Zijn IQ raakt inderdaad de wolken, ik ga direct op hem stemmen tijdens de 1ste kamer verkiezingen.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 02:45 schreef Whissie het volgende:
Godett's antwoord:"2de kamer, 1ste kamer het maakt niet uit"
Ach dan doet hij toch lekker mee met de 1ste kamerverkiezingen, dan kan die voorlopig nog even wachten
Wat mij betreft mogen ze 'm wat langer in de bak laten zitten dan 14 maanden, wat een verschrikkelijke kerel is datquote:Op zaterdag 31 juli 2004 09:18 schreef Adelante het volgende:
al pimpend met een gouden rolex en mobiele telefoon, onderweg
naar dure advocaat Gerard Spong gaf Godett de volgende
verklaring: "Ik ben maar een arme volksjongen"
jah hij is idd straatarm naar het schijnt ... zo arm dat de Antilliaanse bevolking zijn advocaat moet betalenquote:Op zaterdag 31 juli 2004 09:18 schreef Adelante het volgende:
laat die idioot een pro deo advocaat nemenquote:Godett laat volk betalen voor cassatie
Gepubliceerd op zondag 18 juli 2004
De Curaçaose politicus wil geld onder de bevolking gaan inzamelen om zijn cassatie bij de Hoge Raad tegen zijn celstraf te kunnen betalen.
Het Hof in Willemstad veroordeelde Godett vrijdag tot vijftien maanden gevangenisstraf wegens omkoping, valsheid in geschrifte en het witwassen van geld.
Godett wil in cassatie tegen het vonnis, maar heeft zelf geen geld meer voor een advocaat en doet daarom een beroep op de inwoners van Curaçao. “Ik zit diep in de schulden want tot nu toe heb ik voor mijn strafzaak al 150 duizend gulden (ongeveer 71 duizend euro) geleend bij de bank”, aldus Godett.
Maandag opent Godett een bankrekening waarop de bevolking geld kan storten. “Als alle 130 duizend inwoners van Curaçao me een gulden geven, heb ik al genoeg bij elkaar.”
De broer van premier Mirna Godett is vol vertrouwen dat hij genoeg zal inzamelen. “Ik heb al veel telefoontjes gekregen van mensen die willen helpen.” Bij een spontane inzameling in het gebouw van zijn partij Frente Obrero Liberashon (FOL) werd afgelopen weekeinde al 995 gulden (ongeveer 475 euro) opgehaald, aldus Godett.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=491621/sc=be614f
Journalist vroeg hem over de Nederlandse politiek en zijn en zijn partij's rol erin: "Heeft u plannen?"quote:Godett aangekomen in Nederland
Uitgegeven: 30 juli 2004 09:24
Laatst gewijzigd: 30 juli 2004 09:54
SCHIPHOL - De Curaçaose politicus Anthony Godett (FOL) is vrijdagochtend in Nederland aangekomen. Hij bezoekt ons land voor overleg met zijn advocaat omdat hij in cassatie gaat tegen zijn recente veroordeling. Ook wil hij geld inzamelen bij de Antilliaanse gemeenschap om de kosten van de zaak te dekken.
Godett zit diep in de schulden maar wil toch in cassatie gaan bij de Hoge Raad tegen het vonnis van het Hof van Justitie in Willemstad. De drie rechters veroordeelden Godett twee weken geleden tot vijftien maanden gevangenisstraf, waarvan vijf maanden voorwaardelijk, wegens omkoping, valsheid in geschrifte en het witwassen van geld. Godett kan door al zijn schulden dit niet meer alleen opbrengen en heeft ook op Curaçao de bevolking gevraagd hem financieel te steunen.
Bij zijn aankomst op Schiphol verklaarde de politicus dat het inzamelen van geld beslist niet de belangrijkste reden voor zijn komst naar Nederland is. "Maar als mensen mij willen helpen, zijn ze welkom", zei hij in het NOS Journaal. "Ik ben maar een gewone volksjongen en ben arm. Ik heb al 150.000 gulden uitgegeven aan mijn zaak."
Godett heeft eind van de ochtend overleg met zijn raadsman G. Spong.
hmja, maar bedenk eens wat een financiele rotzooi Godett achterlaat. Ik vind het van lef getuigen dat hij hier komt bedelen om zijn eigen schaapjes op het droge te krijgen.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 12:19 schreef Sidekick het volgende:
Ik vind het eigenlijk een heel grappige en leuke vent, als ik hem zo op tv zie. Hij komt gewoon goed over. Maar als je echt inhoudelijk kijkt, dan zie je een hele gladde autoverkoper...
Hij is net zo slim als Fortuyn bedoel je?quote:Op zaterdag 31 juli 2004 03:07 schreef PJORourke het volgende:
De Antilliaanse Pim is in da house.
Daar heb je commitees voor, vooral gericht tegen de zgn. onderdrukking en slavernij en dat soort achterhaalde prietpraat. Het is onmogelijk voor de Antillen om zelf de zaakjes op orde te kunnen krijgen, daarom hebben ze altijd reflectie nodig. Gek genoeg schermt men daar wel altijd met kretologie als onafhankelijkheid..quote:Op zaterdag 31 juli 2004 12:23 schreef pberends het volgende:
Ik snap niet waarom slimme intelligente Antilianen die in Nederland wonen niet naar de Antillen gaan en die rotzooi opruimen. Die kunnen het vast een stuk beter.
Ja, die is helemaal achterlijk.. volgens mij hebben ze samen het niveau van de lagere school en een handjevol mensenkennis dat helpt bij het afdingen..quote:Op zaterdag 31 juli 2004 12:58 schreef pberends het volgende:
Die zus van hem, die Mirna, is trouwens helemaal geflipt. Dan valt meneer Antony nog mee.
LOL @ waslijst middle namesquote:Op zaterdag 31 juli 2004 12:59 schreef pberends het volgende:
Ik vind het wel zielig voor intelligente Thom "Directe Democratie" * "Anne Frank" * "SRV-wagen" * "Thommie" * "Bestuurlijke vernieling" de Graaf dat hij dit ondankbare klusje van Remkes heeft gekregen
Afdingen komt goed van pas bij het geld ophalen in Nederland.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 13:01 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Ja, die is helemaal achterlijk.. volgens mij hebben ze samen het niveau van de lagere school en een handjevol mensenkennis dat helpt bij het afdingen..
Dat komt uit Suriname. In de rest van de wereld heet het gewoon buiten de deur neuken.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 12:27 schreef Harry_Sack het volgende:
buitenvrouw, ook zo'n term die daar vandaan komt.
Godett vind ik zo`n held!!quote:Op zaterdag 31 juli 2004 02:45 schreef Whissie het volgende:
Wat is die Curaçaose politicus Anthony Godett toch een licht zeg, hij wil in Nederland over een paar jaar ook komen met een politieke partij, de verslaggever van de NOS vroeg aan hem:"Om mee te doen aan de 2de kamer verkiezingen?"
Godett's antwoord:"2de kamer, 1ste kamer het maakt niet uit"
Ach dan doet hij toch lekker mee met de 1ste kamerverkiezingen, dan kan die voorlopig nog even wachten
hij is alleen vergeten om zijn goud thuis te latenquote:Op zaterdag 31 juli 2004 13:04 schreef pberends het volgende:
[..]
Afdingen komt goed van pas bij het geld ophalen in Nederland.
quote:Op zaterdag 31 juli 2004 13:05 schreef Bayer het volgende:
[..]
Dat komt uit Suriname. In de rest van de wereld heet het gewoon buiten de deur neuken.
Anthony en Mirna, een lekker stel.
Godettquote:Op zaterdag 31 juli 2004 13:20 schreef JohnDope het volgende:
Mensen zijn gewoon tegen Godett omdat hij zwart is![]()
Welnee, dat is omdat ie kwijltquote:Op zaterdag 31 juli 2004 13:20 schreef JohnDope het volgende:
Nog even en hij "zet zijn eigen dood in scene", zo voorspelbaar dom is die man.quote:Een sneer en een aai van Godett
Van onze verslaggever Stieven Ramdharie
AMSTERDAM - Anthony Godett is eindelijk gearriveerd. Beetje overleggen met zijn advocaat en wat Antillianen ontmoeten, dat is het idee. En die collecte? Ach, dat moeten ze zelf weten.
Zijn grootspraak blijkt hij niet op Curaçao te hebben achtergelaten, net als de jongensachtige bravoure die van Anthony Godett een brutale en omstreden politicus maakt. Zonder enige gêne, op het trapje van advocaat Gerard Spongs Amsterdamse grachtenpand: 'Twee grote personen hebben elkaar ontmoet. Een groot advocaat én een groot leider.'
Anthony Godett (45), naar eigen zeggen 'de grootste politicus van de Antillen', is in town en die makamba's zullen het weten ook. Tja, zucht hij vrijdag diep, wat moet hij nou met die gek van een John Leerdam?
Wie denkt meneer, PvdA-Kamerlid van Antilliaanse komaf, dat hij is om Anthony Godett te bekritiseren vanwege de inzamelingsactie voor zijn cassatie-zaak? Godett, giftig: 'De man is gefrustreerd. Hij moet in een kliniek worden opgenomen! Zelfs als de Antillianen geen geld hebben, dan nog zijn ze bereid mij te steunen.'
De toon is gezet, nu het geld nog. Een week later dan gepland, maar wel op tijd voor het Rotterdamse carnaval en het Amsterdamse Kwakoe-festival, arriveerde Godett vrijdag eindelijk op Schiphol. In alle toonaarden ontkent de wegens corruptie tot vijftien maanden celstraf veroordeelde politicus, leider van de grootste partij FOL, dat hij hier is om landgenoten geld afhandig te maken voor zijn zaak.
Godett: 'Ik ben hier op de eerste plaats voor overleg met Spong. En om de Antillianen in Nederland te ontmoeten. Het is aan hun als ze geld voor mij willen inzamelen.' Ruim een jaar probeert het OM op de Antillen hem achter de tralies te krijgen, maar Godett is nog altijd vrij man. Met de cassatie-procedure bij de Hoge Raad kan hij nu weer zes maanden genieten van zijn vrijheid. En volop reizen.
Zo'n vijf uur na zijn aankomst stond de ex-bestuurder van Curaçao, die volgens de rechter de naam van het eilandsbestuur te grabbel gooide met zijn praktijken, op de stoep van de strafpleiter. Kan Spong, die kans ziet voor succes in cassatie, de zaak overigens niet pro-deo doen? Zo'n 70 duizend euro zou zijn cliënt immers al rood staan door de strafzaak. De advocaat lacht zuinig. Kortaf: 'Ik laat mij nooit uit over de betaling voor zaken.'
Terwijl het tweetal in conclaaf ging, liet de Nederlandse FOL-voorman Wilson Sint Jago zich optimistisch uit over de inzamelingsactie. Een actie die overigens nog moet worden opgezet. Sint Jago: 'Mensen bellen mij op om te vragen wat ze kunnen bijdragen. Ze willen Anthony ontmoeten, ze willen hem helpen. De Antillianen staan achter hem.' Heeft hij geen moeite met de corruptie-beschuldigingen tegen Godett?
Sint Jago: 'Dit was geen rechtszaak, dit was klassejustitie. Als je arm bent op Curaçao, word je gepakt door justitie. Ze willen Anthony kapotmaken. Die PvdA'er Leerdam kan ons van alles en nog wat beschuldigen, maar hij heeft nooit iets gedaan om de arme Antillianen te helpen.'
Waarom zou Anthony Godett klagen, ook al zit hij straks vast? 'Mandela en Ghandi, mijn grote voorbeelden, hebben toch ook vastgezeten? Geen enkele straf zal invloed op mij hebben.'
quote:Godett wil FOL in de Kamer
DEN HAAG - De FOL, de politieke partij van Anthony Godett, gaat meedoen aan de verkiezingen in Nederland. De Curaçaose politicus wil een kandidaat voor de Eerste- én Tweede-Kamerverkiezingen afvaardigen.
Dat heeft de Curaçaose politicus gisteren tijdens een bezoek aan Nederland gezegd. Hij adviseerde alle Antillianen in Nederland op deze kandidaat te stemmen. ''Toen de FOL uit de regering werd gezet, waren Nederlandse politici blij,'' aldus Godett. ''Ik ben een groot leider van Curaçao en binnenkort ook van Nederland. Ik zal mijn invloed in Nederland laten gelden.'' Nederland telt ongeveer negentigduizend kiesgerechtigde Antillianen.
Godett was in Nederland voor een gesprek met zijn advocaat Gerard Spong vanwege zijn recente veroordeling. Drie rechters veroordeelden hem tot vijftien maanden cel, waarvan vijf maanden voorwaardelijk, wegens omkoping, valsheid in geschrifte en het witwassen van geld. Godett gaat in cassatie bij de Hoge Raad tegen het vonnis van het Hof van Justitie in Willemstad maar komt geld tekort. Bij zijn aankomst op Schiphol liet hij weten dat mensen die hem financieel willen steunen, welkom zijn. (GPD)
© Het Parool, 31-07-2004
Prachtigquote:''Ik ben een groot leider van Curaçao en binnenkort ook van Nederland.
quote:Op zaterdag 31 juli 2004 14:40 schreef Drugshond het volgende:
Familie knots godett is wel lachen....
Ik hoop dat ze hem zullen uitnodigen voor de volgende Nationale IQ test.....
Die Anthony.quote:Opmerkelijk: In 1998 krijgt Godett voor de televisie de vraag voorgelegd waarom hij niet is getrouwd. "Waarom zou ik een koe kopen, als ik het vlees ook per pond bij de slager kan krijgen?", antwoordt hij.
Bron.
quote:Godett's tocht door Nederland
De meest bekende en tegelijk ook meest omstreden politicus van de Antillen, Anthony Godett, toert door Nederland. Hij zamelt geld in onder de Antillianen in Nederland om zijn advocaten te kunnen betalen die hem via een hoger beroep uit de cel moeten houden. NOVA volgde de Antilliaanse volkstribuun op zijn tocht door Nederland.
Op het nieuws werd er gevraagd: wat voor steun wil je van het antiliaanse volk in Nederland.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 09:18 schreef Adelante het volgende:
quote:Door fulco- - zaterdag 31 juli 2004 @ 18:23
Er is staat een grote fout in het artikel. Het suggereert dat zijn zus Mirna Lousia nog steeds premier is. De regering wordt inmiddels al bijna 2 maanden geleid door Etienne Ys, het FOL (partij van Godett) heeft sinds het aantreden van Ys geen plek in de regering.
Nu moet ik meteen weer aan Pim denken toen hij in die auto zat en iets vergelijkbaars zei over Nederlandquote:stemmen. ''Toen de FOL uit de regering werd gezet, waren Nederlandse politici blij,'' aldus Godett. ''Ik ben een groot leider van Curaçao en binnenkort ook van Nederland. Ik zal mijn invloed in Nederland laten
LOLquote:Op zaterdag 31 juli 2004 19:48 schreef Briefcase het volgende:
het wordt wel lachen in de tweede kamer met zo'n wetenschapper in het pluche
http://www.godett.com een leuke sitequote:Kleine wasjes, grote wasjes
IS HET U niet opgevallen dat er opeens zoveel autowasserijen erbij zijn gekomen? Vroeger waren het snackbars waar we over struikelden met het gevolg dat ze elkaar dood concurreerden en de meeste nu snackbars met ‘neveninkomsten’ zijn geworden om te kunnen overleven.
Vandaag de dag staat er op elke hoek van de straat een ‘Car Wash’. Het leuke is: ze hebben het geen van allen druk, je ziet hoogstens een paar jongens staan die meestal alleen Spaans of Patois spreken en die daar uit verveling elkaar met een waterslang achterna zitten.
Waarom zou ik zoiets willen beginnen, als ik van tevoren weet dat er zoveel concurrentie is? Of ik moet zwart geld wit willen maken, en dan zou dit de ideale oplossing zijn.
Stel dat ik 3 ton ‘wit’ wil maken. Ik huur een stukje straathoek, zet daar twee minimumloners (of minder) neer die niet eens hun gezicht kunnen wassen, laat staan een auto, en alles wat ik doe is elke dag de dagopbrengsten (als die er zijn) ophalen om die naar de bank te brengen. Onderweg naar de bank doe ik er 1000 gulden (zwart geld) bij en stort het geheel.
De vijftiende van elke maand betaal ik braaf omzetbelasting over dat geld, ik betaal braaf alle loonbelastingen en de hele reutemeteut en iedereen is happy.
De Belastingdienst is blij dat er ten minste iemand is die zijn belastingen braaf afdraagt, die afstammelingen van Columbus zijn ook blij dat ze amper voor hun salaris hoeven te werken en iedereen loopt ‘don’t worry, be happy’ te zingen!
Eind van het jaar heb ik een vette bankrekening met drie ton (schoon) erop, die ik verder kan investeren op een legale manier, want dat heb ik met een goedlopend bedrijf op een eerlijke manier verdiend.
De kosten zijn minder dan als je iemand anders het geld laat witwassen en jouw risico’s zijn minder, dus waarom niet! Of ik elke maand een waterrekening van slechts 40 gulden heb maakt niks uit, ik recycle een heleboel water, toch?
Dacht je nou dat de belastingdienst écht gaat nakijken of de waterrekening wel klopt met de inkomsten, of dat er bonnetjes gemaakt zijn? Je gaat toch geen slapende honden wakker maken?
Morgen heb ik een Car Wash voor de deur en die ga ik ‘Blanku Blanku’ Car Wash noemen, alleen moet ik eerst die drie ton zwart bij elkaar zien te krijgen!
Ik blijf lachen op deze klip want alleen op Curaçao en in de hemel is alles mogelijk; en ze zeggen dat Curaçaoënaars niet creatief zijn.
ARTHUR DONKER
Curaçao
Nee hoor, de slimme Antilianen wonden hier en stemmen niet op hem.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 18:05 schreef JoshyJos het volgende:
maar als hij praat denk je gelijk aan een domme antiliaan
Hij kent ze niet alleen.... hij kan ze ook nog onthouden....quote:Op zaterdag 31 juli 2004 22:41 schreef Whissie het volgende:
Haha wat een grapjas die Godett, als hij de bajes inmoet, dan vergelijkt hij zich met Nelson Mandela en Martin Luther King. Toen die eruitkwamen waren ze ook helden.
Dat hij die namen kent zeg!
Zouden Mandela en Martin Luther King ook de moeite hebben genomen om John Leerdam serieus te nemen ?quote:Op zaterdag 31 juli 2004 22:43 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Hij kent ze niet alleen.... hij kan ze ook nog onthouden....
Das niet alles hoorquote:Op zaterdag 31 juli 2004 13:20 schreef JohnDope het volgende:
Ja zou ik ook zeggenquote:Op zondag 1 augustus 2004 10:56 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
Das niet alles hoor
KUT! gemistquote:Op zondag 1 augustus 2004 13:47 schreef pberends het volgende:
Journaal was prachtig gister. Vooral toen iemand hem 10 euro aanbood.
Was best een lange rapportage. Echt prachtig. Veel Antilianen werd gevraagd wat ze van Godettje vonden. Corrupte lijer!! kwamen al snel uit de mondjesquote:Op zondag 1 augustus 2004 13:47 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
KUT! gemist
Ja, maar het gekke is wel dat Godett democratisch gekozen is. De meerderheid kijkt dus op tegen corrupte lijersquote:Op zondag 1 augustus 2004 13:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Was best een lange rapportage. Echt prachtig. Veel Antilianen werd gevraagd wat ze van Godettje vonden. Corrupte lijer!! kwamen al snel uit de mondjes :')
Ik zag laatst bij Prem iets heel anders, Godett liep door een antiliaansewijk en werd aanbeden, de vrouwen hingen letterlijk aan ze nek. Prachtig.quote:Op zondag 1 augustus 2004 13:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Was best een lange rapportage. Echt prachtig. Veel Antilianen werd gevraagd wat ze van Godettje vonden. Corrupte lijer!! kwamen al snel uit de mondjes :')
dat is de kracht van knippen, zowel prem als de nos kunnen de gewenste beelden uitzenden en de ongewenste beelden weglaten.quote:Op zondag 1 augustus 2004 13:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik zag laatst bij Prem iets heel anders, Godett liep door een antiliaansewijk en werd aanbeden, de vrouwen hingen letterlijk aan ze nek. Prachtig.
Die man praat ook zo droog.
Bij dat Rotterdams multikul feestquote:Op zondag 1 augustus 2004 13:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Kansarmen zijn makkelijk te paaien. Als je in Roemenië met je Nederlands paspoort zwaait, willen er zo 100 vrouwen met je trouwen.quote:Op zondag 1 augustus 2004 13:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik zag laatst bij Prem iets heel anders, Godett liep door een antiliaansewijk en werd aanbeden, de vrouwen hingen letterlijk aan ze nek. Prachtig.
Die man praat ook zo droog.
toch eens proberen danquote:Op zondag 1 augustus 2004 14:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Kansarmen zijn makkelijk te paaien. Als je in Roemenië met je Nederlands paspoort zwaait, willen er zo 100 vrouwen met je trouwen.
Een dom volk kiest vaak domme leiders. Kunnen ze helaas weinig aan doen.quote:Op zondag 1 augustus 2004 14:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
toch eens proberen dan![]()
verder godett zou het echt goed doen in het circus
Dat petje! Hoe Bouterse!quote:Op zaterdag 31 juli 2004 17:23 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Aha, oranje is hun partijkleur, ze zullen het dan wel goed doen in Nederland
quote:Op zondag 1 augustus 2004 14:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
verder godett zou het echt goed doen in het circus
Geldt dat ook voor de mensen die op Pim en de zijnen hebben gestemtquote:Op zondag 1 augustus 2004 14:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Een dom volk kiest vaak domme leiders. Kunnen ze helaas weinig aan doen.
quote:Op zaterdag 31 juli 2004 09:18 schreef Adelante het volgende:
that image is going to haunt me for the rest of my life!quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 13:56 schreef HarigeKerel het volgende:
Myrna Godett moet gewoon net als Winnie de Jong in de Panorama gaan staan voor een zak geld![]()
Ach ja, het is een vriendelijke man en ik kan hem goed aanhoren TOTDAT hij over politiek begint, dan is het van de hak op de tak, de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt, zijn handen wassen in onschuld en noem nog maar wat nederlandse uitdrukkingen en spreekwoorden.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 19:52 schreef pberends het volgende:
[..]
LOL![]()
![]()
Heeft iemand zijn cv?? Ik kan me niet voorstellen dat ie meer dan de lagere school heeft gedaan.
Je kunt roepen wat je wilt over het gemiddelde niveau van de LPF-stemmers, maar er zijn ook intelligente mensen bij betrokken...quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 13:54 schreef Stratos het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor de mensen die op Pim en de zijnen hebben gestemt![]()
Ook intelligente mensen hebben zwakke punten en kantenquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 17:11 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Je kunt roepen wat je wilt over het gemiddelde niveau van de LPF-stemmers, maar er zijn ook intelligente mensen bij betrokken...
Ook Hazes en Bauer hebben fans met intelligentie hoor.. haha
Die nu weer op Woutertje Bos stemmen bedoel je ;-)quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 13:54 schreef Stratos het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor de mensen die op Pim en de zijnen hebben gestemt![]()
Pim zou het zo gewild hebbenquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 16:34 schreef sp3c het volgende:
that image is going to haunt me for the rest of my life!
Blijft een grappig figuur.......quote:Bron : Nu.Nl
Anthony Godett gearresteerd
Uitgegeven: 7 september 2004 20:55
Laatst gewijzigd: 7 september 2004 21:08
WILLEMSTAD - Het Openbaar Ministerie op Curaçao heeft dinsdag Anthony Godett, partijleider van de politieke partij FOL, gearresteerd. Godett wordt er onder meer van verdacht dat hij lid is van een criminele organisatie.
Daarnaast zou Godett betrokken zijn bij onwettige handelingen van zijn partijgenoot Ben Komproe, toen deze nog minister van Justitie was.
Vrijbrief
Komproe, die maandag werd gearresteerd, gaf enkele maanden geleden een vrijbrief aan tientallen prostituees uit de Dominicaanse Republiek en Colombia, werkzaam in het openlucht bordeel Campo Alegre. Een rechter oordeelde al in mei dat Komproe daar niet toe bevoegd was.
Godett werd in juli door het gerechtshof al veroordeeld tot vijftien maanden celstraf, waarvan vijf voorwaardelijk, wegens omkoping, valsheid in geschrifte en het witwassen van geld. Tegen die uitspraak is hij in beroep gegaan bij de Hoge Raad.
Zuster
Doordat deze zaak al speelde toen hij in 2003 de verkiezingen won, kon Godett toen geen premier van de Nederlandse Antillen worden. Hij zette eerst Komproe op die plek, die dus inmiddels ook achter slot en grendel zit, en vervolgens zijn zuster Mirna. Haar kabinet viel in april.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |