Nou dan laat ik het er ook maar even bij. Misschien moesten we dat allemaal maar doen ---> er is echt wel iets anders om over te praten dan over moslims en de islam.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:33 schreef Posdnous het volgende:
Mooi verwoord SCH![]()
Jammer dat je nu de bekende misplaatste oogkleppenreacties gaat krijgen as usual.![]()
Helemaal mee eens. Met trots is idd niets mis maar zodra het wordt doorgetrokken tot fundamentalisme of dat nou islamitisch danwel christelijk is dan begint het kwalijk te worden.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Precies, net zoals ik trots ben op mijn turkse afkomst. Waar je niet trots op hoeft te zijn is racisme onder het mom van gezond nationalisme.
We willen allebei verandering, maar we verschillen over de aanpak. Zie je wel, wat ik zei over die gedeelde Nederlandse waarden?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:30 schreef SCH het volgende:
Jij - en dan sta je in dit geval voor een groep die almaar groeit, lijkt het wel - doet in mijn ogen geen poging om problemen op te lossen of een kloof te verkleinen. Jij legt alleen de nadruk op de verschillen - je beschuldigt de andere groep telkens van van alles. Daar zitten dingen bij waar je absoluut gelijk in hebt, er zijn zorgwekkende ontwikkelingen - maar er zijn ook hele goede ontwikkelingen.
Punt is dat als je wat wilt veranderen je dat samen zult moeten doen. Je kunt niet zeggen: en NU verander jij....................
Kom op zeg. Dus als ik een hekel heb aan fundamentalistische muzelmannen ben ik vergleijkbaar met mensen die een hekel hebben aan homo's die zich al te nadrukkelijk laten zien?quote:En wat ik momenteel zie gebeuren is dat veel moslims verharden en zich terugtrekken en daar vind ik het soort posts dat jij plaatst, een symptoom van.
Jij doet me denken aan de mensen die zeggen dat ze niks tegen homo's hebben maar alleen maar aan die homo's die het zo nadrukkelijk laten zien. Dat zijn in zekere zin ook homohaters. Het mag best, maar het lost helemaal niks op - het maakt het alleen maar erger.
Kom op zeg, als we nu niets doen...quote:Jij, en velen met jou, maken de samenleving - mijn samenleving, harder en minder leuk en in zekere zin ook gevaarlijker.
Muzelmannen worden zo gedwongen om te kiezen. De fundamentalisten worden gescheiden vd gematigden.quote:Het fudamentalisme neemt vooral toe door deze opstelling, dat moet je toch ook wel zijn opgevallen.
Volgens jouw eigen voorwaarden (nummertje 2) is de gemiddelde moslim dus een extremist. En nu niet meer huichelen dat anderen je valselijk beschuldigen van het hebben van een hekel aan moslims in het algemeen. Je zegt het immers zelf:quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:30 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
De gemiddelde muzelman is gewoon bepaald niet gecharmeerd van homo's. De extreem intolerante muzelmannen die homo's iets toeroepen of ze zelfs in elkaar slaan zullen wel bij die 10% van KirmiziBeyaz horen.
Houd de betreffende muzelmannen maar verantwoordelijk voor. Wat is dit voor een achterlijk chantagemiddel 'jullie mogen geen kritiek hebben op ons geloof, anders maken wij de samenleving minder prettig'.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:37 schreef SCH het volgende:
Je bent echt verblind Dora. Sterkte ermee. Als jij wil leven in haat en onverdraagzaamheid dan moet je dat zelf weten. Ik hou jouw soort mensen voor een groot deel verantwoordelijk voor de minder prettige samenleving. En dat neem ik je heel erg kwalijk, je wilt niet weten hoe erg.
Ik zou maar teruggaan naar de basisschool om enkele lessen logica te nemen, je snapt er zoals gewoonlijk weer geen barst van. Nee, huichelaar, niet gecharmeerd zijn van is iets anders dan een hekel hebben aan.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Volgens jouw eigen voorwaarden (nummertje 2) is de gemiddelde moslim dus een extremist. En nu niet meer huichelen dat anderen je valselijk beschuldigen van het hebben van een hekel aan moslims in het algemeen. Je zegt het immers zelf:
- Je hebt een hekel aan extremistische moslims (zie o.a. OP)
- Een moslim die een hekel heeft aan bijv. homo's is volgens jou extremist (zie OP)
- De gemiddelde moslim heeft een hekel aan homo's (zie je post van hierboven)
- Dus: de gemiddelde homo is een extremist (volgt uit de eerste 3)
Conclusie: jij hebt een hekel aan moslims in het algemeen.
Aangezien die relnichten hier weer gezellig een subdraadje gaan volgen maken (grapje boys). Wil ik graag deze open deur in trappen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Precies, net zoals ik trots ben op mijn turkse afkomst. Waar je niet trots op hoeft te zijn is racisme onder het mom van gezond nationalisme.
Je kent jezelf gewoon slecht. Lees jij mijn post nou maar eens door. Jouw manier van denken werkt averechts, en stiekem ben ik bang dat je daar eigenlijk op uit bent.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:39 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
En ik heb je al talloze malen uitgelegd dat ik niet haat en niet onverdraagzaam ben, maar je schijnt het niet te willen geloven. Lees de openingspost maar door, misschien dat je het dan snapt.
Ik heb je post al doorgelezen en er zelfs op gereageerd. Kun je nu antwoord geven op mijn vragen?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Je kent jezelf gewoon slecht. Lees jij mijn post nou maar eens door. Jouw manier van denken werkt averechts, en stiekem ben ik bang dat je daar eigenlijk op uit bent.
Mohammedanisme en integratiequote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:49 schreef SCH het volgende:
Welke vragen? Ik ga niet meedoen aan je spelletje "wie is er het bangst voor moslims".
Verandering is altijd nodig dus als jij verandering als een gedeelde waarde wilt beschouwen vind ik dat best. Ik heb verder neit zoveel problemen met de moslimgemeenschap in ons land. Behalve met dat kleine deel dat extreem fundamentalistisch is. Maar daar is echt wel genoeg over gaande en als we willen dat dat gedeelte niet groter wordt moeten we de moslims juist niet van ons vervreemden door ze te stigmatiseren en in een hoek te duwen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
We willen allebei verandering, maar we verschillen over de aanpak. Zie je wel, wat ik zei over die gedeelde Nederlandse waarden?
Ja, het is heel goed te vergelijken. Een kleine groep nemen voor je afkeer en het daar telkens over hebben.quote:Kom op zeg. Dus als ik een hekel heb aan fundamentalistische muzelmannen ben ik vergleijkbaar met mensen die een hekel hebben aan homo's die zich al te nadrukkelijk laten zien?
Dan?quote:Kom op zeg, als we nu niets doen...
Je zult het niet geloven maar het is me nog nooit overkomen in die 20 jaar dat ik als redelijk zichtbare homo in de randstad rondloop.quote:Vind je het normaal dat jij niet over straat kunt lopen zonder iets toegeroepen te worden?
Ach, het gaat om de last en om de manier om daar wat tegen te doen. Jij voert de Schorerstichting op maar die gaan voor de rest absoluut niet mee in jouw manier van denken. En dat weet ik want ze zijn 1 van mijn opdrachtopgevers. Ik verdoezel de problemen niet - ik vind alleen dat je ze niet moet uitvergroten en dat je er beter iets tegen kunt doen op een opbouwende manier. Ik doe net zo lief missiewerk als bij mijn gereformeerde tante als bij een moskeebezoeker - gewoon vertellen wie ik ben en hoe wij leven en het zal je verbazen hoe dat werkt.quote:Zeg nou niet dat Nederlanders het ook doen, want bij muzelmannen is de intolerantie nog veel erger. En dat weet je, maar dat weiger je toe te geven. Triest...
Nee, je drijft ze de fundamentalistische hoek in. Dat gebeurt altijd als mensen gestigmatiseerd worden.quote:Muzelmannen worden zo gedwongen om te kiezen. De fundamentalisten worden gescheiden vd gematigden.
mjah over smaak valt dan ook niet te twisten.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:53 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Hoewel ik daar ook niet al te blij mee ben, vind ik het toch niet te vergelijken met een gangster-Marokkaans accent.
Vertel me eens, heb je meer problemen met extreem fundamentalistische moslims of met extreem fundamentalistische gristenen (waar ik overigens ook niet van gecharmeerd ben hoor, laat dat duidelijk zijn).quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:58 schreef SCH het volgende:
Verandering is altijd nodig dus als jij verandering als een gedeelde waarde wilt beschouwen vind ik dat best. Ik heb verder neit zoveel problemen met de moslimgemeenschap in ons land. Behalve met dat kleine deel dat extreem fundamentalistisch is. Maar daar is echt wel genoeg over gaande en als we willen dat dat gedeelte niet groter wordt moeten we de moslims juist niet van ons vervreemden door ze te stigmatiseren en in een hoek te duwen.
In dat geval is dat beide ook te vergelijken met jouw (terechte) afkeer jegens racisten.quote:Ja, het is heel goed te vergelijken. Een kleine groep nemen voor je afkeer en het daar telkens over hebben.
Toch schijnt het vaak voor te komen en dan zijn het vooral f-muzelmannen die dat doen. Kijk anders naar die uitzending van Premtime, je kunt ze via het internet opvragen.quote:Je zult het niet geloven maar het is me nog nooit overkomen in die 20 jaar dat ik als redelijk zichtbare homo in de randstad rondloop.
Ik vergroot de problemen niet uit. 42% vd jonge Marokkanen vindt dat jij ziek bent, dat vind jij normaal?quote:Ach, het gaat om de last en om de manier om daar wat tegen te doen. Jij voert de Schorerstichting op maar die gaan voor de rest absoluut niet mee in jouw manier van denken. En dat weet ik want ze zijn 1 van mijn opdrachtopgevers. Ik verdoezel de problemen niet - ik vind alleen dat je ze niet moet uitvergroten en dat je er beter iets tegen kunt doen op een opbouwende manier.
1. Ik wil niets verbieden.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
mjah over smaak valt dan ook niet te twisten.
je kunt geen dingen gaan verbieden omdat jij het persoonlijk 'irritant' vind, ik vind Fries, gronings en brabants (het is die zachte g!) irritant ... maar om daar nu mensen op aan te spreken
Die kunnen er niets aan doen, Marokkanen met zo'n gangsteraccent wel.quote:wat doe je met mensen met een spraakgebrek?
Ga asjeblieft niet lopen klagen dat ik je verkeerd begrijp. Misschien moet je je standpunten eens wat helderder verwoorden als je zo graag wil dat mensen je goed begrijpen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:41 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ik zou maar teruggaan naar de basisschool om enkele lessen logica te nemen, je snapt er zoals gewoonlijk weer geen barst van. Nee, huichelaar, niet gecharmeerd zijn van is iets anders dan een hekel hebben aan.
Houd je mond dan, want iets goed doen kun je toch niet.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ga asjeblieft niet lopen klagen dat ik je verkeerd begrijp.
ja maar mensen die niet goed geintegreerd zijn wil je het land uit trappen right?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:11 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
1. Ik wil niets verbieden.
2. Ik spreek mensen er niet op aan, dat is in Den Haag levensgevaarlijk
3. Ik vind alleen dat mensen die zo'n accent hebben niet geintegreerd zijn.
that's not the pointquote:[..]
Die kunnen er niets aan doen, Marokkanen met zo'n gangsteraccent wel.
Ik weet het niet eigenlijk. Ze het land uittrappen is wel erg inhumaan, maar we kunnen ze wel afkraken tot ze integreren.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar mensen die niet goed geintegreerd zijn wil je het land uit trappen right?
Succes!quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:18 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
We kunnen ze wel afkraken tot ze integreren.
We kunnen dan ook concluderen dat SCH een etno-masochist is met een sterke haat naar alles wat anders dan hem denkt. Je lijkt wel narcistisch. Net zoals pim fortuyn alleen dan linksom.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:16 schreef SCH het volgende:
Ik vind die accenten super. Beter dan het Limburgs in ieder geval
Hoe sta jij tegenover de gemiddelde koerd?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
jah laten we ze afkraken, dan willen ze sneller Nederlander worden ... lekkere oplossingquote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:18 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ik weet het niet eigenlijk. Ze het land uittrappen is wel erg inhumaan, maar we kunnen ze wel afkraken tot ze integreren.
Ik vind de term fundamentalist vaak erg verwarrend in discussie's.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat zijn niet de fundamenten van de Islam. De fundamenten van de Islam verschillen niet zoveel van het Christendom of van het Jodendom. Het komt erop neer dat de fundamenten zijn: 1. de geloofsbeleidenis, dus dat je gelooft dat er geen ware god is dan Allah en dat Mohammed zijn Boodschapper is, 2. 5 maal per dag bidden, 3. steun aan de behoeftigen, 4. vasten in de maand Ramadan, 5. de pelgrimstocht naar Mekka. Er zijn ook 6 principes waaraan een moslim hoort te voldoen: 1. het geloven in Allah, 2. het geloven in de engelen, 3. het geloven in de Boeken die geopenbaard zijn, 4. het geloven in de profeten en de boodschappers van Allah, 5. het geloven in de Dag des Oordeels en het geloven in de goddelijke voorbeschikking, ofwel je lot.
Dát en enkel dat zijn de fundamenten van de Islam. Als je aan al die voorwaarden voldoet kun je je beschouwen als een fundamentalistische moslim. Zoals je kunt zien, is daar niet veel mis mee.
Dat het grote deel van de autochtonen nederlanders hier een ander beeld bij hebben is jammer, maar helaas niet gestaafd op de werkelijkheid.
Wat bedoel je precies met problemen. Als je problemen bedoelt in de zin van: waar heb je last mee gehad dan moet ik je een antwoord geven dat je niet zal zinnen. Ik heb als homo in mijn leven erg veel last van orthodoxere christenen gehad, in mijn persoonlijk leven dan. Verder heb ik eigenljik niet zoveel last van wie dan ook.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:10 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Vertel me eens, heb je meer problemen met extreem fundamentalistische moslims of met extreem fundamentalistische gristenen (waar ik overigens ook niet van gecharmeerd ben hoor, laat dat duidelijk zijn).
Wat vinden jongeren in hun totaal? Nog wel eens op een middelbare school geweest lately?quote:Ik vergroot de problemen niet uit. 42% vd jonge Marokkanen vindt dat jij ziek bent, dat vind jij normaal?
Leg uit.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 18:45 schreef KreKkeR het volgende:
Lekker gekozen topictitel
Redelijke punten, al is dit natuurlijk een ruwe schets. Ik vind niet dat iedereen tegen scheiding van kerk en staat hoeft te zijn, maar misschien is het goed om pogingen zo'n theocratie te bewerkstelligen, te verbieden.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
In een topic over nationalisme kwam dit onderwerp weer op. Keer op keer zeg ik dat ik alleen een hekel heb aan fundamentalistische muzelmannen, die boodschap schijnt niet echt goed door te komen in de hoek van mijn linkse broeders. Dus bij dezen een topic om te beoordelen wanneer een muzelman in aanmerking komt voor het etiket 'gematigd'. De drie voorwaarden:
1. Voor de scheiding tussen kerk en staat; tegen oplegging vd islamitische wetgeving; onderschrijving van onze Grondwet in grote lijnen.1
2. Geen hekel hebben aan joden, homo's of welke groep dan ook.
3. Tegen elke vorm van aanslagen op burgers, van welke groep dan ook.
Niet al te moeilijk, he? De gemiddelde christen voldoet eraan. Nog enkele voorwaarden om te bepalen of iemand geintegreerd is:
1. De Nederlandse taal goed spreken, zonder irritant accent
2. Acceptatie van onze Grondwet (ja, er is enige overlap).
Wat vinden jullie van deze voorwaarden? Redelijk of niet?
1 In grote lijnen, daarmee bedoel ik dat de belangrijkste artikelen vd Grondwet onderschreven moeten worden. Als een muzelman het oneens is met artikel 23 vd Grondwet maakt dat hem nog niet fundamentalistisch.
Mohammedaan wordt door Moslims over het algemeen gezien als 'scheldwoord', dit omdat Moslims niet Mohammed vereren, maar Allah.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 18:51 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Leg uit.
Oh, volgens jou. Bedankt voor je mening.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
In een topic over nationalisme kwam dit onderwerp weer op. Keer op keer zeg ik dat ik alleen een hekel heb aan fundamentalistische muzelmannen, die boodschap schijnt niet echt goed door te komen in de hoek van mijn linkse broeders. Dus bij dezen een topic om te beoordelen wanneer een muzelman in aanmerking komt voor het etiket 'gematigd'. De drie voorwaarden:
1. Voor de scheiding tussen kerk en staat; tegen oplegging vd islamitische wetgeving; onderschrijving van onze Grondwet in grote lijnen.1
2. Geen hekel hebben aan joden, homo's of welke groep dan ook.
3. Tegen elke vorm van aanslagen op burgers, van welke groep dan ook.
Niet al te moeilijk, he? De gemiddelde christen voldoet eraan. Nog enkele voorwaarden om te bepalen of iemand geintegreerd is:
1. De Nederlandse taal goed spreken, zonder irritant accent
2. Acceptatie van onze Grondwet (ja, er is enige overlap).
Wat vinden jullie van deze voorwaarden? Redelijk of niet?
1 In grote lijnen, daarmee bedoel ik dat de belangrijkste artikelen vd Grondwet onderschreven moeten worden. Als een muzelman het oneens is met artikel 23 vd Grondwet maakt dat hem nog niet fundamentalistisch.
Onderscheid op grond van anciënniteit is zóóó 20e eeuw.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:19 schreef SCH het volgende:
Ik zie je niet als iemand die mag oordelen over mensen die hier 40 jaar geleden zijn komen werken inderdaad.
Had het kunnen raden!!quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:57 schreef Ziezo32 het volgende:
-edit-
Niet op de man spelen graag
Ik ken er een aantal. Die integreren wel! Hun kinderen vieren gewoon lekker mee carnaval enzo.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:31 schreef Dr_Weird het volgende:
[..]
Hoe sta jij tegenover de gemiddelde koerd?
gewoon een vraagje ben benieuwd.
Met welke regel van Dora ben jij het niet eens?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 19:42 schreef Youssef het volgende:
[..]
Oh, volgens jou. Bedankt voor je mening.
......waarna hun nageslacht dat vervolgens mede aan het afbreken is.......quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, ik heb problemen met verwende kinderen die over andere mensen oordelen die mede ons land hebben opgebouwd.
Aha, dus dat is eigenlijk de bedoeling. Dat je op een gewone Nederlander gaat lijken?quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ken er een aantal. Die integreren wel! Hun kinderen vieren gewoon lekker mee carnaval enzo.
Die vrouwen (die ik ken) lopen in normale westerse kleren. Maken gezellig een praatje, groeten op straat enzo. Lijken gewone Nederlanders.
Ja.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Aha, dus dat is eigenlijk de bedoeling. Dat je op een gewone Nederlander gaat lijken?
Ben je echt zo naïef of maak je een grapje. Je weet toch dat veel autochtone nederlanders wel integreren zeggen, maar assimileren bedoelen? Enkel omdat het woord zo'n negatieve lading heeft, wordt het niet gebruikt. Net zoals je geen racist bent als je moslims haatquote:Op woensdag 14 juli 2004 14:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Aha, dus dat is eigenlijk de bedoeling. Dat je op een gewone Nederlander gaat lijken?
Ik ben anders wel aan het werk voor de uitkering die jij momenteel ontvangtquote:Op woensdag 14 juli 2004 14:11 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
......waarna hun nageslacht dat vervolgens mede aan het afbreken is.......
Zou ik gezien je grote aantal uitbundige posts in werktijd niet zeggen.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik ben anders wel aan het werk voor de uitkering die jij momenteel ontvangt
En dat zei mijn vrouw vannacht ook.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
SCH doet de ene kant, dan ben ik niet te beroerd om de andere te doen.
Zo ken ik er nog wel een paar. Maar volgens mij gaat het eerder om het overnemen van 'onze' normen en waarden dan om het volledig assimileren in een samenleving. Maar what's in the name? Als je een volledige integratie van allochtonen assimileren wilt noemen vind ik dat prima. Als je de verzuilde subgemeenschappen van eigen basisscholen, eigen bakkers, eigen kappers, eigen sportverenigingen en schotels op het dak voor de eigen televisiezenders maar geen integratie noemt.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ben je echt zo naïef of maak je een grapje. Je weet toch dat veel autochtone nederlanders wel integreren zeggen, maar assimileren bedoelen? Enkel omdat het woord zo'n negatieve lading heeft, wordt het niet gebruikt. Net zoals je geen racist bent als je moslims haat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |