Ehm, ik ben punten aan het tellen en je staat nu al op twee...quote:Op vrijdag 30 juli 2004 12:48 schreef Z het volgende:
Me neither againstthegrain, me neither...
De vraag over de nieuwe single van Will Smith...quote:Op vrijdag 30 juli 2004 12:55 schreef Z het volgende:
Hmmmz, welke vraag dan ook alweer
Was "Dogtown&Z-Boys" een "O ja!"-tje?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 13:11 schreef Tup het volgende:
Sorry dat ik opeens weg was, tvp.
quote:Op vrijdag 30 juli 2004 13:03 schreef ranja het volgende:
SL2 - On a raggatip volgens mij...
O jaquote:Op vrijdag 30 juli 2004 13:15 schreef Doc het volgende:
Was "Dogtown&Z-Boys" een "O ja!"-tje?
(verkapte tvp)
Het is ook echt zo'n cover waarvan je meteen zoiets hebt van: oja, die...quote:Op vrijdag 30 juli 2004 13:04 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Volgens mij ook ranja, kwam me al bekend voor.
Blinded by the light is toch van Manfred Mann?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 14:49 schreef fotoloog het volgende:
Welke band werdt verblind door het licht?
dank jequote:Op vrijdag 30 juli 2004 14:49 schreef Mark het volgende:
Aargh! Zat aan titels te denken... Goeie instinker ranja!
Toch herkenbaar ondanks dat ik de laatste maar uitgeschreven had (Lovesong 100.001).quote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:05 schreef ranja het volgende:
De dijk - Niemand in de stad
quote:Thissingle, which was added to the American re-release of the first
album, solidified the group's success as a new wave dance outfit by securing impressive success as a single on both sides of the Atlantic. The typically artsy
lyrics deal with a difficult romantic relationship in rather obtuse terms, including such odd turns of phrase as
However, the plain-spoken chorus makes the problem clear:
.
is one of
's catchiest, matching twisty verse melodies full of ear-catching hooks with a harmonized chorus that has inspired many a fan to sing along.
's recording gives this confection the high gloss treatment, starting with a Phil Spector-inspired stomping drum beat that leads into a carefully layered instrumental track where a constantly ascending guitar hook is layered by plenty of burbling synthesizers.
waarom meteen maar weer 'kill' niet gewoon heel lief 'kissed' eigenlijk?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:27 schreef Mark het volgende:
Of I Killed Jill's Mum, Now Use My Knife
Die haalde in nederland nummer 1. Bovendien zit daar weinig gitaar in. Dusquote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:33 schreef Mark het volgende:
Human League - Don't you want me?
Zit in de juiste periode, maar meer synths.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:48 schreef Eye_of_god het volgende:
Iets van U2? I will follow?
quote:also works in a wistful (and unexpected) harmonica solo before launching into a final reprise of the chorus where the song's rock edge is fired up by a rhythmic assault led by
r's throbbing bass line. The result was perfect early-'80s ear candy and earned the band another chart smash, peaking in the Top Five on the U.S. pop charts and shooting to number one on the U.K. charts.
ook dezelfde periode maar de verkeerde bandquote:Op vrijdag 30 juli 2004 16:53 schreef tong80 het volgende:
Simple Minds ?
quote:personified New Wave for much of the mainstream audience. And for good reason, too.
's reputation was built through music videos, which accentuated their fashion-model looks and glamorous sense of style. Without music videos, it's likely that the band's pop-funk -- described by the group as the Sex Pistols meets Chic -- would never have made them international pop stars.
Of die anderequote:Op vrijdag 30 juli 2004 17:29 schreef Doc het volgende:
Hungry like a wolf dan?
Of Save a prayer...
zware bevalling maar he he, we zijn erquote:Op vrijdag 30 juli 2004 17:33 schreef Doc het volgende:
Is there something I should know
het werkt wel... maar als je nou dacht welke het meest makkelijk in het gehoor ligt, kom je dan niet eerder op deze?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 17:34 schreef Doc het volgende:
(M'n vrouw heeft een Duran Duran CD die ze af en toe draait waardoor ik nu m'n schot hagel techniek uitprobeer: noem alle Duran Duran singlesof die ik ken)
Blijkbaar nietquote:Op vrijdag 30 juli 2004 17:35 schreef ranja het volgende:
[..]
het werkt wel... maar als je nou dacht welke het meest makkelijk in het gehoor ligt, kom je dan niet eerder op deze?
TSEquote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:15 schreef TheSilentEnigma het volgende:heren!!!!!!
Natuurlijk...quote:Op zaterdag 31 juli 2004 11:34 schreef fotoloog het volgende:
Bert Heerink?
Nee, zoek het eerder in de singer-songwritester hoek en dit is overigens haar eigen interpretatie van zichzelf...quote:Op zaterdag 31 juli 2004 13:05 schreef ranja het volgende:ik gok op Sophie Ellis Bextor
So close and yet so far...quote:Op zaterdag 31 juli 2004 13:16 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
Ok, ik weet dat ik nog nooit wat goed heb geraden, maar ik ga het toch weer proberen... Björk?
quote:Op zaterdag 31 juli 2004 13:40 schreef bigshadow het volgende:
An pierle natuurlijk
Ik hoop op nieuw materiaal van de dame, heb jij enig idee hoe dat er mee staat of is het geheel langs me heen gegaan?quote:Op zaterdag 31 juli 2004 13:44 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik had ook nog een plaatje van haar instrumentarium:
[afbeelding]
Punt en vraag voor bigshadow!
noppe, en broer vanquote:Op zaterdag 31 juli 2004 13:50 schreef belsen het volgende:
Smashmouth?
Even mijn broer gedag zeggen, die even de plaatjes van A.P. wil zien:
Jawel, hoezo?quote:Op zaterdag 31 juli 2004 21:12 schreef Z het volgende:
Is die van bigshadow niet Ben Folds Five?
Schiet eens op met die vraag! aangeschotene!quote:Op zaterdag 31 juli 2004 21:42 schreef Z het volgende:
Ik ben een beetje aangeschoten, vandaar de wat wazige formulering. Jouw hintje was behulpzaam overigens
Da's waar ookquote:Op zaterdag 31 juli 2004 21:46 schreef Z het volgende:
Er staat er toch één van Doc? En bovendien moet ik douchen en daarna nog meer drinken, dus geen tijd voor vragen ...
bedankt voor het uitdelenquote:Op zaterdag 31 juli 2004 21:29 schreef belsen het volgende:
[..]
Jawel, hoezo?
Z +1
meer drinken is een goed plan alhoewel ik weer vanaf een uurtje of 2 vanmiddag in de kroeg aka beergarden gehangen hebquote:Op zaterdag 31 juli 2004 21:46 schreef Z het volgende:
Er staat er toch één van Doc? En bovendien moet ik douchen en daarna nog meer drinken, dus geen tijd voor vragen ...
O...quote:Op zondag 1 augustus 2004 17:44 schreef methodmich het volgende:
Het is gewoon The Anfield Rap uiteraard, maar de uitvoerende artiest ken ik niet.
Kwestie van Doc + voetbal = Liverpool.
Nou, zie je wel. En 5.1 is de soundtrack van een tekenfilm...quote:Op zondag 1 augustus 2004 21:40 schreef bartrid het volgende:
1.3 ziet eruit als paul mcartney en 4.3 als de pet shop boys.
quote:Op zondag 1 augustus 2004 22:27 schreef dolle_hond het volgende:
3.1 is toch gem
Zie ik daar ginds de Yellow Submarine?quote:Op zondag 1 augustus 2004 21:44 schreef belsen het volgende:
[..]
Nou, zie je wel. En 5.1 is de soundtrack van een tekenfilm...
Ja dus...quote:Op zondag 1 augustus 2004 22:32 schreef onkjoe het volgende:
[..]
Zie ik daar ginds de Yellow Submarine?
Jammer dat je er niet zoveel hebt, toch zo te merken moeilijker dan ik dacht...quote:Op zondag 1 augustus 2004 22:41 schreef ranja het volgende:
Different class - Pulp
?
?
I should coco - Supergrass
?
?
?
?
?
?
Actually - Pet shop boys
Yellow submarine - Beatles
Black celebration - Depeche Mode
?
Definately maybe - Oasis
Ian Dury and the Blockheads?quote:
quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:14 schreef belsen het volgende:
Gruppo Sportivo, maar dan zonder Hans VandenBurgh...
quote:Op maandag 2 augustus 2004 10:11 schreef ranja het volgende:
Nog niemand? Onder het vraagteken zit een dame.
Ja, daar zonder Hans VanderBurgh...quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:15 schreef ranja het volgende:
[..]
[..]
quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:18 schreef belsen het volgende:
Is het iets Nederlands?
Of Duits...
+1 methodmichquote:Op zondag 1 augustus 2004 17:44 schreef methodmich het volgende:
Het is gewoon The Anfield Rap uiteraard, maar de uitvoerende artiest ken ik niet.
Kwestie van Doc + voetbal = Liverpool.
Zo zie je maar dat je iemand net voor kan zijn bij een vraag die al zo'n 16 uur staatquote:Op maandag 2 augustus 2004 14:53 schreef ApproachingSilence het volgende:
Grmph... Doc was me net voor![]()
zo ziet je maar weer: werk komt overal tussen...
"sixes sevens and nines" klopt. Van wie o wie?quote:Op maandag 2 augustus 2004 15:26 schreef Z het volgende:
De plaat zou zomaar sixes, seven, nines kunnen heten, maar ik ken die plaat alleen niet ...
Nopequote:Op maandag 2 augustus 2004 15:38 schreef PogueMahone het volgende:
Is het Raging Slab?
+1 ApproachingSilencequote:Op maandag 2 augustus 2004 15:59 schreef ApproachingSilence het volgende:
Um... sixes sevens and nines van Junkyard?![]()
![]()
En da's helaas vaker het geval. Het is echt een fantastische CD die niet onder doet voor het betere werk van The Black Crowes (zeg maar iets minder goed dan de eerste 2 van The BlackCrowes, evengoed als Amorica en beter dan wat de BCs daarna gedaan hebben)quote:Op maandag 2 augustus 2004 15:48 schreef bartrid het volgende:
opgezocht, nooit van gehoord.
Hoe vindt ik het album? Ik heb het een of twee keer gehoord bij een vriend en ik moet zeggen dat het niet memorable was (lees: niet mijn "stijl"). Maar die vriend was er totaal lijp van.quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:26 schreef Doc het volgende:
[..]
Wat vind jij van het album?
[grinnik] yups, daar kwam ik net achter [/grinnik]quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:37 schreef ranja het volgende:
Je weet dat je nu een vraag mag * stellen he?
*eigenlijk dat je veronderstelt wordt dat te doen
Ik vroeg het toch ook heel voorzichtig?quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:41 schreef ApproachingSilence het volgende:
[..]
[grinnik] yups, daar kwam ik net achter [/grinnik]
het is mijn eerste keer, dus wees voorzichtig met mij![]()
Een Germaans volkquote:Op maandag 2 augustus 2004 16:45 schreef ranja het volgende:
wat zijn Teutonen![]()
quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:54 schreef Tup het volgende:
Rammstein?
te vroeg gehintquote:Op maandag 2 augustus 2004 16:56 schreef ranja het volgende:
Propaganda dan: A secret wish, Dr Mabuse...
Wara doe ik jou een plezier mee qua vraagsoort?quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:27 schreef bigshadow het volgende:
Ik weet nooit een Ranja vraag![]()
haha, met alles wat jij niet leuk vind denk ikquote:Op maandag 2 augustus 2004 17:29 schreef ranja het volgende:
[..]
Wara doe ik jou een plezier mee qua vraagsoort?
Radiohead, Dire straits? Symforock?quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:30 schreef bigshadow het volgende:
[..]
haha, met alles wat jij niet leuk vind denk ik![]()
slowchat alert
Mijn manco is gewoon dat ik nauwelijks bekend ben met "oudere muziek" op wat grote namen na. Dus meer hedendaagse muziekvragen stellenquote:Op maandag 2 augustus 2004 17:31 schreef ranja het volgende:
[..]
Radiohead , Dire straits? Symforock?
Klopt, maar die hedendaagse obscure bandjes ken ik waarschijnlijk beter als de chiffonsquote:Op maandag 2 augustus 2004 17:43 schreef ranja het volgende:
Alsof Chiffons geen grote naam is![]()
Ik probeer m'n vragen wel af te wisselen maar ja jij bent niet altijd online natuurlijk dus kan een vraag over Britney of Radiohead best al beantwoord zijn voor jij 'm leest...
En tja, ik hou ook van een hele hoop hedendaagse bands die bijna niemand kent dus dat schiet ook al niet op
En die staat er dan niet op. Weet je zeker dat het van hun is?quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:46 schreef methodmich het volgende:
Ken van The Chiffons alleen Puppy Love...
niet mijn toernooi, ik begeleid het slechtsquote:Op maandag 2 augustus 2004 19:52 schreef ranja het volgende:
Girlgroup uit de 60's. Verglijkbaar met de Specter-sound alleen komen zij niet bij hem vandaan.
Ze zouden wel in je toernooi mee kunnen doenmaar weet zo geen album
volgens mij bedoel je iets andersquote:Op maandag 2 augustus 2004 20:54 schreef dolle_hond het volgende:
he's my man
Die staat er volgens AMG inderdaad op, dus doe je ding...quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 10:57 schreef UIO_AMS het volgende:
Ah, The Chiffons, da's meer mijn muziek (26 golden hits thuis heeft liggen)
1. Sweet Talking Guy
2. He's so fine
Deze twee hebben we volgens mij tot dusver.
Dan hebben we ook nog bijvoorbeeld One Fine Day
De CD bestaat uit 15 covers die het Amerikaanse (?) leven bezingen. Noem mij er drie.quote:23 februari 2004 stadskanaal. nederland *******
geweldig
Ik heb deze cd nu een aantal dagen in huis en heb deze al helemaal grijsgedraaid. Ik vind het jammer dat niet al zijn cd's te verkrijgen zijn
Jawel, againstthegrain + 1 , maakt de drie vol. Vreemd dat niemand een gok deed naar de naam van zijn debuutalbum: Night Rockerquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 12:08 schreef againstthegrain het volgende:
Countryroads?
Dat is en quote uit High Fidelity. De band waar het over gaat is helaas net 'opgeheven'. Welke band, en welke plaat bedoel ik?quote:"I will now sell five copies of ... by ..."
The Three EPs - Beta Bandquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 13:06 schreef Z het volgende:
[..]
Dat is en quote uit High Fidelity. De band waar het over gaat is helaas net 'opgeheven'. Welke band, en welke plaat bedoel ik?
Doc + 1quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 13:15 schreef Doc het volgende:
[..]
The Three EPs - Beta Band
It's my party is trouwens van Leslie Gore (heb ik ook al eens wat vragen over gesteld).quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 01:45 schreef ApproachingSilence het volgende:
Als dat zo is dan staat vast It's my party ook op die verzamelplaat(tenzij ik me nu heel erg vergis)
Nick Olivieriquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 13:31 schreef bartrid het volgende:
rex everyting is nick olivera van qotsa toch?
Nick Olivieri met een I op het eind !!!quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 13:57 schreef againstthegrain het volgende:
Nick Olivera in The Dwarves? Uh??
Wist ik niet
* Mark komt net te laat binnen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:17 schreef bartrid het volgende:
jullie lezen het stoner topic zeker niet dan?Deze heer zat heel vroeger in Napalm Death en heeft daarna godflesh opgericht...
Over welke band/act gaat dit en hoe heet het nieuwe album?quote:PRESS RELEASE:
Whilst it may be true to say that in the grand scheme of it all; thatare
,
however is not the sum of
as a whole; confused? Don’t be…
Not just studio or booth boffins like you might think, despite a predilection towards it, they are infact a highly acclaimed band in their own right, that have been known to tear the roof off venues in their day, touring their last studio album- the much lauded(released in 1999) took them across Europe on several vast sellout tours (including a triumphant sold out show at London’s Astoria), interspersed with some key festival appearances across the continent.
For those of you more familiar with the name, through the
Alta-ego of the bands
; their mix compilation
(which has sold in excess of 300,000 copies since it’s release), from the chapter about them in acclaimed Novelist Nick Hornby’s ’31 songs’ book released last year, or more than likely from one of their many in demand club and festivals, sets the world over.
.....
band + albumtitel is geen meervoudige vraag hoorquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 16:23 schreef Z het volgende:
2 Many DJs - Soulwax, nieuwe album weet ik niet .... (stond er niet iets in de OP over meerdere antwoorden op vragen?)
En dan niet eens ff de oplossing gevenquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 17:03 schreef againstthegrain het volgende:
Z +1 aangezien ik ga...
Nieuwe vraag!
*zwaai-smiley*
ik heb ergens iets gevonden dat de nieuwe single (en de Cd dus ook) "Any minute now" zou hetenquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 17:24 schreef Z het volgende:
zoek jij de oplossing van de vorige vraag even op voor ons mark?
En the next question is ...?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 17:31 schreef Mark het volgende:
[..]
ik heb ergens iets gevonden dat de nieuwe single (en de Cd dus ook) "Any minute now" zou heten
quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 22:21 schreef ranja het volgende:
David Bowie - Low?
Onder andere Sound and Visionquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 22:21 schreef ranja het volgende:
Nu nog titels zoeken
En dit slaat natuurlijk op een eerdere trivia-vraag: de EP van Nick Lowe, die hij Bowi noemdequote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:42 schreef Mark het volgende:
Cryptische hint: "-e" <=> "-e"
Dat, plus Berlin bracht de oplossingquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 22:34 schreef Mark het volgende:
En dit slaat natuurlijk op een eerdere trivia-vraag: de EP van Nick Lowe, die hij Bowi noemde
Ik had nog een stukje op de video staan en dat zat ik gisteren te kijken.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 23:37 schreef ranja het volgende:
ben ik blij dat ik dit niet weet![]()
![]()
Cor Bakker...quote:Op woensdag 4 augustus 2004 00:04 schreef belsen het volgende:
Het is een redelijk bekende pianist, die ook veel tv-werk gedaan heeft...
quote:Op woensdag 4 augustus 2004 00:06 schreef onkjoe het volgende:
[..]
Cor Bakker...
nog 1!quote:Op woensdag 4 augustus 2004 00:16 schreef belsen het volgende:
En stel je vraag maar hier:
Fok! Muziek Trivia deel CCXXII
Deze is bijna vol...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |