quote:Wat is het nu dan?
Op dinsdag 23 september 2003 14:13 schreef Szaenne het volgende:
stuk grond? was toch water?
quote:dacht ik ook
quote:Da's al even geleden hoor....
quote:Jammer dat je foto's niet helemaal exact dezelfde uitsnede hebben.
Op dinsdag 23 september 2003 14:12 schreef Tuftufclub het volgende:
Ik ben sinds kor bezig de bouw van het nieuwe stadshart van Almere vanuit mijn hooggelegen appartement fotografisch bij te houden.
Foto's kun je eventueel opvragen bij het archief van Omroep Flevoland...
quote:Overal verdrinken wel eens mensen. De laatste keer in het Weerwater is meer dan een jaar geleden.
Op dinsdag 23 september 2003 14:32 schreef j0rrit het volgende:
...alleen jammer dat er nog weleens mensen verdrinken in 't Weerwater...
Stadje bestaat net een paar jaar....
[Dit bericht is gewijzigd door bozzz op 23-09-2003 16:01]
quote:Leuk initiatief... Maar je gastenboek doet het niet...
Op dinsdag 23 september 2003 14:12 schreef Tuftufclub het volgende:
Ik ben sinds kor bezig de bouw van het nieuwe stadshart van Almere vanuit mijn hooggelegen appartement fotografisch bij te houden. De eerste resultaten staan op http://www.xs4all.nl/~fmjacobs/ . Nu wil ik mijn site graag verrijken met foto's van hoe dat stuk grond er vroeger uit zag. Met name mijn eigen gebouw (Silverline) in aanbouw interesseert me. Kan iemand mij helpen? fmjacobs@xs4all.nl
Alvast bedankt!
quote:26 jaar om precies te zijn. Dat maakt het juist zo leuk, ik ben er van bijna het begin bij. Dat maakt een dergelijke fotoserie nu juist zo bijzonder. Dat stadscentrum wat aan mijn voeten verrijst, wordt met zijn futuristische gebouwen veelbesproken als het af is.
Op dinsdag 23 september 2003 16:00 schreef bozzz het volgende:
Oude foto's van Almere ????Stadje bestaat net een paar jaar....
quote:Nee hoor, het Weerwater heet zo omdat het eerst Zuiderzee was, toen polder en uitgegraven is om met de opgegraven grond Almere-Stad te kunnen bouwen.
Op dinsdag 23 september 2003 14:29 schreef Tuftufclub het volgende:
Tot begin jaren zestig was het water. Het grappige is dat het Weerwater, een meer aan de rand van het centrum, in feite een stukje overgebleven Zuiderzee is.
quote:Dank voor deze info. Blijkbaar een kenner? Als je er meer over weet, hoor ik het graag!
Op woensdag 24 september 2003 09:28 schreef Trence het volgende:[..]
Nee hoor, het Weerwater heet zo omdat het eerst Zuiderzee was, toen polder en uitgegraven is om met de opgegraven grond Almere-Stad te kunnen bouwen.
De verschillende kleiputten die er in de bodem liggen zijn enkele tientallen meters diep.
Zo heb je bijv. het fietspad dat bij de ene kant van het weerwater langs de hoogspanningsmasten loopt en aan de andere kant weer verder gaat, dat liep er eerst helemaal langs
quote:In welke periode is het Weerwater uitgegraven?
Op vrijdag 26 september 2003 11:43 schreef Trence het volgende:
Ik heb er nog langs gelopen toen ze het aan het uitgraven waren, ik heb ergens nog één van de eerste kaarten van almere waar het weerwater nog niet opstaat.Zo heb je bijv. het fietspad dat bij de ene kant van het weerwater langs de hoogspanningsmasten loopt en aan de andere kant weer verder gaat, dat liep er eerst helemaal langs
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |