quote:Op zondag 25 juli 2004 18:38 schreef jaapgvk het volgende:
Een derde auto...
Investeren in een groot leger en dat midden-oosten aanpakken.quote:Op zondag 25 juli 2004 18:36 schreef pberends het volgende:
... van 500 miljoen Euro?
Zou je het meteen steken in het begrotingstekort of zou je juist meer investeren, en waaraan? En graag alleen grote politieke onderwerpen dus niet 'een 2e auto' of een groot huis voor jezelf kopen.
Alleen pech dat Belgie het al jaren niet in zijn begrotingstekort moet steken , maar al jaren een begrotingsoverschot of een begroting in evenwicht heeft en dus jaren voorsprong heeftquote:Op zondag 25 juli 2004 18:58 schreef bigwig het volgende:
Ik zou terug halen wat van ons is. Belgie weer inlijven
Oh nee wacht die zijn dan al opgelost.quote:Op zondag 25 juli 2004 19:00 schreef Najra het volgende:
En de overige 490 miljoen zou ik in maatschappelijke problemen investeren
Onderwijs ja. Een lachtertje dat we net zo veel spenderen als de VS op het gebied van onderwijs. Hoe moet er nou ooit een 'kenniseconomie' uit komen. En dat te bedenken dat de VS ook veel particulier onderwijs kent.quote:Op zondag 25 juli 2004 21:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Alleen pech dat Belgie het al jaren niet in zijn begrotingstekort moet steken , maar al jaren een begrotingsoverschot of een begroting in evenwicht heeft en dus jaren voorsprong heeft
Maar als ik een Nederlander was, dan zou ik het in onderwijs steken ... (dat is zeker nodig bij jullie)
@ your service, meneerquote:Op maandag 26 juli 2004 00:59 schreef Flumina het volgende:
[..]
Onderwijs ja. Een lachtertje dat we net zo veel spenderen als de VS op het gebied van onderwijs. Hoe moet er nou ooit een 'kenniseconomie' uit komen. En dat te bedenken dat de VS ook veel particulier onderwijs kent.
Het is een voorbeeld, jezus christus, hier op fok lijkt wel niemand iets van overheidsfinanciën te snappen. Het bedrag kon net zo goed 5 miljard zijn man. Het gaat erom hoeveel % je van een meevaller waaraan besteed. Snap dat dan isquote:Op maandag 26 juli 2004 09:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat is 500 miljoen nu voor een land? Je kunt er hooguit enkele miniscule gaatjes mee dichten.
Dit is toch om krank van te wordenquote:Op maandag 26 juli 2004 09:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Zeg dan gewoon 5 miljard. Ik begrijp dat het voor jou niet uitmaakt, maar volgens mij is het voor een land wel van belang of de meevaller nu 500 miljoen is of 5 miljard. Maar dat ben ik maar. En voor de rest snap ik inderdaad niet veel van de huidige overheidsfinanciën.
quote:Op maandag 26 juli 2004 10:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Denk aan je bloeddruk.
Wat? 500 miljoen of 5 miljard?quote:Op maandag 26 juli 2004 11:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Waar zou je het nou aan besteden dan.
OMFGquote:Op maandag 26 juli 2004 11:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wat? 500 miljoen of 5 miljard?
Kijk, daar kan ik wat mee. Maar het is moeilijker dan gedacht en dus probeer ik daar in de loop van de middag op terug te komen. Dan kom ik met zo'n goed idee, dat ik er haast een geheimhoudingsverklaring voor zou willen laten tekenen.quote:Op maandag 26 juli 2004 11:19 schreef pberends het volgende:
[..]
5 miljard in jouw geval.
Dit begint een nationale giller te wordenquote:Op maandag 26 juli 2004 11:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Kijk, daar kan ik wat mee. Maar het is moeilijker dan gedacht en dus probeer ik daar in de loop van de middag op terug te komen. Dan kom ik met zo'n goed idee, dat ik er haast een geheimhoudingsverklaring voor zou willen laten tekenen.
Ik zal je antwoord natuurlijk wel serieus nemen, maar de manier waarop die tot stand is gekomen (of gaat komen) is wel een giller.quote:Op maandag 26 juli 2004 12:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ja, daaag. Als ik niet eens serieus wordt genomen (nee Dora, niet op die manier), dan ga ik ook geen tijd verspillen om met een goed idee te komen.
Omdat hier geen foute antwoorden op mogelijk zijn als je het serieus beantwoord. Zelfs als je die 5 miljard zou besteden aan sociale zekerheid zou een goed antwoord kunnen zijn. Tis een geheel eigen mening.quote:Op maandag 26 juli 2004 12:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Hoe weet je dat bij voorbaat?
Ik zou de proef met gratis heroineverstrekking uit bereiden. Tevens zou ik de "nationale-wietplantages" uitbereiden en zorgen dat alle coffeeshops er verplicht van moeten bestellen. Verder zou ik met de rest van het geld in toerisme stoppen (dus om meer toeristen naar ons land te halen).quote:Op zondag 25 juli 2004 18:36 schreef pberends het volgende:
... van 500 miljoen Euro?
Zou je het meteen steken in het begrotingstekort of zou je juist meer investeren, en waaraan? En graag alleen grote politieke onderwerpen dus niet 'een 2e auto' of een groot huis voor jezelf kopen.
Dat is toch hetzelfde als investeren in drugs?quote:Op maandag 26 juli 2004 12:21 schreef Wolter het volgende:
[..]
Ik zou de proef met gratis heroineverstrekking uit bereiden. Tevens zou ik de "nationale-wietplantages" uitbereiden en zorgen dat alle coffeeshops er verplicht van moeten bestellen. Verder zou ik met de rest van het geld in toerisme stoppen (dus om meer toeristen naar ons land te halen).
Je kunt leuke tripjes doen van drug, maar zo was het niet bedoelt..quote:Op maandag 26 juli 2004 12:42 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat is toch hetzelfde als investeren in drugs?
Echt origineelquote:Op maandag 26 juli 2004 13:42 schreef Gia het volgende:
Wij gaan op vakantie!
Even voor de goede orde. Mijn idee was niet dat ik met dat geld uitkeringstrekkers op vakantie zou sturen.quote:Op maandag 26 juli 2004 13:43 schreef pberends het volgende:
[..]
Echt origineel
Doe eens niet zo christelijk-humanistisch. Doe dan alle inwoners van NL een cavia.quote:Op maandag 26 juli 2004 14:16 schreef UnderWorld_ het volgende:
Een nieuwe cavia
zeg dat er dan bij in je openingspostquote:Op maandag 26 juli 2004 14:14 schreef pberends het volgende:
Jezus fucking Christus dit gaat over politiek, niet je persoonlijke financiën! Klootjesvolk![]()
quote:sp3c
Wat zou jij doen met Saddam ...
als hij in jouw kelder zat?
quote:user A
doodmaken!
quote:user B
martelen en doodmaken!
quote:user A
ja dat zou ik ook doen!
quote:user C
ik zou zijn benen amputeren en hem in dat koerdische dorpje van die gasaavallen rond laten strompelen
quote:user B
wahahahahaha![]()
![]()
![]()
quote:sp3c
NEE KLOOTJESVOLK
IK BEDOEL WAT ZOU JIJ DOEN ALS JIJ SADDAM ZIJN BESTE VRIEND WAS EN HIJ ZAT IN JE KELDER![]()
Staat er 2 keer bij. Ten eerste staat dit topic in POL, daaraan kon je het aan zien. Daarnaast staat er in de OP:quote:Op maandag 26 juli 2004 14:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
zeg dat er dan bij in je openingspost
of beter nog, zeg duidelijk wat je wilt in je openingspost
dus niet, wat zou je doen als je een belastingmeevaller had van 500 miljoen
maar, stel jij was minister van financien met 500 miljoen over, wat zou jij doen?
zo kan ik ook draadjes bouwen ...
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Schijnbaar niet duidelijk genoeg voor het klootjesvolkquote:En graag alleen grote politieke onderwerpen dus niet 'een 2e auto' of een groot huis voor jezelf kopen.
Denk dat die al meer in zn campagne gooit dan BNP van Nederland..quote:Op maandag 26 juli 2004 14:39 schreef PJORourke het volgende:
We kunnen het geld ook in de verkiezingscampagne van Bush steken....
het staat er dus 0 keer bijquote:Op maandag 26 juli 2004 14:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Staat er 2 keer bij. Ten eerste staat dit topic in POL, daaraan kon je het aan zien. Daarnaast staat er in de OP:
[..]
Schijnbaar niet duidelijk genoeg voor het klootjesvolk![]()
quote:Op maandag 26 juli 2004 14:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
het staat er dus 0 keer bij
grotere politieke onderwerpen ... ik zou van die 500 miljoen een fregat kopen en er alle relmarokkanen mee doodschieten
Maar die snappen het zelfs niet, dat maakt mij diep droevig.quote:Op maandag 26 juli 2004 14:45 schreef sp3c het volgende:
niet iedereen is vaste pol bezoeker
quote:Op maandag 26 juli 2004 14:49 schreef Wolter het volgende:
Waarom gaan jullie er zo op door? Aan de eerste reactie is al duidelijk wat voor reacties welkom zijn.
Dat laatste is wel interessant, maar of meer Costa-films goed zijn voor de gemoedsrust van het volk?quote:Op maandag 26 juli 2004 14:49 schreef sp3c het volgende:
dan ligt/lag het toch aan je OP
maar goed, wat zou ik doen ... ik zou het allemaal in het politieapparaat steken want dat is keihard nodig, als er nog wat overblijft dan zie ik graag de Nederlandse film/entertainment industrie wat gespekt worden.
juist in deze 'bange' dagen zou het goed zijn als er vanuit de overheid wat meer Nederlandse films of zelfs computergames worden gefinancierd om het ' We zijn trots op onszelf' gevoel wat aan te spreken.
Dit lijkt me meer een bezuiniging dan een extra investeringspost. Waar zou je geld aan 'zomaar' aan uitgeven zonder een vage constructie? Onderwijs?quote:Op maandag 26 juli 2004 14:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik weet het al.
Ik zou voor dat geld duizenden WW'ers optrommelen. Daarmee is het 'personeelstekort' opgelost waar uitkeringsinstanties zogenaamd mee kampen. Iedereen, maar dan ook iedereen die een uitkering ontvangt krijgt een fulltime mannetje op zijn dak op willekeurige tijden gedurende een week of 2. Hiermee zijn de fraudeurs makkelijk op te sporen. Fraudeurs betalen een boete plus het bedrag dat ze geschat onterecht hebben ontvangen. Voor de rest van het geld, ongeveer 2 miljard, plant je een enorm fabriekencomplex waarin eea wordt geproduceerd wat normaal naar het oosten zou gaan. Deze mensen krijgen niet betaald. Ze krijgen hun eerste levensbehoeften vergoed en daarmee is de kous af, totdat ze zelf iets vinden. Met WAO'ers moet wel opgepast worden. Echte zieke mensen dienen gewoon staatssteun te krijgen. Al het andere moeten mensen zelf maar voor zorgen. Enkele premies mogen afgeschaft worden ivm liberalisering. Mensen verzekeren zichzelf maar als ze ergens voor verzekerd willen zijn.
Er zitten waarschijnlijk wat scherpe kantjes aan, maar daar zijn mensen voor die het wat kunnen bijschaven. Maar het is maar een idee. Iets dergelijks bedoel je pberend?
Het is een bezuiniging dmv een investering. En nee, ik zou niet zomaar ergens geld aan uitgeven, zeker niet aan een zwart gat als het onderwijs.quote:Op maandag 26 juli 2004 14:57 schreef pberends het volgende:
[..]
Dit lijkt me meer een bezuiniging dan een extra investeringspost. Waar zou je geld aan 'zomaar' aan uitgeven zonder een vage constructie? Onderwijs?
voor 500 miljoen!!!!!quote:Op maandag 26 juli 2004 14:58 schreef Sidekick het volgende:
Ik zou een kelder laten bouwen voor Saddam.
Dus steek je het in het verminderen van het begrotingstekort, of niet?quote:Op maandag 26 juli 2004 14:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het is een bezuiniging dmv een investering. En nee, ik zou niet zomaar ergens geld aan uitgeven, zeker niet aan een zwart gat als het onderwijs.
Van een moderator met jouw kennis zou je beter verwachtenquote:Op maandag 26 juli 2004 14:58 schreef Sidekick het volgende:
Ik zou een kelder laten bouwen voor Saddam.
Niet direct, wel indirect natuurlijk. Anders blijft het dweilen met de kraan open.quote:Op maandag 26 juli 2004 15:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Dus steek je het in het verminderen van het begrotingstekort, of niet?
quote:Op maandag 26 juli 2004 15:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Van een moderator met jouw kennis zou je beter verwachten
Bij regio's apart staat Vlaanderen zelfs op de eerste plaats (en Wallonie nog buiten de top 20) , dus dat zegt ook wat (in Belgie heb je 1 heel goed ontwikkeld landsgedeelte, en 1 landsgedeelte dat door diverse redenen achter loopt)quote:Op maandag 26 juli 2004 00:59 schreef Flumina het volgende:
[..]
Onderwijs ja. Een lachtertje dat we net zo veel spenderen als de VS op het gebied van onderwijs. Hoe moet er nou ooit een 'kenniseconomie' uit komen. En dat te bedenken dat de VS ook veel particulier onderwijs kent.
Maar België een voorsprong? Volgens het Human Development Index van de UN staan 'wij' op de 5e plek en jullie op de zesde.![]()
En, laat me raden, daarmee zou je alle relmarokkanen willen bombarderen?quote:Op maandag 26 juli 2004 15:28 schreef sp3c het volgende:
ik zou er 10 extra joint strike fighteraars van kopen
Of de relpalestijnen?quote:Op maandag 26 juli 2004 15:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
En, laat me raden, daarmee zou je alle relmarokkanen willen bombarderen?
nee?quote:Op maandag 26 juli 2004 15:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
En, laat me raden, daarmee zou je alle relmarokkanen willen bombarderen?
die welquote:Op maandag 26 juli 2004 15:35 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Of de relpalestijnen?
Even een korte samenvatting. Je fregatten voor de relmarokkanen en je JSF voor de relpalestijnen?quote:Op maandag 26 juli 2004 15:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |