Dus volgens jou mag ik ook rode koplampen gebruiken zolang ze allebei maar rood licht uitstralen?quote:Op donderdag 15 juli 2004 22:09 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ja natuurlijk is dat legaal. Zowel in België als in Nederland. Zolang maar beide lampen geel licht uitstralen.
Wat ik nu heb gedaan is een klein beetje illegaal. Je mag namelijk geen 100 Watt lampen gebruiken. Maar dat valt eigenlijk niet eens op. Ook bij de keuring hebben ze er nog nooit moeilijk over gedaan. Zal wel komen omdat de meeste XMs een slecht lichtbeeld/lichtopbrengst hebben vanwege de schuine units...
Rode lichten aan de voorzijde is dus een no-no en geel is gewoon toegelaten. Moet ik de Belgische tekst ook nog even zoeken?quote:Artikel 5.2.53
1. De grote lichten, dimlichten, stadslichten en achter- uitrijlichten mogen niet anders dan wit of geel stralen.
2. De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen.
3. De zijrichtingaanwijzers, bedoeld in artikel 5.2.51, onderdeel f, mogen niet anders dan ambergeel stralen.
4. De achterlichten en mistlichten aan de achterzijde mogen niet anders dan rood stralen.
5. De remlichten mogen niet anders dan rood of ambergeel stralen.
6. De kentekenplaatverlichting mag niet anders dan wit stralen en mag niet naar achteren stralen.
7. De markeringslichten mogen naar voren niet anders dan wit, en naar achteren niet anders dan rood stralen.
8. De zijmarkeringslichten mogen niet anders dan ambergeel stralen. Indien het achterste zijmarkeringslicht onderdeel uitmaakt van een rood stralend licht dan wel van een rode retroreflector, mag dit licht rood stralen.
Ik dacht dat het slechte lichtbeeld/lichtopbrengst kwam doordat die plaatjes in de unit vaak matteren ? Ik lees overal dat mensen die dingen eruit slopen.quote:Op donderdag 15 juli 2004 22:09 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ja natuurlijk is dat legaal. Zowel in België als in Nederland. Zolang maar beide lampen geel licht uitstralen.
Wat ik nu heb gedaan is een klein beetje illegaal. Je mag namelijk geen 100 Watt lampen gebruiken. Maar dat valt eigenlijk niet eens op. Ook bij de keuring hebben ze er nog nooit moeilijk over gedaan. Zal wel komen omdat de meeste XMs een slecht lichtbeeld/lichtopbrengst hebben vanwege de schuine units...
Kheb ook maar ff een fotootje geschoten, 16 TRi powerrrrrrrrrrrrrrrrrquote:Op vrijdag 16 juli 2004 03:40 schreef Tr0ublegum het volgende:
whoehoe citroen topic deel 4het gaat goed!
Mijn 16 TRi (bx) zit nu bijna op de 200.000 km, ik zal proberen een foto te maken als ie d egrens overschrijdt!
Hmm... Mooie flatout. Alleen je metertje is kapotquote:Op vrijdag 16 juli 2004 12:49 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Kheb ook maar ff een fotootje geschoten, 16 TRi powerrrrrrrrrrrrrrrrr![]()
[afbeelding]
Hmm, Heb je ook 100 Watt in je dimlicht zitten? Hmm... Nou ja, geel is ook minder verblindend dan wit.quote:Op donderdag 15 juli 2004 21:40 schreef Daffodil31LE het volgende:
Lekker veel licht. Zou dat komen omdat het 100 Watt-lampjes zijn in plaats van 55 Watt?
welk metertje?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:46 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Hmm... Mooie flatout. Alleen je metertje is kapot![]()
De 16 TRi van Tr0ublegum (zelfde type als mij dus), zijn benzineauto'squote:Op vrijdag 16 juli 2004 17:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
En wat hoge kilometerstand betreft... Is 2 ton veel dan, voor een diesel? Als het nou een 2CV was, ja, dan was het veel. Hoewel ik veel 2CVtjes ervan verdenk dat ze ook aardig hoge kilometerstanden zouden kunnen voorleggen...
Eendenmotortjes blijven wel door reutelen hoorquote:Op vrijdag 16 juli 2004 17:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
Yep... In een XM heb je aparte lampen voor dim- en voor grootlicht. Beiden H1. De bovenste foto is dimlicht, de onderste foto is grootlicht, dan branden beide lampen. 200 Watt per zijde, dat wil wel verlichten ja. En inderdaad, de mistlampen gebruik je eigenlijk nooit. Maar als je ze gebruikt moet het er wel mooi uitzien --> geel dus in mijn geval.
En wat hoge kilometerstand betreft... Is 2 ton veel dan, voor een diesel? Als het nou een 2CV was, ja, dan was het veel. Hoewel ik veel 2CVtjes ervan verdenk dat ze ook aardig hoge kilometerstanden zouden kunnen voorleggen...
Preciesquote:Op donderdag 22 juli 2004 12:09 schreef BBQ-kip het volgende:
Dank u, Syb
Ja, vakantie gaat zeker weten door, ik neem het boekje met de garages in Schotland gewoon mee
En ook de ANWB-pas mag niet ontbreken.
Ik maak nog wel een keertje een fotootje van die bak en die mik ik dan wel hier in het topic.
Kijk, zo mag ik het horen. De tuin is voor de BX. Dat is ook de enige plaats dat een BX (of CX, DS, GS) geparkeerd mag worden: lekker met het buikje in het gras en alleen opstaan als de baas hem mee uit wil nemenquote:Wokschotel schreef op 23 juli 2004 @ 12:49:
[...]
Zonder gekheid: ik zou willen dat ik zijn huis had. Tuin en een garage voor de BX, en dan zit ik op een flatje :'(
You're Welcome!quote:Op vrijdag 23 juli 2004 17:43 schreef BBQ-kip het volgende:
Yep dan heb ik het
Mijn vriend is altijd voorzichtig, dus neemt altijd de hoogste dekking, hoeft van mij niet altijd hoor
Maar soms is het wel handig.
Bedankt voor de tips!
quote:Op zaterdag 24 juli 2004 21:39 schreef BBQ-kip het volgende:
Hij mag naar Loch Ness gaan kijken en een hoop mooie natuur zien, niet te vergeten de boot van IJmuiden naar Newcastle....
Ik denk dat hij het prima naar zijn zin gata hebben, net als wij
Dat van die spiegel is minder!!! Gebeurd helaas bij ons vlakij ook regelmatig. Doorgaande weg naar het volgende plaatsje voor fietsers. En als men blijkbaar dronken is.....quote:Op maandag 26 juli 2004 09:16 schreef BBQ-kip het volgende:
Jammer dat gisteren een of andere kloothommel de linker spiegel los heeft getrapt/gerukt/geslagen o.i.d.
En een briefje achter laten, ho maar...
Ik ben echt pissed off!
Blijf lekker met je poten van mijn auto af!
Okidokie!quote:Op maandag 26 juli 2004 09:33 schreef BBQ-kip het volgende:
Nou, hij zit alleen wat los, van wat ik zag op het eerste gezicht, ik vanmiddag ofzo ga even kijken of de schade te herstellen is, anders neem ik even contact met je op!
(wel handig zo'n Citroën-topic!)
Hm, was dat al een beetje een gare bak?quote:Op maandag 26 juli 2004 12:51 schreef Syb-Sosef het volgende:
@Againzender: ja, k heb er ook eentje gehad. Echt heel rap inderdaad. Alleen teveel problemen waardoor ik hem na 6 weken spuugzat was en hem op de sloop geparkeerd heb. (Na eerst eens al mn frustraties uitgeleefd te hebben uiteraard...)
quote:Op vrijdag 23 juli 2004 17:55 schreef mdeen het volgende:
Als ik even schaamteloos iets van GoT mag quoten (wokschotel die ik quote zit ook gewoon hier):
[..]
Kijk, zo mag ik het horen. De tuin is voor de BX. Dat is ook de enige plaats dat een BX (of CX, DS, GS) geparkeerd mag worden: lekker met het buikje in het gras en alleen opstaan als de baas hem mee uit wil nemen
![]()
rip bixiequote:Op maandag 26 juli 2004 15:45 schreef LucienS het volgende:
Hmmz, pijnlijk zo'n topic, net vor. maand afscheid genomen van m'n BX tzd turbo. Doet echt pijn..
Ik ben de linker (thank Godquote:Op maandag 26 juli 2004 17:49 schreef BBQ-kip het volgende:
BX SPORT, haha, vind ik nog steeds zo vreemd, ik zie er niet echt de "sport" in, maar ja, ik ben dan ook een vrouw he
Welke van de 2 ben jij Wokkie?
Zoals al opgemerkt is dat niet helemaal waar, zie het Polaroid-verhaal enzoquote:Op maandag 26 juli 2004 18:19 schreef mdeen het volgende:
De "sport" aan de BX Sport is ook dat de vrouw meestal over de BX heengebogen ligt.
Voor wie het niet begrijpt: ga de eerste Flodder film maar kijken.
Nieuwe panelenquote:Maare Wokschotel, zijn dat eigenlijk nieuwe (...) panelen of heb je ze laten spuiten?
okidokiequote:Op donderdag 29 juli 2004 10:42 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik ga vanmiddag even naar de garage, ben gisteren van Den Haag naar Den Bosch en terug gereden en toen trilde hij wel erg, dus ik wil het wel even laten checken.
Wat had je aan de haak hangen ?quote:Op donderdag 29 juli 2004 16:06 schreef Metro2005 het volgende:
om het topic nog wat meer citroen gehalte te geven:
[afbeelding]
[afbeelding]
vers geschoten in noorwegen
Thanx!quote:Op donderdag 29 juli 2004 19:24 schreef Syb-Sosef het volgende:
Welkom PM-girl![]()
trouwens, erg gave signature![]()
of een vouwwagenquote:Op vrijdag 30 juli 2004 02:38 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik gok op een caravan!![]()
Ha! Was het lekker rijden daar? Ik ga ook over een paar weken met de rode dame (BX TZD Turbo) naar Noorwegen, wel zonder sleurhut. Kampeerhutten-tocht maken, heb er enorm zin in!!quote:Op donderdag 29 juli 2004 16:06 schreef Metro2005 het volgende:
.....
vers geschoten in noorwegen
Lijkt me lachen!quote:Op vrijdag 30 juli 2004 16:52 schreef Winnetou het volgende:
[..]
Ha! Was het lekker rijden daar? Ik ga ook over een paar weken met de rode dame (BX TZD Turbo) naar Noorwegen, wel zonder sleurhut. Kampeerhutten-tocht maken, heb er enorm zin in!!![]()
![]()
![]()
zweden is 10x natter als noorwegenquote:Op vrijdag 30 juli 2004 20:40 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Lijkt me lachen!
Als het een beetje meezit wil ik in de zomer van 2005 ook Scandinavië verkennen met mijn BX, en dan voornamelijk Zweden![]()
Maar wel mooie blonde vrouwenquote:Op vrijdag 30 juli 2004 21:43 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
zweden is 10x natter als noorwegen
dat je het even weet
quote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:01 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Maar wel mooie blonde vrouwen![]()
Mooie CXquote:Op zondag 1 augustus 2004 14:42 schreef double-Joop het volgende:
zo eerst even een plaatje van waar het nou echt om draait hier :d
[afbeelding]
De eerste generatie cx'en met de rvs bumpers..
quote:Op zondag 1 augustus 2004 14:42 schreef double-Joop het volgende:
zo eerst even een plaatje van waar het nou echt om draait hier :d
[afbeelding]
De eerste generatie cx'en met de rvs bumpers..
Is dat er ook een met het mooie dashboard met ronddraaiende snelheidsmeter? Zo ja, maar daar dan ook eens een fototje van. Please?quote:Op zondag 1 augustus 2004 14:42 schreef double-Joop het volgende:
De eerste generatie cx'en met de rvs bumpers..
De leukste Eend is je eigen Eend !quote:Op zondag 1 augustus 2004 22:41 schreef patje74 het volgende:
Wat een droom van een CX, het is altijd een wens van me geweest om zo'n wagen voor dagelijks te hebben. Helaas is dat voorlopig nog te duur t.o.v. mijn Cordobatje met G3.
Maar ooit zal het er van komen! Al zal mijn 2cv-tje natuurlijk nooit weg gaan, tenzij er een leukere voor in de plaats komt.
[afbeelding]
De voorste, mintgroene is de mijne....![]()
ThanX, al zou een grijze Charleston mij ook wel aanstaan hoor!quote:Op zondag 1 augustus 2004 23:49 schreef 2cv het volgende:
[..]
De leukste Eend is je eigen Eend !
dat dacht ik !quote:Op maandag 2 augustus 2004 14:51 schreef Winnetou het volgende:
Ziet er yummie uit...![]()
![]()
Nooit wegdoen dus. Ik doe mijn Eend ook nooit weg. Desnoods zet ik em in onderdelen op zolder.quote:Op maandag 2 augustus 2004 13:38 schreef patje74 het volgende:
[..]
ThanX, al zou een grijze Charleston mij ook wel aanstaan hoor!
Maar aan deze hebben we goede herinneringen, het was onze trouwauto.
het ging om de auto hoorquote:Op maandag 2 augustus 2004 15:58 schreef StrikeAnywhere het volgende:
[..]
dat dacht ik !![]()
Oh, dus niet om eeeehh...quote:Op maandag 2 augustus 2004 19:44 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
het ging om de auto hoor
quote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:01 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Maar wel mooie blonde vrouwen![]()
mooiquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 14:58 schreef BBQ-kip het volgende:
Mijn linkerspiegel zit weer top, met dank aan Syb-Sosef!
Maak mij gek!!!quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 20:40 schreef double-Joop het volgende:
.............. vooral de cx is een cruiser pur sang.. glijdend over de weg comfortabel in je zetel met een frans liedje op de AM radio.. de cockpit geeft aan dat je 100km/h rijdt.. op weg naar de zonsopgang..
Rijk ? Nou, niet ikquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 19:11 schreef ikwilgeencookies het volgende:
en wat vraag je dan voor zoiets? tis veel waard maar de meeste citroen fans zijn echt rijk..
Hmmz...da's niet veel man!quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 19:13 schreef 2cv het volgende:
[..]
Rijk ? Nou, niet ikIk probeer m'n Eend van 125 pleuro per maand rijdend te houden
Waarom denk je dat ik maar 7500 km/jaar rijd ?quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:02 schreef patje74 het volgende:
[..]
Hmmz...da's niet veel man!
Maar goed, ik ben in totaal ¤130,- per jaar kwijt aan wegenbelasting en verzekering, Dus dat is al snel te doen.
Oh ja, je zei "rijdend te houden", da's een probleem want dan moet er ook nog benzine in.....
Wat denk je, dat de verzekering dat checkt? En anders heb je toch gewoon een nieuwe teller gemonteerd?!quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 21:05 schreef 2cv het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik maar 7500 km/jaar rijd ?
Watnou verzekering ? Benzine !quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 21:27 schreef patje74 het volgende:
[..]
Wat denk je, dat de verzekering dat checkt? En anders heb je toch gewoon een nieuwe teller gemonteerd?!
Welke 2cv is wel origineel....
Oh, ik dacht dat je reageerde op mijn som van alle vaste lasten van in totaal ¤130,- en dat je wou aangeven dat dat voor jou duurder is omdat je meer dan 7500km / jaar rijd.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 21:33 schreef 2cv het volgende:
[..]
Watnou verzekering ? Benzine !
Mijn lijstje zou er iets anders uitzienquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:02 schreef Tr0ublegum het volgende:
citroën fans rijk? nou nee, volgens mij niet (hoewel je altijd uitzonderingen hebt)
Er zijn maar weinig merken waarvan de auto's zo snel in waarde zakken als citroën hoor. Mijn vader heeft 'r vier (ax, bx, 2cv en ds), maar hij is dus echt niet rijk
Als ik een keer de lotto win, dan komen de volgende auto's bij mij in de garage:
- Bx Sport (zwart, of grijs)
- Bx 19 GTi 16v, zonder kat, dus de 160 pk versie.
- SM
- Ax Sport of GTi
- CX 25 GTi
- DS 23 ofzo, met in ieder geval de derde neus, die vind ik het mooiste
En dan zit je in totaal nog onder de ton
ai..quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 00:30 schreef double-Joop het volgende:
wat ik ervoor vraag.. euh.. wat de gek ervoor geeft zeggen alle dealers hier ... in te ruilen.. ...
maar de vraagprijs is momenteel 5000 pleuro's.
Klopt! Motor, bak etc. Meeste is hetzelfde. Een Digit heeft een specifieke draadboom, een automaat die waarschuwt als 1 van je lampen is doorgebrand, afstandsbediening op de CV, boordcomputer met verbruiksmeter standaard (optie op GT) en natuurlijk het digitale dash.quote:Op maandag 16 augustus 2004 12:12 schreef Tr0ublegum het volgende:
Alcyone, heb je geen foto's van je Digit..? Ik ben wel benieuwd naar mooie Hi-Res foto's van het dashboard..! Onder de kap is 't trouwens toch dezelfde wagen als de 19 GT, of vergis ik me daar in..?
echt welquote:Op maandag 16 augustus 2004 13:09 schreef Tr0ublegum het volgende:
als je me de foto's mailt op huynen AT home PUNT nl kan ik ze wel online voor je zetten! Ik ben er zelf in ieder geval wel benieuwd naar, en ik denk dat de meeste citrofielen zo'n geweldige wagen als de Digit ook kunnen waarderen..!
ligt eraan wat voor saxo je hebt hequote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:58 schreef PM-girl het volgende:
Mm, net de saxo voor een beurt weggebracht, staat er een mooie xsara te lonken, 3 deurs, coupe, groen metallic, mooi prijsje!
kijken wat de inruilwaarde kan zijn van de saxo.....![]()
Meer Citroënnerig. Zeker een vooruitgang!quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:42 schreef Joostve het volgende:
De C5 heeft een facelift gekregen
wat vinden jullie ervan?
Gewoon een van mijn favoriete modellen van citroën, niet inde laatste plaats omdat mijn vader er 2 heeft gehad. Voor mij gewoon een droomauto.quote:Op maandag 16 augustus 2004 00:41 schreef Alcyone het volgende:
Wat is er zo leuk aan een GS X3?
Was een beetje een strikvraag want ik heb een X3quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:10 schreef Sjaeck het volgende:
[..]
Gewoon een van mijn favoriete modellen van citroën, niet inde laatste plaats omdat mijn vader er 2 heeft gehad. Voor mij gewoon een droomauto.
[afbeelding]
Hmmm dan moet ik weer de mazzel hebben dat wederom iemand wat plaatjes wil hosten.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 04:02 schreef Sjaeck het volgende:
foto's en meer info?
Lijkt er op dat picserver in de moeilijkheden zit.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 13:37 schreef Ultimora het volgende:
www.picserver.tk
?!quote:Op zaterdag 4 september 2004 00:45 schreef Syb-Sosef het volgende:
niet alleen verse bolletjes maken verschil... nieuwe hydraulische vloeistof na 6/7 jaar, dat merk je ook wel zeg!
okay, 6/7 jaar zal t niet geweest zijn, maar t zag er echt zeeeeeeer bruin uit... Het was nl de eerste keer dat ik het zelf vervangen heb in de 2 jaar dat ik de BX heb... En die 2 jaar/60.00 km wist ik eigenlijk ook niet... thanx.quote:Op zaterdag 4 september 2004 11:19 schreef Alcyone het volgende:
?!
Das vragen om problemen. Vooral als ze voorschrijven dat je het om de 2 jaar of 60.000 KM moet vervangen.
Mij niet gezien hoor.
ehhh http://www.goudengids.nl/(...)esultPage&Referer=YPquote:Op zaterdag 4 september 2004 20:29 schreef Sjaeck het volgende:
He ik wist niet dat er een BX specialist in Eindhoven zat, adres?
Welke auto? Bij de ZX is het 20.000km, de 1.4 en 2.0 vanaf 1994 elke 30.000km. Maar als je het onderhoud zelf doet dan gewoon even kijken of hij erg smerig is en desgewenst niet vervangen.quote:Op zaterdag 4 september 2004 13:26 schreef Syb-Sosef het volgende:
oh, enne als we t nu toch over vervangtermijnen hebben: luchtfilter toch om de 20.000 km? Of zit ik nou te vloeken...
Oeh. Das lullig. Alles perfect schoongemaakt? Heb je het lek gevonden? Of was gewoon dat filter uit elkaar gevallen? Ik hoop dat je motor er geen grote schade aan heeft overgehouden, hoewel ie nu wel wat meer dan normaal versleten zal zijn.quote:Op zondag 5 september 2004 17:20 schreef mdeen het volgende:
[..]
Welke auto? Bij de ZX is het 20.000km, de 1.4 en 2.0 vanaf 1994 elke 30.000km. Maar als je het onderhoud zelf doet dan gewoon even kijken of hij erg smerig is en desgewenst niet vervangen.
Ik keek laatst achter het luchtfilter in mijn ZX (1.8) en er lag gewoon oud blad en insekten achter. Waarvoor heb je dan een luchtfilter!![]()
Ik heb geen idee hoe lang het er al lag maar de constructie is wel zo dat er een soort van afvalbakje is. De lucht komt van voren binnen, door luchtfilter, gaat dan daarachter naar beneden en moet dan weer naar voren. De achterkant van die bak heeft een rand en je kunt er denk ik gerust je reservegereedschap inleggenquote:Op zondag 5 september 2004 18:43 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Oeh. Das lullig. Alles perfect schoongemaakt? Heb je het lek gevonden? Of was gewoon dat filter uit elkaar gevallen? Ik hoop dat je motor er geen grote schade aan heeft overgehouden, hoewel ie nu wel wat meer dan normaal versleten zal zijn.
Dit komt vaker voor. Waarschijnlijk is het oude, vervuilde LHM. Eerst de LHM vervangen. Goed gymnastieken met de nieuwe LHM, zoals ik in een post hierboven beschreven heb. Als dat uiteindelijk niet helpt moet waarschijnlijk de hoogteregelaar aan de voorkant schoongemaakt of vervangen worden.quote:Op maandag 6 september 2004 01:18 schreef BBQ-kip het volgende:
Goed, even een vraagje aan de kenners hier.
Ik ben dus een meisje, totaal geen verstand van auto's, laat staan BX-en...
De voorkant komt niet automatisch omhoog na het starten.
Ik moet hem eerst helemaal in de laagste stand zetten en dan weer in de gewone stand voordat de voorkant dus omhoog komt.
Ra ra ra, waar kan dit aan liggen?
Er zit genoeg LHM in in ieder geval dus dat kan het niet zijn.
gelezen op klets-bx?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 20:12 schreef Syb-Sosef het volgende:
*SCHOP*
Welke ik gebruik voor het volgende:
Blauwe LHM. Iemand ervaring, testresultaten oid??
Je doet je ondetitel wel eer aan.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 21:47 schreef Tha_T het volgende:
Ik heb een vraagje als auto-n00b: Een Citroen 2CV he. Rijdt dat nu nog een beetje? dwz sta ik niet elke dag stil. En hoeveel verbruikt zo'n 2CV gemiddeld? Verzekering zal wel een schijntje zijn of niet? Kortom, heel veel vragen maar ik zelf weet er niks vanaf.
Alvast bedankt voor het beatwoorden van mijn vra(a)g(en).
quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 22:19 schreef Cyberdogg het volgende:
[..]
Je doet je ondetitel wel eer aan.![]()
neej, dat nou net niet... of de garage moet me belazerd hebben, maar t schijnt echt te bestaan...quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 20:19 schreef Fulcrum_X het volgende:
gelezen op klets-bx?
Ik gebruik het. Tis een prachtige kleur blauw en het zou dunner zijn en beter smeren. In de praktijk moet het betekenen dat je auto sneller omhoog komt, soepeler veert en dat dingen als veerpoten, pomp en kleppen minder hard slijten. In de praktijk merk ik er niks van, maar het kost evenveel als LHM+.quote:Op zondag 3 oktober 2004 04:04 schreef Syb-Sosef het volgende:
[..]
neej, dat nou net niet... of de garage moet me belazerd hebben, maar t schijnt echt te bestaan...
Oh das goed nieuws voor mensen die nog wel eens last hebben van rondspuitende LHM door gebroken leidingen. Maar eerlijk gezegd is het nog belangrijker dat je ontsteking en bedrading in top conditie is zodat vonken nergens voorkomen.quote:Op zondag 3 oktober 2004 11:44 schreef Fulcrum_X het volgende:
http://www.kendallmotoroi(...)YKEN_GLACIAL_BLU.PDF
'het flashpoint (één vonkje en de olie brandt als het zo heet is) van LHM+ ligt "al" bij 125 graden en dat van het blauwe spul bij 170 graden.'
Blauwe vloeistof is dus minder brandbaar
Een 2CV rijdt prima als je geen haast hebt. Ze trekken op naar honderd in iets minder dan 40 seconden. Top van 110 of als je mazzel hebt 120. Op de snelweg zijn ze luidruchtig. Nee, eigenlijk zijn ze altijd luidruchtig. Ze zijn erg zuinig. De verzekering valt reuze mee. Ze zijn wel duur in de aanschaf en onderdelen worden ook duurder. De motoren zijn betrouwbaar en makkelijk om aan te sleutelen. Sleutelen aan een eend is zowiezo makkelijk. De koets is van het chassis af te schroeven, en bijna alle koetsdelen kunnen makkelijk los. Het veercomfort is geweldig, maar je moet van het overhellen in bochten houden (ik vind dat persoonlijk prachtig). Eenden roesten, en wat de koets betreft is dat niet zo'n punt, maar het chassis moet in goede staat zijn. Er zijn veel eenden met roest in het chassis achter de voorwielen, waardoor ze gaan doorbuigen wat een vreemd stuurkarakter geeft en koetsdelen die vervormen. Verder zijn ze door het lage gewicht en het feit dat de voorkant van het chassis bij een frontaaltje naar boven omkrult behoorlijk veilig. Elke eend is een auto op leeftijd, dus er kan altijd wat kapot. Goed onderhouden zijn het probleemloze auto's. Zeker met een elektronische ontsteking upgrade is starten makkelijker waarbij ze dan ook meer koppel hebben en netter stationair lopen als ze koud zijn.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 21:47 schreef Tha_T het volgende:
Ik heb een vraagje als auto-n00b: Een Citroen 2CV he. Rijdt dat nu nog een beetje? dwz sta ik niet elke dag stil. En hoeveel verbruikt zo'n 2CV gemiddeld? Verzekering zal wel een schijntje zijn of niet? Kortom, heel veel vragen maar ik zelf weet er niks vanaf.
Alvast bedankt voor het beatwoorden van mijn vra(a)g(en).
leuk forumquote:Op zondag 3 oktober 2004 15:51 schreef Alcyone het volgende:
Hier een draadje wat specifiek gaat over blauwe LHM vervanger op het citroen forum.
http://www.citroen-forum.(...)storder=asc&&start=0
Nu al?quote:Op maandag 4 oktober 2004 08:03 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
leuk forum
* Syb-Sosef heeft zich laten registreren![]()
Sorry maar dit moest ik hier gewoon postenquote:Ik vloog ooit met 275km op de teller in een 850csi een uitvoegende citroen bx voorbij. Die citroen bleef meteen op de vluchtstrook staan. Hij zocht zijn verschillende stukken blik weer bijelkaar want de helft van het blikwerk was eraf gewaaid.
En van schrik was ie zijn sandalen ook nog kwijt geraakt. Die lagen ergens onder de bijrijder stoel.
hoe kan hij dat dan zien als hij met 275 voorbij rijdt?quote:Op maandag 11 oktober 2004 22:01 schreef yup het volgende:
Van gummen.org:
[..]
Sorry maar dit moest ik hier gewoon posten![]()
Ik ga hem kijkenquote:Programma:
Cinema 3: The Goddess of 1967
Zender:
Nederland 3
Tijdstip:
5-11-2004
23:55-01:30
Omroep:
NPS
Genre:
Film
Inhoud:
bizarre roadmovie
Bizarre roadmovie over een Japanse man met een obsessie voor The Goddess, een klassieke Citroën DS. Hij reist naar Australië af om een model uit 1967 te kopen en ontmoet daar een blind meisje. In Japan droomt een man van een jaren vijftig Citroën DS. Zo'n auto te bezitten; daar heeft hij alles voor over. Op het internet vindt hij zijn droomauto. De aanbieder blijkt in Australië te wonen. Hij komt een prijs overeen en reist af naar Australië. Bij aankomst blijkt alles geheel anders te lopen dan hij had kunnen voorzien. De eigenaar van de de Citroën DS is dood. Evenals zijn vrouw. Het zeventienjarige blinde meisje BG laat hem de auto zien. Samen rijden ze dwars door Australië naar wat later blijkt, het verleden van BG
Jaar van premiere:
2000
Rolverdeling:
Rose Byrne, Rikya Kurosawa, Nicolas Hope e.a
Regisseur:
Clara Law
Behaalde prijzen:
Fipresciprijs op Romso International Filmfestival en genomineerd voor de Gouden Leeuw voor de beste regie in Venetië 2000
Website:
www.nps.nl/cinema3
Ik heb 'm op DVDquote:Op donderdag 4 november 2004 17:13 schreef Sjaeck het volgende:
Morgen op TV: The Goddess of 1967.
[afbeelding]
[..]
Ik ga hem kijken![]()
gefeli, houdt em lopendquote:Op donderdag 4 november 2004 18:47 schreef Tr0ublegum het volgende:
Ohja, onze Bix is nu de 200.000 gepasseerd![]()
quote:Op zondag 3 oktober 2004 21:50 schreef patje74 het volgende:
@ Tha_T
Het is maar net waar je gek op bent. Mijn persoonlijke mening is......
Succes met je keuze!
Bedankt voor deze reacties dan toch. En het is inderdaad een CV2 geworden. Machtig mooi autootjequote:Op zondag 3 oktober 2004 16:06 schreef Alcyone het volgende:
[..]
*knip*
Verhaal van Alcyvlone
jullie lopen ruim 2 ton achter op mij!quote:Op donderdag 4 november 2004 18:56 schreef Syb-Sosef het volgende:
[..]
gefeli, houdt em lopend
je loopt 2004 km achter op mij!![]()
![]()
en jij nog 62960 km op mij achterquote:Op donderdag 4 november 2004 18:56 schreef Syb-Sosef het volgende:
[..]
gefeli, houdt em lopend
je loopt 2004 km achter op mij!![]()
![]()
Heb je foto's? Een paar foto's van een leuke 2cv zal dit topic zeker niet ontsieren...quote:Op donderdag 4 november 2004 19:46 schreef Tha_T het volgende:
Bedankt voor deze reacties dan toch. En het is inderdaad een CV2 geworden. Machtig mooi autootje![]()
neem het liefst een 1.6 of hoger. die bx uit 86 kan je best wat kosten aan krijgen, de subframes zijn hier nogal roestgevoelig en ook de hydraulische leidingen zijn niet geweldig.quote:Op zaterdag 6 november 2004 15:28 schreef HPoi het volgende:
Ok, als ik nu een BX zou willen kopen, wat is dan een goeie? Welk bouwjaar/type is aan te bevelen? een 14 een 16? En dan 1 voor max. 700 euro. En weet iemand misschien hoeveel een BX kost in verzekering als dat kan via de Citroenclub? (ben 22 en heb (min) -4 schadevrije jaren)
Ik zag btw deze Leader uit 86 http://www.foxtail.nl/mainframe.htm , is dat wat? Is wel een erg oude en speciale, nog met oude teller enzo, maar gaan er in zo'n 1 niet heel veel kosten zitten?
en 93er?quote:Op zaterdag 6 november 2004 16:33 schreef HPoi het volgende:
Waarom is deze zo goedkoop?Ik weet dat bx-en goedkoop zijn maar dit is een 1.9 met veel extra's. http://www.speurders.nl/autos/citron/2798278/advertentie.html
-4 schadejaren. Heb je toevallig veel schade gereden? Is best veel toch?quote:Op zaterdag 6 november 2004 15:28 schreef HPoi het volgende:
Ok, als ik nu een BX zou willen kopen, wat is dan een goeie? Welk bouwjaar/type is aan te bevelen? een 14 een 16? En dan 1 voor max. 700 euro. En weet iemand misschien hoeveel een BX kost in verzekering als dat kan via de Citroenclub? (ben 22 en heb (min) -4 schadevrije jaren)
Ik zag btw deze Leader uit 86 http://www.foxtail.nl/mainframe.htm , is dat wat? Is wel een erg oude en speciale, nog met oude teller enzo, maar gaan er in zo'n 1 niet heel veel kosten zitten?
ik sta ook op -2quote:Op zaterdag 6 november 2004 23:40 schreef yup het volgende:
[..]
-4 schadejaren. Heb je toevallig veel schade gereden? Is best veel toch?
Ik begrijp je... (me pa heeft ook no-claim jaren verloren om een dom ongelukje (hoogstens een zeer klein deukje) en iemand die per se het via de verzekering wou doenquote:Op zondag 7 november 2004 11:24 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
ik sta ook op -2
en dat is na 1 ongeluk 2 jaar geleden dus ik denk dat hij 1 of misschien 2 ongelukken gehad heeft.
gaat heel hard achteruit hoor
Nou, ik heb eerst 2 jaar een oldtimer verzekering gehad voor mijn VW Kever en dan bouw je niets op. Ik heb nu ong. 3-kwartjaar een Mazda 121 (uit '89) met een gewone verzekering uiteraard en begon dus met 0 schadevrije jaren en ja heb nu in die 3-kwartjaar 1 keer schade gereden en dan ga je gelijk 4 naar beneden, tenminste bij mijn verzekering wel. Dus heb maar 1 keer schade gereden.quote:Op zaterdag 6 november 2004 23:40 schreef yup het volgende:
[..]
-4 schadejaren. Heb je toevallig veel schade gereden? Is best veel toch?
Oh ok. Wou het gewoon weten hoor -4 schadejaren is toch best ergquote:Op zondag 7 november 2004 13:13 schreef HPoi het volgende:
[..]
Nou, ik heb eerst 2 jaar een oldtimer verzekering gehad voor mijn VW Kever en dan bouw je niets op. Ik nu ong, 3-kwartjaar een Mazda 121 (uit '89) met een gewone verzekering uiteraard en begon dus met 0 schadevrije jaren en ja heb nu in die 3-kwartjaar 1 keer schade gereden en dan ga je gelijk 4 naar beneden, tenminste bij mijn verzekering wel. Dus heb maar 1 keer schade gereden.
Ja is idd erg klote, gelijk een premieverhoging van heb ik jou daar.quote:Op zondag 7 november 2004 13:15 schreef yup het volgende:
[..]
Oh ok. Wou het gewoon weten hoor -4 schadejaren is toch best erg
Een schade en je word gelijk afgemaakt
Je bent nooit verplicht om het via de verzekering te regelen. Als een schade-expert de hoogte van de schade heeft vastgesteld, dan mag je dit bedrag altijd ook uit eigen beurs betalen. Ook hebben de meeste verzekeringen ook een mogelijkheid om het hun (na uitbetaling door de verz.maats.)terug te betalen zonder dat dat gevolgen heeft voor je no-claim.quote:Op zondag 7 november 2004 12:13 schreef yup het volgende:Ik begrijp je... (me pa heeft ook no-claim jaren verloren om een dom ongelukje (hoogstens een zeer klein deukje) en iemand die per se het via de verzekering wou doen)
Serieusquote:Op zondag 7 november 2004 17:08 schreef patje74 het volgende:
[..]
Je bent nooit verplicht om het via de verzekering te regelen. Als een schade-expert de hoogte van de schade heeft vastgesteld, dan mag je dit bedrag altijd ook uit eigen beurs betalen. Ook hebben de meeste verzekeringen ook een mogelijkheid om het hun (na uitbetaling door de verz.maats.)terug te betalen zonder dat dat gevolgen heeft voor je no-claim.
Het zou wat zijn zeg! Dat de tegenpartij ook nog mag kiezen hoe het geregeld wordt!
Noem mij 1 reden waarom de tegenpartij alleen maar via de verzekering geld wil ontvangen? Als het er maar zo snel mogelijk is, toch?quote:Op zondag 7 november 2004 18:10 schreef yup het volgende:
Serieus
Was wel de schuld van me vader eerlijk gezegd![]()
Maar dit wist ik dus echt niet, kan je dus als je zelf wilt buiten de verzekering om alles regelen, ook al wilt de tegenpartij dat niet?
Ok dat is helder...quote:Op zondag 7 november 2004 19:44 schreef patje74 het volgende:
[..]
Noem mij 1 reden waarom de tegenpartij alleen maar via de verzekering geld wil ontvangen? Als het er maar zo snel mogelijk is, toch?
Ik heb zelf ook al eens een kleine schade uit eigen zak betaald, of liever; mijn vrouw....Hiervoor heb ik zelfs nog overleg gehad met mijn verzekering, om even te peilen wat er met mijn premie zou gebeuren. En de verzekering vindt dat echt niet erg hoor! Hoe minder claims, hoe beter.
En de tegenpartij heeft dan niets meer te eisen, als het geld er maar komt.
Ik heb er al heel wat kilometertjes in afgelegd, en geloof me het is een toppertje.quote:Op woensdag 8 december 2004 15:20 schreef Fulcrum_X het volgende:
C4 Coupé vind ik ook geweldig..
Heb hem ook nog niet gezien helaas. Komt vast nog wel eens
En dus bedoelde je mij!quote:Op donderdag 9 december 2004 18:19 schreef Syb-Sosef het volgende:
[..]
mja sorry, k weet ook niet...![]()
Denk dat ik op dat berichtje van Peurac doelde...
Ja jij jaquote:Op donderdag 9 december 2004 18:50 schreef Kanjer het volgende:
En dus bedoelde je mij!![]()
Ben een beetje geholpen, weet nu dat er geen makkelijke manier is![]()
Dat moet je met een BX juist niet doen. Die gaan de hoofdprijs berekenen in de hoop dat je bij hen een auto koopt.quote:Op donderdag 9 december 2004 22:57 schreef Syb-Sosef het volgende:
[..]
Ga anders gewoon ff langs een dealert...
Ik verneem net dat de dakar-eend waarschijnlijk definitief uitgeschakeld is wegens problemen met de/een koppeling. (hij had 2 motoren)quote:Op woensdag 5 januari 2005 23:39 schreef patje74 het volgende:
@Fulcrum_X
Tja, we moeten dit topic idd een beetje in leven houden hoor! Helemaal nu er een 2cv meedoet aan Paris>Dakar.
klopt, voor 100 euro heb je een completequote:Op donderdag 6 januari 2005 13:16 schreef Garbageman het volgende:
Gelukkig zijn die dingen niet duur.
dat ding had daar niks te zoeken, hoe leuk bedacht ook. Bij de eerste proeven heeft ie alle achteropkomend verkeerd zitten hinderen.quote:Op donderdag 6 januari 2005 01:04 schreef patje74 het volgende:
Slecht nieuws dus, want hij deed toch aardig mee met de modernere jongens.....![]()
Ha, zelfs voor 50 euroquote:Op donderdag 6 januari 2005 17:14 schreef slashme het volgende:
[..]
klopt, voor 100 euro heb je een complete
Hehe zal ik zeker doen!quote:Op woensdag 5 januari 2005 23:39 schreef patje74 het volgende:
@Fulcrum_X
Tja, we moeten dit topic idd een beetje in leven houden hoor! Helemaal nu er een 2cv meedoet aan Paris>Dakar.
Bedankt voor je compliment, wellicht zie je me nog wel eens rijden door Leeuwarden, dan wel toeteren hé!
voor 500 euro heb je wel een van de betere BX-enquote:Op vrijdag 7 januari 2005 00:06 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Hehe zal ik zeker doen!![]()
Ik kom alleen niet zo vaak meer in Leeuwarden met de auto. Ik studeer wel in Leeuwarden maar ga dus altijd met de bus![]()
Jammer ja dat de eend is uitgevallen, was erg geinig om te zien.
Een vriend en ik kregen vanavond het idee om ook mee te doen aan de Amsterdam - Dakar rally, waarbij je een auto van max 500 euri moet kopen om te mogen deelnemen.
In november 2004 deden er ook 2 bx'en mee waarvan ten minste 1 het gehaald heeft. Ik zou ook dolgraag met een leuke BX diesel mee willen doen!
Dit jaar word wel een beetje erg moeilijk, maar misschien volgend jaar. Een avontuur van 3 weken in de woestijn![]()
Het klinkt af en toe alsof je niet meer mag neertellen voor een goeie biks, wat deze auto's tekort doet. Ik heb 1200 betaald voor mijn BX Digit, 1200 voor de 19 TZI Break van mijn moeder, die trouwens vandaag zonder 1 opmerking door de APK is gerold en maar 500 euro voor de BX 14 basis in 2003. Je hebt helemaal niet 1 van de betere biksen voor 500. Het is een beginbedrag voor het iets betere spul. Ik ben dan ook blij dat de prijzen weer aan het stijgen zijn, dat de vellenbakken op de sloop liggen en de goede exemplaren overblijven.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 00:09 schreef slashyou het volgende:
[..]
voor 500 euro heb je wel een van de betere BX-en
Eelke, een vriend (bekende voor jou) en ik lijkt dat ook wel wat... in 2006 meedoen? Ga ik ff overleggen met hemquote:Op vrijdag 7 januari 2005 00:06 schreef Fulcrum_X het volgende:
Een vriend en ik kregen vanavond het idee om ook mee te doen aan de Amsterdam - Dakar rally, waarbij je een auto van max 500 euri moet kopen om te mogen deelnemen.
In november 2004 deden er ook 2 bx'en mee waarvan ten minste 1 het gehaald heeft. Ik zou ook dolgraag met een leuke BX diesel mee willen doen!
Dit jaar word wel een beetje erg moeilijk, maar misschien volgend jaar. Een avontuur van 3 weken in de woestijn![]()
ok.. keep in touchquote:Op zaterdag 8 januari 2005 14:09 schreef Syb-Sosef het volgende:
[..]
Eelke, een vriend (bekende voor jou) en ik lijkt dat ook wel wat... in 2006 meedoen? Ga ik ff overleggen met hem
sorry, die Bixen waar ik in heb gereden waren nog geen dubbeltje waard, vandaar.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 03:54 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Het klinkt af en toe alsof je niet meer mag neertellen voor een goeie biks, wat deze auto's tekort doet. Ik heb 1200 betaald voor mijn BX Digit, 1200 voor de 19 TZI Break van mijn moeder, die trouwens vandaag zonder 1 opmerking door de APK is gerold en maar 500 euro voor de BX 14 basis in 2003. Je hebt helemaal niet 1 van de betere biksen voor 500. Het is een beginbedrag voor het iets betere spul. Ik ben dan ook blij dat de prijzen weer aan het stijgen zijn, dat de vellenbakken op de sloop liggen en de goede exemplaren overblijven.
ThanX! Ik ben er zelf ook erg blij mee. Een dinitrol behandeling zal hij nog krijgen, is idd aan te raden met dit soort oude roestbakken.quote:Op zondag 9 januari 2005 06:27 schreef Alcyone het volgende:
Heb nog helemaal niet mijn waardering uitgesproken voor je GS Club, patje74.
Bij deze.
Hij had foto's in dit topic staan, op pagina 4. Maar ik zie dat die al niet meer te bezichtigen zijnquote:Op zondag 9 januari 2005 13:49 schreef patje74 het volgende:
[..]
PS, heb je ook pics van jouw GS online staan ergens?
picserverquote:Op zondag 9 januari 2005 23:21 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Hij had foto's in dit topic staan, op pagina 4. Maar ik zie dat die al niet meer te bezichtigen zijn
Een kennis van me (autoverkoper bij Citroën Emerpark Breda) wil komend jaar meedoen. Wellicht krijg ik 'm zover om mee te doen, lijkt me echt geweldig (ben al sinds kinds af aan fan van de Paris-Dakar ralleyquote:Op zaterdag 8 januari 2005 14:09 schreef Syb-Sosef het volgende:
[..]
Eelke, een vriend (bekende voor jou) en ik lijkt dat ook wel wat... in 2006 meedoen? Ga ik ff overleggen met hem
Ik vind een CX te duur in gebruik.quote:Op maandag 10 januari 2005 08:12 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik heb liever de complete auto waar deze wielkap op hoort.... Maar je kan niet alles hebben.
En daarmee heb je dan ook het enige argument uitgesproken waarom ik er geen voor de deur heb staan. Al vind ik een GS leuker door zijn luchtgekoelde boxer. Ook is een GS net even wat nostalgischer.quote:
Dat lijkt erg veel op de kleur van mijn Saxo; Blue Grand Pavois, die word naar gelang het licht verder over de auto gaat ook steeds donkerderquote:
Mooie nostalgie maar wat een iel stuurtje.quote:
Geen stuurbekrachtiging. Dikker is niet nodig hoor. Voelt ook prettig aan.quote:Op maandag 10 januari 2005 12:14 schreef slashme het volgende:
[..]
Mooie nostalgie maar wat een iel stuurtje.
Dikte nog niet eens zozeer maar dat iele spaakje wat die hele hoepel moet vasthouden... brrr. Ben al bang dat het knapt als ik er naar kijk (ik weet wel dat het in werkelijkheid vrij stevig is hoor).quote:Op maandag 10 januari 2005 12:18 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Geen stuurbekrachtiging. Dikker is niet nodig hoor. Voelt ook prettig aan.
Een éénspakig stuur is erg sterk. De Citroën DS heeft het ook gehad, net als de Citroën Ami6. Verder hebben de Citroën CX, BX, Visa, AX ook altijd een éénspakig stuur gehad.quote:Op maandag 10 januari 2005 12:34 schreef slashme het volgende:
[..]
Dikte nog niet eens zozeer maar dat iele spaakje wat die hele hoepel moet vasthouden... brrr. Ben al bang dat het knapt als ik er naar kijk (ik weet wel dat het in werkelijkheid vrij stevig is hoor).
Ik vind imageshack toch een stuk sneller dan Photobucket.. als je de linkjes even opslaat in een textbestand met fotoinformatie erbij kan het toch net zo goed? Ik gebruik hem toch altijd als ik even iets op een forum wil posten oid.quote:Op maandag 10 januari 2005 06:20 schreef BX19GT het volgende:
Photobucket werkt inderdaad best goed. www.imageshack.us ook trouwens, alleen kun je daar geen foto's laten staan. Na het uploaden van een foto krijg je een link, die je direct moet gebruiken, anders werkt ie niet meer.
AX GT/GTI stuurtje.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 12:58 schreef Tr0ublegum het volgende:
da's waar, maar het eenspakig stuur van de BX kun je niet echt vergelijken met dat van bijvoorbeeld de DS. De "spaak" van het BX-stuur is erg breed, ziet een stuk steviger uit dan dat van de DS.
Ik weet het trouwens niet zeker, maar ik dacht toch echt dat de AX van de vriendin van m'n vader toch driespakig is.. Kan dat? (ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen..)
let voornamelijk op het hydraulische systeem, speel een paar keer met de hoogteregelaar en kijk of het niet extreem lang duurt eer de auto op de juiste hoogte is. kijk of de auto recht staat (hoogteregelaars dood?) en kijk of de auto goed veert, en controleer hoevaak de auto tikt, vaker als 1x per 10 seconden betekend een defecte of slecht gevulde accumulatorbol.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 14:42 schreef PeuRac het volgende:
Ik ga binnenkort misshien naar een BX 1.9 TZI uit '91 kijken, jullie kunnen me vast vertellen waar ik op moet letten
Thanks! De volgende keer, als we wat meer tijd hebben, dan moet je zelf maar eens sturen dacht ik...quote:Op dinsdag 18 januari 2005 23:53 schreef 2cv het volgende:
Patje: je GS rijdt lekkerder dan m'n Eend ! ! !
AX'en vóór ong 92 kwamen met een eenspakig stuur. Met uitzondering inderdaad van de GT's, die waren driespakig.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 14:32 schreef Tr0ublegum het volgende:
Hmm 't is anders een AX First, da's toch een 1.1 TGE? Kan 't natuurlijk nog altijd dat 'r een ander stuurtje in zit.. ik heb nooit in een andere AX gereden eerlijk gezegd
Erg leuk stuurtje, had ik nog niet eerder gezienquote:Op woensdag 19 januari 2005 08:50 schreef PCRodent het volgende:
[..]
AX'en vóór ong 92 kwamen met een eenspakig stuur. Met uitzondering inderdaad van de GT's, die waren driespakig.
AX'en vanaf 92 hadden standaard een iets dikker tweespakig stuur. De GT's (en aanverwanten) kregen een dikker driespakig stuur. Dit stuur:
[afbeelding]
Dat stuur is standaard in vele ZX'en. Ik heb het in mijn Furio van 1994.quote:Op donderdag 20 januari 2005 00:14 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Erg leuk stuurtje, had ik nog niet eerder gezien![]()
tja.. ben niet zo bekend met ZX'jes, eigenlijk nog nooit in eentje gezetenquote:Op donderdag 24 februari 2005 17:34 schreef mdeen het volgende:
[..]
Dat stuur is standaard in vele ZX'en. Ik heb het in mijn Furio van 1994.
@mdeenquote:Op vrijdag 25 februari 2005 09:09 schreef mdeen het volgende:
Heyhey, als een ZX een gewone auto is dan is het gros van de Citroëns gewone auto's. AX, Xsara, C2, C3, C4, C8, Berlingo, Evasion, Axel, Visa, Saxo...
Daarbij heeft de ZX een meesturende achteras en de 306 volgens mij niet.
Noord Scharwoude, klopt, ik was onderweg naar Alkmaar. Maar ik kan hier slecht tegen, stilstand is achteruitgang! Helemaal in de buitenlucht.quote:Op zondag 20 maart 2005 23:03 schreef D-super het volgende:
Die onderste staat bij Tesselaar in Noord Scharwoude. Zij staat er al een paar jaar, als je er om vraagt is ze niet te koop. Het is een goede Citroën specialist, alleen zijn ze daar wat lomp in de omgang, maar sleutelen kunnen ze daar wel.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:
ehm dat is een zaak/garage hequote:Op maandag 28 maart 2005 11:01 schreef Syb-Sosef het volgende:
Citroville, wanneer is dat? En vooral waar eigenlijk...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |