abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20691356
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 08:55 schreef jolene het volgende:
vervolg van Wachten op het tweede streepje "Deel 36"

9 juni Girly NOD ( negatief getest op 12-06)

14 juli Girly GYN
15 juli LW bloeduitslag GYN
21 juli justy_the_chipmunk NOD
22 juli Renegate NOD
23 juli Merisse BLOED
26 juli snakelady NOD
28 juli Beaker Gyn
30 juli minoes1967 NOD
31 juli Merisse NOD

2 augustus Girl24 NOD
4 augustus Renegate GYN
5 augustus hartje NOD
7 augustus Slaapmeisje NOD
8 augustus Ingrid19 NOD
16 augustus Merisse BLOEDUITSLAG
?? augustus IUI Slaapmeisje

1 september minoes1967 Gyn

Volgens mij is dit de complete lijst.
Mocht ik iets missen..laat het dan ff horen.
Wachten op het tweede streepje "Deel 37"

[ Bericht 3% gewijzigd door Karin op 21-07-2004 10:49:37 ]
pi_20691385
Spannend mallemeid. Ik hoop zo voor je dat het deze keer raak is.

En justy, ik heb het kaartje opnieuw gestuurd. Ik hoop dat hij deze keer wel aankomt.

Ingrid.... De duur van je ongesteldheid kan verschillend zijn per persoon. De één heeft het drie dagen en de ander bijvoorbeeld 7.
  Jubileum moderator zaterdag 17 juli 2004 @ 19:45:43 #3
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_20691454
Mallemeid ik zie ook duidelijk een streep hoor.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_20691602
Woei jullie maken me alleen maar zenuwachtig!

Justy, heftig allemaal zeg, ik ben wel blij voor je dat je vriend het niet uit wil maken...

Ingrid, ik was altijd 7 dagen (heftig) ongesteld, het kan tussen 3-7 dagen duren.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 20:00:08 #5
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_20691776
ik hoop dat mijn oog dat duidelijk zag, dat hele mooie plusje. maar wacht toch nog maar ff af voordat ik je dalijk blij maak met een dooie mus

zaterdag 17 juli 2004 @ 21:13:09 #6
1087 Merisse
broddeltante
pi_20693109
Ik ben toch echt altijd 8 a 9 dagen ongesteld
Op het laatst wel bijna niks meer maar kan niet helemaal zonder iets dan.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_20693200
Oef....MALLEMEID.......wat hou je ons weer in spanning........kan dit nog de hcg zijn,die in je lijf zat,of is dat nu helemaal weg?(hoe lang blijft zoiets in je lichaam,na een mk?)

AMBER.....mijn nod mag er nog bij, is 30 juli.

Groetjes,Minoes
pi_20693664
6 tot 9 weken...

maaar malle, je test is nu positiever dan de vorige keer dus dit is niet meer van je mk hoor meid!!!

*O* gefeliciteerd!!!!
Wie gebreken ziet aan het mijne, ga naar huis en bekijk de zijne.
Ziet hij daar dan geen gebreken, mag hij van het mijne spreken.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 22:39:53 #9
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20694504
nou zeg, dit is wel heel erg spannend allemaal.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_20694660
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 21:17 schreef minoes1967 het volgende:
Oef....MALLEMEID.......wat hou je ons weer in spanning........kan dit nog de hcg zijn,die in je lijf zat,of is dat nu helemaal weg?(hoe lang blijft zoiets in je lichaam,na een mk?)

AMBER.....mijn nod mag er nog bij, is 30 juli.

Groetjes,Minoes
Ik heb je erbij gezet.

Justy? Heb je mijn kaartje nu wel gekregen?
  zondag 18 juli 2004 @ 10:53:29 #11
98247 justy_the_chipmunk
always look at the bright side
pi_20700083
amber ja heb het gekregen dankje erg lief van je!

het gaat met mij niet zo, moet nog 2 pillen uit de strip en heb last van raar trekkend gevoel in mn onderbuik. gister vriend gebeld maar hij laat verder niet horen ging wat raar hij viel weg telefoon uit en later nam hij niet op sliep misschien, maar toch ik twijfel zo enorm ben bang dat hij zegt dat ie nadenkt en me niet kwijt wil maar dat hij er op erugkomt enzegt dat ieme kwijt wil...bah die stomme rotervaringen met anderen ook. gadver!!!
sorry maar ik ben echt zo in de war ook over mn lijf, wat er n u weer gaande is, voel me niet lekker erg snel moe en rugpijn en dan dat trekkerige gevoel in mn onderbuik moet nog 2 pillen maar heb de neiging om ze te laten staan...
ben erg onrustig omdat ik me zo alleen voel wil niet nog een keer een mk maar goed, daar ontkom je denk ik niet aan. als t zo moet zijn gebeurt het wel...

ow en als het dan goed is is mijn nod even zien: as woensdag...de 21ste...

never say " i love you" if you dont really do.
never say " i need you" if all you need is just for you.
If you really love me, never let me go...
  zondag 18 juli 2004 @ 11:15:44 #12
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_20700210
echt moeilijk is t meissie, ik had ook veel probs met vriendlief na mijn miskraam, ergens een hoop verwijten onbewust of zo en daarbij komend dat hij mij niet begreep hoe ik me voel. uiteindelijk is dat uitgelopen op een vette oorlog waarbij ik ook nog eens toen hij onder de douche stond het douchegordijn met stangen en al van de muur afsloeg toen was de maat vol en schrok ik ook geweldig van me eigen. mijn vriend had toen ook zoiets van "pff we gaan uit elkaar het schiet niet op zo", samen zijn we gaan praten, hij zou wat meer opletten met wat hij zei, en ik zou wat meer opletten dat ik niet zo snel over de zeik zou gaan om de meest stomme dingen (op dat moment). uiteindelijk heeft dat wel geholpen, gewoon veel gaan praten met elkaar en je komt er wel.

dat jullie nu even weekje uit elkaar zijn is misschien ook wel eventjes goed. kunnen jullie beide even tot rust komen en eens goed nadenken over alles wat er gebeurt is. hij heeft al aangegeven dat hij je niet kwijt wilt,(heb ik toch ergens gelezen of ben ik nu zo gek?) dus ik denk dat je je daar niet druk over moet gaan maken nu. hij zal echt niet zomaar ineens van zijn mening afwijken. en ten slotte, hij heeft voor jou gekozen en woont met jou samen en dan ga je niet gelijk al uit elkaar maar probeer je het eerst op welke manier dan ook om het goed te krijgen.

veel praten en elkaar proberen te begrijpen, en ook elkaar in de waarde laten als je/hij het even niet begrijpt. evengoed wens ik je veel succes, kweet hoe k*t het voelt.

(dat veel praten heb ik hier geleerd, ik was niet zon prater in mijn relatie. waar fok allemaal niet goed voor is ) kweet niet meer wie dat advies gaf, maar thnx
pi_20700375
Mallemeid ik zie ook een + .
Misschien heb je een late bevruchting gehad omdat je lichaam nog herstellende was van de miskraam? Dat zou het vage streepje kunnen verklaren.
En die digitale heeft een bepaalde hoeveelheid HCG nodig voordat die een positieve test kan geven....
Dus als je nog te weinig in je urine hebt slaat die negatief uit terwijl een "normale" test een vage streep geeft....

Toi toi toi!
  zondag 18 juli 2004 @ 16:47:09 #14
98247 justy_the_chipmunk
pi_20702673
hoi iedereen:
he martineke dank je wel, hij heeft gebeld en we hebben gepraat het is duidelijk dat we elkaar neit kwijt willen ik mis hem giga en hij mij ook dat is wel weer mooi, heb hem een brief geschreven die hij erg duidelijk en gemeend vond maar ook emotioneel.
en de ruzies gaan idd nergens over ik kon ook staan krijsen tegen hem zonder dak wist waarom, erg idioot eigelijk maar ja voelde me zo ontzettend onbegrepen en leeg...
geen excuus maar ik kan het gewoon niet goed uitleggen hoe het voelt, en nog steeds kan voelen dat verdriet en het verlies en het hele toekomstdroom die uiteenbarst ik kon het niet verwoorden en verweet het hem denk ik ook onbewust dat hij zo makkelijk erover deed alsof het niets was. heb het op papier gezet met een vriendin en het heeft me zo goed gedaan echt enorm goed, ik kan het nu beter verwoorden en het heeft zijn plekje gekregen denk dat het idd wel goed is om even wat rust te nemen! hij heeft het hele huis aan de kant en dat vind ik ook een prettig idee ik wil met hem verder hij is mijn maatje en nee denk ook niet dat hij het ook zomaar opgeeft dan zou hij niet zo emo zijn aan de telefoon enzo en hij mist niet alleen mij omdat ik weet waar alles ligt en staat maar hij mist ook het samenzijn en beseft steeds beter dat k een supermeid ben die hij niet snel weer kan vinden nu moe tik het zelf nog geloven...grinnik maar goed, k duik het balkon weer op, heb me gister verbrand in de zon en nu zit er een vierkant vlak op mn rug
voor iedereen: en mallemeid: heb je alweer andere test gedaan en zo nee wanneer doe je dat??? k zit in spanningggggg!!!!
pi_20705066
*draait hoofd naar links* *draait hoofd naar rechts* Deze lurker ziet zelfs 3 strepen, klopt dat?
  zondag 18 juli 2004 @ 18:59:03 #16
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_20705303
heel goed Justy blij dat het langzaam de goede kant op gaat en indd op papier wil ook nog wel eens helpen, tis al een stukkie makkelijker als zo praten.

mallemeid when ga je weer testen? ik zit in spanninggggggggg
pi_20706150
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 21:13 schreef Merisse het volgende:
Ik ben toch echt altijd 8 a 9 dagen ongesteld
Op het laatst wel bijna niks meer maar kan niet helemaal zonder iets dan.
dan denk ik dat ik jouw voorbeeld ga volgen...
pi_20708861
quote:
Op zondag 18 juli 2004 19:33 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

dan denk ik dat ik jouw voorbeeld ga volgen...
Er zijn maar weinig mensen met een ideale cyclus Ingrid. Maak je er maar niet te druk om.
  zondag 18 juli 2004 @ 21:31:58 #19
93804 Pizzakoeriertje
Je blijft mijn nummer 1!!
pi_20708881
Misschien een hele domme vraag maar wanneer doe je ongeveer een test?
Ik en mijn vriend zijn namelijk op dit moment bezig zeg maar
pi_20708988
quote:
Op zondag 18 juli 2004 21:31 schreef Pizzakoeriertje het volgende:
Misschien een hele domme vraag maar wanneer doe je ongeveer een test?
Ik en mijn vriend zijn namelijk op dit moment bezig zeg maar
Je kunt testen op de dag dat je ongesteld had moeten worden.

Succes trouwens. Ga je vanaf nu ook hier posten? zou wel leuk zijn.
pi_20709024
Ik ga morgenochtend nog een keer testen en sowieso een verloskundige bellen (de huisarts willik niet meer bellen voor dit, ik heb niet het gevoel dat hij me kan steunen oid..)

Evil-cherry, het is de bedoeling dat in het grotere venstertje een plus staat...die zie ik zelf bijna niet op de foto maar in het echt is ie stukkie duidelijker...
  zondag 18 juli 2004 @ 21:38:18 #22
98247 justy_the_chipmunk
pi_20709054
ja nog meer streepjes kijken leuk!!!!

ehm dannog wat: mag mijn nod er ook bij?? das 21 juli as woensdag dus..
alvast bedankt!!

[ Bericht 20% gewijzigd door justy_the_chipmunk op 18-07-2004 21:43:33 (foute letter in smiley ben er niet helemaal bij:?) ]
pi_20709129
Ik kan de openingspost niet meer wijzigen. Lois of Karin zien het vast wel en dan veranderen ze het wel voor ons.
  zondag 18 juli 2004 @ 21:45:07 #24
98247 justy_the_chipmunk
pi_20709242
ok dan wacht ik wel efkes af... hoe gaat t met jou amber en heb je kaartje nu wel gehad hoor, tnx!!!!
pi_20709388
quote:
Op zondag 18 juli 2004 21:45 schreef justy_the_chipmunk het volgende:
ok dan wacht ik wel efkes af... hoe gaat t met jou amber en heb je kaartje nu wel gehad hoor, tnx!!!!
Gelukkig maar. Ik zag de verdriet en daar kan ik niet tegen als mensen verdriet hebben.

Met mij gaat het wel goed. Druk op het werk wegens vakanties dus moet extra werken. Maar nog 4 weken en dan heb ik ook vakantie gelukkig. Nog eventjes doorbijten.

Ik weet alleen niet wanneer mijn NOD is. Aangezien ik er geen touw aan kan vastknopen van hoe en wat dus ik wacht het allemaal wel af. Alleen heb ik het idee dat ik wel weet wanneer ik ongeveer mijn eisprong heb aangezien ik het dan "voel". Ik zag iemand posten dat ze zich dan niet 100% voelt en beetje een weeïg gevoel in de buik hebben. Ook je warm voelen een beetje koortsig. Je kent het wel. Dat heb ik aldoor wel tussen mijn ongies door. Dus ik zal proberen er beter op te letten. Wie weet helpt het.

En een voor de rest van de dames hier.
  zondag 18 juli 2004 @ 23:08:48 #26
93804 Pizzakoeriertje
pi_20711029
quote:
Op zondag 18 juli 2004 21:36 schreef _amber_ het volgende:

[..]

Je kunt testen op de dag dat je ongesteld had moeten worden.

Succes trouwens. Ga je vanaf nu ook hier posten? zou wel leuk zijn.
Bedankt! Het duurt nog wel ffies voor ik een test ga doen hoor!! Natuurlijk blijf ik hier posten alleen op dit moment nog undercover omdat er ook bekenden van mij op Fok! zitten en ik liever niet heb dat ze iedere keer gaan vragen of het raak is enzo. Maar als het zover is ga ik wel gewoon onder mijn reguliere naam posten
pi_20715385
De test van vanmorgen is (volgens mij) ook positief. Er ging maar heeeeel klein beetje pies (tja, slaapdronken hoofd) overheen, het lijkt nu net of zit er om de horizontale streep een soort rondje wat dan geen verticale streep wil worden. Vanmiddag zal ik dus even contact opnemen met een vlos en dan laat ik het wel weer weten Nu werken, fijne dag allemaal!
  Licht Ontvlambaar maandag 19 juli 2004 @ 07:31:45 #28
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_20715428
quote:
Op maandag 19 juli 2004 07:15 schreef mallemeid het volgende:
De test van vanmorgen is (volgens mij) ook positief. Er ging maar heeeeel klein beetje pies (tja, slaapdronken hoofd) overheen, het lijkt nu net of zit er om de horizontale streep een soort rondje wat dan geen verticale streep wil worden. Vanmiddag zal ik dus even contact opnemen met een vlos en dan laat ik het wel weer weten Nu werken, fijne dag allemaal!
Mallemeid, ik ben overtuigd hoor Proficiat
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † maandag 19 juli 2004 @ 07:33:47 #29
37843 lady-wrb
kortaf
pi_20715437
heeeeee mallemeid!!!!! zie ik het goed? ben je zwanger? onwijs gefeliciteerd joh!
pi_20715652
Mallemeid, spannend
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  maandag 19 juli 2004 @ 08:44:48 #31
93804 Pizzakoeriertje
pi_20715667
Gefeliciteerd Mallemeid!!!
  maandag 19 juli 2004 @ 08:59:25 #32
98247 justy_the_chipmunk
pi_20715753
hoihoihoi!!! weer een zwangere tenminste gaan ik nu wel efkes vanuit hoor!!! go mallemeid!!

en amber als ik zonder pil ben dan voel ik meteen wanneer mn eisprong plaatsvind en ook aan welke kant klinkt gek maar dan schiet er ineens een pijnscheut doorheen.

maar ok ik heb nu nog een pil te gaan en dat weee gevoel in mn onderbuik dat trekkend aanvoelt ik weet t niet, weet iemand of dat ook door pil kan komen? heb t niet eerder gehad met pil wel toen in zw was...maar niet toen ik aan de pil was heb wel veel last van van pms daarom ook de pil toen maar dan heb ik pas als ik met pil stop dan, is het meestal na de stopdag dat ik krampen krijg en nu heb ik geen krampen maar wel een heel raar trekkend gevoel en ik ben misselijk zon beetje de hele dag door
met vriendje gaat t wel weer ok heb ik het idee ben nog steeds erg aan het twijfelen maar hij komt morgen bij me en donderdag " mag" ik weer naar huis (en toch blijf ik het stom vinden maar ok wat je er niet voor over moet hebben als je van iemand houdt.. )
tis trouwens wel anders wakker worden...of je nu een zoen van je vriendje krijgt als je wakker word of een lik van de hond.... maar is ook welleuk grinnik, de hond slikt mij altijd wakker dan springt ie op bed en likt over je gezicht heen tot je wakker bent erg grappig en als je wakker bent rent ie snel weg..kijk, die heeft tenminste door dat ie zich dan uit de voeten moet maken ivm licht ochtendhumeur maar juist dat maakt me dan aan het lachen...hmmz wat weer heerlijk offtopic, kop erbij he justy, sorry maar tis maandag moet nog op gang komen

iedereen die werkenmoet werk ze!

en mallemeid wel bellen he wil nu wel weten of je echt zwanger bent of niet, en zo ja wat is je geheim???

slaapmeisje: hoe gaat het alweer beter?

de rest:

pi_20717208
gefeliciteerd meid!!*O*
pi_20717505
jaahaaa mallemeid! Kun je niet nog even een fotootje plaatsen van die test? Zo leuk om te zien altijd.
mooi he, alles
pi_20717540
mallemeid, gefeliciteerd met mallebaby-in-wording!!
  maandag 19 juli 2004 @ 11:25:10 #36
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20717699
Leuk Mallemeid, wat goed, van harte gefeliciteerd.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  † In Memoriam † maandag 19 juli 2004 @ 12:47:26 #37
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20719434
Allerliefste mallemeid, wat een heerlijk berichtje om te lezen zeg. Een tweede streepje Het is je zo ontzettend gegund en ik hoop dat je nu een zorgeloze zwangerschap hebt en heerlijk op je roze wolk kunt genieten van het uitzicht Wanneer ben je uitgerekend?

Dikke knuffel,
Slaapmeisje
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † maandag 19 juli 2004 @ 12:49:00 #38
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20719472
P.S. Ga je hem/haar nu Mallebabbe noemen?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 19 juli 2004 @ 13:03:31 #39
42661 DrFonk
Dealer of Funky Music
pi_20719793
WHOE-HOE! gisteren hebben mijn vriendin en ik een testje gedaan en dat tweede streepje stond er! Ik ga pappa worden! Kan niet gelukkiger zijn dan op dit moment (okay, als mijn meisje naast me had gezeten was ik dat geweest)!
They say you jive and game but can't be changed. On the positive side, you are my piece of the rock and I love you CC
  maandag 19 juli 2004 @ 13:42:42 #40
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_20720637
gefeliciteerd mallemeid en drFonk

mallemeid ken je em ook online zetten? zo leukkk
pi_20721053
MALLEMEID......net mijn bedje uit en wat zien ik...... Zwanger?Ik hoop dat het allemaal heerlijk gaat,ga genieten meis,dikke knuf

Dr.Fonk.......van harte met jullie zwangerschap en welkom bij de club.

Groetjes,Minoes
pi_20721354
Gefeliciteerd Mallemeid
  maandag 19 juli 2004 @ 14:26:52 #43
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_20721472
Gefeliciteerd mallemeid en drFonk!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_20722630
ff vraagje he..

hoe lang moet je bezig zijn om in aanmeriking te komen voor iui??
en hoe gaat dat in zijn werking?
pi_20722727
Nou...nu moet ik helemaal huilen :') Jullie zijn lief hoor Er staat nu trouwens wel een streep, dus hijs bijgetrokken zeg maar. Foto komt later!
Ik heb de verloskundige nog niet gebeld, ben net thuis...misschien toch beter morgenochtend ff doen. ik ben nu toch niet in staat om normaal te praten, als ook maar iemand me gaat flieseteren dan moet ik huilen! :')

DrFonk gefeli!

Renegate, ik weet wel dat als je een jaar geklust hebt dat ze dan gaan zoeken naar oorzaken enzo...maar wanneer weet ik niet....

[ Bericht 15% gewijzigd door mallemeid op 19-07-2004 15:37:08 (ach, ik vergeet weer es de helft) ]
pi_20722911
ik zit nu bijna op de 2 jaar..

En me man gata eind dit jaar op uitzending dus zou wel graag willen dat er vaart ahter gezet werd...

en uh..... ik wil fotooooooooooooooooooooooooooooooooooo haha
pi_20723231
quote:
Op maandag 19 juli 2004 12:49 schreef Slaapmeisje het volgende:
P.S. Ga je hem/haar nu Mallebabbe noemen?
Hou es op Malleplank gaat beebje heten
pi_20723245
Ik ben de cam kwijt! Zal zo ff op zoek
pi_20723323
Oh en gerekend vanaf mn miskraam zou ik nu 8w2d zwanger zijn, maar ik denk dat het iets korter is.

Renegate, zou je niet ff de huisarts kunnen bellen of weet die het ook niet?
pi_20723407
maar hoeveel ben je nu overtijd vanaf je laatse ongi gerekent?
  maandag 19 juli 2004 @ 16:09:05 #51
1087 Merisse
broddeltante
pi_20723531
Mallemeid, het lijkt er nu toch wel echt op dat je zwanger bent! Gefeliciteerd hoor
pi_20723601
Ik ben niet meer ongesteld geweest sinds mn mk, misschien is de test daarom wel wat vaagjes, dat ik gewoon superkort zwanger ben? Ik heb er nu zo'n onwijs ander gevoel over dan de vorige keer....het voelt nu écht.

Heel erg bedankt voor de felicitaties allemaal, het ontroert me best heel erg
  maandag 19 juli 2004 @ 16:20:41 #53
1087 Merisse
broddeltante
pi_20723750
Renegate, je bent in die 2 jaar wel zwanger geweest dus ik ben bang dat dat misschien "tegen" je werkt. Maar ik kan me voorstellen dat ze ook wel rekening houden met dat je man aan het eind van het jaar waarschijnlijk voor een lange tijd weggaat. En ze zullen eerst alles willen onderzoeken. Indicaties voor IUI zijn; negatieve samenlevingstest, als er geen oorzaak gevonden wordt en als het zaad van mindere kwaliteit zou zijn. Tenminste dat maak ik op uit hetgeen ik op http://www.freya.nl kan vinden. Dus... ik zou in ieder geval eens met de huisarts gaan praten en een verwijzing vragen.
  maandag 19 juli 2004 @ 16:30:27 #54
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_20723949
quote:
Op maandag 19 juli 2004 16:12 schreef mallemeid het volgende:
Ik ben niet meer ongesteld geweest sinds mn mk, misschien is de test daarom wel wat vaagjes, dat ik gewoon superkort zwanger ben? Ik heb er nu zo'n onwijs ander gevoel over dan de vorige keer....het voelt nu écht.

Heel erg bedankt voor de felicitaties allemaal, het ontroert me best heel erg
GEFELICITEEEEEEEERD!!!!

we krijgen een MallePlankie
Fok!hokker... en NietKlieker.
pi_20724227
Mallemeid, wat geweldig zeg.

Helemaal te gek

maandag 19 juli 2004 @ 16:43:06 #56
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_20724243
Mallemeid van harte gefeliciteerd
... ♥ ik mis je ♥
pi_20724479
Dankjullie

Slaapmeisje, mag ik misschien je mailadres?
  † In Memoriam † maandag 19 juli 2004 @ 17:07:56 #58
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20724842

[ Bericht 30% gewijzigd door Slaapmeisje op 19-07-2004 21:04:07 ]
pi_20725360
Ok, je hebt mail zo ongeveer denk ik
pi_20726173
Mallemeid Gefeliciteerd!!
pi_20726843
pi_20727423
Foto maken van plus gaat niet gaan helaas, hij is ontzettend onduidelijk geworden en lijkt meer een vage schaduw (in t echie) Ik denk dat dat komt omdat de test vanmorgen al gedaan is enzo...dat streep niet voor eeuwig superduidelijk blijft. Jammer!

Bedankt girl en Ingrid Hoe is het verder met jullie?
pi_20727728
Mallemeid een heus 2e streepje
Helemaal want de lijst in Z&G moet dringend weer aangevuld worden

Alle anderen: succes en hopelijk ook tot snel in het vervolgtopic!
  Jubileum moderator maandag 19 juli 2004 @ 19:42:37 #64
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_20728281
Jaaaaaaaaaaa een Mallebabie in de maak
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 19 juli 2004 @ 19:55:31 #65
4280 *plankie*
mallemeid is de liefste:)
pi_20728567
*trots ben*
HeT LeEfT!
pi_20728627
quote:
Op zondag 18 juli 2004 23:08 schreef Pizzakoeriertje het volgende:

[..]

Bedankt! Het duurt nog wel ffies voor ik een test ga doen hoor!! Natuurlijk blijf ik hier posten alleen op dit moment nog undercover omdat er ook bekenden van mij op Fok! zitten en ik liever niet heb dat ze iedere keer gaan vragen of het raak is enzo. Maar als het zover is ga ik wel gewoon onder mijn reguliere naam posten
Meerderen posten hier onder een kloon.
Wees welkom.

Mallemeid !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 Gaaf !!!!

*blij is*
pi_20728656
* mallemeid ook in jubeljuich stemming jah...
  maandag 19 juli 2004 @ 20:00:50 #68
25300 beertje_
..........
pi_20728688
quote:
Op maandag 19 juli 2004 19:55 schreef *plankie* het volgende:
*trots ben*
Dat mag je plankie!!

Mallemeid en plankie gefeliciteerd

Ik kwam toevallig ff langswippen hiero(normaal nooit om deze tijd)
Leukk en geniet ervan(behalve als je misselijk bent )
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
  maandag 19 juli 2004 @ 20:13:06 #69
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_20728958
Mallemeid van harte zeg. Ik durfde je eerder nog niet te feliciteren omdat het nog niet helemaal goed te zien was. Maar nu dus wel Heel veel klapzoenen van mij! Joepieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
  FOK!fossiel maandag 19 juli 2004 @ 20:35:18 #70
2628 Karin
pi_20729471
Mallemeid gefeliciteerd
  † In Memoriam † maandag 19 juli 2004 @ 21:15:55 #71
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20730374
mallemeid ook hier nog even zeggen dat ik jou een superlieverd vind
  maandag 19 juli 2004 @ 21:17:12 #72
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_20730400
ok ok ok mag ik nu dan... wel fliesie?????

Joepieeeeeeeeeeeeeeeeeeee mallemeid en plankie gefeliciteerd met jullie zwanmgerschap
  maandag 19 juli 2004 @ 21:18:51 #73
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_20730444
  † In Memoriam † maandag 19 juli 2004 @ 21:20:16 #74
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20730475
Pizzakoeriertje en Amber .... hmz willen jullie potjandorie eens even heeeeel gauw zwanger worden, want ik wil weten wie jullie nou echt zijn
  † In Memoriam † maandag 19 juli 2004 @ 21:23:33 #75
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20730546
quote:
Op maandag 19 juli 2004 19:55 schreef *plankie* het volgende:
*trots ben*
Hey plankie, jij ook van harte gefelicijompels Hebben jullie elkaar eigenlijk via Fok ontmoet? Zo ja, dan krijgen we er weer een officiele Fokbaby bij en zo nee, dan niet maar daar wordt mallebabbe niet minder mooi van
pi_20731281
quote:
Op maandag 19 juli 2004 19:01 schreef mallemeid het volgende:

Met mij goed, alleen ben ik lek!
  maandag 19 juli 2004 @ 22:01:38 #77
98247 justy_the_chipmunk
pi_20731378
he allemaal!!

mallemeid: is het nu echt zeker???
joooooooeeeeeeeeeeeppppppppppppppppppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeee!!!!
pinkt zelf ook even een traantje weg....
pi_20731777
Mallemeid gefeliciteerd!
Word inderdaad tijd dat de lijst in Z&W weer aangevuld gaat worden!

Renegate je zou met de huisarts in overleg kunnen gaan (zou ik dan niet te lang mee wachten) die kan je een verwijskaart geven voor het ziekenhuis.
Nou kun je zelf nog even met ziekenhuizen in de omgeving bellen over wat hun protocol is voor IUI en of er ook wachttijden zijn.
Bij veel academische ziekenhuizen duurt het namelijk erg lang voordat ze starten met een behandeling en je eerst helemaal binnenste buiten willen keren waar ook een hoop tijd in gaat zitten.
Vraag vervolgens een verwijskaart voor het ziekenhuis waarvan jij denkt dat je er het snelste terecht kunt en overleg daarna met de gyn.

Verder zou ik het nu ook even niet weten....
pi_20731903
quote:
Op maandag 19 juli 2004 21:20 schreef Slaapmeisje het volgende:
Pizzakoeriertje en Amber .... hmz willen jullie potjandorie eens even heeeeel gauw zwanger worden, want ik wil weten wie jullie nou echt zijn
Als ik op een knopje zou kunnen drukken om meteen zwanger te raken zou ik het meteen doen.

Vind het wel grappig. Maar soms ook wel moeilijk. Ik wil eigenlijk gewoon onder mijn eigen naam posten. Maar zodra ik zeg wie ik ben vallen sommige stukjes op zijn plaats. En dan denken jullie: jij? JIJ? Dat we dat niet eerder hebben gezien.

Voer ik de druk al op?
  † In Memoriam † maandag 19 juli 2004 @ 22:27:40 #80
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20731955
Renegate (zie ook verhaal Xanthe hierboven). Bij ons is het zo gegaan:
- huisarts (ergens herfst vorig jaar)
- bloedonderzoek, uitstrijkje en echo + zwemmers vriendje via huisarts (dec 03/jan04)
- verwijsbrief fertiliteitspoli (jan. 04)
- 1e afspraak ferti arts (maart 04)
- Nog een bloedonderzoek, tig echo´s, 3 x samenlevingstest en nog twee zwemmersonderzoekjes (maart - juli 04)
- Nu dan ergens aug./sept. onze eerste IUI

Zo zie je maar weer, hier is bijna een jaar overheen gegaan.
pi_20732105
Bij het academisch ziekenhuis waren we al ruim een jaar verder sinds de verwijskaart en die waren nog niet klaar met onderzoeken.
Het streekziekenhuis war we nu lopen is minder streng met de selecties en werkt veel sneller.
Daar waren we binnen 3 maanden begonnen met IUI.
Waarvan 1 maand niets gedaan is omdat ik ziek was en moest wachten op de operatie.

Tja als je echt wanhopig bent kun je altijd nog naar dit ziekenhuis gaan
Ken wel meer mensen die er een end voor rijden , specifiek omdat het hier vrij makkelijk aan toe gaat.
pi_20732306
quote:
Op maandag 19 juli 2004 19:01 schreef mallemeid het volgende:
Foto maken van plus gaat niet gaan helaas, hij is ontzettend onduidelijk geworden en lijkt meer een vage schaduw (in t echie) Ik denk dat dat komt omdat de test vanmorgen al gedaan is enzo...dat streep niet voor eeuwig superduidelijk blijft. Jammer!

Met mij gaat alles goed dankje
pi_20732985
[quote]Op maandag 19 juli 2004 22:45 schreef Girl24 het volgende:

[..]
Hmm, mijn pc is niet goed wijs!!! doet alles raar en dubbel!
pi_20732995
quote:
Op maandag 19 juli 2004 22:45 schreef Girl24 het volgende:

[..]

Met mij gaat alles goed dankje
Gelukkig maar!
  Redactie Frontpage maandag 19 juli 2004 @ 23:36:27 #85
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_20733397
* Djeez laat kop ook ff zien..He, Ingrid heeft haar NOD op 8 augustus, en dan zijn we net op vakantie! Hopen maar dat ze dan zwanger is, anders wordt er weer niet geklust op vakantie!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_20734054
Je kan het ook van de andere kant zien Djeez , stel dat ze nou niet zwanger is kan Ingrid in elk geval een glaasje alcohol nuttigen.
Vind ik zelf met vakantie altijd erg lekker.
Waar gaan jullie heen?
  dinsdag 20 juli 2004 @ 11:52:33 #87
98247 justy_the_chipmunk
pi_20739801
hoi hoi

djeez: je kan toch klussen wanneer je wil?? hoe geforceerder je ermee bezig bent hoemeer spanning er in het lijf komt en dat kan dan ook weer averechts werken, nee niet om slim te doen, maar zon eitje laat zich niet pushen gewoon doen waneer jullie er zinin hebben de kleine komt heus wel!!!

mallemeid: meid ik ben zo blij voor je vindhet geweldig voorje hoop dat alles goed gaat!!!
alle anderen: dikke knuffff
(en ik heb besloten om vanaf nu blond te zijn: blonds have more fun nou dat ga ikproberen

meld me weer...
  dinsdag 20 juli 2004 @ 11:54:43 #88
98247 justy_the_chipmunk
pi_20739839
oeps sorry was er nie helemaal bij...tuurlijk ga je danniet klussen grinnik tenzij je een schipper bent die over de rode of de bruine zee vaart...
  † In Memoriam † dinsdag 20 juli 2004 @ 12:49:28 #89
43556 miss_dynastie
pi_20741071
quote:
Op maandag 19 juli 2004 22:25 schreef _amber_ het volgende:

[..]

Als ik op een knopje zou kunnen drukken om meteen zwanger te raken zou ik het meteen doen.

Vind het wel grappig. Maar soms ook wel moeilijk. Ik wil eigenlijk gewoon onder mijn eigen naam posten. Maar zodra ik zeg wie ik ben vallen sommige stukjes op zijn plaats. En dan denken jullie: jij? JIJ? Dat we dat niet eerder hebben gezien.

Voer ik de druk al op?
Jaaaaa, ik ben dus echt heel benieuwd!!! maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen, dat ik waarschijnlijk over een aantal jaartjes ook onder een kloon ga posten, al ben ik misschien wel te herkennen aan mijn schrijfstijl
pi_20741153
Spanning en stress is slecht voor de kwaliteit van je zaadjes Djeez
  dinsdag 20 juli 2004 @ 13:10:17 #91
83461 Kylee
Nou en ?
pi_20741486
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 12:49 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Jaaaaa, ik ben dus echt heel benieuwd!!! maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen, dat ik waarschijnlijk over een aantal jaartjes ook onder een kloon ga posten, al ben ik misschien wel te herkennen aan mijn schrijfstijl
,

ik vermoed wel wie amber is, nee ik zeg het lekker niet, . gewoon beetje gaan peilen wie er een tijdje afwezig is/minder post.
Ik leef niet online ik leef echt....zonder fok bevalt me heel goed voel me als mens completer en ben van het gezeik en getreiter af.
pi_20741525
Justy- Gaat het inmiddels al weer goed met je??? ik heb niet alles bijgelezen,

Mallemeid & PLankie Van Harte gefeliciteerd

Slaapmeisje Meid hoe gaat het met jouw???

LW Lukt het een beetje met de medicijnen?? en op welke dag zit je nou??

alle meiden dikke kus en knuf

ps: sorry dat ik weer zo laat post.. maar was nogal gaar van het weekend..
  † In Memoriam † dinsdag 20 juli 2004 @ 13:24:06 #93
43556 miss_dynastie
pi_20741766
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 13:10 schreef Kylee het volgende:
nee ik zeg het lekker niet, .
Dat hoeft ook zeker niet, ze heeft hele goede redenen om anoniem te blijven.... jij bent trouwens ook een kutkloon
ik mis je soms best een beetje hoor
  † In Memoriam † dinsdag 20 juli 2004 @ 13:37:36 #94
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20742030
Ben al op onderzoek uit naar Amber Helaas zit ik op mijn werk zodat ik er nog niet al teveel tijd in kan steken..... maar ik zal erachter komen!
  † In Memoriam † dinsdag 20 juli 2004 @ 13:38:46 #95
43556 miss_dynastie
pi_20742070
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 13:37 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ben al op onderzoek uit naar Amber Helaas zit ik op mijn werk zodat ik er nog niet al teveel tijd in kan steken..... maar ik zal erachter komen!

Wat zijn jullie erg
  † In Memoriam † dinsdag 20 juli 2004 @ 13:46:17 #96
7074 moussy
kuttekop
pi_20742236
Ik heb al een vermoeden wie amber zou zijn, er is nml een keer iets fout gegaan

Meer zeg ik lekker niet

wie was de andere kloon?
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 20 juli 2004 @ 13:50:04 #97
83461 Kylee
Nou en ?
pi_20742335
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 13:24 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat hoeft ook zeker niet, ze heeft hele goede redenen om anoniem te blijven.... jij bent trouwens ook een kutkloon
ik mis je soms best een beetje hoor
Ik ben ook een kutwijf toch. .
Ik leef niet online ik leef echt....zonder fok bevalt me heel goed voel me als mens completer en ben van het gezeik en getreiter af.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 13:51:47 #98
98247 justy_the_chipmunk
pi_20742368
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 13:12 schreef Girly het volgende:
Justy- Gaat het inmiddels al weer goed met je??? ik heb niet alles bijgelezen,

Mallemeid & PLankie Van Harte gefeliciteerd

Slaapmeisje Meid hoe gaat het met jouw???

hey girly!!
(en de rest, plak er meteen maar een update aan vast..)
met mij gaat het wel, nog steeds niet helemaal ok, zit nu op mn stopdag en voel me zo enorm wisselend ene keer vrolijk en blij dan weer boos en verdrietig en zit erg na te denken over een zwangerschap.
k voel me zo anders dan anders. ben snel misselijk, snel in tranen dan weer heel boos en weet ik veel wat nog meer,en mn buik doet raar hij trekt en dat doet hij anders niet als ik ong moet worden

ik zit erg na te denken over houden of toch weghalen omdat ik niet weet of vriendje de verantwoording hier al wel van aankan. ben zo enorm geschrokken van de reactie van hem, en het niet bij hem zijn nu terwijl dat nu voor mij zo ontzetttend belangrijk is, hem bij me hebben dat hij daar ook aandenkt hij komt dan wel hier vanaaf maar ik wil zo ontzettend graag terug naar huis naaar mn plekkie, en bij hem zijn en niet alleen hier in dit klotehuis met die rotkamer en het alleen moeten doen, ik begrijp hem maar zou willen dat er ook stilgestaan werd bij wat ik nu nodig heb dat er een compromis gesloten word en niet alleen naar wat voor hem goed is, we moeten het samen doen vind ik.
ben wel blij dat hij meer dingen inziet tenminste het zegt, sorry ben echt niet helemaal posi vandaag.
jank de heel tijd en dan ben ik weer vrolijk, bahbahbahbahbah
maar dat denken aan stel dat ik nu wel zwanger ben en die kans is erg groot, wat moet ik dan ik wil het heel graag maar ik wil wel een vader die ervoor staat en niet uit "geilheid" zaadjes erin gooit (niet dat ie dat doet hoor!maar bij wijze van...) en me als het moeilijk word misschien wel met beebje en al op straat zet en daar ben ik wel bang voor, ik ben bang om hem kwijt te raken maar ik zou het erger vinden als een kind zijn of haar vader (of moeder)kwijtraakt!
en dat maakt me zorgen ergens hoop ik dat ik die keus niet krijg,
dat het nu niet goed ging met het innestelen en dat het dan hoe triest ook en hoe raar het ook mag klinken dat het dan afgebroken word door mnlijf, daar kan ik beter mee leven dan met een keus tussen houden of weghalen.
maar dat gevoel wil ik niet te veel bij stilstaan huil nu al weer erg.
ik wil gewoon een vader die zijn kind accepteert ervan houdt maar oook een vader die voor mij een man is, en van mij houdt en ook zijn verantwoordingen wil nemen en niet meteen wegrent maar praat en me niet in de steek laat! juist omdat ik het zelf heb meegemaakt en hoe onwelkom je je dan voelt ik wil niet dat mn kindje dat ook moet meemaken weet dat ik datniet kan voorkomen maar toch gezien de situ nu, denk ik dat het wel beter is...
mocht er iemand zijn die dit vervelend vind dat ik dit typ zeg t dan maar,
het doet mij alleen wel goed dat ik hethier kwijt kan, maar wil er niemand pijn mee doen oid!

iedereen dikke knuff en sterkte!
  dinsdag 20 juli 2004 @ 14:09:13 #99
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_20742711
ik denk dat je vanavond eens lekker met je vriendje moet gaan praten en daarna je druk gaan maken om allerlei dingen . heb een beetje het idee dat je jezelf helemaal gek aant maken ben in je koppie, niet doen hoor meissie!! wacht eerst vanavond eens af. denk nu eerst even aan jezelf en je vriend (moeilijk kweet t) en dan pas aan je evt zwangerschap. het is toch nog niet zeker dat je zwanger bent of wel?? of heb ik dat verkeerd begrepen??
ik probeer dus eigenlijk te zeggen dat je je nu even niet zo druk moet maken (ik ben een ster in lange verhalen opschrijven terwijl het makkelijker kan ), en probeer positief te denken.
ikzelf denk altijd " het komt altijd goed, hoe dan ook" en meestal heb ik nog gelijk ook

dikke knuf for u Justy
  dinsdag 20 juli 2004 @ 14:48:55 #100
98247 justy_the_chipmunk
pi_20743503
hoe raadje het martineke???
en ja het is nog niet helemaal zeker had wel een posi test met een heeel vaag streepje maar ok, komt idd vast wel goed maar spookt wel door mn hoofd heen...
k ga nu effe naar bed ben kapot
:w
dankje voor t advies!! en trouwens leuke foto in het gb topic!!!
  dinsdag 20 juli 2004 @ 15:20:53 #101
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_20744164
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 13:12 schreef Girly het volgende:

Hee Girly!

Ik ben nog niet begonnen met de medicijnen moet ik je bekennen
Dit heeft wel een reden hoor...als ik nu meteen met de Provera begin, om vervolgens met de Clomid verder te gaan op de 5e tm de 9e dag van de bloeding, dan zou de echo ivm follikelmeting begin augustus vallen. Dan is mijn gyn op vakantie. Aangezien ik het prettiger als zij die echo bij me uitvoert, wacht ik met de Provera tot het moment waarop de echo in de eerste week van september valt. Met andere woorden: ik start (ongeveer) half augustus met de Provera.
En hoe gaat het bij jou lieve Girly?? Ben jij al wel begonnen en hoe voel je je erbij? (want ik las me een waslijst aan bijwerkingen in de bijsluiter, bah!)

Alle dames, en mijn Beakertje in het bijzonder, een dikke

LW

PS: Oja, Mallemeid : van harte meid! het is jou en Plankie alias Malleman gegund! Weet je al wanneer je een echo kan laten doen?
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wél gedaan hebt dan van de dingen die je niet gedaan hebt...
pi_20747055
Thanx voor de felicitaties nog
Update staat wel in Z&G, daar lijkt het me meer op zn plaats
pi_20750308
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 12:49 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik denk ook dat mensen mij zullen herkennen aan mijn schrijfstijl. Maar dat is dan niet anders. Ik ontken gewoon alles.
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 13:10 schreef Kylee het volgende:

[..]

,

ik vermoed wel wie amber is, nee ik zeg het lekker niet, . gewoon beetje gaan peilen wie er een tijdje afwezig is/minder post.
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 13:37 schreef Slaapmeisje het volgende:
! Leuk hoor.
Als iemand erachter komt mag je me mailen. Als het goed is hoor je het vanzelf wel.
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 13:46 schreef moussy het volgende:
Ik heb al een vermoeden wie amber zou zijn, er is nml een keer iets fout gegaan

Meer zeg ik lekker niet

wie was de andere kloon?
Ik weet het. Stomme fout van mij. Maar hou je je wel stil tegenover de rest alsjeblieft?
Jij mag ook uiteraard mailen als je denkt te weten wie ik ben.

Update: Ik lurk.

En nu ga ik eventjes naar het Zwangerschapstopic voor de updates van Mallemeid.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 20:40:11 #104
83461 Kylee
Nou en ?
pi_20750692
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 20:19 schreef _amber_ het volgende:

[..]

! Leuk hoor.
Als iemand erachter komt mag je me mailen. Als het goed is hoor je het vanzelf wel.
[..]

Ik weet het. Stomme fout van mij. Maar hou je je wel stil tegenover de rest alsjeblieft?
Mail is onderweg naar je nick, . .
pi_20750888
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 20:40 schreef Kylee het volgende:

[..]

Mail is onderweg naar je nick, . .
Je hebt mail terug.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 20:57:48 #106
83461 Kylee
Nou en ?
pi_20751065
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 20:50 schreef _amber_ het volgende:

[..]

Je hebt mail terug.
Ik lig helemaal blauw van het lachen hiero, .
  FOK!fossiel dinsdag 20 juli 2004 @ 21:01:15 #107
2628 Karin
pi_20751153
Ik ben echt altijd de laatste die erachter komt wie nu de kloon is
  dinsdag 20 juli 2004 @ 21:03:09 #108
83461 Kylee
Nou en ?
pi_20751196
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 21:01 schreef Karin het volgende:
Ik ben echt altijd de laatste die erachter komt wie nu de kloon is
*troost*

Die andere weet ik ook niet hoor, wie ook alweer? er was nog eentje toch?
pi_20751206
en anders ik wel.
mijn standaardgok is 'sunchaser' maar dat lijkt me nu al te sterk.
  † In Memoriam † dinsdag 20 juli 2004 @ 21:04:07 #110
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20751223
Pizzakoeriertje is er ook een toch?
  dinsdag 20 juli 2004 @ 21:06:51 #111
83461 Kylee
Nou en ?
pi_20751283
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 21:04 schreef Slaapmeisje het volgende:
Pizzakoeriertje is er ook een toch?
Ow, ja. . effe d'r post tjekken of ik die kan tracheren wie het is. .

*neus voor heeft*. ow wacht es ja verrek.
pi_20751371
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 21:03 schreef Kylee het volgende:

[..]

*troost*

Die andere weet ik ook niet hoor, wie ook alweer? er was nog eentje toch?
Ja er is hier nog een kloon. Dat is degene die mij vertelde dat er meerderen mensen onder klonen posten in deze topicreeks. Ik geloof dat ze dat zei in nummertje 35/36.

*Kylee aan de zuurstoffles legt* Dan neemt het blauwe kleurtje wel weer af en ben je straks weer mooi roze.

[ Bericht 0% gewijzigd door _amber_ op 20-07-2004 21:53:52 ]
  † In Memoriam † dinsdag 20 juli 2004 @ 21:09:52 #113
7074 moussy
kuttekop
pi_20751372
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 20:19 schreef _amber_ het volgende:

tuurlijk zeg ik niks, beloof ik

Ik weet het voor 99% zeker, maar ga niet mailen, die ene % spanning is juist leuk
pi_20751416
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 21:09 schreef moussy het volgende:

[..]

tuurlijk zeg ik niks, beloof ik

Ik weet het voor 99% zeker, maar ga niet mailen, die ene % spanning is juist leuk
* weer ademhaalt *

pi_20751581
Heb ook een sterk idee wie _Amber_ is (dat zoeken wie je bent is wel erg leuk om te doen
Wees niet bang om langzaam te groeien, wees alleen bang om stil te staan
  † In Memoriam † dinsdag 20 juli 2004 @ 21:20:35 #116
7074 moussy
kuttekop
pi_20751613
Nog ff en je kan onder je gewone naam posten
  † In Memoriam † dinsdag 20 juli 2004 @ 21:23:13 #117
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20751666
Zo ontzettend spannend om te zoeken naar de Kloon Ik heb inmiddels wel een emailtje naar iemand gestuurd en wacht met spanning af. Het zorgt in ieder geval voor wat leuke contacten
pi_20752089
Hoi !

Update - Mijn bruine spul (ongi?) is nu bijna weg, is nu nog heel lichtbruin. Ik hoop dat mijn cyclus nu regelmatig is.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 21:45:53 #119
83461 Kylee
Nou en ?
pi_20752106
die andere heb ik wel vermoeden van maar ja zeker weten doe ik het ook niet hoor. .
pi_20752217
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 21:20 schreef moussy het volgende:
Nog ff en je kan onder je gewone naam posten
Ik geloof het ook.

Maar ik blijf gewoon onder _amber_ postten. Ook al weten nu drie mensen wie ik ben.
pi_20752736
Ik wil het ook weten!!! Maar kweenie eens hoe ik moet zoeken Je bent niet de enige die het het laatst weet Karin wel veel 'weetjes' in deze post
  dinsdag 20 juli 2004 @ 22:26:06 #122
1087 Merisse
broddeltante
pi_20752880
* Merisse denkt het ook te weten.
Heb mail gestuurd naar "de andere amber".
Leuke speurtocht trouwens!
  dinsdag 20 juli 2004 @ 22:42:14 #123
1087 Merisse
broddeltante
pi_20753167
yes! I was right
pi_20753544
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 22:42 schreef Merisse het volgende:
yes! I was right
pi_20753607
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 22:42 schreef Merisse het volgende:
yes! I was right

Ik wist het lekker al!
  dinsdag 20 juli 2004 @ 23:22:18 #126
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_20754034
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 22:18 schreef mallemeid het volgende:
Ik wil het ook weten!!! Maar kweenie eens hoe ik moet zoeken Je bent niet de enige die het het laatst weet Karin wel veel 'weetjes' in deze post
hier nog 1 een x wat fout gegaan en kloon en blabla het zal wel, ik wacht wel lekker af tot amber en die andere (sorry naam kwijt) zelf melden wie ze zijn. volgens mij ken ik die namen niet eens gok ik, maar goed
  woensdag 21 juli 2004 @ 09:02:44 #127
83461 Kylee
Nou en ?
pi_20758645
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 23:01 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Ik wist het lekker al!
Het is je natuurlijk door haar verteld anders had je het ook nog niet geweten. .
  † In Memoriam † woensdag 21 juli 2004 @ 10:27:49 #128
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20759923
Nou hoor Ik had gisteren een emailtje gestuurd naar mijn verdachte, maar dat was blijkbaar niet de goeie... ze zal ook wel gedacht hebben

Gisteravond trouwens weer officieel aan KvK gedaan (volgens mij had ik namelijk mijn eisprong). Omdat de fertikliniek gesloten is vanwege vakantie gaan we er deze maand nog even zelfstandig voor. Het is dan ook wel de allerallerallerlaatste kans om zonder hulp zwanger te worden. Ik zou er heel wat voor geven als het nu raak zou zijn, dan hoeven we niet meer naar die horken toe.

Nieuwe NOD is trouwens 7 augustus of mag ik niet meer meedoen in het lijstje?
  woensdag 21 juli 2004 @ 10:41:00 #129
1087 Merisse
broddeltante
pi_20760172
Tuurlijk mag je meedoen Slaapmeisje.
Mijn NOD is 31 juli en de datum dat ik naar de gyn moet is maandag 16 augustus ipv de 13e. Amber, moeten we voor jou ook niet een nieuwe NOD noteren?
  FOK!fossiel woensdag 21 juli 2004 @ 10:49:59 #130
2628 Karin
pi_20760341
Lijstje is weer aangepast, sorry als ik wat vergeten was.
  woensdag 21 juli 2004 @ 11:07:03 #131
100034 Beaker12345.....etc
Bas & Jopie zijn kicken ho
pi_20760652
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 15:20 schreef LittleWoodstock het volgende:

[..]

En mijn Beakertje in het bijzonder, een dikke

LW
LW Meid wat lief dat je nog steeds zo aan me denkt Hoe is het met je? Ik moet volgende week naar de gyn. maar ik denk dat mijn probleem aardig is opgelost Dat zal hij ook wel gaan zeggen

Knuffel voor jou

Mallemeid OP die eerste foto zie ik die streep niet , maar ik ben er heilig van overtuigt dat het raak is bij je! Mallemeid

Girly Heb jij nou die al gehad of heeft het echt geen zin meer om ze jou kant op te sturen, want volgens mij vliegen ze je zo voorbij!
Jeetje.......vind het echt heel vervelend voor je!
knuffel voor jou!

Jolene Hoe is met je

Alle andere en een
Dit zijn Bas & Jopie
  woensdag 21 juli 2004 @ 11:29:59 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_20761161
Ik heb ineens ook wel een stiekem vermoeden...

En er was ook iets met een auto ongeluk wat niet duidelijk omschreven kon worden oid...
Ik haat dit! Ben te nieuwsgierig Maar durf ook niet te gaan mailen voor het geval ik er naast zit en hele pijnlijke dingen ga doen...
  † In Memoriam † woensdag 21 juli 2004 @ 11:45:23 #133
43556 miss_dynastie
pi_20761540
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 10:27 schreef Slaapmeisje het volgende:
Nou hoor Ik had gisteren een emailtje gestuurd naar mijn verdachte, maar dat was blijkbaar niet de goeie... ze zal ook wel gedacht hebben
Proest
quote:
Gisteravond trouwens weer officieel aan KvK gedaan (volgens mij had ik namelijk mijn eisprong). Omdat de fertikliniek gesloten is vanwege vakantie gaan we er deze maand nog even zelfstandig voor. Het is dan ook wel de allerallerallerlaatste kans om zonder hulp zwanger te worden. Ik zou er heel wat voor geven als het nu raak zou zijn, dan hoeven we niet meer naar die horken toe.

Nieuwe NOD is trouwens 7 augustus of mag ik niet meer meedoen in het lijstje?
Meid, ik hoop het zo voor je
pi_20761695
Nou, ik heb wel een heel groot vermoeden hoor wie het is maar ik ga niet mailen
pi_20761819
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 10:27 schreef Slaapmeisje het volgende:
quote:
Ik hoop het echt voor je...echt!!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  † In Memoriam † woensdag 21 juli 2004 @ 12:01:26 #136
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20761901
Clauwheee, hoe oud ben jij?
pi_20761973
Slaapmeisje: 23
pi_20762062
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 13:51 schreef justy_the_chipmunk het volgende:

heel verhaal
Justy heb je msn??

LW Jah ik kan me voorstellen dat je er dan even mee wacht.. tis niet echt elke keer leuk dat verschillende mensen ff je kijkdoos begluren.. ik ben dus inmiddels begonnen.. en heb dus al indd last van bijwerkingen.. misselijk, acne, hoofdpijn, en de hele dag beetje vermoeiend.

Beaker Nee ik heb nog steeds geen last van ongi.. vind wel beetje vreemd, ik zit nu vandaag op de 8ste dag, en de vorige keer werd ik het al op de 7de dag.. (ze heeft maar voor 7 dagen meegegeven) dus ik moet die anderen die ik nog heb ergens opzoeken. Ik vind het beetje te lang duren aangezien ik binnenkort op vakantie gaat.. en tjah en dan precies waarneer ik net moet tempen en die echo moet doen. volgens mij wordt dit niks, moet met de auto op vakantie naar spanje. volgens mij gaat je temperatuur erg van schommelen.
Ik moet wel zeggen sinds ik langs het ziekenhuis ben geweest en nu met die medicijnen ben begonnen denk ik er nauwelijk meer aan.

Slaapmeisje Ik duim voor je

iedreen een dikke knuf en

shirley
  † In Memoriam † woensdag 21 juli 2004 @ 12:43:59 #139
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20762814
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 12:04 schreef clauwheee het volgende:
Slaapmeisje: 23
Kee, dan val jij af (ik zou het wel leuk vinden als het wel zo zou zijn)
pi_20762910
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 12:43 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Kee, dan val jij af (ik zou het wel leuk vinden als het wel zo zou zijn)
Nog een paar jaartjes geduld (denk ik)
  woensdag 21 juli 2004 @ 12:57:26 #141
98247 justy_the_chipmunk
pi_20763133
girly: ja heb msn adres staat in profiel maar zet het hier wel efkes neer: babe_sarah@hotmail.com

k begin ook wat te vermoeden maar heb geen zin om te mailen moet ik dat weer zoeken maar heb t vermoeden dat het met een n begint...

trouwens: ik ben weer thuis hebben goed gepraat en we gaan nu verder maar wel met andere afspraken! me happy!!!!!!

en k heb vandaag mn nod....zucht....ben heeel erg benieuwd......

alle anderen:

owja: mn msnadres staat hier nu, als er meer zijn die me willen toevoegen go ahead!
  † In Memoriam † woensdag 21 juli 2004 @ 13:00:38 #142
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20763222
Girly, sterkte met de bijwerkingen van je medicijnen. Het is ook allemaal niet niks met die pillen. Dat kijkdoos begluren went echt wel hoor, tegenwoordig gooi ik gewoon voor iedereen die het maar wil mijn benen wijd
  woensdag 21 juli 2004 @ 13:08:45 #143
pi_20763422
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 13:00 schreef Slaapmeisje het volgende:
Tegenwoordig gooi ik gewoon voor iedereen die het maar wil mijn benen wijd

Slaapmeisje
Dit zijn Bas & Jopie
  † In Memoriam † woensdag 21 juli 2004 @ 13:10:01 #144
43556 miss_dynastie
pi_20763451
quote:
Girly, sterkte met de bijwerkingen van je medicijnen. Het is ook allemaal niet niks met die pillen. Dat kijkdoos begluren went echt wel hoor, tegenwoordig gooi ik gewoon voor iedereen die het maar wil mijn benen wijd
  † In Memoriam † woensdag 21 juli 2004 @ 13:10:26 #145
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20763468
Beaker

Ben trouwens enorm blij voor jou dat het de goede kant met je opgaat
  woensdag 21 juli 2004 @ 13:14:21 #146
pi_20763549
Hoi

Lichamelijk gaat het stukken beter inderdaad moet binnenkort gaan reintegreren op mijn werk dus ben benieuwd hoe dat dat gaat verlopen!
Ben druk bezig met solliciteren en daar moet op een gegeven moment moet daar gewoon wat tussen zitten toch

Hoe is het verders met jou? Denk je dat het paarse dekberset al nut heeft gehad

Dit zijn Bas & Jopie
pi_20763622
quote:
hahahaha hoe dat eruit komt maar bedankt .. eens komt hier een einde aan
  † In Memoriam † woensdag 21 juli 2004 @ 14:19:32 #148
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20765291
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 13:14 schreef Beaker12345.....etc het volgende:
Hoi

Lichamelijk gaat het stukken beter inderdaad moet binnenkort gaan reintegreren op mijn werk dus ben benieuwd hoe dat dat gaat verlopen!
Ben druk bezig met solliciteren en daar moet op een gegeven moment moet daar gewoon wat tussen zitten toch

Hoe is het verders met jou? Denk je dat het paarse dekberset al nut heeft gehad

Beaker, ken je www.vacaturekrant.nl al? Vind ik zelf wel een handig site omdat je daar alle gepubliceerde vacatures kunt vinden die in de kranten verschijnen en het zoekt ook heel makkelijk.

Hihi, het paarse dekbed Of het nut heeft gehad weet ik niet, maar we hebben er wel heel veel plezier van Verder gaat het wel weer met me. Het auto ongeluk en het moeten laten inslapen van ons kattekind heeft het niet makkelijk gemaakt, maar we gaan gewoon door. De as van Pluk kunnen we waarschijnlijk vandaag ophalen en dan gaan we het verstrooien op zijn favoriete plekjes in de tuin.

Verder ben ik een beetje moe van alle vruchtbaarheidsonderzoeken. We zijn nu klaar voor IUI maar helaas moeten we nog even wachten tot de mensen van de kliniek weer terug zijn van vakantie. Dat wachten begin ik een beetje zat te worden zo langzamerhand, maar alles voor het goede doel denk ik dan maar.
  woensdag 21 juli 2004 @ 14:24:21 #149
pi_20765374
Slaapmeisje Kan niet anders zeggen dan dat jij en Slaapvriendje echt kanjers zijn!
Geloof me dat paarse dekbed gaat zijn vruchten afwerpen Eens moet het er toch van komen En als het dan zover is en je bent zwanger dan vertwacht ik wel een feestje

Sterkte

Bedankt voor de link!
Dit zijn Bas & Jopie
pi_20766537
Slaapmeisje ik word er maar geenw js uit hoor of ik lees selectief whaa maar hoe lang ben je nu aan de oefen eigenlijk??

Malle hoestie met jou?? ga je nog testen of laat je het gaan?
  † In Memoriam † woensdag 21 juli 2004 @ 15:38:19 #151
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20767281
Renegate, wij zijn nu 2 jaar aan het oefenen. In juli 2002 heb ik de pil in de prullebak gegooid. Efkes voor het overzicht:

07/2002 pil in de prullebak
02/2003 gyn onderzoek omdat ik niet meer ongesteld werd -> PCO verschijnselen
05/2003 weer ongesteld geworden
12/2003 naar de huisarts voor vruchtbaarheidsonderzoeken -> verwijzing fertikliniek
03/2004 1e bezoek fertikliniek -> start van nog meer onderzoeken
08/2004 beginnen met IUI

Zo een beetje duidelijk Renegate? Trouwens, jij hebt morgen weer je NOD toch?
pi_20769299
jeetje slaapmeisje dat wist ik allemaal niet joh..

Nou ja morgen nod:S volgens me tempstaatje heb ik 16 dagen geleden me eisprong gehad dus volgens tempstaat ben ik 2 dagen overtijd..
en volgens cyclus morgen nod mlol weet niet goed wat ik aan ga houden.

Maar in augustus krijg je dus je eerste iui, oww ik hoop zo dat het dan es raak is.. iui is zwemmers dirct in de baarmoeder plaatsen toch?
  woensdag 21 juli 2004 @ 17:39:39 #153
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_20770084
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 15:38 schreef Slaapmeisje het volgende:
Renegate, wij zijn nu 2 jaar aan het oefenen. In juli 2002 heb ik de pil in de prullebak gegooid. Efkes voor het overzicht:

07/2002 pil in de prullebak
02/2003 gyn onderzoek omdat ik niet meer ongesteld werd -> PCO verschijnselen
05/2003 weer ongesteld geworden
12/2003 naar de huisarts voor vruchtbaarheidsonderzoeken -> verwijzing fertikliniek
03/2004 1e bezoek fertikliniek -> start van nog meer onderzoeken
08/2004 beginnen met IUI

Zo een beetje duidelijk Renegate? Trouwens, jij hebt morgen weer je NOD toch?
een vriendin van mij heeft ook pco en heeft nu 3x een iui gehad maar helaas niet aangeslagen,met haar man is het ook niet goed zijn zaad is te traag en hij word ook onderzogt ,omdat men denkt da hij misschien een spatader op zijn bal heeft.
als ik zo hoor hoe vaak zij naar het zieken huis moet en al die onder zoeken vind ik het heel knap ,ze heeft nu een stop genomen voor 3 maanden want ze werd er niet vrolijk van.nu gaat zij wel een homeopatisch middeltje halen daardoor is er ook kans op een zwangerschap haar collega heeft het ook gedaan en is er door zwanger geraakt ,haar man had het zelfde als de man van mijn vriendin er zijn kruiden voor de man en de vrouw.
iedereen die net als mijn vriendin ook moeite hebben met kinderen krijgen heel veel sterkte

groetjes glossy
pi_20770598
Voordat de moed je in de schoenen zakt , er zijn ook genoeg verhalen bekend van mensen met pco waarbij de IUI wel aanslaat....

Opkikkertje voor slaapmeisje.
pi_20771140
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 09:02 schreef Kylee het volgende:

[..]

Het is je natuurlijk door haar verteld anders had je het ook nog niet geweten. .
Laat maar.
  † In Memoriam † woensdag 21 juli 2004 @ 18:53:44 #156
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20771527
Renegate, ik weet niet of het altijd zo is dat het precies 14 dagen na eisprong zover is. Ik hoop het natuurlijk wel voor je zodat je nu gewoon gezellig overtijd bent Heb je al enig idee wanneer je van jezelf mag testen?

glossy, dank je wel voor je verhaal. Gelukkig heeft de arts geconstateerd dat het niet echt PCO is wat er bij mij aan de hand was. Ik ben blij dat ik nu weer een regelmatige eisprong heb en dat mijn eitje ook mooi groot is op moment van eisprong. Ook zwemmertjes van vriendje zijn nog binnen de richtlijnen (redelijk). Het enige probleem is mijn baarmoederslijmvlies, maar daar zullen we met IUI weinig last van hebben omdat ze, zoals Renegate ook al zegt, de zaadjes direct in de baarmoeder inbrengen. Ze zijn dan al halverwege en hoeven nog maar een kippe endje te zwemmen.
  † In Memoriam † woensdag 21 juli 2004 @ 18:55:05 #157
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20771555
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 18:04 schreef Xanthe het volgende:
Voordat de moed je in de schoenen zakt , er zijn ook genoeg verhalen bekend van mensen met pco waarbij de IUI wel aanslaat....

Opkikkertje voor slaapmeisje.
Xanthe ik heb er, ondanks die hork van een arts, alle vertrouwen in dat het gaat lukken met IUI omdat de grootste barriere wordt omzeild
pi_20771827
Goedenavond,

Ik heb vakantie
Maar ben jullie niet vergeten.
Ik had het eigenlijk niet willen vertellen om Slaapmeisje een beetje te ontzien.

Maar we hebben een kitten erbij.
En deze bleek al een ontsteking in d'r pootjes te hebben.
Dus we hebben het weekend geschipperd tussen dierenarts en huis.

Mensen wat een berichten allemaal.

Huh, ik zal wel de echte blonde zijn.
Want ik heb totaal geen idee.
Dus huh...

Ik ga ff alles bij lezen dikke knuffel
  † In Memoriam † woensdag 21 juli 2004 @ 19:30:35 #159
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20772148
Oh jolene wat zielig voor je kitten zeg dat ie nu al met een ontsteking in zijn pootje zit. Hopelijk zijn jullie er nog een beetje op tijd bij. En lief van je dat je rekening met me wilde houden, maar dat hoeft niet hoor. Kittens zijn zo snoezig
  woensdag 21 juli 2004 @ 19:40:33 #160
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20772335
wat leuk Jolene een kitten, alleen wat zielig van het pootje, heel veel beterschap voor de kleine hummel.
pi_20775980
Ah goh jolene wat sneu.. beterschap met je kleintje..

Slaapmeisje ik ga niet testen ik krijg 4 auguustus een inwendige echo en ik neem aan als ik zw ben dat ze er dan voldoende op zien..

En trouwens pco betekend niet kinderloos hoor.. 80% kan met clomid opgelost worden en 90% lukt de iui.. maar goed de negatieve verhalen hoor je altijd eerder dan de positieve, ik weet gewoon dat jij volgend jaar mama word!
pi_20776279
Jolene Beterschap met die kleine van je.. hoop dat ze snel weer op de been is

Slaapmeisje Het komt steeds dichterbij voor je het weet ben je zwanger meid , hoop het zo voor je heh..

Renegate Ik hoop voor je dat je 4 augustus een mooie echo krijg met inhoud ..

update: Nog steeds niet ongi.. wordt er nu wel beetje chagrijnig van , snap niet dat het nu langer duurt als vorige keer.. (maar goed dat ik nog extra had van de vorige keer, want ze had me maar 14 tabletten meegegeven)

heeft iemand ervaring dat het lang duurde met provera??
pi_20778715
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 18:53 schreef Slaapmeisje het volgende:

glossy, dank je wel voor je verhaal. Gelukkig heeft de arts geconstateerd dat het niet echt PCO is wat er bij mij aan de hand was. Ik ben blij dat ik nu weer een regelmatige eisprong heb en dat mijn eitje ook mooi groot is op moment van eisprong. Ook zwemmertjes van vriendje zijn nog binnen de richtlijnen (redelijk). Het enige probleem is mijn baarmoederslijmvlies, maar daar zullen we met IUI weinig last van hebben omdat ze, zoals Renegate ook al zegt, de zaadjes direct in de baarmoeder inbrengen. Ze zijn dan al halverwege en hoeven nog maar een kippe endje te zwemmen.
In dat geval heb je dus precies hetzelfde als ik heb.
Wel een eisprong , maar vijandig slijmvlies.
Dan mag je helemaal goede moed hebben en verwacht ik toch zeker dat je ook in
no time zwanger bent!
Niet bij de pakken neer gaan zitten als het de 1e keer niet lukt of als het de keren zonder stimulatie niet lukt....
En als je met stimulatie werkt vooral ook zelf klussen!
Want die hormonen kunnen ervoor zorgen dat je slijmvlies niet meer vijandig is
pi_20778832
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 22:29 schreef Renegate het volgende:

En trouwens pco betekend niet kinderloos hoor.. 80% kan met clomid opgelost worden en 90% lukt de iui.. maar goed de negatieve verhalen hoor je altijd eerder dan de positieve, ik weet gewoon dat jij volgend jaar mama word!
Ja helaas dat je veelal de negatieve verhalen hoort.
Daarom spring ik er ook met veel liefde bovenop om de positieve dingen te laten horen
Vooral goede moed erin houden en niet te gestrest zijn.

Toen ik eindelijk de IUI kreeg heb ik mezelf direct duidelijk gemaakt dat ik dat als start van het zwanger worden moest zien.
En net zoals wanneer je stopt met de pil je vaak niet in 1 keer zwanger bent , dus de kans dat het meteen de 1 of de 2e keer raak is nog vrij klein zal zijn.
Gemiddeld heeft 80% van de mensen die IUI ondergaan kans om binnen 6 behandelingen zwanger te worden.
Statistisch gezien zou iedereen 10 behandelingen moeten ondergaan om zwanger te worden.
En dan ligt het nog aan het soort probleem dat er bestaat.
Bij slaapmeisje heb ik eigenlijk helemaal goede moed , omdat het eigenlijk een "klein" probleem is wat er nu duidelijk geworden is en dat probleem dus meteen omzeild word.
pi_20781570
Ja idd heb je helemaal gelijk in,

Niet dat ik het probleem wil bagataliseren, maar er zijn mensen met ingewikkeldere aandoening op die manier zwanger geworden..

dus slaapmeisje komt goed..
pi_20781697
Alles is goed met d'r hoor.
Ze is twee nachten bij de dierenarts geweest en we hebben haar nu weer thuis.

Ach Slaapmeisje,ik kan je verdriet om Pluk goed voorstellen.
Vandaar.
pi_20782113
[even uit de lurkstand]
Slaapmeisje, begin dit jaar heb ik gezegd dat dit ook jouw jaar wordt en daar hou ik het nog steeds op
Ik blijf er van overtuigd dat je dit jaar nog zwanger gaat worden!
Dikke
[snel weer terug in de lurkstand]
  † In Memoriam † donderdag 22 juli 2004 @ 09:30:10 #168
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20782248
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 22:29 schreef Renegate het volgende:
Ah goh jolene wat sneu.. beterschap met je kleintje..

Slaapmeisje ik ga niet testen ik krijg 4 auguustus een inwendige echo en ik neem aan als ik zw ben dat ze er dan voldoende op zien..

Och jeetje, 4 augustus pas een inwendige echo. Dat is dus nog even geduld AUB. Maar je hebt wel gelijk, als je dan zwanger bent, dan ben je dan ook heel erg zwanger en heb je meteen een mooie echo! Ik zal voor je duimen hoor Renegate

Ik heb mezelf voorgenomen dat ik binnen nu en 2 jaar zwanger ga worden
  † In Memoriam † donderdag 22 juli 2004 @ 09:33:44 #169
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20782281
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 00:40 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Ja helaas dat je veelal de negatieve verhalen hoort.
Daarom spring ik er ook met veel liefde bovenop om de positieve dingen te laten horen
Vooral goede moed erin houden en niet te gestrest zijn.

Toen ik eindelijk de IUI kreeg heb ik mezelf direct duidelijk gemaakt dat ik dat als start van het zwanger worden moest zien.
En net zoals wanneer je stopt met de pil je vaak niet in 1 keer zwanger bent , dus de kans dat het meteen de 1 of de 2e keer raak is nog vrij klein zal zijn.
Gemiddeld heeft 80% van de mensen die IUI ondergaan kans om binnen 6 behandelingen zwanger te worden.
Statistisch gezien zou iedereen 10 behandelingen moeten ondergaan om zwanger te worden.
En dan ligt het nog aan het soort probleem dat er bestaat.
Bij slaapmeisje heb ik eigenlijk helemaal goede moed , omdat het eigenlijk een "klein" probleem is wat er nu duidelijk geworden is en dat probleem dus meteen omzeild word.
Dat zijn goeie berichten Xanthe Vijandig baarmoederslijmvlies is gelukkig een relatief kleine aandoening en ik voel ook dat ik een grote kans maaks als de zwemmertjes eenmaal die barriere voorbij zijn. Ik heb echt het gevoel alsof de rest van mijn lichaam staat te springen om een paar goeie zwemmertjes. Als die dan eenmaal kunnen arriveren waar ze horen te zijn door die IUI dan is het feest
pi_20783245
Je hebt gezien hoe het bij ons ging.
De 1e keer (november '03) is mislukt , de 2e keer hadden ze de eisprong gemist en zijn we spontaan zwanger geworden. (Helaas ging het mis).
De 3 kjeer (april '04) zonder stimulatie , helaas weer mislukt en de 4e keer in mei met stimulatie en weer raak....
Nou zijn de zwemmertjes van mijn vriend ook nog eens van uitmuntende kwaliteit geweest....

En als je jezelf voor houd dat het niet in 1 keer raak hoeft te zijn , valt de klap van het van de sofa (zo heet het denkbeeldige bankje waar je op plaats moet nemen na de inseminatie in de wacht weken op de mailing list van Freya )af donderden ook nog enigszins mee.
Maar ik ga eruit dat 1 van de behandelingen van dit jaar gaat aanslaan!
  donderdag 22 juli 2004 @ 14:47:31 #171
98247 justy_the_chipmunk
pi_20788523
hoi!
(tlijkt wel of k watgenegeerd word..wat fouts gezegd??? )
wat een verhalen ja weersnel even bij gelezen:

slaapmeisje: het lukt vast wel moed houden hoor!!! jij word ook een geweldige mama.

Xanthe: jemig, jij hebt ook al genoeg gehad zeg wat dat aangaat, maar gelukkig zie je op de echo die ik echt nog steeds zo ontroerend vind dat ik er steeds weer tranen van in mn ogen krijg, maar ja k ben dan ook best wel emo op t moment..

Renegate: spannnnnneeeeennnnnd zeg meid!
hoop zo voor je dat het nu raak is zou zo mooi zijn...
duim voor je!

hier ook nog steeds geen ongi te zien, bah! wil ook niet testen want heb vaak dan hetzelfdeprobleem als eerder genoemd door iemand: dan heb je het net gedaan en word je ongesteld, of jeiwlt hetdoen en voila dus ik wacht.
hebwel raar gevoel in buik en heel snel moe en dat herken ik van de vorige keer ach k wacht wel weer geduldig af wat dat lijfje gaat doen ..
heb trouwens wat probs met de spatie hij doet het niet helemaal wanneer ik het wil

nou meiden: k duim dat er in ieder geval in dekomende delen (want het gaat hard hierzo) nog wat zwangeren bijkomen...

saar
  † In Memoriam † donderdag 22 juli 2004 @ 15:12:13 #172
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20789129
justy, lees ik het nou goed in het andere topic
  donderdag 22 juli 2004 @ 15:13:54 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_20789160
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 15:12 schreef Slaapmeisje het volgende:
justy, lees ik het nou goed in het andere topic
Zo val je iig wel op...
  donderdag 22 juli 2004 @ 15:28:53 #174
98247 justy_the_chipmunk
pi_20789470
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 15:13 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Zo val je iig wel op...
hoezo val ik op????
het stond hier als het goed was ook al!
had het gisteren er neer gezet, tenminste dat dacht ik...
maar ik wil helemaal niet opvallen! zet er gewoon eerlijk dingen neer!

k weetniet hoe ikdit op moet vatten
  donderdag 22 juli 2004 @ 15:31:34 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_20789531
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 15:28 schreef justy_the_chipmunk het volgende:

[..]

hoezo val ik op????
het stond hier als het goed was ook al!
had het gisteren er neer gezet, tenminste dat dacht ik...
maar ik wil helemaal niet opvallen! zet er gewoon eerlijk dingen neer!

k weetniet hoe ikdit op moet vatten
In je eerder post van vandaag schrijf je dat je het gevoel hebt genegeerd te worden. Dat heb je ook al eens eerder gedaan en toen is er ook uitgelegd dat er soms veel en soms minder gepost wordt en soms ligt de focus even ergens anders.
In diezelfde post schrijf je dat je niet wil testen en dat je het wel af wacht.
Terwijl in het andere topic staat dat je een positieve test had...

En door de verwarring valt het iig op...
En toen postte ik even een zeik-post... Sorry...
  donderdag 22 juli 2004 @ 15:36:15 #176
98247 justy_the_chipmunk
pi_20789627
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 14:48 schreef justy_the_chipmunk het volgende:
hoe raadje het martineke???
en ja het is nog niet helemaal zeker had wel een posi test met een heel vaag streepje maar ok, [..
]
!
daar stond het al van de test...
  donderdag 22 juli 2004 @ 15:39:54 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_20789694
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 15:36 schreef justy_the_chipmunk het volgende:

[..]

daar stond het al van de test...
Ok, sorry, mijn fout. Maar waarom schreeuw je het dan ook niet van de daken muts! Is toch leuk!
Gefeliciteerd dan maar!
pi_20789695
Je trekt je dingen toch ook heel persoonlijk aan Justy, ik heb het gevoel dat je je heel snel aangevallen voelt. Is niet nodig meis, niet denken dat iedereen tegen je is
  donderdag 22 juli 2004 @ 15:40:41 #179
98247 justy_the_chipmunk
pi_20789715
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 15:31 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

In je eerder post van vandaag schrijf je dat je het gevoel hebt genegeerd te worden. Dat heb je ook al eens eerder gedaan en toen is er ook uitgelegd dat er soms veel en soms minder gepost wordt en soms ligt de focus even ergens anders.
In diezelfde post schrijf je dat je niet wil testen en dat je het wel af wacht.
Terwijl in het andere topic staat dat je een positieve test had...

En door de verwarring valt het iig op...
En toen postte ik even een zeik-post... Sorry...
geeft niet het is idd wat vaag mede omdat ik het nu liever daar poste omdat ik niet hier mensen blij wil maken als het weer \misgaat zeg maar, ik wil nietnogeen test doen nu omdat ik veel te bang ben na die positieve, dat bedoelde ik ermee, ik had dinsdag een positieve, tenminste als een vaag tweedestreepje ook zo is en dannu ook overtijd maar test dan liever bij huisarts omdat ik de pil slikte en dan kan het wel voorkomen dat het hcg wat langer duurt zei ze tenminste, en ook met innesteling daarom riep ik hier niet meteen dat het raakzou kunnen zijn snap je?
maar sorry het is niet mn bedoeling om aandacht te trekken oid maar sn ap je wel bener zelf ook nie thelemaal bij en heel erg onzeker en ja dan ga ik soms wat " onzeker " doen of denk ik dat het genegeerd word... sorry

k ben gewoon erg bang das alles nu, dat het weer misgaat enzo...
  donderdag 22 juli 2004 @ 15:44:07 #180
98247 justy_the_chipmunk
pi_20789809
k schreeuw het niet van de daken omdat het eerder zo pril is misgegaan en ik mezelff dat zo erg heb verweten en ja ik voel me vrij snel persoonlijk "aangevallen" is niet echt het goede word maar ben bang dat ik wat fouts doe of zeg wat de ander kan kwetsen terwijl ik het goed bedoel!!!
daarom voel ik me denk ik idd soms wat aangevallen ofzo weetniebenbeetje kluts kwijt!

maarbijdeze: ben idd overtijd had een vage streep en nu zit ik te wachten op een bloeding, wantmet pil heb je vaak toch een lichte bloeding de ha assistente zei al dat als het gewoon bruinbleef ik moest testen en als het doorzette dat het dan miswas gegaan, daarom wou ik het niet meteen van de daken schreeuwen.....
  donderdag 22 juli 2004 @ 15:44:32 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_20789821
Zoals mallemeid al zei, niet zo vreselijk onzeker zijn hier... Men is niet zo snel beledigd hoor. Alleen moet je soms wat harder schreeuwen om gehoord te worden.

Sterkte ermee verder, ook met wat je er verder mee gaat doen met je vriendje enzo. Klinkt als een tamelijk onzeker situatie...
  donderdag 22 juli 2004 @ 15:50:15 #182
98247 justy_the_chipmunk
pi_20789957
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 15:44 schreef Brighteyes het volgende:
Zoals mallemeid al zei, niet zo vreselijk onzeker zijn hier... Men is niet zo snel beledigd hoor. Alleen moet je soms wat harder schreeuwen om gehoord te worden.

Sterkte ermee verder, ook met wat je er verder mee gaat doen met je vriendje enzo. Klinkt als een tamelijk onzeker situatie...
met vriendje is het weer goed hoor! zijn weer bijelkaar hijhadeven tijdnodigom wat op een rij te zetten maar ja dat maakt het wel minder leuk natuurlijk en nog steeds dat ik idd ergonzeker ben. maar goed ik wilervoor gaan en denk nee weet datvriendlief ook een hele goede papa zal zijn, als hij maar lief doet en de verantwoordelijkheid wil nemen, daar hebben we t vanaaf over.

dankje allebei!
  † In Memoriam † donderdag 22 juli 2004 @ 16:07:51 #183
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20790372
justy, ik kan me een klein beetje voorstellen dat je het nog niet van de daken wil schreeuwen. Maar ik hoop voor jou dat je binnenkort wat meer duidelijkheid heb. Ik weet nu ook niet zo goed of ik je nou moet feliciteren of niet en of je er zelf nou blij of niet blij mee bent.

De tijd zal het leren...
  donderdag 22 juli 2004 @ 17:16:20 #184
1087 Merisse
broddeltante
pi_20791775
Justy, laten we hopen dat een bloeding uitblijft en dat je hartstikke zwanger bent.
Renegate, bij jou alles goed, niet ongi geworden toch hopelijk?
Nou twee dames waar we voor kunnen duimen in ieder geval.

Hartje ben je lekker aan 't genieten van je vakantie? Vandaag is het heerlijk he? Tenminste als je niks hoeft te doen.
  † In Memoriam † donderdag 22 juli 2004 @ 17:16:36 #185
43556 miss_dynastie
pi_20791783
Justy, heb ik nou goed begrepen dat je positief getest hebt?
pi_20794230
Justy, niet onzeker en negatief zijn, is nergens voor nodig! Je weet me te vinden. Ik hoop natuurlijk ook dat je hardstikke zwanger bent!

Weet iemand hoe je kan zien/merken of je vocht vasthoud?
En kan het kloppen dat je na het stoppen met de pil sneller een schimmelinfectie kan krijgen?
  donderdag 22 juli 2004 @ 20:53:51 #187
98247 justy_the_chipmunk
pi_20795488
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 16:07 schreef Slaapmeisje het volgende:
justy, ik kan me een klein beetje voorstellen dat je het nog niet van de daken wil schreeuwen. Maar ik hoop voor jou dat je binnenkort wat meer duidelijkheid heb. Ik weet nu ook niet zo goed of ik je nou moet feliciteren of niet en of je er zelf nou blij of niet blij mee bent.

De tijd zal het leren...
ik ben er dan zeker blij mee, maar de angst overheerst nog wat erg ben gewoon weer erg bangdat het misgaat. hoe nuchter ik er ook onder lijk maar ondertussen. en ja vriendje en ik zijn er dan ook blij mee, hetis van ons samen en hijneemt alle verantwoordelijkheid ervoor dus het gaat komen...als moeder natuur er geen stokje voor steekt...
  donderdag 22 juli 2004 @ 20:58:37 #188
98247 justy_the_chipmunk
pi_20795580
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 19:45 schreef Ingrid19 het volgende:
Justy, niet onzeker en negatief zijn, is nergens voor nodig! Je weet me te vinden. Ik hoop natuurlijk ook dat je hardstikke zwanger bent!

Weet iemand hoe je kan zien/merken of je vocht vasthoud?
En kan het kloppen dat je na het stoppen met de pil sneller een schimmelinfectie kan krijgen?
vocht: als je in de betreffende plek drukt er het blijft opgezet, zeg maar dan hou jevocht vast, en schimmeinfectie kan door meerdere dingen zijn idd door veranderende hormoonhuishouding stoppen met pilgebruik is daar zeker een van en weersomslagen, stress, ondergoed, van synthetisch materiaal in combi met warm weer dat gaat broeien en dan heb je het snel te pakken ja!

en ja ik hoop t ook, leuke is wel datik toen ook riep (toen ik zwanger was) dat ik niet zwanger wou zijn echt vaag maar ok roep het nu weer terwijl ik het heel graag wil maar ook eng vind, echter blijf nog efkes afwachten, ben inmiddels wel twee dagen overtijd en ook snel moe en misselijk maar goed we zien t wel...wil ook niet te veel hoop hebben

en dankje ik weet je idd te vinden grinnik, nou ja via de mail dan he>!
greets aan djeez!

alle anderen: big hug!!

donderdag 22 juli 2004 @ 22:43:18 #189
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20797596
Justy, hopenlijk ben hje echt zwanger en gaat alles goed.

en hopenlijk voel je je snel wat beter in je vel
pi_20803102
Goedemorgen

Merisse, heel veel succes vandaag met het bloedgeven.
En dan drie weken wachten. wat lang is.
dikke knuffel.

Renegate, 4 augustus komt heel snel dichtbij.

Snakelady, hoe voel jij je.

Tearsong? hoe is het met jou.
Heb je al ff niet gezien.

LW Beaker Knuffel

Hartje geniet van je vakantie
  vrijdag 23 juli 2004 @ 09:12:01 #191
98247 justy_the_chipmunk
pi_20803445
ehm effe een vraagje: kan je de multizwangerschapspreparaten ook gebruiken in een heel pril stadium en je niet weet of het allemaal wel goed gaat??
of moet je dan echt heel duidelijk zwanger zijn? met heel duidelijk streepje bdoel ik dan...
  † In Memoriam † vrijdag 23 juli 2004 @ 09:22:00 #192
43556 miss_dynastie
pi_20803562
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 09:12 schreef justy_the_chipmunk het volgende:
ehm effe een vraagje: kan je de multizwangerschapspreparaten ook gebruiken in een heel pril stadium en je niet weet of het allemaal wel goed gaat??
of moet je dan echt heel duidelijk zwanger zijn? met heel duidelijk streepje bdoel ik dan...
Wat bedoel je? Vitamines en zo? Dat kan zeker al!
  vrijdag 23 juli 2004 @ 11:02:18 #193
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20805181
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 08:27 schreef jolene het volgende:

Snakelady, hoe voel jij je.
Goed hoor, nog 1 week en dan gaan we trouwen, erg spannend dus.
alleen ik heb al een paar dagen een ongelofelij jeuk om mijn armen en benen.
erg irritant, zal wel door de warmte komen denk ik.

Hoe is ie met jou?

Merisse, van mij ook heel veel succes.
  † In Memoriam † vrijdag 23 juli 2004 @ 13:55:15 #194
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20806957
Merisse, ben je ondertussen al terug van het bloedprikken? Ennnnn, hoeveel buisjes hebben ze afgenomen?
pi_20809463
Ja, je trouwen is volgende week vrijdag leuk hoor.
En je nod datum is volgende week. Maandag.

Heb je die jeuk dan vaker snakelady?

Merisse ik hoop dat het bloed prikker goed is gegaan.
pi_20809718
Slaapmeisje, wanneer gaan jullie nu in augustus.
Of heb ik daar overheen gelezen.

dikke knuffel
  vrijdag 23 juli 2004 @ 16:51:30 #197
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_20811127
LW Ik zag je oproepje. Zal vanaf nu minimaal elk halfuur checken (beter om het kwartier)
Ben straks wel ff boodschappen doen maar dan ben ik met een halfuurtje terug.
Geef even een seintje als je er bent, dan geef ik je even mijn gegevens.
... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † vrijdag 23 juli 2004 @ 17:22:40 #198
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20811693
Jolene, het hangt er even vanaf wanneer ik weer ongesteld ben. Ik heb mijn NOD op 7 augustus gezet, maar met een cyclus van 32-38 dagen kan ik niet zeggen wanneer dat zal zijn. Zodra ik dus weer ongesteld ben moet ik een afspraak maken om rond de 14e cyclusdag langs te komen.

Ik heb net op internet gezocht naar de slagingskansen bij IUI, maar die zijn niet erg hoog. Zo rond de 10%... ach in ieder geval beter dan 0,0 toch
  vrijdag 23 juli 2004 @ 17:45:28 #199
393 phileine
española
pi_20812149
maar slaapmeisje, die 10% geldt toch voor alle gevallen? Er wordt vaak IUI geprobeerd als ze niet precies weten waarom het niet lukt, het zwanger worden. Bij jou ligt het aan dat vijandig slijm, dus weet je zeker dat IUI die barriere overwint. Toch?
Overigens is in een gewone cyclus de kans ook maar 20% per keer, dus het valt nog best mee. En volgens mij is het in jouw geval dus hoger dan die 10%.

[ratelbandmodus off]
mooi he, alles
  vrijdag 23 juli 2004 @ 17:58:33 #200
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20812453
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 15:37 schreef jolene het volgende:
Ja, je trouwen is volgende week vrijdag leuk hoor.
En je nod datum is volgende week. Maandag.

Heb je die jeuk dan vaker snakelady?

Merisse ik hoop dat het bloed prikker goed is gegaan.
De jeuk heb ik sinds een week, ik zie geen buldjes of zo, dat is het rare.

Ik hoop echt zo dat het deze maand raak is om twee redenen, natuurlijk omdat ik dan zwanger ben en omdat ik dan niet ongesteld ben op de bruiloft, dat lijkt me niet echt prettig.
  † In Memoriam † vrijdag 23 juli 2004 @ 19:49:00 #201
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20814971
phileine dank je wel voor je peptalk, die had ik effe nodig. Nu het dan echt gaat beginnen met de volgende cyclus begin ik ineens erg onzeker te worden
  vrijdag 23 juli 2004 @ 19:54:50 #202
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_20815104
Hoi Phluphy !

Nou, ik ben er weer hoor. En wat lief dat je me je mailadres wil geven, maar aan de andere kant...ach...ik kan de vraag ook hier stellen.

Het gaat om het volgende: aangezien je zo'n helder verhaal voor me had gepost mbt prolactinoom, dacht ik dat je me hier ook bij kon helpen.
Vandaag heb ik naar de gyn-poli gebeld om te vragen of de uitslag van het tweede bloedprikken (afgelopen vrijdag) al binnen was.
ondanks dat een andere muts van de poli maandag zei dat de uitslag altijd zo'n twee weken op zich liet wachten, nu blijkt dus dat het er al na 1 week is, maar goed...

Het resultaat:
prolactine wederom verhoogd. Nu is mijn vraag echter: hoe moet ik het gehalte ''lezen''?

Bij eerste bloedonderzoek (23 juni, niet nuchter) was prolactine 1380
Bij tweede bloedonderzoek (16 juli, nuchter) was prolactine 1929

Ik snap niet hoe ik dit moet zien (ik snap uiteraard wel dat de 2e hoger is dan de 1e)
Ik heb vanmiddag even op i-net zitten zoeken naar andere dames met verhoogde prolactine-gehaltes, maar de een spreekt over 0,85, de ander zegt 650.
Hoe was dit bij jou, Phluphy?
Ik had trouwens gehoopt dat de tweede prikking lager zou zijn uitgevallen omdat ik nuchter was. Stress kan ook van invloed zijn op de prolactine-afgifte heb ik begrepen. Wat heeft jouw arts/gyn daar over verteld?

Wat ik nog gevraagd heb is of ik wel met de Provera en Clomid kan beginnen. Via de poli-muts die me terugbelde begreep ik dat de gyn had gezegd dat ik gewoon kon doen zoals afgesproken.
Dan denk ik weer: tja, als dit zulke schrikbarende waardes zouden zijn, dan had ze die muts toch wel laten doorgeven dat ik een MRI moest laten maken om er zeker van te zijn dat het geen prolactinoom is. Ook had de gyn gezegd dat ze ''het'' verder met me zou bespreken bij de afspraak voor de follikelmeting. (en dat is pas in september)
Moet ik nou opgelucht zijn omdat het misschien een storm in een glas water is/was?

Ik hoop dat je me kunt helpen...

LW
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wél gedaan hebt dan van de dingen die je niet gedaan hebt...
  vrijdag 23 juli 2004 @ 20:02:41 #203
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_20815293
LW Ik ga even goed lezen en dan reageren, dan weet je in elk geval alvast dat het eraan zit te komen.
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 23 juli 2004 @ 20:05:24 #204
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_20815358
edit: dubbel (da's al de tweede keer vandaag!)

[ Bericht 75% gewijzigd door LittleWoodstock op 23-07-2004 20:06:33 (dubbel) ]
  vrijdag 23 juli 2004 @ 20:06:06 #205
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_20815372
Phluphy, dat dacht ik al! Het tekstje wat ik voor ogen had, is wat langer geworden...ahum. Maar bedankt voor je moeite!!
  vrijdag 23 juli 2004 @ 20:19:49 #206
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_20815720
Zoals beloofd
Ik ben met stomheid geslagen over de gang van zaken en de ogenschijnlijke nonchalance waarmee ze hiermee omgaan.

Eerst even over je uitslagen: mijn gyn zei dat de normale waarden liggen tussen 0 en 20. Toen het bij mij ontdekt werd, was de waarde ca. 650. Als ik jouw waarde hiernaast leg en er is met dezelfde "maten gemeten", dan is het duidelijk dat je Prolactine veel te hoog is.

Ik weet overigens niet in hoeverre stress, of het wel/niet nuchter prikken, hierop invloed heeft, maar de uitslag was hoe dan ook bij beide metingen te hoog.

Nu moet je niet meteen stijf staan van schrik, want wellicht zijn er nog andere oorzaken die invloed hebben op de hoogte ervan. Tenslotte is het hormonale stelsel zeer gecompliceerd, en het kan best zijn dat je om andere redenen een dergelijke "hormoonschommeling" hebt.

Maar ik vind hoe dan ook dat wachten tot september niet kan .... En ik vind het ook ronduit schandalig dat ze je wel al andere medicijnen laten gebruiken, alvorens zeker te weten wat er aan de hand is met je prolactine. Als het namelijk wel een prolactinoom is, dan is het zaak dat dit eerst behandeld wordt alvorens verder te gaan.

Ik zou hoe dan ook niet accepteren dat er nu tot september niets gedaan wordt. Tenslotte is het van belang om zo snel mogelijk met een evt. behandeling beginnen als je inderdaad een prolactinoom hebt. Helemaal omdat er soms sprake is van redelijk lange wachttijden voor een MRI scan (al is dit per ziekenhuis verschillend natuurlijk).

Als ik jou was zou ik contact opnement met de huisarts, hem vertellen wat je weet, en zeggen dat je meer wil weten. Wellicht kan hij een snellere afspraak bij de gyn voor je regelen (als je dat zelf al niet kan, of als je huisarts je ook niet wijzer kan maken).

Weet je, omdat het op die poli allemaal van die mutsen zijn die liggen te klooien met uitslagen, kun je je ook nog afvragen of de gyn het al wel zelf gezien en/of behandeld heeft. Toch?

Ik ben natuurlijk geen medicus, wat ik schrijf is alleen uit eigen ervaring. Nogmaals: misschien is er bij jou een totaal andere reden voor de hoge waarden. Maar dan nog vind ik dat je recht hebt om te weten wat dat dan is.

Tot slot wil ik je nog een keer zeggen (vragen) je niet al te druk te maken. Een evt. prolactinoom is niet niks, maar het is zeer goed behandelbaar. Maak er werk van dat zo snel mogelijk boven tafel komt wat er aan de hand is. Daar heb je gewoon recht op! En hoe sneller je met behandelen kan beginnen, hoe beter. Mijn prolactine waarden zijn destijds binnen een paar weken van 650 naar 80 gezakt, en daarna nog lager.

Als je nog meer wil weten en het toch liever per mail doet dan hoor ik het wel.

Sterkte in ieder geval, en ik ben erg benieuwd naar het vervolg.
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 23 juli 2004 @ 20:43:02 #207
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_20816246
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 20:19 schreef phluphy het volgende:
Zoals beloofd
Ik ben met stomheid geslagen over de gang van zaken en de ogenschijnlijke nonchalance waarmee ze hiermee omgaan.

Eerst even over je uitslagen: mijn gyn zei dat de normale waarden liggen tussen 0 en 20. Toen het bij mij ontdekt werd, was de waarde ca. 650. Als ik jouw waarde hiernaast leg en er is met dezelfde "maten gemeten", dan is het duidelijk dat je Prolactine veel te hoog is.

Ik weet overigens niet in hoeverre stress, of het wel/niet nuchter prikken, hierop invloed heeft, maar de uitslag was hoe dan ook bij beide metingen te hoog.

Nu moet je niet meteen stijf staan van schrik, want wellicht zijn er nog andere oorzaken die invloed hebben op de hoogte ervan. Tenslotte is het hormonale stelsel zeer gecompliceerd, en het kan best zijn dat je om andere redenen een dergelijke "hormoonschommeling" hebt.

Maar ik vind hoe dan ook dat wachten tot september niet kan .... En ik vind het ook ronduit schandalig dat ze je wel al andere medicijnen laten gebruiken, alvorens zeker te weten wat er aan de hand is met je prolactine. Als het namelijk wel een prolactinoom is, dan is het zaak dat dit eerst behandeld wordt alvorens verder te gaan.

Ik zou hoe dan ook niet accepteren dat er nu tot september niets gedaan wordt. Tenslotte is het van belang om zo snel mogelijk met een evt. behandeling beginnen als je inderdaad een prolactinoom hebt. Helemaal omdat er soms sprake is van redelijk lange wachttijden voor een MRI scan (al is dit per ziekenhuis verschillend natuurlijk).

Als ik jou was zou ik contact opnement met de huisarts, hem vertellen wat je weet, en zeggen dat je meer wil weten. Wellicht kan hij een snellere afspraak bij de gyn voor je regelen (als je dat zelf al niet kan, of als je huisarts je ook niet wijzer kan maken).

Weet je, omdat het op die poli allemaal van die mutsen zijn die liggen te klooien met uitslagen, kun je je ook nog afvragen of de gyn het al wel zelf gezien en/of behandeld heeft. Toch?

Ik ben natuurlijk geen medicus, wat ik schrijf is alleen uit eigen ervaring. Nogmaals: misschien is er bij jou een totaal andere reden voor de hoge waarden. Maar dan nog vind ik dat je recht hebt om te weten wat dat dan is.

Tot slot wil ik je nog een keer zeggen (vragen) je niet al te druk te maken. Een evt. prolactinoom is niet niks, maar het is zeer goed behandelbaar. Maak er werk van dat zo snel mogelijk boven tafel komt wat er aan de hand is. Daar heb je gewoon recht op! En hoe sneller je met behandelen kan beginnen, hoe beter. Mijn prolactine waarden zijn destijds binnen een paar weken van 650 naar 80 gezakt, en daarna nog lager.

Als je nog meer wil weten en het toch liever per mail doet dan hoor ik het wel.

Sterkte in ieder geval, en ik ben erg benieuwd naar het vervolg.
Hm, dus ''normaal'' is tussen 0 en 20... Dan vind ik het verschil naar 650 (bij jou bv) ook al behoorlijk. Laat staan hoe mijn waarden daar tegenover lijken! Tjee, zeg. Ik ben me er inderdaad van bewust dat het niet alleen een prolactinoom hoeft te zijn...er kunnen meerdere hormonale redenen zijn, dus dat ''scheelt'' dan weer.

Die mutsen hadden wel overlegd met de gyn. Ze waren met mijn dossier naar haar toe gegaan en schijnbaar had ze een der mutsen (muts 1) geinstrueerd om mij terug te bellen. En dat terwijl poli-muts 2 (waar ik verder heel prettig mee kon praten..die eerste was echt een onsamenhangend geheel, en dat was ook nog degene die uiteindelijk terugbelde!) had aangegeven dat de gyn ook zelf naar me kon bellen. Toen mijn telefoon ging, en het bleek muts 1 was ik ook best teleurgesteld.

Buiten kijf staat dat ik hier zeker geen genoegen mee neem! Ik begin absoluut niet aan medicijnen voordat dit goed besproken is. Stel je voor dat ik zwanger zou raken en ik blijk tevens een prolactinoom te hebben...dan kan die groter gaan groeien door de zwangerschap met alle risico's van dien!
Ik weet niet precies hoe lang de wachttijd is mbt MRI in mijn ziekenhuis, wel weet ik dat dat niet een van de kortste is in het algemeen.
Ik ga maandag meteen bellen voor een afspraak, desnoods bij een andere gyn, want ik wil weten hoe het nu precies zit met die prolact.waarden, en wat de oorzaken (kunnen) zijn (invloed andere hormonen, stress, etc.). En natuurlijk hoe snel ik evt. een scan kan ondergaan.

Lieve Phluphy, heel erg bedankt voor je reactie en je (in mijn ogen toch aardig verstandig) advies, ik hou je op de hoogte!!

LW
  vrijdag 23 juli 2004 @ 20:47:42 #208
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_20816349
Mooi zo, ben blij dat je zo'n hardnekkige bent
Graag gedaan, en ondanks alles een heel fijn weekend
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 23 juli 2004 @ 21:27:14 #209
1087 Merisse
broddeltante
pi_20817251
Lieve LW, jeetje wat een raar verhaal! Dat is toch niet normaal dat je dat zonder verdere uitleg van een arts aan de telefoon te horen krijgt en dan maar moet wachten tot de volgende afspraak in september. Ik geef je groot gelijk dat je eerst meer wil weten alvorens aan medicijnen om zwanger te worden gaat beginnen. Keep us posted.
pi_20817424
LW Succes meis
pi_20818426
Jeetje LW dat is ook niet nix....sterkte ermee!!
pi_20819413
LW, wat een verhaal zeg. sterkte en suc6. Ik hoop dat je snel terecht kunt voor verder onderzoek enzo.

Is het trouwens normaal dat ik nu nog lichtbruin 'spul' verlies?
pi_20820481
Heb niet echte de goede bewoording hiervoor LW.
Sterkte klinkt zo negatief , suc6 weer net iets te positief voor mijn gevoel..
Misschien tussenweg door te zeggen sterkte en suc6.....
pi_20820587
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 23:53 schreef Xanthe het volgende:
Heb niet echte de goede bewoording hiervoor LW.
Sterkte klinkt zo negatief , suc6 weer net iets te positief voor mijn gevoel..
Misschien tussenweg door te zeggen sterkte en suc6.....
Das precies ook waar ik over twijfelde...
pi_20820684
Is het normaal dat ik nu nog lichtbruin 'spul' verlies?
Vind het wel raar eik. (sinds 11 juli al)
  † In Memoriam † zaterdag 24 juli 2004 @ 00:09:58 #216
43556 miss_dynastie
pi_20820777
LW, ik hoop dat de artsen je toch echt wat meer duidelijkheid kunnen verschaffen! Voor nu wens ik je veel 'kracht' toe in je weg naar die duidelijkheid en ik hoop echt dat je arts een beetje gaat meewerken
  zaterdag 24 juli 2004 @ 00:45:19 #217
1087 Merisse
broddeltante
pi_20821371
LW, ik heb nog niet gezegd dat ik het heel verdrietig voor je vind dat je prolactinewaarde alweer te hoog was. Ik heb ook nog eens op internet gezocht naar prolactine en prolactinoom. Wat ik het belangrijkste vond was:
* Bij verhoogde prolactinewaarde moet prolactinoom d.m.v. een MRI worden uitgesloten alvorens je zou gaan proberen zwanger te raken! bericht op forum obgyn.net
* Er wel wat andere zaken zijn behalve prolactinoom die voor verhoogde prolactinewaarden kunnen zorgen als bepaalde medicijnen en te langzaam werkende schildklier. Maar dat wilde je natuurlijk niet horen .... bron

Bij de Nederlandse Hypofyse Stichting kan je overigens een brochure aanvragen over prolactinoom.

Al met al is het een hele rare gang van zaken en ik zou maandag inderdaad maar eens bellen en om opheldering vragen. Vraag die gyn maar aan de telefoon of dat ie terugbelt ofzo. Zet 'm op!
Dikke knuffel voor jou

[ Bericht 0% gewijzigd door Merisse op 24-07-2004 01:01:48 ]
  zaterdag 24 juli 2004 @ 01:38:45 #218
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20821957
LW, ook van mij hetzelfde als wat mijn voorgangsters al schreven, heel veel sterkte en succes.

zaterdag 24 juli 2004 @ 08:44:27 #219
93804 Pizzakoeriertje
pi_20823612
Hallo allemaal daar ben ik weer!! Drukke weg gehad veel gewerkt 3 baantjes in 1 week ben blij dat ik nu weekend heb
Maar hoe reken je eigenlijk je NOD uit?
  zaterdag 24 juli 2004 @ 09:52:23 #220
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_20823894
Ingrid is al wel lang zeg dat je bruin spul verliest, maybe ff mee naar huisarts gaan en voorleggen.
pi_20824039
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 00:00 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Das precies ook waar ik over twijfelde...
Gelukkig , was al bang dat het dom zou overkomen
Maar ja ben meestal erg rechtstreeks en zeg dus ook wat ik denk....
pi_20824063
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 00:05 schreef Ingrid19 het volgende:
Is het normaal dat ik nu nog lichtbruin 'spul' verlies?
Vind het wel raar eik. (sinds 11 juli al)
Vind ik wel erg lang hoor.
Snap dan ook niet dat je niet even contact hebt gezocht met de huisarts.
Volgens mij moet je die zelfs al bellen als een menstruatie langer dan een week duurt.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 11:17:13 #223
1087 Merisse
broddeltante
pi_20824706
Xanthe, bij mij duurt ongesteldheid ALTIJD 8 a 9 dagen. Ingrid, wordt het wel minder nu of moet je echt nog maandverband of tampons gebruiken? Als het afneemt en je kunt het met een inlegkruisje af dan zou ik me niet te druk maken hoor.
pi_20824755
ik vind 't ook niet meteen zorgwekkend hoor.
pi_20825013
Merisse dan weet je dat op een gegeven moment dat het normaal is (bedoel zijn er ergens standaard dagen voor?).
Maar als je net gestopt bent met de pil en eerst komt het maar niet door zetten , om vervolgens alleen maar dagen lang bruine vloed te hebben...
Dan vind ik 14 dagen al wel erg lang!
pi_20827090
Ik heb dus nog steeds lichtbruine afscheiding, heel raar. Is dat wel normaal? Ik heb al sinds 11 juli bruin spul, het was dus eerst heel veel en donker, met af en toe een rood sliertje. Nu is het nog niet weg, is het ineens lichtbruin. Ik word gek!!! Maar volgens de ha kan ik dit wel als ongi beschouwen, zei ze de vorige keer.

Moet je je cyclus rekenen vanaf de 1e ongi dag t/m de volgende ongidag, dan is het 28. (14 juni- 11 juli)
pi_20827159
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 10:20 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Vind ik wel erg lang hoor.
Snap dan ook niet dat je niet even contact hebt gezocht met de huisarts.
Volgens mij moet je die zelfs al bellen als een menstruatie langer dan een week duurt.
Mijn ha zegt dat mijn lichaam op gang moet komen en dat ik moet afwachten. Daar ga ik niet zo snel heen.
Ik dacht gisteren dat het voorbij was, ik had geen inlegkruisje oid in gedaan. Was heel dom van mij, want natuurlijk was het niet over. Ik lekte zelfs door op mijn werk! Dus ik in de pauze een nieuw slipje en inlegkruisjes gekocht!
Het is nu nog steeds zo, echt niet leuk meer. Eergisteren was het zo goed als verdwenen, vandaar dat ik gisteren niks in deed. Tis nu maar afwachten wat het vandaag is. Tot nu toe verlies ik wel wat, maar gelukkig niet zo veel als gisteren.

Oh ja, ik heb ook al een paar dagen jeuk, er zit ws weer een schimmel aan te komen. Gelukkig had ik nog zalf, de jeuk word al minder.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ingrid19 op 24-07-2004 14:05:59 (iets vergeten) ]
  zaterdag 24 juli 2004 @ 14:22:18 #228
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_20827389
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 00:45 schreef Merisse het volgende:
LW, ik heb nog niet gezegd dat ik het heel verdrietig voor je vind dat je prolactinewaarde alweer te hoog was. Ik heb ook nog eens op internet gezocht naar prolactine en prolactinoom. Wat ik het belangrijkste vond was:
* Bij verhoogde prolactinewaarde moet prolactinoom d.m.v. een MRI worden uitgesloten alvorens je zou gaan proberen zwanger te raken! bericht op forum obgyn.net
* Er wel wat andere zaken zijn behalve prolactinoom die voor verhoogde prolactinewaarden kunnen zorgen als bepaalde medicijnen en te langzaam werkende schildklier. Maar dat wilde je natuurlijk niet horen .... bron

Bij de Nederlandse Hypofyse Stichting kan je overigens een brochure aanvragen over prolactinoom.

Al met al is het een hele rare gang van zaken en ik zou maandag inderdaad maar eens bellen en om opheldering vragen. Vraag die gyn maar aan de telefoon of dat ie terugbelt ofzo. Zet 'm op!
Dikke knuffel voor jou

Dag dames!

Allemaal erg bedankt voor de lieve en opbeurende reacties!
Xanthe en Clauwhee: ik snap de twijfel tussen sterkte en succes, want zo voel ik het over mezelf ook. Ik voel me iig gesterkt door mijn eigen vastberadenheid om eerst het prolactine-gedeelte tot op de bodem uit te zoeken voordat ik met andere medicijnen begin.

oja xanthe, dat recht voor de raap zijn, is vaak ook mijn ''handicap'', sommige dingen komen soms heel anders over dan dat ik ze bedoel, maar aan de andere kant: men weet wel wat ze aan me hebben!

Merisse: Wat lief dat je nog gezocht had op i-net! De info die je post had ik zelf ook gevonden, vandaar ook dat ik juist zoiets heb van: no way dat ik nu ga beginnen met medicatie. Ik wil eerst een MRI! Het is wel mijn lichaam waarover ''even'' beslist wordt. Door de telefoon nota bene! Ik ga maandag meteen bellen, en ik wil binnen nu en twee weken een afspraak om eea te verhelderen. Desnoods bij een andere gyn! bries...vuurspuw...blaas!

Ik hou jullie posted!

LW

Wat een soap! LW heeft een kinderwens..heel het ziekenhuis op z'n kop!
  † In Memoriam † zaterdag 24 juli 2004 @ 15:06:03 #229
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20828151
LW, jeetje wat een toestand zeg. Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat prolactine gedoe eerst tot op de bodem wilt uitzoeken. Wat kunnen artsen toch af en toe laks zijn en zeker dat ze je in jouw geval gewoon pas in september terug laten komen. Onbegrijpelijk! Vertrouw maar op je gevoel.

Liefs,
Slaapmeisje
  † In Memoriam † zaterdag 24 juli 2004 @ 15:08:53 #230
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20828193
Ingrid, ook voor jou is het een verwarrende periode met al dat bruinverlies. Je moet inderdaad je cyclus rekenen vanaf de eerste dag van je ongesteldheid of in jouw geval van je bruinverlies. Dat is tenminste wat ik van de dokter heb gehoord toen ik een paar maanden geleden ook alleen bruine afscheiding had gedurende anderhalve week ofzo.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 15:50:07 #231
1087 Merisse
broddeltante
pi_20828773
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 13:59 schreef Ingrid19 het volgende:
Moet je je cyclus rekenen vanaf de 1e ongi dag t/m de volgende ongidag, dan is het 28. (14 juni- 11 juli)
Vanaf de 1e ongidag TOT de volgende (anders tel je de 1e ongidag 2x mee), bij jou dus 27 dagen.
  Redactie Frontpage zaterdag 24 juli 2004 @ 16:39:19 #232
3926 crew  Djeez
pi_20829605
Ik ben bang dat Ingrid permanent ongesteld is. En dat terwijl het dit weekend wel echt weer is om te klussen, aangezien hier in het Noorden absollut geen zon schijnt!
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_20829616
ach, dat beetje 'oud bruin' hoeft toch geen bezwaar te zijn?
  zaterdag 24 juli 2004 @ 16:49:35 #234
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_20829777
jemig Djeez... dan kan je een keer niet.. Dan wacht je maar een week.

Ingrid het kan best zijn dat, omdat je lichaam moet bijkomen van jarenlang hormoongebruik, e.e.a. nog een beetje moet normaliseren. Dat er nog wat oude resten zitten, dat 't nog niet meteen weet dat gewoon alles in een week naar buiten moet komen. De eerste paar keer dat je ongesteld word kan je dan inderdaad wat langer voor de eigenlijke menstruatie en daarna wat gekleurd slijmverlies hebben. (ik begreep dat 't niet echt hard stroomt, maar meer gekleurd slijm is).
Geef je lichaam gewoon een paar maanden tot een half jaar de tijd om alles weer op een rijtje te krijgen en 't allemaal weer op eigen kracht te doen. In dat half jaar kun je alle soorten menstruatie tegenkomen.. van een halve dag heftig tot drie weken gekleurd slijm en alles daar tussenin.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_20829784
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 15:50 schreef Merisse het volgende:

[..]

Vanaf de 1e ongidag TOT de volgende (anders tel je de 1e ongidag 2x mee), bij jou dus 27 dagen.
Is dat niet te kort?
  Redactie Frontpage zaterdag 24 juli 2004 @ 16:50:52 #236
3926 crew  Djeez
pi_20829802
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 16:49 schreef E.T. het volgende:
jemig Djeez... dan kan je een keer niet.. Dan wacht je maar een week.
Morgen heeft ze haar eisprong, dus we moeten wel eik...
pi_20829831
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 16:50 schreef Djeez het volgende:

[..]

Maar dat geldt alleen als mijn cyclus klopt zeg maar.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 16:58:51 #238
3011 E.T.
pi_20829940
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 16:50 schreef Djeez het volgende:

[..]

't viel me op dat dit niet de eerste keer is dat je post dat Ingrid d'r ongesteldheid niet goed uitkomt omdat je zo graag wilt klussen...

Als 't allemaal nog zo onregelmatig is en d'r lichaam nog zo duidelijk aan het herstellen is van pilgebruik zou ik me maar niet vastpinnen op wat een of andere site zegt over wanneer de eisprong zou zijn..

En dan nog.. wat Bix al zegt... een beetje oud bruin hoef je toch niet zo moeilijk over te doen?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 16:59:44 #239
3011 E.T.
pi_20829954
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 16:52 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

en daar zou ik eerlijk gezegd nog ff niet van uit gaan als ik jou zo hoor de laatste tijd.
  † In Memoriam † zaterdag 24 juli 2004 @ 17:01:13 #240
43556 miss_dynastie
pi_20829979
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 16:39 schreef Djeez het volgende:
Ik ben bang dat Ingrid permanent ongesteld is. En dat terwijl het dit weekend wel echt weer is om te klussen, aangezien hier in het Noorden absollut geen zon schijnt!
Als je echt zo graag wil, dan maakt dat beetje bruin toch niet uit? En bovendien lijken de gezondheidsproblemen van constant ongesteld zijn me erger dan dat je er niet op mag, om het maar even plat te zeggen!
  † In Memoriam † zaterdag 24 juli 2004 @ 17:04:17 #241
43556 miss_dynastie
pi_20830031
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 16:52 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat je daar vooralsnog niet van uit moet gaan...
  Redactie Frontpage zaterdag 24 juli 2004 @ 17:14:09 #242
3926 crew  Djeez
pi_20830187
Sorry, ik baal een beetje omdat het hier in Drenthe 'the rainy state' weer es kutweer ( letterlijk ) is terwijl het in de rest van NL prachtig BBQ-weer is.
  † In Memoriam † zaterdag 24 juli 2004 @ 17:16:06 #243
43556 miss_dynastie
pi_20830222
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 17:14 schreef Djeez het volgende:
Sorry, ik baal een beetje omdat het hier in Drenthe 'the rainy state' weer es kutweer ( letterlijk ) is terwijl het in de rest van NL prachtig BBQ-weer is.
Dat snap ik wel, maar dan zoek je toch andere manieren om elkaar te plezieren ??
pi_20830265
quote:
en daar zou ik eerlijk gezegd nog ff niet van uit gaan als ik jou zo hoor de laatste tijd.
quote:
Ik denk eerlijk gezegd dat je daar vooralsnog niet van uit moet gaan...
hmmm, ik hoop maar dat jullie niet gelijk hebben!
Het is allemaal erg ingewikkeld zeg! De 1 zegt dit, de ander dat. Volgens de ha kan ik het bruine wel als ongi beschouwen, zei ze de vorige (1e) keer.
quote:
Als je echt zo graag wil, dan maakt dat beetje bruin toch niet uit? En bovendien lijken de gezondheidsproblemen van constant ongesteld zijn me erger dan dat je er niet op mag, om het maar even plat te zeggen!
Hoe bedoel je dit precies?
quote:
I know. Maar je moet niet zo bot doen hoor!
  Redactie Frontpage zaterdag 24 juli 2004 @ 17:19:51 #245
3926 crew  Djeez
pi_20830294
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 17:18 schreef Ingrid19 het volgende:

I know. Maar je moet niet zo bot doen hoor!
OK!
  † In Memoriam † zaterdag 24 juli 2004 @ 17:26:34 #246
43556 miss_dynastie
pi_20830411
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 17:18 schreef Ingrid19 het volgende:
Hoe bedoel je dit precies?
Ik had het niet over jou persoonlijk, want het lijkt me dat jij gewoon nog kampt met de uitwerkingen van de pil. Maar ik heb weleens gelezen over vrouwen die constant veel bloed verliezen, slechts een paar dagen tussen de menstruaties door 'schoon' zijn en daardoor moe, lusteloos worden, kampen met bloedarmoede en dat soort nare dingen en soms tot hele drastische maatregelen over moeten gaan om er vanaf te komen: die zijn dus echt constant ongesteld (soms jaren achter elkaar). Het ongemak voor de vrouw lijkt mij dan vele malen groter dan het ongemak voor de man.
pi_20830492
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 17:26 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik had het niet over jou persoonlijk, want het lijkt me dat jij gewoon nog kampt met de uitwerkingen van de pil. Maar ik heb weleens gelezen over vrouwen die constant veel bloed verliezen, slechts een paar dagen tussen de menstruaties door 'schoon' zijn en daardoor moe, lusteloos worden, kampen met bloedarmoede en dat soort nare dingen en soms tot hele drastische maatregelen over moeten gaan om er vanaf te komen: die zijn dus echt constant ongesteld (soms jaren achter elkaar). Het ongemak voor de vrouw lijkt mij dan vele malen groter dan het ongemak voor de man.
Aha, ik snap het.
Ik ben trouwens vrijdag bij de dokter geweest en ik heb wel een lage bloeddruk, geen bloedarmoede. Ik kwam er vnml omdat ik de laatste tijd weer vaak duizelig ben.
Verder moet ik afwachten en kan het wel een half jaar duren voordat mijn lichaam 'hersteld' is.
Ik hoop maar dat dat niet zo lang duurt.

Trouwens Tearsong waar ben je?
pi_20831547
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 14:22 schreef LittleWoodstock het volgende:

oja xanthe, dat recht voor de raap zijn, is vaak ook mijn ''handicap'', sommige dingen komen soms heel anders over dan dat ik ze bedoel, maar aan de andere kant: men weet wel wat ze aan me hebben!
Zeker als het een gelezen woord is komt het nogal eens verkeerd over.
Ik weet dat ik soms wat bot en kwaad over kan komen , maar dat is dan absoluut niet zoals ik het bedoel.
En dat men weet wat ze aan je hebben vind ik alleen maar een goede eigenschap.
Ik heb al te vaak mensen om me heen gehad waarvan ik het niet wist en dan kan je van een koude kermis thuis komen.
pi_20831573
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 16:39 schreef Djeez het volgende:
Wil je dan even voor je eigen noorden praten??
Nog wat noordelijker schijnt al de hele dag de zon , gisteren ook bijna de hele dag al
pi_20831892
in het friesche noorden is het ook lekker weer hoor!
pi_20832781
En in t slootdorpse noorden schijnt ook de hele dag de zon
Groetjes,Minoes

*we gaan volgende week verhuizen,tenminste,we krijgen woensdag de sleutel en ik hoop 2 of 3 of 4 aug. over te gaan,YES.
Na bijna 3 jaar wachten,eindelijk weer terug in het oude dorp,waar mijn meiden ook op school zitten.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 20:08:47 #252
1087 Merisse
broddeltante
pi_20832920
Toppie Minoes !!! Heb je nou wel een voldoende groot huis gekregen? Moeten jullie er veel aan doen?

Xanthe, ik ben blij dat je plaatje geen "slaande ruzie" meer is maar in de plaats daarvan een prachtig vredig beebje Hopelijk mag ik dat zeggen

Ingrid 27 dagen is toppie gemiddeld is 28 dagen maar er zijn ook dames (_amber_ Slaapmeisje) die een cyclus hebben van 30+ dagen. Als je een kortere cyclus hebt heb je meer kans per jaar om zwanger te worden omdat je vaker een eisprong hebt.
pi_20833840
MERISSE.....ja,het huis is nu groter,alhoewel we geen zolder hebben,das weer een nadeel.Maar goed,wel allemaal een apparte slaapkamer.En we moeten een stuk vloerbedekking kopen voor de woonkamer en de tapijttegels van boven kunnen op 1 sl.kamer,op de anderen ligt al wat.En traptegels.
Verder plafond witten en muur schilderen in de woonkamer en schrootjeswand in de keuken en verder weet ik het nog niet.Misschien de meiden een kleurtje op de wand,maar ik denk niet dat ik dat ga redden,maar we zien wel.Misschien als opa een dag extra van de camping af wil komen om te helpen en mijn broer,dan lukt dat nl.wel,maar of ik dat voor elkaar ga krijgen????

*oftopic* watt houd luchtbel ons in spanning hé?*

Groetjes,Minoes
pi_20836261
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 20:08 schreef Merisse het volgende:

Xanthe, ik ben blij dat je plaatje geen "slaande ruzie" meer is maar in de plaats daarvan een prachtig vredig beebje Hopelijk mag ik dat zeggen
Tuurlijk mag dat gezegd worden.
Hadden het er zo straks nog over dat recht door zee voor sommigen vervelend kan zijn , maar ik waardeer het juist enorm.
Enne we wonen (gelukkig nog steeds, maar hoe lang nog als het aan de huidige regering ligt) in een vrij land....
Vond die "slaande ruzie" wel lollig omdat het met die mafkees van een Beau van Erverndoorns (ofzoiets) was.
Maar ben erg blij dat de huidige erop gezet kon worden
  Redactie Frontpage zondag 25 juli 2004 @ 00:13:14 #255
3926 crew  Djeez
pi_20837612
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 18:39 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Wil je dan even voor je eigen noorden praten??
OK, ik herstel: in Assen, Zuidenveld, scheen pas om 17:00 de zon, nadat het de hele dag volledig bewolkt was geweest...
pi_20837692
Wie gaat er dan ook in Assen wonen
Er gaat niets boven Groningen
pi_20837700
quote:
Op zondag 25 juli 2004 00:17 schreef Xanthe het volgende:
Wie gaat er dan ook in Assen wonen
Er gaat niets boven Groningen
pi_20837834
Blijkt nou wel weer he clauwhee? Hier mooi weer en alle wolkjes hebben zich boven Assen verzameld

Enne jij zou naar bed
pi_20837935
quote:
Op zondag 25 juli 2004 00:26 schreef Xanthe het volgende:
Blijkt nou wel weer he clauwhee? Hier mooi weer en alle wolkjes hebben zich boven Assen verzameld

Enne jij zou naar bed
Ja...ik zei het je toch...paar pogingen later, maar nu ga ik echt!!! *zichzelf naar bed sleept en pctje uit zal doen*
pi_20838031
Trusten!
Ben nog ffies spelletje aan het doen en ga dan ook het licht uit doen.
pi_20843667
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 20:08 schreef Merisse het volgende:

Ingrid 27 dagen is toppie gemiddeld is 28 dagen maar er zijn ook dames (_amber_ Slaapmeisje) die een cyclus hebben van 30+ dagen. Als je een kortere cyclus hebt heb je meer kans per jaar om zwanger te worden omdat je vaker een eisprong hebt.
Aha! Gelukkig maar, want ik dacht dat je met 27 dagen de kans hebt dat je geen eispong hebt. Snappie? Dat had ik ergens gehoord/gelezen. Maar dat klopt dus niet?
Verder alles wel goed hier, ben wel misselijk, maar dat kan door de bbq van gisteren komen, misschien niet goed gevallen.
pi_20845595
weet iemand toevallig wat je tegen hele erge misselijkhied kunt doen? Overgeven lukt niet.
  † In Memoriam † zondag 25 juli 2004 @ 15:20:36 #263
43556 miss_dynastie
pi_20845745
quote:
Op zondag 25 juli 2004 15:13 schreef Ingrid19 het volgende:
weet iemand toevallig wat je tegen hele erge misselijkhied kunt doen? Overgeven lukt niet.
Kleine beetjes eten? Beschuit bijvoorbeeld.
pi_20846371
quote:
Op zondag 25 juli 2004 15:13 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik ga dan rustig op bed liggen, op m'nrug met een dik kussen onder m'n hoofd, benen optrekken en dan een paar suske en wiske's of een ander boekje lezen. Boekje zachtjes laten steunen onderaan je buik, zodat het tegen je benen leunt.

Als je te misselijk bent om te lezen kun je TV kijken proberen, of gewoon even een tijdje in het niks staren en proberen om rustig en regelmatig te ademen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_20846423
cola drinken.
Groetjes,Minoes
pi_20847018
Dank jullie wel. Ik heb ondertussen 2 crackers gegeten en het zakt gelukkig wel een beetje. En ik lig rustig op de bank, kijk een beetje tv.
  zondag 25 juli 2004 @ 17:33:57 #267
98247 justy_the_chipmunk
pi_20848512
hoihoi

wat een ontwikkelingen weer!

LW: hoop dat ze je maandag verder kunnen helpen, en je meer duidelijkheid krijgt over alles!

Ingrid: vervelend ja dat je nog steeds vloeit! en dan ook nog die misselijkheid erbij, niet fijn!

HIer gaat het verder wel redelijk.
kreeg vrijdag hevige buikkrampen tot misselijkheid aan toe, en zaterdag flink veel bloedverlies ineens detalis zal ik besparen maar het zag er niet goed uit.
Was ook al waar ik bang voor was maar ja k kan t niet helpen
Ben wel ontzettend moe en niet lekker, dus denk dat ik toch maar even contact zoek met de ha als ze terug is van vakantie ( 1augustus pas)

zondag 25 juli 2004 @ 17:53:05 #268
1087 Merisse
broddeltante
pi_20848889
Waarschijnlijk helaas toch niet zwanger geweest Justy, of denk jij er iets anders van? Nu dus een gewone pilpauze bloeding. Kan je ook best wel niet lekker van zijn hoor. Misschien gaat het weer wat beter als je ongi over is. Weet je al of je na de stopweek de pil nog verder gaat slikken? En zo niet ga je dan proberen zwanger te raken of wachten jullie daar nog even mee?

Sterkte voor nu.
pi_20849539
quote:
Op zondag 25 juli 2004 13:32 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Ik dacht dat je met 27 dagen de kans hebt dat je geen eispong hebt. Snappie? Dat had ik ergens gehoord/gelezen. Maar dat klopt dus niet?
Weet iemand dit?
pi_20849732
quote:
Op zondag 25 juli 2004 18:27 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Weet iemand dit?
Nee helaas. Ik weet wel dat de gemiddelde normale gestandaardiseerde cyclus waar veel metingen en berekeningen op gebaseerd zijn 28 dagen is, dus op zich zit je maar 1 dag ervan af.

Ik had voor de pil altijd een cyclus van 56 dagen, 8 weken in plaats van 4.
Ik weet wel nog dat mijn witte vloed inderdaad veranderde (van dik en slimy, naar dun en doorzichtig meen ik). Toen vond ik dat alleen maar kei irritant, nu weet ik dat dat erop duidt dat je waarschijnlijk je eisprong hebt gehad.

Als ik ooit zo ver kom dat ik aan KvK mag beginnen (lees: een leuke kerel tegenkom ) dan ga ik waarschijnlijk de "voel-je-baarmoedermond-methode doen", ik geloof dat Slaapmeisje die ook een tijdje gevolgd heeft, eventueel met tempen erbij.

En voor de rest wil ik nog steeds de optie om een venster in je buik te laten bouwen. Kun je mooi je ei checken, en als het dan gelukt is om een tweede streep te krijgen kun je lekker naar je kind gluren
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_20849834
Volgens mij word je juist niet ongesteld als je geen eisprong hebt gehad.
Ken mensen die al op de 5e cd een eisprong hebben.
Normaal word je na ongeveer 14 dagen ongi als je een eisprong hebt gehad dat is het enige dat ik zeker weet en ook dat een eisprong erg vroeg , rond de juiste periode of zelfs erg laat plaats kan vinden.
Voor de rest moet je denk ik bij de mensen met PCO zijn om de vraag goed beantwoord te krijgen.
pi_20849915
quote:
Op zondag 25 juli 2004 18:40 schreef Xanthe het volgende:
Volgens mij word je juist niet ongesteld als je geen eisprong hebt gehad.
Ken mensen die al op de 5e cd een eisprong hebben.
Normaal word je na ongeveer 14 dagen ongi als je een eisprong hebt gehad dat is het enige dat ik zeker weet en ook dat een eisprong erg vroeg , rond de juiste periode of zelfs erg laat plaats kan vinden.
Voor de rest moet je denk ik bij de mensen met PCO zijn om de vraag goed beantwoord te krijgen.
Yep, de vriendin van de beste vriend van m'n ex had een vroege. Zij was super regelmatig ongesteld (de beroemde 28 dagen). Ze hadden sex met "voor het zingen de kerk uit". Op de laatste dag van haar menstruatie (dag zeven), dachten ze: Oh, nu hoeft het niet.

En hop, direct zwanger. Sperma leeft nog iets van drie dagen, dus ze had waarschijnlijk haar eisprong erg vroeg, op dag 9 of 10. Verloskundige zei ook: Jullie krijgen waarschijnlijk een meisje omdat die zaadjes wat taaier zijn, dus wat langer overleven. Wat dus klopte: een meid.

Ik geloof dat easy-going ook een vroege eisprong had, dag 5 of 7 ??? Ik weet het niet zeker, dacht dat ik dat ergens gelezen had.

Het kan echt alle kanten op met die eitjes, echt onduidelijk.
pi_20849997
Heb me toendertijd echt aan dat hele verhaal van hun zitten ergeren, het was echt zo overduidelijk van: Ow, ongelukje... Niet echt leuke mensen verder, maar jaaaaa, beste vriend and all van ex, mag je er niks over zeggen...

Twee jaar later, ex tegen mij: Goh, die J (de vrouw), is eigenlijk best wel ordinair enzo he?
Ik: MANNEN !
  zondag 25 juli 2004 @ 18:56:48 #274
1087 Merisse
broddeltante
pi_20850124
Ingrid als je mij niet gelooft kan je het o.a. hier nalezen: een cyclus hoort tussen de 23 en 35 dagen te zijn, gemiddelde is 28 dagen maar dat verschilt per vrouw en kan ook van cyclus tot cyclus verschillen.
pi_20850186
quote:
Op zondag 25 juli 2004 18:45 schreef Syrena het volgende:

[..]
Ik geloof dat easy-going ook een vroege eisprong had, dag 5 of 7 ??? Ik weet het niet zeker, dacht dat ik dat ergens gelezen had.
Mijn cyclus is zo'n 23-25 dagen . Ook best wel een vroege eisprong dus idd
pi_20851037
quote:
Op zondag 25 juli 2004 18:56 schreef Merisse het volgende:
Ingrid als je mij niet gelooft kan je het o.a. hier nalezen: een cyclus hoort tussen de 23 en 35 dagen te zijn, gemiddelde is 28 dagen maar dat verschilt per vrouw en kan ook van cyclus tot cyclus verschillen.
Ik geloof je wel hoor!
Maar omdat ik alleen maar over een cyclus van 28 dagen hoor, werd ik onzeker, vandaar!
Haal ik me meteen van alles in mijn hoofd. Bedankt voor de link.
Denk jij dat een ovulatietest voor mij nut heeft?
  zondag 25 juli 2004 @ 21:00:13 #277
98247 justy_the_chipmunk
pi_20852850
quote:
Op zondag 25 juli 2004 17:53 schreef Merisse het volgende:
Waarschijnlijk helaas toch niet zwanger geweest Justy, of denk jij er iets anders van? Nu dus een gewone pilpauze bloeding. Kan je ook best wel niet lekker van zijn hoor. Misschien gaat het weer wat beter als je ongi over is. Weet je al of je na de stopweek de pil nog verder gaat slikken? En zo niet ga je dan proberen zwanger te raken of wachten jullie daar nog even mee?

Sterkte voor nu.
was het maar gewoon een bloeding...
na een posi test, lijkt het me wel raar dat het een gewone bloeding zou zijn, en zoals het eruit ziet... idunno, was heel pril dat wel maar goed.

Ik slik nog een maand de pil op advies van de dokter, en dan stop ik er eerst even mee.
zelf wil ik nog steeds heel graag een kind en vriend ook maar twijfel heel erg of ik wel zwanger kan blijven of raken...

Stomme is dan ook dat je juist op deze momenten overal om je heen t volgende hoort:
" wat kijk je blij" : " ja ik ben net oma geworden"
of: "Ik ben net 12 weken zwanger"
heel fijn voor hun, maar ik zou het zelf graag ook willen vertellen, dat het goed gegaan is en we blij zijn ermee, ik wil het graag echt heel graag, maar pas me nu meer aan aan wat vriend wil...
die wil liever nog even wachten, ik snap hem heel goed, maar ik kan het verdriet achter de woorden niet laten zien en laten merken...
  zondag 25 juli 2004 @ 21:04:18 #278
98247 justy_the_chipmunk
pi_20852947
en ingrid: mijn cyclus schommelt ook tussen de 25 en 28 dagen in verschilt momenteel ook per maand, zelfs met pilgebruik.
het 28 dagen is idd een gemiddelde, dus zegt niet veel over jouw cyclus.
  zondag 25 juli 2004 @ 21:18:52 #279
1087 Merisse
broddeltante
pi_20853302
Tja, als ik jou was zou ik het nog niet doen. Ovulatietesten zijn erg duur en je bent pas zo kort gestopt met de pil, je cyclus is nog eens niet goed op gang en je bent nog hartstikke jong. Als ik jou was zou ik het eerst eens via de natuurlijke methode proberen. Dwz slijm, baarmoedermond controleren evt. met temperaturen erbij. http://www.vruchtbaarheid.org
  Moderator zondag 25 juli 2004 @ 21:43:30 #280
5428 crew  miss_sly
pi_20853927
Ingrid, een onregelmatige cyclus is niet ongewoon als je net gestopt bent met de pil. MIsschien kun je het beste je lichaam gewoon eens een beetje tijd geven om op gang te komen, en tegelijkertijd kun je je misschien een beetje inlezen in hoe het nou allemaal precies zou moeten werken, volgens de boekjes die theorie gaat lang niet altijd op natuurlijk, maar dan heb je een idee van hoe het allemaal werkt in het meest ideale geval.

Als je dan over een half jaar ofzo nog steeds onregelmatig bent, kun je ook wat gerichter vragen stellen aan bijv. je ha. Op dit moment kan niemand, ook de huisarts niet, je vertellen wat je lichaam allemaal doet om zich weer aan te passen aan een leven zonder de pil.

En zoals Merisse ook zegt, je bent nog hartstikke jong, doe even rustig aan, klus omdat het zo leuk is en geef je lichaam wat tijd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_20853955
Mijn cyclus is ook 24-25 dagen,dus ook een vroege eisprong,zou je denken.Maar wat ik al eerder zei,volgens t temp.lijstje,was het dag 12/13 en volgens babybrabbel 8/9?
Dus,gooi,maar in mijn pet.
Ik ben nu dus "achteruit " gaan rekenen,30 ongi dag -14 dagen = eisprong op de 16e=10e cyclusdag.
We zullen zien.........ik ben sinds het eten koken onwijs misselijk,stond boven de wok te zuchten....poeh,wat werd ik misselijk....en nog steeds.

*durft nergens meer op te hopen *

Groetjes,Minoes
  zondag 25 juli 2004 @ 22:20:11 #282
1087 Merisse
broddeltante
pi_20854714
Minoes, babybrabbel rekent alleen een gemiddelde uit; na de eisprong duurt het gemiddeld 14 dagen voordat je ongesteld wordt. Dus als je cyclus
- 24 dagen is vindt je eisprong gemiddeld plaats op dag 11 plaats (dag 25 ongi - 14 dagen)
- 25 dagen is vindt je eisprong gemiddeld plaats op dag 12 plaats (dag 26 ongi - 14 dagen)
Begrijp niet goed hoe jij op dag 8/9 uitkomt. Maar je kunt veeeeel beter van je temperatuurlijstje uitgaan dan van gemiddelden.
  zondag 25 juli 2004 @ 22:25:57 #283
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20854833
de eerste maand was ik na 29 dagen ongesteld, de 2de maand na 25 dagen en deze maand nog niet, hoeft ook pas over 3 dagen, zit nu op 25 dagen.
pi_20854837
In het begin dat ik in de mmm terecht kwam en we de uitgangs echo kregen voor een samenlevings test , bleek dat ik mijn eisprong rond de 20e dag had , wat ook wel klopt met een cyclus van 34 dagen.
Toen we begonnen met de behandelingen werd de eisprong dus gereguleerd door de medicatie.
Maar die ene keer dat ze m misten was het mooi op dag 14!
En had ik ineens een cyclus van 28/29 dagen.

Toen ik stopte met de pil was ik zo onregelmatig met mijn cyclus dat er rustig 3 tot 4 maanden tussen konden zitten voordat ik weer ongesteld werd.
Ondanks dat we wel graag een kindje wilden , vonden we het toen geen probleem om daar nog wat langer op te moeten wachten en waren we er ook niet echt mee bezig.
Komt het dan komt het , komt het nog niet dan hebben we nog tijd voor ons zelf.
Al met al heeft dat dus bijna 8 jaar geduurd.
pi_20855535
quote:
Tja, als ik jou was zou ik het nog niet doen. Ovulatietesten zijn erg duur en je bent pas zo kort gestopt met de pil, je cyclus is nog eens niet goed op gang en je bent nog hartstikke jong. Als ik jou was zou ik het eerst eens via de natuurlijke methode proberen.
Dat is ook wel zo. Maar jullie kennen waarschijnlijk ook wel het gevoel, dat als je eenmaal de beslissing hebt genomen, dat je dan natuurlijk het liefst meteen zwanger wilt zijn! Je bent er automatisch veel mee bezig. Ik weet ook wel dat er gemiddeld toch wel een jaar voor staat. Tenminste dat ze de ha. Tis dus gewoon afwachten.
quote:
Ingrid, een onregelmatige cyclus is niet ongewoon als je net gestopt bent met de pil. MIsschien kun je het beste je lichaam gewoon eens een beetje tijd geven om op gang te komen. Als je dan over een half jaar ofzo nog steeds onregelmatig bent, kun je ook wat gerichter vragen stellen aan bijv. je ha. Op dit moment kan niemand, ook de huisarts niet, je vertellen wat je lichaam allemaal doet om zich weer aan te passen aan een leven zonder de pil
Dat is ook wel weer zo.Het zou wel makkelijk zijn als de ha het zo kon zien!
Helaas zit het menselijk lichaam toch wat ingewikkelder in elkaar. Ik wil gewoon es 'normaal ongesteld' worden, dus met bloed. Dan heb ik echt het idee dat mijn lichaam 'het doet'. Snap je? Nu is het zo vreemd. Dan weer donkerbruin spul, dan lichtbruin, dan een dag niks, dan weer lichtbruin, ik word er gek van! Maar ja, wat doe je eraan?

Nu ga ik maar naar bedje toe. De misselijkheid is zo goed als weg gelukkig sinds 19.00. Nu heb ik wel buikpijn, maar daar kan ik tenminste een paracetamol voor nemen.
  maandag 26 juli 2004 @ 08:34:54 #286
57865 wiseguy79
wil weer op vakantie!
pi_20860786
Misschien een vraag die hier niet echt thuishoort, maar goed. Sorry alvast!

Ik vroeg me af wat al die kleurtjes en icoontjes op die babybrabbel cyclusbanner voorstellen.. Je hebt groene strepen, rode strepen, een duiveltje, een zaadje, een eitje....

Wie kan mij de geheimen van de banner uit de doeken doen?
  Moderator maandag 26 juli 2004 @ 08:37:41 #287
5428 crew  miss_sly
pi_20860797
Natuurlijk begrijp ik dat je weer eens gewoon ongesteld zou willen worden. Ik zit nu op zo'n beetje op dag 80 sinds ik gestopt ben met de pil, en ook al ben ik (nog?) niet bezig met proberen zwanger te worden, toch zou ik het erg fijn vinden als mijn lichaam gewoon eens wilde gaan werken.

Nog steeds denk ik dat je gewoon eventjes je lichaam de tijd moet geven, je moet proberen je even geen zorgen te maken over dat je menstruatie niet volgens het boekje en mooi helderrood is en gewoon een half jaar in ieder geval klussen omdat het leuk is en de verrassing van een heerlijk spontane zwangerschap afwachten. Zoals je zelf als zegt dat je van de ha hebt gehoord, staat er gemiddeld een jaar voor, dus probeer dat ook in gedachten te houden. Gaandeweg ga je je misschien ook wat zekerder voelen over je lichaam, want ik proef toch wel wat onzekerheid bij je, en dat komt waarschijnlijk omdat het allemaal zo nieuw is. Je lichaam een beetje leren kennen op dat gebied heeft nu eenmaal tijd nodig

jolene, lekker aan het vakantie vieren? hoe is het met de kittens?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_20860843
MERISSE.......ik kwam op dag 8/9 uit juist via dat invullen van mijn laatste 4 cycli vanaf dec.vorig jaar.En de gyn zag vorig jaar sept. een eisprong,dus ben ik er maar vanuit gegaan ,dat die op dag 12/13 was,toen ging mijn temp.nl.iedere keer omhoog.
Maar goed,ben nog steeds aan t tempen,begon met 36.8 na 3 dagen 37.0,toen 37.1,37.2 en vanmorgen 37.3,maar ik was er net om half 6 al uit geweest omte plassen,kon echt niet tot 8 uur wachten
Dat is nl. mijn temptijd(word leuk,straks op de camping Maar goed,ik ga stug door.
Ben trouwens nog steeds dat misselijke gevoel niet kwijt,maar hoef niet te

Groetjes,Minoes
  maandag 26 juli 2004 @ 09:31:37 #289
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_20861186
quote:
Op maandag 26 juli 2004 08:34 schreef wiseguy79 het volgende:
Misschien een vraag die hier niet echt thuishoort, maar goed. Sorry alvast!

Ik vroeg me af wat al die kleurtjes en icoontjes op die babybrabbel cyclusbanner voorstellen.. Je hebt groene strepen, rode strepen, een duiveltje, een zaadje, een eitje....

Wie kan mij de geheimen van de banner uit de doeken doen?
geel zijn de gewone dagen in een cyclus, het lichtgroene en felgroene houdt in dat je vruchtbare dagen hebt en je ovulatie(dat felgroene). dan heb je weer gewone dagen met niks bijzonders. en dan dat rode zijn de red devil dagen, ofterwijl menstruatie dagen.

duiveltjes is dus red devil = menstruatie
een zaadje dat onderweg is naar het eitje
en een eitje dat onderweg is naar babytje worden (mits je die red devil niet krijgt uiteraard)

denk dat ik het zo wel aardig heb uitgelegd.
  maandag 26 juli 2004 @ 10:17:20 #290
57865 wiseguy79
wil weer op vakantie!
pi_20861740
quote:
Op maandag 26 juli 2004 09:31 schreef Martineke het volgende:

[..]

geel zijn de gewone dagen in een cyclus, het lichtgroene en felgroene houdt in dat je vruchtbare dagen hebt en je ovulatie(dat felgroene). dan heb je weer gewone dagen met niks bijzonders. en dan dat rode zijn de red devil dagen, ofterwijl menstruatie dagen.

duiveltjes is dus red devil = menstruatie
een zaadje dat onderweg is naar het eitje
en een eitje dat onderweg is naar babytje worden (mits je die red devil niet krijgt uiteraard)

denk dat ik het zo wel aardig heb uitgelegd.
Ah, ok.. Klopt wel met mijn beeldvorming i.i.g. Nu maar hopen dat m'n vriendin niet die 'red devil' krijgt volgende week!
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2004 @ 10:57:58 #291
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20862430
Succes en sterkte met wachten wiseguy79
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2004 @ 11:00:58 #292
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20862485
quote:
Op zondag 25 juli 2004 22:25 schreef snakelady het volgende:
de eerste maand was ik na 29 dagen ongesteld, de 2de maand na 25 dagen en deze maand nog niet, hoeft ook pas over 3 dagen, zit nu op 25 dagen.
Ik zie in het overzicht dat je vandaag je NOD hebt staan. In ieder geval kun je vanaf vandaag een beetje gaan tellen. Hoe voel je je? Heel veel sterkte met wachten want zeker deze dagen zijn extra spannend
  maandag 26 juli 2004 @ 11:16:03 #293
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20862771
quote:
Op maandag 26 juli 2004 11:00 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Ik zie in het overzicht dat je vandaag je NOD hebt staan. In ieder geval kun je vanaf vandaag een beetje gaan tellen. Hoe voel je je? Heel veel sterkte met wachten want zeker deze dagen zijn extra spannend
Ik heb flinke rugpijn, dus ik verwacht dat ik elk moment ongi kan worden.
Dus dubbe; pech deze maand, ik ben niet zwanger en ik ben ongesteld tijdens de bruiloft.
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2004 @ 11:45:07 #294
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20863474
He gatverdarre snakelady dat is inderdaad dubbelpech. Het vervelende met niet meer aan de pil zijn is zowieso dat je geen invloed meer uit kan oefenen op die speciale dagen dat je even niet ongesteld wil worden en zeker op je bruiloft is het dubbelnaar!

Hoe gaat het met de voorbereidingen? Hebben jullie nu alles in kannen en kruiken?
pi_20864816
Goedemorgen

Snakelady, wat jammer zeg..
Vrijdag is de dag...spannend hoor.
Hoop dat je het een beetje treft met het weer.

Miss_Sly, alles goed hoor
Niet echt vakantie er moet een hoop gedaan worden.
De kleine herstelt goed.
  maandag 26 juli 2004 @ 12:59:10 #296
57865 wiseguy79
wil weer op vakantie!
pi_20865027
quote:
Op maandag 26 juli 2004 10:57 schreef Slaapmeisje het volgende:
Succes en sterkte met wachten wiseguy79
Bedankt!

Het zal wel een spannende week worden volgende week.
pi_20865115
Spannend wiseguy79

Wil je wat meer vertellen..

Of komt dat eventueel volgende week
  maandag 26 juli 2004 @ 13:12:44 #298
57865 wiseguy79
wil weer op vakantie!
pi_20865326
Zoveel is er niet te vertellen eigenlijk.

We willen beide graag een kind en derhalve is mijn vriendin gestopt met anticonceptie. Daarna twee maanden gewacht om te zien of de cyclus nog steeds regelmatig zou zijn. Dat was dus zo en daarom vorig week en deze week extra goed bezig geweest zeg maar.
  maandag 26 juli 2004 @ 13:38:07 #299
pi_20865901
Hoi hoi

LW Hoe is het met je? Is het je nu allemaal een beetje duidelijk?

Jolene, Minoes, Slaapmeisje en alle andere

Met mij gaat het best aardig Vorige week ben ik even op mijn werk geweest, omdat ik volgende week 3 ochtende mee moet gaan draaien op integratiebasis. Voorlopig mag ik nog maar 3 ochtende werken dus. Dit is alleen voor die week, want daarna gaan we 2 weken naar Frankrijk, Lacaneau

Voor de rest laat de weer ernstig op zich wachten en zijn er eigenlijk nog niet echt tekenen dat er ook maar iets gaat komen Ik denk dus dat ik vraag aan de gyn. woensdag of ik nog een Primolut kuur mag zodat ik niet ongesteld ben als ik op vakantie ga, want daar heb ik weinig zin in!

Ben nog steeds druk bezig met het zoeken van een andere baan, maar dat is niet echt makkelijk Ik blijf positiefs en vind vast wel wat! Slapen doe ik nog steeds erg slecht en droom heel erg! Afgelopen week heb ik over Slaapmeisje gedroomd Ging gewoon gezellig bij je op de koffie Vaag! Daarnaast droom ik over mensen die zijn overleden

Voor de nachtrust heb ik Oxzasepam gekregen, maar dat durf ik niet te gebruiken dus ik ga iets homeopatisch proberen!

Tot horens weer allemaal

Beaker
Dit zijn Bas & Jopie
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2004 @ 13:46:53 #300
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20866158
quote:
Op maandag 26 juli 2004 13:38 schreef Beaker12345.....etc het volgende:
Afgelopen week heb ik over Slaapmeisje gedroomd Ging gewoon gezellig bij je op de koffie
O jeetje Beaker, dan gaat het nog niet zo goed met je als ik had gehoopt. Dromen over mij is niet goed voor je nachtrust Poe hee lijkt me best lastig om weer te moeten beginnen met werken. Gelukkig kun je alvast uitkijken naar de vakantie in Frankrijk en dan denk ik niet dat je in de vakantie Oxazepam nodig zult hebben. Dat je droomt over mensen die overleden zijn kan een verwerking zijn van het proces waar je nu inzit of een teken dat je dingen/mensen/situaties moet gaan loslaten. De dood staat dan symbool voor het loslaten immers doodgaan is het grote loslaten van het leven zeg maar.

Over dromen gesproken. Ik droom de laatste tijd ook best veel en heftig. Afgelopen weekend echt een hele nare droom gehad. Ik dacht dat ik ongesteld moest worden en ging naar het toilet. Daar kreeg ik een enorme kramp en plots kwam daar een doodgeboren iets uitzetten. Bleek ik al 3 maanden geleden een miskraam te hebben die pas nu naar buiten kwam. Het ding was ongeveer 30 cm. lang en was spierwit. Het zag er trouwens meer uit als een buitenaards wezen dan een kindje. Echt heel goor en ik heb de hele dag met dat beeld in mijn hoofd gezeten.
  maandag 26 juli 2004 @ 13:54:27 #301
86274 hartje
still waiting...
pi_20866354
hallo allemaal, ff een update van vakantie vierend hartje.
heb ff heel snell alles bijgelezen; 12 pagina's moest ik door maar ik had al een week niet gefokt natuurlijk. moet ik toch maar niet meer doen, zo lang niet op fok kijken.
beetje laat maar: mallemeid! van harte zeg!
verder alle meiden veel succes en/of sterkte (net wat jullie nodig hebben, ik reageer maar even niet op iedereen persoonlijk, anders zit ik morgen nog te typen )
nu ff mijn update (ik ben heel dom geweest ) we hebben afgelopen week al ons achterstallige klus-werk ingehaald, in het huis bedoel ik dan is wel lekker opgeschoten, alleen waren we 's avonds natuurlijk helemaal gebroken van al het gesjouw. hadden we 3 dagen ff niet ge-kfk omdat het toch nog net een paar dagen voor m'n was & we te veel spierpijn hadden & echt veels te moe waren. zie ik later aan mijn temp-grafiek dat m'n volgens mij 2 dagen eerder was!!!! we hebben hem dus gemist deze maand wat dom hè! nou ja, de verdere vakantie maar FfF (mijn vriend noemt het al TripleF'en) is toch ook niet erg
dus reken maar nergens op met m'n nod, lijkt me wel erg onwaarschijnlijk deze keer. ik ga ff boodschapjes doen & een beetje opruimen hier. ik laat snel weer wat horen & groetjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')