En ondertussen weten we nog steeds niet zeker wie het dan is, die Halfblood Prince. Het zijn in ieder geval niet:quote:Title of Book Six: The Truth
Well, the door opened at last and I showed you the title of book six - the genuine title, the title that will appear on the published book, the title I have been using in my head for ages and ages. Unfortunately, however, the door opened on the very same day the 'Pillar of Storgé' hoaxer struck, which left a lot of Harry Potter fans bemused as to whether I was having a joke at their expense by posting another fake title to 'teach hoaxers a lesson', something I certainly wouldn't do, as it would simply frustrate, confuse or annoy the 99.9% of you who aren't hoaxers! I tried to give a clear hint that the title behind the door was the real one by making the 'Toenail' joke as well (see 'Rumours'). But just to clear up matters once and for all…
Information you take directly from this site will be truthful and accurate (I might occasionally joke, but as time goes on, you'll learn to tell when I'm joking). Do not trust anybody else claiming to have found information on this site that you cannot access, however seemingly convincing the images they provide to support their story.
I never post information on the site that I do not want fans to read immediately. In other words, anybody claiming to have 'discovered' a message that wasn't due for release yet is lying. There was never anything meaningful behind the door until the 'Do Not Disturb' sign came off!
The 'Pillar of Storgé' was never my title, and I did not change it at the eleventh hour because I was 'found out' (I nearly fell off my chair giggling when I read this).
I was delighted to see that a hard core of super-bright fans knew that the real title was once, in the long distant past, a possibility for 'Chamber of Secrets', and from that deduced that it was genuine. Certain crucial pieces of information in book six were originally planned for 'Chamber of Secrets', but very early on (first draft of Chamber) I realised that this information's proper home was book six. I have said before now that 'Chamber' holds some very important clues to the ultimate end of the series. Not as many as six, obviously, but there is a link.
Anyway: if you continue to exercise patience, you will find that the Do Not Disturb Door opens again… and again… giving you further hints about book six. But as a little bonus, and compensation for having been messed around by Mr. or Ms. Storgé, I shall tell you one thing without making you shift any bricks at all: the HBP is neither Harry nor Voldemort. And that's all I'm saying on THAT subject until the book's published.
Mark Evans is een gozertje dat - naar mijn idee - toevallig voorkwam in boek 5. Daar zou hij in elkaar zijn getimmerd door Dudley (Dirk). En hij kwam nog ergens voor volgens mij maar dat weet ik niet zeker, dat hoorde ik iemand zeggen.quote:Op zondag 25 juli 2004 20:32 schreef ChrisJX het volgende:
Mark Evans, is dat Marcel Lubbermans?
Sorryquote:Op zondag 25 juli 2004 20:31 schreef vicz het volgende:
en helaas is die topic titel nog steeds verkeerd geschreven:
------------> Harry Potter and the Half Blood Prince
met spatie dus....![]()
Is Sirius volbloed?quote:Op zondag 25 juli 2004 20:32 schreef ChrisJX het volgende:
Mark Evans, is dat Marcel Lubbermans?
Draco Malfoy, Korzel en Kwast zijn het ook nietSirius
ook niet
Sirius is denk ik volbloed. Ik bedoel, Grimauld Place 12 is een magisch huis (het is onzichtbaar enzo) en dat is het huis van Sirius z'n ouders (of iig moeder).quote:Op zondag 25 juli 2004 21:39 schreef Biff-Tannen het volgende:
[..]
Is Sirius volbloed?
Ik neem aan dat de Half Blood Prince een belangrijke rol gaat spelen in het verhaal (anders heet het boek ook niet zo). Severus Snape misschien? Omdat hij half goed en half slecht is.
Of is hij volbloed wizard?
Oh ja dat is waar ook van Sirius.quote:Op zondag 25 juli 2004 22:57 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Sirius is denk ik volbloed. Ik bedoel, Grimauld Place 12 is een magisch huis (het is onzichtbaar enzo) en dat is het huis van Sirius z'n ouders (of iig moeder).
Het lijkt me erg onlogisch als Snape een halfbloed wizard is, aangezien hij bij Slytherin zat/zit, en zit ik nou fout of was hij ook een van Voldemorts mannetjes? moet het nog ff nalezen
Daar heb je dan wel weer gelijk in. Trouwens, Tom Riddle IS toch Voldemort?quote:Op zondag 25 juli 2004 23:23 schreef Biff-Tannen het volgende:
[..]
Oh ja dat is waar ook van Sirius.
Snape was inderdaad ook een death-eater. Met nadruk op 'was', want hij heeft zich later tegen Voldemort gekeerd.
Ondanks dat ze bij Slytherin een duidelijke afkeer tegen muggle-blood hebben zijn ze toch fan van Voldemort (half blood die ook bij Slytherin heeft gezeten). Daarnaast is er nog Tom Riddle, half blood en Slytherin.
Als Snape half blood zou zijn zouden ze dat bij Slytherin denk ik wel voor nog een keertje door de vingers zien.
Ja zoiets herinner ik me ook nog vaag.quote:Op zondag 25 juli 2004 23:29 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Daar heb je dan wel weer gelijk in. Trouwens, Tom Riddle IS toch Voldemort?
Dat met die letters : Tom Malvone Riddle -> I am Voldemort ofzo.
Sjah ik ben ze weer opnieuw aan het lezen dus alles is nog versquote:Op zondag 25 juli 2004 23:59 schreef Biff-Tannen het volgende:
[..]
Ja zoiets herinner ik me ook nog vaag.
Ik heb van deel 2 alleen de film gezien en dat was een tijd geleden.
Het boek van deel 2 heb ik nog alleen gedeeltelijk gelezen.
eat slugs!![]()
Tom Marvolo Riddle--> I am Lord Voldemortquote:Op zondag 25 juli 2004 23:29 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Deel vijf niet gelezen?quote:Op zondag 25 juli 2004 21:39 schreef Biff-Tannen het volgende:
Is Sirius volbloed?
Harry is ook halfbloed en was bijna bij Slytherin ingedeeld.quote:Op zondag 25 juli 2004 23:23 schreef Biff-Tannen het volgende:
Daarnaast is er nog Tom Riddle, half blood en Slytherin.
Als Snape half blood zou zijn zouden ze dat bij Slytherin denk ik wel voor nog een keertje door de vingers zien.
In het Nederlands is het Marten Asmodom Villijn --> Mijn naam is Voldemort.quote:Op zondag 25 juli 2004 23:29 schreef clumsy_clown het volgende:
Omdat Voldemort een beetje een 'power-transfer' had gedaan op Harry, op Halloween in het 2e jaar van het leven van Harry.quote:Op woensdag 28 juli 2004 17:03 schreef ChrisJX het volgende:
Harry is ook halfbloed en was bijna bij Slytherin ingedeeld.
Kreacher neemt geen orders aan van Tonks, terwijl ze toch echt de neef van Sirius is.quote:Op woensdag 28 juli 2004 17:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat van Riddle klopt ja, zoals jij het spelt.
Alleen van dat onterven van niet pure-bloods wist ik niet... stond dat in boek vijf?
Eerst heb ik ze in 2, 1, 3, 4, 5 gelezen. Laatste keer was het 5, 4, 3, 2, 1quote:Op woensdag 28 juli 2004 19:21 schreef Biff-Tannen het volgende:
pfffft, ik moet die dingen echte eens een keer in de goede volgorde lezen. Heb eerst 5 gelezen, toen 3, 4, 1 en nu ben ik bezig met 2. Ik hoop dat alle puzzelstukjes nu voor mij op hun plaatsen vallen.
Ik heb ze als 1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 4, 5, 5 gelezenquote:Op woensdag 28 juli 2004 19:21 schreef Biff-Tannen het volgende:
pfffft, ik moet die dingen echte eens een keer in de goede volgorde lezen. Heb eerst 5 gelezen, toen 3, 4, 1 en nu ben ik bezig met 2. Ik hoop dat alle puzzelstukjes nu voor mij op hun plaatsen vallen.
Wauw, hippe sitequote:Op woensdag 28 juli 2004 22:17 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Overigens, de deur op jkrowling.com is weer dicht.
Inderdaad.quote:Op woensdag 28 juli 2004 22:33 schreef Biff-Tannen het volgende:
1 april toch?![]()
Dat klinkt als een Weense Wals.quote:Op woensdag 28 juli 2004 22:41 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik heb ze als 1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 4, 5, 5 gelezenWaarvan de 5 in sub in het Engels, de rest Nederlands (kon niet wachten
al was het met de namen soms lastig)
Weer, of nog steeds? (sinds dat de titel van boek 6 bekend werd) Want dan heb ik iets gemistquote:Op woensdag 28 juli 2004 22:17 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Overigens, de deur op jkrowling.com is weer dicht.
Ik vind Marten Villijn echt veel mooier dan Tom Riddle. Bij die laatste krijg ik een Batman-associatie, de eerste is echt een schurkige naam.quote:Op woensdag 28 juli 2004 22:57 schreef Biff-Tannen het volgende:
ik heb ze alleen in het Engels gelezen. Ik ben eens begonnen in een Nederlandse deel 4, maar dat vond ik slecht klinken.
Marten Vilijn, Tom Riddle
![]()
De Engelse namen vind ik erg mooi.
Deel 4 vind ik denk ik het beste. Welke jullie?
Ik vond die chagrijn wel leuk.quote:Op donderdag 29 juli 2004 13:53 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik vind Marten Villijn echt veel mooier dan Tom Riddle. Bij die laatste krijg ik een Batman-associatie, de eerste is echt een schurkige naam.
Ik vind deel 1 of 2 het beste. Deel 4 was wel lekker dikmaar ik vond het verhaal wat minder leuk. Deel 5 vond ik trouwens het slechtste, chagrijnige kutHarry
Hetgeen de puberende Harry alleen maar menselijk maakt.quote:Op donderdag 29 juli 2004 13:56 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Ik vond die chagrijn wel leuk.Heerlijk om ook even de andere kant van Harry te zien.
Tien dagen?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 00:10 schreef Mikkie het volgende:
Inderdaad... too bad that is. Maar deel 5 is ook gaaf toch? Ik ga 'm dit jaar weer meenemen op vakantie... kan ik m'n 10 dagen best mee vol krijgen
Feitelijk 12 boeken had ik nodig om mezelf te vermaken op 14 dagen vakantie.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 00:20 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Tien dagen?Ik had dat geval in het Engels in vier dagen uit, de Nederlandse in drie...
Al is tien dagen eik ook best wel weer goed. Ik moet altijd een megaberg boeken meesjouwen, wil ik drie weken strand door kunnen komen...
Mijn record was eens 30 in drie wekenquote:Op vrijdag 30 juli 2004 07:56 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Feitelijk 12 boeken had ik nodig om mezelf te vermaken op 14 dagen vakantie.
Omber is een trut, maar prachtig geschreven.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 09:19 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Mijn record was eens 30 in drie wekenMaar dat was toen ik een jaar of 14 was en had niet allemaal zulke dikke boeken mee als ik eik las toen.
Ben al bij H19 in deel 5Omber is een trut
![]()
Figg. Die Squib.quote:Op zondag 1 augustus 2004 00:03 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Arabella Vaals?
Wat een knakevertalingen zeg... Omber *gruwel*
Ik vind het een prima naam. En Griffel vind ik een leukere achternaam dan Granger.quote:Op zondag 1 augustus 2004 00:03 schreef Mikkie het volgende:
Arabella Vaals?
Wat een knakevertalingen zeg... Omber *gruwel*
Hufflepuff, 2 jaar hoger dan Harry, aanvoerder van het zwerkbalteam in het 3e jaar van Harry, Hogwarts-Triwizard-Champion.quote:Op zondag 1 augustus 2004 19:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
*proest*
En wie mag dat dan wel zijn?
Cedric Diggoryquote:Op zondag 1 augustus 2004 20:26 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Hufflepuff, 2 jaar hoger dan Harry, aanvoerder van het zwerkbalteam in het 3e jaar van Harry, Hogwarts-Triwizard-Champion.
Zomer 2005 komt deel 6. Al is JK weer zwanger dus wie weet duurt het nog langer.quote:Op zondag 1 augustus 2004 15:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Als ik zeg 2014... dan kan het alleen maar meevallen.
Maar er staat me iets bij van de releasedata van de films... en deel 6 stond voor 2008 op de planning, en deel 7 voor 2010. Dus dan zal boek 6 uiterlijk in 2007 verschijnen lijkt meFijn vooruitzicht toch
Maarre... ik weet het dus gewoon niet
Bron?quote:Op maandag 2 augustus 2004 10:25 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
Zomer 2005 komt deel 6.
Dat Dumbledore veel weet, wordt, onder andere, gezegd in PoA. Hij had ten tijde van de moord op de Potters een paar handige spionnen. En verder, onderschat Snape niet.quote:Op maandag 2 augustus 2004 12:59 schreef Sater het volgende:
Zijn de banden tussen Voldemort en Dumbledore nóg nauwer dan wij vermoeden? Aan het eind van boek 5 vertelt Albus aan Harry dat: Voldemort hem niet wilde doden. Het litteken is meer een merkteken. Wél zullen Voldemort en HP ooit een allesbeslissende dodelijke strijd aangaan. Overigens had Voldemort ook nog Neville Longbottom op het oog. Even oud als Harry en op dezelfde dag 31 juli geboren. Neville viel af, omdat hij uit een volbloed tovenaarsfamilie stamt. Harry geniet de voorkeur. Reden net als Voldemort is hij een halfbloed. Vraag me af hoe Dumbledore aan zijn kennis komt. Wellicht van Voldemort zélf?
N.B. Harry's en Marcel's astrologische teken is leeuw. Het Gryffoendorteken is eveneens leeuw. Toeval?
Boek 5 nadat Voldemort is teruggekeerd en weer door Dumbledore verjaagd. Uiteraard voor zo lang het duurt.quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:55 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
En waar haal je de 'wijsheid' vandaan dat Voldemort Harry niet wil doden? Wat probeert ie in boek 1. (2 keer), boek 2, (verleden), boek 4 en boek 5?
"If death is nothing, kill the boy."quote:Op maandag 2 augustus 2004 18:25 schreef Sater het volgende:
[..]
Boek 5 nadat Voldemort is teruggekeerd en weer door Dumbledore verjaagd. Uiteraard voor zo lang het duurt.
Buckbeak zit op het moment op Grimmauld Place no. 5.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 14:17 schreef Sater het volgende:
Eventjes tussendoor: " Syrius Zwarts is dood. Wat is er met de hypogrief Scheurbek gebeurd?
Het over hem uitgesproken doodvonnis kon niet ten uitvoer worden gebracht. Zolang Scheurbek geen gratie krijgt, blijft hij gevaar lopen. Dumbledore gaat gratie - actie ondernemen? Intussen verblijft Scheurbek, veilig en wel, diep in het Donkere Bos. Uiteraard onder Hagrid's bescherming.
En dat blijft het hoofdkwartier van de Fenixorde? Wie laat de hypogrief uit?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 17:14 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Buckbeak zit op het moment op Grimmauld Place no. 5.
Nee, no. 12quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 17:14 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Buckbeak zit op het moment op Grimmauld Place no. 5.
Via foto van de familie Weasly in de Ochtendprofeet. Sirius herkende de rat Scabbers als de ongeregistreerde faunaat Peter Pettigrew.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:18 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Nee, no. 12
*betwetert
Anyway ik lees nu voor de zoveelste keer dus The Order of the Phoenix, maar ik vroeg me opeens wat af. Ik weet het vast wel ergens want ik heb alle vijf delen meerdere malen gelezen, maar ik ben het vergeten. Hoe is Sirius eigenlijk ontsnapt uit Azkaban? Ik kan er niet opkomen maar ik zweer dat het in The Prisoner of Azkaban staat![]()
Sorry, ja, je hebt helemaal gelijk. Ik had no. 5 in mijn hoofd en typte het zomaar zonder te checken.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:18 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Nee, no. 12
*betwetert
Anyway ik lees nu voor de zoveelste keer dus The Order of the Phoenix, maar ik vroeg me opeens wat af. Ik weet het vast wel ergens want ik heb alle vijf delen meerdere malen gelezen, maar ik ben het vergeten. Hoe is Sirius eigenlijk ontsnapt uit Azkaban? Ik kan er niet opkomen maar ik zweer dat het in The Prisoner of Azkaban staat![]()
JKR heeft hier ook iets over gezegd.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:18 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd geloof ik niet dat Sirius dood is. Hi'j is zo vaag en onduidelijk uit het boek geschreven, dat ik denk dat het niet klopt. Hij verdwijnt zeg maar in het zwarte gat, waarna hij weg is. Maar niets bewijst dat hij dood is... alleen de verhalen zeggen dat je dan dood gaat. Mijn gevoel is dat ie in boek 6 of 7 toch weer opduikt. Er is niet voor niets zoveel om hem te doen geweest in boek 3, en hij had ook een rol icm Harry tijdens het Triwizard Tournament... hij is te belangrijk om zomaar te verdwijnen.
Mensen die er net zo over denken... of meer achtergrondinfo hebben?
Zoiets was t wel ja...quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:20 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Pff... * hard nadenkt *
Was het niet iets met dat Dementors leven en voelen op basis van de angst van hun gevangenen... en dat Sirius zoveel goede herinneringen had... en bovendien onschuldig was... en daarom geen last had van angst en niet leeggezogen werd? Zo konden de Dementors hem ook niet voelen en kon hij dus (op een onbewaakt ogenblik?) ontsnappen. Geloof ik
Ik ga lachen als ik het dadelijk helemaal fout heb
Dat was het. Dankquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:44 schreef sleepflower het volgende:
[..]
En Sirius is ontnapt door zich in een hond te veranderen, de emoties van een hond zijn minder complex en worden minder gemerkt door de Dementors.
Zodra je achter het gordijn bent verdwenen ben je écht en definitief dood. Zo niet dan blijf je als geest voortbestaan. Nick dorst niet achter het gordijn te verdwijnen, ergo hij werd geest. [zijn uitleg aan Harry in boek 5]quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:51 schreef Rickster1981 het volgende:
[..]
Zoiets was t wel ja...
Ik vermoed ook dat Sirius gewoon weer opduikt. Ik bedoel hij verdwijnt achter een magisch gordijn. ALs ie echt dood had moeten gaan dan hadden ze Voldemort hem wel voor de ogen van Harry laten vermoorden, veel melodramatischer.
Verder heb je nog het vermoeden van de geschiedenis herhaalt zich. Dus Harry is een personificatie van iemadn uit het verleden. In deel 2 komt de basilisk voor het eerst weer vrij, Voldemort komt weer op volle krachten. de deatheaters komen weer in oproer... alles was in het verleden is gebeurd. Misschien wordt arry wel Voldemort 2, hij heeft het temperament!
Ben waanzinnig benieuwd wie Umbridge gaat spelen...quote:Op vrijdag 30 juli 2004 09:24 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Omber is een trut, maar prachtig geschreven.Dat wordt echt een van de leukste personages in de 5e film.
'zwarte gaven'? Hallo, we hebben het hier over Duistere gaven nog altijd. Zo staat het ook in het boek, dacht ik.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:03 schreef Sater het volgende:
Mét het litteken heeft Voldemort zijn zwarte gaven deels in Harry overgeplant. [sisselspraak]
Harry heeft derhalve een lichte en een donkere zijde. Wellicht betekent gevecht tegen Voldemort voor Harry ook innerlijke strijd tegen zichzelf. Hierbij beschermd door het liefdesteken van zijn moeder.
Half kat, half Kneazel. (Ben de NL naam kwijt.)quote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:12 schreef Jojogirl het volgende:
Maar Knikkebeen is waarschijnlijk geen echte kat, maar een magisch beest dat op een kat lijkt (ben de naam ff kwijt). En over magische beesten die precies op uilen lijken heb ik nog nooit ergens iets gelezen.
Behalve brieven overal goed bezorgen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:38 schreef Sater het volgende:
Is het enige talent van Harry's sneeuwuill Hedwig brieven en pakjes bezorgen. Bezat zij wellicht ook nog magische krachten? Tenslotte ontmaskerde Knikkebeen Pieter Piepeling. [boek 3]
Ik hoop niet dat het nummer 2 wordt, die is zo lame.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:24 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Even over de poll op de jk rowling site:
3 mogelijkheden:
1. Percy, werkt die undercover voor iemand?
2. Waar was Wormtail sinds boek 4
3. Wat betekende de Howler aan Aunt Petunia van Dumbledore. (Remember my last.)
Ik heb op 3 gestemd. Persoonlijk denk ik dat het over de brief van 14 jaar terug gaat. Laatste regel van de brief misschien?
55 % stemt op 3.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:32 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat het nummer 2 wordt, die is zo lame.
Wat is de vraag?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:24 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
1. Percy, bezeten van macht, zegt constant tegen vriendin Patricia minister te willen worden. Junior assistent van Droebel eerste opstapje. Felicitatiebrief aan Ron t.g.v. diens benoeming tot klassenoudste toont aan waar Percy écht staat.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:24 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
3 mogelijkheden:
1. Percy, werkt die undercover voor iemand?
2. Waar was Wormtail sinds boek 4
3. Wat betekende de Howler aan Aunt Petunia van Dumbledore. (Remember my last.)
Ik heb op 3 gestemd. Persoonlijk denk ik dat het over de brief van 14 jaar terug gaat. Laatste regel van de brief misschien?
Die vat ik daaronder samen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 08:40 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Wat is de vraag?
quote:Trevor
What's going on with Trevor? Could he be around to watch out for Neville, or maybe to spy on him? If so, then why is Trevor always running off - does that make sense? Is that because Neville's own mind is so unfocused, or is there something / someone prodding Trevor to take off? Although we questioned Trevor's antics, we couldn't verify any clues about the role Trevor may play in the mysteries, so we didn't include much about him in our Guide. The only major classical reference we can think of is the toad prince, but there are no hints about that. Could Trevor truly be transfigured? (We don't mean animagus - we mean someone has done it to him and won't let him escape - like the famous "bouncing ferret.") So far, we're not convinced that we're going to see a fair maiden kissing Neville's toad!
We did miss a Trevor clue, from Book 1, that appeared to be just a hint to help us solve the puzzle in Book 2: Remember at the end of Book 1 how Neville discovers Trevor hiding in a bathroom before they leave to go home? What was he doing in there? Well, that seemed to have been an extremely subtle hint about the mystery in Book 2.
Is Trevor just a cowardly toad who likes to sulk in dark, wet places, or is there something more to Trevor? Trevor's wanderings haven't gone unnoticed by wary HP Sleuths. What could Trevor be up to? What kind of mischief could a toad get into?
Some HP Super Sleuths have suggested some possible hints:
HP Super Sleuth Siobhan has done his research and found some very interesting information about toads. Traditionally, toads have been used to ward off evil and cure sickness by absorbing it into their skin (icky, but very useful). That would imply a positive (if not key) role for Trevor the toad.
An HP Super Sleuth, by the name of Karen, made a humorous suggestion quite a while ago... but lately, we aren't laughing. Once we recognized the hint at the end of Book 1 (where Neville discovers Trevor hiding in a bathroom), we put that together with Karen's observation, and realized maybe that toad prince could beget a king. You know the description from Book 2 about how you obtain a Basilisk? One Trevor toad + one egg from Hagrid's hen house = one big mean snake! Uh ohhhh....
bron http://www.wizardingworld.com/hpsleuth/book5clues.html#trevor
Bij de FAQ, klik daarna op een van de enveloppen (maakt niet uit welke), en kies daarna het 'Faq Poll' tabblad.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 23:44 schreef Jojogirl het volgende:
Waar precies op die site staat die poll?
* sleepflower kan hem niet vinden.
Interestingquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 21:57 schreef Biff-Tannen het volgende:
Half-Blood Prince?
[..]
Er zit ergens een schakelaar...rechts van de onderkant van de deurknop. Moet je maar een beetje in het rond klikken, dan gaat het licht aan.quote:Op maandag 16 augustus 2004 15:45 schreef Offy het volgende:
Hey, hoe krijg je dat voor elkaar? Bij mij is het gewoon zwart....
Ik heb wel al wat andere leuke dingetjes opgemerkt: Peeves die voorbij komt en de boel omver gooit, en het mobieltje dat spontaan begint te bellen (ik versta niet wie er opneemt)
Super, bedankt!quote:Op maandag 16 augustus 2004 15:48 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Er zit ergens een schakelaar...rechts van de onderkant van de deurknop. Moet je maar een beetje in het rond klikken, dan gaat het licht aan.
Geen idee, maar ik zag wel dit bij de extra's, vlak voordat het papier eroverheen schuift:quote:Op maandag 16 augustus 2004 16:00 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Ik heb nu een dartbord.
iemand een idee wat ik moet gooien?
Het lijkt me een nieuw personage, aangezien we deze persoon nog nooit eerder hebben gezien.quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:39 schreef dewd het volgende:
A slight limp? Hmm wie heeft er allemaal een wat mank beentje?
Yep.quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:44 schreef DearPrudence het volgende:
Heet de volgende boek The Halfblood Prince??
(sorry, heb HP-nieuws een tijdje niet meer gevolgd)
oeh, spannend...quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:44 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Yep.
Die viel sowieso al af.quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:43 schreef Offy het volgende:
Ron, sinds 'ie gebeten is door Sirius![]()
Een rol die hem goed af lijkt te gaan. Vampier voor Harry, prins voor Draco. Tijdens het toverduel roept Draco: " Serpensortia" en een slang schiet uit zijn toverstok. Een spreuk behorend bij de lesstof van tweedejaars? Heb zo'n vermoeden dat Snape lang voor aanvang toverduel zijn lievelingsleerling aanwijzingen gaf. Opzet maakte van treffen Harry - Draco.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:43 schreef L.Denninger het volgende:
Yeahyeahyeah snape is half vampier en prins, dat weten we nu wel.
Voldemort was toch enig kind? Z'n moeder ging iig dood in het kraambed. Z'n vader ging weg voordat ie ook maar geboren was.quote:Op zondag 22 augustus 2004 18:41 schreef Rickster1981 het volgende:
Even verder filosoferen over wie de halfblood prince kan zijn... Misschien familie van Voldemort? In de vragen aan Rowling staat dat we meer uit gaan vinden over Voldemort en dat hij nooit van iemand gehouden heeft. Misschien heeft hij een halfbloed als broer en heeft hij zich daar zo tegen verzet dat hij zijn ouders haatte en zn broer en iedereen om hem heen. Het is maar een suggestie![]()
![]()
Ik denk dat Draco die spreuk eerder van z'n vader heeft geleerd, of anders wel gelezen in een boek. Ik twijfel er namelijk niet over dat Lucius een grote verzameling boeken over de Dark Arts in z'n huis heeft staan.quote:Op zondag 22 augustus 2004 16:31 schreef Sater het volgende:
[..]
Een rol die hem goed af lijkt te gaan. Vampier voor Harry, prins voor Draco. Tijdens het toverduel roept Draco: " Serpensortia" en een slang schiet uit zijn toverstok. Een spreuk behorend bij de lesstof van tweedejaars? Heb zo'n vermoeden dat Snape lang voor aanvang toverduel zijn lievelingsleerling aanwijzingen gaf. Opzet maakte van treffen Harry - Draco.
Oproepen slang door Draco bedoeld om Harry een hak te zetten. Harry beheerst Sisselspraak, hetgeen een streep is door Snape's rekening. Het kan ook zijn dat Snape iets vermoedde. Indien zo, dan wordt zijn vermoeden werkelijkheid. Zowel het een als het ander kan Snape's merkwaardige gezichtsuitdrukking verklaren. Hoe het ook zij, Harry zit in de problemen. Iets wat de toverdrankleraar niet slecht uitkomt. Snape ziet in Harry immers een opvolger van James?![]()
Je kan gelijk hebben. Maar dan zou Lucius op de hoogte moeten zijn geweest van het komende toverduel.quote:Op maandag 23 augustus 2004 17:11 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Ik denk dat Draco die spreuk eerder van z'n vader heeft geleerd, of anders wel gelezen in een boek. Ik twijfel er namelijk niet over dat Lucius een grote verzameling boeken over de Dark Arts in z'n huis heeft staan.
Tot dusver de matriarchale familiebanden. En volgens de vaderlijke lijn?quote:Op woensdag 28 juli 2004 17:03 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
[..]
Harry is ook halfbloed en was bijna bij Slytherin ingedeeld.
De Half-Blood Prince is het volgende deel van Harry Potter, nummer 6 dus. Hij is nog niet uit, maar JKR heeft de titel al wel bekend gemaakt.quote:Op zondag 29 augustus 2004 14:24 schreef Nokia3310 het volgende:
Heeft iemand een linkje naar het eerste deel van dit topic? Ik snap er namelijk helemaal niets van waar dit over gaat. Heb alle boeken gelezen maar weet niets van een half blood prince of zoietsEn kan via de zoekfunctie deel 1 van dit topic niet vinden.
Alvast bedankt!
Oké, bedankt voor de info! Is er ook al iets bekend over de releasedatum? Het laatste wat ik hoorde was 2005 maar alleen niet wanneer. Hopelijk voor april, tot die tijd woon ik namelijk in Londen en het lijkt me wel wat om dan om 12 uur 's nachts voor een boekenwinkel te gaan wachten!quote:Op zondag 29 augustus 2004 14:32 schreef sleepflower het volgende:
[..]
De Half-Blood Prince is het volgende deel van Harry Potter, nummer 6 dus. Hij is nog niet uit, maar JKR heeft de titel al wel bekend gemaakt.
Ron brengt een dreuzelschoondochter en Ginny komt met een dreuzelschoonzoon. De Weaslys zijn bovenmate verheugd. In deel 5 praat Ginny onbeschroomd met Harry. Volgens Hermeline is Ginny niet meer op Harry verliefd, ook al wenst Ron het anders te zien. Maar ja, hij doorziet niet altijd alles even goed.quote:Op zondag 29 augustus 2004 14:34 schreef Biff-Tannen het volgende:
Ik zie Harry Potter eerder met Ginny Weasley gaan.
In Chamber of Secrets in de boekwinkel zegt Draco Malfoy "Potter, you've got yourself a girlfriend!" (Ginny dus), hierop zeggen Harry en Ginny helemaal niets. Misschien een aanwijzing?
Dat is nog niet bekend. Ik ben ook wel benieuwd wanneer ie uitkomt, hoop ook zo snel mogelijk!quote:Op zondag 29 augustus 2004 16:07 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Oké, bedankt voor de info! Is er ook al iets bekend over de releasedatum? Het laatste wat ik hoorde was 2005 maar alleen niet wanneer. Hopelijk voor april, tot die tijd woon ik namelijk in Londen en het lijkt me wel wat om dan om 12 uur 's nachts voor een boekenwinkel te gaan wachten!
Ik vind Londen ook super! Over 2 weken verhuis ik en blijf er 7 maanden wonen! Hoop dat ik nog wat Harry Potter deel 6 gekte mee kan pikken!quote:Op zondag 29 augustus 2004 17:47 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Dat is nog niet bekend. Ik ben ook wel benieuwd wanneer ie uitkomt, hoop ook zo snel mogelijk!
Londen is trouwens leuk, ik ben er vorige week een weekendje geweest, erg leuke stad.
Ondanks dat Ginny zich zelfverzekerd voelt in de buurt van Harry denk ik toch dat de kans best groot is dat er iets gebeurd tussen die 2.quote:Op zondag 29 augustus 2004 16:24 schreef Sater het volgende:
[..]
In deel 5 praat Ginny onbeschroomd met Harry. Volgens Hermeline is Ginny niet meer op Harry verliefd, ook al wenst Ron het anders te zien. Maar ja, hij doorziet niet altijd alles even goed.
Het ziet er dus naar uit dat Ginny een paar maanden daarvoor de moed heeft opgegeven.quote:
'Ginny used to fancy Harry, but she gave up on him months ago. Not that she
doesn't like you, of course,'
Zou ze niet gewoon een plaatsje vrij willen maken om zo samen met Harry in het team te kunnen zitten? Als het niet zo is zou ze het anders formuleren, zoiets als: "Zodra Angelina en Alicia volgend jaar weggaan wil ik chaser worden."quote:'You're banned as long as Umbridge is in the school. There's a difference. Anyway, once you're back, I think I'll try out for Chaser. Angelina and Alicia are both leaving next year and I prefer goal-scoring to Seeking anyway.'
Ik denk dat ze dat gewoon zegt omdat als Harry terug komt, er geen 2e Seeker nodig meer is en Ginny dus overbodig is. Wel zijn er dan weer 2 Chaser plekken vrij, dus kan zij mooi Seeker worden.quote:Op zondag 29 augustus 2004 18:31 schreef Biff-Tannen het volgende:
[..]
Zou ze niet gewoon een plaatsje vrij willen maken om zo samen met Harry in het team te kunnen zitten? Als het niet zo is zou ze het anders formuleren, zoiets als: "Zodra Angelina en Alicia volgend jaar weggaan wil ik chaser worden."
En dus niet : "Once you're back........."
In boek 1 staat dat Dumbledore plotseling, als uit de grond gerezen, in de Ligusterlaan verscheen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:12 schreef pierce het volgende:
in boek 2 wordt gezegd dat Dumbledore transfiguration leraar was op Hogwarts voordat hij schoolhoofd werd. Ik ben eigenlijk wel benieuwd in welk dier hij kan veranderen, ik kan me namelijk niet herinneren dat dat in een van de boeken verteld wordt.
Verschijnselen? Wat is het engelse woord daar ook alweer voor?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 18:05 schreef Sater het volgende:
[..]
In boek 1 staat dat Dumbledore plotseling, als uit de grond gerezen, in de Ligusterlaan verscheen.
Een dier dat zijn hol onder de grond heeft? Een das wellicht? Of tóch een leeuw?![]()
Apparate.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 18:50 schreef pierce het volgende:
[..]
Verschijnselen? Wat is het engelse woord daar ook alweer voor?
bron: www.telegraaf.nlquote:Voorproefje nieuw Potter-boek op internet
LONDEN - Kinderboekschrijfster J.K. Rowling heeft fans van Harry Potter een kleinvoorproefje gegeven van haar nieuwe boek: Harry Potter en de Halfbloed Prins. Dat meldde de Engelse krant The Sun zaterdag.
Bezoekers van de website www.jkrowling.com krijgen, als zij een partijtje online darts succesvol afronden, een kluis te zien. Potter-fans die de code van de kluis kraken, kunnen vervolgens twee zinnen uit het nieuwe boek lezen.
Rowlings website is onder fans van de tovenaarsleerling zeer populair. In juli werd bericht dat in de acht weken dat de site toen online was geweest, het 220 miljoen keer was bezocht. De schrijfster laat regelmatig raadsels en geheimpjes achter op haar website en houdt zo haar lezers tussen twee boeken door bezig.
Het tipje van de sluier dat wordt opgelicht, geeft echter zelfs voor de doorgewinterde fans weinig geheimen prijs. Volgens The Sun zijn de twee citaten: "Hij zag er uit als een leeuw" en "Er zaten strepen grijs in zijn geelbruine haar en borstelige wenkbrauwen; hij had montere gelige ogen achter een bril met draadmontuur en een bepaalde sierlijkheid ondanks dat hij mank liep."
Harry Potter en de Halfbloed Prins is het zesde boek in een serie van zeven. De vorige edities waren alle kassuccessen en drie ervan zijn met evenveel succes verfilmd. Wanneer het nieuwste avontuur van Harry verschijnt, is nog niet duidelijk.
Coming right up.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 00:28 schreef Nokia3310 het volgende:
Zou iemand me nog een link kunnen geven naar het eerste topic? Kan via zoeken niets vinden (maar dat is altijd zo grrr...)
De volgende leraar verweer tegen de zwarte kunsten?quote:Op maandag 16 augustus 2004 16:14 schreef Biff-Tannen het volgende:
Over wie zou het stukje gaan?
Beschrijving doet me denken aan een soort Dumbledore met gele ogen. Zou hij een animagus zijn en in een leeuw kunnen veranderen?
(Of) Zou het over de half-blood prince gaan?
Snape half vampier?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:43 schreef L.Denninger het volgende:
Yeahyeahyeah snape is half vampier en prins, dat weten we nu wel.
Volgens mij zijn dat gewoon de titels van het eerste boek.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 11:58 schreef DC het volgende:
Ik weet niet of dit al geweest is, maar als je op de JKrowling site kijkt en je maakt een screen capture voordat alles eroverheen komt dan zie je staan: contents en een lijstje daaronder.
Zijn dit niet de titels van de hoofdstukken toevallig?
De eerste is in ieder geval: The boy who lived. De rest kan ik niet lezen.
Dat klopt, The boy who lived is de titel van het eerste hoofdstuk van het eerste boek, Harry Potter and the Philosopher's Stonequote:Op vrijdag 1 oktober 2004 17:27 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat gewoon de titels van het eerste boek.
Waar haal je dit precies vandaan?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 10:22 schreef Sater het volgende:
[..]
Tot dusver de matriarchale familiebanden. En volgens de vaderlijke lijn?
De moeder van James, is een kleindochter van Albus Dumbledore. Albus is dus de overgrootvader van James en de betovergrootvader van Harry. De keuze van Harry voor Gryffondor is hier op terug te voeren.
Heerlijk dit gediscussieer! Komt er ooit een Potter - leerstoel?![]()
Veronderstelling mijnerzijds. Herlees momenteel boek 5. Is het niet zo dat Harry bij de Dursley's moet wonen juist vanwege de specifieke bescherming. Petunia is immers een tante van moederskant? Vermoed overigens dat Tovertweelings Topfopshop nog een belangrijke rol gaat spelen.quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:03 schreef ZixS het volgende:
[..]
Waar haal je dit precies vandaan?
In boek 5 vraagt Harry aan Dumbledore of ze niet stiekem familie zijn. Als antwoord geeft dumbledore daarop dat als dat zo zou zijn, hij niet bij de Dursley's zou hoeven wonen...
Hey nu je het zegt, het ging volgens mij specifiek om familie van de moeder, omdat zij zichzelf op heeft geofferd voor hem. Daardoor wordt harry beschermd door een bepaalde kracht, zelfs al is hij maar 2 maanden per jaar 'thuis'. Zolang het voor hem thuis is en er woont een verwant van zijn moeder, geldt die beschermingquote:Op maandag 4 oktober 2004 22:18 schreef Sater het volgende:
[..]
Veronderstelling mijnerzijds. Herlees momenteel boek 5. Is het niet zo dat Harry bij de Dursley's moet wonen juist vanwege de specifieke bescherming. Petunia is immers een tante van moederskant? Vermoed overigens dat Tovertweelings Topfopshop nog een belangrijke rol gaat spelen.![]()
Zeg eens eerlijk, wat had je dan verwacht?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 10:39 schreef Koningin het volgende:
Ik heb deze week deel 5 weer eens uitgelezen (vakantie) en ben nu wel weer erg benieuwd naar deel 6. Er zijn nog zoveel vragen onbeantwoord!
En als ik iedereen hier zo zie speculeren, kan het nog een tof boek worden!
bronquote:Peeves isn't a ghost; he was never a living person. He is an indestructible spirit of chaos, and solid enough to unscrew chandeliers, throw walking sticks and, yes, chew gum.
Psst, je links doen het niet.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:47 schreef Biff-Tannen het volgende:
Leuke link
En wat ik eerst nog niet wist:
[..]
bron
Ik had niet anders verwacht, het maakt de nieuwsgierigheid alleen maar groter.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 11:17 schreef Forau_Diavolina het volgende:
[..]
Zeg eens eerlijk, wat had je dan verwacht?
Ik verwacht idd ook nog meer van Neville. Misschien door het hebben van zijn eigen toverstaf en door veel oefenen dat hij wat meer zelfvertrouwen krijgt, en beter gaat presteren. Het is duidelijk dat hij heel goed zou kunnen zijn... hij is er alleen nog te onzeker voor.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 09:07 schreef Sater het volgende:
In boek vijf wordt Marcel Lubbermans belangrijk. Hij [b]lijkt zijn stuntelige imago kwijt te raken.
Tijdens het gevecht met de dooddoeners wordt zijn toverstok vernietigd. [was van zijn vader]
Hetgeen betekent dat Marcel eindelijk zijn eigen toverstaf krijgt. Van Olivander weten we dat de toverstok zélf zijn eigenaar uitzoekt. [boek 1] Gunstig voor Marcel.
Jah... vind ik ookquote:Op woensdag 6 oktober 2004 10:27 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik had niet anders verwacht, het maakt de nieuwsgierigheid alleen maar groter.
En het duurt nog zoooo lang....
Volgens mij niet, want toen ie kapot viel heeft niemand het gehoord en ik denk niet dat Dumbledore hem er al over heeft verteld.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 10:58 schreef ZixS het volgende:
[..]
Ik verwacht idd ook nog meer van Neville. Misschien door het hebben van zijn eigen toverstaf en door veel oefenen dat hij wat meer zelfvertrouwen krijgt, en beter gaat presteren. Het is duidelijk dat hij heel goed zou kunnen zijn... hij is er alleen nog te onzeker voor.
Weet hij zelf eigenlijk al over de prophecy?
Harry kon zichzelf er niet toe brengen om het aan Ron en Hermelien te vertellen.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:24 schreef ZixS het volgende:
Maar harry weet het wel, en die heeft het geloof ik wel aan ron en hermione verteld... ik wist niet meer of hij dat ook aan neville had verteld maar ik denk zelf ook van niet.
Ik denk toch meer aan Rona Wemel. In deel 1 fungeert hij vrijwillig als schaakoffer. [voorafschaduwing komende gebeurtenissen in andere boeken. Gewoonte schrijfster]quote:Op maandag 11 oktober 2004 10:34 schreef Koningin het volgende:
Van de Frontpage:
Schrijfster J.K. Rowling heeft onthuld dat ook in het volgende deel uit de Harry Potterserie één van de hoofdpersonen niet het einde van het boek zal halen. Het is nog niet bekend wie zal sterven. Het boek 'Harry Potter and the Half-Blood Prince', het zesde deel uit de reeks, zal volgend jaar verschijnen.
De 39-jarige auteur beantwoordde een vraag van een fan op haar website. Ondertussen wordt hevig gespeculeerd van welk personage er afscheid moet worden genomen. Bij een wedkantoor in Engeland wordt Hagrid als meest waarschijnlijke slachtoffer gezien, met een uitkering van 3 tegen 1. Ook het verscheiden van Dumbledore (het schoolhoofd Perkamentus) en Harry's vijand Draco Malfoy (Draco Malfidus) wordt waarschijnlijk geacht. Harry zelf lijkt weinig te vrezen te hebben volgens de goklustigen, een pond inzet op zijn naam levert bij de dood van de hoofdpersoon 33 pond op.
Wie zal het zijn?
Die gaat in boek zeven. Hij redt Harry door Avada Kedavra te blocken, Harry wordt enorm kwaad en vermoordt Voldemort.quote:Op maandag 11 oktober 2004 11:13 schreef Sater het volgende:
[..]
Ik denk toch meer aan Rona Wemel. In deel 1 fungeert hij vrijwillig als schaakoffer. [voorafschaduwing komende gebeurtenissen in andere boeken. Gewoonte schrijfster]![]()
Oeh das een aardig einde (leuk is anders maar wel goed).quote:Op maandag 11 oktober 2004 15:03 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Die gaat in boek zeven. Hij redt Harry door Avada Kedavra te blocken, Harry wordt enorm kwaad en vermoordt Voldemort.
En een bonuspunt voor wie de link ziet met Dragonball Z.
Ghehe ja zoiets denk ik ook. Of dat ze uiteindelijk naast elkaar vechten ofzo. Oeh, of dat Snape zich opoffert voor Harry.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 17:26 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zo'n vermoeden heb ik ook... vandaar de knipoog. Ik denk eigenlijk dat we over Snape nog een flinke openbaring krijgen in boek 7...
Ik denk zelf van niet, in deel 5 heeft ze laten zien hoe sterk ze wel niet is. Ik denk niet dat zij dood gaat, in tegenstelling tot Sirius heeft ze ook geen bijzondere band met Harry, en ik denk eerder dat mensen met die band zullen sterven.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 18:01 schreef Mark het volgende:
Mijn geld op prof. Anderling
laten we eerlijk zijn: Sirius was niet bepaald de dikste vrienden met Harry, als je het over 5 boeken bekijkt. Daarom denk ik dat je de dode eerder in de "secundaire" ring om Harry moet zoeken, en wel iemand die "goed" is, anders heeft het bijna geen impact.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 21:19 schreef Mikkie het volgende:
Dan ben ik natuurlijk heel nieuwsgierig waarom
Dan zou Snape toch echt een grotere impact maken denk ik, juist omdat hij Harry echt haat, en hem toch meerdere keren gered heeft. Ik zie het wel gebeuren dattie voor een spreuk van Voldemort ofzo springt. Jep, ik heb mezelf overtuigdquote:Op woensdag 13 oktober 2004 00:03 schreef Mark het volgende:
[..]
laten we eerlijk zijn: Sirius was niet bepaald de dikste vrienden met Harry, als je het over 5 boeken bekijkt. Daarom denk ik dat je de dode eerder in de "secundaire" ring om Harry moet zoeken, en wel iemand die "goed" is, anders heeft het bijna geen impact.
Maar het is een gok, dat geef ik eerlijk toe
Neville Longbottomquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:01 schreef DearPrudence het volgende:
Wie is Lubbermans?? (in het engels?)
ohja, oke.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:06 schreef pierce het volgende:
[..]
Neville Longbottom
Op de gesloten afdeling.quote:Op zondag 17 oktober 2004 00:27 schreef Biff-Tannen het volgende:
Umbridge zien we misschien wel terug in St. Mungo's
Wizengamotquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 17:39 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Droebel is Fudge lijkt me?
Maar wat the fuck is Wik en Weegschaar in 't Engels
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk het wel.quote:Op zondag 17 oktober 2004 00:27 schreef Biff-Tannen het volgende:
Umbridge zien we misschien wel terug in St. Mungo's
quote:Op zondag 31 oktober 2004 16:03 schreef Afrodite het volgende:
De deur op JKR site is weer open
En er zijn 3 hoofdstuk titels gegeven!Bij mij is ie dicht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 31 oktober 2004 16:03 schreef Afrodite het volgende:
De deur op JKR site is weer open
En er zijn 3 hoofdstuk titels gegeven!H2 is overduidelijk een introductie tot een nieuwe plaats.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
H6, iemand stuurt <persoon in kwestie> met een kluitje het riet in?
H14, wie heeft er geluk met <dier in kwestie>?Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
quote:Op zondag 31 oktober 2004 17:53 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
H2 is overduidelijk een introductie tot een nieuwe plaats.
H6, iemand stuurt <persoon in kwestie> met een kluitje het riet in?
H14, wie heeft er geluk met <dier in kwestie>?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 31 oktober 2004 18:03 schreef sleepflower het volgende:
[..]Ja, de betekenis is hetzelfde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Dat heb ik wel opgezocht.Heb geen Latijn.
)
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Ik ook niet (meer).quote:Op zondag 31 oktober 2004 18:04 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Ja, de betekenis is hetzelfde.
(Dat heb ik wel opgezocht.Heb geen Latijn.
)
Hoe kan ik dit neerzetten zonder spoilers.quote:Op zondag 31 oktober 2004 18:18 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Ik ook niet (meer).Maar hoe kwam je dan op een beest?
quote:Op zondag 31 oktober 2004 18:59 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Hoe kan ik dit neerzetten zonder spoilers.
Dan maar in een haiku, die ongetwijfeld slecht zal zijn.
Rebirth of animal
Saves skins
Perch
En denk aan 2 boeken uit de HP reeks.
quote:Op zondag 31 oktober 2004 19:11 schreef sleepflower het volgende:
[..]Shoot, got me there.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, wie heeft er dan geluk?
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Misschien is het een toverspreuk.quote:Op zondag 31 oktober 2004 19:17 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Shoot, got me there.
Maar goed, wie heeft er dan geluk?
Lucky Charm?quote:Op zondag 31 oktober 2004 19:18 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Misschien is het een toverspreuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Whoopsie klein, niet zo belangrijk stukje vergeten (te onboeiend om in spoilertags te plaatsen iig) --> je moet ook nog een raadsel oplossen
Het antwoord:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron: Mugglenet.quote:HBP publication date rumors: June 2005
Someone in a position to know (whose name we obviously can't reveal) has given us word that Scholastic is planning for a mid-June 2005 release for book six, Harry Potter and the Half-Blood Prince. More specifically, they are considering June 11th and June 18th - both Saturdays.
As always, treat this as a rumor until we can get real confirmation, which in this case will most likely come from JK Rowling's official site.
Dat vraag ik me ook af...quote:Op zondag 21 november 2004 13:21 schreef Sater het volgende:
Welk duister geheim draagt Dumbledore met zich mee?
Volgens Perkamentus gaf Voldemort, onbedoeld iets van zijn krachten aan Harry. In boek 6 legt Perkamentus uit waarom niet Marcel en wel Harry door Voldemoirt wer " uitverkoren" Evenals hij is Harry halfbloed immers: geboren in een gemengd tovenaars - dreuzelgezin. Respectievelijk James Potter en Lily Evers. Marcel Lubbermans daarentegen is volbloed tovenaarsgezin.quote:Op maandag 22 november 2004 22:11 schreef FritsFlits het volgende:
Ik heb er ook al aangedacht dat Perkamentus misschien evil is en hij Harry Potter krachten geeft, waaraan Voldemort later veel heeft
Voldemort zag meer bedreiging in Harry, omdat Harry, net zoals Voldemort zelf, geen 100 % puur bloed had, tot 3 generaties terug.quote:Op maandag 22 november 2004 22:27 schreef FritsFlits het volgende:
Harry was toch sterker en daarom had hij hem uitgekozen? (oid)
Harry Potter and the Order of the Phoenix, chapter 37.quote:Op dinsdag 23 november 2004 15:29 schreef DrWolffenstein het volgende:
Nee, nee, nee. De ouders van Potter namen het op tegen Voldenmort. Maar nadat hij de ouders doodde, wou hij Harry ook meenemen in de dood. Dat lukte niet en tijdens het gevecht met baby Harry kreeg hij (Harry Potter) een litteken en Voldenmort kon toen niets anders doen dan de strijd staken. Sinds dien ziet Voldenmort, die steeds een andere vorm aanneemd, Harry als een bedreiging.
quote:'The one with the power to vanquish the Dark Lord approaches...born to those who have thrice defied him, born as the seventh month dies...and the Dark Lord will mark him as his equal, but he will have power the Dark Lord knows not...and either must die at the hand of the other for neither can live while the other survives...the one with the power to vanquish the Dark Lord will be born as the seventh month dies...'
quote:'It meant,' said Dumbledore, 'that the person who has the only chance of conquering Lord Voldemort for good was born at the end of July, nearly sixteen years ago. This boy would be born to parents who had already defied Voldemort three times.'
quote:'The odd thing, Harry,' he said softly, 'is that it may not have meant you at all. Sybill's prophecy could have applied to two wizard boys, both born at the end of July that year, both of whom had parents in the Order of the Phoenix, both sets of parents having narrowly escaped Voldemort three times. One, of course, was you. The other was Neville Longbottom.'
Dus wat jij zegt is gewoon bullshit.quote:'But you said - Neville was born at the end of July, too - and his mum and dad -'
'You are forgetting the next part of the prophecy, the final identifying feature of the boy who would vanquish Voldemort...Voldemort would mark him as his equal. And so he did, Harry. He chose you, not Neville. He gave you the scar that has proved both blessing and curse.'
'But he might have chosen wrong!' said Harry. 'He might have marked the wrong person!'
'He chose the boy he thought most likely to be a danger to him,' said Dumbledore. 'And notice this, Harry: he chose, not the pureblood (which, according to his creed, is the only kind of wizard worth being or knowing) but the half-blood, like himself. He saw himself in you before he had even seen you, and in marking you with that scar, he did not kill you, as he intended, but gave you powers, and a future, which have fitted you to escape him not once, but four times so far - something that neither your parents, nor Neville's parents, ever achieved.'
Neequote:Op dinsdag 23 november 2004 17:00 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Harry Potter and the Order of the Phoenix, chapter 37.
[..]
[..]
[..]
[..]
Dus wat jij zegt is gewoon bullshit.
James en Lily namen het op tegen Voldenmort, dus ze waren per definitie al doelwit.quote:Voldemort wilde Harry doden, en niet perse James en Lily. Harry was al een bedreiging voordat hij geboren was.
De waarheid zal wel weer eens in het midden liggen, as per usual.quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:47 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nee
[..]
James en Lily namen het op tegen Voldenmort, dus ze waren per definitie al doelwit.
Jij zegtquote:Op dinsdag 23 november 2004 17:47 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nee
[..]
James en Lily namen het op tegen Voldenmort, dus ze waren per definitie al doelwit.
Dit is dus niet waar. Het ging hem specifiek om Harry. Zoals je het nou zegt klinkt het alsof Harry maar een bijzaak was, maar hij was juist HET doelwit.quote:Maar nadat hij de ouders doodde, wou hij Harry ook meenemen in de dood.
Ik denk het niet. Iedereen is wel bang voor de Bloederige Baron; hij is ook de enige voor wie Foppe een beetje ontzag heeft. De Bloederige Baron is gewoon een griezel, die daarom goed bij het imago van Zwadderich past.quote:Op vrijdag 26 november 2004 10:50 schreef Sater het volgende:
Ieder huis heeft zijn inwonend spook. Griffoendor haast onthoofde Henk, Huffelpuf de dikke monnik, Ravenklauw de grijze dame en Zwadderich de bloederige baron. Reden wellicht: bij leven behoorden zij tot de afdeling waarvan zij nu inwonend spook zijn. Haast onthoofde Henk [b]lijkt bang te zijn voor de bloederige baron. Kenden zij elkaar bij leven?
Denk het ook. Hagrid is verder ook een beetje dommig enzo, en de Huffelpufs worden ook vaak een beetje als de sukkeltjes afgebeeld.quote:Op zondag 28 november 2004 16:07 schreef Sater het volgende:
Denk dat Hagrid op Huffelpuf zat. Trouw is immers zijn belangrijkste eigenschap.
Mja, dacht ik ookquote:Op maandag 29 november 2004 19:30 schreef FritsFlits het volgende:
Ik dacht dat Hagrid bij Griffindor zat.
Yep.quote:Op maandag 29 november 2004 19:30 schreef FritsFlits het volgende:
Ik dacht dat Hagrid bij Griffindor zat.
Bron: Barnes & Noble chat.quote:Yahooligan_seachellie4:
What house was Hagrid in?
J.K. Rowling:
Hagrid was in Gryffindor, naturally!
Sorryquote:Op maandag 29 november 2004 22:31 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Yep.
[..]
Bron: Barnes & Noble chat.
Sater sluit zich hier blozend bij aan. In boek drie vertelt Harry aan Arthur Wemel dat Lucius Malfidus verboden waar onder de vloer van zijn huiskamer bewaard. Arthur loert erop Lucius er bij te kunnen lappen. Of dit uiteindelijk gelukt?quote:Op maandag 29 november 2004 22:37 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Sorry
Dom van me.
Ik heb dat nota bene gelezen.
* datum noteertquote:Op dinsdag 21 december 2004 13:45 schreef sleepflower het volgende:
Harry Potter & the Half-Blood Prince komt op 16 Juli uit.
http://www.bloomsburymaga(...)whassup/news.asp?s=1
Reken daar maar niet op...quote:Op woensdag 22 december 2004 14:17 schreef Tijger03 het volgende:
Deel 7 zal wel ergens in 2007 uitkomen denk ik.
Eens! Maar het kan zelfs verschillen tussen de verschillende Amazon vestigingen onderling. Dus ik vergelijk altijd tussen amazon.com, amazon.co.uk, amazon.de en verschillende gewone winkels. En vooral voor films kun je ze het beste uit de VS halen. (Pas wel op de invoerrechten en regiocodes!)quote:Op zondag 26 december 2004 10:21 schreef Tijger03 het volgende:
Ik heb hem ook bij Amazon besteld. Amazon is veel goedkoper ondanks dat je verzenkosten moet betalen. En dat geldt niet alleen voor Harry Potter boeken!!![]()
Wees blij dat ze het zo zorgvuldig doen, niks is zo erg als een boek die vreselijk slecht vertaald is!quote:Op zaterdag 1 januari 2005 11:50 schreef RiDo78 het volgende:
Ik hoorde bij de boekhandel dat de nederlandse release geplanned staat voor November. En ik kan er gewoon met mijn stomme kop niet bij dat ze bijna 5 maanden nodig hebben voor een vertalinkje!
Ze krijgen hem pas na de engelse release en die dingen moeten ook nog gedrukt en gedistributeerd worden.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 11:50 schreef RiDo78 het volgende:
Ik hoorde bij de boekhandel dat de nederlandse release geplanned staat voor November. En ik kan er gewoon met mijn stomme kop niet bij dat ze bijna 5 maanden nodig hebben voor een vertalinkje!
quote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:35 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
En de oplossing is simpel: gewoon de engelse versie lezen.
Ja-ja... dus volgens jouw interesseert het ze alleen dat de engelstalige lezers zulke hints niet doorkrijgen. Dat iedereen die op de vertalingen wacht dit al 5 maanden weten voordat ze aan het boek beginnen boeit ze dus niet.quote:Op zondag 2 januari 2005 15:13 schreef Jojogirl het volgende:
Volgens mij proberen ze het boek zo geheim mogelijk te houden omdat er anders hele plotwendingen en doden uitlekken via Internet en kon er daarom bij deel 5 pas begonnen worden met vertalen toen de Engelse versie in de winkels lag. Voor die datum mochten zelfs de vertalers het boek nog niet in handen krijgen.
quote:Zoals J.K. Rowling net voor Kerstmis op haar website aankondigde, verschijnt Harry Potter and the Half-Blood Prince, het zesde en voorlaatste deel van de cyclus, op 16 juli. Een digitale versie van het boek werd echter vorige week al voor $ 9.95 op een website te koop aangeboden: ‘Als je geen zes maanden meer wilt wachten, kun je hier een elektronische variant kopen. Begin nu al te lezen! Wees de eerste om alle geheimen te onthullen!’ De eerdere delen werden voor $ 6.95 aangeboden en een elektronische set met alle zes delen voor $ 29.95.
Nadat de BBC Christopher Little, de literaire agent van Rowling, had ingeseind, werd de betreffende website maandag gesloten. Volgens Little zijn er helemaal geen digitale versies van de boeken beschikbaar. ‘Het internet wordt permanent afgespeurd om die op te sporen. Meestal zijn we dit soort zaken veel eerder op het spoor.’ Voor de release van het vijfde boek waren er vergelijkbare initiatieven. ‘Het is toch wel buitengewoon triest dat een hoop mensen een zo geweldig fenomeen misbruikt om er zelf beter van te worden.’
Medewerkers van The Leaky Cauldron, een Harry Potter fansite, waren op het bestaan van de site geattendeerd door boze fans. Een poging om te achterhalen of er inderdaad illegale transacties plaatsvonden, liep op niets uit omdat hun (valide) creditkaarten op basis van de ingevoerde gegevens werden geweigerd. Redacteur Melissa Anelli vertelde de BBC dat dit de eerste fraude rond het nieuwe boek was. ‘In de aanloop naar Harry Potter and the Order of the Phoenix liep mijn mailbox vol met dit soort berichten.’
Inmiddels heeft het boek zelf al lang de bestsellerstatus bereikt. In minder dan een etmaal na het bericht van Rowling voerde het op basis van de ingekomen bestellingen de lijst aan bij internetboekhandel Amazon.
Volgens mij zit er echt wel meer achter .... het is namelijk niet echt geloofwaardig om iemand die eerst bij de dooddoeners zat op zijn woord te geloven als hij/zij zegt dat hij/zij weer bij de "goeden" hoort....quote:Op maandag 28 februari 2005 20:14 schreef daeri het volgende:
Perkamentus vertrouwt Sneep omdat hij voor de val van Voldemort terug keerde naar de goede kant, en Perkamentus wou hem een 2e kans geven.
Voldemort ging niet dood toen hij Harry voor het eerst probeerde te vermoorden door een spreuk die hij op zich zelf had uitgevoerd. (Komt allemaal aan bod in het 4e boek hoor)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |