Pizzakoeriertje, kijk anders even op www.babybrabbel.nl daar kun je online je cyclus uitrekenen.quote:Op maandag 26 juli 2004 14:20 schreef Pizzakoeriertje het volgende:
Wie kan mij vertellen hoe je je NOD uitrekent want ik snap er helemaal niks van![]()
Och jonnetje toch, als je daar eenmaal mee begint dan ben je veeeel te ver heen hoorquote:Maar ik heb stiekum toch even rond gekeken bij Babybrabbel... Had ik beter niet kunnen doen...
Volgens Babybrabbel is mijn NOD op 9 augustus....
Daar gaan we voor hoor!quote:Op maandag 26 juli 2004 14:10 schreef Slaapmeisje het volgende:
En trouwens, ik heb dit keer het topic aangemaakt dat betekent dat ikke deze aflevering zwanger mag worden![]()
Dat klinkt eigenlijk als een herpes infectie, heeft je vriend wel eens last van koortslip of jijzelf?quote:Op dinsdag 27 juli 2004 11:01 schreef minoes1967 het volgende:
BEAKER....hoe is t met je?Moest je nu weer aan t werk,had ik dat goed gelezen????
En heb je al reacties gehad,op je soll.brieven????En heppie al inet thuis???(wat een vragen,hé?)
*update van mij:
Heb nog steeds last van zere plekjes op en onder m'n schaamlippen,bij m'n billen,zeg maar.Dus wat dat nou weer is?
Ik ben nnu aan t smeren met sudo-creme,maar t word er niet beter op![]()
Heb vanmorgen de ass.v/d huisarts gebeld en die zou overleggen en terugbellen.Daar zit ik nu al 1,5 uur op te wachten,gaat weer lekker.Misschien moet ik wel langs komen,zal je net zien.
Vanmorgen héééél voorzichtjes gevreeen,maar ik voelde het wel,auwie.
Net bij t afvegen op de wc,kwam er een beetje bloedWat is dat nu weer,zou ik nu alweer ongi worden,dat moet pas vrijdag?
Nou ja,even telefoontje afwachten en dan zien we wel weer verder.
Groetjes,Minoes![]()
Hoi Minoes!quote:Op dinsdag 27 juli 2004 11:01 schreef minoes1967 het volgende:
*update van mij:
Heb nog steeds last van zere plekjes op en onder m'n schaamlippen,bij m'n billen,zeg maar.Dus wat dat nou weer is?
Net bij t afvegen op de wc,kwam er een beetje bloedWat is dat nu weer,zou ik nu alweer ongi worden,dat moet pas vrijdag?
Groetjes,Minoes![]()
Ik hoop dat je te horen krijgt wat het is en dat het zalfje werkt, klinkt heel erg pijnlijk.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:49 schreef minoes1967 het volgende:
SNAKELADY........nee,dat is het niet,man heeft nooit geen koortslip en ik ook nietEn bij herpes krijg je blaasjes en ik heb alleen een vuurrode,ontvelde huid.Net op de wc schoot ik zowat een meter omhoog van de pot,auw,dat schrijnde.Ik ga nu maar een kannetje water er bij houden,als ik moet plassen(is ook zo lekker,als je net bent bevallen)
Verder is er geen bloed meer gekomen,misschien een contactbloeding of innesteling,of weet ik veel wat.
De ass. belde net terug en ik kan vanmiddag een zalfje ophalen.Ze zei echter niet wat het wel was,dus dat ga ik straks nog ff vragen.
Groetjes,Minoes![]()
Dan zijn we tegelijk! Ik geloof slaapmeisje ook.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 17:42 schreef Pizzakoeriertje het volgende:
Oke ik heb mijn NOD uitgerekend op babybrabbel.nl en hij staat op 7 augustus!!
Hoi !quote:Op dinsdag 27 juli 2004 18:14 schreef justy_the_chipmunk het volgende:
hoihoi!
na de bloeding van afgelopen weekend voel ik me nog steeds niet ok, meer staat in het andere topic ( als zwanger worden...)
Vriendje is heel lief geweest en ook al wist ik dat het fout kon gaan, het komt wel hard aan!
[UPDATE :mijn nod is 20 augustus! ]
Mss had je dat nou beter aan de arts of de assistente kunnen vragenquote:Op dinsdag 27 juli 2004 16:48 schreef minoes1967 het volgende:
Ehm....weet iemand of dit besmettelijk is voor vriendje,want anders kan hij ook meteen mee gaan smeren,hahaha![]()
Hoi ! Hier spreekt de schimmelexpert!quote:Op dinsdag 27 juli 2004 16:48 schreef minoes1967 het volgende:
Ehm....weet iemand of dit besmettelijk is voor vriendje,want anders kan hij ook meteen mee gaan smeren,hahaha![]()
Jammer!quote:Op dinsdag 27 juli 2004 21:22 schreef snakelady het volgende:
ik ben net ongesteld geworden, dus helaas trouwen we toch maar met zijn tweetjes.
ik lees dit toevallig en zie dat ze vanavond in Z&G gepost heeftquote:Op dinsdag 27 juli 2004 21:37 schreef Ingrid19 het volgende:
Wat is het hier rustig trouwens. Heeft iemand wat van Tearsong gehoord?
Oh, ga ik meteen kijken. Thanks!quote:Op dinsdag 27 juli 2004 21:43 schreef easy-going het volgende:
[..]
ik lees dit toevallig en zie dat ze vanavond in Z&G gepost heeft
Jammerquote:Op dinsdag 27 juli 2004 21:22 schreef snakelady het volgende:
ik ben net ongesteld geworden, dus helaas trouwen we toch maar met zijn tweetjes.
DAt kan als je zwanger bent, maar dat kan ook heel goed van de schimmel komen....quote:Op dinsdag 27 juli 2004 22:51 schreef minoes1967 het volgende:
Ik heb al wel een paar uur last van mijn buik,beetje zeurderig gevoel.Kan je dat ook hebben als je zwanger bent?
Meest voorkomende is tussen de 23 en 35 dagen lunastar.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 21:55 schreef lunastar het volgende:
sorry voor het binnenvallen, maar Merisse schrijft dat een cyclus van 23 tot 35 dagen duurt dat is ook niet helemaal juist je cyclus kan nog langer zijn. Ik heb normaal cyclus van 32 dagen, maar de voorlaatste was 37 en de laatste wel 41 dagen. Je moet gewoon kijken wat het meeste voorkomt.
nogmaals sorry, maar moest er even uit
els![]()
Die ken ik, net als filet americain, carpaccio en briequote:Op dinsdag 27 juli 2004 23:30 schreef snakelady het volgende:
Ach ja, maar er zit een voordeel aan, nu kan ik wel gewoon champagne en wijn drinken (hoewel ik liever had gehad dat dat niet mocht) maar overal de zonnige kant van bekijken.
Dubbele klusperiode dusquote:Op woensdag 28 juli 2004 00:07 schreef snakelady het volgende:
Dank jullie wel, jullie zijn schatten
We gaan niet op huwelijkreis, inplaats daarvan gaan we het huis verbouwen, minder romantisch maar we hebben er langer plezier van.
Eigenlijk was het bericht voor jou.quote:Op woensdag 28 juli 2004 09:15 schreef minoes1967 het volgende:
XANTHE....ik dacht al:ik heb mijn nod nog niet gehad,wat moet ik dan met een echoMaar je berichtje was voor mallemeid
![]()
Hier gaat t prima met smeren,had na 1x al prima resultaat,dus t is wel t goede zalfje![]()
*offtopic:We krijgen om 11 uur de sleutel van ons nieuwe huurhuisje,meteen verf enzo halen,kunnen we aan de gang(en uitgerekend nu,moet ik 3 nachten werken)
Groetjes,Minoes![]()
ja begrijp je verwarring,ik was idd zwanger, stop nu met pil en mn nod staat er omdat ik van plan was om de pil door te slikken maar dat doe ik nu niet! dus wanneer mijn nod er is weet ik niet.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 22:05 schreef phileine het volgende:
justy, ik snap je verhaal niet meer helemaal. was je nu wel of niet zwanger? in het ene topic zeg je van wel, in het andere van niet. En nu meld je wel weer je NOD. Als je net een miskraam hebt gehad dan is er toch helemaal geen NOD? Dan gaat je cyclus alle kanten op.
En ben je nu wel of niet gestopt met de pil, met andere woorden: gaan jullie nu echt voor een kind? Het klinkt misschien wat aanvallend allemaal, maar zo bedoel ik het niet. Ik volg je met veel interesse, maar ben nu even de draad kwijt. Vandaag de vragen.
Jolene: Vind het lief dat je aan me denkt hoor!quote:Op woensdag 28 juli 2004 09:01 schreef jolene het volgende:
Goedemorgen![]()
LW, vrijdag mag je bellen.
Zal aan je denken.
Hoe laat moet je er heen?
Iedereen knuffel
quote:Op woensdag 28 juli 2004 09:37 schreef Beaker12345.....etc het volgende:
[
LWlees mijn up-date maar ff! Hoe is het verder met je? Kun je het allemaal nog aan?
Alle andere een dikke knuffel
UP-DATE
* historia di Beaker* knieperdekniep
Al met al is mijn cyclus na pil gebruik weer aardig op orde en dat kan in de toekomst positief zijn!
Due keer kniep
Conclusie: Beaker is gezond en hoef niet meer terug te komen en in ons afscheid zeiden we tegen elkaar, tot ziens![]()
Hoi Girly!quote:Op woensdag 28 juli 2004 14:09 schreef Girly het volgende:
LW hoe gaat het nu?? weet je al iets meer over wanneer je die medicijnen gaat gebruiken?? ik weet niet of ik iets gemist heb. dus sorry als ik er naar vraag
liefs en kus shir
ps: IEDEREEN EEN DIKKE KNUF EN KUS
bedanktquote:Op woensdag 28 juli 2004 16:20 schreef Merisse het volgende:
Girly, bijsluiter van Clomid
jeetje wat een gedoe zeg... ik ben benieuwd vrijdag..quote:Op woensdag 28 juli 2004 17:15 schreef LittleWoodstock het volgende:
[..]
Hoi Girly!![]()
Momenteel voel ik me goed, ik sport regelmatig en er is al 7 kilo af! Dus wat dat betreft geen klachten, en het gewichtsverlies is alleen maar gunstig voor de PCO.
Ik ben nog niet begonnen met de Provera/Clomid. Zoals je ms hebt meegekregen (of niet) is bij mij twee keer gebleken dat mijn prolactinegehalte te hoog is. Dit kan evt. duiden op een prolactinoom in de hypofyse, en die moet ''opgespoord'' worden via een MRI. In ieder geval is het belangrijk om het p-gehalte omlaag te brengen.
De gyn had echter gemeld (via de telefoon en doorgegeven door een polimuts) dat ik ''gewoon met de medicijnen mocht beginnen''. Dit beleid pik ik dus niet en eis eerst haar persoonlijk te spreken om dit goed door te nemen en dat eerst de oorzaak van het hoge prolactine wordt opgespoord en bestreden.
Na veel vijven en zessen heb ik nu voor elkaar gekregen dat ze me tijdens haar spreekuur gaat bellen, en wel aanstaande vrijdag. Dus ze kan haar borst nat maken.![]()
Overmorgen meer nieuws.
Zo, Shirley-Girly weer bijgepraat![]()
LW
Heej Slaapmeisje!quote:Op dinsdag 27 juli 2004 19:25 schreef Slaapmeisje het volgende:
Justy en Pizzakoeriertje, ik heb jullie NODs in het lijstje staan hoor.
Bedankt voor je uitleg. Ik begrijp er nu iets meer van maar nog niet helemaal. NOD staat toch voor Niet Ongi Dag, de dag dat je niet ongesteld wil worden omdat je graag zwanger wil zijn. Hoe kun je dan een NOD opgeven toen je nog dacht dat je de pil ging slikken? Want als je de pil slikt wil je juist meestal niet zwanger worden en dus wél ongesteld. Maar goed, ik zal een beetje te wazig zijn.quote:Op woensdag 28 juli 2004 11:45 schreef justy_the_chipmunk het volgende:
[..]
ja begrijp je verwarring,ik was idd zwanger, stop nu met pil en mn nod staat er omdat ik van plan was om de pil door te slikken maar dat doe ik nu niet! dus wanneer mijn nod er is weet ik niet.
en ja dat ik wat warrig overkom, is omdat ik ook een warhoofd ben momenteel sorry.
in het andere topic heb ik gezet dat ik idd zwanger was en een bloeding, hier in dit topic heb ik ook gemeld dat ik een positieve test had,wel een met vaag streepje maar wel duidelijk merkbaar in mn lijf, en ook meerdere dagen overtijd![]()
en ik stop nu met de pil ja, maar wacht nog even met kids tot mn lijf hersteld is van alles en ik me ook weer beter voel.
![]()
Ik denk dat dit is wat niet duidelijk was. Iig bij mij niet helemaal.quote:Op woensdag 28 juli 2004 21:51 schreef justy_the_chipmunk het volgende:
how foutje! die zin klopt niet : ik heb mn nod erbij gezet omdat ik van plan was om depil door te slikken
hmmz ben er niet helemaal bij
nee, ik stop met de pil en dan is mn nod ergens binnen nu en hoop vijf weken...
laat hem er dus maar even weg, want ik weet niet hoelang het duurt voor mn cyclus weer op gang gekomen is.
En ik slik de pil niet om niet zwanger te raken, maar om mn cyclus op gang te krijgen, maar ben met pil nog zwanger geraakt, mede omdat ik hem vergeten ben in te nemen.
MAar stop er nu mee op advies van de dokter en wacht af hoe het gaat.
Heey Pizzaklooniertjequote:Op woensdag 28 juli 2004 17:57 schreef Pizzakoeriertje het volgende:
[..]
Heej Slaapmeisje!
Bedankt hoor!!![]()
Lees ik nou dat jij uit Leeuwarden komt of verwar ik jou nou met iemand anders? Want ik kom namelijk ook uit de buurt van Leeuwarden een kleine 10 km ervandaan
Nu weet ik het weer had het in jou profiel gelezen? Heb je misschien msn kunnen we wat chatten vooral is het dan erg leuk dat je zo dicht bij elkaar in de buurt woont! Anders zet je je email hier maar neer dan voeg ik je wel even toe (als jij dat wilt tenminste)quote:Op woensdag 28 juli 2004 22:19 schreef mallemeid het volgende:
* Pizzakoeriertje komt uit die richting
Dit is precies hetgene waardoor ik ook steeds zoiets had van: huh?quote:Op donderdag 29 juli 2004 02:29 schreef phileine het volgende:
Het argument dat de test positief kan zijn door de pil is volkomen flauwekul, en ook dat een onstane zwangerschap alsnog kan mislopen in de stopweek. Dus òf die arts moet onmiddelijk voor de tuchtraad gesleept, of justy had het niet helemaal goed begrepen. Het blijft nog steeds erg wazig...
LWquote:Op donderdag 29 juli 2004 11:27 schreef LittleWoodstock het volgende:
[..]
* KNIP *
Amenquote:Op donderdag 29 juli 2004 11:48 schreef Xanthe het volgende:
..........en dus erg goed voor jezelf op komt! (Zoals ik al vaker heb gezegd ; "Een ander doet het niet voor je!")
jah xanthe vertelde dat het per ziekenhuis ook verschillend is of ze dat doen jah of nee.. daarom wilde ik voor zekerheid even bellen. maar jah blijkbaar doen ze dat ook, dus maar goed dat ik even belde..quote:Op donderdag 29 juli 2004 11:34 schreef LittleWoodstock het volgende:
Hoi Girly![]()
Tjee, wat slecht zeg, dat daar niks van in je dossier stond! Maar goed dat je even overleg hebt gepleeg met Xanthe!
Zonder jullie gesprekje stond die afspraak dus nu nog op de 23e en had je nooit geweten dat je dossier zo slecht is bijgewerkt!
(Trouwens, als ik ook met de medicatie begonnen was, dan had ik ook een echo gekregen op de 11e, 12e of 13e dag)
Veel succes de 5e augustus!![]()
LW
Dank je wel meidquote:Op donderdag 29 juli 2004 11:39 schreef Beaker12345.....etc het volgende:
[..]
LWNogmaals wil ik ff tegen je zeggen dat ik heel erg hoop dat het met jou snel weer goed gaat! Dat geld ook voor Girly!
Beaker
Jah echt fijn... en echt bedankt ervoor... want anders had ik nooit gebeld.. ik hoop zo dat alles beetje goed gaat..quote:Op donderdag 29 juli 2004 11:48 schreef Xanthe het volgende:
Goed nieuws dus Girly!!!!
Nu krijg je gewoon een folikel meting , nu kun je het negatieve (met de benen wijd moeten en dat echo apparaat in je poes) combineren met het positieve (gerichter klussen).
Tenminste als de medicatie hun werking goed bij je doet en daar gaan we nog maar even wel vanuit natuurlijk!
Ben blij toe dat je hebt gebeld en dus erg goed voor jezelf op komt! (Zoals ik al vaker heb gezegd ; "Een ander doet het niet voor je!"
HIer gaat wat goed fout!quote:Op woensdag 28 juli 2004 22:11 schreef Martineke het volgende:
indd ze was eigenlijk niet van plan om zwanger te worden, maar is da wel geworden door de pil heen omdat ze em wel es wil vergetenen dus een miskraam heeft gehad en dat knaagt behoorlijk.
maar als ik het nu goed begrijp dan Justy, heb je nu je tweede miskraam gehad omdat je de pil moest doorslikken van je ha 2 weken geleden?? ff zeker weten he
Nou ja goed, ik hou er maar gewoon over op, ik kan er geen wijs uit worden....quote:ik zit erg na te denken over houden of toch weghalen omdat ik niet weet of vriendje de verantwoording hier al wel van aankan. ben zo enorm geschrokken van de reactie van hem, en het niet bij hem zijn nu terwijl dat nu voor mij zo ontzetttend belangrijk is, hem bij me hebben dat hij daar ook aandenkt hij komt dan wel hier vanaaf maar ik wil zo ontzettend graag terug naar huis naaar mn plekkie, en bij hem zijn en niet alleen hier in dit klotehuis met die rotkamer en het alleen moeten doen, ik begrijp hem maar zou willen dat er ook stilgestaan werd bij wat ik nu nodig heb dat er een compromis gesloten word en niet alleen naar wat voor hem goed is, we moeten het samen doen vind ik.
De post daarover, was inderdaad gezegd, omdat ik toen niet wist hoe en wat het verder zou gaan met vriend, nu hebben we gepraat en is er heel veel duidelijk geworden namelijk dat we allebei de miskraam niet konder verwerken en elkaar niet opvingen en ik alle liefde van me afstootte, en daarom was ik inderdaad van mening dat het toen beter zou zijn, omdat ik niet wist wat hij zou besluiten ook al zei hij dat hij nietbij me weg zou gaan maar na moest denken over alles wat er wad gebeurt, en we onszelf de schuld gaven van het gebeurde. en dat liep dus heel fout.quote:Op donderdag 29 juli 2004 12:42 schreef mallemeid het volgende:
Maar als je vermoed dat je zwanger bent dan stop je toch acuut met de pil? Wat mij gewoon heel erg dwars zit is dat je eerder hebt gezegd dat het beter was dat het fout zou gaan, dat je niet zwanger wilde zijn.
Nee in vijf maanden 2, de andere was 3jaar geleden.quote:Op donderdag 29 juli 2004 13:00 schreef snakelady het volgende:
maar justy, als ik het goed begrijp heb je dus in 5 maanden 3 miskramen gehad? (ik vraag dit alleen mar om een beter beeld te krijgen hoor.)
Ik weet niet beter dan dat dat inderdaad gedaan word.quote:Op donderdag 29 juli 2004 13:11 schreef Renegate het volgende:
Okay ik moet ff iets kwijt..
Met clomid is het dus gebruikelijk dat je een folikelmeting krijgt??
WAAROM krijg ik dat dan niet?? Of begrijp ik het verkeerd.
WANT waar ik nu zo vreselijk pissig over ben is dat ik met een mega cyste in me eierstok rondloopt.. die naar mijn weten nu (ivm folikelmeting) eersder had kunnen worden gezien..
DIT betekend dus dat als ik NIET de miskraam had gehad, het kreng gewoon door was blijven groeien in me eierstok???
Misschien ben ik onredelijk of ik zie het verkeerd, kan iemand me dit please!! ff uitleggen???
Dit zijn dus precies de verschijnselen waarom ik destijds een zwangerschapstest heb gedaan. En die was dus positief, dus ik zou zeggen ga voor de zekerheid even langs de drogist om een test te halen.quote:Op woensdag 28 juli 2004 22:43 schreef Girl24 het volgende:
Ik denk ik kom weer eens een vraagje tussendoor postenMijn NOD nadert augustus en nou heb ik toch zo'n raar ongesteldheidsgevoel (al een dag of 2) wat dus nog nie kan en savonds ben ik misselijk en vooral cola wat ik normaal lekker vind kan ik nu niet uitstaan?! Zouden dit zwangerschapsverschijnselen kunnen wezen weet iemand dit?
Jeetje, wat een onzekerheid allemaal.... is er verder niemand beschikbaar, het lijkt me toch behoorlijk dringend!quote:Op donderdag 29 juli 2004 14:04 schreef Renegate het volgende:
3 maanden weggegooit..
En ja duh logisch dat ik nu overtijd ben, zal OF de pcos zijn, OF die rotcyste is niet weg en kan geen eisprong plaatsvinden..
bah bah bah
Weet je waar ik geen hol van snap, dat een HA adviseert om de pil te slikken om een cyclus op gang te krijgen. Iedereen weet toch dat je in principe maar een nep-cyclus krijgt als je de pil sliktquote:Op donderdag 29 juli 2004 13:00 schreef snakelady het volgende:
maar justy, als ik het goed begrijp heb je dus in 5 maanden 3 miskramen gehad? (ik vraag dit alleen mar om een beter beeld te krijgen hoor.)
Ik weet niet waar je de clomid precies voor voorgeschreven hebt gekregen.quote:Op donderdag 29 juli 2004 17:07 schreef Renegate het volgende:
ja ik moet volgende week toch voor die echo om te zien of het kreng weg is..
Dan vraag ik het meteen aan de echo mevrouw/meneer, wil nu duidelijkheid ook.. en anders slikt deze dame vanaf nu geen clomid meer..
Tja, zoals ik het hoor is het toch maar een rare huisarts, ik had het er niet bij laten zitten.quote:Op donderdag 29 juli 2004 19:22 schreef moussy het volgende:
[..]
Weet je waar ik geen hol van snap, dat een HA adviseert om de pil te slikken om een cyclus op gang te krijgen. Iedereen weet toch dat je in principe maar een nep-cyclus krijgt als je de pil slikt
Bewust afgebroken heet nog altijd abortus provocatus en geen miskraamquote:Op donderdag 29 juli 2004 13:29 schreef justy_the_chipmunk het volgende:
[..]
Nee in vijf maanden 2, de andere was 3jaar geleden.
en bewust afgebroken door omstandigheden.
Dit viel bij mij ook nogal fout...zeker in de twee topics waar in gepost wordtquote:Op donderdag 29 juli 2004 21:03 schreef Merisse het volgende:
[..]
Bewust afgebroken heet nog altijd abortus provocatus en geen miskraam![]()
kan natuurlijk ook best verdrietig zijn maar is toch onvergelijkbaar
Hmm Leah, is er een mogelijkheid dat je kunt achterhalen of dit vermoeden klopt? Deze gedachte kwam ook in mij op nl.....quote:Op donderdag 29 juli 2004 21:18 schreef Leah het volgende:
Op zijn zachtst gezegd niet erg gepast in dit topic, en ook wat raar voor iemand die claimt dat sommige dingen privé zijn.
ik heb zo mijn twijfels, en de schrijfstijl doet me ook aan iemand denken.
Justy, ik bedoel ook niet dat ik het raar vind dat je in de war bent/je warrig voelt. Integendeel. Gezien je situatie, die mij verre van gestructureerd lijkt, vind ik het niet vreemd als iemand zich verward voelt.quote:Op donderdag 29 juli 2004 12:38 schreef justy_the_chipmunk het volgende:
Lw: de verwarring in de post waren van afgelopen week, toen ik de test had gedaan en zwanger was en mn vriend een rustpauze nodig had en namoest denken om alles op een rijtje te krijgen,
en dat maakte mij verward, lijkt me ook niet zo gek.
en over de pil, dat het de eisprong tegen gaat: dat is inderdada zo , als je echter meerdere pillen vergeet in een bepaalde week, heb je kans dat het eitje dan alsnog vrijkomt, anders zou je niet zwanger raken met de pil.
Ik zou niet weten hoe... ben zo digibeet dat ik nog net iets op een forum kan tikken, maar daar heb je dan ook meteen alles mee gezegdquote:Op donderdag 29 juli 2004 21:30 schreef LittleWoodstock het volgende:
[..]
Hmm Leah, is er een mogelijkheid dat je kunt achterhalen of dit vermoeden klopt? Deze gedachte kwam ook in mij op nl.....
Het kan natuurlijk ook iets anders zijn.quote:Op donderdag 29 juli 2004 21:03 schreef Merisse het volgende:
[..]
Bewust afgebroken heet nog altijd abortus provocatus en geen miskraam![]()
kan natuurlijk ook best verdrietig zijn maar is toch onvergelijkbaar
Ja, maar zij (die collega) post nu toch gewoon mee? Was toch opgehelderd?quote:Op donderdag 29 juli 2004 22:18 schreef Martineke het volgende:
Marcella was toch die ene die 2 weken ervoor was uitgerekend, en 2 maanden later ineens net zwanger was?? wat dus achteraf dr collega bleek te zijn?? of zoiets
Klinkt vaag.quote:Op donderdag 29 juli 2004 22:18 schreef Martineke het volgende:
Marcella was toch die ene die 2 weken ervoor was uitgerekend, en 2 maanden later ineens net zwanger was?? wat dus achteraf dr collega bleek te zijn?? of zoiets
ja dat dacht ik ook jaquote:Op donderdag 29 juli 2004 22:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar zij (die collega) post nu toch gewoon mee? Was toch opgehelderd?
Mee eens.quote:Op donderdag 29 juli 2004 22:23 schreef Martineke het volgende:
en over dat abortus provocatus en miskraam vind ik beetje diep gaan zoeken naar dingen die niet nodig zijnik zet ook weleens dingen neer die ik anders bedoel. foute woordkeus gewoon.
dit lijkt nu of ik het opneem voor iemand, doek nie, tis mijn mening maar![]()
owja das waar, marcella had er gelijk genoeg van al die dames over dr heenquote:Op donderdag 29 juli 2004 22:24 schreef Leah het volgende:
Nee, was niet opgehelderd, lees dat topic nog maar eens door...
Karin heeft haar toen verzocht te mailen om opheldering te verschaffen, en dat was het laatste wat ik van Marcelle gelezen heb.
Maar goed, laten we idd maar eens afwachten wat Justy nog te melden heeft.
Al heb ik zo'n vermoeden dat we niets meer zullen horen.
Hoezo?quote:Op donderdag 29 juli 2004 22:24 schreef Leah het volgende:
Maar goed, laten we idd maar eens afwachten wat Justy nog te melden heeft.
quote:Op donderdag 29 juli 2004 22:29 schreef Slaapmeisje het volgende:
Justy, je hebt in ieder geval niets te klagen over te weinig reacties op je post
quote:Op donderdag 29 juli 2004 22:38 schreef Merisse het volgende:
Martineke en Ingrid, als iemand een abortus een miskraam zou noemen dan vind ik dat een zeer kwalijke zaak! Jullie niet dan? Maar het kan ook een ongelukkige Justiaanse uitdrukking zijn. Maar ik zou het wel fijn vinden om dat even bevestigd te krijgen.
ik denk juist eerder dat het een ongelukkige uitdrukking was. en het is denk ik per persoon verschillend hoe iemand erop reageert, mij persoonlijk stuit het absoluut niet tegen de borst, maar andere mensen wel waaronder jij. no offencequote:Op donderdag 29 juli 2004 22:38 schreef Merisse het volgende:
Martineke en Ingrid, als iemand een abortus een miskraam zou noemen dan vind ik dat een zeer kwalijke zaak! Jullie niet dan? Maar het kan ook een ongelukkige Justiaanse uitdrukking zijn. Maar ik zou het wel fijn vinden om dat even bevestigd te krijgen.
Oh ja, klopt!quote:Op donderdag 29 juli 2004 22:24 schreef Leah het volgende:
Nee, was niet opgehelderd, lees dat topic nog maar eens door...
Karin heeft haar toen verzocht te mailen om opheldering te verschaffen, en dat was het laatste wat ik van Marcelle gelezen heb.
Daar zou je zomaar eens gelijk in kunnen hebben...quote:Maar goed, laten we idd maar eens afwachten wat Justy nog te melden heeft.
Ik denk dat het een verkeerde uitdrukking van Justy is.quote:Op donderdag 29 juli 2004 22:38 schreef Merisse het volgende:
Daar hoop ik ook op, dat zou iig zodanig in haar voordeel spreken dat ze ''staat'' voor wat ze schrijft.quote:Op donderdag 29 juli 2004 22:54 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Ik denk dat het een verkeerde uitdrukking van Justy is.
Ik denk en hoop dat ze morgen alles wel uitlegt/bevestigd. Ik hoop dat ze nog terugkomt, dat ze nog 'durft' vanwege de neatieve reacties op haar.
kan het wel begrijpen dat het erg ongelukkig overkwam.quote:Op donderdag 29 juli 2004 22:55 schreef Merisse het volgende:
Ik kreeg er buikpijn van en werd behoorlijk woest omdat ik in eerste instantie echt dacht dat ze een abortus een miskraam noemde. Maar goed, laten we hopen dat ZIJ zich ongelukkig uitdrukte waardoor IK het verkeerd begreep, Martineke.
Over 2 dagen ongi als 't goed is, dan een weekje bloeden en dan geht's wieder losquote:Op donderdag 29 juli 2004 22:48 schreef LittleWoodstock het volgende:
Hoe is het verder Merisje-Wisje...hoe lang nog tot Klus-Countdown?
Thanx voor je reactie m@x! Ik zal zeker een test doen alleen kan ik misschien beter even wachten tot 2 aug mijn NOD ofnie? Had jij al getest voor je NOD?quote:Op donderdag 29 juli 2004 15:25 schreef m@x het volgende:
[..]
Dit zijn dus precies de verschijnselen waarom ik destijds een zwangerschapstest heb gedaan. En die was dus positief, dus ik zou zeggen ga voor de zekerheid even langs de drogist om een test te halen.
Lunastar, welkom hier. Misschien vind je het leuk om iets over jezelf te vertellen (of heb ik dat gemistquote:Op donderdag 29 juli 2004 23:03 schreef lunastar het volgende:
Maar zou graag willen weten of er dames zijn die mij hiermee kunnen helpen, want seks hebben doet in het begin pijn. En in mijn vorige cyclussen had ik hiervan bovenvermeld te weinig tot geen slijm of witverlies geen last van.
Ha, wat dacht je! Ik zit al vanaf 9.00 uur paraat, vragen/opmerkingenlijstje erbij...'t mens hoeft zich geen zorgen te maken dat ik het kort hou!quote:Op vrijdag 30 juli 2004 00:03 schreef Merisse het volgende:
[..]
Over 2 dagen ongi als 't goed is, dan een weekje bloeden en dan geht's wieder los
Maar ik moet er niet teveel mee bezig zijn anders dan wordt je niet zwanger schijnt 't
Excuus, beetje baldadige bui door het gedoe vanavond hiero.
Maarreh, ik hoop dat jij morgen opheldering krijgt van de gyn.
Enne, als ie niet belt ga jij weer bellen hoor!
Ooooh Merisse wat heb jij een mooie korte cyclus zeg. Ik ben bijna jaloers op jequote:Op vrijdag 30 juli 2004 10:13 schreef Merisse het volgende:
Ben zojuist ongesteld geworden, deze cyclus was 26 dagen ipv 27. De tijd van KvK breekt weer aan!. Op naar volgende NOD die echt weer NOD is gelukkig: 26 augustus.
Nee Phluphy...nog niks gehoord...quote:Op vrijdag 30 juli 2004 11:09 schreef phluphy het volgende:
LW Nog niets gehoord, grrrrrr, ik zit in spanning af te wachten.
Ben zooooo benieuwd, zet 'm op!
Daar ben ik eerlijk gezegd geen expert in, de andere dames in dit topic kunnen je vraag wat dat betreft beter beantwoorden. Ik heb kennelijk ver na mijn NOD getest want ik bleek achteraf toen al een week of zes zwanger te zijn. Mijn cyclus was destijds nogal onregelmatig om het maar zachtjes uit te drukken en ik was op dat moment niet echt bezig met zwanger worden. Pas toen de 'symptomen' aan bleven houden viel bij mij het kwartje en ben ik gaan testen.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 00:22 schreef Girl24 het volgende:
[..]
Thanx voor je reactie m@x! Ik zal zeker een test doen alleen kan ik misschien beter even wachten tot 2 aug mijn NOD ofnie? Had jij al getest voor je NOD?
Groetjes![]()
Het is zowaar gelukt, ze heeft gebeld. Ben blij dat ik het hier van me af kan schrijven, want de sfeer van het gesprek was op z'n zachtst gezegd ''geladen''. Dus even bijkomen.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 12:02 schreef phluphy het volgende:
LW, het is 12.00 uur ! Als ze jou niet gebeld hebben zou ik SNEL hun bellen, waarschijnlijk zijn ze best tot 12.30 bereikbaar ... !!
1. Dat idee had ik ook ja!quote:Op vrijdag 30 juli 2004 13:27 schreef phluphy het volgende:
LW Ik denk dat je inderdaad een 1. gevoelige snaar hebt geraakt bij je gyn, maar dat is alleen maar goed denk ik. Ze weet nu dat je niet met je laat sollen. Ik denk ook dat ze er vorige week inderdaad een potje van hebben gebakken en zich "betrapt" voelde.
Blijkbaar hanteert zij andere waarden m.b.t. prolactine, want 30.000 lijkt niet op "tussen 0 en 20"..., dat vind ik wel verwarrend. Maar dat maakt verder niet uit, want het zal hoe dan ook wel blijken tijdens je MRI scan.
Ik heb mijn twijfels over haar opmerking dat "een microprolactinoom" niet zou groeien tijdens een al dan niet spontane zwangerschap 2. Mij is destijds iets anders verteld, en aan de hand daarvan hadden we eigenlijk besloten geen zwangerschap aan te gaan. Vergeet niet dat prolactine het hormoon is dat geheel verantwoordelijk is voor de aanmaak van moedermeld, en derhalve tijdens een zwangerschap meer actief is dan anders. Ik zou daar nog eens op terugkomen tijdens je volgende gesprek.
Blaas nog maar even wat stoom af vanmiddag en ga dan lekker van je weekend genieten !![]()
Meldplicht gaat maandag pas in Flufquote:Op vrijdag 30 juli 2004 13:27 schreef phluphy het volgende:
....voor de aanmaak van moedermeld, en derhalve tijdens een ......
oeps... typoquote:Op vrijdag 30 juli 2004 14:45 schreef Merisse het volgende:
Meldplicht gaat maandag pas in Fluf![]()
Hou je het nog een beetje vol met deze warmte?
LW ik kan helaas de openingspost niet meer veranderen omdat de maximale edittijd is verstreken. Komt vast goed in het volgende deeltjequote:Op vrijdag 30 juli 2004 13:50 schreef LittleWoodstock het volgende:
Zo, poli gebeld.
Afspraak met gyn op vrijdag 6 augustus 13.30 uur
Misschien wil iemand het in het openingslijstje zetten?? Alvast bedankt!!
Ga nu ff lekker in de jardin zitten met een goed boek, iedereen alvast een heel fijn weekend, en een dikkevoor iedereen die zo met me meeleeft en denkt!
Top!
LW
ik had het er al in gezet, vandaar ook dat je het waarschijnlijk niet meer aan kon passen. Of de tijd was verstreken, kan natuurlijk ookquote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:22 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
LW ik kan helaas de openingspost niet meer veranderen omdat de maximale edittijd is verstreken. Komt vast goed in het volgende deeltje
quote:Op vrijdag 30 juli 2004 09:40 schreef Merisse het volgende:[..]
Lunastar, welkom hier. Misschien vind je het leuk om iets over jezelf te vertellen (of heb ik dat gemist) Helaas kan ik je niet helpen met je vraag. Ik weet wel dat de keren dat ik zwanger geweest ben veel/meer afscheiding had. Maar ik weet niet of het andersom ook geldt: dat je bij droogte niet zwanger bent. Helaas kan je alleen maar afwachten. En een potje sensilube of ander glijspul bij de drogist kopen, staat gewoon in het schap bij de andere vrouwelijke hygieneartikelen dus je hoeft er niet om te vragen ofzo.
Zo, ben uitgekeken en uitgehuildquote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:17 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ooooh Phluphy dat is een van mijn favoriete filmsSense and Sensibility is net even iets mooier omdat daar echt chemie is ontstaan tussen de spelers
![]()
![]()
Hai Lunastar!quote:Op vrijdag 30 juli 2004 17:34 schreef lunastar het volgende:
[..]
zal wat meer over mij vertellen: ik ben 24, vorig jaar op 16 april 2003 na 13 uur zwoegen dan toch bevallen van een prachtdochter "LUNA" genaamd(daarom Lunastar). Ben van januari al terug aan het proberen om een broertje of zusje voor mijn dochter bij te maken,maar spijtig genoeg is dit nog altijd niet gelukt. Vorige maand had ik veel zwangerschaps verschijnselen en was ik week overtijd, maar helaas dag nadat ik naar ha was geweesst ben ik ongesteld geworden (maakte me ongerust, kan altijd op de dag uitrekenen wanneer ik ongesteld moet worden OF liever niet)
Oh ja op 20 december 2002 ben ik getrouwd met mijn ventje, toen was ik wel al 5 maanden zwanger, maar daarom zijn wij niet getrouwd zoals velen denken, maar laat ze maar denken, ik weet beter.
![]()
![]()
voila
Oh ja ben van Genk, België en maandag mag ik contract tekenen voor ons eigen huisje
groetjes
Oh, wat jammer dat je (toch) ongi bent geworden....Wel vreemd van je temperatuur! In de gaten blijven houden maar, wie weet hoe hij nu verder gaat verlopen.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 19:19 schreef minoes1967 het volgende:
MERISSE.......ik doe helaas met je mee,ben vanmiddag ook ongi geworden.Nog niet zo veel,maar dat komt vannnacht vast welIk vond het wel raar,want mijn temperatuur is niet omlaag gegaan......zeg......ben ik daar nu voor aan t tempen!Snap er ff niks meer van hoor.
Nog 1 nachtje werken en dan heb ik vakantie tot eind aug.lekker hoor .![]()
Tot zover,
Groetjes,Minoes![]()
had ergens wel op zn minst een berichie verwacht, maarquote:Op vrijdag 30 juli 2004 23:28 schreef Ingrid19 het volgende:
Justy, jammer dat je niet meer post!
Ik ook! En we mail(d)en met elkaar. Ik heb sinds eergisteren geen mail meer gehad.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 23:38 schreef Martineke het volgende:
[..]
had ergens wel op zn minst een berichie verwacht, maarhet kan nog
ow en dan wel in moderatie ouders
![]()
Leuk, waar ga je heen?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 23:57 schreef Pizzakoeriertje het volgende:
Nou ik ga zo lekker slapen en morgen even een weekje op vakantie dus jullie zullen mij een weekje moeten missen (wat zal ik dan veel te lezen hebben zeg). Ik ga lekker een weekje met de caravan weg. En de zaterdag dat we terug komen is extra spannend want dan is mijn NOD nou zodra ik thuis ben kom ik gelijk weer even langs "hippen".
Allemaal veel succes deze week!!![]()
![]()
We gaan in de buurt van Arnhem nog een kwartiertje en dan vertrekken we heb er al zin in!quote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:22 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Leuk, waar ga je heen?
Haha, ik ben gek op die boeken/films, Sense en Pride and Prejudice, en dat dan ook nog in combie met Hugh Grant en Colin Firth...quote:Op vrijdag 30 juli 2004 18:15 schreef phluphy het volgende:
[..]
Zo, ben uitgekeken en uitgehuildIk was halverwege echt bang dat het niet goed zou aflopen en durfde gewoon niet verder te kijken. Je hebt helemaal gelijk, superfilm
![]()
Sorry voor off-topic, zeg het niet tegen Brighteyes please![]()
Hi Lunastar!quote:Op vrijdag 30 juli 2004 17:34 schreef lunastar het volgende:
* verhaaltje van Lunastar *
MM, zou je dit in het MOD topic kunnen vragen. Dan kunnen we het hier verder houden bij tweede streepjes etc.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 11:46 schreef mallemeid het volgende:
[vraag]
quote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:31 schreef Merisse het volgende:
Welkom lunastar! Wat gezellig een Belgische in ons midden. Was je toen van Luna snel zwanger geraakt?
Nee, ik heb geen schort om gekregen.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 18:58 schreef minoes1967 het volgende:
INGRID.....je hebt toch zo'n schort om gekregen of niet?
Ik weet eig. niet meer,of ik er de laatste keer zelf wel 1 heb gekregen,ik dacht van wel.
Groetjes,Minoes![]()
Mooie jurk! Gelukkig heb je een fijne dag gehad, met veel zon! Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 31 juli 2004 19:25 schreef snakelady het volgende:
Hallo allemaal, ik zie dat julie het erg druk hebben gehad.
Heel erg bedankt voor de gelukswensen, ze zijn allemaal uitgekomen.
Om heel het verhaal te lezen kan je in Trouwen enzo deel 10 kijken (staan ook foto's bij)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |