Echte Amerikaanse buurtjes bekijken. En 't huis van Eddie Murphy en z'n moeder.
pi_21020557
aanrader voor de New York-freaks met een PS2: Spiderman 2 the game
echt leuk om door de straten van NYC te slingeren.
  maandag 2 augustus 2004 @ 22:24:57 #38
34586 kepler
No bounce, no play
pi_21020768
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 22:15 schreef jakkeluchtgitaar het volgende:
aanrader voor de New York-freaks met een PS2: Spiderman 2 the game
echt leuk om door de straten van NYC te slingeren.
of een xbox

maar de game zelf valt een beetje tegen
maar het slingeren schijnt wel heeeeeel cool te zijn
een keertje als budget titel
pi_21021377
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 12:47 schreef Wytze het volgende:

[..]

Wij gaan net de 9e alweer terug Helaas...

Heb OP effe aangepast.

The Crow Bar zul je niet snel vinden denk ik, want het is namelijk The Crobar

En de taxiprijzen in de openingspost kloppen niet meer. Ze zijn alweer verhoogd (starttarief 2.50 en ook de andere prijzen zijn verhoogd).
  maandag 2 augustus 2004 @ 23:06:26 #40
34586 kepler
No bounce, no play
pi_21021674
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 22:51 schreef Mottebelke het volgende:

[..]

The Crow Bar zul je niet snel vinden denk ik, want het is namelijk The Crobar

En de taxiprijzen in de openingspost kloppen niet meer. Ze zijn alweer verhoogd (starttarief 2.50 en ook de andere prijzen zijn verhoogd).
serieus, dat doen ze snel dan. Want ik heb dat dus een maand geleden opgezocht
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 00:23:58 #41
16082 Wytze
...Confidential
pi_21023153
Thnx Zit nu effe te kijken op www.crobar.com ziet er wel leuk uit. Maar we hebben eentje bij ons die 20 is komt ie wel binnen ?
pi_21023238
Iemand hier trouwens ooit bij The Blue Note geweest? (dat schijnt een heel bekend Jazz café te zijn)

En nog steeds niemand die een mooie georganiseerde tour (ong. 3 uur) door Harlmen & the Bronx weet?
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 02:41:42 #43
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_21025186

Ehm, ik ben in nyc geweest en ga dr weer heen 25 augustus ofzo, ik moet eerst nog naar washington dc. Maar zo rond die datum. mocht iemand me erverilngen en webalbums in de startpost willen zz? thanxz!

De stad is fantastisch offcourse! maar weet iemand hoe washington is? (DC) want k kan er m,oeilijker info over vinden dan nyc. Zijn er fokkers al in WA.dc geweest? alle tips welkom.
Het leven is wat je ervan maakt!
pi_21025419
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 00:23 schreef Wytze het volgende:
Thnx Zit nu effe te kijken op www.crobar.com ziet er wel leuk uit. Maar we hebben eentje bij ons die 20 is komt ie wel binnen ?
Bij de Crobar kom je niet binnen als je 20 bent. Iedereen moet standaard z'n ID laten zien, ook al ben je 30. En dat is niet alleen daar, maar bij veel grote clubs.
Het zal echt zoeken worden als je naar een club wilt, maar een kroeg kun je altijd wel proberen. Daar controleren ze niet iedereen. Of je moet beloven dat hij geen alcohol drinkt, dat wil af en toe wel eens werken.

Een fake ID hoef je ook niet te proberen, want ze accepteren alleen je paspoort of rijbewijs (die laatste vinden ze er af en toe nog nep uit zien).
pi_21028695
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 11:31 schreef matthijst het volgende:
Damn, gisteren op Travel Channel weer een docu over NYC....
Gvd, gemist. Herhalen ze hem nog?
New Yorker in spe
pi_21028790
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 12:03 schreef mr.marcus het volgende:

* Jeroenus is present. Ik zal btw wat foto's maken als het lukt.
New Yorker in spe
pi_21030590
nog ongeveer 24 uur en 50 minuten, en ik zit int vliegtuig
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 13:58:46 #48
21157 sioux_
lost in space
pi_21031171
tvp

ik vlieg a.s. zaterdagochtend naar NYC en blijf 1 week. dan neem ik de trein naar Montreal en daar blijf ik ook 1 week.
pi_21031293
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 13:58 schreef sioux_ het volgende:
tvp

ik vlieg a.s. zaterdagochtend naar NYC en blijf 1 week. dan neem ik de trein naar Montreal en daar blijf ik ook 1 week.
hoezo montreal?
Life sucks
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 16:05:22 #50
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_21033387
Je kan iig het Vrijheidsbeeld weer in
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 17:12:28 #51
21157 sioux_
lost in space
pi_21034676
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 14:07 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

hoezo montreal?
hoezo niet?
pi_21036612
Wat trekt je aan Montreal om daar ook een week te zijn? Waarom bijv geen Washington ofzo?
Life sucks
  ESF Reporter dinsdag 3 augustus 2004 @ 18:52:33 #53
87554 Cee
Welluk?
pi_21036898
In de Spits van vandaag stond een stukje over Montréal. Lijkt me een mooie stad. Ik heb een keer NYC/Toronto-combi gedaan, en dat was goed te doen. Toronto was een oase van rust vergeleken met NY! Canada is cool.
pi_21037230
Canadezen zijn IMHO wel relaxeder als Amerikanen
Life sucks
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 20:00:00 #55
16082 Wytze
...Confidential
pi_21038379
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 03:56 schreef Mottebelke het volgende:

[..]

Bij de Crobar kom je niet binnen als je 20 bent. Iedereen moet standaard z'n ID laten zien, ook al ben je 30. En dat is niet alleen daar, maar bij veel grote clubs.
Het zal echt zoeken worden als je naar een club wilt, maar een kroeg kun je altijd wel proberen. Daar controleren ze niet iedereen. Of je moet beloven dat hij geen alcohol drinkt, dat wil af en toe wel eens werken.

Een fake ID hoef je ook niet te proberen, want ze accepteren alleen je paspoort of rijbewijs (die laatste vinden ze er af en toe nog nep uit zien).
Punt is dat die vriend ook nog eens echt geen alcohol drinkt

Anyhooo, ik ga me spullen pakken...

Morgen naar NYC !!

Alle thuisblijvers veel plezier En we zullen veel foto's schieten. Toedeloe
pi_21038563
Veel plezier Wytze......

en dat zul je hebben... goddomme wat zou ik graag terug willen
Life sucks
pi_21039936
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 20:00 schreef Wytze het volgende:

[..]

Morgen naar NYC !!

En we zullen veel foto's schieten.

Idd, 2 volle batterijen gaan der mee met onze G5
Welke vlucht heb je eigenlijk? Toch niet toevallig die van KLM om 14.10?

in dat geval bestaat er een mogelijkheid tot mini-fok-meeting
  woensdag 4 augustus 2004 @ 00:53:07 #58
21157 sioux_
lost in space
pi_21044674
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 18:40 schreef mr.marcus het volgende:
Wat trekt je aan Montreal om daar ook een week te zijn? Waarom bijv geen Washington ofzo?
Montreal is de tweede grootste stad in Canada en er is genoeg te doen/zien.

De echte reden is dat een vriend van me er studeert. Ik ga hem daar opzoeken en heb dus meteen gratis logies. In NYC blijf ik ook bij een vriendin. Geen geld voor hotels
pi_21044769
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 00:53 schreef sioux_ het volgende:

[..]

Montreal is de tweede grootste stad in Canada en er is genoeg te doen/zien.

De echte reden is dat een vriend van me er studeert. Ik ga hem daar opzoeken en heb dus meteen gratis logies. In NYC blijf ik ook bij een vriendin. Geen geld voor hotels
Beter...
Life sucks
  woensdag 4 augustus 2004 @ 01:00:07 #60
16082 Wytze
...Confidential
pi_21044822
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 21:12 schreef WooZ het volgende:

[..]

Welke vlucht heb je eigenlijk? Toch niet toevallig die van KLM om 14.10?

in dat geval bestaat er een mogelijkheid tot mini-fok-meeting
Bijna

Iceland Air 14.00 Hoe laat kom jij aan in NYC ? Ik om 18.40 NYC Time

Heel veel plezier iig !
  woensdag 4 augustus 2004 @ 10:26:41 #61
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_21048822
TVP
pi_21051475
Nog een New York ganger.... Ik ga de 14de aug naar de westkust van amerika... daar maken we een rondreis en dan gaan we de laatste 3 dagen van onze vakantie naar New York...

Alleen heeft meneer Bush net verzonnen dat ie dan daar campanje gaat houwen!!!
we hebben al kaartjes voor de empire state building... maar of dat nog gaat lukken?
Het zal poepie druk zijn
en zwaar beveiligd (nog meer)

Maarja
t blijft new york en dat blijft zwaar interresant!

greetz
melanie
pi_21051572
Je kunt ook proberen iets van die conventie mee te krijgen, dat zou ook wel stoer zijn!
Life sucks
pi_21051591
Ik ga 2 september, maar ik hoorde dat er:
- de conventie van de republikeinen is
- US open
- 2 baseball wedstrijden
- nog iets wat ik even vergeten ben

Volgens mij wordt dat echt megaveel beveiliging
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_21052645
pffff, ga dan eens kijken om een weekje te gaan in de herfstvakantie(begin november) we gaan al tijdens Pasen naar de VS maar ik wil eerder eens NY bezichtigen.
Pain is weakness leaving the brain !
  woensdag 4 augustus 2004 @ 13:49:32 #66
34586 kepler
No bounce, no play
pi_21053122
misschien dat ik nu met Hallowee een weekje ga, dat lijkt me ook wel cool
Zullen vast wel grote feesten zijn
pi_21053293
Wat vinden jullie nu echt een must in NY en echt een no go
Ik vind persoonlijk het vrijheidsbeeld erg tegenvallen
pi_21053490
Vanaf het vrijheidsbeeldeiland heb je wel een super mooi zicht op de skyline
Life sucks
  woensdag 4 augustus 2004 @ 14:13:32 #69
34586 kepler
No bounce, no play
pi_21053701
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 13:56 schreef komrad het volgende:
Wat vinden jullie nu echt een must in NY en echt een no go
Ik vind persoonlijk het vrijheidsbeeld erg tegenvallen
ik vond vooral Ellis Island supercool, beetje de geschiedenis bekijken van NY. En ook kijken hoeveel Nederlanders er zijn, en welke invloed we hebben gehad
pi_21054636
Ik ben al een keer op ellis island geweest en ook bij het vrijheidsbeeld, maar ik ga in september weer naar NY dus ik wil graag een aantal aanraders. Ik qua clubs enz ajb
pi_21063090
Iemand die nog iets meer kan zeggen of New Jersey de moeite is om een dag te bezoeken en kan iemand mij tevens vertellen waar ik zo'n converter voor in het stopcontact kan kopen? Ik ben namelijk vandaag bij de ANWB shop in Maastricht geweest maar die verkochten alleen de Europese varianten.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 23:16:32 #72
34586 kepler
No bounce, no play
pi_21063985
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 22:45 schreef Busta het volgende:
Iemand die nog iets meer kan zeggen of New Jersey de moeite is om een dag te bezoeken en kan iemand mij tevens vertellen waar ik zo'n converter voor in het stopcontact kan kopen? Ik ben namelijk vandaag bij de ANWB shop in Maastricht geweest maar die verkochten alleen de Europese varianten.
volgens mij zag ik ze bij de makro liggen, maar ik weet niet of je zo'n pas heb. Anders mediamarkt ofzo, of een campingwinkel misschien
pi_21064451
quote:
Op schiphol zelf. Ze hebben daar genoeg keuze voor best een goede prijs
Life sucks
  donderdag 5 augustus 2004 @ 00:41:55 #74
21157 sioux_
lost in space
pi_21066098
quote:
15 euro bij any doe-het-zelver.
pi_21069708
Ik heb ook gehoord dat the Bronx zoo een van de mooiste van de wereld is, maar ja wel in tha Bronx, dus gepantserde bus
pi_21070109
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 09:38 schreef komrad het volgende:
Ik heb ook gehoord dat the Bronx zoo een van de mooiste van de wereld is, maar ja wel in tha Bronx, dus gepantserde bus
The Bronx is tegenwoordig al een stuk veiliger hoor.
pi_21070153
Ja maar nog steeds niet echt dat je zegt: wow laat ik eens over straat gaan wandelen met mijn dure spullen
pi_21070336
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 10:07 schreef komrad het volgende:
Ja maar nog steeds niet echt dat je zegt: wow laat ik eens over straat gaan wandelen met mijn dure spullen
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_21075733
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 09:38 schreef komrad het volgende:
Die lopen daar heus niet rond met bazooka's ofzo aangezien die Zoo zo groot, goed en bekend is zullen ze er wel alles aandoen om het zo veilig mogelijk te maken.
pi_21076388
Je maar je moet er ook komen
pi_21078839
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 14:33 schreef komrad het volgende:
Je maar je moet er ook komen
Een toeristische trekpleister gaan ze heus wel toengankelijk maken hoor wat ben je anders met een toeristische trekpleisters als het gevaarlijk is om er te komen, idd niets.
Jij kijkt teveel TV volgens mij
pi_21078868
Toen ik door the Bronx naar het Yankee stadium ging had ik nergens last van hoor ook niet in de metro daar naar toe.
Life sucks
  donderdag 5 augustus 2004 @ 16:22:17 #83
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_21079298
Bronx (zeker Yankee Stadium) is net zo veilig als Manhattan zelf
pi_21081103
Hoe kan je aan kaartjes komen voor een wedstriijd van de Yankees? -> vooraf regelen of ter plekke>?
  donderdag 5 augustus 2004 @ 18:01:30 #85
28167 matthijst
pi_21081520
The Bronx Zoo ben ik 8 jaar geleden geweest. Hele stuk met de metro, aan het einde zaten er alleen nog maar negers in en kwamen er nog een paar van die activisten door de coupe sjokkken
Uit de metro moet je nog een stukje lopen voordat je bij de zoo bent. Verder weinig spannends hoor, vond het wel wat hebben...
Plaatjes:

Bronx Zoo ingang:

Bronx Subway

Oude mannetjes aan het kaarten in de Bronx:
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 08:30:22 #86
28946 mirelia
pi_21091882
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 16:05 schreef ScudRaket het volgende:
Je kan iig het Vrijheidsbeeld weer in
Correctie: je mag alleen in de sokkel en nog niet in het beeld zelf
Wel jammer want ik ben in 98 naar boven geweest en dat is echt retecool
Shuffle up and deal!!!
pi_21094795
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:38 schreef komrad het volgende:
Hoe kan je aan kaartjes komen voor een wedstriijd van de Yankees? -> vooraf regelen of ter plekke>?
In het stadion zelf
Life sucks
pi_21097163
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 08:30 schreef mirelia het volgende:

[..]

Correctie: je mag alleen in de sokkel en nog niet in het beeld zelf
Wel jammer want ik ben in 98 naar boven geweest en dat is echt retecool
Dan ben jij de eerste hier die het Vrijheidsbeeld de moeite waard vind om te "beklimmen".
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 14:16:47 #89
34586 kepler
No bounce, no play
pi_21098167
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 13:33 schreef P4nic het volgende:

[..]

Dan ben jij de eerste hier die het Vrijheidsbeeld de moeite waard vind om te "beklimmen".
in 2000 kon het alleen als je om 0730 de eerste boot nam. Dat vond ik een beetje te vroeg
  ESF Reporter vrijdag 6 augustus 2004 @ 15:23:15 #90
87554 Cee
Welluk?
pi_21098997
Ik heb me een keer te pleuris geklommen in een benauwd Vrijheidsbeeld. We dachten dat we er bijna waren, we gingen naar buiten, stonden we nog gvdmme op die rotsokkel. Zit je een beetje onder de rok van Lady Liberty te kijken. Niet veel aan dus.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 16:45:50 #91
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_21100796
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 11:47 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

In het stadion zelf
In de stad kan je ook kaartjes kopen
pi_21108082
Heeft iemand ervaring met het huren van een auto in New York of New Jersey, zoiets wilden we graag proberen, het probleem is alleen dat we beide 19 zijn. Bij de verhuurbedrijven die we hadden opgezocht hanteerden ze een min. leeftijd van 21 jaar Weet iemand misschien een verhuurbedrijf waar de leeftijdsgrens lager ligt?
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 22:45:04 #93
34586 kepler
No bounce, no play
pi_21108355
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 22:35 schreef Busta het volgende:
Heeft iemand ervaring met het huren van een auto in New York of New Jersey, zoiets wilden we graag proberen, het probleem is alleen dat we beide 19 zijn. Bij de verhuurbedrijven die we hadden opgezocht hanteerden ze een min. leeftijd van 21 jaar Weet iemand misschien een verhuurbedrijf waar de leeftijdsgrens lager ligt?
als tie al lager is dan betaal je een belachelijk bedrag van 30-50 dollar ofzo per dag extra omdat je onder de 23 bent... iets met verzekeringen ofzo
pi_21109649
Als me iets kut lijkt is het wel met een auto die niet van mij is, door NY te rijden...
Life sucks
pi_21110054
Heeft iemand hier al eens gehoord van Big Apple greeters?

[ Bericht 0% gewijzigd door intered op 07-08-2004 00:05:55 ]
pi_21110151
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 23:40 schreef mr.marcus het volgende:
Als me iets kut lijkt is het wel met een auto die niet van mij is, door NY te rijden...
Nee, we gaan dan natuurlijk wel buiten de stad rijden, het landschap in

Hoe zit het btw met koffers die een cijferslot erop hebben, ik las namelijk dat ze je bagage checken als je er niet bij bent, maar dat zal moeilijk gaan als hij op slot zit...
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 00:40:40 #97
28167 matthijst
pi_21111159
Breken ze open als je pech hebt.
pi_21111425
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 00:02 schreef Busta het volgende:

[..]

Nee, we gaan dan natuurlijk wel buiten de stad rijden, het landschap in

Hoe zit het btw met koffers die een cijferslot erop hebben, ik las namelijk dat ze je bagage checken als je er niet bij bent, maar dat zal moeilijk gaan als hij op slot zit...
Mijne zat dicht met zo'n slotje,
slotje was wel weg toen ik me koffer terug kreeg
Life sucks
pi_21122992
Op de luchthaven staat aangegeven dat je slotje aan een bepaalde standaard moet voldoen. Dan kan de douane hem wel veilig openmaken en controleren en daarna weer afsluiten, zodat jij een gesloten koffer hebt.

Ik weet alleen niet meer hoe die standaard heet.
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 18:07:22 #100
28946 mirelia
pi_21123340
Wij moesten de koffers open afgeven en dan werd ie door de douane nagekeken en op slot gedaan
Als je een koffer op slot aangeeft dan slopen ze hem open
Dit gold overigens voor ons alleen op de terugreis
Shuffle up and deal!!!
pi_21130953
Hmmm, beter gaat het weer snel beter worden want de vooruitzichten zijn voor sommige dagen niet best. Hopelijk verregend mijn vakantie niet.
New Yorker in spe
pi_21149615
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 18:07 schreef mirelia het volgende:
Wij moesten de koffers open afgeven en dan werd ie door de douane nagekeken en op slot gedaan
Als je een koffer op slot aangeeft dan slopen ze hem open
Dit gold overigens voor ons alleen op de terugreis
Bij mij ook alleen op de terugreis.
Life sucks
pi_21151486
Whoohoo, nog 2 nachtjes en dan vertrek ik
New Yorker in spe
  maandag 9 augustus 2004 @ 16:46:24 #104
16082 Wytze
...Confidential
pi_21157586
Just got back from NYC

Geweldige stad, foto's en verhaaltje komt later - effe dutje doet
  maandag 9 augustus 2004 @ 17:12:13 #105
34586 kepler
No bounce, no play
pi_21158150
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 16:46 schreef Wytze het volgende:
Just got back from NYC

Geweldige stad, foto's en verhaaltje komt later - effe dutje doet
COOOOOOL

foto's willen we zien
pi_21158683
Welkom terug Wytze!!

Wissel van de wacht, morgenochtend reis ik af naar NYC
Het weer wordt idd wel iets minder van de week :

http://weather.cnn.com/weather/forecast.jsp?locCode=NYC

Hier kun je trouwens kijken hoe het er op het moment op Time Square aan toe gaat :

http://www.earthcam.com/usa/newyork/timessquare/
  maandag 9 augustus 2004 @ 18:51:02 #107
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_21160496
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 17:38 schreef Busta het volgende:
Welkom terug Wytze!!

Hier kun je trouwens kijken hoe het er op het moment op Time Square aan toe gaat :

Ik geloof geen reet van die weerberichten daar. In de tijd dat ik er was werd er voor elke dag wel voorspeld dat het ging onweren, regenen en weet ik wat allemaal niet. Uiteindelijk misschien twee wolken gezien, verder alleen zon. Maar ja, ik kan geluk gehad hebben natuurlijk
pi_21160673
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 18:51 schreef Douwe het volgende:
Ik geloof geen reet van die weerberichten daar. In de tijd dat ik er was werd er voor elke dag wel voorspeld dat het ging onweren, regenen en weet ik wat allemaal niet. Uiteindelijk misschien twee wolken gezien, verder alleen zon. Maar ja, ik kan geluk gehad hebben natuurlijk
Het is en blijft een weersvoorspelling Dus niet naar luisterne en hopen dat het goed weer is
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 01:33:24 #109
16082 Wytze
...Confidential
pi_21170961
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 17:12 schreef kepler het volgende:

[..]

COOOOOOL

foto's willen we zien
Foto's komen eraan. We hebben echt gigantisch veel foto's gemaakt en ook filmpjes. 3 camera's waarvan eentje 512 MB vol geschoten, ik 256 en andere vriend 128 MB. Zit wel goed dus
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 17:38 schreef Busta het volgende:
Welkom terug Wytze!!

Mooiste vond ik nog Sheep Meadow in Central Park, echt een bezoekje waard. Veel chickies ook
Om uit te gaan kan ik Pasion Porty aanraden, daar waren wij heen was best cool alleen geen VIP table. Dus vraag hier effe om, kost niet zoveel duurder... en je hebt een veel beter zicht. op de chicks etc.
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 01:50:23 #110
21157 sioux_
lost in space
pi_21171177
ik zit nu (sinds zaterdag) op Manhattan. het is idd errug cool. het weer is overigens fantastisch, dus maak je geen zorgen.

sheep meadows vond ik overigens niet erg boeiend. gewoon een stuk gras met heel veel mensen erop. ik ben een eind verder gaan zitten onder een boom. boekje lezen en een beetje mensen kijken enzo. super relaxed.

vandaag ben ik naar Libery Island (vrijheidsbeeld) en Ellis Island geweest. lange rijen voor de ferry, maar het weer was prima enzo.
pi_21177135
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 01:50 schreef sioux_ het volgende:
ik zit nu (sinds zaterdag) op Manhattan. het is idd errug cool. het weer is overigens fantastisch, dus maak je geen zorgen.

sheep meadows vond ik overigens niet erg boeiend. gewoon een stuk gras met heel veel mensen erop. ik ben een eind verder gaan zitten onder een boom. boekje lezen en een beetje mensen kijken enzo. super relaxed.

vandaag ben ik naar Libery Island (vrijheidsbeeld) en Ellis Island geweest. lange rijen voor de ferry, maar het weer was prima enzo.
Hmmm, zit je nu in NY public library?
New Yorker in spe
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 12:26:57 #112
34586 kepler
No bounce, no play
pi_21177358
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 01:50 schreef sioux_ het volgende:

toen ik er was vorig jaar stonden er ook lange rijen, maar er waren ook straat-artiesten die je bezig hielden. Die waren er in 2000 ook al, dus ik neem aan dat ze er nu ook nog waren
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 16:48:13 #113
87681 Sark
Shellslaaf
pi_21184334
jep wytze en ik zijn terug, hij download nu de 384 mb aan foto's die op me ftp staan en post ze heir denk ik wel ( ik ben enorm lui, vandaar dat ik het niet doe).
Schrijf straks ook wel ff verhaaltje over hoe het was.... btw lol die verkeersregels in de us.
If you always do what you always did you always get what you always got!
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 16:54:24 #114
34586 kepler
No bounce, no play
pi_21184525
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 16:48 schreef Sark het volgende:
jep wytze en ik zijn terug, hij download nu de 384 mb aan foto's die op me ftp staan en post ze heir denk ik wel ( ik ben enorm lui, vandaar dat ik het niet doe).
Schrijf straks ook wel ff verhaaltje over hoe het was.... btw lol die verkeersregels in de us.
welke verkeersregels

volgens mij hebben ze alleen stopborden, stoplichten en een snelheidslimiet. Misschien nog hier en daar een niet-parkeren bord, maar dat was het wel
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 17:59:44 #115
87681 Sark
Shellslaaf
pi_21186364
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 16:54 schreef kepler het volgende:

[..]

welke verkeersregels

volgens mij hebben ze alleen stopborden, stoplichten en een snelheidslimiet. Misschien nog hier en daar een niet-parkeren bord, maar dat was het wel
was ook sarcastisch bedoeld
pi_21187319
Ik ga, met 2 kameraden, eind oktober 6 dagen naar New York (hotel Pennsylvania). Omdat het voor ons de eerste keer is, wil ik even een goede reisgids kopen. Kan mij iemand een goede reisgids aanbevelen?
pi_21187977
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 18:36 schreef Bruntjes het volgende:
Ik ga, met 2 kameraden, eind oktober 6 dagen naar New York (hotel Pennsylvania). Omdat het voor ons de eerste keer is, wil ik even een goede reisgids kopen. Kan mij iemand een goede reisgids aanbevelen?
Lonely Planet
New Yorker in spe
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 21:27:05 #118
16082 Wytze
...Confidential
pi_21191612
quote:
Wat & Hoe reisgids New York, zie gescande pagina's in OP
pi_21191638
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 19:02 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Lonely Planet
*agreees
Life sucks
pi_21193443
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 19:02 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Lonely Planet
Kan ik die ergens via een internetwinkel kopen?
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 23:33:48 #121
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_21195114
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:30 schreef Bruntjes het volgende:

[..]

Kan ik die ergens via een internetwinkel kopen?
Heb hem voor 15,70 euro gekocht bij proxis via internet. Binnen 10 dagen in huis.
pi_21211181
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 16:58 schreef Wooz het volgende:
Just got back from NYC

Geweldige stad, foto's en verhaaltje komt later

Ik doe vanaaf wel een dutje, heb vannacht overgeslagen, vlucht van 23:05 KLM 644 en kon echt niet pitten in dat ding
pi_21212737
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 23:33 schreef Keijs het volgende:

[..]

Heb hem voor 15,70 euro gekocht bij proxis via internet. Binnen 10 dagen in huis.
Ik heb hem daar nu ook bestelt, bedankt.

Verder heb ik even een vraag over het vervoer van het vliegveld naar het hotel. Wij landen op JFK en slapen in het Pennsylvania. Voor vervoer van het vliegveld naar het hotel moeten we zelf zorgen. Wat is de goedkoopste/beste manier om naar het hotel te gaan. We zijn met zijn 3-en.
  woensdag 11 augustus 2004 @ 18:25:48 #124
28167 matthijst
pi_21213325
Per bus.
  woensdag 11 augustus 2004 @ 18:26:16 #125
28167 matthijst
pi_21213341
Met de taxi was dacht ik tegen de $50 ofzo, met de bus $12 pp meen ik.
  woensdag 11 augustus 2004 @ 18:42:51 #126
28946 mirelia
pi_21213636
Ik heb 45 dollar betaald voor de taxi
Is wel het relaxed
Bus brengt je overigens naar Grand Central en als je dan met de metro naar Penn station gaat dan sta je tegenover je hotel
Shuffle up and deal!!!
  woensdag 11 augustus 2004 @ 18:43:48 #127
21157 sioux_
lost in space
pi_21213655
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 12:15 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Hmmm, zit je nu in NY public library?
nee, ik zat in het kantoor waar een vriendin van me hier werkt. ik zit nu in Easy Internet aan 42nd street. vlak bij Times Square. ik ga zo naar Central Park lekker in de schaduw liggen en een boek lezen want mijn poten doen zeer van het lopen. vandaag neem ik een dagje vrij van dat toeristische gedoe.
  woensdag 11 augustus 2004 @ 19:05:46 #128
28167 matthijst
pi_21214066
Je kan ook met een shuttlebus naar 34th & 8th ave, dan ff een paar minuten lopen naar Hotel Pennsylvania.
pi_21215448
ben inmiddels klaar wakker... lekker op tijd terug voor de voorronde CL, hier alvast een tipje van de sluier

* ff klikken *

Dat was zaterdagavond vanaf 't Empire
  woensdag 11 augustus 2004 @ 20:05:51 #130
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_21215486
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 19:05 schreef matthijst het volgende:
Je kan ook met een shuttlebus naar 34th & 8th ave, dan ff een paar minuten lopen naar Hotel Pennsylvania.
Ga dan gelijk met de metro, als je het goed plant loop je zelfs onder het hotel de metro uit
  woensdag 11 augustus 2004 @ 21:04:56 #131
28167 matthijst
pi_21216808
quote:
ben inmiddels klaar wakker... lekker op tijd terug voor de voorronde CL, hier alvast een tipje van de sluier
Aaaaghhhhhhhhhhhhhhhhhh, kriebels, kriebels, kriebels......
Waarom is een retourtje NY te duur om een paar keer per jaar te doen
  ESF Reporter woensdag 11 augustus 2004 @ 22:34:12 #132
87554 Cee
Welluk?
pi_21219297
Met wat voor fototoestel heb je die foto gemaakt? Megapixels etc. Geen flits gebruikt, neem ik aan? Sorry, ik moet even een paar goede tips hebben voor als ik straks met m'n camera tekeer ga om plaatjes te schieten daar. Hè wat klink ik weer oudbollig.

Vandaag over vier weken zit ik uit te drogen in 'n vliegtuig naar de States, wooohoooo! *aftellen begint*
pi_21221141
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 22:34 schreef Cee het volgende:
Met wat voor fototoestel heb je die foto gemaakt?

Canon Powershot G5

Megapixels etc.

Camera kan max. 5MP, echter foto is gemaakt op 2 megapixels (1600 x 1200)

Geen flits gebruikt, neem ik aan?

klopt helemaal

Sorry, ik moet even een paar goede tips hebben voor als ik straks met m'n camera tekeer ga om plaatjes te schieten daar.

Je gebruikt wel een digitale camera?

Vandaag over vier weken zit ik uit te drogen in 'n vliegtuig naar de States,

Vlieg je met KLM? Op de heenreis hadden we een Boeing 777. Hoef je je niet te vervelen, een aantal nieuwe films, heel veel oude films, veel muziek, en (multiplayer-)spelletjes

op de terugweg hadden we een 747, wat saaaaaaaaaai
pi_21221203
Nu gaak zo maar slapen, ben al vanaf gisterochtend 7.30 op

ff rekenen, 6 uur eraf, das dan eeeeh.... 34,5 uur dalijk....

pi_21222413
ben zeer benieuwd naar jullie foto's!!
Nog een maand en ik kan zelf mijn geheugenkaartjes gaan vol schieten ginder.
pi_21225997
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 18:43 schreef sioux_ het volgende:

[..]

nee, ik zat in het kantoor waar een vriendin van me hier werkt. ik zit nu in Easy Internet aan 42nd street. vlak bij Times Square. ik ga zo naar Central Park lekker in de schaduw liggen en een boek lezen want mijn poten doen zeer van het lopen. vandaag neem ik een dagje vrij van dat toeristische gedoe.
Hey daar zit ik nu ook, steek je hand eens op?

Vandaag rondje rondom central park gelopen en n paar musea ingeweest.
Gister met de grey-line dagje rondgetourd, uptown downtown en night.
Misschien had ik nog Liberty Island opgemoeten (ben met de Staten Island ferry erlangs geweest), maar k ga nu ff kijken of ik in dat Empire State kan komen, mooi uitzicht lijkt het.
Wel vaag idee dat ik vrijdag ineens thuis ben na een half jaar de pad op te zijn.
Madame Tussoud's is bijna leuk te noemen, ik ben niet in die van amsterdam geweest maar laat in de avond zit je er voor 18 dollar ipv 28 (daar heb je misschien wat aan)
En oja, dinsdag hoorde ik dat er maandagavond gratis films zijn in Bryant park
Jammer dat ik precies Alien vs. Predator gaat missen hier, lijkt me n toffe film
Collateral wel gezien en das wel tof.
(En het zuigt dat ik nog niet 21 ben...)
Oja, en t-shirts hier zijn overal spotgoedkoop, alleen die zondagmiddag markt op madison ave. vertrouwde ik niet helemaal, k gok dat daar alles Made In China namaak is.
7 I LOVE NY tshirts voor 10 dollar
nigga please
Oja, en David Letterman is sinds deze week een tijdje op vakantie

Hoooiii
-
pi_21234087
Liberty Island wilde wij maandag ook nog op, 45 minuten in de rij gestaan, was toen was toen rond 12.00.

Eindelijk aan de beurt blijkt dat alle zgn. time passes voor die dag die je nodig hebt om in het vrijheidsbeeld te komen al lang en breed uitverkocht waren

hadden ze ook wel eerder kunnen melden

Maar wil je dus echt op het vrijheidsbeeld dan zal je vroeg in de ochtend al in de rij moeten gaan staan
  ESF Reporter donderdag 12 augustus 2004 @ 22:10:58 #138
87554 Cee
Welluk?
pi_21243970
quote:
Je gebruikt wel een digitale camera?
Yep, ik heb een Olympus Camedia C200 (ik vergeet 't nummer altijd. Iets in die trant. 2.0 megapixels). Is al wel een jaar of twee oud, maar dat boeit niet.
quote:
Vlieg je met KLM? Op de heenreis hadden we een Boeing 777. Hoef je je niet te vervelen, een aantal nieuwe films, heel veel oude films, veel muziek, en (multiplayer-)spelletjes
Ik vlieg met United Airways, een Boeing 777! Je gaat me toch niet vertellen dat ik eindelijk een eigen schermpje ga krijgen he? Ik heb in -tig vluchten gezeten de afgelopen jaren en het is telkens een grote ellende geweest met de krakkemikkige videoschermen die uit het zicht hangen.
En spelletjes, wheeeeeeeeee!

We krijgen trouwens volgens de UA site o.a. 'The Day After Tomorrow' als film tijdens de vlucht.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 16:05:55 #139
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_21260998
* The.PhantoM is weer home

Is er nog wat nieuws gebeurd hier in het nyc topic. Bring me up to date, heb geen zin om alles door te spitten.
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_21261222
Nou ik ben iig bezig om wat foto's te ordenen en volgende week komen ze zeer zeker online, aangezien ik dit weekend weg ben, en over 9 dagen met m'n intro v/d uni begin
pi_21263545
Paar vraagjes

Aan welke straat ligt Ground zero?
Wat zijn de boottijden en wat is de prijs om naar het vrijheidsbeeld te gaan?
Wat is het Rockefeller center

[ Bericht 35% gewijzigd door renz0r op 13-08-2004 18:10:56 ]
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 18:30:49 #142
28946 mirelia
pi_21264206
Ground Zero ligt in lower Manhattan bij Liberty Street
Het kaartje van het vrijheidsbeeld heb ik hier in mijn handen maar er staat geen prijs op maar het was ongeveer 10 a 11 dollar en de eerste afvaart was ron half 9 dacht ik
Rockefeller center is een groot terrein van en paar blokken van 48e tot 51e straat en 5th en 6th avenue en bestaat uit bv de NBC studios en Radio City Music Hall en een heel mooi plein (rockefeller plaza) waar je kan eten en drinken bij het grote beeld van Promotheus in bladgoud
Shuffle up and deal!!!
pi_21268383
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 17:54 schreef renz0r het volgende:
Paar vraagjes

http://www.nyc.com/visitor_guide/pdf/manhattan.pdf <--- zie hier... goeie kaart. Ground Zero staat aangegeven als World Trade Center (in memory) links onderaan de kaart. Sowieso wel aardige kaarten en info op www.nyc.com !
pi_21315056
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 17:54 schreef renz0r het volgende:
Paar vraagjes

Ligt idd op Lowe Manhattan, op loopafstand van Park Row, Wall Street, Battery Park.

Wat zijn de boottijden en wat is de prijs om naar het vrijheidsbeeld te gaan?

Kost meen ik 11$, maar wil je dus daadwerkelijk in en op het vrijheidsbeeld, zorg dan dat je tering vroeg bent, want zoals ik al zei, een week geleden waren wij te laat
Nabij Batterypark moet je in de rij gaan staan (kaartjes zijn te koop in een gebouw met iets van Clinton derop)

Wat is het Rockefeller center

Rockefeller center is een groot terrein van en paar blokken van 48e tot 51e straat en 5th en 6th avenue en bestaat uit bv de NBC studios en Radio City Music Hall en een heel mooi plein (rockefeller plaza) waar je kan eten en drinken bij het grote beeld van Promotheus in bladgoud

En eent beeld van een man die een bol draagt, staat aan de achterkant op ik meen 5th av.
In ons hotel keken we elke ochtend NBC waarop live verslag was vanuit het Rockefeller Center. 's Ochtends treden daar vaak gratis artiesten op. Vorige week toen wij er zaten stond 200m van ons hotel bv LL Cool J daar te rappen terwijl wij aan ons ontbijt zaten
Ik zal es kijken of ik hier toevallig vast wat foto's van kan posten
pi_21315218
een paar fototjes van RFC

klik 1

beeld wat ik bedoelde

klik 2

het was windstil

klik 3

daar had die ochtend dus ll koel jee opgetreden, zie oa dranghekken

klik 4

nog steeds windstil
pi_21315294
Deze punten wil ik gaan zien in New York a.s dinsdag t/m zondag

1: Empire State Building
2: Ground Zero
3: Central Park
4: Vrijheidsbeeld
5: Rockefeller Center
6: Broadway + Time Sqaure
7: Chrysler Building
8: The Flariton Building + Madison Square Park
9: Harlem
10: Brooklyn + Brooklyn bridge
11: Financiele District
12: Grand Central
13: Madison Square Garden
14: Yankee Stadium
15: Chinatown
16: Manhatten -->winkels
17: Guggenheim Museum*
18: Manhatten by night*
19: Manhatten per helikopter*
20: VN gebouw

(met een * is nog een twijvel geval)
  maandag 16 augustus 2004 @ 02:01:13 #147
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_21316668
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 00:38 schreef renz0r het volgende:

1: Empire State Building
2: Ground Zero
3: Central Park
4: Vrijheidsbeeld
5: Rockefeller Center
6: Broadway + Time Sqaure
7: Chrysler Building
8: The Flariton Building + Madison Square Park
9: Harlem
10: Brooklyn + Brooklyn bridge
11: Financiele District
12: Grand Central
13: Madison Square Garden
14: Yankee Stadium
15: Chinatown
16: Manhatten -->winkels
17: Guggenheim Museum*
18: Manhatten by night*
19: Manhatten per helikopter*
20: VN gebouw

Als je er meer dan 1 dag bent zie je Manhattan toch sowiso by night? psst, Manhattan is met een A

Brooklyn vond ik niet zo boeiend (alleen Coney Island was wel grappig), k zou eerder The Bronx doen, die wijk vond ik persoonlijk veel boeiender om te zien. En waarom gaat niemand naar het Riverside Park? Dat park is tof, eigenlijk veel leuker dan Central Park
pi_21320126
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 02:01 schreef Douwe het volgende:

[..]

Als je er meer dan 1 dag bent zie je Manhattan toch sowiso by night? psst, Manhattan is met een A

Brooklyn vond ik niet zo boeiend (alleen Coney Island was wel grappig), k zou eerder The Bronx doen, die wijk vond ik persoonlijk veel boeiender om te zien. En waarom gaat niemand naar het Riverside Park? Dat park is tof, eigenlijk veel leuker dan Central Park
Manhattan by night is een dubbeldekkertour door Manhattan terwijl het donker is. Je doet dan in 2 uur tijd de belangrijkste toeristische atracties aan. Aangezien de bussen om 5, 6 en 7 uur savonds vetrekken zien we toch niks in de bacht (hoogstends schemer als je de bus van 7 uur neemt (9 uur terug). Dat komt omdat het (nogal logisch) zomers is en dat het dan tot later licht blijft

The Bronx, riverside park enz zou ik ook allemaal wel willen doen, alleen wel hebben maar 3 nachten
pi_21322696
Ik zou ook voro een sportwedstrijd gaan, baseball bv.
pi_21322715
en ik kan je het MoMa aanraden alhoewel die in verbouwing zijn, ze zitten nu tijdelijk in brooklyn dacht ik
  maandag 16 augustus 2004 @ 15:07:23 #151
16082 Wytze
...Confidential
pi_21324638
Ik zou niet al teveel plannen, je moet ook nog een beetje tijd hebben om te chillen daar niet dat je jezelf helemaal kapot loopt, want geloof me die stad slurpt gigantisch veel energie van je...

Ik heb de foto's allemaal uitgezocht, maar zoek nog een host om ze te uploaden. Iets wat jullie aan kunnen raden ? Let me know
pi_21325905
mijn avatar staat op imageshark.us

NY slurpt inderdaad echt veel energie! Ik had gepland om ook veel uit te gaan maar daarvoor was ik 's avonds veel te moe.
Life sucks
pi_21326702
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 00:38 schreef renz0r het volgende:

1 t/m 20

ik vrees dat je dat niet allemaal gaat halen in 3 dagen, tenminste als je niet net als al die japanners alleen maar overal 1 foto van wilt hebben en meteen weer wegwezen...

je hebt 3 avonden.

1tje gaat zowieso op aan Empire State Building (1,5 uur wachten, móet je gedaan hebben)

die tour is btje onzin, het enige wat mooi is om savonds te zien is ground zero en times square.

1 avond yankees is aan te raden, komende vrijdag moeten ze tegen die anaheim angels. Tickets kan je bestellen mbv credit card via ticketmasten en de newyorkyankees.com website

Als je nog naar een museum wilt zou ik voor het Witney gaan, vonden wij stuk mooier dan het guggenheim.

Nieuwe MoMa @ Queens is klein, bekendste werken hangen er niet, maar wat er hangt is wel de moeite waard

VN alleen zien heeft geen zin, het neemt aardig wat tijd in beslag, ligt aan 1st avenue en een rondleiding is noodzakelijk om de zalen te zien

dit was onze dag 1: guggenheim, ground zero, wall street, vrijheidsbeeld (gratis boattrip naar staten island), brooklyn bridge, chinatown, little italy
  maandag 16 augustus 2004 @ 19:47:34 #154
21157 sioux_
lost in space
pi_21329465

voor de liefhebbers, een foto van de New York skyline gezien vanaf Liberty Island (Waar het vrijheidsbeeld staat). de hoogste toren aan de linkerkant is het Empire State Building, aan de rechterkant kun je de Brooklyn Bridge zien en ik zit met mijn hoofd zo'n beetje voor de plaats waar de Twin Towers hebben gestaan.

ik ben inmiddels niet meer in NYC, maar ik zit nu in Montréal. een korte impressie van New York kun je lezen op mijn weblog.
pi_21332834
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 17:53 schreef WooZ het volgende:

[..]

ik vrees dat je dat niet allemaal gaat halen in 3 dagen, tenminste als je niet net als al die japanners alleen maar overal 1 foto van wilt hebben en meteen weer wegwezen...

je hebt 3 avonden.

1tje gaat zowieso op aan Empire State Building (1,5 uur wachten, móet je gedaan hebben)

die tour is btje onzin, het enige wat mooi is om savonds te zien is ground zero en times square.
Ground Zero by night ??
Heb ik niet gezien, is dat mooi dan 's nachts?
Life sucks
pi_21335826
Opzich niet denderend bijzonder, maar omdat we een avond niks te doen hadden zijn we daar ff langs gelopen. Staan aantal grote spotlights op, wat toch weer net een ander sfeertje creërt. Het is geen echte must-see, maar mooi als je een avondje over hebt

Times Square kan je beter met bezoek aan Empire combineren, omdat die op loopafstand van elkaar liggen
pi_21339020
quote:
De Wat en Hoe reisgids is perfect, handige kaartjes alles mooi en netjes uitgelegd en ook nog eens leuks als naslag werk. Heeft mij 10 dagen door NY gesleept en ik ben overal gekomen waar ik wilde zijn
pi_21345390
Er zijn echt massa's reisgidsen dus gewoon ff naar de winkel en een mooie uitzoeken
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 13:34:21 #159
16082 Wytze
...Confidential
pi_21346070
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 02:03 schreef Razer het volgende:

[..]

De Wat en Hoe reisgids is perfect, handige kaartjes alles mooi en netjes uitgelegd en ook nog eens leuks als naslag werk. Heeft mij 10 dagen door NY gesleept en ik ben overal gekomen waar ik wilde zijn
Jup, die had ik ook Heb paar pagina's gescant in de Openings Post

* Wytze ook even mee doet met de "post een foto van jezelf met NYC Skyline pret"

De brug direct achter me, is Brooklyn Bridge

[ Bericht 10% gewijzigd door Wytze op 17-08-2004 13:46:11 ]
pi_21354451
Hej Sioux, zie je mij daar niet aan de overkant staan?

En Wyzte, zie jij mij staan terwijl ik een foto maak?

LOL
pi_21354785
even offtopic geblaat wat ik even kwijt wou. Ik ben heel veel dingen kwijt! ik weet me god niet eens meer waar ik me floppydisks neergelegd had
>is het zown zwijnenstal bij jou dan?
dat valt mee, maar er is veeeeell
k ga voorlopig niet meer lang weg!, dan vergeet ik alles (of iig dit jaar dan, 6 maanden dit jaar red ik niet meer...)
-
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 23:53:53 #162
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_21361131
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 13:34 schreef Wytze het volgende:

[..]

Jup, die had ik ook Heb paar pagina's gescant in de Openings Post

* The.PhantoM ook even mee doet met de "post een foto van jezelf met NYC Skyline pret"

[afbeelding]

De brug direct achter me, is Brooklyn Bridge
die gast rechts in dat grijze shirt heeft er zo te zien niet echt zo'n zin meer in. Kijkt al op zijn horloge hoelang de circle line nog duurt, en denkt shit nog 2.5 uur

je ziet er trouwens wel uit als een new yorker in dat outfit, moet alleen niet op zo'n boot staan maar in het financial district en dan zou ik je als nederlander niet herkennen
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 23:58:46 #163
28816 erikvw
17e is binnen, op naar de 18e
pi_21361257
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 01:00 schreef Wytze het volgende:

[..]

Bijna

Iceland Air 14.00 Hoe laat kom jij aan in NYC ? Ik om 18.40 NYC Time

Heel veel plezier iig !
haha die heb ik afgelopen woensdag gehad...leuke stewardessen he..
Heb je ook geboekt via Peter Langhout?? Zo ja...ook in het Pennsylvania Hotel gezeten?
Auto: paardenkracht toevertrouwd aan ezels.
pi_21361301
Nee dan moet ie nog een knalgroen colbertje aan met minsten 5 pennen in z'n zak, en een badge om z'n nek

ja zo zagen wij der een lopen op wall street

Wat ik nog compleet vergeten ben te vertellen, na de wedstrijd van de Yankees zat er in de drukte ook een zwerver op straat met een kartonnen bord voormet erop:

"Why lie?! I just need beer!"

heb me kapot gelachen
pi_21361335
ben trouwens bijna klaar met alle foto's online te zetten, morgen na m'n werk maak ik t ff af
  woensdag 18 augustus 2004 @ 00:45:52 #166
28167 matthijst
pi_21362355
geinig is ie....

Jadakiss - Why
Why be on the curb wit a "why lie I need a beer" sign
  woensdag 18 augustus 2004 @ 14:47:34 #167
16082 Wytze
...Confidential
pi_21372568
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 19:38 schreef WooZ het volgende:
Hej Sioux, zie je mij daar niet aan de overkant staan?

[afbeelding]

[afbeelding]

En Wyzte, zie jij mij staan terwijl ik een foto maak?

[afbeelding]

[afbeelding]

LOL
Haha cool gedaan Moet zeggen dat die Pier 17 er bij jou een stuk beter uit ziet, vond het vanaf die boot maar een sloeber bedoening Maar op jouw foto ziet het er stukken beter uit, ik heb het ook niet van dichtbij gezien.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 14:50:17 #168
16082 Wytze
...Confidential
pi_21372636
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 23:53 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

die gast rechts in dat grijze shirt heeft er zo te zien niet echt zo'n zin meer in. Kijkt al op zijn horloge hoelang de circle line nog duurt, en denkt shit nog 2.5 uur

je ziet er trouwens wel uit als een new yorker in dat outfit, moet alleen niet op zo'n boot staan maar in het financial district en dan zou ik je als nederlander niet herkennen
Hehe echt zo'n typische Amerikaan die gast. Die ging daarna ook naar binnen, Hij had het koud - Mietje. Die Amerikanen zijn niet zulke doorgewinterde bikkels als wij Hollanders

Maar ik zie der uit als een New Yorker? Thnx for the compliment
  woensdag 18 augustus 2004 @ 15:08:18 #169
16082 Wytze
...Confidential
pi_21373063
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 23:58 schreef erikvw het volgende:

[..]

haha die heb ik afgelopen woensdag gehad...leuke stewardessen he..
Heb je ook geboekt via Peter Langhout?? Zo ja...ook in het Pennsylvania Hotel gezeten?
Haha wij hadden hem de week voor jou dan Echt die Stewardessen, niet normaal lekker echt.

Wij hadden idd ook Peter Langhout, en ook Pensylvania Hotel. Hoe was jouw kamer? Wij hadden een natte kamer, en vroege om een nieuwe. Kregen we een King Size Room met Woonkamer
pi_21373390
stelletje stalkers ook, gheheh
-
  woensdag 18 augustus 2004 @ 15:34:08 #171
16082 Wytze
...Confidential
pi_21373665
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 15:23 schreef mechatronics het volgende:
stelletje stalkers ook, gheheh
Stil eens, we hadden bijna een gig aan geheugen kaartjes bij ons voor Foto's - Die moesten vol natuurlijk
  woensdag 18 augustus 2004 @ 15:34:13 #172
87681 Sark
Shellslaaf
pi_21373668
hej wytze.... please don't take picture off me
  woensdag 18 augustus 2004 @ 15:36:52 #173
16082 Wytze
...Confidential
pi_21373736
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 15:34 schreef Sark het volgende:
hej wytze.... please don't take picte off me
"Please don't take Picture of me?"
-Picture?
"Yes you took picture of me"
-Yes I took a picture"
"Please don't take Picture of me"
-I took a picture of the airplane !

woensdag 18 augustus 2004 @ 15:51:34 #174
87681 Sark
Shellslaaf
pi_21374195
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 15:36 schreef Wytze het volgende:

[..]

"Please don't take Picture of me?"
-Picture?
"Yes you took picture of me"
-Yes I took a picture"
"Please don't take Picture of me"
-I took a picture of the airplane !

maar goed dat ze blond was
  woensdag 18 augustus 2004 @ 17:48:47 #175
28816 erikvw
pi_21377555
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 15:08 schreef Wytze het volgende:

[..]

Haha wij hadden hem de week voor jou dan Echt die Stewardessen, niet normaal lekker echt.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wij hadden idd ook Peter Langhout, en ook Pensylvania Hotel. Hoe was jouw kamer? Wij hadden een natte kamer, en vroege om een nieuwe. Kregen we een King Size Room met Woonkamer
ja heerlijk, zo te zien zijn dit andere...maar niet minder lekker (integendeel, ik had er ook wat oudere tussen lopen)
De kamer was wel redelijk, best groot. Alleen is het allemaal niet erg nieuw meer, maar het werd wel netjes schoon gehouden (iedere dag).
  woensdag 18 augustus 2004 @ 18:22:20 #176
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_21378291
ik heb ff vraagje over de greencard lottery. Kan je je pas opgeven voor die lottery als je klaar bent met highschool of kan dat ook nog tijdens highschool, en dat je dan na je highschool naar de states gaat?
  woensdag 18 augustus 2004 @ 18:47:51 #177
28816 erikvw
pi_21378865
vraag het Vampier zou ik zeggen..
  woensdag 18 augustus 2004 @ 22:21:33 #178
16082 Wytze
...Confidential
pi_21384422
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 17:48 schreef erikvw het volgende:

[..]

ja heerlijk, zo te zien zijn dit andere...maar niet minder lekker (integendeel, ik had er ook wat oudere tussen lopen)
De kamer was wel redelijk, best groot. Alleen is het allemaal niet erg nieuw meer, maar het werd wel netjes schoon gehouden (iedere dag).
Klopt, ons kamer meisje was van de Nederlandse Antillen en kon een klein beetje Nederlands. Was wel cool Kamers werden zeker goed schoon gehouden, prima hotel
  donderdag 19 augustus 2004 @ 00:26:44 #179
32974 Xante
Levend en wel
pi_21387766
Damn, wat zou ik graag eens naar New York City willen . Maarja ik ben nog maar 15 en mijn ouders boeit het jammer genoeg niet zo. Dus dat wordt nog een paar jaar wachten.

Tevens TVP
'Cause you could've been number one, if you only found the time
And you could've ruled the whole world, if you had the chance
  donderdag 19 augustus 2004 @ 00:38:18 #180
28816 erikvw
pi_21388038
ik zal van de week nog ff wat foto;s plaatsen...fleurt het topic wat op
pi_21400753
NYC @ 2 september
pi_21402793
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 15:37 schreef komrad het volgende:
NYC @ 2 september
Als de republikeinse conventie dan nog bezig is schiet ff een paar foto voor ons van meneer Bush & Swarzenegger

is op Madison Square Garden....
  donderdag 19 augustus 2004 @ 20:47:25 #183
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_21407331
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 17:01 schreef WooZ het volgende:

[..]

Als de republikeinse conventie dan nog bezig is schiet ff een paar foto voor ons van meneer Bush & Swarzenegger

is op Madison Square Garden....
en gooi gelijk een ei naar bush nadat je fahrenheit 9/11 hebt gezien
pi_21408262
Ik weet dat dat op MSG maar daar ben ik niet zo blij mee
Die stad wordt natuurlijk een vesting waar bijna niet binnen te komen is. Eerlijk gezegt ga ik liever naar baseball kijken dan dat ik daarvoor naar MSG ga. In MSG moet trouwens gebasketbalt worden
  donderdag 19 augustus 2004 @ 21:40:32 #185
16082 Wytze
...Confidential
pi_21408678
Grrr net nog effe de foto's doorgekeken, ik wil gvd terug
pi_21412531
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 20:47 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

en gooi gelijk een ei naar bush nadat je fahrenheit 9/11 hebt gezien
die film heb ik al 3 maanden op de computer staan maar nog geen tijd voor gehad...

en nou vroegen m'n ouders of ik morgen meega naar die film, en dat doe ik wel, ben benieuwd
pi_21412671
trouwens...... m'n website is klaar

Heb der gewoon wat fototjes opgezet

WouterBekkers.nl

en géén commentaar vwb de lay-out, ik ben nou eenmaal geen 1337 h4x0r en heb lekker heel m'n site met kladblok getikt
pi_21419021
website -> off topic

sorry, dacht dat het een persoonlijke website was, zag niet dat er een link met NYC was
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 23:28:13 #189
16082 Wytze
...Confidential
pi_21436064
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 23:47 schreef WooZ het volgende:
trouwens...... m'n website is klaar

Heb der gewoon wat fototjes opgezet

WouterBekkers.nl

en géén commentaar vwb de lay-out, ik ben nou eenmaal geen 1337 h4x0r en heb lekker heel m'n site met kladblok getikt
Vette Foto's man
Vooral leuk om te zien, aangezien je in dezelfde periode als wij in New York was. Je hebt veel andere dingen gezien dan wij.

Even vraagje tussendoor, hoe waren de Wendy's Hamburgers? Echt zo lekker ?

Zal foto's ook eens posten .. I know roep het al een week
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 23:35:38 #190
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_21436189
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 23:28 schreef Wytze het volgende:

[..]

Vette Foto's man
Vooral leuk om te zien, aangezien je in dezelfde periode als wij in New York was. Je hebt veel andere dingen gezien dan wij.

Zal foto's ook eens posten .. I know roep het al een week
kmoet de rest van mij foto's ook nog online zetten. Maar mijn chello account zit vol en al die gratis webhosts die ik tot nu toe heb geprobeerd hebben van de kut topbanners die de hele layout verneuken. Weet iemand waar ik een gratis web host kan vinden zonder topbanner, andere ads mag wel, liever niet natuurlijk. En ook ftp. En minimaal 20 mb webspace....
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 23:47:56 #191
28816 erikvw
pi_21436504
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 23:35 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

kmoet de rest van mij foto's ook nog online zetten. Maar mijn chello account zit vol en al die gratis webhosts die ik tot nu toe heb geprobeerd hebben van de kut topbanners die de hele layout verneuken. Weet iemand waar ik een gratis web host kan vinden zonder topbanner, andere ads mag wel, liever niet natuurlijk. En ook ftp. En minimaal 20 mb webspace....
http://www.cybercities.com/ 25 mb
http://www.web1000.com/ 50 mb
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 13:35:17 #192
16082 Wytze
...Confidential
pi_21443461
Heb alle foto's online gezet !

http://213.10.139.108/nyc

Kan beetje langzaam zijn, aangezien het eigen gare webservertje is waar het op draait. Maar heb geen alternatief dus vandaar. Als je naar de volgende pagina wilt moet je even naar beneden scrollen op dat next icontje klikken.

Staan ook nog veel onzin foto's tussen maar toch, enjoy !
pi_21443486
goed bezig wytze, NY rulez
pi_21446570
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 23:28 schreef Wytze het volgende:

[..]
Smaakte goed

Beetje tussen de Burger King en Mac in. Burger King blijft toch het beste

Ik heb met m'n hosting veel geluk gehad. Heb een eigen domein waarbij ik 100mb opslag heb en 1Gb per maand aan dat mag. Alleen nu begin ik komend jaar met een nieuwe studie in Nijmegen en van de KUN krijg ik ook 100mb opslagruimte

Dus ik heb nu alleen m'n index file op m'n eigen host draaien, en heel de rest van de site op de host van de uni
pi_21446603
ik heb nu niet echt veel tijd omdak morgen naar intro moet en al m'n spullen moet pakken, k bekijk over anderhalve week je foto's wel ff goed, maareuh Wytz, stiekem foto's van mooie vrouwtjes in Central Park lopen schieten

zaterdag 21 augustus 2004 @ 17:17:56 #196
16082 Wytze
...Confidential
pi_21447111
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 16:53 schreef WooZ het volgende:

[..]

Smaakte goed

Beetje tussen de Burger King en Mac in. Burger King blijft toch het beste

Ik heb met m'n hosting veel geluk gehad. Heb een eigen domein waarbij ik 100mb opslag heb en 1Gb per maand aan dat mag. Alleen nu begin ik komend jaar met een nieuwe studie in Nijmegen en van de KUN krijg ik ook 100mb opslagruimte

Dus ik heb nu alleen m'n index file op m'n eigen host draaien, en heel de rest van de site op de host van de uni
Dat is idd wel fijn voor zulke dingen. Mijn hele bandbreedte wordt weg geslurpt door die foto's... Daar gaan al me downloads :'(
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 16:54 schreef WooZ het volgende:
ik heb nu niet echt veel tijd omdak morgen naar intro moet en al m'n spullen moet pakken, k bekijk over anderhalve week je foto's wel ff goed, maareuh Wytz, stiekem foto's van mooie vrouwtjes in Central Park lopen schieten

Hehe have fun bij je Intro. Zijn ook heel veel foto's om te bekijken. 454 ofzo, dus ben je wel effe mee bezig. Maar zoals ik al zei, zitten ook heel veel crap foto's bij
Geen zin om alles er tussen uit te filteren. Ben vrij lui aangelegd

Waren veel mooie vrouwen in Central Park, kon het niet laten Maar ze vonden het niet erg, leverde af en toe nog een leuk gesprek en een lief lachje op Alleen de stewardess kon het niet waarderen, maar zij zal wel gewoon een stront chagerijnige lesbienne zijn geweest
pi_21461281
Ben van gisteren terug uit de VS. Wat een geweldig land is het toch. Niet normaal! Ben eerst 9 dagen in NYC geweest (vervolgens nog 6 naar Vegas en 6 naar LA).
Hier zijn enkele mooie foto's van NY. De rest zal ik nog uploaden, zodra ik wat plaats vrij heb, vanavond of morgen. Wow, ben er echt weg van....

Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
pi_21462407
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 16:54 schreef WooZ het volgende:

hehe en stiekem amerikaanse chikies in de Mac fotograferen

veel foto's man! Goed werk ...

Ik wil terug
Life sucks
pi_21477565
Ik ben sinds gisteren terug uit NYC omg omg omg omg het was veeeeeeeeeeet!!

Ik plaats snel zovel mogelijk foto''s!
pi_21479514
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 13:35 schreef Wytze het volgende:

Kan beetje langzaam zijn, aangezien het eigen gare webservertje is waar het op draait. Maar heb geen alternatief dus vandaar. Als je naar de volgende pagina wilt moet je even naar beneden scrollen op dat next icontje klikken.

Staan ook nog veel onzin foto's tussen maar toch, enjoy !
heeeeyy (vaag) jij heb bijna dezelfde fotos als ik
als ik nu die papierhandel hier eens klaar heb ga ik wat meer uploaden
-
pi_21481030
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 08:41 schreef mechatronics het volgende:

[..]

heeeeyy (vaag) jij heb bijna dezelfde fotos als ik
als ik nu die papierhandel hier eens klaar heb ga ik wat meer uploaden
iedereen heeft haast dezelfde foto's
Life sucks
pi_21484661
Ik vond Manhattan best wel 'compact'. Ik had langere afstanden verwacht, het leek nogal klein. Was wel ontzettend cool natuurlijk, maakte het makkelijker om de weg te vinden (is sowieso niet moeilijk alles loopt op van 1st naar 150th) en overal te komen te voet. Heb één dag van midden Central Park naar Lower Manhattan (Hudson River) gelopen, was er binnen 2 uurtjes, wel heel mooie wandeling. I love NY
pi_21484969
Ik ga aparte foto's maken oke
  maandag 23 augustus 2004 @ 14:07:51 #204
34586 kepler
No bounce, no play
pi_21485176
coole foto's allemaal
ik ga dit jaar niet meer naar NY mijn universiteit heeft besloten om dit jaar toch wel tentamens te geven in de herfstvakantie

nu gaan we volgend jaar waarschijnlijk een rondreis doen langs de oostkust van de USA, dus ook New York
pi_21485266
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 13:35 schreef Wytze het volgende:

Mooie foto's

Ik zag dat je ook bij Pax Wholesome foods ontbeet. Dat is echt aan te raden, hele nette zaakjes, te betalen, allemaal heel vers en erg lekker. Ik heb 6x ontbeten bij de Pax bij Bryant Park. Na vier dagen zei die Mexicaan ofzo al: A number one for you amigo?

Dat viel me eigenlijk wel op, veel spaanstaligen, ook op tv aantal spaanse zender en spaanse kranten zag ik ook overal.

Maargoed, ben donderdag teruggekomen (11-19 aug) en heb bijna 300 foto's, zal het is ff ordenen en kijken of het online kan.
New Yorker in spe
pi_21485296
Online knallen die foto's
  maandag 23 augustus 2004 @ 14:49:38 #207
16082 Wytze
...Confidential
pi_21486133
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 12:49 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

hehe en stiekem amerikaanse chikies in de Mac fotograferen

veel foto's man! Goed werk ...

Ik wil terug
En niet alleen in de Mac
  maandag 23 augustus 2004 @ 14:52:01 #208
16082 Wytze
...Confidential
pi_21486191
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 14:11 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Mooie foto's

Ik zag dat je ook bij Pax Wholesome foods ontbeet. Dat is echt aan te raden, hele nette zaakjes, te betalen, allemaal heel vers en erg lekker. Ik heb 6x ontbeten bij de Pax bij Bryant Park. Na vier dagen zei die Mexicaan ofzo al: A number one for you amigo?

Dat viel me eigenlijk wel op, veel spaanstaligen, ook op tv aantal spaanse zender en spaanse kranten zag ik ook overal.

Maargoed, ben donderdag teruggekomen (11-19 aug) en heb bijna 300 foto's, zal het is ff ordenen en kijken of het online kan.
We hebben alle keren bij verschillende ontbijt zaakjes gegeten. Maar vond die PAX ook het beste, en die was volgends mij ook nog eens de goedkoopste ook
pi_21486337
iemand die bij die Famiglia pizzaria heeft gegeten?
-
pi_21486425
Ik krijg echt de kriebels van dit topic (en fotoos natuurlijk)....

Ik ben dol op NY. Ben er 6 keer geweest maar de laatste keer is alweer 5 jaar geleden...

wordt echt weer eens tijd....

Wytze, ik heb je fotoos vluchtig bekeken: die gang van het hotel? is dat toevallig the New Yorker?
pi_21486898
Ik zie net de cowboy op een van mijn foto's, ik heb hem helemaal niet zien staan, was zeker te druk met om me heen te kijken naar de billboards, haha

Hij staat linksboven de voorste taxi:
  maandag 23 augustus 2004 @ 15:27:00 #212
16082 Wytze
...Confidential
pi_21486928
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 15:01 schreef lily het volgende:
Ik krijg echt de kriebels van dit topic (en fotoos natuurlijk)....

Ik ben dol op NY. Ben er 6 keer geweest maar de laatste keer is alweer 5 jaar geleden...

wordt echt weer eens tijd....

Wytze, ik heb je fotoos vluchtig bekeken: die gang van het hotel? is dat toevallig the New Yorker?
Nope Hotel Pennsylvania op 7th Avenue 33 Strt
pi_21488503
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 15:23 schreef Infinity123 het volgende:
Ik zie net de cowboy op een van mijn foto's, ik heb hem helemaal niet zien staan, was zeker te druk met om me heen te kijken naar de billboards, haha

Hij staat linksboven de voorste taxi:
[afbeelding]
Life sucks
  maandag 23 augustus 2004 @ 16:48:37 #214
16082 Wytze
...Confidential
pi_21488650
Who the fuck is die Cowboy ?
pi_21488741
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 16:48 schreef Wytze het volgende:
Who the fuck is die Cowboy ?
Life sucks
  maandag 23 augustus 2004 @ 17:07:18 #216
16082 Wytze
...Confidential
pi_21489139
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 16:52 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

Heb hem geen een keer gezien, en we zijn meerdere dagen op Times Square geweest
pi_21489524
lachuh foto
pi_21489540
maar nu dit topic weer wat leven inblazen: wat mag ik echt niet missen in NYC?
  maandag 23 augustus 2004 @ 18:11:06 #220
16082 Wytze
...Confidential
pi_21490535
Zit ze nu te bekijken... Impressive
  maandag 23 augustus 2004 @ 18:36:57 #221
28946 mirelia
pi_21491072
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 17:07 schreef Wytze het volgende:

[..]

Heb hem geen een keer gezien, en we zijn meerdere dagen op Times Square geweest
Toch staat ie er heel vaak en hij is behoorlijk beroemd
Hij zat ook in New York Minute en hij heeft een eigen website http://www.nakedcowboy.com/

Btw ontbijten en eten in het Newyorker hotel is goedkoop en lekker (Tick Tock)
Shuffle up and deal!!!
pi_21491092
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 18:36 schreef mirelia het volgende:

[..]

Toch staat ie er heel vaak en hij is behoorlijk beroemd
Hij zat ook in New York Minute en hij heeft een eigen website http://www.nakedcowboy.com/

Btw ontbijten en eten in het Newyorker hotel is goedkoop en lekker (Tick Tock)
JA!! Die heb ik ook gezien, NU weet ik wie dat dus is.....Jammer dat ik geen foto ervan heb gemaakt
pi_21492066
Zeg, mag die foto iets kleiner dan 1600 x 1200???
600 x 480 ofzo. Het ding wordt toch geresized!
  maandag 23 augustus 2004 @ 19:19:41 #224
16082 Wytze
...Confidential
pi_21492123
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 18:38 schreef renz0r het volgende:

[..]

JA!! Die heb ik ook gezien, NU weet ik wie dat dus is.....Jammer dat ik geen foto ervan heb gemaakt
Vette foto's man. Wel cool, om te zien nu je weer veel andere dingen hebt gezien dan wij. Btw, zat je toevallig in het Mariott Hotel ? Zo ja vertel er eens wat meer over, hoe waren de kamers etc. En was het duur ?
pi_21492238
Is iemand van jullie ooit in het chelsea hostel geweest? graag jullie ervaringen
pi_21493630
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 19:19 schreef Wytze het volgende:

[..]

Vette foto's man. Wel cool, om te zien nu je weer veel andere dingen hebt gezien dan wij. Btw, zat je toevallig in het Mariott Hotel ? Zo ja vertel er eens wat meer over, hoe waren de kamers etc. En was het duur ?
Jep ik zat in het Mariott NYC Marquis hotel

Het is een onwijs groot, MOOI, schoon hotel. De kamers zijn perfect! Ik had met mijn pa 1 kamer. Je kwam binnen. Rechts had je de badkamer met: een toilet, wasbak en een douche/ bad in 1
Links een grote kast. De kamer bestond uit een mooi uitzicht, 2 anderhalfpersoonsbedden, kast met een tv erin, bureautje enz. De kamer had vloerbedekking. Alle standaard faciliteiten heb je. Het is wel een vrij duur hotel. Maar je hebt wel alles tot je dienst. Het hotel is een stad in 1. Winkelcentrumpje, restauranten, 2 starbucks, lounges, businesscentrum, 24 uur per dag gratis fitness enz.

voor meer info: http://marriott.com/property/propertyPage/NYCMQ
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:46:27 #227
16082 Wytze
...Confidential
pi_21496013
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 20:19 schreef renz0r het volgende:

[..]

Jep ik zat in het Mariott NYC Marquis hotel

Het is een onwijs groot, MOOI, schoon hotel. De kamers zijn perfect! Ik had met mijn pa 1 kamer. Je kwam binnen. Rechts had je de badkamer met: een toilet, wasbak en een douche/ bad in 1
Links een grote kast. De kamer bestond uit een mooi uitzicht, 2 anderhalfpersoonsbedden, kast met een tv erin, bureautje enz. De kamer had vloerbedekking. Alle standaard faciliteiten heb je. Het is wel een vrij duur hotel. Maar je hebt wel alles tot je dienst. Het hotel is een stad in 1. Winkelcentrumpje, restauranten, 2 starbucks, lounges, businesscentrum, 24 uur per dag gratis fitness enz.

voor meer info: http://marriott.com/property/propertyPage/NYCMQ
Dacht ik al, gezien je foto's. Was echt een super mooi Hotel. Als we over Times Square liepen s'avonds keken we altijd naar het Restaurant bovenin. Zag der echt mooi uit. Kamers zijn wel redelijk duur idd. Keek net effe op de site en zag 279,- per nacht staan. Is er een manier om goedkoper in dat Hotel te verblijven ?

Heb je Tom Cruise nog gezien daar? Die verbleef er toen wij in NYC waren (4 Augustus)
pi_21496239
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 21:46 schreef Wytze het volgende:

[..]

Dacht ik al, gezien je foto's. Was echt een super mooi Hotel. Als we over Times Square liepen s'avonds keken we altijd naar het Restaurant bovenin. Zag der echt mooi uit. Kamers zijn wel redelijk duur idd. Keek net effe op de site en zag 279,- per nacht staan. Is er een manier om goedkoper in dat Hotel te verblijven ?

Heb je Tom Cruise nog gezien daar? Die verbleef er toen wij in NYC waren (4 Augustus)
Nee niet gezien

Goedkopere kamers? kwee nie....bel anders
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:02:09 #229
16082 Wytze
...Confidential
pi_21497601
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 21:56 schreef renz0r het volgende:

[..]

Nee niet gezien

Goedkopere kamers? kwee nie....bel anders
Bellen is irri naar Buitenlandse instellingen, lui praatte fucking snel. Maar misschien dat je met bepaalde reisorganisatie was gegaan die contract had met Marriot hotel. Scheelt vaak veel. Onze reis scheelde ook 250 Dollar (duurder) als we alles los hadden gedaan.

Kon je btw wel slapen in hotel ? Wij zaten op 7th Avenue 33 Str (Hotel Pennsylvania) en daar was er al veel getoeter snachts. Kan je nagaan op Times Square
pi_21497906
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:02 schreef Wytze het volgende:

[..]

Bellen is irri naar Buitenlandse instellingen, lui praatte fucking snel. Maar misschien dat je met bepaalde reisorganisatie was gegaan die contract had met Marriot hotel. Scheelt vaak veel. Onze reis scheelde ook 250 Dollar (duurder) als we alles los hadden gedaan.

Kon je btw wel slapen in hotel ? Wij zaten op 7th Avenue 33 Str (Hotel Pennsylvania) en daar was er al veel getoeter snachts. Kan je nagaan op Times Square
Niks gehoord. (35ste verdieping)
pi_21500231
quote:

[..]

geen last gehad van dat snel praten, ik heb dat wel meer gehoord, maar n enkele keer werd ik nog wel eens afgeremd omdat ik te snel ging, WTF!
trouwens, ik zat op de 21e vloer, en had alleen last van de hitte, niet van het geluid.
-
pi_21503764
quote:
Hadden wij in SF ook, was net alsof we in een film zaten, ambulance hier,sirene daar. Maar ik leef sowieso aan een drukke straat dus ben het al gewend.
pi_21507511
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 19:17 schreef Liejannuh het volgende:
Zeg, mag die foto iets kleiner dan 1600 x 1200???
600 x 480 ofzo. Het ding wordt toch geresized!
done.
pi_21559405
Ben ook deze week terug gekomen uit NYC, moest alleen daarna meteen weer door naar introkamp van school.
Maar NYC is echt geweldig, in plaats dat ik heimwee daar had, had ik het toen ik weer thuis was

Wilde er al jaren naar toe, maar het heeft alle verwachtingen waar gemaakt. Super stad, geweldige mensen en er valt zoveel te doen. We zijn 12 dagen verbleven in NYC, na 7 dagen hadden we vrijwel alles gezien wat we wilden zien, dus toen hebben we een railpass gehaald en zijn we ook nog naar Washington, Boston en New Jersey geweest.

We hebben een 400 foto's geschoten, en zoveel ervaringen rijker geworden. New York voor mij absoluut de vetste stad op aarde. Ik zal binnenkort een aantal foto's en ervaringen online gooien. Moet alleen morgen alweer op kamp

Maar voor ieder die nog gaat of er over nadenkt om te gaan, New York is echt een super keuze!

Heb trouwens ook nog een Ipod mini bij J&R gekocht
pi_21561273
http://www.nycvisit.com/content/index.cfm?pagePkey=376
voor de volgende keer , ik had deze lijst in het hotel gehad, maar misschien heeft iemand anders er ook eens wat aan.
-
  donderdag 26 augustus 2004 @ 22:37:45 #236
16082 Wytze
...Confidential
pi_21567416
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 16:30 schreef Busta het volgende:
Ben ook deze week terug gekomen uit NYC, moest alleen daarna meteen weer door naar introkamp van school.
Maar NYC is echt geweldig, in plaats dat ik heimwee daar had, had ik het toen ik weer thuis was

Wilde er al jaren naar toe, maar het heeft alle verwachtingen waar gemaakt. Super stad, geweldige mensen en er valt zoveel te doen. We zijn 12 dagen verbleven in NYC, na 7 dagen hadden we vrijwel alles gezien wat we wilden zien, dus toen hebben we een railpass gehaald en zijn we ook nog naar Washington, Boston en New Jersey geweest.

We hebben een 400 foto's geschoten, en zoveel ervaringen rijker geworden. New York voor mij absoluut de vetste stad op aarde. Ik zal binnenkort een aantal foto's en ervaringen online gooien. Moet alleen morgen alweer op kamp

Maar voor ieder die nog gaat of er over nadenkt om te gaan, New York is echt een super keuze!

Heb trouwens ook nog een Ipod mini bij J&R gekocht
Ben zeker benieuwd naar je foto's. Post ook die van Boston, Washington en Jersey ! Ik wil ze allemaal zien
pi_21573542
Nog 6 nachtjes slapen en dan ga ik naar NYC
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 16:49:38 #238
16082 Wytze
...Confidential
pi_21581430
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 09:39 schreef komrad het volgende:
Nog 6 nachtjes slapen en dan ga ik naar NYC
Vat nog even kort samen waar je precies heen gaat, welk hotel hoe lang etc.

Zijn zoveel fokkers deze vakantie naar nyc geweest, kan het allemaal niet meer bij benen
pi_21581940
Ik heb nog geen vast programma, maar in ieder geval:

Dag wandelen, Central Park, Baseball, Moma (tijdelijke vestiging in Brooklyn), Nat Mus Hist, evt naar Gogenheim en met. Comedy club, Jazz club
Dat in ieder geval, verder hoor ik graag goede ideeen

En natuurlijk een aantal must see items als times square, broadway enz

[ Bericht 14% gewijzigd door komrad op 27-08-2004 17:20:29 (typo) ]
pi_21590151
Ik wil ook naar New York. Ben net terug uit Amerika, alleen heb ik NY nog niet gezien.

Vind wel beetje jammer dat KLM zo duur is. Hotel wil ik ter plekke regelen. Wil ook niet teveel wat te voren regelen. Gewoon gaan, en zien waar je terecht komt.
pi_21594481
Je kan ook met icelandair of air france vliegne is veel cheaper
pi_21594908
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 09:53 schreef komrad het volgende:
heb je dan ook die grote 747? last van een beetje vliegangst, maar hoe groter het vliegtuig, hoe minder last ik ervan heb.
pi_21594987
quote:
Ik heb afgelopen juni met Delta gevlogen voor 299 euro, exl. tax. Voor wie in het zuiden van Nederland woont kan het soms ook aantrekkelijk zijn om vanaf Zaventem te vliegen.
The happiness of society is the end of government. (John Adams)
pi_21596362
Nou, ik ben al heel voorzichtig begonnen met mijn vertrek naar de VS. Ik ga nu universiteit Utrecht doen en proberen te regelen dat ik het 3e jaar een half jaar naar de VS kan en misschien ook mijn hele masterstudie. En dan daar voorgoed blijven wonen, want ik begin me steeds meer te irriteren aan dit kloteland.
Ik heb een kennis die assistent-professor is op Harvard en die heeft ook in LA en Phily gestudeerd en heeft dus wel wat contacten. Bij haar ben ik nu wat informatie aan het inwinnen over het hoe en wat van studeren in de VS, het lieft in NY natuurlijk.

Bye Bye NL
New Yorker in spe
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 12:40:50 #245
16082 Wytze
...Confidential
pi_21596486
quote:
Iceland Air
pi_21596620
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 12:40 schreef Wytze het volgende:

[..]

Iceland Air
Lijkt me ook best relaxed een stopover van een dag of 2 in iceland te maken.
Das echt zo'n land waar je anders nooit heen gaat. Maar eigenlijk best leuk is om een keer te zien.
Life sucks
pi_21597097
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 12:34 schreef Jeroenus het volgende:
Nou, ik ben al heel voorzichtig begonnen met mijn vertrek naar de VS. Ik ga nu universiteit Utrecht doen en proberen te regelen dat ik het 3e jaar een half jaar naar de VS kan en misschien ook mijn hele masterstudie. En dan daar voorgoed blijven wonen, want ik begin me steeds meer te irriteren aan dit kloteland.
Ik heb een kennis die assistent-professor is op Harvard en die heeft ook in LA en Phily gestudeerd en heeft dus wel wat contacten. Bij haar ben ik nu wat informatie aan het inwinnen over het hoe en wat van studeren in de VS, het lieft in NY natuurlijk.

Bye Bye NL
Het is echt compleet anders. Niet dat ik 3,5 jaar daar gewoond heb, het waren 'maar' 3 maanden. Ik weet wel dat toen ik terug kwam hier in Nederland echt weer moest wennen. Ik had echt een gevoel van, wat moet ik nu doen...what's next? Het leek alsof ik weer een stap terug moest doen, terwijl je dat helemaal niet wilt.

En contacten zijn echt beter als je die hebt. Het maakt het wel wat makkelijker. Ik hoef pas over 2 jaar weer stage te lopen. En als het kan zeker NY. Bosten schijnt ook erg leuk te zijn heb ik gehoord.
pi_21597552
quote:

Bye Bye NL
Ik heb plannen om naar Californie te gaan, als ik dan toch de keus heb
Maar op dit moment, ben ik fotos aan het uploaden!
hoe is die code eigenlijk om fotos te plaatsen hier zodat ze niet zoals link terechtkomen?
[ img ] zonder spatie of hoe???
-
pi_21597719
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 13:46 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Ik heb plannen om naar Californie te gaan, als ik dan toch de keus heb
Maar op dit moment, ben ik fotos aan het uploaden!
hoe is die code eigenlijk om fotos te plaatsen hier zodat ze niet zoals link terechtkomen?
[ img ] zonder spatie of hoe???
California is ook voor mij een optie, mijn uni heeft contact met Berkeley CA maar ik ben sowieso van plan het buiten hun contacten om te regelen.

Het is toch [IMG] adres [/IMG]
New Yorker in spe
pi_21598071
ok bedankt, fotos zijn nu op 70%
straks ff snel een korte site bouwen en hier 3 of 4 heele goede op plaatsen.

Kan iemand deze foto photoshoppen? Als het goed is moet er rechts een mooie rode maan tevoorschijn komen en uiteraard de onderste helft een mooi stuk NYC
misschien als je Californie een optie vind, moet je ff die site van vampier op dit fokforum ff lezen.
ben ik nu ook aan het doen. www.vampier.net
fotos bijna klaar!
gheh, voorproefje hier. >> http://www.geocities.com/rick1peeters/nyc2004.html <<
Nog niet eens op n kwart, ik moet nu ff naar het dorp, pasfotos maken voor me collegekaart die ik vandaag kreeg en maandag wil gebruiken.

[ Bericht 35% gewijzigd door mechatronics op 28-08-2004 14:44:25 ]
-
pi_21598180
Daar links, bij die foto met die vrouw erop, ben haar naam ff kwijt, was een lift neergestort. Allemaal brandweer, politie en een heli. Ik zag het op het nieuws toen ik er was.
New Yorker in spe
pi_21598736
woww, das minder zeg. Maar ik ga nu naar het dorp, fotos komen vanzelf wel op die site. Kan iemand photoshoppen? Het is iets met het filter , heel makkelijk maar ik heb geen photoshop hierzo.
K bedoel de foto op de vorige post, alvast bedank:)
Ik had die foto veranderd, maar je bedoeld deze foto :
-
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 15:15:41 #253
28167 matthijst
pi_21599143
Niks meer aan te photoshoppen die foto, was/is te donker.
pi_21599250
nog 5 dagen till NYC
pi_21599512
Trouwens, een vriend van me gaat maandag naar NY. Hij heeft via MTV een reis daarheen gewonnen, en krijgt studie-tijd om te recorden in de Def Jam studio's.

Lucky bastard.
pi_21599856
zeker weten.
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 15:15 schreef matthijst het volgende:
Niks meer aan te photoshoppen die foto, was/is te donker.
en das dan maar jammer, ik heb van het uitzicht genoten.
-
pi_21601277
FOTOS KLAAR!!
http://www.geocities.com/rick1peeters/nyc2004.html
tadaa alle mooie fotos bij elkaar van NYC.
-
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 17:25:36 #258
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_21601365
quote:
En dan daar voorgoed blijven wonen, want ik begin me steeds meer te irriteren aan dit kloteland.

Bye Bye NL
ik herken me hier zo in . Wil alleen kijjken of ik na mijn vwo naar de states kan Maar je kan je alleen opgeven voor de greencard als je klaar bent met highschool toch?
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 18:11:01 #259
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_21602339
zo, eindelijk een host gevonden zonder topbanner, en genoeg webspace. Kheb nog 4 foto's online gezet. Ik ga nu ff verder met het editten van de rest en dan komen die ook online.

Pagina 1 en 2 zijn compleet en kan je nog via www.iloveny.tk bereiken. De laatste paar foto's op pagina 3 pasten niet mer op mijn chello server en daarom staan alle foto's die ik tot nu toe heb geedit op http://nyc.125mb.com/ . Op deze site staan dus 4 foto's meer dan op iloveny.tk maar straks komt daar de volledige collectie foto's op.

Sorry voor de ads op die site, kan er nix aan doen. Dus vanaf pagina 3 moet je naar http://nyc.125mb.com/ gaan om de foto's te zien. Voor pagina 1,2 kan je het best naar www.iloveny.tk (is denk ik wat sneller) .

Als alles online is laat ik iloveny.tk redirecten naar http://nyc.125mb.com/ .
pi_21602341
ik wil het eigenlijk via een andere route doen. En wel proberen te soliciteren bij een multinational.
Dus via NL in de USA aan de slag gaan. En op die manier een werk visa krijgen en dan op naar staatsburgerschap. Miscchien, misschien
-
pi_21614592
ik wil geen amerikaan worden hoor
pi_21616747
New York City
Ook alweer 5 jaar geleden dat ik daar geweest ben
Wat echt leuk is: een boottour rond het eiland maken. Je komt dus langs de gebouwen waar het WTC stond [toen ik er was stonden ze er nog ] en je gaat om heel het eiland, zelfs door een stukje van Harlem. zie je meteen het verschil vergeleken met Manhattan
"As far back as I can remember, I've always wanted to be a gangster." - Goodfellas
pi_21617282
verschil tussen uptown en downtown is ook lache
-
pi_21618754
Wat vinden jullie van de wijk chelsea?
  zondag 29 augustus 2004 @ 15:28:01 #265
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_21618927
Chelsea vond ik een van de leukste wijken in Manhattan...sfeervol, levend, bruisend.
= there is a light that never goes out =
pi_21618936
nog goede kroegen daar in de buurt
  zondag 29 augustus 2004 @ 16:47:34 #267
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_21620498
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 15:20 schreef komrad het volgende:
Wat vinden jullie van de wijk chelsea?
chelsea is toch die wijk waar allemaal schilders en andere kunstenaren zitten. Wij hebben een stukje in chelsea gelopen maar ik vind er niet echt veel aan. Maar waarschijnlijk zaten we dan niet echt in het goede gedeelte...
  zondag 29 augustus 2004 @ 16:49:19 #268
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_21620537
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 13:36 schreef myfairlady het volgende:
New York City
Ook alweer 5 jaar geleden dat ik daar geweest ben
Wat echt leuk is: een boottour rond het eiland maken. Je komt dus langs de gebouwen waar het WTC stond [toen ik er was stonden ze er nog ] en je gaat om heel het eiland, zelfs door een stukje van Harlem. zie je meteen het verschil vergeleken met Manhattan
wees blij dat je het wtc nog irl hebt gezien... Ik ken het jammer genoeg alleen maar van plaatjes en de tv...
  zondag 29 augustus 2004 @ 21:58:07 #269
16082 Wytze
...Confidential
pi_21626815
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 14:06 schreef mechatronics het volgende:
verschil tussen uptown en downtown is ook lache
Die wegen, echt niet normaal. Midtown sloeber wegen, Downtown helemaal sloeber en dan uptown weer normaal
pi_21626867
ik ben nog ik het WTC geweest en heb daar een lezing gehad op de 60e verdieping. Nu ga ik waar, ga ook kijken of er al iets te zien is van het meesterwerk van Daniel Libeskind
  maandag 30 augustus 2004 @ 00:33:09 #271
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_21630606
nou die hosting van 125.com zuigt ook. Vandaag alweer de hele dag down. Maar nu heb ik hopelijk dan echt een goede gevonden met (400 mb freespace, 10GB/maand) geen ads.

http://nyc.x24host.com/

Zit van alles bij: MySql, webmail etc... Ziet er naar uit dat dit een goede gratis host is . (www.Illusionfxnet.com)
pi_21633219
je kan ook een spymac adres aanvragen zit ook een ftpserver bij met webspace, en ja ik weet dat het offtopic is maar wel handig voor de volgers van dit topic
pi_21637264
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 21:59 schreef komrad het volgende:
ik ben nog ik het WTC geweest en heb daar een lezing gehad op de 60e verdieping. Nu ga ik waar, ga ook kijken of er al iets te zien is van het meesterwerk van Daniel Libeskind
Ik zat in de 2e toren op de hoogste verdieping wat te drinken in zo'n restaurant. allemaal super rijke zaken-lui daar. kwamen wij aan in onze touristen-smokings
"As far back as I can remember, I've always wanted to be a gangster." - Goodfellas
pi_21637890
Ik ben natuurlijk ook boven geweest, maar ik heb ook het interieur mogen aanschouwen , echt oorlelijk oranje bah
pi_21638799
die lift vond ik wel ok heel zitbankje dr in
pi_21639496
ook mooi oranje die lift als ik me goed herinner
  maandag 30 augustus 2004 @ 16:29:31 #277
16082 Wytze
...Confidential
pi_21641440
Oranje? Ze wilden de Nederlanders welkomen denk ik
pi_21641890
precies
  maandag 30 augustus 2004 @ 18:43:26 #279
28946 mirelia
pi_21643634
Ik ben in '98 bovenop het WTC geweest
Was een hele ervaring.
Ook de bovenste verdieping was gaaf met ramen tot de grond en bankjes ervoor
En een systeem met ballen die in beweging bleef door de beweging van de toren.
Jammer dat ze er niet meer zijn (even afgezien van de slachtoffers)
Shuffle up and deal!!!
pi_21648129
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 16:29 schreef Wytze het volgende:
Oranje? Ze wilden de Nederlanders welkomen denk ik
toen ik in NY was, was de ESB oranje verlicht tijdens koninginnedag
Life sucks
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 16:39:36 #281
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_21664002
Singapore Airlines vliegt niet meer rechtstreeks op Newark...wat zijn goedkope alternatieven voor Singapore Airlines ?
= there is a light that never goes out =
pi_21664037
Via parijs naar JFK, moet je in vbrussel op de thalys stappen
  vrijdag 3 september 2004 @ 10:05:49 #283
16082 Wytze
...Confidential
pi_21722370
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 22:05 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

toen ik in NY was, was de ESB oranje verlicht tijdens koninginnedag
Wist niet dat ze dat speciaal voor Nederland deden Komt door het vleugje Amsterdam wat er nog heerst Maar het ESB heeft heel veel kleurtjes voor speciale dagen, heb ergens nog een overzichtje staan zal het eens opzoeken...
pi_21724638
ff offtopic

Wytz, met welk programma heb je zo snel al die foto's van jou omgezet in klikbare thumbnails en daarna online gezet?
pi_21728002
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 10:05 schreef Wytze het volgende:

[..]

Wist niet dat ze dat speciaal voor Nederland deden Komt door het vleugje Amsterdam wat er nog heerst Maar het ESB heeft heel veel kleurtjes voor speciale dagen, heb ergens nog een overzichtje staan zal het eens opzoeken...
Je hebt ook zo'n monument in (ik geloof) batterypark (het is in ieder geval dicht bij die haven vanwaar je naar liberty island kunt) waar een Nederlandse tekst op staat
Life sucks
  vrijdag 3 september 2004 @ 17:13:54 #286
21157 sioux_
lost in space
pi_21730419
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 14:53 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

Je hebt ook zo'n monument in (ik geloof) batterypark (het is in ieder geval dicht bij die haven vanwaar je naar liberty island kunt) waar een Nederlandse tekst op staat
  ESF Reporter vrijdag 3 september 2004 @ 19:35:52 #287
87554 Cee
Welluk?
pi_21733008
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 18:43 schreef mirelia het volgende:
Ik ben in '98 bovenop het WTC geweest
Ik stond er voor 't laatst in juli '01 op, als ik de video terugkijk hoor ik mezelf grappen maken over waar je allemaal over moet springen om er af te kunnen als je 't niet meer ziet zitten.

Mooie foto's allemaal! Ik krijg helemaal zin weer; nog 5 dagen en dan ga ik weer heerlijk genieten van die geweldige non-stop klote-herrie. En dat zeg ik met liefde.

Trouwens, misschien een domme vraag, maar kan ik m'n triband-telefoon in Amerika opladen (Siemens C60) of heb ik daar (naast de reisstekker) ook nog een transformator voor nodig?

[ Bericht 11% gewijzigd door Cee op 03-09-2004 19:51:24 ]
  vrijdag 3 september 2004 @ 20:00:11 #288
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_21733532
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 19:35 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik stond er voor 't laatst in juli '01 op, als ik de video terugkijk hoor ik mezelf grappen maken over waar je allemaal over moet springen om er af te kunnen als je 't niet meer ziet zitten.

Mooie foto's allemaal! Ik krijg helemaal zin weer; nog 5 dagen en dan ga ik weer heerlijk genieten van die geweldige non-stop klote-herrie. En dat zeg ik met liefde.

Trouwens, misschien een domme vraag, maar kan ik m'n triband-telefoon in Amerika opladen (Siemens C60) of heb ik daar (naast de reisstekker) ook nog een transformator voor nodig?
in amerika gebruiken ze een andere socket dus je moet idd een andere stekker meenemen. En ze werken daar op 110 V, dus ik denk dat je ff moet kijken op de site van siemens of die telefoon op 110v kan worden opgeladen

en veel plezier in nyc...
  vrijdag 3 september 2004 @ 20:01:35 #289
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_21733559
kheb nog wat foto's online gezet van de circle line cruise, maar dat zijn ze nog lang niet allemaal:

http://nyc.x24host.com
  vrijdag 3 september 2004 @ 20:11:38 #290
28167 matthijst
pi_21733762
Kan je gewoon opladen met een reisstekker neem ik aan?
Nokia iig wel...
pi_21733911
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 20:11 schreef matthijst het volgende:
Kan je gewoon opladen met een reisstekker neem ik aan?
Nokia iig wel...
bij ons werkte dat toch echt niet

(3100 & 6610)
  ESF Reporter vrijdag 3 september 2004 @ 20:42:50 #292
87554 Cee
Welluk?
pi_21734352
Bedankt voor de tip! Ik ga morgen effe zo'n transformator halen dan. En die foto's van de eekhoorn zijn erg cool.
  vrijdag 3 september 2004 @ 21:26:30 #293
28167 matthijst
pi_21735267
quote:
bij ons werkte dat toch echt niet
(3100 & 6610)
Hmm, heb n 6100, misschien een of ander geintje met die reisstekkers?.. Sowieso altijd vaag die dingen: van de zomer iPod in 3 stopcontacten gehad, geen actie... Alleen in scheerapparaat stopcontact op de badkamer deed ie het ineens
  vrijdag 3 september 2004 @ 21:43:54 #294
28946 mirelia
pi_21735667
Je moet even op je oplader kijken of er iets op staat in de trand van 110/230v input
Dan kan het namelijk
Staat er alleen 230/240 dan moet je een trafo hebben.
Shuffle up and deal!!!
pi_21735672
waar woont Monty Brogan (edward norton) in ny in de film 25th hour?
  ESF Reporter vrijdag 3 september 2004 @ 22:31:41 #296
87554 Cee
Welluk?
pi_21737118
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 21:43 schreef mirelia het volgende:
Je moet even op je oplader kijken of er iets op staat in de trand van 110/230v input
Dan kan het namelijk
Staat er alleen 230/240 dan moet je een trafo hebben.
Yep, er staat dus alleen 230. Ik kan ook een reislader halen die van 100-240 gaat lees ik net. Ook zo handig.
pi_21737806
Hoe zit het met de wekker?

Ik had de mijne meegenomen, alleen na een paar uur gaf ie de verkeerde tijd aan. Zo werd ik om half 8 wakker, terwijl het in werkelijkheid half 5 was. Achteraf wel lachwekkend....maar ligt dat nou aan de wekker of aan de verloopstekker?
  ESF Reporter zaterdag 4 september 2004 @ 10:08:30 #298
87554 Cee
Welluk?
pi_21742678
Je kunt als het goed is aan de stekker van de wekker of de wekker zelf (oké, dit klinkt een beetje...raar. Stekker van de wekker. Maar goed) zien of je 'm kunt gebruiken in de States; staat er 230 V op, dan kan hij NIET worden gebruikt. Staat er 100-240 V (of in ieder geval een getal dat vanaf de 100 of 110 gaat), dan kan je hem WEL in Amerika gebruiken. Je kunt een zogenaamde 'transformator' stekkergeval kopen waar je je 230 Volt wekker in kunt pluggen, en dan kan je hem wel in Amerika gebruiken.

Ik ben waardeloos in het uitleggen van dingen. :-P
pi_21745448
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 17:13 schreef sioux_ het volgende:

[..]

[afbeelding]
teamwork
Life sucks
pi_21748290
nog een vraagje ivm de elektriciteit:
ik vertrek de 14de september naar NY, maar nu is mijn vraag of ik mijn fotocamera gewoon kan opladen daar, met behulp van een reisstekker??? of zijn er andere factoren waar ik rekening mee moet houden?
pi_21748327
ik kon hem iig gewoon opladen. alleen leek het wel alsof de accu niet helemaal vol was, terwijl de lader dat wel aangaf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')