Goed idee om een soort WIP-achtig topic te openen.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:32 schreef m-niki het volgende:
TS begint:
Dit is een foto die ik al heel lang heb liggen. Ik heb ooit een reeks foto's gemaakt van een bos tulpen die ik hier had staan. Sommige "hadden" "het" wel, maar bijvoorbeeld onderstaande foto heeft het op de een of andere manier niet. Of het nou ligt aan de geringe scherpte, de kleuren of het licht..ik weet het niet. Ik heb alles al geprobeerd in photoshop, maar ik krijg hem gewoon niet op die manier dat je zegt "wauw!!!"...ligt het dan misschien aan het onderwerp zelf??
Iemand tips??
[afbeelding]
Er valt geen licht op de tulp of op de groene bladeren, de groene bladeren lijken net groente, het maakt de foto niet spannend. Kan je niks aan shoppen me dunkt.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:32 schreef m-niki het volgende:
TS begint:
Dit is een foto die ik al heel lang heb liggen. Ik heb ooit een reeks foto's gemaakt van een bos tulpen die ik hier had staan. Sommige "hadden" "het" wel, maar bijvoorbeeld onderstaande foto heeft het op de een of andere manier niet. Of het nou ligt aan de geringe scherpte, de kleuren of het licht..
he, dat vind ik nou juist wel! Eigenlijk heeft iedereen altijd wel "een idee".. soms is het ook gevoelsmatig..ik zou graag zien dat dit topic zeer laagdrempelig is en dat niet alles in hoogdravende taal moet zijn, wat fotografisch gezien in perfecte staat is..als je maar niet zegt: ik vind het niets...want daar zou je de maker niet veel mee op laten schieten.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:34 schreef Ymke het volgende:
...., verder ben ik nog lang niet capabel om tips te geven
Misschien een felblauwe kleur als achtergrond? (of zou het dan te windowsXP achtig worden?)quote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:43 schreef m-niki het volgende:
[..]
he, dat vind ik nou juist wel! Eigenlijk heeft iedereen altijd wel "een idee".. soms is het ook gevoelsmatig..ik zou graag zien dat dit topic zeer laagdrempelig is en dat niet alles in hoogdravende taal moet zijn, wat fotografisch gezien in perfecte staat is..als je maar niet zegt: ik vind het niets...want daar zou je de maker niet veel mee op laten schieten.
Juist wat jij zegt over mijn foto zijn handige dingen (fletsheid enzo)
Achtergrond is een goede jongens! Zo had ik het nog niet eens gezien..eigenlijk vloekt de achtergrond een beetje met de kleur van de tulp...thanks!
Ja maar nu vind ik hem wel iets TE gefotosoept uit zien :Squote:Op donderdag 12 augustus 2004 23:02 schreef haaahaha het volgende:
Een beetje prutsen en je komt een heel end.
[afbeelding]
het meest storende vind ik eigenlijk de groene bladeren bie voor de hoofdtulp zitten en zo de kleurstelling doorbrekenquote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:32 schreef m-niki het volgende:
TS begint:
Dit is een foto die ik al heel lang heb liggen. Ik heb ooit een reeks foto's gemaakt van een bos tulpen die ik hier had staan. Sommige "hadden" "het" wel, maar bijvoorbeeld onderstaande foto heeft het op de een of andere manier niet. Of het nou ligt aan de geringe scherpte, de kleuren of het licht..ik weet het niet. Ik heb alles al geprobeerd in photoshop, maar ik krijg hem gewoon niet op die manier dat je zegt "wauw!!!"...ligt het dan misschien aan het onderwerp zelf??
Iemand tips??
[afbeelding]
door te belichten op de lucht maar dan is je voorgrond weg.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 14:32 schreef Teerwater het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze foto's had ik ook al in een ander topic geplaatst. Iemand tips? Zelf ben ik wel tevreden. Hoe kan ik voorkomen dat de lucht die elektriciteitskabels 'opvreet'???
en nu vind ik hem (van Teerwater) idd verbeterd! De kleuren zijn nog wel realistisch, maar minder flets dan eerst, de lucht, daar kan je achteraf toch weinig aan doen...quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 22:21 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik heb het contrast een beetje terug gebracht, het is inderdaad niet zo mooi met die lucht.
Ja, dat omhoog gevallen DPZ tuig is zo dom nog niet!quote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:37 schreef rique het volgende:
Goed idee om een soort WIP-achtig topic te openen.
Ik denk dat deze foto (de bovenste) het in zwart/wit met een hoog contrast ook erg goed zou doen..quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 14:32 schreef Teerwater het volgende:
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:07 schreef Icicle het volgende:
Ja, dat omhoog gevallen DPZ tuig is zo dom nog niet!
nu je het zo zegt, dat denk ik ook ja! Ik denk dat de nadruk nog meer op de diagonale lijnen komt te liggen!!quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:08 schreef Icicle het volgende:
Ik denk dat deze foto (de bovenste) het in zwart/wit met een hoog contrast ook erg goed zou doen..
Ik wist ook niet of ik van film grain hield, had zels geen idee wat het is. Het effect van een grovere korrel dus. Maar ik heb je advies gevolgd (hoewel ik wel spaarzaam ben geweest met film grain, omdat de details snel verdwijnen.) en zie hier:quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:15 schreef m-niki het volgende:
Ik ben de instellingen van de channel mixer vergeten op te schrijven (stom, ik weet het), maar ik breng de rood altijd terug naar ongeveer 10 procent en dan de groen richting 50 en de blauw ook zoiets (beetje spelen, verschilt per keer). Constant ook op -10% en dan krijg je dit:
met iets meer contrast... ik had bijna film grain toegevoegd, maar wist niet of je daarvan hield...ik moet nu in ieder geval heel erg denken aan een oude western film waar treinen worden overvallen...ik vind de foto erg gaaf!!!
[afbeelding]
ik vind de overgangen in het wit een beetje te hard..... en het diepzwart is donkergrijs geworden.quote:Op zondag 15 augustus 2004 14:33 schreef Teerwater het volgende:
[..]
Ik wist ook niet of ik van film grain hield, had zels geen idee wat het is. Het effect van een grovere korrel dus. Maar ik heb je advies gevolgd (hoewel ik wel spaarzaam ben geweest met film grain, omdat de details snel verdwijnen.) en zie hier:
[afbeelding]
Vind hem toch wel mooi geworden. Maar heb ik nu een mooie foto gemaakt of (met hulp) aan de juiste photoshop schuifjes gerommeld? of denk ik dan te cynisch?
Suggestie: "Het grote foto-verbeter topic" klinkt wel coolquote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:29 schreef m-niki het volgende:
Supercow a la rescute!
Voor u ligt het nieuwe topic wat het kleine broertje moet gaan worden van het beoordeel mijn foto topic.
plaats foto's waarvan je niet helemaal zeker bent, het kan zijn dat dit je eerste foto's zijn op een bepaald gebied, wat je nog niet helemaal goed verkend hebt, misschien zijn het wel je allereerste foto's ooit! Je mag alles posten, alles vragen.
Antwoorden draaien niet om het mooi of niet mooi vinden van een foto (hoewel dit natuurlijk best off topic gezegd mag worden, de nadruk ligt daar alleen absoluut niet op), maar om het geven en krijgen van tips, verkennende vragen (Bijvoorbeeld: "hoe zou je het anders kunnen doen?" "Waarom koos je dat standpunt?") waardoor de poster zelf ook actief naar zijn/ haar eigen foto gaat kijken en veel kan leren!
Dit is een soort experimenteer topic waar alles geoorloofd is. Het beoordeel mijn foto topic draait wel om beoordelingen/ meningen, vind daar je expositie ruimte voor je allerbeste werk wat klaar is voor groot publiek!
Tot slot: de naam van dit topic vind ik persoonlijk wat... knullig? Als er suggesties zijn, laat ze horen!
ja is ook een leuk alternatief.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:47 schreef dubbellu het volgende:
Hieronder even snel aangeklooid met Byte_Me z'n foto om te laten zien dat een andere achtergrond ook mogelijk is:
[afbeelding]
Is het wat?
tja....dat vind ik ook altijd moeilijk... wat ik wel weet is dat de meeste acties in Photoshop ook uit te voeren zijn in de DoKa, dus misschien dat het dat wat makkelijker maakt om te accepteren? Ik zag laatst op tv een persfotograaf die die foto had gemaakt van Margarita en Edwin de Rooy op de tribunes van de rechtzaak tegen de AIVD. Die foto stond toen op heel veel voorpagina's van kranten en leek echt geniaal!quote:Op zondag 15 augustus 2004 14:33 schreef Teerwater het volgende:
Vind hem toch wel mooi geworden. Maar heb ik nu een mooie foto gemaakt of (met hulp) aan de juiste photoshop schuifjes gerommeld? of denk ik dan te cynisch?
Een foto ontwikkelen is toch meer romantischer, en meer een ambacht. Zo'n donkere kamer spreekt onwijs tot de verbeelding. Computer blijft dan toch een kil apparaat. Voor 'kunstfotografie' vind ik ook niet echt dat er grenzen aan zitten. Slechts je smaak. Persoonlijk houd ik niet van foto's die overduidelijk bewerkt zijn. Mijn foto is juist ruwer gemaakt, dus dan geld het weer minder.quote:Op maandag 16 augustus 2004 18:46 schreef m-niki het volgende:
[..]
tja....dat vind ik ook altijd moeilijk... wat ik wel weet is dat de meeste acties in Photoshop ook uit te voeren zijn in de DoKa, dus misschien dat het dat wat makkelijker maakt om te accepteren? Ik zag laatst op tv een persfotograaf die die foto had gemaakt van Margarita en Edwin de Rooy op de tribunes van de rechtzaak tegen de AIVD. Die foto stond toen op heel veel voorpagina's van kranten en leek echt geniaal!
Achteraf bleek (nou ja, bleek..hij maakte er geen geheim van ofzo) dat hij lukraak foto's van de twee had geschoten, er eentje had uitgekozen, ingezoomd, uitgeknipt, mensen weggewerkt aan de zijkanten, de randen donkerder gemaakt (burnen), Margarita en co lichter gemaakt, scherper gemaakt en toen was de foto klaar voor gebruik..... zo doen persfotografen dat..maar als ze het er niet bij vertellen...dan weet je het niet he!
Kunstfotografen...da's misschien een heel ander verhaal... ik persoonlijk vind niet dat er echt grenzen aan zitten. Het is hedendaagse fotografie en daar hoort ook de nabewerking bij (net als vroeger de nabewerking in de DoKa geschiedde), kun je nu NET ietsje meer...het wordt kunst op zich he!!
ik had gelezen ergens dat hij betrapt was doordat hij aan de krant een bestand had aangeleverd met de alpha kanalen er nog in van de selectie ( of de lagen, whatever)quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:37 schreef Teerwater het volgende:
[..]
Een foto ontwikkelen is toch meer romantischer, en meer een ambacht. Zo'n donkere kamer spreekt onwijs tot de verbeelding. Computer blijft dan toch een kil apparaat. Voor 'kunstfotografie' vind ik ook niet echt dat er grenzen aan zitten. Slechts je smaak. Persoonlijk houd ik niet van foto's die overduidelijk bewerkt zijn. Mijn foto is juist ruwer gemaakt, dus dan geld het weer minder.
Voor de pers ben ik harder: die mogen echt niks aan de voorstelling veranderen. Een foto in een krant is niet alleen illustratief, maar verteld ook wat er gebeurd is. Je bent dus gewoon de boel aan het belazeren.
Tijd terug was er ook zo'n geval. Een fotograaf van (ik geloof) L.A. Times maakte van twee mindere foto's één spannende actie foto. Helaas kwam een man op beide foto's voor, en een oplettende lezer zag dat. De fotograaf is ontslagen. Volkomen terecht.
http://www.ediepeters.nl/opiniemanipu.html#Walski
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:07 schreef Icicle het volgende:
[..]
Ja, dat omhoog gevallen DPZ tuig is zo dom nog niet!
Dubieus hoor. De inhoud van de foto is niet aangepast, de boodschap van de foto is duidelijk geen pro-oorlog. Die eenzame soldaat met al die zielige mensen... Maar dat was al zo voordat de twee foto's gemerged werden.quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:37 schreef Teerwater het volgende:
[..]
Een foto ontwikkelen is toch meer romantischer, en meer een ambacht. Zo'n donkere kamer spreekt onwijs tot de verbeelding. Computer blijft dan toch een kil apparaat. Voor 'kunstfotografie' vind ik ook niet echt dat er grenzen aan zitten. Slechts je smaak. Persoonlijk houd ik niet van foto's die overduidelijk bewerkt zijn. Mijn foto is juist ruwer gemaakt, dus dan geld het weer minder.
Voor de pers ben ik harder: die mogen echt niks aan de voorstelling veranderen. Een foto in een krant is niet alleen illustratief, maar verteld ook wat er gebeurd is. Je bent dus gewoon de boel aan het belazeren.
Tijd terug was er ook zo'n geval. Een fotograaf van (ik geloof) L.A. Times maakte van twee mindere foto's één spannende actie foto. Helaas kwam een man op beide foto's voor, en een oplettende lezer zag dat. De fotograaf is ontslagen. Volkomen terecht.
http://www.ediepeters.nl/opiniemanipu.html#Walski
[afbeelding]
Als dochter van een horlogemaker zeg ik:quote:Op donderdag 19 augustus 2004 00:40 schreef PdeHoog het volgende:
[afbeelding]
Vandaag gemaakt en een beetje zitten spelen met duotone en vervolgens een grain filter erover heen.
Ik ben op zich niet ontevreden, maar er moet meer uit te halen zijn. Iemand nog ideeen / suggesties?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |