Hmmmm....vreemdquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh spannendMijn A40 en A60 hadden er dik 27.000 foto's lang geen probleem mee
Ik zal eens kijken, maar wat zijn snapshots dan? dacht dat dat zoiets was?quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:
burst mode heet dat... lijkt me uitermate stug dat een A75 dat kan overigens.... Zoek eens in het boekje onder Burst mode of continuous drive (als het bestaat, heet het zo)
Instellingen helemaal zelf instellen, en dan het diafragma op 2.8 of nog lager (kleiner getal) zetten, zodat je lens helemaal openstaat en er zoveel mogelijk licht binnenkomt. Dan de sluitertijd zo kort mogelijk houden, bijv. 1/100 sec. Hiermee moet je een beetje experimenteren, hoe kort je de sluitertijd kunt nemen (kortere sluitertijd = minder licht op je foto) zodat je wel wat ziet, maar dat niet alles wazig is.quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:06 schreef masterbreen het volgende:
Nog ff een vraagje..... Zit nu op mijn werk, en vertrek over een uurtje naar ROck Werchter.....
Natuurlijk wil ik daar vanavond wat mooie foto's maken van de optredende bands, maar tot nu toe waren de foto's altijd matig... Als hij op automatisch staat (a75) dan zijn de foto's niet mooi, maar als hij op nightview staat, dan is alles wat beweegt wazig......
Wat is dus wil is van een concert mooie foto's maken met de A75 waarop de mensen niet wazig zijn, en het licht mooi is... Wie weet hoe ik het toesel dan moet instellen????
quote:Op woensdag 29 juni 2005 08:48 schreef user-x het volgende:
iemand hier al ervaring met de Canon Powershot S2 IS?
ik ben namelijk geīnteresseerd in dat ding!
Hoe lang is ie al uit? Ik denk het dus niet echtquote:
Denk eerder dat het slecht contact tussen de contacten van de usb mini kabel en je camera is. Misschien helpt het gebruik van contact spray om dat te verhelpen. Moet je voorzichtig een beetje contactspray aanbrengen en dan de kabel er een paar keer in en uit doen en vervolgens wachten totdat de contactspray volledig opgedroogd is.quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:00 schreef Max-Westerman het volgende:
Volgens mijn heeft mijn Powershot a60 ergens los contact ofzo
Als ik verbinding met me PC wil maken via de USB kabel krijg ik geen contact moet steeds het USB kabeltje heen en weer bewegen
Dacht eerst dat het aan me USB kabel lag, Nieuwe gekocht maar daar lag het dus niet aan
Hij is net uit. Dat weet ik. maar het zou toch kunnen?quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:16 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Hoe lang is ie al uit? Ik denk het dus niet echt
Jaquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 23:56 schreef Shark.Bait het volgende:
"Canon has announced a problem with some of the CCDs used in its digital cameras and camcorders which causes images not to appear or appear distorted. This is due to a malfunction that means the wiring in the CCDs may come undone if exposed to high temperature or high humidity. The affected cameras are the PowerShot A60, PowerShot A70, PowerShot A75, PowerShot A300, PowerShot A310, Digital IXUS V3, Digital IXUS II, Digital IXUS IIs. Canon advises anyone experiencing these problems to contact them to arrange free repairs. "
Bron
Iemand hier al last van gehad?
Je kan altijd nog garantie via canon zelf eisen, de te verwachten levensduur van het apparaat is immers niet maar 1 jaar.quote:Op zondag 9 oktober 2005 12:52 schreef martijn877 het volgende:
[..]
JaVorig jaar september had ik waarschijnlijk dit probleem. Paarse strepen en storing op me LCD scherm van mijn A60 en daarnaast af en toe ook op de foto's. Gelukkig had ik toen nog 2 maanden garantie, dus de camera werd door Canon gratis gerepareerd.
Echter, op dit moment, ervaar ik hetzelfde probleem weerDe garantieperiode is natuurlijk allang verlopen en dat betekent dat ik de reparatie zelf moet betalen. Standaardprijs voor reparaties aan de A60 is 117 (belachelijke) euri ex. btw (minimum van 50 euro). Daar heb ik dus vanaf gezien, ik kan dan net zo goed een nieuwe camera kopen.
Maar nu ik dit lees ga ik toch even contact opnemen met Canon. Enige is, ik weet niet zeker of dit hetzelfde probleem is als die van mijn camera. Het lijkt er in ieder geval wel op, omdat het probleem aan kwam zetten nadat ik een avond had gefotografeerd in redelijk vochtig weer. Alleen bestaat de kans dat het niet hetzelfde probleem is en dat ik dan alsnog moet dokken.
Dankje wel voor je duidelijke uitleg H-G-Tquote:Op maandag 7 november 2005 20:32 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Je kan je foto's beter kwijt in andere centrale topics. Als je in Fotografie op 3 maanden gaat kijken, kom je ze vanzelf tegen.
Vind je niet onmiddelijk iets en/of heb je graag feedback over je foto kan je hier: [Centraal] Help me mijn foto verbeteren - deel 1 terecht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |