abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 oktober 2004 @ 23:35:52 #251
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
  woensdag 20 oktober 2004 @ 23:40:29 #252
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_22761556
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 22:57 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Nou ja... dan is ie straks best wel een beetje stoer !
Zonder ..... dan
!stalk
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  donderdag 21 oktober 2004 @ 07:50:42 #253
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_22765590
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 22:28 schreef Patrick281 het volgende:
Ze rekenen 45 euro excl. btw per uur.
En ze doen alleen maar aan Fiero's sleutelen dus een andere monteur komt er met zijn klauwen niet aan.
En zoveel rijden er niet eens in Nederland
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
  donderdag 21 oktober 2004 @ 08:24:04 #254
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_22765721
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 07:50 schreef ZX9R het volgende:
En zoveel rijden er niet eens in Nederland
Werken ook maar 3 man.. en als ze gaan sleutelen komen er altijd leuke prijzen uit.
De schoorsteen moet ook roken. .. liever niet over mijn rug, maar wat gebeuren moet, moet gebeuren, ding moet 100% zijn.
De vorige Fiero specialist is falliet gegaan in 1999 .. monteur die daar al 8 jaar werkte is deze zaak begonnen.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 03:44:48 #255
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_22813408
Ik snap niet dat je een Fiero prefereert boven een Firebird...
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 21:59:07 #256
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_22828132
Vandaag de Fiero weer opgehaald.

De drukgroep en schakelvork is vervangen, nieuwe versnellingsbakolie, nieuwe bougie's, nieuw spruitstuk voor en achter (is een rvs legering maar was gescheurd) en toen ik wegreed kon ik toch nog niet schakelen.

Ik dacht misschien is het even wennen en ik ben moeizaam de straat uit gereden om het te proberen, maar onderweg weer niet in de eerste versnelling krijgen, niet kunnen terugschakelen voor een bocht en ook de achteruit lukte niet zonder tandwiel op tandwiel geluid.

Affijn na 1.5 kilometer weer omgedraaid, en daar in de straat gekomen lukte helemaal niets meer.
Ze moesten hem de garage induwen.
Een koperen stift die bij de bediening van het koppelingspendaal hoort was compleet omgebogen.
(zo mooi dat het leek alsof het zo hoorde .. de monteur liet de stift namelijk zien en ik zag er daarom niets aan )
Commentaar van de garage: de drukgroep leverde nu weer zoveel kracht, dat het zwakste punt het begaf.
Daarnet heeft er notabene nog iemand probleemloos mee gereden.

Affijn ze gingen direct sleutelen en het is vervangen. Dit kan dus voorlopig ook niet meer stuk gaan.
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 03:44 schreef pieter_pontiac het volgende:
Ik snap niet dat je een Fiero prefereert boven een Firebird...
Tja ieder zijn smaak.
De Fiero is gewoon een stuk lager op de weg, heeft een echte middenmotor en stuurt als een kart.

Een paar maanden geleden dus bij die Firebird wezen kijken en rijden.
Het reed gewoon als een luxe auto, maar verder viel die niet zoveel op qua rijgedrag.

Uiterlijk is het model gewoon heel mooi, vooral de motorkap van het 1994 model wat deze ook was is om te smullen.

De Fiero die ik gelijk na de Firebird bekeek was heel slecht bijgehouden, maar ik voelde toch gelijk veel meer passie voor die auto.. en hij is nog minder praktisch ook met alleen maar 2 zitplaatsen.

En misschien speelt nog mee dat ik al eens een 1988'er Camaro V8 5.7L TPi gehad heb, en ik altijd bij iedere nieuwe auto of motor met iets totaal anders ervaring wil opdoen.
pi_22835782
wat moest je nou in totaal aftikken?
  zondag 24 oktober 2004 @ 11:18:50 #258
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_22837131
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 05:13 schreef KonnieKipke het volgende:
wat moest je nou in totaal aftikken?
1.000 euro ex.btw.
Vreemde was wel dat het bedrag na wat extra dingen onveranderd bleef.
(bougie's, versnellingsbakolie, beide uitlaatspruitstukken i.v.p. 1 -omdat het een V6 is zit er een spruitstuk aan beide zijden)
pi_22838698
naja, was mn voorspelling van 1200 euro toch aardig goed
  zondag 24 oktober 2004 @ 22:27:44 #260
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_22852323
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 12:53 schreef KonnieKipke het volgende:
naja, was mn voorspelling van 1200 euro toch aardig goed
Helaas wel ..

Die 5 uur voor het uitbouwen van de motor klopte wel .. alleen moest de motor er natuurlijk ook weer in.

Daar had ik even geen rekening mee gehouden .. dacht 5 uur in-en uitbouwen..

Maar de garage had het dus goed gezegd in het begin bij de kostenraming.
Alleen ze hebben even de helft weggelaten: "dit zijn de kosten voor de onderdelen en de motor uitbouwen is 5 uur werk."
  maandag 25 oktober 2004 @ 09:51:23 #261
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_22859596
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 19:18 schreef Tjabbo het volgende:
Als ik jou was, valt me nu ineens op, zou ik eerst dat lelijke 'PONTIAC' dat achterop staat mooi strak maken.

Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik vind het persoonlijk zelfs kicken .. op de (gsm)foto komt het niet helemaal over.. maar ik probeer het toch.
  maandag 25 oktober 2004 @ 14:14:03 #262
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_22864109
Het is verlicht

Haha da's wel kicken ja.
  maandag 25 oktober 2004 @ 14:45:15 #263
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_22864583
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 14:14 schreef Tjabbo het volgende:
Het is verlicht

Haha da's wel kicken ja.
Altijd leuk als je naar mijn kontje moet kijken op een eventuele meet.

Gisteren na 3 maanden weer eens in een "normale" auto gereden .. (Mitsubishi Colt)
Wat schakelde die licht en stuurde het soepel en zat je hoog overzichtelijk op de weg en ging het lichtjes door de bocht.
(400 kilo minder )

[ Bericht 8% gewijzigd door Patrick281 op 25-10-2004 15:01:44 ]
  maandag 25 oktober 2004 @ 16:14:36 #264
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_22865918
nou zo lang heb je hem ook nog niet
  maandag 25 oktober 2004 @ 16:33:20 #265
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_22866458
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 16:14 schreef Tjabbo het volgende:
nou zo lang heb je hem ook nog niet
Nee, maar ik ben wel 3 maanden geleden met die Colt even in een week heen-en terug Kroatie geweest .. viel nu ineens op dat die dus veeeel soepeler en gemakkelijker rijdt.

Zelfs het (normale) stuurwiel leek wel een vrachtwagenstuur in verhouding.

En die Colt heeft dus ook geen stuurbekrachtiging .. maar wel smalle bandjes.

Normaal stap je in een auto en rijdt weg .. no big deal.. maar alles rijd dus makkelijker dan een Fiero.
Zo snel went een stugge bak, zware besturing en laag op de weg liggen dus.
  maandag 25 oktober 2004 @ 16:40:27 #266
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_22866645
Luxe is een relatief begrip. dat blijkt wel weer
  maandag 25 oktober 2004 @ 16:44:11 #267
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_22866785
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 16:40 schreef Tjabbo het volgende:
Luxe is een relatief begrip. dat blijkt wel weer
Precies waar ik de Fiero niet voor gekocht heb dus.

Maar dat schakelen had wel wat soepeler gemogen. Normaal flits ik door de versnellingen als de brandweer.

Goed voor luxe had het dus de Firebird moeten zijn. En dan had ik een achterbank.
  dinsdag 28 december 2004 @ 21:12:40 #268
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24262597
Heengaan van een groot Fiero kitcar bouwer ..
quote:
Car fans mourn mechanic killed in crash.


BY ELIZABETH HAYS
DAILY NEWS STAFF WRITER

Car lovers across the country are mourning the death of Alexandre Koulygine, a Red Hook mechanic who was known for his "hands of gold."

Koulygine, 51, who emigrated from Russia eight years ago, dedicated his professional life to working on cars and creating a highly acclaimed modified car called the Plazma.

He was killed in a tragic accident last week while riding his motorcycle to his Red Hook workshop from his home in Cypress Hills.

"He had so many talents, it's unbelievable," said his wife, Barbara, 46, as she recalled the years Koulygine spent creating the electric-blue, one-of-a-kind Plazma from a Pontiac Fiero.

"That was his life, his passion," she said. "I just lost the love of my life. The pain I feel right now, you can't even describe."

Koulygine was killed instantly Dec. 13 when a sport-utility vehicle making a left turn rammed into his motorcycle on Atlantic Ave. at Crescent St. - just blocks from his home.

Koulygine, who has a stepson in Brooklyn and an adult daughter in Russia, was buried last weekend in St. Michael's Cemetery in Queens.

"He was an ace mechanic," said Mario Sciacca of Etna Maintenance in Red Hook, which is next door to Koulygine's Walcott St. workshop. "He had hands of gold."

Sciacca's partner, Peter Testagrossa, said Koulygine "was an artist. You could send him an old car and he could create a beautiful car."

Though Koulygine performed detailing on cars and bought and sold cars at auction to pay the bills, among car enthusiasts he was most known as the creator of the Plazma - which won first place at the Fieros at Carlisle car show in Pennsylvania in May.

"The car is a jewel. It is a work of art," said friend and landlord Dan Bicu, who said the Plazma is valued at more than $150,000. "It was like a spaceship. He built this car from scratch, from zero."

Koulygine was revered on Fiero-enthusiast Web sites for crafting the Plazma. Many were eagerly waiting for Koulygine to make molds of the Plazma that he could then sell to others who wanted to build their own cars.

Koulygine's brother-in-law, Angelo Gonzalez, said yesterday it is too soon to know what the family will decide to do with the Plazma. "He put too much love into that for us to let it go to waste," said Gonzalez.

Originally published on December 21, 2004
Bron













Alexandre Koulygine
pi_24280270
toppunt van wansmaak dat interieur
Liefde is niet blind, het is achterlijk
pi_24280866
idd. Knap werk hoor, maar echt lelijk.
  woensdag 29 december 2004 @ 21:23:08 #271
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24283987
quote:
Op woensdag 29 december 2004 18:02 schreef Mad-Matt het volgende:
toppunt van wansmaak dat interieur
Dan ken je het originele interieur niet.

En het was een handige sleutelaar, maar design en goed kunnen sleutelen gaan meestal niet hand in hand. Bovendien kwam hij uit Rusland.

Ik zou dit best willen hebben .. maar misschien zegt dat meer over mij dan of het mooi is.
Beetje pimperig is het wel.
pi_24284124
Die achterramen hebben helemaal geen nut als ik het goed zie? Behalve esthetisch dan.
De status 'bagger-user' voorbij
  woensdag 29 december 2004 @ 21:47:28 #273
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24284561
quote:
Op woensdag 29 december 2004 21:29 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Die achterramen hebben helemaal geen nut als ik het goed zie? Behalve esthetisch dan.
Klopt .. check deze foto (en die van de openingspost idd ) van een originele Fiero:



De achterruiten komen niet eens uit in het interieur, de doorkijk is weer buitenlucht
pi_24286783
Zou het dan niet veel leuker zijn als je die raampjes er gewoon uit tikt? Kun je gelijk de c-stijl afzagen
De status 'bagger-user' voorbij
  woensdag 29 december 2004 @ 23:22:17 #275
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24287108
quote:
Op woensdag 29 december 2004 23:10 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Zou het dan niet veel leuker zijn als je die raampjes er gewoon uit tikt? Kun je gelijk de c-stijl afzagen
Ik vind het juist mooi zo. En een rechte achterkant bestaat trouwens ook, de notchback.

Nadeel is dat die ruitjes van plexiglas zijn en dus al snel haarscheurtjes gaan vertonen door de hitte van de motor.

Bij mij zijn ze dus vervangen door een soort luchthapper.
De rijwind wordt via een gewelvde opening naar de luchtinlaat roosters gevoerd.
Maar volgend jaar wil ik daar weer ruitjes in hebben .. ehm 300 euro per stuk ongeveer.



abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')