Wachten op het tweede streepje "Deel 37"quote:Op zaterdag 10 juli 2004 08:55 schreef jolene het volgende:
vervolg van Wachten op het tweede streepje "Deel 36"
9 juni Girly NOD ( negatief getest op 12-06)
14 juli Girly GYN
15 juli LW bloeduitslag GYN
21 juli justy_the_chipmunk NOD
22 juli Renegate NOD
23 juli Merisse BLOED
26 juli snakelady NOD
28 juli Beaker Gyn
30 juli minoes1967 NOD
31 juli Merisse NOD
2 augustus Girl24 NOD
4 augustus Renegate GYN
5 augustus hartje NOD
7 augustus Slaapmeisje NOD
8 augustus Ingrid19 NOD
16 augustus Merisse BLOEDUITSLAG
?? augustus IUI Slaapmeisje
1 september minoes1967 Gyn
Volgens mij is dit de complete lijst.
Mocht ik iets missen..laat het dan ff horen.
Ik heb je erbij gezet.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:17 schreef minoes1967 het volgende:
Oef....MALLEMEID.......wat hou je ons weer in spanning........kan dit nog de hcg zijn,die in je lijf zat,of is dat nu helemaal weg?(hoe lang blijft zoiets in je lichaam,na een mk?)![]()
AMBER.....mijn nod mag er nog bij, is 30 juli.
Groetjes,Minoes![]()
dan denk ik dat ik jouw voorbeeld ga volgen...quote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:13 schreef Merisse het volgende:
Ik ben toch echt altijd 8 a 9 dagen ongesteld
Op het laatst wel bijna niks meer maar kan niet helemaal zonder iets dan.
Er zijn maar weinig mensen met een ideale cyclus Ingrid. Maak je er maar niet te druk om.quote:Op zondag 18 juli 2004 19:33 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
dan denk ik dat ik jouw voorbeeld ga volgen...![]()
Je kunt testen op de dag dat je ongesteld had moeten worden.quote:Op zondag 18 juli 2004 21:31 schreef Pizzakoeriertje het volgende:
Misschien een hele domme vraag maar wanneer doe je ongeveer een test?
Ik en mijn vriend zijn namelijk op dit moment bezig zeg maar
Gelukkig maar.quote:Op zondag 18 juli 2004 21:45 schreef justy_the_chipmunk het volgende:
ok dan wacht ik wel efkes af... hoe gaat t met jou amber en heb je kaartje nu wel gehad hoor, tnx!!!!![]()
![]()
![]()
Bedankt! Het duurt nog wel ffies voor ik een test ga doen hoor!! Natuurlijk blijf ik hier posten alleen op dit moment nog undercover omdat er ook bekenden van mij op Fok! zitten en ik liever niet heb dat ze iedere keer gaan vragen of het raak is enzo. Maar als het zover is ga ik wel gewoon onder mijn reguliere naam postenquote:Op zondag 18 juli 2004 21:36 schreef _amber_ het volgende:
[..]
Je kunt testen op de dag dat je ongesteld had moeten worden.
Succes trouwens.Ga je vanaf nu ook hier posten? zou wel leuk zijn.
Mallemeid, ik ben overtuigd hoorquote:Op maandag 19 juli 2004 07:15 schreef mallemeid het volgende:
De test van vanmorgen is (volgens mij) ook positief. Er ging maar heeeeel klein beetje pies (tja, slaapdronken hoofd) overheen, het lijkt nu net of zit er om de horizontale streep een soort rondje wat dan geen verticale streep wil worden. Vanmiddag zal ik dus even contact opnemen met een vlos en dan laat ik het wel weer wetenNu werken, fijne dag allemaal!
quote:Op maandag 19 juli 2004 12:49 schreef Slaapmeisje het volgende:
P.S. Ga je hem/haar nu Mallebabbe noemen?
GEFELICITEEEEEEEERD!!!!quote:Op maandag 19 juli 2004 16:12 schreef mallemeid het volgende:
Ik ben niet meer ongesteld geweest sinds mn mk, misschien is de test daarom wel wat vaagjes, dat ik gewoon superkort zwanger ben? Ik heb er nu zo'n onwijs ander gevoel over dan de vorige keer....het voelt nu écht.
Heel erg bedankt voor de felicitaties allemaal, het ontroert me best heel erg
Meerderen posten hier onder een kloon.quote:Op zondag 18 juli 2004 23:08 schreef Pizzakoeriertje het volgende:
[..]
Bedankt! Het duurt nog wel ffies voor ik een test ga doen hoor!! Natuurlijk blijf ik hier posten alleen op dit moment nog undercover omdat er ook bekenden van mij op Fok! zitten en ik liever niet heb dat ze iedere keer gaan vragen of het raak is enzo. Maar als het zover is ga ik wel gewoon onder mijn reguliere naam posten
Dat mag je plankie!!quote:Op maandag 19 juli 2004 19:55 schreef *plankie* het volgende:
*trots ben*
Hey plankie, jij ook van harte gefelicijompelsquote:Op maandag 19 juli 2004 19:55 schreef *plankie* het volgende:
*trots ben*
Met mij goed, alleen ben ik lek!quote:Op maandag 19 juli 2004 19:01 schreef mallemeid het volgende:
Bedankt girl en IngridHoe is het verder met jullie?
Als ik op een knopje zou kunnen drukken om meteen zwanger te raken zou ik het meteen doen.quote:Op maandag 19 juli 2004 21:20 schreef Slaapmeisje het volgende:
Pizzakoeriertje en Amber .... hmz willen jullie potjandorie eens even heeeeel gauw zwanger worden, want ik wil weten wie jullie nou echt zijn
Met mij gaat alles goed dankjequote:Op maandag 19 juli 2004 19:01 schreef mallemeid het volgende:
Foto maken van plus gaat niet gaan helaas, hij is ontzettend onduidelijk geworden en lijkt meer een vage schaduw (in t echie) Ik denk dat dat komt omdat de test vanmorgen al gedaan is enzo...dat streep niet voor eeuwig superduidelijk blijft. Jammer!
Bedankt girl en IngridHoe is het verder met jullie?
Gelukkig maar!quote:Op maandag 19 juli 2004 22:45 schreef Girl24 het volgende:
[..]
Met mij gaat alles goed dankje![]()
Jaaaaa, ik ben dus echt heel benieuwd!!! maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen, dat ik waarschijnlijk over een aantal jaartjes ook onder een kloon ga posten, al ben ik misschien wel te herkennen aan mijn schrijfstijlquote:Op maandag 19 juli 2004 22:25 schreef _amber_ het volgende:
[..]
Als ik op een knopje zou kunnen drukken om meteen zwanger te raken zou ik het meteen doen.
Vind het wel grappig.Maar soms ook wel moeilijk.
Ik wil eigenlijk gewoon onder mijn eigen naam posten. Maar zodra ik zeg wie ik ben vallen sommige stukjes op zijn plaats.
En dan denken jullie: jij? JIJ? Dat we dat niet eerder hebben gezien.
Voer ik de druk al op?
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:49 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jaaaaa, ik ben dus echt heel benieuwd!!! maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen, dat ik waarschijnlijk over een aantal jaartjes ook onder een kloon ga posten, al ben ik misschien wel te herkennen aan mijn schrijfstijl
Dat hoeft ook zeker niet, ze heeft hele goede redenen om anoniem te blijven.... jij bent trouwens ook een kutkloonquote:Op dinsdag 20 juli 2004 13:10 schreef Kylee het volgende:
nee ik zeg het lekker niet,.
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 13:37 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ben al op onderzoek uit naar AmberHelaas zit ik op mijn werk zodat ik er nog niet al teveel tijd in kan steken..... maar ik zal erachter komen!
Ik ben ook een kutwijf toch.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 13:24 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat hoeft ook zeker niet, ze heeft hele goede redenen om anoniem te blijven.... jij bent trouwens ook een kutkloon![]()
![]()
ik mis je soms best een beetje hoor
hey girly!!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 13:12 schreef Girly het volgende:
Justy- Gaat het inmiddels al weer goed met je??? ik heb niet alles bijgelezen,
Mallemeid & PLankie Van Harte gefeliciteerd![]()
Slaapmeisje Meid hoe gaat het met jouw???
LW Lukt het een beetje met de medicijnen?? en op welke dag zit je nou??
alle meiden dikke kus en knuf
ps: sorry dat ik weer zo laat post.. maar was nogal gaar van het weekend..
Hee Girly!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 13:12 schreef Girly het volgende:
LW Lukt het een beetje met de medicijnen?? en op welke dag zit je nou??
alle meiden dikke kus en knuf
ps: sorry dat ik weer zo laat post.. maar was nogal gaar van het weekend..
Ik denk ook dat mensen mij zullen herkennen aan mijn schrijfstijl. Maar dat is dan niet anders. Ik ontken gewoon alles.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:49 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jaaaaa, ik ben dus echt heel benieuwd!!! maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen, dat ik waarschijnlijk over een aantal jaartjes ook onder een kloon ga posten, al ben ik misschien wel te herkennen aan mijn schrijfstijl
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 13:10 schreef Kylee het volgende:
[..],
ik vermoed wel wie amber is, nee ik zeg het lekker niet,. gewoon beetje gaan peilen wie er een tijdje afwezig is/minder post.
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 13:37 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ben al op onderzoek uit naar AmberHelaas zit ik op mijn werk zodat ik er nog niet al teveel tijd in kan steken..... maar ik zal erachter komen!
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 13:46 schreef moussy het volgende:
Ik heb al een vermoeden wie amber zou zijn, er is nml een keer iets fout gegaan
Meer zeg ik lekker niet
wie was de andere kloon?
Mail is onderweg naar je nick,quote:Op dinsdag 20 juli 2004 20:19 schreef _amber_ het volgende:
[..]! Leuk hoor.
Als iemand erachter komt mag je me mailen.Als het goed is hoor je het vanzelf wel.
[..]Ik weet het. Stomme fout van mij. Maar hou je je wel stil tegenover de rest alsjeblieft?
Jij mag ook uiteraard mailen als je denkt te weten wie ik ben.
Je hebt mail terug.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 20:40 schreef Kylee het volgende:
[..]
Mail is onderweg naar je nick,.
.
Ik lig helemaal blauw van het lachen hiero,quote:Op dinsdag 20 juli 2004 20:50 schreef _amber_ het volgende:
[..]
Je hebt mail terug.
*troost*quote:Op dinsdag 20 juli 2004 21:01 schreef Karin het volgende:
Ik ben echt altijd de laatste die erachter komt wie nu de kloon is![]()
Ow, ja.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 21:04 schreef Slaapmeisje het volgende:
Pizzakoeriertje is er ook een toch?
Ja er is hier nog een kloon. Dat is degene die mij vertelde dat er meerderen mensen onder klonen posten in deze topicreeks. Ik geloof dat ze dat zei in nummertje 35/36.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 21:03 schreef Kylee het volgende:
[..]
*troost*
Die andere weet ik ook niet hoor, wie ook alweer? er was nog eentje toch?
tuurlijk zeg ik niks, beloof ikquote:Op dinsdag 20 juli 2004 20:19 schreef _amber_ het volgende:Ik weet het. Stomme fout van mij. Maar hou je je wel stil tegenover de rest alsjeblieft?
Jij mag ook uiteraard mailen als je denkt te weten wie ik ben.
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 21:09 schreef moussy het volgende:
[..]
tuurlijk zeg ik niks, beloof ik
Ik weet het voor 99% zeker, maar ga niet mailen, die ene % spanning is juist leuk
Ik geloof het ook.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 21:20 schreef moussy het volgende:
Nog ff en je kan onder je gewone naam posten
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 22:42 schreef Merisse het volgende:
yes! I was right![]()
hier nog 1quote:Op dinsdag 20 juli 2004 22:18 schreef mallemeid het volgende:
Ik wil het ook weten!!! Maar kweenie eens hoe ik moet zoekenJe bent niet de enige die het het laatst weet Karin
wel veel 'weetjes' in deze post
Het is je natuurlijk door haar verteld anders had je het ook nog niet geweten.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 23:01 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
![]()
Ik wist het lekker al!![]()
LWquote:Op dinsdag 20 juli 2004 15:20 schreef LittleWoodstock het volgende:
[..]
En mijnBeakertje
in het bijzonder, een dikke
![]()
LW
Proestquote:Op woensdag 21 juli 2004 10:27 schreef Slaapmeisje het volgende:
Nou hoorIk had gisteren een emailtje gestuurd naar mijn verdachte, maar dat was blijkbaar niet de goeie... ze zal ook wel gedacht hebben
![]()
Meid, ik hoop het zo voor jequote:Gisteravond trouwens weer officieel aan KvK gedaan (volgens mij had ik namelijk mijn eisprong). Omdat de fertikliniek gesloten is vanwege vakantie gaan we er deze maand nog even zelfstandig voor. Het is dan ook wel de allerallerallerlaatste kans om zonder hulp zwanger te worden. Ik zou er heel wat voor geven als het nu raak zou zijn, dan hoeven we niet meer naar die horken toe.
Nieuwe NOD is trouwens 7 augustus of mag ik niet meer meedoen in het lijstje?
quote:Op woensdag 21 juli 2004 10:27 schreef Slaapmeisje het volgende:
Nou hoorIk had gisteren een emailtje gestuurd naar mijn verdachte, maar dat was blijkbaar niet de goeie... ze zal ook wel gedacht hebben
Ik hoop het echt voor je...echt!!quote:Gisteravond trouwens weer officieel aan KvK gedaan (volgens mij had ik namelijk mijn eisprong). Omdat de fertikliniek gesloten is vanwege vakantie gaan we er deze maand nog even zelfstandig voor. Het is dan ook wel de allerallerallerlaatste kans om zonder hulp zwanger te worden. Ik zou er heel wat voor geven als het nu raak zou zijn, dan hoeven we niet meer naar die horken toe.
Justy heb je msn??quote:Op dinsdag 20 juli 2004 13:51 schreef justy_the_chipmunk het volgende:
heel verhaal
Kee, dan val jij afquote:Op woensdag 21 juli 2004 12:04 schreef clauwheee het volgende:
Slaapmeisje: 23
quote:Op woensdag 21 juli 2004 12:43 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Kee, dan val jij af(ik zou het wel leuk vinden als het wel zo zou zijn)
![]()
quote:Op woensdag 21 juli 2004 13:00 schreef Slaapmeisje het volgende:
Tegenwoordig gooi ik gewoon voor iedereen die het maar wil mijn benen wijd![]()
quote:Op woensdag 21 juli 2004 13:00 schreef Slaapmeisje het volgende:
Girly, sterkte met de bijwerkingen van je medicijnen. Het is ook allemaal niet niks met die pillen. Dat kijkdoos begluren went echt wel hoor, tegenwoordig gooi ik gewoon voor iedereen die het maar wil mijn benen wijd![]()
hahahaha hoe dat eruit komtquote:Op woensdag 21 juli 2004 13:00 schreef Slaapmeisje het volgende:
Girly, sterkte met de bijwerkingen van je medicijnen. Het is ook allemaal niet niks met die pillen. Dat kijkdoos begluren went echt wel hoor, tegenwoordig gooi ik gewoon voor iedereen die het maar wil mijn benen wijd![]()
Beaker, ken je www.vacaturekrant.nl al? Vind ik zelf wel een handig site omdat je daar alle gepubliceerde vacatures kunt vinden die in de kranten verschijnen en het zoekt ook heel makkelijk.quote:Op woensdag 21 juli 2004 13:14 schreef Beaker12345.....etc het volgende:
Hoi![]()
Lichamelijk gaat het stukken beter inderdaadmoet binnenkort gaan reintegreren op mijn werk dus ben benieuwd hoe dat dat gaat verlopen!
Ben druk bezig met solliciteren en daar moet op een gegeven moment moet daar gewoon wat tussen zitten toch
Hoe is het verders met jou? Denk je dat het paarse dekberset al nut heeft gehad
een vriendin van mij heeft ook pco en heeft nu 3x een iui gehad maar helaas niet aangeslagen,met haar man is het ook niet goed zijn zaad is te traag en hij word ook onderzogt ,omdat men denkt da hij misschien een spatader op zijn bal heeft.quote:Op woensdag 21 juli 2004 15:38 schreef Slaapmeisje het volgende:
Renegate, wij zijn nu 2 jaar aan het oefenen. In juli 2002 heb ik de pil in de prullebak gegooid. Efkes voor het overzicht:
07/2002 pil in de prullebak
02/2003 gyn onderzoek omdat ik niet meer ongesteld werd -> PCO verschijnselen
05/2003 weer ongesteld geworden
12/2003 naar de huisarts voor vruchtbaarheidsonderzoeken -> verwijzing fertikliniek
03/2004 1e bezoek fertikliniek -> start van nog meer onderzoeken
08/2004 beginnen met IUI
Zo een beetje duidelijk Renegate? Trouwens, jij hebt morgen weer je NOD toch?
Laat maar.quote:Op woensdag 21 juli 2004 09:02 schreef Kylee het volgende:
[..]
Het is je natuurlijk door haar verteld anders had je het ook nog niet geweten..
Xanthequote:Op woensdag 21 juli 2004 18:04 schreef Xanthe het volgende:
Voordat de moed je in de schoenen zakt , er zijn ook genoeg verhalen bekend van mensen met pco waarbij de IUI wel aanslaat....
Opkikkertje voor slaapmeisje.
In dat geval heb je dus precies hetzelfde als ik heb.quote:Op woensdag 21 juli 2004 18:53 schreef Slaapmeisje het volgende:
glossy, dank je wel voor je verhaal. Gelukkig heeft de arts geconstateerd dat het niet echt PCO is wat er bij mij aan de hand was. Ik ben blij dat ik nu weer een regelmatige eisprong heb en dat mijn eitje ook mooi groot is op moment van eisprong. Ook zwemmertjes van vriendje zijn nog binnen de richtlijnen (redelijk). Het enige probleem is mijn baarmoederslijmvlies, maar daar zullen we met IUI weinig last van hebben omdat ze, zoals Renegate ook al zegt, de zaadjes direct in de baarmoeder inbrengen. Ze zijn dan al halverwege en hoeven nog maar een kippe endje te zwemmen.
Ja helaas dat je veelal de negatieve verhalen hoort.quote:Op woensdag 21 juli 2004 22:29 schreef Renegate het volgende:
En trouwens pco betekend niet kinderloos hoor.. 80% kan met clomid opgelost worden en 90% lukt de iui.. maar goed de negatieve verhalen hoor je altijd eerder dan de positieve, ik weet gewoon dat jij volgend jaar mama word!
Och jeetje, 4 augustus pas een inwendige echo. Dat is dus nog even geduld AUB. Maar je hebt wel gelijk, als je dan zwanger bent, dan ben je dan ook heel erg zwanger en heb je meteen een mooie echo! Ik zal voor je duimen hoor Renegatequote:Op woensdag 21 juli 2004 22:29 schreef Renegate het volgende:
Ah goh jolene wat sneu.. beterschap met je kleintje..
Slaapmeisje ik ga niet testen ik krijg 4 auguustus een inwendige echo en ik neem aan als ik zw ben dat ze er dan voldoende op zien..
En trouwens pco betekend niet kinderloos hoor.. 80% kan met clomid opgelost worden en 90% lukt de iui.. maar goed de negatieve verhalen hoor je altijd eerder dan de positieve, ik weet gewoon dat jij volgend jaar mama word!
Dat zijn goeie berichten Xanthequote:Op donderdag 22 juli 2004 00:40 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Ja helaas dat je veelal de negatieve verhalen hoort.
Daarom spring ik er ook met veel liefde bovenop om de positieve dingen te laten horen
Vooral goede moed erin houden en niet te gestrest zijn.
Toen ik eindelijk de IUI kreeg heb ik mezelf direct duidelijk gemaakt dat ik dat als start van het zwanger worden moest zien.
En net zoals wanneer je stopt met de pil je vaak niet in 1 keer zwanger bent , dus de kans dat het meteen de 1 of de 2e keer raak is nog vrij klein zal zijn.
Gemiddeld heeft 80% van de mensen die IUI ondergaan kans om binnen 6 behandelingen zwanger te worden.
Statistisch gezien zou iedereen 10 behandelingen moeten ondergaan om zwanger te worden.
En dan ligt het nog aan het soort probleem dat er bestaat.
Bij slaapmeisje heb ik eigenlijk helemaal goede moed , omdat het eigenlijk een "klein" probleem is wat er nu duidelijk geworden is en dat probleem dus meteen omzeild word.
Zo val je iig wel op...quote:Op donderdag 22 juli 2004 15:12 schreef Slaapmeisje het volgende:
justy, lees ik het nou goed in het andere topic![]()
hoezo val ik op????quote:Op donderdag 22 juli 2004 15:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zo val je iig wel op...
In je eerder post van vandaag schrijf je dat je het gevoel hebt genegeerd te worden. Dat heb je ook al eens eerder gedaan en toen is er ook uitgelegd dat er soms veel en soms minder gepost wordt en soms ligt de focus even ergens anders.quote:Op donderdag 22 juli 2004 15:28 schreef justy_the_chipmunk het volgende:
[..]
hoezo val ik op????
het stond hier als het goed was ook al!
had het gisteren er neer gezet, tenminste dat dacht ik...
maar ik wil helemaal niet opvallen! zet er gewoon eerlijk dingen neer!k weetniet hoe ikdit op moet vatten
daar stond het al van de test...quote:Op dinsdag 20 juli 2004 14:48 schreef justy_the_chipmunk het volgende:
hoe raadje het martineke???
en ja het is nog niet helemaal zeker had wel een posi test met een heel vaag streepje maar ok, [..
]
!
Ok, sorry, mijn fout. Maar waarom schreeuw je het dan ook niet van de daken muts! Is toch leuk!quote:Op donderdag 22 juli 2004 15:36 schreef justy_the_chipmunk het volgende:
[..]
daar stond het al van de test...
geeft niet het is idd wat vaag mede omdat ik het nu liever daar poste omdat ik niet hier mensen blij wil maken als het weer \misgaat zeg maar, ik wil nietnogeen test doen nu omdat ik veel te bang ben na die positieve, dat bedoelde ik ermee, ik had dinsdag een positieve, tenminste als een vaag tweedestreepje ook zo is en dannu ook overtijd maar test dan liever bij huisarts omdat ik de pil slikte en dan kan het wel voorkomen dat het hcg wat langer duurt zei ze tenminste, en ook met innesteling daarom riep ik hier niet meteen dat het raakzou kunnen zijn snap je?quote:Op donderdag 22 juli 2004 15:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
In je eerder post van vandaag schrijf je dat je het gevoel hebt genegeerd te worden. Dat heb je ook al eens eerder gedaan en toen is er ook uitgelegd dat er soms veel en soms minder gepost wordt en soms ligt de focus even ergens anders.
In diezelfde post schrijf je dat je niet wil testen en dat je het wel af wacht.
Terwijl in het andere topic staat dat je een positieve test had...
En door de verwarring valt het iig op...
En toen postte ik even een zeik-post... Sorry...
met vriendje is het weer goed hoor! zijn weer bijelkaar hijhadeven tijdnodigom wat op een rij te zetten maar ja dat maakt het wel minder leuk natuurlijk en nog steeds dat ik idd ergonzeker ben. maar goed ik wilervoor gaan en denk nee weet datvriendlief ook een hele goede papa zal zijn, als hij maar lief doet en de verantwoordelijkheid wil nemen, daar hebben we t vanaaf over.quote:Op donderdag 22 juli 2004 15:44 schreef Brighteyes het volgende:
Zoals mallemeid al zei, niet zo vreselijk onzeker zijn hier... Men is niet zo snel beledigd hoor. Alleen moet je soms wat harder schreeuwen om gehoord te worden.
Sterkte ermee verder, ook met wat je er verder mee gaat doen met je vriendje enzo. Klinkt als een tamelijk onzeker situatie...
ik ben er dan zeker blij mee, maar de angst overheerst nog wat erg ben gewoon weer erg bangdat het misgaat. hoe nuchter ik er ook onder lijkquote:Op donderdag 22 juli 2004 16:07 schreef Slaapmeisje het volgende:
justy, ik kan me een klein beetje voorstellen dat je het nog niet van de daken wil schreeuwen. Maar ik hoop voor jou dat je binnenkort wat meer duidelijkheid heb. Ik weet nu ook niet zo goed of ik je nou moet feliciteren of niet en of je er zelf nou blij of niet blij mee bent.
De tijd zal het leren...
vocht: als je in de betreffende plek drukt er het blijft opgezet, zeg maar dan hou jevocht vast, en schimmeinfectie kan door meerdere dingen zijn idd door veranderende hormoonhuishouding stoppen met pilgebruik is daar zeker een van en weersomslagen, stress, ondergoed, van synthetisch materiaal in combi met warm weer dat gaat broeien en dan heb je het snel te pakken ja!quote:Op donderdag 22 juli 2004 19:45 schreef Ingrid19 het volgende:
Justy, niet onzeker en negatief zijn, is nergens voor nodig! Je weet me te vinden. Ik hoop natuurlijk ook dat je hardstikke zwanger bent!
Weet iemand hoe je kan zien/merken of je vocht vasthoud?
En kan het kloppen dat je na het stoppen met de pil sneller een schimmelinfectie kan krijgen?
Wat bedoel je? Vitamines en zo? Dat kan zeker al!quote:Op vrijdag 23 juli 2004 09:12 schreef justy_the_chipmunk het volgende:
ehm effe een vraagje: kan je de multizwangerschapspreparaten ook gebruiken in een heel pril stadium en je niet weet of het allemaal wel goed gaat??
of moet je dan echt heel duidelijk zwanger zijn? met heel duidelijk streepje bdoel ik dan...
Goed hoor, nog 1 week en dan gaan we trouwen, erg spannend dus.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 08:27 schreef jolene het volgende:
Snakelady, hoe voel jij je.
De jeuk heb ik sinds een week, ik zie geen buldjes of zo, dat is het rare.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 15:37 schreef jolene het volgende:
Ja, je trouwen is volgende week vrijdag leuk hoor.
En je nod datum is volgende week. Maandag.
Heb je die jeuk dan vaker snakelady?
Merisse ik hoop dat het bloed prikker goed is gegaan.
Hm, dus ''normaal'' is tussen 0 en 20... Dan vind ik het verschil naar 650 (bij jou bv) ook al behoorlijk. Laat staan hoe mijn waarden daar tegenover lijken! Tjee, zeg. Ik ben me er inderdaad van bewust dat het niet alleen een prolactinoom hoeft te zijn...er kunnen meerdere hormonale redenen zijn, dus dat ''scheelt'' dan weer.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 20:19 schreef phluphy het volgende:
Zoals beloofd
Ik ben met stomheid geslagen over de gang van zaken en de ogenschijnlijke nonchalance waarmee ze hiermee omgaan.
Eerst even over je uitslagen: mijn gyn zei dat de normale waarden liggen tussen 0 en 20. Toen het bij mij ontdekt werd, was de waarde ca. 650. Als ik jouw waarde hiernaast leg en er is met dezelfde "maten gemeten", dan is het duidelijk dat je Prolactine veel te hoog is.
Ik weet overigens niet in hoeverre stress, of het wel/niet nuchter prikken, hierop invloed heeft, maar de uitslag was hoe dan ook bij beide metingen te hoog.
Nu moet je niet meteen stijf staan van schrik, want wellicht zijn er nog andere oorzaken die invloed hebben op de hoogte ervan. Tenslotte is het hormonale stelsel zeer gecompliceerd, en het kan best zijn dat je om andere redenen een dergelijke "hormoonschommeling" hebt.
Maar ik vind hoe dan ook dat wachten tot september niet kan .... En ik vind het ook ronduit schandalig dat ze je wel al andere medicijnen laten gebruiken, alvorens zeker te weten wat er aan de hand is met je prolactine. Als het namelijk wel een prolactinoom is, dan is het zaak dat dit eerst behandeld wordt alvorens verder te gaan.
Ik zou hoe dan ook niet accepteren dat er nu tot september niets gedaan wordt. Tenslotte is het van belang om zo snel mogelijk met een evt. behandeling beginnen als je inderdaad een prolactinoom hebt. Helemaal omdat er soms sprake is van redelijk lange wachttijden voor een MRI scan (al is dit per ziekenhuis verschillend natuurlijk).
Als ik jou was zou ik contact opnement met de huisarts, hem vertellen wat je weet, en zeggen dat je meer wil weten. Wellicht kan hij een snellere afspraak bij de gyn voor je regelen (als je dat zelf al niet kan, of als je huisarts je ook niet wijzer kan maken).
Weet je, omdat het op die poli allemaal van die mutsen zijn die liggen te klooien met uitslagen, kun je je ook nog afvragen of de gyn het al wel zelf gezien en/of behandeld heeft. Toch?
Ik ben natuurlijk geen medicus, wat ik schrijf is alleen uit eigen ervaring. Nogmaals: misschien is er bij jou een totaal andere reden voor de hoge waarden. Maar dan nog vind ik dat je recht hebt om te weten wat dat dan is.
Tot slot wil ik je nog een keer zeggen (vragen)je niet al te druk te maken. Een evt. prolactinoom is niet niks, maar het is zeer goed behandelbaar. Maak er werk van dat zo snel mogelijk boven tafel komt wat er aan de hand is. Daar heb je gewoon recht op! En hoe sneller je met behandelen kan beginnen, hoe beter. Mijn prolactine waarden zijn destijds binnen een paar weken van 650 naar 80 gezakt, en daarna nog lager.
Als je nog meer wil weten en het toch liever per mail doet dan hoor ik het wel.
Sterkte in ieder geval, en ik ben erg benieuwd naar het vervolg.![]()
Das precies ook waar ik over twijfelde...quote:Op vrijdag 23 juli 2004 23:53 schreef Xanthe het volgende:
Heb niet echte de goede bewoording hiervoor LW.
Sterkte klinkt zo negatief , suc6 weer net iets te positief voor mijn gevoel..
Misschien tussenweg door te zeggen sterkte en suc6.....
Gelukkig , was al bang dat het dom zou overkomenquote:Op zaterdag 24 juli 2004 00:00 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Das precies ook waar ik over twijfelde...
Vind ik wel erg lang hoor.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 00:05 schreef Ingrid19 het volgende:
Is het normaal dat ik nu nog lichtbruin 'spul' verlies?
Vind het wel raar eik. (sinds 11 juli al)
Mijn ha zegt dat mijn lichaam op gang moet komen en dat ik moet afwachten. Daar ga ik niet zo snel heen.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 10:20 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Vind ik wel erg lang hoor.
Snap dan ook niet dat je niet even contact hebt gezocht met de huisarts.
Volgens mij moet je die zelfs al bellen als een menstruatie langer dan een week duurt.
quote:Op zaterdag 24 juli 2004 00:45 schreef Merisse het volgende:
LW, ik heb nog niet gezegd dat ik het heel verdrietig voor je vind dat je prolactinewaarde alweer te hoog was. Ik heb ook nog eens op internet gezocht naar prolactine en prolactinoom. Wat ik het belangrijkste vond was:
* Bij verhoogde prolactinewaarde moet prolactinoom d.m.v. een MRI worden uitgesloten alvorens je zou gaan proberen zwanger te raken! bericht op forum obgyn.net
* Er wel wat andere zaken zijn behalve prolactinoom die voor verhoogde prolactinewaarden kunnen zorgen als bepaalde medicijnen en te langzaam werkende schildklier. Maar dat wilde je natuurlijk niet horen .... bron
Bij de Nederlandse Hypofyse Stichting kan je overigens een brochure aanvragen over prolactinoom.
Al met al is het een hele rare gang van zaken en ik zou maandag inderdaad maar eens bellen en om opheldering vragen. Vraag die gyn maar aan de telefoon of dat ie terugbelt ofzo. Zet 'm op!
Dikke knuffel voor jou
Vanaf de 1e ongidag TOT de volgende (anders tel je de 1e ongidag 2x mee), bij jou dus 27 dagen.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 13:59 schreef Ingrid19 het volgende:
Moet je je cyclus rekenen vanaf de 1e ongi dag t/m de volgende ongidag, dan is het 28. (14 juni- 11 juli)
Is dat niet te kort?quote:Op zaterdag 24 juli 2004 15:50 schreef Merisse het volgende:
[..]
Vanaf de 1e ongidag TOT de volgende (anders tel je de 1e ongidag 2x mee), bij jou dus 27 dagen.
Morgen heeft ze haar eisprong, dus we moeten wel eik...quote:Op zaterdag 24 juli 2004 16:49 schreef E.T. het volgende:
jemig Djeez... dan kan je een keer niet.. Dan wacht je maar een week.
Maar dat geldt alleen als mijn cyclus klopt zeg maar.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 16:50 schreef Djeez het volgende:
[..]
Morgen heeft ze haar eisprong, dus we moeten wel eik...
't viel me op dat dit niet de eerste keer is dat je post dat Ingrid d'r ongesteldheid niet goed uitkomt omdat je zo graag wilt klussen...quote:Op zaterdag 24 juli 2004 16:50 schreef Djeez het volgende:
[..]
Morgen heeft ze haar eisprong, dus we moeten wel eik...
en daar zou ik eerlijk gezegd nog ff niet van uit gaan als ik jou zo hoor de laatste tijd.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 16:52 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Maar dat geldt alleen als mijn cyclus klopt zeg maar.
Als je echt zo graag wil, dan maakt dat beetje bruin toch niet uit? En bovendien lijken de gezondheidsproblemen van constant ongesteld zijn me erger dan dat je er niet op mag, om het maar even plat te zeggen!quote:Op zaterdag 24 juli 2004 16:39 schreef Djeez het volgende:
Ik ben bang dat Ingrid permanent ongesteld is. En dat terwijl het dit weekend wel echt weer is om te klussen, aangezien hier in het Noorden absollut geen zon schijnt!
Ik denk eerlijk gezegd dat je daar vooralsnog niet van uit moet gaan...quote:Op zaterdag 24 juli 2004 16:52 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Maar dat geldt alleen als mijn cyclus klopt zeg maar.
Dat snap ik wel, maar dan zoek je toch andere manieren om elkaar te plezierenquote:Op zaterdag 24 juli 2004 17:14 schreef Djeez het volgende:
Sorry, ik baal een beetje omdat het hier in Drenthe 'the rainy state' weer es kutweer ( letterlijk) is terwijl het in de rest van NL prachtig BBQ-weer is.
quote:en daar zou ik eerlijk gezegd nog ff niet van uit gaan als ik jou zo hoor de laatste tijd.
hmmm, ik hoop maar dat jullie niet gelijk hebben!quote:Ik denk eerlijk gezegd dat je daar vooralsnog niet van uit moet gaan...
Hoe bedoel je dit precies?quote:Als je echt zo graag wil, dan maakt dat beetje bruin toch niet uit? En bovendien lijken de gezondheidsproblemen van constant ongesteld zijn me erger dan dat je er niet op mag, om het maar even plat te zeggen!
I know. Maar je moet niet zo bot doen hoor!quote:Sorry, ik baal een beetje omdat het hier in Drenthe 'the rainy state' weer es kutweer ( letterlijk ) is terwijl het in de rest van NL prachtig BBQ-weer is.
OK!quote:Op zaterdag 24 juli 2004 17:18 schreef Ingrid19 het volgende:
I know. Maar je moet niet zo bot doen hoor!
Ik had het niet over jou persoonlijk, want het lijkt me dat jij gewoon nog kampt met de uitwerkingen van de pil. Maar ik heb weleens gelezen over vrouwen die constant veel bloed verliezen, slechts een paar dagen tussen de menstruaties door 'schoon' zijn en daardoor moe, lusteloos worden, kampen met bloedarmoede en dat soort nare dingen en soms tot hele drastische maatregelen over moeten gaan om er vanaf te komen: die zijn dus echt constant ongesteld (soms jaren achter elkaar). Het ongemak voor de vrouw lijkt mij dan vele malen groter dan het ongemak voor de man.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 17:18 schreef Ingrid19 het volgende:
Hoe bedoel je dit precies?
Aha, ik snap het.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 17:26 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik had het niet over jou persoonlijk, want het lijkt me dat jij gewoon nog kampt met de uitwerkingen van de pil. Maar ik heb weleens gelezen over vrouwen die constant veel bloed verliezen, slechts een paar dagen tussen de menstruaties door 'schoon' zijn en daardoor moe, lusteloos worden, kampen met bloedarmoede en dat soort nare dingen en soms tot hele drastische maatregelen over moeten gaan om er vanaf te komen: die zijn dus echt constant ongesteld (soms jaren achter elkaar). Het ongemak voor de vrouw lijkt mij dan vele malen groter dan het ongemak voor de man.
Zeker als het een gelezen woord is komt het nogal eens verkeerd over.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 14:22 schreef LittleWoodstock het volgende:
oja xanthe, dat recht voor de raap zijn, is vaak ook mijn ''handicap'', sommige dingen komen soms heel anders over dan dat ik ze bedoel, maar aan de andere kant: men weet wel wat ze aan me hebben!
Wil je dan even voor je eigen noorden praten??quote:Op zaterdag 24 juli 2004 16:39 schreef Djeez het volgende:
Ik ben bang dat Ingrid permanent ongesteld is. En dat terwijl het dit weekend wel echt weer is om te klussen, aangezien hier in het Noorden absollut geen zon schijnt!
Tuurlijk mag dat gezegd worden.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 20:08 schreef Merisse het volgende:
Xanthe, ik ben blij dat je plaatje geen "slaande ruzie" meer is maar in de plaats daarvan een prachtig vredig beebjeHopelijk mag ik dat zeggen
OK, ik herstel: in Assen, Zuidenveld, scheen pas om 17:00 de zon, nadat het de hele dag volledig bewolkt was geweest...quote:Op zaterdag 24 juli 2004 18:39 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Wil je dan even voor je eigen noorden praten??![]()
quote:Op zondag 25 juli 2004 00:17 schreef Xanthe het volgende:
Wie gaat er dan ook in Assen wonen
Er gaat niets boven Groningen
quote:Op zondag 25 juli 2004 00:26 schreef Xanthe het volgende:
Blijkt nou wel weer he clauwhee? Hier mooi weer en alle wolkjes hebben zich boven Assen verzameld
Enne jij zou naar bed
Aha! Gelukkig maar, want ik dacht dat je met 27 dagen de kans hebt dat je geen eispong hebt. Snappie? Dat had ik ergens gehoord/gelezen. Maar dat klopt dus niet?quote:Op zaterdag 24 juli 2004 20:08 schreef Merisse het volgende:
Ingrid 27 dagen is toppiegemiddeld is 28 dagen maar er zijn ook dames (_amber_ Slaapmeisje) die een cyclus hebben van 30+ dagen. Als je een kortere cyclus hebt heb je meer kans per jaar om zwanger te worden omdat je vaker een eisprong hebt.
Kleine beetjes eten? Beschuit bijvoorbeeld.quote:Op zondag 25 juli 2004 15:13 schreef Ingrid19 het volgende:
weet iemand toevallig wat je tegen hele erge misselijkhied kunt doen? Overgeven lukt niet.
Ik ga dan rustig op bed liggen, op m'nrug met een dik kussen onder m'n hoofd, benen optrekken en dan een paar suske en wiske's of een ander boekje lezen. Boekje zachtjes laten steunen onderaan je buik, zodat het tegen je benen leunt.quote:Op zondag 25 juli 2004 15:13 schreef Ingrid19 het volgende:
weet iemand toevallig wat je tegen hele erge misselijkhied kunt doen? Overgeven lukt niet.
Weet iemand dit?quote:Op zondag 25 juli 2004 13:32 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je met 27 dagen de kans hebt dat je geen eispong hebt. Snappie? Dat had ik ergens gehoord/gelezen. Maar dat klopt dus niet?
Nee helaas. Ik weet wel dat de gemiddelde normale gestandaardiseerde cyclus waar veel metingen en berekeningen op gebaseerd zijn 28 dagen is, dus op zich zit je maar 1 dag ervan af.quote:Op zondag 25 juli 2004 18:27 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Weet iemand dit?
Yep, de vriendin van de beste vriend van m'n ex had een vroege. Zij was super regelmatig ongesteld (de beroemde 28 dagen). Ze hadden sex met "voor het zingen de kerk uit". Op de laatste dag van haar menstruatie (dag zeven), dachten ze: Oh, nu hoeft het niet.quote:Op zondag 25 juli 2004 18:40 schreef Xanthe het volgende:
Volgens mij word je juist niet ongesteld als je geen eisprong hebt gehad.
Ken mensen die al op de 5e cd een eisprong hebben.
Normaal word je na ongeveer 14 dagen ongi als je een eisprong hebt gehad dat is het enige dat ik zeker weet en ook dat een eisprong erg vroeg , rond de juiste periode of zelfs erg laat plaats kan vinden.
Voor de rest moet je denk ik bij de mensen met PCO zijn om de vraag goed beantwoord te krijgen.
Mijn cyclus is zo'n 23-25 dagenquote:Op zondag 25 juli 2004 18:45 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik geloof dat easy-going ook een vroege eisprong had, dag 5 of 7 ??? Ik weet het niet zeker, dacht dat ik dat ergens gelezen had.
Ik geloof je wel hoor!quote:Op zondag 25 juli 2004 18:56 schreef Merisse het volgende:
Ingrid als je mij niet gelooft kan je het o.a. hier nalezen: een cyclus hoort tussen de 23 en 35 dagen te zijn, gemiddelde is 28 dagen maar dat verschilt per vrouw en kan ook van cyclus tot cyclus verschillen.
was het maar gewoon een bloeding...quote:Op zondag 25 juli 2004 17:53 schreef Merisse het volgende:
Waarschijnlijk helaas toch niet zwanger geweest Justy, of denk jij er iets anders van? Nu dus een gewone pilpauze bloeding. Kan je ook best wel niet lekker van zijn hoor. Misschien gaat het weer wat beter als je ongi over is. Weet je al of je na de stopweek de pil nog verder gaat slikken? En zo niet ga je dan proberen zwanger te raken of wachten jullie daar nog even mee?
Sterkte voor nu.
Dat is ook wel zo. Maar jullie kennen waarschijnlijk ook wel het gevoel, dat als je eenmaal de beslissing hebt genomen, dat je dan natuurlijk het liefst meteen zwanger wilt zijn! Je bent er automatisch veel mee bezig. Ik weet ook wel dat er gemiddeld toch wel een jaar voor staat. Tenminste dat ze de ha. Tis dus gewoon afwachten.quote:Tja, als ik jou was zou ik het nog niet doen. Ovulatietesten zijn erg duur en je bent pas zo kort gestopt met de pil, je cyclus is nog eens niet goed op gang en je bent nog hartstikke jong. Als ik jou was zou ik het eerst eens via de natuurlijke methode proberen.
Dat is ook wel weer zo.Het zou wel makkelijk zijn als de ha het zo kon zien!quote:Ingrid, een onregelmatige cyclus is niet ongewoon als je net gestopt bent met de pil. MIsschien kun je het beste je lichaam gewoon eens een beetje tijd geven om op gang te komen. Als je dan over een half jaar ofzo nog steeds onregelmatig bent, kun je ook wat gerichter vragen stellen aan bijv. je ha. Op dit moment kan niemand, ook de huisarts niet, je vertellen wat je lichaam allemaal doet om zich weer aan te passen aan een leven zonder de pil
geel zijn de gewone dagen in een cyclus, het lichtgroene en felgroene houdt in dat je vruchtbare dagen hebt en je ovulatie(dat felgroene). dan heb je weer gewone dagen met niks bijzonders. en dan dat rode zijn de red devil dagen, ofterwijl menstruatie dagen.quote:Op maandag 26 juli 2004 08:34 schreef wiseguy79 het volgende:
Misschien een vraag die hier niet echt thuishoort, maar goed. Sorry alvast!
Ik vroeg me af wat al die kleurtjes en icoontjes op die babybrabbel cyclusbanner voorstellen.. Je hebt groene strepen, rode strepen, een duiveltje, een zaadje, een eitje....
Wie kan mij de geheimen van de banner uit de doeken doen?![]()
Ah, ok.. Klopt wel met mijn beeldvorming i.i.g. Nu maar hopen dat m'n vriendin niet die 'red devil' krijgt volgende week!quote:Op maandag 26 juli 2004 09:31 schreef Martineke het volgende:
[..]
geel zijn de gewone dagen in een cyclus, het lichtgroene en felgroene houdt in dat je vruchtbare dagen hebt en je ovulatie(dat felgroene). dan heb je weer gewone dagen met niks bijzonders. en dan dat rode zijn de red devil dagen, ofterwijl menstruatie dagen.
duiveltjes is dus red devil = menstruatie
een zaadje dat onderweg is naar het eitje
en een eitje dat onderweg is naar babytje worden (mits je die red devil niet krijgt uiteraard)
denk dat ik het zo wel aardig heb uitgelegd.
Ik zie in het overzicht dat je vandaag je NOD hebt staan. In ieder geval kun je vanaf vandaag een beetje gaan tellen. Hoe voel je je? Heel veel sterkte met wachten want zeker deze dagen zijn extra spannendquote:Op zondag 25 juli 2004 22:25 schreef snakelady het volgende:
de eerste maand was ik na 29 dagen ongesteld, de 2de maand na 25 dagen en deze maand nog niet, hoeft ook pas over 3 dagen, zit nu op 25 dagen.
Ik heb flinke rugpijn, dus ik verwacht dat ik elk moment ongi kan worden.quote:Op maandag 26 juli 2004 11:00 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Ik zie in het overzicht dat je vandaag je NOD hebt staan. In ieder geval kun je vanaf vandaag een beetje gaan tellen. Hoe voel je je? Heel veel sterkte met wachten want zeker deze dagen zijn extra spannend![]()
Bedankt!quote:Op maandag 26 juli 2004 10:57 schreef Slaapmeisje het volgende:
Succes en sterkte met wachten wiseguy79
O jeetje Beaker, dan gaat het nog niet zo goed met je als ik had gehoopt. Dromen over mij is niet goed voor je nachtrustquote:Op maandag 26 juli 2004 13:38 schreef Beaker12345.....etc het volgende:
Afgelopen week heb ik over Slaapmeisjegedroomd
Ging gewoon gezellig bij je op de koffie
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |