hij staat op auto en heb met de menu-toets inhouden de fabrieksinstellingen hersteld.quote:Op zaterdag 25 december 2004 13:06 schreef SiGNe het volgende:
te korte sluitertijd of te klein diafragma ingesteld?
Zet 'm eens op auto als je dat nog niet gedaan had.
Als je met de huidige instellingen een foto maakt, komt ie dan wel als bestand op je kaartje terechtquote:Op zaterdag 25 december 2004 13:08 schreef AltamirA het volgende:
Maar hij geeft ook nooit beeld weer, niet voor, na en tijdens het foto maken.
Hij slaat de foto wel gewoon op ja, maar inderdaad a;s 'zwarte foto'.quote:Op zaterdag 25 december 2004 13:26 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Als je met de huidige instellingen een foto maakt, komt ie dan wel als bestand op je kaartje terecht
En als je dat bestand naar je comp overpompt, is er dan wel een plaatje te zien
Nee display staat gewoon aan. De menufuncties enzo kun je ook gewoon gebruiken hoor, het betreft puur het beeld van de camera dat niet wordt weergegevenquote:Op zaterdag 25 december 2004 13:28 schreef peejdorie het volgende:
staat je display niet gewoon uit? op het knopje disp. drukken?
Werkt het wel met Remotecapture (bijgeleverde software)? Anders is je cam waarschijnlijk stuk.quote:Op zaterdag 25 december 2004 14:36 schreef AltamirA het volgende:
[..]
Nee display staat gewoon aan. De menufuncties enzo kun je ook gewoon gebruiken hoor, het betreft puur het beeld van de camera dat niet wordt weergegeven
Je hebt een paar instellingen voor display , dus een waar het zwrt blijft, een waar het zwart blijft+menu opties en een met beeld , druk eens een aantal keer op displayquote:Op zaterdag 25 december 2004 14:36 schreef AltamirA het volgende:
[..]
Nee display staat gewoon aan. De menufuncties enzo kun je ook gewoon gebruiken hoor, het betreft puur het beeld van de camera dat niet wordt weergegeven
Dat ligt ook aan de diafragma instelling. En op TV pakt ie die automatisch.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 12:49 schreef SiGNe het volgende:
Sluitertijd van 15 seconden is véél te lang, dan krijg je alleen maar overbelichting te zien.
Op mijn A95 heb ik een speciale vuurwerkstand en die is 2 seconden.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze zijn zelfs uit de blote hand genomen, als ik m'n statief had meegenomen had ik waarschijnlijk nog mooiere foto's gehad.
Heb hem inderdaad ingeruild (voor exact dezelfde) en inmiddels dik tevredenquote:Op zondag 26 december 2004 01:54 schreef SiGNe het volgende:
Maar dan nog, zo'n camera hoort meteen te werken als je 'm uit de verpakking haalt.
Zodra je vermoedt dat er iets mis mee is zou ik gewoon terug gaan naar de winkel en 'm omruilen voor en beter exemplaar.
Ik heb zelf een A95 en heb ook een A60 gehad, die werkten beiden ook meteen perfect, als dat niet zo was had ik ze ook omgeruild.
Juist voor die redenen heb ik vandaag de 300D gekocht.......... nu alléén nog ff leren spelen met dat dingquote:Op maandag 3 januari 2005 18:24 schreef SiGNe het volgende:
A95 is een supercamera, alles is handmatig in te stellen, sluitertijd, diafragma, handmatige focus, macro afstanden, noem maar op en de camera kan het waarschijnlijk.
Je kan er zelfs extra lenzen op zetten (Macro-, Groothoek-, telelens) en filters zijn ook geen probleem.
sykje mei Google / Google-soektog / Google zoeken :quote:Op vrijdag 28 januari 2005 13:29 schreef minkuukel het volgende:
Waar kan ik een handleiding in het nederlands vinden van de Powershot A95?
bij Canon kost dat 30 eurie.![]()
Bvd.![]()
quote:Op zaterdag 29 januari 2005 20:57 schreef savelkoul het volgende:
Wat is nou eigenlijks precies het voordeel van een SLR camera (digitaal) ten opzichte van een ordinaire A75? Afgezien van het aantal megapixels. Heeft het vooral te maken met scherpte-diepte mogelijkheden? Of moet je gewoon eens een SLR in je handen hebben gehad om het verschil in fotograferen te ondervinden?
dan is je lens vuil , een analoge cam maakt nog betere kiekjes als deze!....quote:Op donderdag 3 maart 2005 00:04 schreef RemCOW het volgende:
Hebben hier meer mensen last van met de sneeuw??
[afbeelding]
[afbeelding]
Let dus op de randen! Niet erg netjes vind ik...
Powershot A80, geen flits, stond gewoon op auto...
oke, hoe krijg je zoiets op een goede manier schoon?quote:Op donderdag 3 maart 2005 00:07 schreef zapsel het volgende:
[..]
dan is je lens vuil , een analoge cam maakt nog betere kiekjes als deze!....
je cam op de opname-stand zetten zodat je lens uitschuift...quote:Op donderdag 3 maart 2005 00:19 schreef RemCOW het volgende:
[..]
oke, hoe krijg je zoiets op een goede manier schoon?
Analoge cams ZIJN beter (over het algemeen..)quote:Op donderdag 3 maart 2005 00:19 schreef RemCOW het volgende:
[..]
oke, hoe krijg je zoiets op een goede manier schoon?
Beetje late reactie, maar: JA, het kan (met een omweggetje)..quote:Op maandag 10 januari 2005 13:23 schreef Marvin het volgende:
Kan de A60 ook gebruikt worden als webcam, ik kan het niet zo snel vinden..
quote:Op woensdag 9 maart 2005 18:29 schreef killko het volgende:
[..]
Analoge cams ZIJN beter (over het algemeen..)
Maar goed, ik zeg zelf dat het aan de lichtbrekingsindex ligt. Kan iemand met me instemmen als het zo is?
Ik vond wel de Engelse voor jequote:Op woensdag 6 april 2005 19:56 schreef Labiesta het volgende:
Zou me iemand een link kunnen doorgegeven om een Nederlandse handleiding te downloaden, m'n Franse is niet altijd even gemakkelijk.
Welke grote van compact flash kaart zou de ideale combinatie zijn met deze camera?
Bij voorbaat dank.
Het is een fantastisch toestel!
De punten waarop je camera scherpstelt zijn eigenlijk maar heel klein, wat je ziet is iets groter (om het zichtbaar te kunnen maken) zodat het soms lijkt dat het punt niet scherp is. Het punt staat dan op een voorwerp achter hetgeen je scherp wil hebben. Zo kan het zijn dat als je een insect op een struik wil fotograferen, je scherpstelpunt op een blad lijkt te staan, maar eigenlijk op een tak ofzo, net langs het blad, scherpstaat. Maar goed, je wil een oplossing.quote:Op woensdag 6 april 2005 21:19 schreef Cinnamoron het volgende:
Ik heb pas de A95 gekocht en hij bevalt me echt prima op 2 dingen na:
1) Vooral bij de macrofunctie en closeups lukt het me niet goed om wat ik scherp, wil scherp te krijgen, vaak wordt de achtergrond of een ander object scherp gesteld.
In het lcd schermpje krijg je na het half indrukken van de ontspanner groene hokjes wat aangeeft dat er is scherp gesteld, maar dat is niet altijd zo
Wie kan mij daarbij helpen?
Ja die zijn er.quote:2) Ik vind de 3x optische zoom bij nader inzien niet echt genoeg, heeft iemand dit ook? Zijn er andere opzetlenzen voor en hoe duur zijn deze ongeveer?
Niemand ervaring met de Powershot A520? (desnoods met de A510)quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:21 schreef Litman het volgende:
Ik ben van plan om de A520 (min of meer de opvolger van de A85) te kopen.
Heeft iemand daar ervaring mee?
De lens-adapter is er ook in een stalen versie die bij mij 19 euro was ofzo.. iets steviger dan de plastic versie (standaard).quote:Op woensdag 6 april 2005 21:51 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
De punten waarop je camera scherpstelt zijn eigenlijk maar heel klein, wat je ziet is iets groter (om het zichtbaar te kunnen maken) zodat het soms lijkt dat het punt niet scherp is. Het punt staat dan op een voorwerp achter hetgeen je scherp wil hebben. Zo kan het zijn dat als je een insect op een struik wil fotograferen, je scherpstelpunt op een blad lijkt te staan, maar eigenlijk op een tak ofzo, net langs het blad, scherpstaat. Maar goed, je wil een oplossing.
Je kan je AF punten zelf in stellen zodat hij alleen het middelste punt neemt en dan weet je zeker dat het midden van je foto altijd scherp is.
Nog beter, en eigenlijk een aanrader bij macro fotografie, is om je AF gewoon uit te schakelen en manueel te focussen.
De minimale scherpstel afstand bij macro's is voor de A95 zo'n 5 cm. Je hebt bij 5cm een scherptediepte, bij gemiddeld diafragma, van om en bij de 1 a 0.5 cm. Als je van zo dichtbij foto's maakt en je zo'n kleine speling in scherp/onscherp hebt is het niet zo verwonderlijk dat je niet scherp hebt wat je scherp wilde hebben.
[..]
Ja die zijn er.
Je hebt dan de Canon LADC52D Conversion Lens Adapter voor PowerShot A95/A80 nodig. Hiermee bevistig je de voorzetlenzen op je toestel. De lens adapter is zo'n 30¤. (23¤ bij kamera-express)
Je hebt dan de volgende lenzen:
Canon 250D 52mm Close-up Lens - 120¤
Canon TCDC52A 1.75x Teleconverter - 130¤
Canon WCDC52 0.7x Groothoekconverter - 100¤
en dan nog een paar filter, een polarisatie en een UV.
prijzen via http://www.digitalstreet.nl
Ik heb dat met mijn A40 ook gehad. Gewoon handmatig ene beetje voorzichtig schuiven... na een paar maanden ging hij weer wel gewoon normaal openquote:Op zaterdag 18 juni 2005 13:07 schreef AltamirA het volgende:
Hallo mensen,
het eerste probleempje heeft zich voorgedaan bij mijn A85 >
Het schuifklepje voor de lens gaat niet goed meer open en dicht. Het blijft steken bij het openen, als je er dan een beetje tegen duwt schiet ie gewoon weer door en is t prima.
En ook bij het sluiten blijft hij hangen en gaat ie na een paar seconden pas helemaal dicht.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Vuil ergens ofzo? En hoe het op te lossen?
Ja maarja is er geen oplossing voor?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb dat met mijn A40 ook gehad. Gewoon handmatig ene beetje voorzichtig schuiven... na een paar maanden ging hij weer wel gewoon normaal open
Ik op m'n 70quote:Op zaterdag 18 juni 2005 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb trouwens een 2,4 x Teleconverter op mijn A60
Ik op m'n 95quote:
Dit probleem hadden wij ook. M'n vader heeft de klepjes (het hele oppervlak) schoongemaakt met alcohol (of spiritus) en een wattenstaafje en toen ging hij weer goed open (en dicht). Hoop dat dat ook bij jou zal helpen.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 13:07 schreef AltamirA het volgende:
Hallo mensen,
het eerste probleempje heeft zich voorgedaan bij mijn A85 >
Het schuifklepje voor de lens gaat niet goed meer open en dicht. Het blijft steken bij het openen, als je er dan een beetje tegen duwt schiet ie gewoon weer door en is t prima.
En ook bij het sluiten blijft hij hangen en gaat ie na een paar seconden pas helemaal dicht.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Vuil ergens ofzo? En hoe het op te lossen?
Bedankt alvast!
Grtz Maarten
Mediamarkt Den Haag. Uiteraard exclusief Scandisk 256 MB , die was 30 E-tjesquote:Op woensdag 22 juni 2005 22:06 schreef California het volgende:
Dat lijkt mij ook. Was dat zonder iets erbij?
En waar was dat?
Ik heb me vrijdag zo'n camera (A520) gekocht. Ik zat hier nog met een verouderde A20 opgescheept en vond het wel weer eens tijd voor een upgrade.quote:Op donderdag 2 juni 2005 10:55 schreef Litman het volgende:
[..]
Niemand ervaring met de Powershot A520? (desnoods met de A510)
Ik weet niet wat hij kost bij de Mediamarkt. Ik heb voor die van mij 269,- betaald bij de plaatselijke computerboer. Maar ik zag em gister ook afgeprijst in het krantje van de Kijkshop staan voor 199,-quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:56 schreef Blik het volgende:
hoe duur is de A520 bij Mediamarkt?
Da's een standaard eigenschap van de Powershots....ik heb er met mijn A75 ook last van.quote:Op woensdag 29 juni 2005 08:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Zijn er trouwens meer mensen met een S1 IS die moeite hebben met autofocus onder minder dan optimale lichtcondities?
Oh spannendquote:Op woensdag 29 juni 2005 10:45 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Da's een standaard eigenschap van de Powershots....ik heb er met mijn A75 ook last van.
Hmmmm....vreemdquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh spannendMijn A40 en A60 hadden er dik 27.000 foto's lang geen probleem mee
Ik zal eens kijken, maar wat zijn snapshots dan? dacht dat dat zoiets was?quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:
burst mode heet dat... lijkt me uitermate stug dat een A75 dat kan overigens.... Zoek eens in het boekje onder Burst mode of continuous drive (als het bestaat, heet het zo)
Instellingen helemaal zelf instellen, en dan het diafragma op 2.8 of nog lager (kleiner getal) zetten, zodat je lens helemaal openstaat en er zoveel mogelijk licht binnenkomt. Dan de sluitertijd zo kort mogelijk houden, bijv. 1/100 sec. Hiermee moet je een beetje experimenteren, hoe kort je de sluitertijd kunt nemen (kortere sluitertijd = minder licht op je foto) zodat je wel wat ziet, maar dat niet alles wazig is.quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:06 schreef masterbreen het volgende:
Nog ff een vraagje..... Zit nu op mijn werk, en vertrek over een uurtje naar ROck Werchter.....
Natuurlijk wil ik daar vanavond wat mooie foto's maken van de optredende bands, maar tot nu toe waren de foto's altijd matig... Als hij op automatisch staat (a75) dan zijn de foto's niet mooi, maar als hij op nightview staat, dan is alles wat beweegt wazig......
Wat is dus wil is van een concert mooie foto's maken met de A75 waarop de mensen niet wazig zijn, en het licht mooi is... Wie weet hoe ik het toesel dan moet instellen????
quote:Op woensdag 29 juni 2005 08:48 schreef user-x het volgende:
iemand hier al ervaring met de Canon Powershot S2 IS?
ik ben namelijk geïnteresseerd in dat ding!
Hoe lang is ie al uit? Ik denk het dus niet echtquote:
Denk eerder dat het slecht contact tussen de contacten van de usb mini kabel en je camera is. Misschien helpt het gebruik van contact spray om dat te verhelpen. Moet je voorzichtig een beetje contactspray aanbrengen en dan de kabel er een paar keer in en uit doen en vervolgens wachten totdat de contactspray volledig opgedroogd is.quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:00 schreef Max-Westerman het volgende:
Volgens mijn heeft mijn Powershot a60 ergens los contact ofzo
Als ik verbinding met me PC wil maken via de USB kabel krijg ik geen contact moet steeds het USB kabeltje heen en weer bewegen
Dacht eerst dat het aan me USB kabel lag, Nieuwe gekocht maar daar lag het dus niet aan
Hij is net uit. Dat weet ik. maar het zou toch kunnen?quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:16 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Hoe lang is ie al uit? Ik denk het dus niet echt
Jaquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 23:56 schreef Shark.Bait het volgende:
"Canon has announced a problem with some of the CCDs used in its digital cameras and camcorders which causes images not to appear or appear distorted. This is due to a malfunction that means the wiring in the CCDs may come undone if exposed to high temperature or high humidity. The affected cameras are the PowerShot A60, PowerShot A70, PowerShot A75, PowerShot A300, PowerShot A310, Digital IXUS V3, Digital IXUS II, Digital IXUS IIs. Canon advises anyone experiencing these problems to contact them to arrange free repairs. "
Bron
Iemand hier al last van gehad?
Je kan altijd nog garantie via canon zelf eisen, de te verwachten levensduur van het apparaat is immers niet maar 1 jaar.quote:Op zondag 9 oktober 2005 12:52 schreef martijn877 het volgende:
[..]
JaVorig jaar september had ik waarschijnlijk dit probleem. Paarse strepen en storing op me LCD scherm van mijn A60 en daarnaast af en toe ook op de foto's. Gelukkig had ik toen nog 2 maanden garantie, dus de camera werd door Canon gratis gerepareerd.
Echter, op dit moment, ervaar ik hetzelfde probleem weerDe garantieperiode is natuurlijk allang verlopen en dat betekent dat ik de reparatie zelf moet betalen. Standaardprijs voor reparaties aan de A60 is 117 (belachelijke) euri ex. btw (minimum van 50 euro). Daar heb ik dus vanaf gezien, ik kan dan net zo goed een nieuwe camera kopen.
Maar nu ik dit lees ga ik toch even contact opnemen met Canon. Enige is, ik weet niet zeker of dit hetzelfde probleem is als die van mijn camera. Het lijkt er in ieder geval wel op, omdat het probleem aan kwam zetten nadat ik een avond had gefotografeerd in redelijk vochtig weer. Alleen bestaat de kans dat het niet hetzelfde probleem is en dat ik dan alsnog moet dokken.
Dankje wel voor je duidelijke uitleg H-G-Tquote:Op maandag 7 november 2005 20:32 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Je kan je foto's beter kwijt in andere centrale topics. Als je in Fotografie op 3 maanden gaat kijken, kom je ze vanzelf tegen.
Vind je niet onmiddelijk iets en/of heb je graag feedback over je foto kan je hier: [Centraal] Help me mijn foto verbeteren - deel 1 terecht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |