Die zijn net zo gestoord als fundamentalistische muzelmannen, ja. Gelukkig zijn er een stuk minder Jehova's en muzelmannen, en ik hoop, een stuk minder Jehova's dan muzelmannen die niet aan deze voorwaarden voldoen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:39 schreef Gia het volgende:
Vind wel dat iedereen tegen oplegging van welke religieuze wetgeving ook moet zijn. Niet alleen islamitische wetgeving. Stel dat de Jehova's aan de macht komen.!!!
Geloof niet dat de meeste christelijke instanties zo blij zijn met homofilie hoor.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
2. Geen hekel hebben aan joden, homo's of welke groep dan ook.
Niet al te moeilijk, he? De gemiddelde christen voldoet eraan. Nog enkele voorwaarden om te bepalen of iemand geintegreerd is:
Probleem is dat de gemiddelde Nederlander al niet aan 1 voldoet. Wat doe je met die mensen?quote:1. De Nederlandse taal goed spreken, zonder irritant accent
2. Acceptatie van onze Grondwet[/i] (ja, er is enige overlap).
De instanties die een hekel hebben aan homo's zijn dan ook fundamentalistisch.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:45 schreef Lod het volgende:
Geloof niet dat de meeste christelijke instanties zo blij zijn met homofilie hoor.
Wel degelijk. Ik kom zelden een Nederlander tegen die een irritant accent heeft, en dat terwijl ik in Den haag woon. Maar ja, dat zal wel liggen aan het feit dat ik in een beschaafd deel van Den Haag woon.quote:Probleem is dat de gemiddelde Nederlander al niet aan 1 voldoet. Wat doe je met die mensen?
Hoewel ik daar ook niet al te blij mee ben, vind ik het toch niet te vergelijken met een gangster-Marokkaans accent.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:47 schreef sp3c het volgende:
zonder accent ... en haags, fries, gronings?
of is het dan dialect?
Goed. Als ik het voortaan heb over fundamentalistische muzelmannen en niet-geintegreerde en criminele allochtonen weet je dat ik het heb over 10procent vd allochtonen. Beticht me dan ook nooit meer van Turken- of moslimhaat.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Maar voor de rest voldoet zeker 90% van de allochtonen aan je voorwaarden Dora. Wat is nu je punt?
Want? Heb je ook nog argumenten, of zit je maar wat te blaten, zoals je dat zo vaak doet in het Feedback-topic?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ga nou niet verongelijkt roepen dat iedereen je altijd verkeerd begrijpt Dora (zie OP). Ik heb je posts gelezen, en je maakt het er zelf naar.
quote:Nu ook weer met het consequente gebruik van het woord muzelman in plaats van moslim.
Nou nee, jij beweert daarnaast ook altijd dat een erg groot deel wel fundamentalistisch is. Dat is nooit 10 procent. Ik zeg dat het maximaal 10 procent is, jij zit waarschijnlijker eerder in de buurt van 50%. Correct me if I am wrong.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:53 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Goed. Als ik het voortaan heb over fundamentalistische muzelmannen en niet-geintegreerde en criminele allochtonen weet je dat ik het heb over 10procent vd allochtonen. Beticht me dan ook nooit meer van Turken- of moslimhaat.
Hoe doe je dat dan met de gastarbeiders die in de jaren 70 hier zijn gekomen en nooit zich hebben hoeven aanpassen?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:55 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vind het goede voorwaarden. Mensen die hier willen wonen moeten zich aanpassen aan de normen en waarden die hier gelden. Je moet het zien als je bij iemand op bezoek gaat en daar is het gebruikelijk om bijv. jeschoenen uit te trekken. Je doet dat thuis nooit maar omdat je op bezoek bent bij iemand anders heb je respect voor de regels die daar gelden en trek je dus je schoenen uit. Als je het daar niet mee eens bent ga je daar niet op bezoek en blijf je thuis.
Dit voorbeeld moet je even door trekken naar de huidige allochtonen en je begrijpt de moraal van het verhaal.
Goed. Ik neem mijn uitspraken daarover terug, noem geen percentage maar heb het slechts over mensen die niet aan deze voorwaarden voldoen. Goed genoeg?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Nou nee, jij beweert daarnaast ook altijd dat een erg groot deel wel fundamentalistisch is. Dat is nooit 10 procent. Ik zeg dat het maximaal 10 procent is, jij zit waarschijnlijker eerder in de buurt van 50%. Correct me if I am wrong.
Je hebt gelijk. Ik zal dan ook wel geen echte moslim zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:55 schreef joeplemmens het volgende:
Echte moslims willen hun geloof geintereerd zien in de wetgeving. Ze zijn ervan overtuigt dat autonomie te ver wordt doorgevoerd in westerse maatschappij wat dus tot normvervaging, sodomie etc. kan leiden.
Tja ik denk er anders over maar dat is vaak de toon van kritiek.
Ik heb het niet alleen over accenten, daar kan iemand niet zoveel aan doen. Persoonlijk vind ik het ook niet echt storend (behalve Brabants en Limburgs, zal wel een oud jeugdtrauma zijn). Het gaat mij om de kennis van de nederlandse taal en het kunnen communiceren daarin.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:52 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Wel degelijk. Ik kom zelden een Nederlander tegen die een irritant accent heeft, en dat terwijl ik in Den haag woon. Maar ja, dat zal wel liggen aan het feit dat ik in een beschaafd deel van Den Haag woon.
ja misschien verkeerd uitgedrukt.... ik zal het aanpassen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik zal dan ook wel geen echte moslim zijn.
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:55 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:.
Wat is daar mis mee?
Een Marokkaanszzzze jongen kan er ECHT nietszzzz aan veranderen, ik zweer het je, dat hij met zzzzzo'n irritantzzzz akzzzzent spreekt? Klets niet.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:57 schreef Lod het volgende:
[..]
Ik heb het niet alleen over accenten, daar kan iemand niet zoveel aan doen.
Homohater.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:57 schreef SCH het volgende:
Waarom mogen mensen geen hekel aan andere mensen hebben? Ik heb ook een hekel aan jou Dora
Dat weet je zelf wel, anders gebruikte je het niet zo vaak.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:55 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Want? Heb je ook nog argumenten, of zit je maar wat te blaten, zoals je dat zo vaak doet in het Feedback-topic?
[..].
Wat is daar mis mee?
Ja hoor, zeer redelijk.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:56 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Goed. Ik neem mijn uitspraken daarover terug, noem geen percentage maar heb het slechts over mensen die niet aan deze voorwaarden voldoen. Goed genoeg?
Vind je deze voorwaarden trouwens redelijk?
Daar ligt idd een groot probleem. Die mensen kwamen hier met de intentie om te werken en dan weer terug te gaan, dat is helaas misgelopen. Maar die mensen hebben gekozen om hier te blijven. Dus met terugwerkende kracht laten integreren en dwingen zich aan te passen aan de westerse normen en waarden. Tuurlijk mogen ze hun eigen cultuur behouden maar slechts in huiselijke kring. Als je ergens naartoe emigreert is het noodzakelijk je aan te passen, en dat ontbreekt er nog dikwijls aan bij die mensen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:56 schreef joeplemmens het volgende:
[..]
Hoe doe je dat dan met de gastarbeiders die in de jaren 70 hier zijn gekomen en nooit zich hebben hoeven aanpassen?
Wellicht niet voor jou, maar je moet onthouden dat het grote deel van de autochtone Nederlanders niet met deze fundamenten is opgegroeid en deze als gevolg ook niet blind als zijn fundamenten wil accepteren. Maar juist een deel van deze fundamenten zijn naar de huidige Nederlanderse begrippen intollorant.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Nee, want er is niets mis met fundamentalisme, wel met extremisme.
Houd je mond toch blaag, als je zelf niet eens weet waarom.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat weet je zelf wel, anders gebruikte je het niet zo vaak.
Best. Ik noem ze wel de 'fundi-moslims'. Soms word ik boos en ga ik generaliseren, zoals bij de moord op die Amerikaan in Saudi-Arabie, maar ik zal proberen het te vermijden.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ja hoor, zeer redelijk.
Ga je dan voortaan ook niet meer praten over "de moslims"? Ik zou "extremistische moslims" of "mensen die misdaden begaan onder het mom van de Islam" of "mensen die crimineel gedrag vertonen, maar durven te beweren moslim te zijn, ook al doen ze alles wat God heeft verboden" prefereren.
Ik haat je niet, ik heb een hekel aan jequote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:59 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Homohater.
Er is niets mis met fundamentalisten, zolang ze zich niet buiten de wet stellen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:59 schreef Tyrhraustur het volgende:
Wellicht niet voor jou, maar je moet onthouden dat het grote deel van de autochtone Nederlanders niet met deze fundamenten is opgegroeid en deze als gevolg ook niet blind als zijn fundamenten wil accepteren.
Dit zegt dan iemand van 21quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:59 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Daar ligt idd een groot probleem. Die mensen kwamen hier met de intentie om te werken en dan weer terug te gaan, dat is helaas misgelopen. Maar die mensen hebben gekozen om hier te blijven. Dus met terugwerkende kracht laten integreren en dwingen zich aan te passen aan de westerse normen en waarden. Tuurlijk mogen ze hun eigen cultuur behouden maar slechts in huiselijke kring. Als je ergens naartoe emigreert is het noodzakelijk je aan te passen, en dat ontbreekt er nog dikwijls aan bij die mensen.
Zullen we het er maar op houden dat je hypocriet bent? Als bijna heel Fok! denkt dat jij een hekel hebt aan Moslims in het algemeen, dan zal dat niet op lucht zijn gebaseerd. Dan komt dat omdat:quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:01 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Houd je mond toch blaag, als je zelf niet eens weet waarom.
ik vind ook dat mensen alsnog moeten integreren dmv. taalcursussen (indien nodig) etc. want je wilt toch meefungeren binnen deze maatschappij zonder je eigen identitieit te verliezen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:59 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Daar ligt idd een groot probleem. Die mensen kwamen hier met de intentie om te werken en dan weer terug te gaan, dat is helaas misgelopen. Maar die mensen hebben gekozen om hier te blijven. Dus met terugwerkende kracht laten integreren en dwingen zich aan te passen aan de westerse normen en waarden. Tuurlijk mogen ze hun eigen cultuur behouden maar slechts in huiselijke kring. Als je ergens naartoe emigreert is het noodzakelijk je aan te passen, en dat ontbreekt er nog dikwijls aan bij die mensen.
Homohekelaar.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik haat je niet, ik heb een hekel aan je![]()
Dorahekelaar is beterquote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:05 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Homohekelaar.
Ah, je weet het zelf niet, dus je baseert je maar op types als Bluesdude. Typerend.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Zullen we het er maar op houden dat je hypocriet bent? Als bijna heel Fok! denkt dat jij een hekel hebt aan Moslims in het algemeen, dan zal dat niet op lucht zijn gebaseerd. Dan komt dat omdoordat:
Bron?quote:- Je zelf de schijn wekt een hekel te hebben aan moslims in het algemeen (hoe vaak je ook huichelt dat het echt alleen maar de extremistische moslims zijn waar je een hekel aan hebt)
- Je inderdaad een hekel hebt aan moslims in het algemeen.
Ontopic blijven sletquote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Dorahekelaar is beter
22 for your informationquote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit zegt dan iemand van 21![]()
Je eigen posts man, hou nou toch eens een keer op met dat hypocriete gezwets. Jij haat moslims en als dat niet zo is dan ben je een hele onnozelere poster.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:06 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Bron?.
Want in jouw beschaafde deel van Den Haag hoor je natuurlijk alleen maar die allochtonen de hele tijd die geen woord Nederlands pratenquote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:52 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Wel degelijk. Ik kom zelden een Nederlander tegen die een irritant accent heeft, en dat terwijl ik in Den haag woon. Maar ja, dat zal wel liggen aan het feit dat ik in een beschaafd deel van Den Haag woon.
Nah, 12% muzelmannen hier. Maar de mohammedaanse hordes rukken opquote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:08 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Want in jouw beschaafde deel van Den Haag hoor je natuurlijk alleen maar die allochtonen de hele tijd die geen woord Nederlands praten.
Subjectief gelulquote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:53 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Hoewel ik daar ook niet al te blij mee ben, vind ik het toch niet te vergelijken met een gangster-Marokkaans accent.
Je accepteert iemand van onder jouw leeftijd (met natuurlijke enige marge) niet als een discussie partner? Dat zou een hoop reacties van u(?) verklaren. Of komt de inhoudelijke reactie voort uit het idee dat hij te jong is om over gastarbeiders te praten, of is deze problematiek voor u(?) inmiddels een fundament geworden (om in de geest van het topic te komen).quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit zegt dan iemand van 21![]()
Dat zijn niet de fundamenten van de Islam. De fundamenten van de Islam verschillen niet zoveel van het Christendom of van het Jodendom. Het komt erop neer dat de fundamenten zijn: 1. de geloofsbeleidenis, dus dat je gelooft dat er geen ware god is dan Allah en dat Mohammed zijn Boodschapper is, 2. 5 maal per dag bidden, 3. steun aan de behoeftigen, 4. vasten in de maand Ramadan, 5. de pelgrimstocht naar Mekka. Er zijn ook 6 principes waaraan een moslim hoort te voldoen: 1. het geloven in Allah, 2. het geloven in de engelen, 3. het geloven in de Boeken die geopenbaard zijn, 4. het geloven in de profeten en de boodschappers van Allah, 5. het geloven in de Dag des Oordeels en het geloven in de goddelijke voorbeschikking, ofwel je lot.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:59 schreef Tyrhraustur het volgende:
[..]
Wellicht niet voor jou, maar je moet onthouden dat het grote deel van de autochtone Nederlanders niet met deze fundamenten is opgegroeid en deze als gevolg ook niet blind als zijn fundamenten wil accepteren. Maar juist een deel van deze fundamenten zijn naar de huidige Nederlanderse begrippen intollorant.
In alle oprechtheid van Mohammed heeft hij en zijn volgelingen de Islam als staat gesticht dit Islamitsch fundament bots met het Nederlandse fundament van scheiding tussen kerk en staat.
Alhoewel Mohammed tollorante daden heeft verricht en ook als tollorant bekend staat, staan anders gelovigen niet op gelijke voet met 'de' gelovigen in de Islam. Naast dit fundament moet ik ook vermelden dat Mohammed in Medina een duidelijk onderscheid maakte op geloof door de Joodse stammen eerst te verbannen en later te laten vermoorden. Dit gebeurde onder de ogen van Mohammed die dacht in een een mogelijke verraad tegen de door hem hervormde stadsstaat Medina een geldige reden gevonden te hebben.
Zullen we het even doornemen, SCH? De gemiddelde moslim hier is fundamentalistisch, volgens deze voorwaarden. Ik zal hier wle een berisping voor krijgen, maar ik noem Alaqsaa, Binas, Bansheeboy, Youssef, Deadre, skunkator, There_is_only_one, KomMaar, Umm-Qasr, onschuldig. Gematigde moslims: HiZ, Mutant01 en Meh7. En dan DURF jij mij hypocriet te noemen. Doe je open toch eens open man.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Je eigen posts man, hou nou toch eens een keer op met dat hypocriete gezwets. Jij haat moslims en als dat niet zo is dan ben je een hele onnozelere poster.
98 procent van Fok heeft het niet op moslimfundamentalisten die homo's willen stenigen en bommen op ons land willen gooien dus daar zijn we snel over klaar. Maar voor jou is het dan niet klaar, jij gaat altijd maar door over moslims en als je er op wordt aangesproken geef je niet thuis.
Fundi-moslims is ook geen goede benaming, zoals ik al eerder zei. Fundamentalisme is wat anders dan extremisme.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:02 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Best. Ik noem ze wel de 'fundi-moslims'. Soms word ik boos en ga ik generaliseren, zoals bij de moord op die Amerikaan in Saudi-Arabie, maar ik zal proberen het te vermijden.
Ik snap het al. Jij vind Marokkanen die slecht Nederlands praten erger als Nederlanders die slecht Nederlands praten. Natuurlijk komt dit door de negatieve associaties die in je vastgekoekt zitten wat betreft buitenlanders.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:10 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Nah, 12% muzelmannen hier. Maar de mohammedaanse hordes rukken op.
Kijk, dat jij nou in Drenthe woont, betekent nog niet dat niemand last heeft van Marokkanen met een dergelijk accent. En jij bent degene die overal achterlijke conclusies aan verbindt, malloot.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:10 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Subjectief gelul![]()
Omdat jij er zo'n achterlijke conclusie aan verbind (gangstertaal) is het natuurlijk nog niet zo.
Ik vind het respectloos en dom om zo over andere mensen te praten. En omdat de betreffende user pas 22 is wordt het alleen maar komisch. Hij bepaalt wel even hoe die mensen zich moeten gedragen, die 2 of 3 x zo oud zijn, omdat hij hier toevallig geboren is.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:11 schreef Tyrhraustur het volgende:
[..]
Je accepteert iemand van onder jouw leeftijd (met natuurlijke enige marge) niet als een discussie partner? Dat zou een hoop reacties van u(?) verklaren. Of komt de inhoudelijke reactie voort uit het idee dat hij te jong is om over gastarbeiders te praten, of is deze problematiek voor u(?) inmiddels een fundament geworden (om in de geest van het topic te komen).
Daar zitten wel dertig (rel)klonen tussen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:12 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Alaqsaa, Binas, Bansheeboy, Youssef, Deadre, skunkator, There_is_only_one, KomMaar, Umm-Qasr, onschuldig.
Ik vind de denkbeelden ve fundamentalistische muzelman net zo erg als de denkbeelden ve extremistische muzelman. Alleen zet de 1 zijn denken om in daden en de ander (nog) niet.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Fundi-moslims is ook geen goede benaming, zoals ik al eerder zei. Fundamentalisme is wat anders dan extremisme.
Een erg groot deel van de Nederlanders is ook niet bepaald tolerant ten opzichte van homo's. Volgens mij wordt dat nogal eens vergeten.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:52 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
De instanties die een hekel hebben aan homo's zijn dan ook fundamentalistisch.
Ik heb een eigen mening, zelf gevormd.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:06 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ah, je weet het zelf niet, dus je baseert je maar op types als Bluesdude. Typerend.
Je verdedigt je zelf regelmatig tegenover Jan en Alleman tegen de aantijging dat je aan moslims in het algemeen een hekel zou hebben. In de OP doe je het zelfs nog:quote:[..]
Bron?.
Dat is mijn bron. Kennelijk gebeurt het om de haverklap dat mensen denken dat je een hekel hebt aan moslims in het algemeen. Mijn conclusie is dat :quote:Keer op keer zeg ik dat ik alleen een hekel heb aan fundamentalistische muzelmannen, die boodschap schijnt niet echt goed door te komen
Nee, ik vind ze niet erger DAN ik jou erg vind. Over slecht Nederlands praten gesproken.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:12 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik snap het al. Jij vind Marokkanen die slecht Nederlands praten erger als Nederlanders die slecht Nederlands praten.
Nou poeh, dat zijn er nogal wat.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:12 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Zullen we het even doornemen, SCH? De gemiddelde moslim hier is fundamentalistisch, volgens deze voorwaarden. Ik zal hier wle een berisping voor krijgen, maar ik noem Alaqsaa, Binas, Bansheeboy, Youssef, Deadre, skunkator, There_is_only_one, KomMaar, Umm-Qasr, onschuldig. Gematigde moslims: HiZ, Mutant01 en Meh7. En dan DURF jij mij hypocriet te noemen. Doe je open toch eens open man.
Wat is het verschil daar tussen dan? extremisme en fundamentalisme gaan toch hand-in-hand.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Fundi-moslims is ook geen goede benaming, zoals ik al eerder zei. Fundamentalisme is wat anders dan extremisme.
Drenthe?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:13 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Kijk, dat jij nou in Drenthe woont, betekent nog niet dat niemand last heeft van Marokkanen met een dergelijk accent. En jij bent degene die overal achterlijke conclusies aan verbindt, malloot.
Je somt hier een snelle samenvatting van de Koran op, ik mag toch hopen dat Islam meer diepgang heeft dan enkele papiertjes die niet van de hand van de profeet, noch uit zijn directe omgeving komen? De koran een wonderschone dichtbundel van de beste Arabische gedichten verteller samengesteld na de dood van de profeet doormiddel van het bundel van allerlei papiertjes waarop luisteraars notities hadden geschreven?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat zijn niet de fundamenten van de Islam. De fundamenten van de Islam verschillen niet zoveel van het Christendom of van het Jodendom. Het komt erop neer dat de fundamenten zijn: 1. de geloofsbeleidenis, dus dat je gelooft dat er geen ware god is dan Allah en dat Mohammed zijn Boodschapper is, 2. 5 maal per dag bidden, 3. steun aan de behoeftigen, 4. vasten in de maand Ramadan, 5. de pelgrimstocht naar Mekka. Er zijn ook 6 principes waaraan een moslim hoort te voldoen: 1. het geloven in Allah, 2. het geloven in de engelen, 3. het geloven in de Boeken die geopenbaard zijn, 4. het geloven in de profeten en de boodschappers van Allah, 5. het geloven in de Dag des Oordeels en het geloven in de goddelijke voorbeschikking, ofwel je lot.
Dát en enkel dat zijn de fundamenten van de Islam. Als je aan al die voorwaarden voldoet kun je je beschouwen als een fundamentalistische moslim. Zoals je kunt zien, is daar niet veel mis mee.
Dat het grote deel van de autochtonen nederlanders hier een ander beeld bij hebben is jammer, maar helaas niet gestaafd op de werkelijkheid.
De gemiddelde Nederlander is wel tolerant ten opzichte van homo's, de gemiddelde muzelman helaas niet. Ook als je het niveau en de intensiteit van die intolerantie vergelijkt zie je dat die absoluut niet te vergelijken zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:14 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Een erg groot deel van de Nederlanders is ook niet bepaald tolerant ten opzichte van homo's. Volgens mij wordt dat nogal eens vergeten.
Foutje iddquote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:15 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Nee, ik vind ze niet erger DAN ik jou erg vind. Over slecht Nederlands praten gesproken.
Oh omdat ik niet zo oud ben als jij mag ik er geen mening over hebben. Er is niets respectloos aan en dom om bepaalde dingen te eisen van mensen die hier willen wonen. Maar ja aangezien je mij niet ziet als een gelijkwaardige discussie partner ga ik er niet ver op inquote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind het respectloos en dom om zo over andere mensen te praten. En omdat de betreffende user pas 22 is wordt het alleen maar komisch. Hij bepaalt wel even hoe die mensen zich moeten gedragen, die 2 of 3 x zo oud zijn, omdat hij hier toevallig geboren is.
Grandioos
Als dat zo was, was je niet zo zwak om je te beroepen op de rest vd Fokkers ('heel fok denkt dat jij een hekel hebt aan muzelmannen')quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb een eigen mening, zelf gevormd.
Ja, je hebt dus niet je eigen mening. Je baseert die immers op wat anderen denkenquote:Je verdedigt je zelf regelmatig tegenover Jan en Alleman tegen de aantijging dat je aan moslims in het algemeen een hekel zou hebben. In de OP doe je het zelfs nog:
Dat is mijn bron. Kennelijk gebeurt het om de haverklap dat mensen denken dat je een hekel hebt aan moslims in het algemeen.
Iemand die 'gemiddeld' is kan per definitie niet extremistisch zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:17 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlander is wel tolerant ten opzichte van homo's, de gemiddelde muzelman helaas niet.
Ik zie je niet als iemand die mag oordelen over mensen die hier 40 jaar geleden zijn komen werken inderdaad.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Oh omdat ik niet zo oud ben als jij mag ik er geen mening over hebben. Er is niets respectloos aan en dom om bepaalde dingen te eisen van mensen die hier willen wonen. Maar ja aangezien je mij niet ziet als een gelijkwaardige discussie partner ga ik er niet ver op in
Mag ik weten waarom jij zo'n hekel aan me hebt?: ?.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou poeh, dat zijn er nogal wat.
Wat ben je toch een onzettende loser,
Kom op SCH, niet zo duimzuigen. Je weet dondersgoed dat je onzin aan het praten bent.quote:maar vooral heel erg bang. Daar heb ik wel mee te doen . Maar je hebt dus een hekel aan moslims, sterker nog: je hebt er je levenswerk van gemaakt.
De gemiddelde terrorist.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Iemand die 'gemiddeld' is kan per definitie niet extremistisch zijn.
Het is maar wat je tolerant noemt. Nederlanders zijn veel meer ingehouden als het gaat om homo's. Volgens mij zijn er een hoop mensen die er niks van moeten hebben, ook jongeren, maar ze zijn daar niet zo uitgesproken over als de moslims.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:17 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlander is wel tolerant ten opzichte van homo's, de gemiddelde muzelman helaas niet. Ook als je het niveau en de intensiteit van die intolerantie vergelijkt zie je dat die absoluut niet te vergelijken zijn.
Ik ontken niks. Ik weet ook wel dat moslims niet zo blij zijn met homo's maar ik vind dat er regelmatig nogal overdreven gesteld wordt dat Nederlanders (waar een groot deel behoorlijk conservatief van is) allemaal de grootste maatjes zijn met homo's.quote:Volgens de Schorerstichting zijn vrijwel alle potenrammers tegenwoordig Marokkaans/islamitisch. En dan durf je deze feiten nog te ontkennen, oogkleppenfiguur?
Je herhaalt het maar, snotaap.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:17 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Foutje iddNu graag een inhoudelijk antwoord?
Ik praat gewoon met moslims in plaats van op ze te schelden.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:20 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Mag ik weten waarom jij zo'n hekel aan me hebt?: ?.
Neem je het op voor je moslimvriendjes die jou het liefst ve hoog gebouw zouden afgooien? Poeh, wat een levensdoel zeg.
[..]
Kom op SCH, niet zo duimzuigen. Je weet dondersgoed dat je onzin aan het praten bent.
Goh, waarom hoor ik nooit een NLer 'die meisje' zeggen? Ligt vast aan mij he?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:15 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Drenthe?
Ik hoor die accenten zo vaak. Ik ben er ook niet kapot van, maar ik vind het niet erger dan de eerste de beste Nederlandse jongere die niet normaal Nederlands kan. Da's gewoon een maatschappelijk probleem, niet eentje van de allochtonen.
Dus als ik bijv. 65 was geweest mocht ik er wel over oordelen. Volgens jou mag ik de daden van een Hitler regime ook niet afkeuren omdat ik te jong ben. Hoe bekrompen zou dat zijnquote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zie je niet als iemand die mag oordelen over mensen die hier 40 jaar geleden zijn komen werken inderdaad.
Wellicht voelt hij zich verbonden met het 'volk', en kijkt hij verder dan de oppervlakkig individuele verhouding die in de huidige egoïstische westerse wereld heerst. Ik zie mijzelf niet alleen als een jongen van twintig maar ik zie en voel mij ook als uitloop van mijn volk, de tradities, zweet, bloed van mijn voorouders hebben mij gemaakt en leven in mij voort. Ik voel het als mij plicht om dit voort te zetten en voel dat ook als de sterkste waarheid. De offers van ‘mijn’ voorouders geven mij en waarschijnlijk hem inderdaad rechten.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind het respectloos en dom om zo over andere mensen te praten. En omdat de betreffende user pas 22 is wordt het alleen maar komisch. Hij bepaalt wel even hoe die mensen zich moeten gedragen, die 2 of 3 x zo oud zijn, omdat hij hier toevallig geboren is.
Grandioos
Nee, ik heb problemen met verwende kinderen die over andere mensen oordelen die mede ons land hebben opgebouwd.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dus als ik bijv. 65 was geweest mocht ik er wel over oordelen. Hoe bekrompen zou dat zijn
Ook als jong persoon kan je best oordelen geven over dingen uit het verleden, maar mss heb jij een probleem met mensen die een mening hebben.
Bedoel je niet "je extremistische moslimvriendjes die jou...."quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:20 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Mag ik weten waarom jij zo'n hekel aan me hebt?: ?.
Neem je het op voor je moslimvriendjes die jou het liefst ve hoog gebouw zouden afgooien? Poeh, wat een levensdoel zeg.
[..]
Kom op SCH, niet zo duimzuigen. Je weet dondersgoed dat je onzin aan het praten bent.
Nee, die zeggen weer andere dingen. Maar dat valt jou natuurlijk niet zo op, omdat je te gefixeerd bent op moslims.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:21 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Goh, waarom hoor ik nooit een NLer 'die meisje' zeggen? Ligt vast aan mij he?
Ja, daar hebben die homo's geen last van, wel van muzelmannen die er uitgesproken zijn. Laatst was er zo'n muzelman op Premtime die trots verklaarde dat hij elk homostel wel wat toeriep, 'omdat het niet mag van mijn geloof'quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:20 schreef Posdnous het volgende:
Het is maar wat je tolerant noemt. Nederlanders zijn veel meer ingehouden als het gaat om homo's. Volgens mij zijn er een hoop mensen die er niks van moeten hebben, ook jongeren, maar ze zijn daar niet zo uitgesproken over als de moslims.
Lekker belangrijk. het kan mij niets schelen als een Nederlander niets moet hebben van wat ik in bed doe. Wel vind ik het irritant als mij wat wordt toegeroepen door zo'n muzelman, of dat mijn vriend bedreigd wordt omdat het niet mag van HUN geloof.quote:Ik ontken niks. Ik weet ook wel dat moslims niet zo blij zijn met homo's maar ik vind dat er regelmatig nogal overdreven gesteld wordt dat Nederlanders (waar een groot deel behoorlijk conservatief van is) allemaal de grootste maatjes zijn met homo's.
Hmm.. die inhoudelijke reactie was kennelijk iets teveel gevraagdquote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:21 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Je herhaalt het maar, snotaap.
Leg eens uit.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:22 schreef SCH het volgende:
Ik heb een hekel aan je omdat jij het er voor mij erger op maakt. Dat neem ik je kwalijk.
Ik ben helemaal niet gefixeerd op muzelmannen, kom ook zat NLers tegen die taalfouten maken. Maar die taalfouten zijn niet erger als die vd muzelmannen (zag je die?). 'Die meisje' is wel HEEL ergquote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:23 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee, die zeggen weer andere dingen. Maar dat valt jou natuurlijk niet zo op, omdat je te gefixeerd bent op moslims.
Oh nu ben ik ineens verwend? Make up tour mind. Heb respect voor mensen die een mening hebben ook al is het niet jouw mening en zijn ze jonger dan jij.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, ik heb problemen met verwende kinderen die over andere mensen oordelen die mede ons land hebben opgebouwd.
Het was een lokkertje idd, maar het toont wel even je hypocrisie aan: eerst roepen dat iedereen je verkeerd begrijpt en dat je echt alleen maar aan extremistische moslims een hekel hebt. En nadat je dat hebt gezegd blijkt opeens de gemiddelde moslim niet te deugen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:20 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
De gemiddelde terrorist.
Doei troll.
Ik geef toe dat het er met de moslims niet beter op is geworden voor de homo's. Maar veel homo's werden al regelmatig belachelijk gemaakt of nageroepen of andere waardeloze uitingen die ze moesten ontberen, voordat moslims er zo uitgesproken over waren hoor.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:24 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ja, daar hebben die homo's geen last van, wel van muzelmannen die er uitgesproken zijn. Laatst was er zo'n muzelman op Premtime die trots verklaarde dat hij elk homostel wel wat toeriep, 'omdat het niet mag van mijn geloof'. In diezelfde uitzending wordt uitgelegd dat de intolerantie jegens homo's in de grote steden toeneemt. Met dank aan de muzelmannen.
Mooi verwoordquote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:22 schreef Tyrhraustur het volgende:
[..]
Wellicht voelt hij zich verbonden met het 'volk', en kijkt hij verder dan de oppervlakkig individuele verhouding die in de huidige egoïstische westerse wereld heerst. Ik zie mijzelf niet alleen als een jongen van twintig maar ik zie en voel mij ook als uitloop van mijn volk, de tradities, zweet, bloed van mijn voorouders hebben mij gemaakt en leven in mij voort. Ik voel het als mij plicht om dit voort te zetten en voel dat ook als de sterkste waarheid. De offers van ‘mijn’ voorouders geven mij en waarschijnlijk hem inderdaad rechten.
Aha, ik zie enkel jouw statements voor 100 procent over moslims gaan die iets verkeerds doen en 0 procent over autochtonen die precies hetzelfde doen, dus valt dat nogal op. Nu weer met die taal.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:26 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet gefixeerd op muzelmannen, kom ook zat NLers tegen die taalfouten maken. Maar die taalfouten zijn niet erger als die vd muzelmannen (zag je die?). 'Die meisje' is wel HEEL erg.
Ik woon in een wijk met 12% muzelmannen, dus in 88% vd gevalen zijn het NLers en ook die corrigeer ik regelmatig.
Precies, net zoals ik trots ben op mijn turkse afkomst. Waar je niet trots op hoeft te zijn is racisme onder het mom van gezond nationalisme.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Mooi verwoord
Ik ben idd trots op mijn westerse afkomst. En met trots is toch niets mis. Ook met het uiten van kritiek op andere is niets mis en laat me zeker niet de mond snoeren door iemand als SCH
De gemiddelde muzelman is gewoon bepaald niet gecharmeerd van homo's. De extreem intolerante muzelmannen die homo's iets toeroepen of ze zelfs in elkaar slaan zullen wel bij die 10% van KirmiziBeyaz horen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het was een lokkertje idd, maar het toont wel even je hypocrisie aan: eerst roepen dat iedereen je verkeerd begrijpt en dat je echt alleen maar aan extremistische moslims een hekel hebt. En nadat je dat hebt gezegd blijkt opeens de gemiddelde moslim niet te deugen.
Jij - en dan sta je in dit geval voor een groep die almaar groeit, lijkt het wel - doet in mijn ogen geen poging om problemen op te lossen of een kloof te verkleinen. Jij legt alleen de nadruk op de verschillen - je beschuldigt de andere groep telkens van van alles. Daar zitten dingen bij waar je absoluut gelijk in hebt, er zijn zorgwekkende ontwikkelingen - maar er zijn ook hele goede ontwikkelingen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:25 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Leg eens uit.
Kijk eens wat beter uit je doppen. Hier op het forum corrigieer ik regelmatig mensen van wie ik weet dat ze niet het mohammedaanse geloof aanhangen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:30 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Aha, ik zie enkel jouw statements voor 100 procent over moslims gaan die iets verkeerds doen en 0 procent over autochtonen die precies hetzelfde doen, dus valt dat nogal op. Nu weer met die taal.
Moslims worden nu vooral als afleidingsmechanisme gebruikt, beetje goedkoop.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:27 schreef Posdnous het volgende:
Dat stigmatiseren van homo's is niet iets wat nu opeens door de moslims aan het daglicht komt.
Waarschijnlijk eerder in de buurt van 1 of 2%, maar 10 vind ik zo'n mooi rond getal.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:30 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
De gemiddelde moslim is gewoon bepaald niet gecharmeerd van homo's. De extreem intolerante moslims die homo's iets toeroepen of ze zelfs in elkaar slaan zullen wel bij die 10% van KirmiziBeyaz horen.
Nou dan laat ik het er ook maar even bij. Misschien moesten we dat allemaal maar doen ---> er is echt wel iets anders om over te praten dan over moslims en de islam.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:33 schreef Posdnous het volgende:
Mooi verwoord SCH![]()
Jammer dat je nu de bekende misplaatste oogkleppenreacties gaat krijgen as usual.![]()
Helemaal mee eens. Met trots is idd niets mis maar zodra het wordt doorgetrokken tot fundamentalisme of dat nou islamitisch danwel christelijk is dan begint het kwalijk te worden.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Precies, net zoals ik trots ben op mijn turkse afkomst. Waar je niet trots op hoeft te zijn is racisme onder het mom van gezond nationalisme.
We willen allebei verandering, maar we verschillen over de aanpak. Zie je wel, wat ik zei over die gedeelde Nederlandse waarden?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:30 schreef SCH het volgende:
Jij - en dan sta je in dit geval voor een groep die almaar groeit, lijkt het wel - doet in mijn ogen geen poging om problemen op te lossen of een kloof te verkleinen. Jij legt alleen de nadruk op de verschillen - je beschuldigt de andere groep telkens van van alles. Daar zitten dingen bij waar je absoluut gelijk in hebt, er zijn zorgwekkende ontwikkelingen - maar er zijn ook hele goede ontwikkelingen.
Punt is dat als je wat wilt veranderen je dat samen zult moeten doen. Je kunt niet zeggen: en NU verander jij....................
Kom op zeg. Dus als ik een hekel heb aan fundamentalistische muzelmannen ben ik vergleijkbaar met mensen die een hekel hebben aan homo's die zich al te nadrukkelijk laten zien?quote:En wat ik momenteel zie gebeuren is dat veel moslims verharden en zich terugtrekken en daar vind ik het soort posts dat jij plaatst, een symptoom van.
Jij doet me denken aan de mensen die zeggen dat ze niks tegen homo's hebben maar alleen maar aan die homo's die het zo nadrukkelijk laten zien. Dat zijn in zekere zin ook homohaters. Het mag best, maar het lost helemaal niks op - het maakt het alleen maar erger.
Kom op zeg, als we nu niets doen...quote:Jij, en velen met jou, maken de samenleving - mijn samenleving, harder en minder leuk en in zekere zin ook gevaarlijker.
Muzelmannen worden zo gedwongen om te kiezen. De fundamentalisten worden gescheiden vd gematigden.quote:Het fudamentalisme neemt vooral toe door deze opstelling, dat moet je toch ook wel zijn opgevallen.
Volgens jouw eigen voorwaarden (nummertje 2) is de gemiddelde moslim dus een extremist. En nu niet meer huichelen dat anderen je valselijk beschuldigen van het hebben van een hekel aan moslims in het algemeen. Je zegt het immers zelf:quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:30 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
De gemiddelde muzelman is gewoon bepaald niet gecharmeerd van homo's. De extreem intolerante muzelmannen die homo's iets toeroepen of ze zelfs in elkaar slaan zullen wel bij die 10% van KirmiziBeyaz horen.
Houd de betreffende muzelmannen maar verantwoordelijk voor. Wat is dit voor een achterlijk chantagemiddel 'jullie mogen geen kritiek hebben op ons geloof, anders maken wij de samenleving minder prettig'.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:37 schreef SCH het volgende:
Je bent echt verblind Dora. Sterkte ermee. Als jij wil leven in haat en onverdraagzaamheid dan moet je dat zelf weten. Ik hou jouw soort mensen voor een groot deel verantwoordelijk voor de minder prettige samenleving. En dat neem ik je heel erg kwalijk, je wilt niet weten hoe erg.
Ik zou maar teruggaan naar de basisschool om enkele lessen logica te nemen, je snapt er zoals gewoonlijk weer geen barst van. Nee, huichelaar, niet gecharmeerd zijn van is iets anders dan een hekel hebben aan.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Volgens jouw eigen voorwaarden (nummertje 2) is de gemiddelde moslim dus een extremist. En nu niet meer huichelen dat anderen je valselijk beschuldigen van het hebben van een hekel aan moslims in het algemeen. Je zegt het immers zelf:
- Je hebt een hekel aan extremistische moslims (zie o.a. OP)
- Een moslim die een hekel heeft aan bijv. homo's is volgens jou extremist (zie OP)
- De gemiddelde moslim heeft een hekel aan homo's (zie je post van hierboven)
- Dus: de gemiddelde homo is een extremist (volgt uit de eerste 3)
Conclusie: jij hebt een hekel aan moslims in het algemeen.
Aangezien die relnichten hier weer gezellig een subdraadje gaan volgen maken (grapje boys). Wil ik graag deze open deur in trappen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Precies, net zoals ik trots ben op mijn turkse afkomst. Waar je niet trots op hoeft te zijn is racisme onder het mom van gezond nationalisme.
Je kent jezelf gewoon slecht. Lees jij mijn post nou maar eens door. Jouw manier van denken werkt averechts, en stiekem ben ik bang dat je daar eigenlijk op uit bent.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:39 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
En ik heb je al talloze malen uitgelegd dat ik niet haat en niet onverdraagzaam ben, maar je schijnt het niet te willen geloven. Lees de openingspost maar door, misschien dat je het dan snapt.
Ik heb je post al doorgelezen en er zelfs op gereageerd. Kun je nu antwoord geven op mijn vragen?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Je kent jezelf gewoon slecht. Lees jij mijn post nou maar eens door. Jouw manier van denken werkt averechts, en stiekem ben ik bang dat je daar eigenlijk op uit bent.
Mohammedanisme en integratiequote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:49 schreef SCH het volgende:
Welke vragen? Ik ga niet meedoen aan je spelletje "wie is er het bangst voor moslims".
Verandering is altijd nodig dus als jij verandering als een gedeelde waarde wilt beschouwen vind ik dat best. Ik heb verder neit zoveel problemen met de moslimgemeenschap in ons land. Behalve met dat kleine deel dat extreem fundamentalistisch is. Maar daar is echt wel genoeg over gaande en als we willen dat dat gedeelte niet groter wordt moeten we de moslims juist niet van ons vervreemden door ze te stigmatiseren en in een hoek te duwen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
We willen allebei verandering, maar we verschillen over de aanpak. Zie je wel, wat ik zei over die gedeelde Nederlandse waarden?
Ja, het is heel goed te vergelijken. Een kleine groep nemen voor je afkeer en het daar telkens over hebben.quote:Kom op zeg. Dus als ik een hekel heb aan fundamentalistische muzelmannen ben ik vergleijkbaar met mensen die een hekel hebben aan homo's die zich al te nadrukkelijk laten zien?
Dan?quote:Kom op zeg, als we nu niets doen...
Je zult het niet geloven maar het is me nog nooit overkomen in die 20 jaar dat ik als redelijk zichtbare homo in de randstad rondloop.quote:Vind je het normaal dat jij niet over straat kunt lopen zonder iets toegeroepen te worden?
Ach, het gaat om de last en om de manier om daar wat tegen te doen. Jij voert de Schorerstichting op maar die gaan voor de rest absoluut niet mee in jouw manier van denken. En dat weet ik want ze zijn 1 van mijn opdrachtopgevers. Ik verdoezel de problemen niet - ik vind alleen dat je ze niet moet uitvergroten en dat je er beter iets tegen kunt doen op een opbouwende manier. Ik doe net zo lief missiewerk als bij mijn gereformeerde tante als bij een moskeebezoeker - gewoon vertellen wie ik ben en hoe wij leven en het zal je verbazen hoe dat werkt.quote:Zeg nou niet dat Nederlanders het ook doen, want bij muzelmannen is de intolerantie nog veel erger. En dat weet je, maar dat weiger je toe te geven. Triest...
Nee, je drijft ze de fundamentalistische hoek in. Dat gebeurt altijd als mensen gestigmatiseerd worden.quote:Muzelmannen worden zo gedwongen om te kiezen. De fundamentalisten worden gescheiden vd gematigden.
mjah over smaak valt dan ook niet te twisten.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:53 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Hoewel ik daar ook niet al te blij mee ben, vind ik het toch niet te vergelijken met een gangster-Marokkaans accent.
Vertel me eens, heb je meer problemen met extreem fundamentalistische moslims of met extreem fundamentalistische gristenen (waar ik overigens ook niet van gecharmeerd ben hoor, laat dat duidelijk zijn).quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:58 schreef SCH het volgende:
Verandering is altijd nodig dus als jij verandering als een gedeelde waarde wilt beschouwen vind ik dat best. Ik heb verder neit zoveel problemen met de moslimgemeenschap in ons land. Behalve met dat kleine deel dat extreem fundamentalistisch is. Maar daar is echt wel genoeg over gaande en als we willen dat dat gedeelte niet groter wordt moeten we de moslims juist niet van ons vervreemden door ze te stigmatiseren en in een hoek te duwen.
In dat geval is dat beide ook te vergelijken met jouw (terechte) afkeer jegens racisten.quote:Ja, het is heel goed te vergelijken. Een kleine groep nemen voor je afkeer en het daar telkens over hebben.
Toch schijnt het vaak voor te komen en dan zijn het vooral f-muzelmannen die dat doen. Kijk anders naar die uitzending van Premtime, je kunt ze via het internet opvragen.quote:Je zult het niet geloven maar het is me nog nooit overkomen in die 20 jaar dat ik als redelijk zichtbare homo in de randstad rondloop.
Ik vergroot de problemen niet uit. 42% vd jonge Marokkanen vindt dat jij ziek bent, dat vind jij normaal?quote:Ach, het gaat om de last en om de manier om daar wat tegen te doen. Jij voert de Schorerstichting op maar die gaan voor de rest absoluut niet mee in jouw manier van denken. En dat weet ik want ze zijn 1 van mijn opdrachtopgevers. Ik verdoezel de problemen niet - ik vind alleen dat je ze niet moet uitvergroten en dat je er beter iets tegen kunt doen op een opbouwende manier.
1. Ik wil niets verbieden.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
mjah over smaak valt dan ook niet te twisten.
je kunt geen dingen gaan verbieden omdat jij het persoonlijk 'irritant' vind, ik vind Fries, gronings en brabants (het is die zachte g!) irritant ... maar om daar nu mensen op aan te spreken
Die kunnen er niets aan doen, Marokkanen met zo'n gangsteraccent wel.quote:wat doe je met mensen met een spraakgebrek?
Ga asjeblieft niet lopen klagen dat ik je verkeerd begrijp. Misschien moet je je standpunten eens wat helderder verwoorden als je zo graag wil dat mensen je goed begrijpen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:41 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ik zou maar teruggaan naar de basisschool om enkele lessen logica te nemen, je snapt er zoals gewoonlijk weer geen barst van. Nee, huichelaar, niet gecharmeerd zijn van is iets anders dan een hekel hebben aan.
Houd je mond dan, want iets goed doen kun je toch niet.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ga asjeblieft niet lopen klagen dat ik je verkeerd begrijp.
ja maar mensen die niet goed geintegreerd zijn wil je het land uit trappen right?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:11 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
1. Ik wil niets verbieden.
2. Ik spreek mensen er niet op aan, dat is in Den Haag levensgevaarlijk
3. Ik vind alleen dat mensen die zo'n accent hebben niet geintegreerd zijn.
that's not the pointquote:[..]
Die kunnen er niets aan doen, Marokkanen met zo'n gangsteraccent wel.
Ik weet het niet eigenlijk. Ze het land uittrappen is wel erg inhumaan, maar we kunnen ze wel afkraken tot ze integreren.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar mensen die niet goed geintegreerd zijn wil je het land uit trappen right?
Succes!quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:18 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
We kunnen ze wel afkraken tot ze integreren.
We kunnen dan ook concluderen dat SCH een etno-masochist is met een sterke haat naar alles wat anders dan hem denkt. Je lijkt wel narcistisch. Net zoals pim fortuyn alleen dan linksom.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:16 schreef SCH het volgende:
Ik vind die accenten super. Beter dan het Limburgs in ieder geval
Hoe sta jij tegenover de gemiddelde koerd?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
jah laten we ze afkraken, dan willen ze sneller Nederlander worden ... lekkere oplossingquote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:18 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ik weet het niet eigenlijk. Ze het land uittrappen is wel erg inhumaan, maar we kunnen ze wel afkraken tot ze integreren.
Ik vind de term fundamentalist vaak erg verwarrend in discussie's.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat zijn niet de fundamenten van de Islam. De fundamenten van de Islam verschillen niet zoveel van het Christendom of van het Jodendom. Het komt erop neer dat de fundamenten zijn: 1. de geloofsbeleidenis, dus dat je gelooft dat er geen ware god is dan Allah en dat Mohammed zijn Boodschapper is, 2. 5 maal per dag bidden, 3. steun aan de behoeftigen, 4. vasten in de maand Ramadan, 5. de pelgrimstocht naar Mekka. Er zijn ook 6 principes waaraan een moslim hoort te voldoen: 1. het geloven in Allah, 2. het geloven in de engelen, 3. het geloven in de Boeken die geopenbaard zijn, 4. het geloven in de profeten en de boodschappers van Allah, 5. het geloven in de Dag des Oordeels en het geloven in de goddelijke voorbeschikking, ofwel je lot.
Dát en enkel dat zijn de fundamenten van de Islam. Als je aan al die voorwaarden voldoet kun je je beschouwen als een fundamentalistische moslim. Zoals je kunt zien, is daar niet veel mis mee.
Dat het grote deel van de autochtonen nederlanders hier een ander beeld bij hebben is jammer, maar helaas niet gestaafd op de werkelijkheid.
Wat bedoel je precies met problemen. Als je problemen bedoelt in de zin van: waar heb je last mee gehad dan moet ik je een antwoord geven dat je niet zal zinnen. Ik heb als homo in mijn leven erg veel last van orthodoxere christenen gehad, in mijn persoonlijk leven dan. Verder heb ik eigenljik niet zoveel last van wie dan ook.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:10 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Vertel me eens, heb je meer problemen met extreem fundamentalistische moslims of met extreem fundamentalistische gristenen (waar ik overigens ook niet van gecharmeerd ben hoor, laat dat duidelijk zijn).
Wat vinden jongeren in hun totaal? Nog wel eens op een middelbare school geweest lately?quote:Ik vergroot de problemen niet uit. 42% vd jonge Marokkanen vindt dat jij ziek bent, dat vind jij normaal?
Leg uit.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 18:45 schreef KreKkeR het volgende:
Lekker gekozen topictitel
Redelijke punten, al is dit natuurlijk een ruwe schets. Ik vind niet dat iedereen tegen scheiding van kerk en staat hoeft te zijn, maar misschien is het goed om pogingen zo'n theocratie te bewerkstelligen, te verbieden.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
In een topic over nationalisme kwam dit onderwerp weer op. Keer op keer zeg ik dat ik alleen een hekel heb aan fundamentalistische muzelmannen, die boodschap schijnt niet echt goed door te komen in de hoek van mijn linkse broeders. Dus bij dezen een topic om te beoordelen wanneer een muzelman in aanmerking komt voor het etiket 'gematigd'. De drie voorwaarden:
1. Voor de scheiding tussen kerk en staat; tegen oplegging vd islamitische wetgeving; onderschrijving van onze Grondwet in grote lijnen.1
3. Tegen elke vorm van aanslagen op burgers, van welke groep dan ook.
Niet al te moeilijk, he? De gemiddelde christen voldoet eraan. Nog enkele voorwaarden om te bepalen of iemand geintegreerd is:
1. De Nederlandse taal goed spreken, zonder irritant accent
2. Acceptatie van onze Grondwet (ja, er is enige overlap).
Wat vinden jullie van deze voorwaarden? Redelijk of niet?
1 In grote lijnen, daarmee bedoel ik dat de belangrijkste artikelen vd Grondwet onderschreven moeten worden. Als een muzelman het oneens is met artikel 23 vd Grondwet maakt dat hem nog niet fundamentalistisch.
Mohammedaan wordt door Moslims over het algemeen gezien als 'scheldwoord', dit omdat Moslims niet Mohammed vereren, maar Allah.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 18:51 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Leg uit.
Oh, volgens jou. Bedankt voor je mening.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
In een topic over nationalisme kwam dit onderwerp weer op. Keer op keer zeg ik dat ik alleen een hekel heb aan fundamentalistische muzelmannen, die boodschap schijnt niet echt goed door te komen in de hoek van mijn linkse broeders. Dus bij dezen een topic om te beoordelen wanneer een muzelman in aanmerking komt voor het etiket 'gematigd'. De drie voorwaarden:
1. Voor de scheiding tussen kerk en staat; tegen oplegging vd islamitische wetgeving; onderschrijving van onze Grondwet in grote lijnen.1
3. Tegen elke vorm van aanslagen op burgers, van welke groep dan ook.
1. De Nederlandse taal goed spreken, zonder irritant accent
2. Acceptatie van onze Grondwet (ja, er is enige overlap).
Wat vinden jullie van deze voorwaarden? Redelijk of niet?
1 In grote lijnen, daarmee bedoel ik dat de belangrijkste artikelen vd Grondwet onderschreven moeten worden. Als een muzelman het oneens is met artikel 23 vd Grondwet maakt dat hem nog niet fundamentalistisch.
Onderscheid op grond van anciënniteit is zóóó 20e eeuw.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:19 schreef SCH het volgende:
Ik zie je niet als iemand die mag oordelen over mensen die hier 40 jaar geleden zijn komen werken inderdaad.
Had het kunnen raden!!quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:57 schreef Ziezo32 het volgende:
-edit-
Niet op de man spelen graag
Ik ken er een aantal. Die integreren wel! Hun kinderen vieren gewoon lekker mee carnaval enzo.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:31 schreef Dr_Weird het volgende:
[..]
Hoe sta jij tegenover de gemiddelde koerd?
gewoon een vraagje ben benieuwd.
Met welke regel van Dora ben jij het niet eens?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 19:42 schreef Youssef het volgende:
[..]
Oh, volgens jou. Bedankt voor je mening.
......waarna hun nageslacht dat vervolgens mede aan het afbreken is.......quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, ik heb problemen met verwende kinderen die over andere mensen oordelen die mede ons land hebben opgebouwd.
Aha, dus dat is eigenlijk de bedoeling. Dat je op een gewone Nederlander gaat lijken?quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ken er een aantal. Die integreren wel! Hun kinderen vieren gewoon lekker mee carnaval enzo.
Die vrouwen (die ik ken) lopen in normale westerse kleren. Maken gezellig een praatje, groeten op straat enzo. Lijken gewone Nederlanders.
Ja.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Aha, dus dat is eigenlijk de bedoeling. Dat je op een gewone Nederlander gaat lijken?
Ben je echt zo naïef of maak je een grapje. Je weet toch dat veel autochtone nederlanders wel integreren zeggen, maar assimileren bedoelen? Enkel omdat het woord zo'n negatieve lading heeft, wordt het niet gebruikt. Net zoals je geen racist bent als je moslims haatquote:Op woensdag 14 juli 2004 14:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Aha, dus dat is eigenlijk de bedoeling. Dat je op een gewone Nederlander gaat lijken?
Ik ben anders wel aan het werk voor de uitkering die jij momenteel ontvangtquote:Op woensdag 14 juli 2004 14:11 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
......waarna hun nageslacht dat vervolgens mede aan het afbreken is.......
Zou ik gezien je grote aantal uitbundige posts in werktijd niet zeggen.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik ben anders wel aan het werk voor de uitkering die jij momenteel ontvangt
En dat zei mijn vrouw vannacht ook.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
SCH doet de ene kant, dan ben ik niet te beroerd om de andere te doen.
Zo ken ik er nog wel een paar. Maar volgens mij gaat het eerder om het overnemen van 'onze' normen en waarden dan om het volledig assimileren in een samenleving. Maar what's in the name? Als je een volledige integratie van allochtonen assimileren wilt noemen vind ik dat prima. Als je de verzuilde subgemeenschappen van eigen basisscholen, eigen bakkers, eigen kappers, eigen sportverenigingen en schotels op het dak voor de eigen televisiezenders maar geen integratie noemt.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ben je echt zo naïef of maak je een grapje. Je weet toch dat veel autochtone nederlanders wel integreren zeggen, maar assimileren bedoelen? Enkel omdat het woord zo'n negatieve lading heeft, wordt het niet gebruikt. Net zoals je geen racist bent als je moslims haat
Dat noem ik ook geen integratie. Door de absurde wens van veel autochtonen dat allochtonen zouden moeten assimileren, hebben ze juist het tegenovergestelde bereikt. Allochtonen voelen zich daardoor ongewenst en doen dan ook weinig moeite om toch maar te integreren, want het is toch verspilde moeite. Daarbij speelt de sociaal-economische situatie van veel allochtonen natuurlijk ook een rol.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:25 schreef sizzler het volgende:
[..]
Zo ken ik er nog wel een paar. Maar volgens mij gaat het eerder om het overnemen van 'onze' normen en waarden dan om het volledig assimileren in een samenleving. Maar what's in the name? Als je een volledige integratie van allochtonen assimileren wilt noemen vind ik dat prima. Als je de verzuilde subgemeenschappen van eigen basisscholen, eigen bakkers, eigen kappers, eigen sportverenigingen en schotels op het dak voor de eigen televisiezenders maar geen integratie noemt.
Lees de laatste posts even door. Het ging er om dat Gia zei dat bepaalde mensen zo goed geintegreerd waren, het leken wel Nederlanders. Ze hadden zelfs westerse kleren aan. Voor mij is dat een hilarische en onzinnige definitie van ingegratie.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:25 schreef sizzler het volgende:
[..]
Zo ken ik er nog wel een paar. Maar volgens mij gaat het eerder om het overnemen van 'onze' normen en waarden dan om het volledig assimileren in een samenleving. Maar what's in the name? Als je een volledige integratie van allochtonen assimileren wilt noemen vind ik dat prima. Als je de verzuilde subgemeenschappen van eigen basisscholen, eigen bakkers, eigen kappers, eigen sportverenigingen en schotels op het dak voor de eigen televisiezenders maar geen integratie noemt.
Als dat de definitie zou zijn dan is het idd onzinnig dat als integratiedoel te stellen. Maar het kan wmb wel als voorbeeld van een volledige integratie (of als je wilt: assimilatie) worden gegeven.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Voor mij is dat een hilarische en onzinnige definitie van ingegratie.
Neehoor, ik heb het over een verzuilde subgemeenschap. Dat is wat anders.quote:Jij verstaat blijkbaar weer onder integratie dat er geen islamitische slagerijen en Turkse bakkers zijn en geen Afro-kappers meer. Voor mij zijn dat aanwinsten van de Nederlandse samenleving.
De eerste allochtonen die naar Nederland zijn gehaald hoefde juist niet te integreren omdat men er vanuit ging dat ze weer terug zouden keren naar eigen land.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Door de absurde wens van veel autochtonen dat allochtonen zouden moeten assimileren, hebben ze juist het tegenovergestelde bereikt. [...]
Dat is geen absurde wens... het is absurd als je 20 jaar in een land verblijft dat je dan bv nog de taal niet spreekt.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Door de absurde wens van veel autochtonen dat allochtonen zouden moeten assimileren, hebben ze juist het tegenovergestelde bereikt.
Het is nog absurder dat deze mensen al 20 jaar de klusjes doen waar jij je te goed voor voelt en dus liever thuis zit. Dat ze daarnaast ook nog eens een hongerloontje krijgen voor dat werk is ook niet al te best. Het was een fout van de toenmalige regering en de werkgevers, die massaal zeiden: "Nee, waarom moet jij de taal leren? Je bent hier om te werken"quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:01 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Dat is geen absurde wens... het is absurd als je 20 jaar in een land verblijft dat je dan bv nog de taal niet spreekt.
Het multicul tijdperk is over... wen er maar aan, wij zij hier geen provincie van Turkije of Marokko...![]()
Gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Zo werkt de economie nu eenmaal. Als het niet beviel hadden ze het niet hoeven aannemen. Niemand heeft ze gedwongen. Sterker nog: hun positie is er beter op geworden.quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het is nog absurder dat deze mensen al 20 jaar de klusjes doen waar jij je te goed voor voelt en dus liever thuis zit. Dat ze daarnaast ook nog eens een hongerloontje krijgen voor dat werk is ook niet al te best.
Ze moesten van die overheid toch assimileren zei je net?quote:Het was een fout van de toenmalige regering en de werkgevers, die massaal zeiden: "Nee, waarom moet jij de taal leren? Je bent hier om te werken"
Is nog geen reden om deze mensen dan maar als een stel achterlijke bergbewoners te schetsen, zoals we van onze potentieel KoosVoos veelal gewend zijn.quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:16 schreef sizzler het volgende:
[..]
Gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Zo werkt de economie nu eenmaal. Als het niet beviel hadden ze het niet hoeven aannemen. Niemand heeft ze gedwongen. Sterker nog: hun positie is er beter op geworden.
Ja, nadat duidelijk was geworden dat de gastarbeiders toch niet massaal weer teruggingen.quote:Ze moesten van die overheid toch assimileren zei je net?
Waar doet hij dat dan?quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Is nog geen reden om deze mensen dan maar als een stel achterlijke bergbewoners te schetsen, zoals we van onze potentieel KoosVoos veelal gewend zijn.
Dat kan je van Koos Voos ook zeggen. Maar dat terzijde.quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:31 schreef sizzler het volgende:
dat de islamitische cultuur achterlijk in de zin van achterlopend is. Maar dat terzijde.
Da's offtopic.quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat kan je van Koos Voos ook zeggen. Maar dat terzijde.
Hij post hier toch?quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:34 schreef sizzler het volgende:
[..]
Da's offtopic.![]()
Gezien jouw posts beticht ik je inderdaad van moslimhaat en op een extreem-rechtse manier.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:53 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Goed. Als ik het voortaan heb over fundamentalistische muzelmannen en niet-geintegreerde en criminele allochtonen weet je dat ik het heb over 10procent vd allochtonen. Beticht me dan ook nooit meer van Turken- of moslimhaat.
Dat is PIM-taal. Het is niet zo bedoeld omdat het anders is bedoeld dan het is bedoeld. Ofzoquote:Op woensdag 14 juli 2004 15:40 schreef convinced het volgende:
Achterlijk in de zin van achterlopend?
Ja, Fortuyn noemde de islamitische cultuur achterlijk (met onderbouwing waarom) en heeft daar later "achterlopend" van gemaakt omdat mensen over te veel dat woordje vielen en de onderbouwing negeerde.quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:40 schreef convinced het volgende:
Achterlijk in de zin van achterlopend?
quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:45 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ja, Fortuyn noemde de islamitische cultuur achterlijk (met onderbouwing waarom) en heeft daar later "achterlopend" van gemaakt omdat mensen over te veel dat woordje vielen en de onderbouwing negeerde.
Inderdaad, die kogels zullen wel wat hebben gekost, om nog maar niet te spreken over de benzinekosten voor een ritje Harderwijk - Hilversum.quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:46 schreef convinced het volgende:
Pim is niet voor niks afgeschoten.
Nee, hij heeft in zijn boek "De verweesde samenleving" uitvoerig beschreven wat hij daar mee bedoelde. Achterlijk in de zin van achtergesteld bij onze culturele normen en waarden, met name daar waar het de positie van vrouwen en homo's betreft.quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:47 schreef SCH het volgende:
[..]Wat een onzin. Hij bedoelde achterlijk maar dat kon hij niet hardmaken.
Daarom hebben velen de wens dat figuren zoals jezelf ONS vaderland verlaten...quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik moet overigens wel zeggen dat ik nog een beetje moeite heb met het nieuwe, neo-racistische tijdperk waar jij zo'n grote liefhebber van bent.
En juist om 'mensen' als jij te stangen, blijf ik lekker hierquote:Op woensdag 14 juli 2004 16:59 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Daarom hebben velen de wens dat figuren zoals jezelf ONS vaderland verlaten...![]()
Klopt.. de meeste importvrouwen zijn behoorlijk achterlijkquote:Op woensdag 14 juli 2004 16:52 schreef sizzler het volgende:
[..]
Nee, hij heeft in zijn boek "De verweesde samenleving" uitvoerig beschreven wat hij daar mee bedoelde. Achterlijk in de zin van achtergesteld bij onze culturele normen en waarden, met name daar waar het de positie van vrouwen en homo's betreft.
@t your service natuurlijk.. en met veel plezierquote:Op woensdag 14 juli 2004 17:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
En juist om 'mensen' als jij te stangen, blijf ik lekker hierTotdat jij me persoonlijk komt deporteren natuurlijk.
Ik ben ook niet rechts-getint, alleen wel als het aankomt op het mohammedanisme en de integratie.quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:06 schreef Ziezo32 het volgende:
[..]
Had het kunnen raden!!![]()
Ik moet blijkbaar maar mijn mond houden en alles slikken wat er hier geschreven word.
Het is wel eigenaardig, dat ik elke keer de mond wordt gesnoerd.
Ik moet zeker maar op alle reacties "ja en amen" zeggen..
Maar ja ik ben ook niet rechts-getint, mischien is dat het wel...
Nee, hij nuanceerde het niet, hij onderbouwde het. En omdat juist vanwegen het grote aantal ezels die de onderbouwing negeerde moest hij er wel een ander woord voor gebruiken. Maar de onderbouwing met de argumenten zijn nooit veranderd.quote:Op woensdag 14 juli 2004 17:00 schreef convinced het volgende:
Achterlijk heeft niks te maken met achtergesteld of achterlopend. Als Pim zo zijn uitspraken nuanceerde, blijkt hij toch wederom een grote ezel.
Nee, dat ze zich gedragen als een gewone Nederlander.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:14 schreef SCH het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:46 schreef convinced het volgende:
Pim is niet voor niks afgeschoten.
Er bestaat ook geen allah, helaas moet jij daar nog achterkomen.quote:Op woensdag 14 juli 2004 17:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
er bestaan geen mohammedanen, maar dat weet dora allang.
Ik snap niet waarom je nou zoiets moet zeggen, mensen mogen toch zelf geloven wat ze zelf willen? waarom met zo'n gare opmerking komen?quote:Op woensdag 14 juli 2004 17:11 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Er bestaat ook geen allah, helaas moet jij daar nog achterkomen.
Sizzler, kan de topictitel niet worden veranderd naar moslims en integratie? De huidige topictitel voldoet toch?quote:Op woensdag 14 juli 2004 17:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Sizzler, kan de topictitel worden veranderd naar Moslims en integratie?
Hah, uiteraard mogen mensen geloven in wat ze zelf willen. Daarm aak ik ook geen inbreuk op, ik zeg alleen dat ik NIET geloof. Als mohammedanen de vrijheid hebben om te zeggen dat allah bestaat, mag ik ook zeggen dat hij NIET bestaat. Of hebben gelovigen meer vrijheid dan ongelovigen, overtolerante mevrouw Denise?quote:Op woensdag 14 juli 2004 17:14 schreef denise-d het volgende:
Ik snap niet waarom je nou zoiets moet zeggen, mensen mogen toch zelf geloven wat ze zelf willen?
Uhm... als ik gelovigen zo hoor, denken zij daar anders over hoor.quote:waarom met zo'n gare opmerking komen?
En het is niet voor niets een GELOOF.... dat betekent dan ook dat je het nooit 100% zeker weet.
denk je dat alle katholieken in het scheppingverhaal gelovenquote:Op woensdag 14 juli 2004 17:21 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Hah, uiteraard mogen mensen geloven in wat ze zelf willen. Daarm aak ik ook geen inbreuk op, ik zeg alleen dat ik NIET geloof. Als mohammedanen de vrijheid hebben om te zeggen dat allah bestaat, mag ik ook zeggen dat hij NIET bestaat. Of hebben gelovigen meer vrijheid dan ongelovigen, overtolerante mevrouw Denise?
[..]
Maar jij zei tegen iemand die wel in Allah gelooft dat Hij niet bestaat, hoe je dat zegt komt erop neer dat wat jij zegt de enige waarheid is, nou alsjeblieft zeg...
en ik noem het niet overtolerant, ik noem het van ieders kant bekijken zonder daarbij iemand gelijk op aftekraken of diegene nou geloofd of niet.
Uhm... als ik gelovigen zo hoor, denken zij daar anders over hoor.
Nou en? Islamieten zeggen ook tegen mensen die NIET in allah (met een kleine letter, ja) geloven dat hij (met een kleine letter, ja) WEL bestaat. Hoe ze dat zeggen komt erop neer dat wat zij zeggen de enige waarheid is, nou alsjeblieft zeg...quote:Op woensdag 14 juli 2004 17:28 schreef denise-d het volgende:
Maar jij zei tegen iemand die wel in Allah gelooft dat Hij niet bestaat, hoe je dat zegt komt erop neer dat wat jij zegt de enige waarheid is, nou alsjeblieft zeg...
Want? Ik mag afkraken wat ik wil, dit is allahzijdank nog steeds een vrij land.quote:en ik noem het niet overtolerant, ik noem het van ieders kant bekijken zonder daarbij iemand gelijk op aftekraken of diegene nou geloofd of niet.
Nee, maar wel in ene god.quote:denk je dat alle katholieken in het scheppingverhaal geloven
alsof ze dat allemaal zeggen, jij neemt gelijk alle gelovigen (in dit geval moslims) als 1. Even een serieuze vraag he; denk je echt dat ze allemaal zo denken??quote:Op woensdag 14 juli 2004 17:31 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Nou en? Islamieten zeggen ook tegen mensen die NIET in allah (met een kleine letter, ja) geloven dat hij (met een kleine letter, ja) WEL bestaat. Hoe ze dat zeggen komt erop neer dat wat zij zeggen de enige waarheid is, nou alsjeblieft zeg....
[..]
Ja, dat denken ze allemaal, ze hangen de islam aan, daarom worden ze islamieten genoemd. In de islam is ongeloof in Allah de grootste zonde, zelfs groter dan homoseksualiteit en moord. Als ik aan een islamiet vraag: 'bestaat allah?' zegt hij 'Ja, allah bestaat'. En dat zeggen ze ALLEMAAL. Ja, ALLEMAAL. Ze zijn niet allemaal zo genuanceerd als jij.quote:Op woensdag 14 juli 2004 17:37 schreef denise-d het volgende:
alsof ze dat allemaal zeggen, jij neemt gelijk alle gelovigen (in dit geval moslims) als 1. Even een serieuze vraag he; denk je echt dat ze allemaal zo denken??
Katholieken kunnen me geen barst schelen, maar goed, ik denk dat de gemiddelde katholiek zegt dat 'god bestaat'. Dat is ook relevant, NIET of ze geloven in elk onzinvers uit de bijbel.quote:in 1 god ja, maar er staat toch ook in de bijbel dat god de wereld heeft gemaakt in 7 dagen... weer een serieuze vraag he; denk je echt dat elke katholiek dat gelooft??
Lees de openingspost eens, lieve schat. Ik heb een hekel aan fundamentalistische islamieten.quote:Op woensdag 14 juli 2004 17:38 schreef denise-d het volgende:
Het lijkt wel dat je moslims echt haat gewoon, is dat nou ook echt zo? of komt het alleen maar zo over? en als je hun echt zo haat, hoe komt dat dan?
Als je niet aan regel 2 voldoet, ben je dan een fundamentalist?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
...
...
Lijkt me wel ja. Maar ik voldoe er wel aan en de reden (hoe kan het ook anders) is uitgelegd in de openingspost. Ik heb alleen een hekel aan islamieten die niet voldoen aan die regel, dus niet aan ALLE islamieten.quote:Op woensdag 14 juli 2004 17:46 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je niet aan regel 2 voldoet, ben je dan een fundamentalist?
'welke groep dan ook'quote:Op woensdag 14 juli 2004 17:50 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Lijkt me wel ja.
oke, duidelijk danquote:Op woensdag 14 juli 2004 17:50 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Lijkt me wel ja. Maar ik voldoe er wel aan en de reden (hoe kan het ook anders) is uitgelegd in de openingspost. Ik heb alleen een hekel aan islamieten die niet voldoen aan die regel, dus niet aan ALLE islamieten.
Ik vind mezelf wel een gemiddelde katholiek en ik geloof in God en in Jezus.quote:Op woensdag 14 juli 2004 17:41 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Katholieken kunnen me geen barst schelen, maar goed, ik denk dat de gemiddelde katholiek zegt dat 'god bestaat'. Dat is ook relevant, NIET of ze geloven in elk onzinvers uit de bijbel.
Oh... Mijn.... God...quote:Op woensdag 14 juli 2004 17:53 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
'welke groep dan ook'
Geldt die regel wat jou betreft alleen voor moslims of voor iedereen?
Amen!quote:Op woensdag 14 juli 2004 18:44 schreef lionsguy18 het volgende:
In wezen zijn alle moslims fundamentalisten op de alawieten na.
De rest sympatiseert met terroristen.
Er wonen meer dan 90% alawieten in Nederland?quote:Op woensdag 14 juli 2004 18:44 schreef lionsguy18 het volgende:
In wezen zijn alle moslims fundamentalisten op de alawieten na.
De rest sympatiseert met terroristen.
Rustig maar, waar zie je me dat zeggen?quote:Op woensdag 14 juli 2004 18:03 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Oh... Mijn.... God...
Probeer je mij de fundamentalistische hoek in te drukken omdat ik een hekel zou hebben een moslims, terwijl ik JUIST in de openingspost uitleg dat ik GEEN hekel heb aan alle moslims, maar aan de FUNDAMENTALISTISCHE die NIET aan die voorwaarden voldoen? Jezus Christus.
Nee het is een minderheid. In Turkije worden ze met de regelmaat van de klok onderdrukt wat weer tot demonstraties leidt. En die worden weer door de politie uiteen geslagen en komen mensen in de bak.quote:Op woensdag 14 juli 2004 18:52 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Er wonen meer dan 90% alawieten in Nederland?
[onafhankelijk]quote:Op woensdag 14 juli 2004 18:52 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Er wonen meer dan 90% alawieten in Nederland?
Oh, bedoelde je het niet zo? Nou, in dat geval, natuurlijk geldt die regel voor iedereen. Maar ik zie bijna geen mensen de regel schenden die niet het islamitische geloof aanhangen.quote:Op woensdag 14 juli 2004 18:53 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Rustig maar, waar zie je me dat zeggen?
Ik zeg dat minstens 90% geen terrorisme steunt. 10% van de moslims in Nederland heeft "begrip" voor terreur, dus zal het percentage dat daadwerkelijk terrorisme steunt nog wel wat lager zijn, maar daar heb ik geen cijfer van.quote:Op woensdag 14 juli 2004 20:13 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Wie zegt dat 90% vd moslims gematigd is?
En dat vind jij normaal?quote:Op woensdag 14 juli 2004 20:19 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik zeg dat minstens 90% geen terrorisme steunt. 10% van de moslims in Nederland heeft "begrip" voor terreur, dus zal het percentage dat daadwerkelijk terrorisme steunt nog wel wat lager zijn, maar daar heb ik geen cijfer van.
quote:Op woensdag 14 juli 2004 20:40 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
En dat vind jij normaal?
Zelfs al zou het 1 % zijn dan nog is dit te gek voor woorden.
Die mensen zijn hier te gast.
Ik kan begrijpen dat sommige mensen begrip hebben voor aanslagen. Ik vind het niet normaal nee, maar het bewijst gewoon dat niet alle (Nederlandse) moslims aanhangers zijn van terreur. Ik denk overigens dat 1% van de niet Islamitische bevolking van Nederland ook wel begrip heeft voor terreur. Genoeg anti-Amerikanisten denk ik om op zo'n percentage te komen.quote:Op woensdag 14 juli 2004 20:40 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
En dat vind jij normaal?
Nee, dat zijn ze niet. Het zijn volwaardige Nederlandse burgers. De manier waarop jij er tegen aan kijkt, is zeker niet de goede weg in het integratie-proces, waar het in dit topic over gaat. Als je ze als gast blijft zien, dan kan er geen sprake zijn van integratie.quote:Die mensen zijn hier te gast.
Niet liegen, Sidekickje. 2/3 vd Nederlandse moslims had een beetje tot heel erg veel begrip voor de aanslagen op 11 september, 10% keurde ze goed. 61% keurde ze af.quote:Op woensdag 14 juli 2004 20:19 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik zeg dat minstens 90% geen terrorisme steunt. 10% van de moslims in Nederland heeft "begrip" voor terreur, dus zal het percentage dat daadwerkelijk terrorisme steunt nog wel wat lager zijn, maar daar heb ik geen cijfer van.
quote:Bijna de helft (47,7 procent) van de moslims in Nederland heeft begrip voor de terroristische aanslagen in de VS. Tegelijk keurt 61,5 procent de aanslagen af. Ruim vijf procent keurt ze goed. Dat waren vorige week enkele opmerkelijke uitslagen van een enquête onder moslims, gehouden in opdracht van het weekblad Contrast, een uitgave van het Instituut voor Multiculturele Ontwikkeling Forum. De uitslag komt bepaald niet gelegen, want er leeft toch al een zekere angst dat moslims in Nederland slachtoffer zullen worden van bedreigingen en discriminatie.
Heb je geen woordenboek of zo?quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat is mohammedanisme eigelijkEen nieuwe stroming binnen de Islam?
Nee, dat kan ik niet betalen van mijn uitkering. Daarvoor zou ik weer 2 autoradio's moeten 'lenen'.quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:48 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Heb je geen woordenboek of zo?
quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Nee, dat kan ik niet betalen van mijn uitkering. Daarvoor zou ik weer 2 autoradio's moeten 'lenen'.
Wel de rectificatie erbij plaatsen, Doraatje:quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:47 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Niet liegen, Sidekickje.
10% keurt die aanslagen goed, lees je eigen bron eens. 'Ongeveer tien procent keurt de aanslagen goed', jij beweerde net dat 10% begrip heeft voor de aanslagen en dat een nog kleiner deel ze dus goedkeurt. En in die 'rectificatie' staat niet hoeveel procent begrip heeft.quote:Op woensdag 14 juli 2004 22:52 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Wel de rectificatie erbij plaatsen, Doraatje:
Doelwit Nederland
10% dus.
Wel, dit was gewoon de eerste de beste bron die ik vinden kon. Ik wist nog dat 2/3 begrip had voor de aanslagen.quote:Edit: Je kan je eigen bron niet eens goed lezen.
Zou je mij eff een link kunnen geven naar een nieuwsbericht over die uiteengeslagen demonstraties? (ik neem aan dat die er zijn, aangezien ze volgens jou regelmatig voorkomen.)quote:Op woensdag 14 juli 2004 19:32 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Nee het is een minderheid. In Turkije worden ze met de regelmaat van de klok onderdrukt wat weer tot demonstraties leidt. En die worden weer door de politie uiteen geslagen en komen mensen in de bak.
Een paar vrienden van mij zijn alawiet en die zijn vet cool. Ze houden geen ramadan.
Dus in Nederland vindt je de fundi's uit de bergdorpen zoals Emirdag.
Turken lachen om die klojo's en zijn blij dat ze opgehoepeld zijn naar het Westen.
Hehehequote:Op donderdag 15 juli 2004 09:46 schreef lionsguy18 het volgende:
http://home.wanadoo.nl/kees.koopman/body_alevieten.html
Lees dat maar eens. Dan weet je meteen het verschil.
Het gaat om een link naar een site van of voor het Diettrich Bonhoeffer college. Daarin staat dan een artikeltje over een alevitisch meisje dat denkt dat 40% van de moslims in Nederland alevitisch zou zijn. Verder zitten er geen pretenties aan die tekst.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 01:20 schreef provo het volgende:
[..]
Hehehelachen man, ik ga ook een site oprichten en "wetenschappelijke" onderzoekjes publiceren met fictieve professoren als referentie.
Wat een onzin zeg lionsguy18 ik had beter van je verwacht!!!![]()
Bron: NRC Handelsblad 17 juni 2004quote:Naar een islamitische renaissance
Hieronder volgen delen uit de toespraak die Abdelwahed Belkeziz, de Marokkaanse secretaris-generaal van de Islamitische Conferentie Organisatie, maandag hield op een ICO-vergadering in Istanbul.
Terwijl wij gisteren nog sterk en ongenaakbaar triomfeerden en ons koesterden in wetenschappelijke vooruitgang, pionierswerk en een bloeiende renaissance, zijn wij vandaag verscheurd, verdeeld, verzwakt en vernederd zozeer zijn wij allen overstelpt door een slopend gevoel van onmacht, omdat wij erbij staan als toeschouwer, hoopvol, maar niet bij machte veranderingen in onszelf of onze omstandigheden teweeg te brengen.
Door deze chronische crisis van onmacht [...] zijn wij op een punt gekomen dat wij moeten meemaken dat we worden vernederd, onze rechten geschonden, onze heiligdommen bezoedeld en dat onze onze gerechtvaardigde zaak wordt gedwarsboomd.
De islamitische wereld staat hierdoor nu onmiskenbaar op een tweesprong. Hij moet zijn beschaving aan een zelfonderzoek onderwerpen een systematische en evenwichtige, rationele beoordeling van zijn huidige realiteit. Doel is te komen tot interne hervorming door de negatieve kanten van die realiteit te veranderen, zijn democratische, politieke, sociale en economische instellingen te vernieuwen, en zijn externe betrekkingen en interactie met de buitenwereld te versterken [...].
Het is inmiddels overduidelijk dat de islamitische wereld met betrekking tot bepaalde standpunten niet kan blijven vasthouden aan een defensieve, excuserende houding, en evenmin als paria van de geschiedenis kan leven buiten de grenzen van zijn eigen tijd, veroordeeld tot de achterbanken van de beschaving [...]. Integendeel, hij is het aan zichzelf verplicht een van de pioniers en vormgevers van deze tijd te zijn, door ernaar te streven de grondbeginselen te beheersen van autonome efficiëntie, competentie en het vermogen pro-actief en concurrerend te opereren. [...]
(De islamitische wereld) kan zich niet langer verschuilen achter begrippen als 'eigenheid' en 'identiteit' te midden van de stroomversnellingen en snelwegen van de informatierevolutie. Deze revolutie heeft geleid tot een reusachtige vooruitgang in informatie en techniek, alle afstanden verminderd en een wereld geschapen met overlappende elementen en verweven belangen, waarin 'de ander' eenvoudig niet kan worden uitgesloten. [...]
Een vluchtige blik op op onze politieke, economische, ideologische [...] positie in de hedendaagse wereld is voldoende om bij sommigen een overweldigend gevoel van bitterheid op te wekken. Voor de islamitische wereld is het de hoogste tijd om een definitieve positie in te nemen ten aanzien van democratie [...]. Vooral als we niet langer de passieve objecten van andermans invloed willen zijn en actief een positieve invloed willen uitoefenen op internationale kwesties.
Als we de middelen willen veroveren die nodig zijn voor modernisering [...], betekent dit nog niet dat we daarmee onze waarden of identiteit noeten verliezen. Het betekent ook niet dat we hervormingen moeten doorvoeren die anderen hebben bedacht of die zij ons met geweld opdringen. We hebben immers in het verleden een beschaving ontwikkeld waarin spiritualiteit en secularisme goed samengaan [...]. Deze rijke erfenis heeft, door de eeuwen heen, bewezen dat er een islamitische dialoog gevoerd kan worden die zeker kan wedijveren met de belangrijkste moderne seculiere systemen. Daarom wil onze hedendaagse islamitische wereld geen ideologische interpretatie van de islam die de moderniteit volledig omarmt. We willen wel dat onze specialisten kunnen putten uit een islamitische erfenis en een islamitisch systeem dat zijn wortels heeft in de onveranderbare regels van de gematigde en tolerante school van de Hanafieten (Dit is een van de vier hoofdscholen in het (soennitische) islamitische recht, die minder de nadruk legt op traditie en meer ruimte laat voor het eigen oordeel, red.). Deze stroming staat voor gematigheid en gebalanceerde rationaliteit in haar afwijzing van het fanatisme en extremisme en kunnen we beschouwen als [...] het begin van wat we vandaag zien als moderniteit.[...]
Meer dan 30 procent van onze mensen leeft nog beneden de armoedegrens, terwijl het verzamelde bruto nationaal product (bnp) van de islamitische wereld, die een zesde van het aardoppervlak beslaat en meer dan een vijfde van zijn bevolking telt, nog geen 4,5 procent van het wereldwijde bnp bereikt en daarbij is de olieproductie meegeteld. Ongeveer de helft van de armste landen behoort tot de ICO (de islamitische Conferentie Organisatie), terwijl 22 ICO-landen zuchten onder een zware schuldenlast. Daarnaast is 70 procent van de vluchtelingen in de wereld moslim. Het volstaat om te zeggen dat het verzamelde bnp van al onze lidstaten lager blijft dan dat van één enkel geavanceerd land, zoals Frankrijk of Groot-Brittannië, hoewel het aantal van onze inwoners zeker twintig keer groter is dan hun bevolking.
Ook de andere ontwikkelingsindicatoren, zoals de scholingsgraad, gezondheid en sociale diensten, levensverwachting, toereikend onderdak, werkloosheid, armoede en beroeps-, digitaal en computeranalfabetisme, laten een somber beeld zien.
Gegeven deze treurige realiteit en de sombere vooruitzichten kunnen we niet hopen op een individuele weg uit de crisis van onze lidstaten. De ervaring heeft laten zien dat zelfs voor de geavanceerde supermachten de oplossing ligt in collectieve actie. Dit vraagt om een gezamenlijke, weloverwogen en geïntegreerde actie om onze economische omstandigheden aan te pakken en economische infrastructuren te bouwen om de armoede te verlichten, menselijk kapitaal te ontwikkelen, duurzame ontwikkeling tot stand te brengen en de negatieve gevolgen van globalisering het hoofd te bieden. [...]
De islamitische cultuur die ongeveer een kwart van de wereldbevolking verenigt in hun gevoelens, opvattingen, spiritualiteit en waarden is de grootste en meest wijdverbreide bestendige cultuur in de wereld. Zij is diepgeworteld in de lange ontwikkeling van de geschiedenis en weerstaat de test des tijds met kracht [...] ondanks de zwakte die haar is gaan bezoedelen door de alles doordringende inertie van de islamitische wereld in de afgelopen decennia.
Als een gevolg daarvan loopt de islamitische cultuur achter; de moslimvolken zijn verstoken gebleven in het algemeen van een bevredigend niveau van voordelen van de moderne kennis; en onze cultuur is door haar verminderde positie op kennisgebied opzijgezet en naar de zijlijn verdrongen door de enorme wetenschappelijke en conceptuele vernieuwingen van de moderne tijd. Toch moeten islamitische cultuur en islamitisch gedachtegoed [...] leven in een constant proces van aanpassing aan de feiten van de snelle wereldwijde ideologische en culturele ontwikkelingen. [...] We moeten [...] een nieuwe renaissance beginnen, die is gebaseerd op contemporaine waarden en wetenschap. [...]
Veel van de problemen van moslims komen voort uit de marginalisering van vrouwen. Die is het gevolg van het overleven van ondoordachte denkpatronen die zijn versteend door verouderde en uitstervende gewoonten en tradities.[b] Het is van het hoogste belang dat we grote prioriteit geven aan dit onderwerp, dat de helft van onze samenleving raakt en negatieve invloed heeft op de toekomst van komende generaties, die worden opgevoed door vrouwen. [b]Daarom zou ons doel moeten zijn vrouwen volledige intellectuele en materiële rechten te bieden om ze in staat te stellen toe te treden tot de staande reserve van de islam op basis van volledige gelijkwaardigheid aan mannen.
Of fictieve profeten, zoals ene Mohammed ibn Abdullah?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 01:20 schreef provo het volgende:
[..]
Hehehelachen man, ik ga ook een site oprichten en "wetenschappelijke" onderzoekjes publiceren met fictieve professoren als referentie.
Jah of Jezus Christus en Mozes. Geloof jij maar in je wetenschappertjes, ze leiden je toch maar in 1 richting my friend over enkele decennia zal het iedereen duidelijk zijn dat de snaren theorie FOUT is en dat het ging om een gecontroleerde ontploffing.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:46 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Of fictieve profeten, zoals ene Mohammed ibn Abdullah?
Heb je daar bewijs voor? Nee, je hebt daar geen bewijs voor. Alleen maar een paar domme verzen uit je suffe boekje, dat is alles. Je houdt jezelf voor de gek met je geloof.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 19:32 schreef provo het volgende:
[..]
Jah of Jezus Christus en Mozes. Geloof jij maar in je wetenschappertjes, ze leiden je toch maar in 1 richting my friend over enkele decennia zal het iedereen duidelijk zijn dat de snaren theorie FOUT is en dat het ging om een gecontroleerde ontploffing.
Dat zeg je maar tegen je moeder, maar niet tegen mij.quote:Heeft lionsguy geen mond? er hebben nu al 2 mensen gereageerd op een vraag gericht aan hem, so shut up!!!!
Vette artikel? Het artikel, dus vet artikel.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 19:34 schreef provo het volgende:
HEY SJUN vette artikel
SUKKEL begin niet over mijn moeder. Je weet dat dat gevoelig ligt bij ons, ik heb het ook niet over jou moeder gehad. Trouwens het klinkt niet logisch dat wanneer ik iemand een vraag stel ik 2 antwoorden van 2 verschillende personen terug krijg.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 19:34 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Heb je daar bewijs voor? Nee, je hebt daar geen bewijs voor. Alleen maar een paar domme verzen uit je suffe boekje, dat is alles. Je houdt jezelf voor de gek met je geloof.
Wetenschappers leveren tenminste bewijs, integenstelling tot temporaal-kwab epilepsie patienten zoals Mohammed.
[..]
Dat zeg je maar tegen je moeder, maar niet tegen mij.
Sorry, maar het is lastig om 4 talen vloeiend te spreken, daarbij schiet het soms te kort op het grammaticaal vlak.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 19:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Vette artikel? Het artikel, dus vet artikel.
Jezus, het is niet al te best gesteld met dit land.
Je moeder.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 19:38 schreef provo het volgende:
SUKKEL
Dat kan me geen moer schelen. Ik begin over wie ik wil.quote:begin niet over mijn moeder. Je weet dat dat gevoelig ligt bij ons, ik heb het ook niet over jou moeder gehad.
Best, maar om 'shut up' tegen iemand te zeggen is niet echt aardig, zeker niet als diegene zo subliem is als ik.quote:Trouwens het klinkt niet logisch dat wanneer ik iemand een vraag stel ik 2 antwoorden van 2 verschillende personen terug krijg.
Ja, ik ga lekker jouw islamitische propagandafilms bekijken. Nee dus, als je het niet kunt beargumenteren, houd je mond dan ook.quote:wil je bewijs. Ga naar www.harunyahya.com klik door op downloads >>> documentaires >>>> dan op een van de filmpjes waarvan de titel duidelijk zegt dat het gaat over het ontstaan van de aarde. Verschilende wetenschappers met o.a. Stephen Hawking hebben hieraan meegewerkt (jouw profeet misschien?)
Goed, dat is begrijpelijk. Hoewel ik vind dat je je eigenlijk meer zou moeten concentreren op het Nederlands, je woont immers in Nederland.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 19:40 schreef provo het volgende:
[..]
Sorry, maar het is lastig om 4 talen vloeiend te spreken, daarbij schiet het soms te kort op het grammaticaal vlak.
Dus jij wil friezen, groningers, twentenaren, achterhoekers, limburgers, zuid-brabanders, utrechters, hagenezen, amsterdammers, rotterdammers enz.. beter laten integreren????quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[i]1. De Nederlandse taal goed spreken, zonder irritant accent
Die accenten zijn eeuwenoud, dat kun je van dat meer dan irritante Marokkaanse gangsteraccent niet zeggen.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 19:50 schreef Amando het volgende:
[..]
Dus jij wil friezen, groningers, twentenaren, achterhoekers, limburgers, zuid-brabanders, utrechters, hagenezen, amsterdammers, rotterdammers enz.. beter laten integreren????
quote:Op vrijdag 16 juli 2004 19:52 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Die accenten zijn eeuwenoud
Je vaderquote:Op vrijdag 16 juli 2004 19:42 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Je moeder.
[..]
Dat kan me geen moer schelen. Ik begin over wie ik wil.
[..]
Best, maar om 'shut up' tegen iemand te zeggen is niet echt aardig, zeker niet als diegene zo subliem is als ik.
[..]
Ja, ik ga lekker jouw islamitische propagandafilms bekijken. Nee dus, als je het niet kunt beargumenteren, houd je mond dan ook.
Ik spreek beter Nederlands dan het gros van de Nederlanders, dus het lijkt me wel voldoende.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 19:43 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Goed, dat is begrijpelijk. Hoewel ik vind dat je je eigenlijk meer zou moeten concentreren op het Nederlands, je woont immers in Nederland.
Je kunt alles wel naast elkaar zetten om zo een verkeerd beeld neer te zetten en iets te 'bewijzen', maar dat maakt het nog niet waar.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:24 schreef provo het volgende:
Dus jij vindt onder andere Stephen Hawking iemand die meewerkt aan een islamitische propagandafilm en dus een fundamentalist of een moslimknuffelaar.
Dit is mijn bron en het gaat me niet zozeer dat er een zwaar islamitisch accent op ligt
Ik lach je keihard uit om je uitspraken. Het OT heeft het over ene god die in 7 dagen de aarde maakt, gecontroleerde explosie? Laat me niet lachen.quote:Je bent bang om overtuigd te worden van het feit dat het OT en de Koran het over deze gebeurtenis hebben gehad he???!!!!!
Nee, ik ben niet zo barbaars als de Groot-Mufti van Palestina. Wist je dat er drie islamitische SS-divisies waren, die niets liever deden dan joden vermoorden? Het gaat me niet om iemands ras, maar om diens cultuur. Als die laatste achterlijk is, tja, daar kan ik ook niets aan veranderen.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:26 schreef provo het volgende:
[..]
Ik spreek beter Nederlands dan het gros van de Nederlanders, dus het lijkt me wel voldoende.
Wat is er met ruimdenkende Dora gebeurt, moet ik me alleen maar concentreren op NL in plaats van zoveel mogelijk talen leren om te kunnen communiceren met mensen uit andere culturen of ben je nog zo barbaars om in een hierarchie van rassen te geloven??
ja, ik ookquote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:28 schreef provo het volgende:
EEUWENOUD of niet ik zou toch wel graag iemand de weg willen vragen in Limburg zonder dat ik steeds maar weer moet vragen wat die beste meneer of mevrouw nou zei!!
Inderdaad Provo, weg met die kutlimburgers!!quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:28 schreef provo het volgende:
EEUWENOUD of niet ik zou toch wel graag iemand de weg willen vragen in Limburg zonder dat ik steeds maar weer moet vragen wat die beste meneer of mevrouw nou zei!!
Welke mensen? Bewijst maar weer eens dat mensen zonder enige kennis maar wat roepen om interessant te zijn.quote:Op woensdag 14 juli 2004 20:40 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
En dat vind jij normaal?
Die mensen zijn hier te gast.
Bron?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:39 schreef Amando het volgende:
Een moslim is een moslim. Zo zijn er duizenden Nederlandse moslims
CBS.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:40 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Bron?
quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:45 schreef Sidekick het volgende:
[..]
CBS.
Er wonen meer dan 900.000 moslims in Nederland.
Dan ben je dus zelf nutteloos bezig en zit je een beetje met jezelf in de knoop. Zoek een psychiater.quote:Op woensdag 14 juli 2004 18:03 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Oh... Mijn.... God...
Probeer je mij de fundamentalistische hoek in te drukken omdat ik een hekel zou hebben een moslims, terwijl ik JUIST in de openingspost uitleg dat ik GEEN hekel heb aan alle moslims, maar aan de FUNDAMENTALISTISCHE die NIET aan die voorwaarden voldoen? Jezus Christus.
Behalve moslims. Die maken je uit voor racist als je een hekel hebt aan moslimfundamentalisten.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:48 schreef Amando het volgende:
[..]
Dan ben je dus zelf nutteloos bezig en zit je een beetje met jezelf in de knoop. Zoek een psychiater.
Als je met je openingspost bedoelde "Ik heb een hekel aan fundamentalisten" dan kan ik net zo goed een post openen met ;
Ik heb een hekel aan verkrachters en moordenaars
Ik heb een hekel aan dieven
Ik heb een hekel aan oplichters
IEDEREEN HEEFT HIER EEN HEKEL AAN!!
Oh, ja, dat zullen er heel wat minder zijn. Maar er zijn dus meer dan 900.000 Nederlandse moslims, zoals Amando zei: "Zo zijn er duizenden Nederlandse moslims"quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:46 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..].
Ik bedoelde autochtone moslims.
Volgens mij bedoelde Armando ook autochtone moslims, Sidekickje.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:51 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Oh, ja, dat zullen er heel wat minder zijn. Maar er zijn dus meer dan 900.000 Nederlandse moslims, zoals Amando zei: "Zo zijn er duizenden Nederlandse moslims"
Mij niet hoor.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:50 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Behalve moslims. Die maken je uit voor racist als je een hekel hebt aan moslimfundamentalisten.
Zelfs je eigen politieke spekkoek (links) doet dat, als we generaliserend doorredeneren.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:50 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Behalve moslims. Die maken je uit voor racist als je een hekel hebt aan moslimfundamentalisten.
Eerder de politiek overcorrecte kliek. Er zijn zat linkse mensen die ook een hekel hebben aan de toenemende invloed van een achterlopende cultuur.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:52 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zelfs je eigen politieke spekkoek (links) doet dat, als we generaliserend doorredeneren.
Is het toch de cultuur?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:58 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Eerder de politiek overcorrecte kliek. Er zijn zat linkse mensen die ook een hekel hebben aan de toenemende invloed van een achterlopende cultuur.
Maar heb je trouwens niet een hekel aan moslims die jou een racist noemen omdat je fundamentalistische moslims veracht?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:58 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Eerder de politiek overcorrecte kliek. Er zijn zat linkse mensen die ook een hekel hebben aan de toenemende invloed van een achterlopende cultuur.
Nee, hier niet nee. Duh, het gros hier komt uit plattelandsgebieden en heeft nog nooit in zijn leven een moslim gezien, Sidekick bijvoorbeeld, met die 1 moskee in zijn stad.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:58 schreef Amando het volgende:
Ik heb echt medelijden met deze man. Hoe erg moet het leven niet zijn voor hem om zo'n mening te hebben. Praktisch niemand is het ermee eens!!
De intolerante, ongeemancipeerde en homofobe cultuur heb ik het over. Dat kun je toch geen verrijking noemen?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:59 schreef Amando het volgende:
[..]
Is het toch de cultuur?
Nee, dat laat ik wel aan anderen over.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:01 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Maar heb je trouwens niet een hekel aan moslims die jou een racist noemen omdat je fundamentalistische moslims veracht?
Dus jouw absurde kijk op de realiteit komt vanwege je omgeving, zeg je?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:01 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Nee, hier niet nee. Duh, het gros hier komt uit plattelandsgebieden en heeft nog nooit in zijn leven een moslim gezien, Sidekick bijvoorbeeld, met die 1 moskee in zijn stad.
quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:04 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dus jouw absurde kijk op de realiteit
Welke cultuur?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:02 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
De intolerante, ongeemancipeerde en homofobe cultuur heb ik het over. Dat kun je toch geen verrijking noemen?
Dus eigenlijk is er niets mis met die moslims.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:02 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Nee, dat laat ik wel aan anderen over.
Nah, daar is heel wat meer voor nodig hoor, Sidekickje. Ze hebben een absurde kijk op de realiteit (en bedankt), net zoals sommige linkse mensen die je uitmaken voor racist als je Mohammed een pedofiel noemt (wat hij ook was). Maar ee hekel heb ik niet aan ze.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:05 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is er niets mis met die moslims.
Zit je al bijna op het punt dat je je vastlult?
Ik ben blij dat het eindelijk duidelijk is dat je de Islamitische cultuur niet negatief vindt.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:02 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
De intolerante, ongeemancipeerde en homofobe cultuur heb ik het over. Dat kun je toch geen verrijking noemen?
Moslims zijn gemiddeld vrouwonvriendelijker, homofober en achterlopender dan atheisten. Die cultuur.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:05 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Welke cultuur?
Bron ?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:08 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Moslims zijn gemiddeld vrouwonvriendelijker, homofober en achterlopender dan atheisten. Die cultuur.
Homofobie en vrouwonvriendelijkheid is inherent aan de islamitische cultuur, Sidekickje. Dus mijn oordeel over de Ischlamitische cultuur is wel degelijk negatief.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:07 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik ben blij dat het eindelijk duidelijk is dat je de Islamitische cultuur niet negatief vindt.
Klein voorbeeld:quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:08 schreef gelly het volgende:
[..]
Bron ?
Ik mag de islamitische cultuur dus achterlijk vinden. En als ik een cultuur achterlijk vind, mag ik ook vinden dat we lui met die cultuur niet moeten toelaten tot dit land. Leuk dat je het met me eens bentquote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:09 schreef Amando het volgende:
Daarom is het ook een cultuur. Dat jij er niet mee eens bent dat mag, culturen zijn nou eenmaal verschillend
Ok, dus het zijn wél de moslims waar je een hekel aan hebt?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:08 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Homofobie en vrouwonvriendelijkheid is inherent aan de islamitische cultuur, Sidekickje. Dus mijn oordeel over de Ischlamitische cultuur is wel degelijk negatief.
Hoe denk je dat de gemiddelde Nederlander tegenover homofilie staat ? Dat zal elkaar niet veel ontlopen met deze enquete. Bovendien, een enquete in de Nieuwe Revu onder 200 jongeren. Lekker representatief ook.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:09 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Klein voorbeeld:
Ruim 42 procent van de Marokkaanse jongeren die in Nederland wonen vindt homoseksualiteit een ziekte. Dat is de uitkomst van een enquête die het weekblad Nieuwe Revu onder Marokkaanse jongeren liet uitvoeren.
Een enquête van Nieuwe Revu onder 102 Marokkaanse jongens en 99 Marokkaanse meisjes tussen 14 en 24 jaar toont aan dat 42,3 procent van de ondervraagden homoseksualiteit een ziekte vindt. Een zelfde aantal (42 procent) vindt homoseksualiteit geen ziekte en 16 procent van de ondervraagden heeft geen mening.
Precies. maar dat was bij je vorige post al duidelijk.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:11 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
En als ik een cultuur achterlijk vind, mag ik ook vinden dat we lui met die cultuur niet moeten toelaten tot dit land.
Nee, alleen de fundamentalisten, dat zegt Dora toch ?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:11 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ok, dus het zijn wél de moslims waar je een hekel aan hebt?
Is dit topic al bijna vol?
Mensen uit bepaalde niet nader te noemen streken in Nederland vinden homoseksualiteit ook een ziekte. En ja, dat zijn Christenen. Waarom maak je je daar eigenlijk niet druk om?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:09 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Klein voorbeeld:
Ruim 42 procent van de Marokkaanse jongeren die in Nederland wonen vindt homoseksualiteit een ziekte. Dat is de uitkomst van een enquête die het weekblad Nieuwe Revu onder Marokkaanse jongeren liet uitvoeren.
Een enquête van Nieuwe Revu onder 102 Marokkaanse jongens en 99 Marokkaanse meisjes tussen 14 en 24 jaar toont aan dat 42,3 procent van de ondervraagden homoseksualiteit een ziekte vindt. Een zelfde aantal (42 procent) vindt homoseksualiteit geen ziekte en 16 procent van de ondervraagden heeft geen mening.
Ik heb een hekel aan moslims als ze niet voldoen aan de 5 voorwaarden in mijn openingspost. Of die nou 1 of 100% is kan me geen barst schelen, is dat duidelijk? Zelfs KirmiziBeyaz vindt die voorwaarden redelijk, dus houd jij je mond maar.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:11 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ok, dus het zijn wél de moslims waar je een hekel aan hebt?
Geen idee, maak jij deel 2?quote:Is dit topic al bijna vol?
Is het nou zo moeilijk om een meervoudsvorm eruit te knallen?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:08 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Moslims zijn gemiddeld vrouwonvriendelijker, homofober en achterlopender dan atheisten. Die cultuur culturen.
Wel degelijk. Bovendien is de gemiddelde moslim veel extremer in opvattingen. Zie dit maar eens:quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Hoe denk je dat de gemiddelde Nederlander tegenover homofilie staat ? Dat zal elkaar niet veel ontlopen met deze enquete. Bovendien, een enquete in de Nieuwe Revu onder 200 jongeren. Lekker representatief ook.
Liever homo dan moslim, moslim.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:13 schreef Amando het volgende:
Volgens mij is ie zelf homo![]()
Ik vind die voorwaarden hardstuikke redelijk. Alleen jouw hypocrisie is zojuist aangetoond. Die voorwaarden van je OP doen er niet toe. Het is de Islamistische cultuur, dat zeg je zelf!quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:12 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan moslims als ze niet voldoen aan de 5 voorwaarden in mijn openingspost. Of die nou 1 of 100% is kan me geen barst schelen, is dat duidelijk? Zelfs KirmiziBeyaz vindt die voorwaarden redelijk, dus houd jij je mond maar.
Nope, 1 vol topic is genoeg.quote:[..]
Geen idee, maak jij deel 2?
a) mosterd + maaltijd enzoquote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:13 schreef Amando het volgende:
Volgens mij is ie zelf homo![]()
Dat zei pim ook.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:15 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Liever homo dan moslim, moslim.
Oh ja, homo's kunnen geen moslim zijn hè fundi.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:15 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Liever homo dan moslim, moslim.
En hij had nog gelijk ook. Homo's zijn vrij om te doen wat ze willen, mohammedanen zoals jij moeten zich houden aan de suffe regeltjes vd islam.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:16 schreef Amando het volgende:
[..]
Dat zei pim ook.
Is dit een gezamenlijke poging van jou en S. om dit topic op slot te krijgen?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:16 schreef gelly het volgende:
[..]
Oh ja, homo's kunnen geen moslim zijn hè fundi.
Moet ik gecharmeerd zijn van elke cultuur die er is, hypocriet?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik vind die voorwaarden hardstuikke redelijk. Alleen jouw hypocrisie is zojuist aangetoond. Die voorwaarden van je OP doen er niet toe. Het is de Islamistische cultuur, dat zeg je zelf!
Nee, want dan zijn ze geen moslim. Vraag maar aan Kirmizi.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:16 schreef gelly het volgende:
[..]
Oh ja, homo's kunnen geen moslim zijn hè fundi.
Um....Alle Menschen werden Brüder?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:17 schreef Sidekick het volgende:
Goed topic.
Iemand nog een clou of pakkend einde?
Of Youssef.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, want dan zijn ze geen moslim. Vraag maar aan Kirmizi.![]()
onzinquote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:08 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Moslims zijn gemiddeld vrouwonvriendelijker, homofober en achterlopender dan atheisten. Die cultuur.
En homo's? Zijn die goede mensen?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:20 schreef Meki het volgende:
[..]
onzin
moslims zijn goede mensen
Tja ... laat ik het zo zeggen. Keuzevrijheid , en ze hebben er bewust voor gekozen.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:17 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
En hij had nog gelijk ook. Homo's zijn vrij om te doen wat ze willen, mohammedanen zoals jij moeten zich houden aan de suffe regeltjes vd islam.
Kirmizi kan het even iets begrijpelijker beargumenteren en staat iets meer open voor discussie dan het rijtje semi-autisten dat jij daar noemt.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:20 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Of Youssef.
Of Bansheeboy.
Of onschuldig.
Of Deadre.
Of KomMaar.
Etc.
Kom op zeg, jij weet zelf ook wel dat het geen bewuste keuze is. Ze zijn van jongs af aan geindoctrineerd. Dat is trouwens bij elk geloof zo, zonder indoctrinatie kunnen ze geen zieltjes winnen.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:20 schreef Amando het volgende:
[..]
Tja ... laat ik het zo zeggen. Keuzevrijheid , en ze hebben er bewust voor gekozen.
als ze geen racisten zijn dan welquote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:20 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
En homo's? Zijn die goede mensen?
Mits moslim welquote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:20 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
En homo's? Zijn die goede mensen?
Nee. Maar blijkbaar heb je een hekel aan de Islamitische cultuur (voldoet "gemiddeld" aan je voorwaarden). Althans, volgens je eigen zeggen.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:18 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Moet ik gecharmeerd zijn van elke cultuur die er is, hypocriet?
Kirmizi:quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Kirmizi kan het even iets begrijpelijker beargumenteren en staat iets meer open voor discussie dan het rijtje semi-autisten dat jij daar noemt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |