:-)quote:Op zaterdag 31 juli 2004 15:07 schreef bonke het volgende:
in ursum ( noordholland ) zit een dealer die speciaal voor fiero is :-)
ps: voor een 6 cil vind ik em vrij traag hoor :-)
Achterwiel.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 15:08 schreef haaahaha het volgende:
Wat voor aandrijving?
quote:Op zaterdag 31 juli 2004 14:57 schreef StephanL het volgende:
Cool![]()
Jij wel gelukkig ..quote:Op zaterdag 31 juli 2004 15:07 schreef cyberbull het volgende:
zijn idd zeer strakke wagens en ik vind hem mooier dan zo'n sjonnies crx gevalletje
Fiero Innovation ..quote:Op zaterdag 31 juli 2004 15:07 schreef bonke het volgende:
in ursum ( noordholland ) zit een dealer die speciaal voor fiero is :-)
ps: voor een 6 cil vind ik em vrij traag hoor :-)
quote:Op zaterdag 31 juli 2004 15:13 schreef bonke het volgende:
sja laag bij de grond , motor achterin , vrij breed , dat wil wel als een kart op de weg liggen he :-)
quote:Op zaterdag 31 juli 2004 15:13 schreef Scrutinizer het volgende:
Ze klinken wel mooi maar zijn, zoals hierboven al gezegd, niet erg snel
Enne Pontiac .... Poor Old Niggas Think It's A Cadillac
wow die is echt lelijkquote:Op zaterdag 31 juli 2004 15:20 schreef bonke het volgende:
[afbeelding]
persoonlijk vind ik deze mooier
keb er zelf ook zo een maar die staat al wat jaartjes in onderdelen in de garage :-)
sja ff een bod doen op ebay he :-) daar staat ie namelijk te koopquote:Op zaterdag 31 juli 2004 15:31 schreef DABAMaster het volgende:
geef mij de pontiac firebird maar (de KITT voor kenners)
Ach ja ik heb de Chevrolet evenknie gehad, de Camaro .. een 1998'er.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 15:31 schreef DABAMaster het volgende:
geef mij de pontiac firebird maar (de KITT voor kenners)
haha die is vetquote:Op zaterdag 31 juli 2004 15:50 schreef haaahaha het volgende:
Onee wacht, ik ben in de war met de Lancia Stratos.
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 31 juli 2004 16:05 schreef Markster het volgende:
topic titel
Je kunt er zelfs Ferrari ombouw kitjes voor kopen, net als voor de MR-2.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 16:13 schreef seto het volgende:
op die 1e foto in OP vind ik het een beetje een ferrari-wannab
stich als in lilo and stitch?quote:Op zaterdag 31 juli 2004 16:24 schreef Patrick281 het volgende:
Kan niet editten wegens database problemen op Fok! dus dan nog maar even 2 pc's.
Ombouw zonder al die toeters en bellen zoals op die taarschep foto ..V8 erin gelepeld..
[afbeelding]
Wat zou the Stich kunnen met zo'n relatief licht V8 auto'tje .. of zou het een klassiek gevalletje overstuur worden..![]()
quote:Op zaterdag 31 juli 2004 16:28 schreef Tjabbo het volgende:
stich als in lilo and stitch?
of "the stig"![]()
TNX, ik hoor net van een ex vriendin dat ik er al 3 jaar over twijfel zelfs ..quote:Had trouwens nog niet gezegd dat ik het wel mooie auto's vind.
Een beetje italiaanse invloeden als je aan de zijkant kijkt, maar de neus en kont zijn zondermeer kenmerkend voor de "american muscle"![]()
zozo op 6 van de 4 nog wel. Doe mij zo'n auto!quote:Op zaterdag 31 juli 2004 16:35 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
TNX, ik hoor net van een ex vriendin dat ik er al 3 jaar over twijfel zelfs ..
Vorig jaar was het ook van ..zal ik wel ... zal ik niet ..
Tot ik er weer 1 zie rijden, en dan weet ik het weer zeker.![]()
Deze week dus ook al met iemand rond op afstand, wilde vandaag kijken en kopen .. maar net gisteren afgetroeft.
Maar ja die liep maar op 6 van de 4 cylinders dus dat was een deel van de trage reactie aan mijn kant.
De prijs was er natuurlijk wel naar, en de staat leek op de foto's onberispelijk ..
Zal het nooit weten ..[dub]Misschien ben ik wel een potentiele leegloper misgelopen..[/dub]
![]()
Tja 3 dagen geleden een mailtje dat hij accoord was op mijn bod .. te laat teruggereageerd.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 16:43 schreef Tjabbo het volgende:
Trouwens, als ik zo vrij mag zijn, wat voorranddebielen ga jij eigenlijk naartoe kijken?
Ik vind het op zijn zachtst gezegd nogal onfatsoenlijk om zomaar die auto te verkopen terwijl je weet dat een ander serieuze belangstelling heeft, ook al ben je dan particulier.
Heb je daar wel wat van gezegd? Ik had toch wel even mijn ongenoegen laten blijken![]()
Tja wat was de staat van de schokbrekers? Auto's zijn wel vrij oud dus kunnen op zijn..quote:Op zaterdag 31 juli 2004 16:53 schreef mighty_myte het volgende:
ik heb een keer in zo'n ding gereden. gaat wel aardig vooruit, maar
totaal 0 ruimte en de wegligging is kut.
Ach, ken mensen die 2 meter lang zijn en in een Fiat 500 rijden.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 16:55 schreef UncleFunk het volgende:
Mooie auto, alleen niet voor mij. Ben 2 meter lang, en daarbij ook nog eens niet handig (als het klopt dat ze niet zo betrouwbaar zijn).
500 euro.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 16:40 schreef Tjabbo het volgende:
zozo op 6 van de 4 nog wel. Doe mij zo'n auto!
quote:Op zaterdag 31 juli 2004 17:49 schreef Rietvaerder het volgende:
Geinig ding Pepijn.....
En een hobby auto doe je wel een beetje wat extra's aan.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 17:50 schreef Rietvaerder het volgende:
Boeie dat ie traag, voor snelheid heeft Patrick281 een BMW R1100S
Ja je mag achterin zitten.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 18:10 schreef PatrickM het volgende:
Patrick281... als je een Pontiac Fierro op de kop heb getikt wil ik wel een keertje een proefritje doen
* Patrick281 vind al van kinds af aan de Fierro een supermooie auto
Paars..quote:Op zaterdag 31 juli 2004 18:17 schreef Tjabbo het volgende:
Ja jammer trouwens dat ik het niet eerder geweten had.
Stond er 1 te koop meer dan een jaar lang. Kwam er elke dag langs. Helemaal knalpaars gespoten dat ding erg gaaf![]()
Toch maar andere vering eronder zetten dan; ik wil namelijk ook meequote:Op zaterdag 31 juli 2004 19:32 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ja je mag achterin zitten.![]()
![]()
Als PatM achterin zit dan kan dat .. t'is een 2 zitter namelijk met het blok waar normaal de kofferbak zit.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 19:36 schreef Rietvaerder het volgende:
Toch maar andere vering eronder zetten dan; ik wil namelijk ook mee
Dan ga ik wel op de motorklep zittenquote:Op zaterdag 31 juli 2004 19:36 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Toch maar andere vering eronder zetten dan; ik wil namelijk ook mee
Hebben die een website..quote:Op zaterdag 31 juli 2004 20:23 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik zag er zonet nog eentje staan bij de plaatselijke autohandel
Geen idee... Verbeek uit Stiens, google maarquote:Op zaterdag 31 juli 2004 20:28 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Hebben die een website..![]()
quote:Op zaterdag 31 juli 2004 20:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Geen idee... Verbeek uit Stiens, google maar
Dat is wel een voordeel van een Firebird en een Camaro.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 21:17 schreef MRPhone het volgende:
Een oom van mij heeft zo'n ding gehad een witte en helemaal origineel. Ook nog wel een redelijke betrouwbare auto alleen toen kwam het eerste kind en tja het is een 2zitter.
En dan moet het blok eruit, althans bij de handgeschakelde versie .. en dat duurt een hele dag.quote:Het enigste waar rekening mee moet gehouden worden met die auto's is de koppeling. Het ontkoppelmechanisme wil nog wel eens zwaar gaan waardoor hij een beetje op een slippende koppeling blijft rijden en dat vinden ze niet fijn.
quote:Om dit te verhelpen moest het busje waar de as van de koppeling het blok in gaat vervangen worden naar een ander materiaal. Nou weet ik alleen niet meer of er standaard een nylon busje in zat en er een messing busje voor in de plaats moest of andersom.
quote:Beste adverteerder,
Uw advertentie op www.autotrader.nl heeft de interesse gewekt van één van
onze bezoekers. Hieronder vindt u zijn contactgegevens. Veel succes met deze
lead van Auto Trader.
Naam : Dhr P. Bart
Telefoonnummer : 0645 ....
Emailadres : p ....chello.nl
Auto : Pontiac Fiero
Prijs : 4500
Kleur : Geel
Bouwjaar : 1988
Brandstof : Benzine
Opmerkingen : Fiero op autotrader zie ik al ruim een jaar staan.
Waar kan ik de auto inmiddels voor afhalen, ik zoek nog steeds een dergelijk
model voor ca. 2.250,00.
Met vriendelijke groet,
Auto Trader
Ik ga toch geen rampenbak kopen voor ¤ 3.250,00.quote:Geachte heer, P. Bart
Wanneer u werkelijk interesse heeft, dan wil ik u een eenmalig aanbod doen
welke inhoud dat u de auto dan zo mee moet nemen als is !!
De prijs en deze is niet meer onderhandelbaar zou dan bedragen ? 3.250,-
De uato verkeerd technisch in goed staat het eenigste wat ons bekend is dat
de koppeling of koppelings cilinder aandacht nodig heeft en de keuring ondertussen is
verlopen!!!
Wanneer u interesse heeft zou ik het fijn vinden dit kenbaar te maken en een
afspraak voor een vrijblijvende bezichtiging te maken !!
Met vriendelijke groet,
JJ K...s,
Eigenaar
En na een jaar is de accu wel doodquote:Op maandag 2 augustus 2004 20:31 schreef Tjabbo het volgende:
Dat gaf ik er ook niet aan uit, zeker niet zonder fatsoenlijke proefrit.
Misschien als hij er een -gratis- nieuwe APK bij beloofd. anders is het
quote:Op maandag 2 augustus 2004 21:52 schreef MRPhone het volgende:
Die velgen zitten eronder, dus het zijn wel 2 Pontiac Fiero's.
Klopt. was ook al geopperd in dit topicquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 00:42 schreef GiSH het volgende:
van die dingen kan je toch ook een ferarri kit car maken??
quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 08:22 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Klopt. was ook al geopperd in dit topic
En ik vind trouwens de Notchback niet echt spectaculair.
De fastback is veeeeeeeel mooier/sportiever.
Goedemorgen Patrickquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 08:39 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Fastback.
Notchback.
Goedemorgen Tjabbo.![]()
![]()
Ik zal eens wat plaatjes zoeken. (later, ben nu aan het werk .. af en toe fokken gaat nog net..)quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 00:42 schreef GiSH het volgende:
van die dingen kan je toch ook een ferarri kit car maken??
Een linkie heb ik al wel : http://home.nycap.rr.com/wwilliams/Ferrari.htmlquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:09 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik zal eens wat plaatjes zoeken. (later, ben nu aan het werk .. af en toe fokken gaat nog net..)
Of misschien voelt iemand anders zich geroepen om wat pics te zoeken/posten.
quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 16:45 schreef God_de_Vader het volgende:
in belgie staat er 1 op ebay... rode voor een 3000 euro maar wel maar 59 000 km en altijd in een verwarmde garage gestaan ziet er uit als nieuw ben hem gaan bezoeken. Echt waar dat kon een nieuwe zijn !!! Mensen doen hem weg gekeurd en alles omdat ze te weinig tijd hebben en de ruimte nodig hebben voor uitbreiding van hun zaak.
Ga er maar vanuit dat het 2 Notchbacks zijn. De reden waarom ze mij zo opvielen was, goh rare velgen onder die MR2 en die staan er zo te zien ook al ff. En toen ik doorreed begon ik te twijfelen wat het nou waren en nou zie ik hier een Fiero topic en begin ik in te zien dat ik een paar Fiero's zag staan. En dat puur door een paar velgjesquote:Op maandag 2 augustus 2004 23:31 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Goed gezien dan.
Ik ben wel benieuwd of het Fastbacks of Notchbacks zijn .. alleen de eerste heeft mijn intresse.
[afbeelding]
Hoe weet je dat'ie rot was .. waar moet je op letten bedoel ik.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 18:53 schreef t0n het volgende:
Geweldige auto, ik heb op het punt gestaan op een fastback te kopen, óók geel.
Die dingen zijn helemaal van plastic joh..
Lag een 3.2 V6 in met weber carbs en vette uitlaat...
Damn...
Maar ding was rot, en schade gehad.
Anders jij welquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 16:48 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ga je hem kopen dan?
quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:37 schreef Tjabbo het volgende:
Anders jij wel
Deze is nog iets duurder.quote:Geachte P. Bart,
Prima, zie ik U vrijdag avond, zorg ik dat de koffie klaarstaat.
Met vriendelijke groet,
M..o v..n d..r H....
Om mijzelf te pijnigen.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 08:19 schreef Tjabbo het volgende:
WTF ga je er heen dan
goedemorgen enzo...
quote:Op woensdag 4 augustus 2004 09:13 schreef Tjabbo het volgende:
dat wordt je motortje verkopen![]()
Ik heb een Camaro V8 5.7 liter TPi gehad uit dezelfde periode.. en nu heb ik geen zin in de wegenbelasting .. en bovendien kost een goede Firebird nog even 2-3 keer zoveel.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 09:19 schreef MikeyMo het volgende:
ik vind ze niet zo geweldig vergeleken bij de Firebird uit dezelfde periode
quote:Op woensdag 4 augustus 2004 09:21 schreef Tjabbo het volgende:
En jje noemt een Pontiac Fierro 'iets minder onzinnigs'![]()
morninquote:Op donderdag 5 augustus 2004 08:16 schreef Patrick281 het volgende:Morning .. Tjabbo reactiesnelheids testje..
moet jij die kar toevallig verkopenquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 16:45 schreef God_de_Vader het volgende:
in belgie staat er 1 op ebay... rode voor een 3000 euro maar wel maar 59 000 km en altijd in een verwarmde garage gestaan ziet er uit als nieuw ben hem gaan bezoeken. Echt waar dat kon een nieuwe zijn !!! Mensen doen hem weg gekeurd en alles omdat ze te weinig tijd hebben en de ruimte nodig hebben voor uitbreiding van hun zaak.
Het zij vergeven.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 09:07 schreef Tjabbo het volgende:tjabbo vrij heeft vandaag en dus later uit bed is.
Beschikbaar? Waarom doet die gast hem weg dan?quote:Op donderdag 5 augustus 2004 10:31 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Het zij vergeven.![]()
Andere fiero waar ik vorige week op uit was, maar net verkocht is ook weer beschikbaar kreeg ik over de mail. Nu nog even mijn buurman charteren om 125 kilometer te rijden ..![]()
Nee, hij heeft hem nooit verkocht ..quote:Op donderdag 5 augustus 2004 11:47 schreef Tjabbo het volgende:
Beschikbaar? Waarom doet die gast hem weg dan?
Ik zou eerst daar eens goed over nadenken als ik jou was. een auto doe je niet binnen een week weer weg. toch ?
over reactietijd gesprokenquote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:32 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Nee, hij heeft hem nooit verkocht ..
.. die andere koper was enthousiast .. maar bleek toch geen geld te hebben.![]()
![]()
zegt hij.. ik zou ook oppassenquote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:32 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Nee, hij heeft hem nooit verkocht ..
.. die andere koper was enthousiast .. maar bleek toch geen geld te hebben.![]()
![]()
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:34 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
zegt hij.. ik zou ook oppassen
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:34 schreef Tjabbo het volgende:
over reactietijd gesproken![]()
quote:Maar beter dan of niet! wanneer ga je kijken?
maak anders ff een foto voor hier.![]()
Supervaag, maar vanavond is die Gele op de vorige pagina. Deze blauwe misschien morgen ..quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 09:53 schreef Tjabbo het volgende:
oi
Beetje vage foto, niet?
Die man zei dat hij nu gewassen was (en nieuwe accu na mijn mailtjes eerder op de week) en een stuk mee gereden.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:06 schreef Tjabbo het volgende:
zow hey succes met nadenken erover. als het een hoby auto is is het niet zo'n probleem als hij wt gebreken heeft, maar als het spuitwerk niet helemaal goed is, ga je je er toch aan ergeren met verloop van tijd.
We got a lurker on our hands!quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 20:09 schreef mx_player het volgende:
en en....
quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 20:09 schreef mx_player het volgende:
en en....
quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 20:13 schreef Tjabbo het volgende:
We got a lurker on our hands!
Ik ben net zo benieuwd! kom op met die info Patrick!
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 20:17 schreef Tjabbo het volgende:
Wow!
Een firebird toch? of niet?
Ik ga in ieder geval kijken .. en ik voel er wel veel voor ja.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 09:58 schreef Tjabbo het volgende:
Ik geloof het direct. Wat ziet die er goed uit zeg!
Ga je hem nou kopen of niet?
IK neem een tegenwerkende kracht mee.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:38 schreef Tjabbo het volgende:
Maar ik neem aan dat je, wanneer je hem koopt gewoon direct meeneemt?
quote:Ervoor terugkomen is ook al zo wat.
En dit is maar een 6 cylinder dus het valt wel mee.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:58 schreef dolce het volgende:
Wel lekker zeggen dat pontiac traag is,nou word ff wakker heej !!!!!!
De firebirds trans am van pontiac is zeker niet traag en de WS6 ram air is een dikke m5/porshe killer
dusss
Ben ik ook al een paar keer tegen gekomen, voorkant is slecht gesoeptquote:Op zaterdag 31 juli 2004 20:28 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Hebben die een website..![]()
Zelf zat ik net even te surfen en kwam deze tegen .. staat al ruim een jaar of meer te koop.
(te duur namelijk)
[afbeelding]
[afbeelding]
Gesoept? Ik dacht dat dit een uitdrukking was voor digitaal manipuleren.quote:Op maandag 16 augustus 2004 01:01 schreef ChicaneBT het volgende:
Ben ik ook al een paar keer tegen gekomen, voorkant is slecht gesoept.
Kun jij ook hebben voor dat geld!quote:Op maandag 16 augustus 2004 10:20 schreef Patrick281 het volgende:
De eigenaar (autodealer) had wel een mooi landhuis en een Porsche 911 voor de deur.![]()
Een mooie Porschequote:Op maandag 16 augustus 2004 11:06 schreef ZX9R het volgende:
Kun jij ook hebben voor dat geld!
http://zoek.autotrader.nl(...)9d7ea024&did=1003411
quote:Op maandag 16 augustus 2004 11:31 schreef ZX9R het volgende:
Is tie dan niet mooi poepbruin?
Daar kon je wel eens heel erg gelijk in hebben!quote:Op maandag 16 augustus 2004 11:37 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Dit is 1 van de weinige auto's die het in geen enkele kleur goed doet schat ik.![]()
Waarschijnlijk na mijn en zijn vakantie. Ik heb geen zin het nu te overhaasten.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 08:47 schreef knillis het volgende:
Laat even weten vanaf wanneer we je mogen feliciteren
quote:O.K., we praten (mailen) op dinsdag 21 september a.s. verder. Ik hou de auto
zolang vast! De nieuwe banden zitten dan wel eronder!
Groeten
M.P
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: P.B
Verzonden: dinsdag 17 augustus 2004 10:40
Aan: ..
CC: ..
Onderwerp: Re: RE: Pontiac3
Laten we de overeenkomst sowiezo uitstellen gezien de tijdsdruk.
We willen woensdag met een auto op vakantie dus dan komen we er toch niet
uit voor die tijd met ophalen en montage van de remschijven. Het is
bovendien ook weer ruim 2 uur rijden naar Lemmer dus dat komt er ook nog
eens bij.
We willen het afwachten tot na onze en uw vakantie, en of de Firebird er dan
nog is en welke optie we aangaan met de banden. (volgens uw verhaal met
wel/niet montage wel/niet de banden erbij e.d.)
Met vriendelijke groet,
Vrij zeker van wel .. wilde hem eigenlijk morgen ophalen .. maar even wachten is beter.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:11 schreef Tjabbo het volgende:
Relaxed!
Ik neem aan dat het doorgaat ?
Kroatie, autovakantie met een Colt van 16 jaar oud ..quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:02 schreef Tjabbo het volgende:
Okay. je gaat deze week op vakantie?
macht spass
quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:07 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Kroatie, autovakantie met een Colt van 16 jaar oud ..![]()
Oorspronkelijk wilde ik met de Firebird, maar zo vallen we minder op.
En er moest nog zoveel geregeld worden wilden we met de Amerikaan gaan.
Nu kunnen we een dagje eerder. Mits de garage op dit moment de Colt niet afkeurt.
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 22:47 schreef ChicaneBT het volgende:
Ik zeg maak er eens een leuke Fotoshoot mee(de auto dan he / of beide
)
Goh waar ben je geweest in Kroatië? Ik ben van 2 tot 12 augustus op vakantie geweest naar het plaatsje Medulin, dat ligt in Istriëquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 22:07 schreef Patrick281 het volgende:Weer terug na ongeveer 2.700 kilometer.
Vertrouw dus nooit een garage als je een vakantiecheck laat doen.
Na 950 kilometer keek ik s'avonds eens onder de motorkap en zag dat de accu bijna volledig droog stond.
Dus gelijk maar even de volgende ochtend bij de pomp accuwater gekocht, er ging ongeveer 750 ml in.
Verder heeft de auto zich goed gehouden en heb ik minder dan een liter olie bijgevuld, maar nooit stond was het echt nodig.
(was op peil in het midden uit Nederland vertrokken, in Oostenrijk bijgevuld tot nog onder max, in Kroatie op de terugweg nog een paar klokjes erbij gedaan om het iets te verversen als het ware)
Schat wel dat de auto een half litertje verbruikt heeft, maar dat mag best met bijna 3.000 km!
[..]
![]()
![]()
Ik schat dat ik haar dit keer liever niet op de motorkap laat zitten zoals vroeger bij mijn Focus TDi Wagon leaseauto.![]()
En ze wil het ook niet eens bij haar eigen auto doen vroeg ik vorig jaar al een keer.
Errug flauw ..
We hadden geen georganiseerde reis dus de kosten vielen een beetje tegen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 23:30 schreef Fulcrum_X het volgende:
Goh waar ben je geweest in Kroatië? Ik ben van 2 tot 12 augustus op vakantie geweest naar het plaatsje Medulin, dat ligt in Istrië
Was erg mooi daar, Kroatië is zeker voor herhaling vatbaar
ontopic: hoe gaat het met de deal van de Firebird?
quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 01:29 schreef Classic-PC het volgende:
Mijn tip : Koop gene Fiero het zijn ondingen ik heb er zelf 1 een half jaar gehad en hem toen weg gedaan onderhoud is niet te doen omdat het kren van een motortje in de achteak ligt , de computer geeft problemen er zijn problemen met injectie wegligging is zwaar klote tenzij j een Lotus chassis hebt. Ben daarom snel al overgestapt op de grote broer de Firebird trans-am. Overigens vind ik de Fiero een verjapte Amerikaan het is net een mazda .....![]()
Al die vakantiechecks/wintercontroles zijn volgens mij bullsh*t.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 22:07 schreef Patrick281 het volgende:Weer terug na ongeveer 2.700 kilometer.
Vertrouw dus nooit een garage als je een vakantiecheck laat doen.
Ghe ghe ze zegt dat ze de Colt nooit weg zal doen. En als je haar kent dan weet je dat ze gek genoeg is om er dik geld in te steken.. vrouwen hechten aan dingen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 10:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]of otoo weggooien indien nodig.![]()
Die zijn vet geld waard; koop je een prima blingbling Fiero voorquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 10:52 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Had ik al gezegd dat het de originele prehistorie accu is.![]()
![]()
Ik heb een 79'er Firebird Trans-Am (2nd generation) met 428 Big Block. Was origineel rood maar moest gespoten worden en toen maar gelijk zwart gedaan vind ik persoonlijk mooier. Nieuwe sticker besteld uit de usa voor op de motorkap en hij ziet er weer tip top uit. Deze winter gaat het blok eruit voor revisie (doe ik zelf) en dan van het voorjaar weer lekker rijdenquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 10:31 schreef Patrick281 het volgende:
Maar een Firebird rijd dus een stuk beter en is betrouwbaarder .. deels door het ontwerp .. eigenaren zijn ook duidelijk meer liefhebbers met een redelijke portemonnee.
Wat voor model/jaar heb je?
Leg uit ..quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 17:37 schreef ZX9R het volgende:
Doe dat nou niet!
Goede beslissingen gaan niet over 1 nacht ijs.quote:Op woensdag 1 september 2004 12:13 schreef Rietvaerder het volgende:
Heb je dat kutding nou nog steeds niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
quote:Op vrijdag 3 september 2004 20:42 schreef ZX9R het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat doe je ..
Ik was igg nieuwgierig .. liever dat het niets is als je kijkt dan the price is right en net verkocht.![]()
quote:Op donderdag 9 september 2004 13:33 schreef ZX9R het volgende:
Zijn laatste optie was net verkocht
Wel meer auto, maar voelde wat gewoner aan met rijden. Te comfortabel.quote:Op donderdag 9 september 2004 13:36 schreef knillis het volgende:
Ennu die firebird? Persoonlijk vind ik dat iets meer auto dan een fiero, natuurlijk ook 'iets' meer kosten.
Feliquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 16:57 schreef Patrick281 het volgende:
Het is een rode Fiero geworden.
Nu snel van mijn werk weg om over te schrijven.Hij wacht nu bij het postkantoor.
Meer info en pics later.![]()
quote:Op donderdag 7 oktober 2004 08:33 schreef knillis het volgende:
Dat laatste zinnetje, dat maakt zoveel goed![]()
Succes ermee enzo
Dan is de zijne mooier imhoquote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:05 schreef Patrick281 het volgende:
[..]![]()
Met zijruitjes en normale spoiler krijg je dit:
[afbeelding]
Heel erg mee eens...quote:Op donderdag 7 oktober 2004 08:33 schreef knillis het volgende:
Dat laatste zinnetje, dat maakt zoveel goed![]()
Succes ermee enzo
quote:Op donderdag 7 oktober 2004 22:37 schreef Patrick281 het volgende:
Van een Fiero forum afgeplukt foto'tje .. omdat deze zo mooi is.De eigenaar heeft zelf vleugeldeuren gemaakt.
quote:Op donderdag 7 oktober 2004 23:28 schreef Driverrrr het volgende:
arghhh je foto's werken nietik wil m zien
quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:03 schreef B_BOY het volgende:
in mijn dorp staat een mooie.![]()
Ik ging toch "doorboenderen" in de hoogste versnelling.quote:Op maandag 11 oktober 2004 22:35 schreef Tjabbo het volgende:
Cool.
Maar ff een correctie. Je hebt juist je overdrive UIT gezet. niet aan.
Ja jij bedoelt lager in toeren.quote:Op maandag 11 oktober 2004 22:52 schreef Tjabbo het volgende:
Whehe ik snap het.
Maar rijd eens een auto met een overdrive. dan weet je wat ik bedoel.
Best strak .. tja t'is geen Supra he.quote:Maar het ziet er best strak uit. doe nog's plaatje spammen ?
TNX.quote:Op maandag 11 oktober 2004 22:53 schreef t0n het volgende:
Ja dude, ding ownt.
Ik ben wel blij dat ik nu enigzins normaal over drempeltjes heen kan.quote:Ik zou hem persoonlijk nog ff iets lager aan de grond leggen, want 'grovere' wielen, en die alu-wing er af halen. Dan iss wat mijbetreft een heel eind richting af.
Maar Ik heb helemaal nog geen nieuwe foto gemaakt sinds de wasbeurt vanavond.quote:Op maandag 11 oktober 2004 23:20 schreef Tjabbo het volgende:
En met 'best strak' bedoel ik dat hij er waarschijnlijk goed uitziet na de wasbeurt maar ik kan het niet goed beoordelen aan de hand van alleen het vooraanzicht![]()
GSM picquote:Op maandag 11 oktober 2004 22:52 schreef Tjabbo het volgende:
Maar het ziet er best strak uit. doe nog's plaatje spammen ?
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 19:22 schreef Tjabbo het volgende:
Ik vind die spoiler best cool eigenlijk.
In vergelijking met een normale auto is het een regelrechte kart. Hard en vegen kan je ermee.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 19:31 schreef BaraCuda het volgende:
Amerikanen hebben de eigenschap om heel veel onderstuur te hebben. Deze ziet er wel wat compacter uit maar geloof niet dat het een megawegligging zal hebben.
It sucks.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 20:32 schreef KonnieKipke het volgende:
plaats eens een foto van je dash
En als er iemand verstand heeft van posen dan ben jij het wel met je witte pornomotorlaarzen.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 21:21 schreef Makster het volgende:
Inderdaad verlagen Pep en wat blitsere velgen eronder pleuren. Vervolgens die taartschep er ook nog is af en normale ruitjes en u zijdt gezegd met een blaasbakkertje
Shure?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 19:22 schreef Tjabbo het volgende:
Ik vind die spoiler best cool eigenlijk.
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:18 schreef Tjabbo het volgende:
Als ik jou was, valt me nu ineens op, zou ik eerst dat lelijke 'PONTIAC' dat achterop staat mooi strak maken.
quote:Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik heb ook geen Toyota achterop mijn celica of supraquote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:18 schreef Tjabbo het volgende:
Als ik jou was, valt me nu ineens op, zou ik eerst dat lelijke 'PONTIAC' dat achterop staat mooi strak maken.
Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Ja maar Toyo's zijn saaie auto's zonder verdere verfraaiïng.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 23:18 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Ik heb ook geen Toyota achterop mijn celica of supra![]()
dat is ook weer waar.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 23:21 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Ja maar Toyo's zijn saaie auto's zonder verdere verfraaiïng.![]()
Die heb ik dus. maar dan de 1.8.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 23:24 schreef PatrickM het volgende:
Mwoah, ik vind de Celica met die twee ronde koplampen aan weerskanten toch een erg mooie bak. Ook van binnen. M'n zwager heeft een 2 liter gehad. Echt een gave auto om mee te rijden
Temeer omdat je in een soort van cockpit zit, i.p.v. een saai dashboard voor je hebt, en een lullige middenconsole ergens in de diepte tussen de stoelen in...
Als ik het goed heb, heb je een zilver kleurigequote:Op donderdag 14 oktober 2004 23:25 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Die heb ik dus. maar dan de 1.8.
(je hebt vast de foto's wel eens gezien)
Dat heb je goed.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 23:40 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Als ik het goed heb, heb je een zilver kleurige
Het is ook een Jap .. tenzij ze er hele aparte letters van maken ga je niet showen met Toyota achterop.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 23:18 schreef Tjabbo het volgende:
Ik heb ook geen Toyota achterop mijn celica of supra![]()
Morgen eerst de garage maar eens bellen 102 kilometer verderop.quote:Het is een schakel 4 bak, de bediening ging al vanaf het begin behoorlijk stug of rauw zoals ze dat zeggen.
Het zou bij de auto horen.
Nu ben ik van de week nog bij de garage geweest en die zeiden dat het redelijk meeviel met schakelen en ik wel goed op de koppelingsvloeistof moest letten omdat de auto misschien best even had stilgestaan en daardoor wat rubbers konden bezwijken. (om e.a. na te laten kijken moest ik de auto en dag laten staan en dat kwam niet uit)
Het vaatje wat aangewezen werd stond nog helemaal vol, en omdat ik er toen ook al 1.5 week mee gereden had verwachtte ik daar verder geen problemen.
Op de terugweg van de garage naar huis leek het al wat beter te gaan beelde ik mij in.
2 dagen later reed ik voor het eerst weer met de auto een stukje van 1x 10 en s'avonds van 25 kilometer.
Het schakelen was nu inmiddels wat stugger geworden en soms moest ik zelfs in zijn 2 optrekken omdat de eerste versnelling inschakelen niet lukte.
De volgende dag, zijnde vandaag reed ik ermee naar mijn werk.
Ik was ondertussen wel overtuigd dat ik toch maar weer eens een vrije dag moest nemen de komende 2 weken om naar de experts te rijden.
Maar het ging al mis .. net op de terugweg naar huis weer dat moeilijke schakelen, en na 10 kilometer schoot het pendaal als het ware los met een klap.
Ik had nu helemaal geen koppeling meer en de auto zat vast in de derde versnelling.
Heel voorzichtig en de file inhalende (over de busbaan!) ben ik naar huis gereden.. alle trukendozen opentrekkende om vooral niet stul te komen staan. (voetgangers die oversteken enz..)
Thuisgekomen de auto in een parkeervak geduwt en direct gekeken onder het dashboard, maar daar is niets raars (voor mij) te zien qua afgebroken verbindingsstaven zoals het met rijden voelde.
Het vaatje met koppelingsvloeistof is nu ineens wel 2 centimeter onder minium waar deze 3 dagen geleden nog precies op max zat.
Zeg niet dat ik je niet heb gewaarschuwdquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 00:17 schreef Patrick281 het volgende:Pech!
w.s. lekke hulpcylinder van de koppeling.
Alvast dit berichje op een Fiero forum gezet:
[..]
Morgen eerst de garage maar eens bellen 102 kilometer verderop.
En daarna de buurman charteren om te kijken en als laatste eventueel route mobiel maar bellen.
Ik vermoed dat het wel makkelijk te maken is.![]()
quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 00:30 schreef ZX9R het volgende:
Zeg niet dat ik je niet heb gewaarschuwd![]()
ik hoop het voor je!quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 00:34 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
![]()
Is gewoon achterstallig onderhoud .. remolie is zo bruin als motorolie.![]()
En van de week bij de garage deden ze daar niets aan, dat moest later maar als ze de auto een dag hadden.. volgens mij 5 minuten werk even aftappen, nieuwe erin en ontluchten.![]()
Maar nu is het te laat.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 00:39 schreef ZX9R het volgende:
ik hoop het voor je!
Ik kan je zeggen dat t wel iets meer is als dat, de wielen moeten er af en weer op daarna, dat alleen kost al 5min, of meer. Dan de nieuwe remolie onderdruk op t remolie-ressevoir zetten, en dan 1 voor 1 de ontluchtings nippels opendraaien totdat er schone remvloeistof uit komt. Dit alles kost al snel 30min.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 00:34 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
![]()
Is gewoon achterstallig onderhoud .. remolie is zo bruin als motorolie.![]()
En van de week bij de garage deden ze daar niets aan, dat moest later maar als ze de auto een dag hadden.. volgens mij 5 minuten werk even aftappen, nieuwe erin en ontluchten.![]()
Eerst even lezen Peurac.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 00:41 schreef PeuRac het volgende:
Ik kan je zeggen dat t wel iets meer is als dat, de wielen moeten er af en weer op daarna, dat alleen kost al 5min, of meer. Dan de nieuwe remolie onderdruk op t remolie-ressevoir zetten, en dan 1 voor 1 de ontluchtings nippels opendraaien totdat er schone remvloeistof uit komt. Dit alles kost al snel 30min.
Jij hebt een vloeistof gestuurde koppeling?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 00:43 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Eerst even lezen Peurac.
Het gaat om de koppeling.
De koppelingscylinder komt daar niet in de buurt, loopt recht vanaf het pendaal naar achter de (nep)motorkap voorin binnen... alleen loopt er natuurlijk ook nog een leiding naar achter naar de motor. Maar ik denk dat het alleen voor is die nu problemen geeft omdat het pendaal helemaal "weg" is.
Dat noemen ze hydraulisch.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 00:52 schreef PeuRac het volgende:
Jij hebt een vloeistof gestuurde koppeling?
Tja het moet idd ergens heen.quote:En dat t bedaal weg is, is geen teken of het voorin of achterin kapot is. Maar als t echt de rubbers zijn, dan had je misschien koppelingsvloeistof kunnen zien liggen onder de auto, dan had je ook meteen geweten waar t probleem zat.
Dat zal idd ook wel moeten gebeuren.quote:Misschien is t slim om dan meteen alles te doen, ook bij de koppeling zelf. Maar ook de remvloeistof, want jij zult ook wel weten dat die ook bepaalt hoe goed je kunt remmen.
quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 01:15 schreef ZX9R het volgende:
het is pedaal.
geen pendaal of bedaal..![]()
ik zeg altijd 'anaal'.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 01:15 schreef ZX9R het volgende:
het is pedaal.
geen pendaal of bedaal..![]()
quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 02:53 schreef mighty_myte het volgende:
ik zeg altijd 'anaal'.
Toen ik belde stond route mobiel er al, maar toen hadden ze toch ineens liever dat die ook de auto kwamen brengen. Volgens mij had diegene die even de mail beantwoorde helemaal niet stilgestaan bij de afstand.quote:Hallo xxx,
Het beste kun je je Fiero (door onze eigen transport dienst)laten ophalen voor een controle en dan doen wij een prijsopgaaf wat er aan de hand is.
Het lijkt op twee dingen;
Een van de twee cilinders is of lek of stuk
Of de drukgroep is niet goed.
Bij reparatie door ons is het halen van de Fiero gratis.
Wij horen wel van u en veel succes met uw Fiero,`
Vriendelijke Fiero groet,
xxx
Dinsdag wordt'ie pas afgeleverd bij de garage.quote:Op maandag 18 oktober 2004 11:43 schreef Tjabbo het volgende:
Sneller bij de garage?
Ontipoc:
Weet je al wat meer?
quote:Op woensdag 20 oktober 2004 22:33 schreef ondeugend het volgende:
Misschien willen ze je spoiler nu ook nog wel even voor niks er af roppen !
Nou ja... dan is ie straks best wel een beetje stoer !quote:Op woensdag 20 oktober 2004 22:45 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
![]()
Niks meer over mijn Fiero'tje .. hij heeft het al zo moeilijk..
.. maar krijgt hopelijk genoeg liefde om er weer even tegen te kunnen.![]()
!stalkquote:Op woensdag 20 oktober 2004 22:57 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nou ja... dan is ie straks best wel een beetje stoer !
Zonder ..... dan
En zoveel rijden er niet eens in Nederlandquote:Op woensdag 20 oktober 2004 22:28 schreef Patrick281 het volgende:
Ze rekenen 45 euro excl. btw per uur.
En ze doen alleen maar aan Fiero's sleutelen dus een andere monteur komt er met zijn klauwen niet aan.![]()
Werken ook maar 3 man.. en als ze gaan sleutelen komen er altijd leuke prijzen uit.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 07:50 schreef ZX9R het volgende:
En zoveel rijden er niet eens in Nederland![]()
Tja ieder zijn smaak.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 03:44 schreef pieter_pontiac het volgende:
Ik snap niet dat je een Fiero prefereert boven een Firebird...
1.000 euro ex.btw.quote:Op zondag 24 oktober 2004 05:13 schreef KonnieKipke het volgende:
wat moest je nou in totaal aftikken?
Helaas wel ..quote:Op zondag 24 oktober 2004 12:53 schreef KonnieKipke het volgende:
naja, was mn voorspelling van 1200 euro toch aardig goed
Ik vind het persoonlijk zelfs kicken .. op de (gsm)foto komt het niet helemaal over.. maar ik probeer het toch.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:18 schreef Tjabbo het volgende:
Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Altijd leuk als je naar mijn kontje moet kijken op een eventuele meet.quote:Op maandag 25 oktober 2004 14:14 schreef Tjabbo het volgende:
Het is verlicht
Haha da's wel kicken ja.
Nee, maar ik ben wel 3 maanden geleden met die Colt even in een week heen-en terug Kroatie geweest .. viel nu ineens op dat die dus veeeel soepeler en gemakkelijker rijdt.quote:Op maandag 25 oktober 2004 16:14 schreef Tjabbo het volgende:
nou zo lang heb je hem ook nog niet
Precies waar ik de Fiero niet voor gekocht heb dus.quote:Op maandag 25 oktober 2004 16:40 schreef Tjabbo het volgende:
Luxe is een relatief begrip. dat blijkt wel weer
quote:Car fans mourn mechanic killed in crash.
BY ELIZABETH HAYS
DAILY NEWS STAFF WRITER
Car lovers across the country are mourning the death of Alexandre Koulygine, a Red Hook mechanic who was known for his "hands of gold."
Koulygine, 51, who emigrated from Russia eight years ago, dedicated his professional life to working on cars and creating a highly acclaimed modified car called the Plazma.
He was killed in a tragic accident last week while riding his motorcycle to his Red Hook workshop from his home in Cypress Hills.
"He had so many talents, it's unbelievable," said his wife, Barbara, 46, as she recalled the years Koulygine spent creating the electric-blue, one-of-a-kind Plazma from a Pontiac Fiero.
"That was his life, his passion," she said. "I just lost the love of my life. The pain I feel right now, you can't even describe."
Koulygine was killed instantly Dec. 13 when a sport-utility vehicle making a left turn rammed into his motorcycle on Atlantic Ave. at Crescent St. - just blocks from his home.
Koulygine, who has a stepson in Brooklyn and an adult daughter in Russia, was buried last weekend in St. Michael's Cemetery in Queens.
"He was an ace mechanic," said Mario Sciacca of Etna Maintenance in Red Hook, which is next door to Koulygine's Walcott St. workshop. "He had hands of gold."
Sciacca's partner, Peter Testagrossa, said Koulygine "was an artist. You could send him an old car and he could create a beautiful car."
Though Koulygine performed detailing on cars and bought and sold cars at auction to pay the bills, among car enthusiasts he was most known as the creator of the Plazma - which won first place at the Fieros at Carlisle car show in Pennsylvania in May.
"The car is a jewel. It is a work of art," said friend and landlord Dan Bicu, who said the Plazma is valued at more than $150,000. "It was like a spaceship. He built this car from scratch, from zero."
Koulygine was revered on Fiero-enthusiast Web sites for crafting the Plazma. Many were eagerly waiting for Koulygine to make molds of the Plazma that he could then sell to others who wanted to build their own cars.
Koulygine's brother-in-law, Angelo Gonzalez, said yesterday it is too soon to know what the family will decide to do with the Plazma. "He put too much love into that for us to let it go to waste," said Gonzalez.
Originally published on December 21, 2004
Bron
Alexandre Koulygine
quote:
Klopt .. check deze foto (en die van de openingspost iddquote:Op woensdag 29 december 2004 21:29 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Die achterramen hebben helemaal geen nut als ik het goed zie? Behalve esthetisch dan.
quote:Op woensdag 29 december 2004 23:10 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Zou het dan niet veel leuker zijn als je die raampjes er gewoon uit tikt? Kun je gelijk de c-stijl afzagen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |