Bron: RTLZquote:CDA wil boer belonen die koe buiten laat
Boeren die koeien in de wei laten, zouden beloond moeten worden met een extra premie. De consument zou die kunnen betalen via een heffing op de melkprijs, maar als dat niet kan zou de overheid kunnen bijspringen.
Behandeling
CDA-Kamerlid Atsma wil dat gaan voorstellen bij de behandeling van de landbouwbegroting in het najaar. De regels zijn er op gericht overbemesting van weilanden tegen te gaan.
Mestplannen
Het liefst zou de CDA'er zien dat de Brusselse mestplannen van tafel gaan. Lukt dat niet, dan dient de boer financieel ondersteund te worden.
Alleen de melk wordt nu een stukkie duurder. En jij bent zeker lekker goed voor het milieu? Wees een vent en zet die computer van je uit.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 13:54 schreef pberends het volgende:
[..]
Bron: RTLZ
Het is weer duidelijk dat het CDA nog in de 19e eeuw leeft. Nu moeten we nog meer gaan betalen aan boeren (doen we al met miljarden per jaar), wordt het milieu nog meer vervuild en sluiten we landen buiten de EU uit voor vrije handel.
[afbeelding]
Wij worden niet betaald voor het uitzetten van de computer, zij wel voor het uitzetten van de koeien.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 14:00 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Alleen de melk wordt nu een stukkie duurder. En jij bent zeker lekker goed voor het milieu? Wees een vent en zet die computer van je uit.
quote:Op vrijdag 23 juli 2004 14:00 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Alleen de melk wordt nu een stukkie duurder. En jij bent zeker lekker goed voor het milieu? Wees een vent en zet die computer van je uit.
En die boeren dragen bij aan mijn voedsel (hoop ik) en is daarom goed voor het milieu.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 14:03 schreef pberends het volgende:
[..]
:')
En mijn computer draagt bij aan mijn intelligentie (hoop ik) en is daarom goed voor het milieu
quote:Op vrijdag 23 juli 2004 13:57 schreef Xlarge het volgende:
dit is een goede ontwikkeling vind ik , zowel voor koe als mens .
Voor koeien is het natuurlijk niets de gandse dag in een stal te moeten staan , en koeien horen bij het nederlandse landschap , die horen buiten te staan .
Dat daar dan premie voor gegeven moet worden is wel een aparte zaak , maar wel een goede.
Zit weinig verschil in voedsel uit bv. Oost-Europa of Nederland.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 14:06 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En die boeren dragen bij aan mijn voedsel (hoop ik) en is daarom goed voor het milieu.![]()
dus?quote:Op vrijdag 23 juli 2004 14:09 schreef pberends het volgende:
[..]
Zit weinig verschil in voedsel uit bv. Oost-Europa of Nederland.
Halflitertje karnemelk kost 46 eurocent en dat heb ik er graag voor over, dat is een lachertje vergeleken met al dat bier wat je in een week wegzuipt.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 14:09 schreef du_ke het volgende:
En waarom moet een pak melk zo nodig 45 cent kosten?
zou eigenlijk wel een oplossing zijn =Dquote:Op vrijdag 23 juli 2004 14:15 schreef roy_huij het volgende:
Krijgen we nu het zelfde als met de eieren? Scharrel melkdie dan net iets duurder is dan de andere melk?
kun je zelf weer kiezen.
Het is goedkoper.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 14:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
dus?
Geen argument. Nou ja niet een algemeen goed argument, alleen voor jou en je op de handvol te tellen lotgenotenquote:Op vrijdag 23 juli 2004 14:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Halflitertje karnemelk kost 46 eurocent en dat heb ik er graag voor over, dat is een lachertje vergeleken met al dat bier wat je in een week wegzuipt.
dat bedoel ik. Het mag best een paar cent duurder als daarmee het welzijn van de dieren beter mee gewaarbord is.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 14:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Halflitertje karnemelk kost 46 eurocent en dat heb ik er graag voor over, dat is een lachertje vergeleken met al dat bier wat je in een week wegzuipt.
Knullige oneliner, sorry hoor...quote:Op vrijdag 23 juli 2004 19:33 schreef AchJa het volgende:
Een beetje zichzelf respecterend boer heeft zijn koeien zomers gewoon buiten staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |