abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20593447
Naar aanleiding van een discussie in feedback heb ik toch maar besloten een topic te openen
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Castratie voor wie? Alle allochtonen? Alle moslims? Alle criminele moslims? Alle criminele allochtonen? Kun je wat concreter zijn?
Allochtonen mogen van mij allemaal de grens over (met uitzondering van de politieke vluchtelingen, die mogen hier blijven totdat de situatie in hun land hen toestaat weer terug te keren). Ik heb niets tegen Moslims in het bijzonder (al vormen zij wel een grote groep onder de allochtonen), dus tenzij het autochtone Nederlanders zijn, mogen ze gewoon naar huis.
De enige bij wie ik het nut van castratie in zie is bij mensen die ouders hebben die uit verschillende cultuur gebieden komen.
Doordat de "eigen identiteit" van vreemdelingen sinds hun komst hier bijkans heilig is verklaard, wordt niet-westers nationalisme in ons land toegejuicht. (Oldenbarneveld Denktank)
pi_20593467
quote:
De enige bij wie ik het nut van castratie in zie is bij mensen die ouders hebben die uit verschillende cultuur gebieden komen.
Wat zijn dit voor zieke denkbeelden?
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_20593564
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:17 schreef Zander het volgende:

[..]

Wat zijn dit voor zieke denkbeelden?
De mijne, maar bedankt voor de vraag. Ik ben tegen vermenging van culturen op de schaal waarop het nu gebeurd, daarom zou ik graag hebben dat mensen (indien mogelijk voor politieke vluchtelingen en oorlogsvluchtelingen) terug zouden gaan naar hun eigen land. Aangezien mensen die bijvoorbeeld voor de ene helft Soedanees zijn en voor de andere helft Nederlander, die zijn in prenciepe net zo veel Soedanees als Nederlander en als je liever niet hebt dat deze mensen zich voortplanten dan krijg je dat soort "zieke" denkbeelden.
Doordat de "eigen identiteit" van vreemdelingen sinds hun komst hier bijkans heilig is verklaard, wordt niet-westers nationalisme in ons land toegejuicht. (Oldenbarneveld Denktank)
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:26:23 #4
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_20593648
Alhoewel ik de oorsprong van jou gedachtengang begrijp, moet je wel in de gaten houden dat je hier etniciteit boven mensenlijke waardes stelt. Je wilt hier mensen vernederen minderwaardig stellen om de huidskleur, opvoeding, geschiedenis en alle andere zaken die etniciteit maken. Dit is in mijn ogen de fout die je maakt, die mensen zijn hier namelijk onschuldig aan. Zij zijn tot dit gegroeid door een natuurlijk proces. Maar we zijn samen door een onnatuurlijk proces, eentje die onomkeerbaar lijkt.

edit. De beste definitie voor jou lijkt mij extremistisch volks nationalisme, aangezien nationalisme een te wijd begrip is. Immers heb je ook staats-nationalisme wat juist weer voor imigratie is om de staat (in hun ogen)economisch gezond te houden (vvd politiek).
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:30:07 #5
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_20593715
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:21 schreef Acient het volgende:
Ik ben tegen vermenging van culturen op de schaal waarop het nu gebeurd
Hieruit concluderend dat je het blanke ras als superieur beschouwt, en alle andere (allochtonen in dit geval) als een minderwaardig soort (vraag me ook zeer af of je ze zelfs wel als mensen beschouwt)
Ik ben een God in 't diepst van mijn gedachten...
pi_20593770
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:26 schreef Tyrhraustur het volgende:
Alhoewel ik de oorsprong van jou gedachtengang begrijp, moet je wel in de gaten houden dat je hier etniciteit boven mensenlijke waardes stelt.
Tot op zekere hoogte, ja.
quote:
Je wilt hier mensen vernederen minderwaardig stellen om de huidskleur, opvoeding, geschiedenis en alle andere zaken die etniciteit maken.
Ik beschouw elke cultuur als gelijkwaardig aan de mijne, ik ben alleen tegen vermenging op grote schaal (ik zal de eerste zijn om toe te geven dat er in het verleden (voor de immigratiestroom waar we het nu vaak genoeg over hebben) vaak genoeg mensen naar Nederland (of de gebieden die we nu Nederland noemen) zijn verhuist. Maar op deze schaal geeft een serieuze bedreiging voor de Nederlandse cultuur.
quote:
Dit is in mijn ogen de fout die je maakt, die mensen zijn hier namelijk onschuldig aan. Zij zijn tot dit gegroeid door een natuurlijk proces.
Volledig mee eens, daarom ben ik ook niet voor dingen als tegen de muur of gaskamer, ik wil ze gewoon hun leven laten uitleven. Ik heb echter liever niet dat ze zich voortplanten. Nu kun je niemand verplichten tot geheel onthouding op dat gebied, maar je kunt wel op andere manieren voorkomen dat ze zich voortplanten, vandaar de castratie
quote:
Maar we zijn samen door een onnatuurlijk proces, eentje die onomkeerbaar lijkt.
Ik hoop uit de grond van m'n hart van niet.
pi_20593794
Dus jij vindt dat een Soedanese vrouw en een Nederlandse man niet samen kinderen mogen maken?
pi_20593801
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:30 schreef --Davidoff-- het volgende:

[..]

Hieruit concluderend dat je het blanke ras als superieur beschouwt, en alle andere (allochtonen in dit geval) als een minderwaardig soort (vraag me ook zeer af of je ze zelfs wel als mensen beschouwt)
Ik beschouw alle mensen als gelijkwaardig, maar ik wil wel graag dat iedereen op het land van z'n voorouders leeft. Dat heeft niets met superioriteit te maken. Je kan me niet vertellen dat jij niet ziet dat er op dit moment een botsing der culturen plaatsvind in dit land.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:34:15 #9
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20593810
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:16 schreef Acient het volgende:

Om even op jouw denkmanier verder te gaan:
Ik ben voor het preventief ruimen van personen met denkbeelden als de jouwe Acient.

Als je je eigen denkbeelden niet als ziek beschouwt, dan moet dit idee ook niet al te ziek op jou overkomen lijkt mij?
Krekker is de bom!
pi_20593817
Castratie? Of bedoel je sterilisatie? Gaat wel erg ver, wie heeft het recht te beschikken over het lichaam van iemand anders??

Ik ben het ermee eens dat rassenvermening op grote schaal niet gaat werken, maar hier en daar kan het altijd.
Klompen lopen lekker.
pi_20593820
Als ik jou goed begrijp moet mijn man het land uit, wordt mijn zoon gecastreerd. maar mag ik zelf blijven.
Heel menselijk allemaal. Bedankt
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:34:32 #12
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_20593821
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:30 schreef --Davidoff-- het volgende:

[..]

Laat ik de ts een beetje helpen, is het erg om je zelf superieur te zien? Soms is het nodig om vlakken onderscheid in gradaties te maken. IS het juist niet nodig voor een volk om zichzelf superieur te zien om zijn voortbestaan te garanderen, waarom zou ik mijn verdedigen wanneer een land superieur is aan de mijne?

Dat alles gelijk is en moet zijn is een vrij nieuw denkbeeld wat al snel na zijn ontstaan conservatief geworden is, zagen de Grieken zich ook niet als superieuren tegenover de barbaren en maakte dit hun beschaving niet juist groter?
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
pi_20593826
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dus jij vindt dat een Soedanese vrouw en een Nederlandse man niet samen kinderen mogen maken?
Schot in de roos. Zo'n kind groeit op met een vader en moeder die elk een andere culurele achtergrond hebben, dit geeft spanningen, dat kan nooit goed zijn voor een kind.
pi_20593845
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:34 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Om even op jouw denkpatroon verder te gaan:
Ik ben voor het preventief ruimen van personen met denkbeelden als de jouwe Acient.

Als je je eigen denkbeelden niet als ziek beschouwt, dan moet dit idee ook niet al te ziek op jou overkomen lijkt mij?
Jij wilt dus mensen van kant maken om hun polittieke denkbeelden?
pi_20593847
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:34 schreef Acient het volgende:

[..]

Schot in de roos. Zo'n kind groeit op met een vader en moeder die elk een andere culurele achtergrond hebben, dit geeft spanningen, dat kan nooit goed zijn voor een kind.
Waarom kan dat nooit goed zijn voor een kind?
pi_20593858
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:34 schreef kyla het volgende:
Als ik jou goed begrijp moet mijn man het land uit, wordt mijn zoon gecastreerd. maar mag ik zelf blijven.
Heel menselijk allemaal. Bedankt
IK heb nooit beweerd van uit menselijkheid te opereren. Maar daar komt het in prenciepe wel op neer.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:38:01 #17
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_20593886
Had ook niet anders verwacht, Ancient onderschrift komt van "Oldenbarneveld denktank" onderdeel van Nieuw rechts website
pi_20593890
Wat een enorme onzin. Rassen vermenging is een proces dat notabene door het westen zelf in gang is gezet. Je weet toch nog wel wie er 400 jaar geleden zo nodig in bootjes de hele wereld over moesten varen toch?
En wat zou het ook? Dan zijn onze rassen toch vermengt? Wat maakt dat uit? Je geeft zelf aan dat je alle rassen als gelijkwaardig beschouwt, wat maakt het dan uit dat ze vermengt worden.
Dat is nou eenmaal onvermijdelijk een tijd als deze waarin de hele wereld als het ware bij elkaar komt.
Jupiler is goed
pi_20593900
Ik kan dit echt niet snappen. Dan moet er toch ergens in het hoofd iets geknapt zijn .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_20593914
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:34 schreef Klompendanser het volgende:
Castratie? Of bedoel je sterilisatie? Gaat wel erg ver, wie heeft het recht te beschikken over het lichaam van iemand anders??
Hmm, zo te zien wat termen door elkaar gehaalt.
En in prenciepe niemand, maar ik zie hier het Nederland zoals ik het ken ten gronde gaan.
quote:
Ik ben het ermee eens dat rassenvermening op grote schaal niet gaat werken, maar hier en daar kan het altijd.
Helaas hebben we het niet meer over rassenvermenging op kleine schaal. Daarom wil ik nu het liefst een paar goede maatregelen zien en dan kunnen we daarna altijd nog kijken hoe we dat in de toekomst gaan oplossen.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:39:46 #21
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20593924
quote:

[..]

dit geeft spanningen, dat kan nooit goed zijn voor een kind.
Kans op spanningen heb je in elke relatie. Dat de kans bij gemengde huwelijken gemiddeld IETS groter is zou heel goed kunnen. Dit wil absoluut niet zeggen niet dat een gemengd huwelijk per definitie extra spanningen met zich zal meebrengen. Integendeel, kennis van en uit twee culturen kan een kind juist verrijken. En ook biologisch gezien (mbt vermenging verschillende genen) lijkt het mij eigenlijk juist positief.

En nee, ik kom niet uit een gemengd huwelijk mocht je dat soms denken
Krekker is de bom!
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:39:54 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_20593928
Zonder buitenlanders had de TS nu in de SS gezeten. Of zit de TS daar toch?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_20593933
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:36 schreef Acient het volgende:

[..]

IK heb nooit beweerd van uit menselijkheid te opereren. Maar daar komt het in prenciepe wel op neer.
Maar ze hebben allebei blauwe ogen. Mogen ze dan in principe niet blijven?
pi_20593949
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:39 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Kans op spanningen heb je in elke relatie. Dat de kans bij gemengde huwelijken gemiddeld IETS groter is zou heel goed kunnen. Dit betekent absoluut niet dat een gemengd huwelijk per definitie extra spanningen betekent. Integendeel, kennis van en uit twee culturen kan een kind juist verrijken.

ikke wel, en bij en mn zussen, nichten en neven is t allemaal prima verlopen
pi_20593968
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:38 schreef Aurelium het volgende:
Wat een enorme onzin. Rassen vermenging is een proces dat notabene door het westen zelf in gang is gezet. Je weet toch nog wel wie er 400 jaar geleden zo nodig in bootjes de hele wereld over moesten varen toch?
Dat is een van de grootste fouten van de Europese geschiedenis. Maar ik kan niet inzien waarom mijn volk daar een paar honderd jaar later nog voor moet boeten. [quote[
En wat zou het ook? Dan zijn onze rassen toch vermengt? Wat maakt dat uit? Je geeft zelf aan dat je alle rassen als gelijkwaardig beschouwt, wat maakt het dan uit dat ze vermengt worden.
Dat is nou eenmaal onvermijdelijk een tijd als deze waarin de hele wereld als het ware bij elkaar komt.

[/quote]Het gaat mij niet om de rassen maar om de culturen. Die beschouw ik ook als gelijkwaardig, echter, mening geeft botsing.
pi_20593990
De TS staart zich blind op rassen, maar is het niet de persoonlijkheid en het innerlijk van een mens dat het belangrijkst is?
Jupiler is goed
pi_20593994
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Waarom kan dat nooit goed zijn voor een kind?
kan je daar nog even antwoord op geven?
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:43:17 #28
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20593996
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:35 schreef Acient het volgende:

[..]

Jij wilt dus mensen van kant maken om hun polittieke denkbeelden?
Het principe is niet zo heel veel anders dan het castreren van mensen puur en alleen vanwege hun afkomst niet waar?

Of zie jij dat niet in?
Krekker is de bom!
pi_20594021
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:38 schreef --Davidoff-- het volgende:
Had ook niet anders verwacht, Ancient onderschrift komt van "Oldenbarneveld denktank" onderdeel van Nieuw rechts website
Ik vind het wel een mooie stelling en ik denk dat die ook best goed opgaat voor de Nederlandse situatie. Je wordt vaak gelijk voor extreem-rechts versleten als je zegt trots te zijn op je land...
Klompen lopen lekker.
pi_20594027
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:42 schreef Acient het volgende:

Maar ik kan niet inzien waarom mijn volk daar een paar honderd jaar later nog voor moet boeten.
Mijn volk!?!?

Sorry hoor, maar JIJ bent echt geen vertegenwoordig van mij hoor.
pi_20594041
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:42 schreef Acient het volgende:

[..]

Dat is een van de grootste fouten van de Europese geschiedenis. Maar ik kan niet inzien waarom mijn volk daar een paar honderd jaar later nog voor moet boeten. [quote[

Het gaat mij niet om de rassen maar om de culturen. Die beschouw ik ook als gelijkwaardig, echter, mening geeft botsing.
Aha, culturen.... ach... Er zijn in onze geschiedenis al zo ontzettend veel culturen verdwenen... Dat zal met de onze ook ooit eens gebeuren. Komt weer een nieuwe voor in de plaatst die ook ooit weer zal veranderen.
Jupiler is goed
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:46:28 #32
38624 Flierp
A.S of U.
pi_20594072
quote:
ik wist niet dat je verlof had gekregen van het pieter-baan centrum . .. wanneer ga je weer terug?
Religion : Mankind's worst invention !
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:47:10 #33
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20594088
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:41 schreef denise-d het volgende:

[..]

ikke wel, en bij en mn zussen, nichten en neven is t allemaal prima verlopen
En qua uiterlijk levert het meestal ook heel wat moois op, kijk maar naar Zuid Amerika

Foto!
Krekker is de bom!
pi_20594119
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:39 schreef Acient het volgende:
Helaas hebben we het niet meer over rassenvermenging op kleine schaal. Daarom wil ik nu het liefst een paar goede maatregelen zien en dan kunnen we daarna altijd nog kijken hoe we dat in de toekomst gaan oplossen.
Rassenvermenging zie ik meer in de zin van kinderen uit een vermengd huwelijk/samenleven van een man en vrouw van verschillend ras. Dat is maar op zeer kleine schaal denk ik.
Wel maak ik mij zorgen over de grootschaligheid van mensen uit een andere cultuur (en vaak met het geloof de Islam), die politieke invloed kunnen krijgen en daarmee het land langzaam naar hun zin kunnen veranderen.
Klompen lopen lekker.
pi_20594134
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:39 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Kans op spanningen heb je in elke relatie. Dat de kans bij gemengde huwelijken gemiddeld IETS groter is zou heel goed kunnen. Dit wil absoluut niet zeggen niet dat een gemengd huwelijk per definitie extra spanningen met zich zal meebrengen. Integendeel, kennis van en uit twee culturen kan een kind juist verrijken. En ook biologisch gezien (mbt vermenging verschillende genen) lijkt het mij eigenlijk juist positief.

De kans is groter als ik dit artikel uit het parool zo lees.
Kennis van meerdere culuren kun ook op andere manieren op doen dan ouders van verschillende nationaliteit
quote:
Gemengde huwelijken vaak kapot

DEN HAAG - Gemengde huwelijken lopen vaker op een echtscheiding uit dan huwelijken tussen autochtone Nederlanders. Dat blijkt uit het gisteren verschenen rapport Allochtonen in Nederland van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Het minst gelukkige huwelijk is dat tussen een Nederlandse vrouw en een Turkse of Marokkaanse man van de eerste generatie. Dergelijke stellen lopen bijna vier keer meer kans op echtscheiding dan alle andere.
Als een autochtone vrouw trouwt met een Marokkaanse of Turkse man, is de kans dat ze binnen tien jaar weer van hem gescheiden is, maar liefst zeventig procent. Trouwt de autochtone vrouw met een autochtone man dan is de kans dat ze binnen tien jaar scheidt iets minder dan twintig procent.

Voor gemengde stellen is het vierde huwelijksjaar een crime. In dat jaar is een zogenoemde scheidingspiek zichtbaar. Twintig tot dertig procent van deze huwelijken wordt in het vierde jaar ontbonden. Dat duidt mogelijk op schijnhuwelijken, ook al is dat sinds de invoering in 1994 van de Wet voorkoming en bestrijding van schijnhuwelijken een stuk ingewikkelder geworden.

Ook huwelijken tussen een eerste generatie Turk of Marokkaan met iemand uit de tweede generatie van diezelfde bevolkingsgroep zijn vanwege een gapende generatiekloof risicovolle ondernemingen. Huwelijken tussen twee Turkse of Marokkaanse partners van de eerste generatie zijn aanzienlijk duurzamer. Na tien jaar is tachtig procent nog bij elkaar.

De echtscheidingscijfers voor Surinamers laten een heel ander beeld zien. Bij deze bevolkingsgroep heeft het huwelijk tussen twee eerste generatie Surinamers de slechtste kaarten. Ruim veertig procent van deze huwelijken is binnen tien jaar beÎindigd. De echtscheidingspercentages voor gemengde huwelijken met Surinamers ligt na tien jaar rond de dertig. Voor Antillianen en Arubanen in Nederland liggen de percentages ongeveer gelijk.

Van de circa 3,5 miljoen gehuwde paren in Nederland zijn er 170.000 gemengd. (GPD)

© Het Parool, 19-11-2003
pi_20594137
Er vindt in Nederlands slechts vermenging op kleine schaal plaats. Het aantal gemengde huwelijken stijgt wel, maar is nog steeds marginaal ivt het totaal aantaal huwelijken en geboortes.
Trouwens, als we jouw stamboom maar ver genoeg doorspitten vinden we vast ook wel wat niet-Nederlands bloed. En wie beslist er welk percentage nog acceptabel is en welk te hoog is? En wie beslist er welke culturen wel mogen mengen?
Als je dat soort beslissingen uit handen wilt geven heb je kans dat je straks zelf met een leeg zakkie staat.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_20594151
quote:

[..]

Sorry maar ik vind dit een beetje een goedkoop argument om tegen vermenging van rassen/culturen te zijn en ik krijg het idee dat dit niet de enige reden is.
Er zit namelijk niet echt veel cultuursverschil tussen bijvoorbeeld een Surinamer en een Nederlander of een Afro-american en een Nederlander/blanke amerikaan, in iedergeval niet genoeg om te kunnen spreken van spanningen.
pi_20594172
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:43 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het principe is niet zo heel veel anders dan het castreren van mensen puur en alleen vanwege hun afkomst niet waar?

Of zie jij dat niet in?
Ik vermoord geen mensen, ik wil daar ook niet aan beginnen en ik ben al helemaal tegen de doodstraf om welke reden dan ook.
pi_20594197
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:44 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Mijn volk!?!?

Sorry hoor, maar JIJ bent echt geen vertegenwoordig van mij hoor.
Kan gebeuren. Ik denk ook niet dat ik algemeen geacepteerde denkbeelden verkondig.
pi_20594205
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:50 schreef Acient het volgende:

[..]

Ik vermoord geen mensen, ik wil daar ook niet aan beginnen en ik ben al helemaal tegen de doodstraf om welke reden dan ook.
maar je wilt wel iemand castreren omdat de kinderen van die persoon wellicht geen pannekoeken meer gaan eten zoals echte Nederlanders dat doen
Jupiler is goed
pi_20594230
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:49 schreef Acient het volgende:

[..]

De kans is groter als ik dit artikel uit het parool zo lees.
...
[..]
In dat artikel is ook een mogelijke oorzaak te lezen: schijnhuwelijken. Niets kloof der culturen. Maar zou je nou eindelijk even antwoord willen egven op mijn vraag van een aantal posts terug?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2004 12:54:01 ]
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:53:24 #42
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20594238
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:50 schreef Acient het volgende:

[..]

Maar je wilt wel de levens van onschuldige mensen gaan verwoesten, puur en alleen omdat ze uit een gemengde relatie komen

Of heb je ECHT totaal geen besef wat voor invloed gedwongen castratie kan hebben op het verdere leven van personen?
Krekker is de bom!
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:53:33 #43
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_20594241
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:44 schreef Klompendanser het volgende:
Ik vind het wel een mooie stelling en ik denk dat die ook best goed opgaat voor de Nederlandse situatie. Je wordt vaak gelijk voor extreem-rechts versleten als je zegt trots te zijn op je land...
Dit gaat wel iets verder dat trots op eigen land, het is puur, superioriteitsgevoel.
pi_20594243
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:48 schreef Klompendanser het volgende:

[..]

Rassenvermenging zie ik meer in de zin van kinderen uit een vermengd huwelijk/samenleven van een man en vrouw van verschillend ras. Dat is maar op zeer kleine schaal denk ik.
Wel maak ik mij zorgen over de grootschaligheid van mensen uit een andere cultuur (en vaak met het geloof de Islam), die politieke invloed kunnen krijgen en daarmee het land langzaam naar hun zin kunnen veranderen.
Als het vermenging betrefd tussen bijvoorbeeld twee Europeanen dan kan ik daar in prenciepe nog wel mee leven, aangezien de grondbeginselen van de culuren bij elkaar in de buurt komen en Europa ook wel een stuk geschiedenis deelt. Maar inderdaad van andere continenten geeft de echte problemen.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:54:36 #45
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_20594265
Ik wil het nog sterker stellen, mensen uit Friesland mogen zich niet voortplanten met Groningers, en Limbo's en Brabo's moeten ook strikt gescheiden..
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:33 schreef Acient het volgende:
Ik beschouw alle mensen als gelijkwaardig, maar ik wil wel graag dat iedereen op het land van z'n voorouders leeft.
gaan we lekker met z'n allen terug naar Afrika (of was het nou Irak bij de Eufraat en Tigris enzo.. )
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_20594298
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:49 schreef Mwanatabu het volgende:
Er vindt in Nederlands slechts vermenging op kleine schaal plaats. Het aantal gemengde huwelijken stijgt wel, maar is nog steeds marginaal ivt het totaal aantaal huwelijken en geboortes.
Trouwens, als we jouw stamboom maar ver genoeg doorspitten vinden we vast ook wel wat niet-Nederlands bloed. En wie beslist er welk percentage nog acceptabel is en welk te hoog is? En wie beslist er welke culturen wel mogen mengen?
Als je dat soort beslissingen uit handen wilt geven heb je kans dat je straks zelf met een leeg zakkie staat.
Ik houdt zelf 150 jaar aan om te kijken of iemand al dan niet "zuiver" van bloed is. Je kunt inderdaad in iedereens stamboom waarschijnlijk wel een "foutje" vinden. Voor het mengen van culuren vind ik West-Europa nog enigzins accpetabel.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:56:15 #47
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20594301
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:44 schreef Klompendanser het volgende:

[..]

En je wordt gelijk voor generaliserend, geschiedenisleek, onsmakelijke stemmingmaker en wat al niet meer uitgemaakt als je de denkbeelden van de TS nazistisch vind.

Maar ik doe het toch

Walgelijk dit soort mensen met duidelijk teveel tijd om iets nuttigs te doen, die mensen in allerlei hokjes plaatsen en dan zeggen ' zij zijn niet goed en zij wel' . Wie denk je nou helemaal dat je bent om mensen te verbieden met elkaar om te gaan omdat ze anders jouw 'heilige' nederlandse cultuur besmeuren?

Wij mensen met enig inzicht in menselijke normen en waarden zonder bekrompen oogkleppen lachen je keihard uit trouwens, stakker
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_20594309
quote:
Ik beschouw alle mensen als gelijkwaardig, maar ik wil wel graag dat iedereen op het land van z'n voorouders leeft.
Waar ligt het Hof van Eden ook alweer?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_20594318
Ik denk niet dat er een gevaar ligt in de vermening van rassen. Zoveel gemengde huwelijken vinden er toch niet plaats.

En veel groter probleem van de westerse samenleving is de polarisatie tussen autochtonen en moslims. Daar moet wat aan gedaan worden anders dreigt Europa de strijd te verliezen zeker als Europa zich zo zwak opstelt tegen fundamentalistische moslims. Die het liefste zien dat Europa een groot Islamitisch continent wordt. Ik denk dat daar de grootste uitdaging ligt in de komende decennia. Wat dat betreft verdient een land als Israël veel respect. Het is naast de enige democratie in het Midden-Oosten ook een voorvechter van het westerse erfgoed. Denk dat wij als Europa nog veel kunnen leren van Israël in zake terrorisme bestrijding.
pi_20594322
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:52 schreef Aurelium het volgende:

[..]

maar je wilt wel iemand castreren omdat de kinderen van die persoon wellicht geen pannekoeken meer gaan eten zoals echte Nederlanders dat doen
*kent ook een echte Nederlander die geen pannenkoken eet.*

Dat is een kwestie van smaak
pi_20594350
Helaas zijn er voorbeelden bekend in de geschiedenis van mensen die dit soort enge (griezelig/beperkt) denkbeelden tot uitvoer hebben gebracht.
Anders zou ik hier niet eens op ingaan.
Ik ben Nederlandse en schaam me daar beslist niet voor. Ik weet ook dat we een wereld delen met ruim 6 miljard mensen, met steeds beter communicatie middelen en relatief kortere afstanden.
Vermenging van rassen en culturen heeft altijd plaats gevonden, het gaat nu wat sneller. Ik zie dit als onvermijdelijk.
pi_20594351
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Als ik het even kan voorkomen, liever niet nee.
pi_20594372
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:56 schreef Acient het volgende:

[..]

Ik houdt zelf 150 jaar aan om te kijken of iemand al dan niet "zuiver" van bloed is. Je kunt inderdaad in iedereens stamboom waarschijnlijk wel een "foutje" vinden. Voor het mengen van culuren vind ik West-Europa nog enigzins accpetabel.
Foutje!? (daar ging het masker....)
En wat als die grens opgeschoven wordt naar 300 jaar en jij ineens de lul bent (en dus juist niet )
Waarom is West-Europa nog enigszins acceptabel? Wat voor criteria hanteer jij? En hoe zeker kun je zijn dat die criteria niet tegen jou gericht kunnen worden?
pi_20594383
Dus de enige onderbouwing is dat verschillende culturen een tot een botsing kunnen leiden. Althans, dat denkt Acient. Niet erg veel om voorplanting tussen verschillende culturen te verbieden. Maar ik begrijp dat Ancient liever ook niet heeft dat eilandbewoners met landbewoners kinderne krijgen, of plattelanders met stedelingen, schilders met regenten, muziekanten met VVD-ers en protestanten met katholieken?
pi_20594386
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:56 schreef Posdnous het volgende:

[..]

En je wordt gelijk voor generaliserend, geschiedenisleek, onsmakelijke stemmingmaker en wat al niet meer uitgemaakt als je de denkbeelden van de TS nazistisch vind.

Maar ik doe het toch

Walgelijk dit soort mensen met duidelijk teveel tijd om iets nuttigs te doen, die mensen in allerlei hokjes plaatsen en dan zeggen ' zij zijn niet goed en zij wel' . Wie denk je nou helemaal dat je bent om mensen te verbieden met elkaar om te gaan omdat ze anders jouw 'heilige' nederlandse cultuur besmeuren?
Omdat ik van mijn "heilige" Nederlandse cultuur houd.
quote:
Wij mensen met enig inzicht in menselijke normen en waarden zonder bekrompen oogkleppen lachen je keihard uit trouwens, stakker
Dat mag, als je je daar beter bij voelt.
pi_20594387
Zie je wel dat je hier gewoon kunt zeggen wat je vind Zelfs als het zo racistisch is. En je maakte je zorgen dat je hierom geband zou worden.
pi_20594397
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:53 schreef --Davidoff-- het volgende:

[..]

Dit gaat wel iets verder dat trots op eigen land, het is puur, superioriteitsgevoel.
Van wie? Van mensen die naar Nederland zijn gekomen en koste wat kost hun eigen normen en waarden blijven hanteren? Ja, dat vind ik ook een gevoel van superioriteit die wel wat gematigd mag worden. Geldt ook voor extreem-rechtse figuren, soit.
Iemand nationaliseren betekent overigens dat je de persoon de status van Nederlander geeft. Grappig he?
Klompen lopen lekker.
pi_20594428
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:58 schreef Acient het volgende:

[..]

Als ik het even kan voorkomen, liever niet nee.
De Verklaring van de Rechten van de Mens voorkomt dit soort praktijken gelukkig.
Of zijn die rechten niet universeel? Afgaande op jouw ideeën gelden deze alleen voor West-Europeanen blijkbaar.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 13:03:20 #59
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20594452
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:57 schreef Acient het volgende:

[..]

*kent ook een echte Nederlander die geen pannenkoken eet.*

Dat is een kwestie van smaak
Ja prachtig ontweken die vraag.

Maar als ik het goed begrijp vind jij moorden vanwege politieke denkbeelden ziek, maar ben je voorstander van het verminken van mensen vanwege hun afkomst
Krekker is de bom!
  dinsdag 13 juli 2004 @ 13:03:59 #60
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_20594467
Rechten van de Mens zijn universeel
pi_20594469
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:01 schreef Klompendanser het volgende:

[..]

Van wie? Van mensen die naar Nederland zijn gekomen en koste wat kost hun eigen normen en waarden blijven hanteren? Ja, dat vind ik ook een gevoel van superioriteit die wel wat gematigd mag worden. Geldt ook voor extreem-rechtse figuren, soit.
Iemand nationaliseren betekent overigens dat je de persoon de status van Nederlander geeft. Grappig he?
Dat heet naturaliseren
pi_20594492
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:57 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk niet dat er een gevaar ligt in de vermening van rassen. Zoveel gemengde huwelijken vinden er toch niet plaats.
[quote] Dat was ook niet de aanleiding voor dit topic, maar dat staat geloof ik ook in mijn eerste post. [quote]
En veel groter probleem van de westerse samenleving is de polarisatie tussen autochtonen en moslims. Daar moet wat aan gedaan worden anders dreigt Europa de strijd te verliezen zeker als Europa zich zo zwak opstelt tegen fundamentalistische moslims. Die het liefste zien dat Europa een groot Islamitisch continent wordt. Ik denk dat daar de grootste uitdaging ligt in de komende decennia.
Als we nog decennia hebben, als het zo door gaat hebben we straks niets meer te verdedigen, er is niets meer.
quote:
Wat dat betreft verdient een land als Israël veel respect. Het is naast de enige democratie in het Midden-Oosten ook een voorvechter van het westerse erfgoed. Denk dat wij als Europa nog veel kunnen leren van Israël in zake terrorisme bestrijding.
Europa gaat deze strijd verliezen als ze zo door gaat. Het zal nog een hele tijd duren voordat de "gemiddelde" Nederlander het gevaar in ziet wat onze hele manier van leven bedreigt.
pi_20594493
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:56 schreef Acient het volgende:

[..]

Ik houdt zelf 150 jaar
ah, gelijk aan de Ahnenerbe termijn dus
'Silvie Meijs is de hoer van Amsterdam'.
pi_20594524
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:59 schreef Monidique het volgende:
Dus de enige onderbouwing is dat verschillende culturen een tot een botsing kunnen leiden. Althans, dat denkt Acient. Niet erg veel om voorplanting tussen verschillende culturen te verbieden. Maar ik begrijp dat Ancient liever ook niet heeft dat eilandbewoners met landbewoners kinderne krijgen, of plattelanders met stedelingen, schilders met regenten, muziekanten met VVD-ers en protestanten met katholieken?
Zat ik me ook al af te vragen of dit de enige reden is.

vermenging tussen west-Europese mensen is geen probleem volgens TS. Terwijl ik wel bijna zeker weet dat het cultuurverschil tussen een Nederlander en Fransoos/Spanjaard/Griek enz veel groters is dan tussen een Nederlander en Surinamer/christelijke Indonesier/Antiliaan. Dus ik neem aan dat TS vermenging tussen een Nederlander en iemand uit onze voormalige kolonieen geen probleem vind.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 13:07:36 #65
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20594533
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:05 schreef Acient het volgende:

Europa gaat deze strijd verliezen als ze zo door gaat. Het zal nog een hele tijd duren voordat de "gemiddelde" Nederlander het gevaar in ziet wat onze hele manier van leven bedreigt.
De vorige keer dat men dit gevaar dacht te zien was dat inderdaad een grote bedreiging voor het leven in Europa ja.
Krekker is de bom!
pi_20594547
Acient, wat is voor jou de Nederlandse cultuur precies?
pi_20594552
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:56 schreef Posdnous het volgende:

Maar ik doe het toch
Nazisme is wat anders, maar dat snap jij ook wel lijkt mij.
quote:
Wie denk jij dat je bent? Doe je niet hetzelfde nu?
quote:
Ja, je doet hetzelfde. ..
Klompen lopen lekker.
pi_20594562
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:59 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Foutje!? (daar ging het masker....)
En wat als die grens opgeschoven wordt naar 300 jaar en jij ineens de lul bent (en dus juist niet )
Ik ken mijn stamboom in ieder geval van een kant tot iets meer dan 250 jaar en aan de andere kant tot iets van honderd. Het zou dus kunnen dat ik dan buiten de boot val. Dat kan ik nu in ieder geval niet controleren.
(letterlijk de lul zal ik nooit worden, ik ben vrouwelijk)
quote:
Waarom is West-Europa nog enigszins acceptabel? Wat voor criteria hanteer jij? En hoe zeker kun je zijn dat die criteria niet tegen jou gericht kunnen worden?
West-Europa om dat dat qua cultuur nog zeer veel overeenkomsten toont. Als ik heel precies moet zijn, Noord-West-Europa.
Die zekerheid kun je nooit honderdprocent hebben.
pi_20594563
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:05 schreef Acient het volgende:

[..]

Als we nog decennia hebben, als het zo door gaat hebben we straks niets meer te verdedigen, er is niets meer.
[..]

Nu ben je wel heel lekker negatief en kortzichtig bezig, ik zie ook echt wel de problemen en zie ook zo snel geen oplossing maar zoals jij nu bezig bent lijkt me meer op een jeugdtrauma dan op een serieuze en gezonde kijk op zaken.

Ik kan me nog wel een klein beetje vinden in dat het in sommige gevallen lastig is een kind op te voeden bij een te groot cultuurverschil maar zo zwaar overtrokken en overdreven als jij het hier nu aan het stellen bent is in mijn ogen complete bullshit.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 13:09:55 #70
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_20594578
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:00 schreef Acient het volgende:
Omdat ik van mijn "heilige" Nederlandse cultuur houd.
Als ik jouw posts zo lees, verdiep je eerst maar eens in de nederlandse spelling en grammatica... geez
tv not rot brain..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  dinsdag 13 juli 2004 @ 13:10:05 #71
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_20594584
quote:

[..]

Ik beschouw alle mensen als gelijkwaardig, maar ik wil wel graag dat iedereen op het land van z'n voorouders leeft. Dat heeft niets met superioriteit te maken. Je kan me niet vertellen dat jij niet ziet dat er op dit moment een botsing der culturen plaatsvind in dit land.
Ik snap juist dan niet waarom je vermenging van culturen wilt voorkomen. Juist door vermenging worden de scherpe kantjes van culturen afgeslepen, en houd je uiteindelijk culturen over die niet meer botsen met elkaar.
pi_20594660
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:59 schreef Monidique het volgende:
Ik zie culuren botsen, om mij heen, ik zie dat Nedeland op deze manier kapot gaat. Daarom ben ik tegen vermening van culuren op welke manier dan ook. Dit topic is geopend naar aanleiding van een discussie in het feedback topic.
De post waarmee dit topic begint is toevallig het punt waarop besloten werd om hier een appart topic over te maken.
Maar in gaande op je post. Er zit relatief veel minder cultuur verschil tussen een plattelander en een stedeling. In Amsterdam zou ik mij kunnen handhave, ik zou de taal spreken en ik (nu enkele decenia geleden dan) ken de cultuur. Als ik dat zelfde zou doen met bijvoorbeel Marokko zou dat toch aanmerkelijk meer problemen geven.
pi_20594671
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:04 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat heet naturaliseren
Hahaha, je hebt gelijk, ben wat vaag vandaag.
Er zo over denkende, vind ik die term eigenlijk nog veel enger....
Klompen lopen lekker.
pi_20594688
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Zie je wel dat je hier gewoon kunt zeggen wat je vind Zelfs als het zo racistisch is. En je maakte je zorgen dat je hierom geband zou worden.
Het valt inderdaad mee, ik krijg nu alleen lamme vingers van het typen, maar ja een mens moet iets over hebben voor haar idealen.
pi_20594703
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:13 schreef Acient het volgende:
Als ik dat zelfde zou doen met bijvoorbeel Marokko zou dat toch aanmerkelijk meer problemen geven.
Je kan Arabisch leren en de cultuur leren.
pi_20594733
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:02 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

De Verklaring van de Rechten van de Mens voorkomt dit soort praktijken gelukkig.
Of zijn die rechten niet universeel? Afgaande op jouw ideeën gelden deze alleen voor West-Europeanen blijkbaar.
Dan heb je me niet goed begrepen. Ik zou zeggen, lees mijn posts in het feedback topic eens voordat je je een oordeel vormt over mijn standpunten
pi_20594762
quote:
Ik zie culuren botsen, om mij heen, ik zie dat Nedeland op deze manier kapot gaat. Daarom ben ik tegen vermening van culuren op welke manier dan ook. Dit topic is geopend naar aanleiding van een discussie in het feedback topic.
En wie bepaalt wat een cultuur is, jij zeker?
quote:
Er zit relatief veel minder cultuur verschil tussen een plattelander en een stedeling.
Dan tussen? Hier krijgen we het weer: jij bepaalt wat wel en niet kan.
pi_20594776
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:05 schreef Matamoros het volgende:

[..]

ah, gelijk aan de Ahnenerbe termijn dus
Hmm, da's toevallig, dat wist ik niet, ik heb me nooit zo verdiept in de exacte rassentheorien van de nazi's, meer in andere delen van dat regime.
pi_20594804
quote:

[..]

Ik. In Amsterdam zou ik mij kunnen handhave, ik zou de taal spreken en ik (nu enkele decenia geleden dan) ken de cultuur. Als ik dat zelfde zou doen met bijvoorbeel Marokko zou dat toch aanmerkelijk meer problemen geven.
Je bent al te laat, meid vrees ik, ik (stamboom Nederlands tot 1600), leef al 20 jaar in Amsterdam met in meerderheid , arabisch, berberse en surinaamse buren.
pi_20594810
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:06 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zat ik me ook al af te vragen of dit de enige reden is.

vermenging tussen west-Europese mensen is geen probleem volgens TS. Terwijl ik wel bijna zeker weet dat het cultuurverschil tussen een Nederlander en Fransoos/Spanjaard/Griek enz veel groters is dan tussen een Nederlander en Surinamer/christelijke Indonesier/Antiliaan. Dus ik neem aan dat TS vermenging tussen een Nederlander en iemand uit onze voormalige kolonieen geen probleem vind.
Ik heb het net al aangepast richting Noord-West-Europa, ik loop op dit moment zo snel post in elkaar te typen dat ik af en toe kleine dingetjes vergeet in mijn posts.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 13:22:58 #81
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_20594880
Over een paar honderd jaar of zelfs eerder leven we onder het imperium Amerikana en is er maar een ras het menselijk ras. Ik verwacht dat alles uiteindelijk samen smelt. Met name in de VS. En in Europa.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_20594885
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:09 schreef Harrie het volgende:

[..]

Nu ben je wel heel lekker negatief en kortzichtig bezig, ik zie ook echt wel de problemen en zie ook zo snel geen oplossing maar zoals jij nu bezig bent lijkt me meer op een jeugdtrauma dan op een serieuze en gezonde kijk op zaken.
Ik ben misschien wat door geslagen. Dat geef ik toe. Daarbij komt dat als ik mij verdedig dan krijg ik de neiging om zaken net iets harder te stellen dan ik ze bedoel om nog wat in te geven te hebben in de discussie.
quote:
Ik kan me nog wel een klein beetje vinden in dat het in sommige gevallen lastig is een kind op te voeden bij een te groot cultuurverschil maar zo zwaar overtrokken en overdreven als jij het hier nu aan het stellen bent is in mijn ogen complete bullshit.
Tja, in dit geval kan ik dan alleen maar zeggen dat jij jouw mening over dit onderwerp heb en ik de mijne.
pi_20594898
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je kan Arabisch leren en de cultuur leren.
Nee ik niet. Niet meer...
pi_20594899
Dan is er ook nog de aanname dat deze botsingen negatief zouden zijn.
pi_20594903
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:23 schreef Acient het volgende:

[..]

Dan ligt het aan jou.
pi_20594905
quote:
Ah, je bedoelt dingen als:

Moeder is Amsterdammer en vader is Limburger? Moeder is Hilversummer, vader is Leidenaar? Moeder is Fries, vader is Rotterdammer? Moeder is Eindhovenaar, vader is Gelderlander?

Of meer: moeder is Rijssenaar, vader is Holtenaar?

Of misschien wel: moeder is Blaricummer, vader is Huizer?

Of moeder komt uit het centrum van Weesp, vader uit het flatgebouwenpark?

Gadverdamme, jij bent volgens je eigen belachelijke definitie dus een bastaardkind van ouders die uit verschillende cultuurgebieden komen . Geen wonder dat jij zulke rare gedachten hebt, je bent genetisch inferieur!

Zijn jouw wenkbrouwen aan elkaar gegroeid? Dat is een zeker teken dat je een bastaardkind bent.

Zitten jouw ogen niet helemaal op dezelfde hoogte? Ik zou maar eens het verleden van je ouders uit gaan zoeken, want ze verbergen iets voor je.

Ik hoop dat je lul niet krom is, zelfs maar enigszins. Dat is namelijk een *zeker* teken van verboden liefde van je ouders. Bah, tegennatuurlijke liefde tussen twee mensen uit verschillende cultuurgebieden. Mij nemen ze er niet zomaar tussen hoor, maar dat jij tot noch toe geloofde dat je een normaal kind van normale ouders was, zegt me al genoeg: jij bent een bastaardkind. Echte, normale kinderen WETEN gewoon dat ze geen bastaardkind zijn.

Maar je kunt je er nog van verlossen door je ouders en je hele familie af te zweren en mee te vechten voor onze nationalistische zaak! Neem zo snel mogelijk contact met me op, dan zullen wij je opvangen en je vertellen wat je allemaal voor ons kunt doen!

Sukkeltje. Let eens een keer op in de klas bij geschiedenis. Of loop eens bij de bibliotheek langs om boeken te lezen over het nazisme. Dan zul je zelf wel inzien dat jouw mening helemaal niks met nationalisme te maken heeft, maar alles met egoisme. Met je land voor jezelf willen houden. Jij vindt Nederland niet het beste land ter wereld, jij hebt niet meer dan last van een soort voedernijd. Jij bent een hond die gromt naar een andere hond omdat je de voederbak voor jezelf wilt houden. Zielig, zielig, driewerf zielig.

Heb je eigenlijk wel eens zomaar uit jezelf boeken gelezen (zonder dat er iemand was die je er toe dwong)? Nee? Maak je dan niet te veel illusies over de waarde van je mening, die nadert het nulpunt. Sorry dat ik je zo afmaak, maar respect krijg je niet door een grote bek te hebben. Respect krijg je door in alle gevallen verstandig te handelen. Andere mensen zien dan dat je iets waard bent en het respect volgt daar vanzelf uit. Om in alle gevallen verstandig te kunnen handelen moet je veel kennis hebben, dus veel lezen. Goed, je kunt ook veel kennis krijgen door levenservaring (die geef ik jou overigens met deze posting, geen dank), maar dan ben je een oude man tegen de tijd dat je genoeg kennis hebt en kun je er niet meer van profiteren.

Of je kansloos bent zoals je nu bent, durf ik niet te zeggen, jouw soort mensen krijgen tegenwoordig helaas best wel kansen in Nederland. Maar goed, er zullen altijd meer mensen zijn wiens rechtvaardigheidsgevoel ECHT en EERLIJK is, dus er zullen altijd wel mensen zijn om de wereld weer te bevrijden van de tirannie van jullie soort.

Edit:

Voor degenen die het moeten doen met wat minder intelligentie. Tot aan de smiley's is het een cynische grap.
pi_20594911
Je hebt me nog steeds niet uitgelegd, na drie keer vragen, waarom het (zoals jij beweert) nooit goed kan zijn voor een kind als ie (bijvoorbeeld) een Soedanese moeder en een Nederlandse vader heeft
pi_20594927
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:22 schreef Megumi het volgende:
Over een paar honderd jaar of zelfs eerder leven we onder het imperium Amerikana en is er maar een ras het menselijk ras. Ik verwacht dat alles uiteindelijk samen smelt. Met name in de VS. En in Europa.
Ik denk dat een totale rassenvermening mocht die er komen wel ff wat langer duurt hoor. Denk dat je dan eerder over een paar duizend jaar praat. Mocht deze wereld nog zolang bestaan.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 13:26:47 #89
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20594963
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:22 schreef Megumi het volgende:
Dat is inderdaad een hele goeie. Stel we sturen al 'onze' allochtonen terug naar het land van hun voorouders (was in eerste instantie ook Hitlers plan als ik me niet vergis, maar toen bleek dat dit een beetje te moeilijk zou worden heeft hij het plan enigszins gewijzigd), maar goed, stel dat het nu wel lukt ze terug te sturen. Wat dan als we onder 'imperium Amerikana' komen te leven Ancient?
Krekker is de bom!
pi_20594964
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

En wie bepaalt wat een cultuur is, jij zeker?
Je snapt toch zelf ook wel dat we in de loop van de geschiedenis een cultuur hebben opgebouwt die je als de Nederlandse cultuur zou kunnen beschouwen.
quote:
[..]

Dan tussen? Hier krijgen we het weer: jij bepaalt wat wel en niet kan.
Mensen die van oorsprong van andere continenten komen.
Er werd mij hier gevraagd om criteria, dan gaat het puur over een mening over wat wel en niet kan en een mening bepaal je inderdaad nog altijd zelf.
pi_20594965
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:20 schreef Acient het volgende:

[..]

Ik heb het net al aangepast richting Noord-West-Europa, ik loop op dit moment zo snel post in elkaar te typen dat ik af en toe kleine dingetjes vergeet in mijn posts.
Dit maakt je betoog niet sterker trouwens. Hier in Nederland heb je al "last" van verschillende culturen (katholiek vs protestants bijvoorbeeld) als je dit ook nog eens uitbreidt met Duitsland, Belgie en Scandinavie?? dan krijg je er nog meer culturen bij en lijkt me het cultuurverschil tussen een Antiliaan (die van jongsaf aan al les krijgt op een "Nederlandse" manier) kleiner als die van een Nederlander en een katholieke Belg/Duitser.
pi_20594978
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:19 schreef kyla het volgende:

[..]

Je bent al te laat, meid vrees ik, ik (stamboom Nederlands tot 1600), leef al 20 jaar in Amsterdam met in meerderheid , arabisch, berberse en surinaamse buren.
Helaas wel ja./
pi_20594984
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:19 schreef kyla het volgende:

[..]

Helaas wel ja.
pi_20594987
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:26 schreef Acient het volgende:
Je snapt toch zelf ook wel dat we in de loop van de geschiedenis een cultuur hebben opgebouwt die je als de Nederlandse cultuur zou kunnen beschouwen.
Ik weet niet of er een Nederlandse cultuur is eigenlijk.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 13:28:22 #95
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20595005
En hoe zit het eigenlijk met mensen uit de VS.... zijn die wel welkom hier of moeten ook die het land uit worden gestuurd?
Krekker is de bom!
pi_20595012
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:08 schreef kyla het volgende:
Acient, wat is voor jou de Nederlandse cultuur precies?
Er word gewerkt aan de meest preciese omschrijving die ik kan geven, dat werd me gister ook al gevraagd. Dus binnen kort op FOK
pi_20595028
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:26 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een hele goeie. Stel we sturen al 'onze' allochtonen terug naar het land van hun voorouders (was in eerste instantie ook Hitlers plan als ik me niet vergis, maar toen bleek dat dit een beetje te moeilijk zou worden heeft hij het plan enigszins gewijzigd), maar goed, stel dat het nu wel lukt ze terug te sturen. Wat dan als we onder 'imperium Amerikana' komen te leven Ancient?
Dan vergis je je zeker. Joden waren geen allochtonen die leefde namelijk al eeuwen in Duitsland maar volgens de denkbeelden van de nazi's een inferieur "ras" en waren een gevaar voor de arische duitsers en europeanen. Daarom moesten ze worden opgeruimd om een puur en schoon Duitsland/Europa te krijgen.
pi_20595033
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:27 schreef Acient het volgende:

[..]

Helaas wel ja.
Oh het gaat dus niet alleen om voortplanting maar ook al om je buren? Die moet je ook niet als ze een andere cultuur hebben?
pi_20595034
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:27 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik weet niet of er een Nederlandse cultuur is eigenlijk.
Oh die is er wel degelijk, alleen is die mede gevormd door invloeden van andere culturen
pi_20595051
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:32 schreef Acient het volgende:
Ik beschouw elke cultuur als gelijkwaardig aan de mijne, ik ben alleen tegen vermenging op grote schaal (ik zal de eerste zijn om toe te geven dat er in het verleden (voor de immigratiestroom waar we het nu vaak genoeg over hebben) vaak genoeg mensen naar Nederland (of de gebieden die we nu Nederland noemen) zijn verhuist. Maar op deze schaal geeft een serieuze bedreiging voor de Nederlandse cultuur.
[..]

Volledig mee eens, daarom ben ik ook niet voor dingen als tegen de muur of gaskamer, ik wil ze gewoon hun leven laten uitleven. Ik heb echter liever niet dat ze zich voortplanten. Nu kun je niemand verplichten tot geheel onthouding op dat gebied, maar je kunt wel op andere manieren voorkomen dat ze zich voortplanten, vandaar de castratie
Ik wil er nog aan toevoegen:

GROW UP.

Je houdt het voortschrijden der tijd niet tegen. Ook jij wordt een oude tandeloze man en zelfs jij gaat dood. Kijk dat gegeven recht in het gezicht en besef dat er veel belangrijker dingen in het leven zijn dan het gescheiden houden van culturen. De weg waarop je je nu bevindt leidt tot een voor jou betreurenswaardige sterfdag.

Ik sterf liever arm en tevreden dan in het besef dat ik mijn hele leven lang heb gewijd aan het bestrijden van de voortgang van de tijd. Lees het verhaal over Don Quichote eens (en besef de dieper liggende betekenis). Je kunt het niet winnen van de voortgang.
pi_20595074
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:24 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ah, je bedoelt dingen als:

Moeder is Amsterdammer en vader is Limburger? Moeder is Hilversummer, vader is Leidenaar? Moeder is Fries, vader is Rotterdammer? Moeder is Eindhovenaar, vader is Gelderlander?

Of meer: moeder is Rijssenaar, vader is Holtenaar?

Of misschien wel: moeder is Blaricummer, vader is Huizer?

Of moeder komt uit het centrum van Weesp, vader uit het flatgebouwenpark?

Gadverdamme, jij bent volgens je eigen belachelijke definitie dus een bastaardkind van ouders die uit verschillende cultuurgebieden komen . Geen wonder dat jij zulke rare gedachten hebt, je bent genetisch inferieur!

Zijn jouw wenkbrouwen aan elkaar gegroeid? Dat is een zeker teken dat je een bastaardkind bent.

Zitten jouw ogen niet helemaal op dezelfde hoogte? Ik zou maar eens het verleden van je ouders uit gaan zoeken, want ze verbergen iets voor je.

Ik hoop dat je lul niet krom is, zelfs maar enigszins. Dat is namelijk een *zeker* teken van verboden liefde van je ouders. Bah, tegennatuurlijke liefde tussen twee mensen uit verschillende cultuurgebieden. Mij nemen ze er niet zomaar tussen hoor, maar dat jij tot noch toe geloofde dat je een normaal kind van normale ouders was, zegt me al genoeg: jij bent een bastaardkind. Echte, normale kinderen WETEN gewoon dat ze geen bastaardkind zijn.

Maar je kunt je er nog van verlossen door je ouders en je hele familie af te zweren en mee te vechten voor onze nationalistische zaak! Neem zo snel mogelijk contact met me op, dan zullen wij je opvangen en je vertellen wat je allemaal voor ons kunt doen!

Sukkeltje. Let eens een keer op in de klas bij geschiedenis. Of loop eens bij de bibliotheek langs om boeken te lezen over het nazisme. Dan zul je zelf wel inzien dat jouw mening helemaal niks met nationalisme te maken heeft, maar alles met egoisme. Met je land voor jezelf willen houden. Jij vindt Nederland niet het beste land ter wereld, jij hebt niet meer dan last van een soort voedernijd. Jij bent een hond die gromt naar een andere hond omdat je de voederbak voor jezelf wilt houden. Zielig, zielig, driewerf zielig.

Heb je eigenlijk wel eens zomaar uit jezelf boeken gelezen (zonder dat er iemand was die je er toe dwong)? Nee? Maak je dan niet te veel illusies over de waarde van je mening, die nadert het nulpunt. Sorry dat ik je zo afmaak, maar respect krijg je niet door een grote bek te hebben. Respect krijg je door in alle gevallen verstandig te handelen. Andere mensen zien dan dat je iets waard bent en het respect volgt daar vanzelf uit. Om in alle gevallen verstandig te kunnen handelen moet je veel kennis hebben, dus veel lezen. Goed, je kunt ook veel kennis krijgen door levenservaring (die geef ik jou overigens met deze posting, geen dank), maar dan ben je een oude man tegen de tijd dat je genoeg kennis hebt en kun je er niet meer van profiteren.

Of je kansloos bent zoals je nu bent, durf ik niet te zeggen, jouw soort mensen krijgen tegenwoordig helaas best wel kansen in Nederland. Maar goed, er zullen altijd meer mensen zijn wiens rechtvaardigheidsgevoel ECHT en EERLIJK is, dus er zullen altijd wel mensen zijn om de wereld weer te bevrijden van de tirannie van jullie soort.

Edit:

Voor degenen die het moeten doen met wat minder intelligentie. Tot aan de smiley's is het een cynische grap.
Ze is een vrouw, misschien iets te overhaast met je oordelen?
Klompen lopen lekker.
pi_20595122
Ik vraag me trouwens iets af TS. Hoe zie je joodse mensen? moeten die ook gestereliseerd worden of zie je die wel als West-Europees?
pi_20595138
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:27 schreef Acient het volgende:

[..]

Helaas wel ja./
Jij zegt helaas, ik ben er blij mee. Natuurlijk zijn er misverstanden, taalproblemen, cultuurverschillen en dergelijke als mensen uit verschillende wereldelen dicht op elkaar wonen.
Ik zie het als onvermijdelijk en zou ook niet meer tussen alleen maar Nederlanders willen wonen.
Saai
  dinsdag 13 juli 2004 @ 13:35:06 #104
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_20595169
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:23 schreef Acient het volgende:

[..]
Dal klinkt alsof je hele nare ervaringen in het verleden hebt opgedaan met misschien een partner uit een andere cultuur ? Of heb je de leeftijd van 110 jaar bereikt ? In ieder geval, ik mis in je posts nog de reeds in onze cultuur ingeburgerde rariteiten uit andere culturene.
Moskeeen, badhuizen, sluiers, burka's, pindakaas, tjaptjoi, kerry, atjar tjampoer, die moeten ook weg, toch ?
_ De mens is de maat van alle dingen _
pi_20595249
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:24 schreef RetepV het volgende:

[..][grote lap tekst]
Ik heb redelijk wat gelezen over WOII, een stuk meer dan de gemiddelde Nederlander. Al was het alleen maar omdat ik die toevoeging nog al vaak naar m'n hoofd geslingerd kreeg.
Ik wil gewoon dat mijn land Nederland blijft, niet een of andere smeltkroes van vele verschillende culturen zoals de USA.
Ik heb vele malen uit me zelf een boek gelezen, ik vind lezen een leuke bezigheid daarnaast is het goed voor je taalkennis en je woordenschat. Daarnaast lees ik ook boeken om dingen uit te leren. Boeken over van alles en nog wat, van het heelal tot aan geologie en argologie en alles wat zich er tussen bevind als het mij ook maar enigzins interreseerd.
Dat afmaken van jouw valt wel mee, je maakt je zelf eerder af met zo'n driftige reactie. Ik behandel iedereen die ik tegenkom met respect, dat is allochtonen incluus. De meeste mensen die ik ken weten hoe ik erover denk en respecteren dat. Een oude man zal ik nooit worden, als ik al oud word is het als vrouw. Mocht het pas lukken om een maatschapij in de buurt bij mijn idealen te zien verschijnen als ik oud ben, dan ben ik nog al tijd blij dat de generaties na mij hieriin kunnen opgroeien.
pi_20595296
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:28 schreef KreKkeR het volgende:
En hoe zit het eigenlijk met mensen uit de VS.... zijn die wel welkom hier of moeten ook die het land uit worden gestuurd?
Ligt eraan welke mensen uit de VS je bedoelt, mensen die in de VS wonen (zelfs al hebben ze ooit ergens in de familie een hollander zitten) kun je niet echt meer beschouwen als mensen met een eigen nationaliteit, tenzij je die van de VS meerekend als nationaliteit, maar dat land is van de stammen die er voor de kolonialisatie zaten. Deze mensen zijn voor mij dan ook in prenciepe een verloren volk
pi_20595327
Een ding is misschien wel goed aan de ideeen van Acient. Alle nakomelingen van gemengde relaties tot 150 jaar terug zullen gesteriliseerd moeten worden. Waarschijnlijk zijn er aardig wat mensen die niet 100% raszuiver noord-west Europees zijn als je 150 jaar terug gaat. Dat zou flink in de geboortecijfers gaan schelen. En de wereld is al overbevolkt.
Maar wie zorgt er dan in de toekomst voor onze raszuivere bejaarden, om maar eens wat te noemen?
  dinsdag 13 juli 2004 @ 13:42:27 #108
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_20595343
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:28 schreef Acient het volgende:

[..]

Er word gewerkt aan de meest preciese omschrijving die ik kan geven, dat werd me gister ook al gevraagd. Dus binnen kort op FOK
Veel succes hiermee, Nederland is namelijk geen volk maar een volksschare die over de grenzen schrijdt tot in Vlaanderen en Zuid Afrika. Jouw beschrijving zal waarschijnlijk uit komen op de Hollandse cultuur die echter zeer verschillend is met de Fryske culuur. Honderduizend Hollanders die naar Fryslan verhuizen zullen ook zeker niet vriendelijk onthaald worden, simpel weg omdat er geen één Nederlands volk is. De fout van huidig nationalistisch Nederland of eigenlijk Holland is dat zij een centralisaties in acht houden die voor hen zelfsprekend lijkt te zijn, echter ligt de enige nationalistische toekomst in decentralisatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tyrhraustur op 13-07-2004 13:48:57 ]
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
pi_20595357
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:30 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ik wil er nog aan toevoegen:

GROW UP.

Je houdt het voortschrijden der tijd niet tegen. Ook jij wordt een oude tandeloze man en zelfs jij gaat dood. Kijk dat gegeven recht in het gezicht en besef dat er veel belangrijker dingen in het leven zijn dan het gescheiden houden van culturen. De weg waarop je je nu bevindt leidt tot een voor jou betreurenswaardige sterfdag.
Dan zal ik in ieder geval dood gaan met de wetenschap dat ik mijn idealen heb verkondigt, in de hoop dat Nederland wakker word en dat deze mensen op een redelijk vreedzame manier verwijderd kunnen worden.
quote:
Ik sterf liever arm en tevreden dan in het besef dat ik mijn hele leven lang heb gewijd aan het bestrijden van de voortgang van de tijd. Lees het verhaal over Don Quichote eens (en besef de dieper liggende betekenis). Je kunt het niet winnen van de voortgang.
Ik ken het verhaal van Don Quichot en ik zal blijven vechten tegen de windmolen. Als het moet mijn leven lang
  dinsdag 13 juli 2004 @ 13:43:29 #110
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_20595368
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:26 schreef Acient het volgende:
Je bedoeld de typisch nederlanse cultuur met z'n Zuid-Amerikaanse aardappelen en Turkse Tulpen? Of bedoel je dat je wilt vastkleven aan de status-quo van de nederlandse cultuur, net zoals nederlandse emigranten in Australie en Canada? En die wil je beschermen door rassenvermenging te voorkomen?

Ik kan je niet helemaal volgen, maar volgens mij wil je gewoon die stoere negers weg hebben zodat jij ook kans maakt bij de breezah sletjes
tv not rot brain..
  dinsdag 13 juli 2004 @ 13:43:42 #111
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20595373
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:38 schreef Acient het volgende:

Dat afmaken van jouw valt wel mee, je maakt je zelf eerder af met zo'n driftige reactie. Ik behandel iedereen die ik tegenkom met respect, dat is allochtonen incluus.
Je behandelt ze met respect??? Dat strookt niet echt met de toekomstplannetjes die je met ze hebt he? Die zijn nu niet bepaald respectvol te noemen.
Krekker is de bom!
pi_20595399
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:33 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vraag me trouwens iets af TS. Hoe zie je joodse mensen? moeten die ook gestereliseerd worden of zie je die wel als West-Europees?
IK zie joden als West-Euoropeanen (dat wil zeggen als ze ook daadwerkelijk daar wonen)
pi_20595514
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:35 schreef PH52 het volgende:

[..]

Dal klinkt alsof je hele nare ervaringen in het verleden hebt opgedaan met misschien een partner uit een andere cultuur ? Of heb je de leeftijd van 110 jaar bereikt ?
Dat heb ik niet, ik heb te veel gelezen en gehoord over/van mensen die dat wel hebben, daarnaast heb ik een karakter wat absoluut niet past voor een vrouw in de daar heersende cultuur. (Ben trouwens ook nog lang geen 110)
quote:
In ieder geval, ik mis in je posts nog de reeds in onze cultuur ingeburgerde rariteiten uit andere culturene.
Moskeeen, badhuizen, sluiers, burka's, pindakaas, tjaptjoi, kerry, atjar tjampoer, die moeten ook weg, toch ?
Op de pindakaas na (Ja ik weet het ook import. Maar daar is op zich niets mis mee, dat is handel en handel is weer goed voor de economie) ja

(Atjar Tjampoer, is dat eten?)
pi_20595579
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:42 schreef Tyrhraustur het volgende:

[..]

Veel succes hiermee, Nederland is namelijk geen volk maar een volksschare die over de grenzen schrijdt tot in Vlaanderen en Zuid Afrika. Jouw beschrijving zal waarschijnlijk uit komen op de Hollandse cultuur die echter zeer verschillend is met de Fryske culuur. Honderduizend Hollanders die naar Fryslan verhuizen zullen ook zeker niet vriendelijk onthaald worden, simpel weg omdat er geen één Nederlands volk is. De fout van huidig nationalistisch Nederland of eigenlijk Holland is dat zij een centralisaties in acht houden die voor hen zelfsprekend lijkt te zijn, echter ligt de enige nationalistische toekomst in decentralisatie.
Dat klopt, daarom spreek ik ook meestal van een cultuur gebied, dan is het nog subjectief wat je wel en wat niet in dat gebied valt.
Ik kom trouwens niet uit Holland maar van de Veluwe.
Ik ben wel voor meer zelfbestuur van de verschillende provincien. Oftewel de decentralicatie van de macht die je net noemde.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 13:53:10 #115
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20595622
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:44 schreef Acient het volgende:

[..]

IK zie joden als West-Euoropeanen (dat wil zeggen als ze ook daadwerkelijk daar wonen)
Want die hebben geen eigen cultuur? of is die cultuur volgens jou west-Europees?
pi_20595646
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:43 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Je behandelt ze met respect??? Dat strookt niet echt met de toekomstplannetjes die je met ze hebt he? Die zijn nu niet bepaald respectvol te noemen.
Vinger op de zere plek, wat ik bedoel is dat zeker nu ik toch niet veel meer kan doen dan m'n mond open trekken of zelf naar de wapenen grijpen, je net zo geod iedereen als mens kan behandellen. Ik zal ze niet anders behandelen als elke andere Nederlander, tenzij zij mij op een of andere manier beledigen dan ben ik wel feller dan tegen autochtonen.
pi_20595680
quote:

IDe post waarmee dit topic begint is toevallig het punt waarop besloten werd om hier een appart topic over te maken.
De diskussie in fb begon met deze posting van TS
quote:
Op maandag 12 juli 2004 14:34 schreef Acient het volgende:

Laten we het zo stellen dat ik wat creatieve oplossingen heb voor problemen als halfbloedjes...
(Hun ouders trouwens ook)
Toen hij racisme werd verweten schrok hij terug en ging over op meer 'sociaal gewenste' modus van cultuur en dat er geen rassen zijn.
1 creeert hij zelf het "probleem" halfbloedjes
2 is het een verwijzing naar rasafkomst
3 verwijt hij de ouders "het probleem" te creeeren en heeft ook voor hen creatieve oplossingen.

Zijn a-sociaal idee van castratie komt voort uit het vooroordeel dat halfbloedjes per definitie minderwaardig zijn.
Het criteria 'niet-westerse cultuur' is een maskerend eufemisme voor 'ander ras'.
Immers ... het is discriminerend te beweren dat nazaten van iemand met een buitenlands afkomst tot in de verdere generaties dat buitenlandszijn doorzetten.
En het is schofterig crimineel te beweren dat zulke nazaten "probleem" zijn en geen kinderen mogen hebben...

Als de TS dan geen duidelijke racist is, dan reageert hij wel vanuit een racistisch sentiment.
TS dient zelf virtueel gecastreerd te worden
pi_20595685
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:53 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Want die hebben geen eigen cultuur? of is die cultuur volgens jou west-Europees?
Joden hebben wel degelijk een cultuur, zij hebben zich echter in de loop van de tijd redelijk tot goed aangepast aan de heersende cultuur.
christenen hebben ook tot op zekere hoogte een eigen cultuur.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 13:55:54 #119
3542 Gia
User under construction
pi_20595710
Ben het wel eens met Acient wat betreft het puur houden van onze cultuur, maar dat hoeft niet op zo'n extreme manier. Gewoon aanpassen aan de cultuur waar je woont.
Ik houd bijvoorbeeld van de Franse cultuur en de manier van leven daar, wil ook graag mijn oude dag in Frankrijk slijten en pas me dan aan aan die cultuur.

Dat er veel moslims in Nederland zijn komen wonen, wil niet zeggen dat Nederland als zodanig aan moet passen aan de Marokkaanse en/of Turkse cultuur. Zij zouden zich moeten aanpassen aan de Nederlandse cultuur.
Ik denk dat gemengde huwelijken de verschillende culturen juist dichter bij elkaar brengt. De impact die een moslim heeft als hij met een Nederlandse vrouw in Nederland trouwt is waarschijnlijk geringer dan andersom. De moslim zal meer vernederlandsen door zo'n huwelijk.

Verder zie ik sowieso bij heel veel jonge Turken en Marokkanen dat ze steeds meer aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Kost gewoon een beetje tijd, maar hun eigen cultuur zal steeds meer vervagen. Helemaal niet, maar hoeft ook niet.
Ik zeg ook niet dat we dit af moeten dwingen, maar gewoon afwachten. Het lost zichzelf op.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 13:57:34 #120
3542 Gia
User under construction
pi_20595761
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:54 schreef Bluesdude het volgende:
Acient is een VROUW.

Is al een paar keer gezegd.
pi_20595784
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De diskussie in fb begon met deze posting van TS
[..]

Toen hij racisme werd verweten schrok hij terug en ging over op meer 'sociaal gewenste' modus van cultuur en dat er geen rassen zijn.
1 creeert hij zelf het "probleem" halfbloedjes
2 is het een verwijzing naar rasafkomst
3 verwijt hij de ouders "het probleem" te creeeren en heeft ook voor hen creatieve oplossingen.
Dat klopt ik verwijt de ouders het probleem met haflbloedjes, zij hebben hen toch in eerste instantie verwekt

(het is trouwens "zij")
quote:
Zijn a-sociaal idee van castratie komt voort uit het vooroordeel dat halfbloedjes per definitie minderwaardig zijn.
Nooit gezegt, leg me astublieft geen woorden in de mond, dat kan ik niet waarderen.
quote:
Het criteria 'niet-westerse cultuur' is een maskerend eufemisme voor 'ander ras'.
Immers ... het is discriminerend te beweren dat nazaten van iemand met een buitenlands afkomst tot in de verdere generaties dat buitenlandszijn doorzetten.
IK heb al eerder gezegt dat ik tegen het begrip "menselijke rassen ben"
quote:
En het is schofterig crimineel te beweren dat zulke nazaten "probleem" zijn en geen kinderen mogen hebben...[quote]

Als de TS dan geen duidelijke racist is, dan reageert hij wel vanuit een racistisch sentiment.
TS dient zelf virtueel gecastreerd te worden
Discriminerend, misschien, rascist, zeker weten niet.
pi_20595794
Jullie zouden eens emailadressen met elkaar meoten uitwisselen en eens bij elkaar op de koffie gaan. Ik weet zeker dat jullie hele goede vriendinnen zullen worden.
pi_20595795
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:54 schreef Acient het volgende:

[..]

Joden hebben wel degelijk een cultuur, zij hebben zich echter in de loop van de tijd redelijk tot goed aangepast aan de heersende cultuur.
christenen hebben ook tot op zekere hoogte een eigen cultuur.
Dus als allochtonen zich zouden aanpassen aan de "heersende" cultuur dan mogen ze ook wel blijven, of is er toch nog wel een onderscheid te maken dan.

Ik begrijp sws niet het woord heersende cultuur waar joden zich toe hebben aangepast. Even voor de goede orde de westerse cultuur/erfgoed is gebasseerd op joods-christelijke grondvesten. Dan hoeven joden zich toch niet aan te passen aan een cultuur die ze zelf mede hebben ontwikkeld?
pi_20595805
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:53 schreef Acient het volgende:

Vinger op de zere plek, wat ik bedoel is dat zeker nu ik toch niet veel meer kan doen dan m'n mond open trekken of zelf naar de wapenen grijpen, je net zo geod iedereen als mens kan behandellen. Ik zal ze niet anders behandelen als elke andere Nederlander, tenzij zij mij op een of andere manier beledigen dan ben ik wel feller dan tegen autochtonen.
Je bent tegen gelijke behandeling van mensen met een buitenlandse afkomst.
Foei liegebeest....
Je begint zelf metbeledigen door te stellen dat halfbloedjes "probleem" zijn en dat je ze graag wilt castreren.
Met zo'n attitude vraag je om ruzie..
Kijk eerst eens naar jezelf
  dinsdag 13 juli 2004 @ 13:59:34 #125
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20595814
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:54 schreef Acient het volgende:

[..]

Aha, aanpassen is dus mogelijk? Daar zijn natuurlijk wel eeuwen overheen gegaan eer die cultuur aangepast was. Maar andere culturen mogen dus niet aanpassen blijkbaar, vreemd.
pi_20595817
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:58 schreef Acient het volgende:

[..]

Dat klopt ik verwijt de ouders het probleem met haflbloedjes, zij hebben hen toch in eerste instantie verwekt
Wat is in hemelsnaam jouw probleem met 'halfbloedjes'?
pi_20595822
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Acient is een VROUW.

Is al een paar keer gezegd.
Schijnbaar passen mijn denkbeelden niet bij mijn geslacht, ik blijf het gewoon bij elke fout een keer verbeteren en voor de rest word ik rustig afgebrand hier.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:00:02 #128
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_20595829
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:51 schreef Acient het volgende:

[..]

Ik kom trouwens niet uit Holland maar van de Veluwe.
Sorry, maar nu wordt mij een heleboel duidelijk. Als product van pure inteelt zijn je hersenen dusdanig verkalkt dat de blinden voor je ogen alle licht tegenhouden.

Ik voel met je mee.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:00:38 #129
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20595842
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:59 schreef MrX1982 het volgende:

-knip-
Je zit met de kaas van het brood te eten
pi_20595867
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Jullie zouden eens emailadressen met elkaar meoten uitwisselen en eens bij elkaar op de koffie gaan. Ik weet zeker dat jullie hele goede vriendinnen zullen worden.
geh geh, moet ik dan ook koekies eten?
pi_20595885
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:35 schreef PH52 het volgende:

[..]

Moskeeen, sluiers, burka's, die moeten ook weg, toch ?
nou daar stem ik wel voor
pi_20595889
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:01 schreef Acient het volgende:

[..]

geh geh, moet ik dan ook koekies eten?
Eentje, volgens goed nederlands gebruik.
pi_20595908
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:00 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Je zit met de kaas van het brood te eten
Ik sla de spijker graag op zijn kop
pi_20595912
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:59 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dus als allochtonen zich zouden aanpassen aan de "heersende" cultuur dan mogen ze ook wel blijven, of is er toch nog wel een onderscheid te maken dan.

Ik begrijp sws niet het woord heersende cultuur waar joden zich toe hebben aangepast. Even voor de goede orde de westerse cultuur/erfgoed is gebasseerd op joods-christelijke grondvesten. Dan hoeven joden zich toch niet aan te passen aan een cultuur die ze zelf mede hebben ontwikkeld?
Spijker op de kop geslagen, de joodse denkbeelden wijken niet erg veel af van de Nederlandse dus dan is de aanpassing ook makkelijker. De immigranten die we nu hebben echter komen vaak uit een compleet ander cultuurgebied en dat geeft botsingen.
pi_20595927
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:00 schreef PH52 het volgende:

[..]

Sorry, maar nu wordt mij een heleboel duidelijk. Als product van pure inteelt zijn je hersenen dusdanig verkalkt dat de blinden voor je ogen alle licht tegenhouden.

Ik voel met je mee.
Ga je altijd schelden als je gefrustreerd bent?
pi_20595938
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik blijf mijn vragen herhalen Acient, je schijnt er niet op te willen antwoorden?
pi_20595949
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Owww, daar kan ik nog mee leven
pi_20595977
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik blijf mijn vragen herhalen Acient, je schijnt er niet op te willen antwoorden?
IK ben tegen vermenging van culturen en daar is een halfbloedje een schoolvoorbeeld van.

ps. geef me een beetje tijd om te reageren, ik typ me zelf een paar lamme vingers hier. Dus het kan soms even duren.
pi_20595989
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Die zien er niet blank genoeg uit....??
pi_20596009
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die zien er niet blank genoeg uit....??
Lees voor de gein is wat ik getypt heb voordat je je een oordeel vormt.

En nee niet alleen die delen die je tegen me kunt gebruiken maar de hele posts graag.
pi_20596063
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:05 schreef Acient het volgende:
IK ben tegen vermenging van culturen en daar is een halfbloedje een schoolvoorbeeld van.
Een halfbloedje (:{) is een voorbeeld van het mengen (:{) van twee 'rassen/kleuren/afkomsten', niet van culturen.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:08:51 #142
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20596090
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Een halfbloedje (:{) is een voorbeeld van het mengen (:{) van twee 'rassen/kleuren/afkomsten', niet van culturen.
Gaat inderdaad nergens over.
pi_20596092
Ancient, een serieuze vraag. Ben jij in het verleden wel eens misbruikt?
pi_20596096
quote:

[..]

Maar wat is er mis met een halfbloedje. Het enkele feit dat de ouders oorspronkelijk een verschillende afkomst hebben? Waarom is dat niet goed?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2004 14:09:38 ]
pi_20596119
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Zeker slecht geintegreerd, 2 koekjes, zo heb ik dat altijd geleerd.
pi_20596142
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ancient, een serieuze vraag. Ben jij in het verleden wel eens misbruikt?
Serieus antwoord en serieuse tegenvraag

Nee, waarom?
pi_20596154
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:02 schreef Acient het volgende:

[..]

Spijker op de kop geslagen, de joodse denkbeelden wijken niet erg veel af van de Nederlandse dus dan is de aanpassing ook makkelijker. De immigranten die we nu hebben echter komen vaak uit een compleet ander cultuurgebied en dat geeft botsingen.
Nogmaals waarom moeten joden zich aanpassen als de denkbeelden die ze hebben de basis vormen van de westerse cultuur en erfgoed. Joden zijn net als christenen gewoon onderdeel van het westen. Dus in dat opzichte hoeft er geen aanpassing van joodse mensen plaats te vinden.
In dat opzichte wijk je wel af van mensen met extreem-rechtse of extreem-nationalistische denkbeelden die joden toch als minderwaardig zien. En dat de mensen die hier komen met andere culturen botsingen geeft is zeker zo maar als die zich nou zouden aanpassen dan is het goed?
pi_20596156
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Als jij een betere term weet sein me even in.
pi_20596204
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nogmaals waarom moeten joden zich aanpassen als de denkbeelden die ze hebben de basis vormen van de westerse cultuur en erfgoed. Joden zijn net als christenen gewoon onderdeel van het westen. Dus in dat opzichte hoeft er geen aanpassing van joodse mensen plaats te vinden.
In dat opzichte wijk je wel af van mensen met extreem-rechtse of extreem-nationalistische denkbeelden die joden toch als minderwaardig zien. En dat de mensen die hier komen met andere culturen botsingen geeft is zeker zo maar als die zich nou zouden aanpassen dan is het goed?
Ik heb net gezegt dat ik geen enkel probleem met joden heb. Waaarom moet jij mij dan een probleem aanpraten?
Nog iets, niet iedere nationalist heeft een hekel aan Joden, denk dat er zo iets bestaat als een ZOG (Zionist Opuccied Gouverment) of andere dergelijke Joodse overheensingen of complotten.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:14:00 #150
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20596216
volgens mij is er een duidelijk verschil tussen nationalisme (de trots voor je eigen land) en racisme (de trots voor je eigen kleur). ik moet zeggen dat dit topic beiden verenigd, maar dit niet in de titel vermeld staat.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_20596266
quote:

Je verwart een rasaanduiding met een culturele aanduiding
Het woord 'halfbloedje' verwijst naar een rasafkomst en niet naar een cultuurafkomst.
Je streven naar cultuurzuiverheid lijkt voort te komen uit een idee van raszuiverheid.
Dan niet.... leidt het eerste tot het tweede of het eerste is een vermomming van van het tweede.
Streven naar cultuurzuiverheid zoals de Nazi's dat deden leidde al tot streven naar raszuiverheid.
Ook zonder racisme is het een criminele opvatting die leidt tot ethnische haat.
Je immoreel standpunt over castratie toont dit en dit soort standpunten roepen alleen nog meer ethnische haat op bij "de vijand"

Verder impliceer je dat 'echte nederlanders' geen buitenlandse afkomst hebben en vooral blank moeten zijn.
pi_20596323
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:14 schreef zoalshetis het volgende:
volgens mij is er een duidelijk verschil tussen nationalisme (de trots voor je eigen land) en racisme (de trots voor je eigen kleur). ik moet zeggen dat dit topic beiden verenigd, maar dit niet in de titel vermeld staat.
Als ik een rascist was, zou ik toch werkelijk echt eerst verschillen in het menselijk ras moeten erkennen, zolang ik dat niet doe kan ik nooit een rascist zijn.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:19:31 #153
3542 Gia
User under construction
pi_20596378
Gemengde huwelijken lossen cultuurproblemen juist sneller op. En de Nederlandse cultuur zal hierbij meer overeind blijven in eigen land, dan de andere.

Als mijn zoon trouwt met een, laten we zeggen, Marokkaanse, dan zullen zij uiteraard verschillen in cultuur bemerken. Als zij kinderen krijgen, dan leren die van vader en de maatschappij (we wonen tenslotte in Nederland) over de Nederlandse cultuur en moeder vertelt over de Marokkaanse cultuur. Waarschijnlijk gaan ze er ook weleens op vakantie, dan. De kinderen zullen dus meer meekrijgen van de Nederlandse cultuur dan van de Marokkaanse. Trouwen deze kinderen dan ook weer met een Nederlander, dan verwatert de Marokkaanse cultuur nog meer, enz...

Vermenging is dus goed.
pi_20596422
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je verwart een rasaanduiding met een culturele aanduiding
Het woord 'halfbloedje' verwijst naar een rasafkomst en niet naar een cultuurafkomst.
Foute term inderdaad, maar ik weet nogsteeds geen betere.
quote:

Je streven naar cultuurzuiverheid lijkt voort te komen uit een idee van raszuiverheid.
Wat weet jij over mij wat ik zelf niet weet.
quote:
Dan niet.... leidt het eerste tot het tweede of het eerste is een vermomming van van het tweede.
Streven naar cultuurzuiverheid zoals de Nazi's dat deden leidde al tot streven naar raszuiverheid.
Ook zonder racisme is het een criminele opvatting die leidt tot ethnische haat.
De lijn is inderdaad heel dun. Daar moet ik en zal ik altijd voor uitkijken.
quote:
Je immoreel standpunt over castratie toont dit en dit soort standpunten roepen alleen nog meer ethnische haat op bij "de vijand"
Wat weer lijd tot meer polarisatie, wat precies in mijn agenda past.
quote:
Verder impliceer je dat 'echte nederlanders' geen buitenlandse afkomst hebben en vooral blank moeten zijn.
Je mag het woordje impliceer in deze denk ik wel weglaten.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:22:16 #155
3542 Gia
User under construction
pi_20596458
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:11 schreef Acient het volgende:

[..]

Als jij een betere term weet sein me even in.
Noem ze "mengelmoesjes" of zo. Halfbloedje doet vermoeden dat je het over een half donker, half blank kind hebt, en dat is dus niet zo.
pi_20596485
Er is niets tegen meerdere culturen in een land. Zodra een cultuur echter de overhand krijgt dan zal de vertegenwoordiging van een andere cultuur daar op de e.o.a. op reageren. In Nederland is de nederlandse cultuur de cultuur met de overhand. Moet dat nu ingeperkt worden? Ik denk van niet, aangezien de nederlandse cultuur hier al door de eeuwen gevormd is en andere in elk geval niet.
Klompen lopen lekker.
pi_20596490
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:13 schreef Acient het volgende:

[..]

Ik heb net gezegt dat ik geen enkel probleem met joden heb. Waaarom moet jij mij dan een probleem aanpraten?
Nog iets, niet iedere nationalist heeft een hekel aan Joden, denk dat er zo iets bestaat als een ZOG (Zionist Opuccied Gouverment) of andere dergelijke Joodse overheensingen of complotten.
Ik praat je helemaal geen probleem aan. Het viel me alleen op dat je geen problemen had met joden omdat ze zich volgens jou hebben aangepast. Aangepast aan iets wat ze zelf hebben opgebouwd. Dat komt op mij nogal tegenstrijdig over.
pi_20596498
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Maar wat is er mis met een halfbloedje. Het enkele feit dat de ouders oorspronkelijk een verschillende afkomst hebben? Waarom is dat niet goed?
pi_20596531
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]
ik heb volgens mij pas 3 keer antwoord op die vraag gegeven, als dat antwoord je niet zint kunnen we daar verder op in gaan.
pi_20596538
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Noem ze "mengelmoesjes" of zo. Halfbloedje doet vermoeden dat je het over een half donker, half blank kind hebt, en dat is dus niet zo.
Mijn hartelijke dank.
pi_20596552
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:19 schreef Gia het volgende:
Gemengde huwelijken lossen cultuurproblemen juist sneller op. En de Nederlandse cultuur zal hierbij meer overeind blijven in eigen land, dan de andere.

Als mijn zoon trouwt met een, laten we zeggen, Marokkaanse, dan zullen zij uiteraard verschillen in cultuur bemerken. Als zij kinderen krijgen, dan leren die van vader en de maatschappij (we wonen tenslotte in Nederland) over de Nederlandse cultuur en moeder vertelt over de Marokkaanse cultuur. Waarschijnlijk gaan ze er ook weleens op vakantie, dan. De kinderen zullen dus meer meekrijgen van de Nederlandse cultuur dan van de Marokkaanse. Trouwen deze kinderen dan ook weer met een Nederlander, dan verwatert de Marokkaanse cultuur nog meer, enz...

Vermenging is dus goed.
Slecht voorbeeld, als je een dochter hebt en die trouwt met een Marokkaan, dan kun je het wel schudden met je theorie. Het is dus sekse-afhankelijk. (dat is althans mijn stelling in het geval van de Islam)
Klompen lopen lekker.
pi_20596560
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:16 schreef Acient het volgende:
Naar aanleiding van een discussie in feedback heb ik toch maar besloten een topic te openen
[..]

Allochtonen mogen van mij allemaal de grens over (met uitzondering van de politieke vluchtelingen, die mogen hier blijven totdat de situatie in hun land hen toestaat weer terug te keren). Ik heb niets tegen Moslims in het bijzonder (al vormen zij wel een grote groep onder de allochtonen), dus tenzij het autochtone Nederlanders zijn, mogen ze gewoon naar huis.
Is dit paraodie of eh...?
I´m back.
pi_20596571
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:17 schreef Acient het volgende:

Als ik een rascist was, zou ik toch werkelijk echt eerst verschillen in het menselijk ras moeten erkennen, zolang ik dat niet doe kan ik nooit een rascist zijn.
Mooie dekmantel...politiek correct

Je begon al "halbloedjes" tot groot maatschappelijk probleem te maken.
Tegelijk impliceer je dat zij nooit "echte" gewone nederlanders kunnen zijn en ook niet hun nazaten..
Het is uitermate gebaseerd op vooroordelen...
In jouw mind zit blijkbaar de verwarring van cultuurzuiverheid en raszuiverheid, anders had je het woord halfbloedjes nooit gebruikt..
Overigens..is streven naar cultuurzuiverheid per definitie het oproepen tot raszuiverheid, omdat in een blanke samenleving iedere nietblanke een uiting is van de aanwezigheid van andere culturen.
pi_20596613
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:23 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik praat je helemaal geen probleem aan. Het viel me alleen op dat je geen problemen had met joden omdat ze zich volgens jou hebben aangepast. Aangepast aan iets wat ze zelf hebben opgebouwd. Dat komt op mij nogal tegenstrijdig over.
Ik denk dat het ook meespeelt dat je als zijnde Nationalist al snel het etiket anti-semitist krijgt. Ik vervolgens ben gaan kijken welke plaats joden in de Nederlandse samenleving hadden en behalve dat eeuwige gemeier over WOII kan ik best met joden leven. Maar je hebt ook gelijk wij hebben in Nederland al heel lang joden dus je zou kunnen zeggen dat ze opzich hebben geholpen met de opbouw van dit land tot wat het nu is met al haar goede en slechte kanten.
pi_20596630
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:26 schreef Ryan3 het volgende:

Was het maar waar...

Dit halfbloedje....is een gevaarlijk maatschappelijk probleem volgens de TS
pi_20596634
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, begin maar met schieten...
pi_20596660
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mooie dekmantel...politiek correct

Je begon al "halbloedjes" tot groot maatschappelijk probleem te maken.
Tegelijk impliceer je dat zij nooit "echte" gewone nederlanders kunnen zijn en ook niet hun nazaten..
Het is uitermate gebaseerd op vooroordelen...
In jouw mind zit blijkbaar de verwarring van cultuurzuiverheid en raszuiverheid, anders had je het woord halfbloedjes nooit gebruikt..
Overigens..is streven naar cultuurzuiverheid per definitie het oproepen tot raszuiverheid, omdat in een blanke samenleving iedere nietblanke een uiting is van de aanwezigheid van andere culturen.
Zoals ik al een paar keer heb gezegt ik kon zo snel niet op de correcte term komen, ik realiseer me ook wel dat de term halfbloedje ipv mengelmoes een verkeerd signaal afgeeft.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:30:17 #168
3542 Gia
User under construction
pi_20596665
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:25 schreef Klompendanser het volgende:

[..]

Slecht voorbeeld, als je een dochter hebt en die trouwt met een Marokkaan, dan kun je het wel schudden met je theorie. Het is dus sekse-afhankelijk. (dat is althans mijn stelling in het geval van de Islam)
Een dochter zal misschien meer met de cultuur van haar man te maken hebben, natuurlijk, maar haar kinderen zullen door moeder worden opgevoed met de Nederlandse cultuur, omdat moeder niet beter weet, plus ze zien het dagelijks op school, op straat, bij de bakker enz.... Nog steeds kan vader alleen vertellen over zijn cultuur en hoe het leven in Marokko is. Het beetje Marokkaanse cultuurgevoel dat ze hier zullen ervaren, haalt het niet bij het Nederlandse cultuurgevoel.
pi_20596667
Vermenging van ras wordt pas aangenaam als de invloed van religie totaal ingeperkt is. Dan blijkt opeens dat mensen van over de hele wereld best door één deur kunnen. Ik denk dat de exponent religie dus sterk van invloed is op deze discussie.
Klompen lopen lekker.
pi_20596703
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:10 schreef Acient het volgende:

[..]

Serieus antwoord en serieuse tegenvraag

Nee, waarom?
Zomaar, dat zou een reden kunnen zijn geweest voor je denkbeelden. En andere traumatische ervaringen dan?
pi_20596737
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Was het maar waar...

Dit halfbloedje....is een gevaarlijk maatschappelijk probleem volgens de TS
[afbeelding]
Met hem als coach haalde Nederland de finale niet en bij het gewonnen EK gedroeg hij zich als een lompe lama.
Klompen lopen lekker.
pi_20596741
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Zomaar, dat zou een reden kunnen zijn geweest voor je denkbeelden. En andere traumatische ervaringen dan?
Kan het niet gewoon zijn dat mensen ook zonder een trauma van hier tot ginder er wat extremere denkbeelden op na houden of is dat niet mogelijk?

Owja het antwoord op je vraag blijft nee
pi_20596751
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:29 schreef Acient het volgende:

[..]

Nou, ik verbaas me weer eens, vooral ook doordat je nog verkondigt dat je geen racist bent. Carl Sagan noemt wat jij doet weasel words. Het staat in zijn balloney kit.
quote:
Weasel words - for example, use of euphemisms for war such as "police action" to get around limitations on Presidential powers. "An important art of politicians is to find new names for institutions which under old names have become odious to the public"
Je bent een ouderwetse racist, maar gebruikt gewoon nieuwe woorden en nieuwe argumentatie om iets dat al eeuwen bestaat en waardoor de mensheid al eeuwen wordt geplaagd in een nieuw daglicht te zetten.
I´m back.
pi_20596780
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Een dochter zal misschien meer met de cultuur van haar man te maken hebben, natuurlijk, maar haar kinderen zullen door moeder worden opgevoed met de Nederlandse cultuur, omdat moeder niet beter weet, plus ze zien het dagelijks op school, op straat, bij de bakker enz.... Nog steeds kan vader alleen vertellen over zijn cultuur en hoe het leven in Marokko is. Het beetje Marokkaanse cultuurgevoel dat ze hier zullen ervaren, haalt het niet bij het Nederlandse cultuurgevoel.
En nu maar hopen dat de kids niet ontvoerd worden naar Marokko. Helaas gebeurt dat maar al te vaak.
Klompen lopen lekker.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:35:02 #175
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_20596788
quote:
Ahhhh nemen we nu plaats in de discussie als slachtoffer...
pi_20596790
quote:

Zoals ik al een paar keer heb gezegt ik kon zo snel niet op de correcte term komen, ik realiseer me ook wel dat de term halfbloedje ipv mengelmoes een verkeerd signaal afgeeft.
Dat toont aan dat je nooit in je gedachten de scheiding hebt gemaakt van "streven naar cultuurzuiverheid" en "streven naar raszuiverheid"
Donkere mensen an sich beschouw je als ongewenst, immers ze zijn de belichaming van cultuurvermenging.
Op dit punt koester je een racistisch idee...
pi_20596816
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou, ik verbaas me weer eens, vooral ook doordat je nog verkondigt dat je geen racist bent. Carl Sagan noemt wat jij doet weasel words. Het staat in zijn balloney kit.
[..]

Je bent een ouderwetse racist, maar gebruikt gewoon nieuwe woorden en nieuwe argumentatie om iets dat al eeuwen bestaat en waardoor de mensheid al eeuwen wordt geplaagd in een nieuw daglicht te zetten.
Als je dat beter doet voelen noem je me dan maar rascist. Neem het me kwalijk dat ik vind dat mensen op het land van hun voorouders horen te wonen.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:36:57 #178
3542 Gia
User under construction
pi_20596838
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:33 schreef Ryan3 het volgende:

Nee, ik vind haar geen racist. Zij wil dat mensen met verschillende culturen gewoon lekker bij elkaar kruipen in een eigen landje.

Als je dan op vakantie gaat naar Frankrijk, wordt je slechts geconfronteerd met de Franse cultuur en niet zoals nu met tig verschillende culturen.

Dat is geen racisme, Ryan.
pi_20596846
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:35 schreef Acient het volgende:

[..]

Als je dat beter doet voelen noem je me dan maar rascist. Neem het me kwalijk dat ik vind dat mensen op het land van hun voorouders horen te wonen.
Dus Amerika en Australië maar leeghalen en al die uitzuigers naar Europa terughalen
pi_20596862
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:36 schreef Gia het volgende:
Denk ik oo niet, ik zie het eerder als een psychiatrische ziektebeeld
pi_20596863
quote:

[..]

Nee, ik vind haar geen racist. Zij wil dat mensen met verschillende culturen gewoon lekker bij elkaar kruipen in een eigen landje.

Als je dan op vakantie gaat naar Frankrijk, wordt je slechts geconfronteerd met de Franse cultuur en niet zoals nu met tig verschillende culturen.

Zoals ik al zei, jullie zouden hele goede vriendinnen kunnen worden
pi_20596874
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat toont aan dat je nooit in je gedachten de scheiding hebt gemaakt van "streven naar cultuurzuiverheid" en "streven naar raszuiverheid"
Donkere mensen an sich beschouw je als ongewenst, immers ze zijn de belichaming van cultuurvermenging.
Op dit punt koester je een racistisch idee...
Dit is dus precies de reden waarom ik graag discusieer, je moet dan nadenken over je eigen standpunten je moet proberen ze onder woorden te brengen.
Maar het blijft bij mij een streven naar cultuurzuiverheid. Rassen boeien me niet. Als ik dat bij elke donkere persoon zou hebben dan zou ik hier niet eens meer over straat kunnen lopen.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:38:28 #183
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_20596881
En toch, ergens, heb ik het idee dat je niet zuiver in je schoenen staat. Waarom begrijp ik ondanks het lezen van al je reacties, statements enz niet wat er in jouw hoofd omgaat ? Je erkent dat er geen verschillen in menselijke rassen zijn en toch wil je mensen laten castreren om vermenging van culturen tegen te gaan.
Wat heb je dan tegen andere culturen ? Ben je bang dat er een moskee verrijst met daarop een Imam die zijn gebeden over onze cultuur uitstort ? Culturen komen voort uit verscheidenheid van gewoontes en gewoontes zijn gebonden aan plaatselijke gebruiken en normen en waarden. Waaroom zouden de Nederlande Calvinistische waarden en normen heilig zijn en alles wat daarbuiten valt moeten worden onderdrukt ?
Je opvattingen over de kinderen geboren uit gemengde ouders zijn gewoon stuitend. Alsof die op welke manier dan ook anders zouden zijn dan kinderen uit gelijke ouders. Ja, anders in de zin van breder georienteerd ja, maar meer niet.
Worden jouw opvattingen over cultuur je soms ingegeven door de bijbel ofzo ? Liggen daar je wortels ?
En nee, ik ga niet altijd schelden als ik boos word. Ik ga meestal schieten met mijn AK47, maar ja, dan raak ik de verkeerde mensen.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:38:54 #184
3542 Gia
User under construction
pi_20596895
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:34 schreef Klompendanser het volgende:

[..]

En nu maar hopen dat de kids niet ontvoerd worden naar Marokko. Helaas gebeurt dat maar al te vaak.
Weet ik, maar daar gaat het nu even niet om. Het gaat hier over het al dan niet slecht zijn van vermenging van culturen. Ik denk dat een gemengd cultureel huwelijk de kinderen meer Nederlands zal maken, dan wanneer er geen gemengde huwelijken zouden mogen zijn.
pi_20596901
quote:

[..]

*diepe zucht*

Eindelijk iemand die wel snapt wat ik bedoel
pi_20596912
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dus Amerika en Australië maar leeghalen en al die uitzuigers naar Europa terughalen
Als het nog zou kunnen, ja, maar helaas is daar de cultuur vermenging dermate verergerd dat dat niet meer kan.
pi_20596930
quote:
Neem het me kwalijk dat ik vind dat mensen op het land van hun voorouders horen te wonen.
Dit vind ik onzin, waarom hoort dat? Als ik naar Canada wil emigreren, dan doe ik dat. Wel zorg ik er voor dat ik me dan ook schaar naar de Canadese gebruiken. Dat is denk ik het hele probleem: mensen emigreren wel naar een ander land, maar weigeren zich aan te passen. (en dan heb ik het niet over pannenkoeken en pindakaas, maar over de vrije omgang met elkaar, zonder allerlei religieuze overwegingen)
Klompen lopen lekker.
pi_20596954
quote:

[..]

Jij mag met je bigotte hersentjes denken wat je wilt, meisje, maar standpunten als "halfboeldjes" moeten gesteriliseerd worden en allerlei andere pseudo-diepzinnigheid over cultuur, en zoveel kun je niet ontkennen, horen alleen maar thuis in het denken van de eugenetica, die hun theorieën baseerden op racisme. Je pakt het niet eens subtiel aan wat mij betreft. Van grote afstand moet een ieder toch duidelijk zijn dat je weasel words gebruikt.
I´m back.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:41:39 #189
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_20596956
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:38 schreef Acient het volgende:
Maar het blijft bij mij een streven naar cultuurzuiverheid.
Ohh dat klinkt echt eng... om niet van haast Hitleriaanse denkbeelden te spreken
pi_20596957
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:37 schreef SCH het volgende:

Denk ik oo niet, ik zie het eerder als een psychiatrische ziektebeeld
Het is verborgen racisme..
De TS kwam pas met "cultuurzuiverheid" op de proppen na kritiek in FB.
Deze primaire reactie laat zien wat er onder verborgen zit..
Een weldenkend mens die oprecht geen racist wenst te zijn snap heel snel dat streven naar cultuurzuiverheid racisme legitimeert, als het al niet zelf een rationalisatie is van een racistisch sentiment.
Het verknipt idee van 'castratie' bevestigt hoe immoreel de TS is.
pi_20596958
quote:

[..]

Dit is dus precies de reden waarom ik graag discusieer, je moet dan nadenken over je eigen standpunten je moet proberen ze onder woorden te brengen.
Maar het blijft bij mij een streven naar cultuurzuiverheid. Rassen boeien me niet. Als ik dat bij elke donkere persoon zou hebben dan zou ik hier niet eens meer over straat kunnen lopen.
Cultuurzuiverheid bestaat niet en heeft ook nooit echt bestaan. Een cultuur word altijd beinvloed. Vasthouden aan "zuiverheid" van de cultuur leidt altijd tot de ondergang van die cultuur.
pi_20596976
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Eerst Flevoland evacueren. Daar woonden vroeger alleen maar vissen
pi_20596999
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:39 schreef Acient het volgende:

[..]

Als het nog zou kunnen, ja, maar helaas is daar de cultuur vermenging dermate verergerd dat dat niet meer kan.
Is het leven in die landen dan zo slecht
pi_20597012
Aan Sidekick:
Btw is dit een vorm van repressieve tolerantie of zo? Deze topic. Zo van eens even kijken hoe een racist dan haar ideeën beargumenteert? Of kunnen we binnenkort meer van dit soort fraais verwachten. Ik bedoel we hebben jantine ook nog. Of is Acient jantine???

Even om up to par te zijn met jullie beleid.
I´m back.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:45:16 #195
3542 Gia
User under construction
pi_20597042
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:38 schreef PH52 het volgende:
En toch, ergens, heb ik het idee dat je niet zuiver in je schoenen staat. Waarom begrijp ik ondanks het lezen van al je reacties, statements enz niet wat er in jouw hoofd omgaat ? Je erkent dat er geen verschillen in menselijke rassen zijn en toch wil je mensen laten castreren om vermenging van culturen tegen te gaan.
Wat heb je dan tegen andere culturen ?
Acient wil de Marokkaanse cultuur in Marokko tegen komen, de Franse cultuur in Frankrijk en de Nederlandse cultuur in Nederland. Ieder land zijn eigen cultuur. En ze denkt dat dat lukt door gemengde huwelijken te verbieden, of te zorgen dat daar geen kinderen uit voort komen, of de kinderen die er al zijn onvruchtbaar te maken. Verder ieder ander terug naar het eigen land.

Ik begrijp wel wat ze wil, maar dat werkt zo niet. Amerikanen bijvoorbeeld zijn van oorsprong Europeanen. Daar horen dan alleen maar Indianen te wonen. In Australië alleen aboriginals en in Nieuw Zeeland alleen Maori's. Volkeren trekken nu eenmaal naar andere gebieden, dat hou je niet tegen. Maar om de Nederlandse cultuur nog een beetje te waarborgen zou je dus eigenlijk juist voor gemengde huwelijken moeten zijn. Dan kun je nog wat extra Nederlandse cultuur toevoegen aan die andere cultuur.
pi_20597051
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Weet ik, maar daar gaat het nu even niet om. Het gaat hier over het al dan niet slecht zijn van vermenging van culturen. Ik denk dat een gemengd cultureel huwelijk de kinderen meer Nederlands zal maken, dan wanneer er geen gemengde huwelijken zouden mogen zijn.
Het probleem is dat de kids daar weinig in te sturen hebben, pas op latere leeftijd kunnen ze hun eigen identiteit beleven, niet zolang 1 der ouders het zal opdringen. En alweer, de invloed van religie is volgens mij het hoofdprobleem, niet het ras.
Klompen lopen lekker.
pi_20597054
Nee, Acient lijkt nog een tikkeltje 'nationalistischer' dan jantine. En op korte afstand volgt Gia.
pi_20597059
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:38 schreef PH52 het volgende:
Er is in mijn ogen een wezelijk verschil tussen culturen en het (op grote schaal) vermengen daarvan kan in mijn ogen alleen maar tot problemen lijden. Als ik zo is naar Nederland kijk zit ik niet heel ver van de waarheid. Dat heeft op zich weinig met rassen te maken als die al bestaaan
quote:
Wat heb je dan tegen andere culturen ? Ben je bang dat er een moskee verrijst met daarop een Imam die zijn gebeden over onze cultuur uitstort ? Culturen komen voort uit verscheidenheid van gewoontes en gewoontes zijn gebonden aan plaatselijke gebruiken en normen en waarden. Waaroom zouden de Nederlande Calvinistische waarden en normen heilig zijn en alles wat daarbuiten valt moeten worden onderdrukt ?
Als we zo doorgaan is er straks geen verscheidenheid van culturen meer. Van mij hoeft er niets of niemand onderdrukt te worden, ik zie alleen het liefst mensen op het land van hun voorouders.
quote:
Je opvattingen over de kinderen geboren uit gemengde ouders zijn gewoon stuitend. Alsof die op welke manier dan ook anders zouden zijn dan kinderen uit gelijke ouders. Ja, anders in de zin van breder georienteerd ja, maar meer niet.
Dat is ook gelijk mijn meest rigoreuze standpunt, als je ook de tijd zou nemen om de rest door te lezen. [quot]
Worden jouw opvattingen over cultuur je soms ingegeven door de bijbel ofzo ? Liggen daar je wortels ? [/quote]Nee ik ben geen Christen, maar ik heb wel een christelijke achtergrond (niet zo moeilijk op de veluwe), wat zou de Bijbel met mijn opvattingen van doen moeten hebben.
quote:
En nee, ik ga niet altijd schelden als ik boos word. Ik ga meestal schieten met mijn AK47, maar ja, dan raak ik de verkeerde mensen.
Is goed, ik schiet wel terug met een geweer, kans is groter dat ik jouw raak dan jij mij als ik dit zo lees.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:46:21 #199
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20597078
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:48 schreef Acient het volgende:

[..]

Dat heb ik niet, ik heb te veel gelezen en gehoord over/van mensen die dat wel hebben, daarnaast heb ik een karakter wat absoluut niet past voor een vrouw in de daar heersende cultuur. (Ben trouwens ook nog lang geen 110)
In de waar heersende cultuur
Oh, je bedoelt in Allochtonië! Stom van me dat ik daar niet meteen aan dacht!
Krekker is de bom!
pi_20597093
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Nee, Acient lijkt nog een tikkeltje 'nationalistische' dan jantine. En op korte afstand volgt Gia.
daarna jij
turkije uber alles toch?

en somaliers terug naar hun eigen land en antillianen zijn lui toch?
pi_20597101
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:44 schreef Ryan3 het volgende:
Aan Sidekick:
Btw is dit een vorm van repressieve tolerantie of zo? Deze topic. Zo van eens even kijken hoe een racist dan haar ideeën argumenteert? Of kunnen we binnenkort meer van dit soort fraais verwachten. Ik bedoel we hebben jatine ook nog. Of is Acient jantine???
Ik vind dit een prima topic..
Laat de cultuurpuristen maar eens uit hun hokjes komen.
De samenhang met racisme wordt zo duidelijk
pi_20597120
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:47 schreef Matamoros het volgende:

[..]
blaat
Welkom terug Aaah. Je hebt het nog lang volgehouden.
pi_20597129
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:44 schreef Ryan3 het volgende:
Aan Sidekick:
Btw is dit een vorm van repressieve tolerantie of zo? Deze topic. Zo van eens even kijken hoe een racist dan haar ideeën beargumenteert? Of kunnen we binnenkort meer van dit soort fraais verwachten. Ik bedoel we hebben jantine ook nog. Of is Acient jantine???

Even om up to par te zijn met jullie beleid.
Ik zie een voorbeeldige discussie vanuit Acient. Jammer dat ze zo snel een hokje in wordt gepropt. Ja, ze heeft een aparte mening, maar ik zie geen gescheld of getroll van haar. Moet ze vanwege haar mening verwijderd worden of alleen het topic en moeten we doen alsof deze meningen niet bestaan? Heel eng wat jij wilt.
Klompen lopen lekker.
pi_20597138
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Acient wil de Marokkaanse cultuur in Marokko tegen komen, de Franse cultuur in Frankrijk en de Nederlandse cultuur in Nederland. Ieder land zijn eigen cultuur. En ze denkt dat dat lukt door gemengde huwelijken te verbieden, of te zorgen dat daar geen kinderen uit voort komen, of de kinderen die er al zijn onvruchtbaar te maken. Verder ieder ander terug naar het eigen land.
Wat een belachelijk idee zeg. De hele geschiedenis bestaat uit mensen die zich overal vestigen. Zonder culturele vermenging zaten we nu nog allemaal op ons eigen eiland. Maar goed volgens mij gaat het niet om dit belachelijke idee, maar gewoon om racisme en gebruikt ze weasel words.
quote:
Ik begrijp wel wat ze wil, maar dat werkt zo niet. Amerikanen bijvoorbeeld zijn van oorsprong Europeanen. Daar horen dan alleen maar Indianen te wonen. In Australië alleen aboriginals en in Nieuw Zeeland alleen Maori's. Volkeren trekken nu eenmaal naar andere gebieden, dat hou je niet tegen. Maar om de Nederlandse cultuur nog een beetje te waarborgen zou je dus eigenlijk juist voor gemengde huwelijken moeten zijn. Dan kun je nog wat extra Nederlandse cultuur toevoegen aan die andere cultuur.
Hoe dan ook ik denk dat er een globale convergentie van culturen plaatsvindt. Niet zozeer door gemengde huwelijken, maar door de massa communicatiemiddelen.
I´m back.
pi_20597150
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik vind dit een prima topic..
Laat de cultuurpuristen maar eens uit hun hokjes komen.
De samenhang met racisme wordt zo duidelijk
Mee eens. Helaas moet ik concluderen dat de potentiëlen zich hier niet laten horen. Bewust waarschijnlijk.
pi_20597165
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:40 schreef Klompendanser het volgende:

[..]

Dit vind ik onzin, waarom hoort dat? Als ik naar Canada wil emigreren, dan doe ik dat. Wel zorg ik er voor dat ik me dan ook schaar naar de Canadese gebruiken. Dat is denk ik het hele probleem: mensen emigreren wel naar een ander land, maar weigeren zich aan te passen. (en dan heb ik het niet over pannenkoeken en pindakaas, maar over de vrije omgang met elkaar, zonder allerlei religieuze overwegingen)
Als jij emigreerd naar Canada ben ik het daar niet helemaal mee eens, maar ja ik kan je niet tegen houden. Het grootste probleem is inderdaad de mensen die zich weigeren aan te passen aan de heersende cultuur.
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij mag met je bigotte hersentjes denken wat je wilt, meisje, maar standpunten als "halfboeldjes" moeten gesteriliseerd worden en allerlei andere pseudo-diepzinnigheid over cultuur, en zoveel kun je niet ontkennen, horen alleen maar thuis in het denken van de eugenetica, die hun theorieën baseerden op racisme. Je pakt het niet eens subtiel aan wat mij betreft. Van grote afstand moet een ieder toch duidelijk zijn dat je weasel words gebruikt.
Ik herhaal dat is inderdaad een rigoreus standpunt, ook gelijk mijn meest extreme, de term mengelmoesjes was ook beter op z'n plaats geweest.
Ryan vraagje, als ik bijvoorbeeld ergens in de binnenlanden van Afrika had gewoont had je me dan ook als rascist afgeschilderd of had het dan wel gemogen
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:50:27 #207
3542 Gia
User under construction
pi_20597178
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:45 schreef Klompendanser het volgende:

[..]

Het probleem is dat de kids daar weinig in te sturen hebben, pas op latere leeftijd kunnen ze hun eigen identiteit beleven, niet zolang 1 der ouders het zal opdringen. En alweer, de invloed van religie is volgens mij het hoofdprobleem, niet het ras.
Daarom ben ik ook voor afschaffing van bijzonder onderwijs. Dan worden alle Nederlandse kinderen opgevoed met het Nederlands culturele erfgoed. Alle kinderen gewoon hetzelfde onderwijs.

Op die manier zullen kinderen uit gemengde huwelijken in elk geval meer leren over de Nederlandse cultuur, dan over de cultuur van de van oorsprong buitenlandse ouder.
En niet alleen dringt de ene ouder zijn/haar cultuur op, de ander doet dat evengoed.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:50:43 #208
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20597187
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:48 schreef Klompendanser het volgende:
Jammer dat ze zo snel een hokje in wordt gepropt.
Welk hokje? Het racistenhokje?

Vreemd is dat als je over cultuurzuivering begint.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:51:41 #209
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20597209
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Daarom ben ik ook voor afschaffing van bijzonder onderwijs. Dan worden alle Nederlandse kinderen opgevoed met het Nederlands culturele erfgoed.
En tevens de gemengde cultuur.
pi_20597218
quote:

[..]

Daarom ben ik ook voor afschaffing van bijzonder onderwijs. Dan worden alle Nederlandse kinderen opgevoed met het Nederlands culturele erfgoed. Alle kinderen gewoon hetzelfde onderwijs.

Op die manier zullen kinderen uit gemengde huwelijken in elk geval meer leren over de Nederlandse cultuur, dan over de cultuur van de van oorsprong buitenlandse ouder.
En niet alleen dringt de ene ouder zijn/haar cultuur op, de ander doet dat evengoed.
Wat lief en naief. Als ze ergens wel iets leren over het Nederlands culturele erfgoed is het op bijzondere scholen.
pi_20597223
quote:

[..]

Ik zie een voorbeeldige discussie vanuit Acient. Jammer dat ze zo snel een hokje in wordt gepropt. Ja, ze heeft een aparte mening, maar ik zie geen gescheld of getroll van haar. Moet ze vanwege haar mening verwijderd worden of alleen het topic en moeten we doen alsof deze meningen niet bestaan? Heel eng wat jij wilt.
Helemaal niet eng, klompendanser, ik wil gewoon vragen of het nieuwe beleid dusdanig is dat we straks een invasie van racistische topics krijgen op Fok!. Mij zie je niet schelden, alleen het beestje bij de naam noemen. Het kan ook zijn dat dit gewoon even een experiment is, om daadwerkelijk te zien hoever het denken in Nederland langs reactionaire lijnen gevorderd is en dat dit een eenmalige gebeurtenis is. Dat is het enige wat ik vraag. Dat ik nu concludeer dat je het van harte eens bent met TS, maakt jou eng, niet ik...
I´m back.
pi_20597227
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Is het leven in die landen dan zo slecht
Nee maar de vermenging van de culturen is daar heel erg ver doorgeslagen.
pi_20597247
quote:

Ik zie een voorbeeldige discussie vanuit Acient. Jammer dat ze zo snel een hokje in wordt gepropt. Ja, ze heeft een aparte mening, maar ik zie geen gescheld of getroll van haar.
Voorbeeldig dat ze niet scheldt, trolt..idd.
Inhoudelijk is ze walgelijk.. castratie van mensen die niet "echt" nederlands zijn of er zo uitzien
pi_20597251
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Nee, Acient lijkt nog een tikkeltje 'nationalistischer' dan jantine. En op korte afstand volgt Gia.
Wie is toch die Jantine over wie jullie het de hele tijd hebben?
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:53:28 #215
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_20597255
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:49 schreef Acient het volgende:
vraagje, als ik bijvoorbeeld ergens in de binnenlanden van Afrika had gewoont had je me dan ook als rascist afgeschilderd of had het dan wel gemogen
Beetje vreemden redenatie, immers als je in Afrika zou wonen, zou dat volledig tegen je eigen principes indruisen
pi_20597274
quote:

[..]

Dank u voor deze erkenning ook al ben je het niet met me eens .
pi_20597278
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Mee eens. Helaas moet ik concluderen dat de potentiëlen zich hier niet laten horen. Bewust waarschijnlijk.
Wanneer plaats je dat lijstje met potentielen een keer?
pi_20597279
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat lief en naief. Als ze ergens wel iets leren over het Nederlands culturele erfgoed is het op bijzondere scholen.
ja je hebt gelijk
prietpraat over mohammed, allah en lessen arabisch zijn inderdaad enorm belangrijke onderdelen van het nle culturele erfgoed
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:54:57 #219
3542 Gia
User under construction
pi_20597288
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Niet op Islamitische, gok ik, zeker niet als daar vooral Islamitische onderwijzers werken.
pi_20597295
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:49 schreef Acient het volgende:

[..]

Als jij emigreerd naar Canada ben ik het daar niet helemaal mee eens, maar ja ik kan je niet tegen houden. Het grootste probleem is inderdaad de mensen die zich weigeren aan te passen aan de heersende cultuur.
[..]

Ik herhaal dat is inderdaad een rigoreus standpunt, ook gelijk mijn meest extreme, de term mengelmoesjes was ook beter op z'n plaats geweest.
Ryan vraagje, als ik bijvoorbeeld ergens in de binnenlanden van Afrika had gewoont had je me dan ook als rascist afgeschilderd of had het dan wel gemogen
Dan was je ook racist geweest. Ik zie de vraag niet? Maar goed tussen de regels door blijkt dat je nog meer rigoureuze ideeën hebt, alleen niet zo extreem? Vraag me af, hoe heb jij je intellectueel gevormd. Wat zijn je voorbeelden, welke boeken heb je gelezen, hoe was je jeugd (en waar heb je die doorgemaakt) enz. enz.
I´m back.
pi_20597309
quote:

Gia... ben jij niet zelf van gemengde afkomst of vergis ik me met iemand anders.?
De TS wil je castreren of steriliseren...wat vind je daarvan als je van gemengde afkomst ben ?
pi_20597314
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:54 schreef Matamoros het volgende:

[..]

ja je hebt gelijk
prietpraat over mohammed, allah en lessen arabisch zijn inderdaad enorm belangrijke onderdelen van het nle culturele erfgoed
Het grootste deel van het bijzondere onderwijs, beste aaaaaaaaah, wordt nog steeds gevormd door christelijke scholen, en daar zijn ze dol op het erfgoed van dit christelijke landje.
pi_20597320
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:52 schreef Acient het volgende:

[..]

Nee maar de vermenging van de culturen is daar heel erg ver doorgeslagen.
En dat heeft als nadeel dat ...... ?
pi_20597324
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

ik zie er anders wel 1

Turkije bij de EU? [deel 6]

wat heb je tegen antillianen eigenlijk? ben je bang voor zwarte mensen?
pi_20597329
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Helemaal niet eng, klompendanser, ik wil gewoon vragen of het nieuwe beleid dusdanig is dat we straks een invasie van racistische topics krijgen op Fok!. Mij zie je niet schelden, alleen het beestje bij de naam noemen. Het kan ook zijn dat dit gewoon even een experiment is, om daadwerkelijk te zien hoever het denken in Nederland langs reactionaire lijnen gevorderd is en dat dit een eenmalige gebeurtenis is. Dat is het enige wat ik vraag. Dat ik nu concludeer dat je het van harte eens bent met TS, maakt jou eng, niet ik...
Jij propt mij in prenciepe vol enthousiasme in een hokje, rascist. Ik blijf volhouden dat je mij veel kunt verwijten, maar geen rascisme. Bovendien vind ik dat je als je het zonder shcelden of andersinds geen respect voor je discussietegenstander(s) een discussie kunt voeren, dit ook moet kunnen.
pi_20597336
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:54 schreef Matamoros het volgende:

[..]

ja je hebt gelijk
Ha, jantine, kom je ook maar eens kijken. Nou er is wrs nog iemand die het met je levensvisie eens is hoor.
I´m back.
pi_20597340
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet op Islamitische, gok ik, zeker niet als daar vooral Islamitische onderwijzers werken.
Oh dus het gaat je vooral om het islamitisch onderwijs, zeg dat dan
pi_20597354
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

jantine,
staal
pi_20597364
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:53 schreef --Davidoff-- het volgende:

[..]

Beetje vreemden redenatie, immers als je in Afrika zou wonen, zou dat volledig tegen je eigen principes indruisen
lol

Inderdaad, ik bedoelde dan ook als iemand die daar van oorsprong vandaan komt.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:58:10 #230
3542 Gia
User under construction
pi_20597372
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Gia... ben jij niet zelf van gemengde afkomst of vergis ik me met iemand anders.?
De TS wil je castreren of steriliseren...wat vind je daarvan als je van gemengde afkomst ben ?
Mja, uh, ik heb een Italiaanse voorvader, zo'n 9 generaties terug. Daarom praat ik zoveel.

Ben ook niet tegen gemengde huwelijken, zoals je hebt kunnen lezen.

Oops, sorry, niet alles beantwoord. Belachelijk dus, aangezien ik voor gemengde huwelijken ben.
pi_20597375
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is een mening, racist of niet, maar ik zie geen gebrul, wel van anderen die erg voorbarig al Acient proberen te vernederen met lage opmerkingen. Dat jij een conclusie trekt maakt mij eng? Vreemd, ik ben jou niet. Overigens is je conclusie fout, ik ben het niet eens met castratie/sterilisatie of rassenzuivering, wel met het behoud van de Nederlandse cultuur in Nederland.
Klompen lopen lekker.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:01:07 #232
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20597447
quote:

[..]

Aha, dus allochtonen (incl. personen met donkere huidskleur) die volledig naar de Nederlandse cultuur leven, horen volgens jou dus thuis in Nederland
Krekker is de bom!
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:01:07 #233
3542 Gia
User under construction
pi_20597448
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Het grootste deel van het bijzondere onderwijs, beste aaaaaaaaah, wordt nog steeds gevormd door christelijke scholen, en daar zijn ze dol op het erfgoed van dit christelijke landje.
Ja, maar we kunnen niet alleen Islamitische scholen sluiten. Wel alle bijzondere scholen. Dus ook Christelijke. Alle onderwijs openbaar, allemaal dezelfde leerstof.
pi_20597450
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:56 schreef Acient het volgende:

[..]

Jij propt mij in prenciepe vol enthousiasme in een hokje, rascist. Ik blijf volhouden dat je mij veel kunt verwijten, maar geen rascisme. Bovendien vind ik dat je als je het zonder shcelden of andersinds geen respect voor je discussietegenstander(s) een discussie kunt voeren, dit ook moet kunnen.
Ik denk dat je weasel words gebruikt om je racisme te verhullen. Ik scheld je niet uit voor racisme, je sterilisatie-ideeën bestempelen je als eugenetica, hetgeen gebaseerd is op rassentheorieën. Een Surinamer, een Marokkaan, een Jood kunnen gewoon Hollander zijn en ook als ze van gemengde afkomst zijn. Cultuur kun je aanleren nl. Verder mag je in een open samenleving zoals ons de cultuur uitdragen die je wilt uitdragen zolang dit maar niet tegen de wet in gaat. Dat heet liberale democratie. Mensen zijn vrij. Onze nederlandse cultuur verandert voorts, niet zozeer oiv gemengde huwelijken (hoewel Nederland al heel lang invloed kent van gemengde huwelijken) maar oiv massa communicatie middelen en de globalisatie. Ik heb kortom je nergens uitgescholden, noch je onheus bejegend. Ik heb wel gezegd wat je bent.

PS
Misschien wordt het tijd dat je onder ogen ziet dat je racist bent en dat je dus niet meer jezelf (en anderen) met weasel words een rad voor de ogen probeert te draaien.
I´m back.
pi_20597453
quote:

[..]

Kom op Acient. Je weet nu dat je best veel kunt zeggen hier. Laten we elkaar nu geen mietje noemen en gewoon de zaken bij hun naam benoemen. Je bent toch wel een beetje racistisch, niet waar?
pi_20597493
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Kom op Acient. Je weet nu dat je best veel kunt zeggen hier. Laten we elkaar nu geen mietje noemen en gewoon de zaken bij hun naam benoemen. Je bent toch wel een beetje racistisch, niet waar?
ik denk dat ze dat wel is

maar wees dan ook een vent en geef jij het ook toe: wat heb je tegen somaliers, joden en antillianen?
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:02:52 #237
3542 Gia
User under construction
pi_20597496
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh dus het gaat je vooral om het islamitisch onderwijs, zeg dat dan
Nee, o.a.
Ik vind dat geloof niet op school thuishoort, ook christelijk geloof niet.
pi_20597512
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:58 schreef Klompendanser het volgende:

Overigens is je conclusie fout, ik ben het niet eens met castratie/sterilisatie of rassenzuivering, wel met het behoud van de Nederlandse cultuur in Nederland.
Kenmerkend voor de nederlandse cultuur is een openheid naar en interesse voor andere culturen.
Cultuurbehoud nastreven in de zin van folklore levend houden is prima (sint, klompendans)
Als het te fanatiek overgaat in cultuurpurisme is het walgelijk en dan verloochen je de nederlandse cultuur zelf.
pi_20597545
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:54 schreef Acient het volgende:

[..]

Dank u voor deze erkenning ook al ben je het niet met me eens .
Ik erger me groen en geel aan mensen die geen discussie voeren, maar gelijk maar hun minderwaardige oordeel geven. Jij doet dat niet en dat waardeer ik.

In het algemeen: het is juist goed om de discussie aan te gaan met mensen met andere denkbeelden i.p.v. het te negeren en te doen alsof de meningen gewoon niet bestaan. Dat vind ik pas echt discriminerend. Ik zie dat helaas teveel uit linkse hoek en vanuit religieuze hoek.
Klompen lopen lekker.
pi_20597558
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:24 schreef Acient het volgende:

[..]

ik heb volgens mij pas 3 keer antwoord op die vraag gegeven, als dat antwoord je niet zint kunnen we daar verder op in gaan.
Nee daar ben je niet op ingegaan. Je hebt er wel omheen geluld. Waarom is het niet goed als je ouders een verschillende afkomst hebben?
pi_20597565
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, maar we kunnen niet alleen Islamitische scholen sluiten. Wel alle bijzondere scholen. Dus ook Christelijke. Alle onderwijs openbaar, allemaal dezelfde leerstof.
Dus ook geen alternatieve leerrichtingen meer. Geen vrije scholen, geen montessori? Saai hoor.
pi_20597578
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus ook geen alternatieve leerrichtingen meer. Geen vrije scholen, geen montessori? Saai hoor.
montessori mag natuurlijk gelijk weg

'hoe kweek ik uitkeringtrekkers' in 5 jaar
pi_20597605
quote:

[..]

In mijn ogen ben je gewoon vreselijk hypocriet. Je weegt je woorden op een goudschaaltje om er voor te zorgen dat je net niet voor racist kan worden uitgemaakt. Maar dat ben je wel. Jij noemt het alleen anders.
pi_20597616
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:58 schreef Klompendanser het volgende:

[..]

Het is een mening, racist of niet, maar ik zie geen gebrul, wel van anderen die erg voorbarig al Acient proberen te vernederen met lage opmerkingen. Dat jij een conclusie trekt maakt mij eng? Vreemd, ik ben jou niet. Overigens is je conclusie fout, ik ben het niet eens met castratie/sterilisatie of rassenzuivering, wel met het behoud van de Nederlandse cultuur in Nederland.
Open dan een topic over de volgens jou negatieve gevolgen van de convergentie van culturen door massamedia en globalisatie.
I´m back.
pi_20597624
Acient, wat is volgens jou de Nederlandse cultuur? Of de noord west Europese?
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:07:54 #246
3542 Gia
User under construction
pi_20597635
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Tja, dan maar saai. Alle kinderen hebben recht op goed onderwijs. Dus zoals de staat het voorschrijft. Openbare scholen dus, en niet volgens de meningen van de ouders. Kinderen moeten zich kunnen ontwikkelen zonder op school ook nog eens de leefwijze van de ouders door de strot gedouwd te krijgen.
pi_20597639
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:57 schreef Matamoros het volgende:

[..]

staal
Sure.
I´m back.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:08:06 #248
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_20597642
Overigens is de Topictitel natuurlijk zo fout als Anton Mussert. Dit heeft geen bal met nationalisme te maken, maar zoals meerdere mensen al hebben aangegeven met eugenetica, apartheid, racisme, cultuurfascisme en meer van dergelijke 'frischen und frohlichen' zaken...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_20597643
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan was je ook racist geweest. Ik zie de vraag niet?
Wat mijn vraag eigelijk was, had ik wel dergelijke nationalistische denkbeelden mogen hebben als ik bijvoorbeeld een autochtoon Zimbabwiaan was?
quote:
Maar goed tussen de regels door blijkt dat je nog meer rigoureuze ideeën hebt, alleen niet zo extreem?
Over het allochtonen vraagstuk heb ik inderdaad een uitgesproken mening. In prenciepe mag iedereen die hier op economische basis is linea recta terug naar eigen land. Politieke en Oorlogsvluchtelingen mogen bljiven, worden opgevangen en gevoed tot dat de situatie in eigen land hen weer toestaat om terug te gaan.
quote:
Vraag me af, hoe heb jij je intellectueel gevormd. Wat zijn je voorbeelden, welke boeken heb je gelezen, hoe was je jeugd (en waar heb je die doorgemaakt) enz. enz.
* Acient zal volgende keer een CV bijvoegen als ze een topic opend.
Maar om er op terug te komen, mijn mening begon te vormen doordat ik altijd de krant heb gelezen (voor de nieuwsgierigen onder u NRC). Daar heb ik in de loop van de jaren afgeleid dat er iets moest zijn in de combinatie tussen "mijn" cultuur en die van bepaalde groepen in de samenleving. Naar aanleiding daarvan ben ik onderzoeken en publicaties gaan lezen en daar ben ik nu nog steeds mee bezig. In het verleden heb ik wel veel boeken ook gelezen over dit onderwerp, tegenwoordig lees ik alleen nog maar boeken voor het leuk, anders ben ik met bijna niets anders meer bezig.
Verder ben ik een paar maanden geleden (half jaartje of zo) begonnen om een archief van relevante krantenartikelen aan te leggen.
pi_20597659
quote:

[..]

Jij ook toch? Ik heb kennis genomen van jouw mening over Antillianen en Somaliers. Vergeet ik nog de Koerden en Armeniers? Ga ajb de discussie aan, maar niet met deze goedkope trollen.
Klompen lopen lekker.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:09:11 #251
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_20597665
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:04 schreef Klompendanser het volgende:

[..]

Ik erger me groen en geel aan mensen die geen discussie voeren, maar gelijk maar hun minderwaardige oordeel geven. Jij doet dat niet en dat waardeer ik.
Zelf ben je er anders ook niet vies van blijkbaar.
pi_20597701
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:08 schreef Klompendanser het volgende:

[..]

Jij ook toch? Ik heb kennis genomen van jouw mening over Antillianen en Somaliers. Vergeet ik nog de Koerden en Armeniers? Ga ajb de discussie aan, maar niet met deze goedkope trollen.
Open er een topic over of mail me als je wilt weten hoe ik hierin sta. Deze gaat over nationalisme, niet over wat ik vind.
pi_20597711
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:04 schreef Klompendanser het volgende:

[..]

Ik denk dat als ik dat wel zou doen ik nog veel harder afgebrand zou worden. Daarnaast vind ik dat ook al ben je het niet met elkaar eens je mag nog wel respect voor elkaar tonen.
quote:
In het algemeen: het is juist goed om de discussie aan te gaan met mensen met andere denkbeelden i.p.v. het te negeren en te doen alsof de meningen gewoon niet bestaan. Dat vind ik pas echt discriminerend. Ik zie dat helaas teveel uit linkse hoek en vanuit religieuze hoek.
Het doodzwijgen heeft ook jarenlang gewerkt, er zijn misschien groepen in de samenleving die denken dat dat nog steeeds werkt.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:11:15 #254
3542 Gia
User under construction
pi_20597719
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:08 schreef Acient het volgende:

[..]

Wat mijn vraag eigelijk was, had ik wel dergelijke nationalistische denkbeelden mogen hebben als ik bijvoorbeeld een autochtoon Zimbabwiaan was?
Tja, ben wel benieuwd naar reacties hierop. Want ik lees toch regelmatig dat men vindt dat we mensen in die gebieden niet te veel westerse vooruitgang op moeten dringen. Dat die mensen vooral hun cultuur moeten kunnen bewaren.

Goed punt.
pi_20597729
quote:

[..]

Nee, niet racistsich. Haar denkbeelden zijn verwerpelijk en maken inbreuk op het zelfbeschikkingsrecht, maar racistisch zou ik ze niet noemen.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:11:51 #256
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_20597736
quote:
prenciepe
het is PRINCIPE! over cultuur gesproken..
tv not rot brain..
pi_20597738
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens is de Topictitel natuurlijk zo fout als Anton Mussert. Dit heeft geen bal met nationalisme te maken, maar zoals meerdere mensen al hebben aangegeven met eugenetica, apartheid, racisme, cultuurfascisme en meer van dergelijke 'frischen und frohlichen' zaken...
Dit heeft wel met oudhollands nationalisme te maken.

Niet met het soort nationalisme van de halfbloed/buitenlander Wilhelmina en de buitenlander Bernard.
pi_20597754
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

[..]

Nee daar ben je niet op ingegaan. Je hebt er wel omheen geluld. Waarom is het niet goed als je ouders een verschillende afkomst hebben?
Omdat ik vind dat culturen niet op die manier dienen te mengen
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:13:17 #259
3542 Gia
User under construction
pi_20597764
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:12 schreef Acient het volgende:

[..]

Wat doen we dan met prinses Amalia?

Maar alvast haar eierstokjes dichtbinden?
pi_20597776
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:11 schreef BdR het volgende:

[..]

Aan het begin ve zin schrijf je letters met een hoofdletter. Over cultuur gesproken... .
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_20597788
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Kenmerkend voor de nederlandse cultuur is een openheid naar en interesse voor andere culturen.
Cultuurbehoud nastreven in de zin van folklore levend houden is prima (sint, klompendans)
Als het te fanatiek overgaat in cultuurpurisme is het walgelijk en dan verloochen je de nederlandse cultuur zelf.
Wat is cultuurpurisme volgens jou? Sinterklaas vieren ook al geloven je kids het niet meer?
Daar waar je geen andere cultuur meer toelaat of zelfs bestrijdt ben ik het met je eens, dat is onnederlands.
Klompen lopen lekker.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:14:49 #262
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20597804
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Er zit niks anders op helaas.
pi_20597806
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, ben wel benieuwd naar reacties hierop. Want ik lees toch regelmatig dat men vindt dat we mensen in die gebieden niet te veel westerse vooruitgang op moeten dringen. Dat die mensen vooral hun cultuur moeten kunnen bewaren.

Goed punt.
Ik wacht dan ook nog steeds op antwoord. (Een paginatje of 2 en ik merk nu dat men heel goed is in het vinden van de fouten in m'n posts, dus ik daag bij deze iedereen uit om hier op in te gaan.)
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:15:15 #264
3542 Gia
User under construction
pi_20597816
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:14 schreef Klompendanser het volgende:

[..]

Wat is cultuurpurisme volgens jou? Sinterklaas vieren ook al geloven je kids het niet meer?
Daar waar je geen andere cultuur meer toelaat of zelfs bestrijdt ben ik het met je eens, dat is onnederlands.
Wij doen kadootjes met de kerst. Is wel Amerikaans, maar ach, die komen toch ook uit Europa!
pi_20597820
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:12 schreef Acient het volgende:

Dat weten we al...
Maar waarom niet.. ?
Wat is het gevaar van halfbloedjes ?
Waarom vind je hen anti-Nederlands die Nederland in een chaos stort?
Konkreet:
Wat is er mis aan de halfbloed Frank Rijkaard ?
pi_20597832
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:11 schreef BdR het volgende:

[..]

foutje.
pi_20597836
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dit heeft wel met oudhollands nationalisme te maken.

Niet met het soort nationalisme van de halfbloed/buitenlander Wilhelmina en de buitenlander Bernard.
Het kan me niets schelen waar ze vandaan komen, zolang ze maar staan voor de Nederlandse cultuur en waarden. Al was Bernard een Turk.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:16:21 #268
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_20597845
Wat is er dan mis met culturele expansie? De Romeinen stonden er zeer open over. Ze namen veel over van overwonnen volken, vooral hun kunst, cultuur, en godsdiensten. Zij waren vol bewondering voor andere culturen.
pi_20597847
quote:

[..]

Doen! "Prinses" Amalia .
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:16:57 #270
3542 Gia
User under construction
pi_20597856
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:15 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Het kan me niets schelen waar ze vandaan komen, zolang ze maar staan voor de Nederlandse cultuur en waarden. Al was Bernard een Turk.
Dat vind ik dus ook. Maar hoe bereik je dat?
pi_20597857
quote:

[..]

Ik vrees dat als ik dat soort acties ga uitvoeren ik toch wel wat blauw gekleed bezoek krijg, maar in principe wel ja.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:17:02 #272
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20597859
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Goed punt.
Hallo lieve Gia, er is een immens verschil tussen enige mate van behoud v/d eigen cultuur en het willen deporteren en castreren van allochtonen resp. kinderen uit gemengde relaties...
Krekker is de bom!
pi_20597866
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:15 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Het kan me niets schelen waar ze vandaan komen, zolang ze maar staan voor de Nederlandse cultuur en waarden.
Sta ik daar ook voor?
pi_20597877
quote:

[..]

ja, dan ben je ook een bigotte racist ja. Ik zou niet weten waarom een zwarte of een Jood die dergelijke denkbeelden erop na houdt geen racist zou zijn...
quote:
Over het allochtonen vraagstuk heb ik inderdaad een uitgesproken mening. In prenciepe mag iedereen die hier op economische basis is linea recta terug naar eigen land. Politieke en Oorlogsvluchtelingen mogen bljiven, worden opgevangen en gevoed tot dat de situatie in eigen land hen weer toestaat om terug te gaan.
Alle allochtonen eruit? Nou ja dat is niet veel anders dan andere conservatief ingestelde mensen vinden. Ontbreekt natuurlijk aan realisme. Ook m.n. omdat we de allochtonen hard zullen nodig hebben als de babyboom met pensioen gaat.
quote:
* Ryan3 zal volgende keer een CV bijvoegen als ze een topic opend.
Ik zal je zeggen waarom ik dat vraag. sjuuun zegt dat ons onderwijs links georiënteerd is. Jij hebt ook onderwijs genoten, maar je hebt verduveld geen links georiënteerde standpunten. Dus hoe komt dat nu? Zelfstndig nadenken? Welke boeken dan? Wie heeft je beïnvloed?
quote:
Maar om er op terug te komen, mijn mening begon te vormen doordat ik altijd de krant heb gelezen (voor de nieuwsgierigen onder u NRC). Daar heb ik in de loop van de jaren afgeleid dat er iets moest zijn in de combinatie tussen "mijn" cultuur en die van bepaalde groepen in de samenleving. Naar aanleiding daarvan ben ik onderzoeken en publicaties gaan lezen en daar ben ik nu nog steeds mee bezig. In het verleden heb ik wel veel boeken ook gelezen over dit onderwerp, tegenwoordig lees ik alleen nog maar boeken voor het leuk, anders ben ik met bijna niets anders meer bezig.
Verder ben ik een paar maanden geleden (half jaartje of zo) begonnen om een archief van relevante krantenartikelen aan te leggen.
Om te bewijzen dat halfbloedjes gecastreerd moeten worden??? Uitermate curieus. Dat zoiets voortkomt uit de NRC, zeg. Lijkt een beetje op morrosofie. De racistische pendant van het willen bewijzen dat Troje op Zuid-Beveland lag. Praat jij hierover ook veel met je omgeving?
I´m back.
pi_20597892
quote:

[..]

Volgens mij is dat meer een discussie of mensen met het syndroom van Down zichzelf mogen voortplanten.
Overigens vond ik die opmerking over zelfbeschikkingsrecht zeer sterk. Niemand heeft zich te bemoeien met het lichaam van iemand anders, tenzij je kinderen baart om ze te vermoorden of iets dergelijks.
Klompen lopen lekker.
pi_20597894
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook. Maar hoe bereik je dat?
Ik zou het echt niet weten. Die muzelmannen lijken niet bereid te zijn tot enige concessie, dus ik denk dat harde maatregelen genoodzaakt zijn.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:18:45 #277
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_20597901
Bovendien hebben we ook veel van onze kennis te danken, aan joodse, en islamitische invloeden uit de middeleeuwen
pi_20597914
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat weten we al...
Maar waarom niet.. ?
Waarom vind je hen anti-Nederlands die Nederland in een chaos stort?
Konkreet:
Ik moet tot mijn spijt toegeven dat ik geen flauw idee heb wie Frank Rijkaard is, behalve dan dat ie voetbalt
pi_20597915
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:18 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ik zou het echt niet weten. Die muzelmannen lijken niet bereid te zijn tot enige concessie, dus ik denk dat harde maatregelen genoodzaakt zijn.
Ze moeten Frans Bauer perse leuk vinden?
pi_20597927
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:18 schreef --Davidoff-- het volgende:
Bovendien hebben we ook veel van onze kennis te danken, aan joodse, en islamitische invloeden uit de middeleeuwen
en die kennis hadden de islamitische mensen weer te danken aan de grieken en romeinen
balletje weer rond

non-argument dus
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:19:25 #281
3542 Gia
User under construction
pi_20597929
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:17 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Hallo lieve Gia, er is een immens verschil tussen enige mate van behoud v/d eigen cultuur en het willen deporteren en castreren van allochtonen resp. kinderen uit gemengde relaties...
Uh, ik hoor regelmatig opmerken dat westerlingen niks te zoeken hebben in donker afrika en die mensen daar met rust moeten laten. Dus westerlingen zouden daar niet mogen wonen en hun westerse cultuur erop na houden, waardoor de inheemse cultuur vermengt wordt met westerse waarden?
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:19:35 #282
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_20597932
quote:
quote:
Halfies are super hot. Some halfies are so hot that they actually catch on fire.
bron
tv not rot brain..
  Moderator dinsdag 13 juli 2004 @ 15:19:37 #283
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20597933
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:21 schreef Acient het volgende:

[..]

De mijne, maar bedankt voor de vraag. Ik ben tegen vermenging van culturen op de schaal waarop het nu gebeurd, daarom zou ik graag hebben dat mensen (indien mogelijk voor politieke vluchtelingen en oorlogsvluchtelingen) terug zouden gaan naar hun eigen land. Aangezien mensen die bijvoorbeeld voor de ene helft Soedanees zijn en voor de andere helft Nederlander, die zijn in prenciepe net zo veel Soedanees als Nederlander en als je liever niet hebt dat deze mensen zich voortplanten dan krijg je dat soort "zieke" denkbeelden.
sorry hoor maar ik heb ook maar 1 Nederlandse ouder en ik ben toch echt volledig Nederlands
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_20597936
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Sta ik daar ook voor?
Ja. Ik kan niet echt zeggen dat je de Nederlandse cultuur en waarden actief verdedigt, maar je staat er wel voor ja.
pi_20597968
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:16 schreef --Davidoff-- het volgende:
Zij waren vol bewondering voor andere culturen.
LOL
Als je het afbranden, bezetten en onderdrukken bewondering tonen noemt wel ja
pi_20597969
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:19 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ja. Ik kan niet echt zeggen dat je de Nederlandse cultuur en waarden actief verdedigt, maar je staat er wel voor ja.
Ik heb een hele andere cultuur en hele andere waarden dan jij, dus het is kul wat je zegt.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:21:04 #287
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_20597970
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:19 schreef Matamoros het volgende:
en die kennis hadden de islamitische mensen weer te danken aan de grieken en romeinen
balletje weer rond

non-argument dus
Absoluut geen non argument, want zoals je zelf al zegt, "grieken en romeinen". Beide hebben veel van elkaar overgenomen, dus wel degelijk spraken van culturele expansie
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:21:09 #288
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20597975
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Uh, ik hoor regelmatig opmerken dat westerlingen niks te zoeken hebben in donker afrika en die mensen daar met rust moeten laten. Dus westerlingen zouden daar niet mogen wonen en hun westerse cultuur erop na houden, waardoor de inheemse cultuur vermengt wordt met westerse waarden?
Dat is net zo belachelijk.
pi_20597982
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Ze moeten Frans Bauer perse leuk vinden?
Ik open er wel een topic over, goed? Ik vind dat muzelmannen aan 3 voorwaarden moeten voldoen:

1. Voor de scheiding tussen kerk en staat; tegen oplegging vd achterlijk-islamitische wetgeving
2. Geen hekel hebben aan joden, homo's of welke groep dan ook
3. Tegen zelfmoordaanslagen.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:22:17 #290
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20598008
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Over het algemeen doelt men dan op westerlingen die daarnaartoe gaan om op wat voor wijze dan ook eventjes te komen vertellen hoe het dan moet. Uitzonderingen daargelaten.
Krekker is de bom!
pi_20598011
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Alle allochtonen eruit? Nou ja dat is niet veel anders dan andere conservatief ingestelde mensen vinden. Ontbreekt natuurlijk aan realisme. Ook m.n. omdat we de allochtonen hard zullen nodig hebben als de babyboom met pensioen gaat.
Niet alle conservatieven trouwens. Conservatief VS heeft er bijvoorbeeld niet zoveel moeite mee.
  Moderator dinsdag 13 juli 2004 @ 15:22:28 #292
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20598013
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:21 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ik open er wel een topic over, goed? Ik vind dat muzelmannen aan 3 voorwaarden moeten voldoen:

1. Voor de scheiding tussen kerk en staat; tegen oplegging vd achterlijk-islamitische wetgeving
maar jij mag wel een hekel hebben aan muzelmannen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_20598016
quote:

hij kan geen voetbalelftal trainen
pi_20598019
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb een hele andere cultuur en hele andere waarden dan jij, dus het is kul wat je zegt.
Er is weinig verschil hoor. We verschillen over welke invulling we aan die waarden moeten geven, maar over de waarden zelf niet. Noem dan een paar van jouw waarden waarmee ik het oneens ben.
pi_20598022
quote:

[..]

Begin maar eens bij autochtonen, zou ik zeggen

En als het over 2 gaat, dan mag jij ook geen hekel meer aan moslims hebben dus?
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:22:55 #296
3542 Gia
User under construction
pi_20598028
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:17 schreef Acient het volgende:

[..]

Ik vrees dat als ik dat soort acties ga uitvoeren ik toch wel wat blauw gekleed bezoek krijg, maar in principe wel ja.
Maar het koningshuis hoort toch ook tot het Nederlands culturele erfgoed? Komen nogal wat buitenlanders in voor. Toch?

Wat gaat dan voor? Cultuur? Of het feit dat het buitenlanders zijn?
pi_20598041
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:22 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Er is weinig verschil hoor. We verschillen over welke invulling we aan die waarden moeten geven, maar over de waarden zelf niet. Noem dan een paar van jouw waarden waarmee ik het oneens ben.
Verdraagzaamheid en tolerantie, die vul jij volstrekt tegenovergesteld in.
pi_20598042
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

maar jij mag wel een hekel hebben aan muzelmannen?
Ik heb geen hekel aan muzelmannen, alleen aan muzelmannen die niet aan die voorwaarden voldoen.
pi_20598052
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:23 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ik heb geen hekel aan muzelmannen, alleen aan muzelmannen die niet aan die voorwaarden voldoen.
pi_20598061
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:22 schreef Chewie het volgende:

[..]

Niet alle conservatieven trouwens. Conservatief VS heeft er bijvoorbeeld niet zoveel moeite mee.
In principe gaan die voor de WASP-cultuur hè.
I´m back.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:24:07 #301
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20598066
quote:

[..]

Och, dat is het veruit het grootste deel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')