abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20966517
Enkele punten uit hun fantastische politieke programma:
quote:
Alle inlichtingen- en veiligheidsdiensten worden afgeschaft. In een
democratische rechtstaat is geen plaats voor een ondemocratische
overheidsorganisatie.
Laat terroristen maar hun gang gaan
quote:
e. Er wordt een extra vijfde belastingschijf toegevoegd. Boven de
500.000 euro zal 90% belasting geheven worden. De belasting die
in de vierde schijf geheven wordt, wordt verhoogd naar 70%.
Zelfs de SP lust hier nog pap van
quote:
c. De functie van minister-president wordt afgeschaft. Het Ministerie
van Algemene Zaken wordt bij het Ministerie van Binnenlandse
Zaken gevoegd. Bij officiële gelegenheden wordt Nederland
voortaan vertegenwoordigd door één of meerdere ministers.
"Who's in control in that insane country??"

Wat vinden jullie van DWARS en deze standpunten?

Website DWARS
pi_20966576
Dit is toch de jongerenafdeling? Mocht dit wat jij schrijft waar zijn, dan moet ik zeggen dat iedereen die lid is van deze organisatie toch wel es flink mag nadenken of het wel bij een serieuze organisatie zit.
pi_20966595
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:05 schreef Monidique het volgende:
Dit is toch de jongerenafdeling? Mocht dit wat jij schrijft waar zijn, dan moet ik zeggen dat iedereen die lid is van deze organisatie toch wel es flink mag nadenken of het wel bij een serieuze organisatie zit.
Zo gestoord dat ik zulke standpunten verzin ben ik ook weer niet check dat filetje maar.
pi_20966712
Damn, dat is wel heel erg achterlijk.

Maar ja, GroenLinks verbaast me al jaren niet meer. Zij wilden ook de haven van Rotterdam sluiten en alle vliegvelden op 2 na sluiten.

Hersenlozen. Geef deze mensen een klein eiland in the middle of nowhere en pleur ze daar neer.
pi_20966755
Dat van die inlichtingendiensten is wel een punt om eens over na te denken.

Dat van die belasting is ook niet zo heel erg raar.

De noodzaak van punt 3 zie ik niet zo.

Het is een jongerenclub, die mogen wat ruimer denken en dat doen ze goed.
pi_20966805
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:12 schreef SCH het volgende:
Het is een jongerenclub, die mogen wat ruimer denken en dat doen ze goed.
Leuk dat het een jongerenclub is, maar als ze zulke dingen uitkramen, dan is het in ieder geval geen jongerenclub om serieus te nemen. Dat het een jongerenorganisaties is, is nog geen excuus om verschrikkelijk naïeve en kortzichtige standpunten naar buiten te brengen. Natuurlijk, van mij mogen ze en ik zal ze niet tegenhouden, in tegendeel, maar het kan zeker geen excuus zijn dat het een jongerenclub is.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 00:15:08 #7
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20966807
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:12 schreef SCH het volgende:
Dat van die inlichtingendiensten is wel een punt om eens over na te denken.
schroef los.
pi_20966819
*biedt SCH een ticket naar dat eiland aan*

Wees blij! Je zult er niet hoeven werken!
  zaterdag 31 juli 2004 @ 00:15:59 #9
27636 bigwig
No pain, no gain
pi_20966828
van de belasting is juist raar!!!!!!!!! Gevolg, alle vermogende mensen vluchten nederland uit! Resultaat, dalende economie, door gigantische terug val van de verkopen
pi_20966829
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:02 schreef pberends het volgende:
[..]

[..]

[..]

Website DWARS
90% belasting is wel erg veel mja... het zijn nog jongeren dus dan is het niet zo erg ( veranderd wel wanneer ze wat ouder worden )

Mja met sommige dingen ben ik wel met ze eens ( i. Op de gelegaliseerde drugs wordt uiteraard ook accijns geheven... sinds ze softdrugs nu gedogen enzo ) en sommige dingen ook weer niet... maarja dit heb je ook bij de jongeren van VVD, CDA enzovoort!
pi_20966851
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:16 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

90% belasting is wel erg veel mja... het zijn nog jongeren dus dan is het niet zo erg ( veranderd wel wanneer ze wat ouder worden )

Mja met sommige dingen ben ik wel met ze eens ( i. Op de gelegaliseerde drugs wordt uiteraard ook accijns geheven. ) en sommige dingen ook weer niet... maarja dit heb je ook bij de jongeren van VVD, CDA enzovoort!
Ik kan me niet voorstellen dat de CDJA en JOVD zulke achterlijke standpunten hebben.
pi_20966873
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

Leuk dat het een jongerenclub is, maar als ze zulke dingen uitkramen, dan is het in ieder geval geen jongerenclub om serieus te nemen. Dat het een jongerenorganisaties is, is nog geen excuus om verschrikkelijk naïeve en kortzichtige standpunten naar buiten te brengen. Natuurlijk, van mij mogen ze en ik zal ze niet tegenhouden, in tegendeel, maar het kan zeker geen excuus zijn dat het een jongerenclub is.
Jawel hoor, dat is wel een excuus. Die hebben een traditie van discussies op gang brengen door iets extremere standpunten naar buiten te brengen. Dat doet de JOVD bv. ook regelmatig.

En de kern van deze DWARS-punten biedt wel wat stof tot nadenken.
pi_20966898
Ik kan me niet voorstellen dat de CDJA iets als: Iedereen moet maagd blijven tot z'n huwelijk!Niet in hun programma hebben staan
pi_20966904
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Jawel hoor, dat is wel een excuus. Die hebben een traditie van discussies op gang brengen door iets extremere standpunten naar buiten te brengen. Dat doet de JOVD bv. ook regelmatig.

Deden ze dat maar
  zaterdag 31 juli 2004 @ 00:20:32 #15
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_20966935
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:18 schreef SCH het volgende:

Fijn dat ze het aanzwengelen, maar om het als standpunten naar voren te brengen, is belachelijk. Dit is niet iets als discussie uitlokken door extreme standpunten in te nemen, nee, dit zijn gewoon lachwekkende, naïeve standpunten, die kennelijk horen bij het program van deze partij. Lachwekkend, naïef en kortzichtig, niets meer, niets minder. Mochten zij een discussie willen loswrikken, waar niets op tegen is, dan hoeft dat nog niet door het een standpunt te maken.
pi_20966970
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

Fijn dat ze het aanzwengelen, maar om het als standpunten naar voren te brengen, is belachelijk. Dit is niet iets als discussie uitlokken door extreme standpunten in te nemen, nee, dit zijn gewoon lachwekkende, naïeve standpunten, die kennelijk horen bij het program van deze partij. Lachwekkend, naïef en kortzichtig, niets meer, niets minder. Mochten zij een discussie willen loswrikken, waar niets op tegen is, dan hoeft dat nog niet door het een standpunt te maken.
Wat is er zo lachwekkend aan het ter discussie stellen van de inlichtingendiensten, dat vind ik een erg goed punt. En over belasting voor de extreem-rijken valt ook wel wat te zeggen.

Beetje simpel om het meteen te veroordelen zonder er op inte gaan. Flauw maniertje.
pi_20966995
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:22 schreef SCH het volgende:
Wat is er zo lachwekkend aan het ter discussie stellen van de inlichtingendiensten, dat vind ik een erg goed punt. En over belasting voor de extreem-rijken valt ook wel wat te zeggen.
Ze stellen het niet ter discussie, het is een standpunt van hen en dat standpunt is lachwekkend.
quote:
Beetje simpel om het meteen te veroordelen zonder er op inte gaan. Flauw maniertje.
Natuurlijk, wat jou blij maakt.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 00:24:37 #19
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20967017
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:22 schreef SCH het volgende:
Wat is er zo lachwekkend aan het ter discussie stellen van de inlichtingendiensten, dat vind ik een erg goed punt.
Justitie moet dan ook maar worden opgeheven aangezien men wel eens van onwettige opsporingsmethoden gebruik maakt.

Naive sukkels.
pi_20967041
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ze stellen het niet ter discussie, het is een standpunt van hen en dat standpunt is lachwekkend.
[..]

Jawel want je praat er nu toch over :p
  zaterdag 31 juli 2004 @ 00:26:45 #21
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20967054
quote:
[..]

[..]

[..]

Website DWARS
DWARS lijkt me een potentiële doelgroep voor Jan Marijnissen als ze dergelijke standpunten nog geregisseerd naar buiten brengen ook. Als dit clubje de toekomst van GroenLinks wordt zonder dat zij wat meer gevoel voor realiteit en intellectuele bedachtzaamheid krijgen bijgebracht, vervaagt het onderscheid tussen GroenLinks en de SP snel. Deze club kan zo aansluiten bij de slagzinpolitiek die de Lijst Jan Marijnissen tot op heden kenmerkte.

Ik ben benieuwd wanneer Jan deze kans op extra zieltjes grijpt en wat de reactie is van de GroenLinks fractie op dit gedemonstreerde gebrek aan maatschappelijk inzicht van hun eigen jongerenclub.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_20967058
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

[..]

zaterdag 31 juli 2004 @ 00:28:11 #23
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20967092
Goed, je kan van een jongerenafdeling wat extremere standpunten verwacht. Het vrijwel afromen van een topinkomen kan ik daarom nog wel begrijpen, hoewel het ontzettend dom is; het is symptoombestrijding met kwalijke bijeffecten.

Maar het afschaffen van inlichtingendiensten is echt een brug te ver. Dat verzin je toch niet? Politie ook maar afschaffen? En het argument dat deze diensten niet democratisch zijn... Tsja, de loodgieter ook niet.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 31 juli 2004 @ 00:30:36 #24
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_20967123
Ik vind dat we het Nederlands Elftal moeten afschaffen, want zo'n ondemocratisch instituut past niet in een democratische staat.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_20967150
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:28 schreef Sidekick het volgende:

Maar het afschaffen van inlichtingendiensten is echt een brug te ver. Dat verzin je toch niet? Politie ook maar afschaffen? En het argument dat deze diensten niet democratisch zijn... Tsja, de loodgieter ook niet.
Er valt veel voor te zeggen dat de inlichtingendiensten erg slecht georganiseerd zijn, ondemocratisch te werk gaan en weinig effectief en efficient zijn. Dat ligt met de politie toch echt anders.
pi_20967213
Ach ja, jongeren politiek. De 1 is een maoistische hippie en de ander een nazi kloon.
pi_20967233
Groenlinks doet al jaren mee voor spek en bonen.
X
X
X
pi_20967279
Mja ik vraag me af is Dwars wel gelijk aan Groenlinks of zijn ze alleen verbonden?

Want als ze alleen verbonden zijn hebben ze eigenlijk niets te maken met Groenlinks.
pi_20967285
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:28 schreef Sidekick het volgende:
Ironisch en 100 % waar prachtig
pi_20967303
Maar ik dacht dat GroenLinks altijd een stuk dichter bij de PvdA stond dan de SP, schijnbaar niet dus.
pi_20967319
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:40 schreef pberends het volgende:
Maar ik dacht dat GroenLinks altijd een stuk dichter bij de PvdA stond dan de SP, schijnbaar niet dus.
DWARS is niet Groen-Links.
pi_20967328
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:41 schreef gelly het volgende:

[..]

DWARS is niet Groen-Links.
Over 20 jaar wel.
pi_20967335
Wat is er zo goed aan onze inlichtingendiensten dan? Ik kan me niks anders heugen dan ellende en blunders.
pi_20967350
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:42 schreef pberends het volgende:

[..]

Over 20 jaar wel.
pi_20967396
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:42 schreef SCH het volgende:
Wat is er zo goed aan onze inlichtingendiensten dan? Ik kan me niks anders heugen dan ellende en blunders.
Ja ze moeten niet afgeschaft worden maar ik vind wel dat er wat meer transparantie zou mogen komen.
pi_20967402
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:42 schreef pberends het volgende:

[..]

Over 20 jaar wel.
Ach, je hebt ook de JOVD die een stuk liberaler is dan de VVD. Toch zie ik niet gebeuren dat de VVD op de JOVD gaat lijken. Jonge honden etc.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 00:47:35 #37
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20967419
Nou begrijp ik waarom ze Femke bij de PvdAllochtoon hebben weggehaald. Want bij hun eigen jeugd zat niemand waar je een verkiezing mee zou kunnen winnen.

Damn, zo lijkt Halsema nog redelijk en verstandig ook.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 31 juli 2004 @ 00:50:41 #38
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20967478
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:46 schreef Ludacriss het volgende:

Ja ze moeten niet afgeschaft worden maar ik vind wel dat er wat meer transparantie zou mogen komen.
Het is een inlichtingendienst, m.a.w een soort politie. Dat is een hierarchische organisatie, geen poolse landdag. Meer transparantie en de vogel is gevlogen.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 00:51:59 #39
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20967507
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:42 schreef SCH het volgende:
Dat is geen reden om het maar zonder te doen.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 00:54:20 #40
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20967544
Zwitserland heeft ook geen full-time staats-of regeringshoofd. Een minister is voor een jaar ook president. Dat gaat best. Maar waarom zou je de MP afschaffen? Wat schiet je ermee op?
pi_20967558
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:51 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat is geen reden om het maar zonder te doen.
Waarom niet?
  zaterdag 31 juli 2004 @ 00:56:29 #42
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20967586
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:54 schreef SCH het volgende:

Waarom niet?
Dan wordt Nederland pas echt een vestigingsplaats voor mensen met snode plannen. Nu is er tenminste nog een poging tot controle.
pi_20967617
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:56 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dan wordt Nederland pas echt een vestigingsplaats voor mensen met snode plannen. Nu is er tenminste nog een poging tot controle.
De angst moet niet regeren. Je stelt een goede inlichtingendienst in die te controleren is en transparant werkt, ook voor de 2e kamer - of je doet het niet. We leven toch echt in een democratie.
pi_20967692
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:58 schreef SCH het volgende:

[..]

De angst moet niet regeren. Je stelt een goede inlichtingendienst in die te controleren is en transparant werkt, ook voor de 2e kamer - of je doet het niet. We leven toch echt in een democratie.
Je snapt toch zelf hopelijk ook wel dat een inlichtingendienst niet transparant kan zijn of democratisch gekozen kan worden ?
  zaterdag 31 juli 2004 @ 01:04:12 #45
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20967701
quote:

[..]

In theorie is het allemaal best aardig geregeld. Alle fractievoorzitters mogen in de commissie-stiekem. dat sommige dat weigeren is een persoonlijke keuze (SP-Jan dus). Dat je vertrouwelijk met de informatie uit die commissie moet omgaan lijkt me vrij logisch, het gaat immers om een geheime dienst.
pi_20967933
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 01:03 schreef gelly het volgende:

[..]

Je snapt toch zelf hopelijk ook wel dat een inlichtingendienst niet transparant kan zijn of democratisch gekozen kan worden ?
Het is nu niet te controleren, alleen door een valse commissie stiekem - waar ik geen vertrouwen in heb. Je kan toch niet ontkennen dat er ontzettend veel mis gaat en dat de aivd al helemaal van de leg raakt van een 17-jarige en een wat manische LIbanees
  zaterdag 31 juli 2004 @ 01:24:18 #47
11923 I.R.Baboon
pi_20967981
Het is heel makkelijk om af te geven op blunders van de AIVD (terecht of niet) maar de goede acties komen als het goed is niet of in elk geval veel minder in de openbaarheid. Het is natuurlijk ideaal om aan te nemen dat die er dan niet zijn zodat je weer wat leuk en radicaal klinkende prietpraat kan opnemen in je programma, maar met de realiteit heeft het weinig te maken.
pi_20968011
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 01:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het is heel makkelijk om af te geven op blunders van de AIVD (terecht of niet) maar de goede acties komen als het goed is niet of in elk geval veel minder in de openbaarheid. Het is natuurlijk ideaal om aan te nemen dat die er dan niet zijn zodat je weer wat leuk en radicaal klinkende prietpraat kan opnemen in je programma, maar met de realiteit heeft het weinig te maken.
Ik vind het veel belangrijker dat de privacy van mensen gewaarborgd wordt c.q. blijft en het kabinet doet er alles aan om daar aan te knabbelen. Zolang de AIVD zo slecht opereert vind ik dat hun bevoegdheden eerder ingeperkt moeten worden.

De mening van iemand anders prietpraat noemen, is pas prietpraat.
pi_20968019
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 01:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is nu niet te controleren, alleen door een valse commissie stiekem - waar ik geen vertrouwen in heb. Je kan toch niet ontkennen dat er ontzettend veel mis gaat en dat de aivd al helemaal van de leg raakt van een 17-jarige en een wat manische LIbanees
Dat ze af en toe een steek laten vallen wil niet zeggen dat hun overige werk zo beneden peil is. Daar hoor je namelijk niks over, geheim enzo weet je. Ik heb wel vertrouwen in de AIVD, ken er zelfs 1
pi_20968036
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 01:26 schreef gelly het volgende:
Ik heb wel vertrouwen in de AIVD, ken er zelfs 1
Ik ken er meerdere en heb ook wel met de AIVD te maken gehad, het bevordert het vertrouwen niet bepaald.
pi_20968103
.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_20968106
pi_20968119
Zelfs de JF hebben nog meer realiteitszin lijkt me zo .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_20968126
De inlichtingendiensten afschaffen Dit is hopelijk niet serieus bedoeld anders vrees ik het ergste voor de geestelijke gezondheid van diegenen die dit op schrift hebben gezet.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 01:35:57 #55
97537 Dr_Weird
Let the mating begin!!!!!
pi_20968170
Als Groen LInks de grootste partij en al deze standpunten doordrukt dan wordt het tijd mijn nationaliteit te herzien en Nederland maar te beschouwen als een debielen klasje gevuld met naieve stomkoppen.
More corn!!!
pi_20968176
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 01:33 schreef DrWolffenstein het volgende:
De inlichtingendiensten afschaffen Dit is hopelijk niet serieus bedoeld anders vrees ik het ergste voor de geestelijke gezondheid van diegenen die dit op schrift hebben gezet.
Nee joh, juist goed man! We geven die terroristen ruimbaan want die zijn tenminste anti-Bush .

.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 01:39:21 #57
11923 I.R.Baboon
pi_20968233
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 01:26 schreef SCH het volgende:

De mening van iemand anders prietpraat noemen, is pas prietpraat.
Je snapt de implicaties van die stelling he.

En ik laat staatsveiligheid in principe prevaleren boven privacy, en de AIVD mag van mij die afweging maken.
pi_20968279
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 01:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
En ik laat staatsveiligheid in principe prevaleren boven privacy, en de AIVD mag van mij die afweging maken.
De AIVD en staatsveiligheid hebben imo niet zo heel veel met elkaar te maken.
pi_20968284
quote:
Het ROC en VMBO verdienen meer aandacht. De negatieve lading rond deze
instituten dient actief te worden weggenomen. Er komt meer persoonlijke begeleiding
op deze scholen.
uit het document in de OP

Dit is een ernstig onhaalbaar punt, voor zover de rest dat al niet was, aangezien het probleem niet de leerlingen zijn maar het zeer lage niveau en de motivatie of beter, de ontmoediging van de motivatie door het lage niveau,. Vooral het niveau van het VMBO moet omhoog anders krijgen de mensen die deze opleiding hebben gedaan nooit een baan aangezien ze niet voldoende theoretische kennis hebben. Dat is het probleem. Niets meer en niets minder.
quote:
Hier geldt
natuurlijk dat je dieren zo min mogelijk moet opsluiten, en dieren niet
alleen voor het plezier gehouden mogen worden.
Okee, iedereen zijn huisdier loslaten op straat. ( )
quote:
. De monarchie wordt zo snel mogelijk afgeschaft.
Wat een nonsense. Steek die republiek maar in je groene hol.
quote:
Er komt een Internationaal strafhof. De rechtsmacht van dit
strafhof zal worden uitgebreid tot daden van agressie en
terrorisme.
Hoe kun je terroristen nou oppakken zonder veiligheidsdienst :'(
quote:
De wetsartikelen 140, 141 en 481 van het Wetboek van Strafrecht
(respectievelijk 'deelname criminele organisatie', 'openlijke
geweldpleging' en 'negeren van een bevel of vordering') worden
herzien en versoepelt om het huidige misbruik van deze artikelen
tegen te gaan.
Hoe kun je terroristen nou berechten (zie hierboven) als je de wettelijke basis hieronder weghaalt
quote:
Nederland streeft naar een, in militair opzicht, onafhankelijke
positie van de Verenigde Staten van Amerika. Met dit doel wordt
gestreefd naar een zo snel mogelijk afschaffen van de NAVO.
LOL, de NAVO heeft sinds zijn oprichting enkel positieve dingen gedaan. Afschaffen hiervan is domweg bizar.
quote:
De Wereldbank en de Wereld Handels Organisatie (WTO) worden
drastisch gedemocratiseerd, niet alleen qua machtsverhouding
tussen arm en rijk, maar ook tussen man en vrouw. en deze
organisaties moeten bestaan uit een goede afspiegeling van de
wereldbevolking.
En waar wil je al die hoogopgeleide Chinezen vandaan halen? Totaal onhaalbaar dunkt me.
quote:
Door het recht op werk centraal te stellen, benader je het niet uit het idee
dat je moet werken, maar veel meer uit het idee dat je mag werken
Woorden schieten mij helaas te kort.
quote:
De basisvorming wordt afgeschaft. Wel dient er een brugklasjaar te zijn,
waar leerlingen van verschillende leerrichtingen (vmbo, havo, vwo) nog bij
elkaar zitten.
En hiervoor hebben we de basisschool.
quote:
Artikel 23 van de Grondwet wordt gewijzigd. Scholen bepalen zelf op welke wijze zij lesgeven (Dalton, Montessori e.d.). Confessioneel onderwijs wordt echter afgeschaft.
Gevaarlijk, aangezien in landen (zoals frankrijk) waar je geen islamitisch onderwijs hebt, de fundementalisten de bovenhand hebben. Aangezien de leerlingen niet van uit een liberaal standpunt naar hun eigen geloof hebben leren kijken, wordt de leer uit ondermeer de Koran letterlijk overgenomen, wat resulteerd in fundementalisme.
quote:
Sponsoring wordt overbodig; de overheid zorgt voor voldoende geld zodat iedereen extra’s - als leerzame uitjes - heeft.
"Leerzame uitjes" ? Is dit een serieus document, en zo ja, kunnen ze mij dan een betere definitie hiervan geven, aangezien dit erg ruim genomen is.
quote:
Nutsbedrijven, bedrijven met een monopoliepositie en infrastructuur worden of blijven gecollectiviseerd.
Bagger, straks worden de auto's ook gecollectiviseerd. Les 1 van het Communisme; iedereen in een trabantje.
quote:
Verder is het belangrijk dat er een gezamenlijk buitenlandbeleid gevoerd
gaat worden door de Europese staten om zo sterk te staan tegen o.a. de
Verenigde Staten.
Jan Marijnissen komt hier waarschijnlijk te snel op klaar. Bagger uiteraard, aangezien de VS en EU dezelde politieke en economische doelen hebben is overlapping hiervan een logisch uitvloeisel. De enige manier om Europa lijnrecht tegenover de VS te zetten is om de EU te transformeren in een federale moslimstaat.

[ Bericht 11% gewijzigd door DrWolffenstein op 31-07-2004 02:38:26 ]
  zaterdag 31 juli 2004 @ 01:47:02 #60
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20968364
Ja, ook diplom's zijn zo aan inflatie onderhevig.
pi_20968424
Wat betreft die monarchie hebben ze een goed punt .
  zaterdag 31 juli 2004 @ 02:00:16 #62
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20968596
Ze willen dus niet alleen uit de NAVO stappen, maar hem zelfs opblazen. Dat eist de SP zelfs niet eens.
pi_20968598
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 01:20 schreef SCH het volgende:

[..]

En dat wij dit ueberhaupt weten, is een bewijs tegen de zogenaamde democratie?
pi_20968627
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 02:00 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

En dat wij dit ueberhaupt weten, is een bewijs tegen de zogenaamde democratie?
Het is een bewijs van het amateurisme. En een dienst met zoveel bevoegdheden die moeilijk te contoleren is, die zo amateuristisch werkt, dat lijkt me vrij gevaarlijk ja.
pi_20968685
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 02:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is een bewijs van het amateurisme. En een dienst met zoveel bevoegdheden die moeilijk te contoleren is, die zo amateuristisch werkt, dat lijkt me vrij gevaarlijk ja.
Ik kan me wel grotere blunders van buitenlandse veiligheidsdiensten herinneren. Ongetwijfeld zal de AIVD ook bepaald nuttig werk verrichten, al zul je me nu wel vertellen dat ik maar van een volwassen journalist aan moet nemen dat het allemaal klungels zijn; maar hoe moet je dergelijke diensten nu nog openlijker controleren?
pi_20968710
quote:

[..]

De Israëlische Mossad is professioneel. Is dat een ongevaarlijke dienst? Voor de inwoners wel, maar aangezien wij geen inlichtingendienst van Mossad-kwaliteit hebben is investeren en niet afschaffen de oplossing.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 02:08:41 #67
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20968719
quote:

Dus omdat de AIVD het mogelijk (volgens jou dan) slecht doet, moeten alle inlichtingendiensten (want je hebt ook nog de MIVD) maar weg. Dat slaat nergens op. Je kan de AIVD toch verbeteren?
pi_20968777
b. We moeten af van 'Nederland Distributieland' omdat transport
veel ruimte inneemt en weinig arbeidsgelegenheid genereert.

Hopsakeetje, de Rotterdamse haven bestaat doordat we een distributieland zijn.
Grootste Nederlandse "werkgever" lekker opknopen.
Hup Dwars!

d. De patenten op medicijnen en op medische hulpmiddelen komen
na 5 jaar te vervallen.
Hierdoor wordt het onrendabel voor pharmaceutische bedrijven nieuwe medicijnen te ontwikkelen

a. De hoeveelheid politieagenten wordt teruggebracht.
... .........??

In hun programma staat een veelvoud aan waanzin.
Wel amusant

[ Bericht 43% gewijzigd door Overlast op 31-07-2004 02:22:19 ]
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_20968824
Het zou mij overigens niets verbazen als zij inderdaad ook nog van mening waren dat de politie ''gedemocratiseerd'' diende te worden. Dergelijke opmerkingen heb ik wel vaker van soortgelijke dwaaldenkers gehoord en de oud-voorzitter van DWARS bekende vol trots dat het hem ''een kick'' gaf de politie te snel af te zijn.

pi_20968959
quote:
b. Zowel de 'normale' politie als leden van de Mobiele Eenheid gaan
rugnummers dragen om de controle te verbeteren en identificatie
van afstand mogelijk te maken.
Rugnummers? Net zoals bij voetbal... .
quote:
b. Alle milieu- en sociale kosten worden volledig doorberekend in de
kostprijs van producten.
Dat is een goede. Overtuig mij maar eens hoe je dat door gaat berekenen en hoe je die kosten gaat vaststellen... .
quote:
. De productiefactoren kapitaal en arbeid krijgen evenveel inspraak
in bedrijven.
.
quote:
i. Op de gelegaliseerde drugs wordt uiteraard ook accijns geheven.
Dat is toch al het geval? .
quote:
d. Alle ontwikkelingslanden krijgen directe een algehele
schuldenkwijtschelding.
.
quote:
m. Eerlijke handel wordt gestimuleerd.
Er wordt nog eens niet gedefinieerd wat 'eerlijke' handel is.... .
quote:
n. Fietsen moeten gratis meekunnen in de trein en de faciliteiten
hiervoor moeten toereikend en beter worden.
Zie je het al voor je? Ook in spitsuren???
quote:
f. Luchtschepen (zoals zeppelins) vervangen vliegtuigen in het
vliegverkeer waar mogelijk.
.

Het enige waarin ik me kan vinden is het hoofdstuk over 'Drugs' behalve 2.1.6e dan .
pi_20968961
quote:
De Wereldbank en de Wereld Handels Organisatie (WTO) worden
drastisch gedemocratiseerd, niet alleen qua machtsverhouding
tussen arm en rijk, maar ook tussen man en vrouw. en deze
organisaties moeten bestaan uit een goede afspiegeling van de
wereldbevolking.
Zo werkt het immers ook in de praktijk. Als ik een hypotheek wil afsluiten beslis ik wat de voorwaarden zullen zijn, dat de geldverstrekkers de voorwaarden bepalen is belachelijk
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_20969061
Af en toe denk ik dat zij het er om doen:

b.Zowel de 'normale' politie als leden van de Mobiele Eenheid gaan
rugnummers dragen om de controle te verbeteren en identificatie
van afstand mogelijk te maken.

Wat een stimulams om je nog voor deze opleidingen aan te melden!
  zaterdag 31 juli 2004 @ 02:32:54 #73
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20969063
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 02:25 schreef teknomist het volgende:

Rugnummers? Net zoals bij voetbal... .
Ze gaan natuurlijk, a la Volkertje, rode kaarten uitdelen.
quote:
Zie je het al voor je? Ook in spitsuren???
Klinkt als de persoonlijke ergernis van een van de schrijvers.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 02:33:42 #74
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20969070
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 02:25 schreef UnderWorld_ het volgende:

Zo werkt het immers ook in de praktijk. Als ik een hypotheek wil afsluiten beslis ik wat de voorwaarden zullen zijn, dat de geldverstrekkers de voorwaarden bepalen is belachelijk
Dat worden heel wat analfabete bankdirecteuren.
pi_20969209
Uit dit document kan ik slechts 1 ding concluderen en dat is dat zij de overheidsuitgaven willen maximaliseren en door het "progressieve" belastingstelsel de inkomsten minimaliseren aangezien elk bedrijf en privé persoon met een beetje geld een enkeltje Amerika koopt en zijn nederlandse nationaliteit opgeeft.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 02:59:28 #76
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20969293
www.dwars.org/nieuws/0081.html is wel de moeite waard..

zaterdag 31 juli 2004 @ 03:01:41 #77
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20969303
Ik ga nu de dwars opiniemeting doen. Hoe dwars zou ik zijn?

www.dwars.org/mening/opiniemeter.html
pi_20969304
Wij zijn bang voor rechts tegenwind .
  zaterdag 31 juli 2004 @ 03:03:37 #79
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20969314
Ik ben het zelfs in 40% van de stellingen met ze eens. Ik schrik hier toch wel van.
pi_20969315
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 02:59 schreef PJORourke het volgende:

Net toen je dacht dat het niet lager kon.
pi_20969321
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 03:03 schreef PJORourke het volgende:
Ik ben het zelfs in 40% van de stellingen met ze eens. Ik schrik hier toch wel van.
Dat is een onzinpoll. Ik was zelfs met 70% van de stellingen "eens".
  zaterdag 31 juli 2004 @ 03:05:55 #82
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20969331
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 03:04 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Auw. Da's pas pijnlijk. Het is natuurlijk om je naar binnen te trekken.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 03:30:24 #83
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_20970072
quote:

[..]

Volgens mij verwar jij democratie met communisme weleens beste SCH.
pi_20970103
quote:
[..]

[..]

[..]

Website DWARS
Hmm... Beetje erg radicaal, dit. Ze zijn een beetje doorgeschoten, denk ik...
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_20970124
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 03:01 schreef PJORourke het volgende:

In 67% van de gevallen ben jij het met DWARS

Hoewel dat niet eens zo veel zegt. Sommige vragen zijn meer antwoorden dan "ja" of "nee" op nodig. (Rijken-belasting vraag.) Die 90 % vind ik nl een beetje té hoog.

En bij vraag 10, de uitleg is mijn standpunt, maar economische vluchtelingen mogen wel wat minder. Toch ben ik het daar niet eens met ze.

Beetje wazige test dus.
Some say in ice
  zaterdag 31 juli 2004 @ 08:02:54 #87
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20970130
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 08:00 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

In 67% van de gevallen ben jij het met DWARS

Hoewel dat niet eens zo veel zegt. Sommige vragen zijn meer antwoorden dan "ja" of "nee" op nodig. (Rijken-belasting vraag.) Die 90 % vind ik nl een beetje té hoog.

En bij vraag 10, de uitleg is mijn standpunt, maar economische vluchtelingen mogen wel wat minder. Toch ben ik het daar niet eens met ze.

Beetje wazige test dus.

Zo dwaas zijn ze dan weer niet als het op zieltjes winnen aankomt
pi_20970201
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 01:42 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

uit het document in de OP

Dit is een ernstig onhaalbaar punt, voor zover de rest dat al niet was, aangezien het probleem niet de leerlingen zijn maar het zeer lage niveau en de motivatie of beter, de ontmoediging van de motivatie door het lage niveau,. Vooral het niveau van het VMBO moet omhoog anders krijgen de mensen die deze opleiding hebben gedaan nooit een baan aangezien ze niet voldoende theoretische kennis hebben. Dat is het probleem. Niets meer en niets minder.
Is inderdaad onhaalbaar. Begeleiders voor 60 % van de jeugd? Niet echt te halen... (aan de andere kant, het creërt wel veel banen. )
quote:
Okee, iedereen zijn huisdier loslaten op straat. ( )
*Vroem* *splatsj*
quote:
[..]

Wat een nonsense. Steek die republiek maar in je groene hol.
Alsof een republiek beter is dan een monarchie... Dit is zelfs, op z'n eigen wijze, democratischer, aangezien er nu maar 2 lagen van beslissings-nemers zijn. (De 1e/2e kamer, de Koning kan wel wetten stoppen, maar wanneer is dat voor het laatst geweest?)
quote:
[..]

Hoe kun je terroristen nou oppakken zonder veiligheidsdienst :'(
Ik zou denken dat ze op Europol doelen? Laat het zoals het nu is, en ga niet de "Amerika-kant" op. (Met 15 veiligheidsdiensten. ) Allicht een beetje meer helderheid.
quote:
[..]

Hoe kun je terroristen nou berechten (zie hierboven) als je de wettelijke basis hieronder weghaalt
[..]
EU-grondwet, allicht?
quote:
LOL, de NAVO heeft sinds zijn oprichting enkel positieve dingen gedaan. Afschaffen hiervan is domweg bizar.
Niet te vergeten dat het ook onhaalbaar is.
[..]
quote:
En waar wil je al die hoogopgeleide Chinezen vandaan halen? Totaal onhaalbaar dunkt me.
[..]
Ik gok uit China zelf.
quote:
Woorden schieten mij helaas te kort.
[..]
Nou, mij niet. Ik rol bijna van m'n stoel af.
quote:
En hiervoor hebben we de basisschool.
Allicht, en er zijn veel scholen die de eerste 2 (meer dan zij voorstellen.) jaar Havo/VWO en VMBO (TL)/Havo klassen hebben. En doorstroomproblemen ermee? Nee, ik ken iemand 1e jaar TL/Havo-klas, 2e jaar Havo-VWO, 3e jaar VWO klas.
quote:
[..]

Gevaarlijk, aangezien in landen (zoals frankrijk) waar je geen islamitisch onderwijs hebt, de fundementalisten de bovenhand hebben. Aangezien de leerlingen niet van uit een liberaal standpunt naar hun eigen geloof hebben leren kijken, wordt de leer uit ondermeer de Koran letterlijk overgenomen, wat resulteerd in fundementalisme.
Hier weet ik maar weinig van af, doch denk ik dat dit niet echt handig zal zijn. Waarom zou een islamitische school geen Montessori-onderwijs kunnen gebruiken. (Heerlijk onderwijs btw, heb zelf op zo'n school gezeten met Montessori-onderwijs. )
[..]
quote:
"Leerzame uitjes" ? Is dit een serieus document, en zo ja, kunnen ze mij dan een betere definitie hiervan geven, aangezien dit erg ruim genomen is.
Die wil ik ook wel eens weten. De meeste scholen doen al aan leerzame uitjes, meestal omdat het overeen komt met de stof in een bepaald vak op dat moment. Dat het niet leerzaam is voor de leerlingen, dat is een probleem dat bij de leerlingen ligt, niet bij de school zelf.
quote:
[..]

Bagger, straks worden de auto's ook gecollectiviseerd. Les 1 van het Communisme; iedereen in een trabantje.
[..]
Trabantjes zijn dood, dus het zullen wel opeltjes worden. En wat is "gecollectiviseerd"?
quote:
Jan Marijnissen komt hier waarschijnlijk te snel op klaar. Bagger uiteraard, aangezien de VS en EU dezelde politieke en economische doelen hebben is overlapping hiervan een logisch uitvloeisel. De enige manier om Europa lijnrecht tegenover de VS te zetten is om de EU te transformeren in een federale moslimstaat.
Dat gaat inderdaad niet werken. Ik ben niet per sé anti-Amerika, hooguit anti <beleid van Bush>.

-edit- Krijg nu wat, ben ik het gewoon bijna helemaal met hem eens.
Some say in ice
pi_20970211
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 08:02 schreef sjun het volgende:

[..]

[afbeelding]

Zo dwaas zijn ze dan weer niet als het op zieltjes winnen aankomt
Dat groeten wil ik sowieso wel doen, daar heb ik geen rare zone voor nodig.

En sinds wanneer is 67 % eens een zieltje voor Dwars? Overigens, er is een stelling waar zelfs een neo-nazi het mee eens kan zijn, terwijl die toch redelijk aan de andere kant van het politieke spectrum staat. (De vleesconsumptie-vraag)
Some say in ice
  zaterdag 31 juli 2004 @ 08:56:40 #90
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_20970292
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:26 schreef sjun het volgende:
DWARS lijkt me een potentiële doelgroep voor Jan Marijnissen als ze dergelijke standpunten nog geregisseerd naar buiten brengen ook. Als dit clubje de toekomst van GroenLinks wordt zonder dat zij wat meer gevoel voor realiteit en intellectuele bedachtzaamheid krijgen bijgebracht, vervaagt het onderscheid tussen GroenLinks en de SP snel. Deze club kan zo aansluiten bij de slagzinpolitiek die de Lijst Jan Marijnissen tot op heden kenmerkte.

Ik ben benieuwd wanneer Jan deze kans op extra zieltjes grijpt en wat de reactie is van de GroenLinks fractie op dit gedemonstreerde gebrek aan maatschappelijk inzicht van hun eigen jongerenclub.
Ik heb ook het idee dat ze meer bij de SP passen dan bij het huidige GroenLinks. Maar ja, ze heten natuuurlijk niet voor niets 'DWARS'. En zoals ze zelf zeggen:
quote:
DWARS is de luis in de pels van GroenLinks
Dat verklaart een hoop.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 09:31:12 #91
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20970462
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 08:56 schreef NewOrder het volgende:
Dat verklaart een hoop.
En wat doen we normaliter met luizen?
pi_20971156
quote:
Ontwikkeling van arme landen is de enige manier om migratieproblemen op de lange termijn tegen te gaan. Drie procent van het Bruto Nationaal Product moet daarom naar ontwikkelingssamenwerking.

De SP lust pap van deze partij.
pi_20971179
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 03:01 schreef PJORourke het volgende:

Ik 33%
  zaterdag 31 juli 2004 @ 11:00:03 #94
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20971276
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 10:53 schreef pberends het volgende:
Ik 33%
Hier 50%
pi_20971318
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 11:00 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Hier 50%
Ja maar dit is ook de domste vraagstellingen-quiz ik die ooit heb gezien Hoe suggestief kan je zijn.
pi_20971342
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 01:42 schreef DrWolffenstein het volgende:

[Over het VMBO]

Dát is niet te doen. Halen ze gewoon niet.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 11:30:59 #97
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_20971672
Als je je als een louter maatschappelijk-agogische organisatie profileert die mensen een aantal deugden wil bijbrengen die inlichtendiensten overbodig maken, dan houdt dergelijk standpunt steek. Als je echter een kweekvijver bent voor een andere organisatie die beleidsverantwoordelijkheid ambieert zorg je maar beter dat je je grenzen kent en een wat realistischer standpunt m.b.t. de inlichtingendiensten inneemt.

Idem voor hun nieuwe belastingsschijf. Goed idee, maar niet haalbaar in de voorzienbare toekomst wegens de internationale aard van het kapitaal. Zorg dus maar voor ideetjes die haalbaar zijn, of trek je terug uit de politiek en schep een counterculture die meer receptief is voor dergelijke voorstellen.

P.S.: i.v.m. al die het-zijn-maar-jongeren-reacties: ik ben ook maar 19.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 11:44:15 #98
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20971854
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 01:35 schreef Dr_Weird het volgende:
Als Groen LInks de grootste partij en al deze standpunten doordrukt
Dit is wel erg hypothetisch.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 11:46:10 #99
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20971875
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 08:56 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Ik heb ook het idee dat ze meer bij de SP passen dan bij het huidige GroenLinks. Maar ja, ze heten natuuurlijk niet voor niets 'DWARS'. En zoals ze zelf zeggen:
[..]

Dat verklaart een hoop.
Zouden ze misschien door de SP gesponsord worden?
er blijft tenslotte geld genoeg over van al die lokale onkostenvergoedingen die het lokale SP-kader volledig dient af te dragen aan de partij.
pi_20971907
Ik haal godverdomme de 100 procent niet eens

maar wel 90 hoor
  zaterdag 31 juli 2004 @ 11:50:14 #101
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20971929
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 11:30 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Als je je als een louter maatschappelijk-agogische organisatie profileert die mensen een aantal deugden wil bijbrengen die inlichtendiensten overbodig maken, dan houdt dergelijk standpunt steek. Als je echter een kweekvijver bent voor een andere organisatie die beleidsverantwoordelijkheid ambieert zorg je maar beter dat je je grenzen kent en een wat realistischer standpunt m.b.t. de inlichtingendiensten inneemt.

Idem voor hun nieuwe belastingsschijf. Goed idee, maar niet haalbaar in de voorzienbare toekomst wegens de internationale aard van het kapitaal. Zorg dus maar voor ideetjes die haalbaar zijn, of trek je terug uit de politiek en schep een counterculture die meer receptief is voor dergelijke voorstellen.

Een meerderheid van zulke Groenen en ik overweeg een lidmaatschap. Gezien de onlangs verschenen door PBerends in deze draad belichte verklaringen verwacht ik echter dat het zo ver niet komt.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 11:50:17 #102
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20971930
88% dwars
Ingenieur in de ornithologische huisvesting &lt;- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w &lt;- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o &lt;- Pol
  zaterdag 31 juli 2004 @ 11:50:57 #103
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20971937
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 11:50 schreef sjun het volgende:

[..]

Een meerderheid van zulke Groenen en ik overweeg een lidmaatschap. Gezien de onlangs verschenen door PBerends in deze draad belichte verklaringen verwacht ik echter dat het zo ver niet komt.
hoe dwars ben jij , Sjun?
pi_20971955
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 11:30 schreef DeGroeneRidder het volgende:

Is Dwars een kweekvijver dan? In mijn tijd nog niet hoor, gewoon een clubje echte dwarsliggers. Ze zijn niet te vergelijken met het CDJA of de JS.
pi_20972010
40% ...
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  zaterdag 31 juli 2004 @ 11:59:20 #106
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  zaterdag 31 juli 2004 @ 12:03:31 #107
57381 DeGroeneRidder
pi_20972121
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 03:04 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ha! Ik in 100% van de gevallen!

[ Bericht 7% gewijzigd door DeGroeneRidder op 31-07-2004 12:18:57 ]
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
pi_20972134
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 11:59 schreef pfaf het volgende:
50% dwars.
linkse rakker
  zaterdag 31 juli 2004 @ 12:04:42 #109
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20972138
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 02:59 schreef PJORourke het volgende:

quote:
Solistisch optreden JOVD blaast jongerenoverleg Amsterdam op
DWARS en ROOD boycotten andere Amsterdamse PJO's
De Amsterdamse afdelingen van DWARS en ROOD (SP) zijn gisteren uit het zgn. 'jongerenoverleg' gestapt. Dit naar aanleiding van politieke spelletjes van de kant van JOVD en CDJA, en een affaire rondom een debat met Michiel Smit (extreem-rechts).

Dwars (Groenlinkse jongeren) en ROOD (jongeren in de SP) zijn donderdag demonstratief uit het Amsterdamse Politieke jongerenoverleg gestapt. Dit naar aanleiding van solistisch optreden van de JOVD met betrekking tot de gebeurtenissen rondom het Europadebat dat woensdag geen doorgang kon vinden.

Door zonder overleg Michiel Smit uit te nodigen voor het Europadebat van 2 juni kon uiteindelijk het hele debat geen doorgang vinden. De JOVD zoekt de oorzaken hiervoor enkel buiten haar eigen organisatie, terwijl zij zelf de aanzet hiertoe hebben gegeven. Valerie van de Flier van ROOD-Amsterdam: ?Dat het uitnodigen van Michiel Smit grote gevolgen zou hebben, was van te voren goed te voorspellen. Toch heeft de JOVD, met toestemming van het CDJA, deze stap gezet. Het is tamelijk naïef om dan te denken dat het debat gewoon door kan gaan.?
Het was tamelijk naief om te verwachten dat de opzeggende organisaties zichzelf door middel van gedegen argumentatie konden onderscheiden?
quote:
Woensdagavond vond de JOVD het nodig om als organiserende
jongerenorganisaties een persverklaring te sturen waar ROOD en Dwars zich totaal niet in kunnen vinden. Zo vinden de twee linkse organisaties het niet ?heel interessant? om Michiel Smit op een bijeenkomst te laten spreken. Ook werd in deze persverklaring gemeld dat AFA en de Internationale Socialisten bedreigingen hadden geuit wanneer het debat wel plaats zou hebben. Volgens de informatie die Dwars en ROOD hebben ontvangen, is er nooit sprake van bedreigingen geweest. AFA heeft via een website wel laten weten een blokkade te zullen vormen wanneer Michiel Smit naar Amsterdam wilde komen, en vindt het jammer dat het debat als geheel daardoor afgelast is. ?Het was beter geweest als Michiel Smit gewoon niet was gekomen", aldus de Antifascistische Aktie (AFA).
Zolang de antidemocratie zichzelf buitensluit heb ik er geen moeite mee. Indien zij echter anderen, hoe abject hun mening ook, de toegang tot een debat onmogelijk willen maken wil ik weinig met zo'n gedachtenpolitie van doen hebben.

Niet de buitensluiting maar het debat zjin de democratische wapens om abjecte meningen te belichten in een setting van hoor en wederhoor. Niet het sentiment maar het argument biedt middelen bij uitstek om onverdraagzaamheid jegens bevolkingsgroepen te belichten en tot werkbare probleemdefinities en oplossingen te komen.

Als antifascisme echter verwordt tot antidemocratie dan kan de vrijgekomen tijd misschien worden gebruikt om de antidemocratische tendensen en hun merites voor een samenleving eens wat nader toe te lichten.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 12:05:10 #110
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_20972145
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 12:04 schreef SCH het volgende:

[..]

linkse rakker
blijkbaar
  zaterdag 31 juli 2004 @ 12:05:45 #111
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20972155
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 11:50 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

hoe dwars ben jij , Sjun?
Kijk eens naar mijn reacties in deze draad

Volgens de oppervlakkige DWARStest ben ik 50% dwars. Zou dit betekenen dat ik voldoende relativerend vermogen heb om te concluderen dat: een test op basis van tien meerkeuzevragen te weinig zoden aan de dijk zet om een serieus te nemen duiding te kunnen produceren?

[ Bericht 29% gewijzigd door sjun op 31-07-2004 12:11:53 ]
pi_20972188
Sjun, wat stel je je weer aan. Die lui hebben gewoon een afspraak geschonden en dat is niet zo netjes. Jij begint meteen weer met je riedeltje, je begint nog erger dan Marijnissen te worden.
pi_20972198
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 12:05 schreef pfaf het volgende:

[..]

blijkbaar
kom je pamfletten sgreifen in mijn kraakpand, er is sojasoep
  zaterdag 31 juli 2004 @ 12:09:11 #114
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20972199
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 12:08 schreef SCH het volgende:
Sjun, wat stel je je weer aan. Die lui hebben gewoon een afspraak geschonden en dat is niet zo netjes. Jij begint meteen weer met je riedeltje, je begint nog erger dan Marijnissen te worden.
Waar het hart vol van is, daar loopt de mond van over, dat weet je toch
  zaterdag 31 juli 2004 @ 12:13:25 #115
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20972243
lol wat een voorstellen weer. geeft aan dat zelfs de groenlinksers in de dop de ballen verstand van politiek bedrijven hebben en willen tegenwerken inplaats van meewerken. zonde weer. ik kan ook standpunten gaan gillen die kant nog wal raken, maar of je daar geloofwaardig mee wordt is een tweede. altijd makkelijk om de topinkomens aan te pakken omdat dat maar een kleine groep is. lekker makkelijk populistisch scoren bij jan met de pet
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 31 juli 2004 @ 12:15:59 #116
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20972279
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 12:09 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Waar het hart vol van is, daar loopt de mond van over, dat weet je toch
Da's waar ik heb wat werkjes van Jan gelezen voordat ik me aan commentaar waagde. Hierin vielen vooral de gedachtengangen parallel aan die van Karel Glastra van Loon op.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 12:16:05 #117
57381 DeGroeneRidder
pi_20972280
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 12:05 schreef sjun het volgende:
Volgens de oppervlakkige DWARStest ben ik 50% dwars. Zou dit betekenen dat ik voldoende relativerend vermogen heb om te concluderen dat: een test op basis van tien meerkeuzevragen te weinig zoden aan de dijk zet om een serieus te nemen duiding te kunnen produceren?
't Is maar wat oppervlakkig vermaak hoor .
  zaterdag 31 juli 2004 @ 12:17:28 #118
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20972294
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 12:09 schreef SCH het volgende:

[..]

kom je pamfletten sgreifen in mijn kraakpand, er is sojasoep
Alleen als er geen prei en uien en champions door zitten want daar wordt je agressief van volgens een ayurvedische variant.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 12:20:07 #119
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20972350
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 12:15 schreef sjun het volgende:

[..]

Da's waar ik heb wat werkjes van Jan gelezen voordat ik me aan commentaar waagde. Hierin vielen vooral de gedachtengangen parallel aan die van Karel Glastra van Loon op.
dat kan, ze schrijven regelmatig samen
  zaterdag 31 juli 2004 @ 12:21:31 #120
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20972367
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 12:20 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

dat kan, ze schrijven regelmatig samen
Zou Karel Jan's ghostwriter zijn?
  zaterdag 31 juli 2004 @ 12:29:13 #121
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_20972487
Jostiband
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  zaterdag 31 juli 2004 @ 12:30:06 #122
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20972505
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 12:21 schreef sjun het volgende:

[..]

Zou Karel Jan's ghostwriter zijn?
vraag het eens op www.janmarijnissen.nl/weblog
pi_20972949
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 12:30 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

vraag het eens op www.janmarijnissen.nl/weblog
quote:
Leve de Olympische gedachte...

Erica Terpstra (NOC-NSF) roept u op!
pi_20973040
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 12:29 schreef Kaalhei het volgende:
Jostiband
Zou je deze muzikanten niet zo willen denigreren?
  zaterdag 31 juli 2004 @ 13:07:04 #125
57381 DeGroeneRidder
pi_20973091
Spijtig dat Jessica Oudhof hier weggegaan is., ik zou haar duiding bij dergelijke voorstellen wel op prijs stellen...
pi_20973213
Maar als je het nou veel eens met DWARS ben, dan ben je toch juist niet dwars?
pi_20973272
63%...
It's easier to get forgiveness than permission.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 13:29:49 #128
11923 I.R.Baboon
pi_20973415
Ik ben 30% dwars, en dat komt doordat ze voor studenten zijn.
pi_20974113
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 11:04 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Dát is niet te doen. Halen ze gewoon niet.
Het zal wel moeten. Of je krijgt een grote aanwas van mensen die enkel hun kennis opgedaan in het VMBO in de praktijk kunnen brengen als vuilnisman.
pi_20974124
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 14:15 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Het zal wel moeten. Of je krijgt een grote aanwas van mensen die enkel hun kennis opgedaan in het VMBO in de praktijk kunnen brengen als vuilnisman.
De LPF-stemmers bedoel je?
pi_20974299
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 14:15 schreef SCH het volgende:
Zonde dat er geen partijprogramma van de Jonge Fortuynisten beschikbaar is, aangezien we deze dan tegen over enkel konden zetten.
pi_20974347
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 14:31 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Zonde dat er geen partijprogramma van de Jonge Fortuynisten beschikbaar is, aangezien we deze dan tegen over enkel konden zetten.
Dit is geen partijprogramma hoor, het gaat hier niet om een partij. Het is meer een soort manifest.
pi_20974355
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 14:31 schreef DrWolffenstein het volgende:
quote:
Concept Kernpunten

1. Justitie
• Zwaardere en rechtvaardigere straffen
• Recidivisten een extra straf opleggen
• Gebruikers en daklozen van de straten houden
• Dienstplicht voor jonge criminelen
• Meer politie op straat
• Meer bevoegdheden voor conducteurs en controleurs
• Bij berechten geen rekening houden met godsdienstige aspecten
• Immigratiestop G4

2. Vreemdelingenbeleid en Integratie
• De toestroom van asielzoekers een halt toeroepen door het zo veel mogelijk opvangen van en steun geven aan vluchtelingen in eigen land
• Onderzoek naar opvoeding allochtone kinderen
• Geen overheidsinformatie meer in verschillende talen
• Verplichte inburgeringcursus
• Streng beleid ten aanzien van spreken van andere talen dan Nederlands en dragen van hoofddoekjes op scholen; hoofddoekjes komen er, net als petjes enz, niet in en als er iemand geen Nederlands spreekt in de klas word hij of zij eruit gezet en na een x aantal keer geschorst.

3. Buitenlandse Zaken
• Geen verdere uitbreiding EU tot alles op orde is
• Strengere eisen ontwikkelingssamenwerking

4. Binnenlandse Zaken
• Verantwoordelijkheid bij de burger terugbrengen
• OZB afschaffen
• Amerikaans model, topambtenaren samen met de nieuwe oppositie weg

5. Financiën
• Zo snel mogelijk de staatsschuld aflossen

6. Economische Zaken
• Strengere eisen subsidieverstrekking
• Minder subsidies omdat deze demotiverend werken.

7. Sociale Zaken
• 'Voor wat hoort wat'-mentaliteit: niets krijg je zomaar, ook een uitkering niet
• Meer sociale voorzieningen voor jongeren
• Project voor de trapveldjes stopzetten

8. Verkeer en Waterstaat
• Geen privatisering NS
• Niet veel meer wegen aanleggen, maar openbaar vervoer verbeteren
• Stoppen met de Betuwelijn

9. Onderwijs
• Eerst saneren alvorens geld te geven
• Afschaffen tweede fase
• Geen fusies meer en terug naar de menselijke maat
• Leerlingen en ouders meer zeggenschap in beleid scholen
• Strikte scheiding kerk en staat, dus geen onderverdeling binnen het onderwijs naar godsdienst

10. Volksgezondheid, Welzijn en Sport
• Eerst saneren alvorens geld te geven
• Geen fusies meer en terug naar de menselijke maat

11. Landbouw
• Minder subsidies landbouw

12. Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu
• Meer wegen bij knelpunten
• Meer studentenflats voor een lagere prijs en beter onderhouden
• Meer nieuwbouw grote steden voor middenklassers
• Gespreide huisvesting naar afkomst, sociale staat, inkomen en zo voorts

13. Defensie
• Flink saneren in de top van het defensieapparaat
• Minder deelnemen aan vredesmissies
Ik hoop voor de Jonge Fortuynisten dat dit niet het hele verhaal is.
pi_20974395
Dit verbaast me zelfs voor Dwars. Dat ROOD zulke domme ideeën zou hebben zou ik nog kunnen begrijpen, maar ik had Dwars toch een piep klein beetje realistischer ingeschat. Wat me overigens niet verbaast is dat sprookjesfiguur SCH het wel aardige ideeën vindt

[ Bericht 0% gewijzigd door MrBadGuy op 31-07-2004 15:23:26 ]
  zaterdag 31 juli 2004 @ 14:41:12 #135
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20974436
sch leeft al tijden in een onrealistische wereld omdat ie de confrontatie met het realisme niet aandurft. schattig, maar pijnlijk om te zien elke keer.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 15:05:47 #136
57381 DeGroeneRidder
pi_20974860
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 14:41 schreef zoalshetis het volgende:
sch leeft al tijden in een onrealistische wereld omdat ie de confrontatie met het realisme niet aandurft. schattig, maar pijnlijk om te zien elke keer.
Kan je dat ook eens van mij zeggen? Ik ben het beu om altijd door SCH overtroffen te worden in het onpopulair zijn bij rechts Fok.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 15:07:31 #137
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20974884
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 15:05 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Kan je dat ook eens van mij zeggen? Ik ben het beu om altijd door SCH overtroffen te worden in het onpopulair zijn bij rechts Fok.
Je slaat net zo'n pleefiguur als SCH dat doorgaans doet.

Zo, nu tevree?
  zaterdag 31 juli 2004 @ 15:08:58 #138
92803 Bela
homo ludens
pi_20974900
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 13:07 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Spijtig dat Jessica Oudhof hier weggegaan is., ik zou haar duiding bij dergelijke voorstellen wel op prijs stellen...
Ik vermoed dat zij zich de ogen uit het hoofd zou schamen voor deze voorstellen.

Femke krijgt het nog druk met de opvoeding
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  zaterdag 31 juli 2004 @ 15:13:55 #139
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20974967
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 14:38 schreef MrBadGuy het volgende:

Dat de JS zulke domme ideeën zou hebben zou ik nog kunnen begrijpen, maar ik had Dwars toch een piep klein beetje realistischer ingeschat.
2 beweringen waarvan ik niet begrijp waarop je dat baseert.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 15:15:43 #140
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20974988
quote:

[..]

sorry ik zie je nu pas voor het eerst misschien als je eens wat meer onzin gaat verkopen en partijdig gaat gedragen.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 15:18:19 #141
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20975016
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 14:15 schreef SCH het volgende:

Als de vuilnismannen dat doen hebben ze tenminste meer in hun koppies dan de trotse leden van Dwars.
pi_20975067
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 15:13 schreef Sidekick het volgende:

[..]

2 beweringen waarvan ik niet begrijp waarop je dat baseert.
Sorry JS moest ROOD zijn
pi_20975192
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 14:35 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

[..]

Ik hoop voor de Jonge Fortuynisten dat dit niet het hele verhaal is.
Vage weinig zeggende punten
  zaterdag 31 juli 2004 @ 15:36:42 #144
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20975284
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 15:22 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Sorry JS moest ROOD zijn
Ah, dan is het nog enigszinds begrijpelijk.
pi_20975498
quote:

[..]

pi_20975518
quote:
Wat me overigens niet verbaast is dat sprookjesfiguur SCH het wel aardige ideeën vindt
Voor een manifest zijn het punten waar je wel wat mee kan ja. En ik doe tenminste nog een poging er in houdelijk over te praten; veel anderen komen weer niet verder dan roepen hoe belachelijk het is
  zaterdag 31 juli 2004 @ 15:54:12 #147
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20975527
het is geen kwestie van impopulariteit, het gaat meer om een gebrek aan realiteitszin of het aanwezige struisvogelcomplex.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 15:59:39 #148
36038 Shaman
retro-progressief
pi_20975599
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 15:54 schreef zoalshetis het volgende:
het is geen kwestie van impopulariteit, het gaat meer om een gebrek aan realiteitszin of het aanwezige struisvogelcomplex.
Je verwijt kinderen een gebrek aan realiteitszin ? Sta je zelf wel voldoende in de realiteit ?
pi_20975621
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 15:59 schreef Shaman het volgende:

[..]

Je verwijt kinderen een gebrek aan realiteitszin ? Sta je zelf wel voldoende in de realiteit ?
Het zijn geen kinderen, het zijn jongeren.
pi_20975753
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 15:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Voor een manifest zijn het punten waar je wel wat mee kan ja. En ik doe tenminste nog een poging er in houdelijk over te praten; veel anderen komen weer niet verder dan roepen hoe belachelijk het is
De titel ''manifest'' ontslaat anders niemand van zijn verplichting om na te denken.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 16:10:49 #151
93727 kofkof
draait het maar om, hahahah!
pi_20975768
**Doet test**

Stelling 6/10
Vleesconsumptie wordt verboden.

Yeah right, jij gaat mij vertellen wat ik wel en niet mag eten. hahaha

(gelukkig was 'Dwaas' het daar wel met me eens.

Ik ben trouwens 20% Dwars?

6. Vleesconsumptie wordt verboden.
Ik: oneens
Dwars: oneens

7. Iedere student zijn eigen appartement.
Ik neens
Dwars: oneens

Noem je die 2 punten Dwars? Da's gewoon logica.

Voor de rest...Dwars zijn een stelletje mongolen, geen aandacht aan besteden. Uitlachen is het beste wat je kunt doen!
  zaterdag 31 juli 2004 @ 16:15:45 #152
36038 Shaman
retro-progressief
pi_20975836
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 16:01 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het zijn geen kinderen, het zijn jongeren.
Voor de wet zijn personen jonger dan achtien jaar kinderen. Ze worden niet als handelingsbekwaam geacht en vallen daarom onder de verantwoordelijkheid van een voogd. Onverantwoordelijkheid (zich geen rekenschap gevend van de gevolgen van zijn daden) impliceerd naïviteit, naïviteit impliceerd een gebrek aan realiteitszin.

Ik neem de uitatingen van Dwars, CDJA, JOVD, etc. daarom niet helemaal serieus, al komt er zo nu en dan best wel eens een heldere visie of standpunt uit voort. Hoe dan ook vind ik de maatschappelijke betrokkenheid prijzenswaardig en ik zie niet in waarom een goed initiatief in dit topic afgebrand wordt
pi_20975873
Ja die vleescomsumptievraag slaat nergens op, daar is zelfs de Partij voor de Dieren niet voor.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 16:18:38 #154
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20975901
ik kan niet ontkennen dat een flinke glimlach op mijn gezicht kwam toen ik de standpunten van ts (dwars) las. ik snap het wel dat het stoer is om tegen alles wat naar commercie riekt te schoppen, maar het zet geen zoden aan de dijk. korte termijn gedachtes. en idd zijn het alles behalve kinderen. gewoon de kiempjes van de planten die straks groenlinks heet en ondertussen gevoed wordt door waanzin en populisme die met de paplepel ingegoten is. wouter bos is een mooi voorbeeld geweest hoe je met billetjes stemmen kan trekken, maar waarvan het beleid bladerdeeg is. korte termijn stemmen dus.
pi_20975987
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 16:18 schreef zoalshetis het volgende:
ik kan niet ontkennen dat een flinke glimlach op mijn gezicht kwam toen ik de standpunten van ts (dwars) las. ik snap het wel dat het stoer is om tegen alles wat naar commercie riekt te schoppen, maar het zet geen zoden aan de dijk. korte termijn gedachtes. en idd zijn het alles behalve kinderen. gewoon de kiempjes van de planten die straks groenlinks heet en ondertussen gevoed wordt door waanzin en populisme die met de paplepel ingegoten is. wouter bos is een mooi voorbeeld geweest hoe je met billetjes stemmen kan trekken, maar waarvan het beleid bladerdeeg is. korte termijn stemmen dus.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 16:27:03 #156
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20976102
yw
  zaterdag 31 juli 2004 @ 16:30:06 #157
36038 Shaman
retro-progressief
pi_20976178
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 16:18 schreef zoalshetis het volgende:
en idd zijn het alles behalve kinderen.
Ahhh...het zijn volwassenen ? verhelderend....
quote:
gewoon de kiempjes van de planten die straks groenlinks heet en ondertussen gevoed wordt door waanzin en populisme die met de paplepel ingegoten is.
En door wie wordt de waanzin en het populisme met de paplepel ingegoten ? En als het geen kinderen zijn waarom slikken ze dan die waanzinnige en populistische praat ?
quote:
wouter bos is een mooi voorbeeld geweest hoe je met billetjes stemmen kan trekken, maar waarvan het beleid bladerdeeg is. korte termijn stemmen dus.
pssst..Wouter Bos is van de PvdA
  zaterdag 31 juli 2004 @ 16:32:46 #158
36038 Shaman
retro-progressief
pi_20976242
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 16:17 schreef pberends het volgende:
Ja die vleescomsumptievraag slaat nergens op, daar is zelfs de Partij voor de Dieren niet voor.
Als je de uitslag van de test gelezen had zou je gezien hebben dat Dwars het niet eens is met de stelling 'Vleesconsumptie wordt verboden.'...
pi_20976311
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 16:32 schreef Shaman het volgende:

[..]

Als je de uitslag van de test gelezen had zou je gezien hebben dat Dwars het niet eens is met de stelling 'Vleesconsumptie wordt verboden.'...
Dat zei ik.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 16:39:16 #160
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20976410
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 16:30 schreef Shaman het volgende:

[..]

Ahhh...het zijn volwassenen ? verhelderend....
[..]

En door wie wordt de waanzin en het populisme met de paplepel ingegoten ? En als het geen kinderen zijn waarom slikken ze dan die waanzinnige en populistische praat ?
[..]

pssst..Wouter Bos is van de PvdA
grinnek zijn jouw woorden een poging om mijn waarheid de kop in te drukken? lol dan kan je a) of niet goed lezen, of b) snap je het niet helemaal. het feit dat ik woutertje aanhaalde was zoals ik al aangaf in de vorige tekst dat hij een goed voorbeeld is van populisme. ik vind het grappig dat je zo dom reageert, wat ik minder grappig vind is dat er steeds meer mensen zijn die niet veel snappen.
pi_20976791
Grappig dat sommige mensen zo'n fors oordeel hebben over Dwars maar zelf op demente torren lijken, zo'n zoalshetis bijvoorbeeld. Grote bek maar verder..........eng, vind ik dat.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 16:56:16 #162
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20976812
hoezo zou ik een demente tor zijn en geen 'wakkere' nederlander? of was dit je dissje?
pi_20976835
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 16:56 schreef zoalshetis het volgende:
hoezo zou ik een demente tor zijn en geen 'wakkere' nederlander? of was dit je dissje?
De retoriek van een demente tor ja. Doe eens inhoudelijk, kun je vast wel.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 16:59:16 #164
36038 Shaman
retro-progressief
pi_20976856
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 16:39 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

grinnek zijn jouw woorden een poging om mijn waarheid de kop in te drukken? lol dan kan je a) of niet goed lezen, of b) snap je het niet helemaal. het feit dat ik woutertje aanhaalde was zoals ik al aangaf in de vorige tekst dat hij een goed voorbeeld is van populisme. ik vind het grappig dat je zo dom reageert, wat ik minder grappig vind is dat er steeds meer mensen zijn die niet veel snappen.
Verkeerde interpretatie, ik poog niet de waarheid de kop in te drukken, ik snap het inderdaad niet, mijn excuses dat dit je ontstemt, dus verlicht mijn pad alwetende en beantwoord mijn vragen.

Waarom zijn jongeren alles behalve kinderen?
Wie giet de waanzin en het populisme bij deze 'alles behalve kinderen' in? Volgens mij hebben ze het zelf bedacht. Is, mocht het manifest inderdaad van waanzin en populisme getuigen, dit inderdaad zo kwalijk en tekenend voor de periode na de adolescentie, of is het normaal dat kinderen redelijk zwart wit in hun opvattingen zijn en nuance pas met de jaren komt? Moet je daarom hun maatschappelijke betrokkenheid weghonen of ze stimuleren in hun ontwikkeling?
  zaterdag 31 juli 2004 @ 17:23:42 #165
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20977303
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 16:59 schreef Shaman het volgende:

[..]

Verkeerde interpretatie, ik poog niet de waarheid de kop in te drukken, ik snap het inderdaad niet, mijn excuses dat dit je ontstemt, dus verlicht mijn pad alwetende en beantwoord mijn vragen.

Waarom zijn jongeren alles behalve kinderen?
Wie giet de waanzin en het populisme bij deze 'alles behalve kinderen' in? Volgens mij hebben ze het zelf bedacht. Is, mocht het manifest inderdaad van waanzin en populisme getuigen, dit inderdaad zo kwalijk en tekenend voor de periode na de adolescentie, of is het normaal dat kinderen redelijk zwart wit in hun opvattingen zijn en nuance pas met de jaren komt? Moet je daarom hun maatschappelijke betrokkenheid weghonen of ze stimuleren in hun ontwikkeling?
het zijn "jongeren' hou nou op.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 17:31:02 #166
36038 Shaman
retro-progressief
pi_20977429
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 17:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het zijn "jongeren' hou nou op.
Zoals ik al eerder schreef zijn zijn personen jonger dan achtien jaar voor de wet kinderen. Jongeren zijn dus kinderen. Vanuit de onverantwoordelijkheid die volgt uit de in de wet gestelde handelingsonbekwaamheid kun je hen hun mening niet aanrekenen ze zijn immers nog in ontwikkeling.

Nog een reactie op de overige vragen?
  zaterdag 31 juli 2004 @ 17:32:51 #167
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20977451
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 16:15 schreef Shaman het volgende:
Voor de wet zijn personen jonger dan achtien jaar kinderen. Ze worden niet als handelingsbekwaam geacht
Natuurlijk een debiel argument, wat je eigenlijk zegt is dat een jeugdige de dag voordat hij 18 wordt niet kan nadenken voor zichzelf en geen verantwoordelijkheid heeft ten aanzien van zijn uitspraken, de dag erna weer wel. Zo zwart-wit ligt dat niet, een jongere kan op 17-jarige leeftijd best een onderbouwde mening hebben dan wel inzien waarom een bepaald standpunt minder brede steun zal genieten. het zijn geen babies van 10 jaar. Of moet een 16-jarige zijn mammie nog roepen om z'n reet af te laten vegen in jouw belevingswereld?

Terzijds, de handelingsonbekwaamheid van minderjarigen moet je ook relativeren, een minderjarige is immers juist niet handelingsonbekwaam indien hij/zij zelfstandig een rechtshandeling pleegt die in het maatschappelijk verkeer ‘gebruikelijk’ is.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 17:35:23 #168
92803 Bela
homo ludens
pi_20977492
quote:
Dit verbaast me zelfs voor Dwars. Dat ROOD zulke domme ideeën zou hebben zou ik nog kunnen begrijpen, maar ik had Dwars toch een piep klein beetje realistischer ingeschat. Wat me overigens niet verbaast is dat sprookjesfiguur SCH het wel aardige ideeën vindt

Moet deze beledigende toevoeging?
Waarom nu niet gewoon een ander even in waarde gelaten ook al ben je het niet eens met zijn ideeën, denkwijze of werkelijkheidsverwoording?
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  zaterdag 31 juli 2004 @ 17:36:01 #169
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20977507
wie zegt dat ze allemaal jonger dan 18 zijn? heb je namen en bronnen van hun leeftijd? en wie zijn, net als een president en de vice-president, de personen die het allemaal influisteren? anders kan je toch als iemand voor de 18 toch niet bedenken dat er een regel komt die van iemand die 500.000 verdient 90% afneembaar is?
  zaterdag 31 juli 2004 @ 17:37:01 #170
92803 Bela
homo ludens
pi_20977518
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 16:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Hmz,... eenzelfde vraag.

Wat brengt flamen ons aan verrijking van informatie?
  zaterdag 31 juli 2004 @ 17:37:07 #171
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20977522
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 17:36 schreef zoalshetis het volgende:
wie zegt dat ze allemaal jonger dan 18 zijn?
En ook dat is een prima punt. Leuk toch hoe sommigen vanalles aannemen om de kritiek enigszins te verzachten.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 17:39:33 #172
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20977564
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 16:57 schreef SCH het volgende:

[..]

ter kennisgeving aangenomen, ik zal mijn best gaan doen, beloof jij hetzelfde? of ben je meer een 'tegenwerker' dan een 'meewerker'? ik probeer altijd nog met oplossingen aan te komen en soms is het eigenlijk, als je diep nadenkt, best wel redelijk. hoe dement ik ook mag zijn.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 17:41:27 #173
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20977592
Het zijn naieve, verwende middenklasse figuren die nog nooit een belastingformulier van dichtbij gezien hebben. Roepen maar wat omdat het sociaal klinkt of goed voor het milieu lijkt. En ondertussen betaald pappie hun mobieltje. Type studentje psychologie, no insult intended.

Gewoon afrekenen aan de stembus dus, over een jaar of tien.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 17:51:00 #174
36038 Shaman
retro-progressief
pi_20977739
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 17:32 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Natuurlijk een debiel argument, wat je eigenlijk zegt is dat een jeugdige de dag voordat hij 18 wordt niet kan nadenken voor zichzelf en geen verantwoordelijkheid heeft ten aanzien van zijn uitspraken, de dag erna weer wel. Zo zwart-wit ligt dat niet, een jongere kan op 17-jarige leeftijd best een onderbouwde mening hebben dan wel inzien waarom een bepaald standpunt minder brede steun zal genieten. het zijn geen babies van 10 jaar.
Ik mag inderdaad hopen dat een zeventienjarige wel enige onderbouwing kan geven van zijn standpunten en beschikt over enig maatschappelijk inzicht. In de pedagogiek wordt de periode na je achtiende de adolescentiefase genoemd, je lichaam is volgroeid, maar mentaal ben je nog volop in ontwikkeling. Kortom je standpunten en opvattigen zullen nog veranderen, ze worden minder zwart-wit. Als je opiniepeilingen gehouden onder studenten vergelijkt met opiniepeilingen onder stemgerechtigden zul je zien dat er nogal een ander beeld uit naar voren komt. Volgens de wet ben je dan ook pas op je drieentwintigste volwassen, dan mag je ook het volwassen minimumloon gaan eisen en zijn je ouders niet langer verantwoordelijk voor de kosten van jouw levensonderhoud en studie.
quote:
Terzijds, de handelingsonbekwaamheid van minderjarigen moet je ook relativeren, een minderjarige is immers niet handelingsonbekwaam indien hij/zij zelfstandig een rechtshandeling pleegt die in het maatschappelijk verkeer ‘gebruikelijk’ is.
Nee, je ouders blijven eindverantwoordelijk voor jouw handelingen als minderjarige.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 17:57:35 #175
36038 Shaman
retro-progressief
pi_20977855
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 17:36 schreef zoalshetis het volgende:
wie zegt dat ze allemaal jonger dan 18 zijn? heb je namen en bronnen van hun leeftijd? en wie zijn, net als een president en de vice-president, de personen die het allemaal influisteren? anders kan je toch als iemand voor de 18 toch niet bedenken dat er een regel komt die van iemand die 500.000 verdient 90% afneembaar is?
Het lijkt me dat je zodra je stemgerechtigd bent, je gewoon lid wordt van een politieke partij. Dwars kent geen bestuur, voorzitter, president of vice-president. Waarom kan een iemand jonger dan achtien jaar niet dat soort zaken bedenken? Als je lid wordt van een politieke jongerenorganisatie zul je toch ook wel geïnteresseerd zijn in de politiek en aan de hand van de huidige wetten en regels tot een standpunt kunnen komen?
pi_20977932
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 17:41 schreef PJORourke het volgende:
Het zijn naieve, verwende middenklasse figuren die nog nooit een belastingformulier van dichtbij gezien hebben. Roepen maar wat omdat het sociaal klinkt of goed voor het milieu lijkt. En ondertussen betaald pappie hun mobieltje. Type studentje psychologie, no insult intended.

Je hebt is gelijk.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 18:07:12 #177
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20978024
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 17:51 schreef Shaman het volgende:

[..]

Ik mag inderdaad hopen dat een zeventienjarige wel enige onderbouwing kan geven van zijn standpunten en beschikt over enig maatschappelijk inzicht. In de pedagogiek wordt de periode na je achtiende de adolescentiefase genoemd, je lichaam is volgroeid, maar mentaal ben je nog volop in ontwikkeling. Kortom je standpunten en opvattigen zullen nog veranderen, ze worden minder zwart-wit. Als je opiniepeilingen gehouden onder studenten vergelijkt met opiniepeilingen onder stemgerechtigden zul je zien dat er nogal een ander beeld uit naar voren komt. Volgens de wet ben je dan ook pas op je drieentwintigste volwassen, dan mag je ook het volwassen minimumloon gaan eisen en zijn je ouders niet langer verantwoordelijk voor de kosten van jouw levensonderhoud en studie.
[..]

Nee, je ouders blijven eindverantwoordelijk voor jouw handelingen als minderjarige.
het feit dat ze kiezen voor de jeugdafdeling van groenlinks, dwars, geeft aan dat ze aan het ontkiemen zijn en niet de gemiddelde hollandse 'bollewangenmarietjevandeslager' zijn. hun nuances zullen ongetwijfelt later nog komen, maar als ik nu femke hoor en ik spiegel dat aan de losers van dwars dan kan ik niet ontkennen dat ik een parrallel zie in populisme. en dat wordt dus alleen maar erger totdat ook die mensen wakker worden, misschien is het wel voor goed voor bagatelliserend links dat we straks een aanslag krijgen. nederland doet goede zaken in irak, ze houden de martelende minderheid (de mensen die onder het regime van saddam bloedstollende waanzin teweeg hebben gebracht) klein en beschermen de panische bevolking die eindelijk naar buiten kan en kan gaan en leven. als je een echte moslim bent zou je voor de meerderheid moeten gaan, maar nee, omdat amerika zich ermee bemoeid is het gemeen... hypocretie.
pi_20978121
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 17:41 schreef PJORourke het volgende:

Toe nou man, dat zul je over mij ook zeggen. Ik heb al meer belasting betaald dan jij zal kunnen bedenken en toch staan dit soort ideeen niet zo ver van mij af. En van heel veel mensen, heel veel "gewone hardwerkende" mensen, want dat hoor je erbij te zeggen, geloof ik.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 18:20:18 #179
61927 DaveM
uitgefokt
pi_20978258
Dat van die inlichtendiensten is belachelijk, maar een belasting van 90% over alles wat iemand boven een bepaald (extreem hoog) bedrag "verdiend" vind ik geen enkel probleem.

En anders gaat dat kleine groepje mega-mega-"verdieners" maar in een ander land wonen, who cares?
pi_20978293
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 18:20 schreef DaveM het volgende:
Dat van die inlichtendiensten is belachelijk
Er zit toch wel een kern van waarheid in? Afschaffen is wat rigoreus maar aan deze blunderfabriek heeft ook niemand iets.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 18:25:18 #181
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20978354
kom op zeg een jongen van 17 heeft een supermarkt gerooft met een kal. en een uzi. bovendien had hij contacten met de islamitische onderwereld en hield van mooie glimmende auto. vieze vuile kakkerlakken zijn het. en ze moeten snel hier weg. wie heeft in nederland, die belasting betaalt, zin in om mensen die iets tegen deze staat voorbereiden gevangen te houden? ik niet tenminste. lekker in de mokrocel.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 18:26:35 #182
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20978379
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 18:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Er zit toch wel een kern van waarheid in? Afschaffen is wat rigoreus maar aan deze blunderfabriek heeft ook niemand iets.
je hoort alleen de blunders, zonder inl.dnst was dat vieze ventje van 17 nooit opgepakt, to be continued. het gaat straks harder.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 18:28:13 #183
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20978405
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 18:20 schreef DaveM het volgende:
Dat van die inlichtendiensten is belachelijk, maar een belasting van 90% over alles wat iemand boven een bepaald (extreem hoog) bedrag "verdiend" vind ik geen enkel probleem.

En anders gaat dat kleine groepje mega-mega-"verdieners" maar in een ander land wonen, who cares?
die 90% instelling maakt niet alleen nederland in klap economisch falliet, mensen zullen nog trager gaan werken. dus het is van beide kanten gezien volledige onzin.
pi_20978484
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 18:26 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je hoort alleen de blunders, zonder inl.dnst was dat vieze ventje van 17 nooit opgepakt, to be continued. het gaat straks harder.
Er zouden geen blunders moeten zijn.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 18:37:26 #185
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20978549
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 18:33 schreef SCH het volgende:

[..]

net als jij zijn blunders menselijk. komt niet alleen nu voor maar eigenlijk al de hele politieke geschiedenis. en de fouten vallen wel mee eigenlijk. rechtvaardigheid is 1, dan pas naar slchtofferrol kijken.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 18:55:26 #186
61927 DaveM
uitgefokt
pi_20978817
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 18:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Denk je echt dat we in deze tijd van terrorisme zonder inlichtingendiensten kunnen?

Wel ben ik net als jij en linkse partijen in het algemeen voor een betere controle op het functioneren van die diensten.

Wie bv. allerlei bedrijven mag aftappen krijgt een schat aan economisch interessante informatie. Op die manier kan men handelen met voorkennis en zo zichzelf verrijken zonder dat men door iemand tegengehouden kan worden.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 19:05:15 #187
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20979022
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 18:13 schreef SCH het volgende:

Toe nou man, dat zul je over mij ook zeggen. Ik heb al meer belasting betaald dan jij zal kunnen bedenken en toch staan dit soort ideeen niet zo ver van mij af. En van heel veel mensen, heel veel "gewone hardwerkende" mensen, want dat hoor je erbij te zeggen, geloof ik.
Totdat je die gewone, hardwerkende mensen eens gaat voorrekenen wat ze dat gaat kosten. Dan haken ze meteen, en masse, af. Blijft er nog een enkele psychische patient en/of leunstoelmarxist over.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 19:06:46 #188
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20979043
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 18:33 schreef SCH het volgende:

Als de sociale dienst blundert (en dat gebeurt ook wel eens), roep jij dan ook: schaf maar af?
  zaterdag 31 juli 2004 @ 19:17:36 #189
61927 DaveM
uitgefokt
pi_20979224
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 18:28 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

die 90% instelling maakt niet alleen nederland in klap economisch falliet
Waarom dan?
Zo'n maatregel zal ruim van tevoren bekend worden gemaakt. En dus hebben bedrijven tijd zat om te inventariseren welke managers dan gaan emigreren en kunnen ze tijdig een vervanger zoeken die genoegen neemt met een jaarinkomen van bv. 1 ipv 2 miljoen.
quote:
, mensen zullen nog trager gaan werken. dus het is van beide kanten gezien volledige onzin.
de meeste mensen hebben geen last van die schijf van 90%, slechts een klein groepje mensen met een extreem hoog inkomen zal hiermee te maken krijgen.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 19:20:46 #190
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20979280
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 19:17 schreef DaveM het volgende:

de meeste mensen hebben geen last van die schijf van 90%, slechts een klein groepje mensen met een extreem hoog inkomen zal hiermee te maken krijgen.
Het levert waarschijnlijk niks op, veroorzaakt veel onrust onder multinationals en is dus de moeite niet waard. Waarom zou je dat doen dan?
pi_20979309
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 19:06 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als de sociale dienst blundert (en dat gebeurt ook wel eens), roep jij dan ook: schaf maar af?
Lachwekkende en onzinnige vergelijking. De AIVD heeft enorm veel uitzonderljike bevoegdheden en wordt imo niet voldoende gecontroleerd.
pi_20979336
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 19:20 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het levert waarschijnlijk niks op, veroorzaakt veel onrust onder multinationals en is dus de moeite niet waard. Waarom zou je dat doen dan?
Goh, wat erg zeg, onrust. Vind je dat ook zo erg als het om de onderkant gaat?
  zaterdag 31 juli 2004 @ 19:25:32 #193
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20979354
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 19:24 schreef SCH het volgende:

Goh, wat erg zeg, onrust. Vind je dat ook zo erg als het om de onderkant gaat?
Opstand van de bijstandsfraudeurs? Nee, daar zit ik niet mee.
pi_20979368
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 19:25 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Opstand van de bijstandsfraudeurs? Nee, daar zit ik niet mee.
Maar gehuil van witteboorden-criminelen, dat breekt wel je hart
  zaterdag 31 juli 2004 @ 19:29:36 #195
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20979424
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 19:26 schreef SCH het volgende:

Maar gehuil van witteboorden-criminelen, dat breekt wel je hart
Tuurlijk, zo'n Van der Hoeven heeft heel hard moeten werken om al die documenten te vervalsen. Dat moet toch zeker beloond worden?
  zaterdag 31 juli 2004 @ 19:44:08 #196
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20979700
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 17:51 schreef Shaman het volgende:
Geen tijd om op je eerste punt in te gaan, rechtvaardigt naar mijn mening niet de conclusie die je er aan verbindt.

Ten aanzien van bovenstaand punt, hallooooo... wie heeft hier nu meer verstand van het Nederlandsche recht? Ik gok toch dat ik dat ben. Ik ga echter niet in jurisprudentie zoeken voor je om je kennisachterstand te bevredigen. (*)

(*) Zoek maar op google, staat vast wel iets over.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 19:44:59 #197
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20979713
de witteboorden worden al keihard aangepakt, nu nog de rest van de oplichingen in nederland. zullen we de zelfverrijking van de pvda in amsterdam eens onder de loep nemen... je schrikt je helemaal kapot.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 19:45:07 #198
61927 DaveM
uitgefokt
pi_20979717
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 19:20 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Om principiële redenen. Te hoge beloning in relatie tot de geleverde prestatie en dus een uitwas die in een nette samenleving niet thuishoort.

Ik ben het met je eens dat het financieel niet zo heel interessant is.
Wel hoge bedragen, maar natuurlijk een kleine groep waarvan ook nog eens een groot deel zal wegvluchten mocht dit proefballonnetje ooit werkelijkheid worden.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 19:50:00 #199
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20979808
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 19:45 schreef DaveM het volgende:

Om principiële redenen. Te hoge beloning in relatie tot de geleverde prestatie en dus een uitwas die in een nette samenleving niet thuishoort.
Ben ik niet met je eens. Financiele gelijkheid is een doel dat ik zeker niet nastreef.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 20:20:03 #200
61927 DaveM
uitgefokt
pi_20980328
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 19:50 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Financiele gelijkheid is een doel dat ik zeker niet nastreef.
het afsnijden van planten boven de 2 meter is volgens mij niet helemaal hetzelfde als grasmaaien.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 21:05:46 #201
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20981147
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 20:20 schreef DaveM het volgende:

het afsnijden van planten boven de 2 meter is volgens mij niet helemaal hetzelfde als grasmaaien.
Klopt, maar zo'n maatregel heeft toch veel weg van het Calvinistische, afgunstige, oer-hollandse maaiveld. En daar hou ik niet zo van.

Maar ja, waar een klein land groot in kan zijn....
  woensdag 4 augustus 2004 @ 03:42:53 #202
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21046672
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 20:20 schreef DaveM het volgende:

[..]

Het rücksichtlos omzagen van bomen houdt weinig beschuttend bos in stand.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 12:03:10 #203
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21050864
er zit een steekje los bij die lui.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_21050898
Ach, vleesconsumptie verbieden is nog niet eens zo'n gek standpunt. Niet dat ik het zou willen, maar dat is wat anders.
pi_21050948
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 12:04 schreef Monidique het volgende:
Ach, vleesconsumptie verbieden is nog niet eens zo'n gek standpunt. Niet dat ik het zou willen, maar dat is wat anders.

Jammer dat een dikke meerderheid van de Nederlanders vleesliefhebbers zijn. Het is trouwens onmogelijk te controleren, iedereen gaat illegaal kippen enzo houden.
pi_21050976
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 12:06 schreef pberends het volgende:
Jammer dat een dikke meerderheid van de Nederlanders vleesliefhebbers zijn.
Ja, fijn.
quote:
Het is trouwens onmogelijk te controleren, iedereen gaat illegaal kippen enzo houden.
Nog geenr eden om het niet te verbieden, natuurlijk.

Verder in Verbod op vleesconsumptie -deel 2- .
pi_21051001
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 12:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, fijn.
[..]

Nog geenr eden om het niet te verbieden, natuurlijk.

Verder in Verbod op vleesconsumptie -deel 2- .
Ongelovelijk nog een topic ook
  woensdag 4 augustus 2004 @ 22:15:11 #208
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_21062220
de schijnbaar 'ideoligische partijen' gaan het de komende tijd afleggen. dan ga ik van sp tot streng christelijk, inclusief de niet zo slimme bos en groenlinks (dwars). cda gaat veel stemmen winnen nu we steeds minder replique krijgen van de moslims over hun eigen kwaad, de aanslagplegers.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 22:17:42 #209
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_21062283
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 22:15 schreef zoalshetis het volgende:

cda gaat veel stemmen winnen
Ja, dat kan ook niet anders, nu ze al op 30% verlies staan in de peilingen.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 22:28:22 #210
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_21062585
wacht maar ze gaan winnen. fok is nederland niet en dat geldt ook voor de peilingen
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 10:10:42 #211
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21093069
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 22:17 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ja, dat kan ook niet anders, nu ze al op 30% verlies staan in de peilingen.
de peilingen...
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 12:44:10 #212
61927 DaveM
uitgefokt
pi_21096010
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 03:42 schreef sjun het volgende:

[..]

Het rücksichtlos omzagen van bomen houdt weinig beschuttend bos in stand.
Daarom ben ik ook niet voor het omzagen van hoge bomen, maar slechts voor het snoeien van enkele takken. Dan onttrekken ze minder zonlicht en voedingsstoffen aan andere bomen waardoor die wat betere groeimogelijkheden hebben.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 15:56:48 #213
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21099760
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 12:44 schreef DaveM het volgende:

[..]

Daarom ben ik ook niet voor het omzagen van hoge bomen, maar slechts voor het snoeien van enkele takken. Dan onttrekken ze minder zonlicht en voedingsstoffen aan andere bomen waardoor die wat betere groeimogelijkheden hebben.
Dat gebeurt al wat te overdadig middels belasting. Overleeft de beschuttende boom nu niet dan komen ook de minder volgroeide struiken aan weer en wind bloot te staan.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 16:04:54 #214
99433 Tup
Tupperwaar
pi_21099925
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 22:28 schreef zoalshetis het volgende:
wacht maar ze gaan winnen. fok is nederland niet en dat geldt ook voor de peilingen
Is Fok! links dan...getuige de overdaad aan realistische, individualistische, blijf-van-mijn-belastingcenten-af, socialisme-heeft-Nederland-vermoord-het-kapitalisme-heeft-daar-niks-mee-te-maken, ik-ben-tegen-bevoogding Fok!kers denk ik dat -what's in a percentage- de helft ongeveer Rechts is.
Wasserwunderland
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 18:09:31 #215
61927 DaveM
uitgefokt
pi_21102701
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 15:56 schreef sjun het volgende:

[..]

Dat gebeurt al wat te overdadig middels belasting. Overleeft de beschuttende boom nu niet dan komen ook de minder volgroeide struiken aan weer en wind bloot te staan.
Moeder Natuur geeft jonge boompjes groeikansen door af en toe een tak van zo'n hoge boom af te blazen/bliksemen. Meestal overleeft de boom in kwestie dat wel.

Mooi dat de mens dit principe heeft overgenomen he?

Waar een discussie over GroenLinks wel niet op uit kan draaien...
pi_21105682
collectivistsche dwazen, alles moet voldoen aan hun wereldbeeld en als men niet wil moet het maar worden afgedwongen.. het zijn gewoon een stel kleine hitlers..
dit soort mensen zijn een gevaar voor de maatschappij, elke vorm van vrijheid en beschaving zal verdwijnen als zij aan de macht komen
pi_21105967
quote:
DWARS vindt dat ieder mens in gelijke mate over welvaart moet kunnen beschikken.
dus alle bezittingen op een hoop en daarna gelijk verdelen?
quote:
DWARS verzet zich tegen racisme, fascisme, seksisme, homohaat en andere vormen van intolerantie en discriminatie.
hoe kun je je nou tegen mensen keren met 'foute' denkbeelden en tegelijkertijd tegen intolerantie zijn
quote:
DWARS pleit voor het radicaal terugbrengen van het westerse consumptieniveau, om te komen tot een duurzame samenleving.
-O_
"goedemiddag meneer, mogen wij even bij u in de woonkamer kijken om te controleren of uw tv niet meer waard is dan 500 euro?"
quote:
DWARS wijst elke vorm van exploitatie van dieren af.
ah das leuk, dus geen melk, eieren, boter, leer, etc. geen kinderboerderijen, geen huisdieren, geen maneges,..
quote:
DWARS wil een samenleving waarin geen dusdanig verschil in rijkdom is, dat geld als machtsmiddel gebruikt kan worden.
dan moet je geld afschaffen..
quote:
DWARS wil dat de sociale kosten en milieukosten volledig worden doorberekend in alle producten.
dat gebeurd al stelletje dwazen.. waar denken ze dat BTW voor is, of verwijderingsbijdrage.. etc
quote:
DWARS wil dat het beleid van bedrijven wordt bepaald door werknemers, aandeelhouders en onafhankelijke vertegenwoordigers van de samenleving.
dus alle directeuren moeten weg lekkere chaos zal dat worden
quote:
DWARS verzet zich tegen machtsvorming door een elite en pleit voor gelijke zeggenschap voor iedereen.
en net wilden ze nog aandeelhouders en werknemers de macht geven?
quote:
DWARS wil besluitvorming op zo'n laag mogelijk niveau, tenzij een hoger niveau daarvoor geschikter is.
eerst is men zo lekker rood en socialistisch en nu ineens anarchistisch? maarja op je mening terugkomen is opzich niet fout, het zijn nog kinderen
quote:
DWARS wil een mondiaal georganiseerde rechtspraak ter voorkoming van machtsmisbruik.
die is er al
quote:
DWARS streeft naar een geweldloze wereld, omdat het verkeerd is andere mensen te bedreigen, te verwonden of te doden.
dus er moet wel rechtspraak komen, maar er mogen geen gevangenisstraffen e.d gegeven worden?
quote:
DWARS vindt militair ingrijpen als middel om erger geweld tegen te gaan pas geoorloofd als eerst alle middelen die minder risico's voor de bevolking met zich meebrengen, zijn uitgeput.
goh wat origineel

kan iemand bevestigen dat echt de site van Dwars is? niet een of andere carnavalsvereniging?
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 21:15:44 #218
100712 RotterdamX
Vier vrijheid! Welke vrijheid?
pi_21106042
De voorzitter van DWARS is VOOR GEWELD tegen slachtbedrijven, fascisten zijn het.
De linkse kerk sloopt Nederland!
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 22:16:19 #219
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_21107505
ze zijn de dochter van de moeder die gl heet. of denk je dat onredelijkheid gezaaid wordt door feitenkennis. denk het niet, dan hadden ze hun bakkes wel gehouden, onredelijke kloothommels, waarvan we straks mensen gaan terugzien in de échte politiek.

[ Bericht 0% gewijzigd door zoalshetis op 06-08-2004 22:37:44 ]
  maandag 9 augustus 2004 @ 02:06:28 #220
99433 Tup
Tupperwaar
pi_21146277
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 21:11 schreef Esc het volgende:
hoe kun je je nou tegen mensen keren met 'foute' denkbeelden en tegelijkertijd tegen intolerantie zijn
Dat kan niet, maar daar blijft altijd een inkonsekwentie zitten, tenzij er sprake is van onverschilligheid
* Moet tolerantie accepteren dat intolerantie wordt afgeschaft? Dus moet het in een democratie mogelijk zijn om democratie af te schaffen?
* Zo ja, welkom totalitaire staat
* Zo nee, niet bijster consequent.
Veel punten kun je uiteraard scharen onder het etiket "idealisme", een fenomeen dat niet moet worden verward met het heersende principe van de maatschappij, het "consumentisme" (of zo u wilt, het kapitalisme). Het is van alle tijden dat idealisten als "niet realistisch" bestempeld worden. Wel jammer als je geen dromen meer hebt...
Wasserwunderland
pi_22369259
quote:
DWARS wil 'karbonadeknaak'

De jongerenorganisatie van GroenLinks DWARS wil dat er een 'karbonadeknaak' wordt ingevoerd op niet-diervriendelijk geproduceerd vlees. Door dergelijk vlees 1,50 duurder te maken zal het prijsverschil tussen vlees uit de bio-industrie en biologisch geproduceerd vlees verdwijnen, zo menen de groene jongeren.

Volgens DWARS wijzen onderzoeken uit dat de meeste consumenten meteen zouden overstappen op biologisch vlees als de prijzen daarvan gelijk zouden zijn aan de prijzen van bio-industrievlees.

Morgen, op 4 oktober Werelddierendag, gaat DWARS acties voeren in winkels. Klanten zullen met foto's worden geconfronteerd van dieren in 'erbarmelijke omstandigheden in de bio-industrie'. Ook vragen de actievoerders de consument of hij 1,50 euro extra wil neertellen voor diervriendelijk geproduceerd vlees.
pi_22369757
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 11:24 schreef pberends het volgende:

[..]

Hahaha geweldig

Een knaak is nu al ¤1,50? Kut Euro
pi_22369804
quote:
Volgens DWARS wijzen onderzoeken uit dat de meeste consumenten meteen zouden overstappen op biologisch vlees als de prijzen daarvan gelijk zouden zijn aan de prijzen van bio-industrievlees
Ik denk dat die consumenten niet bedoelen dat het gewone vlees duurder zou moeten worden. Dwars wordt met de dag leuker, veel beter dan Kopspijkers
  zondag 3 oktober 2004 @ 12:24:34 #224
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_22370197
Als we nu eens een knaak zouden heffen op iedere onnozele uitspraak van DWARS zouden we ook geen last van een begrotingstekort hebben.
pi_22374717
quote:
Openbaar vervoer over water is een goed en milieuvriendelijk alternatief
voor vele autokilometers; dat geldt voor het woon-werkverkeer, maar ook
voor het recreatief verkeer. Voor openbaar vervoer over water hoeft relatief
weinig nieuwe infrastructuur aangelegd te worden en ons waterrijke land biedt
talloze mogelijkheden om zo het auto- en spoorwegnet te ontlasten. Verder kan
het dan toegevoegd worden aan de alternatieven voor autogebruik.
Bron: Politiek programma DWARS, versie januari 2004, onderdeel 1.1.1

De trekschuit komt terug
  maandag 4 oktober 2004 @ 02:58:17 #226
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_22388706
Idioten die dwarsen of dwazen wat het ook mag zijn.
Feyenoord!!! * Barça
pi_22389554
Wat een stelletje gestoorde fascisten of fascistische gestoorden. zeg.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22389615
quote:

[..]

Ze worden steeds erger.
Some say in ice
  maandag 4 oktober 2004 @ 09:15:04 #229
92803 Bela
homo ludens
pi_22390059
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 08:26 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Ze worden steeds erger.
Straks komen ze nog met de ToFu-knaak
pi_22390665
Ik vind het geen onaardig idee maar het is natuurlijk nog beter als het biologisch vlees goedkoper wordt.
  maandag 4 oktober 2004 @ 10:50:41 #231
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_22391303
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 10:09 schreef SCH het volgende:
Ik vind het geen onaardig idee maar het is natuurlijk nog beter als het biologisch vlees goedkoper wordt.
nog beter is als mensen niet dagelijks onsen vlees naar binnen schrokken. gewoon een lekker stukje vlees van de groene slager is al voldoende.
  maandag 4 oktober 2004 @ 12:00:24 #232
40772 Chris_Redfield
Sexy mothafuckha
pi_22392589
quote:
Morgen, op 4 oktober Werelddierendag, gaat DWARS acties voeren in winkels. Klanten zullen met foto's worden geconfronteerd van dieren in 'erbarmelijke omstandigheden in de bio-industrie'. Ook vragen de actievoerders de consument of hij 1,50 euro extra wil neertellen voor diervriendelijk geproduceerd vlees.
De eerste groene pauper die zo'n vodje onder mijn neus duwt sla ik op zijn bek.
Satan Stole My Teddybear
pi_22392996
Zijn er al ergens van die bio-kneusjes gesignaleerd in winkels?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22393461
Mag je ze niet uit je winkel trappen? Neo-Hippies
  maandag 4 oktober 2004 @ 13:00:54 #235
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_22393657
opzich is de actie niet slecht. alleen durf ik nooit die ranzig gestencilde vodjes papier aan te nemen. ze worden namelijk overhandigd door zeer slecht verzorgde, in alle gaten gepiercede duf ruikende kraakpandbewoners. als die gasten nou eerst eens de primaire maatregelen treffen, mogen ze daarna gaan brullen wat er allemaal zo verkeerd is.
pi_22394797
Wat een kut-idee zeg. En dan gaan klagen bij het kabinet dat de koopkracht achteruit gaat zeker...
pi_22696195
proud to be a Dwarser
en zeker niet dwaas
  maandag 18 oktober 2004 @ 10:17:12 #238
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22696316
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 16:25 schreef RubberenRobbie het volgende:

[..]

Bron: Politiek programma DWARS, versie januari 2004, onderdeel 1.1.1

De trekschuit komt terug
oeh, met 2 of 4pk (letterlijk!) vooruit bewegen
[..]
pi_22696481
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 10:07 schreef BibivoorVN het volgende:
proud to be a Dwarser
en zeker niet dwaas
pi_22696776
quote:
proud to be a Dwarser
en zeker niet dwaas
  maandag 18 oktober 2004 @ 10:50:44 #241
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22696793
quote:
proud to be a Dwarser
en zeker niet dwaas
quote:
Tijdens de voorronde in Tilburg zei Bibi :

“Ik ga eerst op zoek naar wat de Nederlandse jongere eigenlijk wil."

“Ik ga geen suf verhaal vertellen in New York, maar met zoveel enthousiasme en passie mijn verhaal vertellen dat ze daar dan wel moeten luisteren. Ik ga fonkelen.”

Lees hier Bibi's interview in Dagblad Limburg !

Campagneboodschap Bibi

Lieve jeugd van Nederland.

Wat vind jij nou écht belangrijk? Laat het me weten, want als jongerenvertegenwoordiger ga ik me inzetten voor júllie!

Allereerst ga ik met kinderen en jongeren uit Nederland brainstormen en kijken wat jullie nou echt belangrijk vinden!

Tot nu toe wordt altijd alles over de hoofden van ons, jongeren heen besloten, terwijl juist wij de dupe zijn van beslissingen die de gevestigde orde neemt.

Dit kan zo niet langer! Dit wil ik dus graag veranderen door in New York, in Europa en in Nederland namens jullie vol enthousiasme te gaan pleiten voor oplossingen voor problemen waar jullie tegenaan lopen.

Ik wil problemen aan de orde stellen die de jeugd van Nederland en de rest van de wereld aangaan. Zo vernietigen de mensen die nu aan de macht zijn ónze leefomgeving; de aarde, onze gezondheid, nemen zij onze banen in, beslissen zij over hoe wij ons leven moeten inrichten, wanneer wij moeten vluchten of verhandeld worden!

Ik zal daar met zoveel enthousiasme voor de jeugd gaan vechten dat ze wel moeten luisteren! Ik denk dat het heel erg goed is dat juist ik dat ga doen, want als jongere kan je je veel beter met andere jongeren identificeren dan oude politici dat kunnen!

Natuurlijk los ik niet in een jaar in mijn eentje alle problemen van alle jeugd en kinderen op deze aarde op, maar ik kan er wel voor zorgen dat onze stem gehoord gaat worden en dat er meer rekening met ons gehouden gaat worden! Nergens op deze wereld mogen kinderen en jongeren meer de dupe zijn van alles wat over onze hoofden wordt besloten.

De toekomst is namelijk echt van ons! Geef mij jullie stem, en ik zal jullie toekomst en toekomstgenoten een stem geven! Alvast bedankt, ik zal jullie niet teleurstellen!

Bibi Janssen
ach, jij bent ook maar enkel uit een gratis reisje naar de states. Salonsocialist!

[..]
  maandag 18 oktober 2004 @ 11:17:01 #243
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22697162
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 10:52 schreef pberends het volgende:
UBERLOL @ die brief
deze regel is kostelijk:
quote:
Zo vernietigen de mensen die nu aan de macht zijn ónze leefomgeving; de aarde, onze gezondheid, nemen zij onze banen in, beslissen zij over hoe wij ons leven moeten inrichten, wanneer wij moeten vluchten of verhandeld worden!
[..]
  maandag 18 oktober 2004 @ 11:30:32 #244
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22697408
Ik ben benieuwd hoe schizofreen Bibi Jansen daar gaat zitten zijn als ze wil gaan verhalen wat diverse jongeren beweegt en bezighoudt. Niettemin wie de politiek in wil moet zich profileren en dat doet Bibi aardig. US of A here I come...... Tien hollandse jongeren, vijf verschillende meningen en wat meelopers.
pi_22697571
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 10:50 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

[..]

ach, jij bent ook maar enkel uit een gratis reisje naar de states. Salonsocialist!

Zeker niet dwaas idd
  maandag 18 oktober 2004 @ 11:44:06 #246
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22697637
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 11:39 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Zeker niet dwaas idd
maar we kunnen haar wel dwars zitten door op haar tegenpartijen te stemmen
[..]
  maandag 18 oktober 2004 @ 11:53:12 #247
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22697800
quote:
Dagblad Limburg: Wereldleiders moeten naar Bibi luisteren

Maastricht –

Ze doet het niet bewust. Anders zijn dan anderen. Dat wíl je niet, dat bén je. Als Bibi Janssen hardop mijmert over de ultieme uitdaging fonkelen haar ogen. Dan zegt ze: ik wil dit zó graag! De studente, 19 jaar, hoopt de Nederlandse jongerenvertegenwoordiger van de Verenigde Naties te worden. Nu de verkiezingen nog winnen.

Zo af en toe, als de drukke dag een adempauze toestaat, is er tijd voor een kop koffie. Dan kijkt ze naar buiten, even heerlijk turen richting Maas, vanuit haar studentenkamer in Maastricht. Noem het een ritueel. Een soort van houvast in een leventje dat - zeker nu - wordt bepaald door rennen, vliegen, dóórgaan. En tussendoor zoekt ze steeds antwoord op de vraag: ben ik gelukkig met de keuzes die ik maak?

Ja. Bibi Janssen, geboren in Amsterdam, opgegroeid in Amersfoort en nu studente in Maastricht, is gelukkig met de keuzes die ze maakt. Ook na 20 oktober, als er onverhoopt een einde komt aan haar internationale aspiraties? Stort haar wereld in als de post van jongerenvertegenwoordiger van de VN in New York naar een andere Nederlandse kandidaat gaat? ,,Nee hoor, dan blijf ik gewoon ademen. Lijkt me wel zo verstandig.'' Dan stort ze zich 'gewoon' op de talencursus Russisch. Gaat ze wellicht een half jaar naar het buitenland. Heeft ze meer tijd voor wu shu of, zoals ze dat zelf lacherig omschrijft, een of andere springerige meidensport. Ze is lid van Dwars, de landelijke jongerentak van GroenLinks. En o ja, ze studeert natuurlijk ook nog gewoon aan de University College Maastricht. En heeft ze al verteld dat ze met de meiden van de jaarclub van studentenvereniging Koko de leukste dingen doet?

Kijk. Je hebt jonge mensen die vínden dat ze het druk hebben en je hebt jonge mensen die het druk hébben. Je hebt jonge mensen die vínden dat ze ambitie hebben en je hebt jonge mensen die ambitie hébben. Die mensen zijn - of ze dat nu willen of niet - anders dan anderen. Janssen zegt: ,,Als je een mening hebt, moet je niet praten maar doen. Ik wil heel graag naar de VN. Ik wil me inzetten voor kinderen die overal ter wereld slachtoffer zijn van alle ellende. Ik doe dat uit interesse en idealisme.''

Anders dan anderen dus. Luister maar. ,,Ik ga niet zo vaak uit. Als ik ga, lig ik meestal wel op tijd in bed. Ik merk wel dat mensen van de studie het leuk vinden wat ik doe, maar de meesten zijn zelf niet zo actief. Ik heb bijvoorbeeld ook geen televisie. Daardoor mis ik soms leuke programma's. Maar met huisgenoten kijk ik regelmatig naar GTST of Sex in the City.''

Het aantal tv-minuten zal stijgen, zo voorspelt ze. Immers, áls ze op 24 oktober in het Amsterdamse Paradiso uit drie finalisten wordt gekozen tot jongerenvertegenwoordiger van de Verenigde Naties, dan is zij de stem van de Nederlandse jeugd. Een jaar lang mag Janssen de wereldleiders tijdens de Algemene Vergadering van de VN vertellen wat er leeft onder jongeren.

Maar, zo nuchter is ze dan ook wel weer, first things first. Eerst de halve finale overleven. Er zijn nog zes kandidaten. Janssen neemt het van 14 tot en met 20 oktober op tegen Erik Thijs uit Wedershoven. Nou ja, opnemen tegen? Het is vooral een kwestie van zoveel mogelijk mensen oproepen hun stem, via sms of de website, uit te brengen. Via spotjes op radio 3FM en muziekzender MTV wordt reclame gemaakt voor de 'Verkiezingen jongerenvertegenwoordiger naar de VN 2005'.

Het is de goden verzoeken, maar ze durft het toch. Stiekem vooruitkijken enhardop mijmeren. ,,Meteen na de finale vertrek je naar New York. Voor een korte inwerkperiode. In september 2005 begint dan het echte werk. Ik ga, als ik win, geen suf verhaal vertellen in New York. Ik doe het met zoveel enthousiasme en passie dat die wereldleiders wel naar mijn verhaal móeten luisteren.''

Stemmen op Bibi Janssen? Dat kan vanaf 14 tot en met 20 oktober. Kijk voor meer informatie en de spelregels op http://www.dewereldvandevn.nl.
Ze zeggen altijd, wie niet mooi is moet slim zijn, dus Bibi zal wel een enorm lekker wijf zijn...

[ Bericht 1% gewijzigd door MikeyMo op 18-10-2004 12:00:34 ]
[..]
pi_22698228
thanx...mn tegenkandidaat is ook een Dwarser...
pi_22698395
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:15 schreef BibivoorVN het volgende:
thanx...mn tegenkandidaat is ook een Dwarser...
Zijn er ook niet Dwarsers? En zo ja welke partij/stroming kunnen we nog meer uit kiezen?

Ik als jeugd wil niet vertegenwoordigd worden door een dwarser (hoe lekker ze ook mogen zijn )
pi_22698692
in de finale...
er zit zowieso een Dwarser in de finale...
maar ik weet zeker dat je ook prima door iemand van dwars vertegenwoordigt kan worden....omdat we niet onze dwars standpunten naar voren zullen brengen, dus wees daar alsjeblieft niet bang voor!
  maandag 18 oktober 2004 @ 12:43:02 #251
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22698752
Nee, maar ik ben meer pro-globalisme, ga jij dat voor mij promoten
[..]
pi_22698761
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:39 schreef BibivoorVN het volgende:
in de finale...
er zit zowieso een Dwarser in de finale...
maar ik weet zeker dat je ook prima door iemand van dwars vertegenwoordigt kan worden....omdat we niet onze dwars standpunten naar voren zullen brengen, dus wees daar alsjeblieft niet bang voor!
Vragen ontwijken lukt je al goed Een geboren politicus
pi_22699005
"Dagblad Limburg: Wereldleiders moeten naar Bibi luisteren"

pi_22699483
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:56 schreef pberends het volgende:
"Dagblad Limburg: Wereldleiders moeten naar Bibi luisteren"

maandag 18 oktober 2004 @ 13:26:57 #255
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22699567
[..]
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 14:17:28 #256
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_22723695
Onlangs zag ik nog een jongen lopen met een "ga dwars liggen" t-shirt aan, de jeugde van tegenwoordig
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 14:33:21 #257
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22724031
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 14:17 schreef JimmyJames het volgende:
Onlangs zag ik nog een jongen lopen met een "ga dwars liggen" t-shirt aan, de jeugde van tegenwoordig
wat zei je: doe dat maar op de rails?
[..]
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 14:49:15 #258
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22724366

Ik vind de boodschap van Faranak Mirjalili ook wel aanspreken.

Als men nou eens meer aandacht besteed aan de problemen die voor het conflict bestaan dan te veel aandacht besteden aan problemen na het conflict, dan hoeven we ons hopelijk in de toekomst minder te buigen over conflictproblemen.

Er zijn tal van organisaties die dit doen, maar in de politiek, waar men wat hierover te zeggen heeft, wordt daar maar te weinig aandacht aan besteed.

Dus geen taboecultuur creëren via vage verwijzingen naar de onderbuik maar gewoon benoemen van maatschappelijke misstanden en tijdig nemen van maatregelen. Als ik haar goed begrepen heb...
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 15:10:20 #259
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22724849
dat maak ik er ook uit op sjun en wat dat betreft heeft ze gelijk
[..]
pi_22724930
quote:
DWARS wil een vegetarische Ramadan
Een tijd van bezinning en reflectie

DWARS, Groenlinkse Jongerenorganisatie, roept alle inwoners van Nederland op om tijdens de Ramadan vegetarisch te eten om zo bewuster met hun vleesgebruik om te gaan. Voor moslims is de vastenmaand een tijd van bezinning en reflectie. Veel moslims vasten vanaf vrijdag, zij eten niet tussen zonsopgang en zonsondergang.

DWARS wil het vleesgebruik ontmoedigen en het vegetarisme bevorderen. Het eten van vlees is onnodig; dieren worden onnodig de dupe van onze eetlust. Ook is onze vleesconsumptie een oorzaak van honger in de wereld: varkens in Nederland hebben meer te eten dan vele mensen elders.

Onlangs werd er door DWARS actie gevoerd voor de invoering van de 'karbonadeknaak'. DWARS strijdt tegen de industriële verwerking van miljoenen dieren. "Het houden van dieren in de bio-industrie is pure mishandeling en moet zo snel mogelijk worden gestopt", aldus Niels van den Berge, woordvoerder van DWARS. "Dieren worden in de bio-industrie beschouwd als producten en niet als organismen met gevoel"
Lijkt me wel leuk zo'n vegetarische Ramadan. Overdag geen vlees eten en na zonsondergang ons helemaal vol vreten met vlees
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 17:41:27 #261
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22728069
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 15:10 schreef MikeyMo het volgende:
dat maak ik er ook uit op sjun en wat dat betreft heeft ze gelijk
dat kon Bibi wel eens stemmen gaan kosten...
Al was het alleen al omdat hier geen dwarse Groene Links te bekennen zijn
pi_23223494
quote:
[..]

[..]

[..]

Website DWARS
quote:
overheidsorganisatie.
Vooral dezer tijden erg toepasselijke humor
pi_23223726
overheidsorganisatie.

whahahahahahahahahahahahahahaha .. helemaal maf en helemaal Groen Links
  woensdag 10 november 2004 @ 19:42:57 #264
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23224475
Whehehe, briljant!

ja nee, opzouten met die aivd
[..]
  woensdag 10 november 2004 @ 19:46:23 #265
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23224574
je blijft lachen met die halsema's
  woensdag 10 november 2004 @ 20:02:19 #266
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23225063
quote:
Op woensdag 10 november 2004 19:46 schreef zoalshetis het volgende:
je blijft lachen met die halsema's
en duijvendakjes
[..]
  woensdag 10 november 2004 @ 20:32:57 #267
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23225915
Zonder veiligheidsdienst was er ook geen geheime informatie doorgespeelt naar terreur-verdachten. Op zich zou het dus een verbetering zijn.
pi_23247091
quote:
Op woensdag 10 november 2004 20:32 schreef Sidekick het volgende:
Zonder veiligheidsdienst was er ook geen geheime informatie doorgespeelt naar terreur-verdachten. Op zich zou het dus een verbetering zijn.
Zonder AIVD zouden radicale moslims vast zelf naar de politie bellen om hun plannen uitgebreid te vertellen
pi_23247705
Het zijn een stelletje wereldvreemde randdebielen, maar dat moge duidelijk zijn.
  donderdag 11 november 2004 @ 18:52:27 #270
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23248193
quote:
Op donderdag 11 november 2004 18:27 schreef Speth het volgende:
Het zijn een stelletje wereldvreemde randdebielen, maar dat moge duidelijk zijn.
wil jij de randdebielen niet zo beledigen, het zal je maar gezegd worden dat je een Dwarser bent
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')