Ik denk het niet. Iedereen is wel bang voor de Bloederige Baron; hij is ook de enige voor wie Foppe een beetje ontzag heeft. De Bloederige Baron is gewoon een griezel, die daarom goed bij het imago van Zwadderich past.quote:Op vrijdag 26 november 2004 10:50 schreef Sater het volgende:
Ieder huis heeft zijn inwonend spook. Griffoendor haast onthoofde Henk, Huffelpuf de dikke monnik, Ravenklauw de grijze dame en Zwadderich de bloederige baron. Reden wellicht: bij leven behoorden zij tot de afdeling waarvan zij nu inwonend spook zijn. Haast onthoofde Henk [b]lijkt bang te zijn voor de bloederige baron. Kenden zij elkaar bij leven?
Denk het ook. Hagrid is verder ook een beetje dommig enzo, en de Huffelpufs worden ook vaak een beetje als de sukkeltjes afgebeeld.quote:Op zondag 28 november 2004 16:07 schreef Sater het volgende:
Denk dat Hagrid op Huffelpuf zat. Trouw is immers zijn belangrijkste eigenschap.
Mja, dacht ik ookquote:Op maandag 29 november 2004 19:30 schreef FritsFlits het volgende:
Ik dacht dat Hagrid bij Griffindor zat.
Yep.quote:Op maandag 29 november 2004 19:30 schreef FritsFlits het volgende:
Ik dacht dat Hagrid bij Griffindor zat.
Bron: Barnes & Noble chat.quote:Yahooligan_seachellie4:
What house was Hagrid in?
J.K. Rowling:
Hagrid was in Gryffindor, naturally!
Sorryquote:Op maandag 29 november 2004 22:31 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Yep.
[..]
Bron: Barnes & Noble chat.
Sater sluit zich hier blozend bij aan. In boek drie vertelt Harry aan Arthur Wemel dat Lucius Malfidus verboden waar onder de vloer van zijn huiskamer bewaard. Arthur loert erop Lucius er bij te kunnen lappen. Of dit uiteindelijk gelukt?quote:Op maandag 29 november 2004 22:37 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Sorry
Dom van me.
Ik heb dat nota bene gelezen.
* datum noteertquote:Op dinsdag 21 december 2004 13:45 schreef sleepflower het volgende:
Harry Potter & the Half-Blood Prince komt op 16 Juli uit.
http://www.bloomsburymaga(...)whassup/news.asp?s=1
Reken daar maar niet op...quote:Op woensdag 22 december 2004 14:17 schreef Tijger03 het volgende:
Deel 7 zal wel ergens in 2007 uitkomen denk ik.
Eens! Maar het kan zelfs verschillen tussen de verschillende Amazon vestigingen onderling. Dus ik vergelijk altijd tussen amazon.com, amazon.co.uk, amazon.de en verschillende gewone winkels. En vooral voor films kun je ze het beste uit de VS halen. (Pas wel op de invoerrechten en regiocodes!)quote:Op zondag 26 december 2004 10:21 schreef Tijger03 het volgende:
Ik heb hem ook bij Amazon besteld. Amazon is veel goedkoper ondanks dat je verzenkosten moet betalen. En dat geldt niet alleen voor Harry Potter boeken!!![]()
Wees blij dat ze het zo zorgvuldig doen, niks is zo erg als een boek die vreselijk slecht vertaald is!quote:Op zaterdag 1 januari 2005 11:50 schreef RiDo78 het volgende:
Ik hoorde bij de boekhandel dat de nederlandse release geplanned staat voor November. En ik kan er gewoon met mijn stomme kop niet bij dat ze bijna 5 maanden nodig hebben voor een vertalinkje!
Ze krijgen hem pas na de engelse release en die dingen moeten ook nog gedrukt en gedistributeerd worden.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 11:50 schreef RiDo78 het volgende:
Ik hoorde bij de boekhandel dat de nederlandse release geplanned staat voor November. En ik kan er gewoon met mijn stomme kop niet bij dat ze bijna 5 maanden nodig hebben voor een vertalinkje!
quote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:35 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
En de oplossing is simpel: gewoon de engelse versie lezen.
Ja-ja... dus volgens jouw interesseert het ze alleen dat de engelstalige lezers zulke hints niet doorkrijgen. Dat iedereen die op de vertalingen wacht dit al 5 maanden weten voordat ze aan het boek beginnen boeit ze dus niet.quote:Op zondag 2 januari 2005 15:13 schreef Jojogirl het volgende:
Volgens mij proberen ze het boek zo geheim mogelijk te houden omdat er anders hele plotwendingen en doden uitlekken via Internet en kon er daarom bij deel 5 pas begonnen worden met vertalen toen de Engelse versie in de winkels lag. Voor die datum mochten zelfs de vertalers het boek nog niet in handen krijgen.
quote:Zoals J.K. Rowling net voor Kerstmis op haar website aankondigde, verschijnt Harry Potter and the Half-Blood Prince, het zesde en voorlaatste deel van de cyclus, op 16 juli. Een digitale versie van het boek werd echter vorige week al voor $ 9.95 op een website te koop aangeboden: ‘Als je geen zes maanden meer wilt wachten, kun je hier een elektronische variant kopen. Begin nu al te lezen! Wees de eerste om alle geheimen te onthullen!’ De eerdere delen werden voor $ 6.95 aangeboden en een elektronische set met alle zes delen voor $ 29.95.
Nadat de BBC Christopher Little, de literaire agent van Rowling, had ingeseind, werd de betreffende website maandag gesloten. Volgens Little zijn er helemaal geen digitale versies van de boeken beschikbaar. ‘Het internet wordt permanent afgespeurd om die op te sporen. Meestal zijn we dit soort zaken veel eerder op het spoor.’ Voor de release van het vijfde boek waren er vergelijkbare initiatieven. ‘Het is toch wel buitengewoon triest dat een hoop mensen een zo geweldig fenomeen misbruikt om er zelf beter van te worden.’
Medewerkers van The Leaky Cauldron, een Harry Potter fansite, waren op het bestaan van de site geattendeerd door boze fans. Een poging om te achterhalen of er inderdaad illegale transacties plaatsvonden, liep op niets uit omdat hun (valide) creditkaarten op basis van de ingevoerde gegevens werden geweigerd. Redacteur Melissa Anelli vertelde de BBC dat dit de eerste fraude rond het nieuwe boek was. ‘In de aanloop naar Harry Potter and the Order of the Phoenix liep mijn mailbox vol met dit soort berichten.’
Inmiddels heeft het boek zelf al lang de bestsellerstatus bereikt. In minder dan een etmaal na het bericht van Rowling voerde het op basis van de ingekomen bestellingen de lijst aan bij internetboekhandel Amazon.
Volgens mij zit er echt wel meer achter .... het is namelijk niet echt geloofwaardig om iemand die eerst bij de dooddoeners zat op zijn woord te geloven als hij/zij zegt dat hij/zij weer bij de "goeden" hoort....quote:Op maandag 28 februari 2005 20:14 schreef daeri het volgende:
Perkamentus vertrouwt Sneep omdat hij voor de val van Voldemort terug keerde naar de goede kant, en Perkamentus wou hem een 2e kans geven.
Voldemort ging niet dood toen hij Harry voor het eerst probeerde te vermoorden door een spreuk die hij op zich zelf had uitgevoerd. (Komt allemaal aan bod in het 4e boek hoor)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |