abonnement Unibet Coolblue
  zondag 18 juli 2004 @ 22:49:34 #1
56951 Najra
---------------
pi_20710633
[Centraal] Fitness topic deel 7

Wat zijn mogelijke oorzaken voor hoofdpijn tijdens het trainen.
Ik heb denk ik bij de meest intensieve oefeningen wel eens last van hoofdpijn. Een soort druk op me slapen voel ik dan. Het is me nu dik twee weken geleden opgevallen en het is nu iig zo ver dat ik al een training daarom heb overgeslagen.

Vocht te kort? Spanning in de schouders? Te hoge bloeddruk?
Dat laatste lijkt me overigens zeer onwaarschijnlijk.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_20711202
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:49 schreef Najra het volgende:
[Centraal] Fitness topic deel 7

Wat zijn mogelijke oorzaken voor hoofdpijn tijdens het trainen.
Ik heb denk ik bij de meest intensieve oefeningen wel eens last van hoofdpijn. Een soort druk op me slapen voel ik dan. Het is me nu dik twee weken geleden opgevallen en het is nu iig zo ver dat ik al een training daarom heb overgeslagen.

Vocht te kort? Spanning in de schouders? Te hoge bloeddruk?
Dat laatste lijkt me overigens zeer onwaarschijnlijk.
Ik heb precies hetzelfde gehad nadat ik alles had gegeven bij spinning
  zondag 18 juli 2004 @ 23:34:21 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_20711293
Te hoge hartslag op sommige momenten, teveel bloedstuwing naar de hersenen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 19 juli 2004 @ 07:05:47 #4
56951 Najra
---------------
pi_20715372
Ok ik zou niet zeggen dat het geheel onmogelijk is. Maar ik denk toch dat mijn conditie een stuk beter is geworden de laatste tijd, plus dat ik erg goed op mijn ademhaling blijf letten. Ik zou dus zeggen dat hartslag dan geen probleem meer mag zijn?

Kan het met voeding te maken hebben?
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_20719540
het kan aan je voeding liggen, te weinig koolhydraten gegeten.

Meest waarschijnlijk is echter tekort aan vocht.
drink je genoeg over de dag en tijdens de training?
  maandag 19 juli 2004 @ 13:17:38 #6
56951 Najra
---------------
pi_20720088
Tijdens de training 1 liter water. Gedurende de dag drink ik niet speciaal water maar komt van het soep, eiwitshake, ontbijt e.d. Koolhydraten zou best te weinig kunnen zijn.

Ik heb een paar weken geleden mijn eiwit inname verhoogd door min één shake met zo'n 60 a 70 gram eiwit gedurende de dag op te drinken en eventueel 's avonds nog een reep met 20 gram eiwit te eten. Nou ben ik niet bang dat dit te veel eiwitten oplevert (want dat merk je snel genoeg if you know what I mean) maar misschien dat ik te veel aan (kunstmatige) bijproducten in neem. Bijvoorbeeld aspartaam of toegevoegde vitaminen?
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_20720896
Ik heb net op tv de total gym Xli gezien en t lijkt me wel wat.. Wie heeft er ervaring met dit apparaat? Of weet of het wat is?
als mijn boterham zou mogen kiezen, koos ie voor nutella
pi_20723987
quote:
Op maandag 19 juli 2004 13:54 schreef sannuh het volgende:
Ik heb net op tv de total gym Xli gezien en t lijkt me wel wat.. Wie heeft er ervaring met dit apparaat? Of weet of het wat is?
ik ken heb apparaat niet.
Maar over het algemeen zijn die apparaten op TV matig. Zowel kwa kwaliteit, als kwa mogelijkheden.
Je kunt beter naar de sportschool gaan, dan blijf je waarschijnlijk ook beter gemotiveerd.
pi_20734677
Heb een ff een vraag. Heb wat topics doorgelezen maar kom dr nog niet helemaal uit. Ik ben sinds een maand of 3 ook begonnen met fitness, eerst wil ik btje vet verbranden (hoofdzakelijk buik + billen) en daarna spiermassa kweken. Moet ik hiervoor veel cardio doen (vet verbranden) of moet ik gewoon veel spieren trainen en maar w88 tot het vet op mn buik word omgezet in spieren?
Forza Ferrari!
  dinsdag 20 juli 2004 @ 08:42:09 #10
56951 Najra
---------------
pi_20736898
Vet wordt nooit omgezet in spieren.
Vet wordt nooit plaatselijk verbrand.

De snelste methode is uiteraard cardio. Wanneer je erg vet bent lijkt me dat in principe ook het beste aangezien je met een lager vetpercentage beter je spierontwikkeling ziet en meer conditie hebt voor het uitvoeren van gewichttraining (speelt ook enigszins mee).

Aan de andere kant schijnt het toch wel een voordeel te hebben als je wat vet hebt voor het aanmaken van spieren. Daarnaast is afvallen eerder een lange termijn doel dan ff snel voordat je met het serieuze werk begint. Bovendien als je spiermassa groter wordt, wordt ook je basis energiebehoefte groter zodat wanneer je dan echt serieus vet wilt gaan verbranden het ook makkelijker hoort te zijn.

Dus het is een afweging die je moet maken.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_20742496
Ach, zo vet ben k nou ook weer niet hoor. Sommige mensen vinden dat ik helemaal geen vet hoef te verbranden..... Maar ik doe voorlopig wel cardio dr ff bij tot ik genoeg vet verbrand heeft om het resultaat te kunnen zien van buikspieroefeningen
Forza Ferrari!
  woensdag 21 juli 2004 @ 11:10:14 #12
77084 Clyde96
Oh Come On!
pi_20760713
Ik train al een half jaar, nu al een tijdje 3x per week de buikspieren.
En ik voel dat ze er zijn, maar er ligt zo'n cm vet over en dat gaat maar niet weg.
Ben nu begonnen met 10 min op de loopband na de training, het is niet veel maar mijn conditie is echt slecht en zit vlug aan hartslag 165. Zou dat wat uithalen denk je?
-I can't go out and buy a simple pack of smokes without running into nine guys you F*CKED!
-We're consumers. We are by-products of a lifestyle obsession.
-Cure me... of my ridiculous obsession for Love.
pi_20763382
Ik zou als ik jou was ook mijn voedingspatroon aanpassen.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  woensdag 21 juli 2004 @ 13:12:38 #14
17228 DaafAzuil
Let's paint....
pi_20763507
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 11:10 schreef Clyde96 het volgende:
Ik train al een half jaar, nu al een tijdje 3x per week de buikspieren.
En ik voel dat ze er zijn, maar er ligt zo'n cm vet over en dat gaat maar niet weg.
Ben nu begonnen met 10 min op de loopband na de training, het is niet veel maar mijn conditie is echt slecht en zit vlug aan hartslag 165. Zou dat wat uithalen denk je?
heb precies 't zelfde, wíl maar niet weg
...some more happy little trees!!
DaafAzuil=Bob.Ross maar die nick is stuk :{
  woensdag 21 juli 2004 @ 18:04:47 #15
77084 Clyde96
Oh Come On!
pi_20770612
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 13:07 schreef aldostuta het volgende:
Ik zou als ik jou was ook mijn voedingspatroon aanpassen.
Voedingspatroon:
in de week
8u: shake (banaan, eiwit, 300ml halfvolle melk, ontbijtpoeder)
10u: pot kwark + ei (450gr)
12u: 2 belegde broodjes (kaas, hesp, ananas, sla, coctailsaus)
18u: avondeten
22u: shake na de training (halfvolle meld, eiwit)
als drinken water en fruitsap
niets meer tussendoor, geen snoep of chips ofzo

in het weekend:
vrijdagavond: bier-cola
zaterdag: shake, avondeten, bier-cola
zondag: shake, avondeten
meer fastfood in het weekend
daar loopt het dus een beetje verkeerd... maar ik eet dan wel weinig en slaap minder
dus daar val je normaal van af
-I can't go out and buy a simple pack of smokes without running into nine guys you F*CKED!
-We're consumers. We are by-products of a lifestyle obsession.
-Cure me... of my ridiculous obsession for Love.
pi_20772219
Wat ik doe om een vet te verbranden tijdens fitness(2,3x per week gewoonlijk).

15 minuten crosstrainer, gemiddelde snelheid.
Daarna 12 minuten als een gek rennen om de loopband
Hierna de kracht oefeningen.
En als laatste 20 minuten afwisselend fietsen met 1 minuut tempo laag, en 1 minuut tempo hoog.
Toch wel 5 kilo verloren in minder dan 2 maand:)
(in de maanden dat ik maar 1x per week fitnesste niet veel trouwens).
  donderdag 22 juli 2004 @ 09:00:53 #17
56951 Najra
---------------
pi_20781940
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 18:04 schreef Clyde96 het volgende:

daar loopt het dus een beetje verkeerd... maar ik eet dan wel weinig en slaap minder
dus daar val je normaal van af
Ja dat zou je denken he. Het is zo dat wanneer je eerst weinig eet en dan daarna relatief veel calorierijk voedsel naar binnen werkt dat je lichaam die extra calorien juist op gaat slaan als vet. Voor de volgende keer dat je lichaam weinig voedsel krijgt. Dus ook al denk je weinig te eten en op zich is dat ook wel zo, je wordt er wel vetter van. Hoe gek het ook klinkt, ik zou zelf zorgen dat als je dan toch gaat feesten dat je iig normaal gegeten hebt gedurende de dag en de volgende dag.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_20783431
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 18:04 schreef Clyde96 het volgende:


daar loopt het dus een beetje verkeerd... maar ik eet dan wel weinig en slaap minder
dus daar val je normaal van af
Ik zou me niet zozeer richten op het ten koste van alles beperken van de calorieen, zoals je volgens mij hebt gedaan want je eet wel erg weinig.......
Het is beter om een klein beetje te minderen in calorieen, en daarnaast koolhydraten te vervangen voor eiwitten: dat werkt bij mij uitstekend. In jouw geval zou ik, aangezien je al 2 shakes per sdag inneemt, iets van kipfilet aanraden.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  donderdag 22 juli 2004 @ 11:29:06 #19
59532 gizmo_rtd
is dit alles....
pi_20784225
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 18:04 schreef Clyde96 het volgende:

[..]

Voedingspatroon:
in de week
8u: shake (banaan, eiwit, 300ml halfvolle melk, ontbijtpoeder)
10u: pot kwark + ei (450gr)
12u: 2 belegde broodjes (kaas, hesp, ananas, sla, coctailsaus)
18u: avondeten
22u: shake na de training (halfvolle meld, eiwit)
als drinken water en fruitsap
niets meer tussendoor, geen snoep of chips ofzo

in het weekend:
vrijdagavond: bier-cola
zaterdag: shake, avondeten, bier-cola
zondag: shake, avondeten
meer fastfood in het weekend
daar loopt het dus een beetje verkeerd... maar ik eet dan wel weinig en slaap minder
dus daar val je normaal van af
als je vet wilt verbranden zul je meer als 10 minuten aan cardiofitness moeten doen. Pas na een constante hartslagverhoging van meer dan 30 minuten ga je je vetreserves verbranden.

Je voedingsschema ziet er goed uit (behalve het bier dan, is zeer vetmakend!). Ik denk dat je, om vet te verbranden, je trainingsschema iets om moet gooien.
3 x in de week cardio opbouwend van 30 minuten naar ..... minuten zal wonderen doen. Binnen 2 maanden zul je resultaat zien.

Suc6
  donderdag 22 juli 2004 @ 16:21:59 #20
77084 Clyde96
Oh Come On!
pi_20790604
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 11:29 schreef gizmo_rtd het volgende:

[..]

als je vet wilt verbranden zul je meer als 10 minuten aan cardiofitness moeten doen. Pas na een constante hartslagverhoging van meer dan 30 minuten ga je je vetreserves verbranden.

Je voedingsschema ziet er goed uit (behalve het bier dan, is zeer vetmakend!). Ik denk dat je, om vet te verbranden, je trainingsschema iets om moet gooien.
3 x in de week cardio opbouwend van 30 minuten naar ..... minuten zal wonderen doen. Binnen 2 maanden zul je resultaat zien.

Suc6
ja daar heb je zeker een punt
maar ik kan nog geen 30 min aan, graag hoor, maar na 10 min ben ik kapot
ik heb niet echt een sportief leven achter de rug... rustig opbouwen dus

en geen vet eten meer in het weekend en vooral eiwitten binnenspelen!
-I can't go out and buy a simple pack of smokes without running into nine guys you F*CKED!
-We're consumers. We are by-products of a lifestyle obsession.
-Cure me... of my ridiculous obsession for Love.
  donderdag 22 juli 2004 @ 18:50:06 #21
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_20793305
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 11:29 schreef gizmo_rtd het volgende:

[..]

als je vet wilt verbranden zul je meer als 10 minuten aan cardiofitness moeten doen. Pas na een constante hartslagverhoging van meer dan 30 minuten ga je je vetreserves verbranden.
Ik fiets dagelijks twee keer een half uur, wou je zeggen dat dat weinig tot geen resultaat heeft in mijn vetreserves? Da's mooi klote dan...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_20793341
Ik heb de afegelopen 2 weken niet kunnen fitnessen, en ga zometeen weer beginnen. Maar ik vroeg me af of je spiermassa snel afneemt (na 2 weken, al zichtbaar bijv.?) ?
  donderdag 22 juli 2004 @ 22:18:46 #23
56951 Najra
---------------
pi_20797063
Het antwoord is nee, er bestaat zelfs kans dat je nog wat gegroeid bent door de extra rust.
Uiteraard moet je wel van te voren een lange periode regelmatig getraind hebben.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  vrijdag 23 juli 2004 @ 07:35:45 #24
77084 Clyde96
Oh Come On!
pi_20802903
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 22:18 schreef Najra het volgende:
Het antwoord is nee, er bestaat zelfs kans dat je nog wat gegroeid bent door de extra rust.
Uiteraard moet je wel van te voren een lange periode regelmatig getraind hebben.
een vriend van mij is een week op reis geweest en is twee kilo afgevallen
maar dat is natuurlijk iets anders dan gewoon thuisblijven en rusten
-I can't go out and buy a simple pack of smokes without running into nine guys you F*CKED!
-We're consumers. We are by-products of a lifestyle obsession.
-Cure me... of my ridiculous obsession for Love.
pi_20808565
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 18:52 schreef releaz het volgende:
Ik heb de afegelopen 2 weken niet kunnen fitnessen, en ga zometeen weer beginnen. Maar ik vroeg me af of je spiermassa snel afneemt (na 2 weken, al zichtbaar bijv.?) ?
Als je goed blijft eten zal je spiermassa niet of weinig afnemen. Dat verschilt per persoon. Wel zal je, als je na 2 weken weer begint te trainen, voelen dat het wat minder gaat. Voorzichtigheid is dan ook geboden i.v.m. verhoogde kans op blessures, je spieren moeten eerst weer wat wennen.
pi_21095385
hallo allemaal!

Ik zit met een vraag, ben hele tijd ziek geweest (pfeiffer) en daardoor is mn conditie op het moment zo rond de 0.. ben nog steeds niet helemaal fit maar van niks doen word je ook moe dus ik wou graag wat aan mn conditie gaan doen. nou zat ik zo rond te kijken naar een beetje goed aparaat maar dr is zoveel.. mij leek zon crosstrainer wel ideaal. maar ik heb er weinig verstand van dus bij deze is dit de vraag voor jullie.

wat is een goed fitnes aparaat voor je conditie?
en wat is een redelijke prijs voor zon aparaat? aangezien die dingen lopen van ong 200 tot 1000euro (ruwe schatting:P)
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 12:26:14 #27
56951 Najra
---------------
pi_21095645
Een crosstrainer is best zwaar, dus ook goed. Voor fitness apparaten geldt (meestal), wil je kwaliteit dan betaal je daarvoor. Niet raar opkijken dus als een apparaat van 200,- na drie keer uit elkaar valt van ellende.

Bovendien lijkt het me goedkoper om gewoon naar een goede fitness ruimte te gaan. Daar kan iemand een programma voor je samenstellen en heb je ook afwisselende apparaten wat het ook interessant houdt.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_21099342
naar fitnes ruimte in de buurt is niet echt optie, woon nogal afgelegen + dak dan wss vaak tog geen zin, fut heb. iets op zolder is stap veel kleiner maar heb zon budget van rond de 500 euro.

zijn er nog andere goeie fitnes systemen om aan je conditie te werken? zon gewone hometrainer (fietsding) lijkt me ps niks ook vooral omdat dat alleen maar op je benen werkt
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 16:02:20 #29
56951 Najra
---------------
pi_21099872
Een goede roeitrainer moet voor dat geld wel te krijgen zijn.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_21173034
Iemand tips voor oefeningen waarmee ik mijn borstspieren (man:)) plat kan trainen? Zijn nu behoorlijk volgepompt, terwijl ik een plattere en langere spier stukken mooier vind. Heb de sportschool even stopgezet, dus kan het daar niet direct vragen.
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 09:13:36 #31
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_21173730
als je 500 euro hebt zou ik niet voor een hometariner gaan maar voor een prof. spinningbike:


Dunlop Elite, 48kg, 18.5kg vliegwiel. en mocht ie je bekend voorkomen qua model: is identiek aan de Schwinn Pro en naar zeggen komen ze zelfs uit dezelfde fabriek

bij futurum (NL en B):
http://www.futurumshop.co(...)ml&levprodid=9071201
(gratis verzenden)

bij SandenSports

http://sanden-sports.nl/d(...)=0039&ArtikelID=0016

Prisj is in beide gevallen ¤ 469
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 17:06:49 #32
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_21184927
Hallo.

Ik fitness nu al 1 jaar en ben al wel iets gewicht toegenomen alleen ik denk dat het de laatste tijd al een tijd stilstaat. Ik ben net geen ectomorph maar ook geen mesomorph. Ik zit daar wat tussen in. De laatste tijd ben ik steeds meer over voedingssupplementen aan het lezen voornamelijk voedingssupplementen waar je in spiermassa toeneemt. zoals Mega massa 16000 van fitshape. Ik zit nu te twijfelen om dit te gaan nemen.

Ik bedoel werkt het echt?? werken voedingssupplemeten überhaupt??

Wat voor voedingssupplenten moet ik gebruiken als ik gewoon spiermassa wil gaan kweken en goed hard spiermassa. En nee ik verwacht geen wonderen ofzo dat ik binnen 2 maanden arnold schwarzenegger ben . maar toch dat je misschien wel een beginnetje begint te zien. Ik fitness zo'n 4 tot 5 keer week. Ik train met een trainings schema en dat is:
1 dag : biceps en borst
2 dag: triceps en rug
3 dag: rug en schouders

en dan ga ik alle dagen erna zo verder . ik hoop dat iemand een antwoord heeft. bij voorbaat dank .
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_21185501
tvp
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 17:40:10 #34
56951 Najra
---------------
pi_21185858
Over voedingsupplementen kan je eindeloos discussieren maar het blijven supplementen op je dagelijkse voeding. Zorg eerst dat je net als je trainingsschema ook een voedingsschema hebt waarmee voldoende en goed eet. Heb je problemen om een schema op te stellen waarmee je genoeg kwalitatief goede eiwitten binnen krijgt dan kan je erover gaan denken om een supplement erbij te nemen. Ik zou iig niet dat Super Turbo Mega massa 16000 nemen aangezien daar sowieso veels te veel suiker en veels te weinig proteine in zit. Laat staan dat ik het maar een bijeengeraapt zooitje van populaire supplementen vindt.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_21186346
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 17:06 schreef davako het volgende:

Ik fitness zo'n 4 tot 5 keer week. Ik train met een trainings schema en dat is:
1 dag : biceps en borst
2 dag: triceps en rug
3 dag: rug en schouders

en dan ga ik alle dagen erna zo verder . ik hoop dat iemand een antwoord heeft. bij voorbaat dank .
Ik weet dat je vraag gaat over voedingssuplementen maar ik wil toch even een opmerking plaatsen over je schema. Als je 4 of 5x pw traint en je volgt je opgegeven schema betekent dat dus dat je rug soms wel 3x in de week traint. Op de lange duur leidt dat echt tot blessures/ overtraining. Uitkijken dus. En waar zij je benen? Train je die niet?
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 18:27:57 #36
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_21187108
owh shit sorry typo die laatse dag moet benen schouders zijn
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_21192850
Even een korte vraag.
Trainen de meeste mensen hier ook nog thuis?
Ikzelf druk me op, doe buikoefeningen en nog wat dumbbells tillen.
Is dit slim als ik 2x in de week een Full BodyWorkOut doe ?

Full BodyWorkout is overigens zonder cardio, omdat ik 3 x in de week al voetbaltraining heb.
Opdrukken etc. doe ik elke dag, alleen niet op de dagen dat ik fitness.

Als jullie oefeningen thuis doen, welke zijn dat dan?

Ow hier is trouwens ook mijn fitness schema:
5 /10 Minuten opwarmen Fietsen
Oefening Reps Weight
Shoulder Press 12 x 3 15
Vertical Traction 12 x 3 52
Leg Extension 12 x 3 35
Chest Press 12 x 3 30 / 35
Leg Curl 12 x 3 35
Abs 40x normal (x2) 40 x schuin ( x 2)
Lat Machine 12 x 3 35
Back Till Failure (apparaat waar je met je benen in hangen)
Lat Machine Biceps 12 x 3 35
Pectoral Machine 12 x 3 30
Arm Curl 12 x 3 15

(12 x3 is dus aantal reps. Getal daarachter is het gewicht)

Ik denk zelf dat ik toch teveel me armen train, in vergelijking met de rest van me lichaam. Ik heb alleen geen idee wat voor andere oefeningen ik zou kunnen doen.

[ Bericht 25% gewijzigd door releaz op 10-08-2004 22:29:40 ]
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 12:32:35 #38
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_21255797
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 17:06 schreef davako het volgende:
Hallo.

Ik fitness nu al 1 jaar en ben al wel iets gewicht toegenomen alleen ik denk dat het de laatste tijd al een tijd stilstaat. Ik ben net geen ectomorph maar ook geen mesomorph. Ik zit daar wat tussen in. De laatste tijd ben ik steeds meer over voedingssupplementen aan het lezen voornamelijk voedingssupplementen waar je in spiermassa toeneemt. zoals Mega massa 16000 van fitshape. Ik zit nu te twijfelen om dit te gaan nemen.

Ik bedoel werkt het echt?? werken voedingssupplemeten überhaupt??

Wat voor voedingssupplenten moet ik gebruiken als ik gewoon spiermassa wil gaan kweken en goed hard spiermassa. En nee ik verwacht geen wonderen ofzo dat ik binnen 2 maanden arnold schwarzenegger ben . maar toch dat je misschien wel een beginnetje begint te zien. Ik fitness zo'n 4 tot 5 keer week. Ik train met een trainings schema en dat is:
1 dag : biceps en borst
2 dag: triceps en rug
3 dag: rug en schouders

en dan ga ik alle dagen erna zo verder . ik hoop dat iemand een antwoord heeft. bij voorbaat dank .
Ik mis in dit schema benen (quads/hamstrings), kuiten, traps en onderarm...

Bovendien heb je je triceps in dag al indirect belast met je borst de dag ervoor. Idem voor biceps en rug.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_21256232
zijn de traps erg belangrijke spieren?

Als in, ik train ze niet vaak en niet regelmatig, vind zo'n stierenek niet mooi.
Maar als je bijvoorbeeld je onderrug niet/veel minder traint, maar je buikspieren wel regelmatig gaat dat op de langere termijn niet goed. Dus hoe zit dat dan met je traps?

(niet regelmatig is ongeveer 1 x per 2 weken, train gemiddeld 4 x per week)
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 13:04:03 #40
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_21256563
Traps zijn imo nodig om je schouders een goede houding te geven.

Elke spiergroep is even belangrijk hoor.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 22:17:27 #41
56951 Najra
---------------
pi_21271026


Woohoo. Vandaag voor het eerst de Barbell Press met 50 kg gedaan. Ik haalde nog 2x 5 herhalingen ook nog.

Ik moet wel zeggen dat ik de barbell afwisselend voor en achter mijn hoofd laat dalen. Dat wordt afgeraden en zou je dus alleen voor je hoofd moeten doen, maar daarmee ben ik dus nooit boven de 30 kg gekomen. Nu zit ik met deze afwisseling al op 50 kg.

Raar hoe dat zo werkt he.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_21271521
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 22:17 schreef Najra het volgende:
[afbeelding]

Woohoo. Vandaag voor het eerst de Barbell Press met 50 kg gedaan. Ik haalde nog 2x 5 herhalingen ook nog.

Ik moet wel zeggen dat ik de barbell afwisselend voor en achter mijn hoofd laat dalen. Dat wordt afgeraden en zou je dus alleen voor je hoofd moeten doen, maar daarmee ben ik dus nooit boven de 30 kg gekomen. Nu zit ik met deze afwisseling al op 50 kg.

Raar hoe dat zo werkt he.
Good work Netjes man.

Ik doe ze eigenljik ook beide, maar het vreemde is dat ik meer achter me nek kan dan voor me nek. Lekkere oefening is het
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 01:28:16 #43
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_21276097
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 22:17 schreef Najra het volgende:
[afbeelding]

Woohoo. Vandaag voor het eerst de Barbell Press met 50 kg gedaan. Ik haalde nog 2x 5 herhalingen ook nog.

Ik moet wel zeggen dat ik de barbell afwisselend voor en achter mijn hoofd laat dalen. Dat wordt afgeraden en zou je dus alleen voor je hoofd moeten doen, maar daarmee ben ik dus nooit boven de 30 kg gekomen. Nu zit ik met deze afwisseling al op 50 kg.

Raar hoe dat zo werkt he.
Ik heb echt een grondige hekel aan die oefening Good work, though. Op naar het volgende record
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 10:11:45 #44
101076 Starwalker
Heading To Orion
pi_21278847
Ik ben eventjes gaan fitnessen (een week of twee), maar 'k gaf het al snel op omdat ik gewoon geen zin had om dat te doen. 't is gewoon zo verschrikkelijk saai. Wat doen jullie om dat niet zo saai te maken?
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 19:26:27 #45
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_21288223
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 10:11 schreef Starwalker het volgende:
Ik ben eventjes gaan fitnessen (een week of twee), maar 'k gaf het al snel op omdat ik gewoon geen zin had om dat te doen. 't is gewoon zo verschrikkelijk saai. Wat doen jullie om dat niet zo saai te maken?
Zoek een maatje. Met z'n tweeen is leuker. En als je na een maand of drie resultaat gaat zien, wordt het ook een stuk leuker.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_21288763
Goh, twee weken niet geweest en nu weer verder... Viel dat even tegen, veel spierpijn de dag erna! En het ging voor geen meter, moest minder gewicht nemen en haalde ook mijn normale aantal herhalingen niet. Hebben jullie ook zoveel achteruit gang in zo'n korte tijd? Nu ben ik voor de tweede keerde geweest en heb de spieren met spierpijn ontzien, de spierpijn is bijna weg gelukkig. Het is trouwens niet zo dat ik net fitness, toch al 2,5 jaar, sta er toch iedere keer weer van te kijken hoe snel je terug gaat....
  zondag 15 augustus 2004 @ 15:20:45 #47
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_21302891
Probleem!

Als ik ga sporten zweet ik zo verschrikkelijk snel, dit is gewoon niet leuk meer.
En met zweten bedoel ik ook echt dat de druppels van me af vallen, niet leuk dus.
En als ik daarna heb gedoucht, zweet ik nog steeds..

Iemand tips?

-Intergalactrick
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_21303418
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 15:20 schreef Intergalactrick het volgende:
Probleem!

Als ik ga sporten zweet ik zo verschrikkelijk snel, dit is gewoon niet leuk meer.
En met zweten bedoel ik ook echt dat de druppels van me af vallen, niet leuk dus.
En als ik daarna heb gedoucht, zweet ik nog steeds..

Iemand tips?

-Intergalactrick
Ga zo door?

Zweten is alleen maar goed en het hoort bij sporten
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  zondag 15 augustus 2004 @ 16:43:09 #49
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_21304442
Maar het is echt veel
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  zondag 15 augustus 2004 @ 20:15:35 #50
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_21309419
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 15:20 schreef Intergalactrick het volgende:
Probleem!

Als ik ga sporten zweet ik zo verschrikkelijk snel, dit is gewoon niet leuk meer.
En met zweten bedoel ik ook echt dat de druppels van me af vallen, niet leuk dus.
En als ik daarna heb gedoucht, zweet ik nog steeds..

Iemand tips?

-Intergalactrick
wat is er mis met zweten?
-met wielrennen en hardlopen draag i keen zweetband om het zweet uit mijn ogen te houden
-met spinning heb ik gelukkig een handdoek, maar staat er onder mijn spinningbike een keurige plas zwee
-bij bodypump en aerobics (bodystep/bodyattack) be ni kna de warming up al nat , en loop ik tussendoor te druppelen.

wat je moet doen:
-veel water drinken (ik drink 0.75 L / per uur) om het vochtverlies te compenseren
-gebruik je handddoek om je gezicht wat te deppen
-draag lichte kleding; polyester, polymide, (power)lycra. Deze stoffen ventileren beter dan katoen, en geven ook minder risico op oververhitting van het lichaam
-na het sporten niet gelijk douchen, maar een cooling down doen, en dan nog vene gaan zitten om uit te zweten. dan pas (koud) douchen
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  maandag 16 augustus 2004 @ 09:19:38 #51
39973 tommie_b
Ben ik DAT ???!!!!!
pi_21318783
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 11:10 schreef Clyde96 het volgende:
Ik train al een half jaar, nu al een tijdje 3x per week de buikspieren.
En ik voel dat ze er zijn, maar er ligt zo'n cm vet over en dat gaat maar niet weg.
Ben nu begonnen met 10 min op de loopband na de training, het is niet veel maar mijn conditie is echt slecht en zit vlug aan hartslag 165. Zou dat wat uithalen denk je?
Rome is ook niet in één dag gebouwd
Moderator: "Je beledigt, kleineert en terroriseert alle mede-Fokkers. Labiele vrouwen probeer je in je bed te lullen, huwelijke maak je kapot en studenten drijf je tot zelfmoord!"
Tommie_b: "Nou ja, misschien neem ik wel wat veel hooi op mijn vork."
pi_21325330
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 22:17 schreef Najra het volgende:

Ik moet wel zeggen dat ik de barbell afwisselend voor en achter mijn hoofd laat dalen. Dat wordt afgeraden en zou je dus alleen voor je hoofd moeten doen, maar daarmee ben ik dus nooit boven de 30 kg gekomen. Nu zit ik met deze afwisseling al op 50 kg.
Een vraag: wat vind je belangrijker?: nu 50 kg omhoog kunnen drukken en over een jaar of 2 jaar met beschadigde kapsels en slijmbeurzen rondlopen en alleen nog licht kunnen trainen of ...
Nu licht beginnen met die 30 kg en dit langzaam opbouwen en straks vet huge schouders kweken??

Achter je nek (ook met lat-pulldown bijvoorbeeld) is zoooooooo slecht voor je! Is wetenschappelijk bewezen.
  maandag 16 augustus 2004 @ 16:50:06 #53
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_21326298
klopt; de kans op slinmbeursontsteking is sreieus bewezen; daarom moet je bijv ook met de side raises je ellebogen iets voor je schouders houden. Daarnaast geven ze instabiliteit en fuctieverlies van het schoudergewricht. De kans dat bijv je chouder uit de kom schiet wordt door dit soort oefeningen ook groter
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  maandag 16 augustus 2004 @ 19:32:01 #54
56951 Najra
---------------
pi_21329071
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 15:42 schreef De_Wout het volgende:

[..]

Een vraag: wat vind je belangrijker?: nu 50 kg omhoog kunnen drukken en over een jaar of 2 jaar met beschadigde kapsels en slijmbeurzen rondlopen en alleen nog licht kunnen trainen of ...
Nu licht beginnen met die 30 kg en dit langzaam opbouwen en straks vet huge schouders kweken??

Achter je nek (ook met lat-pulldown bijvoorbeeld) is zoooooooo slecht voor je! Is wetenschappelijk bewezen.
Ik denk dat je enorm overdrijft. Elke oefening is slecht voor je indien verkeerd uitgevoerd. Deze oefening heeft enkel meer risico op verkeerd uitvoeren dan anderen oefeningen. Bovendien ben ik nog nooit boven die 30 kg uitgekomen. Het verschil met nu vind ik dan genoeg reden om voorlopig ff deze oefening in mijn schema te laten.

Mocht ik ook maar een hint van een blessure hebben (die ik overigens nog nooit gehad heb) dan wordt ie geschrapt. Sterker nog ik stop al direct met een oefening als ik van mening ben dat mijn vorm niet goed is tijdens de uitvoer.

So there you go...
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_21334056
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 19:32 schreef Najra het volgende:

[..]

Ik denk dat je enorm overdrijft. Elke oefening is slecht voor je indien verkeerd uitgevoerd. Deze oefening heeft enkel meer risico op verkeerd uitvoeren dan anderen oefeningen. Bovendien ben ik nog nooit boven die 30 kg uitgekomen. Het verschil met nu vind ik dan genoeg reden om voorlopig ff deze oefening in mijn schema te laten.

Mocht ik ook maar een hint van een blessure hebben (die ik overigens nog nooit gehad heb) dan wordt ie geschrapt. Sterker nog ik stop al direct met een oefening als ik van mening ben dat mijn vorm niet goed is tijdens de uitvoer.

So there you go...
Als je een oefening niet goed uitvoert is dat idd slecht voor je. Maar ook als je de de neck-press goed uitvoerd is ie slecht voor je slijmbeurzen/ kapsels. Het is een onnatuurlijke beweging die je maakt.
Als je stopt met de oefening op het moment dat je een blessure voelt opkomen ben je te laat. Dan moet je een tijd rust nemen om de blessure te herstellen en zal je een tijd niet voluit kunnen trainen.

Dus, in plaats van mijn opmerking meteen de kop in te drukken zou je misschien op z'n minst wat research kunnen doen op internet over wat er over dit soort oefeningen geschreven is. Lees bijvoorbeeld eens: http://www.bodybuilding.com/fun/betteru26.htm

Kijk wat je er mee doet. Vraag ook aan de instructeurs van je sportschool hoe zij over dit soort oefeningen denken. Misschien dat je je mening dat kan herzien.


  maandag 16 augustus 2004 @ 22:42:51 #56
56951 Najra
---------------
pi_21334511
Ja ok maar wat mij dan wel opvalt is dat jij puur praat over een blessure van jarenlange verkeerde belasting zoals vaak bij beenblessures voorkomt. Mijn antwoord was dan ook bij een hint van blessures schrap ik hem want dan wel zeker een terechte opmerking is imho.
De bron die je aangeeft en wat naar mijn idee ook het belangrijkste argument is tegen de oefening en waarvan ik sowieso al op de hoogte was is dat het erg makkelijk is om je schouders verkeerd te belasten (bijv door een verkeerde houding) en een zware blessure op te lopen.
Dat zijn wel twee verschillende zaken.

In ieder geval genoeg geouwehoer erover. Iedereen is verder genoeg gewaarschuwd.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_21334949
vreemd i.p.v.Behind-The-Neck Shoulder Presses zetten ze daar dumbell press neer, terwijl dat toch meer je borst belast
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  maandag 16 augustus 2004 @ 23:20:07 #58
56951 Najra
---------------
pi_21335574
Misschien denk je aan dumbbell incline bench press?
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 00:55:44 #59
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_21337936
Meer cardio hoeft niet altijd. Vet verbranden zonder cardio kan ook, het gaat er gewoon om dat je het aantal maaltijden per dag rond de 6 houd en dat je onder je kcal behoefte zit. Het beste is afbouwen tot ongeveer 500kcal onder je behoefte.

Als afvallen echt niet goed gaat moet je gewoon beter op je voeding letten, dus niet zomaar in het weekend gaan zitten junken.
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 12:34:26 #60
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_21442451
Zowww, ben concrete plannen aan het maken om het weer op te pakken. Ik voel me nu al krachtiger dan eerst, dus de stap zetten om te beginnen is minder hoog. Ik ga vanaf 1-2 weken, eerst op de eigen hometrainer beginnen, wat sit-ups erbij en push-ups. Stang met gewichten heb ik nog liggen.

Daarna toch maar naar de sportschool, is leuker dan thuis zweten en meer en betere apparaten. 80 kilo, 170 lengte ongeveer, ik ga dus puur om spier-opbouw te kweken en om meer kracht te krijgen. Het wordt eerder zwaar fitnissen, of het body-builden is weet ik niet. Ik kloot meestal aan en doe wat ik zelf prettig vind

Creatine moet ik me in gaan verdiepen over 1 jaar ofzo, ik wil best middel gebruiken om nog krachtiger te worden, maar dan alleen als het 100 procent safe is. Wehkamp verkoopt creatine, dus wie weet is dat middel niet verboden



Mede sporters, good luck!!!!!
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 16:01:26 #61
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_21445650
Is niet verboden nee.
Makkelijkst om mee te beginnen is whey met dextrose.
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 18:16:54 #62
56951 Najra
---------------
pi_21448349
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 16:01 schreef Varr het volgende:
Is niet verboden nee.
Makkelijkst om mee te beginnen is whey met dextrose.
Wat dacht je van gewoon vis, vlees, gevogelte.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 22:05:01 #63
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_21454118
Whey is gewoon makkelijk om je eiwit gehalte mee omhoog te helpen, zonder veel voeding qua eiwit in je voedingsschema te proppen. Daarnaast is dextrose sobiso nuttig om erbij te nemen.
pi_21478938
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 17:06 schreef davako het volgende:
Hallo.

Ik fitness nu al 1 jaar en ben al wel iets gewicht toegenomen alleen ik denk dat het de laatste tijd al een tijd stilstaat. Ik ben net geen ectomorph maar ook geen mesomorph. Ik zit daar wat tussen in. De laatste tijd ben ik steeds meer over voedingssupplementen aan het lezen voornamelijk voedingssupplementen waar je in spiermassa toeneemt. zoals Mega massa 16000 van fitshape. Ik zit nu te twijfelen om dit te gaan nemen.

Ik bedoel werkt het echt?? werken voedingssupplemeten überhaupt??

Wat voor voedingssupplenten moet ik gebruiken als ik gewoon spiermassa wil gaan kweken en goed hard spiermassa. En nee ik verwacht geen wonderen ofzo dat ik binnen 2 maanden arnold

schwarzenegger ben . maar toch dat je misschien wel een beginnetje begint te zien. Ik fitness zo'n 4 tot 5 keer week. Ik train met een trainings schema en dat is:
1 dag : biceps en borst
2 dag: triceps en rug
3 dag: rug en schouders

en dan ga ik alle dagen erna zo verder . ik hoop dat iemand een antwoord heeft. bij voorbaat dank .
al oude post maar goed:

creatine is wel goed om massa mee te kweken, maar is maar tijdelijk. Ik geloof er zelf niet zo in, in al die middeltjes. Heb zelf eens een kuurtje gedaan en ben dr toen 3 kg mee aangekomen, alleen zodra je stopt gaat t ook weer snel dr van af. Je komt voornamelijk aan omdat het vocht vasthoudt.

Maar goed wat me opviel is dat je niet echt logisch traint.
Als je je borst traint kun je beter je triceps dr bij pakken, aangezien je die al indirect traint met je borst.
Als je je rug traint kun je daarentegen beter je biceps ook gelijk trainen, zelfde verhaal. bij rugoefeningen train je ook indirect je biceps.

En na 1 jaar zie je niet zo veel nog hoor, geduld is schone zaak. of je moet aan de spuit, maar das nep.
enjoy life!
  maandag 23 augustus 2004 @ 08:40:04 #65
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_21479509
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 22:24 schreef De_Wout het volgende:

[..]

Als je een oefening niet goed uitvoert is dat idd slecht voor je. Maar ook als je de de neck-press goed uitvoerd is ie slecht voor je slijmbeurzen/ kapsels. Het is een onnatuurlijke beweging die je maakt.
Als je stopt met de oefening op het moment dat je een blessure voelt opkomen ben je te laat. Dan moet je een tijd rust nemen om de blessure te herstellen en zal je een tijd niet voluit kunnen trainen.

Dus, in plaats van mijn opmerking meteen de kop in te drukken zou je misschien op z'n minst wat research kunnen doen op internet over wat er over dit soort oefeningen geschreven is. Lees bijvoorbeeld eens: http://www.bodybuilding.com/fun/betteru26.htm

Kijk wat je er mee doet. Vraag ook aan de instructeurs van je sportschool hoe zij over dit soort oefeningen denken. Misschien dat je je mening dat kan herzien.
Ik heb ook en tijd lang last gehad van m'n schouder. Het is er in geschoten tijdens neck press en heb er oz'n 9 maanden tot een jaar mee gelopen.

Totdat ik de neckpress met stang ging vervangen door alleen maar met dumbbells te pressen (ik wisselde eerst altijd tussen allebei). Na 3 maanden in de blessure zo goed als verdwenen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_21480912
nou heb ik die site beetje bekeken, en het komt bij oefeningen 2 en 3 op neer dat de schouders niet flexibel genoeg zijn.
Nou ik heb mij laten keuren voor het corps mariniers, en daar bleek dat ik erg flexibele schouders had, dat ze behoorlijk los en soepel waren.

Zou dit dan betekenen dat ik deze oefeningen wel fatsoenlijk zou kunnen uitvoeren zonder gevaar voor blessures?

Ik ben overigens gekeurd door een volleerde fysio, helaas zei hij er nix bij over Behind-The-Neck Shoulder Presses en Behind-The-Neck Pulldowns

Iemand zinnig advies?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_21488106
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 08:40 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik heb ook en tijd lang last gehad van m'n schouder. Het is er in geschoten tijdens neck press en heb er oz'n 9 maanden tot een jaar mee gelopen.

Totdat ik de neckpress met stang ging vervangen door alleen maar met dumbbells te pressen (ik wisselde eerst altijd tussen allebei). Na 3 maanden in de blessure zo goed als verdwenen.
Presses met dumbbles is een heel goede vervanger van neckpress. Het verschil tussen neckpress en pressen met dumbbels is dat je bij neckpress je ellebogen tot achter je schouders trekt. Bij presses met dumbbels kan je je ellebogen voor je schouders houden waardoor de oefening een natuurlijkere beweging wordt en je veeeeel minder snel blessures oploopt. Doe zelf ook vaak presses met dumbbels, military press vind ik ook super.
pi_21517462
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 10:53 schreef mister_popcorn het volgende:
nou heb ik die site beetje bekeken, en het komt bij oefeningen 2 en 3 op neer dat de schouders niet flexibel genoeg zijn.
Nou ik heb mij laten keuren voor het corps mariniers, en daar bleek dat ik erg flexibele schouders had, dat ze behoorlijk los en soepel waren.

Zou dit dan betekenen dat ik deze oefeningen wel fatsoenlijk zou kunnen uitvoeren zonder gevaar voor blessures?

Ik ben overigens gekeurd door een volleerde fysio, helaas zei hij er nix bij over Behind-The-Neck Shoulder Presses en Behind-The-Neck Pulldowns

Iemand zinnig advies?
Mijn zinnige advies: waarom het risico lopen? Er zijn genoeg alternatieven voor de behind the neck versie's
Je kunt als je die oefeningen per se wilt doen ook de stang niet verder dan je oren laten zakken, dat zou afdoende moeten zijn volgens mij.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_21567826


Is zo'n apparaat iets?

slettebak [@] gmail.com
pi_21575400
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:54 schreef JaWi het volgende:
Is zo'n apparaat iets?

Ja, alles dat bestaat is "iets". Maar of het nuttig is? Ik heb de infomercials hierover gezien en die slaan (zoals altijd) helemaal nergens op. Misschien dat het iets is als je een bejaarde vrouw van 150 kilo bent, maar anders zou ik gewoon opdrukken.
Ceci n'est pas une signature.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 17:30:03 #71
32015 suus21
Andre rocks!
pi_21582145
het lijkt er wel op dat als ik meer fitness (cardio) ik alleen maar zwaarder of dikker word dat slaat toch nergens op. Hoe kan dat nou?
fijn!
  zondag 29 augustus 2004 @ 17:33:58 #72
80134 phreaky_professor
DnB-Addicts Crew®
pi_21621259
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 17:30 schreef suus21 het volgende:
het lijkt er wel op dat als ik meer fitness (cardio) ik alleen maar zwaarder of dikker word dat slaat toch nergens op. Hoe kan dat nou?
Dat kan aan zoveel dingen liggen. Maar zeker niet onmogelijk. Misschien waren je spieren grotendeels weggeteerd door een bewegingsloze levensstijl. Dan gaat je lichaam eerst hoognodige spiermassa opbouwen. Of je bent gewoon veel meer gaan eten omdat je de dagen na de training veel meer honger hebt. OF je doet veel teveel cardio, of juist veel te weinig. Kan van alles zijn. Dus laat eens exact weten wat je doet, hoe lang, hoe zwaar, precies wat je allemaal eet/drinkt tijdens een week, etc.
Ceci n'est pas une signature.
pi_21625068
ik vroeg me iets af er zijn er specifieke oefeningen voor die zo genoemde traps te trainen??
En misschien wat plaatjes bij de uitleg aangezien ik niet zo heel erg thuis ben in het sportschool gebeuren maar wel thuis met gewichten aan de slag ben....... (dumbells,fitnessapparaat(alles in 1))

thanks
-
  zondag 29 augustus 2004 @ 23:01:45 #74
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_21628386
Shrugs...

pi_21629869
ok thanks
-
  maandag 30 augustus 2004 @ 09:13:31 #76
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_21633425
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:54 schreef JaWi het volgende:
[afbeelding]

Is zo'n apparaat iets?

Ja. Geldverspilling.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zaterdag 11 september 2004 @ 13:58:30 #77
99074 Folius
glooming starlight
pi_21879728
Hallo!

Ik heb al lang het plan om eens te beginnen met fitnessen om zo aan te komen, en ik vind dat het er nu maar eens echt van moet komen!
Misschien kunnen jullie me van mijn eerste beginnersvragen afhelpen?

Hoe zit dat de eerste keer dat je gaat fitnessen? Moet je dan eerst een afspraak maken over hoe alles werkt of om een trainingsprogramma op te stellen?

Wat voor kleding/schoenen zijn aan te raden om te fitnessen? En ik neem aan dat de meeste sportscholen een kleedruimte ofzo hebben, of gaat iedereen in sportkleding naar de sportschool?

Domme vragen, ik weet het

Naja, alvast bedankt iig
The world is my playing place.
  zaterdag 11 september 2004 @ 19:14:55 #78
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_21885791
Ten eerste, domme vragen bestaan niet, en iedereen is ooit eens begonnen met fitness
quote:
Hoe zit dat de eerste keer dat je gaat fitnessen? Moet je dan eerst een afspraak maken over hoe alles werkt of om een trainingsprogramma op te stellen
Er werd aan mij gevraagd wat ik er wou bereiken, en aan de hand daarvan maakten ze een programma voor me ,
De eerste en de tweede keer kreeg ik begeleiding met de verschillende apparaten. Dat wil zeggen; je krijgt te horen waar het apparaat voor is, hoe het werkt, hoeveel herhalingen, wat voor gewicht het best is voor een beginneling ( is voor iedereen anders ), enz enz. Er lopen genoeg begeleiders en gewoon sporters rond die je graag willen helpen hoor!
quote:
Wat voor kleding/schoenen zijn aan te raden om te fitnessen? En ik neem aan dat de meeste sportscholen een kleedruimte ofzo hebben, of gaat iedereen in sportkleding naar de sportschool?
Gewoon sportkleding! Normale sportschoenen, gewone shirts, korte broek, lange broek, maakt niet zoveel uit!!

Iedere sportschool heeft wel een kleedruimte hoor !! Soms ook met een sauna

Nog een paar tips:
neem een bidonnetje water mee,
extra handdoek voor bij het trainen zelf,
en wees niet verlegen om te vragen naar dingen je wilt weten, het is voor jou tenslotte nieuw! En de instructeurs zijn ervoor opgeleid!
Ga in het begin niet te zwaar trainen, zou je last van kunnen krijgen...


Veel Plezier!
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  zondag 12 september 2004 @ 11:11:27 #79
99074 Folius
glooming starlight
pi_21897722
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 19:14 schreef Intergalactrick het volgende:

Veel Plezier!
Heel erg bedankt! Vooral ook voor die extra tips, ik was vast vergeten extra water en extra handdoek mee te nemen
The world is my playing place.
  maandag 13 september 2004 @ 13:31:39 #80
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_21921861
Dag dag,

Ik wil graag een crosstrainer/elliptical kopen, maar heb geen idee hoe of wat. Die van Kettler lijken me wel wat (zijn stil en goed), maar van andere merken weet ik vrij weinig. Op internet is er ook weinig te vinden van ervaringen en vooral weinig van mensen die daadwerkelijk zo'n ding hebben (of hebben gehad). Hoe zit dat met die andere merken? Tunturi schijnt ook een goed merk te zijn, hoeveel lawaai maakt die? En ik zag een advertentie van Slazenger (die is toch van de tennis???) in een krantje staan, maar daar kan ik HELEMAAL niks van vinden op internet (de website is uit de lucht )

Kan iemand mij adviseren over de kwaliteit en het lawaai verschillende merken produceren???

En waar moet ik op letten wanneer ik zo'n ding wil aanschaffen???
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_21945341
mijn ervaring met zulke apparaten is dat ze zuigen. je kunt er wel van alles op doen maar het blijft behelpen. je kunt bijna geen een oefening 100% correct erop uitvoeren.
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  woensdag 15 september 2004 @ 22:22:09 #82
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_21981198
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 14:12 schreef poep-in-de-aars het volgende:
mijn ervaring met zulke apparaten is dat ze zuigen. je kunt er wel van alles op doen maar het blijft behelpen. je kunt bijna geen een oefening 100% correct erop uitvoeren.
Wat bedoel je precies met 'zuigen'? En heb je zelf zo'n ding? En wat precies bedoel je met "je kunt bijna geen een oefening 100% correct erop uitvoeren"? Het is toch alleen maar vooruit lopen of achteruit lopen?

sorry, ikke nie snappie nie
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  woensdag 15 september 2004 @ 23:28:16 #83
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_21983443
Met zuigen bedoelt die dat die die dingen klote vindt. Dat je geen oefening 100% correct op kan doen vind ik ook raar want het enige wat je erop doet is crosstrainen.

Anyway, ik neem aan dat je doel is om wat af te vallen/in vorm te komen? Daarvoor zijn ze naast een goed dieet prima bruikbaar.

Welk merk je moet hebben heb ik ook geen idee van....
  donderdag 16 september 2004 @ 09:25:14 #84
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_21987419
quote:
Op woensdag 15 september 2004 23:28 schreef Varr het volgende:

Anyway, ik neem aan dat je doel is om wat af te vallen/in vorm te komen? Daarvoor zijn ze naast een goed dieet prima bruikbaar.
Ja ik ben bezig met afvallen (nu al 5,5 kilo kwijt!) Op dit moment doe ik aan hardlopen, maar aangezien de winter in aantocht is (en ik meestal 's avonds loop), is het misschien handig zo'n ding aan te schaffen om toch 's avonds aan mijn training te kunnen komen. Ik wil namelijk mijn conditie die ik nu met bloed, zweet en tranen heb opgebouwd niet zomaar laten versloffen. Ik woon in een bosrijk gebied dus buiten hardlopen is heerlijk, maar ik durf niet wanneer het donker is in de bossen hard te lopen. Vandaar...
Naast het hardlopen fiets ik ook minimaal 3x (soms 5x) per week (in totaal 1 uur) naar mijn werk, dus een hometrainer lijkt me niet zo leuk...
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  donderdag 16 september 2004 @ 11:55:19 #85
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_21990115
Is in de ochtend hardlopen niet iets voor jou?
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_22009020
Sinds een tijdje vraag ik me eigenlijk wel af hoe ik nou het beste kan trainen. Hiermee bedoel ik specifiek welke spiergroepen ik moet trainen op de dagen dat ik fitness.

Ik fitness nu op maandag, dinsdag en donderdag. De nadruk ligt hoofdzakelijk bij het bovenlichaam voorlopig. Voor vetverbranden loop ik nog 2 keer per week (woensdag en vrijdag) hard.

Welke spiergroepen kan ik het beste gaan trainen op de aangegeven dagen?
Forza Ferrari!
  vrijdag 17 september 2004 @ 00:57:01 #87
56951 Najra
---------------
pi_22009070
Je denkspier
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  vrijdag 17 september 2004 @ 10:29:22 #88
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_22012296
quote:
Op donderdag 16 september 2004 11:55 schreef Intergalactrick het volgende:
Is in de ochtend hardlopen niet iets voor jou?
Nou, eh, dat ik wil wel, maar als het winter wordt is het ook pas laat licht (en het nadeel hierbij is dat een een regelmatige werktijden-baan heb dus van 9-5 ongeveer) dus voor de maanden november-januari is dat ook geen oplossing

Wel jammer... Niemand heeft dus zelf zo'n elliptical/crosstrainer...? Jammer
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  vrijdag 17 september 2004 @ 10:36:30 #89
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_22012425
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 00:54 schreef zinloos het volgende:
Sinds een tijdje vraag ik me eigenlijk wel af hoe ik nou het beste kan trainen. Hiermee bedoel ik specifiek welke spiergroepen ik moet trainen op de dagen dat ik fitness.

Ik fitness nu op maandag, dinsdag en donderdag. De nadruk ligt hoofdzakelijk bij het bovenlichaam voorlopig. Voor vetverbranden loop ik nog 2 keer per week (woensdag en vrijdag) hard.

Welke spiergroepen kan ik het beste gaan trainen op de aangegeven dagen?
Waarom geen benen?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_22014385
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 00:54 schreef zinloos het volgende:
Sinds een tijdje vraag ik me eigenlijk wel af hoe ik nou het beste kan trainen. Hiermee bedoel ik specifiek welke spiergroepen ik moet trainen op de dagen dat ik fitness.

Ik fitness nu op maandag, dinsdag en donderdag. De nadruk ligt hoofdzakelijk bij het bovenlichaam voorlopig. Voor vetverbranden loop ik nog 2 keer per week (woensdag en vrijdag) hard.

Welke spiergroepen kan ik het beste gaan trainen op de aangegeven dagen?
Je hebt 3 trainingsdagen. Dan kan je veel kanten op. 3x full-body, een 3-day-split, 1x onderlichaam en 2x bovenlichaam. Een 3 day split schemaatje:

Ma: Benen
Di: Borst en Rug
Do: Schouders, biceps, triceps

Maar er zijn veel meer combinaties te verzinnen.

Train benen nou gewoon mee, net als Mr J zegt. Geen/ nauwelijks benen trainen heeft een negatieve invloed op de groei van de spieren van je bovenlichaam.
pi_22024112
ik ben weer begonnen met boksen, nadat ruim een jaar lang dit niet meer gedaan. Nou heb ik in die tussentijd flink aan het gewichten gezeten en ook redelijk wat spiermassa erbij gekweekt.
Echt veel groter hoef ik niet te worden, maar ik wil het wel graag behouden zoals het nu is, en daarom wil ik graag 2x in de week erbij fitnessen.

Maar nou vraag ik me af of dit wel nut heeft, aangezien ik bij boksen vooral snelle spiervezels kweek en bij fitness juist de langzamere. Het lijkt me dat dit niet goed samengaat, maar wat ik me dan weer afvraag is hoe bijvoorbeeld mike tyson zo'n lichaam heeft verkregen. Want dat was wel een gespierde m*therf*ck*r

Ik boks trouwens op dinsdag en op donderdag. allebij in de ochtend. Misschien dat er ook nog vrijdagavond bij komt.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  vrijdag 17 september 2004 @ 23:49:52 #92
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_22029282
Jah dat vraag ik me ook nog steeds af, micheal mcdonald (bekend in K1) lijkt ook net een bodybuilder, geweldig lichaam maar is een kickboxer.

Plaatje.



[ Bericht 51% gewijzigd door Varr op 17-09-2004 23:59:25 ]
  vrijdag 17 september 2004 @ 23:56:05 #93
56951 Najra
---------------
pi_22029436
Nou het is heel simpel. Met gewichttraining train je niet de langzame spiervezels, eerder het omgekeerde.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_22029503
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 23:49 schreef Varr het volgende:
Jah dat vraag ik me ook nog steeds af, micheal mcdonald (bekend in K1) lijkt ook net een bodybuilder, geweldig lichaam maar is een kickboxer.
en REMY ziet er ook niet slecht uit
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  zaterdag 18 september 2004 @ 00:01:49 #95
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_22029561
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 23:56 schreef Najra het volgende:
Nou het is heel simpel. Met gewichttraining train je niet de langzame spiervezels, eerder het omgekeerde.
Maar een kickboxer heeft uithoudingsvermogen nodig.... Dat zijn toch langzame spiervezels.
pi_22032753
maar er moet ook kracht achter zit anders mep je niemand krokkie
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_22041498
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 10:36 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Waarom geen benen?
Ik train mn benen ook wel mee hoor, wees maar niet bang. Maar mn benen hoeven niet perse er onwijs gespierd uit te zien. Ik snap dat je voor het beste resultaat ook je benen moet trainen, dus dat zal ik ook zeker doen!!
Forza Ferrari!
pi_22059202
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 23:56 schreef Najra het volgende:
Nou het is heel simpel. Met gewichttraining train je niet de langzame spiervezels, eerder het omgekeerde.
als ik een oefening heel snel wil uitvoeren wel ja. Dan zou ik binnen 10 seconden 10 keer bankdrukken doen bijvoorbeeld.
Daarmee krijg ik echter niet bepaald grotere spieren, of houd ik ze ook maar enigzins op het zelfde niveau als wat ik nu heb, en daar ging het me nou juist om.

Lijkt me verstandig om maar ff te wachten op Mr J...
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  zondag 19 september 2004 @ 16:10:00 #99
56951 Najra
---------------
pi_22059729
Het lijkt me verstandig als je in de eerste plaats niet allerlei zaken bij een post gaat verzinnen die helemaal niet genoemd worden.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  zondag 19 september 2004 @ 16:12:47 #100
56951 Najra
---------------
pi_22059783
Ik heb zelf ook een vraag:

Wie weet er een goede saus voor bij de kipfilet? Dus iets wat niet bol staat van de suikers of vetten maar toch enigszins te pruimen is
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_22059905
kerrie kruiden
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  zondag 19 september 2004 @ 16:23:57 #102
56951 Najra
---------------
pi_22060037
Ik bedoel niet een saus voor bij de warme maaltijd. De kipfilet komt koud uit de koelkast.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_22060079
en zo eet je dat? respect. kameraad van mij drinkt elke dag eieren + 1 dooier. vind ie nu zelfs lekker na 3 jaar.
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  zondag 19 september 2004 @ 16:34:39 #104
56951 Najra
---------------
pi_22060249
Respect
Hoezo koude kipfilet is best goed te eten, alleen een beetje droog (vandaar de saus).


Ik heb vroeger wel eens liquid whey amino geprobeerd. Respect als je dat kan volhouden, of uberhaupt twee flessen leeg krijgt.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_22069357
quote:
Op zondag 19 september 2004 16:10 schreef Najra het volgende:
Het lijkt me verstandig als je in de eerste plaats niet allerlei zaken bij een post gaat verzinnen die helemaal niet genoemd worden.
zoals?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  maandag 20 september 2004 @ 00:30:18 #106
56951 Najra
---------------
pi_22071727
Je hele onzin praat over een oefening (belachelijk) snel uitvoeren. Nergens heb ik dat genoemd.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_22075335
....
ik zou ook moe van mezelf worden als ik zo dom zou zijn.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  maandag 20 september 2004 @ 10:25:06 #108
56951 Najra
---------------
pi_22076237
Zo zo nog met beledigingen gaan strooien ook nog.
Goed zoek het dan maar uit he.

This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_22076423
quote:
Op zondag 19 september 2004 15:42 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

als ik een oefening heel snel wil uitvoeren wel ja. Dan zou ik binnen 10 seconden 10 keer bankdrukken doen bijvoorbeeld.
Daarmee krijg ik echter niet bepaald grotere spieren, of houd ik ze ook maar enigzins op het zelfde niveau als wat ik nu heb, en daar ging het me nou juist om.

Lijkt me verstandig om maar ff te wachten op Mr J...
Je kunt toch explosieve herhalingen doen?
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  maandag 20 september 2004 @ 10:47:08 #110
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_22076564
quote:
Op zondag 19 september 2004 15:42 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

als ik een oefening heel snel wil uitvoeren wel ja. Dan zou ik binnen 10 seconden 10 keer bankdrukken doen bijvoorbeeld.
Daarmee krijg ik echter niet bepaald grotere spieren, of houd ik ze ook maar enigzins op het zelfde niveau als wat ik nu heb, en daar ging het me nou juist om.

Lijkt me verstandig om maar ff te wachten op Mr J...
De uitstoot mag wel explosief (snel) zijn. Zakken mag iets langzamer.

Gewichtstraining voor een vechtsporter is vaak anders dan voor een bb'er. Hoger aantal reps, en snellere uitvoering.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_22108334
Wat ik me afvroeg na het lezen van een foldertje over allerlei preparaten.
Heeft het zin om creatine en dat soort dingen te nemen als je 2 keer in de week fitniss(krachttraining) en 2 keer basketbalt(meer conditie)???
Zoja welke zijn dan iets voor uithoudingsvermogen en dat ik wat meer spiermassa aankom.....

2.00m is en 83kg weegt.....
-
  dinsdag 21 september 2004 @ 17:27:25 #112
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_22108695
Iets beter op je voeding letten zal denk ik eerder voor de hand liggen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_22108705
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 17:10 schreef Firefly18 het volgende:
Wat ik me afvroeg na het lezen van een foldertje over allerlei preparaten.
Heeft het zin om creatine en dat soort dingen te nemen als je 2 keer in de week fitniss(krachttraining) en 2 keer basketbalt(meer conditie)???
Zoja welke zijn dan iets voor uithoudingsvermogen en dat ik wat meer spiermassa aankom.....

2.00m is en 83kg weegt.....
Ga uit van je eigen kracht en grijp niet te snel naar creatine. Als je na een tijdje op een plateau zit en niet meer omhoog gaat met gewichten dan kan ik het je aanraden, maar anders niet.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  dinsdag 21 september 2004 @ 17:30:39 #114
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_22108767
Explosief is dus wel aan te raden:
quote:
[..]

Explosief trainen is ook een belangrijke factor. Door tijdens het concentric gedeelte van je training (het wegduw of optil gedeelte van de rep) het gewicht explosief om hoog te brengen heb je veel kracht nodig en daarmee spreek je de grote motorunits en jawel de type 2B vezels aan.

[..]
http://fitnessnet.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8532 --> TIP!
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_22109422
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 17:28 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Ga uit van je eigen kracht en grijp niet te snel naar creatine. Als je na een tijdje op een plateau zit en niet meer omhoog gaat met gewichten dan kan ik het je aanraden, maar anders niet.
ok en voor aanvulling van eiwitten enzovoorts??

Trouwens ik word zowiezo niet dik van eten daarom doe ik dus ook fitnissen, maar het schiet zowiezo niet zo heel erg op ik voel me wel sterker, maar qua hoe het eruit ziet zeg maar is het verschil echt vrijwel niks.
Ik vroeg me af of dat misschien zoiets een oplossing/hulpmiddel is omdat ook te veranderen....
ook door wat ik gelezen had van dat vocht vasthouden......
-
  dinsdag 21 september 2004 @ 18:13:54 #116
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_22109746
Eiwitten zie ik zelf meer als voeding dan als supp, dus dat kan je wel doen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_22109997
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 17:58 schreef Firefly18 het volgende:

[..]

ok en voor aanvulling van eiwitten enzovoorts??

Trouwens ik word zowiezo niet dik van eten daarom doe ik dus ook fitnissen, maar het schiet zowiezo niet zo heel erg op ik voel me wel sterker, maar qua hoe het eruit ziet zeg maar is het verschil echt vrijwel niks.
Ik vroeg me af of dat misschien zoiets een oplossing/hulpmiddel is omdat ook te veranderen....
ook door wat ik gelezen had van dat vocht vasthouden......
TRAIN ALS EEN BEEST Pak lekker zwaar en gewoon blijven trainen. Ik had hetzelfde als jou en ik ben in 1 jaar tijd flink aangekomen (spier). Je moet ook niet dik worden je moet gespierd worden ;-)
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_22110051
ok, maar dan nog om er wat gespierder uit te zien(voller), want met krachttraining lijkt het niet die richting op te gaan......

daar nog tips of tricks voor??
-
pi_22110083
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 18:28 schreef Firefly18 het volgende:
ok, maar dan nog om er wat gespierder uit te zien(voller), want met krachttraining lijkt het niet die richting op te gaan......

daar nog tips of tricks voor??
zoas als J. hierboven al zegt koop een pot WHEY-Eiwit. Dit zorgt voor spiergroei + herstel

en train serieus en hard. train goed overleg anders even met iemand op de gym. en als je vragen hebt vraag het ook gewoon bij de gym zelf, iederen wil helpen en veel mensen veel meningen.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_22134949
ik heb veel geleerd van de musscle-fitness krantjes. oke, niet van de dieten want die lui staan op en vreten 15 eieren enzo. maar er staan af en toe goede oefeningen in en tips om te groeien.
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  donderdag 23 september 2004 @ 13:37:24 #121
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_22150404
Hallo allemaal!
Ik ben net deze week begonnen met cardio en fitness. Flinke spierpijn gehad, maar dat hoort erbij denk ik dan maar

Ik train om slanker en gespierder te worden (ben niet dik ofzo, maar er mag wat vanaf), belangrijk zijn mijn beenspieren omdat ik wat zwakke knieen heb en ik werk aan mn conditie.
En dat WHEY-Eiwit wat hierboven genoemd wordt, waar is dat te krijgen (voor in de toekomst mss).

Nog tips voor een beginner?
pi_22150450
ben sinds een paar weken ook begonnen met cardio fitness
bevalt nog prima
  donderdag 23 september 2004 @ 13:53:29 #123
56951 Najra
---------------
pi_22150767
Ik zit nu die kipfilet te eten en herinner me mijn vraag weer if you know what I mean.
Dus wat is een goede manier om dit wat smakelijker te maken?
Domweg ketchup lijkt me te veel suiker bevatten?
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_22153590
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:37 schreef Noca het volgende:
Hallo allemaal!
Ik ben net deze week begonnen met cardio en fitness. Flinke spierpijn gehad, maar dat hoort erbij denk ik dan maar

Ik train om slanker en gespierder te worden (ben niet dik ofzo, maar er mag wat vanaf), belangrijk zijn mijn beenspieren omdat ik wat zwakke knieen heb en ik werk aan mn conditie.
En dat WHEY-Eiwit wat hierboven genoemd wordt, waar is dat te krijgen (voor in de toekomst mss).

Nog tips voor een beginner?
Rustig aan...beginnen pak niet te zwaar...maar wel zwaar ;-) whey eiwit kan je kopen bij fitnesshops op internet of gewoon in de grote/kleine steden
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  donderdag 23 september 2004 @ 16:11:19 #125
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_22153683
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:53 schreef Najra het volgende:
Ik zit nu die kipfilet te eten en herinner me mijn vraag weer if you know what I mean.
Dus wat is een goede manier om dit wat smakelijker te maken?
Domweg ketchup lijkt me te veel suiker bevatten?
Kip combineren met rijst en groenten. Zo heb je een goede hap carbs, eiwitten en als je groenten roebakt in olijfolie ook zat goede vetten.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  donderdag 23 september 2004 @ 23:06:10 #126
56951 Najra
---------------
pi_22163287
Ja ok en dan heb je een warme maaltijd, dat is dus niet mijn vraag.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  vrijdag 24 september 2004 @ 09:51:07 #127
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_22168174
Dan had je jezelf wat duidelijker mogen uitdrukken, want 'if you know what I mean' is erg karig.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 24 september 2004 @ 12:12:06 #128
56951 Najra
---------------
pi_22170876
Ok misschien is het dan zo wat duidelijker voor je?
quote:
Wie weet er een goede saus voor bij de kipfilet? Dus iets wat niet bol staat van de suikers of vetten maar toch enigszins te pruimen is.

Ik bedoel niet een saus voor bij de warme maaltijd. De kipfilet komt koud uit de koelkast.

Ik zit nu die kipfilet te eten en herinner me mijn vraag weer if you know what I mean.
Dus wat is een goede manier om dit wat smakelijker te maken?
Domweg ketchup lijkt me te veel suiker bevatten?

Ja ok en dan heb je een warme maaltijd, dat is dus niet mijn vraag.
Kom op mensen. Kipfilet is toch samen met kwark de meest populaire bron voor eiwitten.

Edit:
Ik had die trainingsvideo van Ronnie Coleman gezien en hij doet dat toch ook. Bakje met voorgebakken in zijn geval kalkoenfilet, een of andere Amerikaanse saus eroverheen. Klaar. Lijkt me dus niet zo ongewoon wat ik doe?
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_22171110
Kipkruiden lijke me een goede optie?
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  vrijdag 24 september 2004 @ 13:11:36 #130
92655 Ferdi81
omdat............
pi_22172240
Goedemorgen,

Ik sport nu ongeveer 1 jaar lang 4x per week en voornamelijk krachttraining,

Nu wil ik creatine gaan gebruiken, wie heeft er ervaring met creatine ??

Zo ja op welke momenten kan je het, het beste gebruiken ??

Welke voeding kan je hetbeste (afgezien van shakes) nemen na het sporten ???

- yoghurt
- tonijn
- ei
- crackers ????
pi_22172688
quote:
Op maandag 20 september 2004 10:47 schreef Mr.J het volgende:

[..]

De uitstoot mag wel explosief (snel) zijn. Zakken mag iets langzamer.

Gewichtstraining voor een vechtsporter is vaak anders dan voor een bb'er. Hoger aantal reps, en snellere uitvoering.
dank u
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_22173086
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 17:28 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Ga uit van je eigen kracht en grijp niet te snel naar creatine. Als je na een tijdje op een plateau zit en niet meer omhoog gaat met gewichten dan kan ik het je aanraden, maar anders niet.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  vrijdag 24 september 2004 @ 15:12:20 #133
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_22175128
quote:
Op donderdag 23 september 2004 16:06 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Rustig aan...beginnen pak niet te zwaar...maar wel zwaar ;-) whey eiwit kan je kopen bij fitnesshops op internet of gewoon in de grote/kleine steden
Met rustig aan bedoel je niet te vaak fitness in het begin of niet teveel willen in het begin (qua kilo's)?
  vrijdag 24 september 2004 @ 15:15:15 #134
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_22175187
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 12:12 schreef Najra het volgende:
Ok misschien is het dan zo wat duidelijker voor je?
quote:
Kom op mensen. Kipfilet is toch samen met kwark de meest populaire bron voor eiwitten.

Edit:
Ik had die trainingsvideo van Ronnie Coleman gezien en hij doet dat toch ook. Bakje met voorgebakken in zijn geval kalkoenfilet, een of andere Amerikaanse saus eroverheen. Klaar. Lijkt me dus niet zo ongewoon wat ik doe?


Kipkruiden kan, maar daar zit weer redelijk wat zout in.

Ketchup zou best wel kunnen hoor. Zoveel vetten zullen er niet inzitten, en bovendien als je niet diep in je cutfase zit kan je je er geen buil aan vallen!

Eetze!
Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 24 september 2004 @ 15:47:30 #135
56951 Najra
---------------
pi_22175896
Dank u, ok ketchup it is then
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_22176467
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 15:12 schreef Noca het volgende:

[..]

Met rustig aan bedoel je niet te vaak fitness in het begin of niet teveel willen in het begin (qua kilo's)?
niet domweg 7 keer in de week maximaal rammen gewoon zo zwaar trainen dat je de oefening nog wel goed kan uitvoeren. en een spiergroep pas weer aanpakken als er geen spierpijn meer in zit.
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_22177401
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 15:12 schreef Noca het volgende:

[..]

Met rustig aan bedoel je niet te vaak fitness in het begin of niet teveel willen in het begin (qua kilo's)?
Tuurlijk moet je leker veel pakken, en je grensen overschrijden. Maar ga niet te ver. Oververmoeidheid daar moet je voor oppassen. 3/4 keer in de week is perfect als je een goed schema hebt en goed eet en rust.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  vrijdag 24 september 2004 @ 18:55:26 #138
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_22179806
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 16:55 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Tuurlijk moet je leker veel pakken, en je grensen overschrijden. Maar ga niet te ver. Oververmoeidheid daar moet je voor oppassen. 3/4 keer in de week is perfect als je een goed schema hebt en goed eet en rust.
eten en rust zit wel goed denk ik...en ik ga 4 keer per week.
Ik heb alleen nog geen duidelijk schema..hoe lan ik dat het beste aanpakken? Hoe of met wie stel je dat op?

sorry voor alle vragen
pi_22188361
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 18:55 schreef Noca het volgende:

[..]

eten en rust zit wel goed denk ik...en ik ga 4 keer per week.
Ik heb alleen nog geen duidelijk schema..hoe lan ik dat het beste aanpakken? Hoe of met wie stel je dat op?

sorry voor alle vragen
Ik weet niet of je daar trainers heb rond lopen, anders moet je ff op internet zoeken of je schema hier posten, dan kunnen er wel een aantal mensen naar kijken
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_22190439
schema voor 4 keer in de week (voorbeeld)
ik spilts het op in 3 dagen, dus je kan op dag 4 weer overnieuw beginnen.

dag1 borst triceps
dag2 rug biceps
dag3 benen schouders


en af en toe een beetje buik tussendoor kloten, triceps en schouders kun je ook mooi omwisselen. ik doe vaak zo'n oefening of 3 per spiergroep.
wat mij opvalt is dat hoe sterker/gespierder ik word hoe minder ik train. ik trainde vroeger wel 6 keer in de week 1,5 uur (9 uur in de week). nu nog maar 3 keer 1 uurtje. je moet het voor jezelf zien uit te vinden wat het beste werkt. succes.
owja, 1 keer in de week cardio is ook niet verkeerd.
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_22190807
En hier mijn schema:

dag 1: borst/triceps
dag 2: benen
dag 3: vrij
dag 4: schouders/biceps
dag 5: vrij
dag 6: rug
dag 7: vrij

En buik 2x per week
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_22191049
Even verschillende vraagjes.

ten eerste vroeg ik mij af in hoeverre drankgebruik (lees: je in het weekend volgooien) negatieve bijwerkingen heeft op je fitness/lichaam. Dat je door bier dik zou worden scheen volgens een onderzoek namelijk ook door het eten te komen wat je tijdens het bierdrinken naar binnen werkt. Bijvoorbeeld de broodjes frikandel op zaterdagavond. Hoor trouwens ook dat vet bij je buik door bier er vrij lastig af te krijgen is.

ten tweede: een vriendin van mij heeft nogal vaak last van hoofdpijn. Een dokter zei dat het bij haar rug vandaan kwam, een ander zei weer dat het bij haar schouders zat. Zelf zit ik al een tijd op fitness, en merk dat ik amper meer last heb van rugpijn, omdat ik m'n lichaam door de fitness soepel houd (1 van de hoofdredenen dat ik fitness) Zou het bij haar helpen als ze iets zou doen met fitness? Of desnoods 1x per week gaat squashen?

alvast bedankt.
  zaterdag 25 september 2004 @ 10:52:53 #143
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_22191277
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 06:50 schreef poep-in-de-aars het volgende:
schema voor 4 keer in de week (voorbeeld)
ik spilts het op in 3 dagen, dus je kan op dag 4 weer overnieuw beginnen.

dag1 borst triceps
dag2 rug biceps
dag3 benen schouders


en af en toe een beetje buik tussendoor kloten, triceps en schouders kun je ook mooi omwisselen. ik doe vaak zo'n oefening of 3 per spiergroep.
wat mij opvalt is dat hoe sterker/gespierder ik word hoe minder ik train. ik trainde vroeger wel 6 keer in de week 1,5 uur (9 uur in de week). nu nog maar 3 keer 1 uurtje. je moet het voor jezelf zien uit te vinden wat het beste werkt. succes.
owja, 1 keer in de week cardio is ook niet verkeerd.
Das grappig, ik deel het precies hetzelfde in en ik doe er ook 1 keer cardio bij. Dan heb ik dus wel een redelijk schema
Ik zit nu te twijfelen om vandaag weer te gaan aangezien ik nog wel wat spierpijn in armen en benen heb..misschien is rust tot maandag ook wel goed.
pi_22193010
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 10:22 schreef xFriendx het volgende:
Even verschillende vraagjes.

ten eerste vroeg ik mij af in hoeverre drankgebruik (lees: je in het weekend volgooien) negatieve bijwerkingen heeft op je fitness/lichaam. Dat je door bier dik zou worden scheen volgens een onderzoek namelijk ook door het eten te komen wat je tijdens het bierdrinken naar binnen werkt. Bijvoorbeeld de broodjes frikandel op zaterdagavond. Hoor trouwens ook dat vet bij je buik door bier er vrij lastig af te krijgen is.

alvast bedankt.
ik drink nooit meer. als je alcohol drinkt breek je je spieren af. dus dan ben je voor "niks" aan het trainen.
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  zaterdag 25 september 2004 @ 13:10:20 #145
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_22193267
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 12:53 schreef poep-in-de-aars het volgende:

[..]

ik drink nooit meer. als je alcohol drinkt breek je je spieren af. dus dan ben je voor "niks" aan het trainen.
serieus?

Hmz...ik moet nog veel lezen over dit soort dingen..

Geen biertje meer dus
  zaterdag 25 september 2004 @ 13:43:27 #146
56951 Najra
---------------
pi_22193729
Ik doe nu

Borst
Schouders
Trapezius

Benen

Rug
Biceps
Triceps
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  zaterdag 25 september 2004 @ 13:49:39 #147
56951 Najra
---------------
pi_22193800
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 10:22 schreef xFriendx het volgende:
ten tweede: een vriendin van mij heeft nogal vaak last van hoofdpijn. Een dokter zei dat het bij haar rug vandaan kwam, een ander zei weer dat het bij haar schouders zat. Zelf zit ik al een tijd op fitness, en merk dat ik amper meer last heb van rugpijn, omdat ik m'n lichaam door de fitness soepel houd (1 van de hoofdredenen dat ik fitness) Zou het bij haar helpen als ze iets zou doen met fitness? Of desnoods 1x per week gaat squashen?

alvast bedankt.
Als het spannings hoofdpijn is dan helpt sporten naar mijn gevoel wel maar ik zou wel oppassen met fitnessen. Ik bedoel het kan dan best voorkomen dat je spieren na een training een beetje strak staan of gevoelig zijn. Als dat dan in je schouders of trapezius zit dan lijkt me dat niet bevorderlijk voor spanningshoofdpijn eerlijk gezegd. Ik zou eerder denken aan manieren om spieren te ontspannen, yoga, massage dat soort dingen.

Maar goed ik zeg nu alleen wat me het meest logische lijkt.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  zaterdag 25 september 2004 @ 15:54:37 #148
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_22195740
Bier zet niet vet aan bij je buik, het zijn de calorien, dus of je nou bier drinkt of wat anders eet in overschot zal het erbijkomen. En aangezien de buik meestal de eerste plek is waar vet gaat zitten zul je door een calorieoverschot door bier daar inderdaad dikker worden.

Dat alcohol spieren afbreekt is onzin, het is zeker niet bevordelijk voor je spiergroei maar het afbreken van de spieren is overdreven, helemaal dat je training dan geen nut meer heeft.

Voor mij is zelf ook de enige junkdag de zaterdag, maar geen chips en troep, alleen bier. Ik groei nog steeds hard door dus heb geen plan voor verandering.
  zaterdag 25 september 2004 @ 15:56:20 #149
56951 Najra
---------------
pi_22195781
Junkdag hoor je 1x in de paar weken te houden he. Niet elke zaterdag.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  zaterdag 25 september 2004 @ 15:57:34 #150
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_22195800
Velen houden 1x per week een junkdag.
pi_22195876
1x in de week
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  zaterdag 25 september 2004 @ 18:07:44 #152
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_22198422
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:01 schreef poep-in-de-aars het volgende:
1x in de week
daar moet ik ook vanaf...maar het is zo lekker he!
pi_22199131
Kan iemand mij even goed uitleggen wat cut en bulk fase is en hoelang dat duurt en wat het precies inhoud...en of het een MUST is als je fitnes/bodybuild?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  zaterdag 25 september 2004 @ 19:01:11 #154
56951 Najra
---------------
pi_22199424
Om een goed lichaam te krijgen moet je en behoorlijk gespierd zijn en een laag vet percentage hebben. Dit is nogal lastig of zeg maar onmogelijk om in een keer voor elkaar te krijgen. Dus zowel spieren opbouwen als zo goed eten en aan cardio doen e.d. dat je ook vet verliest. Nagenoeg onmogelijk.

Dus wat doet men. Eest een bulk fase waarin er niet zo heel erg nauw wordt genomen met voeding en de cardio op een laag pitje wordt gezet. Dat betekent dus niet dat je dan maar wat kan aanvreten. Gewichttraining is er dan op gericht om zo zwaar mogelijk te trainen en zo veel mogelijk te groeien. Als er dan wat vet aankomt is dat niet zo erg.

De cutfase is de fase waarin het vetpercentage omlaag wordt gebracht zonder dat je opgebouwde spierweefsel verloren gaat. Je weet als je te snel af wilt vallen dat je lichaam spieren als energie kan gaan gebruiken zodat je dus ook spierweefsel kwijtraakt.
De gewichttraining zelf is dan alleen maar gericht op het in stand houden van je opgebouwde niveau. Cardio wordt dan behoorlijk frequent om goed af te vallen. De voedingspatroon is dan heel strikt. Meestal doet men het aantal koolhydraten heel erg omlaag brengen en vervangen door eiwitten.


Het uiteindelijke resultaat na de 2 fases is dus een lichaam met meer spierweefsel en een laag vetpercentage zodat je het harde werk ook ziet.

Daar komt het zo'n beetje op neer.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_22210468
doen jullie dat ook dan zo "extreem" als de profs? ik stel mezelf af en toe doelstellingen (die van nu zijn bv weer terug naar 100 kg en wat meer schouders kweken). ik vreet mezelf eigenlijk nooit echt mega vol om heel veel aan te komen, bij mij scheelt het misschien een paar kilo. het lijkt me ook best klote om zo veel te schommelen, omdat je dan eerst veel zwaarder kan trainen dan later.
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  zondag 26 september 2004 @ 11:23:32 #156
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_22211406
Hehe, de bulk fase heb ik dan al gehad voor ik met trainen begon

Ik was vroeger altijd een spijkertje zeg maar. Ben toen in korte tijd 15 kilo aangekomen..ik wil nu echt het vet in spieren omzetten, want die extra kilo's misstaan me niet.

Ik ben 1.94m en was eerst 82 kilo, nu ongeveer 92 kilo dus dat is in principe wel een mooi gewicht. Wie weet wordt ik door spiertoename juist nog wel zwaarder..
pi_22212311
vet in spieren omzetten.

dat hoor je zooooooooo vaak.........
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  zondag 26 september 2004 @ 16:51:11 #158
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_22216967
quote:
Op zondag 26 september 2004 12:33 schreef poep-in-de-aars het volgende:
vet in spieren omzetten.

dat hoor je zooooooooo vaak.........
Mja ik bedoel meer, de kilo's vet teveel weg en die kilo's terug in spier
  woensdag 29 september 2004 @ 22:03:06 #159
68392 ps2noob
free your mind
pi_22295573
firefly18, wat voor lichaamsbouw heb je?

Ik ben 1.98 en 95kg en ben benieuwd hoeveel ik ongeveer moet zijn.
pi_22367235
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 13:11 schreef Ferdi81 het volgende:
Goedemorgen,

Ik sport nu ongeveer 1 jaar lang 4x per week en voornamelijk krachttraining,

Nu wil ik creatine gaan gebruiken, wie heeft er ervaring met creatine ??

Zo ja op welke momenten kan je het, het beste gebruiken ??

Welke voeding kan je hetbeste (afgezien van shakes) nemen na het sporten ???

- yoghurt
- tonijn
- ei
- crackers ????
beetje late reactie maar goed..

Ik fitness nou zo'n 3,5 jaar denk ik en ben nu aan mn 2e creatine kuur begonnen.
Mn 1e deed ik toen ik een jaar bezig was ongeveer net als jij, werd dr vooral zwaarder van maar kan me niet goed herinneren dat ik dr flink op voortuit ging.
Nu ben ik 2 weken bezig met crea en ging afgelopen woensdag na 1,5 week crea gebruik x bankdrukken.. Normaal ligt mn max rond de 90/95.. Echter dit x was 90 een eitje en kwam ik tot 105, 5 herhalingen en ging goed..
Dit x hielp t dus aardig, ben benieuwd wat t me verder oplevert.
Verder drink ik gewoon een eitwitshake na een training, train 3 x in de week. Daar ben ik ook gelijkertijd met de crea aan begonnen.
Creatine gebruik je de 1e 5 dagen 5 x op een dag 1 eetlepel , das de oplaadfase. Na die 5 dagen doe je nog 2 daags 1 theelepel, 1 op de ochtend en 1 op de avond. En dat 5 weken lang dan nog.

Aan speciaal eten enzo doe ik niet, nooit gedaan. moet wel leuk blijven
enjoy life!
  woensdag 6 oktober 2004 @ 09:14:05 #161
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_22437281
hoi ik komhier nu.
ik fitnes nu sinds 2,5 maand. voornamelijk kracht-training. nu is mijn vraag hoe kan ik gewoon eten verbeteren door ander gewoon eten. (dus zonder speciale producten) maar dat wel beter is voor mijn lichaam. bijvoorbeeld vlees vervangen door vis?? of andere dergelijke dingen? kan iemand mij tips geven?
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_22441063
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 09:14 schreef B_BOY het volgende:
hoi ik komhier nu.
ik fitnes nu sinds 2,5 maand. voornamelijk kracht-training. nu is mijn vraag hoe kan ik gewoon eten verbeteren door ander gewoon eten. (dus zonder speciale producten) maar dat wel beter is voor mijn lichaam. bijvoorbeeld vlees vervangen door vis?? of andere dergelijke dingen? kan iemand mij tips geven?
Je hoeft niet echt veel te veranderen. Een paar tips:
- eet meerdere keren per dag. Zeg 5 of 6 keer.
- eet eiwitrijk voedsel: tonijn, kwark, eieren, kip.
- eet regelmatig, om de 2 of 3 uur
- drink veel water

Tonijn kan je op brood doen ipv ander broodbeleg maar ik zou je vlees bij je avondeten niet gaan vervangen voor vis of zo.
pi_22445353
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 12:54 schreef De_Wout het volgende:

[..]

Je hoeft niet echt veel te veranderen. Een paar tips:
- eet meerdere keren per dag. Zeg 5 of 6 keer.
- eet eiwitrijk voedsel: tonijn, kwark, eieren, kip.
- eet regelmatig, om de 2 of 3 uur
- drink veel water

Tonijn kan je op brood doen ipv ander broodbeleg maar ik zou je vlees bij je avondeten niet gaan vervangen voor vis of zo.
ach das meer als je echt heeeeeeeel fanatiek wilt bezig zijn en echt groot wilt worden..hijs nog maar 2,5 maand bezig.
probeer eerst maar eens een jaartje vol te houden
enjoy life!
  woensdag 6 oktober 2004 @ 21:45:30 #164
37305 BushRanger
in Wellington
pi_22452524
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 16:24 schreef Bemiddelaar het volgende:

[..]

ach das meer als je echt heeeeeeeel fanatiek wilt bezig zijn en echt groot wilt worden..hijs nog maar 2,5 maand bezig.
probeer eerst maar eens een jaartje vol te houden
Precies, na 2,5 maand gaat hij nog heel snel vooruit, gewoon door normaal te sporten. Beetje vroeg om al hard over voeding na te denken. Gewoon goed eten, uitrusten en hard werken!
pi_22479248
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 12:53 schreef poep-in-de-aars het volgende:

[..]

ik drink nooit meer. als je alcohol drinkt breek je je spieren af. dus dan ben je voor "niks" aan het trainen.
Nee want als je NIET zou trainen zou je nog minder spieren hebben...
Tuurlijk, zuipen is slecht voor de spiergroei, maar dat je dan "voor niks" traint is niet waar.
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_22506860
laat mij nou lekker overdrijven man
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  donderdag 14 oktober 2004 @ 12:25:10 #167
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_22617867
Hi,

Ik wil weer wat serieuzer gaan trainen. Afgelopen jaren ben ik aardig aangekomen omdat ik bijna helemaal niet meer trainde. De echt overtollige hoeveelheid vet is er vanaf dus nu weer wat aan de spiermassa gaan doen. Zodra ik een goed trainingsschema heb is dat ook wel goed vol te houden (ik wil weer naar minimaal 3 keer in de week fitness, 1 keer vechtsport), maar..... waar het grootste probleem zit is voeding. Ontbijten doe ik niet, lui enzo, dus op kantoor meteen aan de iets te lekkere broodjes. 's Middags ook niet het toonbeeld van gezondheid en 's avonds gewoon een normale warme maaltijd. Wat ik nu zoek is een shake die en goed te pruimen is en niet aanzet (eventueel helpt bij het afvallen). Verder ben ik benieuwd wat er nog meer aan voeding te vinden is dat kan helpen bij het verlagen van het vetpercentage (spieropbouw hoeft niet, dat kan ik met trainen nog doen)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_22618039
Lieve Stinkie,

Je moet natuurlijk wel ontbijten.

Groetjes, Jawi
slettebak [@] gmail.com
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:07:42 #169
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_22618780
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 12:33 schreef JaWi het volgende:
Lieve Stinkie,

Je moet natuurlijk wel ontbijten.

Groetjes, Jawi
Lieve Jawi,

Ik moet zo hard werkenom jouw stufi op te hoesten, dat ik daar geen tijd voor heb.

groetjes,

stinkie
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_22618982
lol
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_22620481
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:07 schreef stinkie het volgende:

[..]

Lieve Jawi,

Ik moet zo hard werkenom jouw stufi op te hoesten, dat ik daar geen tijd voor heb.

groetjes,

stinkie
Dan sta je 15 minuten eerder op

Fitness en vechtsport gaan trouwens niet zo goed samen.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 14:23:37 #172
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_22620507
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 14:22 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

Dan sta je 15 minuten eerder op :')

Fitness en vechtsport gaan trouwens niet zo goed samen.
no shit sherlock

en tis geen kwartier, ik krijg het eerste half uur dat ik wakker ben gewoon niks door me strot dat niet vloeibaar is.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  donderdag 14 oktober 2004 @ 14:38:27 #173
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_22620815
Havermout in magere melk, klaar.

Ontbijt niet overslaan, het is echt de belangrijkste maaltijd van de dag.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_22620825
Of neem van die drinkontbijten.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 14:50:13 #175
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_22621065
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 14:39 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Of neem van die drinkontbijten.
Die heb ik geprobeerd, maar daar zit zo weinig voedingswaarde in dat ik om een uur of 11 toch weer in de kantine eindig

Ik zal die havermout eens een kas geven.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_22621600
Tsja Stinkie. Zoals ze al zeggen, ontbijten is heel belangrijk, maar heel goed mogelijk in alleen vloeibare vorm dmv havermout/ brinta. Maar dat is dan nog maar de eerste maaltijd van de dag.
Je hebt het over allemaal lekkere broodjes op je werk. Zullen wel sauzijcebroodjes, ham/ kaascrossaintjes e.d. zijn. Veel te vet allemaal. Wil je je vet kwijtraken moet je dit soort dingen toch echt laten staan. Ga gewoon voor die bruine boterhammen met vlees/ kaas in de kantine. Wat fruit en (magere) zuivel d'r bij misschien.
En probeer dan tussen je ontbijt en avondeten nog minimaal 2 eetmomenten in te lassen om die boterhammen/ fruit/ zuivel weg te werken. En dan s'avonds na je training nog een kleine maaltijd (wat kwark, broodje met vis of zo).
Dan heb je dus 5 eetmomenten op een dag. Ik denk als je hiermee begint dat je wel al resultaat zult zien na een paar weekjes.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 15:24:47 #177
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_22621886
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 15:12 schreef De_Wout het volgende:
Tsja Stinkie. Zoals ze al zeggen, ontbijten is heel belangrijk, maar heel goed mogelijk in alleen vloeibare vorm dmv havermout/ brinta. Maar dat is dan nog maar de eerste maaltijd van de dag.
Je hebt het over allemaal lekkere broodjes op je werk. Zullen wel sauzijcebroodjes, ham/ kaascrossaintjes e.d. zijn. Veel te vet allemaal. Wil je je vet kwijtraken moet je dit soort dingen toch echt laten staan. Ga gewoon voor die bruine boterhammen met vlees/ kaas in de kantine. Wat fruit en (magere) zuivel d'r bij misschien.
En probeer dan tussen je ontbijt en avondeten nog minimaal 2 eetmomenten in te lassen om die boterhammen/ fruit/ zuivel weg te werken. En dan s'avonds na je training nog een kleine maaltijd (wat kwark, broodje met vis of zo).
Dan heb je dus 5 eetmomenten op een dag. Ik denk als je hiermee begint dat je wel al resultaat zult zien na een paar weekjes.
Op zich valt de vettigheid wel mee op de zaak. Zijn meer de luxe broodjes, zalm, garnalen, gezond etc. Op de dagen dat ik wel ontbijt, train ik ook een stuk beter, de hele dag gaat dan wat soepeler lijkt het wel. Vandaar dat ik iets van een shake zocht met genoeg voedingswaarde en smaak, ook om eventueel de middag door te komen. Iets wat me wel een tijd goed bevallen is, is magere yoghurt met banaan.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_22623728
Ik kan 's morgens ook niet eten, krijg er niets door.
Wat ik doe is een liter melk, wat eiwit, ontbijt-chocolade-poeder, met daarin een banaan gemixt.
Daar heb je wel wat voedingswaarde... en smaakt heerlijk
-I can't go out and buy a simple pack of smokes without running into nine guys you F*CKED!
-We're consumers. We are by-products of a lifestyle obsession.
-Cure me... of my ridiculous obsession for Love.
pi_22624451
Een liter melk in 1 keer?! Zo, das best veel.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 23:31:11 #180
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_22632180
Ik ben nu een tijdje bezig en moet dus vooral het vet rond mn buik kwijt..probeer gewoon zo goed mogelijk te eten en gewoon lekker door te trainen.

Vanaf wanneer is het verstandig aan de WHEY-eiwitten te gaan zitten? En creatine? Of hoeft dat pas na een jaar oid..
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 10:01:05 #181
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_22635988
Iedereen wil altijd het vet rond zijn buik kwijt, helaas kun je niet plaatselijk verbranden dus zal het wat langer duren.

Je kan het best met whey beginnen imo als het voor je lastig wordt dmv voeding aan je behoefte van eiwitten te komen.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 10:28:39 #182
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_22636230
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 10:01 schreef Varr het volgende:
Iedereen wil altijd het vet rond zijn buik kwijt, helaas kun je niet plaatselijk verbranden dus zal het wat langer duren.

Je kan het best met whey beginnen imo als het voor je lastig wordt dmv voeding aan je behoefte van eiwitten te komen.
PGF-2
Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 12:24:37 #183
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_22637926
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 10:01 schreef Varr het volgende:
Iedereen wil altijd het vet rond zijn buik kwijt, helaas kun je niet plaatselijk verbranden dus zal het wat langer duren.

Je kan het best met whey beginnen imo als het voor je lastig wordt dmv voeding aan je behoefte van eiwitten te komen.
Daar zat ik zelf ook al aan te denken....daar begin ik eerst dan ook maar mee. Bedankt.
pi_22643296
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 14:23 schreef stinkie het volgende:

quote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:22 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

Dan sta je 15 minuten eerder op

Fitness en vechtsport gaan trouwens niet zo goed samen.
no shit sherlock

en tis geen kwartier, ik krijg het eerste half uur dat ik wakker ben gewoon niks door me strot dat niet vloeibaar is.
fitness en vechtsport gaat niet samen? ow. volgens mij doet bijna elke topsporter aan fitness. dat gaat juist prima samen. hoe wil je anders aan kracht komen slimpie.

en als je geen voer door je strot ken krijgen 's morgens moet je gewoon flink door drukken, het wil best hoor. went vanzelf
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_22643901
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 17:28 schreef poep-in-de-aars het volgende:

[..]

fitness en vechtsport gaat niet samen? ow. volgens mij doet bijna elke topsporter aan fitness. dat gaat juist prima samen. hoe wil je anders aan kracht komen slimpie.

en als je geen voer door je strot ken krijgen 's morgens moet je gewoon flink door drukken, het wil best hoor. went vanzelf
Ik denk dat hij doelt op massa gainen en vechtsport gaat niet echt samen. Nu heb ik hier geen ervaring mee, maar heb wel meerdere meningen gelezen hierover.
Don't argue with me, I will drag you down to my level and beat you with experience
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 18:45:44 #186
77084 Clyde96
Oh Come On!
pi_22644593
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 18:12 schreef De_Wout het volgende:
Een liter melk in 1 keer?! Zo, das best veel.
ik bedoelde een halve, maar samen met dat eiwit en de troep die ik er in doe
komt dat wel uit op ongeveer een liter ja. t is best binnen zwelgen
-I can't go out and buy a simple pack of smokes without running into nine guys you F*CKED!
-We're consumers. We are by-products of a lifestyle obsession.
-Cure me... of my ridiculous obsession for Love.
pi_22648039
die neger van k1 is anders vrij gespierd . tuurlijk wil het wel. de meeste lui van k1 zijn ook wel 100 kilo.
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 23:10:31 #188
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_22650435
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 21:26 schreef poep-in-de-aars het volgende:
die neger van k1 is anders vrij gespierd . tuurlijk wil het wel. de meeste lui van k1 zijn ook wel 100 kilo.
Bob Sapp bedoel je? Die kerel is wel gespierd, maar zoooooooooo traag

Maar ik ben het wel met je eens dat het kan, en zwaar zijn en goed vechten...als je je snelheid maar behoudt.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 23:42:47 #189
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_22651225
Je hebt ook wel mensen die kickboksen en een geweldig lichaam hebben, terwijl je voor kickboksen toch vooral uithoudingsvermogen nodig hebt.

*Micheal mcdonald mompelt*




Hier nog ff sapp de beer:

pi_22656239
alleen sapp heeft vet veel gebruikt, daar ben ik 100% van overtuigt. toen hij begon was hij 170 kilo, maar hij kan zonder te gebruiken gewoon die massa niet vast houden. hij zit nu op de 150 geloof ik.
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 12:16:22 #191
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_22657880
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 08:45 schreef poep-in-de-aars het volgende:
alleen sapp heeft vet veel gebruikt, daar ben ik 100% van overtuigt. toen hij begon was hij 170 kilo, maar hij kan zonder te gebruiken gewoon die massa niet vast houden. hij zit nu op de 150 geloof ik.
En kijk maar eens hoe je hem het makkelijkst velt! Met een leverstoot dus.

Anyway, bodybuilding en vechtsport zijn voor weinigen goed te combineren. Ik had simpelweg teveel blessures van een kickboxen (MuayThai) en bodybuilding. Ik heb toen uiteindelijk voor de laatste gekozen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_22658062
ook zon jongen bij mij in de sportschool, die doet jui jitsjiu (jawel) die is volgens mij elke dag in de sportschool, en heeft nooit blesures. hij is iets van 1.80 en 90 kilo ofzo, niet heel gespierd. maar ik zou het nooit kunnen, zoveel tijd erin steken en ik train zo hard met fitness dat ik onmogelijk nog een andere sport er zo fanatiek naast kan doen.
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_22662804
Combinatie judo en fitness bevalt mij in ieder geval prima

Even een ander vraagje:
Doordat ik al langere tijd zeer sterk met cardio bezig ben en mijn voeding behoorlijk gewijzigd heb ben ik nogal wat gewicht kwijt (ca. 14kg in een paar maanden)
Weeg nu 100kg met mijn 2 meter, nog ca. 5 kilo er af en het is wel mooi zo.

Overtollig vet ben ik vooral op buik en taille kwijt en ondanks dat ik zeer sterk op buikspieren train staat het daar nog niet bepaald strak (meer te veel losse huid...)
Heeft er iemand nog goede oefeningen om dit wat te kunnen corrigeren?
pi_22664414
jazeker, buikspier oefeningen hebben niet zoveel nut kwa vetverbranden. je kunt het beste cardio gaan doen (zoiezo langer dan 20 min achterelkaar) hardlopen of fietsen.
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_22667909
Dat vet is al aardig weg, vetpercentage ligt nu zo'n 8% lager
Ik train 45-60 minuten cardio, 3 a 4 keer per week...

Het gaat er meer om dat de huid nogal ruim valt, teken van jarenlange verwaarlozing zullen we maar denken.
Langzaam aan herstelt dat op mijn leeftijd wel denk ik zo, maar ik vroeg me af of bepaalde oefeningen daar nog bij helpen.
  zondag 17 oktober 2004 @ 11:35:56 #196
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_22676884
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 23:10 schreef Noca het volgende:

[..]

Bob Sapp bedoel je? Die kerel is wel gespierd, maar zoooooooooo traag

Maar ik ben het wel met je eens dat het kan, en zwaar zijn en goed vechten...als je je snelheid maar behoudt.
Kijk naar Gilbert Yvel ook beer van een vent en heel erg explosief.
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_22867117
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 21:17 schreef Asteroid9 het volgende:
Dat vet is al aardig weg, vetpercentage ligt nu zo'n 8% lager
Zeer netjes. Hoe lang heb je daar over gedaan?

Met betrekking tot cardio, wat is verstandiger? Fitness en cardio op dezelfde dagen, of apart houden? Momenteel doe ik ongeveer 1 uur fitness, gevolgd door 1 uur cardio. Zou het beter zijn om het te splitsen (dus een paar dagen alleen fitness, en paar dagen alleen cardio) of is dit goed om aan te houden.
pi_22868166
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 16:55 schreef Gio het volgende:


Met betrekking tot cardio, wat is verstandiger? Fitness en cardio op dezelfde dagen, of apart houden? Momenteel doe ik ongeveer 1 uur fitness, gevolgd door 1 uur cardio. Zou het beter zijn om het te splitsen (dus een paar dagen alleen fitness, en paar dagen alleen cardio) of is dit goed om aan te houden.
Je bedoelt bijvoorbeeld eerst 1 week alleen maar fitness en daarna 1 week alleen maar cardio?? In dat geval: nee, dat is niet goed. Je zal dan merken dat je na die week alleen cardio minder sterk bent met fitness.

Het is wel goed als je fitness scheidt van cardio door bijvoorbeeld 3x per week te fitnessen en 2x te cardiooen. Ma, wo en vr fitness en dan di en do cardio bijvoorbeeld. (En als je doel het verbranden van vet is, ga dan cardiooen op een (bijna) lege maag met een matige intensiteit).

Is het niet mogelijk om zo vaak per week te trainen doe dan de cardio na je krachttraining zoals je nu doet (hoewel ik een uur cardio wel erg veel vind na een kt).
pi_22869905
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 17:43 schreef De_Wout het volgende:

[..]
Het is wel goed als je fitness scheidt van cardio door bijvoorbeeld 3x per week te fitnessen en 2x te cardiooen. Ma, wo en vr fitness en dan di en do cardio bijvoorbeeld. (En als je doel het verbranden van vet is, ga dan cardiooen op een (bijna) lege maag met een matige intensiteit).
Dat bedoelde ik inderdaad ja.
pi_22945316
Hoi, ik wil graag beginnen met m'n buik-, borst-, boven- en onderarmspieren trainen thuis. Ik wil graag wat informatie van jullie hoe ik dit het beste kan doen, zonder dure apparaten aan te schaffen oid. Ik wil wel graag gewichten aan stokjes (damn, naam kwijt ) gebruiken voor m'n armen en mss dat dit werkt voor m'n borstspieren? Graag wat raad want heb weinig ervaring.

- 16 jaar
- 1.85m
- Druk me al een tijdje (niet echt serieus, wel met succes) op.
- Doe al een tijdje (ook niet echt serieus) buikspieroefeningen, sit ups.
- M'n armen zijn niet echt gespierd ofzo, maar ik heb er redelijk wat kracht in zitten.
- Ik voetbal drie keer per week.

Zoals je kunt zien heb ik me nog niet erg serieus bezig gehouden met fitness oid, daarom vraag ik jullie raad.

De bedoeling:
- Sterke buikspieren
- Strakke borst
- Sterke armen (boven- en onderarmen)

M'n onderarmen zijn niet erg dik, eerder dun, hier wil ik graag ook vanaf, vandaar m'n onderarmspieren ook.

Wie helpt me?
pi_22955229
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 23:04 schreef Uddel het volgende:
Hoi, ik wil graag beginnen met m'n buik-, borst-, boven- en onderarmspieren trainen thuis. Ik wil graag wat informatie van jullie hoe ik dit het beste kan doen, zonder dure apparaten aan te schaffen oid. Ik wil wel graag gewichten aan stokjes (damn, naam kwijt ) gebruiken voor m'n armen en mss dat dit werkt voor m'n borstspieren? Graag wat raad want heb weinig ervaring.

- 16 jaar
- 1.85m
- Druk me al een tijdje (niet echt serieus, wel met succes) op.
- Doe al een tijdje (ook niet echt serieus) buikspieroefeningen, sit ups.
- M'n armen zijn niet echt gespierd ofzo, maar ik heb er redelijk wat kracht in zitten.
- Ik voetbal drie keer per week.

Zoals je kunt zien heb ik me nog niet erg serieus bezig gehouden met fitness oid, daarom vraag ik jullie raad.

De bedoeling:
- Sterke buikspieren
- Strakke borst
- Sterke armen (boven- en onderarmen)

M'n onderarmen zijn niet erg dik, eerder dun, hier wil ik graag ook vanaf, vandaar m'n onderarmspieren ook.

Wie helpt me?
Die dingen heten Dumbells, hiermee kun je goed armspieren trainen (zoek voor goede oefeningen maar ff op google). Voor buikspieren kun je zo'n Ab-roller (hoe dat dan ook heet) kopen, dit apparaat werkt uit eigen ervaring erg goed. Push-ups doen is een goede oefening voor je borstspieren, je moet het alleen wel goed en consequent doen.

veel succes met je training

edit: op deze site http://www.adversus.nl/fitness/ staan goede fitness oefeningen.

misschien is het ook wel verstandig om eens te gaan kijken bij je lokale sportschool, en hier lid van te worden. Hier krijg je namelijk professionele begeleiding, om zo blessures te voorkomen.
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
pi_23035416
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 15:54 schreef NITR0 het volgende:

[..]

Die dingen heten Dumbells, hiermee kun je goed armspieren trainen (zoek voor goede oefeningen maar ff op google). Voor buikspieren kun je zo'n Ab-roller (hoe dat dan ook heet) kopen, dit apparaat werkt uit eigen ervaring erg goed. Push-ups doen is een goede oefening voor je borstspieren, je moet het alleen wel goed en consequent doen.

veel succes met je training

edit: op deze site http://www.adversus.nl/fitness/ staan goede fitness oefeningen.

misschien is het ook wel verstandig om eens te gaan kijken bij je lokale sportschool, en hier lid van te worden. Hier krijg je namelijk professionele begeleiding, om zo blessures te voorkomen.
Wat is zo'n Ab-Roller? Dumbells bedoelde ik ja..

Iig thx voor je reactie
pi_23044517
Wat zijn goede oefeningen om de buikspieren aan de zijkant te trainen?
  woensdag 3 november 2004 @ 10:20:36 #204
92655 Ferdi81
omdat............
pi_23044568
minder vreten en zuipen
pi_23044957
ja en laxeermiddel vreten 3 maal daags den vinger in het strotje
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  woensdag 3 november 2004 @ 11:08:02 #206
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_23045487
quote:
Op woensdag 3 november 2004 10:42 schreef poep-in-de-aars het volgende:
ja en laxeermiddel vreten 3 maal daags den vinger in het strotje
Whehe

Ok vraagje.
Is creatine nou iets wat je gewoon kunt gaan gebruiken of moet je een bepaald eetpatroon erbij hebben. Ik heb nu gewoon een vast eetpatroon en ben bijna 3 maanden bezig nu. Sommige mensen zeggen dat ik gerust met creatine kan beginnen, anderen zeggen dat het nog lang niet hoeft.

Mijn spieropbouw is niet erg snel. Ik merk dat ik veel sterker wordt, maar het is nog niet duidelijk te zien dat ik sterker wordt tov dat ik begon. Verstandig of niet?
pi_23047455
quote:
Op woensdag 3 november 2004 10:42 schreef poep-in-de-aars het volgende:
ja en laxeermiddel vreten 3 maal daags den vinger in het strotje
pi_23047636
quote:
Op woensdag 3 november 2004 10:17 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Wat zijn goede oefeningen om de buikspieren aan de zijkant te trainen?
Ik denk gewoon schuine crunches, rechter elleboog naar linker knie en andersom...
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
pi_23047696
quote:
Op woensdag 3 november 2004 11:08 schreef Noca het volgende:

Ok vraagje.
Creatine vragen zijn nu wel zo vaak behandeld....UTFS!
  woensdag 3 november 2004 @ 12:55:31 #210
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_23047858
quote:
Op woensdag 3 november 2004 12:47 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Creatine vragen zijn nu wel zo vaak behandeld....UTFS!
Ja en dan ff 8 topics doorploeteren zeker STFU (met loze termen strooien is leuk)

Bedankt hoor.
pi_23048698
Boehoehoe, kijk alleen al eens op de vorige pagina van dit topic.
  woensdag 3 november 2004 @ 14:14:21 #212
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_23049646
ik ga me vandaag of morgen ook maar eens aanmelden bij fitness
OJAAJOH?
  woensdag 3 november 2004 @ 14:47:22 #213
37305 BushRanger
in Wellington
pi_23050291
quote:
Op woensdag 3 november 2004 11:08 schreef Noca het volgende:

[..]

Whehe

Ok vraagje.
Is creatine nou iets wat je gewoon kunt gaan gebruiken of moet je een bepaald eetpatroon erbij hebben. Ik heb nu gewoon een vast eetpatroon en ben bijna 3 maanden bezig nu. Sommige mensen zeggen dat ik gerust met creatine kan beginnen, anderen zeggen dat het nog lang niet hoeft.

Mijn spieropbouw is niet erg snel. Ik merk dat ik veel sterker wordt, maar het is nog niet duidelijk te zien dat ik sterker wordt tov dat ik begon. Verstandig of niet?
Na drie maanden aan de creatine....
Probeer eerst maar eens of je het trainen vol kan houden. Veel mensen die overfanatiek beginnen, haken na een half jaartje af. Geen zin meer...
  woensdag 3 november 2004 @ 15:11:01 #214
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_23050889
quote:
Op woensdag 3 november 2004 14:47 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Na drie maanden aan de creatine....
Probeer eerst maar eens of je het trainen vol kan houden. Veel mensen die overfanatiek beginnen, haken na een half jaartje af. Geen zin meer...
Kijk, das een duidelijk antwoord. Bedankt

3x per week vind ik overigens niet overfanatiek
  woensdag 3 november 2004 @ 15:30:32 #215
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_23051386
quote:
Op woensdag 3 november 2004 13:31 schreef Vitalogy het volgende:
Boehoehoe, kijk alleen al eens op de vorige pagina van dit topic.
Ah, dankje. Had dat meteen gezegd
pi_23073600
quote:
Op woensdag 3 november 2004 14:14 schreef hellmondunited het volgende:
ik ga me vandaag of morgen ook maar eens aanmelden bij fitness
Tof! Laat even weten wat je ervan vond en of we er een sportschoolganger bij hebben op het forum.
  donderdag 4 november 2004 @ 15:25:15 #217
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_23075403
heb anderhalve weekniet getraind. en nou eergister weer getraind (krachttraining). da merk je wel. ik ga vanaaf maar weer.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_23085688
Dan doe je waarschijnlijk iets niet goed. Je kracht neemt echt niet af na 1,5 week niks doen.
pi_23087083
quote:
Op donderdag 4 november 2004 22:41 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Dan doe je waarschijnlijk iets niet goed. Je kracht neemt echt niet af na 1,5 week niks doen.
dan doe je het juist wel goed. ik ga ook altijd helemaal kapot van de spierpijn na 1 week niks doen en dan weer trainen. dan geef je je spieren juist weer een beste opdonder, zodat ze zich weer moeten aanpassen (middels groeien).
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  vrijdag 5 november 2004 @ 09:52:18 #220
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_23092103
Kracht is subjectief.

De ene week kan je squaten met 200kg, de week erop kom je niet verder dan 130kg als je bijv. niet goed geslapen en gegeten hebt.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zaterdag 6 november 2004 @ 19:35:39 #221
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_23126708
Heb een vraagje en dei mag ik hier vast wel stellen:

ik heb hier 2 dumbells liggen met een variabel gewicht tot 15 kg, wat zijn nou een beetje goede oefeningen om te doen?

Intergalactrick
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_23165056
Hallo,

Sinds een maand fitness ik nu ook. Ik heb een abonnement voor onbepekt trainen. Eerst vond ik het wel leuk, maar nu zie ik er echt tegen op om erheen te gaan.

Ik vind het echt saai en als ik een programma instel op de cardio apparaten, tel ik echt de minuten af,

Ik kan me helemaal niet meer motiveren om erheen te gaan, misschien komt het ook omdat ik er gewoon helemaal geen resultaat van zie.

Natuurlijk hoef ik geen 5 kilo in de maand af te vallen, maar ik weeg nog steeds hetzelfde en of ik nou wel of niet sport, het heeft volgens mij toch geen zin.

Ik ga nu nog zo'n 2 keer per week een uur, 3 kwartier daarvan cardio.

Hoe kan ik me meer motiveren?
pi_23166622
quote:
Op maandag 8 november 2004 14:05 schreef Shaienne het volgende:
Hallo,

Sinds een maand fitness ik nu ook. Ik heb een abonnement voor onbepekt trainen. Eerst vond ik het wel leuk, maar nu zie ik er echt tegen op om erheen te gaan.

Ik vind het echt saai en als ik een programma instel op de cardio apparaten, tel ik echt de minuten af,

Ik kan me helemaal niet meer motiveren om erheen te gaan, misschien komt het ook omdat ik er gewoon helemaal geen resultaat van zie.

Natuurlijk hoef ik geen 5 kilo in de maand af te vallen, maar ik weeg nog steeds hetzelfde en of ik nou wel of niet sport, het heeft volgens mij toch geen zin.

Ik ga nu nog zo'n 2 keer per week een uur, 3 kwartier daarvan cardio.

Hoe kan ik me meer motiveren?
Doorblijven gaan, je gaat pas resultaat zien na ongeveer 6 weken...
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  maandag 8 november 2004 @ 15:52:19 #224
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_23167411
Wil je nou afvallen of niet? Doorzetten!
  dinsdag 9 november 2004 @ 00:04:43 #225
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_23181007
quote:
Op maandag 8 november 2004 14:05 schreef Shaienne het volgende:
Hallo,

Sinds een maand fitness ik nu ook. Ik heb een abonnement voor onbepekt trainen. Eerst vond ik het wel leuk, maar nu zie ik er echt tegen op om erheen te gaan.

Ik vind het echt saai en als ik een programma instel op de cardio apparaten, tel ik echt de minuten af,

Ik kan me helemaal niet meer motiveren om erheen te gaan, misschien komt het ook omdat ik er gewoon helemaal geen resultaat van zie.

Natuurlijk hoef ik geen 5 kilo in de maand af te vallen, maar ik weeg nog steeds hetzelfde en of ik nou wel of niet sport, het heeft volgens mij toch geen zin.

Ik ga nu nog zo'n 2 keer per week een uur, 3 kwartier daarvan cardio.

Hoe kan ik me meer motiveren?
duurt ff voordat je resultaat krijgt. Kan ook zijn (maar dat zou wel erg snel zijn dan) dat je vet kwijt ben en spiermassa erbij gekregen hebt. Hebben jullie niet zo'n vetmeter staan?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_23190831
Ik had hier ook wel eens last van, maar ik hield mezelf het volgende voor: Als ik NIET ga dan zal het zeker niet beter worden, en waarschijnlijk alleen maar slechter.
Bewegen lijkt me altijd wel okay, ook al loop je niet meteen een marathon, of drop je van 120 kg naar 90 kg binnen korte tijd.
Ik ben zelf niet dik, eerder te dun. Mijn spiermassa is wat toegenomen, maar ben niet meteen breed zoals je dat makkelijk zegt. Toch ga ik door, ook al zal ik echt geen borstkas van 2m breed krijgen. Mijn doel is dan ook meer om gewoon bezig te zijn, en niet zozeer te focussen op breder worden. Vooral in het begin zal het even langzaam gaan, tot je dan al vrij snel je duur op de loopbank, of gewicht bij apparaten omhoog gooit.
Ik kan ook eten wat ik wil zonder dik te worden, maar dat is eigenlijk nog gevaarlijker, omdat het in mijn ogen net zo gevaarlijk kan zijn als bij iemand die na veel eten wel dikker wordt.

Dus inderdaad gewoon doorzetten! Uiteindelijk vind ik zelfs als ik alleen moet leuker dan thuis slap voor de buis hangen.
  dinsdag 9 november 2004 @ 14:48:10 #227
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_23191727
Vroeger dacht ik altijd dat het aan de bouw lag, maar iedereen kan breed worden. Zoals jij jezelf beschrijft klinkt het als het type ectomorph, snelle stofwisseling dus moeilijk aankomen, wil je spieren winnen zul je dus ook vaak en veel moeten eten.
  dinsdag 9 november 2004 @ 16:40:29 #228
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_23195003
quote:
Op maandag 8 november 2004 14:05 schreef Shaienne het volgende:
Hallo,

Sinds een maand fitness ik nu ook. Ik heb een abonnement voor onbepekt trainen. Eerst vond ik het wel leuk, maar nu zie ik er echt tegen op om erheen te gaan.

Ik vind het echt saai en als ik een programma instel op de cardio apparaten, tel ik echt de minuten af,

Ik kan me helemaal niet meer motiveren om erheen te gaan, misschien komt het ook omdat ik er gewoon helemaal geen resultaat van zie.

Natuurlijk hoef ik geen 5 kilo in de maand af te vallen, maar ik weeg nog steeds hetzelfde en of ik nou wel of niet sport, het heeft volgens mij toch geen zin.

Ik ga nu nog zo'n 2 keer per week een uur, 3 kwartier daarvan cardio.

Hoe kan ik me meer motiveren?
Meer focussen op de krachttraining dan op de cardio. 45 minuten krachttraining, 20 minuten cardio ofzo.

Is veel leuker en dan komt het allemaal wel goed.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  FOK!fossiel dinsdag 9 november 2004 @ 16:54:18 #229
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_23195352
quote:
Op maandag 8 november 2004 14:05 schreef Shaienne het volgende:
Hoe kan ik me meer motiveren?
Ga met nog iemand heen .
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_23200272
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 16:40 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Meer focussen op de krachttraining dan op de cardio. 45 minuten krachttraining, 20 minuten cardio ofzo.

Is veel leuker en dan komt het allemaal wel goed.
Ehm ik weet niet of dat uberhaupt wel goed advies is ivm overtraining laat staan iemand die net een maandje bezig is.
  dinsdag 9 november 2004 @ 20:34:51 #231
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_23200795
Overtraining met 2x 3kwartier in de week? Lijkt me sterk...
pi_23200835
En daar nog eens 20 minuten cardio achteraan.

Nou ja dan nog valt het wel mee. Maar voor een beginneling is dat best veel.
  dinsdag 9 november 2004 @ 22:19:31 #233
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_23204029
ik voel me goed. heb vandaag voor ut eerst bankdrukken gedaan. ik haalde
32,5 kg 2x 10 daarna
27,5 kg 2x 10
22,5 kg 2x 10
17,5 kg 2x 10
en daarna 12,5 kg 2x15
Remlof is een Spellings Nsb'er
  dinsdag 9 november 2004 @ 22:33:28 #234
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_23204611
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 20:16 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Ehm ik weet niet of dat uberhaupt wel goed advies is ivm overtraining laat staan iemand die net een maandje bezig is.
Ze gaat al een uur per keer. Het zijn dus maar 5 minuutjes meer.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  dinsdag 9 november 2004 @ 22:35:00 #235
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_23204655
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 22:19 schreef B_BOY het volgende:
ik voel me goed. heb vandaag voor ut eerst bankdrukken gedaan. ik haalde
32,5 kg 2x 10 daarna
27,5 kg 2x 10
22,5 kg 2x 10
17,5 kg 2x 10
en daarna 12,5 kg 2x15
Ik begrijp er geen flikker van, sorry.

Ben je nu met dumbbells bezig, of met een stang met aan elke kant 32,5kg en bouw je af ipv op?
Godfather Bodybuilding topic reeks
  dinsdag 9 november 2004 @ 22:37:06 #236
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_23204726
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 22:35 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik begrijp er geen flikker van, sorry.

Ben je nu met dumbbells bezig, of met een stang met aan elke kant 32,5kg en bouw je af ipv op?
Stripsetjes doe ik ook wel eens, maar niet zonder opwarmen... dit ziet er erg vaag uit ja. Veel setjes ook, of niet?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 9 november 2004 @ 22:48:27 #237
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_23205155
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 22:35 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik begrijp er geen flikker van, sorry.

Ben je nu met dumbbells bezig, of met een stang met aan elke kant 32,5kg en bouw je af ipv op?
bij de eerste een lange stang van 12,5 kg+ aan elke kant 10 kg is samen 32,50 kg. dat dan 2 set van 10x doen. dan een lange stang van 12,5 kg+ aan elke kant 7,5 kg. is samen 27,5.
enz. ik deed deze oefening eigenlijk als een soort meting hoeveel ik aan kon. dit lukte me net.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  maandag 15 november 2004 @ 23:04:33 #238
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_23341883
Sinds een paar weken ben ik weer serieus aan het trainen. Daarvoor een paar weken wel, dan weer niet enz.
Train nu op ma, di, wo (do vechtsport) en zo. Zondag is meer uitloop voor als 1 van de andere dagen uitvalt, ook omdat ik vaak andere hoby heb op die dag. Vet% is inmiddels flink wat minder, alleen valt me op dat wanneer ik een paar dagen rust heb gehad en ik zondag weer train, dit al snel weer 1-2% hoger ligt, maar als ik dan maandag meet, zit het weer op het normale niveau. Iemand enig idee hoe dat komt?

Kan me haast niet voorstellen dat het van die paar dagen rust is
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_23342048
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:04 schreef stinkie het volgende:
Sinds een paar weken ben ik weer serieus aan het trainen. Daarvoor een paar weken wel, dan weer niet enz.
Train nu op ma, di, wo (do vechtsport) en zo. Zondag is meer uitloop voor als 1 van de andere dagen uitvalt, ook omdat ik vaak andere hoby heb op die dag. Vet% is inmiddels flink wat minder, alleen valt me op dat wanneer ik een paar dagen rust heb gehad en ik zondag weer train, dit al snel weer 1-2% hoger ligt, maar als ik dan maandag meet, zit het weer op het normale niveau. Iemand enig idee hoe dat komt?

Kan me haast niet voorstellen dat het van die paar dagen rust is
Gewoon een slechte meter
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  maandag 15 november 2004 @ 23:57:07 #240
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_23343497
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:10 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Gewoon een slechte meter
Dan doet ie het wel consisten slecht, nu al een paar keer achter elkaar gehad
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_23343758
Mss nog een intresante toevoeging voor dit topic, alhoewel ik het niet goed durf te vragen..

Mr zijn er geen fokkers die foto's durven posten van hun lichaam (buik, biceps, borst) en daarbij vermelden hoelang ze trainen?
Wat verder ook nog intressant kan zijn: Lengte, gewicht & leeftijd.


Ik ken echt niets van fitness of bodybuilding. En het zal wel van persoon tot persoon afhankelijk zijn hoeveel ze groeien, maar toch is het mss een soort stimulans. Heb ik enkele weken geleden een abbo gekregen voor m'n verjaardag en wil ik het wel serieus aanpakken, en ik ben best wel benieuwd of er al een zichtbaar resultaat mogenlijk is na bv een half jaar of een jaar, ik ben nogal mager & vrij groot ( 75 kg - 1.90)
ik wil iets meer V shape..

[ Bericht 12% gewijzigd door Plaagske op 16-11-2004 00:20:59 ]
pi_23344177


Aleen bicep op dit moment, telefoon is weg. Maaruh dit is dus ongever na een klein jaartje 4/5 keer per week trainen. Ben 1.99 90 kilo. 19 jaar

Comments zijn welkom
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_23344241
Let je op je ook sterk op je voeding enzo?
pi_23344327
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 00:22 schreef Plaagske het volgende:
Let je op je ook sterk op je voeding enzo?
Redelijk, eiwitten/koolhydraten...

Ik heb het niet in me om snel dik te worden. Maar teveel vet is ook niet goed.

1 tip: Doorzetten en niet stoppen, ga tot het uiterste.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_23348755
ik zal me ook is een fototje schieten van mijn biceps
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_23348785
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 00:05 schreef Plaagske het volgende:
Mss nog een intresante toevoeging voor dit topic, alhoewel ik het niet goed durf te vragen..

Mr zijn er geen fokkers die foto's durven posten van hun lichaam (buik, biceps, borst) en daarbij vermelden hoelang ze trainen?
Wat verder ook nog intressant kan zijn: Lengte, gewicht & leeftijd.


Ik ken echt niets van fitness of bodybuilding. En het zal wel van persoon tot persoon afhankelijk zijn hoeveel ze groeien, maar toch is het mss een soort stimulans. Heb ik enkele weken geleden een abbo gekregen voor m'n verjaardag en wil ik het wel serieus aanpakken, en ik ben best wel benieuwd of er al een zichtbaar resultaat mogenlijk is na bv een half jaar of een jaar, ik ben nogal mager & vrij groot ( 75 kg - 1.90)
ik wil iets meer V shape..
Als je het een beetje serieus aanpakt ga je echt wel resultaat zien na een half jaar en zeker na een jaar trainen. 1.90 en 75 kg is idd best slank om het zo maar te zeggen. Ga lekker trainen en vreet je een slag in de rondte, dan lukt het wel.
  dinsdag 16 november 2004 @ 12:02:58 #247
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_23349281
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 00:05 schreef Plaagske het volgende:
Mss nog een intresante toevoeging voor dit topic, alhoewel ik het niet goed durf te vragen..

Mr zijn er geen fokkers die foto's durven posten van hun lichaam (buik, biceps, borst) en daarbij vermelden hoelang ze trainen?
Wat verder ook nog intressant kan zijn: Lengte, gewicht & leeftijd.


Ik ken echt niets van fitness of bodybuilding. En het zal wel van persoon tot persoon afhankelijk zijn hoeveel ze groeien, maar toch is het mss een soort stimulans. Heb ik enkele weken geleden een abbo gekregen voor m'n verjaardag en wil ik het wel serieus aanpakken, en ik ben best wel benieuwd of er al een zichtbaar resultaat mogenlijk is na bv een half jaar of een jaar, ik ben nogal mager & vrij groot ( 75 kg - 1.90)
ik wil iets meer V shape..
Half jaartje geleden 9 maanden geleden alweer, mooi vochtballonetje (1.80m/90kg).








En ja, mijn kuiten zuigen.

Anyway, ben nu weer een stuk droger, harder en iets groter (visueel dan).

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.J op 16-11-2004 12:28:37 ]
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_23349413
J, goede schouders en mindere traps zo op het eerste oog
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  dinsdag 16 november 2004 @ 12:12:47 #249
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_23349470
Traps wordt idd aan gewerkt.

Verder zijn armen (met name triceps) en kuiten m'n zwakkere punten. Rug en schouders zijn goed.

Maar ik zal eens wat recentere foto's nemen. De achterstand van triceps en kuiten begint de laatste tijd af te nemen. Bovendien oog ik groter omdat ik m'n vocht kwijt ben, wat lager in m'n bf zit en de laatste weken wat harder ben geworden (hoge reps).
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_23349740
Damn, ik heb er zowaar kijk op
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  dinsdag 16 november 2004 @ 12:27:22 #251
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_23349761
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 12:26 schreef aldostuta het volgende:
Damn, ik heb er zowaar kijk op
De beste stuurlui....
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_23350932
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 12:27 schreef Mr.J het volgende:

[..]

De beste stuurlui....
Staan in de sportschool....
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_23351156
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 13:25 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Staan in de sportschool....
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  dinsdag 16 november 2004 @ 14:48:19 #254
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_23352713
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 13:25 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Staan in de sportschool....
Jij begrijpt 't!
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_23360968
http://www.bruygoms.demon.nl/IMG_0713.JPG

23 jaar 100 kilo 1.90 lang
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  dinsdag 16 november 2004 @ 22:02:13 #256
77084 Clyde96
Oh Come On!
pi_23363285
Ik heb een vraagje over voeding.
Momenteel neem ik 's morgens een shake met:
puur eiwit, halve liter melk, een banaan, en ontbijtpoeder
de rest van de dag eet ik: een grote pot kwark, belegde broodjes en avondeten
maar ik merk dat dit iets te weinig is

Heb me nu proteineshakes aangeschaft, en ik zou die iedere avond drinken samen met mijn eiwit. Ik weet niet of je eiwit beter 's morgens of 's avonds drinkt?
En kan iemand me dan iets aanraden voor 's morgens?
liefst een soort van shake (omdat ik 's morgens nogal moeilijk kan eten)
ik dacht aan aminozuren, of nog meer proteinen,...
alvast bedankt
-I can't go out and buy a simple pack of smokes without running into nine guys you F*CKED!
-We're consumers. We are by-products of a lifestyle obsession.
-Cure me... of my ridiculous obsession for Love.
  woensdag 17 november 2004 @ 10:49:34 #257
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_23372642
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 20:33 schreef poep-in-de-aars het volgende:
http://www.bruygoms.demon.nl/IMG_0713.JPG

23 jaar 100 kilo 1.90 lang
Grote biceps!
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_23377624
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 22:02 schreef Clyde96 het volgende:
Ik heb een vraagje over voeding.
Momenteel neem ik 's morgens een shake met:
puur eiwit, halve liter melk, een banaan, en ontbijtpoeder
de rest van de dag eet ik: een grote pot kwark, belegde broodjes en avondeten
maar ik merk dat dit iets te weinig is

Heb me nu proteineshakes aangeschaft, en ik zou die iedere avond drinken samen met mijn eiwit. Ik weet niet of je eiwit beter 's morgens of 's avonds drinkt?
En kan iemand me dan iets aanraden voor 's morgens?
liefst een soort van shake (omdat ik 's morgens nogal moeilijk kan eten)
ik dacht aan aminozuren, of nog meer proteinen,...
alvast bedankt
Misschien is kwark een optie 's ochtends?
Ik neem mijn shakes oha net voor en vlak na mn training, dat bevalt goed. Voor de rest probeer ik het met voedsel te doen, zoals dus kwark, eieren en kipfilet. Je moet je proteine inname ook niet overdrijven hoor, behalve als je afvalt misschien.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_23378197
quote:
Op woensdag 17 november 2004 10:49 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Grote biceps!
beetje verrotte foto, dat gaat kut als je het zelf doet. mijn biceps zijn ook mijn topspiergroep. ik train niet zoals het hoort dat alles even groot moet ofzo. ik train gewoon alles zo zwaar mogelijk en bij me biceps weet ik denk ik na al die jaren het best hoe je een spiergroep aanpakt ofzo. ik mat ze ook elke week vet af :-)
heb jij nog goeie beenoefeningen? ik deed meestal echte (dus niet met zo'n klote machine) squats. dat vind ik nogal een hele zware oefening voor me knieen, en heb er mede daardoor ook 1 een beetje gemold. nu ben ik bezig met vooruit stappen met in elke hand een dumbeltje. dat werkt wel perfect ik heb er meestal 4 tot 5 dagen spierpijn van. is het een beetje een massa oefening? of kan ik beter iets anders gaan doen? (ik doe dit ook een beetje op advies van de dokter aangezien ik 1 kruisband helemaal heb afgescheurd en geen operatie wil. nu probeer ik dus ook de stabiliserende spiertjes rond me spier sterk te krijgen kan alweer squaten met 100 kg)
bla bla bla enz.
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  woensdag 17 november 2004 @ 16:01:13 #260
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_23379612
Uitstappen is zeer goed voor je glutes en hams. Als je er spierpijn in hebt doe je 't gewoon goed hoor.


Voor m'n quads pak ik:
Squats
Leg extension
Leg press

Voor m'n hamstrings:
Stiff leg deadlift (dumbell of stang)
Hamstring curl
Uitstappen (vooruit normaal, of achteruit in Smith machine (aanrader!!))
Eventueel abductors
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 17 november 2004 @ 16:16:48 #261
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_23380018
quote:
Op woensdag 17 november 2004 14:47 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Misschien is kwark een optie 's ochtends?
Ik neem mijn shakes oha net voor en vlak na mn training, dat bevalt goed. Voor de rest probeer ik het met voedsel te doen, zoals dus kwark, eieren en kipfilet. Je moet je proteine inname ook niet overdrijven hoor, behalve als je afvalt misschien.
Dus voor verder afvallen (vetverlies) zou ik extra proteine moeten nemen?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_23385962
quote:
Op woensdag 17 november 2004 14:47 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Misschien is kwark een optie 's ochtends?
Ik neem mijn shakes oha net voor en vlak na mn training, dat bevalt goed. Voor de rest probeer ik het met voedsel te doen, zoals dus kwark, eieren en kipfilet. Je moet je proteine inname ook niet overdrijven hoor, behalve als je afvalt misschien.
Die kwark dat doe ik ook 's morgens, ongeveer een uurtje na de shake.
Eten doe ik al genoeg, zou gewoon nog iets extra willen nemen.
-I can't go out and buy a simple pack of smokes without running into nine guys you F*CKED!
-We're consumers. We are by-products of a lifestyle obsession.
-Cure me... of my ridiculous obsession for Love.
pi_23388548
Mr. J hoelang zit jij al op sportschool?
zo'n lichaam krijg je toch niet op een jaar fzo? :s

Zelf ben ik ondertss een 6 tal weekjes bezig denk ik. Vooral m'n triceps worden groter, en merkbaar harder, borstkas enkel harder en de rest groeit niet zo mee.

Maar een ding is erger.. ik heb een klein buikje gekregen dat er vroeger niet was :s
hoe zou dat komen? teveel vetten eten door de week? :/
zou krijg ik nooit blokjes te zien

/ edit

oja ik neem geen supplementen ofzo, ik probeer wel zoveel mogelijk op voeding te letten (eens een eitje meer, meer grijs dan wit brood, etc)

En waarom eet iedereen kwark? Zitten daar ook eiwitten in?
Is dat niet vies puur & krijg je daar geen puistjes van?
  woensdag 17 november 2004 @ 22:32:10 #264
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_23389533
quote:
Op woensdag 17 november 2004 22:00 schreef Plaagske het volgende:
Mr. J hoelang zit jij al op sportschool?
zo'n lichaam krijg je toch niet op een jaar fzo? :s

Zelf ben ik ondertss een 6 tal weekjes bezig denk ik. Vooral m'n triceps worden groter, en merkbaar harder, borstkas enkel harder en de rest groeit niet zo mee.

Maar een ding is erger.. ik heb een klein buikje gekregen dat er vroeger niet was :s
hoe zou dat komen? teveel vetten eten door de week? :/
zou krijg ik nooit blokjes te zien

/ edit

oja ik neem geen supplementen ofzo, ik probeer wel zoveel mogelijk op voeding te letten (eens een eitje meer, meer grijs dan wit brood, etc)

En waarom eet iedereen kwark? Zitten daar ook eiwitten in?
Is dat niet vies puur & krijg je daar geen puistjes van?
sixpak is pas te zien als je vet% ronde de 10% zit, bij mij zijn ze in ieder geval al een tijd niet meer zichtbaar

En wat voor kwark word er gegeten? Als ik al kwark eet is het gewoon dat spul uit de supermarkt, maar ergens vind ik dat te lekker om te geloven dat het goed is om te eten
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 17 november 2004 @ 23:34:00 #265
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_23391260
quote:
Op woensdag 17 november 2004 16:16 schreef stinkie het volgende:

[..]

Dus voor verder afvallen (vetverlies) zou ik extra proteine moeten nemen?
Van proteine zul je niet afvallen hoor, wel je spieren beter behouden tijdens het afvallen.
  woensdag 17 november 2004 @ 23:35:21 #266
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_23391293
quote:
Op woensdag 17 november 2004 22:32 schreef stinkie het volgende:

[..]

sixpak is pas te zien als je vet% ronde de 10% zit, bij mij zijn ze in ieder geval al een tijd niet meer zichtbaar :')
Dat kan ik het eerst komende jaar dus ook wel vergeten :')
pi_23392260
quote:
Op woensdag 17 november 2004 22:32 schreef stinkie het volgende:

[..]

sixpak is pas te zien als je vet% ronde de 10% zit, bij mij zijn ze in ieder geval al een tijd niet meer zichtbaar

En wat voor kwark word er gegeten? Als ik al kwark eet is het gewoon dat spul uit de supermarkt, maar ergens vind ik dat te lekker om te geloven dat het goed is om te eten
magere kwark van de aldi
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  donderdag 18 november 2004 @ 09:01:57 #268
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_23395835
quote:
Op woensdag 17 november 2004 22:00 schreef Plaagske het volgende:
Mr. J hoelang zit jij al op sportschool?
zo'n lichaam krijg je toch niet op een jaar fzo? :s

[..]
Jaartje of 5,5 waarvan toch al gauw 3 jaar vergooid door te weinig eten.
quote:
Op donderdag 18 november 2004 00:08 schreef poep-in-de-aars het volgende:

[..]

magere kwark van de aldi
Met tegen de zure ranzige smaak candarel poeder en voor de insulineafgifte wat kaneel.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_23396169
quote:
Op donderdag 18 november 2004 00:08 schreef poep-in-de-aars het volgende:

[..]

magere kwark van de aldi
Die zijn goedkoop en bevat toch veel eiwitten
pi_23397231
quote:
Op woensdag 17 november 2004 23:34 schreef Varr het volgende:

[..]

Van proteine zul je niet afvallen hoor, wel je spieren beter behouden tijdens het afvallen.
Mijn ervaring is dat als je je calorien uit proteine verhoogt ten koste van die uit koolhydraten, dat je zeker wel afvalt. Carbs vervangen door eiwit heeft bij mij goed gewerkt
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_23408514
Danio Kwark -> mmmmmmmmmmmm
-I can't go out and buy a simple pack of smokes without running into nine guys you F*CKED!
-We're consumers. We are by-products of a lifestyle obsession.
-Cure me... of my ridiculous obsession for Love.
pi_23413956
quote:
Op donderdag 18 november 2004 10:34 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat als je je calorien uit proteine verhoogt ten koste van die uit koolhydraten, dat je zeker wel afvalt. Carbs vervangen door eiwit heeft bij mij goed gewerkt
Calorien zijn gewoon calorien daar zit onderling toch geen verschil tussen?
pi_23414277
vergooit door te weinig te eten?
Wanneer eet je genoeg dan?
pi_23414504
Vraagje over biceps trainen.

Ik train ze o.a. staand met dumbells. Maakt het dan veel uit als in de beweging je elleboog meebeweegt? Ik zie dat het gebeurd als ik bijna boven ben. Moet ik dan lichtere dumbells pakken, of maakt het niet uit? Ik train zo zwaar mogelijk om zo snel mogelijk te groeien...
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_23414598
quote:
Op donderdag 18 november 2004 23:35 schreef mcintosh het volgende:
Vraagje over biceps trainen.

Ik train ze o.a. staand met dumbells. Maakt het dan veel uit als in de beweging je elleboog meebeweegt? Ik zie dat het gebeurd als ik bijna boven ben. Moet ik dan lichtere dumbells pakken, of maakt het niet uit? Ik train zo zwaar mogelijk om zo snel mogelijk te groeien...
Gewoon even iets meer concentreren op je beweging. Beweeg je ze dan alsnog dan misschien even oefenen met een iets lichtere dumbell
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  donderdag 18 november 2004 @ 23:58:55 #276
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_23415167
quote:
Op donderdag 18 november 2004 23:27 schreef Plaagske het volgende:
vergooit door te weinig te eten?
Wanneer eet je genoeg dan?
Dat moet je voor jezelf uitmaken, maar 12 boterhammetjes op een dag is dus niet genoeg.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_23422648
quote:
Op donderdag 18 november 2004 23:16 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

Calorien zijn gewoon calorien daar zit onderling toch geen verschil tussen?
Klopt, ik kan niet verklaren waarom, maar bij mij schijnt het echt te werken
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_23436058
Wazig
  zaterdag 20 november 2004 @ 00:12:15 #279
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_23438991
quote:
Op donderdag 18 november 2004 23:58 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Dat moet je voor jezelf uitmaken, maar 12 boterhammetjes op een dag is dus niet genoeg.
En ik maar bang worden dat ik te dik word... verdomd... 12 is zelfs te weinig?
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_23440666
ik zoek straks een sportschool in amsterdam, ik ga in osdorp wonen. iemand tips?
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  zondag 21 november 2004 @ 13:48:47 #281
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_23466044
Misschien een stomme vraag hoor,
maar als je wilt 'groeien' is het dan verstandiger om meer reps te maken met een wat lager gewicht,
of moet je een hoog gewicht nemen met wat minder reps?
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  zondag 21 november 2004 @ 15:24:30 #282
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_23468422
Zwaar gewicht, minder reps.
pi_23798028
quote:
Op maandag 6 december 2004 10:16 schreef Fujifilm het volgende:
De laatste tijd is mij opgevallen, dat veel meer mensen op fitness zitten.
Wie wil er nou niet met een platte buik of een mooi wasbordje rond lopen op het strand.

Als je dat wil bereiken, een lichaam met mooie spiertjes enzo, moet je er wat voor doen.
Je kan gewoon op een sport gaan, zoals waterpolo, basketbal, en nog meer.

Maar hier gaat over fitness. Als je een goed lichaam wil krijgen en je zit op fitness, dan ga je niet alleen trainen en denken dat je het al na 2 trainingen ziet. Veel mensen die trainen dan ook vaak alleen bovenlichaam, wat dom is en ook nog lelijk. Straks krijg je zo'n borst van 2 meter breed, en heb je beentjes van 3 cm en dat wil je natuurlijk niet.

Met fitness is het daarom ook het beste dat je per training een andere spiergroep pakt. Dus bijvoorbeeld de ene training doe je je borst en je triceps. De andere training je benen en je schouders. <-- maar een voorbeeld.

Je moet op je voeding letten, zelf de displine te hebben om zeker 3 x tot 4x in de week. Tenzij je niet vaker kan.

Wat je ook kan gaan doen, is anabolen nemen. Wat eigelijk zeer en zeer lelijk kan worden. Je lijkt dan net een opgeblazen pop vind ik. Dus hier houdt ik maar over op.

Wat wel goed is, is eiwit shakies nemen. Zijn natuurlijke producten wat je spieren stimuleert te groeien en sneller helpt te herstellen.
Creatine kan je ook gebruiken. Is ook een lichaam eigen stof, wat helpt je spieren sneller te herstellen en sterker te worden.
Wat info:
http://www.creatineplus.nl/creatine-informatie.html
http://www.creatine.com
http://www.creatinemonohydrate.net/

Hoelang fitnessen de meeste mensen hier?
Wat voor hulpmethodes gebruiken zij bij het fitness?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_23798035
quote:
Op maandag 6 december 2004 10:20 schreef type_29 het volgende:
Hoelang fitnessen de meeste mensen hier? --> 1,5 jaar
Wat voor hulpmethodes gebruiken zij bij het fitness?-->Chickies kijken
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_23798044
quote:
Op maandag 6 december 2004 10:25 schreef -W- het volgende:
Hoelang fitnessen de meeste mensen hier? --> 4 jaar
Wat voor hulpmethodes gebruiken zij bij het fitness?--> Letten op voeding, verder gebruik ik vitaminepreparaten en creatine.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_23798050
quote:
Op maandag 6 december 2004 10:40 schreef Mr.Spock het volgende:
Ik fitness 4 jaar, en doe erbij JiuJitsu, om de spieren "lang" te houden (van krachtsport worden ze "kort") Ik train 6 a 7 keer per week, 3 keer fitness, 3 keer jiujitsu, minstens. Ik train mijn spiergroepen als volgt: dag 1: Borts, schouders, triceps, buik. dag 2: Rug, biceps, onderarmen, buik. dag 3: benen, buik. Om goed te rusten wissel ik ieder trainingsdag af met een dag Jiujitsu, wat door het "rekken-strekken" effect de kans op blessures nog eens verkleint. Sowieso is het van belang dat je eerst de grote spieren traint, daarna de kleinere (zoal ik dus doe). Ik train iedere spiergroep dagelijks op drie verschillende manieren. Bij drie spiergroepen betekend dat dus 9 oefeningen die dag. Benen train ik 8 manieren per dag.

Voedingt en rust zijn erg belangrijk. Zonder rust kun je niet herstellen, zonder voeding geen spiermassa bouwen. Ook de tijden waarop je eet zijn belangrijk. Eet koolhydraten altij minstens een uur (liever 2) voor je inspanning, nooit voor je gaat slapen (dan zet je lichaam het om in vetten). Eet eiwitten of amino's (omgezetten eiwitten) altijd meteen na je training, niet ervoor. Eiwit shakes hebben niet altijd even veel; effect. Je lichaam kan maar 20 gram eiwit per 2 uur opnemen, de rest gooi je weg. Als je het goed wil doen, neem dan amino's (liefst vloeibaar), die zijn al omgezet en worden meteen aan de spieren toegevoegd. 45 ml is genoeg voor een dag, beste meteen na je training.
Wees voorzichtig met creatine, wissel gebruik ervan altijd af met periodes zonder. Ook heeft creatine weinig effect als je koffie drinkt, creatine en caffeine zijn elkaars tegenhangers, dit geld ook voor redbull enzo. Supplementen als Tribulus enzo kunnen ephidrine bevatten, een gevaarlijke stof die hartkloppingen, slapeloosheid en hyper-activiteit kunnen veroorzaken.

De drie dingen die gewoon basis zijn: Training, Rust, Voeding.

Als je ze alledrie goed hebt, zul je sneller vooruitgang boeken.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_23798054
quote:
Op maandag 6 december 2004 10:54 schreef Goliath_82 het volgende:
Ik train toch al 4 maanden.
Ik let nu meer op wat ik eet en train minstens 3x per week.
Ik wissel iedere zeven / acht weken het programa. Dit houdt in dat ik eerst krachttraining doe en de weken daarna voornamelijk spierconditie verbetering.

Ook spin ik 2x in de week, dus opzich gaat het allemaal wel aardig denk ik
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_23800379
tvp
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
pi_23800637
quote:
Op zondag 21 november 2004 13:48 schreef Intergalactrick het volgende:
Misschien een stomme vraag hoor,
maar als je wilt 'groeien' is het dan verstandiger om meer reps te maken met een wat lager gewicht,
of moet je een hoog gewicht nemen met wat minder reps?
Als je wil groeien, neem eiwitten of creatine

google maar met "creatine" vind cker antwoord.

Creatine is een eigen stof wat je lichaam aanmaakt. maar als je nog creatine in neemt, stimuleert dat je kracht, je herstel van je spieren.
Jullie zijn zo kinds
  maandag 6 december 2004 @ 16:36:35 #290
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_23801477
Ik vraag me toch af waarom iedereen meteen met voedingssupplementen komt aanzetten als er iemand klaagt dat het hem niet hard genoeg gaat... moet je niet eerst het uiterste uit je cleane training en voeding halen voor je allerlei spul gaat slikken? Ik groei ook niet geweldig veel, maar ik zou eerst mijn trainingsschema en voeding aanpassen voor ik creatine of eiwitten zou nemen...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 7 december 2004 @ 12:45:01 #291
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_23818827
quote:
Op maandag 6 december 2004 16:36 schreef wonderer het volgende:
Ik vraag me toch af waarom iedereen meteen met voedingssupplementen komt aanzetten als er iemand klaagt dat het hem niet hard genoeg gaat... moet je niet eerst het uiterste uit je cleane training en voeding halen voor je allerlei spul gaat slikken? Ik groei ook niet geweldig veel, maar ik zou eerst mijn trainingsschema en voeding aanpassen voor ik creatine of eiwitten zou nemen...
Ik ben er ook wel verbaast over ja. toen ik een aantal jaar geleden begon met krachttraining was het ook echt krachtraining, wilde je meer groeien, ga harder trainen, ik wist niet eens wat er aan supplementen bestond . Nu ik pas weer ben begonnen is het eerste wat je eigenlijk overal leest is pillen slikken. Eerst fatburners, dan weer creatine etc. Ik zal zeker niet ontkennen dat bepaalde supplementen hun nut hebben. Ik merkte zelf ook dat bepaalde resultaten sneller te behalen waren op deze manier, maar ergens heb ik wel het idee dat het meerendeel meteen aan het slikken slaat zodra ze beginnen met sporten.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_23820870
quote:
Op maandag 6 december 2004 16:36 schreef wonderer het volgende:
Ik vraag me toch af waarom iedereen meteen met voedingssupplementen komt aanzetten als er iemand klaagt dat het hem niet hard genoeg gaat... moet je niet eerst het uiterste uit je cleane training en voeding halen voor je allerlei spul gaat slikken? Ik groei ook niet geweldig veel, maar ik zou eerst mijn trainingsschema en voeding aanpassen voor ik creatine of eiwitten zou nemen...
helemaal mee eens. ik train nu 7 a 8 jaar en heb in die tijd 4 potten creatine gebruikt. ik heb eerst gewoon 3 jaar maximaal getraind. en ik weet niet of het nut heeft gehad dat creatine, ik werd er altijd wel een stuk zwaarder van maar ook dikker. dus van mij hoeft het niet meer zo. ik zit nu op 100 kilo bij 1.90. ben ooit wel 110 geweest maar vind dit zo wel best.
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  Moderator dinsdag 7 december 2004 @ 23:06:05 #293
18653 crew  D.
pi_23823287
Ik heb afgelopen weekend een hometrainer gekocht die allerlei standen weergeeft.
Vraag me echter af of deze betrouwbaar zijn.

Mijn vraag is dus:
hoeveel kalorieën verbrand je ongeveer met 10 minuten fietsen (4.8 km)?
  dinsdag 7 december 2004 @ 23:56:00 #294
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_23824290
Met of zonder gebruik van T3?
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 8 december 2004 @ 13:10:37 #295
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_23830974
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 23:06 schreef D.Rose het volgende:
Ik heb afgelopen weekend een hometrainer gekocht die allerlei standen weergeeft.
Vraag me echter af of deze betrouwbaar zijn.

Mijn vraag is dus:
hoeveel kalorieën verbrand je ongeveer met 10 minuten fietsen (4.8 km)?
Misschien meer info over de snelheid waarop je fietst ed?
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  Moderator woensdag 8 december 2004 @ 13:31:33 #296
18653 crew  D.
pi_23831366
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 23:56 schreef Mr.J het volgende:
Met of zonder gebruik van T3?
Behalve Terminator 3 heb ik geen flauw idee wat T3 kan betekenen
  Moderator woensdag 8 december 2004 @ 13:33:38 #297
18653 crew  D.
pi_23831409
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:10 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

Misschien meer info over de snelheid waarop je fietst ed?
10 minuten over 4,8 km, da's 28km/u gemiddeld
Welke info wou je nog meer dan?
  woensdag 8 december 2004 @ 14:08:02 #298
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_23832005
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:31 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Behalve Terminator 3 heb ik geen flauw idee wat T3 kan betekenen
Geeft niet, was flauw. (T3 = schildklierversneller)

Bedoelde ermee te zeggen dat het van een zeer groot aantal variabelen afhankelijk is om er iets zinnigs over te zeggen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 8 december 2004 @ 17:37:17 #299
77084 Clyde96
Oh Come On!
pi_23836343
Even iets anders...

Iedereen kent Brad Pitt in Snatch of Fight Club.
Wat voor gekke training heeft hij daarvoor gedaan?
Ik dacht vooral de zijkant van de borst en de buikspieren,
of ligt het gewoon aan hoe hij gebouwd is? want waarom zou je dat doen...
Fotos:
http://www.bradpittfan.com/pics/movies/msn013m.jpg
http://www.bradpittfan.com/pics/movies/mfi015a2.jpg
-I can't go out and buy a simple pack of smokes without running into nine guys you F*CKED!
-We're consumers. We are by-products of a lifestyle obsession.
-Cure me... of my ridiculous obsession for Love.
  Moderator woensdag 8 december 2004 @ 17:55:28 #300
18653 crew  D.
pi_23836739
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:08 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Geeft niet, was flauw. (T3 = schildklierversneller)

Bedoelde ermee te zeggen dat het van een zeer groot aantal variabelen afhankelijk is om er iets zinnigs over te zeggen.
laat ik mijn vraag anders formuleren:

volgens mijn hometrainer heb ik met 10 minuten fietsen 121 callorieën verbrand.
Zou dat kunnen kloppen?
  Moderator woensdag 8 december 2004 @ 19:46:36 #301
18653 crew  D.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')