Hm die had ik al gezienquote:
Vind je het erg dat ik 'm een beetje saai vind?quote:Op donderdag 29 juli 2004 11:31 schreef Klonk het volgende:
Ik dacht dat dit wel een mooie foto was om hier neer te zetten.
[afbeelding]
dan was ik van mijn fiets geduveldquote:Op donderdag 29 juli 2004 12:10 schreef Lionheaad het volgende:
misschien had je hem wat lager bij e grond kunnen nemen...
geeft vaak iets meer diepte aan de foto
quote:Op donderdag 29 juli 2004 12:16 schreef Klonk het volgende:
[..]
dan was ik van mijn fiets geduveld![]()
nooit van afstappen gehoord....???quote:Op donderdag 29 juli 2004 12:16 schreef Klonk het volgende:
[..]
dan was ik van mijn fiets geduveld![]()
Nou, dat wist ik ook nog niet hoor!quote:Op donderdag 29 juli 2004 11:13 schreef l4m3r het volgende:
[..]
Zelfs 1 jarige weten dat je geen foto's tegen het licht in moet nemen. Ziet er niet uit zo.
Heel mooiquote:Op donderdag 29 juli 2004 16:02 schreef Dauntless het volgende:
Een weggetje vlak bij ons huisje net buiten Dalfsen gistermorgenvroeg.
[afbeelding]
Schitterendquote:Op donderdag 29 juli 2004 16:02 schreef Dauntless het volgende:
[afbeelding]
Hoezo, hij is toch mooi?quote:Op donderdag 29 juli 2004 22:26 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Misschien een keer uit je buurt gaan ?
Erg mooi!!quote:Op donderdag 29 juli 2004 16:02 schreef Dauntless het volgende:
[afbeelding]
Bedankt, hierzo eentje van 960x1280.quote:Op donderdag 29 juli 2004 22:02 schreef Xante het volgende:
[..]
Schitterend. Heb je ergens een grote versie
?
ik vind hem een beetje saaiquote:Op donderdag 29 juli 2004 23:08 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Hoezo, hij is toch mooi?
Neequote:Op donderdag 29 juli 2004 23:08 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Hoezo, hij is toch mooi?
Ok. Hoe zal jij het hebben gedaan?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 12:12 schreef capibar het volgende:
[..]
ik vind hem een beetje saai![]()
nou... ehm...quote:Op vrijdag 30 juli 2004 19:02 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Ok. Hoe zal jij het hebben gedaan?
hijs koelquote:Op vrijdag 30 juli 2004 18:48 schreef Caar2 het volgende:
[afbeelding]
Was de eerste keer dat ik die motor zag. Beetje point-and-shoot foto gemaakt tijdens een tourrit. Is trouwes wel een uitsnede. Het origineel bevat erg veel groen. Ik zou de helm nog wat meer ruimte kunnen geven, maar dan komt er een niet al te mooi potje voor de remvloeistof op en/of meer groen boven de helm. Logo op tankpad is sowieso niet te verbeteren, aangezien dat de normale rand van de foto is.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 16:33 schreef the-O het volgende:
Fully, da's mooi maar dat komt waarschijnlijk omdat je de motor (of brommer) kent.
Hij is een beetje aan de krappe kant (de helm) en het logo wordt vreemd afgekapt. Tip: controleer altijd de hoeken als je in de zoeker of het scherm kijkt.
Volgens mij als je het in TIFF formaat opslaat wordt het erbij opgeslagen.quote:Op zondag 1 augustus 2004 13:55 schreef Flipper01 het volgende:
Waar kan ik zien met welke camera instellingen de foto is genomen?
Bij de orginele kan je het volgende doen:quote:Op zondag 1 augustus 2004 13:55 schreef Flipper01 het volgende:
Foto's genomen op de burcht van Alanya met m'n Kodak DX6440:
Waar kan ik zien met welke camera instellingen de foto is genomen?
Nee hoor, dat maakt niet uit, ook al schiet je in JPGquote:Op zondag 1 augustus 2004 14:16 schreef DragonFire het volgende:
[..]
Volgens mij als je het in TIFF formaat opslaat wordt het erbij opgeslagen.
Goeie wallpaper die 1equote:Op zondag 1 augustus 2004 15:59 schreef Mirage het volgende:
De kleuren van de opkomende maan zijn trouwens "echt". ( 1e foto )
In het echt gaf het een ontzettend mooie/fijne sfeer.
mooie foto hoor, alleen even de horizon rechtzettenquote:Op zondag 1 augustus 2004 15:59 schreef Mirage het volgende:
De kleuren van de opkomende maan zijn trouwens "echt". ( 1e foto )
In het echt gaf het een ontzettend mooie/fijne sfeer.
Dit vind ik nou zo jammer he.quote:Op zondag 1 augustus 2004 17:46 schreef Re het volgende:
[..]
alleen even de horizon rechtzetten
De eerste foto vind ik wat saai, maar dat heeft te maken met het contrast en en de weinige kleuren. Tweede foto is mooi!quote:Op donderdag 5 augustus 2004 11:48 schreef qizl het volgende:
mmm alle fotografen op vakantie ?
nog twee fototjes dan.
[afbeelding]
[afbeelding]
graag commentaar ook op eerdere foto's
Die Female Eland is heel leukquote:Op donderdag 5 augustus 2004 21:08 schreef gday het volgende:
Een female eland:
Poes op toetsenbord:
Ja inderdaad, maar ik heb hem zo genomen omdat de poes anders OF klein op de foto staat, OF het toetsenbord eigenlijk niet te zien is.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 21:36 schreef dubbellu het volgende:
[..]
Die Female Eland is heel leuk
Die met die poes is ook mooi alleen jammer dat hij er niet helemaal op staat...
Dit is niet bedoelde als kritiek op je foto hoor, maar als ik zo'n foto zie denk ik: is de horizon nou opzettelijk scheef, of per ongeluk? Misschien dat het artistiek bedoeld is?quote:Op donderdag 5 augustus 2004 21:48 schreef teig het volgende:
ok ik ga ook een foto laten zien,
heb hem in april gemaakt aan het strand. Ik vind dit een mooie foto omdat hij een rust uitstraalt......
[afbeelding]
Ja, dat is zeker zonde.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 21:55 schreef teig het volgende:
dat is dus compleet per ongeluk....
best zonde eigenlijk!!
Gelukkig zijn er programma's zoals Photoshop waarmee je dat eenvoudig aan kan passenquote:Op donderdag 5 augustus 2004 21:55 schreef teig het volgende:
dat is dus compleet per ongeluk....
best zonde eigenlijk!!
helaas heb ik dus geen flauw idee hoe dat soort progamma's werken......quote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:46 schreef Flipper01 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er programma's zoals Photoshop waarmee je dat eenvoudig aan kan passen
Wel mooi maar euh, 550 breed is de regel hequote:Op donderdag 5 augustus 2004 17:57 schreef Sphere het volgende:
[afbeelding]
Net gemaakt met Olympus u mju 300 op macrostand.
de 2e foto is leuk omdat "ze" echt haar neus zowat in je camera drukt.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 21:08 schreef gday het volgende:
Beetje natuur:
[
hihi, deze is leuk....quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 12:26 schreef Dentist het volgende:
[[url=http://www.suichies.com/tmppics/bla2.jpg]afbeelding][/url]
Zal het nu gaan doen...ben net wakker weer,... 550 pixels. Be right backquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 11:28 schreef Ouwesok het volgende:
Even een dienstmededelinkje tussendoor:
Wanneer je je plaatje hier linkt en je ziet in de vers geladen pagina een roord stippellijntje om je plaatje verschijnen is er iets grondig mis: Je plaatje is te groot en da's jammer want hij wordt er hier op het forum toch niet mooier van, en vooral voor mensen met een modem is het onnodig.
Resizen dus op maximaal 550 pixels breedReeds bij voorbaat mijn hartelijke dank
en het thema is vervoer?? ziet er knapjes uitquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 17:00 schreef Re het volgende:
wat foto's vanuit mijn raam
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Helpt geen fuck mijn vriend, dit heb ik ook al 100X gezegt.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 11:28 schreef Ouwesok het volgende:
Even een dienstmededelinkje tussendoor:
Wanneer je je plaatje hier linkt en je ziet in de vers geladen pagina een roord stippellijntje om je plaatje verschijnen is er iets grondig mis: Je plaatje is te groot en da's jammer want hij wordt er hier op het forum toch niet mooier van, en vooral voor mensen met een modem is het onnodig.
Resizen dus op maximaal 550 pixels breedReeds bij voorbaat mijn hartelijke dank
Die ken ik ergens vanquote:Op zondag 8 augustus 2004 23:03 schreef SweT het volgende:
fototje van vanmiddag/avond in het bos :
[afbeelding]
Foto was 800x600, sinds wanneer is dat meer dan 1000? Beetje raar systeem overigens.. wat is het nut van die resizer dan?quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 12:26 schreef Dentist het volgende:
[[url=http://img.photobucket.com/albums/v36/Ouwesok/s69ezeltje.jpg]afbeelding][/url]
edit: dit ezeltje gaat overal verschijnen waar de foto's de 1000 pixels overschrijden, je weet dan gelijk dat er iets te resizen valt
Je had de foto toch gewoon in de voorgeschreven grootte kunnen plaatsen, nl 550 pixels breed.quote:Op maandag 9 augustus 2004 16:10 schreef Dentist het volgende:
[..]
Foto was 800x600, sinds wanneer is dat meer dan 1000? Beetje raar systeem overigens.. wat is het nut van die resizer dan?
Zeg, ga jij eens even Nederlands leren.. Heb je daar geen zin in? Post dan maar gewoon niks meer oke?quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ben jij zo lui om even een foto naar 550 breed te resizen???
Zo ja, post dan gewoon niks meer oke?
Iedereen moet de foto's resizen naar 550 basta!
Dat antwoord heb ik gehad, maar ik stelde 2 vragen. Lezen & schrijven lijken me nuttig als je commentaar wilt geven.quote:Die andwoord heb je al gehad, en die ezel?? Dat krijg je der van als je de regels niet leest!
quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:51 schreef Dentist het volgende:
[..]
Zeg, ga jij eens even Nederlands leren.. Heb je daar geen zin in? Post dan maar gewoon niks meer oke?
Oke jij je zin
[..]
Dat antwoord heb ik gehad, maar ik stelde 2 vragen. Lezen & schrijven lijken me nuttig als je commentaar wilt geven.
2 vragen :/ nou ja ben blind
Dat jullie d'r nog op in gaan, heeft die sukkel alleen maar lol aan, negeren die handel.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:03 schreef Oceanonix het volgende:
Wat bedoel je dan precies met vraag 2????
Als je het idee hebt ik zie mijn foto toch in 550 pixels breedt, ja dat klopt.
Is hij echt 550 pixels breedt, als er een rood randje omheen staat niet!!!
In het laatste geval worden eerst alle pixels geladen en dan pas wordt hij in de lay-pout van 550 pixels geduwd. Met als gevolg dat het laden heel erg langzaam gaat als er veel van dat soort foto's staan. Je hebt er dus niets aan om een grotere foto neer te zetten. Bovendien heeft iedereen er last van, er wordt nog wel eens geklaagd dat Fok! zo traag is maar dat komt hier echt door de gebruikers.
Voor de duidelijkheid er is dus geen automatische resizer. Je moet het altijd zelf doen.
Misschien is het zo duidelijk??? Anders zie ik het wel.
Lieve Hanneke,quote:Op maandag 9 augustus 2004 19:44 schreef Hanneke1983 het volgende:
Oceanonix, ze worden toch automatisch geresized? wat is het probleem dan?
Bovendien is het mooier ze in het groot nog eens te bekijken, dan zie je de details meer
quote:Op maandag 9 augustus 2004 19:48 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Lieve Hanneke,
[lief blijf modus] De lay out laat max 550 pix toe. Je ziet geen grotere foto dus het heeft geen zin.
...
Er wordt niet automatisch geresized, alle pixels die je er neer zet worden geladen
[/lief blijf modus]
DUS RESIZEN![]()
je hebt genoeg posts op dit forum om beter te weten. Anders krijg je het ezeltje van de heer Ouwesok en is er dus helemaal geen foto meer te zien......![]()
quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:03 schreef Oceanonix het volgende:
Wat bedoel je dan precies met vraag 2????
Mijn 2e vraag was: mijn foto was 800x600, en dus niet meer dan 1000. Waarom dan toch de ezel?quote:edit: dit ezeltje gaat overal verschijnen waar de foto's de 1000 pixels overschrijden, je weet dan gelijk dat er iets te resizen valt
Hij was hoe dan ook groter dan 550 pix maar je hebt wel gelijk als je de 1000 regel hanteerd. Maar die snap ik niet zo goedquote:Op maandag 9 augustus 2004 20:41 schreef Dentist het volgende:
[..]
[..]
Mijn 2e vraag was: mijn foto was 800x600, en dus niet meer dan 1000. Waarom dan toch de ezel?
Ik blijf dus eiegenlijk best lief met dit warme weer en een oververhitte computer????quote:Op maandag 9 augustus 2004 20:53 schreef Offy het volgende:
Oxeanonix![]()
Ik erger me er ook echt werkelijk kapot aan hoor...Ouwesok is gewoon te softFoto te groot? Weg ermee, linkje naar de reziser, iedereen blij. we zijn inmiddels het stadium van waarschuwingen ver voorbij
Dat jij het nog 5x uitlegtquote:Op maandag 9 augustus 2004 20:58 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Ik blijf dus eiegenlijk best lief met dit warme weer en een oververhitte computer????![]()
Ik kan waarschijnlijk heel veel hebben vandaag.............quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:02 schreef Offy het volgende:
[..]
Dat jij het nog 5x uitlegt![]()
Het wordt je heel lief gevraagd en vervolgens wat dringender. Hou je gewoon aan de regels. Dan is het ook voor de mensen met een langzame modem een leuk topic.quote:Op maandag 9 augustus 2004 22:07 schreef Hanneke1983 het volgende:
Zeik toch eens niet zo mensen dat je een beetje langer moet wachten totdat alles is geladen. Het gaat nou eenmaal om de beoordeling en daar moet je details voor kunnen zien. Bovendien kun je wel een andere pagina gaan bekijken ondertussen dat de fotopagina wordt geladen. Niks aan het handje dus.
Mijn foto's zijn ietsie groter dan de "resize-formaat" maar als je er op klikt, zie je wel degelijk dat ik ze in een acceptabel formaat heb geresised. Ik ga ze echt niet in een HUGE-MODE posten hoor.
Dus kom op mensen, niet zo zielig doen en bekijk de foto's waar dit topic voor bedoeld is
Allemaal heel leuk en aardig, maar je foto wordt automatisch aangepast, dus het wordt geen millimeter groter dan wanneer je hem 550 pixel breed maakt. (of je moet erop klikken, maar dan kan je net zo goed een linkje zetten naar het orgineel, dan heb je nog veel meer detail!quote:Op maandag 9 augustus 2004 22:07 schreef Hanneke1983 het volgende:Het gaat nou eenmaal om de beoordeling en daar moet je details voor kunnen zien.
Ik moet me maar in gaan smeren met Ergenis-Factor 30 geloof ik, want het stijgt en stijgt....quote:Op maandag 9 augustus 2004 22:12 schreef Oceanonix het volgende:
@Offy
![]()
Alleen daarom al moet ik uit dit topic, en het Macro-topic blijvenquote:Op maandag 9 augustus 2004 22:17 schreef Oceanonix het volgende:
Daarom vind ik je zo lief.
ik snap echt niet wat er zo moeilijk is aan die 550 pixel breedte...........
Dan moeten we toch heel hard om de heer Ouwesok gaan roepen. Die kan misschien wat ezeltjes uitdelen.........quote:Op maandag 9 augustus 2004 22:18 schreef Offy het volgende:
[..]
Alleen daarom al moet ik uit dit topic, en het Macro-topic blijven(bestaat er geen semi-mod-functie waarbij je alleen foto's kan verwijderen/rezisen? Dan haalt Offy even flink de bezem door FOT
)
Neem me niet kwalijk, ik dacht dat je om een beoordeling vroegquote:Op maandag 9 augustus 2004 23:19 schreef Hanneke1983 het volgende:
het gaat toch om de soort van foto, de sfeer die het uitstraalt etc? toch niet of het voorwerp wat voorstelt?
wat een moeilijk gedoe hier zeg
1quote:Op maandag 9 augustus 2004 19:13 schreef Hanneke1983 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Canon Ixus 430
Anders ook een compliment aan jouw adres voor je aardige reactie!!!!quote:Op maandag 9 augustus 2004 23:43 schreef The_Frog het volgende:
@ oceanonix en offy
Wat een geduld hebben jullie zeg pfff
Je krijgt er dan ook een rood stippellijntje om. Dus niet goed imho.quote:Op maandag 9 augustus 2004 23:50 schreef Luckepuk het volgende:
[..]
Anders ook een compliment aan jouw adres voor je aardige reactie!!!!
(vraagje.. stel nu dat je foto 560 is.... moet ie dan ook nog terug naar de 550 of zeggen jullie ala, dat mag nog net??)
Je moet ergens een grens trekken...quote:Op maandag 9 augustus 2004 23:50 schreef Luckepuk het volgende:
[..]
(vraagje.. stel nu dat je foto 560 is.... moet ie dan ook nog terug naar de 550 of zeggen jullie ala, dat mag nog net??)
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 00:00 schreef Impry het volgende:
[..]
Je moet ergens een grens trekken...
fotograFerenquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 00:19 schreef Luckepuk het volgende:
Oke, allereerste poging om de zon (mooi) te fotograveren, hints? tips? opmerkingen? of gewoon complimenten! Hoe kan je zoiets het beste fotograveren? Misschien een bepaald tijdstip?
[afbeelding]
Toch met een f he! Ik heb het 4x over gewijzigd van een v naar een f en weer terug en ik bleef tweivelen!quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 00:24 schreef Re het volgende:
[..]
fotograFeren![]()
Het grappige is, het was geen avond (althans... ut was omstreeks een uurtje of half 6 smiddags!)quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 00:24 schreef Re het volgende:
Probeer die zon niet pontificaal in het midden te zetten (hint) en ook die paar blaadjes van die boom te vermijden (opmerking: stoort een beetje), misschien een polafiltertje voor wat warmere kleuren (tip)
Nu maar weer wachten op net zo'n mooie avond als die van de foto, blijf proberen
Dat lijkt maar zo, ik zit me echt op te vreten hier als ik zie dat precies dezelfde mensen tegen wie het 4x is gezegt, hun foto's nóg te groot laten zienquote:Op maandag 9 augustus 2004 23:43 schreef The_Frog het volgende:
@ oceanonix en offy
Wat een geduld hebben jullie zeg pfff
560 Is natuurlijk niet zo'n ramp als 2560, maar dan kan 561 ook nog wel, en 570....En dan zit 640 ook nog wel dichtbij....En 1024 enz enzquote:Op maandag 9 augustus 2004 23:50 schreef Luckepuk het volgende:
De zon is vaak op z'n mooist 's ochtends vroeg of 's avonds laat (oftewel: -opgang, -ondergangquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 00:19 schreef Luckepuk het volgende:
Oke, allereerste poging om de zon (mooi) te fotograveren, hints? tips? opmerkingen? of gewoon complimenten! Hoe kan je zoiets het beste fotograveren? Misschien een bepaald tijdstip?
[afbeelding]
BEFEHL IST BEFEHL!quote:Op maandag 9 augustus 2004 23:50 schreef Luckepuk het volgende:
[..]
Waarom post je dan hier?quote:Op maandag 9 augustus 2004 23:19 schreef Hanneke1983 het volgende:
het gaat toch om de soort van foto, de sfeer die het uitstraalt etc? toch niet of het voorwerp wat voorstelt?
wat een moeilijk gedoe hier zeg
eerste foto wel ok (alhoewel die straaljager streep mij irriteertquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 07:16 schreef Dromenvanger het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Een straaljager die hier iedere dag zitten te trainen. Ik heb dus nog geen goed toestel, heeft geen haast, ik leer het wel met deze. Ik weet ook nog niet welk toestel ik ga nemen, maar ik verwacht de canon A85. Nikon moet ook goed zijn, maar ik ben een canon A85 man.
als die streep er niet was geweest, hoe had je dan die straaljager willen vindenquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 20:44 schreef Astridj0h het volgende:
[..]
eerste foto wel ok (alhoewel die straaljager streep mij irriteert) tweede foto jammer dat je ziet dat het huizen zijn, ik vind het wel goed om ook iets anders te zien op de foto, maar dit vind ik het niet.
got a point therequote:Op dinsdag 10 augustus 2004 20:51 schreef Shogen het volgende:
[..]
als die streep er niet was geweest, hoe had je dan die straaljager willen vinden
Thnxquote:Op woensdag 11 augustus 2004 06:43 schreef Dromenvanger het volgende:
Mooie foto's Speedy!!!! Welk toestel gebruik je daarvoor? Ik ga morgen de canon powershot A300 aanschaffenBij het kruidvat voor 139 euro, afgeprijst van 259.
FF ontopic: Gisteren tijdens de regenbuien foto's gemaakt van de koi-vijver...hier komt eentje ervan. Foto valt me tegen, daarom koop ik een nieuw toestel, ik ga toch niet stappen iedere week. 3 keer stappen overslaan en ik heb een nieuw digitaal toestel. Bij stappen gooi je het in principe weg als je 30 biertjes drinkt. Kan beter goedkoop thuis drinken een paar.
[afbeelding]
Oew die zon doet bijna pijn aan me ogen...quote:Op donderdag 12 augustus 2004 00:21 schreef Fots het volgende:
Ok, ik heb gisteren mijn eerste digicam binnen gekregen en natuurlijk meteen aan het spelen. Dit is een eerste probeersel van een zonsondergang. Naar mijn mening best aardig gelukt. Grappig detail vind ik dat het net lijkt of de zon aan het naroken is...
[afbeelding]
sorryquote:Op donderdag 12 augustus 2004 16:17 schreef NiKos het volgende:
oja, de vorige 2x heeft er niemand uberhaupt gereageerd op mijn foto´s, dus zou het fijn vinden als er (ook al is het maar 1) iemand de moeite zou nemen iets (zinnigs) te zeggen over de foto´s
Mooie foto, al stoort die boom in het midden me (omhakken zeg ik).quote:Op donderdag 12 augustus 2004 23:27 schreef Golden-Fingers het volgende:
[afbeelding]
Gelukt!
Ben benieuwd hoe deze foto door jullie ontvangen wordt.
G.F.
misschien is juist dit topic beter geschikt voor je platen... [CENTRAAL}Help me mijn foto verbeteren!quote:Op donderdag 12 augustus 2004 23:51 schreef Teerwater het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Twee foto's waar ik zelf wel tevreden over ben, ondanks de technische beperkingen van de camera (Op de onderste foto 'verdwijnen' zomaar kabels. Bovendien was de lucht lang niet zo egaal.).
Ik zou graag een paar kritische kantekeningen horen, die jullie ongetwijfeld zullen hebben.
Inderdaad jammer van die ene boom in het midden die de foto in tweeën deelt.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 23:27 schreef Golden-Fingers het volgende:
[afbeelding]
Gelukt!
G.F.
ik zie door de bomen het bos nietquote:Op donderdag 12 augustus 2004 23:27 schreef Golden-Fingers het volgende:
[afbeelding]
Gelukt!
G.F.
hmz 1e foto gaat wel, maar niet echt boeiend ofzo, 2e foto weet ik niet waar ik naar moet kijken, wat is precies de bedoeling van die foto ? gaat het om die electriciteitspaal? of een uitkijkje vanuit een trein, waar nix te zien is ?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 23:51 schreef Teerwater het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Twee foto's waar ik zelf wel tevreden over ben, ondanks de technische beperkingen van de camera (Op de onderste foto 'verdwijnen' zomaar kabels. Bovendien was de lucht lang niet zo egaal.).
Ik zou graag een paar kritische kantekeningen horen, die jullie ongetwijfeld zullen hebben.
weheheh skattig , woon je in dokkum ? ken je mn oom en tante, willem en heleen koster toevalligquote:
Nope die ken ik nietquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 10:04 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
weheheh skattig , woon je in dokkum ? ken je mn oom en tante, willem en heleen koster toevallig![]()
wel mooi dokkumquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 10:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nope die ken ik niet![]()
Idd Dokkum is mooi hoor ahumquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 10:50 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
wel mooi dokkum![]()
daar gaan we weerquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 12:37 schreef Jed1Gam het volgende:
t is toch al automatisch geresized?:P
Hier kan ik wel ieits mee... Kan je mij wel uitleggen wat je bedoeld met "perspectivisch allemaal niet meer in de haak"?quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 00:23 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Inderdaad jammer van die ene boom in het midden die de foto in tweeën deelt.
Je kunt met het onderwerp minstens twee kanten op.
1 Verhef al die rechte boomstammen tot een structuur. Als die structuur dan ergens onderbroken wordt komt dat de foto alleen maar ten goede. Voor het maken van die structuur was je in onderhavig plaatje al een heel end op pad, alleen kun je dan niet hebben dat er één boom nogal prominent in beeld staat
2 Richt de camera naar boven waardoor je meer kruin krijgt. Dat het perspectivisch allemaal niet meer in de haak is doet er dan even niet toe (als je de grond er niet bij in beeld houdt valt het niemand op...)
bomen.....![]()
ik heb gereageerd op je foto's in het andere topic. De twee topics lijken nu nog op elkaar, omdat jij bijvoorbeeld hier de foto's neerzette. In het vervolg is het de bedoeling dat je daar om tips vraagt en verbetering en hier alleen die foto's laat zien waar je helemaal trots op bent, die helemaal af zijn en die geen verbetering meer nodig hebben. De tweedeling bestaat net 24 uur (of nog niet eens) vandaar dat we nu in een overgangsperiode zittenquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 14:25 schreef Teerwater het volgende:
m-niki:
(idd Kift) oké, dan zet ze in het andere topic. Maar ik zie eerlijk gezegd niet helemaal de meerwaarde van dat topic, erg veel overeenkomsten met deze.
Ziet er toch goed uit, alleen ff goed croppen (horizon recht) ik zal het grooste deel van het water weg doen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 20:20 schreef CoolGuy het volgende:
Genomen @ vakantie iets meer dan een week geleden of zo. Eigenlijk voor het eerst dat ik een pic @ night maakte met lange sluitertijd.
[afbeelding]
Croppen....quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 20:23 schreef JoranVW het volgende:
[..]
Ziet er toch goed uit, alleen ff goed croppen (horizon recht) ik zal het grooste deel van het water weg doen.
En een kadertje.
(en mischien nog wat doen met de lucht maar dat laat ik aan jou over)
Je hebt ps? zoja dan in je toolbar 3 naar onderen en dan de linkse dat is de croptool.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 20:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Croppen....dat was iets van bijsnijden toch he ? Bijsnijden kan ik wel, maar dat kan ik dan niet rijmen met een horizon recht krijgen, dus zal croppen wel wat anders zijn dan. Maar dan weet ik niet hoe t moet....enige uitleg die je me kunt geven ?
Oké, goede opzet. Maar dat lijkt het mij handig dat beide topics duidelijker te onderscheiden zijn. Een titel als 'beoordeel deze foto' geeft toch min of meer aan dat het ook om opbouwende kritiek gaat.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 18:26 schreef m-niki het volgende:
[..]
ik heb gereageerd op je foto's in het andere topic. De twee topics lijken nu nog op elkaar, omdat jij bijvoorbeeld hier de foto's neerzette. In het vervolg is het de bedoeling dat je daar om tips vraagt en verbetering en hier alleen die foto's laat zien waar je helemaal trots op bent, die helemaal af zijn en die geen verbetering meer nodig hebben. De tweedeling bestaat net 24 uur (of nog niet eens) vandaar dat we nu in een overgangsperiode zitten![]()
hoe vet !quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 20:28 schreef JoranVW het volgende:
[..]
Je hebt ps? zoja dan in je toolbar 3 naar onderen en dan de linkse dat is de croptool.
Zoiets kan je er dan van maken:
[afbeelding]
Als je die tool heb kan je dus een "vierkant" maken en als je buiten het vierkant klikt kan je het roteren, stem je vierkant af zodat hij recht loopt met de horizon en dan dubbelklik in het vierkantquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 20:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
hoe vet !![]()
[edit]
oke dat bijknippen krijg ik voor elkaar, maar hoe krijg ik dan die horizon recht ?
Werkt als een trein ! Thx !quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 20:46 schreef JoranVW het volgende:
[..]
Als je die tool heb kan je dus een "vierkant" maken en als je buiten het vierkant klikt kan je het roteren, stem je vierkant af zodat hij recht loopt met de horizon en dan dubbelklik in het vierkant![]()
quote:
MrSlide, Paultju en Dagonet als ik jullie foto's zie moet ik heel hard huilen. Niet omdat de foto's zo slecht zijn maar omdat jullie de moeite niet nemen om de regels op dit forum te houden.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 12:57 schreef Oceanonix het volgende:
daar gaan we weer![]()
Nee er wordt niet automatisch geresized? Dat lijkt alleen maar zo. Alle pixels worden geladen en dan in de lay-out van 550 pixels gepropt. Het duurt dus langer met downloaden dan het voorgeschreven aantal pixels. Kortom zonde van iedereen zijn tijd.
Lees dit ook eens door Er is GEEN excuus meer: plaatjes-resizer!
edit: user: weest gewaarschuwdquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 21:16 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
MrSlide, Paultju en Dagonet als ik jullie foto's zie moet ik heel hard huilen. Niet omdat de foto's zo slecht zijn maar omdat jullie de moeite niet nemen om de regels op dit forum te houden. :'(
Maar misschien is het ergste nog wel dat jullie niet kunnen lezen. De quote heb ik namelijk vandaag geschreven in ditzelfde topic.
Dus wat gaan jullie dus doen?????????????? Juist ja resizen![]()
eerst resizen en dan commentaarquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 21:40 schreef Dromenvanger het volgende:
Is dat een beoordeling? geef eens dieper commentaar. Dit topic is bedoeld om foto's te postten, dat doe ik.
Wat bevalt je niet aan de foto's?
Er staat geen commentaar, ik laat het commentaar aan jullie over
Wie is hier het zielepietje, jij omdat je niet kan lezen of ik omdat ik je erop wijs dat je niet kunt lezen?quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 21:42 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ben jij politie-agent
Zo jah, tel eens tot 23,33344343.
Zielepietje, ga aan de tepel van je moeder hangen. Je hoort hier niet thuis.
Ik omdat ik aandacht aan jou besteedtquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 21:44 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Wie is hier het zielepietje, jij omdat je niet kan lezen of ik omdat ik je erop wijs dat je niet kunt lezen?
![]()
Ja maar je kan toch wel ff resizen, ik snap het probleem niet? Waarom dwarsliggen als je het zo gedaan is?quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 21:48 schreef Dromenvanger het volgende:
Jah, totdat mensen begonnen te zieken.
Okee commentaar.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 21:24 schreef Dromenvanger het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
200% mee eens, als anderen de moeite nemen om te resizen doe het dan zelf ook even... Tis zo gebeurd en het voorkomt irritaties als deze.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 22:00 schreef m-niki het volgende:
Teerwater, je hebt misschien gelijk wat betreft de opmerking over het duidelijker onderscheiden van de twee topics, maar dat zal met de tijd wel komen. Tot die tijd verwijs ik dromenvanger met zijn vissen en andere huisdieren (en grote mond) naar het andere topic (en ja ook daar geldt dat je pas mag uploaden als je foto max. 550 pixels breed is. Ik snap niet wat daar een probleem aan is, aangezien op het hele forum van FOTografie deze regel geldt... je verknalt niet alleen de lay-out, maar je laat mensen die een langzame verbinding hebben ook urenlang op je plaatjes wachten..en dan vallen ze ook nog eens tegen ook nog!! Je foto's zijn onscherp, overbelicht door de flits, te saai van onderwerp -alleen jij vind je eigen parkietje om op te vreten- en soms kortom vreemd - een TV?????????????????????) In het nieuwe topic kun je je foto's plaatsen en tips krijgen hoe je je foto's zo krijgt dat ze fantastisch worden!!
-edit- beetje flauw trouwens van dromenvanger om na een ban die hij/zij vanavond in MUZ heeft gekregen wegens kloten nu hier te komen zeuren....
"we" doen het trouwens ook niet alleen maar voor de modemers onder ons, het is ook gewoon hardstikke verplicht op dit forum.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 10:34 schreef Venkman het volgende:
[..]
200% mee eens, als anderen de moeite nemen om te resizen doe het dan zelf ook even... Tis zo gebeurd en het voorkomt irritaties als deze.
photobucket?? (misschien wil je ff site er bij geven, zit nu bij pic server van utwente, maar die zeurt dat m'n plaatjes te veel kb zijnquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 17:18 schreef Oceanonix het volgende:
Leuk die straling![]()
ga anders naar photobucket
Inderdaad Warme Bakker!! en nou geen zoete broodjes bmeer bakken!!quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 17:22 schreef De_Warme_bakker het volgende:
******************Voorstel************************
ik vond dit in de eerste weken dat ik op FOK! fotografie rondspeurde een erg leuk topic, leerzaam enzo. Nu moet je eerst 10 te grote foto's doorworstelen (vaak zonder onderwerp) en 100 reacties dattie te groot is. Begrijpelijk, ik kan er ook gek van worden, maar het verpest het hele topic. Daarom stel ik een regel voor, die extra aan het topic en ook de openingspost moet/kan worden toegevoegd:
- wanneer een foto groter is dan 550 pixeltjes in de breedte, wordt deze foto niet beoordeeld
Het doel van het topic is: Beoordeel mijn foto. Niemand post een foto om te hopen dat hij absoluut geen commentaar krijgt. grappenmakers (iemand postte een foto >1500 van een tv. wtf?! ) blijven wel weg, omdat ze nu eens een keer wél moeite moeten doen. dus ja.
lijkt me een redelijk voorstel wat allang officieus is, en hopelijk snel officieel!
******************Voorstel************************
De compositie vind ik wel mooi! Ik weet alleen niet echt wat ik moet vinden van die grijze zweem achter de trein. Ik had zelf ook geprobeerd om íets meer scherptediepte te organiseren. Ik blijf nu een beetje bij het front van de trein hangen, omdat de rest wat wazig is.. Of is dat de bedoeling?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 17:53 schreef PdeHoog het volgende:
Kom...geen slowchat meer hier. Tijd voor foto's![]()
[afbeelding]
Mijn creatieve geest heeft vandaag dit bedacht. Ik heb wat vellen zwart karton gekocht en wilde eens proberen hoe dat eruit zag. Niet slecht zou ik zo zeggen
geen zoete broodjes bakken is een uitdrukking uhm, iets van niet lulle maar pelle oid. (dacht dat het niet iets typisch west-fries was, maar kennelijk wel??)quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:28 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Astridj0h
je foto vind ik erg mooi. Het is een foto die je zo moet tegenkomen, en die je daarna 'gewoon' kan nemen. je kan het niet nabootsen
alleen de horizon is scheef![]()
enne... geen zoete broodjes meer??
Leuk dat je kat zo kan poserenquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:44 schreef Byte_Me het volgende:
ik was zelf verbaasd over de foto, vond hem erg goed gelukt.
[afbeelding]
nog even door fotoshop gehaald om een storende achtergrond te verwijderen. daar ben ik ook wel tevreden over
[afbeelding]
vind hem niet zo mooi eigenlijkquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:44 schreef Byte_Me het volgende:
[afbeelding]
nog even door fotoshop gehaald om een storende achtergrond te verwijderen. daar ben ik ook wel tevreden over
[afbeelding]
heb hem expres zo donker gemaakt, voor de sfeer.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:28 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
vind hem niet zo mooi eigenlijk, btje te donker, hij kijkt wel skattig
![]()
een beetje slordig ingekleurt he, die onderste...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:44 schreef Byte_Me het volgende:
[afbeelding]
nog even door fotoshop gehaald om de achtergrond te verwijderen. daar ben ik ook wel tevreden over, behalve bij zijn pootje.
[afbeelding]
ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik het beter moet doen, zo'n vacht is best lastig.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 20:22 schreef capibar het volgende:
[..]
een beetje slordig ingekleurt he, die onderste...
dan verwijs ik je niet alleen naar het 'help me mijn foto verbeteren'topic, maar ook naar het 'photoshop tips voor digitale fotografie' topic!!!!quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:15 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik het beter moet doen, zo'n vacht is best lastig.
Die grijze zweem op de zwarte achtergrond is veroorzaakt door niet geheel optimale belichting. Op zich vond ik het niet storend.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:15 schreef Hayk het volgende:
[..]
De compositie vind ik wel mooi! Ik weet alleen niet echt wat ik moet vinden van die grijze zweem achter de trein. Ik had zelf ook geprobeerd om íets meer scherptediepte te organiseren. Ik blijf nu een beetje bij het front van de trein hangen, omdat de rest wat wazig is.. Of is dat de bedoeling?
Ik ben zo vrij geweest om even met je foto te klooien en heb hem geplaatst in het 'help me mijn foto verbeteren'topic : [CENTRAAL]Help me mijn foto verbeteren!quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:15 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik het beter moet doen, zo'n vacht is best lastig.
Je kan zo de ansichtkaartcollectie van het zuiderzee museum maken!quote:Op zondag 15 augustus 2004 12:27 schreef Ymke het volgende:
[afbeelding]
Nog nooit geweest daarquote:Op zondag 15 augustus 2004 13:31 schreef Astridj0h het volgende:
[..]
Je kan zo de ansichtkaartcollectie van het zuiderzee museum maken!
compositie mooi, maar vind hem erg wazig (past wel bij het oude gevoel, maar vind iets scherper mooier)
In Enkhuizen, is wel aardig, zeker voor het schieten van zulke plaatjesquote:Op zondag 15 augustus 2004 13:52 schreef Ymke het volgende:
[..]
Nog nooit geweest daar
Mooi idee, alleen krijg ik last van mijn ogen doordat ik niet helemaal kan zien op welk punt de foto is scherp gesteld. Zo te zien heb je gebruik gemaakt van een langere sluitertijd (te zien aan o.a. de hand), maar die komt hier niet tot zijn recht en ik denk dat je met een meer statische foto hetzelfde idee naar boven had gebracht.quote:Op zondag 15 augustus 2004 12:27 schreef Ymke het volgende:
[afbeelding]
Je onderwerp, de boot dus. Ligt veel te centraal in de foto. Probeer hem eens wat verder naar links of rechts in de foto te nemen in het vervolg. Dus niet precies middenin, daardoor oogt de foto erg saai.quote:Op maandag 16 augustus 2004 00:11 schreef Biene het volgende:
[afbeelding]
Ollie is leuk krap gekaderd en de staart zwiept mooi het beeld uit. Geinige foto.quote:Op maandag 16 augustus 2004 17:35 schreef dubbellu het volgende:
[afbeelding]
Erg grappig gedaanquote:Op maandag 16 augustus 2004 17:35 schreef dubbellu het volgende:
[afbeelding]
Sfeervolle foto!quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Alvast dank voor de reacties
[afbeelding]
Eend is onder tussen donkerder, ik hoor het commentaar wel van de update. Nu ga ik die barbapappa met witte vogel bewerken. Doortekening van vogelpoep ga ik proberen met het contrast.quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:17 schreef the-O het volgende:
Dromenvanger, voor mij is die laatste foto onscherp en overbelicht. Ik neem aan dat de witte vlek een vogel is? Ook zie ik weinig doortekening in de vogelpoep. (mocht ik dat willen). Hier zou een klein diafragma en wat telebereik op zijn plaats zijn.
Thanks!!! Ik zal die eend zo donkerder maken, dat lukt met de kodak software makkelijk, gewoon brightness aanpassen.quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:23 schreef the-O het volgende:
De eend heeft ook teveel wit, hij staat er verder wel leuk op maar het wordt zo een uitgebeten witte vlek. (m-nikki heeft trouwens een prima topic voor je foto's) Deze mag dus echt wel donkerder en wat minder contrast.
En de 6490 is een behoorlijk veelzijdige camera dacht ik, er moet meer uit te halen zijn.
Dat is de skyline van Utrecht, ca. 20-25 min. voor zonsondergang. Geschoten uit het raam van mijn flatje op de Uithof, 13 hoog. Ik heb er 10 gemaakt, en dit vond ik de beste, vandaar. Shutter 1/400, F5,6 Powershot A60, 3 x optische zoom + 2,4 x teleconverter (wat voor brandpuntsafstand levert dat op????quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:17 schreef the-O het volgende:
Dr_Flash mooie kleur! Waar heb je deze gemaakt?
Droomvanger, ik begrijp best dat je blij bent met je nieuwe dx6490 maar jou foto's doen de camera geen eer aan.quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:19 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Eend is onder tussen donkerder, ik hoor het commentaar wel van de update. Nu ga ik die barbapappa met witte vogel bewerken. Doortekening van vogelpoep ga ik proberen met het contrast.
Heyquote:Op maandag 16 augustus 2004 20:03 schreef dubbellu het volgende:
[..]
Droomvanger, ik begrijp best dat je blij bent met je nieuwe dx6490 maar jou foto's doen de camera geen eer aan.
Kijk nog eens naar mijn fotosite, hier zie je wat qua scherpte en belichting mogelijk is met de 6490: http://www.pbase.com/dubbellu en dan vooral bij de vakantie en dierentuinfoto's...
het is wel goed om je foto's te posten maar doe dit dan in [CENTRAAL]Help me mijn foto verbeteren!
Hier kunnen mensen je helpen met het verbeteren van je foto's.
Er zitten een heleboel mogelijkheden op de camera die je nog niet gebruikt, maar dat komt in de toekomst wel![]()
quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:51 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Hey
Ik ben pas sinds vandaag begonnen, moet ik meteen een straaljager kunnen bestuderen? Ik experimenteer dus, door te leren leer je, niet door meteen alles perfect te willen doen. Ik fotografeer uit gevoel, niet puur uit verstand, straks is mijn gevoel, verstand en krijg je betere foto's.
Ik ben niet iemand die eerst de handleiding leest 100 keer, ik wil eerst experimenteren. Alles dat ik nu fout doe, wordt straks beter, van fouten leert men toch?
Nou dan schiet ik nu 150 foto's waar ik er 149 van weg kan gooien, en over 1 jaar maak ik 150 goede foto's.
Ik vind dat het leuk moet blijven. En op deze manier is het hobby, en heb ik langer plezier van mijn hobby.
Dat is ook niet erg maar dit topic is bedoelt voor foto's die helemaal af zijn. Doordat je nog aan het experimenteren bent zijn je foto's op dit moment beter op zijn plaats in het andere topic.quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:51 schreef Dromenvanger het volgende:
Hey
Ik ben pas sinds vandaag begonnen, moet ik meteen een straaljager kunnen bestuderen? Ik experimenteer dus, door te leren leer je, niet door meteen alles perfect te willen doen. Ik fotografeer uit gevoel, niet puur uit verstand, straks is mijn gevoel, verstand en krijg je betere foto's.
Ik ben niet iemand die eerst de handleiding leest 100 keer, ik wil eerst experimenteren. Alles dat ik nu fout doe, wordt straks beter, van fouten leert men toch?
Nou dan schiet ik nu 150 foto's waar ik er 149 van weg kan gooien, en over 1 jaar maak ik 150 goede foto's.
Ik vind dat het leuk moet blijven. En op deze manier is het hobby, en heb ik langer plezier van mijn hobby.
Hoewel het kader wel erg groot en opvallend is, vind ik hem bij deze foto eigenlijk wel passenquote:Op maandag 16 augustus 2004 20:50 schreef Golden-Fingers het volgende:
Begin een klein beetje in de gaten te krijgen wat de bedoeling is van dit topic.
De volgende foto is gemaakt met een Nikon5700 Techn. gegevens... volledig automatisch.
Ik fotografeer sinds 2003 en heb nog een hoop te leren.
[afbeelding]
G.F.
Nou, als we al zo gaan beginnen....quote:Op maandag 16 augustus 2004 22:31 schreef Golden-Fingers het volgende:
Deze is zeker ook niet goed genoeg he?
[afbeelding]
Ik vind het een hele mooie fotoquote:Op maandag 16 augustus 2004 22:31 schreef Golden-Fingers het volgende:
Deze is zeker ook niet goed genoeg he?
[afbeelding]
Als de achtergrond minder donker was geweest, was de foto beter geworden denk ik.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 01:42 schreef Takkesteeg het volgende:
Ik vond deze wel aardig.
Wel een beetje donker maar dat wordt weer aardig gecompenseerd door de snorharen.
Geschoten met een Sony V1 trouwens.
Commentaar welkom!![]()
[afbeelding]
Mooie zon, geen erge felle zon!!! Mooie lucht, mooi gefotografeerd, maar ik kan niet erg kritisch zijn, omdat ik details nog niet goed op het vizier krijg over dingen die beter kunnen.quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Alvast dank voor de reacties
[afbeelding]
er mist een stukje maar voor de rest mooi gedaanquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 10:27 schreef detulp050 het volgende:
[afbeelding]
Zomercarnaval 2004, Rotterdam
Nee hoor, heb ik geen moeite mee hoor dat je Poes in een beter daglicht geplaatst hebt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:06 schreef Golden-Fingers het volgende:
"Takkesteeg"...
Het bewerken van bijna goede foto`s en dan vooral van een ander past niet bij mij.
Toch hoop ik dat jij er geen moeite mee hebt dat ik jouw poes in een beter daglicht heb geplaatst.
[afbeelding]
Op welke manier bedoel je? Belichting?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:42 schreef Golden-Fingers het volgende:
Is het niet zo dat elke digitale camera een bepaalde standaard hanteert die zogenaamd het beste bij de consument past?
Dat kan je wel stellen ja!quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:42 schreef Golden-Fingers het volgende:
[..]
Ja, onderandere maar volgens mij heb ik dit ergens gelezen... Test wijzen uit dat er veel verschil waarneembaar is tussen de "automatisch" genomen foto`s. De camera bepaald in veel gevallen hoe de foto er uiteindelijk uit moet komen te zien. En dat wil wel eens afwijken met dat wat wij willen zien!
Gewoon elk knopje en instelling proberen, vergelijken enz...quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:55 schreef Golden-Fingers het volgende:
[..]
Toegeven... Ik heb alleen de centerspot ingesteld. Ik zou graag willen weten welke stap ik verder zou kunnen nemen. Diafragmavoorkeuze? Sluitertijd?
Technisch aspect, de foto is te wazig (onscherp) en de het contrast tussen de gebouwde omgeving en de lucht trekt mij persoonlijk niet zo aanquote:Op woensdag 18 augustus 2004 00:25 schreef DragonFire het volgende:
Jammer genoeg geen reacties op mijn eerder geplaatste foto's maar goed, nu dan een van mijn eerste foto's met mijn nieuwe toesten s7000heb voor deze gewoon setting P genomen.
[afbeelding]
op vind de combinatie flits+lange sluiterstijd JUIST mooi...quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:45 schreef Offy het volgende:
Ik denk dat hij mooier was geweest als je niet had geflits (lange sluitertijd misschien?), maar zo krijgt het wel een surrealistisch effect![]()
Waarom heb je trouwens de zonnebloem er niet helemaal opstaan?
Volgens mij is deze niet met een lange sluitertijd genomen....quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:08 schreef capibar het volgende:
[..]
op vind de combinatie flits+lange sluiterstijd JUIST mooi...
jawel, kijk maar naar de achtergrond.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:10 schreef Offy het volgende:
[..]
Volgens mij is deze niet met een lange sluitertijd genomen....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |